Ik denk dat het goed is voor mezelf als ik hier kom mee posten. Ik ben iets meer dan 35 kg afgevallen het afgelopen jaar. Dit ging me heel erg gemakkelijk af, maar ik merk dat ik het nu ineens moeilijker krijg. Mijn streefgewicht was 65 kg (bij een lengte van 174 cm). Twee weken geleden woog ik ongeveer 67 kg en toen ging het mis. Ineens ging ik veel meer eten (snaaien). In de periode van afvallen had ik zelden behoefte aan chips/snoep/chocolade/koekjes etc., maar de afgelopen twee weken was ik daar juist heel erg mee bezig. Ik heb toen ook véél meer ongezonde dingen gegeten dan normaal. Mijn probleem is vooral dat ik niet één lekker dingetje kan pakken (bijv. een koekje), maar meteen een hele zak/rol op eet. Dat heb ik overigens ook met gezond eten. Zo eet ik meteen een heel doosje cherrytomaatjes, een hele zak worteltjes of een hele komkommer i.p.v. een beetje. Soms lukt dit een periode wel goed, maar ik verval wat dat betreft makkelijk in mijn oude patroon.
Vanmorgen heb ik weer gewogen (iets wat ik eigenlijk bijna dagelijks doe

) en toen woog ik 'plotseling' 70,5 kg. Kortom: het afvallen gaat niet meer de goede kant op

. Daarom ga ik nu weer beter op mijn eten letten. Hopelijk helpt het posten van eetlijstjes daar een beetje bij.
Lijstje tot nu toe
O: Twee meergranencrackers met slankie 20+ smeerkaas, tomaat
T: Twee meergranencrackers met slankie 20+ smeerkaas
L: Tomatensoep, 2 tomaten
T: Zak geschrapte worteltjes (500 gr.)
Normaal eet ik niet zoveel crackers, maar vanmorgen had ik een tentamen en ik wilde voorkomen dat ik honger zou krijgen. De slankie 20+ smeerkaas vind ik overigens helemaal niet lekker! Ik heb twee kuipjes die ik nog opmaak, maar daarna koop ik het niet meer.
Your body. Your soul. Your rituals.