abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:39:15 #26
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76336640
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 16:19 schreef Q. het volgende:
DramaVindPost.
Dit dus
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:19:24 #27
188877 Stupendous76
pi_76337826
Vers van de FP:
quote:
Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op verschillende NS-stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.

Officieel hebben studenten hun nieuwe OV-Chipkaart nodig om in de trein te reizen. Maar voor de momenten dat de kaart niet geldig is, in het weekend of doordeweeks, is het totaal onduidelijk wat een student moet doen. Op de studenten OV-Chipkaart kun je namelijk geen kaartjes met 40 procent korting kopen. Daarvoor heb je weer een aparte kaart nodig. Daarnaast is het veel studenten ontgaan dat je niet in en uit hoeft te checken.

Ook zijn er allerlei problemen met de activatie van de studenten OV-Chipkaart. Dat de oude kaart nu nog geldig is, is vooral goed nieuws voor mensen die gewisseld zijn van weekend- naar week-OV of andersom. Zij kunnen nu de hele week gratis reizen.

Voor meer informatie kun je ook terecht in het OV-topic in School & Studie.
Met dank aan Jerkmaine die deze foto heeft:
Repent, Pray, Forgive
pi_76338123
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:19 schreef Stupendous76 het volgende:
Vers van de FP:
[..]

Met dank aan Jerkmaine die deze foto heeft:
[ afbeelding ]
studenten hoeven niet in en uit te checken ?

waarom niet dan ? dat staat toch in de voorwaarden
pi_76338177
Ik heb mijn OV chipkaart met succes gebruikt vandaag.

Had 'm te vroeg geprobeerd om te activeren, toen bleef dat scherm heel lang op hetzelfde staan waarna ik m'n chipkaart er maar weer uit trok. Toen ik 'm dinsdag wou activeren zei dat apparaat dat ik 'm al geactiveerd had, dus ik heb er geld opgezet en ben vandaag met de bus geweest. Echter, de heenweg deed het apparaatje 't niet bij de ingang en de terugweg pakte de twee apparaten achterin de bus m'n chipkaart niet.

Achja, het is gelukt
pi_76338213
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat gaat zo lastig als nog niet alle vervoerders de OV-chipkaart hebben ingevoerd
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:32:29 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76338271
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Staat letterlijk in de FAQ dat studenten OV's nog niet in kunnen checken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76338839
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat gaat zo lastig als nog niet alle vervoerders de OV-chipkaart hebben ingevoerd
vanaf 11 februari moet je hem overal kunnen gebruiken.

nee lijkt me logisch dat je niet in en uit hoeft te checken, waar hij niet verplicht is, maar in Rotterdam wel lijkt me
pi_76338932
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

vanaf 11 februari moet je hem overal kunnen gebruiken.

nee lijkt me logisch dat je niet in en uit hoeft te checken, waar hij niet verplicht is, maar in Rotterdam wel lijkt me
Het bericht op de FP ging over de trein. Het staat er misschien een beetje onduidelijk, maar bij de NS kunnen en hoeven studenten dus niet in en uitchecken.

En ik heb deze reeks al een tijd niet meer gevolgd, maar waar haal jij de wijsheid vandaan dat het vanaf 11 februari overal moet kunnen? Ik weet wel dat Rotterdam vanaf die datum de chipkaart volledig gaat invoeren, maar vervoerders als de NS en Arriva bijvoorbeeld toch nog niet? Of heb ik wat gemist?
pi_76338994
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het bericht op de FP ging over de trein. Het staat er misschien een beetje onduidelijk, maar bij de NS kunnen en hoeven studenten dus niet in en uitchecken.
oh ok
pi_76339084
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:53 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh ok
Toevallig nog een antwoord op mijn edit, ik was net te laat
pi_76339409
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:51 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En ik heb deze reeks al een tijd niet meer gevolgd, maar waar haal jij de wijsheid vandaan dat het vanaf 11 februari overal moet kunnen? Ik weet wel dat Rotterdam vanaf die datum de chipkaart volledig gaat invoeren, maar vervoerders als de NS en Arriva bijvoorbeeld toch nog niet? Of heb ik wat gemist?
omdat hij in regio Rotterdam verplicht wordt moeten alle mensen kunnen reizen met de chipkaart in heel Nederland.
Dat is de voorwaarde die het kabinet er aan vast heeft geplakt

Of dat overal kan is natuurlijk de vraag, ik denk van niet, maar dat betekent wel gratis reizen voor chipkaart houders, want ik ga natuurlijk geen strippenkaart weer kopen

In andere delen kan je trouwens gewoon met de strippenkaart reizen he, hij wordt daar nog niet verplicht
pi_76339591
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

omdat hij in regio Rotterdam verplicht wordt moeten alle mensen kunnen reizen met de chipkaart in heel Nederland.
Dat is de voorwaarde die het kabinet er aan vast heeft geplakt

Of dat overal kan is natuurlijk de vraag, ik denk van niet, maar dat betekent wel gratis reizen voor chipkaart houders, want ik ga natuurlijk geen strippenkaart weer kopen

In andere delen kan je trouwens gewoon met de strippenkaart reizen he, hij wordt daar nog niet verplicht
Sterkte ermee dan Ben bang dat vervoerders je gewoon zullen weigeren.
pi_76339736
Vandaag een half uur te laat op werk omdat ik mijn pasje niet kon opladen. Stond - ¤ 0,35 op mijn pasje en wou het opladen. Ik had alleen mijn pinpas bij me (geen contant geld) en toen ik wou opladen kreeg ik een melding dat het papier in dat rotautomaat op is en dat ik maar op een andere manier moet betalen. Dat is nu het leuke, dat ging niet, ook omdat er geen geldautomaat in de buurt is. Bij meerdere automaten gaan kijken, overal zelfde melding. GVB-punt was gesloten. Uiteindelijk gelopen naar een geldautomaat (ong. 15 minuten), tientje gepind en daarna kon ik het weer niet opladen! Uiteindelijk een kaartje gekocht bij de tramconducteur

DAT DIT KAN IN 2010!!!
pi_76339919
Men is hard bezig de al gehavende OV-reiziger de auto in te jagen.

Alleen de minder bedeelden, zoals studenten, wagen het nog in een bus, tram of trein te stappen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76339975
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:17 schreef waht het volgende:
Men is hard bezig de al gehavende OV-reiziger de auto in te jagen.

Alleen de minder bedeelden, zoals studenten, wagen het nog in een bus, tram of trein te stappen.
Ik stap nooit meer in zo'n ding zodra mijn OV-kaart is afgelopen.
Ik vind het altijd wel lekker rustig om rondgereden te worden en ondertussen een boekje te lezen, maar met zo'n slecht, duur systeem hoeft het niet meer.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_76339979
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Sterkte ermee dan Ben bang dat vervoerders je gewoon zullen weigeren.
Dan hebben ze een vet probleen

. De stadsregio vindt het belangrijk dat de vervoerders in de aangrenzende gebieden de mogelijkheid bieden om met de OV-chipkaart te reizen. Deze vervoerders (Arriva, HTM, Veolia) en NS hebben de stadsregio laten weten dat reizigers uiterlijk vanaf januari 2010 ook bij hen op saldo met de OV-chipkaart kunnen reizen. De stadsregio ziet dan ook met het volste vertrouwen een volledige overstap op de OV-chipkaart tegemoet
Eerder is afgesproken dat zodra de OV-chipkaart het enig vervoer- en betaalmiddel is in een regio, het reizen met OV-chipkaart in geheel Nederland mogelijk moet zijn binnen een jaar. Het feit dat per 11 februari 2010 Rotterdam de eerste regio is waar uitsluitend met de OV-chipkaart kan worden gereisd in het stad- en streekvervoer, betekent dat uiterlijk per 11 februari 2011 het reizen met OV-chipkaart in bus,tram, metro en trein in heel Nederland mogelijk moet zijn. De huidige planning van invoering van de OV-chipkaart past geheel binnen die afspraak.

https://www.ov-chipkaart.(...)ebruari2010?pagina=1
pi_76340079
Uiterlijk per 11 februari 2011 in heel Nederland, lees ik daar.
pi_76340165
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:22 schreef Tochjo het volgende:
Uiterlijk per 11 februari 2011 in heel Nederland, lees ik daar.
Ja verrek, ze hebben nog een jaar haha

Uit NS-onderzoek blijkt dat het merendeel van de treinreizigers één kaart voor het hele openbaar vervoer als voordeel ziet. Als grootste pluspunten worden genoemd dat losse kaartjes niet meer nodig zijn (26%) en dat men sneller kan reizen en overstappen (26%), zonder steeds kaartjes te hoeven kopen. Bijna 50% van de onderzochte reizigers geeft de voorkeur aan de OV-chipkaart.

Typisch merendeel vind de chipkaart handiger, maar gebruiken hem niet
pi_76365548
Handig dat ze die activeerterminals verstoppen in de AH to go Wie verzint dat nou weer.
Ben er 2 tegengekomen, allebei defect
Too much is never enough!
pi_76365871
quote:
Op zondag 3 januari 2010 17:46 schreef The6thgate het volgende:
Handig dat ze die activeerterminals verstoppen in de AH to go Wie verzint dat nou weer.
Toch handig dat ze op veel plekken te vinden zijn?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_76369402
Kennelijk heb ik zaterdag heel veel mazzel gehad toen ik bij de AH to go mijn chipkaart na 4 drukken op de knop had "opgeladen" met een weekend ov. Vervolgens wel bij aankomst vergeten uit te checken; daar pas uren later achter gekomen en toen toch maar terug naar het station gefietst om alsnog uit te checken. Kut chipkaart en kut kou...
  zondag 3 januari 2010 @ 20:36:51 #47
188877 Stupendous76
pi_76372881
quote:
Veel onduidelijkheid over nieuwe ov-chipkaart
Uitgegeven: 3 januari 2010 20:07 /// Laatst gewijzigd: 3 januari 2010 20:08
UTRECHT - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) adviseert studenten om hun oude ov-jaarkaart uit 2009 nog even bij zich te houden.

Er is volgens de bond veel onduidelijkheid bij studenten over hun nieuwe ov-chipkaart die vanaf afgelopen vrijdag is ingevoerd. Met de oude kaart mogen ze tot 1 februari nog reizen, zo zei LSVb-voorzitter Gerard Oosterwijk zondag. Maandag is de eerste dag dat veel studenten reizen met de kaart omdat de kerstvakantie er dan op zit. Bijna 90 procent heeft een kaart om door de week mee te reizen.

Activeren
Met name over het activeren van de kaart en het in- en uitchecken leven nogal wat vragen en onzekerheid bij studenten, zegt de LSVb. Toch kunnen de studenten reizen. De oude papieren ov-kaart wordt door de NS tot 1 februari gedoogd, evenals de niet-geactiveerde chipkaart. LSVb-voorzitter Oosterwijk: "Maandag is het D-day. Ik ben heel benieuwd hoe het uitpakt.''

Het merendeel (97 procent) van de studenten heeft de chipkaart ontvangen. Het opladen van het reisrecht kan in elk geval nog tot 1 februari.
Repent, Pray, Forgive
pi_76373080
morgen zal de RET wel weer volledig uitgerukt zijn om de chaos te beteugelen met vrije kaarten, omdat de OV chipkaarten nog niet werken
pi_76373147
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:41 schreef macca728 het volgende:
morgen zal de RET wel weer volledig uitgerukt zijn om de chaos te beteugelen met vrije kaarten, omdat de OV chipkaarten nog niet werken
In Rotterdam verwacht ik eigenlijk geen problemen. Alle studenten hebben al een OV-chipkaart die daar reizen.
pi_76373380
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:42 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In Rotterdam verwacht ik eigenlijk geen problemen. Alle studenten hebben al een OV-chipkaart die daar reizen.
ook een werkende ? haha

nou ik hoop het maar, er zal wel genoeg ellende zijn morgen met de metro (kou) en bus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')