abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 december 2009 @ 13:32:22 #1
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
  maandag 21 december 2009 @ 13:38:45 #2
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75877175
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat maakt het niet mogelijk te differentieëren naar plaats en tijdstip, cq naar uitstoot.
Is dat nodig dan?
Camiel wilde ook een spitheffing gaan hanteren, alsof iedereen voor de lol in de file staat?

Met KM-heffing wordt alles duurder, provinciën mogen belastingen heffen die ze mislopen als de MRB gaat vervallen.
Het wordt duurder en dat de staat weet waar je bent zijn al twee punten waar ik tegen ben.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75877242
Nogmaals. Pas gekocht, haal ik vandaag op:

BMW 735i Automaat
Bouwjaar 9-'86
2 Duitse eigenaren hiervoor.
Ex Jahreswagen.

Uitgebreide boordcomputer
ABS
Cruise Control
Schuif/kanteldak
Electrische stoelen
Electrische spiegels

pi_75879978
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:38 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Is dat nodig dan?
Camiel wilde ook een spitheffing gaan hanteren, alsof iedereen voor de lol in de file staat?

Met KM-heffing wordt alles duurder, provinciën mogen belastingen heffen die ze mislopen als de MRB gaat vervallen.
Het wordt duurder en dat de staat weet waar je bent zijn al twee punten waar ik tegen ben.
Duurt dan niet lang voor de koppeling met het CJIB komt en dan is het feestje helemaal compleet
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_75884030
TVP en copy paste van een post van me in een andere topique.
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:03 schreef Maharbal het volgende:
Gvd, ik kwam zostraks aanrijden uit Groningen. Gooi de auto hier voor de deur neer...stap uit. Moeder zegt dat zij haar auto niet verder krijgt, ding stond een stukje van huis...nou ik denk ik ga dat 's oplossen.

Heb 2+ uur lopen scheppen als een idioot, een strook redelijk sneeuwvrij geschept met een lengte van ~3 auto's. Ik denk, laat ik mijn auto eens achter die van m'n moeder zetten, want die moet morgen ermee weg....krijg ik gvd m'n eigen auto niet meer van de plaats. Aflopende straat ftl, achterkant schuift steeds naar beneden tegen de stoep aan, en ik kom dus niet meer "omhoog" . Op een gegeven moment was alleen m'n achterkant tegen de stoep aan geschoven terwijl m'n voorkant "omhoog" aan het klimmen was, het gevolg was dat ik haaks op de straat stond met m'n neus midden op de rijbaan .

Zonet dacht ik...laat ik maar even strooizou kopen dan. Bij de praxis natuurlijk uitverkocht....dus alternatief: 3 pakjes Jozo . Helpt natuurlijk voor geen meter..

Zucht, ik ga straks nog maar eens proberen m'n auto van de plaats te krijgen. Anders zal ik matjes/karton ofzo onder de achterwielen moeten gooien.
pi_75885505
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:41 schreef Chooselife het volgende:

BMW 735i Automaat
Bouwjaar 9-'86
Ex Jahreswagen.

ABS
Cruise Control
Schuif/kanteldak
Electrische stoelen
Electrische spiegels

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wow prachtige auto!

@maharbal lol
pi_75885849
wat is een jahreswagen?

en hoe zit dat met die km heffing, zoals het er nu uit ziet 86 en < taxvrij maar uit vorig topic kan ik dus concluderen dat eurlings dit ook wil gaan veranderen? dus ook km heffing 86 en < ??
  maandag 21 december 2009 @ 17:42:19 #8
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75887645
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:00 schreef SameOldGrind het volgende:
wat is een jahreswagen?

en hoe zit dat met die km heffing, zoals het er nu uit ziet 86 en < taxvrij maar uit vorig topic kan ik dus concluderen dat eurlings dit ook wil gaan veranderen? dus ook km heffing 86 en < ??
Momenteel komen Oldtimers niet in aanmerking voor km-heffing, dat wil zeggen dat auto's die voor '86 op de weg zijn verschenen nu met de schrik vrijkomen. Het zou mij echter niks verbazen als ook dit om zeep wordt geholpen.

Anywho, Eurlings doet veel goede dingen, alleen dit is een enorm fout voorstel en mag van mij er niet doorkomen. En ik heb nog het geluk dat ik een oude auto heb.
  maandag 21 december 2009 @ 17:42:41 #9
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75887660
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:17 schreef Maharbal het volgende:
TVP en copy paste van een post van me in een andere topique.
[..]

pi_75887743
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:42 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik ga 't niet meer proberen vandaag. Morgen weer een dag .
  maandag 21 december 2009 @ 18:18:07 #11
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75888845
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:44 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik ga 't niet meer proberen vandaag. Morgen weer een dag .
Ik zat vandaag en gisteren al in een ander topic te opperen voor een Range Rover Vogue met winterbanden.
Het is geen BMW, maar het is wel een dikke auto met nog echte off road qualities.
pi_75888977
quote:

BMW 735i Automaat
Bouwjaar 9-'86
Ex Jahreswagen.

ABS
Cruise Control
Schuif/kanteldak
Electrische stoelen
Electrische spiegels

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
masterbak
Facts don't care about your feelings
pi_75892745
omg net heerlijk hier in het gemoedelijke brabant waar het net nog heeft gesneeuwd met moeders handgeschakelde e36 op pad geweest. Heerlijk schuiven door de straten echt genieten

beat: 3 uur over amsterdam-tilburg gedaan vandaag, waarvan 1,5 uur stapvoets tussen adam en utrecht gereden

chooselife: stiekem heel erg benieuwd hoeveel je voor die bak hebt betaald. Heeft ook een mooie kleur vind ik.
pi_75892843
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:42 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Momenteel komen Oldtimers niet in aanmerking voor km-heffing, dat wil zeggen dat auto's die voor '86 op de weg zijn verschenen nu met de schrik vrijkomen. Het zou mij echter niks verbazen als ook dit om zeep wordt geholpen.

Anywho, Eurlings doet veel goede dingen, alleen dit is een enorm fout voorstel en mag van mij er niet doorkomen. En ik heb nog het geluk dat ik een oude auto heb.
ja dan baal je dus wel als een stekker als je juist een auto met dat bj hebt gekocht met in het achterhoofd dus ook lekker taxvrij kunnen rijden uiteraard
pi_75901644
oeps, net schuivend door de bocht lekker raggen door de sneeuw, politie achter me raampje open. 'niet spelen op de weg he, kan je je rijbewijs kosten'
pi_75902363
  maandag 28 december 2009 @ 09:37:16 #17
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76131421
Net maar eventjes alles op een rij gezet wat ik in 2010 aan m'n Vijfje wil doen, het lijkt niet veel maar ik heb ook maar het budget van een arm studentje

• Ventilator, deze is het net begonnen met het falen. Er komt een rotgeluid uit, je hoort 'm aanlopen.
  • Olieprobleem, het lekken en verbruiken van olie. Ik wil er dit jaar meer inzicht in hebben waar het probleem ligt en waar mogelijk het al op te lossen.
  • Benzinelucht, er komt nog een kleine onverbrande benzinelucht uit de auto. Even kijken wat het probleem is en of het op is te lossen.
  • Check control, met name het lampje wat weergeeft dat m'n kentekenverlichting niet brandt. Heel vreemd, soms brandt 'ie wel en soms weer niet. Geen touw aan vast te knopen.
  • Fuseekogels, deze moeten gewoon vervangen worden.
  • Veerpoten, achter moeten de veerpoten nog worden vervangen.
  • Benzineslang, in het motorcompartiment moet de slang worden vervangen. Dit is door iemand van 't forum opgevallen de vorige keer dat m'n Vijfje op de brug stond.
  • Punten bijwerken met Hamerite.
  • Tempo, even met iemand anders van het forum mijn oude tempo nakijken; ondanks dat de helft het niet deed was die toch fijner, las lekkerder af en die was aangesloten op Check Control, iets wat de huidige tempo die in m'n auto zit niet heeft (die komt uit een "goedkopere" 520i)
  • De auto door APK krijgen; niet geheel onbelangrijk.

Hierna komt pas alle cosmetische aanpassingen en m'n zetels vernieuwen/vervangen. Ik heb nu velours comfortstoelen ik zit te denken om lichtlederen sportstoelen te nemen, maar dat kost een paar duiten...
  • Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
      maandag 28 december 2009 @ 10:10:38 #18
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76132084
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 09:37 schreef tha_rizzo het volgende:
    Net maar eventjes alles op een rij gezet wat ik in 2010 aan m'n Vijfje wil doen, het lijkt niet veel maar ik heb ook maar het budget van een arm studentje
    .
  • Benzinelucht, er komt nog een kleine onverbrande benzinelucht uit de auto. Even kijken wat het probleem is en of het op is te lossen.
    ....
  • Benzineslang, in het motorcompartiment moet de slang worden vervangen. Dit is door iemand van 't forum opgevallen de vorige keer dat m'n Vijfje op de brug stond.
  • Ik gok 2 vliegen in 1 klap.
    Fixen zou ik niet te lang mee wachten; voordat je het weet heb je een brandje onder je motorkap.

Hoeveel km. heeft je vijfje gelopen? Ik vind het nogal een waslijst nl.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
      maandag 28 december 2009 @ 10:21:51 #19
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76132328
    Dat is lastig, ik heb er een half jaar geleden een unit ingegooid die toen op 216.6xx stond, die staat nu op iets van 222.5xx. De originele bak stond bij aanschaf op 242.xxx

Maar wat ook niet geheel onbelangrijk is dat de auto dik 7,5 jaar stil heeft gestaan in een houten schuurtje. Ik ben niet aan alle punten toegekomen dit jaar, echter heb ik wel het één en ander gedaan, zover ik het heb kunnen doen

De lijst is overigens kleiner dan dat ik aanvankelijk dacht
    pi_76139057
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 10:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik gok 2 vliegen in 1 klap.
    Fixen zou ik niet te lang mee wachten; voordat je het weet heb je een brandje onder je motorkap.

Hoeveel km. heeft je vijfje gelopen? Ik vind het nogal een waslijst nl.
    What the hell?
    Ik vind het lijstje niet meer dan normaal voor zo'n oude auto, ik zou het bijna onder normaal onderhoud scharen.

En waarschijnlijk kom je niet van dat olieverbruiken af rizzo, daar hebben die oudere dingen vaker mee te maken. Het kan wel minder worden gemaakt, maar verbruiken zal ie waarschijnlijk altijd (die van mij doet eeeuh, 250ml op ~800/900 km dus een kleine liter per 3000/3500, wat erg acceptabel en "weinig" is.)

Mijn lijstje uit een ander topic, het is grotendeels cosmetisch van aard:

- Beginnende roest weghalen bij wielkastranden
    - Roest weghalen bij kentekenplaatverlichting
    - H&R -35mm veren monteren
    - Nieuwe Alpine 9880R radio
    - Bestuurdersstoel zitgedeelte moet een nieuw stofje op
    - Alle kleine schroefjes en klemmetjes die ik mis (voor interieur en M-tech set) plaatsen
    - Centrale vergrendeling aan de praat krijgen (misschien met afstandbediening er bij)
    - 16 of 17 inch Azev A's
    - Nieuwe distributieriem
    - Misschien hier en daar even kijken naar wat rubbers in het onderstel
    - Zorgen dat kachelblower het weer op 4 standen doet
    - Waarschijnlijk nieuwe koplampen
    - Nieuwe versnellingsbakpook
    - Nieuwe "handrem-console", eentje zonder casettedeck
    - Chromen tellerringen + wijzers rood maken

Lekker in de lente met fatsoenlijk weer aan de slag!

Radio komt binnen een maand en de H&R veren liggen hier al in een doos, klaar om binnen hopelijk een week gemonteerd te worden. De Azev A's in februari/maart en de rest gaandeweg.
      maandag 28 december 2009 @ 15:20:11 #21
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76142606
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 13:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

What the hell?
    Ik vind het lijstje niet meer dan normaal voor zo'n oude auto, ik zou het bijna onder normaal onderhoud scharen.

En waarschijnlijk kom je niet van dat olieverbruiken af rizzo, daar hebben die oudere dingen vaker mee te maken. Het kan wel minder worden gemaakt, maar verbruiken zal ie waarschijnlijk altijd (die van mij doet eeeuh, 250ml op ~800/900 km dus een kleine liter per 3000/3500, wat erg acceptabel en "weinig" is.)

Mijn lijstje uit een ander topic, het is grotendeels cosmetisch van aard:

- Beginnende roest weghalen bij wielkastranden
    - Roest weghalen bij kentekenplaatverlichting
    - H&R -35mm veren monteren
    - Nieuwe Alpine 9880R radio
    - Bestuurdersstoel zitgedeelte moet een nieuw stofje op
    - Alle kleine schroefjes en klemmetjes die ik mis (voor interieur en M-tech set) plaatsen
    - Centrale vergrendeling aan de praat krijgen (misschien met afstandbediening er bij)
    - 16 of 17 inch Azev A's
    - Nieuwe distributieriem
    - Misschien hier en daar even kijken naar wat rubbers in het onderstel
    - Zorgen dat kachelblower het weer op 4 standen doet
    - Waarschijnlijk nieuwe koplampen
    - Nieuwe versnellingsbakpook
    - Nieuwe "handrem-console", eentje zonder casettedeck
    - Chromen tellerringen + wijzers rood maken

Lekker in de lente met fatsoenlijk weer aan de slag!

Radio komt binnen een maand en de H&R veren liggen hier al in een doos, klaar om binnen hopelijk een week gemonteerd te worden. De Azev A's in februari/maart en de rest gaandeweg.
    Dat lijstje van mij is alleen voor 2010 hè Cosmetisch mag er ook nog veel gebeuren.

Maar ik wil het olieverbruik naar een acceptabel niveau krijgen, op het e28-forum ben ik 't lachertje ik heb de meest slechte e28
    Ik heb daar dan ook honderden "probleem"-topics geopend

Kan jij trouwens niet je casettedeck eruit halen? Ik had 'm los bij m'n auto gekregen en die is gewoon (de)monteerbaar
      maandag 28 december 2009 @ 15:26:24 #22
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76142881
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 13:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

What the hell?
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 15:20 schreef tha_rizzo het volgende:

Dat lijstje van mij is alleen voor 2010 hè Cosmetisch mag er ook nog veel gebeuren.

Maar ik wil het olieverbruik naar een acceptabel niveau krijgen, op het e28-forum ben ik 't lachertje ik heb de meest slechte e28 Ik heb daar dan ook honderden "probleem"-topics geopend
    ...
    De waarheid ligt in het midden kennelijk.
    Lijkt mij een heel aardig lijstje voor een wat oudere auto met achterstallig onderhoud.
      maandag 28 december 2009 @ 15:41:17 #23
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76143551
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 15:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[..]

De waarheid ligt in het midden kennelijk.
    Lijkt mij een heel aardig lijstje voor een wat oudere auto met achterstallig onderhoud.
    Hij is niet in optimale staat, en ik wil 'm weer optimaal krijgen
    Het zijn minder punten dan dat ik had verwacht, maar het kan nog aardig in de kosten gaan lopen. Hoe dan ook, ik zie 't als mijn taak om de auto weer fier rond te laten rijden Dus eigenlijk naar "nieuwstaat" (in hoeverre dat mogelijk is)
    pi_76143698
    Zo schokkend lijkt mij dat lijstje iig niet, zo ingrijpend zijn die dingen toch niet?

Mijn "casettedeck" zit als het ware in de console met de handrem, dus volgens mij niet apart monteerbaar. Ik zoek wel een pic.

[ Bericht 44% gewijzigd door Maharbal op 28-12-2009 15:55:06 ]
      maandag 28 december 2009 @ 15:46:00 #25
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76143767
    Heb na één winter in een onverwarmde garage wel eens een auto gehad waarvan het leer al wit uitgeslagen was. Die van jou heeft 7 jaar stilgestaan las ik ergens hierboven; zag die er nog een beetje behoorlijk uit van binnen?
      maandag 28 december 2009 @ 15:48:16 #26
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76143851
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 15:44 schreef Maharbal het volgende:
    Zo schokkend lijkt mij dat lijstje iig niet, zo ingrijpend zijn die dingen toch niet?
    Sowieso, voor het olieprobleem (lek & verbruik) mag ik 't motorblok helemaal nakijken. Ik hoop dat 't blijft bij een paar rubbertjes. De onverbrande benzinelucht opsporen (als 't niet aan 't slangetje ligt).
    Ventilatie vervangen wordt nog wel een ramp. Ik heb geen idee hoe ik daar bijkom

De rest zal denk ik wel wat makkelijker worden.
      maandag 28 december 2009 @ 15:49:59 #27
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76143936
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 15:46 schreef Hyperdude het volgende:
    Heb na één winter in een onverwarmde garage wel eens een auto gehad waarvan het leer al wit uitgeslagen was. Die van jou heeft 7 jaar stilgestaan las ik ergens hierboven; zag die er nog een beetje behoorlijk uit van binnen?
    Ik heb nog veloursbekleding, en vreemd genoeg; de bekleding is in uitermate goede staat. Afgezien van het een beetje platte op bestuurdersstoel zijn er geen gebruikssporen.

De auto stonk trouwens wel toen 'ie uit de garage kwam
    pi_76144272
    http://link.marktplaats.nl/305103679

Een olielek opsporen is altijd wel vervelend inderdaad. Ik weet niet hoe het met de ventilatie van een E28 zit, maar bij mijn E30 zit de blower of in het motorcompartiment tegen de "firewall" (volgens mij heet ie zo) aan, of binnenin achter/in het dashboard (en hier kom je al wel veel lastiger bij).
      maandag 28 december 2009 @ 16:02:22 #29
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76144471
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 15:57 schreef Maharbal het volgende:

Een olielek opsporen is altijd wel vervelend inderdaad. Ik weet niet hoe het met de ventilatie van een E28 zit, maar bij mijn E30 zit de blower of in het motorcompartiment tegen de "firewall" (volgens mij heet ie zo) aan, of binnenin achter/in het dashboard (en hier kom je al wel veel lastiger bij).
    Als je de kap opengooit dan zie je 'm zitten. Achter een enorm schot.
    Ik kan er waarschijnlijk alleen maar bij als m'n dash eruit gaat, maar dat ga ik nog eens navragen
      maandag 28 december 2009 @ 16:03:27 #30
    173605 fransbreda
    NACBREDA ® ©
    pi_76144510
    Hedde geen foto van je beamer riz?
      maandag 28 december 2009 @ 16:05:31 #31
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76144582
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 16:03 schreef fransbreda het volgende:
    Hedde geen foto van je beamer riz?
    Ja.
    pi_76144748
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 16:02 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Als je de kap opengooit dan zie je 'm zitten. Achter een enorm schot.
    Ik kan er waarschijnlijk alleen maar bij als m'n dash eruit gaat, maar dat ga ik nog eens navragen
    Ja normaliter ziet ie hier ook achter een schot en een soort plastic kap, dus je kunt dat ding niet rechtstreeks zien zitten....maar de kap wel .
      maandag 28 december 2009 @ 16:13:58 #33
    173605 fransbreda
    NACBREDA ® ©
    pi_76144927
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 16:05 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ja.
    Zou U dan misschien zo vriendelijk willen zijn deze te plaatsen op fok!?
      maandag 28 december 2009 @ 16:16:47 #34
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76145023
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 16:09 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja normaliter ziet ie hier ook achter een schot en een soort plastic kap, dus je kunt dat ding niet rechtstreeks zien zitten....maar de kap wel .
    Ik zie wel boutjes in de kap. Nu is de vraag of heel die kap eraf kan. Ik ga het even navragen bij m'n vrinden van 't e28-forum
      maandag 28 december 2009 @ 16:22:15 #35
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76145211
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 16:13 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Zou U dan misschien zo vriendelijk willen zijn deze te plaatsen op fok!?

U vraagt, wij (ik en m'n andere ik) beoordelen of wij uw vraag kunnen voldoen
      maandag 28 december 2009 @ 16:57:04 #36
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76146497
    Anders koop je een handleiding op ebay.de/Marktplaats
    Moet ook wel lukken onder ¤20 denk ik.
    http://cgi.ebay.de/BMW-5e(...)?hash=item3ca8420a76
    pi_76146801
    Zondag nog lekker met de kap open gereden. Gaf wel wat verbaasde blikken hier en daar.
    pi_76146848
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 13:38 schreef tha_rizzo het volgende:
    Is dat nodig dan?
    Ja, dat is precies wat ik zei: differentiëren naar plaats en tijdstip.

Goed plan overigens. Als het ongewijzigd wordt ingevoerd blijf ik ruim onder het omslagpunt.
    pi_76146924
    Ik maak echt weinig kilometers in m'n E30 (misschien 250 per maand...en dan in de zomer nog 's paar duizend extra), sowieso niet meer dan 10.000 per jaar (als ik dat uberhaupt al haal). Ik heb het idee dat het in ieder geval goedkoper voor mij wordt .

Waar kun je 't omslagpunt berekenen?
      maandag 28 december 2009 @ 17:14:15 #40
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76147051
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 16:57 schreef Hyperdude het volgende:
    Anders koop je een handleiding op ebay.de/Marktplaats
    Moet ook wel lukken onder ¤20 denk ik.
    http://cgi.ebay.de/BMW-5e(...)?hash=item3ca8420a76
    Ik heb pas nog een hele handleiding gedownload. Het zal wel goed komen

Betreffende KM-heffing, ik ben echt zo blij dat ik een klassieker heb, het is niet zo zeer de kosten waar ik bang voor ben, want deze zullen stijgen. Maar wat mij echt afschrikt is dat jouw positie op te vragen is. Het is niet de eerste keer dat zulke dingen gedaan worden in oorlogstijd. Het valt te misbruiken. Ook kan je naar een 100% snelheidscontrole, dat verpest ook een beetje het plezier van autorijden voor me.
      maandag 28 december 2009 @ 17:18:00 #41
    173605 fransbreda
    NACBREDA ® ©
    pi_76147163
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 16:22 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]
    [ afbeelding ]

U vraagt, wij (ik en m'n andere ik) beoordelen of wij uw vraag kunnen voldoen
    Ik dacht al dat model maar wist t niet zeker.

Heb deze maar met standaard wielen.

daarvoor deze, maar geen bmw dus off-topic.

maandag 28 december 2009 @ 20:21:32 #42
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76154818
    Het is jammer dat er niet veel e36jes rijden
    Echt, anders kan ik claxoneren als ik je spot

Wat is 't? 316, 318, 320, 325?
      maandag 28 december 2009 @ 20:28:49 #43
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76155129
    Trommelremmen achter.
    Ik gok een 316 of 318.
    pi_76160757
    Ik gok een 318i
      dinsdag 29 december 2009 @ 13:12:43 #45
    173605 fransbreda
    NACBREDA ® ©
    pi_76177411
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 22:25 schreef YoshiBignose het volgende:
    Ik gok een 318i
    Bingo!!

Die chevrolet heb ik wel spijt dat ik em heb weggedaan, niet zo super bijzonder mooi maar was volgens mij de enigste in nederland.
      woensdag 30 december 2009 @ 09:40:34 #46
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76211154
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 13:12 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Bingo!!

Die chevrolet heb ik wel spijt dat ik em heb weggedaan, niet zo super bijzonder mooi maar was volgens mij de enigste in nederland.
    Ik zal er maar niks over zeggen, ik heb een beetje iets tegen Amerikaanse auto's
      woensdag 30 december 2009 @ 12:41:40 #47
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76216599
    Nog ff wat meer info over die Dynavin navigatie/DVD unit voor de E46

Duitsers en muziek

25 pagina's topic op E46fanatics.de (in Deutsch ): http://www.e46fanatics.de(...)on-fuer-bmw-e46.html

Hier staat de handleiding:
    http://rs219.rapidshare.com/files/326037727/bmw_manual_e.pdf kan ff duren
    pi_76221149
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 15:57 schreef Maharbal het volgende:

olie? blower? huh?
    pi_76222203
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 14:35 schreef rival het volgende:

[..]

olie? blower? huh?
    Het waren twee onderwerpen .

Ging over de blower....en een olielek .
    pi_76316578
    weet iemand waar ik de officiele cijfers van bmw kan zien qua verbruik...

Als ik de cijfers van de autospecificaties vergelijk met die bij mobile.de zijn die totaal anders (en scheelt niet een beetje ook)

edit: fabrieksopgave bedoel ik

[ Bericht 8% gewijzigd door SameOldGrind op 02-01-2010 07:09:00 ]
      zaterdag 2 januari 2010 @ 18:47:19 #51
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_76332307
    vandaag mijn eerste BMW ever aangeschaft

tvp ter lering ende vermaeck dus
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
    pi_76332664
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 18:47 schreef teamlead het volgende:
    vandaag mijn eerste BMW ever aangeschaft

tvp ter lering ende vermaeck dus
    Wat voor één?! Pics !

O, en veel plezier in de sneeuw nu...als je tenminste in het noorden woont.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 19:08:04 #53
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_76333114
    Here she is Miss 318 tds Compact

niet de beste pics, maar als ze maandag hier is, maak ik er nog wel een paar.

ik woon in het zuiden. En misschien maar goed ook.. op de eerste dag al in de sneeuw spelen moet ik maar niet doen
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    pi_76333405
    mijn ma heeft ook een e36 compact, heel fijn autootje imo
    pi_76333640
    Compact met spoilertje . Jammer dat het een compact is, geen meegespoten bumpers en paars. Maar een BMW is een BMW en dat rijdt altijd fijn
      zaterdag 2 januari 2010 @ 19:24:55 #56
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_76333729
    dat die bumpers niet meegespoten zijn is inderdaad jammer, maarja.. je moet ergens beginnen . Dat paars vind ik juist wel een pluspunt
    pi_76334213
    Jammer dat die TDS-jes zo rampzalig traag is
    pi_76335121
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 19:24 schreef teamlead het volgende:
    dat die bumpers niet meegespoten zijn is inderdaad jammer, maarja.. je moet ergens beginnen . Dat paars vind ik juist wel een pluspunt
    Compact is niet helemaal mijn ding, maar gefeliciteerd met je eerste autotje ! En dan mooi dat het meteen een BMW is! Heel fijn rijdende autotjes. Hopelijk heb je een beetje een goed onderhouden te pakken.

En BMW en snow are made for eachother!
    pi_76336564
    Ik denk niet dat het z'n eerste auto is
    pi_76336919
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 20:37 schreef YoshiBignose het volgende:
    Ik denk niet dat het z'n eerste auto is
    O wacht, ik las eerste auto in plaats van eerste BMW. Oops .
    pi_76341042
    compact is bij heel veel mensen niet hun ding, maar als je verbruik en taks en aanschafprijs gaat vergelijken met andere autootjes in dat segment is het imo gewoon een hartstikke goede keus.

Ik ben op zoek gegaan naar een autootje voor mijn ma en kwamen dus na bv daewoo lanos, opel corsa, 206, golf etc uit bij de e36 compact, geen spijt van en hij rijdt superfijn imo

Als ik een klein autootje zou kopen zou ik de compact alleen al kopen voor die middenarmsteun
    pi_76341635
    Er staan weer wat nieuwe foto's van de bolide op m'n Flickr.
      zondag 3 januari 2010 @ 14:29:33 #63
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_76358025
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 20:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

O wacht, ik las eerste auto in plaats van eerste BMW. Oops .

nee, inderdaad niet de eerste auto... mijn ex-werkgever wilde z'n leasegolf terug toen ik vertrok
      zondag 3 januari 2010 @ 14:30:32 #64
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_76358061
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef k_man het volgende:
    Er staan weer wat nieuwe foto's van de bolide op m'n Flickr.

ruilen?
    pi_76358503
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 14:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

ruilen?
    Voor een paarse 318 tds compact? Hmm, is een lastige keuze.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_76359960
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 14:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Voor een paarse 318 tds compact? Hmm, is een lastige keuze.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Maar ze zijn beide paars!

Ik ga zo m'n tuf-tuf maar even afspoelen, vooral in de wielkasten. Al dat pekel krijg ik de kriebels van.
    pi_76360412
    Nee hoor. Mijn autootje is nachtblau.
    pi_76362874
    als iemand nog een goede e36 coupe 318iS weet staan....
    pi_76549362
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 16:35 schreef SameOldGrind het volgende:
    als iemand nog een goede e36 coupe 318iS weet staan....
    wel een 325 automaat coupe
    pi_76559916
    nope tx, zou alleen een 318 nemen, 6 cil is me te duur in verbruik...
    pi_76559962
    Kut, een 328ci uit 2000 met alle denkbare opties onder m'n neus wegverkocht
      vrijdag 8 januari 2010 @ 13:25:37 #72
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76560685
    Lullig.
    Wacht je toch op een 330i
    pi_76568054
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 01:13 schreef rival het volgende:

[..]

wel een 325 automaat coupe
    Tell me more
    pi_76577820
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 13:25 schreef Hyperdude het volgende:
    Lullig.
    Wacht je toch op een 330i
    Die bestaat alleen niet in de coupé versie .

Dan is het de 330ci .
      vrijdag 8 januari 2010 @ 20:48:35 #75
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76578379
    Die suffe letters moet er je toch af slopen.
    Of nog beter, optie 320:
    pi_76578531
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef Hyperdude het volgende:
    Die suffe letters moet er je toch af slopen.
    Of nog beter, optie 320:
    [ afbeelding ]
    .

Die van mij heeft 't ook niet, totdat ik wegstuif en je iets hoort .
      vrijdag 8 januari 2010 @ 21:02:41 #77
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76579002
    Ik ga trouwens een stuk karton oid. voor mijn radiator plaatsen. Ding wordt wel netjes warm, maar het kan beter. Rij 25 km snelweg heen en 25 km snelweg terug, en dat is momenteel te kort om het blok goed op te warmen. 330i heb je redelijk snel wat zooi op je olievuldeksel als ie niet lekker warm wordt: condenswater.
    pi_76579830
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 21:02 schreef Hyperdude het volgende:
    Ik ga trouwens een stuk karton oid. voor mijn radiator plaatsen. Ding wordt wel netjes warm, maar het kan beter. Rij 25 km snelweg heen en 25 km snelweg terug, en dat is momenteel te kort om het blok goed op te warmen. 330i heb je redelijk snel wat zooi op je olievuldeksel als ie niet lekker warm wordt: condenswater.
    25km te kort om het blok goed op te warmen?
    pi_76580709
    Moet je ff wat meer gas geven
    pi_76580999
    Volgens mij hoort 25km ruim genoeg te zijn om een blok op te warmen.

Ik houd zelf altijd een kleine 10km aan (dat is 10km in de stad, dus best wat rijden/draaien) of ~15 min.

O, en meer gasgeven weet ik niet. BMW's houden er van om goed warmgereden te worden.
    pi_76583753
    Als je 25 km snelweg rijdt met 120 of met 220 maakt wel verschil hoor, qua warmte van de motor. Natuurlijk niet als het blok ijskoud is al naar de 220, maar ik neem aan dat hij niet bedoelt dat pas na 25km z'n motor op de goede temperatuur zit.
    pi_76584168
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 22:59 schreef YoshiBignose het volgende:
    Als je 25 km snelweg rijdt met 120 of met 220 maakt wel verschil hoor, qua warmte van de motor. Natuurlijk niet als het blok ijskoud is al naar de 220, maar ik neem aan dat hij niet bedoelt dat pas na 25km z'n motor op de goede temperatuur zit.
    Ik weet dat dat verschil maakt, maar we hadden het over warmlopen....dus dan rijd je per definitie niet hard . Ik doe dat in die van mij ook niet, de BMW blokken zijn nogal gevoelig voor scheuren als je te ruig doet als ze koud zijn, vandaar dat ik zeg dat ik altijd ~10km tot 3.000RPM doe of 15min.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 09:55:11 #83
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76591690
    Waar moet ik "hard rijden" momenteel?
    10 km warmrijden lijkt mij sowiezo momenteel wat kort. Vuistregel voor een minimale voldoende olietemperatuur kan je ongeveer 2 keer zoveel kms. aanhouden als waarbij je watertemperatuurmeter rechtop staat.

Bij een wat groter blok duurt het wat langer vvoordat ie wrm is als bij een 1.2 Polo oid. Vorig jaar preventief de thermostaat vertvangen; die werkt gewoon goed/normaal.
    Bij de M54B30 krijg je snel wat "mayonaise/witte chocolade "aan de binnenkant van je olievuldeksel; dat is geen koppakkingprobleem, maar condens. Dat is iedere winter zo, totdat je een keer op 1 dag een tank grotendeels leegrijdt.
    pi_76592733
    Het is misschien wel erg voorzichtig, maar ik rijd zo'n beetje altijd wel eerst 20 KM voordat ik boven de 3000 toeren kom.

Of dat nu veel is of niet, ik blijf het zo doen, want ik voel me er goed bij, en de 65.000 km ( km. stand momenteel is 235.000 ) die ik ermee gereden hebt in die 3,5 jaar is het altijd goed gegaan en loopt mijn M20B25 nog steeds super goed en afgelopen zomer de kleppendeksel eraf gehad en dat zag er allemaal nog prima uit volgens mn monteur.

( p.s. let niet op de hitteschildjes, er was er 1 afgebroken dus die heb ik eff tijdelijk vastgezet met 2 schroefjes totdat de Hartge uitlaat eronder komt )

Dus al die oliewissels en het goed warm rijden loont zich wel degelijk.
    &lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
    &lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
    pi_76593292
    ik rij ook altijd maximaal 3000 toeren totdat mijn auto op temperatuur is. daarna zet ik hem altijd goed aan het werk

KMstand is nu 320.000 met het 4 cilindertje! en net als tim geen enkele noemenswaardige problemen gehad.
    pi_76593345
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 16:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tell me more
    we hebben een E36 staan. 325 automaat coupe. bordauxrood. km stand is nu (ik gok want mijn maat rijdt ermee) 165.000...
    pi_76594040
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 09:55 schreef Hyperdude het volgende:
    Waar moet ik "hard rijden" momenteel?
    10 km warmrijden lijkt mij sowiezo momenteel wat kort. Vuistregel voor een minimale voldoende olietemperatuur kan je ongeveer 2 keer zoveel kms. aanhouden als waarbij je watertemperatuurmeter rechtop staat.

Bij een wat groter blok duurt het wat langer vvoordat ie wrm is als bij een 1.2 Polo oid. Vorig jaar preventief de thermostaat vertvangen; die werkt gewoon goed/normaal.
    Bij de M54B30 krijg je snel wat "mayonaise/witte chocolade "aan de binnenkant van je olievuldeksel; dat is geen koppakkingprobleem, maar condens. Dat is iedere winter zo, totdat je een keer op 1 dag een tank grotendeels leegrijdt.
    Mijn watertemperatuurmetertje zit vaak echt al binnen een km of 3 á 4 rechtop, dus tsjah. Nou staat de watertemperatuurmeter van een E30 alleen nooit volledig rechtop, altijd een beetje scheef .

Maar momenteel rijd ik toch niet echt stukken van meer dan 10km, en nergens is het echt verantwoord om 'm open te trekken (afgezien van snelwegen misschien, maar daar zit ik even niet veel op).
    pi_76607926
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 11:25 schreef rival het volgende:

[..]

we hebben een E36 staan. 325 automaat coupe. bordauxrood. km stand is nu (ik gok want mijn maat rijdt ermee) 165.000...
    En de prijs
      zondag 10 januari 2010 @ 11:19:02 #89
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76625371
    Hier verder met de E46 speakertjes

Heb je een standaard BMW systeem of Harmann?

Dit is ook wel aardig:

http://www.jehnert.de/typo3/index.php?id=doorboardsound&aid=103&PHPSESSID=4a360fe985e8320d22bd9f06760caa4b

Goedkoper setje specifiek voor de E46 kan natuurlijk ook, best aardig om te beginnen ¤200:
    http://audio-system.hifimotive.nl/index.php?page=products
    pi_76625454
    Volgens mij heb ik een standaard BMW systeem. Dat Audio System is wel nice en niet zo duur, maar dat zijn dan 2 speakers ofzo? Hoeveel speakers zitten er eigenlijk normaal in die E46 dan?
    pi_76625752
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
    Volgens mij heb ik een standaard BMW systeem. Dat Audio System is wel nice en niet zo duur, maar dat zijn dan 2 speakers ofzo? Hoeveel speakers zitten er eigenlijk normaal in die E46 dan?
    4 inclusief tweeters als ik het me goed herinner. Hier in de E46 komt het geluid iig ook van achter dacht ik.
      zondag 10 januari 2010 @ 11:37:25 #92
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76625859
    Dat systeem is volgens mij alleen voor de voordeur met tweeter.
    Bij de Harmann-versie zit er in de spiegelhoek een tweeter, in de deur een kleine middentonenspeaker en een grote middentonen speaker. standaard weet ik niet; maar dat kan je zelf toch zo ff bekijken.

ff in de ETK gekeken: standaard lijken er 2 luidsprekers in de deur te zitten. Ben echter niet zo'n kei met ETK

achterkant:

Deze plaatjes hebben betrekking op het "stereo systeem"=basis.
    Je kon ook nog een HiFi systeem bestellen of het Top HiFi systeem=Harmann; dan heb je dus meer speakers in de voordeur, speakers in de achterdeur en bij de harmann versie ook nofg zo'n basding.

[ Bericht 20% gewijzigd door Hyperdude op 10-01-2010 11:54:54 ]
    pi_76626365
    Ik had inderdaad dat ook gevonden. Maar bedoel je nou met 2 speakers in de deur dat er 2 per deur zitten? Want ik zie er maar 1: de normale speaker en de tweeters bovenin de A-stijl.
      zondag 10 januari 2010 @ 11:57:21 #94
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76626503
    beetje onduidelijk : ik bedoelde met 2 speakers; 1 tweeter en 1 luidspreker
    Dat heeft de standaard stereo-versie van BMW. Die andere 2 versies hebben 2 luidsprekers en 1 tweeter
    Dat is dus dit plaatje:
    pi_76763621
    tvp
      woensdag 13 januari 2010 @ 21:09:56 #96
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_76779214
    Heb zelf geen Bmw, maar me broer wel, een heerlijke 5 serie uit 97 met 2001 facelift.

Hier is die:

pi_76779344
    Erg mooie foto's .

En auto uiteraard.
      woensdag 13 januari 2010 @ 21:14:05 #98
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_76779407
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 21:12 schreef Maharbal het volgende:
    Erg mooie foto's .

En auto uiteraard.
    Dankje, foto's heb ik zelf gemaakt
    pi_76779541
    Je mag langskomen om foto's te schieten van mijn auto!

woensdag 13 januari 2010 @ 21:18:07 #100
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_76779616
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 21:16 schreef Maharbal het volgende:
    Je mag langskomen om foto's te schieten van mijn auto!

Haha, zou best willen, maar Eindhoven - Leeuwarden is toch wel een heel eind rijden
    pi_76779744
    die heb ik ook in dezelfde kleur? arktissilber metallic?
      woensdag 13 januari 2010 @ 21:22:50 #102
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_76779873
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 21:20 schreef SameOldGrind het volgende:
    die heb ik ook in dezelfde kleur? arktissilber metallic?
    Volgens mij wel jah.
    pi_76779928
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 21:18 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Haha, zou best willen, maar Eindhoven - Leeuwarden is toch wel een heel eind rijden
    Als ik ooit die kant op moet..... .
      woensdag 13 januari 2010 @ 22:58:33 #104
    73209 dnzl
    Minimalist.
    pi_76785766
    Ik heb deze:

316 met wat M-opties, geen idee wat precies maar hij rijdt heerlijk
    Van eerste eigenaar (mijn opa). Altijd rustig in gereden en in de garage gestaan (met door oma gebreid kleed eroverheen).
    pi_76786157
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 22:58 schreef dnzl het volgende:
    Ik heb deze:

[ afbeelding ]

Van eerste eigenaar (mijn opa). Altijd rustig in gereden en in de garage gestaan (met door oma gebreid kleed eroverheen).
    .

Shadowline zo te zien. Je kunt de oorspronkelijke optielijst via mail aanvragen bij BMW. Ze hebben alle gegevens nog! Fantastisch! Als je wilt weten hoe, geef je maar een gil in pb dan geef ik je de benodigde info.

Mooi ding.
    pi_76796452
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 22:58 schreef dnzl het volgende:
    Ik heb deze:

[ afbeelding ]

Ziet er zeer netjes uit, heb je wat meer foto's?
    &lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
    &lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
      donderdag 14 januari 2010 @ 17:03:26 #107
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76813302
    Auto's van opa's zijn de beste.
    pi_76852387
    Voor de E30 liefhebbers, de E30 Summer Meet 2010 zal dit jaar plaatsvinden op Zondag 22 augustus

Meer info volgt nog binnenkort, zie ook het infotopic: http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=49&t=19226

www.E30SummerMeet.nl heeft ook een make-over nodig, gebeurt ook z.s.m.
    pi_76947826
    Heb nu een jaar een E36 in mijn bezit, nooit echt iets aan willen veranderen. Maar de laatste tijd kriebelt het toch wel, ik wil af van die wieldoppen en er siervelgen op laten zetten. Na veel zoeken online (wat een ramp is dat) vind ik dit tot nu toe een aardige keuze:

(snelle fotoshop)
      maandag 18 januari 2010 @ 00:48:56 #110
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_76950147
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 14:52 schreef metallicattim het volgende:
    Voor de E30 liefhebbers, de E30 Summer Meet 2010 zal dit jaar plaatsvinden op Zondag 22 augustus

Meer info volgt nog binnenkort, zie ook het infotopic: http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=49&t=19226

www.E30SummerMeet.nl heeft ook een make-over nodig, gebeurt ook z.s.m.
    Vergeet je niet dat Lowlands dan is ?
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_76953571
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 23:48 schreef Twista101 het volgende:
    Heb nu een jaar een E36 in mijn bezit, nooit echt iets aan willen veranderen. Maar de laatste tijd kriebelt het toch wel, ik wil af van die wieldoppen en er siervelgen op laten zetten. Na veel zoeken online (wat een ramp is dat) vind ik dit tot nu toe een aardige keuze:

[ afbeelding ]
    (snelle fotoshop)
    dat zijn toch die velgen die standaard vaak op e46 zitten, 17 inch? vind ze er prima uitzien
      maandag 18 januari 2010 @ 10:09:32 #112
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_76955822
    Ik heb een groene E36 325i, vrijwel standaard, met enige uitzondering dat er een LPG installatie in zit

Heb overigens een klein probleempje kwam ik achter, ergens onder de motorkap piept er iets. Het is een tjilpend geluid, dat ik zowel bij rijden op gas als op benzine hoor. Met koppeling ingetrapt en ook uit de versnelling blijft het gepiep. Trap ik m'n gaspedaal in (zowel in de vrij als in de versnelling) piept-ie met een hogere frequentie.

Zo maar even naar m'n autoboer, maar mocht iemand een idee hebben...
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
      maandag 18 januari 2010 @ 10:13:12 #113
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_76955897
    Misschien een V-snaar die een beetje oud begint te worden?
      maandag 18 januari 2010 @ 10:20:38 #114
    26777 MrTorture
    pi_76956092
    Ja ook mijn eerste gedachte, maar blijf je die na een flinke rit nog horen dan?
    Vis een optie?
      maandag 18 januari 2010 @ 10:23:26 #115
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_76956164
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 10:20 schreef MrTorture het volgende:
    Ja ook mijn eerste gedachte, maar blijf je die na een flinke rit nog horen dan?
    Ik heb er geen ervaring mee, maar aangezien het geluid in dat geval veroorzaakt wordt door slippen, wat meestal wordt veroorzaakt door een te lage spanning, zou ik denken van wel. De spanning wordt tenslotte niet vanzelf hoger naar mate er meer gereden wordt..
      maandag 18 januari 2010 @ 10:35:16 #116
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76956474
    Ik denk ook de V-snaar; controleer even de spanning.

Mijn auto staat even stil; donderdag in de file verdwenen gewoon alle toeren, niks hielp. Heerlijk als de motor is afgeslagen, je krijgt 'm niet meer aan en je mag naar de vluchtstrook (van de linker rijstrook met een oprit.)

Bij thuiskomst hoorde ik de benzinepomp aardig werken.
    M'n ventilator (interieurverwarming) heeft het nu definitief begeven; een nieuwe kost of ¤174,- of ¤192,-.
    Ik moest zonodig een oldtimer kopen....
    pi_76963077
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 00:48 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Vergeet je niet dat Lowlands dan is ?
    Zou er veel overlap zijn tussen BMW-rijders en alternatieve linkse emo-hippies?
      maandag 18 januari 2010 @ 13:42:49 #118
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_76963177
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 13:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Zou er veel overlap zijn tussen BMW-rijders en alternatieve linkse emo-hippies?
    Dat niet, maar wel tussen forumleden en linkse emo hippies
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_76963756
    Zo... Dat is lang geleden...

Youp is ook weer aan de BMW.
    Hopeloos benzine verslaafd
      maandag 18 januari 2010 @ 14:11:10 #120
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_76964262
    ...
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_76965989
    Ik wilde gewoon even hallo zeggen na m'n lange afwezigheid.
    pi_76966828
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 07:48 schreef SameOldGrind het volgende:

[..]

dat zijn toch die velgen die standaard vaak op e46 zitten, 17 inch? vind ze er prima uitzien
    Bedankt!

Het zijn AEZ velgen, dus denk niet dat ze standaard op een E46 zitten.
    pi_76967052
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 13:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat niet, maar wel tussen forumleden en linkse emo hippies
    Je noemt jezelf nu een linkse emo hippie? Je bent immers een forumlid
      † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 15:53:00 #124
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_76968751
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 10:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb er geen ervaring mee, maar aangezien het geluid in dat geval veroorzaakt wordt door slippen, wat meestal wordt veroorzaakt door een te lage spanning, zou ik denken van wel. De spanning wordt tenslotte niet vanzelf hoger naar mate er meer gereden wordt..
    Door wrijving wordt de snaar warmer waardoor die meer grip heeft op de poelie.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      maandag 18 januari 2010 @ 16:22:22 #125
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_76970367
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 15:19 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Je noemt jezelf nu een linkse emo hippie? Je bent immers een forumlid
    Ehhhh uitzondering, regel

er komen toch ook metalbands enzo op (b)lowlands (hihihi) ?
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_76973041
    Dit is hem btw.

'89 E30 320i, 135.000 op de teller, met sperdiff, abs, check-control, schuif/kanteldak, elektrische spiegels, mistlampen, een set winterwielen en een set lichtmetaal (kroonkurkjes) met zomerbanden.

As we speak wordt er een gasinstallatie ingebouwd ivm veel woon-werk (kamer-stage ) kilometers.

M'n Saxo heb ik er overigens nog steeds naast.
      maandag 18 januari 2010 @ 17:15:33 #127
    73209 dnzl
    Minimalist.
    pi_76973070
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 09:09 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Ziet er zeer netjes uit, heb je wat meer foto's?
    Zal binnnekort meer foto's maken. Moet eerst nog 2 nette kroonkurkjes hebben voor de voorwielen want die zijn echt op en zien er niet zo netjes meer uit.

Verder heb ik nu ineens dat mijn knipperlicht links knippert op standje ADHD. Iemand een idee waar dit aan ligt? Zekering of het relais?
    pi_76974173
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 17:14 schreef Youp het volgende:
    Dit is hem btw.

[ afbeelding ]

'89 E30 320i, 135.000 op de teller, met sperdiff, abs, check-control, schuif/kanteldak, elektrische spiegels, mistlampen, een set winterwielen en een set lichtmetaal (kroonkurkjes) met zomerbanden.

As we speak wordt er een gasinstallatie ingebouwd ivm veel woon-werk (kamer-stage ) kilometers.

M'n Saxo heb ik er overigens nog steeds naast.
    En de 6-serie erachter
    pi_76976799
    Da's een 650i Carbonsport Individual... Helaas "iets" boven budget...
      maandag 18 januari 2010 @ 18:54:43 #130
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_76977551
    Broeder!

Ik heb ook een 320i uit 89, zelfde kleur (Delphingrey Met. ?), alleen jij hebt een coupe en ik sedan, als ik het goed zie.

Ben je kwijt voor de LPG installatie als ik vragen mag?
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_76977687
    Delphin ja. En het is officieel ook een sedan... 2 deurs sedan!

De gasinstallatie kost me incluslief inbouw en rdw keuring ongeveer 1000 euro... De wegenbelasting gaat wel fors omhoog, die wordt drie keer zo duur, maar met 1100km per week heb ik dat er zo uit...
      maandag 18 januari 2010 @ 19:02:59 #132
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_76977945
    Geen g3 dus? Dan kan het voor mij iig niet uit, ik doe ong. 800km/maand (litertje of 80)...

Scheelt dan 80 eu aan brandstof, 35 euro extra per maand, terugverdientijd van 2 jaar (ex. onderhoud), jij bent er met een jaartje uit.

Fijne motor he
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_76978385
    Sterker nog, ik ben er met 3 maanden al dik uit. Daarbij zijn die 1100km per week puur kamer-stage kilometers, dus "prive" kilometers die ik nog maak komen er bij waardoor het nog sneller gaat.

Het motortje loopt fijn ja, lekker soepel zonder de vreselijk trage gasreactie van een E36 320i. Het is niks snels, maar wel lekker relaxed cruisen. En daar heb ik hem dan ook voor.

-edit-

Geen G3 nee, dat levert pas korting op de wegenbelasting bij auto's van 91 ofzo...
    pi_76979875
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 17:15 schreef dnzl het volgende:

[..]

Zal binnnekort meer foto's maken. Moet eerst nog 2 nette kroonkurkjes hebben voor de voorwielen want die zijn echt op en zien er niet zo netjes meer uit.

Verder heb ik nu ineens dat mijn knipperlicht links knippert op standje ADHD. Iemand een idee waar dit aan ligt? Zekering of het relais?
    Check je lampjes eens, als 1 lampje kapot is, krijgt het andere lampje teveel juice en gaat ie dubbel zo snel knipperen

Een 2 deurs sedan is HEEL officieel een Coach
      maandag 18 januari 2010 @ 20:04:52 #135
    73209 dnzl
    Minimalist.
    pi_76981206
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:39 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Check je lampjes eens, als 1 lampje kapot is, krijgt het andere lampje teveel juice en gaat ie dubbel zo snel knipperen

Een 2 deurs sedan is HEEL officieel een Coach
    Thanks, ga ze morgen eens checken. Heb zojuist ook 2 perfecte kroonkurkjes voor 30EU op de kop weten te tikken

Weet een van jullie wanneer BMW dat M logotje erop plaatste? Zit op de grill en ipv de 316 aanduiding op de achterklep. Ik weet namelijk zeker dat dit af fabriek is gebeurd omdat mijn opa dit zeker niet zelf heeft gedaan

En oja, wat is check-control?
      maandag 18 januari 2010 @ 20:10:02 #136
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76981449
    Check control is hio, die geeft aan wat 't wel en niet doet. In mijn 525i is er onder m'n binnenspiegel een kastje met ledjes, deze gaat branden bij een defect en ik zie in m'n teller unit een waarschuwingslampje branden.
    Check control controleert oa olie, wischwasser, rucklicht, bremslicht. (Ja, bij mij staat 't in 't Duits)
    pi_76981919
      maandag 18 januari 2010 @ 20:27:18 #138
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76982418
    Hoi, Youp
    Mijn E30 Checkcontrol gaf altijd aan dat het Wischwasser op was.
      maandag 18 januari 2010 @ 20:47:30 #139
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_76983563
    Die van mij brandt van de kentekenverlichting. Soms dan
      maandag 18 januari 2010 @ 21:04:17 #140
    26777 MrTorture
    pi_76984425
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 10:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nou, je zat in de buurt
    Het was een lager van een rol waar de v-snaar overheen rolt. Alles wordt binnenkort vervangen, aangezien de overige rollen ook niet meer de nieuwsten zijn.

wbt. control check, die zit bij mij in de boordcomputer, plaatje geleend van speurders, weet niet of het werkt, anders effe knippen plakken

Vis een optie?
    pi_76987073
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 20:27 schreef Hyperdude het volgende:
    Hoi, Youp
    Mijn E30 Checkcontrol gaf altijd aan dat het Wischwasser op was.
    Doet die van mij ook, terwijl ik een nieuwe sensor heb geplaatst. Waarschijnlijk ergens een open kabel of iets dergelijks, geen zin om dat nu uit te zoeken aangezien het te koud is.

Mooie E30 Youp .

Ik zal morgen 's een fotoverslagje plaatsen van het vervangen van m'n veertjes gister.
      maandag 18 januari 2010 @ 22:08:24 #142
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_76988155
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 21:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Doet die van mij ook, terwijl ik een nieuwe sensor heb geplaatst. Waarschijnlijk ergens een open kabel of iets dergelijks, geen zin om dat nu uit te zoeken aangezien het te koud is.
    ...
    Ik heb 'm toen maar doorgeknipt of doorgelust.
    Nutteloze electronica waar je meer last dan lol van hebt.
    pi_76988265
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 22:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik heb 'm toen maar doorgeknipt of doorgelust.
    Nutteloze electronica waar je meer last dan lol van hebt.
    Het heeft wel wat .
    pi_76988598
    Thanks jongens!

Hij is overigens niet super-super-netjes, maar de prijs was wel héél goed...

Nog wat fototjes:

Het ziet er inmiddels al een stuk netter uit, ik heb hem namelijk even heel vlot gepoetst en onder de motorkap schoon gespoten. Vooral onder de motorkap ziet het er nu fris uit!

Overigens werkt mijn Checkcontrol voortreffelijk! Ik had een kentekenlampje kapot, dat gaf hij netjes aan. Nadat ik het gefixed had uiteraard niet meer.
    pi_76989044
    Wel oppassen met die kabels in het motorruim als je er een hogedrukspuit op zet .

Lief M20'je.
    pi_76989820
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 22:24 schreef Maharbal het volgende:
    Wel oppassen met die kabels in het motorruim als je er een hogedrukspuit op zet .

Lief M20'je.
    Gaat prima bij een BMW joh.
    pi_76989986
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 22:37 schreef Youp het volgende:

[..]

Gaat prima bij een BMW joh.
    Ook BMW's werken met electriciteit .
    pi_76990603
    Weet ik, maar ze kunnen er verassend goed tegen... Bij m'n Saxo durf ik het niet aan Bij m'n ex MR2 heeft het ook wel eens voor problemen gezorgd. Maar in de werkplaats bij BMW wordt wel vaker de hogedrukspuit ergens op gezet.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 02:08:58 #149
    73209 dnzl
    Minimalist.
    pi_76997084

[ Bericht 43% gewijzigd door dnzl op 19-01-2010 02:58:12 ]
    pi_77006680
    quote:

BMW 735i Automaat
    Bouwjaar 9-'86
    Ex Jahreswagen.

ABS
    Cruise Control
    Schuif/kanteldak
    Electrische stoelen
    Electrische spiegels

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Prachtige auto! Ik ben zelf aan het kijken naar een wat nieuwere, E38 2.8 of 3.0 . (mijn E34 is door mijn vriendinnetje ingepikt ). Heb je deze zelf uit Duitsland gehaald?
    Mu!
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:06:38 #151
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77007100
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 12:52 schreef SingleCoil het volgende:

Prachtige auto! Ik ben zelf aan het kijken naar een wat nieuwere, E38 2.8 of 3.0 . (mijn E34 is door mijn vriendinnetje ingepikt ). Heb je deze zelf uit Duitsland gehaald?
    Dus nemen we maar een grotere.

pi_77007951
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dus nemen we maar een grotere.

Ja, wat wil je dan? Een 3-compact of een 116i? Kappersauto's
    Mu!
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:34:53 #153
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77008093
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:30 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Nee, de ultieme kappersauto is de Audi TT Roadster
    pi_77008132
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:34 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Nee, de ultieme kappersauto is de Audi TT Roadster
    Correctie: het pre-facelift model! De nieuwe vind ik best te pruimen .
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:38:17 #155
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77008199
    Als BMW rijder (dus turken/mocrobak-rijder) een auto veroordelen is errug dom
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:43:01 #156
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77008375
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:38 schreef Catch22- het volgende:
    Als BMW rijder (dus turken/mocrobak-rijder) een auto veroordelen is errug dom
    Mijn theorie van BMW-rijders gaat nog steeds op. Er rijden drie type rijders rond:
    1 Kakkers
    2 Liefhebbers
    3 Paupers

Jammer genoeg rijden teveel paupers BMW die de auto gewoonweg verneuken met picknicktafels, taartscheppen, sneeuwschuivers en "stoere" rioleringspijpen.
    Zag een tijd geleden nog een e39 zodanig toegetakeld
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:43:23 #157
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77008387
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Correctie: het pre-facelift model! De nieuwe vind ik best te pruimen .
    Kapper

pi_77008956
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:43 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Mijn theorie van BMW-rijders gaat nog steeds op. Er rijden drie type rijders rond:
    1 Kakkers
    2 Liefhebbers
    3 Paupers
    Jij bent een combinatie van 1 en 2?
    quote:

[..]

Weet je wat voor volk meestal in een 7-serie rijdt?
    pi_77009124
    Las laatst een reviewtje van de nieuwe 7 serie. Er stond ook gewoon in "met de vorige 7 serie heeft BMW een nieuwe doelgroep aangeboord: de rappers. De overige mensen stapten massaal over op Audi en Mercedes. Dat is nu gelukkig weer anders."
      dinsdag 19 januari 2010 @ 14:27:42 #160
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77009954
    quote:

Nee, gewoon een Smart.

Het is vooral de manier waarop je het brengt dat je een nieuwe auto wil.
    pi_77011940
    Foto verslagje van veertjes in m'n eigen topique!

Voor de E30 geilerts .
      dinsdag 19 januari 2010 @ 15:30:16 #162
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77012072
    Link or it didn't happen

Ja, ik ben lui
    pi_77012100
    Staat bijna bovenaan in de topic-lijst man .

Maharbal - E30 325i M-Tech II
      dinsdag 19 januari 2010 @ 15:35:31 #164
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77012251
    Je hebt geen hoofd
    pi_77012287
    Houden zo .
      dinsdag 19 januari 2010 @ 15:38:02 #166
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77012328
    Serieus; op één foto heb je helemaal geen hoofd
    pi_77012356
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 15:38 schreef tha_rizzo het volgende:
    Serieus; op één foto heb je helemaal geen hoofd
    Ja weet ik, daarom zeg ik houden zo .
    pi_77012796
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 14:27 schreef Alicey het volgende:

[..]
    Het is vooral de manier waarop je het brengt dat je een nieuwe auto wil.
    Effectief, hè? Ik zie 'm al bijna voor de deur staan...

bijvoorbeeld...
    Mu!
    pi_77012825
    BTW: A. en ik horen in Cat 3.
    Mu!
      dinsdag 19 januari 2010 @ 15:57:27 #170
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77013033
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 15:51 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

bijvoorbeeld...
    jammer dat ze zo verschrikkelijk duur zijn om te hebben...
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_77013058
    In die staat / kleur valt het inderdaad nog mee. Als je iets te grote velgen op dat ding zet dan is het ineens een negerbak. Desalniettemin 1 van de mooiste BMW's ooit gemaakt
      dinsdag 19 januari 2010 @ 16:01:32 #172
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77013202
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 15:51 schreef SingleCoil het volgende:

Dat kan niet, er is nooit plek.
    quote:
    [ afbeelding ]

bijvoorbeeld...
    Die 7's blijven mooi.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 16:04:11 #173
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77013307
    5-serie ftw!
    pi_77013332
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 15:57 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Tja, dat vraag ik me nou af, hè? Ik rij nu in een Passat CC (van de zaak), die kost 1100 eur in de maand, ex de BTW en brandstof, dus zeg maar een kleine 1500. Daar koop je iedere maand een andere 7 voor
    Dus duur...tja...
    Mu!
    pi_77013346
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 16:04 schreef tha_rizzo het volgende:
    5-serie ftw!
    Ik hoop niet dat je op dat plaatje doelt .
      dinsdag 19 januari 2010 @ 16:05:23 #176
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77013365
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 15:57 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Is praktisch niet elke BMW niet goedkoop om te hebben?
    Zeker als je alles door de dealer laat doen.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 16:06:43 #177
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77013416
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 16:04 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je op dat plaatje doelt .
    Nee
    Ik ben nu wel een beetje langzaam aan het kijken voor een e39, aangezien m'n e28 niet erg betrouwbaar is
    Ik wil weten wat ze kosten en in welke staat ze zijn; zodat ik weet hoe lang ik moet sparen
    pi_77013489
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 16:06 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Nee
    Ik ben nu wel een beetje langzaam aan het kijken voor een e39, aangezien m'n e28 niet erg betrouwbaar is
    Ik wil weten wat ze kosten en in welke staat ze zijn; zodat ik weet hoe lang ik moet sparen
    Ik vraag me af of er veel verschil is tussen de betrouwbaarheid van een E28 en een E39 . Gewoon goed onderhouden!
    pi_77013592
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 16:04 schreef tha_rizzo het volgende:
    5-serie ftw!
    Ik heb er verschillende gehad, mijn eerste was een 525TDS E39, Jeans Blauw Exec. Lekkere auto, reed iets harder dan ik dacht in een natte bocht dus beng...daarna een 528i E39, donkerblauw, wilde nooit zo klikken tussen ons. Maar moest toch nog een jaar doorrijden want zat nogal een levertijd op mijn nieuwe, een 540i E39, donkergroen mica-metallic, lichtgrijs nappa leer, exec II met alles er op en er aan, wat een fantastische auto was dat zeg! Wel een beetje duur in de lease
    Bij het bedrijf waar ik nu werk zijn we wat rustiger in de leaseauto's, dus echt leukwordt het nooit. Vandaar vorige jaar een E34 518i gekocht, maar ja, haalt net haar rijbewijs, dus weg auto...

Nu dan maar aanhet sparen voor een 7
    Mu!
      dinsdag 19 januari 2010 @ 16:12:48 #180
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77013667
    Zie m'n blog, de e28 is niet erg betrouwbaar.
    Een hele toffe auto en ik wil 'm niet wegdoen, maar hij is niet geschikt als primaire auto; teveel problemen. En je moet met een tweedehandsje geluk hebben.

Jammer genoeg kan ik nog geen 528i (F10) Full Options, met houten inleg en licht leder betalen

Overigens zou ik liever een handbak hebben, maar de automaat van BMW is toch best lekker (ervaring uit een e60)
      dinsdag 19 januari 2010 @ 16:15:19 #181
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77013786
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 16:04 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Tja, dat vraag ik me nou af, hè? Ik rij nu in een Passat CC (van de zaak), die kost 1100 eur in de maand, ex de BTW en brandstof, dus zeg maar een kleine 1500. Daar koop je iedere maand een andere 7 voor
    Dus duur...tja...
    Die 7's verbruiken veel, zijn zwaar (ergo; veel wegenbelasting en meer belasting op je onderdelen), ridicuul hoge nieuwprijs (hoge verzekering), usw...

Anders had ik er allang 1 gehad. Mensen gaan vaak met 7's (en met 5-series) de fout in. De aanschafprijs is nihiel, alleen de verdere kosten lopen vrij hoog op.
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 16:05 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Is praktisch niet elke BMW niet goedkoop om te hebben?
    Zeker als je alles door de dealer laat doen.
    Och, een 3-serie valt meestal wel mee
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      dinsdag 19 januari 2010 @ 16:24:53 #182
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77014204
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 16:15 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Die 7's verbruiken veel, zijn zwaar (ergo; veel wegenbelasting en meer belasting op je onderdelen), ridicuul hoge nieuwprijs (hoge verzekering), usw...

Anders had ik er allang 1 gehad. Mensen gaan vaak met 7's (en met 5-series) de fout in. De aanschafprijs is nihiel, alleen de verdere kosten lopen vrij hoog op.
    [..]

Och, een 3-serie valt meestal wel mee
    Ook prijs van onderdelen ligt hoger dan bijv. Peugeot.
    Van een maat weet ik dat een benzinepomp van zijn vorige auto (Volvo 940) iets van ¤180,- (kan er met een paar tientjes naast zitten, gesprek is lang geleden gevoerd ), de benzinepomp van mijn 5je is ¤220,-

Als je de auto door de dealer laat onderhouden ben je helemaal veel kwijt.

Mijn volgende 5 (wss toch een e39 ) wil ik door de dealer laten onderhouden (goed voor doorverkoop en geen half werk), maar ik denk toch dat dit het in de eerste maanden/jaren niet inzit.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 16:53:07 #183
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77015571
    Ik zie daar het nut niet van in, ik heb hier een garage die volgens mij maar een fractie van de dealerprijs rekent (60eu/uur, dealer zit rond de 90/100 tegenwoordig?).

En de onderdelen zijn vrij aan de prijs, maar gelukkig gaat er maar weinig kapot aan (als je normaal doet) ivm een peug.

Maar alles is groter, dus duurder. Een setje banden voor een 740i kost je een vermogen denk ik
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      dinsdag 19 januari 2010 @ 16:59:48 #184
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77015869
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 16:53 schreef Catch22- het volgende:

En de onderdelen zijn vrij aan de prijs, maar gelukkig gaat er maar weinig kapot aan (als je normaal doet) ivm een peug.

Bij mij gaat praktisch alles kapoet

Maar voor de doorverkoop staat 't wel beter als je 'm dealer hebt onderhouden
    pi_77016364
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 16:59 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Bij mij gaat praktisch alles kapoet

Maar voor de doorverkoop staat 't wel beter als je 'm dealer hebt onderhouden
    Voor de doorverkoop van een E28 maakt het m.i. niet een wereld van verschil. Zo'n ding wordt door een liefhebber gekocht, en als jij bonnetjes van onderdelen etc. kunt overleggen dan weet hij dat jij al het onderhoud en dergelijke netjes hebt laten plegen. Liefhebbers snappen vaak ook wel dat die dingen worden gemonteerd door een handige garage-kennis die bijbeunt na z'n werk.

Imo.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 17:40:53 #186
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77017659
    Nou ja, de e28 onderhoud ik (met veel hulp) zelf, maar de primaire auto die ik wil aanschaffen wil ik laten onderhouden.
    Zorgen voor één auto is meer dan zat

En ik wil m'n e28 niet zo snel wegdoen.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 17:46:39 #187
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77017882
    Ik heb liever een auto die door mijn garage is onderhouden, dan door een slechte dealer
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      dinsdag 19 januari 2010 @ 17:51:48 #188
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77018060
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 17:46 schreef Catch22- het volgende:
    Ik heb liever een auto die door mijn garage is onderhouden, dan door een slechte dealer
    Eigenlijk wil je een auto die altijd goed rijdt en geen problemen vertoont

Maar ik geef je gelijk, je wilt iemand die je auto goed onderhoudt, of dit een normale garage, een zeer ervaren hobbyist, of een dealer is.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 17:53:06 #189
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77018116
    Is het trouwens niks om in de volgende OP alle users met hun autootje neerzetten?
    pi_77018178
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 17:53 schreef tha_rizzo het volgende:
    Is het trouwens niks om in de volgende OP alle users met hun autootje neerzetten?
    Leuk idee.

Jij mag het doen .
      dinsdag 19 januari 2010 @ 18:03:41 #191
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77018538
    PM maar wat je precies hebt, plus bouwjaar
    pi_77018658
    Misschien overzichtelijker als dat hier gebeurt? .

E30 325i M-Technic II uit 1989!
      dinsdag 19 januari 2010 @ 18:35:33 #193
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77019831
    Kan ook; maar dan kon ik overzichtelijk alles in een nieuwe OP zetten
    pi_77020700
    Ik heb een blauwe.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 18:56:52 #195
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_77020729
    Ik ook
      dinsdag 19 januari 2010 @ 19:17:45 #196
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77021683
    Ik ben nu een nieuwe OP aan 't maken in Word (kan de OP van dit topic niet meer aanpassen )
    Wat me opvalt; de 3-serie is best goed vertegenwoordigd
    pi_77021691
    E46 318ci 2002

Ook blauw
      dinsdag 19 januari 2010 @ 19:24:51 #198
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77022029
    Kleur kan me aan m'n anus oxideren, dan wordt het gewoon onoverzichtelijk
    Bj heb ik ook maar even laten vallen
      dinsdag 19 januari 2010 @ 19:48:13 #199
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77023261
    Het lijstje van de 1, 6, 8 en X-varianten is nog angstaanjagend leeg
    Heeft niemand hier zo'n bak?
    pi_77023675
    Alleen maar sloebers hier haha
      dinsdag 19 januari 2010 @ 20:01:42 #201
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_77023946
    Ik heb wel een E30 325iX gehad.

Maar blijft natuurlijk wel een pauper 3-serie.

[ Bericht 18% gewijzigd door Hyperdude op 19-01-2010 20:08:14 ]
    pi_77024458
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 19:56 schreef YoshiBignose het volgende:
    Alleen maar sloebers hier haha
    Nou, zo zou ik het toch niet willen omschrijven...
    pi_77027364
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 19:48 schreef tha_rizzo het volgende:
    1 en 6 staan wel op de oprit...

Maar ook ik ben een sloeber...
    pi_77040809
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 19:48 schreef tha_rizzo het volgende:
    Ik heb een BMW 650 gs gehad
    Mu!
    pi_77041137
    Wat ik merk is dat meestal mensen die niet al teveel verstand hebben van auto's zeuren om dealeronderhouden auto's...

bij de dealer kunnen net zo goed prutsers zitten als bij elke beunhaas.. ik heb in de loop der jaren dingen gezien of meegemaakt waar je broek van af zakt

ik check de auto gewoon zelf eventjes op de brug en dan zie ik wel of er goed voor gezorgt is of niet... als je al bijna alle rubbers moet gaan vervangen kan je er vanuit gaan dat er voor de rest ook niet met liefde is behandeld. delaeronderhouden of niet...

eneuhmm... waar is dat lijstje waar over gesproken wordt? kan ik nog even wat "sloeber"bakken toevoegen
      woensdag 20 januari 2010 @ 09:09:06 #206
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77041694
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 08:28 schreef rival het volgende:
    Wat ik merk is dat meestal mensen die niet al teveel verstand hebben van auto's zeuren om dealeronderhouden auto's...

bij de dealer kunnen net zo goed prutsers zitten als bij elke beunhaas.. ik heb in de loop der jaren dingen gezien of meegemaakt waar je broek van af zakt

ik check de auto gewoon zelf eventjes op de brug en dan zie ik wel of er goed voor gezorgt is of niet... als je al bijna alle rubbers moet gaan vervangen kan je er vanuit gaan dat er voor de rest ook niet met liefde is behandeld. delaeronderhouden of niet...

eneuhmm... waar is dat lijstje waar over gesproken wordt? kan ik nog even wat "sloeber"bakken toevoegen
    PM je auto('s) maar naar mij, dan voeg ik je toe. Ik noteer enkel type en e-nummer

En niet iedereen heeft een brug of heeft er verstand van om dit te doen bij aanschaf.
    pi_77042846
    Inderdaad en dan staat dealeronderhouden (met stempeltjes e.d.) toch stukken beter dan "ja ik heb een vriend die heel goed is zelfs beter dan de dealer want dat zijn prutsers soms".
    pi_77044137
    Wij hadden bij onze 518i iig een volledig gestempeld dealerboekje, dat zegt wellicht niet alles maar geeft toch vertrouwen. Ik geloof best dat een vakgarage of een mannetje het ook goed kan, maar daar zou ik dat vertrouwen toch minder hebben.

Ik zit er zelf overigens hard aan te denken ons onderhoud bij een vakgarage in de buurt te doen, dat scheelt toch een hoop centen, en ik verwacht dat wij toch de laatste eigenaren van deze auto zijn. Dus dan ook maar geen dealer-onderhoud.
    Mu!
      woensdag 20 januari 2010 @ 10:56:29 #209
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77044261
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 10:53 schreef SingleCoil het volgende:
    Wij hadden bij onze 518i iig een volledig gestempeld dealerboekje, dat zegt wellicht niet alles maar geeft toch vertrouwen. Ik geloof best dat een vakgarage of een mannetje het ook goed kan, maar daar zou ik dat vertrouwen toch minder hebben.

Ik zit er zelf overigens hard aan te denken ons onderhoud bij een vakgarage in de buurt te doen, dat scheelt toch een hoop centen, en ik verwacht dat wij toch de laatste eigenaren van deze auto zijn. Dus dan ook maar geen dealer-onderhoud.
    Lijkt me ook, gewoon garage Z. Die komt eerlijk, betrouwbaar en vakkundig op me over iig.
    pi_77044467
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 21:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mooie E30 Youp .

Ik zal morgen 's een fotoverslagje plaatsen van het vervangen van m'n veertjes gister.
    Zorg wel dat de sensor juist staat, ze draaien soms wel eens om

Als je naast de wagen staat, zit aan de kant van de koplampen op de washwasser-reservoir een sensor, die kun je draaien, durf even niet uit mn hoofd te zeggen hoe om die moet, maar draai hem eens om en kijk of het werkt
    pi_77092945
    ik heb besloten voor een E39 te gaan (5 serie 1995-2003)

vanaf welk jaar is die standaard met angel eyes? wie weet dit?
      donderdag 21 januari 2010 @ 12:52:01 #212
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_77093119
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 12:47 schreef rival het volgende:
    ik heb besloten voor een E39 te gaan (5 serie 1995-2003)

vanaf welk jaar is die standaard met angel eyes? wie weet dit?
    Vanaf 2001 (De facelift)
    pi_77093296
    Brrr... angel eyes...ik bedoel...leuk, voor op je ouwe celica...wil je er mss ook nog van die kijk-mij-in-mijn-a6-ledbalkjes onder?
    Mu!
    pi_77093630
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 12:57 schreef SingleCoil het volgende:
    Brrr... angel eyes...ik bedoel...leuk, voor op je ouwe celica...wil je er mss ook nog van die kijk-mij-in-mijn-a6-ledbalkjes onder?
    sorry hoor. maa dat is bmw eigen.... ga ergens anders de onwetende uithangen
    pi_77093642
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 12:52 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Vanaf 2001 (De facelift)
    oke, dat wordt em niet dus
    pi_77093745
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:06 schreef rival het volgende:

[..]

sorry hoor. maa dat is bmw eigen.... ga ergens anders de onwetende uithangen
    Huh? Ik reed al in een E39 toen jij je rijbewijs nog niet eens had En angel eyes zijn lelijk, dat is geen kwestie van smaak maar een kwestie van fatsoen
    Mu!
      donderdag 21 januari 2010 @ 13:27:08 #217
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_77094420
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:07 schreef rival het volgende:

[..]

oke, dat wordt em niet dus
    Je kunt ook gewoon een model uit 1997 ofzo halen en daar de facelift (bumpers, koplampen etc) op zetten.
    quote:
    Huh? Ik reed al in een E39 toen jij je rijbewijs nog niet eens had En angel eyes zijn lelijk, dat is geen kwestie van smaak maar een kwestie van fatsoen
    Maar je reageert wel alsof hij angel eyes in zijn Golf wil proppen.
    pi_77094427
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:10 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Gelukkig heet het "corona verlichting" en ziet het er op de gemiddelde BMW waar het standaard op geleverd wordt erg stijlvol uit.

Wanneer er felwitte leds in geknald worden kan dit stijlvolle echter wel eens afnemen...
    pi_77094548
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:10 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

lul dan niet zo slap over een celica en A6 ledjes.. kleuter
    pi_77094591
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:27 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon een model uit 1997 ofzo halen en daar de facelift (bumpers, koplampen etc) op zetten.
    zat ik inderdaad ook al aan te denken. de body is natuurlijk gewoon hetzelfde
      donderdag 21 januari 2010 @ 13:39:28 #221
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_77094910
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:31 schreef rival het volgende:

[..]

zat ik inderdaad ook al aan te denken. de body is natuurlijk gewoon hetzelfde
    Juist, me broer heeft ook een model uit 97 met de facelift uit 2001 (foto's op pagina 2.)
    pi_77095232
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:39 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Juist, me broer heeft ook een model uit 97 met de facelift uit 2001 (foto's op pagina 2.)
    Wat een bak! ja daar zie ik mezelf wel in
    en dan zilver of zwart!

eind maart wil ik em hebben! maar dat hangt een beetje af van de verzekering wanneer die ooit eens gaan uitkeren (ben vorig jaar aangereden)
    pi_77095744
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:30 schreef rival het volgende:

[..]

lul dan niet zo slap over een celica en A6 ledjes.. kleuter
    Hoezo? Het is lelijk, domme bling-bling, negergedoe...brrrr...mss ook nog ledjes onder de drempels ?

Nou ja, wat jij wilt hoor. Ik vind de 2001 facelift meer een downgrade.
    Mu!
    pi_77095801
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:27 schreef Row-1 het volgende:

Maar je reageert wel alsof hij angel eyes in zijn Golf wil proppen.
    huh? ik had het over de celica, in overdrachtelijk zin...
    Mu!
    pi_77095850
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:47 schreef rival het volgende:

[..]

Wat een bak! ja daar zie ik mezelf wel in
    en dan zilver of zwart!
    ...en hele brede velgen, ook?

Nou ja, ieder z'n smaak dan maar.
    Mu!
      donderdag 21 januari 2010 @ 14:02:39 #226
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_77095897
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 14:01 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Wat kom jij hier in hemelsnaam doen?
    pi_77096007
    sjezus man, rot een eind op, echt triest dat je het nodig hebt om op internet andere af te gaan zeiken... triest....
    pi_77096487
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 14:05 schreef metallicattim het volgende:
    sjezus man, rot een eind op, echt triest dat je het nodig hebt om op internet andere af te gaan zeiken... triest....
    tja...ieder z'n smaak, zei k al. Wat is er raar aan dat ik angel eyes niet mooi vind?En als ik daar een grapje over maak, moet ik dan maar oprotten? Je kunt ook iets minder gevoelig reageren natuurlijk...
    Mu!
      donderdag 21 januari 2010 @ 14:24:47 #229
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_77096836
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 14:16 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

tja...ieder z'n smaak, zei k al. Wat is er raar aan dat ik angel eyes niet mooi vind?En als ik daar een grapje over maak, moet ik dan maar oprotten? Je kunt ook iets minder gevoelig reageren natuurlijk...
    Nee maar omdat 1 iemand angel eyes wil wat tegenwoordig standaard bij BMW zit verwacht jij ook dat ie er meteen een pauperbak van gaat maken met "brede" velgen etc.
    pi_77097071
    Ach corona verlichting (ik weiger het angels eyes te noemen) is inmiddels al lang uit in de tunings scene. Voornamelijk sinds de komst van audi's dagrijverlichting. Hoe langer het duurt hoe stijlvoller het weer word.
    pi_77097073
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 13:58 schreef SingleCoil het volgende:
    negergedoe...brrrr...
    gast, ga ergens anders de hippie spelen
    pi_77097091
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 14:24 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Nee maar omdat 1 iemand angel eyes wil wat tegenwoordig standaard bij BMW zit verwacht jij ook dat ie er meteen een pauperbak van gaat maken met "brede" velgen etc.
    tja...dat was een beetje de grap...ok...misschien minder leuk dan toen ik het intikte
    Mu!
    pi_77097113
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 14:01 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

heel breed niet, wel breder en groter dan standaard
    pi_77097159
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 14:16 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

zo breng je het alweer beter, je leert het wel kleuter
    pi_77097181
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 14:31 schreef rival het volgende:

[..]

heel breed niet, wel breder en groter dan standaard
    1 maatje groter dan standaard is meestal wel mooi. Als ze echt uit gaan puilen is het stijlvolle wel weg, vind ik.
    Mu!
    pi_77097221
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 14:32 schreef rival het volgende:

[..]

zo breng je het alweer beter, je leert het wel kleuter
    hemel zij dank!
    Mu!
      donderdag 21 januari 2010 @ 14:44:28 #237
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77097711
    Helaas ben ik aan het werk, anders had ik SingleCoil wel even meegenomen.
    pi_77098282
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 14:44 schreef Alicey het volgende:
    Oh je bent aan het werk... vandaar dat hij aandacht te kort komt
      donderdag 21 januari 2010 @ 15:43:53 #239
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77100345
    quote:

Ik vind het persoonlijk bij een niet-verpauperde E39 ook best mooi die Coronaverlichting. Als het weer op een Golfje zit of op een ander merk auto is het inderdaad pauperachtig. Bij een E39 (of nieuwe Bimmers) vind ik 't wel stijlvol (mits auto origineel).
    pi_77101496
    quote:
    kan gvd nooit ff rustig in me eentje rellen...
    Mu!
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:08:31 #241
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77101552
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 16:07 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

kan gvd nooit ff rustig in me eentje rellen...
    Misschien is er wel ergens een gitaristentopic.
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:08:37 #242
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77101556
    En weer terug lief doen jonges!

Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:10:36 #243
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77101646
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 16:08 schreef Catch22- het volgende:
    En weer terug lief doen jonges!

[ afbeelding ]
    Is deze auto nu veel hoger/groter, of is de foto alleen raar genomen?
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:12:19 #244
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77101721
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 16:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is deze auto nu veel hoger/groter, of is de foto alleen raar genomen?
    Ik gok groothoek.
    pi_77101728
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 15:43 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk bij een niet-verpauperde E39 ook best mooi die Coronaverlichting. Als het weer op een Golfje zit of op een ander merk auto is het inderdaad pauperachtig. Bij een E39 (of nieuwe Bimmers) vind ik 't wel stijlvol (mits auto origineel).
    Ik zie niet zo waarom het bij het ene merk wél mooi zou staan en bij het andere niet...maar goed, smaken verschillen, ik vind die nieuwe bimmers so-wie-so niet zo mooi, bij mij stopt 't bij de e39. Voor de "gewone" modellen dan, 1-3-5-7. De nieuwe 3-coupe heeft nog wel wat maar het echte stijlvolle duitse karakter is er wel een beetje af, dat eindigt toch wel bij de E38/E39.

Maar wie weet wat er nog komt, de nieuwste modellen zien er wel weer wat stijlvolleer uit...
    Mu!
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:16:44 #246
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77101910
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 16:12 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik zie niet zo waarom het bij het ene merk wél mooi zou staan en bij het andere niet...maar goed, smaken verschillen, ik vind die nieuwe bimmers so-wie-so niet zo mooi, bij mij stopt 't bij de e39. Voor de "gewone" modellen dan, 1-3-5-7. De nieuwe 3-coupe heeft nog wel wat maar het echte stijlvolle duitse karakter is er wel een beetje af, dat eindigt toch wel bij de E38/E39.

Maar wie weet wat er nog komt, de nieuwste modellen zien er wel weer wat stijlvolleer uit...
    Inderdaad; smaken verschillen
    Ik vind het vooral bij de 5-serie mooi , bij de 1-serie vind ik het wel iets minder staan
    Ik wacht eigenlijk met smart totdat ik de F10 in 't wild spot, of mag rijden
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:21:03 #247
    26777 MrTorture
    pi_77102082
    Doe mij maar een E31 8-serie

En een grote bankrekening om de benzine te kunnen betalen
    Vis een optie?
    pi_77102126
    Ik vind de coronaverlichting bij mijn autootje ook wel tof hoor.

Wat ik wel lelijk vind is als de 'ring' wit is en het midden gelig, zoals ik pas bij een X5 zag. Gelukkig is bij mij alles fel wit (xenon).
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:23:20 #249
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77102187
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 16:21 schreef MrTorture het volgende:
    Doe mij maar een E31 8-serie

En een grote bankrekening om de benzine te kunnen betalen
    850i zeker?

Ik wil graag een E39 (post 2001) of een E60. Maar dat zit er beide nog even (lees: 10 jaar) niet in
    pi_77102212
    Miju een beetje te weinig eigen gezicht, de F10. Plak er een ander logo op en het is een Audi of een Volkswagen. Heeft zelfs wel wat weg van de C5, enwie wil er nou een BMW die iets weg heeft van een Citroen?

Mu!
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:25:21 #251
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77102279
    Dat is een oude rendering van de F10
    pi_77102311
    ...maar toch...!
    Mu!
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:27:57 #253
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77102397
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:30:25 #254
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77102504
    ze hebben zelfs de Hofmeister kink geimiteerd bij Citroen
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_77102683
    Nou, het is wel iets drastischer dan de Hofmeister hoor.
    pi_77102850
    ...maar het punt is wel duidelijk, denk ik...

Mu!
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:49:47 #257
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_77103347
    Je kan BMW natuurlijk niet kwalijk nemen dat anderen alles jatten. Vooral de Volkswagentuners uit Ingolstadt zijn daar meester in.

Zelf vind ik wel vreemd dat ze juist BMW kopiëren terwijl ik BMW misschien wel een eigen stijl vind hebben, maar meestal niet direct mooi zou willen noemen.

De nieuwe 5 vind ik trouwens in de showroom er prima uit zien. Maar dan zonder die van Audi gejatte dubbele uitlaat (tenzij V8/V10/V12)

[ Bericht 16% gewijzigd door Hyperdude op 21-01-2010 16:56:59 ]
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:53:29 #258
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77103520
    Achjoh, iedereen moet elkaar kopieren om niet te veel uit de maat te lopen...

Een bedrijf als Pagani wel, maar BMW kan gewoon niet TE extreem veranderen.
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:55:29 #259
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_77103612
    Mensen die Golf rijden, DIE kunnen pas kopiëren. Met hun Audi A8 velgjes en grilletjes. Bah..
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:56:17 #260
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77103636
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 16:55 schreef Row-1 het volgende:
    Mensen die Golf rijden, DIE kunnen pas kopiëren. Met hun Audi A8 velgjes en grilletjes. Bah..
    Maar dat vind ik juist een grote komedie.
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:56:59 #261
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77103670
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 16:53 schreef Catch22- het volgende:
    Achjoh, iedereen moet elkaar kopieren om niet te veel uit de maat te lopen...

Een bedrijf als Pagani wel, maar BMW kan gewoon niet TE extreem veranderen.
    Het zou echter leuk zijn als ze vooral hun eigen voorkomen als voorbeeld nemen en in mindere mate datgene wat de concurrentie maakt.
      donderdag 21 januari 2010 @ 17:02:42 #262
    225308 Row-1
    'sup money?
    pi_77103902
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 16:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar dat vind ik juist een grote komedie.
    Het is ook om te lachen. maar dan om het UIT te lachen.
      donderdag 21 januari 2010 @ 17:07:54 #263
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77104113
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 17:02 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Het is ook om te lachen. maar dan om het UIT te lachen.
    Ja, precies.
    pi_77104203
    kweenie, het is volgens mij ook een beetje te wijten aan het populisme dat bij de huidige tijdgeest hoort. Vergelijk de 5-series van 1988 eens met de toenmalige top-middenklassers van bijv. audi en citroen. Enorm verschil! Maar tegenwoordig moet alles op alles lijken, want de schaal waarop het ontwerp terugverdient met worden is dermate groot dat niemand zich een stijlfout kan veroorloven...dus dan maar allemaal hetzelfde achterlichtje, dezelfde wigvorm, dezelfde voorruithoek, dezelfde twee uitlaatjes, noe maar op...want zeg nou zelf, jij wilt toch ook niet in een auto rijden "met van die aparte achterlichten"?
    Mu!
      donderdag 21 januari 2010 @ 17:49:05 #265
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77105624
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 17:10 schreef SingleCoil het volgende:
    kweenie, het is volgens mij ook een beetje te wijten aan het populisme dat bij de huidige tijdgeest hoort. Vergelijk de 5-series van 1988 eens met de toenmalige top-middenklassers van bijv. audi en citroen. Enorm verschil! Maar tegenwoordig moet alles op alles lijken, want de schaal waarop het ontwerp terugverdient met worden is dermate groot dat niemand zich een stijlfout kan veroorloven...dus dan maar allemaal hetzelfde achterlichtje, dezelfde wigvorm, dezelfde voorruithoek, dezelfde twee uitlaatjes, noe maar op...want zeg nou zelf, jij wilt toch ook niet in een auto rijden "met van die aparte achterlichten"?
    Een 5er uit '88, is dat al net een E34, of is dat nog een E28?

Maar inderdaad, vroegâh, toen de seks nog vies was en de lucht nog schoon, toen de brontosaurusjes nog blij in de wei huppelden, vroegâh, waren de auto's anders. Toen hadden automobielen nog een eigen duidelijk gezicht.
    Dat vind ik het toffe van oude auto's

Ik heb nog wel een enorme zwak voor een MB 300 SL Gullwing uit '54
      donderdag 21 januari 2010 @ 18:05:47 #266
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77106228
    \Wss een e34, volgens wikipedia is hij in januari voorgesteld.

Wel wonderlijk dat een E34 veel minder gedateerd lijkt dan een e30, terwijl ze eigenlijk maar weinig verschillen.

Helemaal een nette, orginele e34 met een mooie lak en goede velgen ziet er nog modern uit. Nu zijn ze ook tot '96 gemaakt, maar dan nog
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      donderdag 21 januari 2010 @ 18:33:38 #267
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77107324
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 18:05 schreef Catch22- het volgende:
    \Wss een e34, volgens wikipedia is hij in januari voorgesteld.

Wel wonderlijk dat een E34 veel minder gedateerd lijkt dan een e30, terwijl ze eigenlijk maar weinig verschillen.

Helemaal een nette, orginele e34 met een mooie lak en goede velgen ziet er nog modern uit. Nu zijn ze ook tot '96 gemaakt, maar dan nog
    Persoonlijk vind ik de E34 de meest lelijke 5-serie ooit gemaakt; het vreselijke van de jaren '80 druipt er nog van uit. De E39 daarentegen vind ik tijdloos en stijlvol
    pi_77107590
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 17:10 schreef SingleCoil het volgende:
    want zeg nou zelf, jij wilt toch ook niet in een auto rijden "met van die aparte achterlichten"?
    Nou....

donderdag 21 januari 2010 @ 18:56:38 #269
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77108178
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 18:33 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de E34 de meest lelijke 5-serie ooit gemaakt; het vreselijke van de jaren '80 druipt er nog van uit. De E39 daarentegen vind ik tijdloos en stijlvol
    Dat mag ik vind hem echt mooi. Heb een e34 met de v8 neus gehad, rijdt echt super
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_77108823
    quote:

[..]

Persoonlijk vind ik de E34 de meest lelijke 5-serie ooit gemaakt; het vreselijke van de jaren '80 druipt er nog van uit.
    Hoe kan je dat nou zeggen? De E28 heeft dat juist veel erger vooral qua achterkant.
      donderdag 21 januari 2010 @ 19:24:23 #271
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77109317
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou zeggen? De E28 heeft dat juist veel erger vooral qua achterkant.
    Met al dat chrome vind ik de E28 juist jaren '70. Wat (voor mij) kenmerkend is voor de jaren '80 is het vierkante, alles vierkant. Ik vind dit nauwelijks op de E28 slaan (er zitten uiteraard wel '80s stijlelementen in )
    Overigens is de E34 wel stukken luxer dan de E28, denk aan een mooie houten inleg et cetera.

Maar ik vind 'm van buiten zo lelijk, echt
    pi_77121204
    Een nette E28 is ZEER gaaf!

Een collega van me rijdt in zo'n ding in bijna nieuwstaat. Een witte '82 525 automaat met 16" alpina's, super!
      donderdag 21 januari 2010 @ 23:37:45 #273
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77123505
    525i of een 525e?
    Ik zit eraan te denken om m'n e28 weg te doen, en deze misschien om te ruilen voor een e24 635csi.
    Als de verkoper van de e24 daar akkoord mee gaat natuurlijk.
    pi_77124963
    i

635CSi is ook zeer gaaf, moet echter wel van na 82 zijn, recaro's hebben en het liefst handgeschakeld zijn met een dog-leg bak... En die zijn onbetaalbaar...
      vrijdag 22 januari 2010 @ 08:17:48 #275
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77129244
    Het is een '85er met lichtlederen comfortstoelen. En handbak.
    pi_77129251
    Mijn baas was gisteren kijken voor een 645ci.. de hufter
    pi_77130777
    tja...mijn zwager mocht onlangs een tweedehands 650 met 20K op de teller in Munchen ophalen en in Amsterdam afleveren...leuk ritje...
    Mu!
    pi_77130834
    quote:

[..]

Kijk, dat is nou een kwestie van smaak. Mijn heeft een prachtige donkerblauwe E34 uit '95, ik vind 'm prachtig! Ik heb verschillende E39's gereden, vooral de 540i was een droom van een auto, maar écht mooi, nee...
    Mu!
      vrijdag 22 januari 2010 @ 10:03:01 #279
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77131011
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 09:56 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou een kwestie van smaak. Mijn heeft een prachtige donkerblauwe E34 uit '95, ik vind 'm prachtig! Ik heb verschillende E39's gereden, vooral de 540i was een droom van een auto, maar écht mooi, nee...
    Waarschijnlijk was het ook een droom van een auto voor de lokale pomphouder

De E34 heeft ook veel voordelen, in techniek en in luxe, maar ik vind 'm echt niet mooi En dat is inderdaad een kwestie van smaak
    pi_77131543
    Een 635csi? In beetje goede staat zijn die dingen nog behoorlijk prijzig, maar dan heb je echt wel een masterbak.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 10:30:44 #281
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77131814
    Een E24 635csi ja
    Maar omdat de vraagprijs zo laag is (in mijn ogen) twijfel ik eraan of ik het wel moet doen. Eén ding is wel zeker, mocht ik het doen gaat er een groter deel van m'n geld naar de pomphouder
      vrijdag 22 januari 2010 @ 10:34:46 #282
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77131928
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 10:30 schreef tha_rizzo het volgende:
    Een E24 635csi ja
    Maar omdat de vraagprijs zo laag is (in mijn ogen) twijfel ik eraan of ik het wel moet doen. Eén ding is wel zeker, mocht ik het doen gaat er een groter deel van m'n geld naar de pomphouder
    Gewoon een proefritje doen, onderweg ergens stoppen en dan op je gemak met het onderhoudsboekje er bij alles controleren. Je kunt altijd nog nee zeggen dan.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 10:46:31 #283
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77132287
    Ik ga zeker kijken en neem versterking mee, want twee zien immers meer dan één.
    Ik weet ondertussen wel een aantal punten waarop ik moet letten, maar een aantal kom je pas bij langer gebruik achter (olieverbruik ).
    pi_77133621
    Ja, maar bij zo'n bak weet je dat je gewoon tijd en geld in onderhoud moet steken. En dan inderdaad de benzine nog, maar dan heb je wel wat. Zag laatst op marktplaats inderdaad ook eentje van 2000 war nog wat aan moest gebeuren, maar meeste in redelijke staat kosten toch op z\n minst wel 5000.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 12:01:40 #285
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_77134782
    Kijk eens wat zo'n ding alleen al kost om 'm in goede staat te houden. Als je het onderhoud van zo'n ding netjes hebt bijgehouden doe je 'm echt niet meer weg voor ¤2000-5000. Tenzij je MOET verkopen(en dan is het onderhoud de jaren daarvoor meestal ook al waardeloos )
    Oudere BMW's vind ik kwalitatief/qua roestbestendigheid toch een stukkie minder dan de producten uit Stuttgart (Sindelfingen (MB)of Zuffenhausen (P)). Een nette kost iig. redelijk wat ¤¤ om aan te schaffen en te onderhouden/te rijden.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:09:48 #286
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77137138
    Die persoon moest 'm ook weg doen in verband met werk.
    En ik ben nu al enorm veel geld kwijt aan m'n Vijfje, hij heeft dik 7,5 jaar stilgestaan en als er opeens weer stress op de auto komt....
    Ik heb 'm net door de carwash gehaald, rubbers van m'n kofferbak mag vervangen worden, benzinepomp maakt echt veel geluid, maar hij lekt niet. en ik mag pronto nieuwe remblokken monteren. Over de fusseekogels maar te zwijgen en natuurlijk m'n ventilator en problemen met het spontaan wegvallen van de toeren.

De kosten zullen dan ook enorm oplopen. Binnenkort eerst even naar een garage (tevens hobbyist en liefhebber van e28) om de auto te onderzoeken en kijken wat ik kwijt zal zijn.

Ik kan overigens bijna een topic in R&P openen, ik word er spontaan depri van
    pi_77137409
    Hmm ik heb iets vreemds met de E36 van m'n broertje. Reed er net even in, maar ten eerste ging sensor branden van de remmen. Dat kan, misschien binnenkort ff remblokjes checken dan.

Maar wat vreemder is, is als ik gas gaf hij bij de toeren bleef hangen zeg maar. Als ik naar z'n 3 ga en 50 rijd en het gas los laat blijft hij gewoon 50 rijden als een soort cruise control (maar dat zit er niet op ). Ook als je gas geeft dan hoor je dat de toeren blijven hangen. Wat kan dit zijn???
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:27:50 #288
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_77137844
    gaat de gaskabel wel soepel?
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
    pi_77137917
    Wat is dat?
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:34:25 #290
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_77138100
    Een kabel die van je gaspedaal naar een ding onder de motorkap loopt misschien?
    pi_77138130
    Ik kan gewoon normaal gas geven in ieder geval.
    pi_77138511
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:35 schreef YoshiBignose het volgende:
    ik dacht ook aan de gaskabel maar dat zou niet verklaren waarom hij niet op toeren komt als je gas geeft...
    dan zou hij aleen blijven hangen tijdens het loslaten (heb ik ook weleens gehad)

want als hij niet op toeren komt als je het gas intrapt, zou betekenen dat hij losgeschoten is oid... en dat is duidelijk niet het geval..

zal het zo even aan mijn maatje vragen als ik op de zaak ben
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:48:21 #293
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77138617
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:35 schreef YoshiBignose het volgende:
    Je gaspedaal veert ook normaal terug?
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:49:17 #294
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_77138657
    Zo, mijn E34 518i is weer binnen, buiten en onder helemaal opgepoetst en glimt weer.
    pi_77139082
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je gaspedaal veert ook normaal terug?
    Yup. Ik zal nog wel even naar gaan kijken dan, wel apart.
    pi_77139110
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 18:56 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat mag ik vind hem echt mooi. Heb een e34 met de v8 neus gehad, rijdt echt super
    E34 is niet zozeer fraai maar wel heel erg BMW. De voorover hangende neus en de ronde koplampen ogen agressief. De E30 en E34 worden vaak gebruikt als circuitauto en niet zonder reden.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:18:20 #297
    26777 MrTorture
    pi_77139903
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 16:23 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

850i zeker?
    Die ja Die komt wel vooruit, zeg maar
    Vis een optie?
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:46:00 #298
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77141081
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:18 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Die ja Die komt wel vooruit, zeg maar
    Ik hoorde van iemand die 'm heeft (of de auto was van z'n ouders) dat dit erg tegenviel. De auto komt wel vooruit, maar minder snel dan dat je zou willen.

Net weer een uur met de nieuwe overbuurman gesproken, heel toevallig weer over m'n auto.
    Ik ga 'm wss toch niet inruilen voor een 6-serie.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:50:28 #299
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77141234
    Aangezien ik al een nieuwe OP heb, zie ik het als mijn taak om deze dicht te gooien
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:51:56 #300
    67405 tha_rizzo
    Nu nog lekkerder!
    pi_77141299
    Bijna dicht
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:52:57 #301
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_77141338
    Schiet op dan met dat nwe topique
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')