Ik ben best blij dat ik als ik op skivakantie ben in Canada en een poot breek, daar behandeld kan worden, jij niet?quote:Op maandag 7 december 2009 20:43 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Ze hadden hier in de eerste plaats al niets te zoeken.
Ik heb nooit in Oost-Duitsland gewoond, dus mwah, mijn eigen lands geschiedenis zou ik het niet echt willen noemen. Maar je hebt tot bepaalde hoogte wel gelijk, ik heb in die periode het een en ander maar half meegekregen, persoonlijke ellendequote:Op vrijdag 11 december 2009 18:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je bent wel slecht op de hoogte van je eigen landsgeschiedenis.
De val van de muur volgde nádat Hongarije zijn grenzen had opengezet naar Oostenrijk voor Oost-Duitsears. De tenten hadden ze zelf meegenomen om te bivakeren evenals de Trabantjes die ze achterlieten.
Als ik dat ding hier bij mij om de hoek zie zijn de voorzieningen nog steeds bedroevend .. ik heb de indruk dat dat op veel plekken zo is, behalve bij die paar nieuwe dingen die ze neer hebben gezet, de volkstuin achtige variant van een gewoon rijtjeshuis zullen we maar zeggen.quote:Heel lang geleden en de regelingen zijn nu heel wat strenger als toen maar de voorzieningen waren bedroevend in vergelijking met nu.
Waarom het dan neerzetten alsof het X-sterren opvang is, droog en warm en je natje en je droogje waar een voedselbankklant nog jaloers op is?quote:Uiteraard is het voor langere tijd niet prettig, dat beweert hier geen mens.
Dus die kennissen die mij vertellen dat de dagelijkse boodschappen minstens de helft goedkoper zijn dan hier zitten uit hun nek te lullen?quote:Trust me, de eerste levensbehoeften zijn zelfs hoger dan in NL met een Zweedse belastingdruk en derde wereldland voorzieningen bij een wettelijk minimumloon van ongeveer 250 Euro p/m. Ja, je leest het goed per maand. Men piept in NL als er plannen zijn voor een BTW verhoging van 19 naar 20%. In Hongarije zijn ze gewoon verhoogd van 20 naar 25% vorig jaar, Overigens is het BTW tarief van 25% overal op van kracht, ook de eerste levensbehoeften inclusief levensmiddelen.
tja, dat werd toch echt gezegd ..quote:Wat een rare redenering van niet gegund zeg.
[..]quote:Op maandag 7 december 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:
[..]
En wat verwacht jij dan? Vind het uberhaupt al schandalig dat die mensen een Televisie krijgen, een eigen wasmachine en dat soort luxe.
Geef ze eten en drinken en een plek om te slapen, dat is meer dan voldoende.
Persoonlijke ervaring in het AZC hier om de hoek.quote:Hoe weet je dat allemaal of is het de bekende duim?
Goeie vraag, weet ik niet eigenlijk ..quote:Worden dan de mensenrechten geschonden?
Nou zo humaan vind ik dat anders niet, die jaren onzekerheid, dat mag wat mij betreft wel wat korter ..quote:Wat wil je nog méér humaans na jaren gratis beroep op beroep procederen, gratis kost, woning, scholing, medische verzorging, tolk en allerhande hulptroepen?
Tja, maar ook dat werkt naar twee kanten, zorgvuldig kijken vergt tijd .. en zelfs dan nog, ik ken(de) 2 Somalische dames met een soortgelijk verhaal als Hirsi Magan Ali, besneden, uitgehuwelijkt en gevlucht, maar ja, die vertelden de waarheid in belabberd Engels en islamitische kleding, en die werden mooi terug gestuurd .. nooit meer wat van gehoord.quote:Er wordt heus wel zorgvuldig gekeken en naar mijn mening niet zorgvuldig genoeg.
Een skivakantie is (heel) wat anders dan illegaal ergens verblijven.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben best blij dat ik als ik op skivakantie ben in Canada en een poot breek, daar behandeld kan worden, jij niet?
Het zijn anders geen illegalen hoor, het zijn uitgeprocedeerde asielzoekers die volkomen legaal in het land verblijven .. als je ervan door gaat om je aan uitzetting te onttrekken, dan pas ben je illegaal.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een skivakantie is (heel) wat anders dan illegaal ergens verblijven.
Uitgeprocedeerd betekent wegwezen hoor.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Het zijn anders geen illegalen hoor, het zijn uitgeprocedeerde asielzoekers die volkomen legaal in het land verblijven .. als je ervan door gaat om je aan uitzetting te onttrekken, dan pas ben je illegaal.
En dat laatste doet dus een derde van de asielzoekers.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Het zijn anders geen illegalen hoor, het zijn uitgeprocedeerde asielzoekers die volkomen legaal in het land verblijven .. als je ervan door gaat om je aan uitzetting te onttrekken, dan pas ben je illegaal.
Je kunt nu wel informatie over gaan zitten tikken, maar het is net alsof je iets koste wat kost (dwz. door er steeds meer bij te halen) wilt bewijzen, namelijk dat zieke uitgeprocedeerde asielzoekers geen recht hebben op onderdak. Want daar gaat het hier over, gewoon zieke mensen die niet terug kunnen en die niet de illegaliteit in zijn gegaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat laatste doet dus een derde van de asielzoekers.
Gemeenten zijn een derde van de vluchtelingen kwijt die vanaf 1998 voor kortere of langere tijd in Nederland mochten verblijven.
En nee, dit is geen sensatiebericht maar een inventarisatie van Vluchtelingenwerk.
Van de 113.000 asielzoekers zijn nog maar 70.000 mensen terug te vinden in de gemeentelijke basisadmini stratie GBA.
Mogelijk kozen ze vlak voor afloop of intrekking van hun vergunning ervoor om onder te duiken in de illegaliteit.
Voor het eerst wist CBS in samenwerking met Regioplan vluchtelingen te filteren uit de bestanden, ondanks dat ze niet als zodanig stonden geregistreerd.
Tenzij je op dat moment te ziek bent, dan krijg je een tijdelijke verblijfsvergunningquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uitgeprocedeerd betekent wegwezen hoor.
Vreemd als een Duitser dit zegt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb nooit in Oost-Duitsland gewoond, dus mwah, mijn eigen lands geschiedenis zou ik het niet echt willen noemen.
Er werd anders dit jaar nog uigebreid ingegaan met vele docu's over de val van de muurquote:Maar je hebt tot bepaalde hoogte wel gelijk, ik heb in die periode het een en ander maar half meegekregen, persoonlijke ellende
[..]
In jouw beleving misschien?quote:Als ik dat ding hier bij mij om de hoek zie zijn de voorzieningen nog steeds bedroevend ..
Als het zo verschrikkelijk bedroevend is zoals jij mij probeert wijs te maken verbaast het mij dat mensenrechtenorganisaties er nog niet op zitten. Evenals dat ministerie van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening, ministerie van volksgezondheid, brandpreventie, de keuringsdienst van waren enz. nergens te bekennen zijn. Een groot racistisch complot zeg ik je.quote:Ik heb de indruk dat dat op veel plekken zo is, behalve bij die paar nieuwe dingen die ze neer hebben gezet, de volkstuin achtige variant van een gewoon rijtjeshuis zullen we maar zeggen.
[..]
Wat is er niet waar aan dan?quote:Waarom het dan neerzetten alsof het X-sterren opvang is, droog en warm en je natje en je droogje waar een voedselbankklant nog jaloers op is?
[..]
Ja.quote:Dus die kennissen die mij vertellen dat de dagelijkse boodschappen minstens de helft goedkoper zijn dan hier zitten uit hun nek te lullen?
[..]
Sinds wanneer is de mening van een Fok!user beleidsbepalend?quote:tja, dat werd toch echt gezegd ..
[..]
[..]
[..]
Vreemde zaak dat de vergunningen zijn afgegeven, nog vreemder dat de ministerie van volksgezondheid nog niet heeft ingegrepen.quote:Persoonlijke ervaring in het AZC hier om de hoek.
[..]
quote:Goeie vraag, weet ik niet eigenlijk ..
maar zo iemand wordt eigenlijk medische hulp ontzegt als je hem plompverloren uitzet, en die ben je wettelijk verplicht te geven, de wet maakt in deze geen onderscheid naar status van de hulpbehoevende.
[..]
Dat kan alleen als er minder asielzoekers en strengere wetten zouden zijn b.v geen recht op beroep.quote:Nou zo humaan vind ik dat anders niet, die jaren onzekerheid, dat mag wat mij betreft wel wat korter ..
Wie, Fok usertjes of de publieke opinie?quote:en dan dat al die tijd niets mogen doen, je handje op moeten houden, en daarna krijg je dat als een verwijt voor je voeten geworpen, terwijl je daar helemaal niets aan kan doen, ook niet bepaald humaan ..
Pardon, er zijn minstens een paar miljard mensen op deze aardbodem die graag met hen zouden willen ruilen.quote:Het wordt gewoon gepresenteerd alsof een asielzoeker die verplichte inactiviteit wel tof vindt, lekker op onze kosten in een vakantieoord waar de Nederlander ¤ 500 per week voor neer telt, een langdurige vakantie of zo ..
[..]
En net pleitte je voor kortere tijden.quote:Tja, maar ook dat werkt naar twee kanten, zorgvuldig kijken vergt tijd ..
Wat wil je hier mee zeggen, ik heb van honderden mensen nooit meer wat gehoord sinds 2002 dat ik geremigreerd ben en NL is nog wel het land met de meeste internetaansluitingen ter wereld heb ik vernomen.quote:en zelfs dan nog, ik ken(de) 2 Somalische dames met een soortgelijk verhaal als Hirsi Magan Ali, besneden, uitgehuwelijkt en gevlucht, maar ja, die vertelden de waarheid in belabberd Engels en islamitische kleding, en die werden mooi terug gestuurd .. nooit meer wat van gehoord.
Tja, ik ben nu eenmaal niet zo 'nationalistisch', en als ik dat was voel ik me eerder Nederlander dan Duitser, zal wel te maken hebben met de discriminatie die ik in mijn jeugd heb ervaren dankzij mijn Joods uiterlijk. En dat in een land en door een volk dat zichzelf aan het kastijden was over wat ze daar hebben laten gebeuren een paar jaar eerder ..quote:Op zondag 13 december 2009 08:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vreemd als een Duitser dit zegt.
[..]
Er werd anders dit jaar nog uigebreid ingegaan met vele docu's over de val van de muur
omdat het precies 20 jaar geleden is gebeurd.
Ik zit er het laatste jaar niet meer zo met mijn neus bovenop, maar het laatste wat ik ervan heb gehoord is dat ze idd via de brandpreventie eindelijk wat hoognodige reparaties en verbouwingen mochten gaan uitvoeren .. maar die afvoerpijp is nog steeds niet vervangenquote:In jouw beleving misschien?
Als het zo verschrikkelijk bedroevend is zoals jij mij probeert wijs te maken verbaast het mij dat mensenrechtenorganisaties er nog niet op zitten. Evenals dat ministerie van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening, ministerie van volksgezondheid, brandpreventie, de keuringsdienst van waren enz. nergens te bekennen zijn. Een groot racistisch complot zeg ik je.
Tja, ik weet niet wat jij gewend bent, maar de meeste mensen die ik ken zouden er in dat ding hier nog niet willen wonen als ze een riant salaris toe kregenquote:Wat is er niet waar aan dan?
Dus brood, groente en fruit ed zijn daar nu even duur als hier? Ik wist wel dat vlees vrij duur is, maar traditioneel zuurdesem brood was een schijntje volgens hun, en groente en fruit ook.quote:Ja.
Is dat niet de trend uit het gros van de posts hier, dat het 'luxe' is en wel wat soberder mag, ze krijgen maar van alles, het zijn allemaal gelukszoekers, men wil zelfs zieke mensen het land uit zetten, ze zijn immers uitgeprocedeerd en dat betekent: oprotten?quote:Sinds wanneer is de mening van een Fok!user beleidsbepalend?
Daarvoor is het blijkbaar niet erg genoeg .. er staat een nood-chemisch toilet waarvoor je dan de sleutel moet halen voor als de gewone WC weer eens overloopt, en in de tussentijd gaat er weer zo'n ragger door de pijp heen .. het is behelpen maar met wat inventiviteit binnen de perken te houden. Er is gewoon geen geld om die pijpen te vervangen en wat ik ervan heb begrepen is het technisch ook niet zo makkelijk, alles moet open en alle leidingen opnieuw aangelegd.quote:Vreemde zaak dat de vergunningen zijn afgegeven, nog vreemder dat de ministerie van volksgezondheid nog niet heeft ingegrepen.
Gelukkig niet. Maar heb je de reacties in dit topic wel gelezen? Mensen zat die vinden dat dat wel moet gebeuren. Een kleine greep uit de reacties van verschillende users.quote:Er wordt toch geen enkele zieke uitgezet.
En dat is dan op de eerst pagina alleen al (50 posts).quote:En dat voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
[..]
Flikker ze gewoon over de grens, en laat ze het lekker uitzoeken.
[..]
Ik wil ze hier niet hebben laat ze maar lekker terug gaan.
[..]
Zegt dat dan niets meer? Uitgeprocedeerd?
[..]
zieke asielzoeker>onderdak>kan niet werken>uitkering>binnenkort wij allen tot 70 werken.
Tja, we zouden een stuk minder asielzoekers hebben als wij ons wat minder met het Midden-Oosten en wat meer met de Hoorn van Afrika zouden bemoeien, daar komt al jaren pakweg de helft van de asielzoekers vandaanquote:Dat kan alleen als er minder asielzoekers en strengere wetten zouden zijn b.v geen recht op beroep.
Beidenquote:Wie, Fok usertjes of de publieke opinie?
Tot ze zelf in die situatie zitten van jarenlang verplicht niets mogen doen .. dat verandert je perspectief.quote:Pardon, er zijn minstens een paar miljard mensen op deze aardbodem die graag met hen zouden willen ruilen.
Tja, aan de duur van sommige onderzoeken kan je mi niet tornen als je zorgvuldig wil zijn, maar geef die mensen de mogelijkheid iets zinvols te doen, geef hun een speciale status op de arbeidsmarkt zodat ze wel kunnen werken bvb. Niet alleen lijkt de tijd dan veel korter, maar je betaald je opvang, eten, verzekering etc ook zelf.quote:En net pleitte je voor kortere tijden.
Het gaat dan ook niet om die honderden mensen die je in die tijd tegen bent gekomen, het gaat om de enkeling met wie je vriendschappelijk om bent gegaan en met wie je af hebt gesproken dat je contact zou houden.quote:Wat wil je hier mee zeggen, ik heb van honderden mensen nooit meer wat gehoord sinds 2002 dat ik geremigreerd ben en NL is nog wel het land met de meeste internetaansluitingen ter wereld heb ik vernomen.
Dat is triest en geldverspilling. Uitgeproduceerd = uitgeproduceerd en als mensen dan een beetje lopen te hoesten kleden ze zich maar wat warmer aan voor hun grote reis huiswaarts.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Tenzij je op dat moment te ziek bent, dan krijg je een tijdelijke verblijfsvergunning
quote:Op donderdag 10 december 2009 20:24 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ze laten hun zogenaamde rijkdom dus achter, en vluchten uit hun land.
Als echte vluchteling ben je al blij dat je er mag wonen, en eventueel mag blijven,
Dus als ze daar in rijkdom zouden leven,moeten wij dan maar hun hun rijkdom geven.
Alsof ze in hun eigen land nog zijn....
En als iemand het daar niet mee eens is, dan is alles boven die tent "rijkdom"? En omdat het bij jou in de buurt in een voormalig ziekenhuis is, is dat a) de norm en b) een tegengestelde bewering "poep"?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Goh...
Nee, maar er zijn volksstammen Nederlanders die in nog minder dan jouw zogenaamde barakken vakantie viert.
En die kiezen er toch zelf voor.
Een echte asielzoeker zou al blij zijn met een tent in het land dat hem/haar opvangt.
Dus je praat nog steeds poep.
Welk gedeelte van 'ze zijn legaal' begrijp je niet?quote:Op zondag 13 december 2009 16:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is triest en geldverspilling. Uitgeproduceerd = uitgeproduceerd en als mensen dan een beetje lopen te hoesten kleden ze zich maar wat warmer aan voor hun grote reis huiswaarts.
De belastingbetaler draait weer op voor de medische kosten van een stel gelukszoekers die hier niet eens legaal verblijven.![]()
![]()
http://www.terminal.nl/st(...)ay.asp?jurart_id=862quote:Om in aanmerking te komen voor een verblijfsvergunning ‘medische noodsituatie’ dient de betrokkene zich in Nederland te bevinden en dient sprake te zijn van de situatie dat stopzetting van de medische behandeling een medische noodsituatie zal doen ontstaan. De medische behandeling kan niet plaatsvinden in het land van herkomst of ander land waarheen de betrokkene zich kan verwijderen. (Dit is een andere toets dan de toets of Nederland het meest aangewezen land is voor de medische behandeling). De medische behandeling ter voorkoming van het ontstaan van de medische noodsituatie zal naar verwachting langer duren dan één jaar. Ten aanzien van deze voorwaarden wordt door het IND advies ingewonnen bij het BMA. Vreemdelingen die (tijdens de procedure betreffende de verlening van een verblijfsvergunning vanwege een medische noodsituatie) een aanvraag indienen tot het verlenen van een terugkeervisum met als doel het afleggen van een bezoek aan het land van herkomst met een langere duur dan één maand, komen niet in aanmerking voor een verblijfsvergunning vanwege een medische noodsituatie. Onder medische noodsituatie wordt verstaan: De situatie waarbij betrokkene lijdt aan een stoornis, waarvan op basis van de huidige medisch-wetenschappelijke inzichten vast staat dat het achterwege blijven van behandeling op korte termijn zal leiden tot overlijden, invaliditeit of een andere vorm van ernstige geestelijke of lichamelijke schade.
Men dient het land direct te verlaten. Doet men dat niet, dan is men illegaal. Deze gelukszoekers zitten hier kennelijk nog en zijn dus illegaal.quote:Op zondag 13 december 2009 19:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Welk gedeelte van 'ze zijn legaal' begrijp je niet?
En zodat je even weet waarover je praat
[..]
http://www.terminal.nl/st(...)ay.asp?jurart_id=862
Maw, de regels om daarvoor in aanmerking te komen zijn best streng, het moet wel heel wat erger zijn dan dat kuchje waarmee jij loopt te schermen .. waar het op neer komt is dat je mensen letterlijk de dood of invaliditeit wil insturen. En tja, voor apen is dat misschien normaal, maar voor een zichzelf beschaafd noemend mens toch niet?
als je op dat moment te ziek bent, lig je in het ziekenhuis, en ben je geen verdere onderdak nodig lijkt mijquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Tenzij je op dat moment te ziek bent, dan krijg je een tijdelijke verblijfsvergunning
Een militair die in Uruzgan gewond raakt wordt ook gewoon naar Nederland teruggevlogen. Een gelukszoeker kan dus ook best met het vliegtuig naar huis, ook al is hij/zij niet 100%.quote:Op zondag 13 december 2009 20:30 schreef Bensel het volgende:
[..]
als je op dat moment te ziek bent, lig je in het ziekenhuis, en ben je geen verdere onderdak nodig lijkt mij
Tuurlijk joh, je stuurt iemand in een medische noodsituatie gewoon terug naar een gebied waar je weet dat die niet behandelt kan worden, gaat die maar dood of raakt die maar permanent gehandicapt .. so what, dat zal ze leren.quote:Op zondag 13 december 2009 20:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een militair die in Uruzgan gewond raakt wordt ook gewoon naar Nederland teruggevlogen. Een gelukszoeker kan dus ook best met het vliegtuig naar huis, ook al is hij/zij niet 100%.
medische noodsituatie ben je sowieso geen onderdak voor nodig. Dan lig je in het ziekenhuis namelijk. En als men weer beter is, kan men alsnog weg. Simpel zat zou je zeggen. waar het om gaat bij de post waar je op reageert zijn dingen als botbreuken etc.quote:Op zondag 13 december 2009 21:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, je stuurt iemand in een medische noodsituatie gewoon terug naar een gebied waar je weet dat die niet behandelt kan worden, gaat die maar dood of raakt die maar permanent gehandicapt .. so what, dat zal ze leren.
Evenveel minachting voor een mensenleven als sommige regimes in oostelijke richting .. of oh wacht, het zijn natuurlijk geen mensen, het zijn gelukszoekers, parasieten die niet anders willen dan op jouw zak teren, dus dan maakt het niet uit.
Huh, hoe kom je erbij dat het alleen om dingen gaat als botbreuken?quote:Op zondag 13 december 2009 22:44 schreef Bensel het volgende:
[..]
medische noodsituatie ben je sowieso geen onderdak voor nodig. Dan lig je in het ziekenhuis namelijk. En als men weer beter is, kan men alsnog weg. Simpel zat zou je zeggen. waar het om gaat bij de post waar je op reageert zijn dingen als botbreuken etc.
De spoedcursus ethiek werd al eerder aangeraden .. schijnbaar hebben sommigen daar geen kaas van gegeten.quote:Op zondag 13 december 2009 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het doodnormaal dat een uitgeprocedeerde asielzoeker hier medische hulp ontvangt. Wanneer je dergelijke figuren terug zou sturen als Nederland zijnde, dan ben je geen haar beter dan de landen die wij allemaal zo verfoeien (zal geen namen noemen)
Irakezen gaan inmiddels weer uitgewezen worden zoals ook gebeurt in ons omringende landen. Dit terwijl de UNHCR stelt dat het niet overal in Irak veilig is.quote:Op maandag 14 december 2009 07:45 schreef Big-Ern het volgende:
Natuurlijk moet iemand medische hulp krijgen als iemand dit nodig heeft. Dat staat voor mij buiten kijf. Het probleem met asielzoekers is, dat het een nooit stoppende stroom mensen betekent. Het liefst zou ik de hele wereld helpen als ik dat zou kunnen, maar daar zit nu net het probleem. Dit landje zit wat mij betreft eigenlijk te vol met zijn 17 miljoen mensen. Je zal toch ergens een grens moeten trekken. De ruimte, financiele middelen, huisvesting ontbreken en we hebben ook geen banen voor deze mensen. We zouden enkel nog mensen moeten binnenlaten uit oorlogsgebieden met een tijdelijke verblijfsvergunning, waarbij de afspraak wordt gemaakt dat ze gelijk weer teruggaan als de regering het rustig genoeg vindt in het land van herkomst.
denk dat jullie ook weleens een spoedcursus ethiek mogen gaan volgen. Want de asielzoekers komen hier vaak ook om economische redenen. de zogeheten uitzuigers. Al het geld wat daar aan besteed word, kan bijvoorbeeld niet aan noodlijdende nederlanders uitgegeven worden. Erg sociaal om aan deze mensen geld te willen uitgeven, maar ethisch is het niet verantwoord. (je geeft hulp aan mensen die het niet nodig zijn)quote:Op maandag 14 december 2009 00:09 schreef moussie het volgende:
[..]
De spoedcursus ethiek werd al eerder aangeraden .. schijnbaar hebben sommigen daar geen kaas van gegeten.
Apen .. simple as that, best wel intelligent maar op sociaal niveau net apen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |