ik heb m inmiddels zo vaak gemaakt dat ik zo nu en dan wat varieer met ingredienten en bereidingswijze om het spannend te houdenquote:
Fijn spul hè? Volgende keer wat zeezout over je toffee sprenkelen: nog lekkerder!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:41 schreef Curiosity het volgende:
Toetje is vanille roomijs met caramel (blikje gecondenseerde melk aantal uur laten koken)
waarom rij je niet even naar belgië naar de delhaize ofzo?quote:Op zondag 3 januari 2010 01:34 schreef Tezz het volgende:
Ik kom er ineens achter dat het morgen (oh kut vandaag dus) zondag is. Ik had echt zin om uitgebreid te koken.... maar ik woon in een dorp in Noord-Brabant en daar zijn echt geen winkels open op zondag. Dus dat wordt nix-in-the-fridge-koken of rond etenstijd ergens op visite gaan....
Nu een overheerlijke Gato Negro (Cabernet Sauvigon)
Omdat manlief werken is en ik geen auto heb nu! En tegen de tijd dat hij thuis komt wil ik het eten al op tafel hebben eigenlijk. Maar ik heb al een geniaal plan: ik ga rond 16.00 uur bij mijn ouders op visite. Kan ik daar vast meeeten!quote:Op zondag 3 januari 2010 10:00 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
waarom rij je niet even naar belgië naar de delhaize ofzo?
quote:Op zondag 3 januari 2010 20:37 schreef Miam het volgende:
colaatjee
Hé nee, vergeten.quote:
Ik was vergeten dat ik gisteren uit eten zou gaan...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb m inmiddels zo vaak gemaakt dat ik zo nu en dan wat varieer met ingredienten en bereidingswijze om het spannend te houden
Pâte brisée!quote:Op maandag 4 januari 2010 12:55 schreef -Mellow- het volgende:
Vanavond een groentetaartje van pâte brisée met daarin ovengedroogde tomaatjes, courgette en parmezaan of pecorino. En daarbij wat geblancheerde worteltjes want daar heb ik ontzettend zin in
Oh champignons, die moeten er ook in. Uiteraardquote:Op maandag 4 januari 2010 12:55 schreef -Mellow- het volgende:
Vanavond een groentetaartje van pâte brisée met daarin ovengedroogde tomaatjes, courgette en parmezaan of pecorino. En daarbij wat geblancheerde worteltjes want daar heb ik ontzettend zin in
Nu wel. Morgen quiche met vijgen, gekarameliseerde uien, peer, camembert en pecannoten.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Weet alleen nog niet wat ik erin zal stoppen.
wat houdt 'op z'n Afghaans' in?quote:Op maandag 4 januari 2010 14:01 schreef griskay het volgende:
kip met rijst op z'n Afghaans gemaakt maar nu friet voor mezelf gemaakt.
Met heel veel verschillende kruiden en gedoe erbijquote:Op maandag 4 januari 2010 15:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat houdt 'op z'n Afghaans' in?
Die zijn erg mooi geworden, vertel, hoe heb je die gemaakt?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:14 schreef evo87 het volgende:
hmm zelfgemaakt stokbrood![]()
[ afbeelding ]
Tofquote:Op maandag 4 januari 2010 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ovenfriet smaakt zoals natte honden ruiken imho, dus iets wat zo sterk smaakt dat je de ovenfriet niet meer proeft.
en champignons dus. Met geitenkaas en emmentaler want alle italiaanse kazen en de gruyere waren op bij de superquote:Op maandag 4 januari 2010 12:55 schreef -Mellow- het volgende:
ugh.... lang verhaalquote:Op maandag 4 januari 2010 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die zijn erg mooi geworden, vertel, hoe heb je die gemaakt?
hoe maak je dat, een spinazietaartje?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:49 schreef Tezz het volgende:
Spinazietaartje (met knof, ui, spekjes, en duhhhh spinazie), daarbij krieltjes en een Maaslander kaas-schnitzel.
Nou, in dit geval volgens het nix-in-the-fridge principe! Ik vond nog een ui en een teen knof en in de diepvries had ik nog bladspinazie. Dus uitje en knof in de pan met wat ontbijtspek, spinazie erdoor geroerd, beetje room, twee eieren en wat geraspte kaas en dat in bladerdeeg! Het was erg lekker!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hoe maak je dat, een spinazietaartje?
Heb je daar toevallig een linkje naar of receptje van?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:31 schreef motorbloempje het volgende:
Spicy Casablanca Couscous (Ainsley) met daarbij zoet-zout gemarineerde lamsribjes
en toe wat kwark
Thx, ga ik zeker makenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:37 schreef motorbloempje het volgende:
Spicy Casablanca Couscous
klinkt goed iddquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:46 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou, in dit geval volgens het nix-in-the-fridge principe! Ik vond nog een ui en een teen knof en in de diepvries had ik nog bladspinazie. Dus uitje en knof in de pan met wat ontbijtspek, spinazie erdoor geroerd, beetje room, twee eieren en wat geraspte kaas en dat in bladerdeeg! Het was erg lekker!
Ik heb het ook wel eens gemaakt met zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes. Oh ja en geitekaas! Dat is ook verrukkelijk...
Standaard dé snack na het stappenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:16 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Broodje kaassouflé met satesaus.
volgens mij kennen de meeste die combi al. Is idd lekker! Ik had vandaag witlof-banaan salade met wiener schnitzel en krieltjes. Toe een sinaasappelquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:16 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Patat, met frikandellen en hamburgers en andere zooi.
Weet je wat heel ranzig klinkt maar echt lekker is?
Broodje kaassouflé met satesaus.
Voordat ik reacties krijg: Dit was niet mijn idee. Maar van iemand anders. Maar het is echt lekker.
mmm lekker zegquote:Op woensdag 6 januari 2010 07:00 schreef Windigo het volgende:
Een zondig lekker ontbijtje![]()
Vanillekwark met verkruimelde lange vingers en frambozen uit de diepvries
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |