abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76388168
quote:
Op maandag 4 januari 2010 02:26 schreef Flores het volgende:
Vooralsnog allen maar prima ervaringen in Utrecht. De apparaatjes in de bus werken best regelmatig niet, en dan zegt de chauffeur: kan jij niet helpen.
En mag ik dus meereizen. 4 van de 10 keer is dit het geval.
Voor iemand die vrijwel dagelijks naar de uithof moet reizen dus niet verkeerd.
Iets wat niet werkt prima noemen... tja, zo kun je het ook goedpraten.
  maandag 4 januari 2010 @ 06:46:17 #77
208890 June.
Seriously?
pi_76388186
quote:
Op maandag 4 januari 2010 06:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Staan er al hordes studenten vast op stations of is het nog iets te vroeg?
Ik neem over een half uur de trein. Heb wel alles al kunnen activeren en opgeladen, dus verwacht geen probleem. Als het te druk is bij de poortjes stap ik wel gewoon in .
Shine bright like a diamond.
pi_76388337
quote:
Op maandag 4 januari 2010 06:46 schreef June. het volgende:

[..]

Ik neem over een half uur de trein. Heb wel alles al kunnen activeren en opgeladen, dus verwacht geen probleem. Als het te druk is bij de poortjes stap ik wel gewoon in .
Okay, succes alvast.
  maandag 4 januari 2010 @ 09:22:14 #79
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_76389268
En in dit nieuwe jaar heeft de GVB de prijs omhoog gegooid. Dik 4% erbij.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_76389662
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:23 schreef Zinedinho het volgende:
Oh op die manier, bedankt. Wel belachelijk dat als je met de trein in het weekend gaat je 20 euro als borg moet hebben op je chip.

Heb overigens nog steeds geen idee hoe het nou werkt met reizen met 40% korting. Wel of geen kaartje kopen?
"In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat.
In de kortingsuren koop je een papieren kaartje."

http://www.studentenov-chipkaart.nl/

(dit en andere info staat nu in een popup op bovenstaande site)
quote:
Op maandag 4 januari 2010 02:26 schreef Flores het volgende:
Vooralsnog allen maar prima ervaringen in Utrecht. De apparaatjes in de bus werken best regelmatig niet, en dan zegt de chauffeur: kan jij niet helpen.
En mag ik dus meereizen. 4 van de 10 keer is dit het geval.
Voor iemand die vrijwel dagelijks naar de uithof moet reizen dus niet verkeerd.
Ah, niks aan 't handje dus. Het is ook niet alsof het nieuwe systeem even goed of beter hoeft te werken of zo.
pi_76390522
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:22 schreef Mr.J het volgende:
En in dit nieuwe jaar heeft de GVB de prijs omhoog gegooid. Dik 4% erbij.
pwned
  maandag 4 januari 2010 @ 11:36:53 #82
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76392643
quote:
Op maandag 4 januari 2010 09:45 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

"In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat.
In de kortingsuren koop je een papieren kaartje."
Maar de gein is dat het wel KAN Ook zonder saldo op de kaart.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76394100
*gaat nu met de fiets ipv de bus naar college*

Geen gezeik met ov kaarten en lekker wat beweging
pi_76405590
quote:
Op maandag 4 januari 2010 06:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Staan er al hordes studenten vast op stations of is het nog iets te vroeg?
bij de servicebalies van de RET op de Coolsingel en bij Zuidplein stonden aosciaal lange rijen ja, zeker 50 man.

Waarom snap ik niet, want de oude kaart werkt toch nog en je kan de nieuwe de hele maand nog activeren ?
pi_76406425
Vandaag ben ik geweigerd in de bus omdat de chauffeur de oude OV-jaarkaart niet accepteerde en mijn nieuwe chip nog niet geactiveerd was. Wat een kneuzenkermis is dit toch..
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76406584
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:04 schreef Mendeljev het volgende:
Vandaag ben ik geweigerd in de bus omdat de chauffeur de oude OV-jaarkaart niet accepteerde en mijn nieuwe chip nog niet geactiveerd was. Wat een kneuzenkermis is dit toch..
Er staat toch gewoon een tijdelijk product tot de 31ste op? Hoe kan hij je dan weren?
pi_76406678
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:08 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Er staat toch gewoon een tijdelijk product tot de 31ste op? Hoe kan hij je dan weren?
De chippoortjes accepteren de kaart niet. Ik heb de kaart inmiddels geactiveerd en hij lijkt het bij sommige poortjes wel te doen ofzo..
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_76408932
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:04 schreef Mendeljev het volgende:
Zelf principieel zijn en de bus niet verlaten. Laat hem voor mijn part de politie erbij halen, maar je moet jezelf niet laten piepelen. Ze kunnen het dak op met die kneuzenkermis rond de chipkaart. En al helemaal de buschauffeurs, die weten werkelijk helemaal niets. Ik vroeg gisteren of ik, wanneer ik nu mijn roze strippenkaart wil gebruiken, mijn ov-chipkaart moet laten zien, laten scannen, of toch nog mijn oude ov moet laten zien. Ze wisten van niks.
Ik weet het ook niet
  maandag 4 januari 2010 @ 19:05:41 #89
141482 Q.
JurassiQ
pi_76409015
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:03 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Zelf principieel zijn en de bus niet verlaten. Laat hem voor mijn part de politie erbij halen, maar je moet jezelf niet laten piepelen. Ze kunnen het dak op met die kneuzenkermis rond de chipkaart. En al helemaal de buschauffeurs, die weten werkelijk helemaal niets. Ik vroeg gisteren of ik, wanneer ik nu mijn roze strippenkaart wil gebruiken, mijn ov-chipkaart moet laten zien, laten scannen, of toch nog mijn oude ov moet laten zien. Ze wisten van niks.
Dat valt de chauffeurs an sich niet kwalijk te nemen, hun bedrijven (Connexxion, Veolia) vertellen ze niets.
For great justice!
pi_76409202
Sorry, maar een beetje betrokkenheid bij de ontwikkelingen rondom je beroep mag ook wel van de chauffeurs verwacht worden. Neemt niet weg dat die bedrijven ook falen. Maar die achterlijke houding van veel buschauffeurs, dat 'Ik kijk je niet aan, ik luister niet naar wat je zegt, stel me geen vraag en verwacht zeker geen antwoord want ik weet niets of ik doe alsof ik niets weet.' komt me echt de strot uit.
Ik weet het ook niet
  maandag 4 januari 2010 @ 19:11:28 #91
141482 Q.
JurassiQ
pi_76409265
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:10 schreef Dunckie het volgende:
Sorry, maar een beetje betrokkenheid bij de ontwikkelingen rondom je beroep mag ook wel van de chauffeurs verwacht worden. Neemt niet weg dat die bedrijven ook falen. Maar die achterlijke houding van veel buschauffeurs, dat 'Ik kijk je niet aan, ik luister niet naar wat je zegt, stel me geen vraag en verwacht zeker geen antwoord want ik weet niets of ik doe alsof ik niets weet.' komt me echt de strot uit.
Hun bedrijf verwacht dat ze zo reageren, als ze anders reageren worden ze op het matje geroepen. Welkom in het Nederlandse OV.
For great justice!
pi_76409499
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:03 schreef Dunckie het volgende:

[..]

inderdaad gewoon principieel zijn, 2 jaar geleden verdwenen opeens na 1 jaar in gebruik de chipkaartautomaten bij Connexxion in regio Rotterdam, kwam er een bord te staan op de bus dat mensen de stripenkaart moesten gebruiken.

Maar veel mensen hadden al een chipkaartabonnement genomen, dus die pikten dat niet. Die hadden al een gedlig chipkaartabnbonnement en dan moesten ze opeens gaan stempelen. Ja dag

Nu ook moeilijk gaan doen over de studenten OV kaart, dan heb je echt een bord voor je kop als chauffeur
  maandag 4 januari 2010 @ 19:21:27 #93
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_76409694
He, ik ben vandaag vergeten uit te checken met mijn studenten-ov in de tram. Welke problemen kan ik morgenochtend verwachten?

O, en mijn pas is nog niet geactiveerd.
What lies in the shadow of the statue?
pi_76409746
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:21 schreef Ghaazi het volgende:
He, ik ben vandaag vergeten uit te checken met mijn studenten-ov in de tram. Welke problemen kan ik morgenochtend verwachten?

3 mogelijkheden. Je kunt niet inchecken, er is saldo van je kaart gehaald of er niets aan de hand.
pi_76409840
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:21 schreef Ghaazi het volgende:

Waarom check je dan in in de tram ? Hoeft helemaal nog niet
pi_76409900
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom check je dan in in de tram ? Hoeft helemaal nog niet
Jawel, als de vervoerder het reizen per OV-chipkaart al toe laat moet je ook gewoon inchecken.
pi_76409911
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:08 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet bij iedereen. Bij mij in ieder geval (ook) niet. En het oplaadapparaat bij de supermarkt werkte ook niet, dus ik mocht vanochtend fijn 3 euro voltarief betalen terwijl ik eigenlijk gratis mocht reizen.
pi_76409982
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:26 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Jawel, als de vervoerder het reizen per OV-chipkaart al toe laat moet je ook gewoon inchecken.
nee hoor, wat een onzin is dat zeg

dat moet je alleen als je op saldo reist uiteraard of waar het VERPLICHT is , nu alleen nog metro Rotterdam en Amsterdam
pi_76410030
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee hoor, wat een onzin is dat zeg

dat moet je alleen als je op saldo reist uiteraard of waar het VERPLICHT is , nu alleen nog metro Rotterdam en Amsterdam
Onzin? Nee hoor, sterker nog, je kan er een boete voor krijgen als je dat niet doet.
pi_76410097
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Onzin? Nee hoor, sterker nog, je kan er een boete voor krijgen als je dat niet doet.
WEL ONZIN, ik reis met een chipkaartabonnement in Connexxion, later Qbuzz bus, waar je ook kan betalen met chipkaart en ik heb nog nooit ingecheckt en met mij vele. Het is toch nog niet verplicht, denk eens na
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')