Jawel, nog meer.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:33 schreef Scorpie het volgende:
Zo, dit soort maatregelen gaat dus echt fraude en corruptie in de hand helpen
Je woont inmiddels al zoveel jaar hier, je hebt hier een leven opgebouwd .. en dan ga je vrijwillig terug naar honger en armoede en onzekerheid, om je land op te bouwen? Je vindt het normaal om mensen die al een keer alles zijn kwijtgeraakt te vragen om nog een keer alles achter te laten en in veel slechtere omstandigheden nog een keer opnieuw te beginnen?quote:Op donderdag 10 december 2009 11:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja?
Vreemd dat nu het geboorteland ineens iets abstract is in jouw ogen.
Bovendien maak je als je teruggaat hier in Nederland weer plaats voor andere schrijnender gevallen. Die gun je toch ook een poosje bijkomen in een veilig land?
Die maatregel bestaat anders al jaren, het gaat nu alleen om de opvang, de omstandigheden daarvan zijn namelijk recent verandert.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:33 schreef Scorpie het volgende:
Zo, dit soort maatregelen gaat dus echt fraude en corruptie in de hand helpen
pff, ja midden in de woestijn heb je ook veel ruimte en weinig mensen ..quote:Op donderdag 10 december 2009 11:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee hoor, ruimte zat met een jaarlijks krimpende bevolking.
Het was en is niet rijk dus .. en of er nog wat opgebouwd wordt is dus afwachten.quote:Nounou massaal. 55 jaar geleden zijn ongeveer 50.000 asielzoekers van Hongarije naar NL gevlucht waarvan velen weer zijn teruggegaan. De meesten van de overgebleven rest zijn inmiddels al overleden en die hebben een handjevol nazaten achtergelaten. Ik zou haast durven stellen dat momenteel meer Nederlanders leven in Hongarije dan Hongaren in NL.
[..]
Het land is inmiddels in afbraak dankzij een SP achtige regering.
Afgestemd op de mogelijkheden, je gaat geen 10.000 vluchtelingen sturen naar een land dat alleen maar tenten heeft.quote:Wat klets je nu, ook Hongarije is verplicht volgens de EU verdragen om een x aantal vluchtelingen per jaar op te nemen.
Leven zou ik het verblijf in een AZC niet echt willen noemen, het is meer overleven .. en zoals we eerder al mochten lezen, zelfs de tweedehandse TV van ¤ 25 wordt teveel gevonden, overbodige luxe, nergens voor nodig.quote:Een asielzoeker krijgt in NL alles om redelijk tot goed te kunnen leven naar omstandigheden.
Ik ook.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:28 schreef moussie het volgende:
[..]
pff, ja midden in de woestijn heb je ook veel ruimte en weinig mensen ..
Ik had het over opvang, faciliteiten dus,
Waar je tenten vandaan haalt is mij een groot raadsel, verklaar je nader.quote:het lijkt me niet prettig om in dat land langdurig in een tent te moeten leven.
[..]
Het was rijk in het verre verleden.quote:Het was en is niet rijk dus .. en of er nog wat opgebouwd wordt is dus afwachten.
[..]
Wat heb je toch met tenten?quote:Afgestemd op de mogelijkheden, je gaat geen 10.000 vluchtelingen sturen naar een land dat alleen maar tenten heeft.
[..]
Komkom, niet zo dramatisch. Mensen zitten in een AZC hun zaak af te wachten. Ze hebben een warm en droog onderkomen, hun natje en droogje op tijd waar menige voedselbankklant jaloers op is, gratis medische verzorging, zak en kleedgeld, een normaal WC incl. papier enz. Het is nog altijd vele malen beter dan ergens in een woestijn te poepen en met gortdroge zand je sterretje afvegen.quote:Leven zou ik het verblijf in een AZC niet echt willen noemen, het is meer overleven .. en zoals we eerder al mochten lezen, zelfs de tweedehandse TV van ¤ 25 wordt teveel gevonden, overbodige luxe, nergens voor nodig.
Ze hebben inmiddels wel asielzoekerscentra gebouwd? Geen tenten meer en geen voormalige joden-kampen?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
Waar je tenten vandaan haalt is mij een groot raadsel, verklaar je nader.
[..]
Het was rijk in het verre verleden.
[..]
Wat heb je toch met tenten?![]()
Jij bent nog nooit in een AZC geweest? Warm en droog onderkomen valt over het algemeen zwaar tegen in die oude barakken, in de winter is het koud en vochtig en in de zomer snikheet.quote:Komkom, niet zo dramatisch. Mensen zitten in een AZC hun zaak af te wachten. Ze hebben een warm en droog onderkomen, hun natje en droogje op tijd waar menige voedselbankklant jaloers op is, gratis medische verzorging, zak en kleedgeld, een normaal WC incl. papier enz. Het is nog altijd vele malen beter dan ergens in een woestijn te poepen en met gortdroge zand je sterretje afvegen.
Hier is een AZC in een voormalig ziekenhuis gehuisvest.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze hebben inmiddels wel asielzoekerscentra gebouwd? Geen tenten meer en geen voormalige joden-kampen?
Maar hoe ik eraan kom .. foto's van de vluchtelingen uit de DDR en later Joegoslavië die nergens anders terecht konden.
Anyway, ik lees net dat Hongarije geen vluchtelingen uit Azië, Afrika en het Midden-oosten opnemen, dat is er destijds toegevoegd bij het ondertekenen van het vluchtelingenverdrag .. dus aan de minieme sociale voorzieningen ligt het hoe dan ook niet
[..]
Jij bent nog nooit in een AZC geweest? Warm en droog onderkomen valt over het algemeen zwaar tegen in die oude barakken, in de winter is het koud en vochtig en in de zomer snikheet.
bla bla
Wat vreselijk toch. Die afschuwelijke hitte tijdens de zomer en de barre kou gedurende de winter. My heart bleedsquote:Op donderdag 10 december 2009 18:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze hebben inmiddels wel asielzoekerscentra gebouwd? Geen tenten meer en geen voormalige joden-kampen?
Maar hoe ik eraan kom .. foto's van de vluchtelingen uit de DDR en later Joegoslavië die nergens anders terecht konden.
Anyway, ik lees net dat Hongarije geen vluchtelingen uit Azië, Afrika en het Midden-oosten opnemen, dat is er destijds toegevoegd bij het ondertekenen van het vluchtelingenverdrag .. dus aan de minieme sociale voorzieningen ligt het hoe dan ook niet
[..]
Jij bent nog nooit in een AZC geweest? Warm en droog onderkomen valt over het algemeen zwaar tegen in die oude barakken, in de winter is het koud en vochtig en in de zomer snikheet.
De rest? Een volwassen asielzoeker krijgt per persoon per week iets van ¤ 50, en dat is eet- zak- en kleedgeld, als je collectief eet worden dat ¤ 16 zak- en kleedgeld per week, en dat een voedselbankklant jaloers is op dat voedsel durf ik te betwijfelen. En tja, uit puur hygiënisch oogpunt lijkt mij ergens midden in een woestijn poepen en mijn sterretje afvegen met gortdroge zand een stuk aantrekkelijker dan gebruik maken van de WC in een asielzoekerscentrum.
Het enige pluspunt is de gratis medische verzorging, maar dat is dus ook in ons eigen belang. En dan bedoel ik dus niet alleen van die nare ziekten waarmee je anderen kan besmetten, maar ook dat je weet of die mensen gezond zijn, kan je ze zo afwijzen als zij proberen alsnog een verblijfsvergunning te krijgen via een medische indicatie ..
Ja, maar het maakt het verhaal wat dramatischer hequote:Op donderdag 10 december 2009 18:50 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Hier is een AZC in een voormalig ziekenhuis gehuisvest.
Dus je opmerking over oude barakken, koud en vochtig zijn poep.
Juist...daarom reageert ons muisje niet meer.quote:Op donderdag 10 december 2009 18:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, maar het maakt het verhaal wat dramatischer he![]()
De romantiek druipt er af.
Lezen is echt te moeilijk voor je? Van die ¤ 50 per week moet je ook eten .. als dat eten collectief gebeurt krijg je 16 euro .. en dat is dan dus zak- en kleedgeld!quote:Op donderdag 10 december 2009 18:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat vreselijk toch. Die afschuwelijke hitte tijdens de zomer en de barre kou gedurende de winter. My heart bleedsEn maar 50 euro zakgeld? Verschrikkelijk!
En onze bejaarden kunnen geen koekje meer bij de thee krijgen, maak je je daar ook zo druk om?
Ja, heel veel moeite meequote:Op donderdag 10 december 2009 19:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Lezen is echt te moeilijk voor je? Van die ¤ 50 per week moet je ook eten .. als dat eten collectief gebeurt krijg je 16 euro .. en dat is dan dus zak- en kleedgeld!
Je moet je dus voeden en kleden van zo ongeveer ¤ 225 per maand, ik denk niet dat daar een koekje voor bij de thee inzit .. en tja, met die pakweg ¤ 70 aan zak- en kleedgeld per maand kan je ook niet bijster veel, voor een 12-jarige scholier zijn het misschien een hoop centjes, maar voor iemand die niets heeft naast de kleren aan het lijf?
Wat de warmte en kou aangaat, nee hoor, je hart bloed dan nog niet, dat begint pas te bloeden als die mensen ziek zijn geworden door die ongezonde leefomgeving en alsnog mogen blijven.
Als je je zo druk maakt over het koekje van die bejaarde, ga dan liever kijken bij die graaiers in die onnodige toplagen in de zorg .. die zijn goed voor vele jaren koekjes bij de thee
Helemaal mee eens. Sowieso begrijp ik niet waarom het of of zou moeten zijn; er valt genoeg af te dingen op de zorg zoals die nu functioneert.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je je zo druk maakt over het koekje van die bejaarde, ga dan liever kijken bij die graaiers in die onnodige toplagen in de zorg .. die zijn goed voor vele jaren koekjes bij de thee
Ik doe ook weleens iets anders ..quote:Op donderdag 10 december 2009 19:01 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Juist...daarom reageert ons muisje niet meer.
Dat blijktquote:
Ja hoor, iedere asielzoeker was in zijn thuisland zo arm als een kerkrat .. hoe kom je aan dat achterlijke idee?quote:Denk dat ze het in het thuisland minder hadden hoor, denk jij niet? Ze mogen blij zijn met de geweldige opvang hier in Nederland.
Goh...quote:Op donderdag 10 december 2009 19:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik doe ook weleens iets anders ..
maar ik begrijp dat het AZC bij jou in een ziekenhuis is gevestigd .. en dat maakt het ineens landelijke norm of zo?
Het AZC hier om de hoek zijn toch echt van die barakken, en die zijn de enigen niet .. ik heb even wat plaatjes voor je gezocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat is alleen de zorg voor de asielzoekers, of ook voor de gemiddelde Nederlander?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Sowieso begrijp ik niet waarom het of of zou moeten zijn; er valt genoeg af te dingen op de zorg zoals die nu functioneert.
Ze laten hun zogenaamde rijkdom dus achter, en vluchten uit hun land.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat blijkt
[..]
Ja hoor, iedere asielzoeker was in zijn thuisland zo arm als een kerkrat .. hoe kom je aan dat achterlijke idee?
Omdat ze moesten vluchten en hier met niets aankwamen betekent niet dat ze in hun thuisland geen goed bestaan hadden, dat zal wel tellen voor een gedeelte maar lang niet allemaal ..
Ik heb het over de zorg. Zorgwerkers die nauwelijks tijd hebben om mensen onder de douche te zetten, managers die veel te veel verdienen en de zaak compliceren i.p.v. verbeteren. Ik begrijp niet waarom Lavenderr dat kopje thee voor de bejaarde tegenover de opvang van asielzoekers zet.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:21 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
En dat is alleen de zorg voor de asielzoekers, of ook voor de gemiddelde Nederlander?
En daar per week 500 euro voor betalen.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Goh...
Nee, maar er zijn volksstammen Nederlanders die in nog minder dan jouw zogenaamde barakken vakantie viert.
En die kiezen er toch zelf voor.
Een echte asielzoeker zou al blij zijn met een tent in het land dat hem/haar opvangt.
Dus je praat nog steeds poep.
niets..quote:Op donderdag 10 december 2009 20:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En daar per week 500 euro voor betalen.
Begrijp niet wat er mis is aan deze huisvesting voor de asielzoekers.
Vergeten dat in onze eigen bejaardenhuizen dit al lange tijd speelt?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het over de zorg. Zorgwerkers die nauwelijks tijd hebben om mensen onder de douche te zetten, managers die veel te veel verdienen en de zaak compliceren i.p.v. verbeteren. Ik begrijp niet waarom Lavenderr dat kopje thee voor de bejaarde tegenover de opvang van asielzoekers zet.
Nou, ik denk dat je mijn post wel begreep Disana.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het over de zorg. Zorgwerkers die nauwelijks tijd hebben om mensen onder de douche te zetten, managers die veel te veel verdienen en de zaak compliceren i.p.v. verbeteren. Ik begrijp niet waarom Lavenderr dat kopje thee voor de bejaarde tegenover de opvang van asielzoekers zet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |