abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75386564
AMSTERDAM - Uitgeprocedeerde asielzoekers die op medische gronden een verblijfsvergunning aanvragen, krijgen onderdak.

© ANPStaatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) liet maandag weten deze asielzoekers per 1 januari op te vangen, zodat ze niet op straat belanden.

De zieke asielzoeker moet wel zijn medische dossier op tijd overdragen aan een arts van het Bureau Medisch Advies (BMA) van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

Het BMA moet dan binnen twee weken uitsluitsel geven of de medische situatie ernstig genoeg is om voor de regeling in aanmerking te komen. De opvang van deze uitgeprocedeerde asielzoekers kost zo'n vijftien miljoen euro.

© Novum

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Begrijp niet zo goed wat Albayrak bedoelt met 'op tijd hun medisch dossier overdragen'. Voor 31 december?

Weer 15 miljoen vrijgemaakt. En dat voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
  maandag 7 december 2009 @ 20:35:19 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_75386644
Wou je ze in het park laten slapen dan?
Yankee go home!
pi_75386693
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:35 schreef remlof het volgende:
Nee, natuurlijk niet, maar op deze manier heeft procederen toch geen zin meer? Nu kan iedereen zich ziek melden bij dreigende uitzetting.
  maandag 7 december 2009 @ 20:37:27 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75386723
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:33 schreef Lavenderr het volgende:
Begrijp niet zo goed wat Albayrak bedoelt met 'op tijd hun medisch dossier overdragen'. Voor 31 december?
Voor de uitzetting definitief is gok ik.
quote:
Met mogelijk een medische grond voor verblijfsvergunning, die door een arts van de IND wordt gecontroleerd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75386771
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet, maar op deze manier heeft procederen toch geen zin meer? Nu kan iedereen zich ziek melden bij dreigende uitzetting.
Nederland wordt dadelijk het midden-oosten van de wereld

De overheid zorgt er wel voor dat de autochtonen dadelijk in de minderheid zijn en niemand zich hier meer thuis kan voelen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 7 december 2009 @ 20:39:16 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75386818
quote:

[..]

Dat kan nu ook hoor.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_75386887
Flikker ze gewoon over de grens, en laat ze het lekker uitzoeken.
  maandag 7 december 2009 @ 20:43:08 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_75386996
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:40 schreef DirkZz het volgende:
Stel jezelf eens in hun situatie voor, eens kijken of je dan nog zo blaat.
Yankee go home!
  maandag 7 december 2009 @ 20:43:12 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75386999
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:40 schreef DirkZz het volgende:
Nee, want ze hebben nog een aanvraag lopen. Nu worden ze ook niet uitgezet. Er wordt alleen gezegd ‘oké, slaap maar in het park terwijl we er naar kijken’. Dat werkt natuurlijk ook niet, dus ze worden in de praktijk door gemeenten in noodopvang opgevangen. Dat is eigenlijk niet de bedoeling, vandaar dat het nu toch gewoon zo gedaan wordt, zodat men al onderdak heeft terwijl de procedure loopt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_75387028
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze hadden hier in de eerste plaats al niets te zoeken.
  maandag 7 december 2009 @ 20:45:18 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_75387110
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:43 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Laat dat aan de IND om te beoordelen, ok?
Yankee go home!
  maandag 7 december 2009 @ 20:47:05 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75387184
quote:

[..]

Tja, het woord asielzoeker impliceert volgens mij dat ze hier wel wat te zoeken hadden, namelijk asiel.
pi_75387213
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze zijn blijkbaar niet in staat omdat afdoende te regelen, en het zou mij ook helemaal niets verbazen dat we over 12 maanden het bericht krijgen dat dit alles 60 ipv 15 miljoen gekost heeft.

Je moet gewoon eens ergens een duidelijke lijn trekken.
pi_75387250
quote:

[..]

Dat is dan ook steeds het dilemma he?
Piëteit versus ratio.
Je laat geen mensen op straat zwerven, zeker geen zieke mensen, maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen opvangen in Nederland en als ze uitgeprocedeerd zijn worden ze geacht het land te verlaten.
  maandag 7 december 2009 @ 20:48:45 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_75387255
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:47 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Ze zijn blijkbaar niet in staat omdat afdoende te regelen, en het zou mij ook helemaal niets verbazen dat we over 12 maanden het bericht krijgen dat dit alles 60 ipv 15 miljoen gekost heeft.

Je moet gewoon eens ergens een duidelijke lijn trekken.
Ja, laten we dat bij de JSF doen dan, dit gaat om zieke mensen.
Yankee go home!
  maandag 7 december 2009 @ 20:48:59 #16
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75387264
Mja. Je kunt het ook niet doen, dan gaan ze de illegaliteit in en worden ze gedwongen tot criminaliteit om te overleven. Kost ook minstens 15 miljoen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75387307
quote:

[..]

Ik verplaats mij niet in hun situatie waar daar heb ik niks mee te maken. Ik wil ze hier niet hebben laat ze maar lekker terug gaan.
pi_75387362
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:43 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, want ze hebben nog een aanvraag lopen. Nu worden ze ook niet uitgezet. Er wordt alleen gezegd ‘oké, slaap maar in het park terwijl we er naar kijken’. Dat werkt natuurlijk ook niet, dus ze worden in de praktijk door gemeenten in noodopvang opgevangen. Dat is eigenlijk niet de bedoeling, vandaar dat het nu toch gewoon zo gedaan wordt, zodat men al onderdak heeft terwijl de procedure loopt.
Nee, ze zijn al uitgeprocedeerd, tenminste dat staat in het bericht.
Zegt dat dan niets meer? Uitgeprocedeerd?
  maandag 7 december 2009 @ 20:52:42 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_75387450
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, ze zijn al uitgeprocedeerd, tenminste dat staat in het bericht.
Het zijn mensen die medische zorg nodig hebben, die kan je niet zomaar op het vliegtuig zetten.
Yankee go home!
  maandag 7 december 2009 @ 20:53:22 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75387476
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:48 schreef Lavenderr het volgende:
Je laat geen mensen op straat zwerven, zeker geen zieke mensen, maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen opvangen in Nederland en als ze uitgeprocedeerd zijn worden ze geacht het land te verlaten.
Nee. Je kunt namelijk ook verblijf om medische redenen krijgen. Dat staat enigszins los van de asielprocedure en is ook niet voor permanent verblijf. Maar het wordt natuurlijk wel gebruikt om het te rekken, en dat is ook de moeilijkheid. Maar uitgeprocedeerd betekent dus niet per se ‘je moet nu weg’. Als je ernstig ziek bent word je niet de woestijn in gestuurd om daar weg te kwijnen, maar zodra je voor jezelf kunt zorgen dan wel.

In ieder geval, hier het persbericht, dat ook wat meer achtergrondinformatie geeft.
quote:
Albayrak start met opvang zieke ex-asielzoekers

Persbericht | 07-12-2009

Staatssecretaris Albayrak van Justitie zal per 1 januari 2010 starten met de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers die een verblijfsaanvraag op medische gronden doen. Deze groep had tot nu toe pas recht op voorzieningen nadat er verblijf is verleend. De staatssecretaris geeft hiermee uitvoering aan een motie van de Tweede Kamer, waarin werd gevraagd om de groep medische aanvragers opvang te verlenen om zo te voorkomen dat deze soms kwetsbare mensen zonder opvang op straat belanden.

De staatssecretaris stelt een werkwijze voor, waarin zoveel mogelijk voorafgaande aan de formele indiening van de aanvraag voor een medische vergunning wordt vastgesteld of er daadwerkelijk sprake is van medische problematiek. Daarom moet de uitgeprocedeerde asielzoeker die een medische aanvraag wil doen en in aanmerking wil komen voor opvang voortaan twee weken voorafgaande aan het formele moment van indiening van de verblijfsaanvraag het medisch dossier in een gesloten enveloppe aanleveren bij de arts van het Bureau Medisch Advies (BMA) van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

Het BMA tracht op basis van deze informatie om binnen twee weken een advies over de medische situatie uit te brengen. In die gevallen kan de IND vervolgens direct aan het loket een beslissing nemen. Als het advies van het BMA nog niet gereed is zal opvang worden verleend. Op deze manier wordt zoveel mogelijk voorkomen dat uitgeprocedeerde asielzoekers zonder medische problematiek toch een aanvraag indienen om zo recht te krijgen op opvang. Het gaat naar schatting om circa 1200 medische aanvragen per jaar, waarvan in rond een kwart van de gevallen tijdelijk verblijf op medische gronden wordt verleend.

De uitvoering van de motie zal naar schatting vijftien miljoen euro gaan kosten. Dit kan worden bekostigd uit de besparing die het versneld overplaatsen van toegelaten asielzoekers naar woningen in de gemeenten oplevert. De Task Force Huisvesting die succesvol bemiddelde over de huisvesting van vreemdelingen die op grond van de pardonregeling in Nederland mogen blijven zal daarvoor worden voortgezet. Een meerderheid in de Tweede Kamer hebben hiertoe een amendement ingediend op de Justitiebegroting.
pi_75387521
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Mja, ware het niet dat de IND ook niet echt topwerk aflevert...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75387545
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Het zijn mensen die medische zorg nodig hebben, die kan je niet zomaar op het vliegtuig zetten.
En of dat kan.
quote:
uitgeprocedeerd
´ uit - ge - pro - ce - deerd
bijvoeglijk naamwoord :
uitgeprocedeerde asielzoekers
asielzoekers die geen verblijfsvergunning hebben gekregen en geen juridische mogelijkheden meer hebben deze alsnog te verkrijgen
Aufwiedersehen
  maandag 7 december 2009 @ 20:56:48 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75387647
Dit is dus eigenlijk een verkapte verlenging van de pardonregeling?
'Sorry meneer, u bent uitgeprocedeerd, u moet het land verlaten'
'Ja maar ik ben ziek'
'Oke, dan mag u blijven'

Heb er een beetje gemengd gevoel over.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_75387748
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:53 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee. Je kunt namelijk ook verblijf om medische redenen krijgen. Dat staat enigszins los van de asielprocedure en is ook niet voor permanent verblijf. Maar het wordt natuurlijk wel gebruikt om het te rekken, en dat is ook de moeilijkheid. Maar uitgeprocedeerd betekent dus niet per se ‘je moet nu weg’. Als je ernstig ziek bent word je niet de woestijn in gestuurd om daar weg te kwijnen, maar zodra je voor jezelf kunt zorgen dan wel.

In ieder geval, hier het persbericht, dat ook wat meer achtergrondinformatie geeft.
[..]

Dankjewel voor het bericht.
Dus uiteindelijk is het wel de bedoeling dat zodra ze hersteld zijn, ze uitgezet worden.
Dus dat wordt rekken.
pi_75387840
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Dus dat wordt rekken.
Ja, want ze gaan vast allemaal doen alsof ze ziek zijn en niemand die dat door heeft. Kom op zeg.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  maandag 7 december 2009 @ 21:03:43 #26
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75387977
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dankjewel voor het bericht.
Dus uiteindelijk is het wel de bedoeling dat zodra ze hersteld zijn, ze uitgezet worden.
Dus dat wordt rekken.
Klopt, dat is natuurlijk met elke beroepsprocedure en elke optie die je inbouwt. Het overgrote deel zal deze aangrijpen om te rekken. Dat is altijd de moeilijkheid, maar ik ben op zich van mening dat medische gronden wel een tijdelijke verblijf reden moeten kunnen zijn.
pi_75387980
Binnenkort zullen alle uitgeprocedeerde gelukzoekers wel "ziek" zijn
  maandag 7 december 2009 @ 21:06:38 #28
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75388148
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:03 schreef haggardmerle het volgende:
Binnenkort zullen alle uitgeprocedeerde gelukzoekers wel "ziek" zijn
Maar dat is nu ook mogelijk. Immers, ze zijn wel uitgeprocedeerd voor hun asielaanvraag, maar niet voor hun verblijf op medische gronden aanvraag. Echter, nu moeten gemeenten ze opvangen.
  maandag 7 december 2009 @ 21:07:26 #29
104871 remlof
Europees federalist
pi_75388189
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:00 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ja, want ze gaan vast allemaal doen alsof ze ziek zijn en niemand die dat door heeft. Kom op zeg.
Dat is vrij eenvoudig te verifiëren hè?
Yankee go home!
pi_75388350
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat wij geld moeten gaan uitgeven voor wat zieke mensen die niet eens welkom zijn in Nederland. Laat ze dan naar hun eigen land vertrekken,en daar medische hulp gaan zoeken.
pi_75388363
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het hier gaat om ziektes die medisch objectiveerbaar zijn. Dus ja.
  maandag 7 december 2009 @ 21:12:23 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75388438
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:10 schreef DirkZz het volgende:
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat wij geld moeten gaan uitgeven voor wat zieke mensen die niet eens welkom zijn in Nederland. Laat ze dan naar hun eigen land vertrekken,en daar medische hulp gaan zoeken.
En dat kan gelukkig ook altijd.
  maandag 7 december 2009 @ 21:12:34 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_75388448
quote:
Als dat kan moet dat ook zeker gebeuren. Echter als ze kunnen aantonen dat ze daar niet op de benodigde medische hulp kunnen rekenen moeten ze hier kunnen blijven.
En dan heb ik het niet over ingegroeide teennagels hè?
Yankee go home!
  maandag 7 december 2009 @ 21:12:37 #34
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_75388454
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Volledig eens.

Het is trouwens ook in ons eigen belang dat er geen mensen met ebola en open TBC op straat zwerven. En ziekte kan je natuurlijk relatief simpel controleren.
pi_75388537
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Als dat kan moet dat ook zeker gebeuren. Echter als ze kunnen aantonen dat ze daar niet op de benodigde medische hulp kunnen rekenen moeten ze hier kunnen blijven.
En dan heb ik het niet over ingegroeide teennagels hè?
In mijn ogen is Nederland daar niet verantwoordelijk voor, straks krijg je mensen met kanker die naar Nederland komen omdat ze hier even lekker kunnen gaan uitzieken.
  maandag 7 december 2009 @ 21:14:56 #36
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_75388568
quote:
Ik wil ook geen geld uitgeven aan ma Tokkie en nog een zooi Nederlanders als ze ziek zijn. Maar ja, je kan mensen moeilijk laten creperen. Ik zie het verschil niet zo tussen de ene mens en de andere.
pi_75388672
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:00 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik ken verdacht veel zaken, ja.
Maar hoewel sommigen de schijn tegen hebben, is er vaak niet te bewijzen dat ze frauderen. Daarnaast is er de factor van de asielprocedure zelf die mensen echt kan breken.

Ga maar even na: op papier heb je rechten en termijnen waarbinnen je zaak afgerond moet zijn, maar die worden gewoon met voeten getreden, waardoor je jarenlang vastzit in een systeem dat je apathisch maakt omdat je bijna niks mag en vooruit denken niet loont.

Je eerste aanvraag wordt standaard geweigerd (ik heb nog nooit iemand ontmoet die in één keer een positief advies kreeg) dus je weet dat je minimaal één beroep en waarschijnlijk ook cassatie moet uitzitten. Daarnaast moet je advocaat steeds opnieuw het wiel uitvinden omdat de IND op de meest banale punten probeert jouw verhaal tot niet valide te verklaren, ook al druisen die argumenten in tegen het Vluchtelingenverdrag. We hebben het dan echt over het niveau "u kunt ook in Canada/Uzbekistan/Verweggistan asiel aanvragen". En hier moet je steeds maar weer tegenin gaan. Heel uitputtend.

Dat is dan alleen nog het juridische gesteggel. In het dagelijks leven zit je de eerste drie jaar ofzo hutjemutje zonder veel privacy in een centrum. En elke dag kun je bijvoorbeeld getransfereerd worden. Dit is extra stressvol omdat het COA onder een hoedje speelt met de IND en vaak iemand naar de andere kant van het land overplaatst vlak voor een negatief advies, zodat je geen omgeving meer hebt om op terug te vallen.

Medische zorg is minimaal en de behuizing is soms ronduit slecht. En zelfs als je goed zit kun je morgen zo ineens ergens anders zitten. (Seksueel) geweld komt veel voor in die centra, er is veel stress dus je woont ergens waar je je niet veilig voelt. Het is niet van jou en je hebt er weinig zeggenschap over.

Daarnaast zul je merken dat dankzij het grote aantal valse vluchtverhalen je niet echt welkom bent. Je kunt op onverwachte momenten geconfronteerd worden met onbeschoftheid of vijandigheid. Je kleding wordt je je niet gegund, je tv heb je ook gratis gekregen, schande! Niet dat je er niet voor had willen werken, maar dat mag niet behalve seizoensarbeid voor een heel laag loon. En omdat het taalonderwijs afgeremd wordt is de kans dat je je status kunt verhogen door goed Nederlands te leren ook niet hoog.

Ik denk dat een hoop keyboardhelden hier dit niet 5 jaar zouden trekken. Het is een recept voor op z'n minst een flinke deuk in je ego. En dan hebben we het nog niets eens over wat dit doet met de echte vluchtelingen die al uit een situatie komen waarin geweld of vervolging voorkwam.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75388674
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:14 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Ik wil ook geen geld uitgeven aan ma Tokkie en nog een zooi Nederlanders als ze ziek zijn. Maar ja, je kan mensen moeilijk laten creperen. Ik zie het verschil niet zo tussen de ene mens en de andere.
Om te beginnen dat ma Tokkie mischien wel mee betaald?
pi_75388758
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Waaraan? In de regel zitten Ma Tokkies al generaties lang Drees uit te lachen.
  maandag 7 december 2009 @ 21:19:19 #40
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_75388786
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Denk je?

Die teert al 50 jaar op belastinggeld. Dat kan je van die asielzoeker tenminste niet zeggen.
pi_75388827
Sommige mensen hier moeten echt een spoedcursus ethiek krijgen.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_75388830
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waaraan? In de regel zitten Ma Tokkies al generaties lang Drees uit te lachen.
Grote verschil is dat ma Tokkie dan ook gewoon Nederland is geboren, als ma Tokkie asiel gaat aanvragen in Afghanistan, en ma Tokkie krijgt vervolgens kanker dan verwacht ik ook niet dat Afghanistan daarvoor gaat zorgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75388873
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:19 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Denk je?

Die teert al 50 jaar op belastinggeld. Dat kan je van die asielzoeker tenminste niet zeggen.
Baseer je waarop?
De kans dat ma Tokkie belastingbetaald is velemalen groter dan wat een asielzoeker oplevert en bijdraagt.
pi_75389191
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
Als ze na zo'n behandeling nog steeds willen blijven geeft dat wel iets aan. Hoe slecht moet de situatie waar je uit weg bent gegaan wel niet zijn om dit te prefereren? Het lijkt me dat de mensen die het in hun thuisland beter hadden dan dit vanzelf teruggaan indien dat mogelijk is. Correct me if I'm wrong, ik weet niet of dit in de praktijk zo werkt.
  maandag 7 december 2009 @ 21:28:45 #45
104871 remlof
Europees federalist
pi_75389224
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ken verdacht veel zaken, ja.
Maar hoewel sommigen de schijn tegen hebben, is er vaak niet te bewijzen dat ze frauderen. Daarnaast is er de factor van de asielprocedure zelf die mensen echt kan breken.

Ga maar even na: op papier heb je rechten en termijnen waarbinnen je zaak afgerond moet zijn, maar die worden gewoon met voeten getreden, waardoor je jarenlang vastzit in een systeem dat je apathisch maakt omdat je bijna niks mag en vooruit denken niet loont.

Je eerste aanvraag wordt standaard geweigerd (ik heb nog nooit iemand ontmoet die in één keer een positief advies kreeg) dus je weet dat je minimaal één beroep en waarschijnlijk ook cassatie moet uitzitten. Daarnaast moet je advocaat steeds opnieuw het wiel uitvinden omdat de IND op de meest banale punten probeert jouw verhaal tot niet valide te verklaren, ook al druisen die argumenten in tegen het Vluchtelingenverdrag. We hebben het dan echt over het niveau "u kunt ook in Canada/Uzbekistan/Verweggistan asiel aanvragen". En hier moet je steeds maar weer tegenin gaan. Heel uitputtend.

Dat is dan alleen nog het juridische gesteggel. In het dagelijks leven zit je de eerste drie jaar ofzo hutjemutje zonder veel privacy in een centrum. En elke dag kun je bijvoorbeeld getransfereerd worden. Dit is extra stressvol omdat het COA onder een hoedje speelt met de IND en vaak iemand naar de andere kant van het land overplaatst vlak voor een negatief advies, zodat je geen omgeving meer hebt om op terug te vallen.

Medische zorg is minimaal en de behuizing is soms ronduit slecht. En zelfs als je goed zit kun je morgen zo ineens ergens anders zitten. (Seksueel) geweld komt veel voor in die centra, er is veel stress dus je woont ergens waar je je niet veilig voelt. Het is niet van jou en je hebt er weinig zeggenschap over.

Daarnaast zul je merken dat dankzij het grote aantal valse vluchtverhalen je niet echt welkom bent. Je kunt op onverwachte momenten geconfronteerd worden met onbeschoftheid of vijandigheid. Je kleding wordt je je niet gegund, je tv heb je ook gratis gekregen, schande! Niet dat je er niet voor had willen werken, maar dat mag niet behalve seizoensarbeid voor een heel laag loon. En omdat het taalonderwijs afgeremd wordt is de kans dat je je status kunt verhogen door goed Nederlands te leren ook niet hoog.

Ik denk dat een hoop keyboardhelden hier dit niet 5 jaar zouden trekken. Het is een recept voor op z'n minst een flinke deuk in je ego. En dan hebben we het nog niets eens over wat dit doet met de echte vluchtelingen die al uit een situatie komen waarin geweld of vervolging voorkwam.
Dat vind ik behoorlijk schandalig, dat die vluchtelingen zo behandeld worden. Vandaar dat Nederland niet zo'n goeie naam heeft bij de UNHCR.
Yankee go home!
pi_75389455
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat vind ik behoorlijk schandalig, dat die vluchtelingen zo behandeld worden. Vandaar dat Nederland niet zo'n goeie naam heeft bij de UNHCR.
En wat verwacht jij dan? Vind het uberhaupt al schandalig dat die mensen een Televisie krijgen, een eigen wasmachine en dat soort luxe.
Geef ze eten en drinken en een plek om te slapen, dat is meer dan voldoende.
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 21:36:12 #47
128220 Peter6000
pi_75389599
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:20 schreef Appelknaller het volgende:
pi_75389608
Dit is weer van dat nieuws dat ik volledig onderga. Ik zie er niets van, ik merk er niets van, ik ruik het nieteens. Ze doet maar.
pi_75389683
zieke asielzoeker>onderdak>kan niet werken>uitkering>binnenkort wij allen tot 70 werken.

met dank aan de regering..
pi_75389760
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:37 schreef tntkiller het volgende:
zieke asielzoeker>onderdak>kan niet werken>uitkering>binnenkort wij allen tot 70 werken.

met dank aan de regering..
En dan is het wachten op de eerste die over 5 jaar compleet genezen is maar dan niet terug wil, omdat ze in de tussentijd hier een bestaan heeft opgebouwd en hier vrienden heeft.

Dan krijg je weer van die kansloze " ***** moet blijven" acties.

Ik zit er in iedergeval niet op te wachten.
  maandag 7 december 2009 @ 21:39:36 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_75389784
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:

[..]

En wat verwacht jij dan? Vind het uberhaupt al schandalig dat die mensen een Televisie krijgen, een eigen wasmachine en dat soort luxe.
Nogmaals, probeer je tenminste eens in te leven in de situatie van die mensen.
Yankee go home!
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 21:39:49 #52
137949 Disana
pi_75389794
quote:
Eens, maar daar is het dan ook wel het topic voor en eerlijk gezegd valt het me nog mee met het evenwichtige tegengeluid dat in voldoende mate aanwezig is.
pi_75389839
Zet de Polen en de Roemenen maar uit. Dat zijn de inbrekers hier.
  maandag 7 december 2009 @ 21:42:31 #54
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75389939
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:28 schreef remlof het volgende:

Er was een tijd geleden een documentaire ‘de vreemdelingenrechter’, waar het IND ook niet echt schitterend naar buitenkwam. De meest bizarre weigeringen waren er, b.v. mensen die gewoon op grond van de EU recht op werkvergunning hadden. Dus niet uit een Afrikaans land, gewoon uit de EU. Klip en klaar. Wat gebeurde: Het IND trok 10 minuten voor de zitting de weigering in, omdat ze geen poot hadden om op te staan. Maar excuses, ho maar. De rechter moest dat even hinten. Maar dat geeft aan (ik geloof ook wel dat de IND heel druk is), hoe er gehandeld wordt.

Ook verder is het een interessante documentaire, ik weet niet of die online staat.
pi_75389960
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ze het slecht hebben vind ik geen excuus.
En dat ze hier in Nederland gewoon verwend worden ipv alleen de basis benodigdheden vind ik gewoon schandalig.

Maar we zeggen nu heletijd dezelfde dingen tegen elkaar, we worden het ook niet met elkaar eens.
  maandag 7 december 2009 @ 21:48:09 #56
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_75390251
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef DirkZz het volgende:

[..]

En dan is het wachten op de eerste die over 5 jaar compleet genezen is maar dan niet terug wil, omdat ze in de tussentijd hier een bestaan heeft opgebouwd en hier vrienden heeft.

Dan krijg je weer van die kansloze " ***** moet blijven" acties.

Ik zit er in iedergeval niet op te wachten.
Serieus, loop eens een dag mee in een asielzoekerscentrum, verdiep je in de situatie van die mensen. Een tv in een asielzoekerscenrtum luxe noemen en denken dat de Tokkies belasting betalen....
Getuigt niet van veel ervaring met deze groepen mensen.

En ik hoop van harte dat je nooit ziek wordt of in een oorlogssituatie terecht komt.
pi_75390471
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:48 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Serieus, loop eens een dag mee in een asielzoekerscentrum, verdiep je in de situatie van die mensen. Een tv in een asielzoekerscenrtum luxe noemen en denken dat de Tokkies belasting betalen....
Getuigt niet van veel ervaring met deze groepen mensen.
En ik hoop van harte dat je nooit ziek wordt of in een oorlogssituatie terecht komt.
Ik ontken ook niet dat het geweldig is in het AZC. Maar wat vind jij dan wat de Nederlandse staat deze mensen allemaal moet gaan gegeven alleen omdat ze uit een oorlogsland komen?
Je gaat die mensen toch geen spul geven wat in hun eigenland gewoon een fortuin waard zou zijn?

Ergens moet je gewoon de lijn trekken, Nederland is niet verantwoordelijk voor alle mensen in de wereld die hier aan de deur komen kloppen.

En ik gun die mensen ook het beste, maar in hun eigen land. En tuurlijk wens ik ze geen ziektes toe.

Maar dat van die tokkies ook niet meer dan een vooroordeel.
pi_75390908
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:35 schreef remlof het volgende:
Gewoon uitzetten lijkt me.
pi_75391009
quote:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Zo'n persoon wordt natuurlijk wel onderworpen aan een onderzoek dat moet aantonen dat hij niet uit zn nek loopt te lullen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75391372
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Zo'n persoon wordt natuurlijk wel onderworpen aan een onderzoek dat moet aantonen dat hij niet uit zn nek loopt te lullen.
Ja hoor Koos, natuurlijk is het onzin. Prima hoor. Wat jij zegt.
pi_75391505
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja hoor Koos, natuurlijk is het onzin. Prima hoor. Wat jij zegt.
Dus jij kunt je ook zomaar ziek melden bij je werk? Vervolgens een paar weken wegblijven zonder dat je een bezoekje krijgt van de Arbo?

Jij beweer dat asielzoekers gewoon roepen dat ze ziek zijn en onze regeerders vervolgens zeggen: oooh, blijf jij dan maar hier, lieve buitenlander. Lijkt mij toch errug sterk.
pi_75391834
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij kunt je ook zomaar ziek melden bij je werk? Vervolgens een paar weken wegblijven zonder dat je een bezoekje krijgt van de Arbo?

Jij beweer dat asielzoekers gewoon roepen dat ze ziek zijn en onze regeerders vervolgens zeggen: oooh, blijf jij dan maar hier, lieve buitenlander. Lijkt mij toch errug sterk.
Lees nog maar eens goed, nergens beweer ik dat. Ik stel vragen
En ik vind het heel vervelend dat je dit soort dingen schrijft.
Ik heb het in een post ook over het dilemma tussen pieteit en ratio, en dat ik het ook niet vind kunnen dat mensen in parken moeten slapen als ze ziek zijn. Maar dat heb je natuurlijk niet gelezen.
pi_75392000
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lees nog maar eens goed, nergens beweer ik dat. Ik stel vragen
En ik vind het heel vervelend dat je dit soort dingen schrijft.
Ik heb het in een post ook over het dilemma tussen pieteit en ratio, en dat ik het ook niet vind kunnen dat mensen in parken moeten slapen als ze ziek zijn. Maar dat heb je natuurlijk niet gelezen.

quote:
Nu kan iedereen zich ziek melden bij dreigende uitzetting.
Aldus Lavenderrr. Met het bovenstaande suggereer ik ook niet dat je asielzoekers het leven zuur wenst te maken. Ik vroeg mij enkel af of jij denkt dat het zo eenvoudig is om je ziek te melden.
pi_75392128
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Aldus Lavenderrr. Met het bovenstaande suggereer ik ook niet dat je asielzoekers het leven zuur wenst te maken. Ik vroeg mij enkel af of jij denkt dat het zo eenvoudig is om je ziek te melden.
Voorbeeldje dus van selectief quoten.
pi_75392163
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voorbeeldje dus van selectief quoten, maar dat doe je toch regelmatig. Iets wat je mij verwijt. Nou weet je Koos, je doet maar.
Het is ronduit zielig dat jij je zo aangevallen voelt. Ik stel een legitieme vraag en neem je bovendien helemaal niets kwalijk. Hoe komt het dat jij je altijd zo aangevallen voelt?
pi_75392224
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is ronduit zielig dat jij je zo aangevallen voelt. Ik stel een legitieme vraag en neem je bovendien helemaal niets kwalijk. Hoe komt het dat jij je altijd zo aangevallen voelt?
Welja, nog zielig ook.
pi_75392282
Ik voorspel een selectief griepje
Matteus met een nieuw accountje...
pi_75392334
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Welja, nog zielig ook.
pi_75392390
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:32 schreef Drukwerk het volgende:
Ik voorspel een selectief griepje
Los van het feit dat het mij sterk lijkt dat ze een asielzoeker laten blijven wegens een griepje, lijkt het mij eveneens stug dat ze het kunnen faken.
  maandag 7 december 2009 @ 22:37:51 #70
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75392529
Om hoeveel mensen gaat het eigenlijk?
  maandag 7 december 2009 @ 22:45:01 #71
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75392854
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
Goede vraag, en om welke ziektebeelden gaat het?
Ik neem niet aan dat het om gasten met hoofdpijn gaat
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_75392867
quote:
Ik weet het niet zeker, dacht 1800, maar kan het mis hebben.
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:05:31 #73
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_75396920
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Tuurlijk. We hebben hier officieel honderdduizenden 'arbeidsongeschikten' in de WOA.

Daarvan zijn er een hele hoop fakers.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:36:55 #74
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_75398951
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Hallo er is een boel ellende in de wereld, dat weten we allemaal allang hoor...

Ik heb meer respect voor mensen die proberen de/hun problemen in hun eigen land op te lossen. Iemand die genoeg geld en energie heeft om tot hier in Nederland te komen is volgens mij best in staat om gewoon weer terug te gaan en dáár zijn geld en energie te gebruiken. En anders gaan ze 't maar lekker in een buurland dáár proberen. Maar niet hier komen drammen met de gedachte * de softies hier trappen er wel in*
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:58:28 #75
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_75399196
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb meer respect voor mensen die proberen de/hun problemen in hun eigen land op te lossen. Iemand die genoeg geld en energie heeft om tot hier in Nederland te komen is volgens mij best in staat om gewoon weer terug te gaan en dáár zijn geld en energie te gebruiken. En anders gaan ze 't maar lekker in een buurland dáár proberen. Maar niet hier komen drammen met de gedachte * de softies hier trappen er wel in*
Fout, we trappen er wel in. Zie 26.000+ niksnutten / 'zangers lichte muziek' / 'schrijnende gevallen' die de PvdA zonodig moest binnenlaten. En we trappen er nog steeds in. De deur staat nog steeds open.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_75399428
Goed idee voor de volgende keer. Als ik ziek word ga ik ook op een gratis ziekenfondstoeristenreisje naar NL.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:14:20 #77
78780 deedeetee
pi_75399429
Ik weet ook wel dat we er hier in trappen. Het ging al fout toen we destijds de gastarbeiders niet terug stuurden omdat dat zielig was voor hun kinderen die hier * helemaal gewend waren *

Kijk maar 's om je heen hoe * gewend * die kinderen hier zijn In Gouda b.v. zijn ze héél erg *gewend*
pi_75399655
Het is best wel schokkend hoeveel fokkers het normaal vinden om iemand die ernstig ziek is te laten creperen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:35:43 #79
78780 deedeetee
pi_75399779
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn Ernstig ziek ligt bij mij in het ziekenhuis en die mensen kun je natuurlijk niet het land uitzetten.

De rest gaat maar ergens anders zitten parasiteren.
pi_75399981
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Oh, daar heb je helemaal gelijk in! Die mensen die wegens vervolging Iran verlaten of door één of andere burgeroorlog hun Afrikaanse land ontvluchten, zijn prima in staat om terug te gaan naar hun eigen land en daar even orde op zaken te stellen. Want dat zijn ook asielzoekers, niet elke asielzoeker die hier komt is een economische vluchteling...
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn Ernstig ziek ligt bij mij in het ziekenhuis en die mensen kun je natuurlijk niet het land uitzetten.

De rest gaat maar ergens anders zitten parasiteren.
De aanvragen van de rest worden afgekeurd, neem ik aan, als een arts aantoont dat ze niet echt ziek zijn.
pi_75400073
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn
Ik neem aan dat "ik voel me niet lekker" niet voldoende is en dat er medisch personeel op wordt gezet om e.e.a. te bepalen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75400113
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:14 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet ook wel dat we er hier in trappen. Het ging al fout toen we destijds de gastarbeiders niet terug stuurden omdat dat zielig was voor hun kinderen die hier * helemaal gewend waren *

Kijk maar 's om je heen hoe * gewend * die kinderen hier zijn In Gouda b.v. zijn ze héél erg *gewend*
"We" stuurden de gastarbeiders destijds niet terug omdat in hun contract stond dat ze mochten blijven. Niet omdat het zielig was voor hun kinderen, hun kinderen zaten namelijk nog in het land van herkomst.
Ter jouwer informatie: de 1e groepen gastarbeiders na de WO2 waren voor zover ik weet vooral Spanjaarden, Italianen en andere, eh, "noord-mediterranen". Daarna pas kwamen Turken en Marokkanen. Al die gastarbeiders kwamen alleen naar Nederland, dus zonder gezin. Dat gezin mochten ze vervolgens laten overkomen als ze besloten hier te blijven.
Dat staat dus los van "kinderen die hier gewend waren".
pi_75400332
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn we werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 08-12-2009 10:12:13 ]
pi_75400451
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Dat ze economische vluchtelingen op een vliegtuig naar huis willen zetten kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar dat onderscheid wordt niet altijd gemaakt, in dit soort topics .
pi_75400535
quote:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Als ze ziek zijn, zullen ze door de luchtvaartmaatschappij geweigerd worden. Die kunnen namelijk om een gezondheidsverklaring vragen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_75400576
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:06 schreef morg78 het volgende:

[..]

Dat ze economische vluchtelingen op een vliegtuig naar huis willen zetten kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar dat onderscheid wordt niet altijd gemaakt, in dit soort topics .
Excact. Hoewel het nog wel valt te begrijpen dat een economische vluchteling deze kant opkomt. Immers, dikke kans dat hij een armieterig leven leidt in zijn eigen land. Je kunt het zo'n iemand niet kwalijk nemen dat hij zijn heil elders zoekt. Dat hadden we allemaal gedaan.

Maar de deur dicht houden voor iedereen, vind ik echt niet kunnen.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:19:09 #87
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_75400785
quote:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn we werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Deels met je eens, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een stukje gastvrijheid richting asielzoekers ons als Nederlanders 'vreemd' is. Dat is in het verleden denk ik toch wel bewezen.
Smell the flowers while you can....
pi_75400885
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:19 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Deels met je eens, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een stukje gastvrijheid richting asielzoekers ons als Nederlanders 'vreemd' is. Dat is in het verleden denk ik toch wel bewezen.
Met de wind van gisteren kun je natuurlijk niet zeillen. In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst.

Het is natuurlijk een beetje zot om te stellen dat omdat wij zo lief zijn geweest vroeger, dat we nu wel genoeg hebben gedaan. Bovendien is het vooral schrijnend hoe men reageert. Zoveel aversie jegens buitenlanders is eigenlijk niet gezond.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:28:58 #89
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_75401082
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een beetje zot om te stellen dat omdat wij zo lief zijn geweest vroeger, dat we nu wel genoeg hebben gedaan.
Dat hoor je mij toch niet zeggen? Dat maak jij ervan, nu niet mijn woorden omdraaien.
pi_75401155
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:28 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Dat hoor je mij toch niet zeggen? Dat maak jij ervan, nu niet mijn woorden omdraaien.
Sorry, ik ben heel goed in hele conclusies trekken uit halve beweringen
pi_75402082
quote:
quote:
Het gaat naar schatting om circa 1200 medische aanvragen per jaar, waarvan in rond een kwart van de gevallen tijdelijk verblijf op medische gronden wordt verleend.
http://www.justitie.nl/ac(...)ex-asielzoekers.aspx

Of te wel, zo'n 300 mensen per jaar .. en daarnaast is dat verblijf tijdelijk, zodra je weer gezond bent moet je alsnog het land verlaten
pleased to meet you
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:04:46 #92
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_75402156
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, ik ben heel goed in hele conclusies trekken uit halve beweringen
Dat blijkt, maar vanwege je "sorry" is het vergeven!
pi_75402640
Wat een empathie hier.
En dan ook nog die figuren die denken dat nu asielzoekers om het minste of geringste schaafwondje hier mogen blijven.
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:25:59 #94
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75402803
Het is ook een kwestie van vertrouwen denk ik.
Asielzoekers liegen nou eenmaal vaak om in het land te mogen blijven. (Zou ik ik wellicht ook doen.)
En de andere betrokkene is Albayrak, die zo even 15 miljoen uitgeeft, bovenop alle kosten die er al gemaakt zijn met het generaal pardon.
1+1=2.
Een beetje kritisch zijn mag denk ik wel.
pi_75417882
quote:

[..]

Wie zegt dat ze een wasmachine krijgen? In de regel wordt er centraal gewassen per cluster. Ook is er vaak per cluster een televisie. Het hangt ook per centrum af en of het een heel gezin betreft of een alleenstaande.
quote:
Ja? Hoe moeten ze wassen dan? Op een steen in de rivier. En dan kunnen ze ook meteen baden zeker? En de kleren die ze aanhebben gaan ook de duur van de gehele procedure mee?

Als je mensen niet toelaat te werken om voor zichzelf te zorgen, dan heb je als staat inderdaad de verantwoordelijkheid om voor ze te zorgen. Dus behalve voedsel en onderdak ook medische zorg, hygiëne (of wil je hier een TBC- of cholera-epidemie?) en...dagbesteding. Als je mensen de hele dag op een kluitje zou zetten met alleen voedsel en onderdak dan krijg je barbaarse taferelen die ons land onwaardig zijn.

Mensen vliegen nu al tegen de muren op van verveling en frustratie, hoe prettig denk je dat het voor de omgeving is om dat met een factor 25 vermenigvuldigd naast je te hebben wonen? Hoe fijn denk je dat het wordt als die mensen na hun procedure in onze samenleving terecht komen zonder enig idee van onze samenleving, taal en met een aangeleerde defensieve houding uit zo'n kamp?

Ik denk niet dat je dan de meest prettige, productieve laat staan dankbare nieuwe burgers schept.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:02:46 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75418396
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:58 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Fout, we trappen er wel in. Zie 26.000+ niksnutten / 'zangers lichte muziek' / 'schrijnende gevallen' die de PvdA zonodig moest binnenlaten. En we trappen er nog steeds in. De deur staat nog steeds open.
je bedoelt die roemenen enzo... ja dat is tuig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75419074
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:02 schreef Re het volgende:

[..]

je bedoelt die roemenen enzo... ja dat is tuig
oemenen komen binnen zonder te kloppen itt. asielzoekers.
pi_75419377
De vruchten van vóór de Europese Grondwet stemmen: open grenzen.
pi_75419556

Een gemakkelijke portefeuille heeft ze niet, zoveel mensen die de boel belazeren.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75420612
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef OldJeller het volgende:
De vruchten van vóór de Europese Grondwet stemmen: open grenzen.
Ja als ze het referendum menen te moeten negeren. Over 30 jaar zeurt niemand meer over Marokkanen, maar wel over Roemenen.
pi_75420726
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:53 schreef Iblis het volgende:

[..]

[..]

Ze geeft dus gevolg aan een motie van de Tweede Kamer. Dat hoort ookzo.
pi_75424221
"Staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak"

Zijn er gastarbeiders nodig om de funcite van staatssecretaris te vervullen? Ik dacht dat die (gastarbeiders) 50 jaar geleden werden binnengehaald om rotzooi op te ruimen en daarna weer te vertrekken.
pi_75424910
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:33 schreef Lavenderr het volgende:
AMSTERDAM - Uitgeprocedeerde asielzoekers die op medische gronden een verblijfsvergunning aanvragen, krijgen onderdak.

© ANPStaatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) liet maandag weten deze asielzoekers per 1 januari op te vangen, zodat ze niet op straat belanden.

De zieke asielzoeker moet wel zijn medische dossier op tijd overdragen aan een arts van het Bureau Medisch Advies (BMA) van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

Het BMA moet dan binnen twee weken uitsluitsel geven of de medische situatie ernstig genoeg is om voor de regeling in aanmerking te komen. De opvang van deze uitgeprocedeerde asielzoekers kost zo'n vijftien miljoen euro.

© Novum

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het woordje uitgeprocedeerd zegt al alles. Gooi deze menen gewoon de grens over. Nu stellen ze zich weer aan, mogen ze weer blijven en moet de belastingbetaler er weer voor opdraaien. Gewoon enkeltje land van herkomst en wegwezen!
pi_75426101
we moeten inderdaad niet met z'n allen denken dat een ' soepele regeling' niks kost. daarvoor zullen we moeten doorwerken tot 70 jaar, een hoger belastingpercentage moeten afdragen et cetera. uiteindelijk komen de kosten voor de burger. niks meer en niks minder.

en daar zitten we dan als burger, met een zielige uitgeprocedeerde asielzoeker...

deze beslissing wordt voor ons gemaakt door de PvdA. als je het hiermee niet eens bent overweeg dan de PVV.
pi_75426411
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
we moeten inderdaad niet met z'n allen denken dat een ' soepele regeling' niks kost. daarvoor zullen we moeten doorwerken tot 70 jaar, een hoger belastingpercentage moeten afdragen et cetera. uiteindelijk komen de kosten voor de burger. niks meer en niks minder.

en daar zitten we dan als burger, met een zielige uitgeprocedeerde asielzoeker...

deze beslissing wordt voor ons gemaakt door de PvdA. als je het hiermee niet eens bent overweeg dan de PVV.

Dat laatste is zowat de enig overgebleven optie.
pi_75431698
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat laatste is zowat de enig overgebleven optie.
De beschaving maar helemaal opgeven bedoel je ..

Echt walgelijk, zo ver gaan in je haat en afkeer voor de vreemdeling dat je een zieke het land uit wil schoppen.
Voor sommigen hier hoop ik echt dat als zij ooit in een positie komen dat zij de zwakkere zijn en de hulp van een ander nodig hebben even veel medegevoel en humaniteit tegen komen als zij zelf hier tentoon spreiden.
pleased to meet you
pi_75431738
Ons aller muisje neemt ze allemaal in huis.
Over kosten en dergelijke zal je muisje dan niet horen....
pi_75432323
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:31 schreef Bommenlegger het volgende:
Ons aller muisje neemt ze allemaal in huis.
Over kosten en dergelijke zal je muisje dan niet horen....
Geen argumenten en zoals gewoonlijk op de persoon spelen ..

Heb je bijbehorende artikel eigenlijk gelezen .. nee hé, net als het gros hier.

Deze zieken krijgen al jaren een tijdelijke verblijfsvergunning, wel zo humaan, zeker voor een land dat zichzelf beschaafd noemt
Het gaat om pakweg 300 mensen per jaar .. en die moeten tijdelijk legaal onderdak hebben, dat zij nu niet hebben, er is alleen de inmiddels illegale opvang door de gemeenten. Deze opvang kost nu ook al geld, de 15 miljoen die voor dit plan nodig zijn komen dan ook grotendeels uit wat je daar dan weer bespaart omdat het niet meer nodig is.
pleased to meet you
pi_75432448
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:29 schreef moussie het volgende:

[..]

De beschaving maar helemaal opgeven bedoel je ..

Echt walgelijk, zo ver gaan in je haat en afkeer voor de vreemdeling dat je een zieke het land uit wil schoppen.
Voor sommigen hier hoop ik echt dat als zij ooit in een positie komen dat zij de zwakkere zijn en de hulp van een ander nodig hebben even veel medegevoel en humaniteit tegen komen als zij zelf hier tentoon spreiden.
Uitgeprocedeerd = wegwezen. Men moet zich dan niet zoveel aantrekken van aanstellerij. Uitgangspunt is en moet blijven dat deze gasten al jaren weg hadden moeten zijn.
pi_75433914
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:56 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ja als ze het referendum menen te moeten negeren. Over 30 jaar zeurt niemand meer over Marokkanen, maar wel over Roemenen.
Dan zeuren de Marokkanen zelfs over hen.
Kwestie van tijd, maar we zullen nog zeker te maken krijgen met dat soort problemen.
pi_75434436
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Van die JSF's zijn er niet zoveel. Mensen hebben we d'r 5 miljard van. Zat reserve materiaal.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_75439507
quote:
zou je ook kunnen zeggen van gelukzoekers die het systeem misbruiken om zo toch te kunnen profiteren van onze sociale zekerheden. Dat vind ik eigenlijk moreel verwerpelijker dan mensen die dat willen voorkomen en daarin doorschieten door ook asielzoekers die daadwerkelijk medische hulp nodig hebben te weigeren. Want ten eerste zullen dat uitzonderingsgevallen zijn, ten tweede zorgt zo'n uitgeprocedeerde gelukzoeker die op die manier toch weet binnen te komen voor dat geld, wat anders aan een noodleidend nederlander kon worden besteed, naar hem zal gaan (geld kun je immers maar 1 keer besteden).

punt is: er moet alles aan gedaan worden om te voorkomen dat er misbruik word gemaakt van deze regeling. En niet dat er alles aan moet worden gedaan om zieke mensen deze regeling te geven, en daarmee ook riskeert dat gelukzoekers zo door de mazen kruipen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_75460610
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:39 schreef Bensel het volgende:

[..]

zou je ook kunnen zeggen van gelukzoekers die het systeem misbruiken om zo toch te kunnen profiteren van onze sociale zekerheden. Dat vind ik eigenlijk moreel verwerpelijker dan mensen die dat willen voorkomen en daarin doorschieten door ook asielzoekers die daadwerkelijk medische hulp nodig hebben te weigeren. Want ten eerste zullen dat uitzonderingsgevallen zijn, ten tweede zorgt zo'n uitgeprocedeerde gelukzoeker die op die manier toch weet binnen te komen voor dat geld, wat anders aan een noodleidend nederlander kon worden besteed, naar hem zal gaan (geld kun je immers maar 1 keer besteden).

punt is: er moet alles aan gedaan worden om te voorkomen dat er misbruik word gemaakt van deze regeling. En niet dat er alles aan moet worden gedaan om zieke mensen deze regeling te geven, en daarmee ook riskeert dat gelukzoekers zo door de mazen kruipen
Jij zegt kort gezegd dus: het doel heiligt de middelen en de goeden moeten maar onder de kwaden lijden?

Ik vind het dus erg schokkend dat je dat als de aanpak van staatswege voordraagt. Een staat die mensen stelselmatig basale mensenrechten en een menselijke behandeling ontzegd op grond van wat andere mensen gedaan zouden hebben, die heeft al een halve slag qua het uitdragen van ethiek verloren.

Je gaat toch ook die noodlijdende Nederlander geen medische hulp ontzeggen omdat zijn buurman verzekeringsfraude heeft gepleegd?
pi_75460939
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uitgeprocedeerd = wegwezen. Men moet zich dan niet zoveel aantrekken van aanstellerij. Uitgangspunt is en moet blijven dat deze gasten al jaren weg hadden moeten zijn.
Werkelijk, ben jij wel helemaal goed bij je hoofd? Zijn we echt zo diep gezonken als Nederlanders?
pi_75461070
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Werkelijk, ben jij wel helemaal goed bij je hoofd? Zijn we echt zo diep gezonken als Nederlanders?

Waarom zou ik niet goed bij mijn hoofd zijn?
pi_75461109
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet goed bij mijn hoofd zijn?
Omdat het behoorlijk bezopen is om een hulpbehoevend persoon het land uit te flikkeren.
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 21:35:43 #117
137949 Disana
pi_75461208
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Disana op 09-12-2009 21:36:38 ]
pi_75461406
De gelukszoekers pakken nu alles aan om Nederland te belazeren.
Op het allerlaatste moment zeggen dat ze "ziek" zijn is er één van
Wordt er eindelijk eens eentje uitgezet dan zegt ie als ie op de vliegtuigtrap staat dat ie heee ziek is.
Moet Nederland dat weer gaan onderzoeken en kan ie weer blijven
Deze maatregel moet dat gedrag voorkomen, het kost wel weer een paar centen.

Hoeveel echte asielzoekers zouden er nog zijn?
pi_75461474
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat het behoorlijk bezopen is om een hulpbehoevend persoon het land uit te flikkeren.

Het is bezopen om dit soort mensen niet meteen buiten te flikkeren nadat alle procedures zijn doorlopen. Als de procedure beeindigd is, gewoon direct een enkeltje land van herkomst. Daar voorkom je een hoop gelazer mee.

Dit soort lieden blijven willens en wetens hangen in Nederland in de hoop ooit eens te kunnen parasiteren op Nederlandse belastingcenten. Men kent de risico's en weet dat men illegaal is. Als je dan ziek bent, moet je niet zeiken. De risico's wist je vantevoren en een illegaal dient uitgezet te worden zo gauw als blijkt dat hij illegaal is. Wegwezen dus met deze gelukszoekers.
pi_75461491
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:39 schreef qonmann het volgende:

0. Als de nood echt hoog is, dan ga je naar een veilig buurland. Ga je helemaal naar Nederland, dan is dat primair om te parasiteren.
pi_75461555
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:39 schreef qonmann het volgende:
De gelukszoekers pakken nu alles aan om Nederland te belazeren.
Op het allerlaatste moment zeggen dat ze "ziek" zijn is er één van
Wordt er eindelijk eens eentje uitgezet dan zegt ie als ie op de vliegtuigtrap staat dat ie heee ziek is.
Moet Nederland dat weer gaan onderzoeken en kan ie weer blijven
Deze maatregel moet dat gedrag voorkomen, het kost wel weer een paar centen.

Men vergeet in deze discussie steeds dat deze mensen uitgeprocedeerd zijn en dus gewoon terugmoeten. Met moverende redenen volgens de IVD. Dus ik begrijp de heisa niet.
pi_75461619
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

0. Als de nood echt hoog is, dan ga je naar een veilig buurland. Ga je helemaal naar Nederland, dan is dat primair om te parasiteren.
Staaltje projectie.
Als oud-Nederlands spreekwoord: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
pi_75461779
quote:

[..]

Ja, een veilig buurland, waarom wordt dat niet gedaan?
pi_75461869
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Men vergeet in deze discussie steeds dat deze mensen uitgeprocedeerd zijn en dus gewoon terugmoeten. Met moverende redenen volgens de IVD. Dus ik begrijp de heisa niet.
Yep ..en zij die een vergunning krijgen ..indien ze zich de eerste x jaar niet weten te gedragen ..afnemen die vergunning. En als ze weer op vakantie gaan naar dat vreselijke land, kan de vergunning ook wel weer worden ingeleverd
pi_75461978
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:51 schreef qonmann het volgende:

[..]

Yep ..en zij die een vergunning krijgen ..indien ze zich de eerste x jaar niet weten te gedragen ..afnemen die vergunning. En als ze weer op vakantie gaan naar dat vreselijke land, kan de vergunning ook wel weer worden ingeleverd
Dat is ook een vraag waar ik mee zit. Je hoort heel vaak dat mensen-zelfs uit Somalië-teruggaan om vakantie te vieren in hun thuisland. Wtf? Daar is het toch onveilig?
pi_75462005
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is ook een vraag waar ik mee zit. Je hoort heel vaak dat mensen-zelfs uit Somalië-teruggaan om vakantie te vieren in hun thuisland. Wtf? Daar is het toch onveilig?
Ja..althans dat zeggen ze tegen de IND
pi_75462013
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo iemand kan dus een medisch dossier inleveren, 14 dagen voor die een asielaanvraag in dienst op basis van een medische indicatie .. naar dat dossier wordt gekeken en krijg je op het moment dat je de aanvraag zelf indient dus al uitsluitsel ..
Het feit dat driekwart van die 1200 aanvragen per jaar worden afgewezen maakt op zich al duidelijk dat je echt wel goed ziek moet zijn, daarnaast is de vergunning die je dan krijgt een tijdelijke .. dus zodra de arts van het IND zegt dat ze weer gezond zijn is het alsnog het land verlaten

Last but not least .. deze regeling bestaat al tig jaar .. het gaat nu alleen om het onderdak, door het opheffen van de opvangcentra van de gemeenten staan deze mensen nu op straat
pleased to meet you
pi_75462083
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een onveilig land grenst doorgaans niet aan landen die een baken van veiligheid en stabiliteit zijn.

En uiteraard heb je overal te maken met het probleem van de xenofobische burger. Die heb je hier in Nederland net als in Jordanië. Met als verschil dat in Nederland mensen rechten hebben en Jordanië in de essentie een dictatuur is.

Afgezien natuurlijk van de overduidelijke reden dat Nederland ziekelijk rijk is vergeleken elk ander willekeurig land buiten het Westen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 21:57:52 #129
137949 Disana
pi_75462139
quote:
Zit jij nou de hele tijd te spammen of kun je misschien het verband met de topics nog even uitleggen.
pi_75462183
quote:
Hoepel eens op met je spam.
pi_75462187
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Na zoveel jaar in Nederland zijn het dan ook geen asielzoekers meer maar bewoners met een permanente verblijfsvergunning .. en waar die op vakantie gaan mogen ze lekker zelf weten.

Misschien willen ze wel bij familie op bezoek die zij al tig jaar niet hebben gezien, lijkt mij een heel normaal en menselijk verlangen, of wou je soms zeggen dat een voormalige asielzoeker, iemand met een permanente verblijfsvergunning, nooit meer in het land van herkomst mag komen .. anders moet die maar terug of zo?
pleased to meet you
pi_75462210
quote:

[..]

Het is bezopen om dit soort mensen niet meteen buiten te flikkeren nadat alle procedures zijn doorlopen. Als de procedure beeindigd is, gewoon direct een enkeltje land van herkomst. Daar voorkom je een hoop gelazer mee.

Dit soort lieden blijven willens en wetens hangen in Nederland in de hoop ooit eens te kunnen parasiteren op Nederlandse belastingcenten. Men kent de risico's en weet dat men illegaal is. Als je dan ziek bent, moet je niet zeiken. De risico's wist je vantevoren en een illegaal dient uitgezet te worden zo gauw als blijkt dat hij illegaal is. Wegwezen dus met deze gelukszoekers.
De gelukszoekers (of meer nog hun van belasting centen betaalde advocaten) hopen gewoon dat de beslissing net iets te lang duurt (of dat er ergens een procedure fout wordt gemaakt) zodat ze weer beroep kunnen aantekenen etc.
Een een geld dat het allemaal kost
pi_75462216
quote:

[..]

Omdat die over het algemeen al vol zitten
pleased to meet you
pi_75462223
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:56 schreef waht het volgende:

[..]

Een onveilig land grenst doorgaans niet aan landen die een baken van veiligheid en stabiliteit zijn.

En uiteraard heb je overal te maken met het probleem van de xenofobische burger. Die heb je hier in Nederland net als in Jordanië. Met als verschil dat in Nederland mensen rechten hebben en Jordanië in de essentie een dictatuur is.

Afgezien natuurlijk van de overduidelijke reden dat Nederland ziekelijk rijk is vergeleken elk ander willekeurig land buiten het Westen.
Ziekelijk rijk? Nou, de doorsneeburger niet hoor, en de regering moet het hebben van de doorsneeburger die alles op moet hoesten.
pi_75462259
quote:

[..]

daar is geen uitkering etc.
pi_75462369
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Na zoveel jaar in Nederland zijn het dan ook geen asielzoekers meer maar bewoners met een permanente verblijfsvergunning .. en waar die op vakantie gaan mogen ze lekker zelf weten.

Misschien willen ze wel bij familie op bezoek die zij al tig jaar niet hebben gezien, lijkt mij een heel normaal en menselijk verlangen, of wou je soms zeggen dat een voormalige asielzoeker, iemand met een permanente verblijfsvergunning, nooit meer in het land van herkomst mag komen .. anders moet die maar terug of zo?
Nee, natuurlijk niet. Maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom ze gevlucht zijn. Toch omdat het te gevaarlijk was om daar te blijven? Maar tijdens de vakantie niet? Dat vind ik vreemd, maar misschien kun jij dat uitleggen.
pi_75462891
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom ze gevlucht zijn. Toch omdat het te gevaarlijk was om daar te blijven? Maar tijdens de vakantie niet? Dat vind ik vreemd, maar misschien kun jij dat uitleggen.
Omdat het toen nog wel gevaarlijk was, dat wist je zeker, vandaar dat je gevlucht bent. Hoe (on)veilig het nu is weet je niet, je weet alleen dat je je familie al jaren niet meer gezien hebt .. of het wijs is om er naar toe te gaan zal blijken, maar de emotie die eraan ten grondslag ligt lijkt mij wel begrijpelijk
pleased to meet you
pi_75463045
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ziekelijk rijk? Nou, de doorsneeburger niet hoor, en de regering moet het hebben van de doorsneeburger die alles op moet hoesten.
Vergeleken met elk derdewereldland is de doorsneeburger in Nederland ziekelijk rijk, ja.
Vergeleken met zijn buurman misschien niet, maar daar gaat deze discussie niet over.
pi_75463283
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat het toen nog wel gevaarlijk was, dat wist je zeker, vandaar dat je gevlucht bent. Hoe (on)veilig het nu is weet je niet, je weet alleen dat je je familie al jaren niet meer gezien hebt .. of het wijs is om er naar toe te gaan zal blijken, maar de emotie die eraan ten grondslag ligt lijkt mij wel begrijpelijk
Mij ook, maar dan nog. Als je panisch gevlucht bent uit een land wat je trauma's bezorgd heeft, dan kan ik me gewoon niet voorstellen dat je terug wilt daarheen. Dan kun je toch opgepakt of erger worden? En hoe kun je dan onbezorgd vakantie vieren? Als dát kan, kun je ook bljven lijkt mij en helpen om je land weer op te bouwen.
pi_75463456
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mij ook, maar dan nog. Als je panisch gevlucht bent uit een land wat je trauma's bezorgd heeft, dan kan ik me gewoon niet voorstellen dat je terug wilt daarheen. Dan kun je toch opgepakt of erger worden? En hoe kun je dan onbezorgd vakantie vieren? Als dát kan, kun je ook bljven lijkt mij en helpen om je land weer op te bouwen.
Misschien is vakantie ook een ietwat ongelukkig gekozen term
pi_75474223
quote:

[..]

Idd, je kan opgepakt worden of erger, op z'n minst wordt je geconfronteerd met je eigen angsten, dus dat 'onbezorgd vakantie vieren' zie ik niet zo snel gebeuren.

Maar zelfs als dat wel kon, waarom zou je terug moeten om te helpen om het land op te bouwen? Je moet hetgeen je hier in de tussentijd hebt opgebouwd maar achterlaten om daar weer van begin af aan te beginnen?
Omdat je toevallig in dat land geboren bent heb je een of andere automatische verplichting tegenover dat land of zo? Je gaat jezelf opnieuw in de onzekerheid storten voor zoiets abstracts als 'je geboorteland'?
pleased to meet you
pi_75474485
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:01 schreef qonmann het volgende:

[..]

daar is geen uitkering etc.
Vandaar dat er miljoenen zitten in de diverse, vaak arme, buurlanden ..
pleased to meet you
pi_75474651
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Vandaar dat er miljoenen zitten in de diverse, vaak arme, buurlanden ..
Zou ook zomaar kunnen dat ze de middelen niet hebben voor een reisje naar landen met super sociale voorzieningen, blikken vol met helpers in de startblokken vergezeld van begripvolle tolken en advocaten.

Wel raar dat een EU land als Hongarije geen last heeft van horden gelukszoekers. Zou het liggen aan de minieme sociale voorzieningen?
pi_75474762
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zou ook zomaar kunnen dat ze de middelen niet hebben voor een reisje naar landen met super sociale voorzieningen, blikken vol met helpers in de startblokken vergezeld van begripvolle tolken en advocaten.

Wel raar dat een EU land als Hongarije geen last heeft van horden gelukszoekers. Zou het liggen aan de minieme sociale voorzieningen?
Dit kwam glashelder naar voren in de documentaire Poortwachters van de NCRV; een kijkje achter de schermen van de IND.

Wat me zeker daarvan is bijgebleven is bijvoorbeeld dat het IND stelde dat van de instroom Somaliërs er praktisch geen enkele vluchteling uit Darfur kwam en hoe de asielzoekers alle middelen inzetten om de identificatie te frustreren.
Dat geeft te denken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 10 december 2009 @ 10:45:40 #145
78780 deedeetee
pi_75474877
quote:

[..]

Precies :
Je kunt niet terug want het is niet veilig --------> ok dan mag je hier blijven.

Je kunt nu wel terug dus het is wél veilig ----------> mooi dan kun je nu dus daar blijven waar je thuishóórt.

Als je er op vakantie wilt gaan blijf maar verder lekker daar. Heel simpel.
pi_75475575
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zou het kunnen liggen aan het gebrek aan opvang .. punt?
Ik bedoel maar, zo lang is het nog niet geleden dat de Hongaren zelf massaal naar Nederland zaten te vluchten, dat land is maar pas vrij en pas sinds kort lid van westerse verbonden, dat land is nog in opbouw.
Over een paar jaar zullen ook hun wel verplicht worden asielzoekerscentra te bouwen en hun fair share van de vluchtelingenstroom op te nemen.

Daarnaast, een asielzoeker krijgt hier ook geen uitkering, tot die een verblijfsvergunning krijgt en zelfstandige woonruimte, en bij een afwijzing-percentage van 95% is die kans dus vrij klein.
pleased to meet you
pi_75475714
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Precies :
Je kunt niet terug want het is niet veilig --------> ok dan mag je hier blijven.

Je kunt nu wel terug dus het is wél veilig ----------> mooi dan kun je nu dus daar blijven waar je thuishóórt.

Je hebt inmiddels een verblijfsvergunning en je leven hier opgebouwd, en zo iemand wil je verplichten in het land van herkomst te blijven omdat die bij familie op visite is geweest?
pleased to meet you
pi_75476014
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Idd, je kan opgepakt worden of erger, op z'n minst wordt je geconfronteerd met je eigen angsten, dus dat 'onbezorgd vakantie vieren' zie ik niet zo snel gebeuren.

Maar zelfs als dat wel kon, waarom zou je terug moeten om te helpen om het land op te bouwen? Je moet hetgeen je hier in de tussentijd hebt opgebouwd maar achterlaten om daar weer van begin af aan te beginnen?
Omdat je toevallig in dat land geboren bent heb je een of andere automatische verplichting tegenover dat land of zo? Je gaat jezelf opnieuw in de onzekerheid storten voor zoiets abstracts als 'je geboorteland'?
Ja?
Vreemd dat nu het geboorteland ineens iets abstract is in jouw ogen.

Bovendien maak je als je teruggaat hier in Nederland weer plaats voor andere schrijnender gevallen. Die gun je toch ook een poosje bijkomen in een veilig land?
pi_75476343
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Zou het kunnen liggen aan het gebrek aan opvang .. punt?
Nee hoor, ruimte zat met een jaarlijks krimpende bevolking.
quote:
Ik bedoel maar, zo lang is het nog niet geleden dat de Hongaren zelf massaal naar Nederland zaten te vluchten,
Nounou massaal. 55 jaar geleden zijn ongeveer 50.000 asielzoekers van Hongarije naar NL gevlucht waarvan velen weer zijn teruggegaan. De meesten van de overgebleven rest zijn inmiddels al overleden en die hebben een handjevol nazaten achtergelaten. Ik zou haast durven stellen dat momenteel meer Nederlanders leven in Hongarije dan Hongaren in NL.
quote:
dat land is maar pas vrij en pas sinds kort lid van westerse verbonden, dat land is nog in opbouw.
Het land is inmiddels in afbraak dankzij een SP achtige regering.
quote:
Over een paar jaar zullen ook hun wel verplicht worden asielzoekerscentra te bouwen en hun fair share van de vluchtelingenstroom op te nemen.
Wat klets je nu, ook Hongarije is verplicht volgens de EU verdragen om een x aantal vluchtelingen per jaar op te nemen.
quote:

Daarnaast, een asielzoeker krijgt hier ook geen uitkering, tot die een verblijfsvergunning krijgt en zelfstandige woonruimte, en bij een afwijzing-percentage van 95% is die kans dus vrij klein.
Een asielzoeker krijgt in NL alles om redelijk tot goed te kunnen leven naar omstandigheden.
pi_75476388
Zo, dit soort maatregelen gaat dus echt fraude en corruptie in de hand helpen
pi_75476635
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:33 schreef Scorpie het volgende:
Jawel, nog meer.
pi_75481933
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja?
Vreemd dat nu het geboorteland ineens iets abstract is in jouw ogen.

Bovendien maak je als je teruggaat hier in Nederland weer plaats voor andere schrijnender gevallen. Die gun je toch ook een poosje bijkomen in een veilig land?
Je woont inmiddels al zoveel jaar hier, je hebt hier een leven opgebouwd .. en dan ga je vrijwillig terug naar honger en armoede en onzekerheid, om je land op te bouwen? Je vindt het normaal om mensen die al een keer alles zijn kwijtgeraakt te vragen om nog een keer alles achter te laten en in veel slechtere omstandigheden nog een keer opnieuw te beginnen?
pleased to meet you
pi_75481993
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:33 schreef Scorpie het volgende:
Die maatregel bestaat anders al jaren, het gaat nu alleen om de opvang, de omstandigheden daarvan zijn namelijk recent verandert.
pleased to meet you
pi_75482441
quote:
Op donderdag 10 december 2009 11:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nee hoor, ruimte zat met een jaarlijks krimpende bevolking.
pff, ja midden in de woestijn heb je ook veel ruimte en weinig mensen ..
Ik had het over opvang, faciliteiten dus, het lijkt me niet prettig om in dat land langdurig in een tent te moeten leven.
quote:
Nounou massaal. 55 jaar geleden zijn ongeveer 50.000 asielzoekers van Hongarije naar NL gevlucht waarvan velen weer zijn teruggegaan. De meesten van de overgebleven rest zijn inmiddels al overleden en die hebben een handjevol nazaten achtergelaten. Ik zou haast durven stellen dat momenteel meer Nederlanders leven in Hongarije dan Hongaren in NL.
[..]

Het land is inmiddels in afbraak dankzij een SP achtige regering.
Het was en is niet rijk dus .. en of er nog wat opgebouwd wordt is dus afwachten.
quote:
Wat klets je nu, ook Hongarije is verplicht volgens de EU verdragen om een x aantal vluchtelingen per jaar op te nemen.
Afgestemd op de mogelijkheden, je gaat geen 10.000 vluchtelingen sturen naar een land dat alleen maar tenten heeft.
quote:
Een asielzoeker krijgt in NL alles om redelijk tot goed te kunnen leven naar omstandigheden.
Leven zou ik het verblijf in een AZC niet echt willen noemen, het is meer overleven .. en zoals we eerder al mochten lezen, zelfs de tweedehandse TV van ¤ 25 wordt teveel gevonden, overbodige luxe, nergens voor nodig.
pleased to meet you
pi_75482634
Asielzoekers zijn cute.
pi_75483817
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:28 schreef moussie het volgende:

[..]

pff, ja midden in de woestijn heb je ook veel ruimte en weinig mensen ..
Ik had het over opvang, faciliteiten dus,
Ik ook.
quote:
het lijkt me niet prettig om in dat land langdurig in een tent te moeten leven.
[..]
Waar je tenten vandaan haalt is mij een groot raadsel, verklaar je nader.
quote:
Het was en is niet rijk dus .. en of er nog wat opgebouwd wordt is dus afwachten.
[..]
Het was rijk in het verre verleden.
quote:
Afgestemd op de mogelijkheden, je gaat geen 10.000 vluchtelingen sturen naar een land dat alleen maar tenten heeft.
[..]
Wat heb je toch met tenten?
quote:
Leven zou ik het verblijf in een AZC niet echt willen noemen, het is meer overleven .. en zoals we eerder al mochten lezen, zelfs de tweedehandse TV van ¤ 25 wordt teveel gevonden, overbodige luxe, nergens voor nodig.
Komkom, niet zo dramatisch. Mensen zitten in een AZC hun zaak af te wachten. Ze hebben een warm en droog onderkomen, hun natje en droogje op tijd waar menige voedselbankklant jaloers op is, gratis medische verzorging, zak en kleedgeld, een normaal WC incl. papier enz. Het is nog altijd vele malen beter dan ergens in een woestijn te poepen en met gortdroge zand je sterretje afvegen.
pi_75490912
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik ook.
[..]

Waar je tenten vandaan haalt is mij een groot raadsel, verklaar je nader.
[..]

Het was rijk in het verre verleden.
[..]

Wat heb je toch met tenten?
Ze hebben inmiddels wel asielzoekerscentra gebouwd? Geen tenten meer en geen voormalige joden-kampen?
Maar hoe ik eraan kom .. foto's van de vluchtelingen uit de DDR en later Joegoslavië die nergens anders terecht konden.

Anyway, ik lees net dat Hongarije geen vluchtelingen uit Azië, Afrika en het Midden-oosten opnemen, dat is er destijds toegevoegd bij het ondertekenen van het vluchtelingenverdrag .. dus aan de minieme sociale voorzieningen ligt het hoe dan ook niet
quote:
Komkom, niet zo dramatisch. Mensen zitten in een AZC hun zaak af te wachten. Ze hebben een warm en droog onderkomen, hun natje en droogje op tijd waar menige voedselbankklant jaloers op is, gratis medische verzorging, zak en kleedgeld, een normaal WC incl. papier enz. Het is nog altijd vele malen beter dan ergens in een woestijn te poepen en met gortdroge zand je sterretje afvegen.
Jij bent nog nooit in een AZC geweest? Warm en droog onderkomen valt over het algemeen zwaar tegen in die oude barakken, in de winter is het koud en vochtig en in de zomer snikheet.
De rest? Een volwassen asielzoeker krijgt per persoon per week iets van ¤ 50, en dat is eet- zak- en kleedgeld, als je collectief eet worden dat ¤ 16 zak- en kleedgeld per week, en dat een voedselbankklant jaloers is op dat voedsel durf ik te betwijfelen. En tja, uit puur hygiënisch oogpunt lijkt mij ergens midden in een woestijn poepen en mijn sterretje afvegen met gortdroge zand een stuk aantrekkelijker dan gebruik maken van de WC in een asielzoekerscentrum.

Het enige pluspunt is de gratis medische verzorging, maar dat is dus ook in ons eigen belang. En dan bedoel ik dus niet alleen van die nare ziekten waarmee je anderen kan besmetten, maar ook dat je weet of die mensen gezond zijn, kan je ze zo afwijzen als zij proberen alsnog een verblijfsvergunning te krijgen via een medische indicatie ..
pleased to meet you
pi_75490996
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze hebben inmiddels wel asielzoekerscentra gebouwd? Geen tenten meer en geen voormalige joden-kampen?
Maar hoe ik eraan kom .. foto's van de vluchtelingen uit de DDR en later Joegoslavië die nergens anders terecht konden.

Anyway, ik lees net dat Hongarije geen vluchtelingen uit Azië, Afrika en het Midden-oosten opnemen, dat is er destijds toegevoegd bij het ondertekenen van het vluchtelingenverdrag .. dus aan de minieme sociale voorzieningen ligt het hoe dan ook niet
[..]

Jij bent nog nooit in een AZC geweest? Warm en droog onderkomen valt over het algemeen zwaar tegen in die oude barakken, in de winter is het koud en vochtig en in de zomer snikheet.
bla bla
Hier is een AZC in een voormalig ziekenhuis gehuisvest.
Dus je opmerking over oude barakken, koud en vochtig zijn poep.
pi_75491296
quote:

[..]

[..]

De rest? Een volwassen asielzoeker krijgt per persoon per week iets van ¤ 50, en dat is eet- zak- en kleedgeld, als je collectief eet worden dat ¤ 16 zak- en kleedgeld per week, en dat een voedselbankklant jaloers is op dat voedsel durf ik te betwijfelen. En tja, uit puur hygiënisch oogpunt lijkt mij ergens midden in een woestijn poepen en mijn sterretje afvegen met gortdroge zand een stuk aantrekkelijker dan gebruik maken van de WC in een asielzoekerscentrum.

Het enige pluspunt is de gratis medische verzorging, maar dat is dus ook in ons eigen belang. En dan bedoel ik dus niet alleen van die nare ziekten waarmee je anderen kan besmetten, maar ook dat je weet of die mensen gezond zijn, kan je ze zo afwijzen als zij proberen alsnog een verblijfsvergunning te krijgen via een medische indicatie ..
Wat vreselijk toch. Die afschuwelijke hitte tijdens de zomer en de barre kou gedurende de winter. My heart bleeds En maar 50 euro zakgeld? Verschrikkelijk!

En onze bejaarden kunnen geen koekje meer bij de thee krijgen, maak je je daar ook zo druk om?
pi_75491325
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:50 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Hier is een AZC in een voormalig ziekenhuis gehuisvest.
Dus je opmerking over oude barakken, koud en vochtig zijn poep.
Ja, maar het maakt het verhaal wat dramatischer he
De romantiek druipt er af.
pi_75491393
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, maar het maakt het verhaal wat dramatischer he
De romantiek druipt er af.
Juist...daarom reageert ons muisje niet meer.
pi_75492931
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat vreselijk toch. Die afschuwelijke hitte tijdens de zomer en de barre kou gedurende de winter. My heart bleeds En maar 50 euro zakgeld? Verschrikkelijk!

En onze bejaarden kunnen geen koekje meer bij de thee krijgen, maak je je daar ook zo druk om?
Lezen is echt te moeilijk voor je? Van die ¤ 50 per week moet je ook eten .. als dat eten collectief gebeurt krijg je 16 euro .. en dat is dan dus zak- en kleedgeld!
Je moet je dus voeden en kleden van zo ongeveer ¤ 225 per maand, ik denk niet dat daar een koekje voor bij de thee inzit .. en tja, met die pakweg ¤ 70 aan zak- en kleedgeld per maand kan je ook niet bijster veel, voor een 12-jarige scholier zijn het misschien een hoop centjes, maar voor iemand die niets heeft naast de kleren aan het lijf?
Wat de warmte en kou aangaat, nee hoor, je hart bloed dan nog niet, dat begint pas te bloeden als die mensen ziek zijn geworden door die ongezonde leefomgeving en alsnog mogen blijven.

Als je je zo druk maakt over het koekje van die bejaarde, ga dan liever kijken bij die graaiers in die onnodige toplagen in de zorg .. die zijn goed voor vele jaren koekjes bij de thee
pleased to meet you
pi_75493211
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Lezen is echt te moeilijk voor je? Van die ¤ 50 per week moet je ook eten .. als dat eten collectief gebeurt krijg je 16 euro .. en dat is dan dus zak- en kleedgeld!
Je moet je dus voeden en kleden van zo ongeveer ¤ 225 per maand, ik denk niet dat daar een koekje voor bij de thee inzit .. en tja, met die pakweg ¤ 70 aan zak- en kleedgeld per maand kan je ook niet bijster veel, voor een 12-jarige scholier zijn het misschien een hoop centjes, maar voor iemand die niets heeft naast de kleren aan het lijf?
Wat de warmte en kou aangaat, nee hoor, je hart bloed dan nog niet, dat begint pas te bloeden als die mensen ziek zijn geworden door die ongezonde leefomgeving en alsnog mogen blijven.

Als je je zo druk maakt over het koekje van die bejaarde, ga dan liever kijken bij die graaiers in die onnodige toplagen in de zorg .. die zijn goed voor vele jaren koekjes bij de thee
Ja, heel veel moeite mee

Denk dat ze het in het thuisland minder hadden hoor, denk jij niet? Ze mogen blij zijn met de geweldige opvang hier in Nederland.
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 19:49:26 #164
137949 Disana
pi_75493397
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Sowieso begrijp ik niet waarom het of of zou moeten zijn; er valt genoeg af te dingen op de zorg zoals die nu functioneert.
pi_75493461
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:01 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Juist...daarom reageert ons muisje niet meer.
Ik doe ook weleens iets anders ..

maar ik begrijp dat het AZC bij jou in een ziekenhuis is gevestigd .. en dat maakt het ineens landelijke norm of zo?
Het AZC hier om de hoek zijn toch echt van die barakken, en die zijn de enigen niet .. ik heb even wat plaatjes voor je gezocht

pleased to meet you
pi_75494149
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, heel veel moeite mee
Dat blijkt
quote:
Denk dat ze het in het thuisland minder hadden hoor, denk jij niet? Ze mogen blij zijn met de geweldige opvang hier in Nederland.
Ja hoor, iedere asielzoeker was in zijn thuisland zo arm als een kerkrat .. hoe kom je aan dat achterlijke idee?
Omdat ze moesten vluchten en hier met niets aankwamen betekent niet dat ze in hun thuisland geen goed bestaan hadden, dat zal wel tellen voor een gedeelte maar lang niet allemaal ..
pleased to meet you
pi_75494704
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik doe ook weleens iets anders ..

maar ik begrijp dat het AZC bij jou in een ziekenhuis is gevestigd .. en dat maakt het ineens landelijke norm of zo?
Het AZC hier om de hoek zijn toch echt van die barakken, en die zijn de enigen niet .. ik heb even wat plaatjes voor je gezocht

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goh...
Nee, maar er zijn volksstammen Nederlanders die in nog minder dan jouw zogenaamde barakken vakantie viert.
En die kiezen er toch zelf voor.
Een echte asielzoeker zou al blij zijn met een tent in het land dat hem/haar opvangt.
Dus je praat nog steeds poep.
pi_75494750
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Sowieso begrijp ik niet waarom het of of zou moeten zijn; er valt genoeg af te dingen op de zorg zoals die nu functioneert.
En dat is alleen de zorg voor de asielzoekers, of ook voor de gemiddelde Nederlander?
pi_75494882
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:07 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat blijkt
[..]

Ja hoor, iedere asielzoeker was in zijn thuisland zo arm als een kerkrat .. hoe kom je aan dat achterlijke idee?
Omdat ze moesten vluchten en hier met niets aankwamen betekent niet dat ze in hun thuisland geen goed bestaan hadden, dat zal wel tellen voor een gedeelte maar lang niet allemaal ..
Ze laten hun zogenaamde rijkdom dus achter, en vluchten uit hun land.
Als echte vluchteling ben je al blij dat je er mag wonen, en eventueel mag blijven,
Dus als ze daar in rijkdom zouden leven,moeten wij dan maar hun hun rijkdom geven.
Alsof ze in hun eigen land nog zijn....
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 20:29:13 #170
137949 Disana
pi_75495062
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:21 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

En dat is alleen de zorg voor de asielzoekers, of ook voor de gemiddelde Nederlander?
Ik heb het over de zorg. Zorgwerkers die nauwelijks tijd hebben om mensen onder de douche te zetten, managers die veel te veel verdienen en de zaak compliceren i.p.v. verbeteren. Ik begrijp niet waarom Lavenderr dat kopje thee voor de bejaarde tegenover de opvang van asielzoekers zet.
pi_75495118
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Goh...
Nee, maar er zijn volksstammen Nederlanders die in nog minder dan jouw zogenaamde barakken vakantie viert.
Een echte asielzoeker zou al blij zijn met een tent in het land dat hem/haar opvangt.
En daar per week 500 euro voor betalen.
Begrijp niet wat er mis is aan deze huisvesting voor de asielzoekers.
pi_75495201
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En daar per week 500 euro voor betalen.
Begrijp niet wat er mis is aan deze huisvesting voor de asielzoekers.
niets..
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 20:33:18 #173
137949 Disana
pi_75495215
Ik geloof er niets van dat wij niet doodongelukkig zouden zijn als we door omstandigheden in barakken in Spanje of Oostenrijk zouden worden gedumpt zonder fatsoenlijk geld om van te kleden en te eten. Als we het vanuit onszelf bekijken, zouden we ook graag goed behandeld willen worden. Waarom wordt er hier maar vanuit gegaan dat asielzoekers geen geld en middelen hadden in eigen land, waarom zouden ze anders zijn dan wij.
pi_75495404
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb het over de zorg. Zorgwerkers die nauwelijks tijd hebben om mensen onder de douche te zetten, managers die veel te veel verdienen en de zaak compliceren i.p.v. verbeteren. Ik begrijp niet waarom Lavenderr dat kopje thee voor de bejaarde tegenover de opvang van asielzoekers zet.
Vergeten dat in onze eigen bejaardenhuizen dit al lange tijd speelt?
Oudjes die niet onder de douche kunnen omdat er te weinig personeel is?
Wat is een asielzoeker meer dan een hulpbehoevende bejaarde?
pi_75495440
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat je mijn post wel begreep Disana.
Daar ben je slim genoeg voor.
Ik zette dat koekje neer, om aan te tonen hoe de bejaardenzorg uitgekleed is. Onze ouderen zijn de sluitpost van de begroting.

En dat men dan gaat janken over te weinig luxe voor asielzoekers kan ik écht niet begrijpen.
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 20:39:36 #176
137949 Disana
pi_75495462
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:37 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Vergeten dat in onze eigen bejaardenhuizen dit al lange tijd speelt?
Oudjes die niet onder de douche kunnen omdat er te weinig personeel is?
Wat is een asielzoeker meer dan een hulpbehoevende bejaarde?
Waarom herhaal je wat ik juist zeg? Er is genoeg geld voor de zorg, het wordt verkeerd besteed. Dus leg die koppeling eens uit want ik zie totaal het verband niet dat jij en Lavenderr leggen.
pi_75495523
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom herhaal je wat ik juist zeg? Er is genoeg geld voor de zorg, het wordt verkeerd besteed. Dus leg die koppeling eens uit want ik zie totaal het verband niet dat jij en Lavenderr leggen.
Als er genoeg geld is in de zorg, waarom komen deze misstanden nog voor?
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 20:41:55 #178
137949 Disana
pi_75495543
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zette dat koekje neer, om aan te tonen hoe de bejaardenzorg uitgekleed is. Onze ouderen zijn de sluitpost van de begroting.

En dat men dan gaat janken over te weinig luxe voor asielzoekers kan ik écht niet begrijpen.
Wie jankt er dan over het gebrek aan luxe voor asielzoekers? Ik zie alleen iemand uitleggen dat die mensen het echt niet zo goed hebben als juist jij en anderen beweren. Want dat is toch wat je stelt, dat asielzoekers het maar goed hebben ten koste van onze bejaarden. Ik zie het veband niet.
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 20:42:59 #179
137949 Disana
pi_75495587
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Als er genoeg geld is in de zorg, waarom komen deze misstanden nog voor?
Dat heeft moussie al gezegd.
pi_75495590
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Wie jankt er dan over het gebrek aan luxe voor asielzoekers? Ik zie alleen iemand uitleggen dat die mensen het echt niet zo goed hebben als juist jij en anderen beweren. Want dat is toch wat je stelt, dat asielzoekers het maar goed hebben ten koste van onze bejaarden. Ik zie het veband niet.
Oogkleppen is het gangbare woord in de wandelgangen.
pi_75495614
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat heeft moussie al gezegd.
Goh.
pi_75495747
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Lees de posts van Moussie nog maar eens, 1 en al gejank over hoe zielig het is en hoe slecht asielzoekers het hebben.
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 20:49:12 #183
137949 Disana
pi_75495827
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lees de posts van Moussie nog maar eens, 1 en al gejank over hoe zielig het is en hoe slecht asielzoekers het hebben.
En is dat een reden om er kopjes thee voor bejaarden tegenover te zetten? Ik vond moussie's posts juist wel goed na al het geklaag van welgestelde gezonde Hollanders hier over hoe goed asielzoekers het wel niet hebben, en het hardnekkige propageren van het misverstand dat het allemaal simulerende gelukszoekers zijn.
pi_75495895
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:49 schreef Disana het volgende:

[..]

En is dat een reden om er kopjes thee voor bejaarden tegenover te zetten? Ik vond moussie's posts juist wel goed na al het geklaag van welgestelde gezonde Hollanders hier over hoe goed asielzoekers het wel niet hebben, en het hardnekkige propageren van het misverstand dat het allemaal simulerende gelukszoekers zijn.
Dat is geen misverstand maar een feit.
Oh ja bijna allemaal..
pi_75496216
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat dat koekje bij de thee waar ze in sommige bejaardentehuizen nota bene zélf voor moeten betalen tekenend is voor de schrijnende situatie waarin onze eigen bejaarden zich bevinden. Maar dat heb ik een paar posts geleden al uitgelegd.

Ik blijf erbij dat asielzoekers prima opgevangen worden in ons land.
En de huisvesting is ook prima.
Maar ja, als je grote stacaravans in een park 'barakken' gaat noemen, klinkt dat natuurlijk stukken dramatischer .
  † In Memoriam † donderdag 10 december 2009 @ 21:02:59 #186
137949 Disana
pi_75496321
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat dat koekje bij de thee waar ze in sommige bejaardentehuizen nota bene zélf voor moeten betalen tekenend is voor de schrijnende situatie waarin onze eigen bejaarden zich bevinden. Maar dat heb ik een paar posts geleden al uitgelegd.

Ik blijf erbij dat asielzoekers prima opgevangen worden in ons land.
En de huisvesting is ook prima.
Maar ja, als je grote stacaravans in een park 'barakken' gaat noemen, klinkt dat natuurlijk stukken dramatischer .
Ik vind het gewoon tekenend voor de afgunst waaronder een deel van onze bevolking lijdt dat bejaarden tegenover asielzoekers worden gezet. Eigen volk eerst en dat soort ideeën. Terwijl de misstanden in de zorg toch duidelijk een gevolg zijn van slecht, overvloedig en veel te duur betaald management.
pi_75496491
Eigen volk laatst is het tegenwoordig.
Laat die mensen gewoon eens achter aan sluiten zoals iedereen
pi_75508635
quote:

[..]

Goh...
Goh, en daar zitten ze dan hoe lang? Een weekje of twee? In een warm jaargetij, en met genoeg geld op zak voor activiteiten buiten de deur? En oh wee als het regent, dat krijg je dan uitgebreid te horen als ze weer thuis zijn, hoe koud en vochtig het was en hoe primitief en klein het onderkomen is, als je niet anders kan dan de gehele dag binnen zitten. En dat is dan een situatie waar ze zelf voor gekozen hebben, in tegenstelling tot de asielzoeker die niet vrijwillig in die situatie zit, en voor even langer dan die 2 weken.

En ja, een echte asielzoeker is ook blij met die opvang, hoe primitief die ook is .. maar het is wel opvang op een heel pover minimum, het hier neer zetten alsof het rijkdom is slaat gewoon nergens op.
pleased to meet you
pi_75510904
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon tekenend voor de afgunst waaronder een deel van onze bevolking lijdt dat bejaarden tegenover asielzoekers worden gezet. Eigen volk eerst en dat soort ideeën. Terwijl de misstanden in de zorg toch duidelijk een gevolg zijn van slecht, overvloedig en veel te duur betaald management.
En zerfjongeren tegeover asielzoekers?
quote:
Hulpverleners met lege handen omdat asielzoekers voorrang hebben bij huisvesting

’Nederlandse daklozen kansloos’

’Hartverscheurend dat meisjes nergens kunnen slapen’

door BART OLMER

AMSTERDAM, donderdag
Het aantal zwerfjongeren stijgt explosief, waarschuwt Federatie Opvang. Volgens deze koepelorganisatie voor daklozenopvang telt ons land inmiddels zesduizend dakloze jongeren. Hulpverleners schetsen een bijkomend, wrang probleem: zwerfjongeren worden verdrongen door jonge asielzoekers, die wél adequate hulp krijgen. „Nederlandse zwerfjongeren zijn kansloos om een huis te vinden”, zegt een Amsterdamse hulpverleenster.
De afgelopen maanden is het aantal zwerfjongeren met honderden toegenomen, aldus cijfers van de koepelorganisatie. De toeloop is zó groot, dat opvangcentra zelfs wachtlijsten hanteren. Volgens de federatie is het aantal geregistreerde dakloze tieners „slechts het topje van de ijsberg”.

Ongelijkheid
Hulpverleners constateren een wrange ongelijkheid tussen Hollandse zwerfjongeren en jonge asielzoekers. Een Amsterdamse hulpverleenster is hierover ziedend: „Ik werk bij een re-integratiebureau en werk met meisjes van 16 tot 24 jaar. Velen van hen zijn dakloos. Zij zijn door de ouders het huis uitgezet of hebben zoveel problemen thuis dat ze zelf weg zijn gegaan. Nu met de winter in het vooruitzicht is het hartverscheurend te moeten zien dat er meisjes zijn die écht geen plek hebben om te slapen. En wij kunnen ze geen onderdak bieden. Hetzelfde probleem hebben wij met de jongens. Nu wil het geval dat wij ook meisjes hebben uit Somalië of andere Afrikaanse landen. Die hebben wél een woning. En die krijgen een huis vaak binnen een paar maanden, soms zelfs weken, via VluchtelingenWerk.”
Ook haar collega’s van de Amsterdamse dagopvang denken er zo over: „Deze twee groepen jongeren – de zwerftieners en de asielzoekers – zitten samen in een werk- en leertraject en dat zet kwaad bloed. Wachttijden van tien jaar voor een huisje zijn normaal in Amsterdam!”, zegt de hulpverleenster.
Illustratief voor de concurrentie tussen Hollandse zwerfjongeren en asielzoekers is een affaire, die momenteel ook hoog opspeelt in Almere. Daar moeten kwetsbare bewoners, die onderdak hebben gekregen in het Biathlonpark, plaatsmaken voor asielzoekers.
De huidige Biathlonparkbewoners zijn tienermoeders, jongeren met een licht verstandelijke handicap, starters op de woningmarkt, gezinnen in de crisisopvang, jongeren met speciale psychische zorg en zwerfjongeren.
Deze groepen moeten hun woonruimte echter vóór half maart hebben verlaten, omdat het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) de woonunits claimt voor de ’onverwacht grotere instroom van asielzoekers’.
De eerste zestig asielzoekers zijn er inmiddels neergestreken. De huidige bewoners hebben deze week een ontruimingsbrief gekregen van het COA: „De nieuwe bewoners zijn asielzoekers van het asielcentrum Crailo (bij het Gooise Laren, red.), die hun oriëntatie- en inburgeringprogramma hebben doorlopen en nu in afwachting zijn van reguliere huisvesting”, aldus de brief.
Hulpverleners en bewoners zijn verbijsterd over het geven van voorrang aan asielzoekers boven ’gewone’ Nederlanders. „Is dit wat we willen: asielzoekers, vers uit Afrika, die binnen korte tijd wél een huis hebben, ten koste van Hollandse zwerfjongeren, die op straat worden gegooid?”, aldus de hulpverleenster, die onlangs een pijnlijke confrontatie had over deze ongelijkheid binnen haar eigen hulpverleningsgroep: „Er kwam een zeventienjarig meisje huilend mijn groep binnenlopen. Twee nieuwe meisjes uit Somalië vroegen aan mij waarom dat meisje huilde. Ik heb toe gewoon keihard geantwoord: ’Omdat jullie háár huis hebben gekregen.’ Toen waren ze stil. Mijn collega’s en ik storen er ons mateloos aan dat jonge asielzoekers het doodnormaal vinden dat álles voor ze wordt geregeld: huisvesting, inkomen, scholing, kinderopvang en zelfs strippenkaarten, terwijl zwerfjongeren amper een uitgestoken hand krijgen.”
Patrick Moses, één van de Almeerse Biathlonpark-bewoners, huurt nu al voor een jaar voor 727 euro één van de woonunits. „Relatief goedkoop, maar nu moet ik weer op zoek naar een andere huisvesting.
Ik moet dubbel concurreren met deze asielzoekers, want ook die stromen door naar reguliere woonruimte. Zij krijgen wél een urgentieverklaring, ik niet”, aldus Moses.
De fractie van D66 in de Almeerse gemeenteraad eist dat het college de beslissing terugdraait. Fractievoorzitter Cocky Kuipers zegt bevreesd te zijn in „een PVV-achtige discussie verzeild te raken over ’eigen jongeren eerst’”, maar noemt dit wel degelijk een wrang probleem: „Deze kwetsbare groepen wonen sinds 2006 in het Biathlonpark. De bedoeling was dat ze er tot 2015 gebruik van zouden kunnen maken. Het lijkt ons vrijwel onmogelijk deze bewoners tijdig elders te huisvesten. Inmiddels worden ook de aanwezige starterswoningen opgeëist voor de opvang van asielzoekers. We vragen ons af of een combinatie van asielzoekers en kwetsbare bewoners wenselijk is.”
bron
pi_75510962
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Goh, en daar zitten ze dan hoe lang? Een weekje of twee? In een warm jaargetij, en met genoeg geld op zak voor activiteiten buiten de deur? En oh wee als het regent, dat krijg je dan uitgebreid te horen als ze weer thuis zijn, hoe koud en vochtig het was en hoe primitief en klein het onderkomen is, als je niet anders kan dan de gehele dag binnen zitten. En dat is dan een situatie waar ze zelf voor gekozen hebben, in tegenstelling tot de asielzoeker die niet vrijwillig in die situatie zit, en voor even langer dan die 2 weken.

En ja, een echte asielzoeker is ook blij met die opvang, hoe primitief die ook is .. maar het is wel opvang op een heel pover minimum, het hier neer zetten alsof het rijkdom is slaat gewoon nergens op.
Het zijn allemaal gelukszoekers..een echte asielzoeker vind je nauwelijks meer

Een gelukszoeker komt voor een mooi huis en een levenslange uitkering (indien nodig) naar NL
pi_75515739
quote:

[..]

Ze hebben inmiddels wel asielzoekerscentra gebouwd?
Ïnmiddels? Je bedoelt net zo lang als NL in asielzoekcentra zijn, zijn In Hongarije ook AZC's. Geen Hilton hotel maar toch.
quote:
Geen tenten meer en geen voormalige joden-kampen?
WOII is al lang over hoor.
quote:
Maar hoe ik eraan kom .. foto's van de vluchtelingen uit de DDR
Hoe je hierbij komt is mij weer een raadsel. Mensen uit de DDR moesten gewoon een inreisvisum hebben voor Hongarije ten tijde van het communisme en ze werden echt niet als asielzoekers opgevangen na verloop. Gewoon linea recta retoer.
quote:
en later Joegoslavië die nergens anders terecht konden.
Makkelijk kletsen, Hongarije grenst voor een heel groot deel aan voormalig Joegoslavië en laat nou net daar toevallig geen AZC's gebouwd zijn voor de duizenden vluchtelingen die van de ene op de andere als uit het niets kwamen. Er zijn toen tijdelijk tenten neergezet net zoals in Nederland toen ze de stroom asielzoekers niet meer konden verwerken.
quote:
[..]

Jij bent nog nooit in een AZC geweest?
Een heel jaar, telt dat mee?
quote:
Warm en droog onderkomen valt over het algemeen zwaar tegen in die oude barakken, in de winter is het koud en vochtig en in de zomer snikheet.
Niet zo dramatisch doen, het zijn gewoon voor velen een stacaravan.
quote:
De rest? Een volwassen asielzoeker krijgt per persoon per week iets van ¤ 50, en dat is eet- zak- en kleedgeld, als je collectief eet worden dat ¤ 16 zak- en kleedgeld per week, en dat een voedselbankklant jaloers is op dat voedsel durf ik te betwijfelen.
Je moest eens weten hoeveel mensen in de EU het met veel minder moeten doen terijl ze 10-12 uur p/d nog voor moeten werken ook.
quote:
En tja, uit puur hygiënisch oogpunt lijkt mij ergens midden in een woestijn poepen en mijn sterretje afvegen met gortdroge zand een stuk aantrekkelijker dan gebruik maken van de WC in een asielzoekerscentrum.
Pardon?
De hygiëne maakt en bepaalt de klant zelf hoor.
quote:
Moussie, je maakt er een potje van. Je pleit haast voor een 5 sterren hotel verzorging voor uitgeprocedeerden.
pi_75515791
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:19 schreef qonmann het volgende:

[..]

Een gelukszoeker komt voor een mooi huis en een levenslange uitkering (indien nodig) naar NL
Het is dan ook allemaal pais en vree in de landen van oorsprong, geen honger, geen slachtpartijen, geen oorlog .. het leven is eigenlijk hartstikke goed daar, ze vluchten alleen maar weg omdat zij hier een uitkering willen hebben.
pleased to meet you
pi_75516943
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ïnmiddels? Je bedoelt net zo lang als NL in asielzoekcentra zijn, zijn In Hongarije ook AZC's. Geen Hilton hotel maar toch.
[..]

WOII is al lang over hoor.
[..]

Hoe je hierbij komt is mij weer een raadsel. Mensen uit de DDR moesten gewoon een inreisvisum hebben voor Hongarije ten tijde van het communisme en ze werden echt niet als asielzoekers opgevangen na verloop. Gewoon linea recta retoer.
Direct na de val van de muur zat het land even vol met oost-duitse vluchtelingen, in tenten .. maar ja, die wilden niet in Hongarije blijven, het was alleen springplank naar het westen ..
quote:
Makkelijk kletsen, Hongarije grenst voor een heel groot deel aan voormalig Joegoslavië en laat nou net daar toevallig geen AZC's gebouwd zijn voor de duizenden vluchtelingen die van de ene op de andere als uit het niets kwamen. Er zijn toen tijdelijk tenten neergezet net zoals in Nederland toen ze de stroom asielzoekers niet meer konden verwerken.
Hetzelfde probleem dus als nu bvb Spanje en Griekenland hebben, daar komen de meesten de EU binnen en daar worden ze naar toe terug gestuurd als ze door reizen naar een ander land, bvb Nederland.
quote:
Een heel jaar, telt dat mee?
Hoe lang is dat geleden? Je beseft dat hetgeen toe nieuw was nu oud is, en dat de regelingen ondertussen behoorlijk versobert zijn?
quote:
Niet zo dramatisch doen, het zijn gewoon voor velen een stacaravan.
En dat vindt jij prettig om in te leven, voor langere tijd?
quote:
Je moest eens weten hoeveel mensen in de EU het met veel minder moeten doen terijl ze 10-12 uur p/d nog voor moeten werken ook.
Is in die landen het levensonderhoud niet ook een stuk goedkoper dan hier?
Daarnaast, als ik zou moeten leven van ¤ 225 per maand zou ik er ook liever voor willen werken ipv verplicht de hele dag niets doen, de hele dag voor een TV hangen die mij niet gegund wordt!
quote:
Pardon?
De hygiëne maakt en bepaalt de klant zelf hoor.
Ooh, ik heb het niet zozeer over hoe schoon het is, ik heb het over WC's die om de haverklap verstopt zijn omdat de afvoerpijp niet goed is aangelegd, te smalle pijpen voor wat ze te verwerken krijgen .. maar dat is dus een lokaal probleem hier.
[..]
quote:
Moussie, je maakt er een potje van. Je pleit haast voor een 5 sterren hotel verzorging voor uitgeprocedeerden.
Ik pleit zeker niet voor 5 sterren, ik pleit voor een humane behandeling van zieken, ik pleit voor een humane benadering van asielzoekers, al zitten er slechten en gelukszoekers tussen .. ik pleit tegen generalisaties in de trend van 'er zitten geen echte asielzoekers meer tussen', zo van huppatee, even iedereen bestempelen als gelukszoeker en dan kan je hem zonder problemen het land uit mieteren, ziek of niet
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 14:22:08 #194
137949 Disana
pi_75517131
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:17 schreef Mylene het volgende:

[..]

En zerfjongeren tegeover asielzoekers?
[..]

bron
Je kunt mij niet kwalijk nemen dat er allerlei zaken worden bijgehaald. Waarom je mij erop aanspreekt dat ik daar weer op reageer is me eigenlijk een raadsel.

Ik keur wat hier gebeurt natuurlijk af, maar wel met een slag om de arm want het is de Telegraaf en die verdraait wel vaker dingen. Ik las iets onduidelijks over dat de opvang maar tot maart 2010 zou lopen en dan eventueel voortgezet tot 2015, dus misschien heeft de Telegraaf iets weggelaten.
pi_75517708
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Je kunt mij niet kwalijk nemen dat er allerlei zaken worden bijgehaald. Waarom je mij erop aanspreekt dat ik daar weer op reageer is me eigenlijk een raadsel.

Ik keur wat hier gebeurt natuurlijk af, maar wel met een slag om de arm want het is de Telegraaf en die verdraait wel vaker dingen. Ik las iets onduidelijks over dat de opvang maar tot maart 2010 zou lopen en dan eventueel voortgezet tot 2015, dus misschien heeft de Telegraaf iets weggelaten.
Het speelt al een tijdje
http://gemeenteraad.almer(...)1_elementId/1_857788

kort samengevat, het is volgens het bestemmingsplan, dat afloopt in 2015, een asielzoekerscentrum, het werd alleen tijdelijk verhuurt aan maatschappelijke organisaties, met in 2010 een evaluatie, en omdat er geen ander asielzoekerscentrum mag komen vragen zij hun terrein terug.

Het is uiteraard heel sneu voor de zwerfjongeren, maar als ik het goed begrijp zitten die meer in de problemen door de grote toestroom de laatste paar maanden, het is een probleem dat zich pas begint af te tekenen en waarvoor nog geen beleidsmaatregelen zijn vastgesteld .. zoals urgentiepunten ed.
pleased to meet you
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 14:43:04 #196
137949 Disana
pi_75517954
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Het speelt al een tijdje
http://gemeenteraad.almer(...)1_elementId/1_857788

kort samengevat, het is volgens het bestemmingsplan, dat afloopt in 2015, een asielzoekerscentrum, het werd alleen tijdelijk verhuurt aan maatschappelijke organisaties, met in 2010 een evaluatie, en omdat er geen ander asielzoekerscentrum mag komen vragen zij hun terrein terug.

Het is uiteraard heel sneu voor de zwerfjongeren, maar als ik het goed begrijp zitten die meer in de problemen door de grote toestroom de laatste paar maanden, het is een probleem dat zich pas begint af te tekenen en waarvoor nog geen beleidsmaatregelen zijn vastgesteld .. zoals urgentiepunten ed.
Dankjewel voor het opzoeken. Inderdaad, dit is wat ik had gelezen. Het is dus niet zo zwart-wit als de Telegraaf stelt, ofwel, de Telegraaf laat weer eens zaken weg om de lezers op te hitsen.

Het ligt dus niet aan het COA maar aan het college, specifiek aan het CDA aldaar.
quote:
Het COA is van plan de maatschappelijke huurders van het woonpark op zeer korte termijn de huur op te zeggen, waarna de gebouwen per 1 januari weer beschikbaar zullen zijn voor de opvang van nieuwe asielzoekers. De fractie van D66 Almere heeft begrip voor de noodzaak van dergelijke asielzoekersopvang, maar maakt zich ernstig zorgen over de dreigende situatie voor cliënten en medewerkers van de eerder genoemde instellingen. Ook heeft de fractie vragen over het afwijzen van een alternatief plan van het COA voor een duurzaam nieuw asielzoekerscentrum, een besluit dat het college kennelijk heeft genomen zonder overleg met de gemeenteraad. D66 is van mening dat voorafgaand aan een dergelijk besluit een openbare discussie in de raad moet plaatsvinden.
pi_75525669
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Precies :

Ach, en jij woont ook nog steeds in het dorp waar je geboren bent? Want daar hoor je thuis.

Ik dacht dat allochtonen zich juist hier thuis moesten voelen, geïntegreerd zijn. Taal leren, erbij willen horen etc.

Dus wat is het nou?
pi_75525748
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:19 schreef qonmann het volgende:

[..]

Heerlijk lijkt me dat, zo'n beperkt wereldbeeld. Hoef je verder ook niet meer na te denken of om je heen te kijken..
pi_75525912
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens op een cursus begrijpend lezen, want ik heb nog niemand horen janken over te weinig luxe voor asielzoekers.
pi_75525938
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Direct na de val van de muur zat het land even vol met Oost-Duitse vluchtelingen, in tenten .. maar ja, die wilden niet in Hongarije blijven, het was alleen springplank naar het westen ..
[..]
Je bent wel slecht op de hoogte van je eigen landsgeschiedenis.
De val van de muur volgde nádat Hongarije zijn grenzen had opengezet naar Oostenrijk voor Oost-Duitsears. De tenten hadden ze zelf meegenomen om te bivakeren evenals de Trabantjes die ze achterlieten.
quote:
Hetzelfde probleem dus als nu bvb Spanje en Griekenland hebben, daar komen de meesten de EU binnen en daar worden ze naar toe terug gestuurd als ze door reizen naar een ander land, bvb Nederland.
[..]

Hoe lang is dat geleden? Je beseft dat hetgeen toe nieuw was nu oud is, en dat de regelingen ondertussen behoorlijk versobert zijn?
Heel lang geleden en de regelingen zijn nu heel wat strenger als toen maar de voorzieningen waren bedroevend in vergelijking met nu.
quote:
[..]

En dat vindt jij prettig om in te leven, voor langere tijd?
Uiteraard is het voor langere tijd niet prettig, dat beweert hier geen mens.
quote:
[..]

Is in die landen het levensonderhoud niet ook een stuk goedkoper dan hier?
Trust me, de eerste levensbehoeften zijn zelfs hoger dan in NL met een Zweedse belastingdruk en derde wereldland voorzieningen bij een wettelijk minimumloon van ongeveer 250 Euro p/m. Ja, je leest het goed per maand. Men piept in NL als er plannen zijn voor een BTW verhoging van 19 naar 20%. In Hongarije zijn ze gewoon verhoogd van 20 naar 25% vorig jaar, Overigens is het BTW tarief van 25% overal op van kracht, ook de eerste levensbehoeften inclusief levensmiddelen.
quote:
Daarnaast, als ik zou moeten leven van ¤ 225 per maand zou ik er ook liever voor willen werken ipv verplicht de hele dag niets doen, de hele dag voor een TV hangen die mij niet gegund wordt!
[..]
Wat een rare redenering van niet gegund zeg.
quote:
Ooh, ik heb het niet zozeer over hoe schoon het is, ik heb het over WC's die om de haverklap verstopt zijn omdat de afvoerpijp niet goed is aangelegd, te smalle pijpen voor wat ze te verwerken krijgen .. maar dat is dus een lokaal probleem hier.
[..]
Hoe weet je dat allemaal of is het de bekende duim?
quote:
[..]

Ik pleit zeker niet voor 5 sterren, ik pleit voor een humane behandeling van zieken,
Worden dan de mensenrechten geschonden?
quote:
ik pleit voor een humane benadering van asielzoekers, al zitten er slechten en gelukszoekers tussen
Wat wil je nog méér humaans na jaren gratis beroep op beroep procederen, gratis kost, woning, scholing, medische verzorging, tolk en allerhande hulptroepen?
quote:
.. ik pleit tegen generalisaties in de trend van 'er zitten geen echte asielzoekers meer tussen', zo van huppatee, even iedereen bestempelen als gelukszoeker en dan kan je hem zonder problemen het land uit mieteren, ziek of niet
Er wordt heus wel zorgvuldig gekeken en naar mijn mening niet zorgvuldig genoeg.
pi_75526088
quote:

[..]

Ik ben best blij dat ik als ik op skivakantie ben in Canada en een poot breek, daar behandeld kan worden, jij niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75529571
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je bent wel slecht op de hoogte van je eigen landsgeschiedenis.
De val van de muur volgde nádat Hongarije zijn grenzen had opengezet naar Oostenrijk voor Oost-Duitsears. De tenten hadden ze zelf meegenomen om te bivakeren evenals de Trabantjes die ze achterlieten.
Ik heb nooit in Oost-Duitsland gewoond, dus mwah, mijn eigen lands geschiedenis zou ik het niet echt willen noemen. Maar je hebt tot bepaalde hoogte wel gelijk, ik heb in die periode het een en ander maar half meegekregen, persoonlijke ellende
quote:
Heel lang geleden en de regelingen zijn nu heel wat strenger als toen maar de voorzieningen waren bedroevend in vergelijking met nu.
Als ik dat ding hier bij mij om de hoek zie zijn de voorzieningen nog steeds bedroevend .. ik heb de indruk dat dat op veel plekken zo is, behalve bij die paar nieuwe dingen die ze neer hebben gezet, de volkstuin achtige variant van een gewoon rijtjeshuis zullen we maar zeggen.
quote:
Uiteraard is het voor langere tijd niet prettig, dat beweert hier geen mens.
Waarom het dan neerzetten alsof het X-sterren opvang is, droog en warm en je natje en je droogje waar een voedselbankklant nog jaloers op is?
quote:
Trust me, de eerste levensbehoeften zijn zelfs hoger dan in NL met een Zweedse belastingdruk en derde wereldland voorzieningen bij een wettelijk minimumloon van ongeveer 250 Euro p/m. Ja, je leest het goed per maand. Men piept in NL als er plannen zijn voor een BTW verhoging van 19 naar 20%. In Hongarije zijn ze gewoon verhoogd van 20 naar 25% vorig jaar, Overigens is het BTW tarief van 25% overal op van kracht, ook de eerste levensbehoeften inclusief levensmiddelen.
Dus die kennissen die mij vertellen dat de dagelijkse boodschappen minstens de helft goedkoper zijn dan hier zitten uit hun nek te lullen?
quote:
Wat een rare redenering van niet gegund zeg.
tja, dat werd toch echt gezegd ..
quote:

[..]

[..]
quote:
Hoe weet je dat allemaal of is het de bekende duim?
Persoonlijke ervaring in het AZC hier om de hoek.
quote:
Worden dan de mensenrechten geschonden?
Goeie vraag, weet ik niet eigenlijk ..
maar zo iemand wordt eigenlijk medische hulp ontzegt als je hem plompverloren uitzet, en die ben je wettelijk verplicht te geven, de wet maakt in deze geen onderscheid naar status van de hulpbehoevende.
quote:
Wat wil je nog méér humaans na jaren gratis beroep op beroep procederen, gratis kost, woning, scholing, medische verzorging, tolk en allerhande hulptroepen?
Nou zo humaan vind ik dat anders niet, die jaren onzekerheid, dat mag wat mij betreft wel wat korter ..
en dan dat al die tijd niets mogen doen, je handje op moeten houden, en daarna krijg je dat als een verwijt voor je voeten geworpen, terwijl je daar helemaal niets aan kan doen, ook niet bepaald humaan ..
Het wordt gewoon gepresenteerd alsof een asielzoeker die verplichte inactiviteit wel tof vindt, lekker op onze kosten in een vakantieoord waar de Nederlander ¤ 500 per week voor neer telt, een langdurige vakantie of zo ..
quote:
Er wordt heus wel zorgvuldig gekeken en naar mijn mening niet zorgvuldig genoeg.
Tja, maar ook dat werkt naar twee kanten, zorgvuldig kijken vergt tijd .. en zelfs dan nog, ik ken(de) 2 Somalische dames met een soortgelijk verhaal als Hirsi Magan Ali, besneden, uitgehuwelijkt en gevlucht, maar ja, die vertelden de waarheid in belabberd Engels en islamitische kleding, en die werden mooi terug gestuurd .. nooit meer wat van gehoord.
pleased to meet you
pi_75530600
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben best blij dat ik als ik op skivakantie ben in Canada en een poot breek, daar behandeld kan worden, jij niet?
Een skivakantie is (heel) wat anders dan illegaal ergens verblijven.
pi_75531656
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een skivakantie is (heel) wat anders dan illegaal ergens verblijven.
Het zijn anders geen illegalen hoor, het zijn uitgeprocedeerde asielzoekers die volkomen legaal in het land verblijven .. als je ervan door gaat om je aan uitzetting te onttrekken, dan pas ben je illegaal.
pleased to meet you
pi_75531834
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Het zijn anders geen illegalen hoor, het zijn uitgeprocedeerde asielzoekers die volkomen legaal in het land verblijven .. als je ervan door gaat om je aan uitzetting te onttrekken, dan pas ben je illegaal.
Uitgeprocedeerd betekent wegwezen hoor.
pi_75532016
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:12 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat laatste doet dus een derde van de asielzoekers.
Gemeenten zijn een derde van de vluchtelingen kwijt die vanaf 1998 voor kortere of langere tijd in Nederland mochten verblijven.
En nee, dit is geen sensatiebericht maar een inventarisatie van Vluchtelingenwerk.
Van de 113.000 asielzoekers zijn nog maar 70.000 mensen terug te vinden in de gemeentelijke basisadmini stratie GBA.
Mogelijk kozen ze vlak voor afloop of intrekking van hun vergunning ervoor om onder te duiken in de illegaliteit.
Voor het eerst wist CBS in samenwerking met Regioplan vluchtelingen te filteren uit de bestanden, ondanks dat ze niet als zodanig stonden geregistreerd.
  † In Memoriam † vrijdag 11 december 2009 @ 21:26:04 #207
137949 Disana
pi_75532137
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat laatste doet dus een derde van de asielzoekers.
Gemeenten zijn een derde van de vluchtelingen kwijt die vanaf 1998 voor kortere of langere tijd in Nederland mochten verblijven.
En nee, dit is geen sensatiebericht maar een inventarisatie van Vluchtelingenwerk.
Van de 113.000 asielzoekers zijn nog maar 70.000 mensen terug te vinden in de gemeentelijke basisadmini stratie GBA.
Mogelijk kozen ze vlak voor afloop of intrekking van hun vergunning ervoor om onder te duiken in de illegaliteit.
Voor het eerst wist CBS in samenwerking met Regioplan vluchtelingen te filteren uit de bestanden, ondanks dat ze niet als zodanig stonden geregistreerd.
Je kunt nu wel informatie over gaan zitten tikken, maar het is net alsof je iets koste wat kost (dwz. door er steeds meer bij te halen) wilt bewijzen, namelijk dat zieke uitgeprocedeerde asielzoekers geen recht hebben op onderdak. Want daar gaat het hier over, gewoon zieke mensen die niet terug kunnen en die niet de illegaliteit in zijn gegaan.
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:28:55 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75532259
zieke mensen moeten ten alle tijden geholpen worden ook als dat ten koste gaat van de vele profiteurs..
pi_75532787
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uitgeprocedeerd betekent wegwezen hoor.
Tenzij je op dat moment te ziek bent, dan krijg je een tijdelijke verblijfsvergunning
pleased to meet you
pi_75570304
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb nooit in Oost-Duitsland gewoond, dus mwah, mijn eigen lands geschiedenis zou ik het niet echt willen noemen.
Vreemd als een Duitser dit zegt.
quote:
Maar je hebt tot bepaalde hoogte wel gelijk, ik heb in die periode het een en ander maar half meegekregen, persoonlijke ellende
[..]
Er werd anders dit jaar nog uigebreid ingegaan met vele docu's over de val van de muur
omdat het precies 20 jaar geleden is gebeurd.
quote:
Als ik dat ding hier bij mij om de hoek zie zijn de voorzieningen nog steeds bedroevend ..
In jouw beleving misschien?
quote:
Ik heb de indruk dat dat op veel plekken zo is, behalve bij die paar nieuwe dingen die ze neer hebben gezet, de volkstuin achtige variant van een gewoon rijtjeshuis zullen we maar zeggen.
[..]
Als het zo verschrikkelijk bedroevend is zoals jij mij probeert wijs te maken verbaast het mij dat mensenrechtenorganisaties er nog niet op zitten. Evenals dat ministerie van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening, ministerie van volksgezondheid, brandpreventie, de keuringsdienst van waren enz. nergens te bekennen zijn. Een groot racistisch complot zeg ik je.
quote:
Waarom het dan neerzetten alsof het X-sterren opvang is, droog en warm en je natje en je droogje waar een voedselbankklant nog jaloers op is?
[..]
Wat is er niet waar aan dan?
quote:
Dus die kennissen die mij vertellen dat de dagelijkse boodschappen minstens de helft goedkoper zijn dan hier zitten uit hun nek te lullen?
[..]
Ja.
quote:
tja, dat werd toch echt gezegd ..
[..]

[..]
[..]
Sinds wanneer is de mening van een Fok!user beleidsbepalend?
quote:
Persoonlijke ervaring in het AZC hier om de hoek.
[..]
Vreemde zaak dat de vergunningen zijn afgegeven, nog vreemder dat de ministerie van volksgezondheid nog niet heeft ingegrepen.
quote:
Goeie vraag, weet ik niet eigenlijk ..
maar zo iemand wordt eigenlijk medische hulp ontzegt als je hem plompverloren uitzet, en die ben je wettelijk verplicht te geven, de wet maakt in deze geen onderscheid naar status van de hulpbehoevende.
[..]
Er wordt toch geen enkele zieke uitgezet.
quote:
Nou zo humaan vind ik dat anders niet, die jaren onzekerheid, dat mag wat mij betreft wel wat korter ..
Dat kan alleen als er minder asielzoekers en strengere wetten zouden zijn b.v geen recht op beroep.
quote:
en dan dat al die tijd niets mogen doen, je handje op moeten houden, en daarna krijg je dat als een verwijt voor je voeten geworpen, terwijl je daar helemaal niets aan kan doen, ook niet bepaald humaan ..
Wie, Fok usertjes of de publieke opinie?
quote:
Het wordt gewoon gepresenteerd alsof een asielzoeker die verplichte inactiviteit wel tof vindt, lekker op onze kosten in een vakantieoord waar de Nederlander ¤ 500 per week voor neer telt, een langdurige vakantie of zo ..
[..]
Pardon, er zijn minstens een paar miljard mensen op deze aardbodem die graag met hen zouden willen ruilen.
quote:
Tja, maar ook dat werkt naar twee kanten, zorgvuldig kijken vergt tijd ..
En net pleitte je voor kortere tijden.
quote:
en zelfs dan nog, ik ken(de) 2 Somalische dames met een soortgelijk verhaal als Hirsi Magan Ali, besneden, uitgehuwelijkt en gevlucht, maar ja, die vertelden de waarheid in belabberd Engels en islamitische kleding, en die werden mooi terug gestuurd .. nooit meer wat van gehoord.
Wat wil je hier mee zeggen, ik heb van honderden mensen nooit meer wat gehoord sinds 2002 dat ik geremigreerd ben en NL is nog wel het land met de meeste internetaansluitingen ter wereld heb ik vernomen.
pi_75573390
quote:
Op zondag 13 december 2009 08:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vreemd als een Duitser dit zegt.
[..]

Er werd anders dit jaar nog uigebreid ingegaan met vele docu's over de val van de muur
omdat het precies 20 jaar geleden is gebeurd.
Tja, ik ben nu eenmaal niet zo 'nationalistisch', en als ik dat was voel ik me eerder Nederlander dan Duitser, zal wel te maken hebben met de discriminatie die ik in mijn jeugd heb ervaren dankzij mijn Joods uiterlijk. En dat in een land en door een volk dat zichzelf aan het kastijden was over wat ze daar hebben laten gebeuren een paar jaar eerder ..
en ik kijk weinig TV tegenwoordig
quote:
In jouw beleving misschien?

Als het zo verschrikkelijk bedroevend is zoals jij mij probeert wijs te maken verbaast het mij dat mensenrechtenorganisaties er nog niet op zitten. Evenals dat ministerie van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening, ministerie van volksgezondheid, brandpreventie, de keuringsdienst van waren enz. nergens te bekennen zijn. Een groot racistisch complot zeg ik je.
Ik zit er het laatste jaar niet meer zo met mijn neus bovenop, maar het laatste wat ik ervan heb gehoord is dat ze idd via de brandpreventie eindelijk wat hoognodige reparaties en verbouwingen mochten gaan uitvoeren .. maar die afvoerpijp is nog steeds niet vervangen
quote:
Wat is er niet waar aan dan?
Tja, ik weet niet wat jij gewend bent, maar de meeste mensen die ik ken zouden er in dat ding hier nog niet willen wonen als ze een riant salaris toe kregen
quote:
Ja.
Dus brood, groente en fruit ed zijn daar nu even duur als hier? Ik wist wel dat vlees vrij duur is, maar traditioneel zuurdesem brood was een schijntje volgens hun, en groente en fruit ook.
quote:
Sinds wanneer is de mening van een Fok!user beleidsbepalend?
Is dat niet de trend uit het gros van de posts hier, dat het 'luxe' is en wel wat soberder mag, ze krijgen maar van alles, het zijn allemaal gelukszoekers, men wil zelfs zieke mensen het land uit zetten, ze zijn immers uitgeprocedeerd en dat betekent: oprotten?
Natuurlijk is die ene user niet beleidsbepalend, zeker als die met zijn mening alleen zou staan, maar al die users bij elkaar gaan over een tijdje weer naar de stembus, en brengen hun stem dan uit op een politieke partij (of beweging) die daarop aansluit, en dat is dan dus wel beleidsbepalend.
quote:
Vreemde zaak dat de vergunningen zijn afgegeven, nog vreemder dat de ministerie van volksgezondheid nog niet heeft ingegrepen.
Daarvoor is het blijkbaar niet erg genoeg .. er staat een nood-chemisch toilet waarvoor je dan de sleutel moet halen voor als de gewone WC weer eens overloopt, en in de tussentijd gaat er weer zo'n ragger door de pijp heen .. het is behelpen maar met wat inventiviteit binnen de perken te houden. Er is gewoon geen geld om die pijpen te vervangen en wat ik ervan heb begrepen is het technisch ook niet zo makkelijk, alles moet open en alle leidingen opnieuw aangelegd.
quote:
Er wordt toch geen enkele zieke uitgezet.
Gelukkig niet. Maar heb je de reacties in dit topic wel gelezen? Mensen zat die vinden dat dat wel moet gebeuren. Een kleine greep uit de reacties van verschillende users.
quote:
En dat voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
[..]
[..]
Ik wil ze hier niet hebben laat ze maar lekker terug gaan.
[..]
[..]
En dat is dan op de eerst pagina alleen al (50 posts).
quote:
Dat kan alleen als er minder asielzoekers en strengere wetten zouden zijn b.v geen recht op beroep.
Tja, we zouden een stuk minder asielzoekers hebben als wij ons wat minder met het Midden-Oosten en wat meer met de Hoorn van Afrika zouden bemoeien, daar komt al jaren pakweg de helft van de asielzoekers vandaan
quote:
Wie, Fok usertjes of de publieke opinie?
Beiden
quote:
Pardon, er zijn minstens een paar miljard mensen op deze aardbodem die graag met hen zouden willen ruilen.
Tot ze zelf in die situatie zitten van jarenlang verplicht niets mogen doen .. dat verandert je perspectief.
Uiteraard is een veilig land nog steeds te prefereren boven een oorlog of structureel honger, maar jarenlang verplicht niets mogen doen om je situatie te verbeteren, je leven op pauze zetten in afwachting van een beslissing is ook slopend.
quote:
En net pleitte je voor kortere tijden.
Tja, aan de duur van sommige onderzoeken kan je mi niet tornen als je zorgvuldig wil zijn, maar geef die mensen de mogelijkheid iets zinvols te doen, geef hun een speciale status op de arbeidsmarkt zodat ze wel kunnen werken bvb. Niet alleen lijkt de tijd dan veel korter, maar je betaald je opvang, eten, verzekering etc ook zelf.
quote:
Wat wil je hier mee zeggen, ik heb van honderden mensen nooit meer wat gehoord sinds 2002 dat ik geremigreerd ben en NL is nog wel het land met de meeste internetaansluitingen ter wereld heb ik vernomen.
Het gaat dan ook niet om die honderden mensen die je in die tijd tegen bent gekomen, het gaat om de enkeling met wie je vriendschappelijk om bent gegaan en met wie je af hebt gesproken dat je contact zou houden.
En ja, de mogelijkheden zijn beperkter in Somalië, maar er kwam nog niet eens bericht van de veilige landing, de dames zijn hoogstwaarschijnlijk door hun families opgehaald en wat er daarna is gebeurd, tja, dat laat zich wel raden
pleased to meet you
pi_75581931
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Tenzij je op dat moment te ziek bent, dan krijg je een tijdelijke verblijfsvergunning
Dat is triest en geldverspilling. Uitgeproduceerd = uitgeproduceerd en als mensen dan een beetje lopen te hoesten kleden ze zich maar wat warmer aan voor hun grote reis huiswaarts.

De belastingbetaler draait weer op voor de medische kosten van een stel gelukszoekers die hier niet eens legaal verblijven.
pi_75585281
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:24 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ze laten hun zogenaamde rijkdom dus achter, en vluchten uit hun land.
Als echte vluchteling ben je al blij dat je er mag wonen, en eventueel mag blijven,
Dus als ze daar in rijkdom zouden leven,moeten wij dan maar hun hun rijkdom geven.
Alsof ze in hun eigen land nog zijn....

Wordt dat ergens beweerd? Nee, jij draait zaken om. Jij stelt dat asielzoekers maar genoegen moeten nemen met een tentje:
quote:

[..]

Goh...
En als iemand het daar niet mee eens is, dan is alles boven die tent "rijkdom"? En omdat het bij jou in de buurt in een voormalig ziekenhuis is, is dat a) de norm en b) een tegengestelde bewering "poep"?
pi_75587293
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is triest en geldverspilling. Uitgeproduceerd = uitgeproduceerd en als mensen dan een beetje lopen te hoesten kleden ze zich maar wat warmer aan voor hun grote reis huiswaarts.

De belastingbetaler draait weer op voor de medische kosten van een stel gelukszoekers die hier niet eens legaal verblijven.
Welk gedeelte van 'ze zijn legaal' begrijp je niet?

En zodat je even weet waarover je praat
quote:
Om in aanmerking te komen voor een verblijfsvergunning ‘medische noodsituatie’ dient de betrokkene zich in Nederland te bevinden en dient sprake te zijn van de situatie dat stopzetting van de medische behandeling een medische noodsituatie zal doen ontstaan. De medische behandeling kan niet plaatsvinden in het land van herkomst of ander land waarheen de betrokkene zich kan verwijderen. (Dit is een andere toets dan de toets of Nederland het meest aangewezen land is voor de medische behandeling). De medische behandeling ter voorkoming van het ontstaan van de medische noodsituatie zal naar verwachting langer duren dan één jaar. Ten aanzien van deze voorwaarden wordt door het IND advies ingewonnen bij het BMA. Vreemdelingen die (tijdens de procedure betreffende de verlening van een verblijfsvergunning vanwege een medische noodsituatie) een aanvraag indienen tot het verlenen van een terugkeervisum met als doel het afleggen van een bezoek aan het land van herkomst met een langere duur dan één maand, komen niet in aanmerking voor een verblijfsvergunning vanwege een medische noodsituatie. Onder medische noodsituatie wordt verstaan: De situatie waarbij betrokkene lijdt aan een stoornis, waarvan op basis van de huidige medisch-wetenschappelijke inzichten vast staat dat het achterwege blijven van behandeling op korte termijn zal leiden tot overlijden, invaliditeit of een andere vorm van ernstige geestelijke of lichamelijke schade.
http://www.terminal.nl/st(...)ay.asp?jurart_id=862

Maw, de regels om daarvoor in aanmerking te komen zijn best streng, het moet wel heel wat erger zijn dan dat kuchje waarmee jij loopt te schermen .. waar het op neer komt is dat je mensen letterlijk de dood of invaliditeit wil insturen. En tja, voor apen is dat misschien normaal, maar voor een zichzelf beschaafd noemend mens toch niet?
pleased to meet you
pi_75587846
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Welk gedeelte van 'ze zijn legaal' begrijp je niet?

En zodat je even weet waarover je praat
[..]

http://www.terminal.nl/st(...)ay.asp?jurart_id=862

Maw, de regels om daarvoor in aanmerking te komen zijn best streng, het moet wel heel wat erger zijn dan dat kuchje waarmee jij loopt te schermen .. waar het op neer komt is dat je mensen letterlijk de dood of invaliditeit wil insturen. En tja, voor apen is dat misschien normaal, maar voor een zichzelf beschaafd noemend mens toch niet?
Men dient het land direct te verlaten. Doet men dat niet, dan is men illegaal. Deze gelukszoekers zitten hier kennelijk nog en zijn dus illegaal.

Ik zou er voor willen pleiten om die regel direct af te schaffen. Mensen die geen legale verblijfstatus hebben, moeten gewoon zo snel mogelijk het land uit worden gezet. Liever vandaag dan morgen. Laat staan dat ze nog even mogen parasiteren op de Nederlandse medische zorg, betaald door de belastingbetaler.
pi_75589684
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:39 schreef moussie het volgende:

[..]

als je op dat moment te ziek bent, lig je in het ziekenhuis, en ben je geen verdere onderdak nodig lijkt mij
Twitch.tv/bensel15
pi_75589820
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:30 schreef Bensel het volgende:

[..]

als je op dat moment te ziek bent, lig je in het ziekenhuis, en ben je geen verdere onderdak nodig lijkt mij
Een militair die in Uruzgan gewond raakt wordt ook gewoon naar Nederland teruggevlogen. Een gelukszoeker kan dus ook best met het vliegtuig naar huis, ook al is hij/zij niet 100%.
pi_75591714
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een militair die in Uruzgan gewond raakt wordt ook gewoon naar Nederland teruggevlogen. Een gelukszoeker kan dus ook best met het vliegtuig naar huis, ook al is hij/zij niet 100%.
Tuurlijk joh, je stuurt iemand in een medische noodsituatie gewoon terug naar een gebied waar je weet dat die niet behandelt kan worden, gaat die maar dood of raakt die maar permanent gehandicapt .. so what, dat zal ze leren.
Evenveel minachting voor een mensenleven als sommige regimes in oostelijke richting .. of oh wacht, het zijn natuurlijk geen mensen, het zijn gelukszoekers, parasieten die niet anders willen dan op jouw zak teren, dus dan maakt het niet uit.
pleased to meet you
pi_75596989
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, je stuurt iemand in een medische noodsituatie gewoon terug naar een gebied waar je weet dat die niet behandelt kan worden, gaat die maar dood of raakt die maar permanent gehandicapt .. so what, dat zal ze leren.
Evenveel minachting voor een mensenleven als sommige regimes in oostelijke richting .. of oh wacht, het zijn natuurlijk geen mensen, het zijn gelukszoekers, parasieten die niet anders willen dan op jouw zak teren, dus dan maakt het niet uit.
medische noodsituatie ben je sowieso geen onderdak voor nodig. Dan lig je in het ziekenhuis namelijk. En als men weer beter is, kan men alsnog weg. Simpel zat zou je zeggen. waar het om gaat bij de post waar je op reageert zijn dingen als botbreuken etc.
Twitch.tv/bensel15
pi_75597149
Ik vind het doodnormaal dat een uitgeprocedeerde asielzoeker hier medische hulp ontvangt. Wanneer je dergelijke figuren terug zou sturen als Nederland zijnde, dan ben je geen haar beter dan de landen die wij allemaal zo verfoeien (zal geen namen noemen)
pi_75599821
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:44 schreef Bensel het volgende:

[..]

medische noodsituatie ben je sowieso geen onderdak voor nodig. Dan lig je in het ziekenhuis namelijk. En als men weer beter is, kan men alsnog weg. Simpel zat zou je zeggen. waar het om gaat bij de post waar je op reageert zijn dingen als botbreuken etc.
Huh, hoe kom je erbij dat het alleen om dingen gaat als botbreuken?
Het zou wel kunnen btw, want onbehandeld kan zo'n botbreuk idd wel zorgen voor permanente invaliditeit als het in het land van herkomst een puinhoop is en zo'n breuk niet goed behandeld kan worden.
En nee daarvoor lig je na het gipsen van het geheel niet in het ziekenhuis. Dus er moet wel opvang zijn, en liefst anders dan de opvangcentra van de gemeente die nu noodgedwongen nog langer open moeten blijven. En daar ging het nou juist om, die centra moeten dicht, die hadden al lang dicht moeten zijn, want te veel opvangplekken = aanzuiging .. toch?

Het gaat trouwens om pakweg 300 mensen per jaar, en als dat grotendeels simpele botbreuken zijn die 2 maanden later weg, dus ik snap het probleem niet echt? Deze mensen werden hoe dan ook al geholpen voor ze uitgezet werden, alleen de opvang moet anders .. het kostenplaatje op zich verandert weinig, alleen de vorm van opvang
pleased to meet you
pi_75599960
quote:
Op zondag 13 december 2009 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het doodnormaal dat een uitgeprocedeerde asielzoeker hier medische hulp ontvangt. Wanneer je dergelijke figuren terug zou sturen als Nederland zijnde, dan ben je geen haar beter dan de landen die wij allemaal zo verfoeien (zal geen namen noemen)
De spoedcursus ethiek werd al eerder aangeraden .. schijnbaar hebben sommigen daar geen kaas van gegeten.

Apen .. simple as that, best wel intelligent maar op sociaal niveau net apen
pleased to meet you
pi_75603187
Natuurlijk moet iemand medische hulp krijgen als iemand dit nodig heeft. Dat staat voor mij buiten kijf. Het probleem met asielzoekers is, dat het een nooit stoppende stroom mensen betekent. Het liefst zou ik de hele wereld helpen als ik dat zou kunnen, maar daar zit nu net het probleem. Dit landje zit wat mij betreft eigenlijk te vol met zijn 17 miljoen mensen. Je zal toch ergens een grens moeten trekken. De ruimte, financiele middelen, huisvesting ontbreken en we hebben ook geen banen voor deze mensen. We zouden enkel nog mensen moeten binnenlaten uit oorlogsgebieden met een tijdelijke verblijfsvergunning, waarbij de afspraak wordt gemaakt dat ze gelijk weer teruggaan als de regering het rustig genoeg vindt in het land van herkomst.
  † In Memoriam † maandag 14 december 2009 @ 07:51:56 #224
137949 Disana
pi_75603222
quote:
Op maandag 14 december 2009 07:45 schreef Big-Ern het volgende:
Natuurlijk moet iemand medische hulp krijgen als iemand dit nodig heeft. Dat staat voor mij buiten kijf. Het probleem met asielzoekers is, dat het een nooit stoppende stroom mensen betekent. Het liefst zou ik de hele wereld helpen als ik dat zou kunnen, maar daar zit nu net het probleem. Dit landje zit wat mij betreft eigenlijk te vol met zijn 17 miljoen mensen. Je zal toch ergens een grens moeten trekken. De ruimte, financiele middelen, huisvesting ontbreken en we hebben ook geen banen voor deze mensen. We zouden enkel nog mensen moeten binnenlaten uit oorlogsgebieden met een tijdelijke verblijfsvergunning, waarbij de afspraak wordt gemaakt dat ze gelijk weer teruggaan als de regering het rustig genoeg vindt in het land van herkomst.
Irakezen gaan inmiddels weer uitgewezen worden zoals ook gebeurt in ons omringende landen. Dit terwijl de UNHCR stelt dat het niet overal in Irak veilig is.
pi_75603897
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:09 schreef moussie het volgende:

[..]

De spoedcursus ethiek werd al eerder aangeraden .. schijnbaar hebben sommigen daar geen kaas van gegeten.

Apen .. simple as that, best wel intelligent maar op sociaal niveau net apen
denk dat jullie ook weleens een spoedcursus ethiek mogen gaan volgen. Want de asielzoekers komen hier vaak ook om economische redenen. de zogeheten uitzuigers. Al het geld wat daar aan besteed word, kan bijvoorbeeld niet aan noodlijdende nederlanders uitgegeven worden. Erg sociaal om aan deze mensen geld te willen uitgeven, maar ethisch is het niet verantwoord. (je geeft hulp aan mensen die het niet nodig zijn)

Dit is een regeling die geld voor mensen die al uitgeprocedeerd zijn. Natuurlijk is het logisch dat ernstig zieke mensen medische zorg krijgen, maar ik snap het nut niet van het onderdak krijgen. Als je zo ziek bent, lig je in het ziekenhuis. Een gebroken been of vergelijkbaars is mijns inziens geen reden om onderdak te krijgen na het gipsen. Die mensen kunnen gewoon uitgezet worden mijns inziens.

De werkelijkheid zal als volgt zijn echter: de asielzoeker die uitgeprocedeerd is, zal zich beroepen op het medische zorgrecht. Hij/zij zal gekeurd worden door een arts van het COA. Over het algemeen zal er niks bijzonders zijn, maar soms willen artsen zich nog weleens laten verleiden door een zielig verhaal (zeker als de arts links is). gevolg, er word medische zorg gelevert aan een patient die het niet nodig is, de asielzoeker kan z'n uitzetting steeds langer uitrekken. bevalt de uitslag van de dokter niet, word er uiteraard een procedure gestart tegen de dokter, waardoor de asielzoeker nog langer kan blijven. Rekken is het devies van de gemiddelde asielzoeker. Want van uitstel, komt afstel. Zoals al aangetoond is met het generaal pardon.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 14 december 2009 @ 11:09:06 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75606817
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:59 schreef Bensel het volgende:

Over het algemeen zal er niks bijzonders zijn, maar soms willen artsen zich nog weleens laten verleiden door een zielig verhaal (zeker als de arts links is).
whahah uhmmm sorry hier moest ik echt hard om lachen, maar het is best zielig om met zoveel haat te zitten eigenlijk
  maandag 14 december 2009 @ 11:23:52 #227
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75607253
quote:
Over het algemeen zal er niks bijzonders zijn, maar soms willen artsen zich nog weleens laten verleiden door een zielig verhaal (zeker als de arts links is).
Ik vraag daarom ook altijd principieel naar rechtshandige artsen.
pi_75607939
quote:

[..]

denk dat jullie ook weleens een spoedcursus ethiek mogen gaan volgen. Want de asielzoekers komen hier vaak ook om economische redenen. de zogeheten uitzuigers. Al het geld wat daar aan besteed word, kan bijvoorbeeld niet aan noodlijdende nederlanders uitgegeven worden. Erg sociaal om aan deze mensen geld te willen uitgeven, maar ethisch is het niet verantwoord. (je geeft hulp aan mensen die het niet nodig zijn)
Krijgen we dat koekje van de bejaarde weer? Zoals ik eerder al zei, ga die maar bij die graaiers in de onnodige toplagen in de zorg halen.
quote:
Dit is een regeling die geld voor mensen die al uitgeprocedeerd zijn. Natuurlijk is het logisch dat ernstig zieke mensen medische zorg krijgen, maar ik snap het nut niet van het onderdak krijgen. Als je zo ziek bent, lig je in het ziekenhuis. Een gebroken been of vergelijkbaars is mijns inziens geen reden om onderdak te krijgen na het gipsen. Die mensen kunnen gewoon uitgezet worden mijns inziens.
Dus je gaat eerst vanuit het niets stellen dat het bij deze medische noodsituaties om gebroken botten gaat, om daarna te constateren dat die geen opvang nodig hebben? Alles andere ligt immers in het ziekenhuis, volgens jou. Dat ziekenhuizen mensen al jaren en zelfs na zware operaties asap ontslagen en dat je thuis maar verder moet genezen is je zeker ontgaan, zo'n dag in het ziekenhuis is namelijk niet alleen akelig duur, je houdt ook nog eens een bed bezet waardoor iemand anders langer op zijn operatie moet wachten.
En nee, je kan iemand met gebroken botten niet zo maar uitzetten, dat hangt van de breuk zelf af, soms moet er zelfs een speciaal open gipsverband worden gezet voor een vlucht, ivm zwellingen. En of de vliegtuigmaatschappij het toestaat, en of er in het land van aankomst verder behandelt kan worden, mocht het niet goed gaan tijdens de vlucht
quote:
De werkelijkheid zal als volgt zijn echter: de asielzoeker die uitgeprocedeerd is, zal zich beroepen op het medische zorgrecht. Hij/zij zal gekeurd worden door een arts van het COA. Over het algemeen zal er niks bijzonders zijn, maar soms willen artsen zich nog weleens laten verleiden door een zielig verhaal (zeker als de arts links is). gevolg, er word medische zorg gelevert aan een patient die het niet nodig is, de asielzoeker kan z'n uitzetting steeds langer uitrekken. bevalt de uitslag van de dokter niet, word er uiteraard een procedure gestart tegen de dokter, waardoor de asielzoeker nog langer kan blijven. Rekken is het devies van de gemiddelde asielzoeker. Want van uitstel, komt afstel. Zoals al aangetoond is met het generaal pardon.
En nu kom je weer met een zo uit je duim gezogen doom-scenario, 'zal als volgt zijn echter' ..
Je hebt het gedeelte gemist waarin staat dat dit altijd al zo gaat, de uitgeprocedeerde asielzoeker beroept zich al jaren op de medische noodsituatie?
Maar nu dat de opvang anders geregeld moet worden omdat de opvangcentra van de gemeenten eindelijk dicht moeten, nu gaat het ineens mis? Nu trappen de artsen ineens wel in zielige verhalen en de IND gaat er zonder verder onderzoek in mee? Wat een onzin .. de criteria zijn niet verandert, er moet alleen andere opvang komen, that's all ..
pleased to meet you
pi_75618961
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is de Nederlandse belastingbetaler niet aan te rekenen dat men er in andere landen een puinhoop van maakt...
pi_75631069
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is de Nederlandse belastingbetaler niet aan te rekenen dat men er in andere landen een puinhoop van maakt...
Is het de Irakees aan te rekenen dat westerse troepen van zijn land een puinhoop maken, is het de Somaliër aan te rekenen dat de voormalige bezetter hun met een puinhoop opzadelt waar je u tegen zegt? Wat dat laatste betreft, is er eigenlijk ook maar een land waar het geen hommeles is nadat de Britten vertrokken waren?
pleased to meet you
pi_75631496
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus omdat een deel van jouw centen in de staatskas belandt, mag jij het lot van andere bepalen? Ik vind dat nogal wat.
pi_75631506
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Is het de Irakees aan te rekenen dat westerse troepen van zijn land een puinhoop maken, is het de Somaliër aan te rekenen dat de voormalige bezetter hun met een puinhoop opzadelt waar je u tegen zegt? Wat dat laatste betreft, is er eigenlijk ook maar een land waar het geen hommeles is nadat de Britten vertrokken waren?

Je kan toch niet de halve wereld (helaas) geen beter leven geven als Nederland zijnde? Het moet toch een keer genoeg zijn? het is toch ook geen oplossing om half Afrika en het halve Oostblok hier te hebben?
pi_75631751
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:18 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Je kan toch niet de halve wereld (helaas) geen beter leven geven als Nederland zijnde? Het moet toch een keer genoeg zijn? het is toch ook geen oplossing om half Afrika en het halve Oostblok hier te hebben?
Klopt. Maar het nieuwsbericht waar dit topic op is gebouwd rept over asielzoekers die hier tijdelijk worden opgevangen zolang hun ziekte of verwonding nog niet is genezen. Nadien worden zij alsnog het land uitgeknikkerd.
pi_75639795
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Maar het nieuwsbericht waar dit topic op is gebouwd rept over asielzoekers die hier tijdelijk worden opgevangen zolang hun ziekte of verwonding nog niet is genezen. Nadien worden zij alsnog het land uitgeknikkerd.

Je bedoelt dat ze nadien gewoon verdwijnen in de illegaliteit. En raad eens? Illegalen krijgen net zoveel medische zorg als zorgpremiebetalers.
pi_75642411
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 07:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze nadien gewoon verdwijnen in de illegaliteit. En raad eens? Illegalen krijgen net zoveel medische zorg als zorgpremiebetalers.
Dat is het hele probleem idd.
We hebben niet alleen de legalen hier maar ook de illegalen. En met elkaar is dat een grote groep, die allemaal ten koste komen van de samenleving.
pi_75644751
quote:

[..]

quote:
Vanaf 1 januari 2009 is er een gewijzigde regeling voor de financiering van zorg aan illegalen. Deze regeling komt in de plaats van de tot dan toe bestaande Regeling Stichting Koppeling.

Wat beoogt de Regeling Financiering zorg aan illegalen?
De regeling biedt eerstelijnszorgverleners en kraamzorginstellingen een financieel vangnet. Alleen als een illegaal in Nederland verblijvende patiënt niet kan betalen (ook niet via een betalingsregeling of door derden) is de regeling van toepassing.

Voor alle duidelijkheid: Regeling Financiering Zorg aan illegalen is geen verzekering en biedt evenmin gratis gezondheidszorg. Tegenover het recht op zorg staat immers voor iedereen, ongeacht nationaliteit of verblijfsstatus, de plicht tot betalen.
http://www.regiotwente.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=760&Itemid=140

Tja, en je wil natuurlijk niet dat er een illegaal met open TBC oid rondloopt, niet waar?
pleased to meet you
pi_75644844
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem idd.
We hebben niet alleen de legalen hier maar ook de illegalen. En met elkaar is dat een grote groep, die allemaal ten koste komen van de samenleving.
Dus omdat er illegalen rondlopen wil je zieke legalen maar het land uit zetten .. je wil liefst eigenlijk niemand helpen, laat maar verrekken op straat, als het maar niet in mijn straat is?
En daarna op je borst kloppen zeker, wat zijn wij hier in het westen toch beschaafd vergeleken met 'hunnie' ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 15 december 2009 @ 11:48:12 #238
137949 Disana
pi_75644890
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:43 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

http://www.regiotwente.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=760&Itemid=140

Tja, en je wil natuurlijk niet dat er een illegaal met open TBC oid rondloopt, niet waar?
Ach, uiteindelijk is het natuurlijk ook gewoon eigenbelang. Niemand wil vrouwen in barensnood midden op een kruispunt zien, of mensen die een gebroken been achter zich aan slepen. Dan regent het ook weer klachten.
pi_75645264
quote:

[..]

Het is ook nooit goed he? Beter kunnen we die mensen gelijk tegen de muur zetten, is het niet?
pi_75645677
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus omdat er illegalen rondlopen wil je zieke legalen maar het land uit zetten .. je wil liefst eigenlijk niemand helpen, laat maar verrekken op straat, als het maar niet in mijn straat is?
En daarna op je borst kloppen zeker, wat zijn wij hier in het westen toch beschaafd vergeleken met 'hunnie' ..
Waar haal je het toch allemaal vandaan.
Over verdraaien van een post gesproken.
pi_75648216
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waar haal je het toch allemaal vandaan.
Over verdraaien van een post gesproken.
Weet je wat dat ding is aan het eind van mijn zin? Kijk hier staat die dus nu ook, over het algemeen impliceert dat dat het een vraag is.

En ja, ik heb al je reacties wel gelezen, je hebt het wel over de piëteit, ook dat heb ik gelezen. Je hebt pro forma even dit neergezet: 'Je laat geen mensen op straat zwerven, zeker geen zieke mensen', maar daarna suggereer je achter elkaar dat er ineens op riante schaal misbruik gemaakt gaat worden, dat het te duur is want het koekje van de bejaarde etc etc .. dus wat wil je nu eigenlijk zeggen?
pleased to meet you
pi_75648381
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Weet je wat dat ding is aan het eind van mijn zin? Kijk hier staat die dus nu ook, over het algemeen impliceert dat dat het een vraag is.

En ja, ik heb al je reacties wel gelezen, je hebt het wel over de piëteit, ook dat heb ik gelezen. Je hebt pro forma even dit neergezet: 'Je laat geen mensen op straat zwerven, zeker geen zieke mensen', maar daarna suggereer je achter elkaar dat er ineens op riante schaal misbruik gemaakt gaat worden, dat het te duur is want het koekje van de bejaarde etc etc .. dus wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Dus jij weet wat ik 'pro forma' opschrijf en wat niet? Knap van je.
Dat er op riante schaal misbruik gemaakt wordt is heel Nederland al duidelijk, en dat weet jij ook dondersgoed.Alleen vindt jij het niet erg, en ik vind het wél erg.
pi_75648678
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed he? Beter kunnen we die mensen gelijk tegen de muur zetten, is het niet?
nee, uitzetten nadat ze hun medische zorg gehad hebben. Maar ze dienen enkel die medische zorg te krijgen als ze het ECHT nodig zijn en er ECHT geen andere manier is. Ze zijn uitgeprocedeerd, en hadden al uitgezet moeten worden eigenlijk. Ze hebben gewoon niet dezelfde burgerrechten in dit land als ze uitgeprocedeerd zijn. En dat is op zich ook logisch. Wij zijn al vrij lang netjes geweest tegen ze, door ze onderdak en geld te geven tijdens hun lopende asielaanvraag. Als ze dan uitgeprocedeerd zijn, dienen ze zo snel mogelijk uitgezet te worden.

Natuurlijk, mensen die ernstig ziek zijn dienen opgevangen te worden, maar van een dergelijke regeling als deze word gewoon al snel misbruik gemaakt. Is het niet door de asielzoeker zelf (zodra het proces afgelopen is meteen naar de arts van de COA lopen om te melden dat hij/zij toch echt niet terugkan wegens eem of andere moeilijk te vinden ziekte), dan word het wel gedaan door mensen die enorm begaan zijn met asielzoekers ("weet je wat jij zou moeten doen? aanvragen of je in aanmerking komt voor opvang voor zieken, zeg maar dat je psychisch erg in de war bent ofzo"). dat moet ten aller tijde voorkomen worden, omdat je dan steeds meer problemen krijgt met mensen die in de illegaliteit verdwijnen.
Twitch.tv/bensel15
  † In Memoriam † dinsdag 15 december 2009 @ 13:49:09 #244
137949 Disana
pi_75648767
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:46 schreef Bensel het volgende:

[..]

nee, uitzetten nadat ze hun medische zorg gehad hebben.
En dat gebeurt ook.
pi_75648950
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:49 schreef Disana het volgende:

[..]

En dat gebeurt ook.
misschien moet je een post verder lezen dan enkel de eerste zin.
Twitch.tv/bensel15
  † In Memoriam † dinsdag 15 december 2009 @ 13:57:02 #246
137949 Disana
pi_75648978
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:56 schreef Bensel het volgende:

[..]

misschien moet je een post verder lezen dan enkel de eerste zin.
Je gaat er in de rest van je betoog van uit dat er niet oordeelkundig naar gekeken wordt.
pi_75649618
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Je gaat er in de rest van je betoog van uit dat er niet oordeelkundig naar gekeken wordt.
zo vreemd is dat niet. Want er werken mensen. En vaak mensen die sowieso al begaan zijn met asielzoekers. Mensen die dus niet volledig objectief kijken, maar ook subjectieve verhalen laten meespelen in hun beslissingen. Daarvan zijn voorbeelden genoeg te vinden.
Twitch.tv/bensel15
  † In Memoriam † dinsdag 15 december 2009 @ 14:19:47 #248
137949 Disana
pi_75649658
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:18 schreef Bensel het volgende:

[..]

zo vreemd is dat niet. Want er werken mensen. En vaak mensen die sowieso al begaan zijn met asielzoekers. Mensen die dus niet volledig objectief kijken, maar ook subjectieve verhalen laten meespelen in hun beslissingen. Daarvan zijn voorbeelden genoeg te vinden.
Ziekte en invaliditeit zijn echter niet subjectief. Tenzij je artsen ook betrekt in je twijfel.
pi_75650015
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch wel heel erg knap dat je dat uit mijn post haalt. Chapeau, je hebt je roeping als raketgeleerde gemist.
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:54:29 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75650925
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:18 schreef Bensel het volgende:

[..]

ik ben benieuwd dan... noem er eens eentje...
pi_75651614
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:54 schreef Re het volgende:

[..]

ik ben benieuwd dan... noem er eens eentje...
Eentje? Er werken duizenden mensen in de asielindustrie en die staan écht niet in de rij om hun baantje te verliezen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:28:57 #252
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75652183
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Eentje? Er werken duizenden mensen in de asielindustrie en die staan écht niet in de rij om hun baantje te verliezen.
gaat erom dat ik graag bewijs wil zien dat een linkse arts andere beslissingen neemt dan een rechtse arts...

wat gewoon complete bullshit is... dus gewoon een voorbeeldje zou wel tof zijn ander mag dit soort subjectieve bullshit gewoon genegeerd worden
pi_75652478
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:28 schreef Re het volgende:

[..]

gaat erom dat ik graag bewijs wil zien dat een linkse arts andere beslissingen neemt dan een rechtse arts...

wat gewoon complete bullshit is... dus gewoon een voorbeeldje zou wel tof zijn ander mag dit soort subjectieve bullshit gewoon genegeerd worden
Ik zal opletten als ze de volgende keer van de daken gaan schreeuwen hoe overbodig ze wel zijn.
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:37:44 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75652534
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik zal opletten als ze de volgende keer van de daken gaan schreeuwen hoe overbodig ze wel zijn.
is goed, maar je hebt erdus verder weinig op te zeggen, maar moest dit natuurlijk nog wel even melden
pi_75654180
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Ziekte en invaliditeit zijn echter niet subjectief. Tenzij je artsen ook betrekt in je twijfel.
ja, ook artsen zijn slechts mensen, en ook artsen kunnen subjectief zijn. Als er bij hun een asielzoeker komt met een verzonnen ziektebeeld, en hij komt erachter, dan kan hij alsnog beslissen om ze te verwijzen, om ze te helpen in dit land te blijven. Bovendien zullen ze liever het zekere voor het onzekere nemen, want als een asielzoeker die overlijdt omdat je dacht dat het een verzinsel was is, dan ben je goed de sjaak. Dus ik zie best mensen door die screening heen komen die er niet door hadden moeten komen. waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.

Want men wil het moment van terugkeren zo lang mogelijk uitstellen, liefst tot een nieuw generaal pardon of een ander soort regeling.
Als ze dan ook nog een regeling hebben dat ze daarna onderdak kunnen krijgen na of tijdens een ziekte, weet je zeker dat ze het sowieso zullen proberen het op die manier uit te stellen. Dat is op zich ook logisch, maar mijns inziens niet wenselijk vanwege de extra stroom asielzoekers, waardoor het voor de dokters moeilijker is het kaf van het koren te scheiden. Het gaat dus wellicht ook ten koste van de asielzoeker die WEL dringend hulp nodig heeft.
Twitch.tv/bensel15
pi_75654632
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:37 schreef Re het volgende:

[..]

is goed, maar je hebt erdus verder weinig op te zeggen, maar moest dit natuurlijk nog wel even melden
Joh, je denkt toch niet dat dergelijke gegevens op straat liggen of wel?

Het kan ook zijn dat jij zo verschrikkelijk eerlijk bent dat je je bij je baas gaat melden als je overbodig bent zodat je op straat komt te staan. Maar eerlijk is eerlijk, iets zegt mij dat je dat nooit zal doen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:29:18 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75654729
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Joh, je denkt toch niet dat dergelijke gegevens op straat liggen of wel?

Het kan ook zijn dat jij zo verschrikkelijk eerlijk bent dat je je bij je baas gaat melden als je overbodig bent zodat je op straat komt te staan. Maar eerlijk is eerlijk, iets zegt mij dat je dat nooit zal doen.
ik zie niet in waarom een arts overbodig zou zijn, genoeg werk te doen. En ja, als ik overbodig zou zijn op mijn huidige werk dan zorg ik er wel voor dat ik wat anders ga doen... maar ik zie gewoon niet in wat dat met politieke kleur te maken heeft
pi_75660311
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus jij weet wat ik 'pro forma' opschrijf en wat niet? Knap van je.
Op het moment zelf weet ik dat uiteraard niet, maar uit je latere reacties blijkt dat wel.
quote:
Dat er op riante schaal misbruik gemaakt wordt is heel Nederland al duidelijk, en dat weet jij ook dondersgoed.Alleen vindt jij het niet erg, en ik vind het wél erg.
Waar zeg ik dat ik misbruik niet erg vind? Daarvan zou ik dan toch graag een quote willen zien.
Ik stel alleen dat deze regeling al jaren bestaat, het enige dat er verandert is waar die mensen in die tijd opgevangen worden, maar ineens staat dus die hele regeling ter discussie blijkbaar. Want hé, ze zijn toch uitgeprocedeerd, stelt dat soms helemaal niets meer voor?

En er komt werkelijk van alles langs, van (vermeend) misbruik tot hoe duur het allemaal is, zelfs de integriteit van de arts wordt in twijfel getrokken .. dat diezelfde artsen vorig jaar driekwart van de aanvragen hebben afgewezen wordt gewoon genegeerd. Er zouden er eventueel een paar tussen kunnen zitten waar geen sprake is van een medische noodsituatie, en al heb je geen bewijs daarvoor, alleen al op grond daarvan moet het blijkbaar maar afgeschaft worden voor iedereen?

Waar het op neer komt is dat men hier blijkbaar een humane regeling wil gaan afschaffen omdat er misbruik van gemaakt zou kunnen worden, en omdat het (teveel) geld kost .. dat zoiets betekent dat je die mensen de dood of invaliditeit instuurt is voor sommigen hier blijkbaar volkomen irrelevant, en dat vind ik dieptreurig.
pleased to meet you
pi_75660528
Hoe ziek moeten ze zijn?

Voordat je het weet zie je in de weilanden van Brabant allerlei uitgeprocedeerde asielzoekers op hun knieen tussen de schapen en de geiten kruipen; drastig op zoek naar de Q-koorts!
pi_75668148
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Op het moment zelf weet ik dat uiteraard niet, maar uit je latere reacties blijkt dat wel.
[..]

Waar zeg ik dat ik misbruik niet erg vind? Daarvan zou ik dan toch graag een quote willen zien.
Ik stel alleen dat deze regeling al jaren bestaat, het enige dat er verandert is waar die mensen in die tijd opgevangen worden, maar ineens staat dus die hele regeling ter discussie blijkbaar. Want hé, ze zijn toch uitgeprocedeerd, stelt dat soms helemaal niets meer voor?

En er komt werkelijk van alles langs, van (vermeend) misbruik tot hoe duur het allemaal is, zelfs de integriteit van de arts wordt in twijfel getrokken .. dat diezelfde artsen vorig jaar driekwart van de aanvragen hebben afgewezen wordt gewoon genegeerd. Er zouden er eventueel een paar tussen kunnen zitten waar geen sprake is van een medische noodsituatie, en al heb je geen bewijs daarvoor, alleen al op grond daarvan moet het blijkbaar maar afgeschaft worden voor iedereen?

Waar het op neer komt is dat men hier blijkbaar een humane regeling wil gaan afschaffen omdat er misbruik van gemaakt zou kunnen worden, en omdat het (teveel) geld kost .. dat zoiets betekent dat je die mensen de dood of invaliditeit instuurt is voor sommigen hier blijkbaar volkomen irrelevant, en dat vind ik dieptreurig.
driekwart betekend altijd nog een kwart wel. Maar goed, er word weer van alles geimpliceerd en verdraait. Het gaat niet enkel om de noodsituatie, maar voornamelijk om in aanmerking te komen voor opvang daarna. Daar ging mij post over. Niet over de medische noodsituatie an sich. Nodige zorg dient gegeven te worden, maar enkel het hoogstnodige. Zodra degene ontslagen word uit het ziekenhuis kun je er van uit gaan dat degene stabiel genoeg is om weer terug te kunnen

vraag jezelf eens af: wat voldoet niet aan de huidige situatie? waarom dient men nu ineens onderdak te regelen? Is er iets verandert waardoor het ineens anders moet dan al die jaren dat het zonder die opvang ook goed ging?
Twitch.tv/bensel15
pi_75673424
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:00 schreef Luna3 het volgende:
Hoe ziek moeten ze zijn?

Voordat je het weet zie je in de weilanden van Brabant allerlei uitgeprocedeerde asielzoekers op hun knieen tussen de schapen en de geiten kruipen; drastig op zoek naar de Q-koorts!

Als een zwaargewonde militair vanuit Uruzgan naar Nederland gevlogen kan worden, dan kan een asielzoeker met Q-koorts ook op reis.
pi_75673592
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:00 schreef Luna3 het volgende:
Hoe ziek moeten ze zijn?

Tja.
Zou kunnen.
Als ze allemaal zo'n verknipte geest hadden als jij.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75674071
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 21:54 schreef Bensel het volgende:
driekwart betekend altijd nog een kwart wel. Maar goed, er word weer van alles geimpliceerd en verdraait. Het gaat niet enkel om de noodsituatie, maar voornamelijk om in aanmerking te komen voor opvang daarna. Daar ging mij post over. Niet over de medische noodsituatie an sich. Nodige zorg dient gegeven te worden, maar enkel het hoogstnodige. Zodra degene ontslagen word uit het ziekenhuis kun je er van uit gaan dat degene stabiel genoeg is om weer terug te kunnen.
De zorg beperkt zich tot gevallen waarin sprake is van levensgevaar, gevaar op invaliditeit of andere permanente schade, dat lijkt mij hoognodig genoeg. En hoe jullie aan het idee komen dat iemand zodra die uit het ziekenhuis ontslagen wordt wel op een vliegtuig gezet kan worden is mij een raadsel. Dat je stabiel genoeg bent om uit het ziekenhuis te worden ontslagen betekent niet automatisch dat je ook fit genoeg bent om op een vliegtuig te stappen, het zou zelfs zo maar kunnen dat er nog een drain uit je lijf hangt, bvb
quote:
vraag jezelf eens af: wat voldoet niet aan de huidige situatie? waarom dient men nu ineens onderdak te regelen? Is er iets verandert waardoor het ineens anders moet dan al die jaren dat het zonder die opvang ook goed ging?
Het enige wat ik me afvraag is of jij überhaupt weet waarover je praat ..

Wat niet voldoet aan de huidige situatie? Ze zitten in gemeentelijke centra die al lang gesloten hadden moeten zijn, daarom dient men ander onderdak te regelen .. je insteek dat er al die jaren geen opvang was klopt niet.
pleased to meet you
pi_75674100
quote:
Op woensdag 16 december 2009 00:29 schreef Kees22 het volgende:
Tja.
Zou kunnen.
Als ze allemaal zo'n verknipte geest hadden als jij.
Hee, een bekende van me hier?! Gezellig.
pi_75676331
quote:
Op woensdag 16 december 2009 00:49 schreef moussie het volgende:
Wat niet voldoet aan de huidige situatie? Ze zitten in gemeentelijke centra die al lang gesloten hadden moeten zijn, daarom dient men ander onderdak te regelen .. je insteek dat er al die jaren geen opvang was klopt niet.
Dus, toch naar het Hilton hotel?

Ik was al gestopt over het slap geklets van de opvang maar nu zal ik het wat minder nuanceren.

De tijdelijke opvang in de "vakantiehuisjes" voldoet prima. Voor de mensenrechtenorganisaties blijkbaar ook. Jij komt met een (drog)reden op de proppen dat de toiletten constant verstopt zijn door te kleine capaciteit terwijl de totaalcapaciteit van de afvoeren heus wel berekend is. Waar waarschijnlijk geen rekening mee is gehouden dat de asielzoekers meestal uit landen komen waar het woord gesloten riolering niet eens bestaat. Veel van die gasten denken misschien zelfs dat op een magische manier niet alleen drollen en pies maar ook het huisvuil, luiers, maandverband, inlegkruisjes en dies meer in het donkere gat van de poepdoos spoorloos verdwijnt.

Enneh, als je mij niet gelooft, vraag het maar eens na bij een ontstoppingsbedrijf. Je wilt niet weten wat er zoal door die dunne buizen gaat wat voor drollen is bedoeld.
pi_75681618
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dus, toch naar het Hilton hotel?
Als we het niet kunnen redden met argumenten gaan we het maar weer in het absurde trekken?
quote:
Ik was al gestopt over het slap geklets van de opvang maar nu zal ik het wat minder nuanceren.

De tijdelijke opvang in de "vakantiehuisjes" voldoet prima. Voor de mensenrechtenorganisaties blijkbaar ook. Jij komt met een (drog)reden op de proppen dat de toiletten constant verstopt zijn door te kleine capaciteit terwijl de totaalcapaciteit van de afvoeren heus wel berekend is. Waar waarschijnlijk geen rekening mee is gehouden dat de asielzoekers meestal uit landen komen waar het woord gesloten riolering niet eens bestaat. Veel van die gasten denken misschien zelfs dat op een magische manier niet alleen drollen en pies maar ook het huisvuil, luiers, maandverband, inlegkruisjes en dies meer in het donkere gat van de poepdoos spoorloos verdwijnt.

Enneh, als je mij niet gelooft, vraag het maar eens na bij een ontstoppingsbedrijf. Je wilt niet weten wat er zoal door die dunne buizen gaat wat voor drollen is bedoeld.
Nou nee, die totale afvoercapaciteit is dus te krap berekend, van daar dat het om de haverklap misgaat, dat is helemaal uitgezocht. Dacht je nou echt dat de mensen die daar werken achterlijk zijn of zo, dat zij niet precies hetzelfde konden bedenken als jij?
pleased to meet you
pi_75683759
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Als we het niet kunnen redden met argumenten gaan we het maar weer in het absurde trekken?
[..]
Zo zie jij dat of je wilt het op die manier zien. Argumenten genoeg gegeven en als je meent dat de huurwoningen te kust en te keur voor het oprapen of uitzoeken liggen voor mensen die nog maar enkele dagen of weken officiëel in NL aanwezig zullen zijn heb je aardig liggen slapen. Je weet wel wat 'tijdelijk' is of niet? Dus blijft er niet veel meer over dan hotels.
quote:
Nou nee, die totale afvoercapaciteit is dus te krap berekend, van daar dat het om de haverklap misgaat, dat is helemaal uitgezocht. Dacht je nou echt dat de mensen die daar werken achterlijk zijn of zo, dat zij niet precies hetzelfde konden bedenken als jij?
Met alle respect maar daar geloof ik bitter weinig van bezien in het licht dat volksgezondheid de deur niet op slot draait.
pi_75685325
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zo zie jij dat of je wilt het op die manier zien. Argumenten genoeg gegeven en als je meent dat de huurwoningen te kust en te keur voor het oprapen of uitzoeken liggen voor mensen die nog maar enkele dagen of weken officiëel in NL aanwezig zullen zijn heb je aardig liggen slapen. Je weet wel wat 'tijdelijk' is of niet? Dus blijft er niet veel meer over dan hotels.
Want er kunnen geen aantal woningen gehuurd worden hiervoor, er kunnen geen contracten gesloten worden voor bewoning tijdens leegstand, evtl zelfs speciale tarieven afspreken met kleine hotels en pensioenen die anders buiten het seizoen gesloten zouden zijn en hierdoor nu wel inkomsten hebben?
Juist omdat de opvang tijdelijk is kan je met dat soort dingen werken.
quote:
Met alle respect maar daar geloof ik bitter weinig van bezien in het licht dat volksgezondheid de deur niet op slot draait.
Als die mensen ergens naar toe hadden gekund had dat echt wel gebeurd, het is opgelost (als je dat zo wil noemen) met het plaatsen van chemische toiletten en een lagere bezetting
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')