| De_Hertog | donderdag 10 december 2009 @ 11:52 |
Hier alweer deel 197 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de meeste treinen naar het buitenland. Op dit moment gaat er nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog niet in gebruik is voor buitenlands vervoer. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal andere vervoerders, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Syntus: Hengelo-Bentheim (vanaf december 2010) Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) (stopt niet tussen Hengelo en Bentheim) Zevenaar - Emmerich: ICE International (stopt niet tussen Arnhem en Oberhausen) Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen en Stavoren maar ook naar Groningen. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2011 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische Spurts.Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.![]() Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Aangezien er te weinig stellen zijn voor een goede dienstuitvoering wordt daarnaast Plan V 867 ingezet.![]() Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze Velios genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia twee Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De elektrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein).![]() Naast de treinen rijdt NS ook op 1 traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Vanaf 13 december zullen de trams hier vervangen worden door sprinters. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.![]() De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, VIRM, SLT, Mat´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.![]() NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag, elke 2 uur), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt met een groene NMBS-Traxx. Ooit zal de Benelux over de HSL gaan rijden, maar wanneer precies is afwachten. De Thalys is, op de nachttreinen na, de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' prio-rijtuigen (gepimpt ICRm materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. De HSL-Zuid Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra geldt een toeslag van maar liefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost zelfs ¤ 224, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios Afkortingen Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Ook worden soms treinseries gebruikt, deze vind je hier. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon) vraag dan gewoon even wat het betekent. Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
| De_Hertog | donderdag 10 december 2009 @ 11:54 |
| Ja, fout in de TT, TR is al aangemaakt. Overigens, voor wie zich afvroeg wat er ook weer mis was met de ov-chipkaart: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html | |
| Guppy | donderdag 10 december 2009 @ 11:54 |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 11:56 |
quote:Och, het zal eens wat anders zijn | |
| Irritatie100 | donderdag 10 december 2009 @ 12:09 |
Ik ben vandaag met de auto, anders had ik wel langs Schiedam gekomen voor die speciale CTA op het nietbestaande spoor 9.SPOILER | |
| Keiichi | donderdag 10 december 2009 @ 12:13 |
quote:Daarom heb ik een auto | |
| Peter | donderdag 10 december 2009 @ 12:21 |
quote:Prorail heeft stroom over en wil oplaadtpalen voor auto's gaan neerzetten waar je met je OV-chipkaart kunt betalen | |
| dennistd | donderdag 10 december 2009 @ 12:29 |
Tijd Voor een Plaatje:![]() | |
| #ANONIEM | donderdag 10 december 2009 @ 12:36 |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 12:47 |
| mooie Tren Voto Plaatje | |
| Crientj | donderdag 10 december 2009 @ 12:48 |
| Dankje Flash, al is het raar als dr geen spoor 9 bestaat daar. ;o | |
| Crientj | donderdag 10 december 2009 @ 12:49 |
| Ik stond trouwens vanmorgen in een sprinter. Al was het wel proppen. o.O | |
| Fred2 | donderdag 10 december 2009 @ 12:59 |
| Wat heb ik gemist over de CTA's in Schiedam | |
| Anne | donderdag 10 december 2009 @ 13:00 |
| TT aangepast. | |
| De_Hertog | donderdag 10 december 2009 @ 13:17 |
quote:Dank. Nu snel weer weg hier zeker? | |
| Anne | donderdag 10 december 2009 @ 13:17 |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 13:23 |
| Topic Verlaten Pagina ? | |
| De_Hertog | donderdag 10 december 2009 @ 13:26 |
quote:Ok jongens, de kust is veilig, kom maar op met de torrent-linkjes en dergelijke. | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 13:28 |
quote:Als je er nog een paar hebt dan? | |
| Irritatie100 | donderdag 10 december 2009 @ 13:31 |
quote:Als je de metrosporen meetelt haal je de 9 denk ik wel | |
| De_Hertog | donderdag 10 december 2009 @ 13:35 |
quote:Je bedoelt met linkjes als Siemens.Velaro.D.2009.8.parts.320k-DIMENSION-.torrent? Daar ben ik zelf ook nog naar op zoek. | |
| James1988 | donderdag 10 december 2009 @ 13:35 |
| 4 treinsporen bij Schiedam. Lijkt me niet dat er nog 5 metrosporen liggen? | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 13:54 |
quote:4? zie via google maps er maar 2 | |
| James1988 | donderdag 10 december 2009 @ 14:00 |
| Google Maps toont 2 sporen die in de buurt van elkaar liggen in de mapsweergave altijd maar als één. | |
| Yreal | donderdag 10 december 2009 @ 14:02 |
| Je hebt 2 sporen van de lijn delf -> rotterdam en dan nog 2 sporen vanuit hoek van holland | |
| Socios | donderdag 10 december 2009 @ 14:02 |
| Keertje filmpje i.p.v. foto. | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 14:03 |
quote:Dat kan, was me nog niet opgevallen. Maar ik keek er an met de satelliet optie (dus met al die lucht foto's die aan elkaar geplakt zijn) Of zit ik op de verkeerde plek te kijken in Schiedam? | |
| Yreal | donderdag 10 december 2009 @ 14:03 |
| Je hebt ook schiedam nieuwland, of hoe die keet ook heet | |
| Socios | donderdag 10 december 2009 @ 14:05 |
quote:Huh, wat? Google Maps toont ook vier sporen op Schiedam Centrum, hoor. http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=schiedam+centrum&sll=51.921593,4.410941&sspn=0.001178,0.001982&ie=UTF8&radius=0.04&rq=1&ev=p&hq=schiedam+centrum&hnear=&ll=51.921659,4.410941&spn=0.001178,0.001982&t=k&z=19 | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 14:07 |
quote:ik zie mn fout al. Als ik Schiedam station in toets kom ik niet bij het 4 viersporig station uit, Maar bij Nieuwland (zoals je al zei) Heb net ff t spoor gevolgd en kom dan uit bij een ander station met de 4 sporen (Schiedam Centrum) quote:Daar kwam ik net zelf achter | |
| Yreal | donderdag 10 december 2009 @ 14:08 |
| We slaan je straks wel | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 14:10 |
quote:Hoe dan? Tot later vandaag | |
| Yreal | donderdag 10 december 2009 @ 14:28 |
quote:later... Vandaag... | |
| Fred2 | donderdag 10 december 2009 @ 15:04 |
| Schiedam heeft 5 sporen. Het vierde spoor is echter nooit aangelegd ( dat zou een passeer spoor zijn tussen de sporen van en naar Delft. Er zijn overigens 3 meter sporen in het station. | |
| Ireyon | donderdag 10 december 2009 @ 15:17 |
| 'k Weet niet wat vanochtend grappiger was; de conducteur die bij aankomst in Tilburg zonder enige twijfel en met herhaling omriep dat het volgende station Breda zou zijn, of de huisvrouwen die erg nuchter reageerden met "Ah, dan moeten we er hier uit". 'k Vraag me af wat-ie dan een kwartier geleden had omgeroepen, toen de trein wél in Breda stond | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 15:35 |
quote:Bron | |
| Socios | donderdag 10 december 2009 @ 15:46 |
| Hahahaha, gl. | |
| RubenK | donderdag 10 december 2009 @ 16:20 |
| Ik ga deze maand op pad om een video te schieten over de gebruiksproblemen ov chipkaart | |
| Hr-Flip | donderdag 10 december 2009 @ 16:53 |
![]() TVP met plaatje van het diagnose scherm van een DM'90 met het nummer 3411, gekoppeld aan heel toevallig de 3412 en de 3413. | |
| dennistd | donderdag 10 december 2009 @ 16:59 |
| Draait dat ding op DOS ofzo? (zal wel, in 1996 Er is nog wel ruimte over aan de rechterkant voor een extra stel, maar DM'90 kan toch maar met max. 3 stellen rijden? | |
| Hr-Flip | donderdag 10 december 2009 @ 17:05 |
| Geen idee wat het programma is, maar het is wel redelijk betrouwbaar, dus geen windows. DM'90 kun je wel met 4 stellen rijden, Syntus doet dat elk jaar het leeg mat moet rijden van Winterswijk naar Hengelo, t.b.v carnavalsvervoer Hengelo - Oldenzaal v.v. of het dan ook in het beeldscherm goed staat, ik heb geen idee, max bij NS is altijd 3 stellen. | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 18:04 |
quote:Nooi gezezien dat ze met zn 4en reden Moet dus wachten tot carneval | |
| #ANONIEM | donderdag 10 december 2009 @ 18:21 |
quote:Maar op zich wel goed. Simonis ligt wat de metro betreft natuurlijk best handig. Of nu niet meer sinds ze het metronet hebben omgegooid? Edit: Ja dus, maar nu stoppen de meeste metro's op het Weststation en daar is nu dus blijkbaar ook een nieuw treinstation. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2009 18:24:35 ] | |
| Doc__Zenith | donderdag 10 december 2009 @ 20:05 |
quote:Waarschijnlijk OpenVMS, daar werken de meeste systemen van ProRail/NS nu ook nog op. | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 20:09 |
quote:WTF dat meen je niet | |
| Doc__Zenith | donderdag 10 december 2009 @ 20:18 |
| Zeker alle systemen voor directe uitvoering van de (trein)dienst zijn OpenVMS (communicerend met DECnet, op Alpha of Itanium). Sommige systeempjes en straks het nieuwe InfoPlus werken op Linux, wat de rest binnen nu en 10 jaar ook al gaan doen (en TCPIP) | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 20:20 |
| Hoe weet jij zulke dingen als ik vragen mag? | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 21:00 |
quote:Ja idd vertel dat eens | |
| James1988 | donderdag 10 december 2009 @ 21:03 |
| Via-via vernomen dat de V250 volgende week gaat beginnen aan toelatingsritten in België. | |
| Hr-Flip | donderdag 10 december 2009 @ 21:05 |
| Zal tijd worden. | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 21:08 |
quote:Ik heb al via-via vernomen dat men er reikhalzend naar uitkijkt | |
| James1988 | donderdag 10 december 2009 @ 21:09 |
| Overigens gaan naar verluid ook de ES64F4-locs aan een toelatingsprocedure voor België beginnen. Ofwel: naast NMBS-Traxx'en kunnen we straks ook Railion-eurosprinters gaan verwachten richting de Belgische grens. | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 21:10 |
quote:plaatje? Ik weet al die dingens niet | |
| James1988 | donderdag 10 december 2009 @ 21:13 |
Dit is een Traxx (BR 186):![]() Dit is een ES64F4 (EuroSprinter, maximumvermogen 6.400 kW, ondersteunt 4 spanningssystemen, bedoeld voor vracht), oftewel BR 189: ![]() | |
| Kankerkachelsverkopert | donderdag 10 december 2009 @ 21:15 |
quote: Wat voor camera heb je? | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 21:16 |
quote:Ein Topf nass Al is de livrei van die tweede minder lelijk. Ik zie die nog weleens smorgens door Ut karren met een sleep kolenwagens eraan. | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 21:17 |
quote:Is een idee. Ik was zoiets van plan op het moment dat men verklaart dat het allemaal succesvol ingevoerd is en zo. Maar een Before-and-After assessment kan ook wel natuurlijk | |
| James1988 | donderdag 10 december 2009 @ 21:20 |
quote:De livrei van de Traxx in dat plaatje is de zogeheten "Transalp"-livrei. De Hispeed-livrei is de rode met witte voorkant zoals we die kennen. De ES64F4 is er inmiddels in allerlei kleuren en smaken, o.a. in Railionrood, Dispolokzwart, en SBB kart ermee rond met blauwe geloof ik. | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 21:20 |
quote:Mooie foto die laatste! Heb je die zelf gemaakt? of? | |
| James1988 | donderdag 10 december 2009 @ 21:21 |
| Gevonden op Flickr, hier. | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 21:22 |
quote:Als het maar niet in dat hoerige gifgroen is vind ik het al gauw best | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 21:24 |
quote:Vindt die kleur wel wat hebben, maar eerlijk is eerlijk andere kleuren vindt ik ook mooier | |
| Ireyon | donderdag 10 december 2009 @ 21:25 |
quote:Fix je avatar eens aub Wat gaat die ES64F4 trekken dan? Ook Beneluxstammen of.. ? Als ze datzelfde heerlijke geluid als de Traxx'en maken, vind ik het best | |
| dennistd | donderdag 10 december 2009 @ 21:27 |
quote:Is hij geen treindienstleider? | |
| James1988 | donderdag 10 december 2009 @ 21:29 |
| De ES64F4's zullen vracht blijven doen, vermoed ik. Hispeed heeft geen interesse erin (ze hebben de Traxx'en tenslotte al) en er zijn geen vervoerders van passagierstreinen die op dit moment staan te springen om vrachtlocs. Bijvoorbeeld DB Schenker zal hier gebruik van kunnen maken voor treinen naar België: waar ze nu nog partneren met B-Cargo (of een andere Belgische cargovervoerder) om de treinen over te nemen kunnen ze in het vervolg gewoon doorrijden naar een Belgische bestemming naar keuze. De ES64F4 maakt een ander geluid dan Traxx, ik vind het persoonlijk een stuk zeurderiger. Waar de Traxx een soort toonladdertje speelt (tuuuuuu tieeeee TIEEEEEE) is dit meer een soort monotone pieptoon. Op dit moment is men in België wel bezig met een broertje van de ES64F4, de ES64U4. Dit zijn universele locs, zowel vracht als passagiers, en zullen door de NMBS worden ingezet in de reizigersdienst. De reeks 13 zal dan verschuiven naar cargo. | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 21:30 |
quote:Valt niks aan t e fixen als je er geen hebt En ik moet er nog 1 maken (Laatste paar keer wou het me niet echt lukken | |
| Ireyon | donderdag 10 december 2009 @ 21:31 |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 21:35 |
quote:Leg anders in de tussentijd eens uit wat je nickname betekent | |
| James1988 | donderdag 10 december 2009 @ 21:36 |
quote:Mee eens... mooi geluid. Goede opname ook | |
| Yreal | donderdag 10 december 2009 @ 21:54 |
quote:uhu uhu ben ook altijd blij als ik de .45 heb vanaf bijlmer, dan zie ik en de fyra en de benelux voorbij komen | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 21:55 |
quote:Nummer 2 die t vraagt Maar mn naam is een comi van mn voor en achter naam en mn 2de naam. STeven Timmerman Steven Jan Timmerman Dus bij deze. | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 21:57 |
| rijmt leuk Beetje als Hendrik Jan de Tuinman | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 21:59 |
quote: | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 22:14 |
Van de nieuwes pagina (of hoe je het ook noemt)quote: | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 22:19 |
quote:God ja, shit happens Ik ken ook een belg die zich rustig naar de Cartesiusweg laat afvoeren en snachts over de sporen terugloopt naar Utrecht Centraal om daar zijn weg te vervolgen of er niks aan de hand is. Dan hebben we het over een gastje van 14 jaar die met een interrail in de herfstvakantie een rondje Lokeren - Barcelona - Istanbul - Narvik maakt, single handed. Voor zo'n | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 22:24 |
quote:Zo dat doet i goed dan En voor dat laatste heb ik het gemerkt ja ^&%(%( Eerst was i te groot qua mb's kleiner gemaakt was nog te groot. Na vele pogingen was hij groot genoeg. Gaat i zeuren om de bestands naam en vervolgens (waneer dat is aangepast) gaat i zeuren dat het plaatje niet 60 bij 60 is terwijl ik dat wel ingesteld had _&)%)%&) Toen was ik er zo zat van, computer uitgedrukt en naar de kantine toe gegaan )zat toen op school Moet nu nog eens tijd maken om het uit te zoeken | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 22:25 |
quote:Ehmm nee. Ik ken hem persoonlijk, zeg maar | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 22:32 |
quote:aa so Dat doet hij dan zekers goed Hulde aan hem | |
| greavy | donderdag 10 december 2009 @ 22:42 |
quote:Bron En zo gaat het probleem door, met de invoering van de SOV kaart.. Me zus heeft geen zin in de SOV kaart. Ze reist dagelijks Dronrijp - Leeuwarden - Groningen (Allemaal Arriva) en heeft in Groningen net 5 minuten om van haar trein naar de bus te gaan.. En dat terwijl die trein bomvol zit.. Ze zal dan wel de bus missen Al dat uitchecken met een massale reizigersstroom kost teveel tijd * greavy heeft niet vertrouwen in de OV-Chipkaart. | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 22:46 |
quote:Greavy is not alone | |
| Sjoegerd | donderdag 10 december 2009 @ 22:46 |
| Vandaag met iemand in de trein gezeten die normaal de Intercity vanaf Utrecht naar Amersfoort pakt, ik moet verder dus ik neem de stoptrein | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 22:48 |
quote:flippen op een rit van een kwartiertje | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 22:48 |
quote:And youre not the only one Zal mij benieuwen hoe het straks allemaal verloopt. | |
| Sjoegerd | donderdag 10 december 2009 @ 22:49 |
quote:Bang dat de trein uit elkaar zou donderen ofzo | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 22:52 |
quote:Weleens 2 uur gestaan in het gangpad van een trein waarin je een zitplaats gereserveerd had? Leert je relativeren | |
| Sjoegerd | donderdag 10 december 2009 @ 22:55 |
quote:Ik heb wel eens 4 uur gedaan over een ritje wat +/- 1,5 uur zou moeten duren. Achja ik loop er over te geinen dan, vonden een aantal medereizigers niet leuk | |
| timp0e | donderdag 10 december 2009 @ 22:55 |
quote:Hoe doe je dat dan? | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 22:57 |
quote:Dat lijkt me nog erger dan warme voeten en koud boven lichaam Welke trein was dat dan als ik vragen mag? | |
| Palmboom313 | donderdag 10 december 2009 @ 22:57 |
| tvp | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 23:02 |
quote:In Roemenië? Zorg dat je bij het bier in je tas kunt, dan ben je als het goed is al anderhalf uur zoet http://video.google.nl/videoplay?docid=7710464624612543793# vanaf 6:14 | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 23:05 |
quote:Hahaha Met bier kom inderdaad alles goed | |
| greavy | donderdag 10 december 2009 @ 23:09 |
quote:Me2. Alleen zou dat ritje 2 uur 42 minuten duren, maar deed er 5 uur 56 minuten over Was tussen Rotterdam Centraal en Leeuwarden. samengevat: SPOILER [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 10-12-2009 23:21:23 ] | |
| Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 23:11 |
| Kom er maar in JeePee83 | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 23:12 |
quote:Das nog eens een hele reis Je was er zekers goed zat van aan t einde? | |
| greavy | donderdag 10 december 2009 @ 23:13 |
| Hoeveel treinstellen mogen maximaal gekoppeld worden (ICM, Virm, ICL, ICK, Mat'64, SLT, SGMm, DD-AR e.d.)? Mij lijkt dat er toch ergens een limiet zit, of wordt dit per rit die gereden word bekeken, door de perron lengtes? Of geld er een algemeen maximum? | |
| Sjoegerd | donderdag 10 december 2009 @ 23:16 |
quote:Was dat op een zondag? Ik vind het ook jammer dat je op stations geen gratis NS Accespoint hebt. Anders kan ik tijdens zulke dingen gewoon lekker op mijn laptop informatie bekijken. | |
| greavy | donderdag 10 december 2009 @ 23:19 |
quote: Tevens zijn de tijden ongeveer, weet ze niet exact meer.. Kan misschien hoogstens 5 minuten schelen. quote:Ja, dat was ik zeker.. Ik heb toen wel me geld terug gekregen van die NS.. Anders had ik ze toch echt wat aangedaan Heb toen onderweg wel even met een conducteur in Zwolle gesproken, en mocht van hem 1e klas gaan zitten, hij vond het wel erg, zo'n grove storing.. Toen kon ik vanaf Zwolle eerste klas reizen In de trein Arnhem - Zwolle ook 1e klas, omdat de trein bomvol zat, en toen moesten er in Deventer nog mensen bij, wat amper ging passen (oftewel, PROPPEN). Waren toen genoeg NS service en veiligheid mensen op deventer aanwezig.. Bij elke trein deur 2 De trein Zwolle- Leeuwarden was tevens een V-IRM, en de trein Arnhem - Zwolle ook. | |
| Sjoegerd | donderdag 10 december 2009 @ 23:21 |
quote:Dat proppen heb ik dit schooljaar al een paar keer moeten doen | |
| Kankerkachelsverkopert | donderdag 10 december 2009 @ 23:23 |
| Ik zat vanmiddag trouwens in een VIRM-4 als stoptrein van R'dam Alexander naar Gouda, de conducteur was alleen de vrolijkste niet. Vreemd, maar het schijnt vaker gebeuren, een intercity als stoptrein.. Daarna met een plan T naar Zoetermeer, ze zijn lelijk maar ik heb ze leren waarderen. [ Bericht 7% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 10-12-2009 23:31:17 ] | |
| STTSJT | donderdag 10 december 2009 @ 23:26 |
| Proppen valt wel mee Een poos geleden toen op de lijn Almelo Marienberg nog wad lopers reden was het een keer proppen. De treinen reden toen enkel in de spits om het half uur en de trein naar almelo toe was niet komen opdagen. Wachten op de eerst volgende dan maar. En dat dacht iedereen die op de stations vanaf marienberg er in wouden Was toen echt erg | |
| Yreal | donderdag 10 december 2009 @ 23:27 |
| liever V dan T | |
| Socios | donderdag 10 december 2009 @ 23:30 |
| Edit: nvm. [ Bericht 74% gewijzigd door Socios op 10-12-2009 23:31:45 (Te laat refreshd) ] | |
| weps | donderdag 10 december 2009 @ 23:40 |
quote:ICM kan tot 18 bakken... maar maximaal 15 ivm perron capaciteit Virm tot max 12 bakken. dus 2x VIRM VI of 3x VIRM IV ICL, ICK, ICRm kan tot het aantal beschikbare bakken gekoppeld worden. In rijdende dienst is 12 de max. Mat'64 kan tot 5x plan V of 2x PLAN T + Plan V SLT 2x 6 + 4 of 2x 4 + 6 weet niet precies... maar getest op 14 bakken... SGMm kan tot 3 stellen max DD-AR max 2 stellen gekoppeld | |
| Kankerkachelsverkopert | donderdag 10 december 2009 @ 23:41 |
quote:Ik zag zelf m'n foutje al staan.. | |
| Yreal | donderdag 10 december 2009 @ 23:41 |
| Er reden de laatste tijd best wel weer wat V'tjes bij gouda of snap ik jullie punt nou niet? | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 00:49 |
| Trein Van Papier | |
| #ANONIEM | vrijdag 11 december 2009 @ 00:50 |
quote:Wrom plaats je tvp? | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 00:52 |
quote:omdat ik benieuwt ben naar t antwoord | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 01:06 |
| sst iets heeft een avatar | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 01:10 |
quote:Wordt er ook 1 wakker Maar hij moet nog wel wat worden aangepast (nog iets langer moet hij zijn dus iets meer inkorten | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 01:21 |
| huiswerk man, huiswerk, nachje doorhalen. bier koffie vreten en ergernis, lekker de hele vrijdag slapen | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 01:25 |
quote:aaaaa nice ^^ Ik niet mag morgen er weer uit (helaas | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 01:26 |
| Ik moet morgen om 7 uur ook weer gewoon naar school eerst naar de HES, Dan naar de HHS, dan weer naar de HES en dan naar bed | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 01:28 |
quote:Aa das minder nice Ik pas om half 8 ^^ | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 01:29 |
| Ik ga niet eens slapen man, fuck dat | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 01:31 |
quote:heb je dan nog zoveel huiswerk? En ga straks wel | |
| #ANONIEM | vrijdag 11 december 2009 @ 01:32 |
| Ga over treinen lullen ofzo, niet over hw etc.. | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 01:34 |
| de nachtbaggertopics zijn dood Ik heb vandaag serieus tegen mijn SLB'r gezegd dat ik een spoorwegbedrijf ga runnen | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 01:34 |
quote:Wie heeft het dan over huiswerk Tsjoek tsjoek tuut tuuuuuut | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 01:35 |
| ik heb trouwens wel bier | |
| Socios | vrijdag 11 december 2009 @ 01:35 |
quote:Als de nachttreinen maar rijden. | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 01:36 |
quote:Moet het wel Virm zijn (of ddm | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 01:36 |
| Ik vind het nog steeds dom dat ze utrecht -> rotterdam via amsterdam en rechtstreeks hebben als nachtverbinding Maakt het dan gewoon een cirkel, stelletje beunhazen | |
| Socios | vrijdag 11 december 2009 @ 01:39 |
| Ze rijden een cirkel. | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 01:41 |
| door de weeks niet | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 01:42 |
| we moeten maar eens een meet organiseren Proefbalonetje Volgende week vrijdag? | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 01:43 |
quote:Dan kan ik niet Maar jah ben toch neit belangrijk * STTSJT goeden nacht iedereen | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 01:44 |
| Mietje, KLB STYLE Slapen | |
| Socios | vrijdag 11 december 2009 @ 02:47 |
| Zijn al heel wat proefballonetjes opgelaten de afgelopen jaren, maar tot op heden is het nog niet tot een treinmeet gekomen. | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 03:02 |
| Ga ik het nog een keer doen Late we volgende week een trein meet houden. Ik zorg voor bier | |
| Socios | vrijdag 11 december 2009 @ 03:41 |
| Ik vind vrijdag prima, in de ICE? | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 03:45 |
| Amsterdam -> arnhem, en dan? | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 03:46 |
| Oh en lol ga slapen | |
| Socios | vrijdag 11 december 2009 @ 04:06 |
| Keertje simpel houden? ICE 127 heen en ICE 124 terug. Kan iedereen het hele traject of een deel daarvan joinen. Heel het treinentopic in de ICE BordBistro tussen 14.34u en 17.25u met tussenstop in Arnhem. | |
| Duvel | vrijdag 11 december 2009 @ 08:09 |
quote:Als ze het systeem van SM'90 hebben overgenomen dan draait het op een eigen operating system van HOLEC. | |
| James1988 | vrijdag 11 december 2009 @ 09:29 |
| De ICE gaat in Nederland mogelijk verdwijnen, als het aan de directie van NS Hispeed ligt: http://www.telegraaf.nl/b(...)oppen_met_ICE__.html | |
| dennistd | vrijdag 11 december 2009 @ 09:37 |
quote:Kleine correctie: VIRM kan tot 14 bakken, dus 2x IV en 1x VI | |
| greavy | vrijdag 11 december 2009 @ 09:44 |
quote:Stelletje vinger ververs daar zeg! De ICE heeft 'tientallen miljoenen euro verlies'.. Volgens mij is de FYRA nog minder rendabel ICE moet blijven, laat die FYRA lekker opbokken Er reist immers bijna niemand met de fyra | |
| Pizzabodem | vrijdag 11 december 2009 @ 11:13 |
| Even een vraagje: Net 2 minuten geleden kwam er een hele mooie oude, groene trein met een stukje wit voorbij @ Utrecht. Wat is dit voor een trein? Volgens mij is het er eentje die ooit eens in het nieuws was omdat hij kapot was. | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 11:22 |
Deze? ![]() | |
| Pizzabodem | vrijdag 11 december 2009 @ 11:28 |
| Ja! Die. Mooi ding. Hij was helemaal schoon | |
| Duvel | vrijdag 11 december 2009 @ 11:30 |
quote:Nee, het was het tweetje van het NSM. | |
| Pizzabodem | vrijdag 11 december 2009 @ 11:32 |
| Ik heb er geen verstand van. Vond hem mooi, en dacht laat het eens vragen. | |
| dennistd | vrijdag 11 december 2009 @ 11:33 |
quote:Die is al een tijdje geel quote:Deze dus: ![]() (foto is van 2 februari) | |
| Duvel | vrijdag 11 december 2009 @ 11:34 |
quote:[zeik] Ja, maar dan met de panto achterop. [/zeik] | |
| Crientj | vrijdag 11 december 2009 @ 11:40 |
| NSHispeed Fyra prijzen maandabonnement omlaag per 1 januari 2010 met 18%. Meer op: http://bit.ly/8kf5Z9 Even ordinair gekopieerd van de twitter van NSHispeed. ;o | |
| James1988 | vrijdag 11 december 2009 @ 11:41 |
| Leuk, maar nog steeds véél te duur | |
| Christiaan | vrijdag 11 december 2009 @ 11:48 |
| Vanaf maandag mogen we dus zonder toeslag met de ICE? | |
| JaFFe | vrijdag 11 december 2009 @ 11:52 |
| Als dat waar is vanaf zondag dus | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 12:01 |
quote:Nee SPOILER | |
| James1988 | vrijdag 11 december 2009 @ 12:03 |
| Mag je met de ICE trouwens ook grensoverscheidend reizen zonder reservering? | |
| Socios | vrijdag 11 december 2009 @ 12:04 |
| De toeslag op de ICE blijft gelukkig! Ook vanaf zondag gewoon 2 euro erbij. Woeiii | |
| Socios | vrijdag 11 december 2009 @ 12:05 |
quote:Ja, dat kan. Zowel met kaartje van het loket als uit de kaartautomaat. | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 12:10 |
quote:Ja hoor quote:Hoe ist nou? Waar komt dit nou weer vandaan? | |
| Socios | vrijdag 11 december 2009 @ 12:14 |
Gewoon van www.ns.nl ![]() Betere vraag is wat überhaupt de bron is dat het afgeschaft zou worden? | |
| James1988 | vrijdag 11 december 2009 @ 12:15 |
| Voor zover ik weet hoef je geen toeslag te kopen als je met de OV-chipkaart bij NS reist. | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 12:16 |
quote:Die ene flipse met zijn inside info die hier vorige week langs kwam | |
| Christiaan | vrijdag 11 december 2009 @ 12:20 |
quote:Dat zou raar zijn. Ze kunnen toch zeggen dat je dat er maar bij had moeten kopen dan? | |
| James1988 | vrijdag 11 december 2009 @ 12:21 |
| Ja, op zich wel. Maar het 'voordeel' van de OV-chipkaart is juist dat je niets meer hoeft te kopen omdat je al op saldo reist. Dan toch nog een toeslag vragen zou raar zijn. Overigens, zie http://www.nshispeed.nl/n(...)zen-met-ov-chipkaart | |
| Christiaan | vrijdag 11 december 2009 @ 12:31 |
Hquote:Hoe gaat dat met de Fyra dan? | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 12:31 |
| http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html Hier, nog een leuk verhaal over de OV-Chipkaart. Ik blijf het ding vermijden tot het echt niet anders kan. Daarna koop ik een auto. | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 12:32 |
quote:Ik dacht dat je in de Fyra niet met de OVC kon reizen | |
| Guppy | vrijdag 11 december 2009 @ 12:34 |
Fyra wel, Thalys nietquote: quote: | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 12:36 |
| Eigenlijk is er dus niks verandert. behal;ve dat je dan niet extra toeslag hoeft te betalen voor de ice (zou denk ik wel in de prijs zitten). | |
| Guppy | vrijdag 11 december 2009 @ 12:40 |
quote:Weet ik zo net nog niet. Hoe weet dat poortje dat je met ICE gaat, wanneer je gewoon incheckt op Amsterdam CS en uitcheckt op Utrecht CS? Je kunt dan ook best een InterCity genomen hebben. Maar goed, het zou ook kunnen dat àlles gewoon duurder wordt. Zou me ook niet verbazen. | |
| STTSJT | vrijdag 11 december 2009 @ 12:47 |
quote:Misschien dat ze kijken waneer (welk tijdstip) je hebt gerezen en anderhand dar van controleren of je met de ice hebt gerezen of niet (oke ze kunnen je als nog naaien) Maar het zou mij òòk niks verbazen als het alles weer duurder wordt | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 12:56 |
| Tuurlijk wordt alles duurder. Hoe gaat het straks als we een hobbyrondje door het land gaan maken? Op saldo? Ben je een godsvermogen kwijt. Een dagkaart op de kaart laden? En dan? Elke overstap uit en in checken? Het zal me een flinke puinzooi worden met die schijtkaart. Echt NIEMAND zit te wachten op dat onding. En maar doordrukken | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 12:59 |
| Niet uitchecken natuurlijk | |
| Peter | vrijdag 11 december 2009 @ 13:01 |
quote:Een papieren dagkaartje met korting halen? (wegwerp of-chip of anoniem?) | |
| dennistd | vrijdag 11 december 2009 @ 13:22 |
quote:Heel makkelijk: - inchecken op het beginstation - rondje maken - uitstappen op een station voor het eindstation, hier uitchecken - vervolgens weer inchecken en met de volgende trein naar je eindstation, en daar weer uitchecken | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 13:27 |
quote:Oh ja natuurlijk | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 13:54 |
| Al wordt het reizen er niet makkelijker op zo natuurlijk | |
| Palmboom313 | vrijdag 11 december 2009 @ 15:10 |
quote:Is in 2013 station Arnhem eindelijk klaar. Speciaal gebouwd voor de ICE, gaat de ICE weg Als je met die ov-chipkaart nou gewoon alleen bij het begin en eindpunt moet in- en uitchecken dan zeg ik oke dat kan nog wel. Maar om dat nu elke reis 6 keer in- en uit te checken dat gaat gewoon echt te ver [ Bericht 7% gewijzigd door Palmboom313 op 11-12-2009 15:20:48 ] | |
| Kankerkachelsverkopert | vrijdag 11 december 2009 @ 15:29 |
| Prutsers, de ICE moet blijven, ik weet zeker dat met een goed beleid (ook in prijzen) en wat marketing die hele trein zo vol zit, maar dat hoef je met NS HiSpeed niet te verwachten. | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 16:07 |
| Kansje voor ons | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 16:14 |
| Gewoon een HSLletje naar de grens aanleggen | |
| Kankerkachelsverkopert | vrijdag 11 december 2009 @ 16:18 |
quote:We krijgen het wel heel druk als HSA zo door gaat. | |
| Guppy | vrijdag 11 december 2009 @ 16:25 |
quote:Vrolijk Vrijdag!! | |
| Brembo | vrijdag 11 december 2009 @ 16:28 |
quote:Misschien moet het constant falende NS HiSpeed Nederland verlaten, snap niet dat het eigenlijk alleen maar aan het falen is. | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 16:34 |
quote:Logistieke problemen | |
| dennistd | vrijdag 11 december 2009 @ 17:02 |
Veolia-faal:quote:http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/article5936820.ece | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 17:05 |
Ik ben vandaag , op de laatste dag tot het uberhaupt mogelijk is, op leiden in de sneltrein naar hoorn gestapt ipv schiphol Mijn reputatie, wat doe ik | |
| Kankerkachelsverkopert | vrijdag 11 december 2009 @ 17:15 |
quote:Al geloof ik eigenlijk niks van die verhouding. | |
| Mkr | vrijdag 11 december 2009 @ 17:25 |
| Overwegstoring tussen afoort en Zwolle, seinen blijven rood en bomen gaan pas dicht als de trein al stapvoets op de weg rijd.. | |
| Sjoegerd | vrijdag 11 december 2009 @ 17:34 |
quote:Er is wel vaak wat op mijn traject | |
| Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 19:04 |
quote: | |
| Crientj | vrijdag 11 december 2009 @ 19:14 |
quote:En mijn traject. @Mkr, waar is die storing precies? ;o | |
| Crientj | vrijdag 11 december 2009 @ 19:15 |
| Mag trouwens hopen dattie op tijd verholpen wordt. Mn | |
| ReisT | vrijdag 11 december 2009 @ 19:21 |
quote:Hoezo, de laatste keer dat het mogelijk is? Die sneltrein blijft voorlopig nog wel even bestaan. | |
| KapiteinT | vrijdag 11 december 2009 @ 20:10 |
quote:Jij was van plan om tot december volgend jaar niet meer naar school te gaan? | |
| Mkr | vrijdag 11 december 2009 @ 20:22 |
quote:rond Harderwijk in elk geval, verder richting t harde ook wat ik begreep. Intussen is het weer voorbij | |
| Crientj | vrijdag 11 december 2009 @ 20:26 |
quote:Oh oke. Ik had het al gezien dat er iig geen storing is. ^^/ Straks naar het station, fijn weekend allemaal. | |
| Ofyles2 | vrijdag 11 december 2009 @ 21:43 |
quote:Dit moet volgende week anders. | |
| Yreal | vrijdag 11 december 2009 @ 21:47 |
quote:Die trein rijdt vanaf maandag toch nog alleen maar Hoorn -> haarlem? | |
| RubenK | vrijdag 11 december 2009 @ 21:51 |
quote:Nee | |
| James1988 | vrijdag 11 december 2009 @ 22:24 |
quote:Interessant | |
| Kankerkachelsverkopert | vrijdag 11 december 2009 @ 22:49 |
quote:En wat is goedkoper? En wat is sneller? | |
| Kankerkachelsverkopert | vrijdag 11 december 2009 @ 22:57 |
![]() Of ik nou vertrek om 01:04 of om 07:30, ik ben bij beide om 12:33 op Londen St. Pancras | |
| ReisT | vrijdag 11 december 2009 @ 23:30 |
quote:Bron is dezelfde site maar dan een paar weken terug. Toen kreeg je die mededeling dus niet voor reizen in drgl 2010! In het spoorboekje staat ook niet meer aangegeven dat de ICE toeslag heeft. En dat blijkt ook te kloppen maar alleen als je met zo'n chipding reist. Nu heeft die kaart dus eindelijk één voordeel(tje). Niet dat dat alle nadelen compenseert maar toch. | |
| greavy | vrijdag 11 december 2009 @ 23:45 |
quote:Volgens mij zit daar toch ergens een foutje Je gaat van Rotterdam Alexander naar Gouda, waar je later de trein neemt naar Utrecht, waar vervolgens later een trein naar Den Bosch gaat, en je vervolgens nog eens naar Tilburg gaat, om in Rotterdam Centraal te komen Zoiets noem je wel een eindje om Om in Rotterdam Centraal de IC brussel te nemen, 1 uur eerder of later maakt al niet veel meer uit, want je hebt dezelfde Eurostar.. Waar zit het verstand bij de NS HiSpeed De reistijd scheelt 6,5 uur met een zelfde aankomsttijd | |
| #ANONIEM | vrijdag 11 december 2009 @ 23:49 |
quote:Mag je die route trouwens wel met hetzelfde kaartje? Immers, aan geen van de criteria 1) eerder aankomen 2) kortere afstand, of 3) minder overstappen is voldaan met die omweg! | |
| dennistd | zaterdag 12 december 2009 @ 00:05 |
| jawel, je mag je reis immers overal onderbreken | |
| Fixers | zaterdag 12 december 2009 @ 09:02 |
| Zelfs voor een incidentele reizigerdienst doet raillion niet even de locs een wasbeurt geven. Ik zie net de City Night Line vertrekken met een zwarte 1604. | |
| greavy | zaterdag 12 december 2009 @ 09:27 |
quote:Denk het wel, als je bij hun boekt.. Tickets zijn ook nog eens even duur | |
| greavy | zaterdag 12 december 2009 @ 10:25 |
quote:Bron: RTV Noord Dit bericht is deels onwaar Er hebben wel degelijk eerder treinen over het traject gereden, zoals de Blauwe Engel, de Wadloper, een excursie trein met beschilderde locomotieven serie 2400, | |
| timp0e | zaterdag 12 december 2009 @ 10:29 |
| Voor de mensen in Den Haag... vandaag de laatste dag dat de Thalys in Den Haag stopt! | |
| davidov2009 | zaterdag 12 december 2009 @ 10:48 |
quote:Ja cool De reistijd is bij 300kmu 0:32 ipv 0:41, hopelijk mogelijk vanaf medio 2010, wanneer Traxx ook geschikt is voor Level 2. Heb laatst weer berichten op gevangen dat de levering van de Albatrossen (V250) nog wel tot 2012 kan gaan duren | |
| Ofyles2 | zaterdag 12 december 2009 @ 12:56 |
| Tegen de tijd dat de Albatrossen worden afgeleverd is de spoorconcessie dan afgelopen? | |
| KapiteinT | zaterdag 12 december 2009 @ 13:08 |
| Ik zat net te kijken naar de nieuwe reistijd van de Thalys. Wat mij opviel is dat ie er 3 kwartier over doet om van Antwerpen naar Brussel te rijden. En dat voor een stukje van 50 kilometer. Dat is gemiddeld 66 kilometer per uur... Nou weet ik dat daar geen hogesnelheidslijn ligt, maar 3 kwartier is wel erg lang! | |
| Ofyles2 | zaterdag 12 december 2009 @ 13:11 |
quote:En dan ook nog te bedenken dat bij de NMBS bijna de helft van de treinen met fikse vertraging rijdt. Ik durf te wedden dat Marc Descheemaecker de rittijden andermaal zal oprekken teneinde de punctualiteitsnormen te halen. Creatief? Ja, dat zeker. | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 13:16 |
quote:maar goed, creatief doen en de norm verhogen om de norm te halen doet de NS net zo hard | |
| Ofyles2 | zaterdag 12 december 2009 @ 13:17 |
quote:Ja, maar niet zo opzichtig als de Belgen. | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 13:21 |
| Ik vind die kerstboom in de hal van utrecht Centraal trouwens wel baas SMS rood,wit,groen,blauw of mix en die joekel van een boom verspringt in die kleur en iedereen om dat ding schrikt zich de pleuris | |
| KapiteinT | zaterdag 12 december 2009 @ 13:35 |
Ik weet niet of deze hier al was geplaatst, maar volgens mij niet:quote:Bron en meer Gewoon weer een stukje Telegraafjournalistiek... | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 13:39 |
| wat een gepruts weer Deze vind ik trouwens ook wel het vermelde waard http://treinreiziger.nl/k(...)uigen_via_hsl-142032 ICK op de hsl | |
| Ofyles2 | zaterdag 12 december 2009 @ 13:42 |
quote:De krant van slapend Nederland. | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 13:46 |
| /wat is eigelijk de langste stoptrein in ons land? Den haag cs - roosendaal? | |
| Ireyon | zaterdag 12 december 2009 @ 13:49 |
quote:Die's meestal maar 2 bakken Plan V | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 13:51 |
| ik bedoelde meer als in serie | |
| Ofyles2 | zaterdag 12 december 2009 @ 13:52 |
quote:Utrecht-Hilversum-Schiphol-Leiden-Dordrecht | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 13:54 |
quote:dat zijn er toch 2? | |
| KapiteinT | zaterdag 12 december 2009 @ 13:55 |
quote:Dat zijn 2 verschillende series. Maar als je zo gaat beredeneren is het Dordrecht - Leiden - Hilversum - Utrecht - Almere Oostvaarders. Want na Utrecht gaat ie weer verder als 'intercity' naar Almere, | |
| Ofyles2 | zaterdag 12 december 2009 @ 13:55 |
quote:Klopt. Utrecht-Hilversum-Leiden dan. | |
| Ireyon | zaterdag 12 december 2009 @ 14:04 |
quote:Oh Utrecht - Leiden via Hilversum duurt 4 minuten langer dan Rsd - Gvc, maar heeft wel evenveel tussenstops. Toch vind ik die eerste nogal 'valsspelen' aangezien 't een teringeind omrijden is | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 14:07 |
| Net als roosendaal -> zwolle zonder overstappen 25 minuten langer is dan via rotterdam | |
| Ireyon | zaterdag 12 december 2009 @ 14:14 |
quote:Dat is niet echt vanwege het omreizen natuurlijk | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 14:21 |
| niet echt he | |
| davidov2009 | zaterdag 12 december 2009 @ 15:52 |
quote:Ja echt absurd: ter vergelijking; een doorsnee Nederlandse IC haalt gemiddeld 85-90km/u dat is dus inclusief talloze stops! Echte IC's zoals de Noordoost halen zelfs nog bijna 100 gemiddeld! De gem. snelheid van Fyra op A'dam R'dam (inclusief de stop in Schiphol, terwijl Antw-Brussel non-stop is!) is 104 km/u! Het spoor werd oude zogenaamd geüpgraded naar 160, maar er wordt maar een heel klein stukje 160 gereden, het grootste deel rijdt men onder de 100. Ik begrijp het ook niet, want van een verbetering van het conventionele spoor zouden ook Belgen enorm profiteren bij het binnenlands reizen: de wegen tussen Brussel en Antwerpen zijn immers ook volbelast! Als we dat even vergelijken met rijden van een HST over conventioneel spoor in Nederland: de ICE haalt tussen A'dam en Utrecht een gemiddelde snelheid van 110km/u! En daarbij zit natuurlijk wel dat enorm trage naderingsstukje tussen Muiderpoort en Centraal. | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 15:54 |
| belgen | |
| James1988 | zaterdag 12 december 2009 @ 16:03 |
| Het spoor tussen Antwerpen en Brussel (lijnen 25 en 27) is het oudste stuk spoor wat er in België zo ongeveer ligt. Hoewel Infrabel het wel onderhoudt, is er weinig gelegenheid voor grootschalige vernieuwingswerkzaamheden, omdat die lijnen ook drukbelast zijn. Vandaar dat men, om de veiligheid nog enigszins te garanderen, de maximumsnelheden omlaag heeft gezet. Niet fraai, maar het is beter dan een ontsporing aan 160 km/h. Evenzogoed blijft het natuurlijk jammerlijk gefaal quote:Dat heb ik ook gelezen ja... hoeveel ervan waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen. De kans dat NS Hispeed/NMBS tegen december 2010 genoeg goedgekeurde V250's heeft, acht ik klein. AnsaldoBreda staat nou niet echt bekend om op tijd leveren, vraag maar aan de Denen. Als ik de IC4-tijdlijn ernaastleg, komt dat aardig overeen. Links de DSB-planning, rechts zoals gepland met NS Hispeed: - Order geplaatst in 2000 (2004) - Eerste levering gepland in 2003 (2007) - Herziening leveringsschema in 2005, eerste levering pas in 2006 (2007 / 2009) - 2007: eerste ritten met passagiers (-) Huidige planning: alle IC4's geleverd tegen 3e kwartaal 2012, wat zo'n 6 jaar later is dan de oorspronkelijk planning. Ik verwacht dus ook niet dat er tegen december volgend jaar genoeg treinen zijn, zodra er eentje is goedgekeurd, gaat die terug naar Italië waar er ongetwijfeld nog tientallen problemen gaan volgen: gefrituurd wordt Het kán gewoon niet dat dit goed gaat lopen [ Bericht 62% gewijzigd door James1988 op 12-12-2009 16:15:43 ] | |
| Fixers | zaterdag 12 december 2009 @ 18:00 |
quote:In de "intercity" vlavlippen wordt er aangegeven dat het de trein naar Dordrecht is. | |
| KapiteinT | zaterdag 12 december 2009 @ 19:52 |
quote:Echt? Opzich klopt het wel; hij keert in Utrecht op de trein naar Leiden en die gaat vanaf Leiden door naar Dordrecht. Hoezo vergezocht... | |
| Crientj | zaterdag 12 december 2009 @ 20:16 |
quote:Die boom is leuk ja. Stond dr donderdagmiddag, klasgenoot van mij heeft 5 keer gesmst. | |
| Ofyles2 | zaterdag 12 december 2009 @ 20:20 |
quote: Hoeveel kost die onzin? | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 20:22 |
| euro per keer maar al die schrikkende mensen is het waard | |
| HaverMoutKoekje | zaterdag 12 december 2009 @ 21:28 |
quote:Voor een goed doel neem ik aan? | |
| Yreal | zaterdag 12 december 2009 @ 22:05 |
| WNF ja Tis het waard | |
| Dr_Flash | zaterdag 12 december 2009 @ 23:39 |
| Zo, 863 km achter de kiezen vandaag. Pretty much fatsoenlijk | |
| greavy | zaterdag 12 december 2009 @ 23:48 |
quote:Waar ben je allemaal geweest als ik vragen mag | |
| Dr_Flash | zaterdag 12 december 2009 @ 23:52 |
quote:Utrecht - Maastricht - Luik - Luxemburg - Esch / Alzette - Petange - Luxemburg - Arlon - Namen - Luik - Maastricht - Utrecht. EN onderweg nog een stuk of 8-10 bordjes in de vingers gekregen ook | |
| NordicBlue | zondag 13 december 2009 @ 00:18 |
| Mijn TVP is ook een plaatje, En wel deze: ![]() | |
| Peterselieman | zondag 13 december 2009 @ 00:30 |
quote:Heeft iets met toelating te maken. 4 stellen in LM en drie in reizigersdienst. | |
| Peterselieman | zondag 13 december 2009 @ 00:32 |
| Vandaag stonden Arriva D-GTW's 10322, 10317 en 10234 op Amersfoort Goederen | |
| HaverMoutKoekje | zondag 13 december 2009 @ 08:58 |
quote:Jeetje flash....hoe laat weg en hoe laat terug? Ik heb ook wel eens gekeken of het te doen was om naar Luxemburg met de trein te gaan voor een weekendje weg maar de reisduur leek mij te veel van het goede. | |
| greavy | zondag 13 december 2009 @ 09:49 |
| Me zus, oma en oom zitten in de trein van Lw naar Rta.. Staan ze tussen Amfs en Amf stil, omdat er een brandmelding was gekomen van een wissel Verstoring verwacht rond 10:00 opgelost volgens de NS website. Staan al bijna een half uur stil daar | |
| Palmboom313 | zondag 13 december 2009 @ 10:11 |
quote: | |
| dennistd | zondag 13 december 2009 @ 10:28 |
quote:Zo he, de NS is nog creatiever met cijfers dan die klimaat-'wetenschappers' | |
| Fixers | zondag 13 december 2009 @ 10:46 |
| De eerste faal van de nieuwe dienstregeling zit er al weer in. Overvolle trein tussen Den Bosch en utrecht. Blokkerkaartjes en vrije reisdagen die zo bang zijn dat ze de trein missen dat ze anderen niet eens de kans geven uit te stappen. Ze zijn zeker vergeten dat veel steden vandaag koopzondag hebben. | |
| Ireyon | zondag 13 december 2009 @ 10:52 |
quote:Dat plaatje was oorspronkelijk gepost in dit topic, kwam toen in een ander topic terecht, vervolgens op Dumpert en nu weer hier 863 km, da's net iets meer dan mijn dagrecord (847) | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 12:29 |
quote:2x groningen -> den haag uitzitten en weer terug op 1 dag | |
| busfoto.nl | zondag 13 december 2009 @ 12:37 |
| In 2008 Utrecht > Frankfurt - Neurenberg - Wenen - Budapest in een dag gereisd: hemelsbreed 1125km, de gereisde afstand zal nog een paar 100km hoger ligge | |
| Doc__Zenith | zondag 13 december 2009 @ 12:54 |
| Tja, het buitenland. Daar reed ik Hakata (Fukuoka) -> Tokyo binnen 5 uur (1174.9 km) | |
| bork | zondag 13 december 2009 @ 12:56 |
| Zo er rijdt weer een trein tussen Belgrado en Sarejo na 17 jaar, wel duurt de reis 2 uur langer dan vroeger. http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8410465.stm | |
| Peter | zondag 13 december 2009 @ 12:58 |
| Den Haag HS - Valance TGV Waar kan ik vinden hoe lang dat is? | |
| Ireyon | zondag 13 december 2009 @ 13:06 |
| http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-614457/ *mompelt iets over "Als er op 13 december ook maar één trein met 300km/h over de HSL rijdt, geef ik een rondje" | |
| Dr_Flash | zondag 13 december 2009 @ 13:12 |
quote:Nachttreinen doen wonderen | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 13:15 |
| KM's maken is opzich niet zo heel heel moeilijk Maar als we praten over zinvolle kM's is het weer een ander verhaal | |
| Dr_Flash | zondag 13 december 2009 @ 13:16 |
quote: quote:Nou, en wat een succes was het Maar goed, eerste ondje voor mij in de Pimpel tijdens de volgende PTA-treinentopicmeet | |
| Dr_Flash | zondag 13 december 2009 @ 13:18 |
quote:www.jizdenka.cz | |
| Peterselieman | zondag 13 december 2009 @ 13:28 |
quote:Dat blokkeren van de uitgangen van de trein heb ik een hekel aan. Heb het ook wel meegemaakt. Dan moet je je met wat geweld een weg door de menigte banen | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 13:31 |
quote:Gewoon er recht door heen lopen. Ik mik dan echt recht op de gene die in het midden gaan staan er loop ze gewoon recht naar achteren | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 13:45 |
| Als ik vertrekstaten van den haag centraal wil zoeken op de NS site krijg ik de pagina van heerlen | |
| Ofyles2 | zondag 13 december 2009 @ 13:55 |
quote:En weer een nederlaag voor de firma 's Morgens In De Vroegte! Hoezo bescheiden? | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 14:00 |
| Mmmm Vrijdag meeten.. Amsterdam -> arnhem met de ICE, dan naar deventer ofzo, en dan terug naar schiphol met de pimpel | |
| Dr_Flash | zondag 13 december 2009 @ 14:02 |
quote:Nederlaag En waar heb je mij horen zeggen dat ik bescheiden zou zijn? | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 14:04 |
| Op de Vertrekstaten van den HS staat delft nu als IC stop Der staan echt heel veel stations nu raar aangegeven op die borden zover ik nu zie.. Woerden als Sneltrein stop vanaf bijlmer arena | |
| Lemjur | zondag 13 december 2009 @ 14:11 |
quote:Ligt het nu aan mij of geeft jizdenka.cz geen kilometers meer voor internationale reizen? Wilde wel even weten hoeveel ik afgelegd heb deze zomer..:( | |
| Dr_Flash | zondag 13 december 2009 @ 14:35 |
quote:Jawel hoor | |
| KapiteinT | zondag 13 december 2009 @ 14:39 |
quote:Je moet hem eerst op international tickets zetten. | |
| Lemjur | zondag 13 december 2009 @ 14:39 |
quote:Hij doet het alleen bij nationaal ticket hoor. Zie geen KM staan bij int. ticket | |
| Lemjur | zondag 13 december 2009 @ 14:40 |
| Edit: dubbel | |
| RubenK | zondag 13 december 2009 @ 14:45 |
| Moet je op een bepaald linkje klikken | |
| Lemjur | zondag 13 december 2009 @ 14:51 |
| Hé, ik heb het. Tenks! | |
| greavy | zondag 13 december 2009 @ 16:25 |
| Wat houd in hemelsnaam deze trein in? 16:30 Amsterdam Centraal HSN , Extra trein Zie ik de hele dag al staan bij de Actuele Vertrektijden van NS, station Rotterdam Centraal.. Tevens de familie eindelijk rond 11.45 aan ipv 10.17.. Stelletje vingerververs daar, met die vertragingen | |
| RubenK | zondag 13 december 2009 @ 16:28 |
| Is een fyra denk ik... | |
| ReisT | zondag 13 december 2009 @ 16:51 |
quote:Die eerste is niet zo gek, er stopt terminste nog een IC in Delft. Op de Amsterdamse vertrekstaten is Duivdendrecht gepromoveerd tot IC-stop en nu staat dus achter álle IC's richting Utrecht "stopt niet in Duivendrecht". Kruiningen-Yerseke en Vlissingen souburg zijn dan ineens weer geen IC-station meer dus achter alle IC's naar Vlissingen staat dat die daar ook stoppen. Verder is er uitgebreid gestrooid met sneltrein-stations op lijnen waar helemaal geen Sneltrein rijdt. Driebergen-Zeist, Lelystad, Voorburg, Cuijk dat soort dingen. Zo kan ik nog wel even doorgaan, kort samengevat hebben ze een grote verwarrende puinzooi weten te maken van alle vertrekstaten. | |
| Dr_Flash | zondag 13 december 2009 @ 16:52 |
Gisteren kwam ik op mijn rondje o.a. ook langs het nieuwe station van Liège Guillemins, het prestigeproject van architect Santiago Calatrava, wat eindelijk min of meer klaar is. In elk geval is het in gebruik genomen. Voor de mensen met claustrofobie is de onderdoorgang bepaald geen aanrader:![]() Vreemd toch, als je ziet hoe megalomaan het station verder is opgezet. Dit is de voorkant van het gebouw. ![]() De glazen vensters boven de ingangsdeuren worden gebruikt om actuele vertrekinformatie te tonen. Overigens kan daar nog wel wat verbeterd worden: De klokken lopen niet gelijk. Eenmaal binnen blijkt dat dit geheel niet wordt aangestuurd door ultra-hippe en ultra-dunne displays, maar door een zootje beamers aan het plafond ![]() ![]() ![]() Aan de achterkant van het gebouw bevindt zich een parkeergarage, bereikbaar met een serie roltrappen, die uiteindelijk bij de achteringang uitkomt. Deze roltrappen dus. ![]() Het overstekende deel van de overkapping wat uitsteekt boven de achteringang: ![]() Iets verder naar "binnen" is een soort panoramadek voorzien, waar je een goed beeld krijgt van de enorme omvang van het gebouw. Je zou bijna vergeten dat er helemaal in de diepte ook nog treinen stoppen ![]() Best een mooi gebouw geworden, hoewel niet erg functioneel, en zeker niet berekend op het verstouwen van grote reizigersstromen. | |
| Ireyon | zondag 13 december 2009 @ 17:10 |
quote:Dat idee had ik juist wel.. Met 5 trappen per perron, waarvan 1 voor de overloop aan de westkant, 2 voor de onderdoorgang en 2 voor de oostkant-overloop, lijkt het me dat passagiers binnen no-time afgevoerd zijn. Het claustrofobische gevoel had ik helemaal niet, al moet ik zeggen dat het op die foto inderdaad wat lager lijkt. Alle reisinformatie wordt bovendien erg vaak en duidelijk per perron aangegeven. Verder erg nette foto's, 'k dacht eerst dat het m'n eigen foto's waren aangezien de composities echt precies hetzelfde zijn | |
| Dr_Flash | zondag 13 december 2009 @ 17:18 |
quote:De roltrappen naar beide overlopen waren gisteren afgesloten quote:Ik heb me ook geërgerd aan het feit dat de lokettenzaal door een uitermate smal schuifdeurtje "bereikbaar" is. Ideaal plekje om lekker dom om je heen te gaan staan kijken met zesenveertig koffers om je heen quote:Niet gezien. Maar het was ook eigenlijk niet echt een excursiepuntje van te voren [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 13-12-2009 17:25:27 ] | |
| Fixers | zondag 13 december 2009 @ 18:06 |
quote:Opvallend dat het juist altijd de oudjes zijn die zich op deze manier asociaal gedragen. Zodra de deur opengaat alvast een hand op die stang en een voet op de treeplank. En dan de andere voet zo ver mogelijk van de treeplank vandaan, resulterende in een halve spagaat | |
| davidov2009 | zondag 13 december 2009 @ 18:06 |
quote:Jep, als je kijkt in de normale NS reisplanner zie je dat deze trein staat aangegeven als Fyra (NS) @Dr_Flash; je had moeten wedden op de reistijd, niet op de maximaal gehaalde snelheid Bijna alle Thalyssen hebben vandaag +15 tot +40 (bij aankomst in A'dam danwel Parijs). Het lijkt vooral te liggen aan de HSL aansluiting bij Barendrecht en aan de communicatieovergang bij België-grens. De problemen zullen nog wel even aanhouden; de Thalys 9339 heeft inmiddels een onvoorstelbare +80 aan z'n broek! (en dat kan nog wel oplopen ook) Als NS Hispeed nog een optijd-percentage van >10% wil halen voor Thalys, dan moet de reistijd in de planner worden opgeschoven na ca. 3:48 uur; de meeste treinen hebben vandaag minder dan een half uur vertraging. Dan heb je 'geluk' als je trein een kwartier eerder aankomt. Een paar jaar geleden deed de Thalys in iets van 3:55 naar Parijs over het conventionele spoor, en meestal reed 'ie ook optijd. Met de HSL-Zuid + vertragingen is tijdwinst dus maarliefst 7 minuten (verschil tussen 3:48 en 3:55), en dat voor 6,9 miljard euro! Wie spreekt er nog over de verkwisting van een paar miljoen op Sittard-Heerlen voor 1 á 2 minuten versnelling (dat wordt van 100-->120 opgewaardeerd), we hebben nu de HSL zuid voor slechts 1 miljard euro per minuut tijdwinst!: NS Hispeed --> | |
| IntercityAPT | zondag 13 december 2009 @ 18:17 |
quote:Ja inderdaad, er moet eens wat concreet verbeterd worden aan het conventionele spoor, en niet blijven bouwen, bouwen en nog eens bouwen. En dat dan ook nog eens aan privé bedrijven overlaten en alles aanbesteden zodat het lekker duur wordt. VVD style. | |
| Dr_Flash | zondag 13 december 2009 @ 18:22 |
quote:Heel bijzonder inderdaad ja. Honderd jaar levenservaring, en dan ZO'N fout | |
| James1988 | zondag 13 december 2009 @ 18:24 |
Wtf | |
| Dr_Flash | zondag 13 december 2009 @ 18:25 |
quote:EIgenlijk wel ja, maar Ofyles2 heeft een SMADELIJKE NEDERLAAG van mij nodig om zijn zondag door te komen zonder uit het raam te springen. Ik maak graag mensen blij, zie je | |
| timp0e | zondag 13 december 2009 @ 18:27 |
| volgende week zondag met de Thalys naar Parijs. Hopenlijk zijn alle kinderziektes eruit! | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 18:58 |
quote:Lawl ! Mijn zusje komt nu uit antwerpen en die faalt nogal. De hoorde blijkbaar dat er een thaly's uitviel en zit nu in de boemel naar roosendaal | |
| Ofyles2 | zondag 13 december 2009 @ 19:18 |
quote:Goed dat je het zegt. Ik moet mijn homeprints nog afdrukken. | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 19:18 |
quote:ik heb dit even gejat en er een baggertopic in KLB mee gemaakt Thalys over de HSL | |
| Ofyles2 | zondag 13 december 2009 @ 19:20 |
quote:En blijkbaar heeft ProRail de NOS ook omgekocht, want alleen de eerste vertraagde trein van vandaag was nieuwswaardig... | |
| STTSJT | zondag 13 december 2009 @ 20:04 |
quote:Klopt heb ik gehoord Wist niet dat het zo bijzonder was (een vertraagde trein | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 21:26 |
| Hilversum-Amsterdam Centraal/Schiphol Zondag 13 December 20:31 Oorzaak Tussen Naarden-Bussum en Weesp langere reistijd door een wisselstoring. Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Reisadvies Reizigers tussen Naarden-Bussum en Weesp reizen via Diemen Zuid. Reizigers tussen Naarden-Bussum en Weesp reizen via Diemen. lolwut? | |
| Kankerkachelsverkopert | zondag 13 december 2009 @ 21:28 |
quote: Flashback, ik dacht trouwens vroeger dat (station) Diemen Zuid niet bestond omdat de clip duidelijk niet op een NS station opgenomen is, Antwerpen denk ik? [ Bericht 3% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 13-12-2009 21:41:29 ] | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 21:43 |
| das Antwerpen ja | |
| Ireyon | zondag 13 december 2009 @ 21:50 |
quote:En die ICRm waar ze in zit, zie je ook niet gauw in Diemen Zuid terug /nerdmode | |
| Yreal | zondag 13 december 2009 @ 21:53 |
quote: | |
| Kankerkachelsverkopert | zondag 13 december 2009 @ 21:55 |
quote: Ik herkende ICRm wel maar de dienstregelingen ken ik nog niet hoor.. | |
| KapiteinT | zondag 13 december 2009 @ 21:57 |
quote:En het station van Antwerpen is denk ik ook niet in Diemen Zuid. | |
| Ireyon | zondag 13 december 2009 @ 22:06 |
| en ze stapt ook nog eens uit een Belgische MS75 | |
| KapiteinT | zondag 13 december 2009 @ 22:08 |
quote:Aldus NS.nl | |
| Ireyon | zondag 13 december 2009 @ 22:11 |
| Vol |