abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75399428
Goed idee voor de volgende keer. Als ik ziek word ga ik ook op een gratis ziekenfondstoeristenreisje naar NL.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:14:20 #77
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_75399429
Ik weet ook wel dat we er hier in trappen. Het ging al fout toen we destijds de gastarbeiders niet terug stuurden omdat dat zielig was voor hun kinderen die hier * helemaal gewend waren *

Kijk maar 's om je heen hoe * gewend * die kinderen hier zijn In Gouda b.v. zijn ze héél erg *gewend*
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_75399655
Het is best wel schokkend hoeveel fokkers het normaal vinden om iemand die ernstig ziek is te laten creperen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:35:43 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_75399779
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn Ernstig ziek ligt bij mij in het ziekenhuis en die mensen kun je natuurlijk niet het land uitzetten.

De rest gaat maar ergens anders zitten parasiteren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_75399981
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hallo er is een boel ellende in de wereld, dat weten we allemaal allang hoor...

Ik heb meer respect voor mensen die proberen de/hun problemen in hun eigen land op te lossen. Iemand die genoeg geld en energie heeft om tot hier in Nederland te komen is volgens mij best in staat om gewoon weer terug te gaan en dáár zijn geld en energie te gebruiken. En anders gaan ze 't maar lekker in een buurland dáár proberen. Maar niet hier komen drammen met de gedachte * de softies hier trappen er wel in*
Oh, daar heb je helemaal gelijk in! Die mensen die wegens vervolging Iran verlaten of door één of andere burgeroorlog hun Afrikaanse land ontvluchten, zijn prima in staat om terug te gaan naar hun eigen land en daar even orde op zaken te stellen. Want dat zijn ook asielzoekers, niet elke asielzoeker die hier komt is een economische vluchteling...
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn Ernstig ziek ligt bij mij in het ziekenhuis en die mensen kun je natuurlijk niet het land uitzetten.

De rest gaat maar ergens anders zitten parasiteren.
De aanvragen van de rest worden afgekeurd, neem ik aan, als een arts aantoont dat ze niet echt ziek zijn.
pi_75400073
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn
Ik neem aan dat "ik voel me niet lekker" niet voldoende is en dat er medisch personeel op wordt gezet om e.e.a. te bepalen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75400113
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:14 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet ook wel dat we er hier in trappen. Het ging al fout toen we destijds de gastarbeiders niet terug stuurden omdat dat zielig was voor hun kinderen die hier * helemaal gewend waren *

Kijk maar 's om je heen hoe * gewend * die kinderen hier zijn In Gouda b.v. zijn ze héél erg *gewend*
"We" stuurden de gastarbeiders destijds niet terug omdat in hun contract stond dat ze mochten blijven. Niet omdat het zielig was voor hun kinderen, hun kinderen zaten namelijk nog in het land van herkomst.
Ter jouwer informatie: de 1e groepen gastarbeiders na de WO2 waren voor zover ik weet vooral Spanjaarden, Italianen en andere, eh, "noord-mediterranen". Daarna pas kwamen Turken en Marokkanen. Al die gastarbeiders kwamen alleen naar Nederland, dus zonder gezin. Dat gezin mochten ze vervolgens laten overkomen als ze besloten hier te blijven.
Dat staat dus los van "kinderen die hier gewend waren".
pi_75400332
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn we werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 08-12-2009 10:12:13 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75400451
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Dat ze economische vluchtelingen op een vliegtuig naar huis willen zetten kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar dat onderscheid wordt niet altijd gemaakt, in dit soort topics .
pi_75400535
quote:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Als ze ziek zijn, zullen ze door de luchtvaartmaatschappij geweigerd worden. Die kunnen namelijk om een gezondheidsverklaring vragen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_75400576
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:06 schreef morg78 het volgende:

[..]

Dat ze economische vluchtelingen op een vliegtuig naar huis willen zetten kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar dat onderscheid wordt niet altijd gemaakt, in dit soort topics .
Excact. Hoewel het nog wel valt te begrijpen dat een economische vluchteling deze kant opkomt. Immers, dikke kans dat hij een armieterig leven leidt in zijn eigen land. Je kunt het zo'n iemand niet kwalijk nemen dat hij zijn heil elders zoekt. Dat hadden we allemaal gedaan.

Maar de deur dicht houden voor iedereen, vind ik echt niet kunnen.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:19:09 #87
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_75400785
quote:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn we werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Deels met je eens, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een stukje gastvrijheid richting asielzoekers ons als Nederlanders 'vreemd' is. Dat is in het verleden denk ik toch wel bewezen.
Smell the flowers while you can....
pi_75400885
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:19 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Deels met je eens, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een stukje gastvrijheid richting asielzoekers ons als Nederlanders 'vreemd' is. Dat is in het verleden denk ik toch wel bewezen.
Met de wind van gisteren kun je natuurlijk niet zeillen. In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst.

Het is natuurlijk een beetje zot om te stellen dat omdat wij zo lief zijn geweest vroeger, dat we nu wel genoeg hebben gedaan. Bovendien is het vooral schrijnend hoe men reageert. Zoveel aversie jegens buitenlanders is eigenlijk niet gezond.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:28:58 #89
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_75401082
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een beetje zot om te stellen dat omdat wij zo lief zijn geweest vroeger, dat we nu wel genoeg hebben gedaan.
Dat hoor je mij toch niet zeggen? Dat maak jij ervan, nu niet mijn woorden omdraaien.
pi_75401155
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:28 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Dat hoor je mij toch niet zeggen? Dat maak jij ervan, nu niet mijn woorden omdraaien.
Sorry, ik ben heel goed in hele conclusies trekken uit halve beweringen
pi_75402082
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
Om hoeveel mensen gaat het eigenlijk?
quote:
Het gaat naar schatting om circa 1200 medische aanvragen per jaar, waarvan in rond een kwart van de gevallen tijdelijk verblijf op medische gronden wordt verleend.
http://www.justitie.nl/ac(...)ex-asielzoekers.aspx

Of te wel, zo'n 300 mensen per jaar .. en daarnaast is dat verblijf tijdelijk, zodra je weer gezond bent moet je alsnog het land verlaten
pleased to meet you
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:04:46 #92
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_75402156
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, ik ben heel goed in hele conclusies trekken uit halve beweringen
Dat blijkt, maar vanwege je "sorry" is het vergeven!
pi_75402640
Wat een empathie hier.
En dan ook nog die figuren die denken dat nu asielzoekers om het minste of geringste schaafwondje hier mogen blijven.
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:25:59 #94
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75402803
Het is ook een kwestie van vertrouwen denk ik.
Asielzoekers liegen nou eenmaal vaak om in het land te mogen blijven. (Zou ik ik wellicht ook doen.)
En de andere betrokkene is Albayrak, die zo even 15 miljoen uitgeeft, bovenop alle kosten die er al gemaakt zijn met het generaal pardon.
1+1=2.
Een beetje kritisch zijn mag denk ik wel.
pi_75417882
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:

[..]

En wat verwacht jij dan? Vind het uberhaupt al schandalig dat die mensen een Televisie krijgen, een eigen wasmachine en dat soort luxe.
Wie zegt dat ze een wasmachine krijgen? In de regel wordt er centraal gewassen per cluster. Ook is er vaak per cluster een televisie. Het hangt ook per centrum af en of het een heel gezin betreft of een alleenstaande.
quote:
Geef ze eten en drinken en een plek om te slapen, dat is meer dan voldoende.
Ja? Hoe moeten ze wassen dan? Op een steen in de rivier. En dan kunnen ze ook meteen baden zeker? En de kleren die ze aanhebben gaan ook de duur van de gehele procedure mee?

Als je mensen niet toelaat te werken om voor zichzelf te zorgen, dan heb je als staat inderdaad de verantwoordelijkheid om voor ze te zorgen. Dus behalve voedsel en onderdak ook medische zorg, hygiëne (of wil je hier een TBC- of cholera-epidemie?) en...dagbesteding. Als je mensen de hele dag op een kluitje zou zetten met alleen voedsel en onderdak dan krijg je barbaarse taferelen die ons land onwaardig zijn.

Mensen vliegen nu al tegen de muren op van verveling en frustratie, hoe prettig denk je dat het voor de omgeving is om dat met een factor 25 vermenigvuldigd naast je te hebben wonen? Hoe fijn denk je dat het wordt als die mensen na hun procedure in onze samenleving terecht komen zonder enig idee van onze samenleving, taal en met een aangeleerde defensieve houding uit zo'n kamp?

Ik denk niet dat je dan de meest prettige, productieve laat staan dankbare nieuwe burgers schept.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:02:46 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75418396
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:58 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Fout, we trappen er wel in. Zie 26.000+ niksnutten / 'zangers lichte muziek' / 'schrijnende gevallen' die de PvdA zonodig moest binnenlaten. En we trappen er nog steeds in. De deur staat nog steeds open.
je bedoelt die roemenen enzo... ja dat is tuig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75419074
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:02 schreef Re het volgende:

[..]

je bedoelt die roemenen enzo... ja dat is tuig
oemenen komen binnen zonder te kloppen itt. asielzoekers.
pi_75419377
De vruchten van vóór de Europese Grondwet stemmen: open grenzen.
pi_75419556

Een gemakkelijke portefeuille heeft ze niet, zoveel mensen die de boel belazeren.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75420612
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef OldJeller het volgende:
De vruchten van vóór de Europese Grondwet stemmen: open grenzen.
Ja als ze het referendum menen te moeten negeren. Over 30 jaar zeurt niemand meer over Marokkanen, maar wel over Roemenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')