abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:45:40 #2
88233 Steve
Still the best.
pi_76326288
Dit is nummer 20.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_76326297
Maandag de eerste echte grote test. Ik ben benieuwd of het wat wordt
pi_76326317
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:45 schreef Steve het volgende:
Dit is nummer 20.
Vond het al zo vreemd dat 18 in het rijtje stond

--
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:40 schreef macca728 het volgende:
waarom moet je in hemelsnaam een product dat je via internet bestelt ophalen bij een verkooppunt ?

wat is het nut van die internetwinkel dan ? helemaal niets
Dat was ook een mooie ja!

Automatisch opladen besteld, via ideal een cent overgemaakt. Moet je alsnog naar zo'n oplaadpunt om het te activeren
Goed, aangekomen bij dat oplaadpunt, werkt het niet. De medewerkster wist doodleuk te vertellen dat die service nog helemaal niet beschikbaar was. Vorige week is het uiteindelijk gelukt om dat in ieder geval te activeren.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76326485

Dit filmpje slaat op zowel de kilometerheffing als op chipkaarten.

[ Bericht 11% gewijzigd door JohnDope op 02-01-2010 16:01:25 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 januari 2010 @ 15:56:14 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76326629
Hoe werkt dat opladen aan een automaat nou eigenlijk? Het is me nog niet gelukt om een fatsoenlijke uitleg te vinden. Ik woon in DLD maar reis af en toe wel met het OV in NL. Heb een voordeelurenkaart die ik via de NS heb aangemeld als OV-chipkaart. Ik moet dat ding ook nog ergens activeren, maar ik stap maandag in op Nijmegen Lent en volgens mij kan dat daar niet. Heb er alleen een incheckding zien staan. Maar ik moet dus mijn kaart nog activeren en er geld op zetten. Alleen weet ik niet hoe
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76326654
Een linkje naar de Google Maps layer van de ophaal- en oplaatpunten:

http://maps.google.com/maps/ms?hl=nl&ie=utf8&msa=0&msid=114703814878737164837.00045ea0909fbfb2c5ae0&ll=52.212656,4.507141&spn=0.942442,2.471924&z=9

Die kreeg ik een half uur terug via de ov-chipkaart site, nu krijg ik daar weer een minder volledige. Gelukkig stond deze nog in mijn geschiedenis.

Edit: ah, volgens mij kwam ik er vanuit een linkje in het vorige topic, dat is logischer. Wat minder logisch is: waarom linkt ov-chipkaart.nl niet naar de meest volledige versie van de kaart

[ Bericht 20% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 02-01-2010 16:02:58 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 januari 2010 @ 15:58:42 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76326703
Aha, volgens jouw kaart zou dat in elk geval wel moeten kunnen in Lent. Nu nog uitvinden hoe.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:03:11 #9
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76326848
Zijn er al studenten die hun kaart geactieerd/opgehaald hebben?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76326986
Ik heb de kaart in de OP op de Wiki toegevoegd, misschien kan deze startpost ook nog even aangepast worden?
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76327003
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:03 schreef ATuin-hek het volgende:
Mijn vriendin heeft hem vorige week geactiveerd, ik ga het maandag nog een keer proberen.
pi_76327030
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:03 schreef ATuin-hek het volgende:
Wel geprobeerd, maar niet gelukt. Heb wel van mensen gehoord dat het hun wel gelukt is (na 10 keer proberen.. )
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:19:21 #13
141482 Q.
JurassiQ
pi_76327327
DramaVindPost.
For great justice!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:23:02 #14
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76327456
Oh joy In Rhenen (zit dit weekend bij mijn ouders) is niet eens een ophaalpunt. Die blijken volgens de kaart van Wombat (op de actuele staat idd lang niet alles) bij een tweetal c1000's in Veenendaal te zitten.
Onikaan ni ov dovah
pi_76327460
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:58 schreef Rewimo het volgende:
Aha, volgens jouw kaart zou dat in elk geval wel moeten kunnen in Lent. Nu nog uitvinden hoe.
Bij de kaartautomaat: die zou een OV-chipkaartlezer ingebouwd moeten hebben waar je je kaart voor houdt, waarna je kunt kiezen voor ophalen bestelling en daarna opladen saldo.
pi_76327523
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:09 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Wel geprobeerd, maar niet gelukt. Heb wel van mensen gehoord dat het hun wel gelukt is (na 10 keer proberen.. )
Mij lukte het de eerste keer, maar mijn vriendin die voor mij probeerde met dezelfde studenten ovchipkaart en dezelfde automaat, lukte het niet

Die automaat is daar ook zonder uitleg neergekwakt aldus de baas daar

Lekker falend bezig....
know'm sayin?
word? word.
pi_76329188
http://www.ov-chipkaart.n(...)ipkaart/overstappen/

Als ik dit lees denk ik ook van "godverdegodver". Gelukkig hoef je bij overstappen van NS op NS niet uit- en in te checken, dat zou er eens bij moeten komen zeg. Maar verder is het ook niet echt om vrolijk te worden. Stel ik pak de trein naar een stad en vandaar de bus. Het is maar te hopen dat er dan zo'n paaltje in de buurt staat, anders worden er vast veel aansluitingen gemist.

En dan mag ik nog van geluk spreken dat ik niet in een regio woon waar verschillende maatschappijen de treindiensten aanbieden, anders krijg je dat gezeik ook nog.
pi_76329494
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:14 schreef Vasilevski het volgende:
http://www.ov-chipkaart.n(...)ipkaart/overstappen/

Als ik dit lees denk ik ook van "godverdegodver". Gelukkig hoef je bij overstappen van NS op NS niet uit- en in te checken, dat zou er eens bij moeten komen zeg. Maar verder is het ook niet echt om vrolijk te worden. Stel ik pak de trein naar een stad en vandaar de bus. Het is maar te hopen dat er dan zo'n paaltje in de buurt staat, anders worden er vast veel aansluitingen gemist.

En dan mag ik nog van geluk spreken dat ik niet in een regio woon waar verschillende maatschappijen de treindiensten aanbieden, anders krijg je dat gezeik ook nog.
Huh? Wat is precies het probleem? Natuurlijk moet je in- en uitchecken als je met de trein gaat, anders weten ze toch niet hoe ver je gereisd hebt? Dat er genoeg van die paaltjes moeten staan bij het station lijkt me voor zich spreken. En voor de bussen en trams heb je geen palen nodig, die hebben automaten in het voertuig zelf.
pi_76329541
Voor de studenten onder ons, er is een FAQ over de Studenten OV-chipkaart

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #4
pi_76329550
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Huh? Wat is precies het probleem? Natuurlijk moet je in- en uitchecken als je met de trein gaat, anders weten ze toch niet hoe ver je gereisd hebt? Dat er genoeg van die paaltjes moeten staan bij het station lijkt me voor zich spreken. En voor de bussen en trams heb je geen palen nodig, die hebben automaten in het voertuig zelf.
Als er 80 mensen de trein uitkomen en moeten uitchecken er er staat 1 paal, en jij moet je bus halen, ik zie wel een probleem hoor
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:27:00 #21
141482 Q.
JurassiQ
pi_76329627
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:24 schreef alors het volgende:

[..]

Als er 80 mensen de trein uitkomen en moeten uitchecken er er staat 1 paal, en jij moet je bus halen, ik zie wel een probleem hoor
[Antwoord van de OV-sector]
Jaaaaaa, maar die dingen zijn gemaakt op gemiddelde belasting, niet op piekbelasting. Moeten maar niet al die mensen tegelijk de trein uit komen. Probleem opgelost!
[/Antwoord van de OV-sector]
For great justice!
pi_76329681
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:24 schreef alors het volgende:

[..]

Daarom moet er ook meer dan 1 paal staan natuurlijk. Ik weet niet hoe bij het bij andere stations is, maar op Den Haag CS staat het vol met die dingen.
pi_76335005
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:34 schreef Cerbie het volgende:
Ik mag niet klagen als ik die hoevelheid in Noord-Brabant zie.
En wat een idiote hoeveelheid oplaadpunten in Amsterdam/Rotterdam, is wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen
In de regio Haarlem/Amsterdam rijden bussen waar je ook bestellingen e.d. zou kunnen afhalen. Iedere halte van zo'n buslijn staat op de kaart(!). Als alleen winkels worden meegeteld valt het aantal wel mee
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:59:54 #24
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76335151
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:55 schreef Aether het volgende:

[..]

In de regio Haarlem/Amsterdam rijden bussen waar je ook bestellingen e.d. zou kunnen afhalen. Iedere halte van zo'n buslijn staat op de kaart(!). Als alleen winkels worden meegeteld valt het aantal wel mee
Dat is toch ook wel weer een beetje overdreven ja
Onikaan ni ov dovah
pi_76336263
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:55 schreef Aether het volgende:

[..]

dan valt de helft van die punten al af ja
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:39:15 #26
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76336640
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:19 schreef Q. het volgende:
DramaVindPost.
Dit dus
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:19:24 #27
188877 Stupendous76
pi_76337826
Vers van de FP:
quote:
Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op verschillende NS-stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.

Officieel hebben studenten hun nieuwe OV-Chipkaart nodig om in de trein te reizen. Maar voor de momenten dat de kaart niet geldig is, in het weekend of doordeweeks, is het totaal onduidelijk wat een student moet doen. Op de studenten OV-Chipkaart kun je namelijk geen kaartjes met 40 procent korting kopen. Daarvoor heb je weer een aparte kaart nodig. Daarnaast is het veel studenten ontgaan dat je niet in en uit hoeft te checken.

Ook zijn er allerlei problemen met de activatie van de studenten OV-Chipkaart. Dat de oude kaart nu nog geldig is, is vooral goed nieuws voor mensen die gewisseld zijn van weekend- naar week-OV of andersom. Zij kunnen nu de hele week gratis reizen.

Voor meer informatie kun je ook terecht in het OV-topic in School & Studie.
Met dank aan Jerkmaine die deze foto heeft:
Repent, Pray, Forgive
pi_76338123
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:19 schreef Stupendous76 het volgende:
Vers van de FP:
[..]

Met dank aan Jerkmaine die deze foto heeft:
[ afbeelding ]
studenten hoeven niet in en uit te checken ?

waarom niet dan ? dat staat toch in de voorwaarden
pi_76338177
Ik heb mijn OV chipkaart met succes gebruikt vandaag.

Had 'm te vroeg geprobeerd om te activeren, toen bleef dat scherm heel lang op hetzelfde staan waarna ik m'n chipkaart er maar weer uit trok. Toen ik 'm dinsdag wou activeren zei dat apparaat dat ik 'm al geactiveerd had, dus ik heb er geld opgezet en ben vandaag met de bus geweest. Echter, de heenweg deed het apparaatje 't niet bij de ingang en de terugweg pakte de twee apparaten achterin de bus m'n chipkaart niet.

Achja, het is gelukt
pi_76338213
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat gaat zo lastig als nog niet alle vervoerders de OV-chipkaart hebben ingevoerd
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:32:29 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76338271
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Staat letterlijk in de FAQ dat studenten OV's nog niet in kunnen checken.
Onikaan ni ov dovah
pi_76338839
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat gaat zo lastig als nog niet alle vervoerders de OV-chipkaart hebben ingevoerd
vanaf 11 februari moet je hem overal kunnen gebruiken.

nee lijkt me logisch dat je niet in en uit hoeft te checken, waar hij niet verplicht is, maar in Rotterdam wel lijkt me
pi_76338932
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

vanaf 11 februari moet je hem overal kunnen gebruiken.

nee lijkt me logisch dat je niet in en uit hoeft te checken, waar hij niet verplicht is, maar in Rotterdam wel lijkt me
Het bericht op de FP ging over de trein. Het staat er misschien een beetje onduidelijk, maar bij de NS kunnen en hoeven studenten dus niet in en uitchecken.

En ik heb deze reeks al een tijd niet meer gevolgd, maar waar haal jij de wijsheid vandaan dat het vanaf 11 februari overal moet kunnen? Ik weet wel dat Rotterdam vanaf die datum de chipkaart volledig gaat invoeren, maar vervoerders als de NS en Arriva bijvoorbeeld toch nog niet? Of heb ik wat gemist?
pi_76338994
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het bericht op de FP ging over de trein. Het staat er misschien een beetje onduidelijk, maar bij de NS kunnen en hoeven studenten dus niet in en uitchecken.
oh ok
pi_76339084
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh ok
Toevallig nog een antwoord op mijn edit, ik was net te laat
pi_76339409
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En ik heb deze reeks al een tijd niet meer gevolgd, maar waar haal jij de wijsheid vandaan dat het vanaf 11 februari overal moet kunnen? Ik weet wel dat Rotterdam vanaf die datum de chipkaart volledig gaat invoeren, maar vervoerders als de NS en Arriva bijvoorbeeld toch nog niet? Of heb ik wat gemist?
omdat hij in regio Rotterdam verplicht wordt moeten alle mensen kunnen reizen met de chipkaart in heel Nederland.
Dat is de voorwaarde die het kabinet er aan vast heeft geplakt

Of dat overal kan is natuurlijk de vraag, ik denk van niet, maar dat betekent wel gratis reizen voor chipkaart houders, want ik ga natuurlijk geen strippenkaart weer kopen

In andere delen kan je trouwens gewoon met de strippenkaart reizen he, hij wordt daar nog niet verplicht
pi_76339591
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

omdat hij in regio Rotterdam verplicht wordt moeten alle mensen kunnen reizen met de chipkaart in heel Nederland.
Dat is de voorwaarde die het kabinet er aan vast heeft geplakt

Of dat overal kan is natuurlijk de vraag, ik denk van niet, maar dat betekent wel gratis reizen voor chipkaart houders, want ik ga natuurlijk geen strippenkaart weer kopen

In andere delen kan je trouwens gewoon met de strippenkaart reizen he, hij wordt daar nog niet verplicht
Sterkte ermee dan Ben bang dat vervoerders je gewoon zullen weigeren.
pi_76339736
Vandaag een half uur te laat op werk omdat ik mijn pasje niet kon opladen. Stond - ¤ 0,35 op mijn pasje en wou het opladen. Ik had alleen mijn pinpas bij me (geen contant geld) en toen ik wou opladen kreeg ik een melding dat het papier in dat rotautomaat op is en dat ik maar op een andere manier moet betalen. Dat is nu het leuke, dat ging niet, ook omdat er geen geldautomaat in de buurt is. Bij meerdere automaten gaan kijken, overal zelfde melding. GVB-punt was gesloten. Uiteindelijk gelopen naar een geldautomaat (ong. 15 minuten), tientje gepind en daarna kon ik het weer niet opladen! Uiteindelijk een kaartje gekocht bij de tramconducteur

DAT DIT KAN IN 2010!!!
pi_76339919
Men is hard bezig de al gehavende OV-reiziger de auto in te jagen.

Alleen de minder bedeelden, zoals studenten, wagen het nog in een bus, tram of trein te stappen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76339975
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:17 schreef waht het volgende:
Men is hard bezig de al gehavende OV-reiziger de auto in te jagen.

Alleen de minder bedeelden, zoals studenten, wagen het nog in een bus, tram of trein te stappen.
Ik stap nooit meer in zo'n ding zodra mijn OV-kaart is afgelopen.
Ik vind het altijd wel lekker rustig om rondgereden te worden en ondertussen een boekje te lezen, maar met zo'n slecht, duur systeem hoeft het niet meer.
pi_76339979
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Sterkte ermee dan Ben bang dat vervoerders je gewoon zullen weigeren.
Dan hebben ze een vet probleen

. De stadsregio vindt het belangrijk dat de vervoerders in de aangrenzende gebieden de mogelijkheid bieden om met de OV-chipkaart te reizen. Deze vervoerders (Arriva, HTM, Veolia) en NS hebben de stadsregio laten weten dat reizigers uiterlijk vanaf januari 2010 ook bij hen op saldo met de OV-chipkaart kunnen reizen. De stadsregio ziet dan ook met het volste vertrouwen een volledige overstap op de OV-chipkaart tegemoet
Eerder is afgesproken dat zodra de OV-chipkaart het enig vervoer- en betaalmiddel is in een regio, het reizen met OV-chipkaart in geheel Nederland mogelijk moet zijn binnen een jaar. Het feit dat per 11 februari 2010 Rotterdam de eerste regio is waar uitsluitend met de OV-chipkaart kan worden gereisd in het stad- en streekvervoer, betekent dat uiterlijk per 11 februari 2011 het reizen met OV-chipkaart in bus,tram, metro en trein in heel Nederland mogelijk moet zijn. De huidige planning van invoering van de OV-chipkaart past geheel binnen die afspraak.

https://www.ov-chipkaart.(...)ebruari2010?pagina=1
pi_76340079
Uiterlijk per 11 februari 2011 in heel Nederland, lees ik daar.
pi_76340165
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:22 schreef Tochjo het volgende:
Uiterlijk per 11 februari 2011 in heel Nederland, lees ik daar.
Ja verrek, ze hebben nog een jaar haha

Uit NS-onderzoek blijkt dat het merendeel van de treinreizigers één kaart voor het hele openbaar vervoer als voordeel ziet. Als grootste pluspunten worden genoemd dat losse kaartjes niet meer nodig zijn (26%) en dat men sneller kan reizen en overstappen (26%), zonder steeds kaartjes te hoeven kopen. Bijna 50% van de onderzochte reizigers geeft de voorkeur aan de OV-chipkaart.

Typisch merendeel vind de chipkaart handiger, maar gebruiken hem niet
pi_76365548
Handig dat ze die activeerterminals verstoppen in de AH to go Wie verzint dat nou weer.
Ben er 2 tegengekomen, allebei defect
Too much is never enough!
pi_76365871
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:46 schreef The6thgate het volgende:
Handig dat ze die activeerterminals verstoppen in de AH to go Wie verzint dat nou weer.
Toch handig dat ze op veel plekken te vinden zijn?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_76369402
Kennelijk heb ik zaterdag heel veel mazzel gehad toen ik bij de AH to go mijn chipkaart na 4 drukken op de knop had "opgeladen" met een weekend ov. Vervolgens wel bij aankomst vergeten uit te checken; daar pas uren later achter gekomen en toen toch maar terug naar het station gefietst om alsnog uit te checken. Kut chipkaart en kut kou...
  zondag 3 januari 2010 @ 20:36:51 #47
188877 Stupendous76
pi_76372881
quote:
Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07 /// Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 20:08
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.

Er is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd. Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag. Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.

Activeren
Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb. Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart. LSVb-voorzitter Oosterwijk: "Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.''

Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.
Repent, Pray, Forgive
pi_76373080
morgen zal de RET wel weer volledig uitgerukt zijn om de chaos te beteugelen met vrije kaarten, omdat de OV chipkaarten nog niet werken
pi_76373147
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:41 schreef macca728 het volgende:
morgen zal de RET wel weer volledig uitgerukt zijn om de chaos te beteugelen met vrije kaarten, omdat de OV chipkaarten nog niet werken
In Rotterdam verwacht ik eigenlijk geen problemen. Alle studenten hebben al een OV-chipkaart die daar reizen.
pi_76373380
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:42 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In Rotterdam verwacht ik eigenlijk geen problemen. Alle studenten hebben al een OV-chipkaart die daar reizen.
ook een werkende ? haha

nou ik hoop het maar, er zal wel genoeg ellende zijn morgen met de metro (kou) en bus
pi_76373658
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

ook een werkende ? haha

nou ik hoop het maar, er zal wel genoeg ellende zijn morgen met de metro (kou) en bus
Ja, je zal wel moeten als je in Rotterdam woont, als je een keer met de metro wilt heb je er 1 nodig.
pi_76373816
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:52 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja, je zal wel moeten als je in Rotterdam woont, als je een keer met de metro wilt heb je er 1 nodig.
ja alleen studenten hebben een nieuwe kaart, die ze moeten activeren
pi_76373856
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja alleen studenten hebben een nieuwe kaart, die ze moeten activeren
Studenten kunnen gewoon met dezelfde kaart reizen die ze vorige ook gebruikte, daar veranderd dus niets aan.
pi_76374978
Heb gisteren nog geprobeerd om mijn product op te halen. Bij de NS automaten (waar je je pasje voor moet houden) werk helemaal geen product gevonden. Dus liep ik de Albert Heijn in (zo'n ander apparaat waar je je pasje moet insteken heb ik wel 2 producten opgehaald. Geen idee of het nu gelukt is, want ik moest mijn trein halen.
  zondag 3 januari 2010 @ 21:18:20 #55
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76375206
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:14 schreef Zinedinho het volgende:
Heb gisteren nog geprobeerd om mijn product op te halen. Bij de NS automaten (waar je je pasje voor moet houden) werk helemaal geen product gevonden. Dus liep ik de Albert Heijn in (zo'n ander apparaat waar je je pasje moet insteken heb ik wel 2 producten opgehaald. Geen idee of het nu gelukt is, want ik moest mijn trein halen.
Dat klopt, je kunt je studenten-OV niet ophalen bij een NS-automaat. Waarom is mij trouwens een raadsel. Ik heb trouwens vandaag ook mijne op kunnen halen
pi_76375334
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat klopt, je kunt je studenten-OV niet ophalen bij een NS-automaat. Waarom is mij trouwens een raadsel. Ik heb trouwens vandaag ook mijne op kunnen halen
Wat zijn de 2 verschillende producten dan?
pi_76375402
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:20 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Je nieuwe abonnement voor het komende jaar.
  zondag 3 januari 2010 @ 21:22:11 #58
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76375451
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:20 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Je gratis reizen op bepaalde tijden en je korting op andere tijden zijn 2 aparte producten.
pi_76375537
Oh op die manier, bedankt. Wel belachelijk dat als je met de trein in het weekend gaat je 20 euro als borg moet hebben op je chip.

Heb overigens nog steeds geen idee hoe het nou werkt met reizen met 40% korting. Wel of geen kaartje kopen?
pi_76375690
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:23 schreef Zinedinho het volgende:
Oh op die manier, bedankt. Wel belachelijk dat als je met de trein in het weekend gaat je 20 euro als borg moet hebben op je chip.

Heb overigens nog steeds geen idee hoe het nou werkt met reizen met 40% korting. Wel of geen kaartje kopen?
Voorlopig hoef je geen borg op je chipkaart te hebben aangezien je nog niet eens kan inchecken en je daarom dus een kaartje moet kopen net als je vorig jaar deed.
  zondag 3 januari 2010 @ 21:30:08 #61
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76376008
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Voorlopig hoef je geen borg op je chipkaart te hebben aangezien je nog niet eens kan inchecken en je daarom dus een kaartje moet kopen net als je vorig jaar deed.
Bovendien is het, als je eenmaal wel met je studenten-chipkaart kunt inchecken bij de NS, maar 10 euro, omdat je een persoonlijke kaart hebt.
pi_76380202
In de regio Arnhem-Nijmegen wordt aangeraden voorlopig nog gewoon de strippenkaart te gebruiken. Door een hoge pief van de chipkaartinvoering.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_76380621
quote:
Op zondag 3 januari 2010 22:37 schreef Kees22 het volgende:
In de regio Arnhem-Nijmegen wordt aangeraden voorlopig nog gewoon de strippenkaart te gebruiken. Door een hoge pief van de chipkaartinvoering.
Is nog goedkoper in de KAN-regio ook
pi_76384025
Is de strippenkaart nog een geldig vervoersbewijs (op nationaal niveau)?
pi_76384046
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:55 schreef Philip10 het volgende:
Is de strippenkaart nog een geldig vervoersbewijs (op nationaal niveau)?
Niet overal meer.
pi_76384091
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:56 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet overal meer.
In Zuid-Holland, Leiden bijvoorbeeld?
pi_76384127
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:57 schreef Philip10 het volgende:

[..]

In Zuid-Holland, Leiden bijvoorbeeld?
Dat wel, alleen in de metro's van Rotterdam en Amsterdam is het geen geldig vervoersbewijs.
pi_76384340
quote:
Op zondag 3 januari 2010 23:58 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat wel, alleen in de metro's van Rotterdam en Amsterdam is het geen geldig vervoersbewijs.
en vanaf 11 feb 2010 in hel de regio Rotterdam niet meer
  maandag 4 januari 2010 @ 00:21:19 #69
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76384890
Ik heb nu twee OV's Stelletje snuggere apen deactiveren het tijdelijke abbonement niet als je de echte op de chip zet.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 4 januari 2010 @ 00:59:05 #70
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76386070
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:24 schreef macca728 het volgende:
Uit NS-onderzoek blijkt dat het merendeel van de treinreizigers één kaart voor het hele openbaar vervoer als voordeel ziet.
Alleen jammer dat die er niet komt dan.
quote:
Als grootste pluspunten worden genoemd dat losse kaartjes niet meer nodig zijn (26%)
Nee, je hoeft nu alleen maar nog tig keer in en uit te checken.
quote:
en dat men sneller kan reizen en overstappen (26%),
Ha ha !
quote:
zonder steeds kaartjes te hoeven kopen
Nee, je hoeft alleen maar steeds op te waarderen en tig keer in en uit te checken.
quote:
Bijna 50% van de onderzochte reizigers geeft de voorkeur aan de OV-chipkaart.
Een minderheid dus zelfs nog maar, terwijl 99 procent van Nederland nog niet eens ten volle weet wat een drama het het hele systeem is.

Bij elk ander bedrijf zou dit getal überhaupt al reden zijn om het à la minute helemaal af te blazen. Maar niet bij de enige bedrijfstak die in Nederland nog opereert met een honderd procent monopolie. Dan hoef je inderdaad geen enkele rekening te houden met je klanten en kun je een kaart invoeren die geen voordelen voor de reiziger biedt, maar alleen voor de vervoersbedrijven.
pi_76386373
en te zot voor woorden natuurlijk dat ik met een NS chipkaart niet bij de NS kan reizen omdat ik hem moet activeren daar, terwijl ze al mijn gegevens hebben.

Ze zoeken het maar uit
pi_76386482
[ook handig bij statiom R'dam Lombardijen

als ik het station binnen kom, dan loop ik naar in de chippaal. ik heb te weinig saldo. dan moet ik met de trap omhoog naar de kaartautomaat. daar laad ik mijn kaart op. vervolgens moet ik naar beneden om in te checken en dan weer omhoog om weer op het perron te staan.
pi_76387569
Vooralsnog allen maar prima ervaringen in Utrecht. De apparaatjes in de bus werken best regelmatig niet, en dan zegt de chauffeur: kan jij niet helpen.
En mag ik dus meereizen. 4 van de 10 keer is dit het geval.
Voor iemand die vrijwel dagelijks naar de uithof moet reizen dus niet verkeerd.
pi_76387611
Hebben ze niks geleerd van de oystercard? Treinen, metro, bus, DLR, werkt perfect.
pi_76388159
Staan er al hordes studenten vast op stations of is het nog iets te vroeg?
pi_76388168
quote:
Op maandag 4 januari 2010 02:26 schreef Flores het volgende:
Vooralsnog allen maar prima ervaringen in Utrecht. De apparaatjes in de bus werken best regelmatig niet, en dan zegt de chauffeur: kan jij niet helpen.
Iets wat niet werkt prima noemen... tja, zo kun je het ook goedpraten.
  maandag 4 januari 2010 @ 06:46:17 #77
208890 June.
Seriously?
pi_76388186
quote:
Op maandag 4 januari 2010 06:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik neem over een half uur de trein. Heb wel alles al kunnen activeren en opgeladen, dus verwacht geen probleem. Als het te druk is bij de poortjes stap ik wel gewoon in .
Shine bright like a diamond.
pi_76388337
quote:
Op maandag 4 januari 2010 06:46 schreef June. het volgende:

[..]

Ik neem over een half uur de trein. Heb wel alles al kunnen activeren en opgeladen, dus verwacht geen probleem. Als het te druk is bij de poortjes stap ik wel gewoon in .
Okay, succes alvast.
  maandag 4 januari 2010 @ 09:22:14 #79
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_76389268
En in dit nieuwe jaar heeft de GVB de prijs omhoog gegooid. Dik 4% erbij.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_76389662
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:23 schreef Zinedinho het volgende:

"In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat.
In de kortingsuren koop je een papieren kaartje."

http://www.studentenov-chipkaart.nl/

(dit en andere info staat nu in een popup op bovenstaande site)
quote:
Op maandag 4 januari 2010 02:26 schreef Flores het volgende:
Ah, niks aan 't handje dus. Het is ook niet alsof het nieuwe systeem even goed of beter hoeft te werken of zo.
pi_76390522
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:22 schreef Mr.J het volgende:
En in dit nieuwe jaar heeft de GVB de prijs omhoog gegooid. Dik 4% erbij.
pwned
  maandag 4 januari 2010 @ 11:36:53 #82
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76392643
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:45 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

"In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat.
In de kortingsuren koop je een papieren kaartje."
Maar de gein is dat het wel KAN Ook zonder saldo op de kaart.
Onikaan ni ov dovah
pi_76394100
*gaat nu met de fiets ipv de bus naar college*

Geen gezeik met ov kaarten en lekker wat beweging
pi_76405590
quote:
Op maandag 4 januari 2010 06:42 schreef indahnesia.com het volgende:
bij de servicebalies van de RET op de Coolsingel en bij Zuidplein stonden aosciaal lange rijen ja, zeker 50 man.

Waarom snap ik niet, want de oude kaart werkt toch nog en je kan de nieuwe de hele maand nog activeren ?
pi_76406425
Vandaag ben ik geweigerd in de bus omdat de chauffeur de oude OV-jaarkaart niet accepteerde en mijn nieuwe chip nog niet geactiveerd was. Wat een kneuzenkermis is dit toch..
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76406584
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:04 schreef Mendeljev het volgende:
Vandaag ben ik geweigerd in de bus omdat de chauffeur de oude OV-jaarkaart niet accepteerde en mijn nieuwe chip nog niet geactiveerd was. Wat een kneuzenkermis is dit toch..
Er staat toch gewoon een tijdelijk product tot de 31ste op? Hoe kan hij je dan weren?
pi_76406678
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:08 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Er staat toch gewoon een tijdelijk product tot de 31ste op? Hoe kan hij je dan weren?
De chippoortjes accepteren de kaart niet. Ik heb de kaart inmiddels geactiveerd en hij lijkt het bij sommige poortjes wel te doen ofzo..
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76408932
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:04 schreef Mendeljev het volgende:
Zelf principieel zijn en de bus niet verlaten. Laat hem voor mijn part de politie erbij halen, maar je moet jezelf niet laten piepelen. Ze kunnen het dak op met die kneuzenkermis rond de chipkaart. En al helemaal de buschauffeurs, die weten werkelijk helemaal niets. Ik vroeg gisteren of ik, wanneer ik nu mijn roze strippenkaart wil gebruiken, mijn ov-chipkaart moet laten zien, laten scannen, of toch nog mijn oude ov moet laten zien. Ze wisten van niks.
Ik weet het ook niet
  maandag 4 januari 2010 @ 19:05:41 #89
141482 Q.
JurassiQ
pi_76409015
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:03 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Zelf principieel zijn en de bus niet verlaten. Laat hem voor mijn part de politie erbij halen, maar je moet jezelf niet laten piepelen. Ze kunnen het dak op met die kneuzenkermis rond de chipkaart. En al helemaal de buschauffeurs, die weten werkelijk helemaal niets. Ik vroeg gisteren of ik, wanneer ik nu mijn roze strippenkaart wil gebruiken, mijn ov-chipkaart moet laten zien, laten scannen, of toch nog mijn oude ov moet laten zien. Ze wisten van niks.
Dat valt de chauffeurs an sich niet kwalijk te nemen, hun bedrijven (Connexxion, Veolia) vertellen ze niets.
For great justice!
pi_76409202
Sorry, maar een beetje betrokkenheid bij de ontwikkelingen rondom je beroep mag ook wel van de chauffeurs verwacht worden. Neemt niet weg dat die bedrijven ook falen. Maar die achterlijke houding van veel buschauffeurs, dat 'Ik kijk je niet aan, ik luister niet naar wat je zegt, stel me geen vraag en verwacht zeker geen antwoord want ik weet niets of ik doe alsof ik niets weet.' komt me echt de strot uit.
Ik weet het ook niet
  maandag 4 januari 2010 @ 19:11:28 #91
141482 Q.
JurassiQ
pi_76409265
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:10 schreef Dunckie het volgende:
Sorry, maar een beetje betrokkenheid bij de ontwikkelingen rondom je beroep mag ook wel van de chauffeurs verwacht worden. Neemt niet weg dat die bedrijven ook falen. Maar die achterlijke houding van veel buschauffeurs, dat 'Ik kijk je niet aan, ik luister niet naar wat je zegt, stel me geen vraag en verwacht zeker geen antwoord want ik weet niets of ik doe alsof ik niets weet.' komt me echt de strot uit.
Hun bedrijf verwacht dat ze zo reageren, als ze anders reageren worden ze op het matje geroepen. Welkom in het Nederlandse OV.
For great justice!
pi_76409499
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:03 schreef Dunckie het volgende:

[..]

inderdaad gewoon principieel zijn, 2 jaar geleden verdwenen opeens na 1 jaar in gebruik de chipkaartautomaten bij Connexxion in regio Rotterdam, kwam er een bord te staan op de bus dat mensen de stripenkaart moesten gebruiken.

Maar veel mensen hadden al een chipkaartabonnement genomen, dus die pikten dat niet. Die hadden al een gedlig chipkaartabnbonnement en dan moesten ze opeens gaan stempelen. Ja dag

Nu ook moeilijk gaan doen over de studenten OV kaart, dan heb je echt een bord voor je kop als chauffeur
  maandag 4 januari 2010 @ 19:21:27 #93
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_76409694
He, ik ben vandaag vergeten uit te checken met mijn studenten-ov in de tram. Welke problemen kan ik morgenochtend verwachten?

O, en mijn pas is nog niet geactiveerd.
What lies in the shadow of the statue?
pi_76409746
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:21 schreef Ghaazi het volgende:
He, ik ben vandaag vergeten uit te checken met mijn studenten-ov in de tram. Welke problemen kan ik morgenochtend verwachten?

3 mogelijkheden. Je kunt niet inchecken, er is saldo van je kaart gehaald of er niets aan de hand.
pi_76409840
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:21 schreef Ghaazi het volgende:

Waarom check je dan in in de tram ? Hoeft helemaal nog niet
pi_76409900
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom check je dan in in de tram ? Hoeft helemaal nog niet
Jawel, als de vervoerder het reizen per OV-chipkaart al toe laat moet je ook gewoon inchecken.
pi_76409911
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:08 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet bij iedereen. Bij mij in ieder geval (ook) niet. En het oplaadapparaat bij de supermarkt werkte ook niet, dus ik mocht vanochtend fijn 3 euro voltarief betalen terwijl ik eigenlijk gratis mocht reizen.
pi_76409982
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Jawel, als de vervoerder het reizen per OV-chipkaart al toe laat moet je ook gewoon inchecken.
nee hoor, wat een onzin is dat zeg

dat moet je alleen als je op saldo reist uiteraard of waar het VERPLICHT is , nu alleen nog metro Rotterdam en Amsterdam
pi_76410030
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee hoor, wat een onzin is dat zeg

dat moet je alleen als je op saldo reist uiteraard of waar het VERPLICHT is , nu alleen nog metro Rotterdam en Amsterdam
Onzin? Nee hoor, sterker nog, je kan er een boete voor krijgen als je dat niet doet.
pi_76410097
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Onzin? Nee hoor, sterker nog, je kan er een boete voor krijgen als je dat niet doet.
WEL ONZIN, ik reis met een chipkaartabonnement in Connexxion, later Qbuzz bus, waar je ook kan betalen met chipkaart en ik heb nog nooit ingecheckt en met mij vele. Het is toch nog niet verplicht, denk eens na
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')