abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:47:19 #51
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_76332307
vandaag mijn eerste BMW ever aangeschaft

tvp ter lering ende vermaeck dus
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_76332664
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:47 schreef teamlead het volgende:
vandaag mijn eerste BMW ever aangeschaft

tvp ter lering ende vermaeck dus
Wat voor één?! Pics !

O, en veel plezier in de sneeuw nu...als je tenminste in het noorden woont.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:08:04 #53
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_76333114
Here she is Miss 318 tds Compact




niet de beste pics, maar als ze maandag hier is, maak ik er nog wel een paar.


ik woon in het zuiden. En misschien maar goed ook.. op de eerste dag al in de sneeuw spelen moet ik maar niet doen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_76333405
mijn ma heeft ook een e36 compact, heel fijn autootje imo
pi_76333640
Compact met spoilertje . Jammer dat het een compact is, geen meegespoten bumpers en paars. Maar een BMW is een BMW en dat rijdt altijd fijn
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:24:55 #56
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_76333729
dat die bumpers niet meegespoten zijn is inderdaad jammer, maarja.. je moet ergens beginnen . Dat paars vind ik juist wel een pluspunt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_76334213
Jammer dat die TDS-jes zo rampzalig traag is
Facts don't care about your feelings
pi_76335121
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:24 schreef teamlead het volgende:
dat die bumpers niet meegespoten zijn is inderdaad jammer, maarja.. je moet ergens beginnen . Dat paars vind ik juist wel een pluspunt
Compact is niet helemaal mijn ding, maar gefeliciteerd met je eerste autotje ! En dan mooi dat het meteen een BMW is! Heel fijn rijdende autotjes. Hopelijk heb je een beetje een goed onderhouden te pakken.

En BMW en snow are made for eachother!
pi_76336564
Ik denk niet dat het z'n eerste auto is
Facts don't care about your feelings
pi_76336919
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk niet dat het z'n eerste auto is
O wacht, ik las eerste auto in plaats van eerste BMW. Oops .
pi_76341042
compact is bij heel veel mensen niet hun ding, maar als je verbruik en taks en aanschafprijs gaat vergelijken met andere autootjes in dat segment is het imo gewoon een hartstikke goede keus.

Ik ben op zoek gegaan naar een autootje voor mijn ma en kwamen dus na bv daewoo lanos, opel corsa, 206, golf etc uit bij de e36 compact, geen spijt van en hij rijdt superfijn imo

Als ik een klein autootje zou kopen zou ik de compact alleen al kopen voor die middenarmsteun
pi_76341635
Er staan weer wat nieuwe foto's van de bolide op m'n Flickr.
  zondag 3 januari 2010 @ 14:29:33 #63
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_76358025
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:49 schreef Maharbal het volgende:

[..]

O wacht, ik las eerste auto in plaats van eerste BMW. Oops .


nee, inderdaad niet de eerste auto... mijn ex-werkgever wilde z'n leasegolf terug toen ik vertrok
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 3 januari 2010 @ 14:30:32 #64
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_76358061
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef k_man het volgende:
Er staan weer wat nieuwe foto's van de bolide op m'n Flickr.

ruilen?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_76358503
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:30 schreef teamlead het volgende:

[..]


ruilen?
Voor een paarse 318 tds compact? Hmm, is een lastige keuze.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76359960
quote:
Op zondag 3 januari 2010 14:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Voor een paarse 318 tds compact? Hmm, is een lastige keuze.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ze zijn beide paars!

Ik ga zo m'n tuf-tuf maar even afspoelen, vooral in de wielkasten. Al dat pekel krijg ik de kriebels van.
pi_76360412
Nee hoor. Mijn autootje is nachtblau.
pi_76362874
als iemand nog een goede e36 coupe 318iS weet staan....
pi_76549362
quote:
Op zondag 3 januari 2010 16:35 schreef SameOldGrind het volgende:
als iemand nog een goede e36 coupe 318iS weet staan....
wel een 325 automaat coupe
pi_76559916
nope tx, zou alleen een 318 nemen, 6 cil is me te duur in verbruik...
pi_76559962
Kut, een 328ci uit 2000 met alle denkbare opties onder m'n neus wegverkocht
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:25:37 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76560685
Lullig.
Wacht je toch op een 330i
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76568054
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:13 schreef rival het volgende:

[..]

wel een 325 automaat coupe
Tell me more
Facts don't care about your feelings
pi_76577820
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:25 schreef Hyperdude het volgende:
Lullig.
Wacht je toch op een 330i
Die bestaat alleen niet in de coupé versie .

Dan is het de 330ci .
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:48:35 #75
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76578379
Die suffe letters moet er je toch af slopen.
Of nog beter, optie 320:
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76578531
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 20:48 schreef Hyperdude het volgende:
Die suffe letters moet er je toch af slopen.
Of nog beter, optie 320:
[ afbeelding ]
.

Die van mij heeft 't ook niet, totdat ik wegstuif en je iets hoort .
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:02:41 #77
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76579002
Ik ga trouwens een stuk karton oid. voor mijn radiator plaatsen. Ding wordt wel netjes warm, maar het kan beter. Rij 25 km snelweg heen en 25 km snelweg terug, en dat is momenteel te kort om het blok goed op te warmen. 330i heb je redelijk snel wat zooi op je olievuldeksel als ie niet lekker warm wordt: condenswater.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76579830
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 21:02 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ga trouwens een stuk karton oid. voor mijn radiator plaatsen. Ding wordt wel netjes warm, maar het kan beter. Rij 25 km snelweg heen en 25 km snelweg terug, en dat is momenteel te kort om het blok goed op te warmen. 330i heb je redelijk snel wat zooi op je olievuldeksel als ie niet lekker warm wordt: condenswater.
25km te kort om het blok goed op te warmen?
pi_76580709
Moet je ff wat meer gas geven
Facts don't care about your feelings
pi_76580999
Volgens mij hoort 25km ruim genoeg te zijn om een blok op te warmen.

Ik houd zelf altijd een kleine 10km aan (dat is 10km in de stad, dus best wat rijden/draaien) of ~15 min.

O, en meer gasgeven weet ik niet. BMW's houden er van om goed warmgereden te worden.
pi_76583753
Als je 25 km snelweg rijdt met 120 of met 220 maakt wel verschil hoor, qua warmte van de motor. Natuurlijk niet als het blok ijskoud is al naar de 220, maar ik neem aan dat hij niet bedoelt dat pas na 25km z'n motor op de goede temperatuur zit.
Facts don't care about your feelings
pi_76584168
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je 25 km snelweg rijdt met 120 of met 220 maakt wel verschil hoor, qua warmte van de motor. Natuurlijk niet als het blok ijskoud is al naar de 220, maar ik neem aan dat hij niet bedoelt dat pas na 25km z'n motor op de goede temperatuur zit.
Ik weet dat dat verschil maakt, maar we hadden het over warmlopen....dus dan rijd je per definitie niet hard . Ik doe dat in die van mij ook niet, de BMW blokken zijn nogal gevoelig voor scheuren als je te ruig doet als ze koud zijn, vandaar dat ik zeg dat ik altijd ~10km tot 3.000RPM doe of 15min.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 09:55:11 #83
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76591690
Waar moet ik "hard rijden" momenteel?
10 km warmrijden lijkt mij sowiezo momenteel wat kort. Vuistregel voor een minimale voldoende olietemperatuur kan je ongeveer 2 keer zoveel kms. aanhouden als waarbij je watertemperatuurmeter rechtop staat.

Bij een wat groter blok duurt het wat langer vvoordat ie wrm is als bij een 1.2 Polo oid. Vorig jaar preventief de thermostaat vertvangen; die werkt gewoon goed/normaal.
Bij de M54B30 krijg je snel wat "mayonaise/witte chocolade "aan de binnenkant van je olievuldeksel; dat is geen koppakkingprobleem, maar condens. Dat is iedere winter zo, totdat je een keer op 1 dag een tank grotendeels leegrijdt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76592733
Het is misschien wel erg voorzichtig, maar ik rijd zo'n beetje altijd wel eerst 20 KM voordat ik boven de 3000 toeren kom.

Of dat nu veel is of niet, ik blijf het zo doen, want ik voel me er goed bij, en de 65.000 km ( km. stand momenteel is 235.000 ) die ik ermee gereden hebt in die 3,5 jaar is het altijd goed gegaan en loopt mijn M20B25 nog steeds super goed en afgelopen zomer de kleppendeksel eraf gehad en dat zag er allemaal nog prima uit volgens mn monteur.




( p.s. let niet op de hitteschildjes, er was er 1 afgebroken dus die heb ik eff tijdelijk vastgezet met 2 schroefjes totdat de Hartge uitlaat eronder komt )

Dus al die oliewissels en het goed warm rijden loont zich wel degelijk.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_76593292
ik rij ook altijd maximaal 3000 toeren totdat mijn auto op temperatuur is. daarna zet ik hem altijd goed aan het werk

KMstand is nu 320.000 met het 4 cilindertje! en net als tim geen enkele noemenswaardige problemen gehad.
pi_76593345
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tell me more
we hebben een E36 staan. 325 automaat coupe. bordauxrood. km stand is nu (ik gok want mijn maat rijdt ermee) 165.000...
pi_76594040
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 09:55 schreef Hyperdude het volgende:
Waar moet ik "hard rijden" momenteel?
10 km warmrijden lijkt mij sowiezo momenteel wat kort. Vuistregel voor een minimale voldoende olietemperatuur kan je ongeveer 2 keer zoveel kms. aanhouden als waarbij je watertemperatuurmeter rechtop staat.

Bij een wat groter blok duurt het wat langer vvoordat ie wrm is als bij een 1.2 Polo oid. Vorig jaar preventief de thermostaat vertvangen; die werkt gewoon goed/normaal.
Bij de M54B30 krijg je snel wat "mayonaise/witte chocolade "aan de binnenkant van je olievuldeksel; dat is geen koppakkingprobleem, maar condens. Dat is iedere winter zo, totdat je een keer op 1 dag een tank grotendeels leegrijdt.
Mijn watertemperatuurmetertje zit vaak echt al binnen een km of 3 á 4 rechtop, dus tsjah. Nou staat de watertemperatuurmeter van een E30 alleen nooit volledig rechtop, altijd een beetje scheef .

Maar momenteel rijd ik toch niet echt stukken van meer dan 10km, en nergens is het echt verantwoord om 'm open te trekken (afgezien van snelwegen misschien, maar daar zit ik even niet veel op).
pi_76607926
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:25 schreef rival het volgende:

[..]

we hebben een E36 staan. 325 automaat coupe. bordauxrood. km stand is nu (ik gok want mijn maat rijdt ermee) 165.000...
En de prijs
Facts don't care about your feelings
  zondag 10 januari 2010 @ 11:19:02 #89
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76625371
Hier verder met de E46 speakertjes

Heb je een standaard BMW systeem of Harmann?

Dit is ook wel aardig:

http://www.jehnert.de/typo3/index.php?id=doorboardsound&aid=103&PHPSESSID=4a360fe985e8320d22bd9f06760caa4b

Goedkoper setje specifiek voor de E46 kan natuurlijk ook, best aardig om te beginnen ¤200:
http://audio-system.hifimotive.nl/index.php?page=products
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76625454
Volgens mij heb ik een standaard BMW systeem. Dat Audio System is wel nice en niet zo duur, maar dat zijn dan 2 speakers ofzo? Hoeveel speakers zitten er eigenlijk normaal in die E46 dan?
Facts don't care about your feelings
pi_76625752
quote:
Op zondag 10 januari 2010 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij heb ik een standaard BMW systeem. Dat Audio System is wel nice en niet zo duur, maar dat zijn dan 2 speakers ofzo? Hoeveel speakers zitten er eigenlijk normaal in die E46 dan?
4 inclusief tweeters als ik het me goed herinner. Hier in de E46 komt het geluid iig ook van achter dacht ik.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:37:25 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76625859
Dat systeem is volgens mij alleen voor de voordeur met tweeter.
Bij de Harmann-versie zit er in de spiegelhoek een tweeter, in de deur een kleine middentonenspeaker en een grote middentonen speaker. standaard weet ik niet; maar dat kan je zelf toch zo ff bekijken.

ff in de ETK gekeken: standaard lijken er 2 luidsprekers in de deur te zitten. Ben echter niet zo'n kei met ETK



achterkant:


Deze plaatjes hebben betrekking op het "stereo systeem"=basis.
Je kon ook nog een HiFi systeem bestellen of het Top HiFi systeem=Harmann; dan heb je dus meer speakers in de voordeur, speakers in de achterdeur en bij de harmann versie ook nofg zo'n basding.

[ Bericht 20% gewijzigd door Hyperdude op 10-01-2010 11:54:54 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76626365
Ik had inderdaad dat ook gevonden. Maar bedoel je nou met 2 speakers in de deur dat er 2 per deur zitten? Want ik zie er maar 1: de normale speaker en de tweeters bovenin de A-stijl.
  zondag 10 januari 2010 @ 11:57:21 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76626503
beetje onduidelijk : ik bedoelde met 2 speakers; 1 tweeter en 1 luidspreker
Dat heeft de standaard stereo-versie van BMW. Die andere 2 versies hebben 2 luidsprekers en 1 tweeter
Dat is dus dit plaatje:
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76763621
tvp
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:09:56 #96
225308 Row-1
'sup money?
pi_76779214
Heb zelf geen Bmw, maar me broer wel, een heerlijke 5 serie uit 97 met 2001 facelift.

Hier is die:





pi_76779344
Erg mooie foto's .

En auto uiteraard.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:14:05 #98
225308 Row-1
'sup money?
pi_76779407
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:12 schreef Maharbal het volgende:
Erg mooie foto's .

En auto uiteraard.
Dankje, foto's heb ik zelf gemaakt
pi_76779541
Je mag langskomen om foto's te schieten van mijn auto!

  woensdag 13 januari 2010 @ 21:18:07 #100
225308 Row-1
'sup money?
pi_76779616
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:16 schreef Maharbal het volgende:
Je mag langskomen om foto's te schieten van mijn auto!

Haha, zou best willen, maar Eindhoven - Leeuwarden is toch wel een heel eind rijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')