Dag allemaal,
Ik was er in een ver verleden bij toen de allereerste dieetclub een feit was, en verloor hier toen heel wat kilo's. Jammergenoeg ben ik mijn naam en paswoord van toen vergeten.
Om een lang verhaal heel kort te maken: na mijn succesvol gewichtsverlies kwam ik een hoop kilo's bij, onderging ik een maagverkleining waarmee ik behoorlijk wat kilo's af viel (en 5% weer bijkwam, zoals gewoonlijk na zo'n operatie).
Ondertussen ben ik drie jaar geopereerd, en ben ik erin geslaagd om op een BMI van 27 terecht te komen bij mijn laagste gewicht. Ik heb me nu al weer een hele tijd niet gewogen, maar ben van plan om dat morgen te gaan doen. Het is mijn absolute droom om ooit een gezond BMI te bereiken, en dat betekent in mijn geval 68 kilogram wegen. Wetende dat ik op mijn twaalfde al 72 kg woog zou dat een compleet fantastische prestatie zijn.
Daarvoor moet ik volgens mijn dokter doen zoals vroeger: bewegen en op mijn eten letten. En kijk, dat ben ik van plan. Ik ben in september begonnen met start to run, en ik heb de eerste reeks uitgelopen. Ik kan voor het eerst in mijn leven 5 km lopen, alleen al dat is ongelooflijk.
De afgelopen weken ben ik wat stilgevallen met hardlopen, maar sinds een week heb ik al weer drie keer drie km gelopen, en ik wil weer opbouwen naar vijf. Voor de rest wil ik op mijn eten letten (wat echt niet makkelijk is, ik heb een erg drukke baan en ik maak erg lange dagen omdat ik vaak onderweg ben en eet). Ik herinner me dat ik jaren geleden erg veel steun uit dit topic heb gehaald, ik heb dus zin in een comeback.
Mag ik ook weer meedoen?