Verkeerde interpretatie van mijn kant waarschijnlijk, mijn excuses... Zal het even uitleggenquote:Op vrijdag 11 december 2009 12:26 schreef Mejuffrouw het volgende:
[..]
Is dit al klieren? Ik bedoelde er alleen mee dat dit topic erg snel ging.
En nee ik heb op het moment weinig nuttigs toe te voegen. Na verandering van medicatie kom ik 1,5 kilo per maand aan. dus zit alweer bijna op oude gewicht.ondanks een nette calorie inname van ongeveer 1700. Zeer frustrerend
yep wel uit eten. Iig turksquote:Op vrijdag 11 december 2009 13:56 schreef ColdFeet het volgende:
DE, en lekker uit eten natuurlijkMet je hummus
Maar fijn dat het zo goed lukt, en dat het ook relatief weinig moeite kost (tenminste, dat idee heb ik wel bij je). En dat je je hardloopspul meeneemtYou big fat addict!!
Ik laat de mijne maar thuis, moeten een beetje licht reizen en ik beweeg sowieso vast wel genoeg (wandelen, zwemmen/snorkelen, kanoen).
Was gisteren aan 't kletsen met de eigenaar van de sportschool waar ik kom, blijkbaar is het in januari gemiddeld 20% drukker dan in andere maanden. Mei (voor de zomervakantie) en november (voor de feestmaand) zijn gemiddeld 10-15% drukker. Toch leuke statistiekenquote:Op vrijdag 11 december 2009 13:56 schreef DarkElf het volgende:
ik geloof niet in goede voornemens met oud en nieuw.. als je het de rest van het jaar niet kan waarom zou 1 jan dan ineens magisch zijn?Gewoon doen dus als je iets wilt
Ik kom hier al een half jaar, maar ben voornamelijk een meelurker. In de hoop op nog meer inspiratiequote:Op vrijdag 11 december 2009 13:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Verkeerde interpretatie van mijn kant waarschijnlijk, mijn excuses... Zal het even uitleggenAls iemand die ik normaal nooit in dit topic zie, komt binnenvallen met 'crash topic', dan link ik 'crash' aan überslechte manier van gewicht verliezen en niet aan 'hee, dit topic gaat snel'. Is dat heel raar?
Je moet natuurlijk weleens nee zeggen tegen dingen, en ook weleens jezelf pushen om toch te gaan sporten, maar ik bedoelde dat je in het algemeen nog ruim voldoende kunt genieten van lekker etenquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:00 schreef DarkElf het volgende:
[..]
yep wel uit eten. Iig turksmaar we zaten ook al Japans te denken dus das prima... en idd kost het mij relatief weinig moeite (heb heus wel baaldagen hoor maar die zijn tot nu toe minimaal eigenlijk) ...
jij gaat genoeg bewegen idd! En zweten dus das ook goed
oh ja zeker hoor, ik geniet genoeg en als je koken leuk vindt zijn er zat dingen die je gewoon kan eten dus ik heb het niet slecht . Buiten dat ik wil niet echt keihard lijnen; funest voor mijn humeur en bovendien houd ik t dan toch niet vol en dus is deze manier veel beter. langzamer maar prima te doen, nou ja je kent het zelf ..quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk weleens nee zeggen tegen dingen, en ook weleens jezelf pushen om toch te gaan sporten, maar ik bedoelde dat je in het algemeen nog ruim voldoende kunt genieten van lekker etenIk bedoel niet dat het niet weleens rot kan zijn, hoor
Maar ik weet dat mijn vader bijvoorbeeld altijd heel fanatiek lijnde, en dan echt zielig en verdrietig was, want 'je mag helemaal niks'.
en zodra hij op streef was weer keihard losging
Gelukkig is dat mijn doel niet. En al helemaal niet mijn droom. En ben blij dat mijn lief dat ook niets vind. Voor mij mag het strakker. Bij voorkeur 1 blok, maar zeker geen 6 tot 8quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:50 schreef Vido het volgende:
Haha, wasbordje/blokjes/six-pack, de droom van elke man die aan het afvallen is denk ik zo, of in ieder geval 95%
Amenquote:Op vrijdag 11 december 2009 13:56 schreef DarkElf het volgende:
ik geloof niet in goede voornemens met oud en nieuw.. als je het de rest van het jaar niet kan waarom zou 1 jan dan ineens magisch zijn?Gewoon doen dus als je iets wilt
lekkere rucola sla met ananas, rode ui en wat andere dingetjes die je lekker vindt?quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:08 schreef Ender_W het volgende:
Zo, net eerste training in de nieuwe sportschool gehad. En gelijk het trainingschema van de instructeurs overhoop gehaaldBijna alles is zwaarder en intensiever geworden. En nog meer oefeningen erbij
maar het ging wel lekker. Ben benieuwd of ik maandag nog spierpijn heb..., zal wel meevallen. Voor de rest vanmorgen ontbeten met een bakje Cruesli/muesli/cornflakes... heerlijk. Zometeen lunch, ik denk 2 sneetjes brood en vanavond is nog niet bekend. Ik moet de boodschappen doen en ik ga wel wat gezonds maken denk ik. Iemand suggesties
Tofheid!quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef DarkElf het volgende:
vanmiddag in de stad een rokje naar de naaister gebracht, zonde om weg te doen want nog vrij nieuw maar hij moest al flink ingenomen wordenen een nieuw jurkje gekocht, een maat kleiner dan anders en je ziet er echt heel duidelijk in dat mijn lichaam anders wordt
ik vond het een uitdaging...quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:56 schreef ColdFeet het volgende:
Ben benieuwd hoe het rijstpapier-avontuur jou vergaat, DEDe vulling is echt
maar die vellen vond ik een drama!
Victory! Volgens mij is dat veel meer genieten dan zomaar een hele zak naar binnen schuiven. Way to go, lady!quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:32 schreef DarkElf het volgende:
oh ja in t kader van, genieten kan met mateik heb vandaag bij een bonbonzaak 2, jaja maar 2, rondjes borstplaat gekocht, vanille en chocoloade. T was zo licht dat de kassa er niets mee kon
en het was heel lekker en ik ben echt trots dat ik er maar 2 gekocht heb
quote:Op zondag 13 december 2009 09:09 schreef Stout het volgende:
wow wat goed al die lijstjes en trainigen
Hier gisteren op jacht naar een broek : ik kon kiezenwaar ik voorheen in maat 56 zat , heb ik nu maatje 48 ! Als dr een 46 was geweest had ik die gedaan, maar helaas was die dr niet...
Ben echt bijna uit de grote matenOja en ik heb ook nog laarsjes voor onder de broek
quote:Op zondag 13 december 2009 11:16 schreef Stout het volgende:
ja echt zo heerlijk
Zoonlief was mee en die zei ook mam, je ziet er goed uit ....dan smelt je toch ?
wat goedquote:Op zondag 13 december 2009 09:09 schreef Stout het volgende:
wow wat goed al die lijstjes en trainigen
Hier gisteren op jacht naar een broek : ik kon kiezenwaar ik voorheen in maat 56 zat , heb ik nu maatje 48 ! Als dr een 46 was geweest had ik die gedaan, maar helaas was die dr niet...
Ben echt bijna uit de grote matenOja en ik heb ook nog laarsjes voor onder de broek
nee eigenlijk niet maar ik ben ook geen snoeper. meer een bourgondierquote:Op maandag 14 december 2009 09:52 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Hebben jullie ook meer zin in snoepen met die koude weer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar hulde!Ja doei.
Ik weet alleen dat de Decathlon in Nederland achterlijk duur isquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:41 schreef DarkElf het volgende:
sportbeha daar ga ik morgen eens voor kijken, iemand ervaring mee?
Apart dingquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:41 schreef DarkElf het volgende:
Geen idee of het klopt, maar ik vind het erg weinig en niet direct de meest optimale keuze qua voedingsmiddelenquote:Op dinsdag 15 december 2009 21:44 schreef MoonCore het volgende:
Even een vraagje ben laatst begonnen met calorieën tellen en vraag me af of dit ongeveer klopt of houd ik mezelf voor de gek qua calorie aantallen?
Di 15 december 2009 1245
1 kop koffie met koffiemelk 50
3 beschuiten met (weinig) hagelslag 185
1,5 bord macaroni met groenten 650
1 kop cappucino 60
2 bruine boterhammen met hagelslag 200
1 kop warme chocolademelk 100
heb jij een shockabsorber? net als sjeen?quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:11 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb er ooit mee in m'n handen gestaan, DE, maar ik vond met niet stevig genoeg aanvoelen
das een idee, eens zien of ik naar antwerpen kan morgen..quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:22 schreef ColdFeet het volgende:
Bij de Galeria Inno hebben ze ook shockabsorbersIk ben fan, hoor. Da's het meer deugdelijke snoer- en hijswerk
Niet mooi, en achteraf de strepen in je vel, maar het zit 10x beter.
Daar hebben we een mooie banner voor Sjeen!quote:Op maandag 14 december 2009 17:21 schreef Sjeen het volgende:
Hadden jullie deze al gezien?
Fok!kerstactie 2009: Madalief!!
Ik probeer het nog even zonder!quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:41 schreef DarkElf het volgende:
Jaja, ik pas op! Maar voorlopig worden ze alleen maar kleiner lijkt he?quote:Op woensdag 16 december 2009 07:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je last krijgt wel een gaan halen hè?
Kweenie. Krijg nu al rare blikken met dat badpak van mij.quote:
ja dat ook dusquote:Op donderdag 17 december 2009 09:28 schreef Jarno het volgende:
Ik kan zelf wel aardig rijden in de sneeuw maar je bent vaak niet de enige op de weg enzo..
quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:37 schreef DarkElf het volgende:
net alle boodschappen gedaan, was af en toe wat avontuurlijker dan gisteren het autorijdenT vriest nog 4 graden hier en overal ligt prut en ijs dus mensen waren , gelukkig, heel voorzichtig.
En natuurlijk rustig gas geven en uit rollen ipv remmen, moet er alleen niet een fazant ineens voor je auto fladderendan rem ik dus wel,. maar ik heb wel eerst braaf gekeken of er niets achter mij zat (nee dus) en ik reed maar 30 dus t kon
stom beest!
nee das sielugquote:
Mopperkontquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:35 schreef Jarno het volgende:
Sneeuw is alleen leuk als je niet hoeft te werken, geen boodschappen hoeft te doen en er gewoon van achter het glas van kunt genieten.
Eh ja, ik ga nu eenmaal niet voor m'n lol in 600 kilometer file staan, parkeren op spiegelgladde parkeerterreinen en met de fiets over de ijsbaan hier die ze een fietspad noemen. I'm funny that way!quote:
81 hadden ze het over.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:47 schreef DarkElf het volgende:witte kerst
dat zou fijn zijnde laatste keer echte witte kerst was in 81 of 83 ofzo
Dan moet iedereen lekker verplicht thuisblijven, heerlijk toch?quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
81 hadden ze het over.
wordt lekker knallen op 2e kerstdag als iedereen met bevroren auto's over amper gestrooide wegen naar familie en meubelboulevard trekt....
That is SO not gonna happen and you know itquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:52 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Dan moet iedereen lekker verplicht thuisblijven, heerlijk toch?
Ik weet het, het kostte mij vanmorgen ook dubbel zoveel tijd als normaal om werkwaarts te gaan... Maar kom, het is toch prachtig nu, buiten? En door de sneeuw lopen is hartstikke leuk!quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eh ja, ik ga nu eenmaal niet voor m'n lol in 600 kilometer file staan, parkeren op spiegelgladde parkeerterreinen en met de fiets over de ijsbaan hier die ze een fietspad noemen. I'm funny that way!
Kom op, sneeuw is leuk, maar in het dagelijks leven gewoon erg lastig als je op je werk of naar school wilt komen.
Props!quote:Op maandag 28 december 2009 15:52 schreef Burdie het volgende:
Kerst doorgekomen zonder aan te komen!
Ahh okquote:Op woensdag 30 december 2009 21:16 schreef Sjeen het volgende:
Roaccutane, laatste redmiddel bij acne... Ik vond me met 33 jaar ondertussen wel te oud voor jeugdpuistjes
Blijvend gewichtsverlies van 10% is al een grote verbetering voor je gezondheidquote:Op donderdag 31 december 2009 10:39 schreef Sjeen het volgende:
Mooi begin Sarabi! Ik wil eigenlijk richting jouw startgewicht, maar dat is waarschijnlijk ijdele hoopMijn startgewicht is nu 89 kilo en mijn eerste doel is 84,9 kilo... Haalbaar streven is waarschijnlijk om onder de 80 kilo te komen. En dan dat vast te houden
I knowquote:Op donderdag 31 december 2009 10:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Blijvend gewichtsverlies van 10% is al een grote verbetering voor je gezondheid
Goedzoquote:Op donderdag 31 december 2009 10:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
I knowBen ook superblij met het feit dat ik in elk geval al 4 jaar lang 16 kilo kwijt ben, die komen wat mij betreft ook echt nooit meer terug. Dat is ruim 15%
En nu ga ik weer voor 15% van mijn huidige gewicht
Als ik daar dan weer een gedeelte permanent van kan behouden, is dat alleen maar heel fijn!
wow wat een discipline, ik was allang op de weegschaal gaan staan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:56 schreef Nissa het volgende:
Dankjewel voor de welkommetjes.
@Boadicea: gevonden!
"Lilithu (1m68), is nu 110 kg en wil graag minder dan 80 kg wegen."
Ik ben uiteindelijk nog gestegen tot 130.
Ik gok dat ik nu vooraan de tachtig weeg, maar dat zal ik morgen dus zien.Altijd spannend.
ook jij welkom... ik word dan altijd zo nieuwsgierig wat de vorige username dan was....quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:40 schreef winka het volgende:![]()
Ik wil ook graag meedoenOf in ieder geval meelezen. Ik ben namelijk nogal een onregelmatige forumster. Heb een aantal jaar geleden ook druk meegepost onder een andere username.
Ik heb nu een bmi van 27, denk ik. Ga morgen maar even een weegschaal halen. De nood is namelijk hoog, want ik pas nauwelijks nog kleding. Ik ben weer eens van maat 40 naar 44 gegaan. Helaas moet het weer ver komen voordat ik er wat aan ga doen. Eerst denk ik dan steeds dat het wel meevalt, totdat ik dan foto's van mezelf zie![]()
Ik heb nog geen afvalplanWas wel eerst een regelmatige hardloopster, dat wil ik nu weer gaan oppakken als het wat minder glijerig en glibberig wordt buiten.
Dankjequote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:43 schreef Boadicea het volgende:
[..]
ook jij welkom... ik word dan altijd zo nieuwsgierig wat de vorige username dan was....
Wat zouden verbeterpunten zijn voor jou? Je weet vast diep in je hart wel waar je nu de mist in gaat...
hier same... thuis zitten en niks moeten is funest... laat mij maar werken (of dat nu in of buitenshuis is maakt niet uit) zodat er ritme is.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:09 schreef Boadicea het volgende:
winka, dat is even een tegenvaller dan.. Maar het gaat vast snel weer omlaag.
ik zag op 1 januari ook het hoogste getal op deze weegschaal. Ok, het is nog steeds flink onder wat ik gewogen heb, maar ik werd er niet blij van.
Maar gelukkig is de dalende lijn hier al wel weer ingezet. Als ik morgen weer aan het werk ga dan komt het ook wel weer in orde met regelmatig eten en dergelijke.
Pindakaas mag dan redelijk vet zijn, er zitten hele goede vetten in dus op zich een prima keuzequote:Op maandag 4 januari 2010 11:21 schreef Ender_W het volgende:
Vooruit dan maar
O - 2 sneetjes brood met pindakaas(had er zin in)
T - 1 mandarijn
L1 - 1 sneetje brood met beenhamsalade/1 sn. brood met gekookte worst (waren over en moeten op)
T - mandarijn
L2 - 1 sneetje brood met beenhamsalade/1 sn. brood met gekookte worst
T -mandarijn
D - kom met bospaddestoelensoep
En dat zal het wel blijven. Vandaag geen sport. Morgen weer.
Een wat?quote:friet kapsalon
Friet Kapsalonquote:Op maandag 4 januari 2010 15:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Een wat?
Tevens tvp om de zaak bij mezelf maar weer eens onder de aandacht te brengen
Ze zijn ook overal verschillend. De enige die écht lekker is komt bij cafetaria Drive-Inn vandaan. (Nijmegen)quote:Op maandag 4 januari 2010 16:05 schreef Ender_W het volgende:
Ik heb het 1 keer geprobeerd.... het was meer een sompige aardappelsoep met knoflooksmaak.... echt veel smaakverschillen waren er niet te ontdekken.
Geen hoofdpijn? Ik zou omkiepen geloof ik...quote:Op maandag 4 januari 2010 16:45 schreef M.C. het volgende:
Vandaag begonnen.
O: 1 beschuit met jam , 1 glas sinaasappelsap, 1 kop thee
T: Plakje ontbijtkoek en een mandarijn
L: 2 crackers, 1 jam, 1 kipfilet
T: Plakje ontbijtkoek.
D: wordt rode kool, aardappel, en kip. Ik eet s' avonds gewoon met de pot mee
Tussendoor drink ik afwisselend thee of water. s' avonds wil ik graag 1 of 2 glazen cola light drinken.
Verder ga ik straks ong.2 uur sporten. 1 uur zumba en een uur bkick.
Ik sport al zo'n 2 jaar 2 tot 3 keer in de week.
Gaat wel goed eigenlijk, maar ben benieuwd hoe ik me voel na het sportenquote:Op maandag 4 januari 2010 17:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen hoofdpijn? Ik zou omkiepen geloof ik...
Hier moet ik toch even op reagerenquote:Op maandag 4 januari 2010 18:07 schreef Vido het volgende:
Haha, hoeveel nieuwe aanmeldingen zijn dat in de afgelopen paar dagen?Toch weer die goede voornemens hè
Ik hoop dat jullie het allemaal gaan volhouden op lange termijn, but that's why you're here!
Het is geworden:quote:Op maandag 4 januari 2010 13:16 schreef omearos het volgende:
lijstje:
O: all-bran met magere melk
T: espresso met chocomelk (espreschoc, bij sollicitatie)
L: 4 volkorenboterhammen, 1x kruidenkaas, 1x philadelphia, 1x stroop, 1x pate, roosvicee ferro
planning:
T: appel
T: soep
D: uit eten, moet het menu nog bekijken
En vaak thee.
Morgen weer sporten, ik sport op dinsdag, donderdag en 1x in het weekend. Afgelopen week les 1 van Evy 3x gedaan op 8km/u, morgen weer les 1 en dan elke keer een les verder op 8km/u
In het begin kan je veel hebbenquote:Op maandag 4 januari 2010 17:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen hoofdpijn? Ik zou omkiepen geloof ik...
En hoe was het na het sporten?quote:Op maandag 4 januari 2010 18:06 schreef M.C. het volgende:
[..]
Gaat wel goed eigenlijk, maar ben benieuwd hoe ik me voel na het sporten
Van 10 kilo vette vis per dag wel.quote:
Pasta's zijn deegwaren. Die kunnen net als je brood wit of volkoren/bruin zijn. Ik koop het altijd gewoon bij de supermarkt (Emté of Albert Heijn). Ik vind volkoren pasta lekkerder, en het vult nog eens beter ook... Net als volkoren brood ten opzichte van wit brood dusquote:Op maandag 4 januari 2010 19:35 schreef winka het volgende:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij volkorenpastaEnne.. waar kan ik dat vinden?
Rundergehakt is magerder dan half-om-half dus wat mij betreft een betere keuze nu, ook al is het geen 'mager vlees'quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:14 schreef lezzer het volgende:
Zo, die voedingswijzer voor vlees opent ook even wat ogen zeg...
Ik maar denken dat rundergehakt mager was
Edit: oh, sorry sjeen
Oh NEE.... absoluut niet. Alle gehakt zit barstens vol vet.quote:
ah ok, dat zei je er niet bijquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:04 schreef omearos het volgende:
burg limo is suikervrije ranja die nog best goed drinkbaar is. Die drink ik in de zomer als al het water me teveel wordt en ik een smaakje wil. Bevat iets van 7kcal per 100ml siroop (uit mijn hoofd, heb het niet bij de hand)
In de winter drink ik theeik ben een ontzettende theemuts
![]()
niets slechts in huis halen en altijd een voorraad paprika' s en wortels in huis hebben. Paprika' s knagen lekker weg (en bordevol vit c de rode) en wortels, als je nauwelijks meer snoept gaat het je opvallen hoe ontzettend zoet ze kunnen zijn en knaagt het ook lekker wegquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:20 schreef delapoko het volgende:
Ik weeg nu 89 kilo (Ben 1.78). Ik woog 95. Mijn streven is 75 kilo. (Heb diabetes).
Mijn grootste probleem is discipline. Ik heb al tig keer geprobeerd te beginnen. Elke nacht denk ik weer "nu ga ik beginnen". Maar met mijn problemen (depressie) val ik steeds weer terug naar snacks.
Iemand tips om zelfdiscipline te ontwikkelen?
Eh ja, don't ask.quote:
Tsja, ik heb natuurlijk ook nog een 5 jarige waar ik rekening mee moet houden, die eet heel veel groente, maar qua vlees is ze niet zo'n liefhebber van biefstuk, kipfilet en ander 'droog' vlees. En ik vin dat zij ook mag genieten van haar avondeten. Dus dan is de overstap van halfomhalf naar runder wat mij betreft voldoendequote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:49 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Oh NEE.... absoluut niet. Alle gehakt zit barstens vol vet.
Gehakt bestaat voor 25%!!!! uit vet.
'Mager' gehakt bestaat voor 15% uit vet, al gaat in de praktijk de hoeveelheid hier ook nog wel eens overheen.
Ook een gehaktbal, gehaktstaaf, etc zijn foute keuzes.
Gehakt is dus absoluut geen goede keuze tijdens afvallen, beter kun je kiezen voor kipfilet, varkenshaas of biefstuk.
Moet je nou per see gehakt hebben, omdat het gerecht anders niet te maken is, dan is de beste keuze rundertartaar (gemalen biefstuk). Maar ook daar kan nog zo'n 10% vet in zitten.
ahquote:Op woensdag 6 januari 2010 08:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Eh ja, don't ask.. Is iets voor peuters.
lijkt mij weinig mis mee eigenlijk en als je je er goed bij voelt is dat ok toch?quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:03 schreef Jarno het volgende:
Ik smeer tegenwoordig ook maar een boterham extra voor tussen de middag want ik had toch het idee dat ik aan de lage kant zat qua kcals. Kan iemand een oordeel geven over onderstaand dieet?
O: 1 x bruine boterham met gekookt ei
T: 1 x magere yoghurt (vitalinea bakje)
L: 3 x bruine boterham met iets als pindakaas ofzo, eventueel soepje erbij
T: handje nootjes (amandelen, walnoten)
T: fruit
Qua D wisselt het dan nogal, ivm de peuter zijn we nogal van de simpele prak zeg maar maar dat probeer ik beperkt te houden met 1 x opscheppen enzo.
Verder veel thee, weinig koffie. En soms na het sporten (2 x per week een half uur tot een uur zwemmen is het streven) pak ik 's avonds nog een rijstwafel met beleg of 2.
Gisteren had ik er ook 2 op, met pindakaas.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:12 schreef DarkElf het volgende:
ik ben zelf altijd fan van nog wat yoghurt/kwark in lijstjes gooien want dat vult goed en eiwitten zijn goed voor een mens. das misschien een avondsnack optie na t zwemmen ofzo. Een rijstwafel zou voor mij persoonlijk niet genoeg zijn na sporten.
Ik heb nu vloeibare botermeuk met roomboterSMAAK in de koelkast staan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:05 schreef DarkElf het volgende:
je kan ook te mager eten natuurlijkmij hebben ze eens uitgelegd dat ik eigenlijk nauwelijks vetten binnenkreeg omdat ik geen boter smeer, niet met boter bakte en zo meer.. en je hebt ze wel gewoon nodig.
dus als ik nu eens iets bak wat boter behoeft gooi ik gewoon een klontje roomboter in de pan hoor, beter dan al die magere nepvarianten boter bijv.
Ja ach. Ik denk niet dat dat soort dingen echt SLECHT voor je zijn dus een onbeduidende kipburger gaat gewoon in dat soort spul. Maar voor een biefstuk of een echt goed stuk vlees haal ik ook gewoon roomboter in huis hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:31 schreef DarkElf het volgende:
botersmaak?wat verdrietig. de kok in mij weent om zulke onzin
Logisch gegroepeerde meerdere letters vlak bij elkaar noemen we een woord, en meerdere woorden bij elkaar een zin. Meerdere van die zinnen kunnen een tekst vormen.quote:
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Logisch gegroepeerde meerdere letters vlak bij elkaar noemen we een woord, en meerdere woorden bij elkaar een zin. Meerdere van die zinnen kunnen een tekst vormen.
ik probeerde dan ook niet leuk te zijnquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Ik vond de reactie van Jarno leuker
Sorry hoor, maar ik ben het niet met je eens.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
er bestaan veel misvattingen over 'goed' en 'slecht' eten.
Nogmaals, gehakt is prima, kip ook en vis ook! Het is alleen net als met alles: teveel van iets is slecht. Leef zoals je KUNT en WILT leven tijdens je dieten: zoek naar een leefstijl die je kunt voortzetten, alleen dan val je succesvol en gezond af.
Dus ja, patat kan! Taart ook! Maar let op de hoeveelheden.
Gehakt is NIET slecht en geen foute keuze. De enige foute keuze is jezelf tijdens het afvallen vanalles ontzeggen omdat het 'slecht' is, om na bereiken van het streefgewicht meteen weer te gaan geniete.
Dat houd je niet vol (dit icm op gewicht blijven) dus, do the math![]()
Dit is een hele goede tip die voor mij altijd heeft gewerkt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
niets slechts in huis halen en altijd een voorraad paprika' s en wortels in huis hebben. Paprika' s knagen lekker weg (en bordevol vit c de rode) en wortels, als je nauwelijks meer snoept gaat het je opvallen hoe ontzettend zoet ze kunnen zijn en knaagt het ook lekker weg![]()
Ja!quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:53 schreef DarkElf het volgende:
plakjes rookvlees om een stukje ei, heel retroen lekker
Nog nooit geprobeert eigenlijk, als ik beter ben zal ik weer eens boodschappen doen en dat proberenquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:56 schreef DarkElf het volgende:
rookvlees om komkommer is ook erg lekker
Tsja, er zal altijd en gezondere/beter keuze zijn. Maar nogmaals, ik heb meer om rekening mee te houden dan alleen maar mijn wens om af te vallen. En een kleuter dient toch echt ook vlees binnen te krijgen, sterker nog vet is ook heel belangrijk voor een kleuter. Dus ik zie op dit moment het probleem van rundergehakt echt niet. Leuk dat rundertartaar het magerst is, maar uiteindelijk is dat dus nog veel slechter voor mij want het loopt er toch op uit dat ik het zalf mag opeten omdat het te droog is voor dochterlief...quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:45 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik ben het niet met je eens.
Je hebt gezonde keuzes en foute keuzes. Dat betekend niet dat je meteen 2 kg er bij hebt als je een foute keuze maakt, maar een gezonde keuze is gewoon beter voor je lichaam. Helemaal juist voor het afvallen.
En gehakt zit boordevol vet. 500gr gewoon gehakt bevat ongeveer 125g pure vet. En dan ook nog eens grotendeels verzadigd vet (verzadigd is zeker een verkeerde keuze). Mager gehakt is echt niet veel beter met 75gr puur vet. Oftewel gehakt valt in de categorie fout.
Dat betekend niet dat je het nooit mag nemen, maar wees je dan wel bewust van wat je neemt.
Oja daar wou ik nog op reagerenquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja, er zal altijd en gezondere/beter keuze zijn. Maar nogmaals, ik heb meer om rekening mee te houden dan alleen maar mijn wens om af te vallen. En een kleuter dient toch echt ook vlees binnen te krijgen, sterker nog vet is ook heel belangrijk voor een kleuter. Dus ik zie op dit moment het probleem van rundergehakt echt niet. Leuk dat rundertartaar het magerst is, maar uiteindelijk is dat dus nog veel slechter voor mij want het loopt er toch op uit dat ik het zalf mag opeten omdat het te droog is voor dochterlief...
Dusss... Ik vind mijn keuze om nu rundergehakt te nemen ipv halfomhalf een hele bewuste en verstandige
Eh nee dat beweer ik ook niet. Maar ik zitten tenminste niet volgespoten met hormoontroepquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:10 schreef Muks het volgende:
en in die vegadingen zit niks![]()
en als je de onderzoeken leest zijn ze vaak te zout, bevatten ze meer koolhydraten dan vlees maar weinig tot geen eiwitten.
O Muesli met magere yoghurtquote:
Als je er zo over nadenkt, waar zouden die letters dan voor kunnen staan?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:23 schreef Paul het volgende:
[..]
O Muesli met magere yoghurt
T fruit
L maaltijdreep
T bouillon
T yoghurt met havervlokken en honing
D zalmsalade (maak ik zelf) op wat brood met veel sla en groenten (paprika' s)
T eitje? augurkjes? tomaatjes? oid.
Lunchquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |