Nogmaals, probeer je tenminste eens in te leven in de situatie van die mensen.quote:Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:
[..]
En wat verwacht jij dan? Vind het uberhaupt al schandalig dat die mensen een Televisie krijgen, een eigen wasmachine en dat soort luxe.
Geef ze eten en drinken en een plek om te slapen, dat is meer dan voldoende.
Eens, maar daar is het dan ook wel het topic voor en eerlijk gezegd valt het me nog mee met het evenwichtige tegengeluid dat in voldoende mate aanwezig is.quote:Op maandag 7 december 2009 21:20 schreef Appelknaller het volgende:
Sommige mensen hier moeten echt een spoedcursus ethiek krijgen.
Er was een tijd geleden een documentaire ‘de vreemdelingenrechter’, waar het IND ook niet echt schitterend naar buitenkwam. De meest bizarre weigeringen waren er, b.v. mensen die gewoon op grond van de EU recht op werkvergunning hadden. Dus niet uit een Afrikaans land, gewoon uit de EU. Klip en klaar. Wat gebeurde: Het IND trok 10 minuten voor de zitting de weigering in, omdat ze geen poot hadden om op te staan. Maar excuses, ho maar. De rechter moest dat even hinten. Maar dat geeft aan (ik geloof ook wel dat de IND heel druk is), hoe er gehandeld wordt.quote:Op maandag 7 december 2009 21:28 schreef remlof het volgende:
Dat vind ik behoorlijk schandalig, dat die vluchtelingen zo behandeld worden. Vandaar dat Nederland niet zo'n goeie naam heeft bij de UNHCR.
Dat ze het slecht hebben vind ik geen excuus.quote:Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogmaals, probeer je tenminste eens in te leven in de situatie van die mensen.
Serieus, loop eens een dag mee in een asielzoekerscentrum, verdiep je in de situatie van die mensen. Een tv in een asielzoekerscenrtum luxe noemen en denken dat de Tokkies belasting betalen....quote:Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef DirkZz het volgende:
[..]
En dan is het wachten op de eerste die over 5 jaar compleet genezen is maar dan niet terug wil, omdat ze in de tussentijd hier een bestaan heeft opgebouwd en hier vrienden heeft.
Dan krijg je weer van die kansloze " ***** moet blijven" acties.Ik zit er in iedergeval niet op te wachten.
Ik ontken ook niet dat het geweldig is in het AZC. Maar wat vind jij dan wat de Nederlandse staat deze mensen allemaal moet gaan gegeven alleen omdat ze uit een oorlogsland komen?quote:Op maandag 7 december 2009 21:48 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Serieus, loop eens een dag mee in een asielzoekerscentrum, verdiep je in de situatie van die mensen. Een tv in een asielzoekerscenrtum luxe noemen en denken dat de Tokkies belasting betalen....![]()
Getuigt niet van veel ervaring met deze groepen mensen.
En ik hoop van harte dat je nooit ziek wordt of in een oorlogssituatie terecht komt.
Gewoon uitzetten lijkt me.quote:Op maandag 7 december 2009 20:35 schreef remlof het volgende:
Wou je ze in het park laten slapen dan?
Dat is natuurlijk onzin. Zo'n persoon wordt natuurlijk wel onderworpen aan een onderzoek dat moet aantonen dat hij niet uit zn nek loopt te lullen.quote:Op maandag 7 december 2009 20:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, maar op deze manier heeft procederen toch geen zin meer? Nu kan iedereen zich ziek melden bij dreigende uitzetting.
Ja hoor Koos, natuurlijk is het onzin. Prima hoor. Wat jij zegt.quote:Op maandag 7 december 2009 22:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Zo'n persoon wordt natuurlijk wel onderworpen aan een onderzoek dat moet aantonen dat hij niet uit zn nek loopt te lullen.
Dus jij kunt je ook zomaar ziek melden bij je werk? Vervolgens een paar weken wegblijven zonder dat je een bezoekje krijgt van de Arbo?quote:Op maandag 7 december 2009 22:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor Koos, natuurlijk is het onzin. Prima hoor. Wat jij zegt.
Lees nog maar eens goed, nergens beweer ik dat. Ik stel vragenquote:Op maandag 7 december 2009 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jij kunt je ook zomaar ziek melden bij je werk? Vervolgens een paar weken wegblijven zonder dat je een bezoekje krijgt van de Arbo?
Jij beweer dat asielzoekers gewoon roepen dat ze ziek zijn en onze regeerders vervolgens zeggen: oooh, blijf jij dan maar hier, lieve buitenlander. Lijkt mij toch errug sterk.
quote:Op maandag 7 december 2009 22:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lees nog maar eens goed, nergens beweer ik dat. Ik stel vragen
En ik vind het heel vervelend dat je dit soort dingen schrijft.
Ik heb het in een post ook over het dilemma tussen pieteit en ratio, en dat ik het ook niet vind kunnen dat mensen in parken moeten slapen als ze ziek zijn. Maar dat heb je natuurlijk niet gelezen.
Aldus Lavenderrr. Met het bovenstaande suggereer ik ook niet dat je asielzoekers het leven zuur wenst te maken. Ik vroeg mij enkel af of jij denkt dat het zo eenvoudig is om je ziek te melden.quote:Nu kan iedereen zich ziek melden bij dreigende uitzetting.
Voorbeeldje dus van selectief quoten.quote:Op maandag 7 december 2009 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Aldus Lavenderrr. Met het bovenstaande suggereer ik ook niet dat je asielzoekers het leven zuur wenst te maken. Ik vroeg mij enkel af of jij denkt dat het zo eenvoudig is om je ziek te melden.
Het is ronduit zielig dat jij je zo aangevallen voelt. Ik stel een legitieme vraag en neem je bovendien helemaal niets kwalijk. Hoe komt het dat jij je altijd zo aangevallen voelt?quote:Op maandag 7 december 2009 22:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voorbeeldje dus van selectief quoten, maar dat doe je toch regelmatig. Iets wat je mij verwijt. Nou weet je Koos, je doet maar.
Welja, nog zielig ook.quote:Op maandag 7 december 2009 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is ronduit zielig dat jij je zo aangevallen voelt. Ik stel een legitieme vraag en neem je bovendien helemaal niets kwalijk. Hoe komt het dat jij je altijd zo aangevallen voelt?
quote:
Los van het feit dat het mij sterk lijkt dat ze een asielzoeker laten blijven wegens een griepje, lijkt het mij eveneens stug dat ze het kunnen faken.quote:
Goede vraag, en om welke ziektebeelden gaat het?quote:Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
Om hoeveel mensen gaat het eigenlijk?
Ik weet het niet zeker, dacht 1800, maar kan het mis hebben.quote:Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
Tuurlijk. We hebben hier officieel honderdduizenden 'arbeidsongeschikten' in de WOA.quote:Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is vrij eenvoudig te verifiëren hè?
Hallo er is een boel ellende in de wereld, dat weten we allemaal allang hoor...quote:Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogmaals, probeer je tenminste eens in te leven in de situatie van die mensen.
Fout, we trappen er wel in. Zie 26.000+ niksnutten / 'zangers lichte muziek' / 'schrijnende gevallen'quote:Op dinsdag 8 december 2009 08:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hallo er is een boel ellende in de wereld, dat weten we allemaal allang hoor...![]()
Ik heb meer respect voor mensen die proberen de/hun problemen in hun eigen land op te lossen. Iemand die genoeg geld en energie heeft om tot hier in Nederland te komen is volgens mij best in staat om gewoon weer terug te gaan en dáár zijn geld en energie te gebruiken. En anders gaan ze 't maar lekker in een buurland dáár proberen. Maar niet hier komen drammen met de gedachte * de softies hier trappen er wel in*
Oh, daar heb je helemaal gelijk in! Die mensen die wegens vervolging Iran verlaten of door één of andere burgeroorlog hun Afrikaanse land ontvluchten, zijn prima in staat om terug te gaan naar hun eigen land en daar even orde op zaken te stellen. Want dat zijn ook asielzoekers, niet elke asielzoeker die hier komt is een economische vluchteling...quote:Op dinsdag 8 december 2009 08:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hallo er is een boel ellende in de wereld, dat weten we allemaal allang hoor...![]()
Ik heb meer respect voor mensen die proberen de/hun problemen in hun eigen land op te lossen. Iemand die genoeg geld en energie heeft om tot hier in Nederland te komen is volgens mij best in staat om gewoon weer terug te gaan en dáár zijn geld en energie te gebruiken. En anders gaan ze 't maar lekker in een buurland dáár proberen. Maar niet hier komen drammen met de gedachte * de softies hier trappen er wel in*
De aanvragen van de rest worden afgekeurd, neem ik aan, als een arts aantoont dat ze niet echt ziek zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijnErnstig ziek ligt bij mij in het ziekenhuis en die mensen kun je natuurlijk niet het land uitzetten.
De rest gaat maar ergens anders zitten parasiteren.
Ik neem aan dat "ik voel me niet lekker" niet voldoende is en dat er medisch personeel op wordt gezet om e.e.a. te bepalen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn
"We" stuurden de gastarbeiders destijds niet terug omdat in hun contract stond dat ze mochten blijven. Niet omdat het zielig was voor hun kinderen, hun kinderen zaten namelijk nog in het land van herkomst.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:14 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet ook wel dat we er hier in trappen. Het ging al fout toen we destijds de gastarbeiders niet terug stuurden omdat dat zielig was voor hun kinderen die hier * helemaal gewend waren *
Kijk maar 's om je heen hoe * gewend * die kinderen hier zijnIn Gouda b.v. zijn ze héél erg *gewend*
Dat ze economische vluchtelingen op een vliegtuig naar huis willen zetten kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar dat onderscheid wordt niet altijd gemaakt, in dit soort topicsquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Als ze ziek zijn, zullen ze door de luchtvaartmaatschappij geweigerd worden. Die kunnen namelijk om een gezondheidsverklaring vragenquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Excact. Hoewel het nog wel valt te begrijpen dat een economische vluchteling deze kant opkomt. Immers, dikke kans dat hij een armieterig leven leidt in zijn eigen land. Je kunt het zo'n iemand niet kwalijk nemen dat hij zijn heil elders zoekt. Dat hadden we allemaal gedaan.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:06 schreef morg78 het volgende:
[..]
Dat ze economische vluchtelingen op een vliegtuig naar huis willen zetten kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar dat onderscheid wordt niet altijd gemaakt, in dit soort topics.
Deels met je eens, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een stukje gastvrijheid richting asielzoekers ons als Nederlanders 'vreemd' is. Dat is in het verleden denk ik toch wel bewezen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn we werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Met de wind van gisteren kun je natuurlijk niet zeillen. In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:19 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Deels met je eens, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een stukje gastvrijheid richting asielzoekers ons als Nederlanders 'vreemd' is. Dat is in het verleden denk ik toch wel bewezen.
Dat hoor je mij toch niet zeggen? Dat maak jij ervan, nu niet mijn woorden omdraaien.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een beetje zot om te stellen dat omdat wij zo lief zijn geweest vroeger, dat we nu wel genoeg hebben gedaan.
Sorry, ik ben heel goed in hele conclusies trekken uit halve beweringenquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:28 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Dat hoor je mij toch niet zeggen? Dat maak jij ervan, nu niet mijn woorden omdraaien.
quote:Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
http://www.justitie.nl/ac(...)ex-asielzoekers.aspxquote:Het gaat naar schatting om circa 1200 medische aanvragen per jaar, waarvan in rond een kwart van de gevallen tijdelijk verblijf op medische gronden wordt verleend.
Dat blijkt, maar vanwege je "sorry" is het vergeven!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, ik ben heel goed in hele conclusies trekken uit halve beweringen
Wie zegt dat ze een wasmachine krijgen? In de regel wordt er centraal gewassen per cluster. Ook is er vaak per cluster een televisie. Het hangt ook per centrum af en of het een heel gezin betreft of een alleenstaande.quote:Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:
[..]
En wat verwacht jij dan? Vind het uberhaupt al schandalig dat die mensen een Televisie krijgen, een eigen wasmachine en dat soort luxe.
Ja? Hoe moeten ze wassen dan? Op een steen in de rivier. En dan kunnen ze ook meteen baden zeker? En de kleren die ze aanhebben gaan ook de duur van de gehele procedure mee?quote:Geef ze eten en drinken en een plek om te slapen, dat is meer dan voldoende.
je bedoelt die roemenen enzo... ja dat is tuigquote:Op dinsdag 8 december 2009 08:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Fout, we trappen er wel in. Zie 26.000+ niksnutten / 'zangers lichte muziek' / 'schrijnende gevallen'die de PvdA zonodig moest binnenlaten. En we trappen er nog steeds in. De deur staat nog steeds open.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:02 schreef Re het volgende:
[..]
je bedoelt die roemenen enzo... ja dat is tuig
Ja als ze het referendum menen te moeten negeren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef OldJeller het volgende:
De vruchten van vóór de Europese Grondwet stemmen: open grenzen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |