abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75392282
Ik voorspel een selectief griepje
Matteus met een nieuw accountje...
pi_75392334
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Welja, nog zielig ook.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75392390
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:32 schreef Drukwerk het volgende:
Ik voorspel een selectief griepje
Los van het feit dat het mij sterk lijkt dat ze een asielzoeker laten blijven wegens een griepje, lijkt het mij eveneens stug dat ze het kunnen faken.
  maandag 7 december 2009 @ 22:37:51 #70
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75392529
Om hoeveel mensen gaat het eigenlijk?
  maandag 7 december 2009 @ 22:45:01 #71
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75392854
quote:
Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef BasEnAad het volgende:
Goede vraag, en om welke ziektebeelden gaat het?
Ik neem niet aan dat het om gasten met hoofdpijn gaat
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_75392867
quote:
Ik weet het niet zeker, dacht 1800, maar kan het mis hebben.
  dinsdag 8 december 2009 @ 01:05:31 #73
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_75396920
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is vrij eenvoudig te verifiëren hè?
Tuurlijk. We hebben hier officieel honderdduizenden 'arbeidsongeschikten' in de WOA.

Daarvan zijn er een hele hoop fakers.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:36:55 #74
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_75398951
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Nogmaals, probeer je tenminste eens in te leven in de situatie van die mensen.
Hallo er is een boel ellende in de wereld, dat weten we allemaal allang hoor...

Ik heb meer respect voor mensen die proberen de/hun problemen in hun eigen land op te lossen. Iemand die genoeg geld en energie heeft om tot hier in Nederland te komen is volgens mij best in staat om gewoon weer terug te gaan en dáár zijn geld en energie te gebruiken. En anders gaan ze 't maar lekker in een buurland dáár proberen. Maar niet hier komen drammen met de gedachte * de softies hier trappen er wel in*
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 8 december 2009 @ 08:58:28 #75
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_75399196
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb meer respect voor mensen die proberen de/hun problemen in hun eigen land op te lossen. Iemand die genoeg geld en energie heeft om tot hier in Nederland te komen is volgens mij best in staat om gewoon weer terug te gaan en dáár zijn geld en energie te gebruiken. En anders gaan ze 't maar lekker in een buurland dáár proberen. Maar niet hier komen drammen met de gedachte * de softies hier trappen er wel in*
Fout, we trappen er wel in. Zie 26.000+ niksnutten / 'zangers lichte muziek' / 'schrijnende gevallen' die de PvdA zonodig moest binnenlaten. En we trappen er nog steeds in. De deur staat nog steeds open.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_75399428
Goed idee voor de volgende keer. Als ik ziek word ga ik ook op een gratis ziekenfondstoeristenreisje naar NL.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:14:20 #77
78780 deedeetee
pi_75399429
Ik weet ook wel dat we er hier in trappen. Het ging al fout toen we destijds de gastarbeiders niet terug stuurden omdat dat zielig was voor hun kinderen die hier * helemaal gewend waren *

Kijk maar 's om je heen hoe * gewend * die kinderen hier zijn In Gouda b.v. zijn ze héél erg *gewend*
pi_75399655
Het is best wel schokkend hoeveel fokkers het normaal vinden om iemand die ernstig ziek is te laten creperen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:35:43 #79
78780 deedeetee
pi_75399779
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn Ernstig ziek ligt bij mij in het ziekenhuis en die mensen kun je natuurlijk niet het land uitzetten.

De rest gaat maar ergens anders zitten parasiteren.
pi_75399981
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Oh, daar heb je helemaal gelijk in! Die mensen die wegens vervolging Iran verlaten of door één of andere burgeroorlog hun Afrikaanse land ontvluchten, zijn prima in staat om terug te gaan naar hun eigen land en daar even orde op zaken te stellen. Want dat zijn ook asielzoekers, niet elke asielzoeker die hier komt is een economische vluchteling...
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn Ernstig ziek ligt bij mij in het ziekenhuis en die mensen kun je natuurlijk niet het land uitzetten.

De rest gaat maar ergens anders zitten parasiteren.
De aanvragen van de rest worden afgekeurd, neem ik aan, als een arts aantoont dat ze niet echt ziek zijn.
pi_75400073
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:35 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof niet zo in dat ernstig ziek zijn
Ik neem aan dat "ik voel me niet lekker" niet voldoende is en dat er medisch personeel op wordt gezet om e.e.a. te bepalen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75400113
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:14 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet ook wel dat we er hier in trappen. Het ging al fout toen we destijds de gastarbeiders niet terug stuurden omdat dat zielig was voor hun kinderen die hier * helemaal gewend waren *

Kijk maar 's om je heen hoe * gewend * die kinderen hier zijn In Gouda b.v. zijn ze héél erg *gewend*
"We" stuurden de gastarbeiders destijds niet terug omdat in hun contract stond dat ze mochten blijven. Niet omdat het zielig was voor hun kinderen, hun kinderen zaten namelijk nog in het land van herkomst.
Ter jouwer informatie: de 1e groepen gastarbeiders na de WO2 waren voor zover ik weet vooral Spanjaarden, Italianen en andere, eh, "noord-mediterranen". Daarna pas kwamen Turken en Marokkanen. Al die gastarbeiders kwamen alleen naar Nederland, dus zonder gezin. Dat gezin mochten ze vervolgens laten overkomen als ze besloten hier te blijven.
Dat staat dus los van "kinderen die hier gewend waren".
pi_75400332
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn we werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 08-12-2009 10:12:13 ]
pi_75400451
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Dat ze economische vluchtelingen op een vliegtuig naar huis willen zetten kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar dat onderscheid wordt niet altijd gemaakt, in dit soort topics .
pi_75400535
quote:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Als ze ziek zijn, zullen ze door de luchtvaartmaatschappij geweigerd worden. Die kunnen namelijk om een gezondheidsverklaring vragen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_75400576
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:06 schreef morg78 het volgende:

[..]

Dat ze economische vluchtelingen op een vliegtuig naar huis willen zetten kan ik tot op zekere hoogte nog begrijpen. Maar dat onderscheid wordt niet altijd gemaakt, in dit soort topics .
Excact. Hoewel het nog wel valt te begrijpen dat een economische vluchteling deze kant opkomt. Immers, dikke kans dat hij een armieterig leven leidt in zijn eigen land. Je kunt het zo'n iemand niet kwalijk nemen dat hij zijn heil elders zoekt. Dat hadden we allemaal gedaan.

Maar de deur dicht houden voor iedereen, vind ik echt niet kunnen.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:19:09 #87
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_75400785
quote:
Ik vind het behoorlijk droevig dat een groot deel van de users de asielzoekers weer zo snel mogelijk op een vliegtuig naar huis zet. Zijn we werkelijk zo zielig geworden dat een stukje gastvrijheid ons inmiddels vreemd is?
Deels met je eens, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een stukje gastvrijheid richting asielzoekers ons als Nederlanders 'vreemd' is. Dat is in het verleden denk ik toch wel bewezen.
Smell the flowers while you can....
pi_75400885
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:19 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Deels met je eens, maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een stukje gastvrijheid richting asielzoekers ons als Nederlanders 'vreemd' is. Dat is in het verleden denk ik toch wel bewezen.
Met de wind van gisteren kun je natuurlijk niet zeillen. In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst.

Het is natuurlijk een beetje zot om te stellen dat omdat wij zo lief zijn geweest vroeger, dat we nu wel genoeg hebben gedaan. Bovendien is het vooral schrijnend hoe men reageert. Zoveel aversie jegens buitenlanders is eigenlijk niet gezond.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:28:58 #89
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_75401082
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een beetje zot om te stellen dat omdat wij zo lief zijn geweest vroeger, dat we nu wel genoeg hebben gedaan.
Dat hoor je mij toch niet zeggen? Dat maak jij ervan, nu niet mijn woorden omdraaien.
pi_75401155
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:28 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

[..]

Dat hoor je mij toch niet zeggen? Dat maak jij ervan, nu niet mijn woorden omdraaien.
Sorry, ik ben heel goed in hele conclusies trekken uit halve beweringen
pi_75402082
quote:
quote:
Het gaat naar schatting om circa 1200 medische aanvragen per jaar, waarvan in rond een kwart van de gevallen tijdelijk verblijf op medische gronden wordt verleend.
http://www.justitie.nl/ac(...)ex-asielzoekers.aspx

Of te wel, zo'n 300 mensen per jaar .. en daarnaast is dat verblijf tijdelijk, zodra je weer gezond bent moet je alsnog het land verlaten
pleased to meet you
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:04:46 #92
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_75402156
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry, ik ben heel goed in hele conclusies trekken uit halve beweringen
Dat blijkt, maar vanwege je "sorry" is het vergeven!
pi_75402640
Wat een empathie hier.
En dan ook nog die figuren die denken dat nu asielzoekers om het minste of geringste schaafwondje hier mogen blijven.
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:25:59 #94
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75402803
Het is ook een kwestie van vertrouwen denk ik.
Asielzoekers liegen nou eenmaal vaak om in het land te mogen blijven. (Zou ik ik wellicht ook doen.)
En de andere betrokkene is Albayrak, die zo even 15 miljoen uitgeeft, bovenop alle kosten die er al gemaakt zijn met het generaal pardon.
1+1=2.
Een beetje kritisch zijn mag denk ik wel.
pi_75417882
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:

[..]

En wat verwacht jij dan? Vind het uberhaupt al schandalig dat die mensen een Televisie krijgen, een eigen wasmachine en dat soort luxe.
Wie zegt dat ze een wasmachine krijgen? In de regel wordt er centraal gewassen per cluster. Ook is er vaak per cluster een televisie. Het hangt ook per centrum af en of het een heel gezin betreft of een alleenstaande.
quote:
Geef ze eten en drinken en een plek om te slapen, dat is meer dan voldoende.
Ja? Hoe moeten ze wassen dan? Op een steen in de rivier. En dan kunnen ze ook meteen baden zeker? En de kleren die ze aanhebben gaan ook de duur van de gehele procedure mee?

Als je mensen niet toelaat te werken om voor zichzelf te zorgen, dan heb je als staat inderdaad de verantwoordelijkheid om voor ze te zorgen. Dus behalve voedsel en onderdak ook medische zorg, hygiëne (of wil je hier een TBC- of cholera-epidemie?) en...dagbesteding. Als je mensen de hele dag op een kluitje zou zetten met alleen voedsel en onderdak dan krijg je barbaarse taferelen die ons land onwaardig zijn.

Mensen vliegen nu al tegen de muren op van verveling en frustratie, hoe prettig denk je dat het voor de omgeving is om dat met een factor 25 vermenigvuldigd naast je te hebben wonen? Hoe fijn denk je dat het wordt als die mensen na hun procedure in onze samenleving terecht komen zonder enig idee van onze samenleving, taal en met een aangeleerde defensieve houding uit zo'n kamp?

Ik denk niet dat je dan de meest prettige, productieve laat staan dankbare nieuwe burgers schept.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:02:46 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75418396
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:58 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Fout, we trappen er wel in. Zie 26.000+ niksnutten / 'zangers lichte muziek' / 'schrijnende gevallen' die de PvdA zonodig moest binnenlaten. En we trappen er nog steeds in. De deur staat nog steeds open.
je bedoelt die roemenen enzo... ja dat is tuig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75419074
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:02 schreef Re het volgende:

[..]

je bedoelt die roemenen enzo... ja dat is tuig
oemenen komen binnen zonder te kloppen itt. asielzoekers.
pi_75419377
De vruchten van vóór de Europese Grondwet stemmen: open grenzen.
pi_75419556

Een gemakkelijke portefeuille heeft ze niet, zoveel mensen die de boel belazeren.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75420612
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:26 schreef OldJeller het volgende:
De vruchten van vóór de Europese Grondwet stemmen: open grenzen.
Ja als ze het referendum menen te moeten negeren. Over 30 jaar zeurt niemand meer over Marokkanen, maar wel over Roemenen.
pi_75420726
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:53 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee. Je kunt namelijk ook verblijf om medische redenen krijgen. Dat staat enigszins los van de asielprocedure en is ook niet voor permanent verblijf. Maar het wordt natuurlijk wel gebruikt om het te rekken, en dat is ook de moeilijkheid. Maar uitgeprocedeerd betekent dus niet per se ‘je moet nu weg’. Als je ernstig ziek bent word je niet de woestijn in gestuurd om daar weg te kwijnen, maar zodra je voor jezelf kunt zorgen dan wel.

In ieder geval, hier het persbericht, dat ook wat meer achtergrondinformatie geeft.
[..]

Ze geeft dus gevolg aan een motie van de Tweede Kamer. Dat hoort ookzo.
pi_75424221
"Staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak"

Zijn er gastarbeiders nodig om de funcite van staatssecretaris te vervullen? Ik dacht dat die (gastarbeiders) 50 jaar geleden werden binnengehaald om rotzooi op te ruimen en daarna weer te vertrekken.
pi_75424910
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:33 schreef Lavenderr het volgende:
AMSTERDAM - Uitgeprocedeerde asielzoekers die op medische gronden een verblijfsvergunning aanvragen, krijgen onderdak.

© ANPStaatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak (PvdA) liet maandag weten deze asielzoekers per 1 januari op te vangen, zodat ze niet op straat belanden.

De zieke asielzoeker moet wel zijn medische dossier op tijd overdragen aan een arts van het Bureau Medisch Advies (BMA) van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

Het BMA moet dan binnen twee weken uitsluitsel geven of de medische situatie ernstig genoeg is om voor de regeling in aanmerking te komen. De opvang van deze uitgeprocedeerde asielzoekers kost zo'n vijftien miljoen euro.

© Novum

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Begrijp niet zo goed wat Albayrak bedoelt met 'op tijd hun medisch dossier overdragen'. Voor 31 december?

Weer 15 miljoen vrijgemaakt. En dat voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
Het woordje uitgeprocedeerd zegt al alles. Gooi deze menen gewoon de grens over. Nu stellen ze zich weer aan, mogen ze weer blijven en moet de belastingbetaler er weer voor opdraaien. Gewoon enkeltje land van herkomst en wegwezen!
pi_75426101
we moeten inderdaad niet met z'n allen denken dat een ' soepele regeling' niks kost. daarvoor zullen we moeten doorwerken tot 70 jaar, een hoger belastingpercentage moeten afdragen et cetera. uiteindelijk komen de kosten voor de burger. niks meer en niks minder.

en daar zitten we dan als burger, met een zielige uitgeprocedeerde asielzoeker...

deze beslissing wordt voor ons gemaakt door de PvdA. als je het hiermee niet eens bent overweeg dan de PVV.
pi_75426411
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:55 schreef nogeenmaarten het volgende:
we moeten inderdaad niet met z'n allen denken dat een ' soepele regeling' niks kost. daarvoor zullen we moeten doorwerken tot 70 jaar, een hoger belastingpercentage moeten afdragen et cetera. uiteindelijk komen de kosten voor de burger. niks meer en niks minder.

en daar zitten we dan als burger, met een zielige uitgeprocedeerde asielzoeker...

deze beslissing wordt voor ons gemaakt door de PvdA. als je het hiermee niet eens bent overweeg dan de PVV.

Dat laatste is zowat de enig overgebleven optie.
pi_75431698
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat laatste is zowat de enig overgebleven optie.
De beschaving maar helemaal opgeven bedoel je ..

Echt walgelijk, zo ver gaan in je haat en afkeer voor de vreemdeling dat je een zieke het land uit wil schoppen.
Voor sommigen hier hoop ik echt dat als zij ooit in een positie komen dat zij de zwakkere zijn en de hulp van een ander nodig hebben even veel medegevoel en humaniteit tegen komen als zij zelf hier tentoon spreiden.
pleased to meet you
pi_75431738
Ons aller muisje neemt ze allemaal in huis.
Over kosten en dergelijke zal je muisje dan niet horen....
pi_75432323
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:31 schreef Bommenlegger het volgende:
Ons aller muisje neemt ze allemaal in huis.
Over kosten en dergelijke zal je muisje dan niet horen....
Geen argumenten en zoals gewoonlijk op de persoon spelen ..

Heb je bijbehorende artikel eigenlijk gelezen .. nee hé, net als het gros hier.

Deze zieken krijgen al jaren een tijdelijke verblijfsvergunning, wel zo humaan, zeker voor een land dat zichzelf beschaafd noemt
Het gaat om pakweg 300 mensen per jaar .. en die moeten tijdelijk legaal onderdak hebben, dat zij nu niet hebben, er is alleen de inmiddels illegale opvang door de gemeenten. Deze opvang kost nu ook al geld, de 15 miljoen die voor dit plan nodig zijn komen dan ook grotendeels uit wat je daar dan weer bespaart omdat het niet meer nodig is.
pleased to meet you
pi_75432448
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:29 schreef moussie het volgende:

[..]

De beschaving maar helemaal opgeven bedoel je ..

Echt walgelijk, zo ver gaan in je haat en afkeer voor de vreemdeling dat je een zieke het land uit wil schoppen.
Voor sommigen hier hoop ik echt dat als zij ooit in een positie komen dat zij de zwakkere zijn en de hulp van een ander nodig hebben even veel medegevoel en humaniteit tegen komen als zij zelf hier tentoon spreiden.
Uitgeprocedeerd = wegwezen. Men moet zich dan niet zoveel aantrekken van aanstellerij. Uitgangspunt is en moet blijven dat deze gasten al jaren weg hadden moeten zijn.
pi_75433914
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:56 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ja als ze het referendum menen te moeten negeren. Over 30 jaar zeurt niemand meer over Marokkanen, maar wel over Roemenen.
Dan zeuren de Marokkanen zelfs over hen.
Kwestie van tijd, maar we zullen nog zeker te maken krijgen met dat soort problemen.
pi_75434436
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, laten we dat bij de JSF doen dan, dit gaat om zieke mensen.
Van die JSF's zijn er niet zoveel. Mensen hebben we d'r 5 miljard van. Zat reserve materiaal.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_75439507
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:20 schreef Appelknaller het volgende:
Sommige mensen hier moeten echt een spoedcursus ethiek krijgen.
zou je ook kunnen zeggen van gelukzoekers die het systeem misbruiken om zo toch te kunnen profiteren van onze sociale zekerheden. Dat vind ik eigenlijk moreel verwerpelijker dan mensen die dat willen voorkomen en daarin doorschieten door ook asielzoekers die daadwerkelijk medische hulp nodig hebben te weigeren. Want ten eerste zullen dat uitzonderingsgevallen zijn, ten tweede zorgt zo'n uitgeprocedeerde gelukzoeker die op die manier toch weet binnen te komen voor dat geld, wat anders aan een noodleidend nederlander kon worden besteed, naar hem zal gaan (geld kun je immers maar 1 keer besteden).

punt is: er moet alles aan gedaan worden om te voorkomen dat er misbruik word gemaakt van deze regeling. En niet dat er alles aan moet worden gedaan om zieke mensen deze regeling te geven, en daarmee ook riskeert dat gelukzoekers zo door de mazen kruipen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_75460610
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:39 schreef Bensel het volgende:

[..]

zou je ook kunnen zeggen van gelukzoekers die het systeem misbruiken om zo toch te kunnen profiteren van onze sociale zekerheden. Dat vind ik eigenlijk moreel verwerpelijker dan mensen die dat willen voorkomen en daarin doorschieten door ook asielzoekers die daadwerkelijk medische hulp nodig hebben te weigeren. Want ten eerste zullen dat uitzonderingsgevallen zijn, ten tweede zorgt zo'n uitgeprocedeerde gelukzoeker die op die manier toch weet binnen te komen voor dat geld, wat anders aan een noodleidend nederlander kon worden besteed, naar hem zal gaan (geld kun je immers maar 1 keer besteden).

punt is: er moet alles aan gedaan worden om te voorkomen dat er misbruik word gemaakt van deze regeling. En niet dat er alles aan moet worden gedaan om zieke mensen deze regeling te geven, en daarmee ook riskeert dat gelukzoekers zo door de mazen kruipen
Jij zegt kort gezegd dus: het doel heiligt de middelen en de goeden moeten maar onder de kwaden lijden?

Ik vind het dus erg schokkend dat je dat als de aanpak van staatswege voordraagt. Een staat die mensen stelselmatig basale mensenrechten en een menselijke behandeling ontzegd op grond van wat andere mensen gedaan zouden hebben, die heeft al een halve slag qua het uitdragen van ethiek verloren.

Je gaat toch ook die noodlijdende Nederlander geen medische hulp ontzeggen omdat zijn buurman verzekeringsfraude heeft gepleegd?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_75460939
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uitgeprocedeerd = wegwezen. Men moet zich dan niet zoveel aantrekken van aanstellerij. Uitgangspunt is en moet blijven dat deze gasten al jaren weg hadden moeten zijn.
Werkelijk, ben jij wel helemaal goed bij je hoofd? Zijn we echt zo diep gezonken als Nederlanders?
pi_75461070
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Werkelijk, ben jij wel helemaal goed bij je hoofd? Zijn we echt zo diep gezonken als Nederlanders?

Waarom zou ik niet goed bij mijn hoofd zijn?
pi_75461109
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet goed bij mijn hoofd zijn?
Omdat het behoorlijk bezopen is om een hulpbehoevend persoon het land uit te flikkeren.
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 21:35:43 #117
137949 Disana
pi_75461208
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Disana op 09-12-2009 21:36:38 ]
pi_75461406
De gelukszoekers pakken nu alles aan om Nederland te belazeren.
Op het allerlaatste moment zeggen dat ze "ziek" zijn is er één van
Wordt er eindelijk eens eentje uitgezet dan zegt ie als ie op de vliegtuigtrap staat dat ie heee ziek is.
Moet Nederland dat weer gaan onderzoeken en kan ie weer blijven
Deze maatregel moet dat gedrag voorkomen, het kost wel weer een paar centen.

Hoeveel echte asielzoekers zouden er nog zijn?
pi_75461474
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat het behoorlijk bezopen is om een hulpbehoevend persoon het land uit te flikkeren.

Het is bezopen om dit soort mensen niet meteen buiten te flikkeren nadat alle procedures zijn doorlopen. Als de procedure beeindigd is, gewoon direct een enkeltje land van herkomst. Daar voorkom je een hoop gelazer mee.

Dit soort lieden blijven willens en wetens hangen in Nederland in de hoop ooit eens te kunnen parasiteren op Nederlandse belastingcenten. Men kent de risico's en weet dat men illegaal is. Als je dan ziek bent, moet je niet zeiken. De risico's wist je vantevoren en een illegaal dient uitgezet te worden zo gauw als blijkt dat hij illegaal is. Wegwezen dus met deze gelukszoekers.
pi_75461491
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:39 schreef qonmann het volgende:

0. Als de nood echt hoog is, dan ga je naar een veilig buurland. Ga je helemaal naar Nederland, dan is dat primair om te parasiteren.
pi_75461555
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:39 schreef qonmann het volgende:
De gelukszoekers pakken nu alles aan om Nederland te belazeren.
Op het allerlaatste moment zeggen dat ze "ziek" zijn is er één van
Wordt er eindelijk eens eentje uitgezet dan zegt ie als ie op de vliegtuigtrap staat dat ie heee ziek is.
Moet Nederland dat weer gaan onderzoeken en kan ie weer blijven
Deze maatregel moet dat gedrag voorkomen, het kost wel weer een paar centen.

Men vergeet in deze discussie steeds dat deze mensen uitgeprocedeerd zijn en dus gewoon terugmoeten. Met moverende redenen volgens de IVD. Dus ik begrijp de heisa niet.
pi_75461619
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

0. Als de nood echt hoog is, dan ga je naar een veilig buurland. Ga je helemaal naar Nederland, dan is dat primair om te parasiteren.
Staaltje projectie.
Als oud-Nederlands spreekwoord: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
pi_75461779
quote:

[..]

Ja, een veilig buurland, waarom wordt dat niet gedaan?
pi_75461869
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Men vergeet in deze discussie steeds dat deze mensen uitgeprocedeerd zijn en dus gewoon terugmoeten. Met moverende redenen volgens de IVD. Dus ik begrijp de heisa niet.
Yep ..en zij die een vergunning krijgen ..indien ze zich de eerste x jaar niet weten te gedragen ..afnemen die vergunning. En als ze weer op vakantie gaan naar dat vreselijke land, kan de vergunning ook wel weer worden ingeleverd
pi_75461978
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:51 schreef qonmann het volgende:

[..]

Yep ..en zij die een vergunning krijgen ..indien ze zich de eerste x jaar niet weten te gedragen ..afnemen die vergunning. En als ze weer op vakantie gaan naar dat vreselijke land, kan de vergunning ook wel weer worden ingeleverd
Dat is ook een vraag waar ik mee zit. Je hoort heel vaak dat mensen-zelfs uit Somalië-teruggaan om vakantie te vieren in hun thuisland. Wtf? Daar is het toch onveilig?
pi_75462005
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is ook een vraag waar ik mee zit. Je hoort heel vaak dat mensen-zelfs uit Somalië-teruggaan om vakantie te vieren in hun thuisland. Wtf? Daar is het toch onveilig?
Ja..althans dat zeggen ze tegen de IND
pi_75462013
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo iemand kan dus een medisch dossier inleveren, 14 dagen voor die een asielaanvraag in dienst op basis van een medische indicatie .. naar dat dossier wordt gekeken en krijg je op het moment dat je de aanvraag zelf indient dus al uitsluitsel ..
Het feit dat driekwart van die 1200 aanvragen per jaar worden afgewezen maakt op zich al duidelijk dat je echt wel goed ziek moet zijn, daarnaast is de vergunning die je dan krijgt een tijdelijke .. dus zodra de arts van het IND zegt dat ze weer gezond zijn is het alsnog het land verlaten

Last but not least .. deze regeling bestaat al tig jaar .. het gaat nu alleen om het onderdak, door het opheffen van de opvangcentra van de gemeenten staan deze mensen nu op straat
pleased to meet you
pi_75462083
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, een veilig buurland, waarom wordt dat niet gedaan?
Een onveilig land grenst doorgaans niet aan landen die een baken van veiligheid en stabiliteit zijn.

En uiteraard heb je overal te maken met het probleem van de xenofobische burger. Die heb je hier in Nederland net als in Jordanië. Met als verschil dat in Nederland mensen rechten hebben en Jordanië in de essentie een dictatuur is.

Afgezien natuurlijk van de overduidelijke reden dat Nederland ziekelijk rijk is vergeleken elk ander willekeurig land buiten het Westen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2009 @ 21:57:52 #129
137949 Disana
pi_75462139
quote:
Zit jij nou de hele tijd te spammen of kun je misschien het verband met de topics nog even uitleggen.
pi_75462183
quote:
Hoepel eens op met je spam.
pi_75462187
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Na zoveel jaar in Nederland zijn het dan ook geen asielzoekers meer maar bewoners met een permanente verblijfsvergunning .. en waar die op vakantie gaan mogen ze lekker zelf weten.

Misschien willen ze wel bij familie op bezoek die zij al tig jaar niet hebben gezien, lijkt mij een heel normaal en menselijk verlangen, of wou je soms zeggen dat een voormalige asielzoeker, iemand met een permanente verblijfsvergunning, nooit meer in het land van herkomst mag komen .. anders moet die maar terug of zo?
pleased to meet you
pi_75462210
quote:

[..]

Het is bezopen om dit soort mensen niet meteen buiten te flikkeren nadat alle procedures zijn doorlopen. Als de procedure beeindigd is, gewoon direct een enkeltje land van herkomst. Daar voorkom je een hoop gelazer mee.

Dit soort lieden blijven willens en wetens hangen in Nederland in de hoop ooit eens te kunnen parasiteren op Nederlandse belastingcenten. Men kent de risico's en weet dat men illegaal is. Als je dan ziek bent, moet je niet zeiken. De risico's wist je vantevoren en een illegaal dient uitgezet te worden zo gauw als blijkt dat hij illegaal is. Wegwezen dus met deze gelukszoekers.
De gelukszoekers (of meer nog hun van belasting centen betaalde advocaten) hopen gewoon dat de beslissing net iets te lang duurt (of dat er ergens een procedure fout wordt gemaakt) zodat ze weer beroep kunnen aantekenen etc.
Een een geld dat het allemaal kost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')