Nee, natuurlijk niet, maar op deze manier heeft procederen toch geen zin meer? Nu kan iedereen zich ziek melden bij dreigende uitzetting.quote:Op maandag 7 december 2009 20:35 schreef remlof het volgende:
Wou je ze in het park laten slapen dan?
Voor de uitzetting definitief is gok ik.quote:Op maandag 7 december 2009 20:33 schreef Lavenderr het volgende:
Begrijp niet zo goed wat Albayrak bedoelt met 'op tijd hun medisch dossier overdragen'. Voor 31 december?
Met mogelijk een medische grond voor verblijfsvergunning, die door een arts van de IND wordt gecontroleerd.quote:Weer 15 miljoen vrijgemaakt. En dat voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
Nederland wordt dadelijk het midden-oosten van de wereldquote:Op maandag 7 december 2009 20:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar op deze manier heeft procederen toch geen zin meer? Nu kan iedereen zich ziek melden bij dreigende uitzetting.
Dat kan nu ook hoor.quote:Op maandag 7 december 2009 20:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar op deze manier heeft procederen toch geen zin meer? Nu kan iedereen zich ziek melden bij dreigende uitzetting.
Stel jezelf eens in hun situatie voor, eens kijken of je dan nog zo blaat.quote:Op maandag 7 december 2009 20:40 schreef DirkZz het volgende:
Flikker ze gewoon over de grens, en laat ze het lekker uitzoeken.
Nee, want ze hebben nog een aanvraag lopen. Nu worden ze ook niet uitgezet. Er wordt alleen gezegd ‘oké, slaap maar in het park terwijl we er naar kijken’. Dat werkt natuurlijk ook niet, dus ze worden in de praktijk door gemeenten in noodopvang opgevangen. Dat is eigenlijk niet de bedoeling, vandaar dat het nu toch gewoon zo gedaan wordt, zodat men al onderdak heeft terwijl de procedure loopt.quote:Op maandag 7 december 2009 20:40 schreef DirkZz het volgende:
Flikker ze gewoon over de grens, en laat ze het lekker uitzoeken.
Ze hadden hier in de eerste plaats al niets te zoeken.quote:Op maandag 7 december 2009 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Stel jezelf eens in hun situatie voor, eens kijken of je dan nog zo blaat.
Laat dat aan de IND om te beoordelen, ok?quote:Op maandag 7 december 2009 20:43 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Ze hadden hier in de eerste plaats al niets te zoeken.
Tja, het woord asielzoeker impliceert volgens mij dat ze hier wel wat te zoeken hadden, namelijk asiel.quote:Op maandag 7 december 2009 20:43 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Ze hadden hier in de eerste plaats al niets te zoeken.
Ze zijn blijkbaar niet in staat omdat afdoende te regelen, en het zou mij ook helemaal niets verbazen dat we over 12 maanden het bericht krijgen dat dit alles 60 ipv 15 miljoen gekost heeft.quote:Op maandag 7 december 2009 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Laat dat aan de IND om te beoordelen, ok?
Dat is dan ook steeds het dilemma he?quote:Op maandag 7 december 2009 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, laten we dat bij de JSF doen dan, dit gaat om zieke mensen.quote:Op maandag 7 december 2009 20:47 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Ze zijn blijkbaar niet in staat omdat afdoende te regelen, en het zou mij ook helemaal niets verbazen dat we over 12 maanden het bericht krijgen dat dit alles 60 ipv 15 miljoen gekost heeft.
Je moet gewoon eens ergens een duidelijke lijn trekken.
Ik verplaats mij niet in hun situatie waar daar heb ik niks mee te maken. Ik wil ze hier niet hebben laat ze maar lekker terug gaan.quote:Op maandag 7 december 2009 20:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ze zijn al uitgeprocedeerd, tenminste dat staat in het bericht.quote:Op maandag 7 december 2009 20:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, want ze hebben nog een aanvraag lopen. Nu worden ze ook niet uitgezet. Er wordt alleen gezegd ‘oké, slaap maar in het park terwijl we er naar kijken’. Dat werkt natuurlijk ook niet, dus ze worden in de praktijk door gemeenten in noodopvang opgevangen. Dat is eigenlijk niet de bedoeling, vandaar dat het nu toch gewoon zo gedaan wordt, zodat men al onderdak heeft terwijl de procedure loopt.
Het zijn mensen die medische zorg nodig hebben, die kan je niet zomaar op het vliegtuig zetten.quote:Op maandag 7 december 2009 20:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ze zijn al uitgeprocedeerd, tenminste dat staat in het bericht.
Zegt dat dan niets meer? Uitgeprocedeerd?
Nee. Je kunt namelijk ook verblijf om medische redenen krijgen. Dat staat enigszins los van de asielprocedure en is ook niet voor permanent verblijf. Maar het wordt natuurlijk wel gebruikt om het te rekken, en dat is ook de moeilijkheid. Maar uitgeprocedeerd betekent dus niet per se ‘je moet nu weg’. Als je ernstig ziek bent word je niet de woestijn in gestuurd om daar weg te kwijnen, maar zodra je voor jezelf kunt zorgen dan wel.quote:Op maandag 7 december 2009 20:48 schreef Lavenderr het volgende:
Je laat geen mensen op straat zwerven, zeker geen zieke mensen, maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen opvangen in Nederland en als ze uitgeprocedeerd zijn worden ze geacht het land te verlaten.
quote:Albayrak start met opvang zieke ex-asielzoekers
Persbericht | 07-12-2009
Staatssecretaris Albayrak van Justitie zal per 1 januari 2010 starten met de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers die een verblijfsaanvraag op medische gronden doen. Deze groep had tot nu toe pas recht op voorzieningen nadat er verblijf is verleend. De staatssecretaris geeft hiermee uitvoering aan een motie van de Tweede Kamer, waarin werd gevraagd om de groep medische aanvragers opvang te verlenen om zo te voorkomen dat deze soms kwetsbare mensen zonder opvang op straat belanden.
De staatssecretaris stelt een werkwijze voor, waarin zoveel mogelijk voorafgaande aan de formele indiening van de aanvraag voor een medische vergunning wordt vastgesteld of er daadwerkelijk sprake is van medische problematiek. Daarom moet de uitgeprocedeerde asielzoeker die een medische aanvraag wil doen en in aanmerking wil komen voor opvang voortaan twee weken voorafgaande aan het formele moment van indiening van de verblijfsaanvraag het medisch dossier in een gesloten enveloppe aanleveren bij de arts van het Bureau Medisch Advies (BMA) van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Het BMA tracht op basis van deze informatie om binnen twee weken een advies over de medische situatie uit te brengen. In die gevallen kan de IND vervolgens direct aan het loket een beslissing nemen. Als het advies van het BMA nog niet gereed is zal opvang worden verleend. Op deze manier wordt zoveel mogelijk voorkomen dat uitgeprocedeerde asielzoekers zonder medische problematiek toch een aanvraag indienen om zo recht te krijgen op opvang. Het gaat naar schatting om circa 1200 medische aanvragen per jaar, waarvan in rond een kwart van de gevallen tijdelijk verblijf op medische gronden wordt verleend.
De uitvoering van de motie zal naar schatting vijftien miljoen euro gaan kosten. Dit kan worden bekostigd uit de besparing die het versneld overplaatsen van toegelaten asielzoekers naar woningen in de gemeenten oplevert. De Task Force Huisvesting die succesvol bemiddelde over de huisvesting van vreemdelingen die op grond van de pardonregeling in Nederland mogen blijven zal daarvoor worden voortgezet. Een meerderheid in de Tweede Kamer hebben hiertoe een amendement ingediend op de Justitiebegroting.
Mja, ware het niet dat de IND ook niet echt topwerk aflevert...quote:Op maandag 7 december 2009 20:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Laat dat aan de IND om te beoordelen, ok?
En of dat kan.quote:Op maandag 7 december 2009 20:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Het zijn mensen die medische zorg nodig hebben, die kan je niet zomaar op het vliegtuig zetten.
Aufwiedersehenquote:uitgeprocedeerd
´ uit - ge - pro - ce - deerd
bijvoeglijk naamwoord :
uitgeprocedeerde asielzoekers
asielzoekers die geen verblijfsvergunning hebben gekregen en geen juridische mogelijkheden meer hebben deze alsnog te verkrijgen
Dankjewel voor het bericht.quote:Op maandag 7 december 2009 20:53 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee. Je kunt namelijk ook verblijf om medische redenen krijgen. Dat staat enigszins los van de asielprocedure en is ook niet voor permanent verblijf. Maar het wordt natuurlijk wel gebruikt om het te rekken, en dat is ook de moeilijkheid. Maar uitgeprocedeerd betekent dus niet per se ‘je moet nu weg’. Als je ernstig ziek bent word je niet de woestijn in gestuurd om daar weg te kwijnen, maar zodra je voor jezelf kunt zorgen dan wel.
In ieder geval, hier het persbericht, dat ook wat meer achtergrondinformatie geeft.
[..]
Ja, want ze gaan vast allemaal doen alsof ze ziek zijn en niemand die dat door heeft. Kom op zeg.quote:
Klopt, dat is natuurlijk met elke beroepsprocedure en elke optie die je inbouwt. Het overgrote deel zal deze aangrijpen om te rekken. Dat is altijd de moeilijkheid, maar ik ben op zich van mening dat medische gronden wel een tijdelijke verblijf reden moeten kunnen zijn.quote:Op maandag 7 december 2009 20:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankjewel voor het bericht.
Dus uiteindelijk is het wel de bedoeling dat zodra ze hersteld zijn, ze uitgezet worden.
Dus dat wordt rekken.
Maar dat is nu ook mogelijk. Immers, ze zijn wel uitgeprocedeerd voor hun asielaanvraag, maar niet voor hun verblijf op medische gronden aanvraag. Echter, nu moeten gemeenten ze opvangen.quote:Op maandag 7 december 2009 21:03 schreef haggardmerle het volgende:
Binnenkort zullen alle uitgeprocedeerde gelukzoekers wel "ziek" zijn
Dat is vrij eenvoudig te verifiëren hè?quote:Op maandag 7 december 2009 21:00 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ja, want ze gaan vast allemaal doen alsof ze ziek zijn en niemand die dat door heeft. Kom op zeg.
Ik neem aan dat het hier gaat om ziektes die medisch objectiveerbaar zijn. Dus ja.quote:Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is vrij eenvoudig te verifiëren hè?
En dat kan gelukkig ook altijd.quote:Op maandag 7 december 2009 21:10 schreef DirkZz het volgende:
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat wij geld moeten gaan uitgeven voor wat zieke mensen die niet eens welkom zijn in Nederland. Laat ze dan naar hun eigen land vertrekken,en daar medische hulp gaan zoeken.
Als dat kan moet dat ook zeker gebeuren. Echter als ze kunnen aantonen dat ze daar niet op de benodigde medische hulp kunnen rekenen moeten ze hier kunnen blijven.quote:Op maandag 7 december 2009 21:10 schreef DirkZz het volgende:
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat wij geld moeten gaan uitgeven voor wat zieke mensen die niet eens welkom zijn in Nederland. Laat ze dan naar hun eigen land vertrekken,en daar medische hulp gaan zoeken.
Volledig eens.quote:Op maandag 7 december 2009 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, laten we dat bij de JSF doen dan, dit gaat om zieke mensen.
In mijn ogen is Nederland daar niet verantwoordelijk voor, straks krijg je mensen met kanker die naar Nederland komen omdat ze hier even lekker kunnen gaan uitzieken.quote:Op maandag 7 december 2009 21:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Als dat kan moet dat ook zeker gebeuren. Echter als ze kunnen aantonen dat ze daar niet op de benodigde medische hulp kunnen rekenen moeten ze hier kunnen blijven.
En dan heb ik het niet over ingegroeide teennagels hè?
Ik wil ook geen geld uitgeven aan ma Tokkie en nog een zooi Nederlanders als ze ziek zijn. Maar ja, je kan mensen moeilijk laten creperen. Ik zie het verschil niet zo tussen de ene mens en de andere.quote:Op maandag 7 december 2009 21:10 schreef DirkZz het volgende:
Ik ken verdacht veel zaken, ja.quote:Op maandag 7 december 2009 21:00 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ja, want ze gaan vast allemaal doen alsof ze ziek zijn en niemand die dat door heeft. Kom op zeg.
Om te beginnen dat ma Tokkie mischien wel mee betaald?quote:Op maandag 7 december 2009 21:14 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ik wil ook geen geld uitgeven aan ma Tokkie en nog een zooi Nederlanders als ze ziek zijn. Maar ja, je kan mensen moeilijk laten creperen. Ik zie het verschil niet zo tussen de ene mens en de andere.
Waaraan? In de regel zitten Ma Tokkies al generaties lang Drees uit te lachen.quote:Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Om te beginnen dat ma Tokkie mischien wel mee betaald?
Denk je?quote:Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Om te beginnen dat ma Tokkie mischien wel mee betaald?
Grote verschil is dat ma Tokkie dan ook gewoon Nederland is geboren, als ma Tokkie asiel gaat aanvragen in Afghanistan, en ma Tokkie krijgt vervolgens kanker dan verwacht ik ook niet dat Afghanistan daarvoor gaat zorgen.quote:Op maandag 7 december 2009 21:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waaraan? In de regel zitten Ma Tokkies al generaties lang Drees uit te lachen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baseer je waarop?quote:Op maandag 7 december 2009 21:19 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Denk je?![]()
Die teert al 50 jaar op belastinggeld. Dat kan je van die asielzoeker tenminste niet zeggen.
Als ze na zo'n behandeling nog steeds willen blijven geeft dat wel iets aan. Hoe slecht moet de situatie waar je uit weg bent gegaan wel niet zijn om dit te prefereren? Het lijkt me dat de mensen die het in hun thuisland beter hadden dan dit vanzelf teruggaan indien dat mogelijk is. Correct me if I'm wrong, ik weet niet of dit in de praktijk zo werkt.quote:
Dat vind ik behoorlijk schandalig, dat die vluchtelingen zo behandeld worden. Vandaar dat Nederland niet zo'n goeie naam heeft bij de UNHCR.quote:Op maandag 7 december 2009 21:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ken verdacht veel zaken, ja.
Maar hoewel sommigen de schijn tegen hebben, is er vaak niet te bewijzen dat ze frauderen. Daarnaast is er de factor van de asielprocedure zelf die mensen echt kan breken.
Ga maar even na: op papier heb je rechten en termijnen waarbinnen je zaak afgerond moet zijn, maar die worden gewoon met voeten getreden, waardoor je jarenlang vastzit in een systeem dat je apathisch maakt omdat je bijna niks mag en vooruit denken niet loont.
Je eerste aanvraag wordt standaard geweigerd (ik heb nog nooit iemand ontmoet die in één keer een positief advies kreeg) dus je weet dat je minimaal één beroep en waarschijnlijk ook cassatie moet uitzitten. Daarnaast moet je advocaat steeds opnieuw het wiel uitvinden omdat de IND op de meest banale punten probeert jouw verhaal tot niet valide te verklaren, ook al druisen die argumenten in tegen het Vluchtelingenverdrag. We hebben het dan echt over het niveau "u kunt ook in Canada/Uzbekistan/Verweggistan asiel aanvragen". En hier moet je steeds maar weer tegenin gaan. Heel uitputtend.
Dat is dan alleen nog het juridische gesteggel. In het dagelijks leven zit je de eerste drie jaar ofzo hutjemutje zonder veel privacy in een centrum. En elke dag kun je bijvoorbeeld getransfereerd worden. Dit is extra stressvol omdat het COA onder een hoedje speelt met de IND en vaak iemand naar de andere kant van het land overplaatst vlak voor een negatief advies, zodat je geen omgeving meer hebt om op terug te vallen.
Medische zorg is minimaal en de behuizing is soms ronduit slecht. En zelfs als je goed zit kun je morgen zo ineens ergens anders zitten. (Seksueel) geweld komt veel voor in die centra, er is veel stress dus je woont ergens waar je je niet veilig voelt. Het is niet van jou en je hebt er weinig zeggenschap over.
Daarnaast zul je merken dat dankzij het grote aantal valse vluchtverhalen je niet echt welkom bent. Je kunt op onverwachte momenten geconfronteerd worden met onbeschoftheid of vijandigheid. Je kleding wordt je je niet gegund, je tv heb je ook gratis gekregen, schande! Niet dat je er niet voor had willen werken, maar dat mag niet behalve seizoensarbeid voor een heel laag loon. En omdat het taalonderwijs afgeremd wordt is de kans dat je je status kunt verhogen door goed Nederlands te leren ook niet hoog.
Ik denk dat een hoop keyboardhelden hier dit niet 5 jaar zouden trekken. Het is een recept voor op z'n minst een flinke deuk in je ego. En dan hebben we het nog niets eens over wat dit doet met de echte vluchtelingen die al uit een situatie komen waarin geweld of vervolging voorkwam.
En wat verwacht jij dan? Vind het uberhaupt al schandalig dat die mensen een Televisie krijgen, een eigen wasmachine en dat soort luxe.quote:Op maandag 7 december 2009 21:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat vind ik behoorlijk schandalig, dat die vluchtelingen zo behandeld worden. Vandaar dat Nederland niet zo'n goeie naam heeft bij de UNHCR.
quote:Op maandag 7 december 2009 21:20 schreef Appelknaller het volgende:
Sommige mensen hier moeten echt een spoedcursus ethiek krijgen.
En dan is het wachten op de eerste die over 5 jaar compleet genezen is maar dan niet terug wil, omdat ze in de tussentijd hier een bestaan heeft opgebouwd en hier vrienden heeft.quote:Op maandag 7 december 2009 21:37 schreef tntkiller het volgende:
zieke asielzoeker>onderdak>kan niet werken>uitkering>binnenkort wij allen tot 70 werken.
met dank aan de regering..
Nogmaals, probeer je tenminste eens in te leven in de situatie van die mensen.quote:Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:
[..]
En wat verwacht jij dan? Vind het uberhaupt al schandalig dat die mensen een Televisie krijgen, een eigen wasmachine en dat soort luxe.
Geef ze eten en drinken en een plek om te slapen, dat is meer dan voldoende.
Eens, maar daar is het dan ook wel het topic voor en eerlijk gezegd valt het me nog mee met het evenwichtige tegengeluid dat in voldoende mate aanwezig is.quote:Op maandag 7 december 2009 21:20 schreef Appelknaller het volgende:
Sommige mensen hier moeten echt een spoedcursus ethiek krijgen.
Er was een tijd geleden een documentaire ‘de vreemdelingenrechter’, waar het IND ook niet echt schitterend naar buitenkwam. De meest bizarre weigeringen waren er, b.v. mensen die gewoon op grond van de EU recht op werkvergunning hadden. Dus niet uit een Afrikaans land, gewoon uit de EU. Klip en klaar. Wat gebeurde: Het IND trok 10 minuten voor de zitting de weigering in, omdat ze geen poot hadden om op te staan. Maar excuses, ho maar. De rechter moest dat even hinten. Maar dat geeft aan (ik geloof ook wel dat de IND heel druk is), hoe er gehandeld wordt.quote:Op maandag 7 december 2009 21:28 schreef remlof het volgende:
Dat vind ik behoorlijk schandalig, dat die vluchtelingen zo behandeld worden. Vandaar dat Nederland niet zo'n goeie naam heeft bij de UNHCR.
Dat ze het slecht hebben vind ik geen excuus.quote:Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogmaals, probeer je tenminste eens in te leven in de situatie van die mensen.
Serieus, loop eens een dag mee in een asielzoekerscentrum, verdiep je in de situatie van die mensen. Een tv in een asielzoekerscenrtum luxe noemen en denken dat de Tokkies belasting betalen....quote:Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef DirkZz het volgende:
[..]
En dan is het wachten op de eerste die over 5 jaar compleet genezen is maar dan niet terug wil, omdat ze in de tussentijd hier een bestaan heeft opgebouwd en hier vrienden heeft.
Dan krijg je weer van die kansloze " ***** moet blijven" acties.Ik zit er in iedergeval niet op te wachten.
Ik ontken ook niet dat het geweldig is in het AZC. Maar wat vind jij dan wat de Nederlandse staat deze mensen allemaal moet gaan gegeven alleen omdat ze uit een oorlogsland komen?quote:Op maandag 7 december 2009 21:48 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Serieus, loop eens een dag mee in een asielzoekerscentrum, verdiep je in de situatie van die mensen. Een tv in een asielzoekerscenrtum luxe noemen en denken dat de Tokkies belasting betalen....![]()
Getuigt niet van veel ervaring met deze groepen mensen.
En ik hoop van harte dat je nooit ziek wordt of in een oorlogssituatie terecht komt.
Gewoon uitzetten lijkt me.quote:Op maandag 7 december 2009 20:35 schreef remlof het volgende:
Wou je ze in het park laten slapen dan?
Dat is natuurlijk onzin. Zo'n persoon wordt natuurlijk wel onderworpen aan een onderzoek dat moet aantonen dat hij niet uit zn nek loopt te lullen.quote:Op maandag 7 december 2009 20:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor Koos, natuurlijk is het onzin. Prima hoor. Wat jij zegt.quote:Op maandag 7 december 2009 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Zo'n persoon wordt natuurlijk wel onderworpen aan een onderzoek dat moet aantonen dat hij niet uit zn nek loopt te lullen.
Dus jij kunt je ook zomaar ziek melden bij je werk? Vervolgens een paar weken wegblijven zonder dat je een bezoekje krijgt van de Arbo?quote:Op maandag 7 december 2009 22:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor Koos, natuurlijk is het onzin. Prima hoor. Wat jij zegt.
Lees nog maar eens goed, nergens beweer ik dat. Ik stel vragenquote:Op maandag 7 december 2009 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij kunt je ook zomaar ziek melden bij je werk? Vervolgens een paar weken wegblijven zonder dat je een bezoekje krijgt van de Arbo?
Jij beweer dat asielzoekers gewoon roepen dat ze ziek zijn en onze regeerders vervolgens zeggen: oooh, blijf jij dan maar hier, lieve buitenlander. Lijkt mij toch errug sterk.
quote:Op maandag 7 december 2009 22:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lees nog maar eens goed, nergens beweer ik dat. Ik stel vragen
En ik vind het heel vervelend dat je dit soort dingen schrijft.
Ik heb het in een post ook over het dilemma tussen pieteit en ratio, en dat ik het ook niet vind kunnen dat mensen in parken moeten slapen als ze ziek zijn. Maar dat heb je natuurlijk niet gelezen.
Aldus Lavenderrr. Met het bovenstaande suggereer ik ook niet dat je asielzoekers het leven zuur wenst te maken. Ik vroeg mij enkel af of jij denkt dat het zo eenvoudig is om je ziek te melden.quote:Nu kan iedereen zich ziek melden bij dreigende uitzetting.
Voorbeeldje dus van selectief quoten.quote:Op maandag 7 december 2009 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Aldus Lavenderrr. Met het bovenstaande suggereer ik ook niet dat je asielzoekers het leven zuur wenst te maken. Ik vroeg mij enkel af of jij denkt dat het zo eenvoudig is om je ziek te melden.
Het is ronduit zielig dat jij je zo aangevallen voelt. Ik stel een legitieme vraag en neem je bovendien helemaal niets kwalijk. Hoe komt het dat jij je altijd zo aangevallen voelt?quote:Op maandag 7 december 2009 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voorbeeldje dus van selectief quoten, maar dat doe je toch regelmatig. Iets wat je mij verwijt. Nou weet je Koos, je doet maar.
Welja, nog zielig ook.quote:Op maandag 7 december 2009 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ronduit zielig dat jij je zo aangevallen voelt. Ik stel een legitieme vraag en neem je bovendien helemaal niets kwalijk. Hoe komt het dat jij je altijd zo aangevallen voelt?
quote:
Los van het feit dat het mij sterk lijkt dat ze een asielzoeker laten blijven wegens een griepje, lijkt het mij eveneens stug dat ze het kunnen faken.quote:
Goede vraag, en om welke ziektebeelden gaat het?quote:Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
Om hoeveel mensen gaat het eigenlijk?
Ik weet het niet zeker, dacht 1800, maar kan het mis hebben.quote:Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
Tuurlijk. We hebben hier officieel honderdduizenden 'arbeidsongeschikten' in de WOA.quote:Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is vrij eenvoudig te verifiëren hè?
Hallo er is een boel ellende in de wereld, dat weten we allemaal allang hoor...quote:Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogmaals, probeer je tenminste eens in te leven in de situatie van die mensen.
Fout, we trappen er wel in. Zie 26.000+ niksnutten / 'zangers lichte muziek' / 'schrijnende gevallen'quote:Op dinsdag 8 december 2009 08:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hallo er is een boel ellende in de wereld, dat weten we allemaal allang hoor...![]()
Ik heb meer respect voor mensen die proberen de/hun problemen in hun eigen land op te lossen. Iemand die genoeg geld en energie heeft om tot hier in Nederland te komen is volgens mij best in staat om gewoon weer terug te gaan en dáár zijn geld en energie te gebruiken. En anders gaan ze 't maar lekker in een buurland dáár proberen. Maar niet hier komen drammen met de gedachte * de softies hier trappen er wel in*
Oh, daar heb je helemaal gelijk in! Die mensen die wegens vervolging Iran verlaten of door één of andere burgeroorlog hun Afrikaanse land ontvluchten, zijn prima in staat om terug te gaan naar hun eigen land en daar even orde op zaken te stellen. Want dat zijn ook asielzoekers, niet elke asielzoeker die hier komt is een economische vluchteling...quote:Op dinsdag 8 december 2009 08:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hallo er is een boel ellende in de wereld, dat weten we allemaal allang hoor...![]()
Ik heb meer respect voor mensen die proberen de/hun problemen in hun eigen land op te lossen. Iemand die genoeg geld en energie heeft om tot hier in Nederland te komen is volgens mij best in staat om gewoon weer terug te gaan en dáár zijn geld en energie te gebruiken. En anders gaan ze 't maar lekker in een buurland dáár proberen. Maar niet hier komen drammen met de gedachte * de softies hier trappen er wel in*
De aanvragen van de rest worden afgekeurd, neem ik aan, als een arts aantoont dat ze niet echt ziek zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijnErnstig ziek ligt bij mij in het ziekenhuis en die mensen kun je natuurlijk niet het land uitzetten.
De rest gaat maar ergens anders zitten parasiteren.
Ik neem aan dat "ik voel me niet lekker" niet voldoende is en dat er medisch personeel op wordt gezet om e.e.a. te bepalen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn
"We" stuurden de gastarbeiders destijds niet terug omdat in hun contract stond dat ze mochten blijven. Niet omdat het zielig was voor hun kinderen, hun kinderen zaten namelijk nog in het land van herkomst.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:14 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet ook wel dat we er hier in trappen. Het ging al fout toen we destijds de gastarbeiders niet terug stuurden omdat dat zielig was voor hun kinderen die hier * helemaal gewend waren *
Kijk maar 's om je heen hoe * gewend * die kinderen hier zijnIn Gouda b.v. zijn ze héél erg *gewend*
Dat ze economische vluchtelingen op een vliegtuig naar huis willen zetten kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar dat onderscheid wordt niet altijd gemaakt, in dit soort topicsquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Als ze ziek zijn, zullen ze door de luchtvaartmaatschappij geweigerd worden. Die kunnen namelijk om een gezondheidsverklaring vragenquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Excact. Hoewel het nog wel valt te begrijpen dat een economische vluchteling deze kant opkomt. Immers, dikke kans dat hij een armieterig leven leidt in zijn eigen land. Je kunt het zo'n iemand niet kwalijk nemen dat hij zijn heil elders zoekt. Dat hadden we allemaal gedaan.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:06 schreef morg78 het volgende:
[..]
Dat ze economische vluchtelingen op een vliegtuig naar huis willen zetten kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar dat onderscheid wordt niet altijd gemaakt, in dit soort topics.
Deels met je eens, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een stukje gastvrijheid richting asielzoekers ons als Nederlanders 'vreemd' is. Dat is in het verleden denk ik toch wel bewezen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn we werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Met de wind van gisteren kun je natuurlijk niet zeillen. In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:19 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Deels met je eens, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een stukje gastvrijheid richting asielzoekers ons als Nederlanders 'vreemd' is. Dat is in het verleden denk ik toch wel bewezen.
Dat hoor je mij toch niet zeggen? Dat maak jij ervan, nu niet mijn woorden omdraaien.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een beetje zot om te stellen dat omdat wij zo lief zijn geweest vroeger, dat we nu wel genoeg hebben gedaan.
Sorry, ik ben heel goed in hele conclusies trekken uit halve beweringenquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:28 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Dat hoor je mij toch niet zeggen? Dat maak jij ervan, nu niet mijn woorden omdraaien.
quote:Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
http://www.justitie.nl/ac(...)ex-asielzoekers.aspxquote:Het gaat naar schatting om circa 1200 medische aanvragen per jaar, waarvan in rond een kwart van de gevallen tijdelijk verblijf op medische gronden wordt verleend.
Dat blijkt, maar vanwege je "sorry" is het vergeven!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, ik ben heel goed in hele conclusies trekken uit halve beweringen
Wie zegt dat ze een wasmachine krijgen? In de regel wordt er centraal gewassen per cluster. Ook is er vaak per cluster een televisie. Het hangt ook per centrum af en of het een heel gezin betreft of een alleenstaande.quote:Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:
[..]
En wat verwacht jij dan? Vind het uberhaupt al schandalig dat die mensen een Televisie krijgen, een eigen wasmachine en dat soort luxe.
Ja? Hoe moeten ze wassen dan? Op een steen in de rivier. En dan kunnen ze ook meteen baden zeker? En de kleren die ze aanhebben gaan ook de duur van de gehele procedure mee?quote:Geef ze eten en drinken en een plek om te slapen, dat is meer dan voldoende.
je bedoelt die roemenen enzo... ja dat is tuigquote:Op dinsdag 8 december 2009 08:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Fout, we trappen er wel in. Zie 26.000+ niksnutten / 'zangers lichte muziek' / 'schrijnende gevallen'die de PvdA zonodig moest binnenlaten. En we trappen er nog steeds in. De deur staat nog steeds open.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:02 schreef Re het volgende:
[..]
je bedoelt die roemenen enzo... ja dat is tuig
Ja als ze het referendum menen te moeten negeren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef OldJeller het volgende:
De vruchten van vóór de Europese Grondwet stemmen: open grenzen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |