abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2009 @ 02:23:48 #251
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76208449
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:25 schreef Q. het volgende:

[..]

Ach ja, ze zijn immers nog maar 5 jaar aan het kutten er mee.
De VOC-mentaliteit van een Ollander:

"hoe langer ik kut met het maken van die ondingen hoe meer geld ik vang ! "
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_76217676
quote:
Wat moet ik bij controle tonen?

In je vrij-reizenperiode is het tonen van je Studenten OV-chipkaart voldoende. Reis je in de kortingsuren met bus/tram/metro in een OV-chipkaartgebied, dan is het tonen van je Studenten OV-chipkaart voldoende (mits er voldoende saldo op staat natuurlijk). Reis je met korting in de trein, dan heb je ook een papieren kortingskaartje nodig. In bus/tram/metrogebieden waar de chipkaart nog niet is ingevoerd, toon je ook je roze strippenkaart.

bron: http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen

Ahaaaaaaaaaaaa! Werkelijk waar, ergens ga je er vanuit dat als je een chipkaart hebt, deze moet opladen om gebruik te maken van de trein. Maar zo werkt het dus (nog) niet. Wat omslachtig. Helemaal als ze deze informatie in eerste instantie geven:
quote:
Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met
een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.
Echt lastig om een beetje duidelijke informatie te krijgen hoor...
pi_76217756
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:11 schreef Stevie_ het volgende:

[..]

Ahaaaaaaaaaaaa! Werkelijk waar, ergens ga je er vanuit dat als je een chipkaart hebt, deze moet opladen om gebruik te maken van de trein. Maar zo werkt het dus (nog) niet. Wat omslachtig. Helemaal als ze deze informatie in eerste instantie geven:

Nou het moet wel, want als de conducteur langskomt, zal hij met zijn PDA checken welk reisproduct erop staat. Je hoeft dus tot medio 2010 niet in te checken met een studenten OV-chipkaart.
pi_76220479
Ja akkoord, het pasje is in principe mijn kortingskaart. Maar, ik moet daarnaast dan nog wel een kaartje kopen. En dat was mij nog niet helemaal duidelijk
  woensdag 30 december 2009 @ 14:34:41 #255
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76221095
Ik ga zo eens proberen of ik nu al mijn kaart kan activeren voor 2010. Adviesdatum is ergens week 2-3 januari... Volgens de automaat staat op het moment een vrij reizen weekend EN een korting weekend kaart erop... en ik heb nu een week-ov. Echt, stelletje prutsers. Inchecken met dat ding werkt atm iig niet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 30 december 2009 @ 15:06:29 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76222446
En wat een verrassing... het werkt niet. Er hing een briefje "studenten OV activeren werkt nog niet. Zie ov-chipkaart.nl voor meer info"
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 30 december 2009 @ 15:45:26 #257
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_76224140
Nu eindelijk een brief gehad, 22-31 januari.. ben benieuwd...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_76225235
Ik snap er ook helemaal niks van. Volgens de site kan ik hem vanaf 13 januari 'ophalen', daar bedoelen ze dus mee activeren? Echter, ik heb hem al eerder nodig..
Shine bright like a diamond.
pi_76225464
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:10 schreef June. het volgende:
Ik snap er ook helemaal niks van. Volgens de site kan ik hem vanaf 13 januari 'ophalen', daar bedoelen ze dus mee activeren? Echter, ik heb hem al eerder nodig..

Hoe kan ik reizen vanaf 1 januari als ik mijn studentenreisproduct nog niet heb opgehaald?

Totdat je jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder hebt opgehaald, kun je gewoon blijven reizen met het tijdelijke studentenreisproduct dat al op jouw kaart staat. Haal je studentenreisproduct voor 2010 en verder uiterlijk 31 januari 2010 op.

http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen

Ik vraag me eigenlijk af hoe 'tijdelijk' studentenreisproduct is...volgens mij kan ik zonder hem te activeren dan nog wel langer dan half januari ermee reizen ofzo.
pi_76225722
Hm oke, alleen er zit dan waarschijnlijk nog mijn WeekOV op. Echter, ik ga straks op een feestdag/weekend reizen.. Aangezien ik hem nog niet kan activeren, kan ik er ook nog geen geld opzetten. Dus gratis reizen?!
  woensdag 30 december 2009 @ 16:24:49 #261
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76225733
Iemand die ik ken heeft het eens bij de NS infobalie gevraagt hoe het zit. Daar zeggen ze blijkbaar dat je tot die tijd met je oude OV de trein in kan... Dat omdat de chipkaart dus nog niet te activeren is.
Onikaan ni ov dovah
pi_76225798
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:24 schreef ATuin-hek het volgende:
Iemand die ik ken heeft het eens bij de NS infobalie gevraagt hoe het zit. Daar zeggen ze blijkbaar dat je tot die tijd met je oude OV de trein in kan... Dat omdat de chipkaart dus nog niet te activeren is.
Ja, maar wat dan als ik met mijn WeekOV in het weekend wil reizen? Ik moet dan wel betalen, maar hoe als ik mijn kaart nog niet heb kunnen ophalen en er dus ook nog geen geld op kan zetten?
  woensdag 30 december 2009 @ 16:28:42 #263
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76225893
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:26 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, maar wat dan als ik met mijn WeekOV in het weekend wil reizen? Ik moet dan wel betalen, maar hoe als ik mijn kaart nog niet heb kunnen ophalen en er dus ook nog geen geld op kan zetten?
Je kan als het goed is nog steeds papieren kaartjes hallen. Dan is je chipkaart je kortingskaart.
Onikaan ni ov dovah
pi_76226004
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je kan als het goed is nog steeds papieren kaartjes hallen. Dan is je chipkaart je kortingskaart.
Hm oke. Nou ik zal wel zien dan, als dat niet lukt / kan betaal ik gewoon niet
pi_76226890
Dus dan sta je in een volle bus. Kom je met je aars tegen zo'n ding aan "bliep*
Het was echt geluk dat mijn mp3 speler op dat moment uit stond en ik het hoorde.
Die dingen hangen op een kut-hoogte. Vrij letterlijk.
pi_76227353
Iemand nog gecheckt of die 40% korting op reizen vandaag en morgen ook verrekend wordt als je reist met de ov-chipkaart en je dan niet kan kiezen voor korting? Ik heb er 1 aangeschaft vandaag maar omdat ik er mee liep te klooien (bij aanschaf en/of saldo laden nergens een verhaaltje gezien over activeren) dus heenreis zwart, gelukkig matste de conducteur mij.
Op de terugweg eerst dat ding gaan activeren, wel 2 automaten verder. De 1e herkende de OV-kaart sowieso niet (bij de persoon voor mij ook al niet), de 2e herkende de kaart wel zodat je kon kiezen voor activeren, ik gaf akkoord via de akkoord knop en dan moet je em er nogmaals bij houden. Toen deed het ding het weer niet. Toen naar automaat nr 3, die werkte dan gelukkig wel probleemloos.
Op het perron verwachtte ik wel snel om mij heen een paaltje aan te treffen, maar liep een stuk en zag er geen 1, dus maar weer gewoon de trein in gestapt, alleen terug was er geen controle.

Checken jullie op A'dam centraal in op het perron (als er dus paaltjes staan, ik ging er gemakshalve vanuit van wel) of al bij die toegangspoortjes in de centrale hal?
pi_76229480
nevermind, ik heb t al.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 30 december 2009 @ 18:46:43 #268
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76230883
Irritant. staan 6 mensen voor mij in een overvolle bus die er ook uit moeten. Staan ze met hun vieze pasjes te 'swipen' bij dat apparraat. Pakt die godverdomde apparaat de pasjes niet maar pas na 3-4 keer swipen. Dit duurt gewoon veels te lang. Waarom, waarom willen ze deze rotzooi. Waarom pushen zij dit. Waarom???
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 30 december 2009 @ 18:48:31 #269
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_76230946
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Irritant. staan 6 mensen voor mij in een overvolle bus die er ook uit moeten. Staan ze met hun vieze pasjes te 'swipen' bij dat apparraat. Pakt die godverdomde apparaat de pasjes niet maar pas na 3-4 keer swipen. Dit duurt gewoon veels te lang. Waarom, waarom willen ze deze rotzooi. Waarom pushen zij dit. Waarom???
Big Brother is watching you!

Daarom, geen andere reden
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_76230966
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Je moet ook niet swipen, je moet hem er gewoon voor houden. Het is geen pinpas.
For great justice!
  woensdag 30 december 2009 @ 18:51:35 #271
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76231039
vetrel dat die 6 mensen die voor mij stonden te kutten bij dat ding. Trek geld uit en maak een postbus51 sportje. 'niet swipen maar ervoor houden graag'.

Dit is niet goed voor mijn migraine.
pi_76231073
En jij hebt geen mond om dat aan ze te vertellen?
For great justice!
  woensdag 30 december 2009 @ 19:05:15 #273
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76231587
Ik wist het niet, ik gebruik die kutdingen niet Als ik er een had had ik ws. ook niet beter geweten dan er kort overheen halen. Ze zijn ook best vaak defekt in zo'n nog defektere arriva-bus. Maak het al 5 keer mee dat de stroom in zo'n bus helemaal wegvalt. Kan die gozer nieteens contact meer maken met zn chef
Openbaar vervoer promoten, minder CO2, chips zijn makkelijk, laat me niet lachen. Wat een ontiegelijke grove katten in de zak kutzooi.
  woensdag 30 december 2009 @ 21:45:10 #274
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76239700
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:42 schreef Q. het volgende:
Het gaat 4 januari echt zoooo'n chaos worden volgens mij. . Ik heb er nu al zin in. Jammer dat ik geen student ben. Of regulier OV reiziger. 8)
Ik mag het hopen, werkelijk, wat een stelletje incompetente lutsers bij de vervoersbedrijven en overheid.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_76241354
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:49 schreef Q. het volgende:

[..]

Je moet ook niet swipen, je moet hem er gewoon voor houden. Het is geen pinpas.
het probleem is dat bij sommige ze zo gevoelig zijn dat het al van een meter afstand werkt en bij andere apparaten moet je hem juist helemaal ervoor houden.

Het is allemaal zo lekker consequent
pi_76263717
Ik (student) heb dat ding nog nooit gebruikt en volgens http://www.studentenov-chipkaart.nl/ kan ik mijntes pas activeren tussen 13 en 22 januari, dus ik ga er maar gewoon vanuit dat ik maandag gewoon in de bus kan stappen zonder problemen
pi_76270018
Die van mij is geactiveerd Bij mijn vriendin wilde ie niet 'Geen bestellingen gevonden'....
know'm sayin?
word? word.
pi_76274307
Bij mij bleef de automaat gisteren een eeuwigheid op "bestelling ophalen" staan. Na vijf minuten allerlei knopjes ingedrukt, pas eruit gehaald e.d. maar er gebeurde niks... ben toen maar weggegaan.

Ik heb dus niet eens kunnen zien of er al een bestelling klaar stond
You dream it, I live it.
pi_76308433
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:49 schreef Q. het volgende:
Mijn transacties van zaterdag zijn zichtbaar! Al na 3 dagen!
nou heb je erg veel geluk.

Mijn transacties van 7 dagen geleden zijn nog steeds niet verwerkt. Wilde kijken hoeveel mijn ritje naar mijn werk zonder abonnement kost, maar helaas
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:23:57 #280
123170 alors
zlata1234
pi_76318446
Kun je eigenlijk nog iets in de bus kopen? Ik wil zo even met de bus, maar ik heb alleen een lege weekov chipkaart.... en nog een strippenkaart
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:09:48 #281
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76319719
Ja hoor, hier (Leiden, Connexxion) kun je ook nog gewoon je strippenkaart laten stempelen of een kaartje kopen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:21:59 #282
123170 alors
zlata1234
pi_76320112
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:09 schreef Hukkie het volgende:
Ja hoor, hier (Leiden, Connexxion) kun je ook nog gewoon je strippenkaart laten stempelen of een kaartje kopen.
Oh dan kan het hier ook nog wel, tnx
know'm sayin?
word? word.
pi_76320231
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:21 schreef alors het volgende:

[..]

Oh dan kan het hier ook nog wel, tnx
Overal nog hoor, behalve regio Rotterdam en metro Amsterdam
pi_76321797
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Overal nog hoor, behalve regio Rotterdam en metro Amsterdam
In de regio Rotterdan kan dat ook nog. Alleen in de metro niet.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_76322038
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

In de regio Rotterdan kan dat ook nog. Alleen in de metro niet.
niet meer vanaf 11februari 2010, dan is de hele regio Rotterdam strippenkaart vrij
pi_76322668
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

niet meer vanaf 11februari 2010, dan is de hele regio Rotterdam strippenkaart vrij
Juist, alleen is het nog niet zover.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_76324739
Ik vraag morgen op het station wel wat ik moet doen om te kunnen reizen, zal vast niet de enige zijn.. .
Kon vandaag iig mijn OV-chipkaart nog niet activeren.
pi_76324804
hoe zien die conducteurs van de NS of je een week ov hebt of een weekend ov?
pi_76324878
Zij hebben afleesapparatuur waarmee ze kunnen zien welk product op je kaart staat.
pi_76324881
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:57 schreef Dichtpiet. het volgende:
hoe zien die conducteurs van de NS of je een week ov hebt of een weekend ov?
Dat vroeg ik me ook af. Er staat een voorlopig product op voor een maand, maar hoe kunnen ze zien of het voor week of weekend is? Of kan ik in januari gewoon helemaal vrij reizen?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:08:03 #291
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76325154
Hier beginnen de mensen ook mondjesmaat gebruik te maken van de OV chip. Wat me wel opvalt in de bus, is dat die chipapparaten een (kei) harde bliep geven als mensen in- en uitchecken. Als je als chauffeur de hele dag naast zo'n ding zit dan word je horendol volgens mij. En het duurt ook lang, zeker een seconde of twee, voordat dat ding een bliep geeft.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76325374
Ik heb sinds vandaag geen OV studentenkaart meer, dus ik heb die chipkaart via de website allemaal aangemeld etc. en gekozen voor automatisch opladen. Allemaal gelukt, nu alleen nog dat ding ergens activeren bij een oplaadpunt. Nu zit ik bij mijn ouders in het zuiden des lands en volgens de "oplaadpunt zoeker" van de website van de ov chipkaart, moeten die krengen op station Roosendaal en Bergen op Zoom aanwezig zijn.

Dus ik wil vanuit Roosendaal naar Bergen op Zoom reizen, geen oplaadpunt te bekennen op het station. Na vragen aan de balie wordt me gezegd dat ik naar de AH moet gaan (W....T.....F!!, lijkt me nogal vreemd, maar goed). Me reet, dacht ik. Toch maar weer een kaartje kopen. In Bergen op Zoom is zo'n punt ook al niet te vinden. Ik vervolgens naar een AH in Bergen op Zoom, wordt ik daar na vragen aangekeken of ik debiel ben en wisten ze nergens vanaf. Kortom, nog altijd niet gelukt.

WAARRRR MOET IK DAT KENKERDING NU ACTIVEREN DAN!??
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_76325864
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:16 schreef IdlersDream het volgende:
Ik heb sinds vandaag geen OV studentenkaart meer, dus ik heb die chipkaart via de website allemaal aangemeld etc. en gekozen voor automatisch opladen. Allemaal gelukt, nu alleen nog dat ding ergens activeren bij een oplaadpunt. Nu zit ik bij mijn ouders in het zuiden des lands en volgens de "oplaadpunt zoeker" van de website van de ov chipkaart, moeten die krengen op station Roosendaal en Bergen op Zoom aanwezig zijn.

Dus ik wil vanuit Roosendaal naar Bergen op Zoom reizen, geen oplaadpunt te bekennen op het station. Na vragen aan de balie wordt me gezegd dat ik naar de AH moet gaan (W....T.....F!!, lijkt me nogal vreemd, maar goed). Me reet, dacht ik. Toch maar weer een kaartje kopen. In Bergen op Zoom is zo'n punt ook al niet te vinden. Ik vervolgens naar een AH in Bergen op Zoom, wordt ik daar na vragen aangekeken of ik debiel ben en wisten ze nergens vanaf. Kortom, nog altijd niet gelukt.

WAARRRR MOET IK DAT KENKERDING NU ACTIVEREN DAN!??
Op meer stations zit het oplaad punt in de AH to go, maar in Bergen op Zoom bij de AH to go was geen geel apparaat te vinden?
pi_76325906
Albert Heijn To Go op stations wil hem nog wel eens hebben, of een Primera.

[googlemap]

Ik mag niet klagen als ik die hoevelheid in Noord-Brabant zie.
En wat een idiote hoeveelheid oplaadpunten in Amsterdam/Rotterdam, is wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen

hint, ook buiten de randstad rijden bussen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:36:19 #295
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76326006
Om een of andere vage reden kan dat ophalen niet bij de NS-automaten.
Je kunt op ov-chipkaart.nl opzoeken waar ophaalpunten in de buurt zijn (kies bestellingen ophalen). Er is echter 1 maar: sinds gister ligt die tool plat

De Google map waar ze naar linken als alternatief is onvolledig, want in heel Delft staan daar alleen de NS-balies op, terwijl het hier vol staat met die ophaalpunten in de supermarkten.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:37:35 #296
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76326050
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Om een of andere vage reden kan dat ophalen niet bij de NS-automaten.
Je kunt op ov-chipkaart.nl opzoeken waar ophaalpunten in de buurt zijn (kies bestellingen ophalen). Er is echter 1 maar: sinds gister ligt die tool plat

De Google map waar ze naar linken als alternatief is onvolledig, want in heel Delft staan daar alleen de NS-balies op, terwijl het hier vol staat met die ophaalpunten in de supermarkten.
Hey dat neem ik terug, ze hebben de Google maps tool intussen (in elk geval gedeeltelijk) gefixt
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76326074
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:34 schreef Cerbie het volgende:
Albert Heijn To Go op stations wil hem nog wel eens hebben, of een Primera.

[googlemap]

Ik mag niet klagen als ik die hoevelheid in Noord-Brabant zie.
En wat een idiote hoeveelheid oplaadpunten in Amsterdam/Rotterdam, is wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen

hint, ook buiten de randstad rijden bussen
in Ridderkerk maar 1 maar wat maakt het uit, over 1 maand kan je niet meer met de strippenkaart reizen hier
1 oplaadpunt voor 40000 mensen
pi_76326117
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

in Ridderkerk maar 1 maar wat maakt het uit, over 1 maand kan je niet meer met de strippenkaart reizen hier
1 oplaadpunt voor 40000 mensen
Hier 1 voor de hele gemeente, en die doet het niet eens goed Dichtstbijzijnde om een bestelling op te halen is 7 zones verder.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76326146
waarom moet je in hemelsnaam een product dat je via internet bestelt ophalen bij een verkooppunt ?

wat is het nut van die internetwinkel dan ? helemaal niets
pi_76326172
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 15:39 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Hier 1 voor de hele gemeente, en die doet het niet eens goed Dichtstbijzijnde om een bestelling op te halen is 7 zones verder.

ja en je kan bij de meeste niet eens een abonnement aanschaffen he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')