Ja, je zal wel moeten als je in Rotterdam woont, als je een keer met de metro wilt heb je er 1 nodig.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
ook een werkende ? haha
nou ik hoop het maar, er zal wel genoeg ellende zijn morgen met de metro (kou) en bus
ja alleen studenten hebben een nieuwe kaart, die ze moeten activerenquote:Op zondag 3 januari 2010 20:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, je zal wel moeten als je in Rotterdam woont, als je een keer met de metro wilt heb je er 1 nodig.
Studenten kunnen gewoon met dezelfde kaart reizen die ze vorige ook gebruikte, daar veranderd dus niets aan.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja alleen studenten hebben een nieuwe kaart, die ze moeten activeren
Dat klopt, je kunt je studenten-OV niet ophalen bij een NS-automaat. Waarom is mij trouwens een raadsel. Ik heb trouwens vandaag ook mijne op kunnen halenquote:Op zondag 3 januari 2010 21:14 schreef Zinedinho het volgende:
Heb gisteren nog geprobeerd om mijn product op te halen. Bij de NS automaten (waar je je pasje voor moet houden) werk helemaal geen product gevonden. Dus liep ik de Albert Heijn in (zo'n ander apparaat waar je je pasje moet insteken heb ik wel 2 producten opgehaald. Geen idee of het nu gelukt is, want ik moest mijn trein halen.
Wat zijn de 2 verschillende producten dan?quote:Op zondag 3 januari 2010 21:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat klopt, je kunt je studenten-OV niet ophalen bij een NS-automaat. Waarom is mij trouwens een raadsel. Ik heb trouwens vandaag ook mijne op kunnen halen
Je nieuwe abonnement voor het komende jaar.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:20 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Wat zijn de 2 verschillende producten dan?
Je gratis reizen op bepaalde tijden en je korting op andere tijden zijn 2 aparte producten.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:20 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Wat zijn de 2 verschillende producten dan?
Voorlopig hoef je geen borg op je chipkaart te hebben aangezien je nog niet eens kan inchecken en je daarom dus een kaartje moet kopen net als je vorig jaar deed.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:23 schreef Zinedinho het volgende:
Oh op die manier, bedankt. Wel belachelijk dat als je met de trein in het weekend gaat je 20 euro als borg moet hebben op je chip.
Heb overigens nog steeds geen idee hoe het nou werkt met reizen met 40% korting. Wel of geen kaartje kopen?
Bovendien is het, als je eenmaal wel met je studenten-chipkaart kunt inchecken bij de NS, maar 10 euro, omdat je een persoonlijke kaart hebt.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voorlopig hoef je geen borg op je chipkaart te hebben aangezien je nog niet eens kan inchecken en je daarom dus een kaartje moet kopen net als je vorig jaar deed.
Is nog goedkoper in de KAN-regio ookquote:Op zondag 3 januari 2010 22:37 schreef Kees22 het volgende:
In de regio Arnhem-Nijmegen wordt aangeraden voorlopig nog gewoon de strippenkaart te gebruiken. Door een hoge pief van de chipkaartinvoering.
Niet overal meer.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:55 schreef Philip10 het volgende:
Is de strippenkaart nog een geldig vervoersbewijs (op nationaal niveau)?
Dat wel, alleen in de metro's van Rotterdam en Amsterdam is het geen geldig vervoersbewijs.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:57 schreef Philip10 het volgende:
[..]
In Zuid-Holland, Leiden bijvoorbeeld?
en vanaf 11 feb 2010 in hel de regio Rotterdam niet meerquote:Op zondag 3 januari 2010 23:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat wel, alleen in de metro's van Rotterdam en Amsterdam is het geen geldig vervoersbewijs.
Alleen jammer dat die er niet komt dan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:24 schreef macca728 het volgende:
Uit NS-onderzoek blijkt dat het merendeel van de treinreizigers één kaart voor het hele openbaar vervoer als voordeel ziet.
Nee, je hoeft nu alleen maar nog tig keer in en uit te checken.quote:Als grootste pluspunten worden genoemd dat losse kaartjes niet meer nodig zijn (26%)
Ha haquote:en dat men sneller kan reizen en overstappen (26%),
Nee, je hoeft alleen maar steeds op te waarderen en tig keer in en uit te checken.quote:zonder steeds kaartjes te hoeven kopen
Een minderheid dus zelfs nog maar, terwijl 99 procent van Nederland nog niet eens ten volle weet wat een drama het het hele systeem is.quote:Bijna 50% van de onderzochte reizigers geeft de voorkeur aan de OV-chipkaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |