Idd. Dingen zijn nergens goed voorquote:Op woensdag 25 november 2009 20:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als die paus mobieltjes dan ook optieften :d
kan jij integro deurtjes maken?quote:Op woensdag 25 november 2009 20:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Goedzo, foto van de deurkant, zo hoort het.
Ik kan überhaupt geen deuren maken, dat laat ik aan mijn collegas over.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kan jij integro deurtjes maken?
:/ hebben we nou aan jouquote:Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan überhaupt geen deuren maken, dat laat ik aan mijn collegas over.
Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan ze opsturen? En de reserve en reperatie onderdelen verzorgen?
Zucht...quote:Op woensdag 25 november 2009 20:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Goedzo, foto van de deurkant, zo hoort het.
In dit geval: Direcdeur.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.
Daar zijn ze dan:quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:36 schreef BeefRWijker het volgende:
Mogelijke reden aanwezigheid van de MAN Lion's City bussen in regio Arnhem-Nijmegen
[..]
Geen ambitie die kant opquote:Op donderdag 26 november 2009 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.
Btw, pas je de topic titel even aan, directeur?
Dat is ook een manier om een open vraag te beantwoordenquote:Op donderdag 26 november 2009 06:31 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Daar zijn ze dan:
[ afbeelding ]
Hoezo, heb je d'r eentje ingetrapt dan? Hooligan.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kan jij integro deurtjes maken?
Ik rijd op de buurtbus en wij krijgen straks ook een nieuwe bus. We hebben nou de Arriva 6119 en die flikkert van ellende bijna uit elkaar. Ook logisch, een Sprinter met meer dan 7 ton op de teller.quote:Op donderdag 26 november 2009 06:26 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In dit geval: Direcdeur.
Ik zag trouwens nieuwe taxibusjes rondrijden in de nieuwe Qbuzz kleurstelling. Ze zijn van taxibedrijf de Grooth uit Winschoten die veelal de rustigere lijnen rijdt voor Arriva, en binnenkort dus voor Qbuzz.
Nieuw materiaal is wel wenselijk. Het spul waarmee zij rijden is vaak in allerlei kleuren behalve arriva en is afgerost, oud en gammel. Van de zomer nog in zo'n busje gezeten, de stoelen zaten los. Dus toen de chauffeur met zo'n 90 per uur door een bochtige 60km weg reed, vloog ik van links naar rechts. Chauffeur was er trouwens ook niet eentje van de representatieve qua uiterlijk, maar daar ga ik het verder maar niet over hebben.
Ik zie dus uit naar veel nieuwe kleine bussies en als het meezit worden de bestuurders ook in een nieuw pakkie gehezen en scheren en verzorgen zij zich, zodat ze een ware gastheer worden op de bus.
Wist ik ook niet. Voorzover mij bekend was dit alleen 't geval bij overstap van bus naar trein en andersom.quote:PvdA laakt dubbel opstaptarief OV-chipkaart
(Novum) - Reizigers in het openbaar vervoer moeten als zij overstappen van het ene vervoersbedrijf naar het andere twee keer opstaptarief betalen. De PvdA wil dat staatssecretaris van Vervoer Tineke Huizinga (ChristenUnie) ingrijpt om hier een einde aan te maken. Woensdag debatteert de Kamer over de OV-chipkaart.
PvdA-Kamerlid Lia Roefs wil dat het Rijk de tarieven gaat bepalen. Nu doen lagere overheden dit nog. Tegenover Radio 1 verklaarde Roefs dat 'de reiziger niet de dupe mag worden' van verschillende vervoersmaatschappijen die in een bepaald gebied opereren.
Het CDA noemt de dubbele opstaptarieven 'een vreemd fenomeen' maar vindt het nog te vroeg om de wet aan te passen. De partij wil het systeem van de OV-chipkaart 'de tijd geven', maar sluit niet uit dat op een gegeven moment wordt ingegrepen.
die 7 ton doet t um niet hoorquote:Op donderdag 26 november 2009 16:16 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik rijd op de buurtbus en wij krijgen straks ook een nieuwe bus. We hebben nou de Arriva 6119 en die flikkert van ellende bijna uit elkaar. Ook logisch, een Sprinter met meer dan 7 ton op de teller.
Ja klopt, het onderhoud is soms om te huilen.Hopelijk is dat bij de nieuwe concessiehouder beter geregeld.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die 7 ton doet t um niet hoor
het centeknijpen van arriva wel
en ze hebben nog niet bedacht om dat paaltje er uit te rammen?quote:Op donderdag 26 november 2009 17:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja klopt, het onderhoud is soms om te huilen.Hopelijk is dat bij de nieuwe concessiehouder beter geregeld.
We krijgen in ieder geval een nieuwe Sprinter. Helaas wel met korte wielbasis want het merendeel van mijn buurtbuscollega's is bejaard of vrouw of een combinatie van beide en die vouwen hem steeds om een paaltje bij Eexterveenschekanaal.
Als het goed is wel ja.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:17 schreef racingweirdo het volgende:
Mag ik mijn ov kaart gebruiken op de buslijn van heerlen naar aken van ASEAG/veolia zolang ik in nederland blijf?
En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:17 schreef racingweirdo het volgende:
Mag ik mijn ov kaart gebruiken op de buslijn van heerlen naar aken van ASEAG/veolia zolang ik in nederland blijf?
Laat ze de bocht maar ruimer nemen,dat kan prima.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en ze hebben nog niet bedacht om dat paaltje er uit te rammen?
Op die voormalige Interliner (lijn 420), dus volgens mij lijn 50? is inderdaad je OV geldig. Op veolia lijn 44 (of was dat in Hermes tijd en heet ie nu anders?) tussen Heerlen en Aachen was je OV slechts tot de grens geldig.quote:Op vrijdag 27 november 2009 06:08 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.
Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov.
Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee.
Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten:
Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst
Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich
Lijn 3 Enschede-Gronau
Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland.
Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem !
Voor dat de interliner kwam, was het ook lijn 50, maar mijn trein ging destijds sneller naar Heerlen zonder overstap dan met overstap en boemel naar Maastricht. Dus belandde ik vaak in Heerlen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Op die voormalige Interliner (lijn 420), dus volgens mij lijn 50? is inderdaad je OV geldig. Op veolia lijn 44 (of was dat in Hermes tijd en heet ie nu anders?) tussen Heerlen en Aachen was je OV slechts tot de grens geldig.
Ach normen zijn er om overschreden te worden. Het is gewoon niet te verkroppen dat er in diverse 2e (en 3e?) wereld landen goede comfortabele bussen rijden en wij het hier met de VDL-meuk moeten doen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:45 schreef Cerbie het volgende:
In Millingen is vanavond een bus van Hermes uitgebrand, waarschijnlijk een Alliance.
Zo kom je ook af van alle oude bussen die niet aan de normen voldoen
Ben eigenlijk wel benieuwd waar alle Alliances en Jonckheeren van Novio naartoe verdwijnen, of die ook geexporteerd worden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ach normen zijn er om overschreden te worden. Het is gewoon niet te verkroppen dat er in diverse 2e (en 3e?) wereld landen goede comfortabele bussen rijden en wij het hier met de VDL-meuk moeten doen.
'ex-Utrecht' als in ex-GVU of ex-Connexxion?quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:49 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd waar alle Alliances en Jonckheeren van Novio naartoe verdwijnen, of die ook geexporteerd worden.
Over een paar weken moeten de nieuwe bussen er zijn, Ambas uti alle windstreken, een zooi gelede Citaros (ex-Utrecht) en 75 nieuwe Citaros op aardgas.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
'ex-Utrecht' als in ex-GVU of ex-Connexxion?
d e uitvoeringen van Arriva zijn overal om te jankenquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:20 schreef Cerbie het volgende:
[..]
![]()
ex-Connexxion voor de groene die half naar Novio omgestickerd waren, die in grijze XX bestickering weet ik niet zeker.
edit; hier staat een lijstje.
Er staan veel plannen klaar voor de KAN/SAN regio, ik hoop eigenlijk dat Rivierenland ook door Connexxion wordt gewonnen, de uitvoering door Arriva is om te janken. Eind januari wordt bekend wie de concessie krijgt (Syntus/Arriva/Connexxion/Veolia)
Mijn 8451, wat doe jequote:8450-8456: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
Er staat me vaag bij dat ik de 1849 al eens bij het GVU heb gespot.. Zou het kunnen dat ze dus ook een paar bij het GVU vandaan trekken?quote:1831-1835, 1845, 1847-1849: VDL Ambassador (Nijmegen - roze)
Van die reeks rijdt er nog altijd een redelijk aantal in Frieslân rond. Hopelijk duurt dat ook nog evenquote:8835-8855: MAN A78 (Nijmegen - roze)
Ik heb al in een stel bussen uit die reeks gezeten de afgelopen week. Zitten best lekkerquote:Op zondag 29 november 2009 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Van die reeks rijdt er nog altijd een redelijk aantal in Frieslân rond. Hopelijk duurt dat ook nog even
Hangt er vanaf of het dezelfde (oudere) types Citaro zijn als de 91xx-en, zoals we die in Leeuwarden hebben (in Almere hebben ze daar ook wat van geloof ik) en zo ja, of die versnellingen net zo beroerd staan afgesteld als bij de 9167quote:Op zondag 29 november 2009 01:26 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik heb al in een stel bussen uit die reeks gezeten de afgelopen week. Zitten best lekker![]()
Ga wel de Van Hools missen (4100 serie, newA330), vraag me af of de Citaro's het daarbij gaan redden.
Maar niet 8835 en hoger zoals hier boven gemeld is. De 6 in Alkmaar zijn nummertjes 8829-8834.quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
De 8800-MAN's rijden idd deels in en rond Alkmaar.
Eerst zien, dan geloven.quote:Heb ze er laatst wel gezien, maar lang zal het naar verwachting niet meer duren, omdat ze zoals eerder hier al gemeld naar KAN gaan.
Vraag me zowiezo af waarom dat ding zonodig de hele (zon)dag moet rijden.quote:Op zondag 29 november 2009 23:36 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag hadden ze de 9165 weer eens op de verkeerde omloop van lijn 350 zitten
Ik kwam laatst de 8852 nabij Heerhugowaard tegen op een van de streeklijnen aldaarquote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Maar niet 8835 en hoger zoals hier boven gemeld is. De 6 in Alkmaar zijn nummertjes 8829-8834.
quote:Op woensdag 2 december 2009 20:42 schreef busfoto.nl het volgende:
- Mercedes-Benz Citaro O530 CNG BRENG Nijmegen
nou van mij mag XX ze ook wel weer overnemen ( 3de hands zijn ze toch weer GOEDKOPERquote:Op woensdag 2 december 2009 21:26 schreef busfoto.nl het volgende:
Uiteindelijk wel, zal wel nog niet af zijn al die nieuwe Citaro's. Denk trouwens wel eens na hoeveel goedkoper de concessie gekund had als een deel van de bussen wat ouder zou zijn. De gemiddelde reiziger merkt het verschil tussen een nieuwe en oude Citaro toch niet, ze vinden het allebei niks.
Hoeveel mijloenen zou het gescheeld hebben? Nu gaan de BBA Citaro's over een paar maanden naar Duitsland, Roemenie of zo'n land.
Ik vind het toch wel raar als hier in Groningen weer afgedankte oude meuk uit Brabant moet gaan rijdenquote:Op woensdag 2 december 2009 21:26 schreef busfoto.nl het volgende:
Uiteindelijk wel, zal wel nog niet af zijn al die nieuwe Citaro's. Denk trouwens wel eens na hoeveel goedkoper de concessie gekund had als een deel van de bussen wat ouder zou zijn. De gemiddelde reiziger merkt het verschil tussen een nieuwe en oude Citaro toch niet, ze vinden het allebei niks.
Hoeveel mijloenen zou het gescheeld hebben? Nu gaan de BBA Citaro's over een paar maanden naar Duitsland, Roemenie of zo'n land.
"t Zal een vreemdeling zijn, die verdwaald is zeker.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kwam laatst de 8852 nabij Heerhugowaard tegen op een van de streeklijnen aldaar
"k Dacht al dat dat vlekje in de hoek van de voorruit inderdaad een garagesticker was.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
int groot dan ook maar
quote:Roep om provinciaal busbedrijf
* LC | Gepubliceerd op 02 december 2009, 22:45
* Laatst bijgewerkt op 03 december 2009, 07:17
LEEUWARDEN -
Friesland verspilt kapitaal en menskracht door in de provincie meerdere busbedrijven te laten rijden. Het is beter om het door één speler te laten doen. Dat mag een bedrijf zijn dat – op afstand – door de provincie wordt gerund.
Vakbondsbestuur Ed van Eibergen (FNV) zei dit woensdagavond in provinciale staten. Hij kreeg steun van de SP en GroenLinks, die wel een overheidsbedrijf willen. Het CDA is voor onderzoek naar de kansen van Friesland als één concessiegebied, met wellicht een aparte positie van Leeuwarden.
Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.quote:BREDA - Er bestaat een kans dat busmaatschappij Veolia enkele van zijn vervoersconcessies - bijvoorbeeld die in West- en Midden-Brabant - moet afstaan.
Dat kan een gevolg zijn van de fusie, waaraan het Franse moederconcern van Veolia en Transdev, de eveneens Franse moeder van concurrent Connexxion werken.
De fusie, zegt een woordvoerder van Veolia Transport Nederland in Breda, is waarschijnlijk binnen een paar weken beklonken. De consequentie zal in Nederland zijn dat Veolia en Connexxion worden samengevoegd.
Die combinatie zou enorm dominant op de openbaar vervoersmarkt worden. Connexion heeft een marktaandeel van ongeveer de helft, Veolia zit op rond twaalf procent; samen komen ze dus op meer dan zestig procent. In het wereldje van het streekvervoer wordt enorm gespeculeerd wat dat gaat betekenen.
ze mogen XX ook wel ergens weg trappen :pquote:Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef BeefRWijker het volgende:
Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen
[..]
Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.
quote:Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het kan best zijn dat ze op den duur de merknaam xx in de ban doen. Laat Arriva ook maar vertrekken. Syntus en Kubus mogen wel wat groter worden.
ach hell wat zal mij t ook boeien welke merknaam er op de bus staat.. als dat ding maar OP TIJD RIJD!quote:Op donderdag 3 december 2009 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon bull-shit Ou-Tannu, maar dat ben ik hier ondertussen van een aantal figuren wel gewend, sinds ik bij Cxx werk.
Herstel: lijn 3 is jaren geleden ingekort tot Glanerbrug.quote:Op vrijdag 27 november 2009 06:08 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.
Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov.
Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee.
Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten:
Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst
Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich
Lijn 3 Enschede-Gronau
Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland.
Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem !
Foute grap overigens...quote:Op donderdag 3 december 2009 15:28 schreef zwahiel het volgende:
Doe de merknaam Veolia maar SNEL weg!
Brengt nog steeds verkeerde ideeën bij veel mensen naar boven. Het is een vervoerder, geen transporteur. Dat deden ze in een bepaalde oorlog, transporteren...
Eigenlijk is Veolia te oppermachtig in heel Europa.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef BeefRWijker het volgende:
Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen
[..]
Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.
Waarschijnlijk eerder vroeger dan later met een 50/50 deelneming van beide bedrijven.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het kan best zijn dat ze op den duur de merknaam xx in de ban doen.
quote:Laat Arriva ook maar vertrekken.
En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.quote:Syntus en Kubus mogen wel wat groter worden.
Er rijden er inderdaad een paar Ambassadors tussen waar niet alle onderdelen meer aanzitten.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach hell wat zal mij t ook boeien welke merknaam er op de bus staat.. als dat ding maar OP TIJD RIJD!
er nog enigsinds verzorgt uitziet.
en t in de bus niet klinkt of als er overal losseboutjes zitten die de panelen etc op hun plek motten houden..
Klopt, maar Syntus staat over het algemeen beter bekend dan die anderenquote:Op donderdag 3 december 2009 20:21 schreef BeefRWijker het volgende:
En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.
oude meuk kan prima.. als je t maar PROPER onderhoud.. en dat scheelt er doorgaans bij de grotere heren ( en met name ARRIVA ) nog al aanquote:Op donderdag 3 december 2009 20:21 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk eerder vroeger dan later met een 50/50 deelneming van beide bedrijven.
Misschien kan de oude naam Connex wel weer terug.
[..]
[..]
En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.
[..]
Er rijden er inderdaad een paar Ambassadors tussen waar niet alle onderdelen meer aanzitten.
(zoals bvb missende kachel roosters, leuk als je met je snuffert in zo'n chipssnijder valt)
Bussen zonder InfoXX? Die ben ik al in geen tijden meer tegengekomen. Ook het nog rondrijdende oudere materiaal, zoals de Duvedecs en Alliance bus 2800, is gewoon voorzien van InfoXXquote:Op donderdag 3 december 2009 19:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
merknaam XX is opzich niks mis mee..
maar consessie gebieden gebruiken als afvoerputje voor ouder materiaal is gewoon NOT done :/
( gezien er nog ZAT bussen hier karren zonder Infoxx.. falende OV-flopkaart meuk, en een gebarstenvoorruit.. das meer regel dan uitzondering)
bij niet.. tel ik dus ook welke gewoon al TIJDEN stuk zijn..quote:Op donderdag 3 december 2009 23:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bussen zonder InfoXX? Die ben ik al in geen tijden meer tegengekomen. Ook het nog rondrijdende oudere materiaal, zoals de Duvedecs en Alliance bus 2800, is gewoon voorzien van InfoXX
Heel misschien dat er ergens 1 of 2 bussen rondzwerven die het niet hebben en die ik nog nooit heb gezien, maar zeker niet 'ZAT'...
Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'quote:Op donderdag 3 december 2009 23:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij niet.. tel ik dus ook welke gewoon al TIJDEN stuk zijn..
Oei, Ou!quote:Op donderdag 3 december 2009 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon bull-shit Ou-Tannu, maar dat ben ik hier ondertussen van een aantal figuren wel gewend, sinds ik bij Cxx werk.
D'r mag dan een zwart kastje inzitten met de naam INFOXX er op, "INFO" zoals beloofd is er zeker niet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'
niet zo happen hequote:Op vrijdag 4 december 2009 00:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'
weet jij dan toevallig.. waar die metalen stang met haak ( oid? ) en fietspomphandvat voor dient die als het goed is in elke procity behoort te liggen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Oh ik ben ook niet boos, ik wijs jou alleen even terecht.
Geen dank!
hulpmiddel voor het openklappen van de plank (voor minder validen).quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
weet jij dan toevallig.. waar die metalen stang met haak ( oid? ) en fietspomphandvat voor dient die als het goed is in elke procity behoort te liggen?
Dat inderdaad.quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:39 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
hulpmiddel voor het openklappen van de plank (voor minder validen).
Oh, ik zal het even melden, dan kan er volgende week gewoon een Frysker op worden gezet.quote:Op zondag 6 december 2009 17:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Och, 95% van de reizigers vind het best, die wil gewoon met de bus ri Alkmaar. Boejuh of dat nu een Integro of een Amba is. Problem solved.
Mijn GVU-bussen, wat doe jequote:
quote:
Morgen maar even afscheid nemen van mijn aansluiting op de sneldienstquote:Op donderdag 10 december 2009 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in![]()
ik vraag me dan af..quote:Op donderdag 10 december 2009 16:32 schreef RubenK het volgende:
Iemand zin om 31 december mee te doen aan gebruiksproblemen met de ov chipkaart vast te leggen op video voor een shockumentary?
als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen.quote:wat als jij een OV-chipper hebt met voldoende saldo..
en dat ding in de bus is in STORING?
en je hebt nou net even geen geld bij om een ander kaartje te kopen ?
mag je dan niet mee?
Zelfs GVB doet dit beter.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in![]()
Veolia informeert de reizigers vast op geheel Veoliaanse wijze
[ afbeelding ]
Geen folders in de bus, geen posters in de bus, niks op het busstation, doe het maar hier mee![]()
Oh ja, en er staat ook iets op de website. HEEL erg goed verstopt gelukkig, en bovendien incompleet.
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen.
een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkochtquote:Op donderdag 10 december 2009 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mensen mogen ook gratis met de Qliner mee als er weer eens een verdwaalde amba op rijd( bij gebrek aan een wayfarer..)
officieel: ov-chip defect = bus omruilen.quote:maar goed als je dus een defecte Chiplezer hebt kan je dus mensen gewoon maar laten staan omdat ze eigenlijk geen geldig vervoersbewijs hebben? ( buiten hun fout )
Daar hebben we 't al eens over gehad.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik vraag me dan af..
wat als jij een OV-chipper hebt met voldoende saldo..
en dat ding in de bus is in STORING?
't Is toch niet jouw schuld dat dat ding stuk is?quote:en je hebt nou net even geen geld bij om een ander kaartje te kopen ?
Sjoofs in Alkmaar zouden een instructie hebben gehad dat wie een chipkaart heeft en daarquote:mag je dan niet mee?
Wat een kut smoes (hadden ze ook maar een chipper moeten nemen). Is op Qliner nog nooit een sjoof voor afgemaakt.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen.
Een goed idee maar daar moet dan wel even flink over nagedacht worden ivm met maximum (Qliner)quote:Op donderdag 10 december 2009 21:48 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkocht![]()
En zo heeft iedere regio weer z'n eigen 'officiële' regels.quote:[..]
officieel: ov-chip defect = bus omruilen.
Botterik. Een zekere collega van jou (vermoedelijk Harlingen of Joure) zou hebben gezegd dat je niet geschikt bent voor je vak. Dat zei ie ook een keer van een (Qliner) sjoof die door zijn eigen dikke schuld mij te laat afzette in Bolsward zodat ik m'n aansluiting miste en vervolgens weigerde om zijn eigen fout te herstellen door mij even bij Nijland af te zetten (een kwestie van minder dan een halve minuut) onder 't mom dat iedereen daar dan wel misbruik van kon maken. Over inlevings vermogen gesproken, volledig afwezig.quote:realiteit: heb zelf 1x een vrouw laten staan op het station (lijn 54) laten staan,
Dat is 't probleem bij Connexxion, ze luisteren nergens naar, of 't nou de reiziger is of 't eigen personeel.quote:lijn 60 zou toch 10 minuten later komen. ze zou nog een klacht indienen, maar heb er nog niks van gehoord![]()
Het is vrij simpel, namelijk wat bever zegt; als jij als passagier met een OV-chipkaart komt, dan heb -jij- aan je verplichtingen voldaan, beschik je gewoon over een geldig vervoersbewijs en als de apparatuur in de bus dan niet werkt en jij geen geld bij je hebt, zou je dus, volledig buiten eigen schuld om, moeten blijven staanquote:Op donderdag 10 december 2009 21:48 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkocht![]()
[..]
officieel: ov-chip defect = bus omruilen.
realiteit: heb zelf 1x een vrouw laten staan op het station (lijn 54) laten staan, lijn 60 zou toch 10 minuten later komen. ze zou nog een klacht indienen, maar heb er nog niks van gehoord![]()
reserve bussen kosten ook niks wou je zeggen?quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat je die bussen moet omwisselen, is dan ook niet omdat je die passagiers anders niet meenemen mag, maar omdat Connexxion anders inkomsten misloopt, terwijl de kosten wel gelijk blijven (brandstof, chauffeur, slijtage, etc)...
weinig, en soms zelfs nietsquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
reserve bussen kosten ook niks wou je zeggen?
goed nou zal XX er hier wel ZAT hebben buiten de spits.. maar in de spits zijn er maar weinig reserve wagens denk ik ?
Krijg je weer gezeik met chaufs die niet opgenomen willen worden op film etc.quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:00 schreef RubenK het volgende:
Officieel heb ik begrepen dat je dan gratis mee MOET, maar dit soort gezeik ga ik allemaal vastleggen op videoMisschien dat er dan een belletje gaat rinkelen...
Die wagens staan er toch hé, beter dat diegene met kapotte readers stil staan en degene met goede readers rijden dan andersom.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
reserve bussen kosten ook niks wou je zeggen?
Als er niks staat, staat er niks en kan je dus gewoon niets wisselen, dus dan maar rijden met wat je wél hebt. De bedoeling is in ieder geval om ten alle tijde zoveel mogelijk met werkende readers rond te rijdenquote:goed nou zal XX er hier wel ZAT hebben buiten de spits.. maar in de spits zijn er maar weinig reserve wagens denk ik ?
tijd voor mobiele readers ? ;-)quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die wagens staan er toch hé, beter dat diegene met kapotte readers stil staan en degene met goede readers rijden dan andersom.
[..]
Als er niks staat, staat er niks en kan je dus gewoon niets wisselen, dus dan maar rijden met wat je wél hebt. De bedoeling is in ieder geval om ten alle tijde zoveel mogelijk met werkende readers rond te rijden
Oh, de gifbeker was nog niet leeg. Vanmiddag hing er weer dit:quote:Op donderdag 10 december 2009 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in![]()
Veolia informeert de reizigers vast op geheel Veoliaanse wijze
[ afbeelding ]
Geen folders in de bus, geen posters in de bus, niks op het busstation, doe het maar hier mee![]()
Oh ja, en er staat ook iets op de website. HEEL erg goed verstopt gelukkig, en bovendien incompleet.
quote:In een aantal gebieden gaat op zondag 13 december een nieuwe dienstregeling in. Door een technische storing worden de nieuwe tijden pas op 13 december geladen.
http://www.gelderlander.n(...)n-zich-gepiepeld.ecequote:Chauffeurs Connexxion en Hermes voelen zich gepiepeld
ARNHEM - Ruim zeshonderd chauffeurs van Connexxion en Hermes voelen zich zwaar benadeeld door hun werkgever, het moederbedrijf Connexxion. De chauffeurs willen in dienst treden bij Novio. Dat zou ook zo moeten volgens de wet personenvervoer, want Novio heeft de concessie voor het Streekvervoer in de de regio Arnhem-Nijmegen gewonnen.
en dan vinden ze t gek dat er weer een veolia sjoof verbouwd is?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, de gifbeker was nog niet leeg. Vanmiddag hing er weer dit:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is vrij simpel, namelijk wat bever zegt; als jij als passagier met een OV-chipkaart komt, dan heb -jij- aan je verplichtingen voldaan, beschik je gewoon over een geldig vervoersbewijs en als de apparatuur in de bus dan niet werkt en jij geen geld bij je hebt, zou je dus, volledig buiten eigen schuld om, moeten blijven staan
De instructie is dan ook om die mensen gewoon gratis mee te laten reizen.
Omdat ook niemand dat weet of kan weten tenzij ie goeie maatjes is met een sjoof die ook nog eens goed oplet wat er zo al aan dienstmededelingen voorbij komt want sommige sjoofs weten van niks of doen alsof of denken dat ze dat uiteindelijk persoonlijk uit eigen zak moeten betalen en dus toch aandringen op andere vorm van betaling. Het is dan ook slim om deze regeling zwart op wit te laten bevestigen door Connexxion.quote:Daarover heb ook ik overigens nog nooit andere passagiers gehoord, die in zo'n geval wél met een strippenkaart kwamen of een dalkaartje kochten.
Over de dag gezien zal dat kloppen maar je bus omwisselen gaat al gauw betekenen dat je rit uitval krijgtquote:Dat je die bussen moet omwisselen, is dan ook niet omdat je die passagiers anders niet meenemen mag, maar omdat Connexxion anders inkomsten misloopt, terwijl de kosten wel gelijk blijven (brandstof, chauffeur, slijtage, etc)...
Hadden ze daar Amba's?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
we zwaaien Arriva bijna officieel uit
Nou, in elk geval citaro's genoeg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Na de busjusti is er een nieuwe soort opgestaan... De Qbuzz-josti![]()
!
wel minder dan bij Arriva..quote:Op maandag 14 december 2009 20:30 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, in elk geval citaro's genoeg.
Het zijn er veel meer hoor, want Kubus heeft vele varianten van de Citaro rondrijden. Het totaal aantal geledes is alleen iets minder dan dat Arriva rond had rijden. Die hadden 23 stadsgeledes, 23 streekgeledes en 10 citybusgeledes. Kubus heeft 27 stadsgeledes, 18 streekgeledes en 6 citygeledes.quote:
je moet de rest ook lezenquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn er veel meer hoor, want Kubus heeft vele varianten van de Citaro rondrijden. Het totaal aantal geledes is alleen iets minder dan dat Arriva rond had rijden. Die hadden 23 stadsgeledes, 23 streekgeledes en 10 citybusgeledes. Kubus heeft 27 stadsgeledes, 18 streekgeledes en 6 citygeledes.
Ik kan er niets anders van maken hoorquote:
PSM heeft echt gelijk,ik kan er ook niks anders van maken.EnArriva had allerlei rotzooi,Qbuzz heeft alleen Integro's en Citaro'squote:
Dat is het orignele kenteken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:29 schreef Alexxxxx het volgende:
hey, foto van Marcel?
en bij de tovervla is het originele kenteken niet zichtbaar?
nee dat is een sticker. de GAIK platen zijn niet zichtbaarquote:
De breng foto is door marcel1970 gemaakt dacht ikquote:
Enkellucht achter in plaats van dubbellucht.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Zoekplaatje: wat mankeert hier aan?
Oh, op die manierquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De breng foto is door marcel1970 gemaakt dacht ik
Dit lijkt me toch geen bus die de openbare weg op kan met zo'n sticker. De achterlichten, knipperlichten en de kentekenplaat zijn niet goed / juist zichtbaar.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Zoekplaatje: wat mankeert hier aan?
Douce points a Deux Chevaux.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Enkellucht achter in plaats van dubbellucht.
Die waren er afgelopen week alquote:Op woensdag 16 december 2009 08:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
De lagevloer stadswagens zijn kennelijk ook gearriveerd in Groningen.
Geen idee, maar het aantal 8100/8200 amba's in Fryslân is enorm hoogquote:Op woensdag 16 december 2009 08:06 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
8836 is er in ieder geval wel. Da's al 2 van de 18.
Had overigens begrepen (van een sjoof van Harlingen) dat ze in week 48 al uit Fryslân weg hadden moeten zijn.
Zijn de beoogde vervangers van die MANnekes nu eigenlijk wel aangekomen of zijn die ook gelijk gecancelled?
quote:Op woensdag 16 december 2009 07:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Hee Ou, je gasbrommers zijn gearriveerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad ja, en dan is het een stadswagen, ze zijn ook elders beschikbaar. Ik zag deze eergisteren in Appingedam rijden en hij kwam vanuit de stad Groningen.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die waren er afgelopen week al
Qbuzz rijdt op de P+R alleen met gelede Citaro's. Die gelede MAN's zijn eigendom van Arriva en niet van het ovbureau of welke overheidsinstantie dan ook. Vier stuks gaan naar Ameland en de rest zal verkocht worden en naar Scandinavië gaan.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:09 schreef marcel.nl het volgende:
Kan iemand mij zeggen; zijn alle P+R citybussen van Groningen stad nu ook vervangen door die gelede citaro's ? Ik had eens gelezen dat de gelede man, aardgasbussen door het ovbureau waren gekocht in plaats van Arriva, waardoor ze dus konden blijven. Iemand die nagenoeg nieuwe (eind sept 2008) bussen nog gezien de afgelopen dagen ?
Eigenlijk moet je nu je geld terugvragen in plaats van hier te mekkeren.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:31 schreef brandsrus het volgende:
Liever dat dan een half uur in de kou staan en geen service verlenen om een extra bus te sturen ofzo.
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:22 schreef brandsrus het volgende:
Qbuzz maakt een chaos van het OV in Groningen. Lijnen 11,15 veel te druk en rijden niet op tijd. Zonder routedisplay's en onduidelijk wie wat rijdt.
Stonden we mooi vanmiddag in Zuidhorn, lijn 11 reed gewoon niet eens terwijl hij behoort te rijden. Kwam er een bus binnen met op de display lijn 15 en reed leeg terug :S Kon ons makkelijk meenemen, nee dus. Klantenservice gebeld maar die zijn ook zo brak als maar kan. Dan maar weer de trein genomen naar Groningen.
Jammer dat Arriva niet gewoon de gunning heeft over dat OV gebied, die reed tenminste keurig op tijd en was alles helder en duidelijk.
en die hadden geheid NOG meer bezuinigd..quote:Op woensdag 16 december 2009 19:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar Arriva had daarvoor wel een rijdend kerkhof voor nodig.
Vast weer Amba's? Misschien gingen ze ook nog schuiven met andere regio's om kosten uit te sparen.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
[..]
en die hadden geheid NOG meer bezuinigd..
en dan had je mischien wel nog nieuwe wagens gehad ( concessie eis? ) dus kijk je maar niet scheel op Arriva
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
in ZOF is het nu juist minder geworden dan het was. De lijnen 11/15 zijn in Groningen best lastig te doen, omdat het veel veevervoer is. Andere lijnen kampen weer met eigen problemen.
En heus bij Arriva ging het ook niet altijd goed, want ik heb regelmatig gezien dat de ene lijn elf de voorliggende bus inhaalde.
groningen stad is toch een dramaquote:Op woensdag 16 december 2009 22:29 schreef JeePee83 het volgende:
Vanmorgen ging 11/15 vlekkeloos. Dat was geen probleem. Zelfs complimenten gehoord, dat het sneller ging met de afvoer dan vroeger. Vanmiddag door verkeerschaos in de stad inderdaad een zooi op 11/15... 2 Extra omlopen waren nog niet genoeg om enigszins een dienstregeling te kunnen rijden. Raar eigenlijk, gisteren ging dat beter en toen was het 's morgens pittiger.
quote:Connexxion enige inschrijver concessie Zaanstreek!
Connexxion heeft als enige ingeschreven op de concessie Zaanstreek. Dit betreft het OV in Zaandam en Oostzaan. Onze offerte wordt nu door de concessieverlener getoetst aan het bestek.
Op korte termijn horen we of onze offerte voldoet aan de eisen die gesteld zijn in het bestek. Indien dit het geval is, zal de opdrachtgever overgaan tot gunning van de concessie.
De nieuwe concessie loopt vanaf december 2010 en heeft een looptijd van 8 jaar, met een mogelijke verlenging van 2 jaar.
In februari worden er personeelsbijeenkomsten gehouden om de nadere details bekend te maken
Is 't deze VIAbus van Caetano dit keer wel gelukt om zonder spontaan vlam te vatten de Afsluitdijk over te steken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallende spot in Leeuwarden: xx MAN 8269 is opgedoken op de stadsdienst
das wel een leuke bak!quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwste versie van de Lion's City A78 (LE) is nu ook in Nederland.
Lijken wel heel erg veel op de A21 tegenwoordig.
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Dat er door de sneeuw niet gereden werd, was logisch. En dat er organisatorisch en qua materieel wat mis gaat, bezetting qua lijnen enzo, ook logisch. En mede door het weer kan het wel eens zijn dat meer mensen dan normaal met de bus gaan. Mijn mening: voldoende gepresteerd in een week waarin de situatie (sneeuw, ijzel, op laatste moment niet beschikken over goede stalruimte, kantines etc )onvoldoende was.quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:36 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 ook inziet dat de eerste week van Qbuzz in Groningen catastrofaal was...
Dat niet alleen, je moet ook kijken naar hoe kort de voorbereidingstijd was. Ze zouden de gunningsprocedure moeten vervroegen en wel zodanig dat een jaar van te voren definitief bekend is wie de nioeuwe concessiehouder wordt.quote:Op zaterdag 19 december 2009 08:23 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Dat er door de sneeuw niet gereden werd, was logisch. En dat er organisatorisch en qua materieel wat mis gaat, bezetting qua lijnen enzo, ook logisch. En mede door het weer kan het wel eens zijn dat meer mensen dan normaal met de bus gaan. Mijn mening: voldoende gepresteerd in een week waarin de situatie (sneeuw, ijzel, op laatste moment niet beschikken over goede stalruimte, kantines etc )onvoldoende was.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 08:23 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik ben het er niet helemaal mee eens.
Dat vind ik allerminst logisch. Zolang wegen niet zijn afgezet moet er gewoon gereden worden, klaar.quote:Dat er door de sneeuw niet gereden werd, was logisch.
Dan heb je zo onderhand ook wel alles gehad hè. Is er iets geweest wat wél goed is gegaan?quote:En dat er organisatorisch en qua materieel wat mis gaat, bezetting qua lijnen enzo, ook logisch.
Daar heb ik anders niks over gehoord.quote:En mede door het weer kan het wel eens zijn dat meer mensen dan normaal met de bus gaan.
quote:Mijn mening: voldoende gepresteerd in een week waarin de situatie (sneeuw, ijzel, op laatste moment niet beschikken over goede stalruimte, kantines etc )onvoldoende was.
Behalve de treinen dan, daar faalden ze gigantisch hard door na 20:00, toen het eindelijk droog was, te stoppen met rijden. En ook dit weekend gewoon maar 1x per uur een trein, hoezo doorrijden tot het eind...quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:46 schreef BeefRWijker het volgende:
Je kan zeggen wat je wil van Arriva maar ze bleven tot 't eind toe rijden ook als andere maatschappijen de handdoek al in de ring hadden gegooid.
Misschien kom ik maandag terug voor een hernieuwde kennismakingsronde.quote:Op zaterdag 19 december 2009 08:23 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Dat er door de sneeuw niet gereden werd, was logisch. En dat er organisatorisch en qua materieel wat mis gaat, bezetting qua lijnen enzo, ook logisch. En mede door het weer kan het wel eens zijn dat meer mensen dan normaal met de bus gaan. Mijn mening: voldoende gepresteerd in een week waarin de situatie (sneeuw, ijzel, op laatste moment niet beschikken over goede stalruimte, kantines etc )onvoldoende was.
Drenthe Tours is dit. Die hebben twee van die grijze bussen van MAN gekocht.quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit nou weer: wel Kubus, niet Kubus?
Blauwe Kubussen in Rotterdam en grijze Kubussen in GD.
Lekker goed georganiseerd dat bedrijf.
Eén van hun goede daden vond ik lijn 174 tussen Lansingerland en Delft.quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit nou weer: wel Kubus, niet Kubus?
Blauwe Kubussen in Rotterdam en grijze Kubussen in GD.
Lekker goed georganiseerd dat bedrijf.
En rijden met bussen van (ex)Qbuzz, voor Qbuzz, anoniem. Wat een zootje.quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Drenthe Tours is dit. Die hebben twee van die grijze bussen van MAN gekocht.
Arriva en Veolia verdienen die predicaten eerder.quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En rijden met bussen van (ex)Qbuzz, voor Qbuzz, anoniem. Wat een zootje.
kwam gisteren de 8269 tegen op lijn 50 en de 8268 stond op de stalling, de 5615 is weer terug op de 350.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok ff ontopic zoals beloofd:
[ afbeelding ]
De chauff van CXX's 8266 heeft z'n bus tijdelijk bij de halte van lijn 9 geparkeerd, om een tussenstop in de kantine te maken, ongetwijfeld voor een bakkie pleur en een praatje met zijn/haar collega's. Een klein kwartiertje later vervolgt de bus zijn omloop als lijn 6 naar Bilgaard. Leeuwarden, 19 december 2009.
quote:Geen treinen en bussen door sneeuw
* LC | Gepubliceerd op 20 december 2009, 10:01
LEEUWARDEN -
Vanwege de hevige sneeuwval rijden er zondagochtend geen treinen en bussen door de provincie.
De wissels op het spoor naar Harlingen en Stavoren zijn bevroren.
Ah men is dus nu inderdaad druk bezig met 60 buswissels. Leuk om te zien. Ohja, zoals het er nu naar uit ziet blijven de Duvedec's nog even.quote:Op zondag 20 december 2009 10:09 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
kwam gisteren de 8269 tegen op lijn 50 en de 8268 stond op de stalling, de 5615 is weer terug op de 350.
Wat nou: "inderdaad" ?quote:Op zondag 20 december 2009 10:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ah men is dus nu inderdaad druk bezig met 60 buswissels.
Fryslân, 't nieuwe putje van XX.quote:Leuk om te zien. Ohja, zoals het er nu naar uit ziet blijven de Duvedec's nog even.
quote:Op zondag 20 december 2009 10:09 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
kwam gisteren de 8269 tegen op lijn 50 en de 8268 stond op de stalling,
Standplaats Alkmaar of Leeuwarden?quote:de 5615 is weer terug op de 350.
Hier nu ook iets meer sneeuw, genoeg iig om behoorlijk hinderlijk te zijn in de bebouwde kom.quote:Geen treinen en bussen door sneeuw
* LC | Gepubliceerd op 20 december 2009, 10:01
LEEUWARDEN -
Vanwege de hevige sneeuwval rijden er zondagochtend geen treinen en bussen door de provincie.
De wissels op het spoor naar Harlingen en Stavoren zijn bevroren.
Dat is het al vanaf het moment dat de Fryskers te weinig capaciteit bleken te hebben.quote:
Als je je even had verdiept in de Amba's die hier de afgelopen jaren rondreden, had je vast gezien dat deze bijvoorbeeld geen rolstoelplaat hebben. Dit is per 01-01-2010 verplicht. Daarom dus.quote:
standplaats alkmaar.quote:Op zondag 20 december 2009 13:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Standplaats Alkmaar of Leeuwarden?
Ben benieuwd voor hoe lang, dat ding schijnt ook zo'n beetje een vliegende kip te worden nadat ie eerder ook al in Den Helder is gesignaleerd.
Ach, dat ik dat nou toch helemaal vergeten ben hè. Daar hebben we 't ten slotte het hele jaar al over, niet waar.quote:Op zondag 20 december 2009 13:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Als je je even had verdiept in de Amba's die hier de afgelopen jaren rondreden, had je vast gezien dat deze bijvoorbeeld geen rolstoelplaat hebben.
Noh juh, tis wot.quote:Dit is per 01-01-2010 verplicht. Daarom dus.
Volgens mij bedoelt onze meester die (missende) rechtop staande strijkplank op het balkonnetje.quote:Op zondag 20 december 2009 20:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
sloop dan meteen alle stoelen uit een Frysker.. heb je 1 grote veevervoerswaggel
en heel veel rolstoelplaats!
quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat Arriva het bus- en treinvervoer mag doen in Rivierenland en de Achterhoek.
Busvervoer gaat december 2010 al in. Treinvervoer december 2012.
Dat worden dus GTW's op Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Arnhem-Tiel.
http://www.destentor.nl/r(...)n-bus-aan-Arriva.ece
Arriva rijdt met die stellen in Noord-Nederland en op de MerwedeLingelijn. Ze hebben geen extra toelating nodig in tegenstelling tot volledig nieuw materieel dat de hele procedure moet doorlopen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat een gelul weer, Peterselieman. Ken jij details uit de offerte, lijkt me niet. Hoe kan je nu al zeker weten dat er GTW's komen.
http://www.omroepgelderla(...)-weg-in-Nijmegen.htmquote:Raadsel: Veolia-bus weg in Nijmegen
NIJMEGEN - Een chauffeur van busmaatschappij Veolia is dinsdag in Nijmegen zijn bus kwijtgeraakt. Volgens het busbedrijf had de chauffeur een plaspauze genomen. Toen hij weer wilde gaan rijden was de bus weg.
De bus stond geparkeerd op de Burgemeester Hustinxstraat bij het Centraal Station. Wie er met de bus aan de haal is gegaan is een volstrekt raadsel.
De bus is aan de zijkant voorzien van een afbeelding van een Veolia-trein. Daarvan rijden er niet veel rond, aldus een Veolia-woordvoerder.
Als er ergens eentje fout geparkeerd in een tuin staat, dan is dat 'm. Vast. Kan niet missen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:11 schreef Cerbie het volgende:
[..]
http://www.omroepgelderla(...)-weg-in-Nijmegen.htm
taxibusjes mochten op veel lijnen niet (snelnetmeuk) dus dan zeker ProCity's. Beiden zijn ruk... Mooi voor Arriva wel, ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh, kleinere bussen. Waar heb ik dat eerder gehoord
XX wil er vast wel wat verkopenquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh, kleinere bussen. Waar heb ik dat eerder gehoord
bronquote:Krijsend kind uit bus gegooid
Een buschauffeur van Connexxion in Almere heeft dinsdag een huilend kind met kinderwagen en al uit de bus gezet. Dat meldt Webregio naar aanleiding van een mail van een reiziger in de betreffende bus.
De reiziger zei op een schandalige manier geconfronteerd te zijn met het optreden van de buschauffeur. In een reactie aan de website laat hij weten dat het volgens hem om een driejarig meisje ging, die behoorlijk overstuur was en dit duidelijk liet merken.
'Opeens zette de chauffeur van de bus zijn bus stil en liep naar achteren. Hij pakte de kinderwagen en gooide deze de bus uit. Vervolgens pakte hij het kind bij de arm en zette haar hardhandig, zonder jasje, de bus uit', schrijft hij.
Ondertussen zei de buschauffeur tegen de moeder dat ze als ze geen kinderen kon opvoeden, dat ze er beter geen kon nemen.
Een woordvoerster van Connexxion, laat weten het incident uit te zoeken.
Die buschauffeur is duidelijkquote:Op woensdag 23 december 2009 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bron
Hulde! Aanpakken die overlast!![]()
volgens mij is een Procity van CXX nog makkelijker mee te sjappen?quote:Op woensdag 23 december 2009 14:51 schreef Cerbie het volgende:![]()
Wat een held ook die anonieme reiziger, niets zeggen en vervolgens een topic openen de lokale krant bellen.
De Veoliabus is weer terecht trouwens, stond in een weiland in Huissen met wat lichte schade
Dit dus.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bron
Hulde! Aanpakken die overlast!![]()
Zeker weer ProCity's?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh, kleinere bussen. Waar heb ik dat eerder gehoord
Er rijdt in Oss ook een procity van / voor Arriva, dus die zit nog altijd in de race.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
Irisbusjes type GX 127 maken ook wel een kans denk ik. Deze rijden voor Arriva in DAV
Ik kan je niks beloven, maar zal het zeker voor je proberenquote:Op maandag 21 december 2009 18:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Ben erg benieuwd naar d Nieuw-Zeeuwse foto's!Zet ej ook wat trucks voor me op de foto?
das een leuk beesssie!quote:Op donderdag 24 december 2009 06:33 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Er rijdt in Oss ook een procity van / voor Arriva, dus die zit nog altijd in de race.
Ik zou liever een kleine versie Van Hool zien (newA300K), dat vind ik wel leuke bussen.
Of wat denk je van deze:
[ afbeelding ]
Ga je op vakantie ofzo?quote:Op donderdag 24 december 2009 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Mede namens de Rollende Vegers en de Schuivende Schuivers een sm00000th 2010 gewenst. Brought to you by Gemeente Ede
Nee, ik werk daarquote:
Flash is nu door zo'n GVU bus op zen muil gegaan.. Je kan dus beter treinenquote:
Een aantal (5~10) wright commanders zijn in Rivierenland terechtgekomen, en een aantal van die groene amba's in Den Boschquote:Op zaterdag 2 januari 2010 08:37 schreef marcel.nl het volgende:
Is er iemand die weet waar de Groningse / Drenthse Arriva's heen zijn gegaan ?
Wat ik via internet ontdekte was dat er een aantal gelede citaro's naar Amsterdam / Purmerend gingen, een (aantal) amabassadors naar regio Den Bosch. Verder zouden de net nieuwe gelede man aardgas bussen van p+r Groningen terug zijn naar de leverancier.
Zijn alle oudere alliances, citaro's, wright cadets, wright commanders, dennis bussen en integro's afgevoerd ?
En wat ten aanzien van de overige nieuwere citaro's (aldanniet geleed), de overige amba's, de witte man lion en die ene citea ? Iemand die nog ergens gezien ?
Er rijden enkele Citaro's nu in DAV, enkele Amba's gaan naar Brabant, er gaan Citaro's naar Terschelling, gasbussen naar Ameland, Dennisbussen naar Tsjechië, misschien wat meuk naar Portugal en de rest wordt verkocht.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 08:37 schreef marcel.nl het volgende:
Is er iemand die weet waar de Groningse / Drenthse Arriva's heen zijn gegaan ?
Wat ik via internet ontdekte was dat er een aantal gelede citaro's naar Amsterdam / Purmerend gingen, een (aantal) amabassadors naar regio Den Bosch. Verder zouden de net nieuwe gelede man aardgas bussen van p+r Groningen terug zijn naar de leverancier.
Zijn alle oudere alliances, citaro's, wright cadets, wright commanders, dennis bussen en integro's afgevoerd ?
En wat ten aanzien van de overige nieuwere citaro's (aldanniet geleed), de overige amba's, de witte man lion en die ene citea ? Iemand die nog ergens gezien ?
Die zijn gehuurd door Qbuzzquote:Op zaterdag 2 januari 2010 08:44 schreef RealZeus het volgende:
Ik weet in elk geval dat de TCR Integro's 76 en 77 nog vrolijk in het GGD-gebied rondkachelen. Met info-schermen van Arriva-Waterland.
2938(?)quote:
quote:Op maandag 4 januari 2010 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou me niet verbazen als het Peereboom zou zijn, maar dat is een pure gok
Dagquote:Op maandag 4 januari 2010 18:52 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
2938(?)
[ afbeelding ]
WORKUM - Maandagmiddag om 16:13 komt er bij de meldkamer een melding binnen van een voertuigbrand op de Konvintsdyk in Workum.
http://www.112fryslan.nl/news/4447
De Connexxion CItaro G's zijn dan ook bedoeld als streekwagens.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:47 schreef Cerbie het volgende:
De nieuwe (gelede) aardgascitaro's van BRENG zien er niet uit met dit weer, daar blijft weinig roze van over. En een wtf-momentje, de 4130 van GVU/Novio op de streeklijn Nijmegen-Druten-Tiel.
Heb trouwens het idee dat zo'n nieuwe gelede BRENG Citaro veel minder zitplekken heeft dan de oude Citaro's die er eerst reden.
De brandweer heeft de ruiten wel mooi schoongespotenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:13 schreef BastiaanL het volgende:
http://www.112kampen.nl/foto/69/
Wáárom de 7834RIP
Deze had mazzel, van die bij Menaldum bleef alleen de aanhanger over.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:13 schreef BastiaanL het volgende:
http://www.112kampen.nl/foto/69/
Wáárom de 7834RIP
ja liever 3700 waggelsquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:13 schreef BastiaanL het volgende:
http://www.112kampen.nl/foto/69/
Wáárom de 7834RIP
quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:56 schreef o.us het volgende:
Voor het eerst in de Eindhovense Phileas gereden.
Je mag best 'tram' zeggen hoor, dat snappen we hier ook wel.quote:Het lijkt echt sterk op een railvoertuig van binnen,
Volgens mij is dat nu juist redelijk ongewoon voor treinen en trams.quote:vooral door de gescheiden banen en de twee perrons op 1 rijbaan.
Vermoedelijk ligt dat meer aan het spartaanse interieur en aan de afwezigheid van het karakteristieke dieselmotor (met versnellingen) aandrijf geluid.quote:Ik dacht even dat ik niet meer in de bus zat op een gegeven moment.
nog altijd beter dan een bus waar de koppeling nogal hard in klapt :pquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:36 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Je mag best 'tram' zeggen hoor, dat snappen we hier ook wel.
[..]
Volgens mij is dat nu juist redelijk ongewoon voor treinen en trams.
Aan de andere kant liggen haltes/perrons vaak weer wel precies tegen over elkaar wat bij bussen dan weer minder 't geval is.
[..]
Vermoedelijk ligt dat meer aan het spartaanse interieur en aan de afwezigheid van het karakteristieke dieselmotor (met versnellingen) aandrijf geluid.
Ik gebruik de Qbuzz in Rotterdam altijd en ik heb dit nog nooit zien!quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:22 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Millennium+10 bug.
Zeker dezelfde weggooi chip gebruikt die ook op sommige betaalpasjes zit
Ik heb ook een keer in dat gedrocht gereden. Wat me vooral opviel was het bijzondere geluid en de deurknoppen, die ik niet kon vinden bij het uitstappen. Deze zaten geloof ik op de deuren zelf wat me ook doet denken aan een tram/metro. Ik heb in ieder geval niet eerder een bus gezien met de deurknoppen op de deuren zelf.quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:56 schreef o.us het volgende:
Voor het eerst in de Eindhovense Phileas gereden. Het lijkt echt sterk op een railvoertuig van binnen, vooral door de gescheiden banen en de twee perrons op 1 rijbaan.Ik dacht even dat ik niet meer in de bus zat op een gegeven moment.
Dan moet je toch echt beter op gaan letten, dat is meer en meer de trend!quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik heb ook een keer in dat gedrocht gereden. Wat me vooral opviel was het bijzondere geluid en de deurknoppen, die ik niet kon vinden bij het uitstappen. Deze zaten geloof ik op de deuren zelf wat me ook doet denken aan een tram/metro. Ik heb in ieder geval niet eerder een bus gezien met de deurknoppen op de deuren zelf.
Dat er zelfs in de bussen een knop zit zodat je zelf de deur open kan maken? De lieve buschauffeur moet dat normaliter doen, vind ik.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan moet je toch echt beter op gaan letten, dat is meer en meer de trend!
Duitsland heeft er ook last van, ongelooflijk.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:22 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Millennium+10 bug.
Zeker dezelfde weggooi chip gebruikt die ook op sommige betaalpasjes zit
Ja, ik zag het in die RET-bus, toen dacht ik, laat ik er eens een plaatje van maken. Toen ik even later in die Qbus zat vond ik het wel opstuurwaardig. Erg apart dat het niet werkte...quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:24 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik gebruik de Qbuzz in Rotterdam altijd en ik heb dit nog nooit zien!
MIsschien was de eigenaar van de TFT-schermen vergeten een unittest uit te voeren om het bestand te controleren op bugs.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:04 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Ja, ik zag het in die RET-bus, toen dacht ik, laat ik er eens een plaatje van maken. Toen ik even later in die Qbus zat vond ik het wel opstuurwaardig. Erg apart dat het niet werkte...
Heb jij die foto nog ergens online staan? Pas ik de link nog even aan zolang 't nog kan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:04 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Ja, ik zag het in die RET-bus, toen dacht ik, laat ik er eens een plaatje van maken. Toen ik even later in die Qbus zat vond ik het wel opstuurwaardig. Erg apart dat het niet werkte...
Nu wel, ja. Is dat een probleem, Deux?quote:
Ah, op zo'n fiets.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ja, op OVinBoskoop.
Alleen blijven de foto's er vrij kort op staan.
Klopt, het bekende rolstoelplanken verhaalquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
Steeds meer 8300 Amba's in Fryslân. Zag er vanmiddag verschillende rijden in Leeuwarden. Daarnaast was de 8836 weer terug in het noorden. De bus reed volgens mij laatst nog in de regio Nijmegen rond.
Bussjoof die met normale snelheid zijn rit dacht te voltooien?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:19 schreef IkKomUutGrunn het volgende:
[ afbeelding ]
Qbuzz komt gehavend uit deze winter.
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=88108
Ik heb de Qbuzz in Rotterdam nooit een ernstige ongeval zien maken als dit en die andere deze winter.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:19 schreef IkKomUutGrunn het volgende:
[ afbeelding ]
Qbuzz komt gehavend uit deze winter.
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=88108
Als je werkelijk wist hoe de situatie hier nu in Groningen is, dan zou je wellicht niet zo reageren.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:13 schreef o.us het volgende:
W
[..]
Ik heb de Qbuzz in Rotterdam nooit een ernstige ongeval zien maken als dit en die andere deze winter.
liever een amba dan een procity hoor :wquote:Op zondag 10 januari 2010 09:05 schreef ghizzer het volgende:
Ik rij dagelijks met de bus en wat mij verbaast is dat de bus (98% van de keren een Ambassador) vaak storing heeft bij het openen van de deur en dat het comfort op klinkerwegen om te huilen is. Leve de citaro! Balen chauffeurs niet van de Ambassadors?
Wel meer ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
OEI! Die heeft een nieuwe deur nodig!
Ik heb 's even gekeken maar in de 51xx Amba's in Alkmaar zitten die strijkplanken er ook al niet in.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Klopt, het bekende rolstoelplanken verhaal![]()
Had zaterdag idd zo'n vlieggewicht Portugese Amba op 98 (Makkum-H'veen).quote:Ook de MAN Caetano/Viabus serie in Friesland is uitgebreid naar 8 stuks.
das toch net als de 5616 al een tijdje op de 350 zit ?quote:Op maandag 11 januari 2010 15:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wel meer ook.
Peereboom had kennelijk ook iets te barsten gereden.
Hun witte DO B88 stond vanmiddag bij het transferium in Nieuwe Niedorp.
Normaal staat daar een Frysker of Amba.
De Integrootjes zijn kennelijk ook weer op:
Zaterdag reed er een 17xx Amba op 351 (Harlingen-H'veen), vandaag een Lion's City.
Het displeetje van de Wayfarer in 2938 zat nog steeds kantverkeerd.
Kennelijk zijn die dingen niet zwenkbaar maar vastgemonteerd.
De 5615 is geen bus die in Alkmaar andere diensten rijdt, die is elders speciaal teruggehaaldquote:Op maandag 11 januari 2010 21:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das toch net als de 5616 al een tijdje op de 350 zit ?
quote:Op maandag 11 januari 2010 21:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De 5615 is geen bus die in Alkmaar andere diensten rijdt, die is elders speciaal teruggehaald
en die verdient z'n eigen geld. Die Ambassdor en L.City nemen passagiers voor noppes mee.
Die zijn er genoeg denk ik. Al die Interliners die zijn afgeschaft en niet vervangen door Qliners.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja tis ook moeilijk om nieuwe wayfarhers te krijgen he![]()
Zit er al vanaf 't begin in.quote:tijd voor versnelde ov faalkaart invoering op de qliners![]()
Gewoon de Qliner afschaffen, veel makkelijker.quote:en kaartjes verkoop in de wagen beperken tot dagkaartjes :p
En dit is vreemd omdat ... ?quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:50 schreef RubenK het volgende:
De afgelopen week rijdt er elke ochtend op stadslijn 3 in alkmaar een 51xx amba, die elke ochtend zo rond 7:57 mij bij de ardennenstraat ophaaltIemand enig idee waarom die precies die rit rijdt, elke dag tegenwoordig?
In het afgelopen jaar vrijwel elke rit die ik meemaakte een citaro wasquote:
Nou, gecondoleerd hè.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:12 schreef BastiaanL het volgende:
Syntus Overijssel![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eigenlijk had Syntus ook de Achterhoek moeten behouden. Maar ja, de provincie Gelderland pleegt landverraad door voor die goedkope kut-Britten te kiezen.quote:
Hadden ze ook maar een mol in het beoordelings commitee moeten onderbrengenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk had Syntus ook de Achterhoek moeten behouden. Maar ja, de provincie Gelderland pleegt landverraad door voor die goedkope kut-Britten te kiezen.![]()
Bronquote:Provincie en Syntus presenteren plannen busvervoer Midden Overijssel
woensdag, 13 januari 2010 07:07
Het busvervoer in Midden-Overijssel krijgt een nieuwe vervoerder én een nieuwe uitstraling.
Op donderdag 14 januari presenteren de provincie Overijssel en vervoerder Syntus tijdens een persconferentie de nieuwe plannen voor het busvervoer. Tevens wordt de eerste bus in nieuwe huisstijl onthuld door gedeputeerde Job Klaasen en Frank de Leeuw, directeur van Syntus.
Als verantwoordelijke voor het openbaar vervoer in West-Overijssel heeft de provincie het busvervoer in Midden-Overijssel definitief aan Syntus gegunt. Syntus neemt het busvervoer in de steden Zwolle en Deventer en de streekgebieden Salland en Vechtdal vanaf 29 augustus 2010 over van Connexxion.
bedoelen ze dat met meer blauw op de bus?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:12 schreef BastiaanL het volgende:
Syntus Overijssel![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Arriva?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk had Syntus ook de Achterhoek moeten behouden. Maar ja, de provincie Gelderland pleegt landverraad door voor die goedkope kut-Britten te kiezen.![]()
Ze moesten eens een paar nieuwe bussen gaan afschaffen, ik zit zo oncomfortabel als ik met de Arriva moet.quote:
arriva heeft toch ook geen comfortable bussen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:05 schreef o.us het volgende:
[..]
Ze moesten eens een paar nieuwe bussen gaan afschaffen, ik zit zo oncomfortabel als ik met de Arriva moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |