Eentje? Er werken duizenden mensen in de asielindustrie en die staan écht niet in de rij om hun baantje te verliezen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:54 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben benieuwd dan... noem er eens eentje...
gaat erom dat ik graag bewijs wil zien dat een linkse arts andere beslissingen neemt dan een rechtse arts...quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Eentje? Er werken duizenden mensen in de asielindustrie en die staan écht niet in de rij om hun baantje te verliezen.
Ik zal opletten als ze de volgende keer van de daken gaan schreeuwen hoe overbodig ze wel zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:28 schreef Re het volgende:
[..]
gaat erom dat ik graag bewijs wil zien dat een linkse arts andere beslissingen neemt dan een rechtse arts...
wat gewoon complete bullshit is... dus gewoon een voorbeeldje zou wel tof zijn ander mag dit soort subjectieve bullshit gewoon genegeerd worden
is goed, maar je hebt erdus verder weinig op te zeggen, maar moest dit natuurlijk nog wel even meldenquote:Op dinsdag 15 december 2009 15:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zal opletten als ze de volgende keer van de daken gaan schreeuwen hoe overbodig ze wel zijn.
ja, ook artsen zijn slechts mensen, en ook artsen kunnen subjectief zijn. Als er bij hun een asielzoeker komt met een verzonnen ziektebeeld, en hij komt erachter, dan kan hij alsnog beslissen om ze te verwijzen, om ze te helpen in dit land te blijven. Bovendien zullen ze liever het zekere voor het onzekere nemen, want als een asielzoeker die overlijdt omdat je dacht dat het een verzinsel was is, dan ben je goed de sjaak. Dus ik zie best mensen door die screening heen komen die er niet door hadden moeten komen. waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Ziekte en invaliditeit zijn echter niet subjectief. Tenzij je artsen ook betrekt in je twijfel.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:37 schreef Re het volgende:
[..]
is goed, maar je hebt erdus verder weinig op te zeggen, maar moest dit natuurlijk nog wel even melden
ik zie niet in waarom een arts overbodig zou zijn, genoeg werk te doen. En ja, als ik overbodig zou zijn op mijn huidige werk dan zorg ik er wel voor dat ik wat anders ga doen... maar ik zie gewoon niet in wat dat met politieke kleur te maken heeftquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Joh, je denkt toch niet dat dergelijke gegevens op straat liggen of wel?
Het kan ook zijn dat jij zo verschrikkelijk eerlijk bent dat je je bij je baas gaat melden als je overbodig bent zodat je op straat komt te staan. Maar eerlijk is eerlijk, iets zegt mij dat je dat nooit zal doen.
Op het moment zelf weet ik dat uiteraard niet, maar uit je latere reacties blijkt dat wel.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus jij weet wat ik 'pro forma' opschrijf en wat niet? Knap van je.
Waar zeg ik dat ik misbruik niet erg vind? Daarvan zou ik dan toch graag een quote willen zien.quote:Dat er op riante schaal misbruik gemaakt wordt is heel Nederland al duidelijk, en dat weet jij ook dondersgoed.Alleen vindt jij het niet erg, en ik vind het wél erg.
driekwart betekend altijd nog een kwart wel. Maar goed, er word weer van alles geimpliceerd en verdraait. Het gaat niet enkel om de noodsituatie, maar voornamelijk om in aanmerking te komen voor opvang daarna. Daar ging mij post over. Niet over de medische noodsituatie an sich. Nodige zorg dient gegeven te worden, maar enkel het hoogstnodige. Zodra degene ontslagen word uit het ziekenhuis kun je er van uit gaan dat degene stabiel genoeg is om weer terug te kunnenquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Op het moment zelf weet ik dat uiteraard niet, maar uit je latere reacties blijkt dat wel.
[..]
Waar zeg ik dat ik misbruik niet erg vind? Daarvan zou ik dan toch graag een quote willen zien.
Ik stel alleen dat deze regeling al jaren bestaat, het enige dat er verandert is waar die mensen in die tijd opgevangen worden, maar ineens staat dus die hele regeling ter discussie blijkbaar. Want hé, ze zijn toch uitgeprocedeerd, stelt dat soms helemaal niets meer voor?
En er komt werkelijk van alles langs, van (vermeend) misbruik tot hoe duur het allemaal is, zelfs de integriteit van de arts wordt in twijfel getrokken .. dat diezelfde artsen vorig jaar driekwart van de aanvragen hebben afgewezen wordt gewoon genegeerd. Er zouden er eventueel een paar tussen kunnen zitten waar geen sprake is van een medische noodsituatie, en al heb je geen bewijs daarvoor, alleen al op grond daarvan moet het blijkbaar maar afgeschaft worden voor iedereen?
Waar het op neer komt is dat men hier blijkbaar een humane regeling wil gaan afschaffen omdat er misbruik van gemaakt zou kunnen worden, en omdat het (teveel) geld kost .. dat zoiets betekent dat je die mensen de dood of invaliditeit instuurt is voor sommigen hier blijkbaar volkomen irrelevant, en dat vind ik dieptreurig.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:00 schreef Luna3 het volgende:
Hoe ziek moeten ze zijn?
Voordat je het weet zie je in de weilanden van Brabant allerlei uitgeprocedeerde asielzoekers op hun knieen tussen de schapen en de geiten kruipen; drastig op zoek naar de Q-koorts!
Tja.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:00 schreef Luna3 het volgende:
Hoe ziek moeten ze zijn?
Voordat je het weet zie je in de weilanden van Brabant allerlei uitgeprocedeerde asielzoekers op hun knieen tussen de schapen en de geiten kruipen; drastig op zoek naar de Q-koorts!
De zorg beperkt zich tot gevallen waarin sprake is van levensgevaar, gevaar op invaliditeit of andere permanente schade, dat lijkt mij hoognodig genoeg. En hoe jullie aan het idee komen dat iemand zodra die uit het ziekenhuis ontslagen wordt wel op een vliegtuig gezet kan worden is mij een raadsel. Dat je stabiel genoeg bent om uit het ziekenhuis te worden ontslagen betekent niet automatisch dat je ook fit genoeg bent om op een vliegtuig te stappen, het zou zelfs zo maar kunnen dat er nog een drain uit je lijf hangt, bvbquote:Op dinsdag 15 december 2009 21:54 schreef Bensel het volgende:
driekwart betekend altijd nog een kwart wel. Maar goed, er word weer van alles geimpliceerd en verdraait. Het gaat niet enkel om de noodsituatie, maar voornamelijk om in aanmerking te komen voor opvang daarna. Daar ging mij post over. Niet over de medische noodsituatie an sich. Nodige zorg dient gegeven te worden, maar enkel het hoogstnodige. Zodra degene ontslagen word uit het ziekenhuis kun je er van uit gaan dat degene stabiel genoeg is om weer terug te kunnen.
Het enige wat ik me afvraag is of jij überhaupt weet waarover je praat ..quote:vraag jezelf eens af: wat voldoet niet aan de huidige situatie? waarom dient men nu ineens onderdak te regelen? Is er iets verandert waardoor het ineens anders moet dan al die jaren dat het zonder die opvang ook goed ging?
Hee, een bekende van me hier?! Gezellig.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:29 schreef Kees22 het volgende:
Tja.
Zou kunnen.
Als ze allemaal zo'n verknipte geest hadden als jij.
Dus, toch naar het Hilton hotel?quote:Op woensdag 16 december 2009 00:49 schreef moussie het volgende:
Wat niet voldoet aan de huidige situatie? Ze zitten in gemeentelijke centra die al lang gesloten hadden moeten zijn, daarom dient men ander onderdak te regelen .. je insteek dat er al die jaren geen opvang was klopt niet.
Als we het niet kunnen redden met argumenten gaan we het maar weer in het absurde trekken?quote:Op woensdag 16 december 2009 07:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dus, toch naar het Hilton hotel?
Nou nee, die totale afvoercapaciteit is dus te krap berekend, van daar dat het om de haverklap misgaat, dat is helemaal uitgezocht. Dacht je nou echt dat de mensen die daar werken achterlijk zijn of zo, dat zij niet precies hetzelfde konden bedenken als jij?quote:Ik was al gestopt over het slap geklets van de opvang maar nu zal ik het wat minder nuanceren.
De tijdelijke opvang in de "vakantiehuisjes" voldoet prima. Voor de mensenrechtenorganisaties blijkbaar ook. Jij komt met een (drog)reden op de proppen dat de toiletten constant verstopt zijn door te kleine capaciteit terwijl de totaalcapaciteit van de afvoeren heus wel berekend is. Waar waarschijnlijk geen rekening mee is gehouden dat de asielzoekers meestal uit landen komen waar het woord gesloten riolering niet eens bestaat. Veel van die gasten denken misschien zelfs dat op een magische manier niet alleen drollen en pies maar ook het huisvuil, luiers, maandverband, inlegkruisjes en dies meer in het donkere gat van de poepdoos spoorloos verdwijnt.
Enneh, als je mij niet gelooft, vraag het maar eens na bij een ontstoppingsbedrijf. Je wilt niet weten wat er zoal door die dunne buizen gaat wat voor drollen is bedoeld.
Zo zie jij dat of je wilt het op die manier zien. Argumenten genoeg gegeven en als je meent dat de huurwoningen te kust en te keur voor het oprapen of uitzoeken liggen voor mensen die nog maar enkele dagen of weken officiëel in NL aanwezig zullen zijn heb je aardig liggen slapen. Je weet wel wat 'tijdelijk' is of niet? Dus blijft er niet veel meer over dan hotels.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Als we het niet kunnen redden met argumenten gaan we het maar weer in het absurde trekken?
[..]
Met alle respect maar daar geloof ik bitter weinig van bezien in het licht dat volksgezondheid de deur niet op slot draait.quote:Nou nee, die totale afvoercapaciteit is dus te krap berekend, van daar dat het om de haverklap misgaat, dat is helemaal uitgezocht. Dacht je nou echt dat de mensen die daar werken achterlijk zijn of zo, dat zij niet precies hetzelfde konden bedenken als jij?
Want er kunnen geen aantal woningen gehuurd worden hiervoor, er kunnen geen contracten gesloten worden voor bewoning tijdens leegstand, evtl zelfs speciale tarieven afspreken met kleine hotels en pensioenen die anders buiten het seizoen gesloten zouden zijn en hierdoor nu wel inkomsten hebben?quote:Op woensdag 16 december 2009 12:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zo zie jij dat of je wilt het op die manier zien. Argumenten genoeg gegeven en als je meent dat de huurwoningen te kust en te keur voor het oprapen of uitzoeken liggen voor mensen die nog maar enkele dagen of weken officiëel in NL aanwezig zullen zijn heb je aardig liggen slapen. Je weet wel wat 'tijdelijk' is of niet? Dus blijft er niet veel meer over dan hotels.
Als die mensen ergens naar toe hadden gekund had dat echt wel gebeurd, het is opgelost (als je dat zo wil noemen) met het plaatsen van chemische toiletten en een lagere bezettingquote:Met alle respect maar daar geloof ik bitter weinig van bezien in het licht dat volksgezondheid de deur niet op slot draait.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |