abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75513808
FOK! Dieetclub #293: luie donders met maatje 44.

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Dienstmededeling van Troel
De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.
(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.
Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vido op 11-12-2009 13:31:42 ]
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_75513834
Sterke buikspieren zijn tof
  Licht Ontvlambaar vrijdag 11 december 2009 @ 13:00:04 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75514037
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:26 schreef Mejuffrouw het volgende:

[..]

Is dit al klieren? Ik bedoelde er alleen mee dat dit topic erg snel ging.

En nee ik heb op het moment weinig nuttigs toe te voegen. Na verandering van medicatie kom ik 1,5 kilo per maand aan. dus zit alweer bijna op oude gewicht.ondanks een nette calorie inname van ongeveer 1700. Zeer frustrerend
Verkeerde interpretatie van mijn kant waarschijnlijk, mijn excuses... Zal het even uitleggen Als iemand die ik normaal nooit in dit topic zie, komt binnenvallen met 'crash topic', dan link ik 'crash' aan überslechte manier van gewicht verliezen en niet aan 'hee, dit topic gaat snel'. Is dat heel raar?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75515183
tvp

Over doelen enzo... stiekum had ik natuurlijk wel een doel en dat was -10 kilo voor t einde van het jaar. aangezien het nu 11 dec is en op -9.4 kilo zit lijkt mij dat haalbaar dus ik ben een Blije DE. Verder heb ik trouwens nog geen doelen, echt niet maar ben hier al heel blij mee, t kan dus wel en ik ga braaf zo door...

Moet ik mij wel niet laten gaan met kerst maar aangezien we naar Berlijn gaan en dus veel gaan lopen (stad zien, musea, kerstmarkten enzo, oh en ik neem mijn hardloopspul mee!) ipv lui bij familie hangen en uit pure ellende je maar volproppen ben ik hoopvol

[ Bericht 53% gewijzigd door DarkElf op 11-12-2009 13:43:41 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75516018
Tja, en goede voornemens hoeven wij natuurlijk niet meer te verzinnen, die hebben we immers allemaal al, toch?
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_75516129
ik geloof niet in goede voornemens met oud en nieuw.. als je het de rest van het jaar niet kan waarom zou 1 jan dan ineens magisch zijn? Gewoon doen dus als je iets wilt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75516130
DE, en lekker uit eten natuurlijk Met je hummus

Maar fijn dat het zo goed lukt, en dat het ook relatief weinig moeite kost (tenminste, dat idee heb ik wel bij je). En dat je je hardloopspul meeneemt You big fat addict!! Ik laat de mijne maar thuis, moeten een beetje licht reizen en ik beweeg sowieso vast wel genoeg (wandelen, zwemmen/snorkelen, kanoen).
pi_75516253
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:56 schreef ColdFeet het volgende:
DE, en lekker uit eten natuurlijk Met je hummus

Maar fijn dat het zo goed lukt, en dat het ook relatief weinig moeite kost (tenminste, dat idee heb ik wel bij je). En dat je je hardloopspul meeneemt You big fat addict!! Ik laat de mijne maar thuis, moeten een beetje licht reizen en ik beweeg sowieso vast wel genoeg (wandelen, zwemmen/snorkelen, kanoen).
yep wel uit eten. Iig turks maar we zaten ook al Japans te denken dus das prima... en idd kost het mij relatief weinig moeite (heb heus wel baaldagen hoor maar die zijn tot nu toe minimaal eigenlijk) ...

jij gaat genoeg bewegen idd! En zweten dus das ook goed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75516430
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:56 schreef DarkElf het volgende:
ik geloof niet in goede voornemens met oud en nieuw.. als je het de rest van het jaar niet kan waarom zou 1 jan dan ineens magisch zijn? Gewoon doen dus als je iets wilt
Was gisteren aan 't kletsen met de eigenaar van de sportschool waar ik kom, blijkbaar is het in januari gemiddeld 20% drukker dan in andere maanden. Mei (voor de zomervakantie) en november (voor de feestmaand) zijn gemiddeld 10-15% drukker. Toch leuke statistieken
pi_75516480
das bij de sportschool in ons dorp ook.... in feb begint het alweer af te zakken en in maart zijn alleen de echte doorzetters er nog...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75516590
Jullie willen een paar kilo kwijt. Ik ken nog wel wat kinderen die wel een paar kilo extra kunnen gebruiken.
Kijk hier eens, strijk eens over je hart en geef een kind wat extra te eten:

Fok!kerstactie 2009: Madalief!!

pi_75517024
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Verkeerde interpretatie van mijn kant waarschijnlijk, mijn excuses... Zal het even uitleggen Als iemand die ik normaal nooit in dit topic zie, komt binnenvallen met 'crash topic', dan link ik 'crash' aan überslechte manier van gewicht verliezen en niet aan 'hee, dit topic gaat snel'. Is dat heel raar?
Ik kom hier al een half jaar, maar ben voornamelijk een meelurker. In de hoop op nog meer inspiratie
pi_75517268
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:00 schreef DarkElf het volgende:

[..]

yep wel uit eten. Iig turks maar we zaten ook al Japans te denken dus das prima... en idd kost het mij relatief weinig moeite (heb heus wel baaldagen hoor maar die zijn tot nu toe minimaal eigenlijk) ...

jij gaat genoeg bewegen idd! En zweten dus das ook goed
Je moet natuurlijk weleens nee zeggen tegen dingen, en ook weleens jezelf pushen om toch te gaan sporten, maar ik bedoelde dat je in het algemeen nog ruim voldoende kunt genieten van lekker eten Ik bedoel niet dat het niet weleens rot kan zijn, hoor Maar ik weet dat mijn vader bijvoorbeeld altijd heel fanatiek lijnde, en dan echt zielig en verdrietig was, want 'je mag helemaal niks'.
en zodra hij op streef was weer keihard losging
pi_75517438
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:25 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk weleens nee zeggen tegen dingen, en ook weleens jezelf pushen om toch te gaan sporten, maar ik bedoelde dat je in het algemeen nog ruim voldoende kunt genieten van lekker eten Ik bedoel niet dat het niet weleens rot kan zijn, hoor Maar ik weet dat mijn vader bijvoorbeeld altijd heel fanatiek lijnde, en dan echt zielig en verdrietig was, want 'je mag helemaal niks'.
en zodra hij op streef was weer keihard losging
oh ja zeker hoor, ik geniet genoeg en als je koken leuk vindt zijn er zat dingen die je gewoon kan eten dus ik heb het niet slecht . Buiten dat ik wil niet echt keihard lijnen; funest voor mijn humeur en bovendien houd ik t dan toch niet vol en dus is deze manier veel beter. langzamer maar prima te doen, nou ja je kent het zelf ..

je vader... nee zo ben ik niet nee. Meestal heb ik de week voor mijn periode meer honger en dankan ik mij wel eens aanstellen maar verder gaat t prima.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75521230
Zo...rust weer terug hier ? Heb niet alles gevolgd en gelezen, ben ik ook niet van plan
Hier met kerst geen wilde plannen, doordat ik glutenvrij en lactose vrij moet eten, blijft er weinig over Wel hanidg. Met oud en nieuw eet ik ook gewoon, oliebollen en zo vind ik toch ook niet lekker.
  vrijdag 11 december 2009 @ 16:20:43 #16
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_75521792
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:50 schreef Vido het volgende:
Haha, wasbordje/blokjes/six-pack, de droom van elke man die aan het afvallen is denk ik zo, of in ieder geval 95%
Gelukkig is dat mijn doel niet. En al helemaal niet mijn droom. En ben blij dat mijn lief dat ook niets vind. Voor mij mag het strakker. Bij voorkeur 1 blok, maar zeker geen 6 tot 8 .
Live life to the Ender :D
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:05:35 #17
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_75529032
TVP

Morgenochtend weer looptraining
pi_75529657
tvp
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:47:28 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75533138
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:56 schreef DarkElf het volgende:
Amen .

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 boterhammen pindakaas
L: 2 broodjes tonijnsalade met ei
T: 1-haps kaneel brioches
D: chickenwings met zelfgebakken frietjes en salade
T: chipjes (dat mag op de vrijdag avond )
KuikenGuppy
pi_75543617
tvp
Ja doei.
  Boks-Chick zaterdag 12 december 2009 @ 11:24:34 #21
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75544288
Benne wu weer!

Gister een zondig dagje gehad Ik ging niet lunchen want we hadden kerst lunch/diner oid bij een klant, 'smiddags vanaf 13:30. We kregen zeetong, met vooraf gamba's klaargemaakt volgens recept van het huis (omg wat waren die lekker!) en tarte tartin toe met een bolletje vanille ijs.... Het duurde tot 15:00 uur. En toen ik om 16:00 uur terug was op kantoor, moest ik blijven voor een PV feestje die wat later begon en tja dan ga je aan de hapjes want avondeten zat er niet in...

Maar goed, zometeen trainen, heb er een hard hoofd in want ik heb de hele week last gehad van mn knie. Trappen aflopen (de draai tussen de trappen in met name) is a bitch

Sinds eergister gaat het wat beter, dus zo gewoon kijken wat gaat en wat niet gaat.

Laters!
lolwut
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:08:59 #22
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_75545119
Zo, net eerste training in de nieuwe sportschool gehad. En gelijk het trainingschema van de instructeurs overhoop gehaald Bijna alles is zwaarder en intensiever geworden. En nog meer oefeningen erbij

maar het ging wel lekker. Ben benieuwd of ik maandag nog spierpijn heb..., zal wel meevallen. Voor de rest vanmorgen ontbeten met een bakje Cruesli/muesli/cornflakes... heerlijk. Zometeen lunch, ik denk 2 sneetjes brood en vanavond is nog niet bekend. Ik moet de boodschappen doen en ik ga wel wat gezonds maken denk ik. Iemand suggesties
  Boks-Chick zaterdag 12 december 2009 @ 14:15:02 #23
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75548149
zo, training zit er op zo eerst even uitgebreid badderen, maar ben trots dus ik wilde het volgende eerst neerplempen hier

terugdenkend aan het schema van 2 weken terug die ik de eerste keer heb gedaan, omg wat had ik het toen zwaar, ik was op een gegeven moment helemaal dizzie enzo

Nu hetzelfde schema weer, en ik was na het schema heul niet echt moe! Wel wat verzuring maar moe? Nee. Mijn trainer doet zelf fanatiek atletiek, en een maat van hem kwam net trainen. HIj zo: joh, je hebt meer dan genoeg kracht, doe lekker met ons mee als je nog tijd en zin hebt! Nou vind ik mezelf een kneusje in vergelijking met wat ik tot een paar jaar terug allemaal kon, dus was nogal verbaasd over het voorstel. Maar ik dacht, ach, hij vraagt het, gewoon doen, als het niet gaat kan je altijd stoppn.
En dat ging best goed al zeg ik het zelf Met gewichten getraint, uitstapoefenigen met zo'n bodybuilderstang met gewichten er aan (hoe heet zo'n ding ), optrekken en pushen enz. Ging natuurlijk niet zoals bij hun, maar ik kon alle oefeningen verlicht meedoen

Ben stiekem best trots Daarom moest ik het ff alvast kwijt.
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 12 december 2009 @ 14:16:13 #24
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75548177
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:08 schreef Ender_W het volgende:
Zo, net eerste training in de nieuwe sportschool gehad. En gelijk het trainingschema van de instructeurs overhoop gehaald Bijna alles is zwaarder en intensiever geworden. En nog meer oefeningen erbij

maar het ging wel lekker. Ben benieuwd of ik maandag nog spierpijn heb..., zal wel meevallen. Voor de rest vanmorgen ontbeten met een bakje Cruesli/muesli/cornflakes... heerlijk. Zometeen lunch, ik denk 2 sneetjes brood en vanavond is nog niet bekend. Ik moet de boodschappen doen en ik ga wel wat gezonds maken denk ik. Iemand suggesties
lekkere rucola sla met ananas, rode ui en wat andere dingetjes die je lekker vindt?
Zelf ga ik voor de bloemkool vanavond, met ik denk een biefstukje
lolwut
pi_75550445
vanmiddag in de stad een rokje naar de naaister gebracht, zonde om weg te doen want nog vrij nieuw maar hij moest al flink ingenomen worden en een nieuw jurkje gekocht, een maat kleiner dan anders en je ziet er echt heel duidelijk in dat mijn lichaam anders wordt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75556972
oh ja in t kader van, genieten kan met mate ik heb vandaag bij een bonbonzaak 2, jaja maar 2, rondjes borstplaat gekocht, vanille en chocoloade. T was zo licht dat de kassa er niets mee kon en het was heel lekker en ik ben echt trots dat ik er maar 2 gekocht heb

lijstje, een genietdagje met lekker koken en wat alcohol

O een peer en een mandarijn
L vissoep met witvis en zalm, een glas droge witte wijn en 5 stukjes stokbrood met boter
T 2 stukjes borstplaat
D kastanjechampignon risotto met gebakken pancetta, rucola
T low fat loempias van ainsley (rijstpapier, gekookte kip, wortel, koriander en hoisinsaus)
T 2 cosmo' s
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75557718
Ben benieuwd hoe het rijstpapier-avontuur jou vergaat, DE De vulling is echt maar die vellen vond ik een drama!
  zaterdag 12 december 2009 @ 20:10:00 #28
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_75558122
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:48 schreef DarkElf het volgende:
vanmiddag in de stad een rokje naar de naaister gebracht, zonde om weg te doen want nog vrij nieuw maar hij moest al flink ingenomen worden en een nieuw jurkje gekocht, een maat kleiner dan anders en je ziet er echt heel duidelijk in dat mijn lichaam anders wordt
Tofheid!

En zien! *nieuwsgierig aagje*

Tevens: Ainsley De blijste tv-kok in teh world!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_75559010
Receptje van die loempia's ? Rijst mag ik nl

Hier druk dagje, met kerstboom, sportende kids, kestkaarten schrijven en bezorgen, badkamersoppen en eten bereiden
ach zo heb je wat te doen
pi_75559982
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:56 schreef ColdFeet het volgende:
Ben benieuwd hoe het rijstpapier-avontuur jou vergaat, DE De vulling is echt maar die vellen vond ik een drama!
ik vond het een uitdaging... en lekker

de vulling mag nog wat aan gesleuteld worden, de mr houdt niet zo van koriander dus dat mag wat meer chili... ik houd wel van koriander maar vond dippen met kikkoman lekkerder... en denk dat een vulling met grote garnalen ook lekker is...

tis wel veel en dus ga ik volgende keer ook of kleinere vellen kopen of ze kleiner maken...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 12 december 2009 @ 23:05:35 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75563858
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:32 schreef DarkElf het volgende:
oh ja in t kader van, genieten kan met mate ik heb vandaag bij een bonbonzaak 2, jaja maar 2, rondjes borstplaat gekocht, vanille en chocoloade. T was zo licht dat de kassa er niets mee kon en het was heel lekker en ik ben echt trots dat ik er maar 2 gekocht heb
Victory! Volgens mij is dat veel meer genieten dan zomaar een hele zak naar binnen schuiven. Way to go, lady! .

Mijn lijstje is ook niet onaardig vandaag (ik had het wat druk):
O: bakje vanilleyoghurt
T: cup-a-soup
L: twee bolletjes met sla, kaas en ceasar-dressing
T: mueslireep
D: restje chili van afgelopen week en toe een klein chocolademousje
KuikenGuppy
pi_75570409
wow wat goed al die lijstjes en trainigen

Hier gisteren op jacht naar een broek : ik kon kiezen waar ik voorheen in maat 56 zat , heb ik nu maatje 48 ! Als dr een 46 was geweest had ik die gedaan, maar helaas was die dr niet...
Ben echt bijna uit de grote maten Oja en ik heb ook nog laarsjes voor onder de broek
  Boks-Chick zondag 13 december 2009 @ 10:16:26 #33
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_75570792
quote:
Op zondag 13 december 2009 09:09 schreef Stout het volgende:

Hier gisteren op jacht naar een broek : ik kon kiezen waar ik voorheen in maat 56 zat , heb ik nu maatje 48 ! Als dr een 46 was geweest had ik die gedaan, maar helaas was die dr niet...
Ben echt bijna uit de grote maten Oja en ik heb ook nog laarsjes voor onder de broek
wat goed! Heerlijk is dat he?
lolwut
pi_75571594
ja echt zo heerlijk
Zoonlief was mee en die zei ook mam, je ziet er goed uit ....dan smelt je toch ?
  zondag 13 december 2009 @ 12:34:45 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75573497
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:16 schreef Stout het volgende:
ja echt zo heerlijk
Zoonlief was mee en die zei ook mam, je ziet er goed uit ....dan smelt je toch ?

Goed bezig dus!
KuikenGuppy
pi_75578293
Van 56 naar 46? Dan heb je wel heeeel lang in veel te grote broeken rondgelopen, of zie ik dat fout? Haha Maar wel leuk in ieder geval
pi_75590099
hihi alles tussen 46 en 56 ligt in de kast Nou ja lag, want alles groter dan 48 heb ik dr nu uit gedingesd
en kwa shirts is 50 het grootst
pi_75590139
quote:
Op zondag 13 december 2009 09:09 schreef Stout het volgende:

wat goed heerlijk hè?

kan me mijn eerste 36 ook nog goed herinneren puik is dat!
Ja doei.
pi_75603008
En weer 4 ons fietsen ! En over de helft er is nu 23,2 kg af en ik moet nu nog 23,1 kg voor ik 80 weeg !
Het einde is in zicht
en nu op naar de 100 !!
  maandag 14 december 2009 @ 09:21:41 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75604182
Oja, lijstje van gisteren.

O: niets, ik sliep uit
T: Twee mandarijnen en een milkbreak
L: Gebakken ei met fetakaas
D: Macaroni met zelfgemaakte saus , komkommersalade, en kleine chocomousse toe
T: worteltjes met tzatzikidip
KuikenGuppy
pi_75604216
goeiemorgen, gisteren nog lekker uit eten geweest oa trio van wild gegeten. Nu iets zwaarder dan vrijdag maar goed das niet erg, en tis ook vocht en vrijdag begint t maandelijkse feest weer dus ik trek mij er niet veel van aan

Vandaag hardlopen, voet doet geen zeer meer... en tis koud! t heeft hard gevroren, goed dat ik handschoenen gekocht had al.

Lijstje vandaag planning:

O muesi met magere yoghurt
T wat fruit (peer of grapefruit)
L maaltijdreep
T bouillon en tomaatjes
D zwarte bonensoep met wat griekse yoghurt
T gekookt eitje en wat augurken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 14 december 2009 @ 09:34:03 #42
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75604364
Klinkt lekker DE! Wij zijn vrijdag gaan eten op Hotelschool, was lekker maar de hoeveelheden zijn daar altijd net aan De wijn dan weer niet, die was ruim voldoende... En gisteren vrienden te eten, heerlijk gegeten! Ossestaartsoep met een bloepje room, boeuff bourguignon met spruitjes en knolselder-aardappelpuree en warme kersen met ijs toe.

Vandaag dus maar rustig aan, net een dubbele bruine boterham met komijnenkaas gehad en een mok koffie, met de lunch eens kijken wat er op tafel ligt en vanaaf weet ik nog niet. Maar ik ga sowieso wedstrijd spelen straks, dus het komt wel goed
pi_75604420
oeh dat klinkt ook erg lekker Sjeen! (had je de ossenstaartsoep zelf gemaakt?)

Uit eten is altijd leuk maar in t wildseizoen helemaal Ben er dol op en zelf maak ik t niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 14 december 2009 @ 09:42:38 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75604502
Deze keer niet, ben heel goed in het pimpen van soeppies Maar de boeuff wel en die was lekker! Echt voor herhaling vatbaar, hadden 'm zaterdag al gemaakt.
pi_75604564
Boeuf is lekker idd, ook hier een favoriet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75604701
Hebben jullie ook meer zin in snoepen met die koude weer?
Ook leeg
  Licht Ontvlambaar maandag 14 december 2009 @ 09:53:42 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75604721
Heel eerlijk... niet echt Maar ik snoep sowieso niet echt vaak, ben meer van de drank en het lekkere eten
pi_75604783
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:52 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Hebben jullie ook meer zin in snoepen met die koude weer?
nee eigenlijk niet maar ik ben ook geen snoeper. meer een bourgondier
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 14 december 2009 @ 09:59:26 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75604822
Wanneer gaan wij eens meeten DE
pi_75604839
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:59 schreef Sjeen het volgende:
Wanneer gaan wij eens meeten DE
qua eet en drinksmaak moet dat goed komen idd zou je zeggen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75606123
zo maar eens hardlopen, zonnetje is er tenminste ondanks dat het nog vriest maar goed, lange broek, fleece met tshirt, handschoenen en wat op mijn hoofd en dan moet t wel goedkomen zou je denken...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 14 december 2009 @ 10:54:12 #52
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75606348
Brrrrrr, succes
pi_75608798
gered! 4.32 km gerend met les 19.
Bij de laatste 4 min van de 8 had ik het wel helemaal gehad hoor dus deze les ga ik nog wel een paar keer doen, maar ik ben enorm fier

(en na de eerste 7 min gingen de handschoenen uit en na de 7 min ging de muts af) Warrum!!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75608805
wat goed DE!!
Ja doei.
pi_75608894
en wat een lekker weer om te rennen! echt heerlijk, in het begin is het even koud (vooral inademen) maar t went snel en t voelt echt ubergezond
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75608921
ja he! Gisteren was 't nog lekkerder toen liepen we in de zon, zo rond een uurtje of 15.00 mooi uitzicht overal in het park en rondom de 'vijver'... echt puik!
Ja doei.
pi_75608956
liep net door t bos, overal nog rijp op de bomen en t gras tis echt lekker zo... (ben meer een koud weer renner dan een hete zomer renner volgens mij, maar misschien is dat volgende zomer anders, minder gewicht en betere conditie)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75609425
DE Met zulke kou toch je grenzen verleggen, held!
  Licht Ontvlambaar maandag 14 december 2009 @ 17:21:46 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75618799
Hadden jullie deze al gezien?
pi_75628268
Goed bezig DE! Petje af.

Keigave post Sjeen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 14 december 2009 @ 21:24:03 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75628900
Lijstjestijd .

O: bakje vanilleyoghurt
L: gebakken scampi's in knoflook
T: liga milkbreak
D: FLOAT-pasta (pasta met kip, Feta, knofLook, Olijven, Artisjok en Tomaat)
T: kiwi

[ Bericht 17% gewijzigd door Burdie op 15-12-2009 09:29:26 ]
KuikenGuppy
pi_75639564
Goeiemorgen, ik moest er net aan denken dat ik van de week met een 6pack anderhalve liter flessen Evian liep te zeulen, dat ik dat en iets meer al kwijt ben! dat zet het goed in perspectief want dat is zwaar!

Dus we gaan gewoon braaf door

Planninglijstje:

O brinta met mag melk en zoetstof
T fruit (geen idee wat nog)
L maaltijdreep met een glas karnemelk
T bouillon met wat groenten (tomaat/komkommer oid)
T klein bakje griekse yoghurt met bramen en wat honing en havervlokken
D le puylinzensalade met kip (gemarineerd en uit de oven) jonge blaadjes sla en wat feta.

wegens het missen van wat ingredienten wordt de D vandaag:
D Griekse kipovenschotel (met feta ,aubergine, tomaat, knoflook, ui en kip natuurlijk)

T gekookt eitje (1 of 2) met wat cherrytomaatjes oid.

[ Bericht 8% gewijzigd door DarkElf op 15-12-2009 10:38:59 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75639851
hier een beetje raarmenu vandaag ivm ouderavond van 15-21.30
O 3 crackers met vleeswaar, beker optimel en kop thee, stuk fruit
T 200 gr kwark met 15 gr muesli en 2 mandarijenen
L 3 crackers met smeerkaas en vleeswaar, salade (rodebieten) en glas sap
T vervroegde maaltijd ivm ouderavond : roerbak met veel groenten
D niks ivm ouderavond
T geen idee nog ...
pi_75640000
crosspost:

O: 2 eitjes
T: appel
T: 2 boterhammen (1 pindakaas, 1 appelstroop)
L: 2 boterhammen (1 pindakaas, 1 appelstroop)
T: banaan
D: couscoussalade met feta en zulks

en wellicht 's avonds nog een biertje ofzo
Ja doei.
pi_75640391
Whehe, kennen jullie die garp van Jarno die zei dat -ie ging zwemmen vorige week...?

Die is ook gegaan! . Was eigenlijk best wel okay. Kwam nog een oude vriendin tegen waardoor ik ook nog eens iemand om baantjes mee te trekken en heb uiteindelijk een dik half uur heen en weer gezwommen. . Best trots op mezelf eigenlijk. .

Heb zondag nog 3 x 5 minuten op zo'n stepding gestaan thuis en denk erover om vanavond ook nog ff te gaan zwemmen. Als de kerstborrel op de zaak niet vreselijk uit de hand loopt that is .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_75640443
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar hulde!
Ja doei.
pi_75640459
Noem je me dik?!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_75640467
ja

maar dat is niet erg hoor, dikke mensen zijn gezellig
Ja doei.
pi_75640546
Ik ben heul niet gezellig.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 december 2009 @ 08:59:40 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75640595
Ha! We hebben zomaar het studententeam ingemaakt gisterenavond Ik was wel weer laat thuis
pi_75642078
goed zo jarno!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75664918
sportbeha daar ga ik morgen eens voor kijken, iemand ervaring mee?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:01:42 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75665838
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:41 schreef DarkElf het volgende:
Ik weet alleen dat de Decathlon in Nederland achterlijk duur is .

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen pindakaas
T: liga milkbreak
L: twee boterhammen krabsalade
D: stoofpotje kikkererwten
T: stukje kaas
KuikenGuppy
pi_75667122
echt? ik vind het juist altijd zo meevallen, sportjasjes voor 15 euro enzo?

en een goeie beha kost nu eenmaal geld
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75667700
Even een vraagje ben laatst begonnen met calorieën tellen en vraag me af of dit ongeveer klopt of houd ik mezelf voor de gek qua calorie aantallen?

Di 15 december 2009 1245

1 kop koffie met koffiemelk 50
3 beschuiten met (weinig) hagelslag 185
1,5 bord macaroni met groenten 650
1 kop cappucino 60
2 bruine boterhammen met hagelslag 200
1 kop warme chocolademelk 100
De banaan is krom.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 december 2009 @ 21:53:12 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75668080
quote:
Apart ding Ik heb zelf een aantal Shockabsorbers via Ebay gekocht afgelopen jaar
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:44 schreef MoonCore het volgende:
Even een vraagje ben laatst begonnen met calorieën tellen en vraag me af of dit ongeveer klopt of houd ik mezelf voor de gek qua calorie aantallen?

Di 15 december 2009 1245

1 kop koffie met koffiemelk 50
3 beschuiten met (weinig) hagelslag 185
1,5 bord macaroni met groenten 650
1 kop cappucino 60
2 bruine boterhammen met hagelslag 200
1 kop warme chocolademelk 100
Geen idee of het klopt, maar ik vind het erg weinig en niet direct de meest optimale keuze qua voedingsmiddelen Ben je allang aan de gang? En wat wil je graag bereiken?
pi_75668913
Ik heb er ooit mee in m'n handen gestaan, DE, maar ik vond met niet stevig genoeg aanvoelen
  dinsdag 15 december 2009 @ 22:14:46 #78
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_75669042
damn, was koud vanavond op het veld. zo ongeveer anderhalf uur aan het rennen geweest om het niet koud te krijgen. Had een muts op, die was bevroren .Maar wel lekker om te doen.
pi_75669118
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:11 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb er ooit mee in m'n handen gestaan, DE, maar ik vond met niet stevig genoeg aanvoelen
heb jij een shockabsorber? net als sjeen?
waar koop je die? wil graag eerst ff passen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75669320
Bij de Galeria Inno hebben ze ook shockabsorbers Ik ben fan, hoor. Da's het meer deugdelijke snoer- en hijswerk Niet mooi, en achteraf de strepen in je vel, maar het zit 10x beter.
pi_75669381
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:22 schreef ColdFeet het volgende:
Bij de Galeria Inno hebben ze ook shockabsorbers Ik ben fan, hoor. Da's het meer deugdelijke snoer- en hijswerk Niet mooi, en achteraf de strepen in je vel, maar het zit 10x beter.
das een idee, eens zien of ik naar antwerpen kan morgen..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75672424
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:21 schreef Sjeen het volgende:
Hadden jullie deze al gezien?
Daar hebben we een mooie banner voor Sjeen!

We proberen het schoolgeld voor 30 kinderen bij elkaar te krijgen, dat moet toch lukken?
Help mee!
pi_75676387
quote:
Ik probeer het nog even zonder!
pi_75676393
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik probeer het nog even zonder!
als je last krijgt wel een gaan halen hè?
Ja doei.
pi_75676398
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je last krijgt wel een gaan halen hè?
Jaja, ik pas op! Maar voorlopig worden ze alleen maar kleiner lijkt he? . Misschien een andere pil ofzo? .
pi_75676405
kipfiletjes J. , kipfiletjes!
Ja doei.
pi_75676436
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:41 schreef motorbloempje het volgende:
kipfiletjes J. , kipfiletjes!
Kweenie. Krijg nu al rare blikken met dat badpak van mij.
pi_75676474
goeiemorgen lijstje van gisteren klopte heb alleen na het avondeten niets meer gehad (was vrij laat).

een planning maken werkt wel voor me, dan heb ik toch minder de neiging om maar wat te doen dus voor vandaag is t als volgt:

O muesli met magere yoghurt
T fruit, wrs een banaan
L 2 roggebrood met philadelphia light, een glas karnemelk
T bouillon met wat stukjes paprika
T yoghurt met havervlokken en honing
D simpel geroosterde paprikasoep met wat bruin brood en een beetje boter erop.
T (eventueel) eitje/ augurkjes/cherrytomaatjes

Sporten: ga of vandaag of morgen les 19 weer doen van evy (5-6-7-8 rennen dus) moet even kijken hoe ik mij voel straks.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75676606
Werkse, ren ze, zwemse, fietse, eetse en zo voort
Fijne dag in elk geval
pi_75676616
mogge overigens

en weg.. fietsen
Ja doei.
pi_75676631
fietsen, brrr lekker warm aankleden dan maar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75717733
Ik wilde dus gaan hardlopen vandaag maar er ligt hier een cm of 5? sneeuw en das dus niet zo handig denk ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75717752
Ik wil vanavond eigenlijk wel gaan zwemmen maar ben niet zo'n held in de auto met sneeuw. Niet bang ofzo maar ik zoek het liever ook niet op. Ff aankijken maar dan.
pi_75717865
moet vanmiddag eigenlijk naar de dokter maar ben ook geen held in de auto met sneeuw enzo (mijn autootje is ook heel oud zonder al die snufjes van tegenwoordig. Met de auto van mr durf ik de sneeuw en zo wel in)

Over de mr gesproken, die rijdt nu in Duitsland, is exra vroeg weggegaan vanmorgen omdat hij niet in de sneeuw wilde komen en die rijdt nu lekker in t zonnetje hoorde ik net en moet nog een uurtje. (heel soms moet hij voor besprekingen naar oost Duitsland en aangezien ze al waarschuwden voor sneeuw is hij maar vroeg weggegaan en dat bleek dus verstandig )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 december 2009 @ 09:28:41 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75718005
Ik ben jaloers! Jullie hebben echte sneeuw, hier ligt zo'n zielig laagje poedersuiker

Is je route niet al sneeuwvrij Jarno? Of ligt er echt heel veel... Ik hoop eigenlijk dat er hier nog wat bij gaat vallen, een sneeuwballen gevecht is goed voor de lijn
pi_75718013
Ik kan zelf wel aardig rijden in de sneeuw maar je bent vaak niet de enige op de weg enzo. .
pi_75718081
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:28 schreef Jarno het volgende:
Ik kan zelf wel aardig rijden in de sneeuw maar je bent vaak niet de enige op de weg enzo. .
ja dat ook dus (kan wel rijden in de sneeuw hoor, de mr heeft het mij ook eens laten doen op een leeg indutrieterrein en dan maar voelen wat er gebeurt als je gaat glijden enzo ) maar dol erop zijn ben ik niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75719077
lijstje

T 2 peren
L grote kom wortel/paprikasoep met wat brood
T 2 eitjes
D Witlofsalade met dille en hollandse garnaaltjes
T glas rode wijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 december 2009 @ 10:06:56 #99
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75719230
Ah, lijstjes

O 2 sneden bruin met komijnenkaas ertussen, mok koffie
T 1/3 appel (vergeten meer fruit mee te nemen)
L 4 sneden brood, beleg nog onbekend, melk
T Uhm... Thee met speculaasje
D Boerenkoolstampot met gehaktbal
T Heeeeeeel veeeeeeel water en misschien thee.
S Volleybaltraining
pi_75720182
moggeuh!

sneeuw
Ja doei.
pi_75739514
Sneeuw en vrieskou, wellicht twee van de meest nutteloze dingen in deze wereld. Kost economisch gezien een fortuin, sociaal gezien is het nog veel erger (ongelukken etc), en het is gewoon fucking irritant. Afschaffen die zooi Als ik sneeuw wil zien ga ik wel naar een land met bergen, bij voorkeur om te skiën. Vandaag 2,5 uur gedaan om vanaf m'n werk (Breda) thuis te komen (Tilburg). En dan moet ik straks nog met de fiets door die 5cm sneeuw ploegen om bij de sportschool te komen, bah

Zo, dat moest ik even kwijt
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 december 2009 @ 09:44:32 #102
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75758454
Sneeuw is Van mij mag er rustig een dik pak vallen, lekker met de slee dochter naar school brengen

Zo... gisteren laatste volleybaltraining dit jaar, maar goed ook want ik heb mijn duim gekneusd En in mijn rechterbeen waren een aantal spieren het sowieso niet eens met mij, springen bij aanval ging daardoor wat moeilijker

Lijstje voor vandaag:
O 2 sneetjes bruin met corned beef, mok koffie
T halve appel en banaantje, thee
L 4 sneetjes bruin met corned beef, thee
T geen idee, speculaasje met thee ofzo
D frietjes, balsamico-witlof, salade, stukje vlees...
T thee of warme melk
pi_75762148
sneeuw is idd erg jammer dat de wegen zo een prut worden maar voor de rest vind ik het heerlijk. Vorst ook, lekker van die rooie koude wangen, heerlijk!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75762219
Sneeuw is alleen leuk als je niet hoeft te werken, geen boodschappen hoeft te doen en er gewoon van achter het glas van kunt genieten.
pi_75762363
crosspost
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:37 schreef DarkElf het volgende:

net alle boodschappen gedaan, was af en toe wat avontuurlijker dan gisteren het autorijden T vriest nog 4 graden hier en overal ligt prut en ijs dus mensen waren , gelukkig, heel voorzichtig.

En natuurlijk rustig gas geven en uit rollen ipv remmen, moet er alleen niet een fazant ineens voor je auto fladderen dan rem ik dus wel,. maar ik heb wel eerst braaf gekeken of er niets achter mij zat (nee dus) en ik reed maar 30 dus t kon

stom beest!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 december 2009 @ 11:41:38 #106
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75762468
Gewoon doorrijden, fazant is heerlijk
pi_75762542
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:41 schreef Sjeen het volgende:
Gewoon doorrijden, fazant is heerlijk
nee das sielug bovendien vraag ik mij af of je hem meteen doodrijd met zo een gangetje... beter rijd je er met 80 tegenaan denk ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75762574
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:35 schreef Jarno het volgende:
Sneeuw is alleen leuk als je niet hoeft te werken, geen boodschappen hoeft te doen en er gewoon van achter het glas van kunt genieten.
Mopperkont
pi_75762647
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Mopperkont
Eh ja, ik ga nu eenmaal niet voor m'n lol in 600 kilometer file staan, parkeren op spiegelgladde parkeerterreinen en met de fiets over de ijsbaan hier die ze een fietspad noemen. I'm funny that way!

Kom op, sneeuw is leuk, maar in het dagelijks leven gewoon erg lastig als je op je werk of naar school wilt komen.
pi_75762690
witte kerst

dat zou fijn zijn de laatste keer echte witte kerst was in 81 of 83 ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75762773
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:47 schreef DarkElf het volgende:
witte kerst

dat zou fijn zijn de laatste keer echte witte kerst was in 81 of 83 ofzo
81 hadden ze het over.

wordt lekker knallen op 2e kerstdag als iedereen met bevroren auto's over amper gestrooide wegen naar familie en meubelboulevard trekt....
pi_75762902
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:49 schreef Jarno het volgende:

[..]

81 hadden ze het over.

wordt lekker knallen op 2e kerstdag als iedereen met bevroren auto's over amper gestrooide wegen naar familie en meubelboulevard trekt....
Dan moet iedereen lekker verplicht thuisblijven, heerlijk toch?

Heb zin in kerst, lekker met de mr naar Berlijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75762930
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:52 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Dan moet iedereen lekker verplicht thuisblijven, heerlijk toch?
That is SO not gonna happen and you know it .

Berlijn is leuk!
pi_75763029
lijstje

O brinta met mag melk
T 2 peren
L maaltijdreep met bouillon
T yoghurt met fruit , havervlokken en honing

tot daar is het allemaal ok en goed...

D boterhammen met ragout
T bloedsinaasappelpudding
T kaaskoekjes (straks een bakken) en lamsgehaktballetjes, lekker glas merlot

(altijd als de mr weg is geweest voor zijn werk maak ik wat lekkers voor de avond als hij terugkomt. Gisteren is hij naar Duitsland vertrokken en vanavond dus weer thuis, god weet hoe laat natuurlijk door t weer )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:59:28 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_75763155
Lijstje gisteren:

O: shake van magere kwark en rood fruit
L: twee boterhammen krabsalade
T: gebakken scampi's in knoflook
T: chocolaatje
D: macaroni
T: nootjes en een wijntje
KuikenGuppy
pi_75763280
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Eh ja, ik ga nu eenmaal niet voor m'n lol in 600 kilometer file staan, parkeren op spiegelgladde parkeerterreinen en met de fiets over de ijsbaan hier die ze een fietspad noemen. I'm funny that way!

Kom op, sneeuw is leuk, maar in het dagelijks leven gewoon erg lastig als je op je werk of naar school wilt komen.
Ik weet het, het kostte mij vanmorgen ook dubbel zoveel tijd als normaal om werkwaarts te gaan... Maar kom, het is toch prachtig nu, buiten? En door de sneeuw lopen is hartstikke leuk!

Ik werk in een park/bos en ik zie uit mijn raam de roosborstjes rondvliegen

DE, witte kerst in Berlijn zit er vast wel in Ik vrees dat wij de sneeuw kunnen schudden voor de kerst

Welke kaaskoekjes, trouwens? Nigella?
pi_75763373
Nigella ja maar dan 2 soorten, een gewoon oude kaas en de andere versie met komijn (heb een vijzel gekocht, een cheapass om te zien of ik zo een ding gebruik voor ik een echte koop)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75829351
hi hi ! Wat een heerlijk weer zeg !
Helaas zit ik ff op standje rust, meniscus doet raar (lees halve nacht wakker van pijn) dus maar ff rustig aan en niette veel door de sneeuw banjeren
pi_75868833
goeiemorgen, allemaaal genoten van de sneeuw?

Weekend weer goed doorstaan, de weegschaal gaf weer hetzelfde aan dus niets eraf maar vooral, niets erbij

Lijstjes tijd:

T fruit
L maaltijdreep met bouillon
T beker vla
T wat groenten of fruit?
D chili con carne met rijst
T eitje?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75868885
helaas heb ik nog steeds niet hardgelopen, das echt niet te doen nu... zal deze week ook wel niet meer gebeuren als ik alle berichten zo hoor.. Ik hoop al eigenlijk (voor deze week met het weer enzo dan) dat we donderdag gewoon naar Berlijn kunnen vliegen op een redelijke tijd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 21 december 2009 @ 12:37:40 #121
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75874809
Hoi Afvallers!

Ik kom hier even mijn topic spammen. Alles voor het goede doel hè.

Wil je weten of je naast het aantal calorieën ook voldoende vitamines & mineralen binnenkrijgt?

Lees dan snel even dit topic door: [TK][Madalief-actie] Hoe gezond eet jij?

En succes met afvallen allemaal!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_75887926
Beetje late tvp maar we geven de schuld maar aan de sneeuw
pi_75888564
* Stout kruipt onder haar dekbed vandaan, snuft rond en duikt er gauw weer onder :

verkouden en niet een beetje ook *kuch*
pi_75889470
Door 20cm sneeuw fietsen is best zwaar
pi_75928012
les 19 gelopen, ietwat aangepast (5-6-7-6 ivm wind, sneeuw, en heuveltjes... en bovendien een week niet gelopen) maar was blij dat ik weer lekker kon bewegen

vanavond staat er dit op t menu: mushroom bourguignon

Deze week is toch wat vreemd qua ritme en eten, we gaan ook 3 dagen naar Berlijn waar ik heus niet los zal gaan met eten maar wel een ander ritme zal hebben, dus vanaf maandag ga ik weer braaf alles mededelen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_75928108
Zeg, wat is lekker te eten en is nog gezond ook met de Kerstdagen en Oudjaar als tussendoortje. Ik ben namelijk van plan echt geen oliebollen te eten en andere dingetjes zoals toastjes met zalm enzovoort.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_75970095
Toastjes met zalm zijn juist dingen die weinig kwaad kunnen. Zalm zit vol met essentiële voedingsstoffen. Andere alternatieven zijn filet americain, gerookte forel, enzovoort.
pi_75970351
je kan gevulde komkommer maken , een halve komkommer uithollen en een mengsel erin doen van tonijn/paprika/yofresh oid/ kappertjes/dille peper en zout. Halve komkommer vullen en in stukjes snijden.

of je kan cherrytomaatjes vullen met hollandse garnaaltjes/yoghurt/dille/peper en zout bijvoorbeeld

en zo kan je allerlei dingen bedenken die lekker zijn en niet te slecht
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76046162
fijn kerstfeest en een gelukkig en een slank 2010
pi_76048365
Merry Christmas to everyone!
pi_76109556
Ik meld me ook maar weer eens. Ik had met Wii Fit m'n doelstelling gezet op 10 kilo kwijtraken in een half jaar, m'n deadline is morgen en ik ben nog exact even zwaar =P Maar we hebben nu Wii Fit Plus, misschien helpt die wel
Sanity is (not) statistical
  zondag 27 december 2009 @ 20:24:55 #132
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_76115283
Ha, ik meld me ook weer eens. Poos stil gestaan op zelfde gewicht, komt voornamelijk door niet te sporten ... tja eigen schuld en nu met de kerst schandalig gegeten, dus ook wat aangekomen... Maar wel zo schandalig dat ik het nu wel weer gehad heb.
Ik heb nu weer schema gemaakt voor studie, werk, sport, hobby en natuurlijk ook manlief. De structuur was er beetje uit de laatste tijd. Morgen weer volle kracht vooruit !
Nu nog ff uitbuiken en wetenschapsquiz kijken...
klerkje
pi_76115907
Merry christmas alsnog

Net terug uit Berlijn, wat een heerlijke stad Veel gelopen (hele stadswandelingen) dus qua beweging zit dat wel ok., (nog hardgelopen op de loopband in de gym van t hotel 8-8-9 minuten).. wel erg lekker gegeten maar voor mijn gevoel niet achterlijk veel of vet maar ik zie het allemaal wel. Iig erg vermaakt met de mr en hebben samen 4 heerlijke dagen gehad
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76140005
Daar draait het uiteindelijk toch om DE, en zelfs al zou je wel wat aangekomen zijn, dan zal het nooit veel zijn aan je bezigheden te horen Is er met twee dagen gezond eten waarschijnlijk weer af.

Ik was na de twee kerstdagen 0,2 kilo aangekomen, zal 'm vooral in de alcohol gezeten hebben. De prosecco was errug lekker Dus gisteren flink losgegaan in de sportschool, 90 minuten cardio. Vanmorgen was er dus alweer 0,1 kilo van die 0,2 af Nu oud en nieuw nog overleven, maar dan doe ik verder niks speciaals qua eten, aleen wel weer wat alcohol voor en tijdens het uitgaan, maar da's ook weer veel beweging hè, lekker dansuh
  maandag 28 december 2009 @ 15:52:25 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76144035
Kerst doorgekomen zonder aan te komen !
KuikenGuppy
  maandag 28 december 2009 @ 16:05:50 #136
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76144595
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:52 schreef Burdie het volgende:
Kerst doorgekomen zonder aan te komen !
Props! *geeft sticker*
Ik heb nog niet op de weegschaal durven staan
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 28 december 2009 @ 16:59:13 #137
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76146578
Ik check de weegschaal over 2 weken weer. Op de sportschool.
Maar de kerstdagen ben ik best braaf geweest. En inmiddels ook alweer een paar keer in de sportschool gezeten. Gaat echt lekker. Elke training verzet ik meer kilo's en vergroot ik de gelopen/gefietste/geschaatste afstanden.
Vind het een lekker gevoel hoe snel het lijkt op te bouwen naar het oude niveau (toen ik vorig jaar nog geregeld naar de sportschool ging). Als ik dat haal, dan komen de kilo's vanzelf wel.

Oh nee, dat zeg ik verkeerd...dan gaan de kilo's vanzelf wel. Wel lekker om toch al iets resultaten in de spiegel te zien. (de "lijntjes" komen weer terug)
pi_76164181
Ik heb mij nog niet gemeten, maar het was een zeer overdadige kerst, dus ik vrees het ergste.
Morgenvroeg maar eens meten.
pi_76171649
ben nog geen kilo aangekomen trouwens, kon mij niet beheersen en ben op de weegschaal gesprongen (gisteren en eergisteren was ik volgens mij veel zwaarder want had een hoop vocht vastgehouden, ik eet vrij natriumarm bijv en als je veel buitenshuis eet krijg je ineens veel meer natrium binnen en daar reageer ik heftig op tegenwoordig. Ook had ik anderhalve dag mijn medicijnen niet genomen, dus dat scheelde allemaal want ik had problemen met mijn ringen omdoen enzo)

Lijstje van gisteren was uiteindelijk:

T yoghurt
L maaltijdreep met bouilllon
D wortelsoep met feta en koriander
T rijstcrackertjes
T 1/4 rookworst

Planningslijstje vandaag:

T 2 peertjes
L kom wortelsoep met verse koriander en wat feta (leftover gisteravond)
T bouillon
D gegrild biefstukje met zelfgemaakte creoolse (cole) sla
T wat rijstcrackertjes (hot krokantjes)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76173861
Je kiest vast wel bewust DE, dus je weet het al wel denk ik, maar onderschat die Hot Krokantjes niet. Alhoewel ze grotendeels van rijst zijn gemaakt (~50%), bevatten ze evenveel kilocalorieën als doodnormale chips, ongeveer 550 per 100 gram. Heb ik me in ieder geval een keer flink in vergist
pi_76174626
ja dat weet ik, maar soms heb ik 's avonds gewoon zin in wat hartigs en als ik mijn eerste impuls volg dan (kaas etc) lijkt mij dat nog slechter dan dit .. Vaak neem ik 's avonds een eitje of wat rookvlees, of wat augurk of paprika ofzo maar soms moet ik gewoon ' zondigen' en dan dus maar zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76186177
Zojuist wat nieuwe kleding gehaald in de opruiming, vooral broeken. M'n nieuwe breedte maat is 34 Was 38 tot 40. Wooptiedoo
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 december 2009 @ 23:03:04 #143
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76201503
Allemaal goed de Kerst doorgekomen dus, mooi! Ik was wel iets zwaarder, maar dat hoort ook bij de tijd van de maand

Sinds vandaag alcoholvrij (nou ja, in elk geval zeer alcoholarm) en vetbeperkt door het leven In elk geval voor zes maanden, waarschijnlijk negen maanden en in het uiterste geval een heel jaar. Ben met kuur begonnen...
pi_76207444
Succes sjeen.
pi_76210225
oh ja de kuur, nou sterkte sjeen Hopen dat het effect gaat hebben
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76210329
weeg weer wat ik vorige week woog dus ik ben tevreden

Lijstje vandaag:

Nu cafe con leche
T fruit
L maaltijdreep
T bouillon
T yoghurt met fruit
D Thaise citroengras/kip en shi takesoep (uit ainsley' s low fat meals in minutes, echt een aanrader dat boek )
T 2 eitjes / yoghurt/ paprika en bleekselderij met yoghurtdipje oid..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 december 2009 @ 21:11:54 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76237988
Thanks! Ik ben heel positief, dit gaat gewoon effect hebben Stel je voor, ik laat er zoveel voor achterwege, het moet gewoon werken

Heb trouwens al heel lang niet meer zo ontzettend waardeloos gegeten als vandaag... Bliksoep en diepvriespizza, niet mijn ding
pi_76238114
Wat houd die kuur in Sjeen?
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 december 2009 @ 21:16:50 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76238252
Roaccutane, laatste redmiddel bij acne... Ik vond me met 33 jaar ondertussen wel te oud voor jeugdpuistjes
pi_76238308
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:16 schreef Sjeen het volgende:
Roaccutane, laatste redmiddel bij acne... Ik vond me met 33 jaar ondertussen wel te oud voor jeugdpuistjes
Ahh ok
Dus je ziet er wel jeugdig uit
Succes ermee
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 december 2009 @ 21:19:21 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76238387
Ik zeg maar altijd dat menig vrouw jaloers zou zijn op mijn jeugdige uitstraling
Thanks!
pi_76254560
Begin gewicht van 2010 zal 75,5 worden
Eerste doel is -5,5 en daarna -10,5
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 december 2009 @ 10:39:04 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76254907
Mooi begin Sarabi! Ik wil eigenlijk richting jouw startgewicht, maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop Mijn startgewicht is nu 89 kilo en mijn eerste doel is 84,9 kilo... Haalbaar streven is waarschijnlijk om onder de 80 kilo te komen. En dan dat vast te houden
pi_76255095
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:39 schreef Sjeen het volgende:
Mooi begin Sarabi! Ik wil eigenlijk richting jouw startgewicht, maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop Mijn startgewicht is nu 89 kilo en mijn eerste doel is 84,9 kilo... Haalbaar streven is waarschijnlijk om onder de 80 kilo te komen. En dan dat vast te houden
Blijvend gewichtsverlies van 10% is al een grote verbetering voor je gezondheid
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 december 2009 @ 10:48:17 #155
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76255192
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Blijvend gewichtsverlies van 10% is al een grote verbetering voor je gezondheid
I know Ben ook superblij met het feit dat ik in elk geval al 4 jaar lang 16 kilo kwijt ben, die komen wat mij betreft ook echt nooit meer terug. Dat is ruim 15% En nu ga ik weer voor 15% van mijn huidige gewicht Als ik daar dan weer een gedeelte permanent van kan behouden, is dat alleen maar heel fijn!
pi_76255299
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

I know Ben ook superblij met het feit dat ik in elk geval al 4 jaar lang 16 kilo kwijt ben, die komen wat mij betreft ook echt nooit meer terug. Dat is ruim 15% En nu ga ik weer voor 15% van mijn huidige gewicht Als ik daar dan weer een gedeelte permanent van kan behouden, is dat alleen maar heel fijn!
Goedzo
Ik ben nu ook wel ruim 20 kilo al jaren kwijt en dat moet er sowieso afblijven (is eigenlijk nog belangrijk dan verder afvallen)
pi_76287751
gelukkig nieuwjaar allemaal
pi_76289967
gelukkig nieuwjaar. dat we maar veel gezond mogen eten, sporten en afvallen maar ook genieten

begin gewicht is -10 van t oorspronkelijke dus ik ga tevreden het nieuwe jaar in. Nu op naar de volgende kilo' s eraf.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:13:54 #159
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_76296020
Gelukkig nieuw jaar allemaal.

Ik hoop tegen de helft van dit jaar thuis te horen in slank.

Het was een goed afvaljaar ben 36 kilo kwijt en ik hoop hetzelfde te doen in 2010.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_76301620
Succes iedereen in dit gloed nieuwe jaar !
Ik ga vanaf morgen weer flink aan de slag, dr is wel wat bij helaas, maar ik weet hoe dat komt

Doel dit jaar : op naar de 75 kg, nog 30 kg te gaan ! (en een beetje)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76317165
Nou ik moet echt hard verder...heb er behoorlijk wat aangegeten met alle glutenvrije lekkernijen.
Die zijn nu op dus nu weer gewoon.
Op naar onder de 100 !

ps mocht je je afvragen wie ik ben, pm dan ff
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76319067
goeiemorgen,

hardlopen moet ik nog even mee wachten aangezien ik 2, bijna 3 dagen koorts gehad heb. T schijnt erg slecht te zijn om dan meteen, als je koortsvrij bent, te gaan rennen. Regel is, vanaf dat je koortsvrij bent moet je nog 2x zoveel dagen als dat je koorts had wachten met rennen. Vannacht nog koorts gehad dus als ik morgen koortsvrij ben mag ik, die regel in acht nemende, pas de maandag erop weer gaan rennen.

Wat ook niet erg is, ben niet lang ziek geweest maar wel enorm heftig. Koorts en veel overgeven, dus voel mij nogal gammel. (zouden oud en nieuw bij de buren vieren, was daar woesndag en toen was hun oudste kind al ziek en ik werd donderdagnacht ziek (nee niet van de drank had net 1 a 2 glazen champy op en nauwelijks gesnaaid omdat ik al een beetje misselijk was). Heel bizar hoe snel je je gammel voelt door zoiets, ben hartstikke moe.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76319168
doe maar rustig aan DE!

wij gaan vanmiddag weer beginnen met hardlopen! Even een lesje terug, 4 keer 8 denk ik ofzo?
Op naar de 65kg nu eindelijk echt, want die trouwjurk hangt me al aan te kijken
Ja doei.
pi_76319364
jaja nog even en je bent mevrouw wolve mooi doel om voor hard te lopen/ netjes te eten

Ik doe ook rustig aan hoor, heb overal spierpijn (als je lichaam zichzelf steeds opnieuw wilt leegkotsen terwijl er al niets in zit is blijkbaar erg zwaar ) en voel me een beetje wazig.

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkElf op 02-01-2010 12:06:31 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76321868
He DE... beterschap.
Ik had precies hetzelfde. Ik was oudejaarsnacht zwaar ziek. Koud, rillen, overgeven, etc.
(mexicaanse griep?). Nu gaat het weer een beetje beter, maar echt ongelofelijk hoe heftig dat was. Ook ging ik van me goed voelen naar zwaar ziek in slechts 4 uur. Echt snel.

Nu beetje uitzieken. Enige vervelende is dat al 2 dagen bij ons de verwarming kapot is, dus het is hier in huis ook flink koud.
pi_76321963
oh das klote zeg geen verwarming nu!

en nee denk niet dat het de mex griep is, das met hele hoge koorts en vooral hoesten toch?... dit was middelhoge koorts/hoog en veel overgeven... volgens de kinderarts van mijn buren is het geen mex griep iig

Wacht iig met hardlopen tot 12 jan en ga dan even op mijn gemakje les 18 doen.. dan doe ik rustig aan en hoop ik t snel weer verder op te kunnen bouwen.

beterschap iig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76326389
Zooo, de feestdagen zitten er weer op... Lag 1 januari om half 9 's ochtends in bed, dus was weer een geslaagde oud en nieuw De beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal!

Vanochtend weer de eerste keer naar de sportschool geweest dit jaar, nu me de rest van de dag weer vervelen en vanavond weer stapen om het af te leren, hehe. Engelse vriend van me is hier, echt geweldig om te horen hoe fantastisch Nederland eigenlijk moet zijn (qua uitgaansleven in ieder geval) vergeleken met Engeland. Hij keek zijn ogen uit met oud en nieuw omdat er geen enkele ruzie is geweest en de kroeg tot na 7.00u open was. En daarnaast is zo'n buitenlandse vriend met z'n hippe accent een geweldige wingman
pi_76326489
Dag allemaal,

Ik was er in een ver verleden bij toen de allereerste dieetclub een feit was, en verloor hier toen heel wat kilo's. Jammergenoeg ben ik mijn naam en paswoord van toen vergeten.

Om een lang verhaal heel kort te maken: na mijn succesvol gewichtsverlies kwam ik een hoop kilo's bij, onderging ik een maagverkleining waarmee ik behoorlijk wat kilo's af viel (en 5% weer bijkwam, zoals gewoonlijk na zo'n operatie).

Ondertussen ben ik drie jaar geopereerd, en ben ik erin geslaagd om op een BMI van 27 terecht te komen bij mijn laagste gewicht. Ik heb me nu al weer een hele tijd niet gewogen, maar ben van plan om dat morgen te gaan doen. Het is mijn absolute droom om ooit een gezond BMI te bereiken, en dat betekent in mijn geval 68 kilogram wegen. Wetende dat ik op mijn twaalfde al 72 kg woog zou dat een compleet fantastische prestatie zijn.

Daarvoor moet ik volgens mijn dokter doen zoals vroeger: bewegen en op mijn eten letten. En kijk, dat ben ik van plan. Ik ben in september begonnen met start to run, en ik heb de eerste reeks uitgelopen. Ik kan voor het eerst in mijn leven 5 km lopen, alleen al dat is ongelooflijk.

De afgelopen weken ben ik wat stilgevallen met hardlopen, maar sinds een week heb ik al weer drie keer drie km gelopen, en ik wil weer opbouwen naar vijf. Voor de rest wil ik op mijn eten letten (wat echt niet makkelijk is, ik heb een erg drukke baan en ik maak erg lange dagen omdat ik vaak onderweg ben en eet). Ik herinner me dat ik jaren geleden erg veel steun uit dit topic heb gehaald, ik heb dus zin in een comeback.

Mag ik ook weer meedoen?
pi_76328070
Tuurlijk nissa, je bent welkom
pi_76328267
succes voor nissa en muks
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76328352
hoi Nissa
Welkom en veel succes
Ja doei.
pi_76335564
Welkom terug Nissa..

Misschien dat je jezelf nog terug kan vinden in Deel 1. Dan weten de oud gedienden misschien ineens weer wie je bent..
pi_76337147
Dankjewel voor de welkommetjes.

@Boadicea: gevonden!

"Lilithu (1m68), is nu 110 kg en wil graag minder dan 80 kg wegen."

Ik ben uiteindelijk nog gestegen tot 130 .

Ik gok dat ik nu vooraan de tachtig weeg, maar dat zal ik morgen dus zien. Altijd spannend.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:20:24 #174
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_76337866
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:56 schreef Nissa het volgende:
Dankjewel voor de welkommetjes.

@Boadicea: gevonden!

"Lilithu (1m68), is nu 110 kg en wil graag minder dan 80 kg wegen."

Ik ben uiteindelijk nog gestegen tot 130 .

Ik gok dat ik nu vooraan de tachtig weeg, maar dat zal ik morgen dus zien. Altijd spannend.
wow wat een discipline, ik was allang op de weegschaal gaan staan.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:40:30 #175
279894 winka
There is no place like home..
pi_76340819

Ik wil ook graag meedoen Of in ieder geval meelezen. Ik ben namelijk nogal een onregelmatige forumster. Heb een aantal jaar geleden ook druk meegepost onder een andere username.

Ik heb nu een bmi van 27, denk ik. Ga morgen maar even een weegschaal halen. De nood is namelijk hoog, want ik pas nauwelijks nog kleding. Ik ben weer eens van maat 40 naar 44 gegaan. Helaas moet het weer ver komen voordat ik er wat aan ga doen. Eerst denk ik dan steeds dat het wel meevalt, totdat ik dan foto's van mezelf zie

Ik heb nog geen afvalplan Was wel eerst een regelmatige hardloopster, dat wil ik nu weer gaan oppakken als het wat minder glijerig en glibberig wordt buiten.
pi_76340926
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:40 schreef winka het volgende:

Ik wil ook graag meedoen Of in ieder geval meelezen. Ik ben namelijk nogal een onregelmatige forumster. Heb een aantal jaar geleden ook druk meegepost onder een andere username.

Ik heb nu een bmi van 27, denk ik. Ga morgen maar even een weegschaal halen. De nood is namelijk hoog, want ik pas nauwelijks nog kleding. Ik ben weer eens van maat 40 naar 44 gegaan. Helaas moet het weer ver komen voordat ik er wat aan ga doen. Eerst denk ik dan steeds dat het wel meevalt, totdat ik dan foto's van mezelf zie

Ik heb nog geen afvalplan Was wel eerst een regelmatige hardloopster, dat wil ik nu weer gaan oppakken als het wat minder glijerig en glibberig wordt buiten.
ook jij welkom... ik word dan altijd zo nieuwsgierig wat de vorige username dan was....

Wat zouden verbeterpunten zijn voor jou? Je weet vast diep in je hart wel waar je nu de mist in gaat...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:59:17 #177
279894 winka
pi_76341547
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:43 schreef Boadicea het volgende:

[..]

ook jij welkom... ik word dan altijd zo nieuwsgierig wat de vorige username dan was....

Wat zouden verbeterpunten zijn voor jou? Je weet vast diep in je hart wel waar je nu de mist in gaat...
Dankje
Oh dat kan ik me wel voorstellen dat je wil weten onder welke naam ik eerder heb gepost Ik was geen bekende of bijzondere user ofzo hoor, wil eigenlijk gewoon opnieuw beginnen, om verschillende redenen

Bij mij (en waarschijnlijk ook bij anderen) zit het probleem dieper. Ik vind mijn lichaam niet zo belangrijk, daarom verwaarloos ik het. En dan op het gebied van make-up en kleding. Ik moet mezelf e toe dwingen om mij leuk te kleden of mascara e.d. op te doen. Als ik dat doe, dan voel ik me wel veel beter, maar het komt niet echt uit mezelf. Ik zit nu ook bij een haptotherapeut, waar dit ook dit wordt besproken.

Daarom denk ik dat ik elke keer de mist in ga. Dit klinkt nu wel een beetje tegenstrijdig omdat ik wél graag wil afvallen. Of in ieder geval gezond leven, dat levert zoveel meer op dan alleen maar een goed gewicht te hebben Elke keer als ik weer op de gezonde toer ga, ben ik zo blij Dat duurt dan maar even en dan prop ik mij weer vol.

Tot vorig jaar september had ik een doel. We gingen namelijk naar Amerika toe en daar kan je zo heerlijk shoppen Ik ben in juni 2008 begonnen met hardlopen en eind augustus kon ik onafgebroken 5km lopen in een half uur. Was er helemaal verslingerd aan en ik had ook nog eens maat 40. Vond ik toen de perfecte maat voor mij. Ik was namelijk niet meer zo onrealistisch dat ik 36/38 wilde hebben (daar heb ik de bouw ook niet voor). Maar goed, tijdens de vakantie heel veel kleding gekocht en daarna raakte k dus mijn motivatie kwijt. Ook al was ik begonnen aan de 10km.
Echt stom van me en zonde. Ik at namelijk ook nog eens supergezond (ook weinig vlees) en voelde me daar prima bij.

Dus ja waarom ik weer ben teruggezakt? Het zou ook zo fijn zijn als er een middenweg was. Dat ik maar een paar kilo was aangekomen, maar bij mij is het of het één of het ander.

Zo, ik stop maar even want het is een heel verhaal geworden Ben in ieder geval blij om even m'n hart te luchten!
pi_76341957
Ik herken je verhaal wel, ik heb zelf ook veel gehad aan haptotherapie.

En het blijft een strijd, maar het gaat wel steeds beter als je maar doorzet.
pi_76350117
@winka: hier weer registreren is al een erg goede eerste stap, toch? Zo zie ik het in elk geval. Ik wil weer bewuster bezig zijn met eten en mijn lichaam, en hier op regelmatige basis komen posten en lezen hielp me daar de vorige keer echt heel goed bij. Moet dus weer lukken.

Ik ben vanmorgen met een klein hartje op de weegschaal gaan staan, en die gaf tot mijn vreugde toch al weer een getal aan dat begon met een zeven. De laatste keer dat ik erop stond woog ik 82 kg, vanmorgen toch al weer 79,1, zonder echt bewust diëten. Wel hardlopen, maar ook niet superveel. Het moet dus toch wat helpen, dat bewegen.

Plan voor de komende week is vooral letten op veel groenten en fruit eten, en afhankelijk van het weer en mijn werkdagen toch proberen om nog een paar keer te gaan lopen. Ik start morgen opnieuw na anderhalve week vakantie, en ik heb zoals gewoonlijk nog geen idee hoe mijn werkweek er zal uitzien.

Ik neem me in elk geval voor om mijn best te doen, één week met een keer.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:57:23 #180
279894 winka
pi_76373941
Zojuist op mijn splinternieuwe weegschaal gegaan. Weliswaar met kleding en net voordat ik ongi moet worden, maar ik weeg 88,8 kg. Zo zwaar heb ik nog nooit gewogen

In ieder geval een goede eye-opener. Had mezelf wijsgemaakt dat het wel meeviel

@Nissa: registreren is inderdaad een goede stap! Het zal wel weer motiverend zijn om al mijn afvalbelevenissen hier te delen Goed dat je nu onder de 80 kg bent
pi_76374675
winka, dat is even een tegenvaller dan.. Maar het gaat vast snel weer omlaag.

ik zag op 1 januari ook het hoogste getal op deze weegschaal. Ok, het is nog steeds flink onder wat ik gewogen heb, maar ik werd er niet blij van.

Maar gelukkig is de dalende lijn hier al wel weer ingezet. Als ik morgen weer aan het werk ga dan komt het ook wel weer in orde met regelmatig eten en dergelijke.
pi_76388246
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:09 schreef Boadicea het volgende:
winka, dat is even een tegenvaller dan.. Maar het gaat vast snel weer omlaag.

ik zag op 1 januari ook het hoogste getal op deze weegschaal. Ok, het is nog steeds flink onder wat ik gewogen heb, maar ik werd er niet blij van.

Maar gelukkig is de dalende lijn hier al wel weer ingezet. Als ik morgen weer aan het werk ga dan komt het ook wel weer in orde met regelmatig eten en dergelijke.
hier same... thuis zitten en niks moeten is funest... laat mij maar werken (of dat nu in of buitenshuis is maakt niet uit) zodat er ritme is.
Vandaag dus maar hard aan de gang met normaal eten en lekker in een ritme komen.
  maandag 4 januari 2010 @ 08:32:06 #183
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76388701
Zo de vakantie weer voorbij, weer lekker aan de slag en in een normaal ritme komen. Ik moet bekennen dat ik dat toch wel een beetje heb gemist. Maar heb er nu weer dubbel zin in. In de vakantie wel relatief veel gesport. Was fijn om weer te zweten. Nu gaan we ook weer braaf eten enzo, dus ben benieuwd hoe het zal verlopen.
Ik heb wel het gevoel dat er wat vanaf gaat. En dat is belangrijk. Al zitten sommige overhemden nu weer iets strakker om mijn schouders/bovenarmen. Al zal dat geen resultaat zijn van teveel eten. Eerder van de krachtoefeningen....maar even iets minder gewicht gebruiken

Voor de oude nieuwelingen: natuurlijk welkom terug en heel veel succes.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 08:49:03 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76388855
Gelukkig Nieuwjaar en de allerbeste wensen voor 2010

Ik ga alweer goed beginnen, vanavond volleybalwedstrijd
pi_76390457
goeiemorgen, misschien is het weer een handig idee om met lijstjes te komen? Op de een of andere manier is dat best een hulp, eerlijk opschrijven wat je (gaat) e(e)t(en) en bovendien kan er nog eens feeback op komen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 10:56:38 #186
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76391397
Planning voor vandaag:
O - Krentenbol met blueband Goede Start en half plakje kaas, mok koffie met halvamel
T - 2 mokken rooibosthee, stukje peer, appel
L - 4 sneetjes bruin met blueband Goede Start en rookvlees, beker melk
T - 2 mokken rooibosthee, zelfgebakken harde wafel
D - Cordon Blue, witlof en gekookte aardappels
T - Veel water/Spa blauw

S- Volleybalwedstrijd

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 04-01-2010 11:03:31 ]
pi_76391519
soms kom ik bijv ook nog op ideetjes als ik lijstjes van anderen zie, dus ik vind het uitermate handig

Planningslijstje:
T appel (misschien geraspt met wat kaneel)
L 2 plakjes roggebrood met een gedeeld plakje kaas (grote plakken) en thee.
T bouillon
T yoghurt met wat havervlokken en honing
D biefstukje (gegrild) met ratatouille hadden nog mihoen over dus ik eet mihoen, de mr mihoen goreng. Met een eitje erbij. En toe yoghurt met honing en havervlokken aangezien ik daar nog niet aan toegekomen ben.
T eitje? augurkjes? Cherrytomaatjes? Rode paprika (vit C bom)?

[ Bericht 8% gewijzigd door DarkElf op 04-01-2010 18:15:39 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 4 januari 2010 @ 11:21:11 #188
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76392157
Vooruit dan maar
O - 2 sneetjes brood met pindakaas (had er zin in)
T - 1 mandarijn
L1 - 1 sneetje brood met beenhamsalade/1 sn. brood met gekookte worst (waren over en moeten op)
T - mandarijn
L2 - 1 sneetje brood met beenhamsalade/1 sn. brood met gekookte worst
T -mandarijn
D - kom met bospaddestoelensoep

En dat zal het wel blijven. Vandaag geen sport. Morgen weer.
pi_76392408
mandarijnen

Sport hier ook nog niet, zaterdag voor t laatst koorts gehad maar mijn maag enzo is duidelijk nog van streek dus ik wacht nog, zoals ik al van plan was, braaf tot aanstaande maandag en dan ga ik weer hardlopen.

Voel mij vandaag duidelijk minder dan gisteren ook dus helemaal uit mijn systeem is t bugje nog niet.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 11:34:03 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76392562
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:21 schreef Ender_W het volgende:
Vooruit dan maar
O - 2 sneetjes brood met pindakaas (had er zin in)
T - 1 mandarijn
L1 - 1 sneetje brood met beenhamsalade/1 sn. brood met gekookte worst (waren over en moeten op)
T - mandarijn
L2 - 1 sneetje brood met beenhamsalade/1 sn. brood met gekookte worst
T -mandarijn
D - kom met bospaddestoelensoep

En dat zal het wel blijven. Vandaag geen sport. Morgen weer.
Pindakaas mag dan redelijk vet zijn, er zitten hele goede vetten in dus op zich een prima keuze En het is gewoon lekker... Ik vind alleen je diner wat aan de krappe kant.
  maandag 4 januari 2010 @ 11:48:31 #191
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76392985
dat klopt ook wel. We hebben vandaag een soort "balansdag" voor het afgelopen weekend. Zal ook wel een stukje stokbrood bij komen. Maar aangezien ik ook niet ga sporten en weer de hele dag heb gezeten heb ik naar mijn gevoel ook niet echt veel nodig. (en ik ben nu bezig met L1) en dan om 2 uur ofzo L2, dan heb ik tegen het avondeten(rond 19.00) nog niet zo heel veel honger.
pi_76393063
als je zo naar je lijstje kijkt lijkt het idd niet zo veel, balansdag of niet maar je eet wel vrij vet beleg op je brood dus qua kalorien zal je niet te laag zitten neem ik aan? En je kan altijd nog wat mag. yoghurt of kwark ofzo erbij eten voor je eiwitten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 4 januari 2010 @ 12:04:37 #193
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76393500
Ik ben niet van het kalorien tellen, sorry. Normaliter heb ik wel magerdere producten op brood, maar zat er ff niet in vanmorgen. Heb in het verleden ook wel gemerkt dat als ik minder eet dat ik nog weleens het gevoel had dat ik licht in het hoofd werd. Ook niet prettig. Hier voel ik me goed bij en over het algemeen heb ik wel het gevoel dat ik minder dik wordt
pi_76393599
oh ik tel ook geen kalorien hoor, (das echt een depressieve bezigheid ) maar als je zo je lijstje bekijkt is het niet zo heel veel... dat bedoelde ik.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 12:57:32 #195
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76395298
Aanvulling op lijstje: 1 Toffifee
pi_76395884
lijstje:

O: all-bran met magere melk
T: espresso met chocomelk (espreschoc, bij sollicitatie)
L: 4 volkorenboterhammen, 1x kruidenkaas, 1x philadelphia, 1x stroop, 1x pate, roosvicee ferro

planning:

T: soep
D: uit eten, moet het menu nog bekijken

En vaak thee.
Morgen weer sporten, ik sport op dinsdag, donderdag en 1x in het weekend. Afgelopen week les 1 van Evy 3x gedaan op 8km/u, morgen weer les 1 en dan elke keer een les verder op 8km/u
  maandag 4 januari 2010 @ 13:32:25 #197
279894 winka
pi_76396427
Leuk, lijstjes Ik zag al een paar dingen van hee: dat kan ik ook kopen
Dat niet werken is wel een probleem ja. Ik ben sinds eind oktober ziek en intussen weer aan het opbouwen. Ik werk nu drie keer per week halve dagen dus helaas genoeg tijd om de koelkast te plunderen

Ook wij hebben wat resten in de koelkast die op moeten. Dat mag mijn vriend doen

Hier komt het lijstje van vandaag:

O: kom Brinta
L: drie boterhammen met kipfilet plakjes (ik heb er nu twee op de derde komt na mijn warme bad)
T: appel en als ik nog trek heb een plak roggeboord
A: gekookte aardappelen met jus (poeder aangemaakt met water), bietjes en een vegetarische burger

Denk dat dit het wordt. Misschien wat aan de weinige kant, maar ik zit de hele dag. Ik wil ook héél graag gaan hardlopen maar het is hier spekglad
pi_76398693
Ik meld me hier ook aan!
Heb me ook geregistreerd op dieet.web.nl, met dezelfde username als hier.

Ben bezig met Evy, het hardloopprogramma, te downloaden via een torrent, kon hem nergens anders vinden. En ik zie zojuist dat hij klaar is

Ik wil dus beginnen met hardlopen en beter op mijn eten te letten, ik vind eten gewoon te veel te lekker!!
Niet eens zo heel veel, qua porties, maar een Macje of een friet kapsalon vind ik onweerstaanbaar en moet dus strenger worden voor mezelf.

Ook woon ik op mezelf en vind het vaak de moeite niet waard om voor mezelf te koken, tenzij mijn vriend er is, dan koken we lekker samen, maar als ik alleen ben....
Dus ook dat moet veranderen!

Ik ben 1.61 kort en weeg 70-73 kilo (geloof ik, moet mijn weegschaal nog even zoeken)
Mijn streefgewicht is 57 kilo.

En mijn conditie is 0,0
pi_76400524
quote:
friet kapsalon
Een wat?

Tevens tvp om de zaak bij mezelf maar weer eens onder de aandacht te brengen
  maandag 4 januari 2010 @ 15:58:20 #200
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76401395
Een friet kapsalon.... volgens mij is dat een kalorienbom met alle verkeerde vetten die je maar kan verzinnen En voor de lekker nog wat sla erbij. Als ik het goed heb worden friet en döner gebakken, dus wordt gemixed en met bergen kaas in de oven gezet. Zodat dit er doorheen smelt. EN het wordt afgemaakt met een handje ijsbergsla....

Damn, das lang geleden dat ik dat gegeten heb..... en het zal heeeeeeeeeeeeeeel lang duren voor ik me daar aan waag...
pi_76401588
Het lijkt mij ook best een rare combinatie eerlijk gezegd...

Ik ben vandaag rustig aan weer begonnen met werken, maar er waren toch best wat zieken, en mijn neus zit ook vol, en het doet vaag pijn zo boven mijn ogen.... Dus ik ga ook weinig meer doen vandaag, morgen weer een dag...
  maandag 4 januari 2010 @ 16:05:47 #202
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76401654
Ik heb het 1 keer geprobeerd.... het was meer een sompige aardappelsoep met knoflooksmaak.... echt veel smaakverschillen waren er niet te ontdekken.
pi_76402120
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

Een wat?

Tevens tvp om de zaak bij mezelf maar weer eens onder de aandacht te brengen
Friet Kapsalon

Dat is een bak friet met shoarma (of Doner) met chilisaus, knoflooksaus, gesmolten kaas en een handje sla.

LEKKERRRR en heeeeeeeeeeel stout.
pi_76402160
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:05 schreef Ender_W het volgende:
Ik heb het 1 keer geprobeerd.... het was meer een sompige aardappelsoep met knoflooksmaak.... echt veel smaakverschillen waren er niet te ontdekken.
Ze zijn ook overal verschillend. De enige die écht lekker is komt bij cafetaria Drive-Inn vandaan. (Nijmegen)

Maar dat doen we maar niet meer....
pi_76402256
Eerlijk gezegd vind ik het wat goor klinken.
Misschien maar goed ook
pi_76402706
Het is ook wel echt een bak vol "shame" ...

Vanavond eet ik gezond, rundertaartje en sperziebonen en een paar rostirondjes uit de oven.
Vanmiddag een bakje yoghurt op, die ik uiteindelijk verdeelt heb onder mijn honden...
(yoghurt is SMERIG!!!) IPV de yoghurt heb ik maar een bammetje met kipfilet genomen.
Vanochtend een boterhammetje met vruchtenhagel,
pi_76403220
Vandaag begonnen.
O: 1 beschuit met jam , 1 glas sinaasappelsap, 1 kop thee
T: Plakje ontbijtkoek en een mandarijn
L: 2 crackers, 1 jam, 1 kipfilet
T: Plakje ontbijtkoek.
D: wordt rode kool, aardappel, en kip. Ik eet s' avonds gewoon met de pot mee

Tussendoor drink ik afwisselend thee of water. s' avonds wil ik graag 1 of 2 glazen cola light drinken.

Verder ga ik straks ong.2 uur sporten. 1 uur zumba en een uur bkick.
Ik sport al zo'n 2 jaar 2 tot 3 keer in de week.
pi_76404425
@Bilderberger, mss is vruchtenyoghurt of yoghurt met ranja of roosvicee iets voor je. En anders is boterham met kip volgens mij een prima alternatief. Je moet vooral niks dwangmatig eten wat je niet lust, hou het lekker anders hou je het niet vol.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 17:16:32 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76404434
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:45 schreef M.C. het volgende:
Vandaag begonnen.
O: 1 beschuit met jam , 1 glas sinaasappelsap, 1 kop thee
T: Plakje ontbijtkoek en een mandarijn
L: 2 crackers, 1 jam, 1 kipfilet
T: Plakje ontbijtkoek.
D: wordt rode kool, aardappel, en kip. Ik eet s' avonds gewoon met de pot mee

Tussendoor drink ik afwisselend thee of water. s' avonds wil ik graag 1 of 2 glazen cola light drinken.

Verder ga ik straks ong.2 uur sporten. 1 uur zumba en een uur bkick.
Ik sport al zo'n 2 jaar 2 tot 3 keer in de week.
Geen hoofdpijn? Ik zou omkiepen geloof ik...
pi_76406489
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gaat wel goed eigenlijk, maar ben benieuwd hoe ik me voel na het sporten
pi_76406579
Haha, hoeveel nieuwe aanmeldingen zijn dat in de afgelopen paar dagen? Toch weer die goede voornemens hè Ik hoop dat jullie het allemaal gaan volhouden op lange termijn, but that's why you're here!

Ik had vanochtend een leuke opsteker: voor het eerst weer een van m'n oude pakken aan naar het werk, maat 52... Voorheen was dat 58 of zelfs 60

Vervolgens heb ik per ongeluk de motor van m'n ruitenwisser gesloopt doordat ik m aangezet had terwijl ie bevroren was, kost me 200 euro (voor zo'n klein motortje inderdaad :S)

En dan als afsluiter maar weer een keer een lijstje, niet he-le-maal braaf en representatief, ik had namelijk een nieuwjaarsontbijt op het werk:

O: Pistoletje met gerookte zalm, pistoletje met roerei, croissant met niets, glas jus d'orange
T: Geen (ontbijt was tot 11.00u )
L: 2 boterhammen met Linera achterham, 2 boterhammen met 30+ kaas, kop Cup-a-soup helder
T: Appel
D: Volkorenpasta, kipfilet, worteltjes
T: Bakje magere kwark (also known as eiwitbom na het sporten )

@Bilderberger: yoghurt is inderdaad smerig. Probeer zoals iemand anders voor me al zei magere vruchtenyoghurt en anders kwark. Zijn allebei veel zachter van smaak.
pi_76406932
wat goed van je pakken vido! en wat duur voor zo een motortje idd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 4 januari 2010 @ 19:35:25 #213
279894 winka
pi_76410266
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:07 schreef Vido het volgende:
Haha, hoeveel nieuwe aanmeldingen zijn dat in de afgelopen paar dagen? Toch weer die goede voornemens hè Ik hoop dat jullie het allemaal gaan volhouden op lange termijn, but that's why you're here!

Hier moet ik toch even op reageren
Goede voornemens heb ik niet Maar ik heb mezelf de afgelopen dagen/ weken zo vol zitten eten dat het nu een mooi moment is om ermee te stoppen
De sportscholen zullen ook wel weer vol zitten met mensen (zoals ik ook een paar keer heb gedaan) die in januari lid worden en dan een paar maanden gaan. Ik heb zelf trouwens alle sportscholen in de omgeving gehad Ben er nu wel achter dat dit niet voor mij werkt, maar hardlopen wel!

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij volkorenpasta Enne.. waar kan ik dat vinden?
pi_76410287
Kun je niet op de sloop een 2ehandse ruitenwissermotor op de kop tikken?
pi_76419045
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:16 schreef omearos het volgende:
lijstje:

O: all-bran met magere melk
T: espresso met chocomelk (espreschoc, bij sollicitatie)
L: 4 volkorenboterhammen, 1x kruidenkaas, 1x philadelphia, 1x stroop, 1x pate, roosvicee ferro

planning:

T: soep
D: uit eten, moet het menu nog bekijken

En vaak thee.
Morgen weer sporten, ik sport op dinsdag, donderdag en 1x in het weekend. Afgelopen week les 1 van Evy 3x gedaan op 8km/u, morgen weer les 1 en dan elke keer een les verder op 8km/u
Het is geworden:

T: bouillon
D: 2 plakjes stokbrood met kruidenboter, griekse steak, friet, mayonaise, salade, ijsthee
T: cappuccino met suiker, 4 speculaasjes
pi_76419153
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

In het begin kan je veel hebben
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:06 schreef M.C. het volgende:

[..]

Gaat wel goed eigenlijk, maar ben benieuwd hoe ik me voel na het sporten
En hoe was het na het sporten?

@Vido, wat voor auto heb je? Meestal is het redelijk eenvoudig om zelf te vervangen, gros van de prijs is uurloon dus dat is de moeite. Alleen de te nieuwe auto's hebben alles in de motorruimte afgesloten waardoor je nergens meer bijkomt en het wel een vervelend klusje kan worden.
pi_76426829
Alle nieuwe afvaller : van harte Welkom !!

Hier gaat het goed ! Ritme is duidelijk wat ik nodig heb en dat liet de weegschaal leuk zien : 2 kg eraf ! Nog maar 1,6 kg en dan zit ik weer op wat ik woog voor de vakantie. T maffe is dat ik met de kerst amper ben aangekomen, maar dat het vooral in de 2e week vakantie zit (niet bewegen, raar eten etc)

Ik sta nog niet in het lijstje, dat zal nog wel komen neem ik aan. Dus even een tussenstand :
zaterdag : 106.7-----------> vanmorgen 104.7 totaal nu min -22.6 kg

lijstje voor vandaag :

O - 3 crackers met smeerkaas, glas optimel en een kop thee en mandarijn
T - 250 gram kwark met 1 peer (grote)
L- 4 crackers met 100 gram vleeswaar (rookvlees vandaag ), salade van witlof en appel, beker vruchtensap (vers)
T- niks zit bij de Shrink (als ik daarna ga eten is het te kort op het avondeten)
D- geen idee nog maar iets met aardappelen, vlees en groente
T- stuk fruit en een cracker met beleg

'sport' - door de sneeuw en gladheid ploeteren, lopend van en naar mijn werk en de shrink (das al met al een dik uur lopen bij elkaar, met de fiets aan de hand waarschijnlijk)
pi_76427296
Ik onderneem ook maar eens een poging om mijn dag te plannen op voorhand, benieuwd of ik me eraan hou.. Gisteren had ik een goede eerste dieetdag, wel afgesloten met knallende hoofdpijn maar dat heb ik altijd de eerste dag. Heb best genoeg gegeten, maar blijkbaar moet mijn lichaam toch van één en ander afkicken.

O: twee boterhammen met smeerkaas
T: kopje muntthee, drie passievruchten
L: twee boterhammen met ham, misschien nog kopje soep erbij
T: een sinaasappel
D: een kalfslapje met aardappelen en broccoli
T: een koekje, ofzo

Veel succes vandaag, allemaal!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 januari 2010 @ 09:26:03 #219
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76427941
Goeiemorgen allemaal... Gisteren vier sets gespeeld, nu een beetje spierpijn

Mijn gepland lijstje voor vandaag:
O - twee sneetjes bruin met pindakaas, mok koffie met halvamel
T - 2 mokken thee, appel
L - 4 sneetjes bruin met kaas
T - 2 mokken thee, zelfgebakken harde wafel (de laatste...)
D - Paprika gevuld met gehakt uit de oven, tomatensaus, rijst
T - 2 koffie ofzo (bestuursvergadering)

Straks even langs slager, weer wat boterhamvlees halen (rookvlees, rosbief, kipfilet). Heeft iemand tips voor lekker niet te vet vlees voor bij avondeten?
pi_76427975
goeiemorgen, aangezien we gisteravond mihoen aten eten we vanavond de biefstuk met ratatouille... verder was mijn lijstje gisteren zoals ik plande prima verlopen

Vandaag is de planning:

O brinta met magere melk
T fruit
L maaltijdreep met een beker thee
T bouillon
T yoghurt met bramen en honing
D gegrild biefstukje met ratatouille
T eitje oid
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76428089
niet vet vlees bij avondeten: kip/kalkoen/ tartaartje/biefstuk/ rosbief.... meer fantasie heb ik nu ook nog even niet weet niet wat je van het voedingscentrum vindt maar die hebben een vleeswijzer: klik kan je bestellen maar staat er ook als pdf.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 januari 2010 @ 10:00:05 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76428708
Zover kwam mijn fantasie ook, alleen is het voornamelijk vlees wat mijn vijfjarige niet zo kan waarderen Beetje schipperen dus, vanavond rundergehakt ipv halfomhalf...
pi_76429015
Zo, die voedingswijzer voor vlees opent ook even wat ogen zeg...
Ik maar denken dat rundergehakt mager was

Edit: oh, sorry sjeen
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 10:22:19 #224
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_76429234
Jaja jongens ik ga ook afvallen
Ik ben al gestopt met snoepjes eten
Alleen bier drinken kan ik niet mee stoppen hoor , maarja ik ga ook meer sporten enzo. En misschien ga ik ook een apparaat kopen voor in huis. Ohja wat een hunk ben ik deze zomer jongens
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 10:25:11 #225
80791 crew  Paul
pi_76429307
Ik ga hier btw geen maten en kilo's neerzetten hoor
pi_76436301
Kan niet wachten tot de sneeuw weg is, dan ga ik beginnen met hardlopen!
Heb geen zin om bij de eerste poging een arm te breken omdat ze hier niet strooien op de stoep/wandelpaden ...

Welkom Paul!
pi_76436360
Ik loop ook niet nu hoor, ben net ziek geweest maar sowieso; de stoepen zijn hier spekglad en de wegen maken ze ook maar mondjesmaat schoon. Ik hoop aanstaande maandag weer te kunnen beginnen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76436559
Vanmorgen weer gelopen, in de sportschool les 1 op 8km/u, donderdag les 2.
Hier zijn de stoepen ook niet schoon. Er wordt weinig gestrooid en geruimd, wat schoon is is schoongereden ipv schoongemaakt. Veel mensen lopen hier ook op straat ipv op de stoep om te voorkomen dat ze uitglijden in de sneeuw.
pi_76438520
ik kom nu weer even harder aan normaal en nee is geen nasleep van de feestdagen maar ik slik nu lyrica en daarvan kun je ook aankomen.
pi_76439110
[quote]Op maandag 4 januari 2010 22:33 schreef omearos het volgende:

[..]

In het begin kan je veel hebben
[..]

Na het sporten voelde ik mij goed , wel een beetje hongerig gevoel dus heb ik plakje ontbijtkoek gegeten.

Vandaag:
O: 1 beschuit jam + 1 beschuit vruchtenhagel en een glas sinaasappelsap
T: plakje ontbijtkoek en een appel
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en glas sinaasappelsap
T: volkoren koekje en mandarijn
D: erwtensoep

Sport: 45 minuten 4XB (buik, billen, benen, borst) en misschien nog een beetje fietsen
pi_76439125

[ Bericht 100% gewijzigd door M.C. op 05-01-2010 15:06:48 ]
pi_76439186
De schade van de kerst en oud & nieuw (incl. weekje weg met de familie waarin ik amper heb gelet op wat ik eet) viel me mee, anderhalve kilo erbij. Gisteren weer begonnen met fatsoenlijk eten en als ik vanavond op pad durf maar weer eens gaan zwemmen.

Happy 2010 all!
pi_76442633
M.C. vul jij ook wel eens in heoveel kcal dit is, en hoeveel je eigenlijk nodig hebt. Ik vind het nog best weinig, gezien de hoeveelheid sport..

Ik vind het bizar om te zien hoe snel die feestdagenkilo's weer verdwijnen. Nog een paar ons en ik zit weer op het gewicht van begin december....
Vandaag wel netjes gegeten, zo maar even beginnen met de voorbereidingen voor het avondeten...
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 16:27:06 #234
80791 crew  Paul
pi_76442660
Word je nou niet dik van vis?
pi_76442676
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:27 schreef Paul het volgende:
Word je nou niet dik van vis?
Van 10 kilo vette vis per dag wel.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 16:27:58 #236
80791 crew  Paul
pi_76442702
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Van 10 kilo vette vis per dag wel.
Maar kan je beter vis eten dan vlees?
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 16:38:23 #237
80791 crew  Paul
pi_76443175
pi_76447462
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:35 schreef winka het volgende:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij volkorenpasta Enne.. waar kan ik dat vinden?
Pasta's zijn deegwaren. Die kunnen net als je brood wit of volkoren/bruin zijn. Ik koop het altijd gewoon bij de supermarkt (Emté of Albert Heijn). Ik vind volkoren pasta lekkerder, en het vult nog eens beter ook... Net als volkoren brood ten opzichte van wit brood dus
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 januari 2010 @ 18:56:58 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76448770
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:14 schreef lezzer het volgende:
Zo, die voedingswijzer voor vlees opent ook even wat ogen zeg...
Ik maar denken dat rundergehakt mager was

Edit: oh, sorry sjeen
Rundergehakt is magerder dan half-om-half dus wat mij betreft een betere keuze nu, ook al is het geen 'mager vlees'

Nou, met uitzondering van de tussendoortjes (dis ik gewoonweg vergeten ben) heb ik me netjes aan mijn planning gehouden vandaag. Morgen eens updaten...
pi_76449752
Ik dacht dus dat het mager vlees was
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:37:27 #241
279894 winka
pi_76450738
Als ik geen vlees eet, val ik echt enorm veel af Ik voel me dan ook veel 'schoner' van binnen en m'n huid ziet er dan meteen een stuk beter uit!
Er zit sowieso al veel troep in vlees, helemaal van de supermarkt. Wat er daar aan vocht uitkomt. Daar zou ik een bak koffie van kunnen zetten

Vis wil ik ongeveer één keer in de week eten (zal ook wel vee; troep inzitten)

Vandaag ging het weer lekker, maja het is pas de tweede dag
O: brinta met melk
T: banaan:
L: twee bruine boterhammen met linesse smeerkaas en een boterham met kipfilet
T: 2 snack a jack crackers
A: gekookte aardappelen met (poeder)jus, hollandse diepvriesgroenten, vega schnitzel burger

Morgen is het tijd voor wat afwisseling. Dan wil ik als lunch kwark met fruit eten met daarnaast nog een boterham. Ontbijt wordt cornflakes en 's avonds koriandereiere met kerrierijst.
Klinkt twijelachtig, maar het is echt heerlijk!!

Leuk dat er zoveel nieuwe aanmeldingen zijn, succes allemaal
pi_76456061
en in die vegadingen zit niks
en als je de onderzoeken leest zijn ze vaak te zout, bevatten ze meer koolhydraten dan vlees maar weinig tot geen eiwitten.
pi_76457275
Ik begin morgenochtend met Kellog's K.
Tussendoor een ontbijtkoekje, s'middags een Kiwi en 2 volkorenboterhammen met Slankie.
Tussendoor een evergreen, en s'avonds volkorenpasta met rundergehakt.

Ik drink heel veel ranja op een dag want water kan ik echt niet drinken in de winter
Krijg het gewoon niet weg...
pi_76457326
thee een idee? ranja zijn natuurlijk wel suikers..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76459364
burg limo is suikervrije ranja die nog best goed drinkbaar is. Die drink ik in de zomer als al het water me teveel wordt en ik een smaakje wil. Bevat iets van 7kcal per 100ml siroop (uit mijn hoofd, heb het niet bij de hand)

In de winter drink ik thee ik ben een ontzettende theemuts
pi_76460339
Ik weeg nu 89 kilo (Ben 1.78). Ik woog 95. Mijn streven is 75 kilo. (Heb diabetes).

Mijn grootste probleem is discipline. Ik heb al tig keer geprobeerd te beginnen. Elke nacht denk ik weer "nu ga ik beginnen". Maar met mijn problemen (depressie) val ik steeds weer terug naar snacks.

Iemand tips om zelfdiscipline te ontwikkelen?
pi_76464715
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:18 schreef lezzer het volgende:
Ik dacht dus dat het mager vlees was
Oh NEE.... absoluut niet. Alle gehakt zit barstens vol vet.
Gehakt bestaat voor 25%!!!! uit vet.
'Mager' gehakt bestaat voor 15% uit vet, al gaat in de praktijk de hoeveelheid hier ook nog wel eens overheen.
Ook een gehaktbal, gehaktstaaf, etc zijn foute keuzes.

Gehakt is dus absoluut geen goede keuze tijdens afvallen, beter kun je kiezen voor kipfilet, varkenshaas of biefstuk.

Moet je nou per see gehakt hebben, omdat het gerecht anders niet te maken is, dan is de beste keuze rundertartaar (gemalen biefstuk). Maar ook daar kan nog zo'n 10% vet in zitten.
pi_76469172
Goedemorgen !
T gaat hier super ! zit weer bijna op het gewicht van voor de kerst en dat in 3 dagen.

Gehakt neem ik zelden, ik gebruik liever ander vlees en ik ben gek op bijv fricandeau als broodbeleg. Lekker met wat peper er over. Maak ik zelf, gewoon fricandeau lekker kruiden, in de oven bakken zonder vet en dan snijden (ja heb een snijmachine tot mijn beschikking, das wel makkelijk).
pi_76469454
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:04 schreef omearos het volgende:
burg limo is suikervrije ranja die nog best goed drinkbaar is. Die drink ik in de zomer als al het water me teveel wordt en ik een smaakje wil. Bevat iets van 7kcal per 100ml siroop (uit mijn hoofd, heb het niet bij de hand)

In de winter drink ik thee ik ben een ontzettende theemuts
ah ok, dat zei je er niet bij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76469468
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:20 schreef delapoko het volgende:
Ik weeg nu 89 kilo (Ben 1.78). Ik woog 95. Mijn streven is 75 kilo. (Heb diabetes).

Mijn grootste probleem is discipline. Ik heb al tig keer geprobeerd te beginnen. Elke nacht denk ik weer "nu ga ik beginnen". Maar met mijn problemen (depressie) val ik steeds weer terug naar snacks.

Iemand tips om zelfdiscipline te ontwikkelen?
niets slechts in huis halen en altijd een voorraad paprika' s en wortels in huis hebben. Paprika' s knagen lekker weg (en bordevol vit c de rode) en wortels, als je nauwelijks meer snoept gaat het je opvallen hoe ontzettend zoet ze kunnen zijn en knaagt het ook lekker weg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76469491
Goeiemorgen btw, nieuwe dag, nieuwe kansen. Na ziek te zijn geweest en uitdrogingsverschijnselen gehad te hebben durf ik eindelijk mijn medicijnen weer te gaan nemen vandaag (vochtafdrijvers) dus dat moet weer wat schelen want t voelt niet zo prettig zo (heb ze al 5 dagen niet genomen)

Gisteravond nog 2 eitjes gegeten en verder mij aan t lijstje gehouden. Dat ben ik vandaag weer van plan:

O Muesli met magere yoghurt
T fruit
L maaltijdreep
T bouillon
D zalmsalade (maak ik zelf) op wat brood met veel sla en groenten (paprika' s)
T eitje? augurkjes? tomaatjes? oid.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76469699
[dora]

Het lukte, het lukte, het lukte, yeah! Yes I did it!

[/dora]

.

Gisteren weer lekker gaan zwemmen dus, wel erg druk met goede voornemens zwemmers, dat die maar snel mogen afhaken! .
pi_76469774
dora?

goed dat je weer gegaan bent en nog een maandje dan is het zwembad/de sportschool etc weer een stuk rustiger
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76469803
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:51 schreef DarkElf het volgende:
dora?
Eh ja, don't ask. . Is iets voor peuters.
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 08:52:19 #255
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76469804
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Oh NEE.... absoluut niet. Alle gehakt zit barstens vol vet.
Gehakt bestaat voor 25%!!!! uit vet.
'Mager' gehakt bestaat voor 15% uit vet, al gaat in de praktijk de hoeveelheid hier ook nog wel eens overheen.
Ook een gehaktbal, gehaktstaaf, etc zijn foute keuzes.

Gehakt is dus absoluut geen goede keuze tijdens afvallen, beter kun je kiezen voor kipfilet, varkenshaas of biefstuk.

Moet je nou per see gehakt hebben, omdat het gerecht anders niet te maken is, dan is de beste keuze rundertartaar (gemalen biefstuk). Maar ook daar kan nog zo'n 10% vet in zitten.
Tsja, ik heb natuurlijk ook nog een 5 jarige waar ik rekening mee moet houden, die eet heel veel groente, maar qua vlees is ze niet zo'n liefhebber van biefstuk, kipfilet en ander 'droog' vlees. En ik vin dat zij ook mag genieten van haar avondeten. Dus dan is de overstap van halfomhalf naar runder wat mij betreft voldoende

Vandaag dagje thuis, op de planning:
O - 2 sneetje bruin met rookvlees, kop koffie met melk
T - Appel ofzo
L - 4 sneetjes bruin met rookvlees/gegrilde varkensfilet, koffie of thee
T - Geen idee nog
D - pasta met varkenshaasje en champignonsaus, boontjes en worteltjes
T - Kop thee misschien

S - Kerstboom opruimen, boodschappen doen, eten koken voor vandaag en morgen, was ophangen, was vouwen etc.
pi_76469839
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Eh ja, don't ask. . Is iets voor peuters.
ah ja daar weet ik niets van he? Ik heb een neefje en die in to Bob de Bouwer en Thomas de trein enzo, dat ken ik dan wel weer
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76469848
niets mis met rundergehakt. Je moet geen 2 kilo per week eten, maar goed, vetvrij eten is ook niet gezond aangezien ons lichaam ook vetten nodig heeft.

Gewoon eten, fatsoenlijke porties en niet zo krampachtig gaan roepen dat 'het allemaal slecht is' is een stuk minder fijn en dus sowieso al ongezonder

doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, zeg maar
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 08:59:46 #258
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76469913
Klopt Moblo En wat ik heel belangrijk vind, is dat mijn dochter geen vertekend beeld van eten krijgt omdat mama zo nodig wil afvallen. Vandaar ook dat ik niet apart ga koken voor mezelf. Wat ik haar mee wil geven is dat eten iets is waarvan je moet kunnen genieten, zij het met mate soms
pi_76469966
Ik smeer tegenwoordig ook maar een boterham extra voor tussen de middag want ik had toch het idee dat ik aan de lage kant zat qua kcals. Kan iemand een oordeel geven over onderstaand dieet?

O: 1 x bruine boterham met gekookt ei
T: 1 x magere yoghurt (vitalinea bakje)
L: 3 x bruine boterham met iets als pindakaas ofzo, eventueel soepje erbij
T: handje nootjes (amandelen, walnoten)
T: fruit

Qua D wisselt het dan nogal, ivm de peuter zijn we nogal van de simpele prak zeg maar maar dat probeer ik beperkt te houden met 1 x opscheppen enzo.

Verder veel thee, weinig koffie. En soms na het sporten (2 x per week een half uur tot een uur zwemmen is het streven) pak ik 's avonds nog een rijstwafel met beleg of 2.
pi_76469980
groot gelijk. Er zijn al genoeg kinderen die daar wel onder lijden volgens mij.

Niets is goed als je er teveel van eet, en bijna niets is slecht als je het met mate eet.

Een patatje met! Heerlijk op z'n tijd en totaaaaal niet verboden.

Het belangrijkste met afvallen is dat je jezelf niets gaat verbieden en krampachtig gaat roepen dat dingen streng verboden en heel slecht zijn, al helemaal als je dat alleen bedoelt voor 'wanneer je aan het afvallen bent'.

Je moet dat eten wat je ook eet als je 'normaal eet', dus moet je 'gewoon' je eetstijl aanpassen. Dat is niet makkelijk, maar wel aan te raden...
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 09:10:04 #261
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76470104
Je lijstje lijkt mij prima zo Jarno, slim om een extra snee brood te nemen anders ga je op een bepaald moment toch snaaien... Hier ook simpele prak, veel verse groenten dat wel en daarin beperk ik me ook niet met opscheppen. Als we stampot hebben, dan wel, gewoon een keer en niet nog eens 'omdat het zo lekker is'. Want vaak heb ik dan eigenlijk stiekem toch al genoeg gegeten. De truuk daarbij is in plaats van meteen nog eens op te scheppen, een paar minuten te wachten. Je verzadigingsgevoel loopt altijd wat achter.

En Moblo, inderdaad, beter is je hele eetpatroon aanpassen ipv streng lijnen en dan weer terugvallen in het oude...
pi_76470152
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:03 schreef Jarno het volgende:
Ik smeer tegenwoordig ook maar een boterham extra voor tussen de middag want ik had toch het idee dat ik aan de lage kant zat qua kcals. Kan iemand een oordeel geven over onderstaand dieet?

O: 1 x bruine boterham met gekookt ei
T: 1 x magere yoghurt (vitalinea bakje)
L: 3 x bruine boterham met iets als pindakaas ofzo, eventueel soepje erbij
T: handje nootjes (amandelen, walnoten)
T: fruit

Qua D wisselt het dan nogal, ivm de peuter zijn we nogal van de simpele prak zeg maar maar dat probeer ik beperkt te houden met 1 x opscheppen enzo.

Verder veel thee, weinig koffie. En soms na het sporten (2 x per week een half uur tot een uur zwemmen is het streven) pak ik 's avonds nog een rijstwafel met beleg of 2.
lijkt mij weinig mis mee eigenlijk en als je je er goed bij voelt is dat ok toch?

ik ben zelf altijd fan van nog wat yoghurt/kwark in lijstjes gooien want dat vult goed en eiwitten zijn goed voor een mens. das misschien een avondsnack optie na t zwemmen ofzo. Een rijstwafel zou voor mij persoonlijk niet genoeg zijn na sporten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76470188
Gevoelsmatig wil ik de koolhydraten 's avonds toch wat beperken, maar goed, als je gaat sporten 's avonds is het weer anders natuurlijk. Ik heb natuurlijk ook een enorm zittend beroep, echt heel vervelend wat dat betreft want ik kom gewoon niet achter m'n pc vandaan. Veel verder dan af en toe de trap nemen en opstaan om thee te halen kom ik meestal niet . Vandaar ook dat ik ook wat vaker met de fiets/trein/fiets ga, het zijn niet van die enorme afstanden, maar toch.
pi_76470218
alle beweging is goed natuurlijk. en zittende beroepen zijn idd niet best, je ziet mensen ook altijd uitdijen na een jaartje..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76470228
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:12 schreef DarkElf het volgende:

ik ben zelf altijd fan van nog wat yoghurt/kwark in lijstjes gooien want dat vult goed en eiwitten zijn goed voor een mens. das misschien een avondsnack optie na t zwemmen ofzo. Een rijstwafel zou voor mij persoonlijk niet genoeg zijn na sporten.
Gisteren had ik er ook 2 op, met pindakaas. . We zitten wat krap in de eieren deze week door de vakantie maar een gekookt eitje is ook wel lekker na het sporten.

Ik ben verder niet zo van de zuivel (drink ook geen melk) maar ik zal eens kijken of er kwark is die ik lekker vind.
pi_76470777
Magere franse kwark is erg lekker..

Al dan geen koolhydraten na het sporten zou ik laten afhangen van de soort sport, de duur en of je kort daarvoor (bijv in je avondeten) ook al kh genomen hebt. Na krachttraining zou ik sowieso wél kh nemen + eiwitten. Na langdurige (>45 min) intensieve cardio idem dito, maar als je bijv een halfuurtje bezig bent volstaan alleen eiwitten meestal ook. Ik ga daarnaast meestal ook op mn gevoel af... voel ik me echt slapjes, dan neem ik gewoon wat extra kh.
pi_76471052
Even voor de duidelijkheid hoor, mijn uitroep was echt van verbazing. Ik wist het gewoon echt niet. Wat iedereen eet moet hij/zij zelf weten. Ik dacht alleen altijd als ik gehakt at dat ik mager at. Niet dus

Mijn vriendin zegt dat ik belachelijk mager kook. Gisteren zag ik Herman den Blijker op tv twee van die grote klonten boter bij de erwten gooien
Daar bak ik een hele week mee, met wat hij daar gebruikte.

Ik snap dan van mezelf ook helemaal niet waar die kilo's vandaan komen. Te weinig beweging denk ik dan maar....
Gisteren dus weer met de gewichten in de weer geweest en oefeningen gedaan
pi_76471327
er bestaan veel misvattingen over 'goed' en 'slecht' eten.

Nogmaals, gehakt is prima, kip ook en vis ook! Het is alleen net als met alles: teveel van iets is slecht. Leef zoals je KUNT en WILT leven tijdens je dieten: zoek naar een leefstijl die je kunt voortzetten, alleen dan val je succesvol en gezond af.

Dus ja, patat kan! Taart ook! Maar let op de hoeveelheden.

Gehakt is NIET slecht en geen foute keuze. De enige foute keuze is jezelf tijdens het afvallen vanalles ontzeggen omdat het 'slecht' is, om na bereiken van het streefgewicht meteen weer te gaan geniete.

Dat houd je niet vol (dit icm op gewicht blijven) dus, do the math
Ja doei.
pi_76471395
je kan ook te mager eten natuurlijk mij hebben ze eens uitgelegd dat ik eigenlijk nauwelijks vetten binnenkreeg omdat ik geen boter smeer, niet met boter bakte en zo meer.. en je hebt ze wel gewoon nodig.

dus als ik nu eens iets bak wat boter behoeft gooi ik gewoon een klontje roomboter in de pan hoor, beter dan al die magere nepvarianten boter bijv.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76472163
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:05 schreef DarkElf het volgende:
je kan ook te mager eten natuurlijk mij hebben ze eens uitgelegd dat ik eigenlijk nauwelijks vetten binnenkreeg omdat ik geen boter smeer, niet met boter bakte en zo meer.. en je hebt ze wel gewoon nodig.

dus als ik nu eens iets bak wat boter behoeft gooi ik gewoon een klontje roomboter in de pan hoor, beter dan al die magere nepvarianten boter bijv.
Ik heb nu vloeibare botermeuk met roomboterSMAAK in de koelkast staan. . Ik moést het gewoon proberen.
pi_76472199
botersmaak? wat verdrietig. de kok in mij weent om zulke onzin
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76472249
Een bezoekje aan een zwemparadijs zet je trouwens ook wel weer ff met 2 benen op de grond zeg maar. Kijk, ik heb best een buikje, maar met mijn lengte en gewicht ben ik niet echt dik ofzo. Maar wat je daar allemaal ziet rondlopen in veel te strakke zwembroekjes... . Ik voel me gelijk slank na zo'n weekje! .
pi_76472298
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:31 schreef DarkElf het volgende:
botersmaak? wat verdrietig. de kok in mij weent om zulke onzin
Ja ach. Ik denk niet dat dat soort dingen echt SLECHT voor je zijn dus een onbeduidende kipburger gaat gewoon in dat soort spul. Maar voor een biefstuk of een echt goed stuk vlees haal ik ook gewoon roomboter in huis hoor.
pi_76472705
bakken doen wij vaak in becel dieetolie. lekker neutrale smaak is dat ook, itt olijfolie vaak.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 januari 2010 @ 10:49:53 #275
80791 crew  Paul
pi_76472934
Ik snap die letters niet van jullie
pi_76472977
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:49 schreef Paul het volgende:
Logisch gegroepeerde meerdere letters vlak bij elkaar noemen we een woord, en meerdere woorden bij elkaar een zin. Meerdere van die zinnen kunnen een tekst vormen.
pi_76473102
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:49 schreef Paul het volgende:
welke?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76473310
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Logisch gegroepeerde meerdere letters vlak bij elkaar noemen we een woord, en meerdere woorden bij elkaar een zin. Meerdere van die zinnen kunnen een tekst vormen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:42:02 #279
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76474887
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:54 schreef DarkElf het volgende:

[..]

welke?
Ik vond de reactie van Jarno leuker
pi_76474911
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Ik vond de reactie van Jarno leuker
ik probeerde dan ook niet leuk te zijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76475055
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
er bestaan veel misvattingen over 'goed' en 'slecht' eten.

Nogmaals, gehakt is prima, kip ook en vis ook! Het is alleen net als met alles: teveel van iets is slecht. Leef zoals je KUNT en WILT leven tijdens je dieten: zoek naar een leefstijl die je kunt voortzetten, alleen dan val je succesvol en gezond af.

Dus ja, patat kan! Taart ook! Maar let op de hoeveelheden.

Gehakt is NIET slecht en geen foute keuze. De enige foute keuze is jezelf tijdens het afvallen vanalles ontzeggen omdat het 'slecht' is, om na bereiken van het streefgewicht meteen weer te gaan geniete.

Dat houd je niet vol (dit icm op gewicht blijven) dus, do the math
Sorry hoor, maar ik ben het niet met je eens.
Je hebt gezonde keuzes en foute keuzes. Dat betekend niet dat je meteen 2 kg er bij hebt als je een foute keuze maakt, maar een gezonde keuze is gewoon beter voor je lichaam. Helemaal juist voor het afvallen.

En gehakt zit boordevol vet. 500gr gewoon gehakt bevat ongeveer 125g pure vet. En dan ook nog eens grotendeels verzadigd vet (verzadigd is zeker een verkeerde keuze). Mager gehakt is echt niet veel beter met 75gr puur vet. Oftewel gehakt valt in de categorie fout.

Dat betekend niet dat je het nooit mag nemen, maar wees je dan wel bewust van wat je neemt.
pi_76475180
volgens mij bedoelen jullie hetzelfde, maar dan anders verwoord
pi_76475216
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

niets slechts in huis halen en altijd een voorraad paprika' s en wortels in huis hebben. Paprika' s knagen lekker weg (en bordevol vit c de rode) en wortels, als je nauwelijks meer snoept gaat het je opvallen hoe ontzettend zoet ze kunnen zijn en knaagt het ook lekker weg
Dit is een hele goede tip die voor mij altijd heeft gewerkt.
Wanneer je van jezelf weet dat je af en toe zwakke momenten hebt, dan helpt het enorm als je dan niets ongezond in huis hebt. Geen chips, snoep, etc.
Wel fruit en groente.

Bijv. schoongemaakte kleine worteltjes, appels, peer,etc ben ik favoriet van.
pi_76475352
Ook al is er niks in huis zal ik niet snel een paprika pakken. .

Ik moet toch iets echt hartigs, zoutigs en liefst licht vets hebben op zo'n moment. .
pi_76475469
plakjes rookvlees om een stukje ei, heel retro en lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76475569
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:53 schreef DarkElf het volgende:
plakjes rookvlees om een stukje ei, heel retro en lekker
Ja!
Dat is mijn favo maaltijd/tussendoortje op het moment
Maar paprika's vind ik ook altijd wel lekker
pi_76475644
rookvlees om komkommer is ook erg lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76475775
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:56 schreef DarkElf het volgende:
rookvlees om komkommer is ook erg lekker
Nog nooit geprobeert eigenlijk, als ik beter ben zal ik weer eens boodschappen doen en dat proberen
Ik vind het zelf ook lekker om een augurk
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 12:07:20 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76476141
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik ben het niet met je eens.
Je hebt gezonde keuzes en foute keuzes. Dat betekend niet dat je meteen 2 kg er bij hebt als je een foute keuze maakt, maar een gezonde keuze is gewoon beter voor je lichaam. Helemaal juist voor het afvallen.

En gehakt zit boordevol vet. 500gr gewoon gehakt bevat ongeveer 125g pure vet. En dan ook nog eens grotendeels verzadigd vet (verzadigd is zeker een verkeerde keuze). Mager gehakt is echt niet veel beter met 75gr puur vet. Oftewel gehakt valt in de categorie fout.

Dat betekend niet dat je het nooit mag nemen, maar wees je dan wel bewust van wat je neemt.
Tsja, er zal altijd en gezondere/beter keuze zijn. Maar nogmaals, ik heb meer om rekening mee te houden dan alleen maar mijn wens om af te vallen. En een kleuter dient toch echt ook vlees binnen te krijgen, sterker nog vet is ook heel belangrijk voor een kleuter. Dus ik zie op dit moment het probleem van rundergehakt echt niet. Leuk dat rundertartaar het magerst is, maar uiteindelijk is dat dus nog veel slechter voor mij want het loopt er toch op uit dat ik het zalf mag opeten omdat het te droog is voor dochterlief...

Dusss... Ik vind mijn keuze om nu rundergehakt te nemen ipv halfomhalf een hele bewuste en verstandige
pi_76476204
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tsja, er zal altijd en gezondere/beter keuze zijn. Maar nogmaals, ik heb meer om rekening mee te houden dan alleen maar mijn wens om af te vallen. En een kleuter dient toch echt ook vlees binnen te krijgen, sterker nog vet is ook heel belangrijk voor een kleuter. Dus ik zie op dit moment het probleem van rundergehakt echt niet. Leuk dat rundertartaar het magerst is, maar uiteindelijk is dat dus nog veel slechter voor mij want het loopt er toch op uit dat ik het zalf mag opeten omdat het te droog is voor dochterlief...

Dusss... Ik vind mijn keuze om nu rundergehakt te nemen ipv halfomhalf een hele bewuste en verstandige
Oja daar wou ik nog op reageren
Ik vind het erg goed en knap dat je wel zorgt dat je kleuter een goed voorbeeld krijgt
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 13:41:52 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76480113
Dank je!
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:08:25 #292
279894 winka
pi_76481184
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:10 schreef Muks het volgende:
en in die vegadingen zit niks
en als je de onderzoeken leest zijn ze vaak te zout, bevatten ze meer koolhydraten dan vlees maar weinig tot geen eiwitten.
Eh nee dat beweer ik ook niet. Maar ik zitten tenminste niet volgespoten met hormoontroep En dan eet ik liever wat meer koolhydraten en teveel zout
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 januari 2010 @ 17:23:02 #293
80791 crew  Paul
pi_76489662
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:54 schreef DarkElf het volgende:

[..]

welke?
T fruit
L maaltijdreep
T bouillon
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 17:25:47 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76489784
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:23 schreef Paul het volgende:

[..]

T fruit
L maaltijdreep
T bouillon
Als je er zo over nadenkt, waar zouden die letters dan voor kunnen staan?
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 januari 2010 @ 17:28:36 #295
80791 crew  Paul
pi_76489912
Ochtend
Tussendoortje
Lekkerdingissjeen
pi_76492657
Ik eet gedurende de week 1-2 keer rundergehakt of tartaar (omdat anders de keuze zo beperkt is), en gezien mijn gewichtsverlies zal het toch echt wel gezond genoeg zijn Al mijn vlees en vleeswaren komen overigens ook wel van de slager, wat vaak veel scheelt in de hoeveelheid vet heb ik wel ontdekt toen ik een keertje de supermarktversie had Natuurlijk helpt het ook wel dat ik 6 keer per week intensief sport... Maar om rundergehakt meteen als de antichrist te bestempelen, nee...
pi_76493033
de antichrist das spek
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76494383
Ff mijn dagmenu voor morgen :

O crackers met smeerkaas en rookvlees, optimelkwark en een kop thee
T beker optimel met 2 mandarijnen
L crackers met rookvlees en paprikasalade, glas vers sap en een kop hete bouillon (heb buitnedienst)
T 2 kiwi's
D eigen gemaakte hachee met aardappelpuree en rode kool met appeltjes

Heb dr nu al zin in
pi_76503267
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:28 schreef Paul het volgende:
Ochtend
Tussendoortje
Lekkerdingissjeen
Lunch

Ik had een halve rode peper door de pasta gedaan voor wat pit, en dat is echt uuuuren geleden en ik wreef zonet in mijn oog en AU!!! WTF... ik heb mijn handen megagoed gewassen na het snijden!!

Maar de volkoren spaghetti met extra paprika en courgette was erg lekker, ik heb er niet teveel rundergehakt in gedaan.
pi_76505747
Weet iemand een lijst produkten met weinig suiker maar waar géén Aspartaam in zit?
pi_76506746
Bepaalde soorten groente en fruit?
Ik weet niet wat je wilt vervangen?

Mijn lijstje vandaag:
O: glas goedemorgen + 2 bruine boterhammen met snijworst
L: 3 bruine boterhammen met gekookt ei + salade
T1: banaan + druiven
T2: vitalinea + boterham rookvlees
S: Zumba
D: gebakken aardappels + portie worteltjes/erwt + varkenshaas
Na: bakje magere vanilleyoghurt
T: wat worteltjes / komkommer