Vond het al zo vreemd dat 18 in het rijtje stondquote:
Dat was ook een mooie ja!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:40 schreef macca728 het volgende:
waarom moet je in hemelsnaam een product dat je via internet bestelt ophalen bij een verkooppunt ?
wat is het nut van die internetwinkel dan ? helemaal niets
Mijn vriendin heeft hem vorige week geactiveerd, ik ga het maandag nog een keer proberen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:03 schreef ATuin-hek het volgende:
Zijn er al studenten die hun kaart geactieerd/opgehaald hebben?
Wel geprobeerd, maar niet gelukt. Heb wel van mensen gehoord dat het hun wel gelukt is (na 10 keer proberen..quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:03 schreef ATuin-hek het volgende:
Zijn er al studenten die hun kaart geactieerd/opgehaald hebben?
Bij de kaartautomaat: die zou een OV-chipkaartlezer ingebouwd moeten hebben waar je je kaart voor houdt, waarna je kunt kiezen voor ophalen bestelling en daarna opladen saldo.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:58 schreef Rewimo het volgende:
Aha, volgens jouw kaart zou dat in elk geval wel moeten kunnen in Lent. Nu nog uitvinden hoe.
Mij lukte het de eerste keer, maar mijn vriendin die voor mij probeerde met dezelfde studenten ovchipkaart en dezelfde automaat, lukte het nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:09 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Wel geprobeerd, maar niet gelukt. Heb wel van mensen gehoord dat het hun wel gelukt is (na 10 keer proberen..)
Huh? Wat is precies het probleem? Natuurlijk moet je in- en uitchecken als je met de trein gaat, anders weten ze toch niet hoe ver je gereisd hebt? Dat er genoeg van die paaltjes moeten staan bij het station lijkt me voor zich spreken. En voor de bussen en trams heb je geen palen nodig, die hebben automaten in het voertuig zelf.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:14 schreef Vasilevski het volgende:
http://www.ov-chipkaart.n(...)ipkaart/overstappen/
Als ik dit lees denk ik ook van "godverdegodver". Gelukkig hoef je bij overstappen van NS op NS niet uit- en in te checken, dat zou er eens bij moeten komen zeg. Maar verder is het ook niet echt om vrolijk te worden. Stel ik pak de trein naar een stad en vandaar de bus. Het is maar te hopen dat er dan zo'n paaltje in de buurt staat, anders worden er vast veel aansluitingen gemist.
En dan mag ik nog van geluk spreken dat ik niet in een regio woon waar verschillende maatschappijen de treindiensten aanbieden, anders krijg je dat gezeik ook nog.
Als er 80 mensen de trein uitkomen en moeten uitchecken er er staat 1 paal, en jij moet je bus halen, ik zie wel een probleem hoorquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Huh? Wat is precies het probleem? Natuurlijk moet je in- en uitchecken als je met de trein gaat, anders weten ze toch niet hoe ver je gereisd hebt? Dat er genoeg van die paaltjes moeten staan bij het station lijkt me voor zich spreken. En voor de bussen en trams heb je geen palen nodig, die hebben automaten in het voertuig zelf.
[Antwoord van de OV-sector]quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:24 schreef alors het volgende:
[..]
Als er 80 mensen de trein uitkomen en moeten uitchecken er er staat 1 paal, en jij moet je bus halen, ik zie wel een probleem hoor
Daarom moet er ook meer dan 1 paal staan natuurlijk. Ik weet niet hoe bij het bij andere stations is, maar op Den Haag CS staat het vol met die dingen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:24 schreef alors het volgende:
[..]
Als er 80 mensen de trein uitkomen en moeten uitchecken er er staat 1 paal, en jij moet je bus halen, ik zie wel een probleem hoor
In de regio Haarlem/Amsterdam rijden bussen waar je ook bestellingen e.d. zou kunnen afhalen. Iedere halte van zo'n buslijn staat op de kaart(!). Als alleen winkels worden meegeteld valt het aantal wel meequote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:34 schreef Cerbie het volgende:![]()
Ik mag niet klagen als ik die hoevelheid in Noord-Brabant zie.
En wat een idiote hoeveelheid oplaadpunten in Amsterdam/Rotterdam, is wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen
Dat is toch ook wel weer een beetje overdreven jaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:55 schreef Aether het volgende:
[..]
In de regio Haarlem/Amsterdam rijden bussen waar je ook bestellingen e.d. zou kunnen afhalen. Iedere halte van zo'n buslijn staat op de kaart(!). Als alleen winkels worden meegeteld valt het aantal wel mee
dan valt de helft van die punten al af jaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:55 schreef Aether het volgende:
[..]
In de regio Haarlem/Amsterdam rijden bussen waar je ook bestellingen e.d. zou kunnen afhalen. Iedere halte van zo'n buslijn staat op de kaart(!). Als alleen winkels worden meegeteld valt het aantal wel mee
Dit dusquote:
Met dank aan Jerkmaine die deze foto heeft:quote:Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op verschillende NS-stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
Officieel hebben studenten hun nieuwe OV-Chipkaart nodig om in de trein te reizen. Maar voor de momenten dat de kaart niet geldig is, in het weekend of doordeweeks, is het totaal onduidelijk wat een student moet doen. Op de studenten OV-Chipkaart kun je namelijk geen kaartjes met 40 procent korting kopen. Daarvoor heb je weer een aparte kaart nodig. Daarnaast is het veel studenten ontgaan dat je niet in en uit hoeft te checken.
Ook zijn er allerlei problemen met de activatie van de studenten OV-Chipkaart. Dat de oude kaart nu nog geldig is, is vooral goed nieuws voor mensen die gewisseld zijn van weekend- naar week-OV of andersom. Zij kunnen nu de hele week gratis reizen.
Voor meer informatie kun je ook terecht in het OV-topic in School & Studie.
studenten hoeven niet in en uit te checken ?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:19 schreef Stupendous76 het volgende:
Vers van de FP:
[..]
Met dank aan Jerkmaine die deze foto heeft:
[ afbeelding ]
Dat gaat zo lastig als nog niet alle vervoerders de OV-chipkaart hebben ingevoerdquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
studenten hoeven niet in en uit te checken ?
waarom niet dan ? dat staat toch in de voorwaarden
Staat letterlijk in de FAQ dat studenten OV's nog niet in kunnen checken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
studenten hoeven niet in en uit te checken ?
waarom niet dan ? dat staat toch in de voorwaarden
vanaf 11 februari moet je hem overal kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat gaat zo lastig als nog niet alle vervoerders de OV-chipkaart hebben ingevoerd
Het bericht op de FP ging over de trein. Het staat er misschien een beetje onduidelijk, maar bij de NS kunnen en hoeven studenten dus niet in en uitchecken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
vanaf 11 februari moet je hem overal kunnen gebruiken.
nee lijkt me logisch dat je niet in en uit hoeft te checken, waar hij niet verplicht is, maar in Rotterdam wel lijkt me
oh okquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het bericht op de FP ging over de trein. Het staat er misschien een beetje onduidelijk, maar bij de NS kunnen en hoeven studenten dus niet in en uitchecken.
omdat hij in regio Rotterdam verplicht wordt moeten alle mensen kunnen reizen met de chipkaart in heel Nederland.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het bericht op de FP ging over de trein. Het staat er misschien een beetje onduidelijk, maar bij de NS kunnen en hoeven studenten dus niet in en uitchecken.
En ik heb deze reeks al een tijd niet meer gevolgd, maar waar haal jij de wijsheid vandaan dat het vanaf 11 februari overal moet kunnen? Ik weet wel dat Rotterdam vanaf die datum de chipkaart volledig gaat invoeren, maar vervoerders als de NS en Arriva bijvoorbeeld toch nog niet? Of heb ik wat gemist?
Sterkte ermee danquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat hij in regio Rotterdam verplicht wordt moeten alle mensen kunnen reizen met de chipkaart in heel Nederland.
Dat is de voorwaarde die het kabinet er aan vast heeft geplakt
Of dat overal kan is natuurlijk de vraag, ik denk van niet, maar dat betekent wel gratis reizen voor chipkaart houders, want ik ga natuurlijk geen strippenkaart weer kopen
In andere delen kan je trouwens gewoon met de strippenkaart reizen he, hij wordt daar nog niet verplicht
Ik stap nooit meer in zo'n ding zodra mijn OV-kaart is afgelopen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:17 schreef waht het volgende:
Men is hard bezig de al gehavende OV-reiziger de auto in te jagen.
Alleen de minder bedeelden, zoals studenten, wagen het nog in een bus, tram of trein te stappen.
Dan hebben ze een vet probleenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Sterkte ermee danBen bang dat vervoerders je gewoon zullen weigeren.
Ja verrek, ze hebben nog een jaar hahaquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:22 schreef Tochjo het volgende:
Uiterlijk per 11 februari 2011 in heel Nederland, lees ik daar.
Toch handig dat ze op veel plekken te vinden zijn?quote:Op zondag 3 januari 2010 17:46 schreef The6thgate het volgende:
Handig dat ze die activeerterminals verstoppen in de AH to goWie verzint dat nou weer.
quote:Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07 /// Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 20:08
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.
Er is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd. Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag. Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.
Activeren
Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb. Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart. LSVb-voorzitter Oosterwijk: "Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.''
Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.
In Rotterdam verwacht ik eigenlijk geen problemen. Alle studenten hebben al een OV-chipkaart die daar reizen.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:41 schreef macca728 het volgende:
morgen zal de RET wel weer volledig uitgerukt zijn om de chaos te beteugelen met vrije kaarten, omdat de OV chipkaarten nog niet werken
ook een werkende ? hahaquote:Op zondag 3 januari 2010 20:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
In Rotterdam verwacht ik eigenlijk geen problemen. Alle studenten hebben al een OV-chipkaart die daar reizen.
Ja, je zal wel moeten als je in Rotterdam woont, als je een keer met de metro wilt heb je er 1 nodig.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
ook een werkende ? haha
nou ik hoop het maar, er zal wel genoeg ellende zijn morgen met de metro (kou) en bus
ja alleen studenten hebben een nieuwe kaart, die ze moeten activerenquote:Op zondag 3 januari 2010 20:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, je zal wel moeten als je in Rotterdam woont, als je een keer met de metro wilt heb je er 1 nodig.
Studenten kunnen gewoon met dezelfde kaart reizen die ze vorige ook gebruikte, daar veranderd dus niets aan.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja alleen studenten hebben een nieuwe kaart, die ze moeten activeren
Dat klopt, je kunt je studenten-OV niet ophalen bij een NS-automaat. Waarom is mij trouwens een raadsel. Ik heb trouwens vandaag ook mijne op kunnen halenquote:Op zondag 3 januari 2010 21:14 schreef Zinedinho het volgende:
Heb gisteren nog geprobeerd om mijn product op te halen. Bij de NS automaten (waar je je pasje voor moet houden) werk helemaal geen product gevonden. Dus liep ik de Albert Heijn in (zo'n ander apparaat waar je je pasje moet insteken heb ik wel 2 producten opgehaald. Geen idee of het nu gelukt is, want ik moest mijn trein halen.
Wat zijn de 2 verschillende producten dan?quote:Op zondag 3 januari 2010 21:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat klopt, je kunt je studenten-OV niet ophalen bij een NS-automaat. Waarom is mij trouwens een raadsel. Ik heb trouwens vandaag ook mijne op kunnen halen
Je nieuwe abonnement voor het komende jaar.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:20 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Wat zijn de 2 verschillende producten dan?
Je gratis reizen op bepaalde tijden en je korting op andere tijden zijn 2 aparte producten.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:20 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Wat zijn de 2 verschillende producten dan?
Voorlopig hoef je geen borg op je chipkaart te hebben aangezien je nog niet eens kan inchecken en je daarom dus een kaartje moet kopen net als je vorig jaar deed.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:23 schreef Zinedinho het volgende:
Oh op die manier, bedankt. Wel belachelijk dat als je met de trein in het weekend gaat je 20 euro als borg moet hebben op je chip.
Heb overigens nog steeds geen idee hoe het nou werkt met reizen met 40% korting. Wel of geen kaartje kopen?
Bovendien is het, als je eenmaal wel met je studenten-chipkaart kunt inchecken bij de NS, maar 10 euro, omdat je een persoonlijke kaart hebt.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voorlopig hoef je geen borg op je chipkaart te hebben aangezien je nog niet eens kan inchecken en je daarom dus een kaartje moet kopen net als je vorig jaar deed.
Is nog goedkoper in de KAN-regio ookquote:Op zondag 3 januari 2010 22:37 schreef Kees22 het volgende:
In de regio Arnhem-Nijmegen wordt aangeraden voorlopig nog gewoon de strippenkaart te gebruiken. Door een hoge pief van de chipkaartinvoering.
Niet overal meer.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:55 schreef Philip10 het volgende:
Is de strippenkaart nog een geldig vervoersbewijs (op nationaal niveau)?
Dat wel, alleen in de metro's van Rotterdam en Amsterdam is het geen geldig vervoersbewijs.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:57 schreef Philip10 het volgende:
[..]
In Zuid-Holland, Leiden bijvoorbeeld?
en vanaf 11 feb 2010 in hel de regio Rotterdam niet meerquote:Op zondag 3 januari 2010 23:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat wel, alleen in de metro's van Rotterdam en Amsterdam is het geen geldig vervoersbewijs.
Alleen jammer dat die er niet komt dan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:24 schreef macca728 het volgende:
Uit NS-onderzoek blijkt dat het merendeel van de treinreizigers één kaart voor het hele openbaar vervoer als voordeel ziet.
Nee, je hoeft nu alleen maar nog tig keer in en uit te checken.quote:Als grootste pluspunten worden genoemd dat losse kaartjes niet meer nodig zijn (26%)
Ha haquote:en dat men sneller kan reizen en overstappen (26%),
Nee, je hoeft alleen maar steeds op te waarderen en tig keer in en uit te checken.quote:zonder steeds kaartjes te hoeven kopen
Een minderheid dus zelfs nog maar, terwijl 99 procent van Nederland nog niet eens ten volle weet wat een drama het het hele systeem is.quote:Bijna 50% van de onderzochte reizigers geeft de voorkeur aan de OV-chipkaart.
Iets wat niet werkt prima noemen... tja, zo kun je het ook goedpraten.quote:Op maandag 4 januari 2010 02:26 schreef Flores het volgende:
Vooralsnog allen maar prima ervaringen in Utrecht. De apparaatjes in de bus werken best regelmatig niet, en dan zegt de chauffeur: kan jij niet helpen.
En mag ik dus meereizen. 4 van de 10 keer is dit het geval.
Voor iemand die vrijwel dagelijks naar de uithof moet reizen dus niet verkeerd.
Ik neem over een half uur de trein. Heb wel alles al kunnen activeren en opgeladen, dus verwacht geen probleem. Als het te druk is bij de poortjes stap ik wel gewoon inquote:Op maandag 4 januari 2010 06:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Staan er al hordes studenten vast op stations of is het nog iets te vroeg?
Okay, succes alvast.quote:Op maandag 4 januari 2010 06:46 schreef June. het volgende:
[..]
Ik neem over een half uur de trein. Heb wel alles al kunnen activeren en opgeladen, dus verwacht geen probleem. Als het te druk is bij de poortjes stap ik wel gewoon in.
"In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:23 schreef Zinedinho het volgende:
Oh op die manier, bedankt. Wel belachelijk dat als je met de trein in het weekend gaat je 20 euro als borg moet hebben op je chip.
Heb overigens nog steeds geen idee hoe het nou werkt met reizen met 40% korting. Wel of geen kaartje kopen?
Ah, niks aan 't handje dus. Het is ook niet alsof het nieuwe systeem even goed of beter hoeft te werken of zo.quote:Op maandag 4 januari 2010 02:26 schreef Flores het volgende:
Vooralsnog allen maar prima ervaringen in Utrecht. De apparaatjes in de bus werken best regelmatig niet, en dan zegt de chauffeur: kan jij niet helpen.
En mag ik dus meereizen. 4 van de 10 keer is dit het geval.
Voor iemand die vrijwel dagelijks naar de uithof moet reizen dus niet verkeerd.
pwnedquote:Op maandag 4 januari 2010 09:22 schreef Mr.J het volgende:
En in dit nieuwe jaar heeft de GVB de prijs omhoog gegooid. Dik 4% erbij.
Maar de gein is dat het wel KANquote:Op maandag 4 januari 2010 09:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
"In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat.
In de kortingsuren koop je een papieren kaartje."
bij de servicebalies van de RET op de Coolsingel en bij Zuidplein stonden aosciaal lange rijen ja, zeker 50 man.quote:Op maandag 4 januari 2010 06:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Staan er al hordes studenten vast op stations of is het nog iets te vroeg?
Er staat toch gewoon een tijdelijk product tot de 31ste op? Hoe kan hij je dan weren?quote:Op maandag 4 januari 2010 18:04 schreef Mendeljev het volgende:
Vandaag ben ik geweigerd in de bus omdat de chauffeur de oude OV-jaarkaart niet accepteerde en mijn nieuwe chip nog niet geactiveerd was. Wat een kneuzenkermis is dit toch..
De chippoortjes accepteren de kaart niet. Ik heb de kaart inmiddels geactiveerd en hij lijkt het bij sommige poortjes wel te doen ofzo..quote:Op maandag 4 januari 2010 18:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er staat toch gewoon een tijdelijk product tot de 31ste op? Hoe kan hij je dan weren?
Zelf principieel zijn en de bus niet verlaten. Laat hem voor mijn part de politie erbij halen, maar je moet jezelf niet laten piepelen. Ze kunnen het dak op met die kneuzenkermis rond de chipkaart. En al helemaal de buschauffeurs, die weten werkelijk helemaal niets. Ik vroeg gisteren of ik, wanneer ik nu mijn roze strippenkaart wil gebruiken, mijn ov-chipkaart moet laten zien, laten scannen, of toch nog mijn oude ov moet laten zien. Ze wisten van niks.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:04 schreef Mendeljev het volgende:
Vandaag ben ik geweigerd in de bus omdat de chauffeur de oude OV-jaarkaart niet accepteerde en mijn nieuwe chip nog niet geactiveerd was. Wat een kneuzenkermis is dit toch..
Dat valt de chauffeurs an sich niet kwalijk te nemen, hun bedrijven (Connexxion, Veolia) vertellen ze niets.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:03 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Zelf principieel zijn en de bus niet verlaten. Laat hem voor mijn part de politie erbij halen, maar je moet jezelf niet laten piepelen. Ze kunnen het dak op met die kneuzenkermis rond de chipkaart. En al helemaal de buschauffeurs, die weten werkelijk helemaal niets. Ik vroeg gisteren of ik, wanneer ik nu mijn roze strippenkaart wil gebruiken, mijn ov-chipkaart moet laten zien, laten scannen, of toch nog mijn oude ov moet laten zien. Ze wisten van niks.
Hun bedrijf verwacht dat ze zo reageren, als ze anders reageren worden ze op het matje geroepen. Welkom in het Nederlandse OV.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:10 schreef Dunckie het volgende:
Sorry, maar een beetje betrokkenheid bij de ontwikkelingen rondom je beroep mag ook wel van de chauffeurs verwacht worden. Neemt niet weg dat die bedrijven ook falen. Maar die achterlijke houding van veel buschauffeurs, dat 'Ik kijk je niet aan, ik luister niet naar wat je zegt, stel me geen vraag en verwacht zeker geen antwoord want ik weet niets of ik doe alsof ik niets weet.' komt me echt de strot uit.
inderdaad gewoon principieel zijn, 2 jaar geleden verdwenen opeens na 1 jaar in gebruik de chipkaartautomaten bij Connexxion in regio Rotterdam, kwam er een bord te staan op de bus dat mensen de stripenkaart moesten gebruiken.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:03 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Zelf principieel zijn en de bus niet verlaten. Laat hem voor mijn part de politie erbij halen, maar je moet jezelf niet laten piepelen. Ze kunnen het dak op met die kneuzenkermis rond de chipkaart. En al helemaal de buschauffeurs, die weten werkelijk helemaal niets. Ik vroeg gisteren of ik, wanneer ik nu mijn roze strippenkaart wil gebruiken, mijn ov-chipkaart moet laten zien, laten scannen, of toch nog mijn oude ov moet laten zien. Ze wisten van niks.
3 mogelijkheden. Je kunt niet inchecken, er is saldo van je kaart gehaald of er niets aan de hand.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:21 schreef Ghaazi het volgende:
He, ik ben vandaag vergeten uit te checken met mijn studenten-ov in de tram. Welke problemen kan ik morgenochtend verwachten?
O, en mijn pas is nog niet geactiveerd.
Waarom check je dan in in de tram ? Hoeft helemaal nog nietquote:Op maandag 4 januari 2010 19:21 schreef Ghaazi het volgende:
He, ik ben vandaag vergeten uit te checken met mijn studenten-ov in de tram. Welke problemen kan ik morgenochtend verwachten?
O, en mijn pas is nog niet geactiveerd.
Jawel, als de vervoerder het reizen per OV-chipkaart al toe laat moet je ook gewoon inchecken.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom check je dan in in de tram ? Hoeft helemaal nog niet
Niet bij iedereen. Bij mij in ieder geval (ook) niet. En het oplaadapparaat bij de supermarkt werkte ook niet, dus ik mocht vanochtend fijn 3 euro voltarief betalen terwijl ik eigenlijk gratis mocht reizen.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:08 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er staat toch gewoon een tijdelijk product tot de 31ste op? Hoe kan hij je dan weren?
nee hoor, wat een onzin is dat zegquote:Op maandag 4 januari 2010 19:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jawel, als de vervoerder het reizen per OV-chipkaart al toe laat moet je ook gewoon inchecken.
Onzin? Nee hoor, sterker nog, je kan er een boete voor krijgen als je dat niet doet.quote:Op maandag 4 januari 2010 19:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee hoor, wat een onzin is dat zeg
dat moet je alleen als je op saldo reist uiteraard of waar het VERPLICHT is , nu alleen nog metro Rotterdam en Amsterdam
WEL ONZIN, ik reis met een chipkaartabonnement in Connexxion, later Qbuzz bus, waar je ook kan betalen met chipkaart en ik heb nog nooit ingecheckt en met mij vele. Het is toch nog niet verplicht, denk eens naquote:Op maandag 4 januari 2010 19:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Onzin? Nee hoor, sterker nog, je kan er een boete voor krijgen als je dat niet doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |