ik koude ranja uit eigen schuurquote:Op donderdag 24 december 2009 16:21 schreef Mirjam het volgende:
een blikje koude cola uit eigen tuin
quote:Op donderdag 24 december 2009 17:35 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb vandaag hele lekkere broodjes gemaakt, speciaal voor de lekkere hamburgers die er op gaan, samen met uitgebakken spek, gekarameliseerde uienringen, rode cheddar, wat rauwkost en colasaus.
Daarbij aardappelpartjes uit de oven en een salade met frambozendressing.
En als toetje een verse bananenmilkshake.
Voor morgen maak ik zometeen ook een pecantaart met maple syrup en dadels.
yup, heeerlijk.quote:
klinkt spannendquote:Op donderdag 24 december 2009 17:40 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
yup, heeerlijk.
Mijn lief maakt af en toe beenham in colasaus ( o.a. beenham, ui, klodder ketchup, wat monchou oid en een 1.5 literfles cola) Als je cola inkookt krijg je een zoete plakkerige drab die erg lekker is icm met vlees. Wat we over houden doen we in een lege ketchupfles in de koelkast. En die gebruiken we dan bij tosti's, broodjes, etc.
Het lijkt een beetje op curry, maar dan lekkerder
Inderdaad! Binnenkort eens proberen, al geloof ik dat ik de monchou in het recept vooralsnog niet helemaal kan plaatsen..quote:
heb jij ooit mijn pm over die taart van je nog gehad?quote:Op donderdag 24 december 2009 17:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Inderdaad! Binnenkort eens proberen, al geloof ik dat ik de monchou in het recept vooralsnog niet helemaal kan plaatsen..
Si! Helemaal vergeten. Zal één dezer dagen het recept eens voor je opsnorren.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
heb jij ooit mijn pm over die taart van je nog gehad?![]()
thanksquote:Op donderdag 24 december 2009 17:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Si! Helemaal vergeten. Zal één dezer dagen het recept eens voor je opsnorren.
Hij doet het elke keer anders dus een heel precies recept heeft ie niet, maar de basis is:quote:Op donderdag 24 december 2009 17:41 schreef Mirjam het volgende:
[..]
klinkt spannend
zou je voor mij eens aan je lief willen vragen hoe hij die beenham precies in elkaar flanst?
aaaah, sobere maaltijdquote:
Ik heb net rozemarijn crackers gegeten, en vanavond eet ik een salade met gebakken geitenkaas. Eenvoudig en verfijnd, morgen word het iets luxer. Ben vandaag alleen dus doe dit jaar niet moeilijkquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
aaaah, sobere maaltijd![]()
is eigenlijk wel het echte kerstidee
klinkt wel lekker.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:57 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik heb net rozemarijn crackers gegeten, en vanavond eet ik een salade met gebakken geitenkaas. Eenvoudig en verfijnd, morgen word het iets luxer. Ben vandaag alleen dus doe dit jaar niet moeilijk
Geeft niks hoor, vriendlief is werken (taxichauffeur) en morgen komt de familie etc en dan gaat hij mee dus ik ben niet zieligquote:Op vrijdag 25 december 2009 15:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
klinkt wel lekker.omdat je alleen bent vandaag.
Ik heb thee en Ferrero Rocher
Klinkt lekker!quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:19 schreef Tezz het volgende:
Gisteren een geniaal kerstdiner (geniaal omdat het eenvoudig was, weinig voorbereiding nodig had, snel op tafel stond voor 8 personen en echt heel lekker was):
- gegrilde groentes met ricotta en pesto
- courgettesoep met lookbruchetta
- kalfsoester met citroenjus, tomatensalade, groene asperges en rozeval
- applecrumble met amandelen en ammaretto + kaneelijs
Vandaag is het nog onduidelijk. Misschien krijgen we visite, misschien gaan we nog naar mijn ouders. In ieder geval maak ik een stapel hapjes die we ofwel thuis opeten, ofwel meenemen.
In ieder geval mediteraanse gehaktspiesjes met yoghurt/knoflookdip, wraps met geroosterde paprika en geitekaas en roomkaas met zalm.
Stond een recept in de allerhande daarvoorquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
waarom eet iedereen ineens eend in portsaus?
Zuchtquote:Op zaterdag 26 december 2009 22:16 schreef borisz het volgende:
[..]
Stond een recept in de allerhande daarvoor. http://www.ah.nl/recepten/recept?id=597298
quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
paar lepels suiker in een steelpan, daar wat water en azijn bij, inkoken en carameliseren. Blussen met rode wijn en boullion (van het karkas van de eend, je kan ook kippenboullion nemen).
Blaadje laurier, knoflookteentje, wat groene kruiden, eventueel 1 ansjovisfiletje
Bij gebrek aan bittere sinaasappels een flinke lepel bittere sinaasappelmarmelade.
Snij uit een aantal navel sinaasappels filets en het sap uit de resten doe je bij de saus
Als de saus voldoende gereduceert is haal je hem door een zeef en voeg een flinke scheut grand marnier toe (de gele is goed genoeg) en je bind hem met een sausbinder zoals rijstbloem of pijlwortel, of aardappelmeel.
Breng aan de kook en laat heel even doorkoken tot de smaak van je bindmiddel weg is.
Afmonteren met een flinke kluit boter.
Spiegel van de saus op het bord, de op de huid gebraden roze eendeborst filet aan plakjes snijden en er als een waaier opleggen en garneren met de sinaasappelfilets
Dat schort was om die bakken saus te openen?quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:57 schreef Quantie het volgende:
quermetten
[ afbeelding ]Da's mijn familie.
Kippenborst in de saus van de eend a la Jerez. Warme recycling.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ressies a la froid
Geniet gewoon elke dag van wat je doet en eet, Tezzquote:Op zondag 27 december 2009 22:04 schreef Tezz het volgende:
Ik ben al de hele dag gruwelijk aan het 'snaaien'. Ik sta denk ik nog in de kerst-modus...
Ben begonnen vanmorgen met crackers met kaas. Vervolgens als lunch een aardappelsalade met geroosterd brood, toen op een feestje de snackjes van tafel af gejat (chips, nootjes, blokjes kaas, gehaktballetjes).
Als avondeten een biefstukje met tomatensalade.
Bij de koffie twee chocolaatjes en nu zit ik restjes geitekaas op te eten met een drupje honing.
Zucht. Morgen water en brood....
Ja je hebt gelijk. Maar soms is het een beetje (te) veel van het goede...quote:Op zondag 27 december 2009 23:07 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Geniet gewoon elke dag van wat je doet en eet, Tezz
Ik zit aan een wijntje alvast te wennen dat ik morgen weer gewoon aan het werk ben
Herkenbaarquote:Op maandag 28 december 2009 14:13 schreef _Arual_ het volgende:
Scrambled pannenkoekmet banaan
Vier jaar terug kon ik niet koken. Nu rol ik sushi, bak taarten waarbij je dozijnen eieren moet splitsen, brouw zelf soepen... Maar een pannenkoek of ei bakken, dat is vragen om problemen.
ziet er leuk, lief en lekker uit. Eet smakelijkquote:Op maandag 28 december 2009 17:31 schreef Tezz het volgende:
Dochterlief was blij met het toetje:
[ afbeelding ]
Stevige fles van die siroop voor Sinterklaas gehad, en nu al bijna op! Zo lekker!quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:11 schreef Curiosity het volgende:
Nu pancakes met boter en maplesyrup, koffie zwart en jus.
Oeh ziet er heerlijk uit!! Wel een beetje weinig voor een voorgerecht, dat dan welquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:41 schreef Tezz het volgende:
En inmiddels hebben we het al op! Het was heeeeeeeerlijk! (oh, courgettes zijn champignons geworden):
[ afbeelding ]
ook heerlijk in zelfgemaakt walnotenijsquote:
Het aardappelkruim uit de aardappel opgebakken met sjalotje en knoflook, daarna mozzerella, geraspte beemster, peterselie, gesnipperde ham en een scheut room toegevoegd. Het was heerlijk!quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:57 schreef Ewelina het volgende:
Wat heb je in de aardappel gedaan Tezz? Ziet er lekker uit, al vind ik de groentes persoonlijk wat weinig qua hoeveelheid.
Ik eet nu een tomatensoepje, straks aardappelpuree, doperwten en karbonade.
Ah dat verklaart, ik eet normaal niet zo heel veel vlees. En niet zo'n rijkelijk gevulde aardappel. Ik lust geen kaas, maar ik ga denk ik maar eens een eigen variant bedenkenquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:45 schreef Tezz het volgende:
[..]
Het aardappelkruim uit de aardappel opgebakken met sjalotje en knoflook, daarna mozzerella, geraspte beemster, peterselie, gesnipperde ham en een scheut room toegevoegd. Het was heerlijk!
Op de grill lagen nog een stapel groentes extra voor de tweede ronde. En het was een flinke aardappel en een biefstuk van 150 gram, dus het was echt niet weinig!
Ook zonder kaas is het prima qua smaak denk ik. Door de room wordt het smeuig genoeg. Ik zou alleen wat zeezout toevoegen dan, anders is het wellicht te flauw.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ah dat verklaart, ik eet normaal niet zo heel veel vlees. En niet zo'n rijkelijk gevulde aardappel. Ik lust geen kaas, maar ik ga denk ik maar eens een eigen variant bedenkenEn ik denk dat vriendlief dit wel heerlijk vind, hij is dol op kaas.
Toch nog trek daarna. Restje verse jalapeno's geroosterd, ontveld en in stukjes gesneden en met geraspte cheddar en bosui in een quesadilla gestopt. Pico de gallo bij gemaakt. Stiekem beetje doen alsof het zomer is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:29 schreef minilot het volgende:
Vanavond simpel: ik karameliseer uien en vijgen in een pannetje met wat tijm. Dat smeer ik dan op dikke plakken donker brood. Brie eroverheen, in de oven ermee, en klaar. Appeltje als toetje.
quote:
gewoon wakker makenquote:Op woensdag 30 december 2009 19:28 schreef Mirjam het volgende:
het was de bedoeling dat we uit eten gingen, als de mr. ooit nog eens uit bed komt
*honger heeft*
Ik moet er vanavond ook aan geloven, aangezien ik er bij de schoonouders afgelopen kerst een normaal gangendiner doorgeduwd heb.quote:
O, gezellig is het ook zeker wel!quote:Op donderdag 31 december 2009 12:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik ook maar gourmetten is leuk!![]()
bij ons dan
Ja wij ook! Zo'n lekker traditionele.. Zelf doe ik het wel eens met vis of bijzondere dingetjes maar voor mijn schoonouders is traditioneel gourmetten al best avontuurlijkquote:
hou je dan niet van gamba's, mini cordonbleu, cheeseburgertjes, stokbrood, pindasaus, aardappelkroketjes, gebakken ei, pannenkoekjes etc?quote:Op donderdag 31 december 2009 14:06 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind gourmetten opzich wel leuk, maar liever 'gewoon omdat het kan ergens in februari ofzo'
maar, wij doen het lekker bij vrienden (leeftijdgenoten!), dus achmaar ik was zo blij dat we het hadden weten te omzeilen deze feestdagen
! gaan we gourmetten.
maar, ik neem een grote bak couscoussalade mee voor erbij, zodat ik ook nog wat anders lekkers heb
Doe mij dat ookquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
kipfajita's, met dus kipfilet, broccoli, gele en rode paprika en rode uimet wat magere kwark, chilisaus en ijsbergsla
Oeh, dat doe ik morgen denk ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:06 schreef motorbloempje het volgende:
kipfajita's, met dus kipfilet, broccoli, gele en rode paprika en rode uimet wat magere kwark, chilisaus en ijsbergsla
marineer de kip dan even in limoensap, oregano en chilivlokkenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:13 schreef renzell het volgende:
[..]
Oeh, dat doe ik morgen denk ik.![]()
Vanavond visjes uit de oven met tomaat, uitjes, knof en gorgonzola. Daarbij een berg groenvoer; peultjes, maiskolven en een rucolasalade.
gewoon gedroogdquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:17 schreef renzell het volgende:
Ga ik doen! Gebruik jij verse oregano, of gewoon gedroogd?
ik heb m inmiddels zo vaak gemaakt dat ik zo nu en dan wat varieer met ingredienten en bereidingswijze om het spannend te houdenquote:
Fijn spul hè? Volgende keer wat zeezout over je toffee sprenkelen: nog lekkerder!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:41 schreef Curiosity het volgende:
Toetje is vanille roomijs met caramel (blikje gecondenseerde melk aantal uur laten koken)
waarom rij je niet even naar belgië naar de delhaize ofzo?quote:Op zondag 3 januari 2010 01:34 schreef Tezz het volgende:
Ik kom er ineens achter dat het morgen (oh kut vandaag dus) zondag is. Ik had echt zin om uitgebreid te koken.... maar ik woon in een dorp in Noord-Brabant en daar zijn echt geen winkels open op zondag. Dus dat wordt nix-in-the-fridge-koken of rond etenstijd ergens op visite gaan....
Nu een overheerlijke Gato Negro (Cabernet Sauvigon)
Omdat manlief werken is en ik geen auto heb nu! En tegen de tijd dat hij thuis komt wil ik het eten al op tafel hebben eigenlijk. Maar ik heb al een geniaal plan: ik ga rond 16.00 uur bij mijn ouders op visite. Kan ik daar vast meeeten!quote:Op zondag 3 januari 2010 10:00 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
waarom rij je niet even naar belgië naar de delhaize ofzo?
quote:Op zondag 3 januari 2010 20:37 schreef Miam het volgende:
colaatjee
Hé nee, vergeten.quote:
Ik was vergeten dat ik gisteren uit eten zou gaan...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb m inmiddels zo vaak gemaakt dat ik zo nu en dan wat varieer met ingredienten en bereidingswijze om het spannend te houden
Pâte brisée!quote:Op maandag 4 januari 2010 12:55 schreef -Mellow- het volgende:
Vanavond een groentetaartje van pâte brisée met daarin ovengedroogde tomaatjes, courgette en parmezaan of pecorino. En daarbij wat geblancheerde worteltjes want daar heb ik ontzettend zin in
Oh champignons, die moeten er ook in. Uiteraardquote:Op maandag 4 januari 2010 12:55 schreef -Mellow- het volgende:
Vanavond een groentetaartje van pâte brisée met daarin ovengedroogde tomaatjes, courgette en parmezaan of pecorino. En daarbij wat geblancheerde worteltjes want daar heb ik ontzettend zin in
Nu wel. Morgen quiche met vijgen, gekarameliseerde uien, peer, camembert en pecannoten.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Weet alleen nog niet wat ik erin zal stoppen.
wat houdt 'op z'n Afghaans' in?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:01 schreef griskay het volgende:
kip met rijst op z'n Afghaans gemaakt maar nu friet voor mezelf gemaakt.
Met heel veel verschillende kruiden en gedoe erbijquote:Op maandag 4 januari 2010 15:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat houdt 'op z'n Afghaans' in?
Die zijn erg mooi geworden, vertel, hoe heb je die gemaakt?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:14 schreef evo87 het volgende:
hmm zelfgemaakt stokbrood![]()
[ afbeelding ]
Tofquote:Op maandag 4 januari 2010 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ovenfriet smaakt zoals natte honden ruiken imho, dus iets wat zo sterk smaakt dat je de ovenfriet niet meer proeft.
en champignons dus. Met geitenkaas en emmentaler want alle italiaanse kazen en de gruyere waren op bij de superquote:Op maandag 4 januari 2010 12:55 schreef -Mellow- het volgende:
ugh.... lang verhaalquote:Op maandag 4 januari 2010 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die zijn erg mooi geworden, vertel, hoe heb je die gemaakt?
hoe maak je dat, een spinazietaartje?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:49 schreef Tezz het volgende:
Spinazietaartje (met knof, ui, spekjes, en duhhhh spinazie), daarbij krieltjes en een Maaslander kaas-schnitzel.
Nou, in dit geval volgens het nix-in-the-fridge principe! Ik vond nog een ui en een teen knof en in de diepvries had ik nog bladspinazie. Dus uitje en knof in de pan met wat ontbijtspek, spinazie erdoor geroerd, beetje room, twee eieren en wat geraspte kaas en dat in bladerdeeg! Het was erg lekker!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hoe maak je dat, een spinazietaartje?
Heb je daar toevallig een linkje naar of receptje van?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:31 schreef motorbloempje het volgende:
Spicy Casablanca Couscous (Ainsley) met daarbij zoet-zout gemarineerde lamsribjes
en toe wat kwark
Thx, ga ik zeker makenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:37 schreef motorbloempje het volgende:
Spicy Casablanca Couscous
klinkt goed iddquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:46 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou, in dit geval volgens het nix-in-the-fridge principe! Ik vond nog een ui en een teen knof en in de diepvries had ik nog bladspinazie. Dus uitje en knof in de pan met wat ontbijtspek, spinazie erdoor geroerd, beetje room, twee eieren en wat geraspte kaas en dat in bladerdeeg! Het was erg lekker!
Ik heb het ook wel eens gemaakt met zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes. Oh ja en geitekaas! Dat is ook verrukkelijk...
Standaard dé snack na het stappenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:16 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Broodje kaassouflé met satesaus.
volgens mij kennen de meeste die combi al. Is idd lekker! Ik had vandaag witlof-banaan salade met wiener schnitzel en krieltjes. Toe een sinaasappelquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:16 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Patat, met frikandellen en hamburgers en andere zooi.
Weet je wat heel ranzig klinkt maar echt lekker is?
Broodje kaassouflé met satesaus.
Voordat ik reacties krijg: Dit was niet mijn idee. Maar van iemand anders. Maar het is echt lekker.
mmm lekker zegquote:Op woensdag 6 januari 2010 07:00 schreef Windigo het volgende:
Een zondig lekker ontbijtje![]()
Vanillekwark met verkruimelde lange vingers en frambozen uit de diepvries
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |