geen boter of olie! je snijd de filet op de vetkant in, dan in hete pan op de vetkant aanbraden, omdraaien als t n mooi kleurtje heeft en dan bakt de filet in zijn eigen vet. tijd ong 25 minuten geloof ikquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:42 schreef Underdoggy het volgende:
Piet, ik heb eendenborstfilets gekocht. Hoe lang moet ik deze garen? Eerst in ruim boter in de pan en daarna paar minuutjes in de oven?
Neeeeequote:Op vrijdag 20 november 2009 15:15 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
geen boter of olie! je snijd de filet op de vetkant in, dan in hete pan op de vetkant aanbraden, omdraaien als t n mooi kleurtje heeft en dan bakt de filet in zijn eigen vet. tijd ong 25 minuten geloof ik
Ik time het niet, maar bij mij ligt ie er langer in, maar ik gaar hem langzaam op laag vuur. Wordt altijd mooi roze. Ik heb hem hooguit 30 seconden op de rode kant, is alleen kleur geven, garen doe ik hem helemaal op de huid.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:43 schreef RobinOok het volgende:
Ik doe altijd zo'n 6 minuten op de velkant, 3 minuten op de andere kant. Hooguit.
25 minuten overleeft ie niet hoor.
Een wild eendeborstje is dan ook 4 keer zo lekker, mmmmm wilde schiet eend, moet dringend weer eens naar de Hanos.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:53 schreef RobinOok het volgende:
Ja, dat scheelt ook nogal ja, een eendenborstje van de appie of zo'n dikke Barbarie, die is makkelijk 2 keer zo groot. En een wild eendenborstje juist weer de helft zo groot.
Tamme gans?quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:04 schreef RobinOok het volgende:
Ik at een tijdje terug tot 2 keer toe in korte tijd gans waarbij ik zou zweren dat het gewoon eend was. Maar Kok hield vol dat het gans was. Ik twijfel nog steeds. Zijn er van die kleine gansjes? Met borstjes zo groot als die van de eend van appie en ook gewoon zo smaken? Nee toch?
Hoe heb je hem gemaakt en wat voor een saus erbij?quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:41 schreef Underdoggy het volgende:
Thanks Piet, de eend was subliem. Samen met een stampotje was het een heerlijk maal!
dat vertel ik hier liever nietquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:40 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat maak jij van spaghetti bolognese Piet?
Nee ik bedoel hoe je het bereidtquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat vertel ik hier liever niet
Hetzelfde als de rest van de wereld. Jaja, zelfs de koningin doet het!quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:40 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat maak jij van spaghetti bolognese Piet?
en zelf spagetti maken natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:44 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Nee ik bedoel hoe je het bereidt
Je eigen saus maken neem ik aan?
Gezien het vrij grote eenden waren heb ik hem geheel in eigen vet zoals jij beschreef gebakken. Het vet laagje werd inderdaad heerlijk knapperig.quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe heb je hem gemaakt en wat voor een saus erbij?
Neem bloemige aardappels en snij die zo dun mogelijk, chipsdun als het kan. Doe het in een overschaal, room met fijnhakte knofteen en zout erover en in de oven op 175 graden tot goudbruinquote:Op maandag 23 november 2009 16:07 schreef Freak188 het volgende:
Piet, hoe maak je goede aardappel gratin?
Ik heb een recopt via internet gemaakt (hier en daar aangepast aan mijn smaak), maar het blijft bij te nat, de aardappels drijven in de room en het is niet mooi ingekookt. Hoe maak jij het?
Ja, die mag je opwarmenquote:Op dinsdag 24 november 2009 16:00 schreef Dunckie het volgende:
Piet, ik heb gisteren overheerlijke Risotto gemaakt, onder meer met verse bladspinazie. Kan ik die vandaag nog opwarmen? En zo ja, wat raad je me aan, magnetron of met bouillon. Zelf vind ik het met bouillon vaak zo papperig worden. (Ja, ik weet dat je risotto uberhaupt niet op zou moeten warmen, maar deze is zo lekker, die smaakt ook dan nog wel goed)
Het gaat me vooral om de spinazie, mag je die opwarmen?
Ik had het ondertussen al gedaan, en ik leef nogquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |