quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
Mijn laatste post uit het vorige topic.quote:Net als een slak over de weggegaan om bij een oplaadpunt te komen. Blijkt dat al die dingen overbelast zijn. Iemand enig idee wat ik nu moet doen? Op internet heb ik gezien dat op mijn ov-chipkaart nu dit staat:
Product Status Prijs €
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart weekend € 0,00
Studentenkaart korting weekend € 0,00
Ik neem aan dat dit dat tijdelijke is waar ze het op de ov-chipkaartwebsite over hebben. Alleen staat dit er al op sinds anderhalf jaar terug op. Dit is nog wel steeds geldig?
Heb het van de week in utrecht geprobeerd. toen deed dat kreng het ook niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:20 schreef Waffle het volgende:
[..]
Mijn laatste post uit het vorige topic.
En ja idd overbelast. Ik weet niet of het overal zo is, maar in Dokkum (Friesland) in ieder geval wel. Ik ben bij de Jumbo supermarkt en de Primera geweest en beide waren ze buiten werking. Waarschijnlijk doordat ze overbelast waren. Ze gaven me de tip dat er misschien in een dorp er naast wel een werkend oplaadstation stond. Kom ik daar bij de Primera aan en doet de medewerkster een dikke zucht. Blijkt dat ze vandaag al tientallen mensen hebben gehad die hun ov wilden opladen, maar dat ze überhaupt niet eens zo'n oplaadstation hebben..
Niet de moed ophalen, het ZOU kunnen liggen aan het apparaat...?quote:foto Op zaterdag 2 januari 2010 15:25 schreef GuitarJJ het volgende:
Net naar zo'n automaat gegaan. Blijkt dat mijn kaart kapot is o.i.d. Hij reageert helemaal niet als ik hem voor de scanner hou.
Ik had dat zelf bedacht, van dat mailtje. Maandag neem ik denk ik ook maar de ib-groep-brief mee, om aan te tonen dat ik er wel 1 moet hebben. En ik heb mn studentenkaart van de universiteit utrecht, wat aantoont dat ik student ben. Bij elkaar hoop ik dat het genoeg is.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:02 schreef Negaiido het volgende:
[..]
Moest je het mailtje van de aanvraag ook laten zien of deed je dan gewoon? Ik heb geen enkel mailtje ontvangen(naja misschien wel maar die kloppen niet echt volgensmij).
Waren er meerdere mensen met een ov kaart die gewoon mee mochten?
Gewoon een kaartje via het kaartjesautomaat halen en dan 40% korting selecteren misschien? Denk dat ik het zo zou doen. Als ze dan gaan zeuren kun je zeggen dat die ophaalpalen het niet deden o.i.d.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef Slickk het volgende:
Er staat als het goed is een tijdelijke abonnement op je kaart.
Alleen, ik moet morgenavond reizen, terwijl ik een weekabonnement heb. Hoe ga ik dat dan regelen? Moet ik dan met die OV-chipkaart contant bijbetalen of iets? Ik kan dat ding niet opwaarderen omdat er geen oplaadpunt in een straal van 10km zit.
Dat dus.quote:foto Op zaterdag 2 januari 2010 16:06 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Gewoon een kaartje via het kaartjesautomaat halen en dan 40% korting selecteren misschien? Denk dat ik het zo zou doen. Als ze dan gaan zeuren kun je zeggen dat die ophaalpalen het niet deden o.i.d.
Welk abonnement en hoe weet je dat dan? Want ik heb inderdaad ook een weekOV gehad, maar straks stel dat ik een weekend OV had, staat er automatisch een weekend abonnement op?quote:foto Op zaterdag 2 januari 2010 16:02 schreef Slickk het volgende:
Er staat als het goed is een tijdelijke abonnement op je kaart.
Alleen, ik moet morgenavond reizen, terwijl ik een weekabonnement heb. Hoe ga ik dat dan regelen? Moet ik dan met die OV-chipkaart contant bijbetalen of iets? Ik kan dat ding niet opwaarderen omdat er geen oplaadpunt in een straal van 10km zit.
Teringquote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:08 schreef Meddo het volgende:
Zonet weer geprobeerd op te halen. Nu kwam ik wel verder dan het "bestelling ophalen" schermpje![]()
Er stond echter geen bestelling klaar
Ik moet met de bus.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 16:06 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Gewoon een kaartje via het kaartjesautomaat halen en dan 40% korting selecteren misschien? Denk dat ik het zo zou doen. Als ze dan gaan zeuren kun je zeggen dat die ophaalpalen het niet deden o.i.d.
Dus automatisch een week of is het wel gelieerd aan de OV-Jaarkaart die we hadden.quote:foto Op zaterdag 2 januari 2010 16:15 schreef Slickk het volgende:
[..]
Ik moet met de bus.
Normaal betaalde ik altijd 5,60 euro contant, dat was het kortingstarief voor een enkeltje.
@Renesite; Ik heb altijd een week abonnement gehad en op de site stond dat er alvast een abonnement tot 31 januari op staat. Zodra je je nieuwe abonnement op haalt, is die geldig tot het eind van 2010.
quote:elger
Op station Utrecht Centraal hangen inmiddels briefjes dat de papieren ov uit 2009 nog een maand geldig is #ovchipkaart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop