Puerto Rico? Heel veel rijst en bonenquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:26 schreef ColdFeet het volgende:
No way dat ik broccoli opneem in mijn kerstmenu. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat men zoal eet in Puerto Rico. Vast heel veel vis, gezond ende slank
Oh myquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:31 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Puerto Rico? Heel veel rijst en bonen
quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:32 schreef AKnynke het volgende:
[ afbeelding ]
tis koud hier, kijk eens naar die realfeel!
Haha nee hoor, maar ik had vroeger een vriendinnetje die daar vandaan kwam. Alleen rijst en bonen is overdreven, maar het is wel veel zwaar voedsel, met veel vlees (veel varkensvlees) en gefrituurde vis. Dus slank is het over het algemeen niet, maar ik denk dat je vast wel iets kan vinden hoor!quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh my
Ben je er geweest? Is het tof? Of vooral overspoeld met Amerikanen?
Nou zij wel, hij is namelijk gisteren gepost dus waarschijnlijk had ze het gisteren ook aanquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:40 schreef AKnynke het volgende:
nu het zo koud is niet, maar dan nog meer fashionable dan ik als het zo koud is...
misschien woont ze in Zuid-Zweden, volgens mij is het daar niet zo koud als hier...en anders is ze gek!quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:43 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Nou zij wel, hij is namelijk gisteren gepost dus waarschijnlijk had ze het gisteren ook aan
Ja niks natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:58 schreef Brocco_Li het volgende:
What's in a name?
http://en.wikipedia.org/wiki/Romanesco_broccoli
ja, natuurlijk is het een foutje. Maar, ik vond het wel grappig. Maar goed, tis verrekte koud hier! Succes met je hoofdstuk!quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:50 schreef kwakz0r het volgende:
oeh, is t geen foutje Nynke, aangezien de rest van de dag de realfeel rond de -12/-15 ligt?
ik ga nu met de bus naar kantoorwant geen zin om op mn bek te gaan... vanavond kerstconcert in Haarlem (nogmaals, www.stobc.nl voor wie zin heeft in kerstwarmte)
vanochtend beetje thuisgwerkt, maar moet nog echt even op kantoor aan de slag. oh ik hoop zo dat ik volgende week niet alle dagen nog helemaal hoef te werken (en t ligt aan mezelf als dat wel moet... ik moet gewoon mn hoofdstuk afmaken...)
'Minder' gezond? Ik zie er eigenlijk helemaal niets gezonds bij staanquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:20 schreef Wolve000 het volgende:
Kortom, een dag met een borrel wil wel eens wat minder gebruikelijk zijn, maar wellicht ook wat minder gezond...
Dan had je het zelf moeten maken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ja niks natuurlijk.![]()
Ik vind trouwens de paarse bloemkool nog spannender dan de romanesco / groene torentjesbloemkool (da's pas een sprookjesachtige naam). Die zou de AH vorig jaar verkopen, maar ik heb hem niet gezien.
Ja, was eet-technisch gezien een kansloze dag.... maarja, we gingen pas om 11 uur bij de universiteit weg. Was een beetje laat om te koken, maar we hadden zo weinig gegeten dat we nog wel iets moesten hebben...quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:22 schreef loveli het volgende:
[..]
'Minder' gezond? Ik zie er eigenlijk helemaal niets gezonds bij staan
quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:19 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja, natuurlijk is het een foutje. Maar, ik vond het wel grappig. Maar goed, tis verrekte koud hier! Succes met je hoofdstuk!
jups. maisbrood = witbrood met extra suikers in de vorm van mais...quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Lijkt me niet zo lekker MoBloMan.![]()
Bevat maisbrood niet erg veel snelle carbs door dat mais?
Mini, waarom stop je bloemkool broccoli in de koelkast?
-11 is nog steeds koud natuurlijkquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik dacht dat iedereen het serieus opvatte
Dat wist ik niet...quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
jups. maisbrood = witbrood met extra suikers in de vorm van mais...
Da's toch vrij normaal, of niet?quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Lijkt me niet zo lekker MoBloMan.![]()
Bevat maisbrood niet erg veel snelle carbs door dat mais?
Mini, waarom stop je bloemkool broccoli in de koelkast?
Wordt door de supermarkt ook gewoon gekoeld geleverd, koelkast is de beste plek voor elke verse kool.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Da's toch vrij normaal, of niet?Hoe dan ook, het is of dat of kamertemperatuur dus dan lijkt de groentela me een betere keuze.
Moet je alleen geen week weggaan want dan bederft hij dus.
Ik heb je dit al wel eens vaker zien zeggen (zien zeggen hahaquote:Op vrijdag 18 december 2009 00:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Yup, dat was ik. Alleen voldoende kcals binnenkrijgen is te kort door de bocht, je lichaam heeft vitamines en mineralen nodig om goed te functioneren. In brood en andere carbs ziten wel wat nuttige dingen zoals b-vitamines en vezels, maar niet in de hoeveelheden die je nodig hebt. Groente en fruit bevatten nuttige stofjes voor het goed functioneren van je lichaam, weerstand en alle processen die zich in je lichaam afspelen. Ook de goede vetten spelen daarbij een grote rol.
Koolhydraten hebben een voorliefde om op je buik te gaan zitten, ook daarom is het goed om voldoende andere dingen binnen te krijgen. Gezonde vetten (vette vis), eiwitten, groente en fruit. Vetten en eiwitten zijn ook nog eens goed vooe het verzadigingsgevoel, waardoor je minder vreetkicks krijgt. Carbs (zeker de snelle) werken die juist in de hand.
Weet ik nog niet, had woensdag pas mijn eerste vergadering maar ze vonden mij wel leukquote:Op vrijdag 18 december 2009 13:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Leuk PF! Ga je het doen?
Weet iemand nog kerstcadeaus die je kunt vragen waarbij je niet precies weet wat je krijgt, maar ook zonder dat je dan iets krijgt wat je totaal niet wilde hebben? Dus mét ruimte voor eigen inbreng maar ook niet té vaag.
Dankjewel!quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:54 schreef Mini_rulez het volgende:
Welkom dan Rituals!Leuke nickname trouwens.
Ik vind vier crackers helemaal niet zo veel hoor. Qua kcals valt dat best mee, hoewel je na zo lang lijnen misschien ook niet meer zo veel kunt hebben. Verder ziet het er ook best netjes uit, die worteltjes zijn in elk geval beter dan snoep. Wat wordt je avondeten?
Zo mee eensquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:46 schreef loveli het volgende:
Laatste wijsheid voor ik de deur uitren: afvallen moet je niet doen met een dieet, maar met een verandering van je levensstijl. Gezonder eten, goed bewegen en ontbijtkoek ritueel verbranden.
Bedankt! Dat visceraal vet 'slechter' is wist ik al wel ja maar ik vraag me af of je zo kort door de bocht kunt zeggen dat koolhydraten zorgen voor meer buikvet. Hier http://diabetes.about.com(...)reduce-belly-fat.htm zeggen ze wel dat 'When test subjects ate a carbohydrate enriched diet, they tended to accumulate fat in the abdomen' maar dat gaat specifiek over mensen met insulineresistentie (kijk maar eens naar het artikel dat ze aanhalen als bron http://care.diabetesjournals.org/content/30/7/1717.long). Ik vraag me af of dat in gezonde mensen ook het geval is. Ik ga het binnenkort als ik tijd heb eens wat verder uitzoeken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:43 schreef loveli het volgende:
Even heel kort door de bocht, haast, het is een combinatie van stress, insulinepieken en slecht eten waardoor buikvet ontstaat. Buikvet en hartkwalen zijn gerelateerd. Gezonde vetten zorgen voor een afname van buikvet, dus visolie is![]()
Carbs (vooral de snelle) zorgen voor een instabiele insulinespiegel, waardoor hongergevoel en vetopslag verstoord worden. Gevolg: ontstekingsreacties, vet op je buik en meer eten dan je nodig hebt.
Nogmaals, erg kort door de bocht, ik gok dat in oonderstaande linkjes een hoop meer info staat in het juiste verband.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buikvet
http://diabetes.about.com(...)reduce-belly-fat.htm
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2008-01/uomh-tml012108.php
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2008-04/uowo-ybf041608.php
Die is lekker hè, die heb ik ook!quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:56 schreef conleche het volgende:
Tip: als je van die stay-up panty's hebt die je moet weggooien wegens ladder: Dat kanten gedeelte voldoet heel goed als haarband.
O en welkom Rituals! Ik heb van Grey's laatst een fles met Rituals mandarijnen doucheschuim gekregen. Met de substantie van scheergel. Echt reuzegrappig en lekker spul!!
quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:06 schreef Viking84 het volgende:
Sushi! We hebben er weer een Miss_S-kloon bij.
so truequote:
Hoe ging die bij jou? Toen ik een paar weken terug weer begon, begon ik met les 7, en les 8 was toen best heel zwaar!quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:42 schreef Twinkle_ het volgende:
*Evy les 8. Lopen door de sneeuw had wel iets, maar ik durfde niet t hard te rennen, uit angst om gigantisch hard op mn gezicht te gaan![]()
fijn zeg! Welke engelse test willen ze dat je doet? K heb toefl 2x gedaan, en dat is een eitje..quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:27 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Hoe ging die bij jou? Toen ik een paar weken terug weer begon, begon ik met les 7, en les 8 was toen best heel zwaar!
En welkom Rituals
Nynke, ik heb een mailtje terug gekregen van de uni, en ik zou er zo op mogen (mits ik het geld betaal en mijn een English proficiency test doe). Dus heel fijn, bedankt nog voor je hulp!
Wij hebben ook wat dingen geshopt, waaronder...... een kookboek en amuselepels!quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben ook heerlijk geshopt, in de sneeuw.. Als je niets moet is het hartstikke leuk, dit weer.
. Ik heb twee kookboeken en amuselepels gekocht, en we hebben lekker warme choco gedronken.
''IELTS 6.5 overall with 6.0 in writing.''quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:31 schreef AKnynke het volgende:
[..]
fijn zeg! Welke engelse test willen ze dat je doet? K heb toefl 2x gedaan, en dat is een eitje..
Ikke welquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Hebben jullie allemaal vakantie ofzo?
quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:54 schreef ColdFeet het volgende:
Held! Ik heb echt mega-langzaam gefietst, het is hier glad en modderig en brrr. En ohhh! Al die ijdele Vlaamse dames blijven zelfs met dit weer stug op hoge hakken lopenIk zie er natuurlijk uit als een middelbare feministe met mijn belachelijke hiking boots, maar ik heb iig warme voeten
Whahahahahahahahaha, ik moest hardop lachen, trut die je bent!quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:11 schreef loveli het volgende:
Mooi dat het lekker was. Ik hoorde dat de meeste trouwjurken technisch zo geavanceerd zijn met elastiek en baleinen, dat je zelf niet eens moeite hoeft te doen in je buik in te houden
Dat je dat kunt, ik val al haast om op mijn platte laarzen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Minstens 6 cm... En toen ik bij m'n ouders langsging even korte laarsjes aangetrokken, om geen bezorgde opmerkingen te krijgen. En natuurlijk een zilveren glitterpanty aan en een fluwelen jurkje. De feministe in mij slaapt nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog wat dingetjes doen voordat ik vakantie heb, dus spendeer mijn dagen in de bieb. Maar Fok is een beetje een afleiding af en toe![]()
quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:17 schreef shinydiscoball het volgende:Geweldig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog wat dingetjes doen voordat ik vakantie heb, dus spendeer mijn dagen in de bieb. Maar Fok is een beetje een afleiding af en toe
Succes met je dingetjes!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
Jij wordt wel heul grappig, zo na een dipje.quote:Op vrijdag 18 december 2009 17:11 schreef loveli het volgende:
Mooi dat het lekker was. Ik hoorde dat de meeste trouwjurken technisch zo geavanceerd zijn met elastiek en baleinen, dat je zelf niet eens moeite hoeft te doen in je buik in te houden
quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:06 schreef Viking84 het volgende:
Sushi! We hebben er weer een Miss_S-kloon bij.
Tofheid! En je jas ook.quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:55 schreef P.F het volgende:
Ik zit in het bestuur van mijn opleidings comissie (overkoepelende & eigen studie)
en ik ben gevraagd als voorzitter!
quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:05 schreef sigme het volgende:
Hoi.
Bijgelezen, geen tijd om echt te reageren (welkom Rituals, fijn SDB, kwak, enzovoorts).
Heb wel vanmiddag in de kantoorwandelpauze even snel bij de Leen Bakker de twee laatste thermoleggings meegekaaid.
En nu ga ik voorbereiden voor slapen, morgen 2:45 de wekker.
dat is voor mij ook te vroeg...quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:05 schreef sigme het volgende:
Hoi.
Bijgelezen, geen tijd om echt te reageren (welkom Rituals, fijn SDB, kwak, enzovoorts).
Heb wel vanmiddag in de kantoorwandelpauze even snel bij de Leen Bakker de twee laatste thermoleggings meegekaaid.
En nu ga ik voorbereiden voor slapen, morgen 2:45 de wekker.
Second that!quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom Rituals
Mijn lijstje vandaag is bagger:
O: bakje yoghurt
T: half zakje dropfruit-duo's (die zijn echt te lekker)
L: bak kwark
T: 2 mandarijnen
D: boerenkoolstamppot en 1/4 rookworst
Ik vond dit de zwaarste les tot nu toe. Denk dat ik m zondag opnieuw doe, op het laatst had ik behoorlijke kramp in mn kuiten, waardoor mn tempo nóg lager lag.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:27 schreef shinydiscoball het volgende:
Hoe ging die bij jou? Toen ik een paar weken terug weer begon, begon ik met les 7, en les 8 was toen best heel zwaar!
Normaal gesproken grijp ik idd naar pakjes zodra er iets in de oven moet, maar deze was helemaal zelf gemaakt! En nog goed gelukt ookquote:Op vrijdag 18 december 2009 21:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oe, die ovenschotel is lekkerrrr!Je sais dat pakjesvoer eigenlijk Kwaadaardig is, maar dan nog, nom!!
![]()
*ook interesse in thermoleggings*
Props!quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:20 schreef Twinkle_ het volgende:
[..]
Normaal gesproken grijp ik idd naar pakjes zodra er iets in de oven moet, maar deze was helemaal zelf gemaakt! En nog goed gelukt ook
Welterusten!!quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Huup en d'r buikspierbaby![]()
[..]
Props!![]()
Ik ben zo duf dat ik al ga slapenBaaai!
Ja zeker! Nu kan ik er nog bij roeien, twee keer per week als ik wil borrelen, in het bestuur van mijn opleiding en mijn bewoners vereniging en ik heb nog tijd en energie overquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:00 schreef conleche het volgende:
Volgens mij heb jij het dit jaar veel beter naar je zin dan vorig jaar tussen die dieet-mutsen, is het niet Pief??
Ik heb m'n SeSa pakje binnen!! Ik kreeg net wat anders en vroeg aan de chauffeur welke buur ik moest aanspreken. Hij werd rood, mompelde iets, liep terug naar zijn bus en haalde onder de stoel het pakje tevoorschijn. Hij vertelde dat bij klanten die hij goed kent () hij vaak 's avonds nog een keer langskomt, maar dat hij het was vergeten.
pakje!!
en ik weet dus wie mij had.
Ergste is weer voorbij. Hoewel grappig doen en korte jurkjes en hakken dragen wel in het patroon passenquote:Op vrijdag 18 december 2009 17:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Jij wordt wel heul grappig, zo na een dipje.![]()
Gaat het weer?
de schnaps smaakten goed gister. Gelukkig is dat het beste van alle slechte opties die je gaf, dus ik maak me niet te druk...quote:Op zaterdag 19 december 2009 06:21 schreef sigme het volgende:
Teveel gedronken, ben je ziek of is er iets vreselijk mis?
Koffie drinken want het gebouw er naast had geen koffie. Maar de koffie corner was al om 15.00 dichtquote:Op zaterdag 19 december 2009 08:21 schreef shinydiscoball het volgende:
Dank jullie allemaal![]()
Wat deed je in mijn school P.F.?![]()
Mogge, ik ga wel gewoon fietsen! Dat ging gister ook goed, heel voorzichtig doen. Volgens mijn baas wordt het vandaag heel druk, Ik hope het so not...
Ja zeg! Op mn werk stonden er de hele tijd kerstkransjes me aan te starenquote:Op zaterdag 19 december 2009 09:23 schreef Daph_ het volgende:
gnagnagnork![]()
![]()
teeveepee. Ben blij als alle sinterklaasrommel en kerstsnoepdingen weg zijn
Thanks, en ik voel me inderdaad weer een beetje beter. Maar ik denk dat vandaag een rustig dagje wordt! M'n huisgenoot is net richting huis voor kerstmis, dus ik heb het hele huis voor mezelf, wat kan ik daar altijd van genieten!quote:Op zaterdag 19 december 2009 08:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Klinkt als een heerlijk dineetje, Nynke. Ik hoop dat jij je ook weer wat lekkerder voelt..
Er rijdt net een bus langs ons huis, die rijden dus. Ga ik daarmee wel naar m'n werk, ik durf nog steeds niet te fietsen..
Uhm...?quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:21 schreef Viking84 het volgende:
En ik heb m'n SeSa-pakje nog steeds niet dus.
Ik had 3 pakjes en ik verwachtte er 2 van bedrijven. 2 handgeschreven 1 gedrukt. Dus ik rukte de 2 meest professionele open en 1 van die handgeschreven was dus mijn cadeautjequote:Op zaterdag 19 december 2009 11:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb hem wel!Net als Viking dus
![]()
Ik vraag me alleen af of ik die bol.com verpakking eraf kan trekkenMisschien zit er wel kadoverpakking onder! Maar ik durf niet voor het geval er geen verpakking onder zit
niet doen!!!quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb hem wel!Net als Viking dus
![]()
Ik vraag me alleen af of ik die bol.com verpakking eraf kan trekkenMisschien zit er wel kadoverpakking onder! Maar ik durf niet voor het geval er geen verpakking onder zit
mijn moeder heeft één van haar beste vriendinnen destijds ontmoet op gorepsreizen naar ver weg in de jaren 70. met een engelse maatschappij in minibusjes met engelsen en nederlanders naar egypte en rusland enzo.... hebben pas contact beetje verloren toen mn moeder ging trouwen en kinderen kreeg, maar er is nog steeds sporadisch contact.quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:48 schreef conleche het volgende:
Bij mij zat er een klein gat in de verpakking, (prbly van de stoel van de bestuurder) en toen kon ik zien dat mijn pakjes waren ingepakt (ik heb dus pakjeS, als in meervoud!!!) en er zit ook een enveloppe bij en nu ligt het gezellig onder de boom.
Gisteren uit eten geweest met een meisje dat ik had ontmoet tijdens die Egypte-reis. Was echt supergezellig. We hadden al om 19 uur afgesproken en ik was pas na enen thuis! Grappig hoor, dat had ik nu nooit verwacht, dat ik van zo'n groepsreis nog een vriendin zou overhouden!!
Ik heb die middelste en die laten dus nog wel wat ruimte over bij je enkels. Ik draag ze dus eigenlijk alleen met een broek er over heenquote:Op zaterdag 19 december 2009 11:54 schreef P.F het volgende:
Welke zijn het leukst (bij maat 41 met dunne enkels dus enorm hoevige units staan natuurlijk niet)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:50 schreef huuphuup het volgende:
ik heb mijn sesa pakje ook nog niet maar das van OUD
oh kwak dat wilde ik nog zeggen, dankzij jouw slaapgrafiek dingetje wil ik nu ook een iPhone![]()
hoe heet die app? ik vind het wel wat voor mn pa.
Daarom draag ik ze ook alleen met een broek er over heen, dan heb ik het voordeel van de enorme hakken die er onder zittenquote:Op zaterdag 19 december 2009 11:58 schreef conleche het volgende:
Ik vind ze allemaal optisch beenverkortend, maar als ik zou moeten kiezen, dan het middelste paar.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:59 schreef P.F het volgende:
Ja ik denk dat ik ze allemaal toch maar niet doe!
Ja dan zijn ze top!!quote:Op zaterdag 19 december 2009 12:07 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Daarom draag ik ze ook alleen met een broek er over heen, dan heb ik het voordeel van de enorme hakken die er onder zitten
hij kostte maar 80 cent, de app!quote:Op zaterdag 19 december 2009 12:13 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
ik wilde net zeggen de middelste!
ik zag een paar dagen geleden een meisje in de trein met zulke enorm leuk laarsjesmaar ze liep snel door en ik durfde niet te vraag waarvandaan en hoe duur enzo
en nu zit ik al een paar dagen met die schoenen in mn hoofd. Te erg
![]()
Thnx kwak! Ik ga het ns doorgeven aan mn paps die is helemaal lyrisch over zn iPhone en allerlei snufjes erop enzo. Dit gaat ie ook wel leuk vinden. Mijn abo loopt in april af geloof ik, misschien dat ik dan ook wel zwicht...
oh daar heb ik me nog heul niet in verdieptquote:Op zaterdag 19 december 2009 12:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hij kostte maar 80 cent, de app!
ik ben tevreden met mn ipod touch, maar zou geen iphone willen. veel ontevreden users gehoord, ook al issie heel hip. mij bevalt vooral de abbonnements opbouw niet...
De post wordt hier belabberd bezorgd, denk dat het daar aan ligtquote:Op zaterdag 19 december 2009 12:17 schreef Loveless85 het volgende:
Ho ho ho ho ho's
Ewelina, let goed op je brievenbus, je pakje is onderweg en je zou hem eigenlijk al moeten hebben
Merry Christmasssss
Wat zij zegt, alleen het rundvlees heb ik niet gehad...quote:Op zaterdag 19 december 2009 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen!
Het kerstdiner van mijn werk gisteren was echt![]()
met de lekkerste aardappelgratin ever!en heerlijk rundvlees, snoekbaars, vooraf heerlijke vis en na ook allemaal lekkere dingen!
en vanavond nasi
Dat klinkt heerlijk, je vrienden zullen wel blij zijn met jou!quote:Op zaterdag 19 december 2009 01:04 schreef AKnynke het volgende:
Ik had voor vanavond een kerstdiner gekookt voor vrienden. Voor bietencarpaccio met appel, geitenkaas en walnoten. Hoofd: rosbief met aardappelgratin, spruitjes met spek en sjalotten-compote en stoofperen, en na mini-pavlova's..en daarna schnaps. Ik heb 150 ml. schnaps gedronken, en ik weet niet hoeveel rode wijn, maar de afwas is gedaan!
Het was erg lekker! En nu maar slapen, lijkt me!
Ze vonden het in ieder geval lekker! Zo, k heb mezelf eens onder de douche doorgehaald, en nu maar eens aan de studie. Moet ook gebeuren..quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:09 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat klinkt heerlijk, je vrienden zullen wel blij zijn met jou!
Die kabouter Wesley is echt leuk.
Toen ik begon woog ik dik in de 80 kilo, denk zeker 85 kilo als het niet meer is, had toen geen weegschaal, mn streef was eerst 68, toen 65 en nu weet ik het niet goed, wil eigelijk naar de 60, maar woog een tijdje geleden al 62 en kreeg toen steeds commentaar dat ik niet dunner moest worden, krijg dan smal gezicht, zichtbare ribben enzo maar nog wel steeds een buikje en stevige benenquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:08 schreef Rituals het volgende:
Koud vandaag! Wel lekker om even buiten te zijn. Alleen verschrikkelijk om boodschappen te moeten doen. Wat een drukte.
Dankje Ek-Mei. Netjes ook, 20 kg! En nu 64,4!Wat is jouw 'streefgewicht'? Lukt het wel om nu goed op gewicht te blijven en niet te jojo-en?
Ik heb me vandaag laat gewogen (pas tegen de middag, dus stiekem is het niet helemaal eerlijk), maar ik woog vandaag 69,7! Weer onder de 70. Nu even kijken of dat morgen nog steeds zo is
.
Lijstje:
O/L: Drie meergranencrackers rookkaas
T: Worteltjes
D: Falafel
T: Frambozen (evt met magere yoghurt)
Knap hoor! Een streefgewicht is altijd lastig vind ik. Ik woog 105 kg en wilde toen graag een gezond BMI, dus 75 kg was mijn streefgewicht. Toen ik dat had bereikt wilde ik graag onder de 70, toen ik daar was wilde ik richting de 65. Fijn dat jij nu een gewicht hebt bereikt waar je tevreden mee bent! En die 7 zien is inderdaad niet leuk! Ik vind het sowieso nog een beetje lastig om te zien dat mijn gewicht schommelt ipv alleen maar zakt. Je kunt/moet natuurlijk niet blijven afvallen, maar ik vind het altijd zo leuk als dat getalletje op de weegschaal lager is dan de keer ervoorquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:19 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
Toen ik begon woog ik dik in de 80 kilo, denk zeker 85 kilo als het niet meer is, had toen geen weegschaal, mn streef was eerst 68, toen 65 en nu weet ik het niet goed, wil eigelijk naar de 60, maar woog een tijdje geleden al 62 en kreeg toen steeds commentaar dat ik niet dunner moest worden, krijg dan smal gezicht, zichtbare ribben enzo maar nog wel steeds een buikje en stevige benen. Dus ik weet het niet goed, als ik zo blijf zoals nu vind ik t best denk ik, ben nu wel een beetje gezond aan het doen zodat ik met de feestdagen niet gelijk weer tegen de 70 kilo aan zit ofzo.
Ik schommel wel geregeld, weeg de laaste maanden tussen de 64 en 68 kilo.
Fijn dat je weer onder de 70 zit, ik woog in de zomer toen ik op vakantie was geweest ook weer 70, das echt niet leuk om die 7 weer te zien
oh ik wilde zelf ook weer een abo nemen maar dan idd juist voor het kadoquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:38 schreef P.F het volgende:
Iemand interesse in een Glamour abonnement voor 10 euro? Ik wil namelijk het cadeau maar ik heb al een abonnement..
ja ik wilde diep van binnen heel hard gillen: sorry dat ik geen nieuwe fiets van 700 euro kom kopen, en sorry dat ik niet meteen mn voor en achterwiel en trommelremmen en versnelling gesloopt heb, maar je bent verdorie FIETSENMAKER ook voor kleine klusjes...quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:32 schreef P.F het volgende:
Misschien omdat het eh.. basisdingen zijn? Maar goed, het is zijn beroep..... Dan had hij maar vliegtuigsbouwer moeten worden..
Jeetje, knap! Hoe gaat het op gewicht blijven? Heb je ook periodes gehad dat je ineens (meer) behoefte had aan ongezonde dingen? (zoals ik de afgelopen twee weken)quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Herkenbaar Rituals..
Zelf ben ik begonnen met 87 kg bij 1.70 kg (in januari 2008) en nu weeg ik zo'n 56 kg...
Dit vooral door veel, regelmatig en gezond te eten.
Ook bewegen natuurlijk, ook al kost het me moeite, ik probeer een uur beweging, in welke vorm ook, te krijgen.
Tot op heden met succes
Vind het moeilijk, afvallen is 1 ding maar nu is het nog elke dag opletten, heel bewust zijn zonder dat je gewicht moet verliezen. Erg lastig wel want waar doe je het voor? Gek is dat.. en snaaien, ja heel erg maar dan kan mij daarna wel weer een week netjes houden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:38 schreef Rituals het volgende:
[..]
Jeetje, knap! Hoe gaat het op gewicht blijven? Heb je ook periodes gehad dat je ineens (meer) behoefte had aan ongezonde dingen? (zoals ik de afgelopen twee weken)
Ik moet eerlijk toegeven dat ik amper gesport heb. Ik doe wel alles fietsend en ik loop redelijk wat, maar echt sporten doe ik bijna nooit. Ik wilde gisteren naar de sportschool gaan, maar toen besefte ik me dat mijn sportbroek inmiddels tig maten te groot is
.
Volgens mij is op gewicht blijven lastiger dan afvallen! Knap dat het je zo goed lukt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:46 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Vind het moeilijk, afvallen is 1 ding maar nu is het nog elke dag opletten, heel bewust zijn zonder dat je gewicht moet verliezen. Erg lastig wel want waar doe je het voor? Gek is dat.. en snaaien, ja heel erg maar dan kan mij daarna wel weer een week netjes houden.
Heb nog geen sportschool van binnen gezienZwemmen, wandelen en fietsen (bejaardtrio noem ik het maar) doe ik het mee, wil namelijk niet te moe worden
Volgens mij ben jij behoorlijk goed bezig hoor!
quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:39 schreef Viking84 het volgende:
Serieus: ik heb m'n SeSa-pakje nog niet.
En nu ga ik verder met opruimen.
chocolade kerstballetjesquote:Op zaterdag 19 december 2009 10:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja zeg! Op mn werk stonden er de hele tijd kerstkransjes me aan te starenVan die musketdingen van chocola
"Eeeet mijjjjj
" Toch heb ik maar weinig Kerstsnoep gekocht tot nu toe
Merendeel vind ik namelijk flauw, 'chocolade kerstballetjes' zijn gewoon veredelde paaseieren
kan ik me best voorstellen hoor! en weet ook niet hoe de straten er daarbij liggen natuurlijk. gisteravond heb ik even een stuk gewandeld en stukjes tussendoor gerend en toen merkte ik dat het eigenlijk best wel kon, maar heb dan ook alleen op sneeuwstukjes gerend en niet op van die bijna weg maar juist extra ijzige stukkenquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:30 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben eerlijkgezegd best bang voor die gladheidVooral ivm naderende vakantie en middelmatige kniebanden
Ik zie morgenochtend wel, anders. Het zou misschien nog gaan sneeuwen vannacht, toch?
Ik heb net een abonnementquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:38 schreef P.F het volgende:
Iemand interesse in een Glamour abonnement voor 10 euro? Ik wil namelijk het cadeau maar ik heb al een abonnement..
Betovering is het leukstequote:
*geeft een sticker*quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben gewoon naar de sportschool geglibberd voor RPM vanochtend.
*trots kijkt*quote:
Ik heb ook nog niets. Groningen ligt blijkbaar niet op de route dit jaar.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:39 schreef Viking84 het volgende:
Serieus: ik heb m'n SeSa-pakje nog niet.
En nu ga ik verder met opruimen.
Jullie zijn natuurlijk ook niet zo goed bereikbaar op dit moment!quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb ook nog niets. Groningen ligt blijkbaar niet op de route dit jaar.
Het valt mee nu hoor! De wegen zijn over het algemeen goed berijdbaar, en ik denk zelfs dat ik morgen weer op de fiets naar m'n werk ga.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:44 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Jullie zijn natuurlijk ook niet zo goed bereikbaar op dit moment!Hoeveel sneeuw ligt daar nu?
Oh, da's mooi kut! Wanneer is jullie uitpak avond van SeSa dan? Hopelijk zijn ze wel op tijd!quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Het valt mee nu hoor! De wegen zijn over het algemeen goed berijdbaar, en ik denk zelfs dat ik morgen weer op de fiets naar m'n werk ga..
Dus die pakjes hadden er allang kunnen zijn!.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Als je oliepomp kaduuk is hoort het lampje te branden (geen oliedruk = lampje). Werkt de verwarming wel? Als je in de slangen van koelsysteem knijpt, dan moeten ze op spanning staan. Anders heb je misschien ergens een lek. Als 'ie weer koud (quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:42 schreef motorbloempje het volgende:
huuuuuuauto kapot.... pomp van olie of koel.
.. zijn nu een uur bezig met in etappes thuis komen... 7km....en het is -13.... anwb was te druk dus dan liever thuis wachten.....
nog 1km te gaan.....
koelvloeistof was voor zover we konden zien vloeibaarquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je oliepomp kaduuk is hoort het lampje te branden (geen oliedruk = lampje). Werkt de verwarming wel? Als je in de slangen van koelsysteem knijpt, dan moeten ze op spanning staan. Anders heb je misschien ergens een lek. Als 'ie weer koud () is, motor aanzetten em radiator voelen of 'ie een beetje opwarmt.
Valt het op dat ik graag met oude meuk rijd?
that's the spirit!quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:54 schreef Sarabi het volgende:
20 december is het nieuwe 1 januariik word gek van het gesnoep van mezelf en het niet bewegen. Als ik nog twee weken door ga kom ik vijf kilo aan..... Dus ik begin morgen, tijdens de kerstdagen zal het diner wel iets meer zijn maar geen snoep en snacks meer voor mezelf
Nog even opwarmen jijquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
koelvloeistof was voor zover we konden zien vloeibaar
geen lekken onder de auto
Ligt er verder aan of het een olijPIJL of olieDRUK sensor iswant als het een oliepijlsensor is: er zat voldoende olie in.
als je bij schoonfamilie zit gaat dat niet op, met zoals mijn oudersquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:58 schreef Wolve000 het volgende:
Tip van Jip: als je het niet koopt, kan je het ook niet opeten!
zomgquote:Op zaterdag 19 december 2009 22:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Nog even opwarmen jij![]()
[small]Normaal gesproken wordt de oliedruk gemeten.[small]
heb genoeg basisingredieënten in huis om iets te maken als er bezoek komtquote:Op zaterdag 19 december 2009 22:06 schreef neen het volgende:
Je moet altijd eten in huis hebben voor eventueel bezoek![]()
ah! Waar in Nijmegen woon jij?quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:07 schreef Rituals het volgende:
Wat rot van de auto MoBlo! Het is inderdaad echt super koud buiten. Jij/jullie woont/wonen ook in Nijmegen of niet? Vanmorgen was het -14 graden!
Leuk rokje Ewelina. Ik ben van plan volgende week ook weer eens te gaan shoppen. Misschien kom ik nog iets leuks tegen wat ik met kerst aan kan.
Goed plan Sarabi. Ik doe met je mee. Vandaag ging helemaal niet zoals gepland en ik ben het zat! Vanaf NU is het klaar en ga ik weer normaal doen.
Ongeveer de planning voor morgen (afhankelijk van hoe laat ik wakker word en wat ik allemaal ga doen):
O/L: Grapefruit (evt met magere yoghurt)
T: 1/3e komkommer, 2 tomaten
T: 2/3e komkommer
D: Tomatensoep, tarwebroodje
daar doe ik dus serieus niet meer aanquote:Op zaterdag 19 december 2009 22:06 schreef neen het volgende:
Je moet altijd eten in huis hebben voor eventueel bezoek
Graafseweg (5 minuten fietsen van het centrum)quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ah! Waar in Nijmegen woon jij?
In Wijchen was het daarnet dus -13 idd.. hier zegtie nu -11toch 2 graden 'warmer'
en die hoeveelheid eten is echt té weinig.. niet gezond
ik zou er toch nog 2 of 3 knackebrodjes ofzo tussen plakken, want zelfs voor een korte dag is 't echt weinig: komkommer doet echt nietsquote:Op zaterdag 19 december 2009 22:13 schreef Rituals het volgende:
[..]
Graafseweg (5 minuten fietsen van het centrum). En jullie? Volgens mijn metertje is het hier nu trouwens -10
.
Ik sta morgen waarschijnlijk echt laat op, dus dan 'kan' ik ook minder eten. En de tomatensoep is vrij gevuld en daar neem ik dan een paar borden van. Dus maak je geen zorgen.
Ja afhankelijk van hoe mijn dag eruit ziet kan ik best nog 2/3 crackers eten (met van die héérlijke slankie 20+ smeerkaasquote:Op zaterdag 19 december 2009 22:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou er toch nog 2 of 3 knackebrodjes ofzo tussen plakken, want zelfs voor een korte dag is 't echt weinig: komkommer doet echt niets
En wij wonen 'aan het eind van de Graafseweg': Dukenburg
Eitje erbij?quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:20 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ja afhankelijk van hoe mijn dag eruit ziet kan ik best nog 2/3 crackers eten (met van die héérlijke slankie 20+ smeerkaas). En ik heb ook nog meer tomaten mocht ik daar zin in hebben.
Nijmegen. Heerlijke stad vind ik het!
ik kan het echt nietquote:Op zaterdag 19 december 2009 22:09 schreef motorbloempje het volgende:
hier kan snoep altijd wel zonder problemen blijven liggen
hartigheid daarentegen
Goed idee! Ik neem er een eitje bij. Ik denk zelfs als O/L (met twee crackers) en dan schuift de grapefruit door als extra T.quote:
nah voor een hoop bezoek is dat ook teveel moeitequote:Op zaterdag 19 december 2009 22:28 schreef neen het volgende:
En als je het nog warm moet maken dan? Voor bezoek doe ik dat wel maar om dat alleen voor mezelf te doen daar ben ik veel te lui voor
Gut, ik ben eigenlijk geen voorstander van calorieen tellen, maar ik zou je nu toch wel willen aanraden dat even te doen!quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:31 schreef Rituals het volgende:
[..]
Goed idee! Ik neem er een eitje bij. Ik denk zelfs als O/L (met twee crackers) en dan schuift de grapefruit door als extra T.
Dus:
O/L: Twee meergranencrackers met een eitje
T: Grapefruit (evt met magere yoghurt)
T: 1/3 komkommer, 2 tomaten
D: Tomatensoep, tarwebroodje
T: 2/3 komkommer
Zoiets (of in een net wat andere volgorde). Ziet dat er beter uit?
Je bent vegetarier? Waar haal je de meeste eiwitten vandaan?quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:30 schreef Rituals het volgende:
Je hebt gelijk ColdFeet. Lastig. Dan eet ik morgen een extra boterham (eitje op een boterham vind ik sowieso lekkerder dan op een cracker), nog wat augurken en op het tarwebroodje een vegetarische burger (als een soort hamburger dus).
Nou, mijn ouders zijn vegetariërs, dus van huis uit heb ik nooit vlees gegeten. Toen ik een jaar of 16 was ben ik af en toe vlees gaan eten, maar eigenlijk vind ik het niet super lekker. Nu eet ik heel af en toe vlees als ik bij anderen eet, maar voor mezelf maak ik het eigenlijk zelden. Wel eet ik vrij regelmatig kipfilet op brood/cracker. Eiwitten krijg ik denk ik voornamelijk binnen via yoghurt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Je bent vegetarier? Waar haal je de meeste eiwitten vandaan?
Was t maar waar.quote:Op zondag 20 december 2009 00:14 schreef Rituals het volgende:
Zie je wel verschil in de spiegel? Dat je 'strakker' bent dan je drie maanden geleden was?
Bijna overheen gelezen, tof!!!!!!quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:36 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben toegelaten tot de studiereis!![]()
![]()
En ik heb vandaag nieuwe leuke kleren gekochtNieuwe grijze skinny jeans, olijfgroen/roze rok met print en dan nog een olijfgroene bolero voor op die rok...
Ik heb het ook geprobeerd. En ik kan bijna niet meer sporten want ik train al 7 keer in de week. Ik kom hier dus ook een beetje voor advies.quote:Op zondag 20 december 2009 00:11 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kom voor een advies. Ik wil afvallen, maar het lukt totaal niet.
Ik ging van niet of één keer per dag eten naar vaker en beter eten. Ondertussen ging ik van vrijwel niet meer bewegen naar wat hardlopen, langer en vaker met de hond lopen en zwemmen.
Bijna drie maand later zit ik nog op exact hetzelfde gewicht, zelfs de .7. Chips, pizza ed laat ik ook staan al at ik dat al niet heel vaak. Wat doe ik dan toch in hemelsnaam fout?
Zó waar! Ik zou het liefst alleen maar warm eten en dan al dat brood en zoetigheid afschaffen.quote:Op zondag 20 december 2009 02:50 schreef P.F het volgende:
Ik heb eigenlijk nog geen kerstkransje op! Wel een sneetje kerstbrood.. Maar ook echt maar 1!
Hm... Oja en vanavond een klein stukje banketstaaf, ik was op een feestje! Maar banketstaaf is meer van sinterklaas toch
!!
En ik had eigenlijk ook al geen pepernoten op want tsja... Ik eet liever een warme maaltijd van dat geld!! Het is veel chiller om twee keer per dag warm te eten dan koekjes
Fijn voor je.quote:Op zondag 20 december 2009 10:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb net m'n baas mobiel gebeld, die was bijna bij de winkel maar denkt niet dat we open gaan, dus ik mocht thuis blijve. Gelukkig, ik zat me alweer enorm te stressen..
Aan m'n scriptie schrijven, ben ik bang. Dat heb ik een beetje verwaarloosd de laatste dagen. Het is ook veel te gezellig als Do2 thuis is.quote:Op zondag 20 december 2009 10:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Fijn voor je.
Dagje onverwacht vrij, lekker taartjes bakken in je knusse huisje?
Nou, inderdaad. Ik krijg spontaan hoofdpijn van dat soort lijstjes. Hoe kun je er in hemelsnaam de dag op doorkomen?quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gut, ik ben eigenlijk geen voorstander van calorieen tellen, maar ik zou je nu toch wel willen aanraden dat even te doen!
Volgens mij kom je max. rond de 700 uit met zo'n lijst, en dat is belachelijk weinig. Zelfs als je uitslaapt.
Ik ga morgen vanaf hier met de trein richting Bremen. Maar, ze zijn hier wat meer gewend dan in NL geloof ik...quote:Op zondag 20 december 2009 11:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
In NL rijden ze al sinds woensdag amper.
Hee Hara!!quote:Op zondag 20 december 2009 00:11 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kom voor een advies. Ik wil afvallen, maar het lukt totaal niet.
Ik ging van niet of één keer per dag eten naar vaker en beter eten. Ondertussen ging ik van vrijwel niet meer bewegen naar wat hardlopen, langer en vaker met de hond lopen en zwemmen.
Bijna drie maand later zit ik nog op exact hetzelfde gewicht, zelfs de .7. Chips, pizza ed laat ik ook staan al at ik dat al niet heel vaak. Wat doe ik dan toch in hemelsnaam fout?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |