Nu hoor mayonaise natuurlijk zuur te smaken, maar je zou suiker kunnen toevoegen, dat doet de fabriek ook omdat mensen geen zure mayo lusten volgens de fabriek.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:54 schreef Paikea het volgende:
Piet,
Ik heb vandaag zelf mayonaise gemaakt. Hij is lekker maar iets te zuur.
Heb jij een tip hoe ik hem wat zoeter kan maken?
Dankjewel!
Zure mayonaise is wel lekker, maar deze heeft denk ik een tikkie teveel azijn gekregenquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu hoor mayonaise natuurlijk zuur te smaken, maar je zou suiker kunnen toevoegen, dat doet de fabriek ook omdat mensen geen zure mayo lusten volgens de fabriek.
Citroen?quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:23 schreef Zwansen het volgende:
Waarmee kan ik kipfilet marineren? Heb eigenlijk alleen ketjap manis, knoflook, ui, zout&peper en wat oregano/italiaanse kruiden.
kan ik daar iets van brouwen?
Dat wordt in de oven gedroogd, ik zat eerder te denken een stuk mooi rundvlees in grof zeezout te leggen voor een paar dagen wat het conserveerd en het meeste water er uit trekt, aan strips te snijden en dan in een droogkast te hangen (een kastje waar de wanden bestaan uit fijn gaas zodat er geen vliegen bij kunnen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:09 schreef krakkemieke het volgende:
http://www.ehow.com/how_5487800_home-made-jerky.html
Misschien heb je hier iets aan Piet? Ik kwam het tegen toen ik iets anders zocht, zal je altijd zien!
Als je vlees langzaam droogt wordt een deel van de eiwitten afgebroken in glutamaten en wordt daardoor de smaak voller en mooier, meer umami. Vergelijk het met het goedesalami of droge ham, die rijpen ook maanden terwijl ze langzaam drogen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:36 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb ooit een survivalprogramma gezien waar een Indiaanse meneer het bij een vuur droogde. Met veel rook tegen de vliegen.
Waarom zou je het niet in de oven willen drogen?
Ik denk dat ik het in de kast met de cv-ketel zou hangen.
Oh en bij vriesweer hoef je je geen zorgen te maken over vliegen!
Wat bedoel je met ranzig?quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:58 schreef krakkemieke het volgende:
Aha! Weer wat geleerd!
Ik ben niet gek op ongerookte rauwe ham, maar ik houdt de mogelijkheid open dat dat komt omdat ik alleen supermarkt spul ken.....
Over droge worst gesproken trouwens..... Waarom smaakt droge worst uit Frankrijk zo lekker ranzig? Komt dat door schimmel?
Je bedoelt die zware lucht, ergens tussen brie, vlees en sperma?quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:17 schreef krakkemieke het volgende:
Er zit een andere smaak aan dan aan hollandse salami of boerenmetworst. Sterker. Als je langs zo'n kraam op de franse markt loopt, stinkt het haast, voor hollandse begrippen.![]()
Oef, ik kan het niet goed uitleggen....
Mayonaise en slasaus voor de Engelse markt is een stuk zuurder dan de Nederlandse.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu hoor mayonaise natuurlijk zuur te smaken, maar je zou suiker kunnen toevoegen, dat doet de fabriek ook omdat mensen geen zure mayo lusten volgens de fabriek.
voor de belgische markt ook, in Duitsland is er trouwen slecht aan goeie te komen, mayonaise that is.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Mayonaise en slasaus voor de Engelse markt is een stuk zuurder dan de Nederlandse.
Ik kan via-via aan Engelse salad cream komen en dat is nog echt de slasaus zoal wij die vroeger bij ons mam aten.
Net zoals je normale sambal maakt, maar dan met handschoenen aan?quote:Op zondag 15 november 2009 16:43 schreef noobdeswoop het volgende:
Hoe maakt piet sambal van heel erg hete pepers???
oeh en een TVP'tje
Haal ontbijtspek bij de groene weg, of een andere degelijke slager.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:51 schreef LieLie het volgende:
Piet,
Ik wilde dit weekend eigenlijk tilapiafilet maken, omwikkeld met spek.
Wat zou daarvoor het beste spek zijn, en hoe kan ik het dan het beste bereiden.
In de oven dacht ik zelf, maar ik weet niet goed op welke temperatuur en hoe lang.
Het gaat om filetjes zoals je ze in een zak koopt bij de meeste winkels tegenwoordig.
Misschien dat ik die voor het wikkelen nog in de lengte doorsnij, zodat ik wat smallere stukken krijg, dan zou het zo'n 5 centimeter breed zijn en 1,5 a 2 dik denk ik..
Gewoon, rolletjes maken van de tilapiafilets, kruiden en peperen (geen zout, dat zit in het spek)quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:01 schreef LieLie het volgende:
Omdat ik tilapia heb, en ook lekker vindWie weet een volgende keer
Maar de vraag dus, hoe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |