abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76609193
ik ben echt iemand die het doet zoals Ciske het zegt. Snoepen omdat ik honger heb bv.
pi_76609731
Grappig, ik weer niet . Als ik trek heb, dan neem ik een boterham of iets van fruit om de trek te stillen. En snoepen doe ik erbij. Voor snoep hoef ik geen trek te hebben, het is meer die suikerbehoefte die opspeelt. Denk bijvoorbeeld aan iets lekker bij de thee (wat dan uit de hand loopt)... Maar het kan best zijn dat ik die signalen verkeerd oppak...
pi_76610666
Ow zo, maar ik wil absoluut niet pretenderen alles over voeding te weten. Ik denk dat je daar heel veel meer jaar voor nodig hebt dan die opleiding. Ik lees wekelijks nog steeds nieuwe dingen. En ik doe er nu niets mee (behalve zelf uit interesse), dus sommige dingen zakken ook al weg. Het is een ontzettend breed onderwerp en op school krijg je ook de behandeling van allerlei voedingsgerelateerde ziekten, wetten, voedselveiligheid etc over je heen. Natuurlijk heb je een bepaalde basiskennis, maar je bent dus echt niet 4 jaar bezig met hoe iemand het beste kan afvallen. Dusse.. blijf wat ik zeg vooral kritisch lezen hoor.

De vraag 'wat een mooi lijstje is' is dan ook niet simpel te beantwoorden. Voeding is enorm persoonsafhankelijk, een standaard goede lijst bestaat dus ook niet. Diëtisten zijn het ook onderling niet altijd even eens trouwens. Zelf lag ik ook regelmatig in de clinch met medestudenten die liga's wel als td zouden aanbevelen. Ik zie 'gezonde voeding' als voeding die zo puur mogelijk is, verse producten dus zonder teveel toegevoegde suikers of andere troep. Dat wil niet zeggen dat je nooit iets anders kunt eten, maar verse producten moet naar mijn mening de hoofdmoot vormen als je gezond wilt eten.

Gezonde koeken bestaan imo dus ook niet, vandaar dat ik 'gezond' tussen aanhalingstekens zette Ontbijtkoek blijft koek, een portie suiker zonder enige voedingswaarde. Het argument "dat het toch beter is dan een Mars" maakt het imo niet gezond. Het levert kortdurend energie, maar verder haalt je lichaam er niets uit. Sterker nog, door de suikers krijg je snel weer honger waardoor de cirkel weer opnieuw begint. Snoepdrang zien als een verslaving is denk ik ook terecht. De hoofdpijn die je krijgt als je het een paar dagen laat staan kan heel goed een ontwenningsverschijnsel zijn.
pi_76623814
- 25 kg

gisteren wat gesnoept, het is weekend dan neem ik altijd wat lekkers...mán wat een buikpijn. Blijkbaar zat er iets in waar ik niet tegen kan. Of het zijn de suikers geweest, zou ook nog kunnen.
Hier geen snoepdrang meer gelukkig, heeft flink tijd gekost maar het is gelukt !

Ciske ik vroeg het me inderdaad af omdat je er veel vanaf lijkt te weten. Gewoon interesse hoor

Een mooi lijstje ? Ik denk het lijstje waarbij je je goed voelt en afvalt. Dat is dus voor ieder anders.
Mijn lijstje is voor mij gemaakt, aan de hand van mijn behoeften en vooral mijn manko's. Doordat ik bij de dieetist loopt, merk ik ook dat ik me serieus genomen voel. Vaak kreeg ik het gevoel dat mensen dachten dat ik maar wat verzon kwa buikpijn en andere klachten, maar nu er een diagnose ligt, is het ineens anders.

Wat betreft koek sluit ik me aan bij Ciske...als ik honger wil krijgen moet ik vooral een appel nemen of een koekje (gluten vrij in mijn geval, maar wel met suiker) Gezonde koek moet nog uitgevonden worden
die appel kan ik niet verklaren...maar weet wel dat er meer mensen zijn die daar last van hebben.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76624184
Muks, waar ik altijd erg veel last van krijg zijn snoepjes waar andere suikervervangers inzitten dan aspartaam... Die Truly fruity snoepjes en dergelijke zijn echt evil voor mij..

Ik heb de afgelopen dagen wat te weinig gedronken, en dat is niet handig icm de vezeltjes die ik van de dokter moet slikken...
pi_76624207
En wat goed zeg!!! 25 kilo eraf!!!
pi_76624221
goeiemorgen, gefeliciteerd -25, wat een prestatie!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76626942
quote:
Op zondag 10 januari 2010 09:18 schreef Muks het volgende:
..als ik honger wil krijgen moet ik vooral een appel nemen of een koekje (gluten vrij in mijn geval, maar wel met suiker) Gezonde koek moet nog uitgevonden worden
die appel kan ik niet verklaren...maar weet wel dat er meer mensen zijn die daar last van hebben.
Vooral geen appel of koek nemen bedoel je denk ik.. ?

Bij koek krijg je idd de snelle bloedsuikerstijging + daling waardoor je snel weer honger krijgt. Een appel bevat qua suiker voornamelijk fructose, wat dat effect niet heeft omdat het langzamer wordt opgenomen dan glucose / sacharose uit koek. Tegelijk wekt fructose echter ook geen aanmaak van leptine op (hormoon dat het signaal aan je hersens overbrengt dat je 'vol' zit).

Zie dit echter wel in de juiste context en ga er geen appels/fruit om mijden. Appels bestaan voor 85% uit water en bevatten veel nuttige stoffen. Alleen, als je echt honger hebt is er gewoonweg meer nodig dan enkel een appel om je langdurig verzadigd te voelen. Combineer het bijv met iets eiwitrijks, een bakje kwark ofzo.

En proficiat met je -25 kg! Dat is een hartstikke knappe prestatie!
pi_76629715
Gefeliciteerd met je -25, ik hoop me over een week of 3 bij je "club" te kunnen aansluiten

Vandaag op de sportschool weer m'n maandelijkse uitgebreide weegmoment gehad (op zo'n weegschaal die ALLES meet). En m'n vetpercentage (is niet gelijk aan BMI ) zit nu op 23,1%. Nog 3,1% te gaan en het zit op een "gezond" niveau volgens de tabellen, yay

Verder is vandaag m'n verjaardag, dus iedereen die komt krijgt allemaal gezonde dingen in plaats van de gebruikelijke ongezonde zooi, haha. Behalve het lekkers bij de koffie dan, maarja, dat pak ik zelf niet dus maakt niet uit.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  zondag 10 januari 2010 @ 13:42:31 #110
279894 winka
There is no place like home..
pi_76630658
quote:
Op zondag 10 januari 2010 09:18 schreef Muks het volgende:
- 25 kg

Wow .. gefeliciteerd

Morgenochtend kan ik voor de eerste keer op de weegschaal Er zal wel heel wat van af zijn, omdat ik net begonnen ben. Er waren zelfs al mensen die zagen dat ik was afgevallen. Dat kan wel kloppen, ik was al te zwaar maar heb er in mum van tijd nog heel wat bijgegeten. Dat gaat er nu ook heel snel af. Ik denk ook dat het niet al te moeilijk moet zijn om weer 72 te wegen. Maar hetzelfde blijven wegen he?
Ook al had ik zeker de laatste het gevoel niet op dieet te zijn, toch viel ik tot nu toe elke keer weer terug. Ik ben er nu wel achter dat variatie in eten het allerbelangrijkst voor me is. Ik moet gewoon lekker kunnen eten. Tot nu toe lukt dat aardig en ben nu weer nieuwe recepten aan het uitzoeken

Hier nog even mijn lijstjes: -edit ik heb ze ook even in een spolier gezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Morgen trouwens naar de kaakchirurg voor een verstandskies

[ Bericht 1% gewijzigd door winka op 10-01-2010 14:08:30 ]
  zondag 10 januari 2010 @ 13:44:17 #111
279894 winka
pi_76630742
@Vido: Gefeliciteerd met je verjaardag en je bijna gezonde vetpercentage
Wat voor gezonde dingen maak je dan voor je gasten? Misschien kan ik wat tips opdoen..
pi_76631123
Gefeliciteerd Muks -25kg

Vido gefeliciteerd met je verjaardag!

Mijn lijstjes van afgelopen week
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maandag uit eten en woensdag eten op het station. Buiten de deur eten gaat me nog niet goed af

Resultaat na dit eetpatroon en 3x hardlopen: +0,5kg Tips zijn meer dan welkom
  zondag 10 januari 2010 @ 14:25:47 #113
279894 winka
pi_76632726
Hoi Omearos
Vind het moeilijk om je zo tips te geven: want hoeveel wil je afvallen, in hoeveel tijd en wat wil je er voor laten?

Ik lees dat je een aantal keer per week patat eet met mayo e.d. Is denk ik niet zo'n hele goede keuze. Ook burrito's zijn erg vet, net als stokbrood en kruidenboter. Als je dat al 's avonds vervangt door een maaltijd met aardappelen, groente en een stuk (mager) vlees, dan kom je al een heel end En als je echt niet zonder kan, houd het dan op 1 keer per week patat of burrito's. Dan geniet je er extra van Je moet natuurlijk wel een patroon vinden wat bij je past en wat je ook kan volhouden (zonder het gevoel te hebben dat je volhoudt)

En misschien kan je wat afwisseling brengen in je ontbijt? Allbran met melk lijkt mij prima, maar wordt wat saai? Je kan ook drinkontbijt nemen, of brinta, of roggebrood?
En voor lunch is brood prima, maar dan 1 of twee sneetjes met wat magerder beleg met daarnaast een salade of soep? Ik weet niet wat voor jou te doen is i.v.m. werk?

Hoop dat je hier iets aan hebt? En lees anders wat op voedingscentrum.nl Daar staat ook een calculator, als je alles wat je per dag eet invoert dan krijg je een overzicht van wat je binnekrijgt aan kcal.
Buiten de deur eten is erg moeilijk ja, vooral om iets gezonds te vinden Waar ga je eigenlijk uit eten

Goed trouwens dat je een paar keer per week hardloopt
Succes in ieder geval

[ Bericht 3% gewijzigd door winka op 10-01-2010 14:34:36 ]
pi_76634259
Bedankt voor de tips

ik weeg nu 96kg en wil weer terug naar onder de 80kg. Dat woog ik anderhalf jaar terug ook, dus als ik dat in anderhalf jaar lukt ben ik al blij.
Ik moet vooral weer een goed eetpatroon krijgen, dat is nogal verslechterd sinds mijn relatie met een ontzettende bourgondier. Gelukkid wil hij ook wel gezonder gaan eten, dus ik ben redelijk vrij in mijn keuze van avondeten. Alleen het snoepen 's avonds is lastig, mijn zwakke punt en iets wat niet wil opgeven.

Momenteel ben ik bijna klaar met afstuderen, verslag afronden enzo, dus ik zit veel thuis. Daardoor ben ik vrij in wat ik eet bij de lunch, maar maakt het niet snaaien wel lastiger. Ontbijt is bij mij altijd brinta of all-bran, vind ik lekker en simpel te maken.

Grootste nadeel is dat ik geen groot liefhebber ben van koken vooral niet als ik al de hele dag gewerkt heb en eigenlijk eerst rustig op de bank wil zitten. Nu ik vooral veel thuis ben kook ik wel vaker.

Wat hardlopen betreft heb ik een leuk doel: de Marikenloop uitlopen (5km) dus ik heb deze week les 1 t/m 3 van Evy gedaan. Misschien zijn er meer die zin hebben om dit als doel te gebruiken.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:05:24 #115
279894 winka
pi_76634619
Nou dan is het eigenlijk vrij simpel, terug naar je oude eetpatroon Wist je nog wat je toen precies at? Wel fijn dat je vriend ook gezond mee wil eten, dat is al het halve werk!

Dat thuiszitten is inderdaad een ramp met snaaien Zelf heb ik nu wel een beetje rust erin gekregen doordat ik weet wat ik per dag wil eten Als ik een snaaimoment dreig te hebben dan neem ik een mandarijntje.

Goed dat je een doel hebt voor het hardlopen. Marikenloop ken ik niet, wanneer wordt die gehouden? Ik had vorig jaar alle lessen van Evy gelopen: 0-5 km en kon binnen een half uur 5 km lopen. Ik was er helemaal verslingerd aan geraakt en wilde de 10 km gaan doen. Ik had de Zevenheuvelenloop in gedachten Maar uit het niets stopte ik met lopen Stom! Nu sta ik weer te trappelen
pi_76635071
marikenloop is 16 mei in Nijmegen Doe je mee?

Ik zal mijn eetdagboek van een paar jaar terug eens opzoeken, eens kijken wat ik toen anders deed dan nu.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:32:35 #117
279894 winka
pi_76638715
Oh dat ziet er erg leuk uit! En 5 km in mei is prima te halen. Ik doe mee Kijken of ik ook wat vriendinnen kan ronselen
pi_76638898
Vido, gefeliciteerd met je verjaardag!
pi_76639088
Omearos:
Wat mij opvalt aan je lijstje is dat je precies hetzelfde eet als toen je druk aan het werk was. Toen had je toch een soortgelijk lijstje? En mij valt verder op dat je van die bijzondere koffies drinkt. Volgens mij zitten daar veel calorieen in, had ik ergens gelezen. En je koffie drink je met suiker, dat kan je ook minderen. En volgens mij gaat het overdag wel goed maar heb je je snaaimomenten in de avond. Misschien een uurtje na het avondeten yoghurt eten met wat fruit? En wat betreft drukke dag en koken: houd het dan simpel. Iets met aardappelen en groente uit potjes kan je dan het beste doen. Zoek naar recepten die snel klaar zijn.

Wat zou ik anders doen in je lijstje:
- Expresschoc, chocoladekoffie eruit gooien.
- Ga je uit eten, probeer dan van te voren te bedenken wat je gaat eten. Eet je friet, eet dan geen mayonaise. Doe met curry oid.
- Minder suiker in je koffie.
- Probeer boterhammen niet dubbel te beleggen.
- Rookworst vervangen door reepjes kip. Maar op zich kan een keertje rookworst. In deze week van buiten de deur eten, zou ik het vervangen hebben.
- Afbakbroodjes zijn evil! Daar zit al zo snel 130 kcal per broodje in.
- Ik weet waar je woensdag was En daar zitten 2 AH to go. Daar kan je sandwiches halen en smoothies. Voor nu: so be it, maar voor in de toekomst .

Die 4 boterhammen zou ik persoonlijk minderen naar 3 omdat je nu thuiszit. Maar omdat het overdag best goed gaat met niet snaaien, kan je het toch beter bij 4 laten. Probeer je snaaimomenten op te vangen met stukjes komkommer, wortel oid. Of maak een smoothie. En probeer van je suikerbehoefte af te komen. En als vriendjelief toch wat lekkers wilt, dan verstopt ie het maar voor je. Probeer jezelf te beschermen tegen de koekjes ed. En gooi je eetlijstje een keer door een calorieenchecker . Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips en misschien hebben anderen ook (misschien wel betere) tips .
pi_76639332
Oh, in mijn ogen zijn sultana's, ontbijtkoek ed te suikerrijk. Ik kan het bij een sultana nooit bij eentje laten . Maar ik neem ze wel bij mee op vakantie. Mocht ik geen eten kunnen vinden of tussendoor trek krijgen en we hebben niets in de buurt (naar dat soort landen ga ik vaak wel ) dan neem ik wel een pakje sultana...

Muks: goed hoor die 25 kilo eraf!
Vido: gefeliciteerd met je verjaardag!

Lijstje voor vandaag (niet al te denderend vrees ik):
O: glas goedemorgen + 4 crackers met 2 kaas en 2 hagelslag
L: 2 afbakbroodjes met kaas
T: fruit of smoothie
D: geen idee nog, iets makkelijks
T: bakje yoghurt met fruit
pi_76642087
Vido van harte ! Fijne dag gehad ?
Lijstje van vandaag :

O: gekookt eitje met rookvlees op 3 crackers, nog wat smeerkaas, glas verse vruchtensap en een kop thee
T: 1 puur chocolaatje, 2 kiwi's en 250 gram kwark
L: kopje groentensoep, 4 crackers met vleeswaar, glas optimel en 1/2 groene paprika
T: 2 mandarijnen, 1 cracker met kaas
L: 1 pangafilet (groot) met witlofsalade en geroosterde krieltjes, klein beetje remia light fritessaus
T: kop thee met 1 puur chocolaatje

En morgen ? Ga we gewoon verder
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76644281
Pan ook bedankt voor de tips Ik ga inderdaad vooral 's avonds de fout in, zowel bij avondeten als snaaien. Straks maar eens net als een toetje nemen, eens kijken hoe dat helpt.
pi_76644686
omearos, ik heb heel vaak nog wel trek 's avonds en wat voor mij lekker is: 's ochtends voor je de deur uitgaat een pak mag. yoghurt in een zeef (met theedoek) zetten (bak eronder) zodat je 's avonds als je thuiskomt hangop heb, de magere variant. lekker met een dotje honing en wat fruit

vult als een tierelier.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76646002
klinkt lekker, eens nadenken hoe ik dat ga doen (heb 2 katten rondlopen) en dan zeker eens uitproberen.
  Licht Ontvlambaar zondag 10 januari 2010 @ 20:30:20 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76649847
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef omearos het volgende:
klinkt lekker, eens nadenken hoe ik dat ga doen (heb 2 katten rondlopen) en dan zeker eens uitproberen.
Op de badkamer zetten...

Ik ga eens een kop thee maken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')