De VOC-mentaliteit van een Ollander:quote:Op maandag 28 december 2009 20:25 schreef Q. het volgende:
[..]
Ach ja, ze zijn immers nog maar 5 jaar aan het kutten er mee.
quote:Wat moet ik bij controle tonen?
In je vrij-reizenperiode is het tonen van je Studenten OV-chipkaart voldoende. Reis je in de kortingsuren met bus/tram/metro in een OV-chipkaartgebied, dan is het tonen van je Studenten OV-chipkaart voldoende (mits er voldoende saldo op staat natuurlijk). Reis je met korting in de trein, dan heb je ook een papieren kortingskaartje nodig. In bus/tram/metrogebieden waar de chipkaart nog niet is ingevoerd, toon je ook je roze strippenkaart.
bron: http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
Echt lastig om een beetje duidelijke informatie te krijgen hoor...quote:Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met
een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.
Nou het moet wel, want als de conducteur langskomt, zal hij met zijn PDA checken welk reisproduct erop staat. Je hoeft dus tot medio 2010 niet in te checken met een studenten OV-chipkaart.quote:Op woensdag 30 december 2009 13:11 schreef Stevie_ het volgende:
[..]
Ahaaaaaaaaaaaa! Werkelijk waar, ergens ga je er vanuit dat als je een chipkaart hebt, deze moet opladen om gebruik te maken van de trein. Maar zo werkt het dus (nog) niet. Wat omslachtig. Helemaal als ze deze informatie in eerste instantie geven:
quote:Op woensdag 30 december 2009 16:10 schreef June. het volgende:
Ik snap er ook helemaal niks van. Volgens de site kan ik hem vanaf 13 januari 'ophalen', daar bedoelen ze dus mee activeren? Echter, ik heb hem al eerder nodig..
Ja, maar wat dan als ik met mijn WeekOV in het weekend wil reizen? Ik moet dan wel betalen, maar hoe als ik mijn kaart nog niet heb kunnen ophalen en er dus ook nog geen geld op kan zetten?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:24 schreef ATuin-hek het volgende:
Iemand die ik ken heeft het eens bij de NS infobalie gevraagt hoe het zit. Daar zeggen ze blijkbaar dat je tot die tijd met je oude OV de trein in kan... Dat omdat de chipkaart dus nog niet te activeren is.
Je kan als het goed is nog steeds papieren kaartjes hallen. Dan is je chipkaart je kortingskaart.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:26 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, maar wat dan als ik met mijn WeekOV in het weekend wil reizen? Ik moet dan wel betalen, maar hoe als ik mijn kaart nog niet heb kunnen ophalen en er dus ook nog geen geld op kan zetten?
Hm oke. Nou ik zal wel zien dan, als dat niet lukt / kan betaal ik gewoon nietquote:Op woensdag 30 december 2009 16:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je kan als het goed is nog steeds papieren kaartjes hallen. Dan is je chipkaart je kortingskaart.
Big Brother is watching you!quote:Op woensdag 30 december 2009 18:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Irritant. staan 6 mensen voor mij in een overvolle bus die er ook uit moeten. Staan ze met hun vieze pasjes te 'swipen' bij dat apparraat. Pakt die godverdomde apparaat de pasjes niet maar pas na 3-4 keer swipen. Dit duurt gewoon veels te lang. Waarom, waarom willen ze deze rotzooi. Waarom pushen zij dit. Waarom???
Je moet ook niet swipen, je moet hem er gewoon voor houden. Het is geen pinpas.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Irritant. staan 6 mensen voor mij in een overvolle bus die er ook uit moeten. Staan ze met hun vieze pasjes te 'swipen' bij dat apparraat. Pakt die godverdomde apparaat de pasjes niet maar pas na 3-4 keer swipen. Dit duurt gewoon veels te lang. Waarom, waarom willen ze deze rotzooi. Waarom pushen zij dit. Waarom???
Ik mag het hopen, werkelijk, wat een stelletje incompetente lutsers bij de vervoersbedrijven en overheid.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:42 schreef Q. het volgende:
Het gaat 4 januari echt zoooo'n chaos worden volgens mij.. Ik heb er nu al zin in. Jammer dat ik geen student ben. Of regulier OV reiziger. 8)
het probleem is dat bij sommige ze zo gevoelig zijn dat het al van een meter afstand werkt en bij andere apparaten moet je hem juist helemaal ervoor houden.quote:Op woensdag 30 december 2009 18:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Je moet ook niet swipen, je moet hem er gewoon voor houden. Het is geen pinpas.
nou heb je erg veel geluk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:49 schreef Q. het volgende:
Mijn transacties van zaterdag zijn zichtbaar!Al na 3 dagen!
Oh dan kan het hier ook nog wel, tnxquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:09 schreef Hukkie het volgende:
Ja hoor, hier (Leiden, Connexxion) kun je ook nog gewoon je strippenkaart laten stempelen of een kaartje kopen.
Overal nog hoor, behalve regio Rotterdam en metro Amsterdamquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:21 schreef alors het volgende:
[..]
Oh dan kan het hier ook nog wel, tnx
In de regio Rotterdan kan dat ook nog. Alleen in de metro niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Overal nog hoor, behalve regio Rotterdam en metro Amsterdam
niet meer vanaf 11februari 2010, dan is de hele regio Rotterdam strippenkaart vrijquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
In de regio Rotterdan kan dat ook nog. Alleen in de metro niet.
Juist, alleen is het nog niet zover.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
niet meer vanaf 11februari 2010, dan is de hele regio Rotterdam strippenkaart vrij
Dat vroeg ik me ook af. Er staat een voorlopig product op voor een maand, maar hoe kunnen ze zien of het voor week of weekend is? Of kan ik in januari gewoon helemaal vrij reizen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:57 schreef Dichtpiet. het volgende:
hoe zien die conducteurs van de NS of je een week ov hebt of een weekend ov?
Op meer stations zit het oplaad punt in de AH to go, maar in Bergen op Zoom bij de AH to go was geen geel apparaat te vinden?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:16 schreef IdlersDream het volgende:
Ik heb sinds vandaag geen OV studentenkaart meer, dus ik heb die chipkaart via de website allemaal aangemeld etc. en gekozen voor automatisch opladen. Allemaal gelukt, nu alleen nog dat ding ergens activeren bij een oplaadpunt. Nu zit ik bij mijn ouders in het zuiden des lands en volgens de "oplaadpunt zoeker" van de website van de ov chipkaart, moeten die krengen op station Roosendaal en Bergen op Zoom aanwezig zijn.
Dus ik wil vanuit Roosendaal naar Bergen op Zoom reizen, geen oplaadpunt te bekennen op het station. Na vragen aan de balie wordt me gezegd dat ik naar de AH moet gaan (W....T.....F!!, lijkt me nogal vreemd, maar goed). Me reet, dacht ik. Toch maar weer een kaartje kopen. In Bergen op Zoom is zo'n punt ook al niet te vinden. Ik vervolgens naar een AH in Bergen op Zoom, wordt ik daar na vragen aangekeken of ik debiel ben en wisten ze nergens vanaf. Kortom, nog altijd niet gelukt.
WAARRRR MOET IK DAT KENKERDING NU ACTIVEREN DAN!??
Hey dat neem ik terug, ze hebben de Google maps tool intussen (in elk geval gedeeltelijk) gefixtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Om een of andere vage reden kan dat ophalen niet bij de NS-automaten.
Je kunt op ov-chipkaart.nl opzoeken waar ophaalpunten in de buurt zijn (kies bestellingen ophalen). Er is echter 1 maar: sinds gister ligt die tool plat
De Google map waar ze naar linken als alternatief is onvolledig, want in heel Delft staan daar alleen de NS-balies op, terwijl het hier vol staat met die ophaalpunten in de supermarkten.
in Ridderkerk maar 1 maar wat maakt het uit, over 1 maand kan je niet meer met de strippenkaart reizen hierquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:34 schreef Cerbie het volgende:
Albert Heijn To Go op stations wil hem nog wel eens hebben, of een Primera.
[googlemap]![]()
Ik mag niet klagen als ik die hoevelheid in Noord-Brabant zie.
En wat een idiote hoeveelheid oplaadpunten in Amsterdam/Rotterdam, is wel weer duidelijk waar de prioriteiten liggen
hint, ook buiten de randstad rijden bussen![]()
Hier 1 voor de hele gemeente, en die doet het niet eens goedquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
in Ridderkerk maar 1 maar wat maakt het uit, over 1 maand kan je niet meer met de strippenkaart reizen hier
1 oplaadpunt voor 40000 mensen
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:39 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Hier 1 voor de hele gemeente, en die doet het niet eens goedDichtstbijzijnde om een bestelling op te halen is 7 zones verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |