Logisch gegroepeerde meerdere letters vlak bij elkaar noemen we een woord, en meerdere woorden bij elkaar een zin. Meerdere van die zinnen kunnen een tekst vormen.quote:
quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Logisch gegroepeerde meerdere letters vlak bij elkaar noemen we een woord, en meerdere woorden bij elkaar een zin. Meerdere van die zinnen kunnen een tekst vormen.
ik probeerde dan ook niet leuk te zijnquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Ik vond de reactie van Jarno leuker
Sorry hoor, maar ik ben het niet met je eens.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
er bestaan veel misvattingen over 'goed' en 'slecht' eten.
Nogmaals, gehakt is prima, kip ook en vis ook! Het is alleen net als met alles: teveel van iets is slecht. Leef zoals je KUNT en WILT leven tijdens je dieten: zoek naar een leefstijl die je kunt voortzetten, alleen dan val je succesvol en gezond af.
Dus ja, patat kan! Taart ook! Maar let op de hoeveelheden.
Gehakt is NIET slecht en geen foute keuze. De enige foute keuze is jezelf tijdens het afvallen vanalles ontzeggen omdat het 'slecht' is, om na bereiken van het streefgewicht meteen weer te gaan geniete.
Dat houd je niet vol (dit icm op gewicht blijven) dus, do the math![]()
Dit is een hele goede tip die voor mij altijd heeft gewerkt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
niets slechts in huis halen en altijd een voorraad paprika' s en wortels in huis hebben. Paprika' s knagen lekker weg (en bordevol vit c de rode) en wortels, als je nauwelijks meer snoept gaat het je opvallen hoe ontzettend zoet ze kunnen zijn en knaagt het ook lekker weg![]()
Ja!quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:53 schreef DarkElf het volgende:
plakjes rookvlees om een stukje ei, heel retroen lekker
Nog nooit geprobeert eigenlijk, als ik beter ben zal ik weer eens boodschappen doen en dat proberenquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:56 schreef DarkElf het volgende:
rookvlees om komkommer is ook erg lekker
Tsja, er zal altijd en gezondere/beter keuze zijn. Maar nogmaals, ik heb meer om rekening mee te houden dan alleen maar mijn wens om af te vallen. En een kleuter dient toch echt ook vlees binnen te krijgen, sterker nog vet is ook heel belangrijk voor een kleuter. Dus ik zie op dit moment het probleem van rundergehakt echt niet. Leuk dat rundertartaar het magerst is, maar uiteindelijk is dat dus nog veel slechter voor mij want het loopt er toch op uit dat ik het zalf mag opeten omdat het te droog is voor dochterlief...quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:45 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik ben het niet met je eens.
Je hebt gezonde keuzes en foute keuzes. Dat betekend niet dat je meteen 2 kg er bij hebt als je een foute keuze maakt, maar een gezonde keuze is gewoon beter voor je lichaam. Helemaal juist voor het afvallen.
En gehakt zit boordevol vet. 500gr gewoon gehakt bevat ongeveer 125g pure vet. En dan ook nog eens grotendeels verzadigd vet (verzadigd is zeker een verkeerde keuze). Mager gehakt is echt niet veel beter met 75gr puur vet. Oftewel gehakt valt in de categorie fout.
Dat betekend niet dat je het nooit mag nemen, maar wees je dan wel bewust van wat je neemt.
Oja daar wou ik nog op reagerenquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja, er zal altijd en gezondere/beter keuze zijn. Maar nogmaals, ik heb meer om rekening mee te houden dan alleen maar mijn wens om af te vallen. En een kleuter dient toch echt ook vlees binnen te krijgen, sterker nog vet is ook heel belangrijk voor een kleuter. Dus ik zie op dit moment het probleem van rundergehakt echt niet. Leuk dat rundertartaar het magerst is, maar uiteindelijk is dat dus nog veel slechter voor mij want het loopt er toch op uit dat ik het zalf mag opeten omdat het te droog is voor dochterlief...
Dusss... Ik vind mijn keuze om nu rundergehakt te nemen ipv halfomhalf een hele bewuste en verstandige
Eh nee dat beweer ik ook niet. Maar ik zitten tenminste niet volgespoten met hormoontroepquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:10 schreef Muks het volgende:
en in die vegadingen zit niks![]()
en als je de onderzoeken leest zijn ze vaak te zout, bevatten ze meer koolhydraten dan vlees maar weinig tot geen eiwitten.
O Muesli met magere yoghurtquote:
Als je er zo over nadenkt, waar zouden die letters dan voor kunnen staan?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:23 schreef Paul het volgende:
[..]
O Muesli met magere yoghurt
T fruit
L maaltijdreep
T bouillon
T yoghurt met havervlokken en honing
D zalmsalade (maak ik zelf) op wat brood met veel sla en groenten (paprika' s)
T eitje? augurkjes? tomaatjes? oid.
Lunchquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |