abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76401588
Het lijkt mij ook best een rare combinatie eerlijk gezegd...

Ik ben vandaag rustig aan weer begonnen met werken, maar er waren toch best wat zieken, en mijn neus zit ook vol, en het doet vaag pijn zo boven mijn ogen.... Dus ik ga ook weinig meer doen vandaag, morgen weer een dag...
  maandag 4 januari 2010 @ 16:05:47 #202
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76401654
Ik heb het 1 keer geprobeerd.... het was meer een sompige aardappelsoep met knoflooksmaak.... echt veel smaakverschillen waren er niet te ontdekken.
Live life to the Ender :D
pi_76402120
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:35 schreef lezzer het volgende:

[..]

Een wat?

Tevens tvp om de zaak bij mezelf maar weer eens onder de aandacht te brengen
Friet Kapsalon

Dat is een bak friet met shoarma (of Doner) met chilisaus, knoflooksaus, gesmolten kaas en een handje sla.

LEKKERRRR en heeeeeeeeeeel stout.
pi_76402160
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:05 schreef Ender_W het volgende:
Ik heb het 1 keer geprobeerd.... het was meer een sompige aardappelsoep met knoflooksmaak.... echt veel smaakverschillen waren er niet te ontdekken.
Ze zijn ook overal verschillend. De enige die écht lekker is komt bij cafetaria Drive-Inn vandaan. (Nijmegen)

Maar dat doen we maar niet meer....
pi_76402256
Eerlijk gezegd vind ik het wat goor klinken.
Misschien maar goed ook
pi_76402706
Het is ook wel echt een bak vol "shame" ...

Vanavond eet ik gezond, rundertaartje en sperziebonen en een paar rostirondjes uit de oven.
Vanmiddag een bakje yoghurt op, die ik uiteindelijk verdeelt heb onder mijn honden...
(yoghurt is SMERIG!!!) IPV de yoghurt heb ik maar een bammetje met kipfilet genomen.
Vanochtend een boterhammetje met vruchtenhagel,
pi_76403220
Vandaag begonnen.
O: 1 beschuit met jam , 1 glas sinaasappelsap, 1 kop thee
T: Plakje ontbijtkoek en een mandarijn
L: 2 crackers, 1 jam, 1 kipfilet
T: Plakje ontbijtkoek.
D: wordt rode kool, aardappel, en kip. Ik eet s' avonds gewoon met de pot mee

Tussendoor drink ik afwisselend thee of water. s' avonds wil ik graag 1 of 2 glazen cola light drinken.

Verder ga ik straks ong.2 uur sporten. 1 uur zumba en een uur bkick.
Ik sport al zo'n 2 jaar 2 tot 3 keer in de week.
pi_76404425
@Bilderberger, mss is vruchtenyoghurt of yoghurt met ranja of roosvicee iets voor je. En anders is boterham met kip volgens mij een prima alternatief. Je moet vooral niks dwangmatig eten wat je niet lust, hou het lekker anders hou je het niet vol.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2010 @ 17:16:32 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76404434
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:45 schreef M.C. het volgende:
Vandaag begonnen.
O: 1 beschuit met jam , 1 glas sinaasappelsap, 1 kop thee
T: Plakje ontbijtkoek en een mandarijn
L: 2 crackers, 1 jam, 1 kipfilet
T: Plakje ontbijtkoek.
D: wordt rode kool, aardappel, en kip. Ik eet s' avonds gewoon met de pot mee

Tussendoor drink ik afwisselend thee of water. s' avonds wil ik graag 1 of 2 glazen cola light drinken.

Verder ga ik straks ong.2 uur sporten. 1 uur zumba en een uur bkick.
Ik sport al zo'n 2 jaar 2 tot 3 keer in de week.
Geen hoofdpijn? Ik zou omkiepen geloof ik...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76406489
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Gaat wel goed eigenlijk, maar ben benieuwd hoe ik me voel na het sporten
pi_76406579
Haha, hoeveel nieuwe aanmeldingen zijn dat in de afgelopen paar dagen? Toch weer die goede voornemens hè Ik hoop dat jullie het allemaal gaan volhouden op lange termijn, but that's why you're here!

Ik had vanochtend een leuke opsteker: voor het eerst weer een van m'n oude pakken aan naar het werk, maat 52... Voorheen was dat 58 of zelfs 60

Vervolgens heb ik per ongeluk de motor van m'n ruitenwisser gesloopt doordat ik m aangezet had terwijl ie bevroren was, kost me 200 euro (voor zo'n klein motortje inderdaad :S)

En dan als afsluiter maar weer een keer een lijstje, niet he-le-maal braaf en representatief, ik had namelijk een nieuwjaarsontbijt op het werk:

O: Pistoletje met gerookte zalm, pistoletje met roerei, croissant met niets, glas jus d'orange
T: Geen (ontbijt was tot 11.00u )
L: 2 boterhammen met Linera achterham, 2 boterhammen met 30+ kaas, kop Cup-a-soup helder
T: Appel
D: Volkorenpasta, kipfilet, worteltjes
T: Bakje magere kwark (also known as eiwitbom na het sporten )

@Bilderberger: yoghurt is inderdaad smerig. Probeer zoals iemand anders voor me al zei magere vruchtenyoghurt en anders kwark. Zijn allebei veel zachter van smaak.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_76406932
wat goed van je pakken vido! en wat duur voor zo een motortje idd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 4 januari 2010 @ 19:35:25 #213
279894 winka
There is no place like home..
pi_76410266
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:07 schreef Vido het volgende:
Haha, hoeveel nieuwe aanmeldingen zijn dat in de afgelopen paar dagen? Toch weer die goede voornemens hè Ik hoop dat jullie het allemaal gaan volhouden op lange termijn, but that's why you're here!

Hier moet ik toch even op reageren
Goede voornemens heb ik niet Maar ik heb mezelf de afgelopen dagen/ weken zo vol zitten eten dat het nu een mooi moment is om ermee te stoppen
De sportscholen zullen ook wel weer vol zitten met mensen (zoals ik ook een paar keer heb gedaan) die in januari lid worden en dan een paar maanden gaan. Ik heb zelf trouwens alle sportscholen in de omgeving gehad Ben er nu wel achter dat dit niet voor mij werkt, maar hardlopen wel!

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij volkorenpasta Enne.. waar kan ik dat vinden?
pi_76410287
Kun je niet op de sloop een 2ehandse ruitenwissermotor op de kop tikken?
pi_76419045
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:16 schreef omearos het volgende:
lijstje:

O: all-bran met magere melk
T: espresso met chocomelk (espreschoc, bij sollicitatie)
L: 4 volkorenboterhammen, 1x kruidenkaas, 1x philadelphia, 1x stroop, 1x pate, roosvicee ferro

planning:

T: appel
T: soep
D: uit eten, moet het menu nog bekijken

En vaak thee.
Morgen weer sporten, ik sport op dinsdag, donderdag en 1x in het weekend. Afgelopen week les 1 van Evy 3x gedaan op 8km/u, morgen weer les 1 en dan elke keer een les verder op 8km/u
Het is geworden:

T: appel
T: bouillon
D: 2 plakjes stokbrood met kruidenboter, griekse steak, friet, mayonaise, salade, ijsthee
T: cappuccino met suiker, 4 speculaasjes
pi_76419153
quote:
Op maandag 4 januari 2010 17:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

In het begin kan je veel hebben
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:06 schreef M.C. het volgende:

[..]

Gaat wel goed eigenlijk, maar ben benieuwd hoe ik me voel na het sporten
En hoe was het na het sporten?

@Vido, wat voor auto heb je? Meestal is het redelijk eenvoudig om zelf te vervangen, gros van de prijs is uurloon dus dat is de moeite. Alleen de te nieuwe auto's hebben alles in de motorruimte afgesloten waardoor je nergens meer bijkomt en het wel een vervelend klusje kan worden.
pi_76426829
Alle nieuwe afvaller : van harte Welkom !!

Hier gaat het goed ! Ritme is duidelijk wat ik nodig heb en dat liet de weegschaal leuk zien : 2 kg eraf ! Nog maar 1,6 kg en dan zit ik weer op wat ik woog voor de vakantie. T maffe is dat ik met de kerst amper ben aangekomen, maar dat het vooral in de 2e week vakantie zit (niet bewegen, raar eten etc)

Ik sta nog niet in het lijstje, dat zal nog wel komen neem ik aan. Dus even een tussenstand :
zaterdag : 106.7-----------> vanmorgen 104.7 totaal nu min -22.6 kg

lijstje voor vandaag :

O - 3 crackers met smeerkaas, glas optimel en een kop thee en mandarijn
T - 250 gram kwark met 1 peer (grote)
L- 4 crackers met 100 gram vleeswaar (rookvlees vandaag ), salade van witlof en appel, beker vruchtensap (vers)
T- niks zit bij de Shrink (als ik daarna ga eten is het te kort op het avondeten)
D- geen idee nog maar iets met aardappelen, vlees en groente
T- stuk fruit en een cracker met beleg

'sport' - door de sneeuw en gladheid ploeteren, lopend van en naar mijn werk en de shrink (das al met al een dik uur lopen bij elkaar, met de fiets aan de hand waarschijnlijk)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76427296
Ik onderneem ook maar eens een poging om mijn dag te plannen op voorhand, benieuwd of ik me eraan hou.. Gisteren had ik een goede eerste dieetdag, wel afgesloten met knallende hoofdpijn maar dat heb ik altijd de eerste dag. Heb best genoeg gegeten, maar blijkbaar moet mijn lichaam toch van één en ander afkicken.

O: twee boterhammen met smeerkaas
T: kopje muntthee, drie passievruchten
L: twee boterhammen met ham, misschien nog kopje soep erbij
T: een sinaasappel
D: een kalfslapje met aardappelen en broccoli
T: een koekje, ofzo

Veel succes vandaag, allemaal!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 januari 2010 @ 09:26:03 #219
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76427941
Goeiemorgen allemaal... Gisteren vier sets gespeeld, nu een beetje spierpijn

Mijn gepland lijstje voor vandaag:
O - twee sneetjes bruin met pindakaas, mok koffie met halvamel
T - 2 mokken thee, appel
L - 4 sneetjes bruin met kaas
T - 2 mokken thee, zelfgebakken harde wafel (de laatste...)
D - Paprika gevuld met gehakt uit de oven, tomatensaus, rijst
T - 2 koffie ofzo (bestuursvergadering)

Straks even langs slager, weer wat boterhamvlees halen (rookvlees, rosbief, kipfilet). Heeft iemand tips voor lekker niet te vet vlees voor bij avondeten?
pi_76427975
goeiemorgen, aangezien we gisteravond mihoen aten eten we vanavond de biefstuk met ratatouille... verder was mijn lijstje gisteren zoals ik plande prima verlopen

Vandaag is de planning:

O brinta met magere melk
T fruit
L maaltijdreep met een beker thee
T bouillon
T yoghurt met bramen en honing
D gegrild biefstukje met ratatouille
T eitje oid
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76428089
niet vet vlees bij avondeten: kip/kalkoen/ tartaartje/biefstuk/ rosbief.... meer fantasie heb ik nu ook nog even niet weet niet wat je van het voedingscentrum vindt maar die hebben een vleeswijzer: klik kan je bestellen maar staat er ook als pdf.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 januari 2010 @ 10:00:05 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76428708
Zover kwam mijn fantasie ook, alleen is het voornamelijk vlees wat mijn vijfjarige niet zo kan waarderen Beetje schipperen dus, vanavond rundergehakt ipv halfomhalf...
pi_76429015
Zo, die voedingswijzer voor vlees opent ook even wat ogen zeg...
Ik maar denken dat rundergehakt mager was

Edit: oh, sorry sjeen
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 10:22:19 #224
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_76429234
Jaja jongens ik ga ook afvallen
Ik ben al gestopt met snoepjes eten
Alleen bier drinken kan ik niet mee stoppen hoor , maarja ik ga ook meer sporten enzo. En misschien ga ik ook een apparaat kopen voor in huis. Ohja wat een hunk ben ik deze zomer jongens
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 10:25:11 #225
80791 crew  Paul
pi_76429307
Ik ga hier btw geen maten en kilo's neerzetten hoor
pi_76436301
Kan niet wachten tot de sneeuw weg is, dan ga ik beginnen met hardlopen!
Heb geen zin om bij de eerste poging een arm te breken omdat ze hier niet strooien op de stoep/wandelpaden ...

Welkom Paul!
pi_76436360
Ik loop ook niet nu hoor, ben net ziek geweest maar sowieso; de stoepen zijn hier spekglad en de wegen maken ze ook maar mondjesmaat schoon. Ik hoop aanstaande maandag weer te kunnen beginnen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76436559
Vanmorgen weer gelopen, in de sportschool les 1 op 8km/u, donderdag les 2.
Hier zijn de stoepen ook niet schoon. Er wordt weinig gestrooid en geruimd, wat schoon is is schoongereden ipv schoongemaakt. Veel mensen lopen hier ook op straat ipv op de stoep om te voorkomen dat ze uitglijden in de sneeuw.
pi_76438520
ik kom nu weer even harder aan normaal en nee is geen nasleep van de feestdagen maar ik slik nu lyrica en daarvan kun je ook aankomen.
pi_76439110
[quote]Op maandag 4 januari 2010 22:33 schreef omearos het volgende:

[..]

In het begin kan je veel hebben
[..]

Na het sporten voelde ik mij goed , wel een beetje hongerig gevoel dus heb ik plakje ontbijtkoek gegeten.

Vandaag:
O: 1 beschuit jam + 1 beschuit vruchtenhagel en een glas sinaasappelsap
T: plakje ontbijtkoek en een appel
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en glas sinaasappelsap
T: volkoren koekje en mandarijn
D: erwtensoep

Sport: 45 minuten 4XB (buik, billen, benen, borst) en misschien nog een beetje fietsen
pi_76439125

[ Bericht 100% gewijzigd door M.C. op 05-01-2010 15:06:48 ]
pi_76439186
De schade van de kerst en oud & nieuw (incl. weekje weg met de familie waarin ik amper heb gelet op wat ik eet) viel me mee, anderhalve kilo erbij. Gisteren weer begonnen met fatsoenlijk eten en als ik vanavond op pad durf maar weer eens gaan zwemmen.

Happy 2010 all!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_76442633
M.C. vul jij ook wel eens in heoveel kcal dit is, en hoeveel je eigenlijk nodig hebt. Ik vind het nog best weinig, gezien de hoeveelheid sport..

Ik vind het bizar om te zien hoe snel die feestdagenkilo's weer verdwijnen. Nog een paar ons en ik zit weer op het gewicht van begin december....
Vandaag wel netjes gegeten, zo maar even beginnen met de voorbereidingen voor het avondeten...
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 16:27:06 #234
80791 crew  Paul
pi_76442660
Word je nou niet dik van vis?
pi_76442676
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:27 schreef Paul het volgende:
Word je nou niet dik van vis?
Van 10 kilo vette vis per dag wel.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 16:27:58 #236
80791 crew  Paul
pi_76442702
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Van 10 kilo vette vis per dag wel.
Maar kan je beter vis eten dan vlees?
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 5 januari 2010 @ 16:38:23 #237
80791 crew  Paul
pi_76443175
pi_76447462
quote:
Op maandag 4 januari 2010 19:35 schreef winka het volgende:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij volkorenpasta Enne.. waar kan ik dat vinden?
Pasta's zijn deegwaren. Die kunnen net als je brood wit of volkoren/bruin zijn. Ik koop het altijd gewoon bij de supermarkt (Emté of Albert Heijn). Ik vind volkoren pasta lekkerder, en het vult nog eens beter ook... Net als volkoren brood ten opzichte van wit brood dus
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  Licht Ontvlambaar dinsdag 5 januari 2010 @ 18:56:58 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76448770
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:14 schreef lezzer het volgende:
Zo, die voedingswijzer voor vlees opent ook even wat ogen zeg...
Ik maar denken dat rundergehakt mager was

Edit: oh, sorry sjeen
Rundergehakt is magerder dan half-om-half dus wat mij betreft een betere keuze nu, ook al is het geen 'mager vlees'

Nou, met uitzondering van de tussendoortjes (dis ik gewoonweg vergeten ben) heb ik me netjes aan mijn planning gehouden vandaag. Morgen eens updaten...
pi_76449752
Ik dacht dus dat het mager vlees was
  dinsdag 5 januari 2010 @ 19:37:27 #241
279894 winka
pi_76450738
Als ik geen vlees eet, val ik echt enorm veel af Ik voel me dan ook veel 'schoner' van binnen en m'n huid ziet er dan meteen een stuk beter uit!
Er zit sowieso al veel troep in vlees, helemaal van de supermarkt. Wat er daar aan vocht uitkomt. Daar zou ik een bak koffie van kunnen zetten

Vis wil ik ongeveer één keer in de week eten (zal ook wel vee; troep inzitten)

Vandaag ging het weer lekker, maja het is pas de tweede dag
O: brinta met melk
T: banaan:
L: twee bruine boterhammen met linesse smeerkaas en een boterham met kipfilet
T: 2 snack a jack crackers
A: gekookte aardappelen met (poeder)jus, hollandse diepvriesgroenten, vega schnitzel burger

Morgen is het tijd voor wat afwisseling. Dan wil ik als lunch kwark met fruit eten met daarnaast nog een boterham. Ontbijt wordt cornflakes en 's avonds koriandereiere met kerrierijst.
Klinkt twijelachtig, maar het is echt heerlijk!!

Leuk dat er zoveel nieuwe aanmeldingen zijn, succes allemaal
pi_76456061
en in die vegadingen zit niks
en als je de onderzoeken leest zijn ze vaak te zout, bevatten ze meer koolhydraten dan vlees maar weinig tot geen eiwitten.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76457275
Ik begin morgenochtend met Kellog's K.
Tussendoor een ontbijtkoekje, s'middags een Kiwi en 2 volkorenboterhammen met Slankie.
Tussendoor een evergreen, en s'avonds volkorenpasta met rundergehakt.

Ik drink heel veel ranja op een dag want water kan ik echt niet drinken in de winter
Krijg het gewoon niet weg...
pi_76457326
thee een idee? ranja zijn natuurlijk wel suikers..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76459364
burg limo is suikervrije ranja die nog best goed drinkbaar is. Die drink ik in de zomer als al het water me teveel wordt en ik een smaakje wil. Bevat iets van 7kcal per 100ml siroop (uit mijn hoofd, heb het niet bij de hand)

In de winter drink ik thee ik ben een ontzettende theemuts
pi_76460339
Ik weeg nu 89 kilo (Ben 1.78). Ik woog 95. Mijn streven is 75 kilo. (Heb diabetes).

Mijn grootste probleem is discipline. Ik heb al tig keer geprobeerd te beginnen. Elke nacht denk ik weer "nu ga ik beginnen". Maar met mijn problemen (depressie) val ik steeds weer terug naar snacks.

Iemand tips om zelfdiscipline te ontwikkelen?
pi_76464715
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 19:18 schreef lezzer het volgende:
Ik dacht dus dat het mager vlees was
Oh NEE.... absoluut niet. Alle gehakt zit barstens vol vet.
Gehakt bestaat voor 25%!!!! uit vet.
'Mager' gehakt bestaat voor 15% uit vet, al gaat in de praktijk de hoeveelheid hier ook nog wel eens overheen.
Ook een gehaktbal, gehaktstaaf, etc zijn foute keuzes.

Gehakt is dus absoluut geen goede keuze tijdens afvallen, beter kun je kiezen voor kipfilet, varkenshaas of biefstuk.

Moet je nou per see gehakt hebben, omdat het gerecht anders niet te maken is, dan is de beste keuze rundertartaar (gemalen biefstuk). Maar ook daar kan nog zo'n 10% vet in zitten.
pi_76469172
Goedemorgen !
T gaat hier super ! zit weer bijna op het gewicht van voor de kerst en dat in 3 dagen.

Gehakt neem ik zelden, ik gebruik liever ander vlees en ik ben gek op bijv fricandeau als broodbeleg. Lekker met wat peper er over. Maak ik zelf, gewoon fricandeau lekker kruiden, in de oven bakken zonder vet en dan snijden (ja heb een snijmachine tot mijn beschikking, das wel makkelijk).
pi_76469454
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:04 schreef omearos het volgende:
burg limo is suikervrije ranja die nog best goed drinkbaar is. Die drink ik in de zomer als al het water me teveel wordt en ik een smaakje wil. Bevat iets van 7kcal per 100ml siroop (uit mijn hoofd, heb het niet bij de hand)

In de winter drink ik thee ik ben een ontzettende theemuts
ah ok, dat zei je er niet bij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76469468
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:20 schreef delapoko het volgende:
Ik weeg nu 89 kilo (Ben 1.78). Ik woog 95. Mijn streven is 75 kilo. (Heb diabetes).

Mijn grootste probleem is discipline. Ik heb al tig keer geprobeerd te beginnen. Elke nacht denk ik weer "nu ga ik beginnen". Maar met mijn problemen (depressie) val ik steeds weer terug naar snacks.

Iemand tips om zelfdiscipline te ontwikkelen?
niets slechts in huis halen en altijd een voorraad paprika' s en wortels in huis hebben. Paprika' s knagen lekker weg (en bordevol vit c de rode) en wortels, als je nauwelijks meer snoept gaat het je opvallen hoe ontzettend zoet ze kunnen zijn en knaagt het ook lekker weg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76469491
Goeiemorgen btw, nieuwe dag, nieuwe kansen. Na ziek te zijn geweest en uitdrogingsverschijnselen gehad te hebben durf ik eindelijk mijn medicijnen weer te gaan nemen vandaag (vochtafdrijvers) dus dat moet weer wat schelen want t voelt niet zo prettig zo (heb ze al 5 dagen niet genomen)

Gisteravond nog 2 eitjes gegeten en verder mij aan t lijstje gehouden. Dat ben ik vandaag weer van plan:

O Muesli met magere yoghurt
T fruit
L maaltijdreep
T bouillon
T yoghurt met havervlokken en honing
D zalmsalade (maak ik zelf) op wat brood met veel sla en groenten (paprika' s)
T eitje? augurkjes? tomaatjes? oid.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76469699
[dora]

Het lukte, het lukte, het lukte, yeah! Yes I did it!

[/dora]

.

Gisteren weer lekker gaan zwemmen dus, wel erg druk met goede voornemens zwemmers, dat die maar snel mogen afhaken! .
pi_76469774
dora?

goed dat je weer gegaan bent en nog een maandje dan is het zwembad/de sportschool etc weer een stuk rustiger
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76469803
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:51 schreef DarkElf het volgende:
dora?
Eh ja, don't ask. . Is iets voor peuters.
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 08:52:19 #255
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76469804
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Oh NEE.... absoluut niet. Alle gehakt zit barstens vol vet.
Gehakt bestaat voor 25%!!!! uit vet.
'Mager' gehakt bestaat voor 15% uit vet, al gaat in de praktijk de hoeveelheid hier ook nog wel eens overheen.
Ook een gehaktbal, gehaktstaaf, etc zijn foute keuzes.

Gehakt is dus absoluut geen goede keuze tijdens afvallen, beter kun je kiezen voor kipfilet, varkenshaas of biefstuk.

Moet je nou per see gehakt hebben, omdat het gerecht anders niet te maken is, dan is de beste keuze rundertartaar (gemalen biefstuk). Maar ook daar kan nog zo'n 10% vet in zitten.
Tsja, ik heb natuurlijk ook nog een 5 jarige waar ik rekening mee moet houden, die eet heel veel groente, maar qua vlees is ze niet zo'n liefhebber van biefstuk, kipfilet en ander 'droog' vlees. En ik vin dat zij ook mag genieten van haar avondeten. Dus dan is de overstap van halfomhalf naar runder wat mij betreft voldoende

Vandaag dagje thuis, op de planning:
O - 2 sneetje bruin met rookvlees, kop koffie met melk
T - Appel ofzo
L - 4 sneetjes bruin met rookvlees/gegrilde varkensfilet, koffie of thee
T - Geen idee nog
D - pasta met varkenshaasje en champignonsaus, boontjes en worteltjes
T - Kop thee misschien

S - Kerstboom opruimen, boodschappen doen, eten koken voor vandaag en morgen, was ophangen, was vouwen etc.
pi_76469839
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Eh ja, don't ask. . Is iets voor peuters.
ah ja daar weet ik niets van he? Ik heb een neefje en die in to Bob de Bouwer en Thomas de trein enzo, dat ken ik dan wel weer
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76469848
niets mis met rundergehakt. Je moet geen 2 kilo per week eten, maar goed, vetvrij eten is ook niet gezond aangezien ons lichaam ook vetten nodig heeft.

Gewoon eten, fatsoenlijke porties en niet zo krampachtig gaan roepen dat 'het allemaal slecht is' is een stuk minder fijn en dus sowieso al ongezonder

doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, zeg maar
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 08:59:46 #258
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76469913
Klopt Moblo En wat ik heel belangrijk vind, is dat mijn dochter geen vertekend beeld van eten krijgt omdat mama zo nodig wil afvallen. Vandaar ook dat ik niet apart ga koken voor mezelf. Wat ik haar mee wil geven is dat eten iets is waarvan je moet kunnen genieten, zij het met mate soms
pi_76469966
Ik smeer tegenwoordig ook maar een boterham extra voor tussen de middag want ik had toch het idee dat ik aan de lage kant zat qua kcals. Kan iemand een oordeel geven over onderstaand dieet?

O: 1 x bruine boterham met gekookt ei
T: 1 x magere yoghurt (vitalinea bakje)
L: 3 x bruine boterham met iets als pindakaas ofzo, eventueel soepje erbij
T: handje nootjes (amandelen, walnoten)
T: fruit

Qua D wisselt het dan nogal, ivm de peuter zijn we nogal van de simpele prak zeg maar maar dat probeer ik beperkt te houden met 1 x opscheppen enzo.

Verder veel thee, weinig koffie. En soms na het sporten (2 x per week een half uur tot een uur zwemmen is het streven) pak ik 's avonds nog een rijstwafel met beleg of 2.
pi_76469980
groot gelijk. Er zijn al genoeg kinderen die daar wel onder lijden volgens mij.

Niets is goed als je er teveel van eet, en bijna niets is slecht als je het met mate eet.

Een patatje met! Heerlijk op z'n tijd en totaaaaal niet verboden.

Het belangrijkste met afvallen is dat je jezelf niets gaat verbieden en krampachtig gaat roepen dat dingen streng verboden en heel slecht zijn, al helemaal als je dat alleen bedoelt voor 'wanneer je aan het afvallen bent'.

Je moet dat eten wat je ook eet als je 'normaal eet', dus moet je 'gewoon' je eetstijl aanpassen. Dat is niet makkelijk, maar wel aan te raden...
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 09:10:04 #261
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76470104
Je lijstje lijkt mij prima zo Jarno, slim om een extra snee brood te nemen anders ga je op een bepaald moment toch snaaien... Hier ook simpele prak, veel verse groenten dat wel en daarin beperk ik me ook niet met opscheppen. Als we stampot hebben, dan wel, gewoon een keer en niet nog eens 'omdat het zo lekker is'. Want vaak heb ik dan eigenlijk stiekem toch al genoeg gegeten. De truuk daarbij is in plaats van meteen nog eens op te scheppen, een paar minuten te wachten. Je verzadigingsgevoel loopt altijd wat achter.

En Moblo, inderdaad, beter is je hele eetpatroon aanpassen ipv streng lijnen en dan weer terugvallen in het oude...
pi_76470152
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:03 schreef Jarno het volgende:
Ik smeer tegenwoordig ook maar een boterham extra voor tussen de middag want ik had toch het idee dat ik aan de lage kant zat qua kcals. Kan iemand een oordeel geven over onderstaand dieet?

O: 1 x bruine boterham met gekookt ei
T: 1 x magere yoghurt (vitalinea bakje)
L: 3 x bruine boterham met iets als pindakaas ofzo, eventueel soepje erbij
T: handje nootjes (amandelen, walnoten)
T: fruit

Qua D wisselt het dan nogal, ivm de peuter zijn we nogal van de simpele prak zeg maar maar dat probeer ik beperkt te houden met 1 x opscheppen enzo.

Verder veel thee, weinig koffie. En soms na het sporten (2 x per week een half uur tot een uur zwemmen is het streven) pak ik 's avonds nog een rijstwafel met beleg of 2.
lijkt mij weinig mis mee eigenlijk en als je je er goed bij voelt is dat ok toch?

ik ben zelf altijd fan van nog wat yoghurt/kwark in lijstjes gooien want dat vult goed en eiwitten zijn goed voor een mens. das misschien een avondsnack optie na t zwemmen ofzo. Een rijstwafel zou voor mij persoonlijk niet genoeg zijn na sporten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76470188
Gevoelsmatig wil ik de koolhydraten 's avonds toch wat beperken, maar goed, als je gaat sporten 's avonds is het weer anders natuurlijk. Ik heb natuurlijk ook een enorm zittend beroep, echt heel vervelend wat dat betreft want ik kom gewoon niet achter m'n pc vandaan. Veel verder dan af en toe de trap nemen en opstaan om thee te halen kom ik meestal niet . Vandaar ook dat ik ook wat vaker met de fiets/trein/fiets ga, het zijn niet van die enorme afstanden, maar toch.
pi_76470218
alle beweging is goed natuurlijk. en zittende beroepen zijn idd niet best, je ziet mensen ook altijd uitdijen na een jaartje..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76470228
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:12 schreef DarkElf het volgende:

ik ben zelf altijd fan van nog wat yoghurt/kwark in lijstjes gooien want dat vult goed en eiwitten zijn goed voor een mens. das misschien een avondsnack optie na t zwemmen ofzo. Een rijstwafel zou voor mij persoonlijk niet genoeg zijn na sporten.
Gisteren had ik er ook 2 op, met pindakaas. . We zitten wat krap in de eieren deze week door de vakantie maar een gekookt eitje is ook wel lekker na het sporten.

Ik ben verder niet zo van de zuivel (drink ook geen melk) maar ik zal eens kijken of er kwark is die ik lekker vind.
pi_76470777
Magere franse kwark is erg lekker..

Al dan geen koolhydraten na het sporten zou ik laten afhangen van de soort sport, de duur en of je kort daarvoor (bijv in je avondeten) ook al kh genomen hebt. Na krachttraining zou ik sowieso wél kh nemen + eiwitten. Na langdurige (>45 min) intensieve cardio idem dito, maar als je bijv een halfuurtje bezig bent volstaan alleen eiwitten meestal ook. Ik ga daarnaast meestal ook op mn gevoel af... voel ik me echt slapjes, dan neem ik gewoon wat extra kh.
pi_76471052
Even voor de duidelijkheid hoor, mijn uitroep was echt van verbazing. Ik wist het gewoon echt niet. Wat iedereen eet moet hij/zij zelf weten. Ik dacht alleen altijd als ik gehakt at dat ik mager at. Niet dus

Mijn vriendin zegt dat ik belachelijk mager kook. Gisteren zag ik Herman den Blijker op tv twee van die grote klonten boter bij de erwten gooien
Daar bak ik een hele week mee, met wat hij daar gebruikte.

Ik snap dan van mezelf ook helemaal niet waar die kilo's vandaan komen. Te weinig beweging denk ik dan maar....
Gisteren dus weer met de gewichten in de weer geweest en oefeningen gedaan
pi_76471327
er bestaan veel misvattingen over 'goed' en 'slecht' eten.

Nogmaals, gehakt is prima, kip ook en vis ook! Het is alleen net als met alles: teveel van iets is slecht. Leef zoals je KUNT en WILT leven tijdens je dieten: zoek naar een leefstijl die je kunt voortzetten, alleen dan val je succesvol en gezond af.

Dus ja, patat kan! Taart ook! Maar let op de hoeveelheden.

Gehakt is NIET slecht en geen foute keuze. De enige foute keuze is jezelf tijdens het afvallen vanalles ontzeggen omdat het 'slecht' is, om na bereiken van het streefgewicht meteen weer te gaan geniete.

Dat houd je niet vol (dit icm op gewicht blijven) dus, do the math
Ja doei.
pi_76471395
je kan ook te mager eten natuurlijk mij hebben ze eens uitgelegd dat ik eigenlijk nauwelijks vetten binnenkreeg omdat ik geen boter smeer, niet met boter bakte en zo meer.. en je hebt ze wel gewoon nodig.

dus als ik nu eens iets bak wat boter behoeft gooi ik gewoon een klontje roomboter in de pan hoor, beter dan al die magere nepvarianten boter bijv.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76472163
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:05 schreef DarkElf het volgende:
je kan ook te mager eten natuurlijk mij hebben ze eens uitgelegd dat ik eigenlijk nauwelijks vetten binnenkreeg omdat ik geen boter smeer, niet met boter bakte en zo meer.. en je hebt ze wel gewoon nodig.

dus als ik nu eens iets bak wat boter behoeft gooi ik gewoon een klontje roomboter in de pan hoor, beter dan al die magere nepvarianten boter bijv.
Ik heb nu vloeibare botermeuk met roomboterSMAAK in de koelkast staan. . Ik moést het gewoon proberen.
pi_76472199
botersmaak? wat verdrietig. de kok in mij weent om zulke onzin
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76472249
Een bezoekje aan een zwemparadijs zet je trouwens ook wel weer ff met 2 benen op de grond zeg maar. Kijk, ik heb best een buikje, maar met mijn lengte en gewicht ben ik niet echt dik ofzo. Maar wat je daar allemaal ziet rondlopen in veel te strakke zwembroekjes... . Ik voel me gelijk slank na zo'n weekje! .
pi_76472298
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:31 schreef DarkElf het volgende:
botersmaak? wat verdrietig. de kok in mij weent om zulke onzin
Ja ach. Ik denk niet dat dat soort dingen echt SLECHT voor je zijn dus een onbeduidende kipburger gaat gewoon in dat soort spul. Maar voor een biefstuk of een echt goed stuk vlees haal ik ook gewoon roomboter in huis hoor.
pi_76472705
bakken doen wij vaak in becel dieetolie. lekker neutrale smaak is dat ook, itt olijfolie vaak.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 januari 2010 @ 10:49:53 #275
80791 crew  Paul
pi_76472934
Ik snap die letters niet van jullie
pi_76472977
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:49 schreef Paul het volgende:
Logisch gegroepeerde meerdere letters vlak bij elkaar noemen we een woord, en meerdere woorden bij elkaar een zin. Meerdere van die zinnen kunnen een tekst vormen.
pi_76473102
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:49 schreef Paul het volgende:
welke?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76473310
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Logisch gegroepeerde meerdere letters vlak bij elkaar noemen we een woord, en meerdere woorden bij elkaar een zin. Meerdere van die zinnen kunnen een tekst vormen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:42:02 #279
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76474887
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:54 schreef DarkElf het volgende:

[..]

welke?
Ik vond de reactie van Jarno leuker
Live life to the Ender :D
pi_76474911
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:42 schreef Ender_W het volgende:

[..]

Ik vond de reactie van Jarno leuker
ik probeerde dan ook niet leuk te zijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76475055
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
er bestaan veel misvattingen over 'goed' en 'slecht' eten.

Nogmaals, gehakt is prima, kip ook en vis ook! Het is alleen net als met alles: teveel van iets is slecht. Leef zoals je KUNT en WILT leven tijdens je dieten: zoek naar een leefstijl die je kunt voortzetten, alleen dan val je succesvol en gezond af.

Dus ja, patat kan! Taart ook! Maar let op de hoeveelheden.

Gehakt is NIET slecht en geen foute keuze. De enige foute keuze is jezelf tijdens het afvallen vanalles ontzeggen omdat het 'slecht' is, om na bereiken van het streefgewicht meteen weer te gaan geniete.

Dat houd je niet vol (dit icm op gewicht blijven) dus, do the math
Sorry hoor, maar ik ben het niet met je eens.
Je hebt gezonde keuzes en foute keuzes. Dat betekend niet dat je meteen 2 kg er bij hebt als je een foute keuze maakt, maar een gezonde keuze is gewoon beter voor je lichaam. Helemaal juist voor het afvallen.

En gehakt zit boordevol vet. 500gr gewoon gehakt bevat ongeveer 125g pure vet. En dan ook nog eens grotendeels verzadigd vet (verzadigd is zeker een verkeerde keuze). Mager gehakt is echt niet veel beter met 75gr puur vet. Oftewel gehakt valt in de categorie fout.

Dat betekend niet dat je het nooit mag nemen, maar wees je dan wel bewust van wat je neemt.
pi_76475180
volgens mij bedoelen jullie hetzelfde, maar dan anders verwoord
pi_76475216
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

niets slechts in huis halen en altijd een voorraad paprika' s en wortels in huis hebben. Paprika' s knagen lekker weg (en bordevol vit c de rode) en wortels, als je nauwelijks meer snoept gaat het je opvallen hoe ontzettend zoet ze kunnen zijn en knaagt het ook lekker weg
Dit is een hele goede tip die voor mij altijd heeft gewerkt.
Wanneer je van jezelf weet dat je af en toe zwakke momenten hebt, dan helpt het enorm als je dan niets ongezond in huis hebt. Geen chips, snoep, etc.
Wel fruit en groente.

Bijv. schoongemaakte kleine worteltjes, appels, peer,etc ben ik favoriet van.
pi_76475352
Ook al is er niks in huis zal ik niet snel een paprika pakken. .

Ik moet toch iets echt hartigs, zoutigs en liefst licht vets hebben op zo'n moment. .
pi_76475469
plakjes rookvlees om een stukje ei, heel retro en lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76475569
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:53 schreef DarkElf het volgende:
plakjes rookvlees om een stukje ei, heel retro en lekker
Ja!
Dat is mijn favo maaltijd/tussendoortje op het moment
Maar paprika's vind ik ook altijd wel lekker
pi_76475644
rookvlees om komkommer is ook erg lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76475775
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:56 schreef DarkElf het volgende:
rookvlees om komkommer is ook erg lekker
Nog nooit geprobeert eigenlijk, als ik beter ben zal ik weer eens boodschappen doen en dat proberen
Ik vind het zelf ook lekker om een augurk
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 12:07:20 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76476141
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik ben het niet met je eens.
Je hebt gezonde keuzes en foute keuzes. Dat betekend niet dat je meteen 2 kg er bij hebt als je een foute keuze maakt, maar een gezonde keuze is gewoon beter voor je lichaam. Helemaal juist voor het afvallen.

En gehakt zit boordevol vet. 500gr gewoon gehakt bevat ongeveer 125g pure vet. En dan ook nog eens grotendeels verzadigd vet (verzadigd is zeker een verkeerde keuze). Mager gehakt is echt niet veel beter met 75gr puur vet. Oftewel gehakt valt in de categorie fout.

Dat betekend niet dat je het nooit mag nemen, maar wees je dan wel bewust van wat je neemt.
Tsja, er zal altijd en gezondere/beter keuze zijn. Maar nogmaals, ik heb meer om rekening mee te houden dan alleen maar mijn wens om af te vallen. En een kleuter dient toch echt ook vlees binnen te krijgen, sterker nog vet is ook heel belangrijk voor een kleuter. Dus ik zie op dit moment het probleem van rundergehakt echt niet. Leuk dat rundertartaar het magerst is, maar uiteindelijk is dat dus nog veel slechter voor mij want het loopt er toch op uit dat ik het zalf mag opeten omdat het te droog is voor dochterlief...

Dusss... Ik vind mijn keuze om nu rundergehakt te nemen ipv halfomhalf een hele bewuste en verstandige
pi_76476204
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tsja, er zal altijd en gezondere/beter keuze zijn. Maar nogmaals, ik heb meer om rekening mee te houden dan alleen maar mijn wens om af te vallen. En een kleuter dient toch echt ook vlees binnen te krijgen, sterker nog vet is ook heel belangrijk voor een kleuter. Dus ik zie op dit moment het probleem van rundergehakt echt niet. Leuk dat rundertartaar het magerst is, maar uiteindelijk is dat dus nog veel slechter voor mij want het loopt er toch op uit dat ik het zalf mag opeten omdat het te droog is voor dochterlief...

Dusss... Ik vind mijn keuze om nu rundergehakt te nemen ipv halfomhalf een hele bewuste en verstandige
Oja daar wou ik nog op reageren
Ik vind het erg goed en knap dat je wel zorgt dat je kleuter een goed voorbeeld krijgt
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 13:41:52 #291
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76480113
Dank je!
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:08:25 #292
279894 winka
pi_76481184
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:10 schreef Muks het volgende:
en in die vegadingen zit niks
en als je de onderzoeken leest zijn ze vaak te zout, bevatten ze meer koolhydraten dan vlees maar weinig tot geen eiwitten.
Eh nee dat beweer ik ook niet. Maar ik zitten tenminste niet volgespoten met hormoontroep En dan eet ik liever wat meer koolhydraten en teveel zout
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 januari 2010 @ 17:23:02 #293
80791 crew  Paul
pi_76489662
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 10:54 schreef DarkElf het volgende:

[..]

welke?
T fruit
L maaltijdreep
T bouillon
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 januari 2010 @ 17:25:47 #294
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76489784
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:23 schreef Paul het volgende:

[..]

T fruit
L maaltijdreep
T bouillon
Als je er zo over nadenkt, waar zouden die letters dan voor kunnen staan?
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 januari 2010 @ 17:28:36 #295
80791 crew  Paul
pi_76489912
Ochtend
Tussendoortje
Lekkerdingissjeen
pi_76492657
Ik eet gedurende de week 1-2 keer rundergehakt of tartaar (omdat anders de keuze zo beperkt is), en gezien mijn gewichtsverlies zal het toch echt wel gezond genoeg zijn Al mijn vlees en vleeswaren komen overigens ook wel van de slager, wat vaak veel scheelt in de hoeveelheid vet heb ik wel ontdekt toen ik een keertje de supermarktversie had Natuurlijk helpt het ook wel dat ik 6 keer per week intensief sport... Maar om rundergehakt meteen als de antichrist te bestempelen, nee...
pi_76493033
de antichrist das spek
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76494383
Ff mijn dagmenu voor morgen :

O crackers met smeerkaas en rookvlees, optimelkwark en een kop thee
T beker optimel met 2 mandarijnen
L crackers met rookvlees en paprikasalade, glas vers sap en een kop hete bouillon (heb buitnedienst)
T 2 kiwi's
D eigen gemaakte hachee met aardappelpuree en rode kool met appeltjes

Heb dr nu al zin in
pi_76503267
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:28 schreef Paul het volgende:
Ochtend
Tussendoortje
Lekkerdingissjeen
Lunch

Ik had een halve rode peper door de pasta gedaan voor wat pit, en dat is echt uuuuren geleden en ik wreef zonet in mijn oog en AU!!! WTF... ik heb mijn handen megagoed gewassen na het snijden!!

Maar de volkoren spaghetti met extra paprika en courgette was erg lekker, ik heb er niet teveel rundergehakt in gedaan.
pi_76505747
Weet iemand een lijst produkten met weinig suiker maar waar géén Aspartaam in zit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')