Omearos:
Wat mij opvalt aan je lijstje is dat je precies hetzelfde eet als toen je druk aan het werk was. Toen had je toch een soortgelijk lijstje? En mij valt verder op dat je van die bijzondere koffies drinkt. Volgens mij zitten daar veel calorieen in, had ik ergens gelezen. En je koffie drink je met suiker, dat kan je ook minderen. En volgens mij gaat het overdag wel goed maar heb je je snaaimomenten in de avond. Misschien een uurtje na het avondeten yoghurt eten met wat fruit? En wat betreft drukke dag en koken: houd het dan simpel. Iets met aardappelen en groente uit potjes kan je dan het beste doen. Zoek naar recepten die snel klaar zijn.
Wat zou ik anders doen in je lijstje:
- Expresschoc, chocoladekoffie eruit gooien.
- Ga je uit eten, probeer dan van te voren te bedenken wat je gaat eten. Eet je friet, eet dan geen mayonaise. Doe met curry oid.
- Minder suiker in je koffie.
- Probeer boterhammen niet dubbel te beleggen.
- Rookworst vervangen door reepjes kip. Maar op zich kan een keertje rookworst. In deze week van buiten de deur eten, zou ik het vervangen hebben.
- Afbakbroodjes zijn evil! Daar zit al zo snel 130 kcal per broodje in.
- Ik weet waar je woensdag was

En daar zitten 2 AH to go. Daar kan je sandwiches halen en smoothies. Voor nu: so be it, maar voor in de toekomst

.
Die 4 boterhammen zou ik persoonlijk minderen naar 3 omdat je nu thuiszit. Maar omdat het overdag best goed gaat met niet snaaien, kan je het toch beter bij 4 laten. Probeer je snaaimomenten op te vangen met stukjes komkommer, wortel oid. Of maak een smoothie. En probeer van je suikerbehoefte af te komen. En als vriendjelief toch wat lekkers wilt, dan verstopt ie het maar voor je. Probeer jezelf te beschermen tegen de koekjes ed. En gooi je eetlijstje een keer door een calorieenchecker

. Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips en misschien hebben anderen ook (misschien wel betere) tips

.