abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74999355
vorig deel: Bussentopic #28, plain and simple.

plaatje:

bron: busfoto.nl


continu here!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2009 @ 20:30:15 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74999410
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als die paus mobieltjes dan ook optieften :d
Idd. Dingen zijn nergens goed voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75000179
Goedzo, foto van de deurkant, zo hoort het.
pi_75002274
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Goedzo, foto van de deurkant, zo hoort het.
kan jij integro deurtjes maken?
pi_75002349
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kan jij integro deurtjes maken?
Ik kan überhaupt geen deuren maken, dat laat ik aan mijn collegas over.
pi_75002406
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik kan überhaupt geen deuren maken, dat laat ik aan mijn collegas over.
:/ hebben we nou aan jou
pi_75002449
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

:/ hebben we nou aan jou
Ik kan ze opsturen? En de reserve en reperatie onderdelen verzorgen?
pi_75003909
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

:/ hebben we nou aan jou
Aan mij heb je in elk geval niets, tvp
pi_75007951
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik kan ze opsturen? En de reserve en reperatie onderdelen verzorgen?
Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.

Btw, pas je de topic titel even aan, directeur?
Beef R. Wijker
  Spellchecker donderdag 26 november 2009 @ 01:06:16 #10
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75009027
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Goedzo, foto van de deurkant, zo hoort het.
Zucht...
Tevens -purist.
pi_75010065
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.
In dit geval: Direcdeur.

Ik zag trouwens nieuwe taxibusjes rondrijden in de nieuwe Qbuzz kleurstelling. Ze zijn van taxibedrijf de Grooth uit Winschoten die veelal de rustigere lijnen rijdt voor Arriva, en binnenkort dus voor Qbuzz.
Nieuw materiaal is wel wenselijk. Het spul waarmee zij rijden is vaak in allerlei kleuren behalve arriva en is afgerost, oud en gammel. Van de zomer nog in zo'n busje gezeten, de stoelen zaten los. Dus toen de chauffeur met zo'n 90 per uur door een bochtige 60km weg reed, vloog ik van links naar rechts. Chauffeur was er trouwens ook niet eentje van de representatieve qua uiterlijk, maar daar ga ik het verder maar niet over hebben.
Ik zie dus uit naar veel nieuwe kleine bussies en als het meezit worden de bestuurders ook in een nieuw pakkie gehezen en scheren en verzorgen zij zich, zodat ze een ware gastheer worden op de bus.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 10:46:15 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75013189
Ik zag de foto ook op OViB staan ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75017809
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.

Btw, pas je de topic titel even aan, directeur?
Geen ambitie die kant op TT aangepast
pi_75023238
quote:
Op donderdag 26 november 2009 06:31 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Daar zijn ze dan:

[ afbeelding ]
Dat is ook een manier om een open vraag te beantwoorden
Jammer dat de maatschappij er niet op staat, zoals in Brabant.

Ziet er niet uit, overigens. Vonden ze zelf waarschijnlijk ook dus hebben ze 't MAN logo d'r maar afgelaten.
Oh, en als ze daar nog meer van die rotdingen nodig hebben, wij hebben er hier nog (steeds?) zes.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kan jij integro deurtjes maken?
Hoezo, heb je d'r eentje ingetrapt dan? Hooligan.

[ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 26-11-2009 16:05:48 ]
Beef R. Wijker
pi_75023764
quote:
Op donderdag 26 november 2009 06:26 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

In dit geval: Direcdeur.

Ik zag trouwens nieuwe taxibusjes rondrijden in de nieuwe Qbuzz kleurstelling. Ze zijn van taxibedrijf de Grooth uit Winschoten die veelal de rustigere lijnen rijdt voor Arriva, en binnenkort dus voor Qbuzz.
Nieuw materiaal is wel wenselijk. Het spul waarmee zij rijden is vaak in allerlei kleuren behalve arriva en is afgerost, oud en gammel. Van de zomer nog in zo'n busje gezeten, de stoelen zaten los. Dus toen de chauffeur met zo'n 90 per uur door een bochtige 60km weg reed, vloog ik van links naar rechts. Chauffeur was er trouwens ook niet eentje van de representatieve qua uiterlijk, maar daar ga ik het verder maar niet over hebben.
Ik zie dus uit naar veel nieuwe kleine bussies en als het meezit worden de bestuurders ook in een nieuw pakkie gehezen en scheren en verzorgen zij zich, zodat ze een ware gastheer worden op de bus.
Ik rijd op de buurtbus en wij krijgen straks ook een nieuwe bus. We hebben nou de Arriva 6119 en die flikkert van ellende bijna uit elkaar. Ook logisch, een Sprinter met meer dan 7 ton op de teller.
pi_75024149
quote:
PvdA laakt dubbel opstaptarief OV-chipkaart


(Novum) - Reizigers in het openbaar vervoer moeten als zij overstappen van het ene vervoersbedrijf naar het andere twee keer opstaptarief betalen. De PvdA wil dat staatssecretaris van Vervoer Tineke Huizinga (ChristenUnie) ingrijpt om hier een einde aan te maken. Woensdag debatteert de Kamer over de OV-chipkaart.

PvdA-Kamerlid Lia Roefs wil dat het Rijk de tarieven gaat bepalen. Nu doen lagere overheden dit nog. Tegenover Radio 1 verklaarde Roefs dat 'de reiziger niet de dupe mag worden' van verschillende vervoersmaatschappijen die in een bepaald gebied opereren.

Het CDA noemt de dubbele opstaptarieven 'een vreemd fenomeen' maar vindt het nog te vroeg om de wet aan te passen. De partij wil het systeem van de OV-chipkaart 'de tijd geven', maar sluit niet uit dat op een gegeven moment wordt ingegrepen.
Wist ik ook niet. Voorzover mij bekend was dit alleen 't geval bij overstap van bus naar trein en andersom.
Het aantal schandalen rond de OVchipkaart hoopt zich per dag op lijkt 't wel.

Overigens moet ook een enkel opstap tarief er gewoon af.
Dat slaat nergens op als je pretendeerd dat er per gereden afstand betaald moet worden uit oogpunt van eerlijkheid.
Beef R. Wijker
pi_75024668
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:16 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik rijd op de buurtbus en wij krijgen straks ook een nieuwe bus. We hebben nou de Arriva 6119 en die flikkert van ellende bijna uit elkaar. Ook logisch, een Sprinter met meer dan 7 ton op de teller.
die 7 ton doet t um niet hoor

het centeknijpen van arriva wel
pi_75025929
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die 7 ton doet t um niet hoor

het centeknijpen van arriva wel
Ja klopt, het onderhoud is soms om te huilen.Hopelijk is dat bij de nieuwe concessiehouder beter geregeld.

We krijgen in ieder geval een nieuwe Sprinter. Helaas wel met korte wielbasis want het merendeel van mijn buurtbuscollega's is bejaard of vrouw of een combinatie van beide en die vouwen hem steeds om een paaltje bij Eexterveenschekanaal.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 17:42:38 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75026729
Dat kun je bij Arriva nog wel hebben, maar bij Qbuzz niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75030088
quote:
Op donderdag 26 november 2009 17:17 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja klopt, het onderhoud is soms om te huilen.Hopelijk is dat bij de nieuwe concessiehouder beter geregeld.

We krijgen in ieder geval een nieuwe Sprinter. Helaas wel met korte wielbasis want het merendeel van mijn buurtbuscollega's is bejaard of vrouw of een combinatie van beide en die vouwen hem steeds om een paaltje bij Eexterveenschekanaal.
en ze hebben nog niet bedacht om dat paaltje er uit te rammen?
pi_75039573
Mag ik mijn ov kaart gebruiken op de buslijn van heerlen naar aken van ASEAG/veolia zolang ik in nederland blijf?
  Spellchecker vrijdag 27 november 2009 @ 01:10:11 #23
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75042777
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:17 schreef racingweirdo het volgende:
Mag ik mijn ov kaart gebruiken op de buslijn van heerlen naar aken van ASEAG/veolia zolang ik in nederland blijf?
Als het goed is wel ja.
Tevens -purist.
pi_75043663
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:17 schreef racingweirdo het volgende:
Mag ik mijn ov kaart gebruiken op de buslijn van heerlen naar aken van ASEAG/veolia zolang ik in nederland blijf?
En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.
Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov.
Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee.

Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten:
Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst
Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich
Lijn 3 Enschede-Gronau
Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland.

Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem !
pi_75045716
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en ze hebben nog niet bedacht om dat paaltje er uit te rammen?
Laat ze de bocht maar ruimer nemen,dat kan prima.
En ik weet niet waar vandaan wel maar als Qbuzz nieuwe chauffeurs gaat regelen dan niet via Randstad. Kutzooi,ik ben er bijna een jaar mee bezig en nou dit.
pi_75062251
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 06:08 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.
Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov.
Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee.

Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten:
Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst
Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich
Lijn 3 Enschede-Gronau
Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland.

Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem !
Op die voormalige Interliner (lijn 420), dus volgens mij lijn 50? is inderdaad je OV geldig. Op veolia lijn 44 (of was dat in Hermes tijd en heet ie nu anders?) tussen Heerlen en Aachen was je OV slechts tot de grens geldig.
pi_75062463
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:34 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Op die voormalige Interliner (lijn 420), dus volgens mij lijn 50? is inderdaad je OV geldig. Op veolia lijn 44 (of was dat in Hermes tijd en heet ie nu anders?) tussen Heerlen en Aachen was je OV slechts tot de grens geldig.
Voor dat de interliner kwam, was het ook lijn 50, maar mijn trein ging destijds sneller naar Heerlen zonder overstap dan met overstap en boemel naar Maastricht. Dus belandde ik vaak in Heerlen.
Toen die interliner er kwam, vond ik die leuker, al had ik altijd dat ik op Maarstricht aankwam en de trein recht in je smoel wegreed.

Vanuit Heerlen was en is het nog altijd lijn 44. Inderdaad mocht je tot de grens en niet verder, maar met nederlandse bus VSL later Hermes mocht ik vaak gewoon verder mee op de Ov en ook terug, no problem. Als het een Aseag bus was (en die vond ik eigenlijk leuker), dan kocht ik voor 5 duitse marken (2euro 10 ofzo) een dagkaart onbeperkt bussen in en rond Aken voor mij zelf en 5 passagiers erbij. Met wat vrienden hoefde je dus barweinig bij te leggen en als ik alleen was, dan was er altijd wel een lieve passagier die mij meenam op het kaartje alsof ik bij hen hoorde (ik was immers arme student).

Ik heb het zelfs gepresteerd eens met een tienertoer kaart met een waalse bus (dat was zo'n oranje voordat tec kwam) ergens richting Luik te rijden; de chauffeur en controleur op de terugweg converseerden nog wat over "zal wel soort abonnement zijn ofzo" en zo was ik toch leuk in frans sprekend belgique geweest !
pi_75076113
In Millingen is vanavond een bus van Hermes uitgebrand, waarschijnlijk een Alliance.

Zo kom je ook af van alle oude bussen die niet aan de normen voldoen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker zaterdag 28 november 2009 @ 01:49:40 #29
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75077083
30 nieuwe Connexxion bussen in Almere:
Wethouder rijdt gloednieuwe Connexxion-bussen uit garage

Tevens -purist.
pi_75089846
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 00:45 schreef Cerbie het volgende:
In Millingen is vanavond een bus van Hermes uitgebrand, waarschijnlijk een Alliance.

Zo kom je ook af van alle oude bussen die niet aan de normen voldoen
Ach normen zijn er om overschreden te worden. Het is gewoon niet te verkroppen dat er in diverse 2e (en 3e?) wereld landen goede comfortabele bussen rijden en wij het hier met de VDL-meuk moeten doen.
pi_75090537
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ach normen zijn er om overschreden te worden. Het is gewoon niet te verkroppen dat er in diverse 2e (en 3e?) wereld landen goede comfortabele bussen rijden en wij het hier met de VDL-meuk moeten doen.
Ben eigenlijk wel benieuwd waar alle Alliances en Jonckheeren van Novio naartoe verdwijnen, of die ook geexporteerd worden.
Over een paar weken moeten de nieuwe bussen er zijn, Ambas uti alle windstreken, een zooi gelede Citaros (ex-Utrecht) en 75 nieuwe Citaros op aardgas.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker zaterdag 28 november 2009 @ 20:19:25 #32
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75093227
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 18:49 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd waar alle Alliances en Jonckheeren van Novio naartoe verdwijnen, of die ook geexporteerd worden.
Over een paar weken moeten de nieuwe bussen er zijn, Ambas uti alle windstreken, een zooi gelede Citaros (ex-Utrecht) en 75 nieuwe Citaros op aardgas.
'ex-Utrecht' als in ex-GVU of ex-Connexxion?
Tevens -purist.
pi_75093253
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:19 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

'ex-Utrecht' als in ex-GVU of ex-Connexxion?

ex-Connexxion voor de groene die half naar Novio omgestickerd waren, die in grijze XX bestickering weet ik niet zeker.

edit; hier staat een lijstje.

Er staan veel plannen klaar voor de KAN/SAN regio, ik hoop eigenlijk dat Rivierenland ook door Connexxion wordt gewonnen, de uitvoering door Arriva is om te janken. Eind januari wordt bekend wie de concessie krijgt (Syntus/Arriva/Connexxion/Veolia)

[ Bericht 6% gewijzigd door Cerbie op 28-11-2009 20:30:17 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75099950
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:20 schreef Cerbie het volgende:

[..]


ex-Connexxion voor de groene die half naar Novio omgestickerd waren, die in grijze XX bestickering weet ik niet zeker.

edit; hier staat een lijstje.

Er staan veel plannen klaar voor de KAN/SAN regio, ik hoop eigenlijk dat Rivierenland ook door Connexxion wordt gewonnen, de uitvoering door Arriva is om te janken. Eind januari wordt bekend wie de concessie krijgt (Syntus/Arriva/Connexxion/Veolia)
d e uitvoeringen van Arriva zijn overal om te janken

jammer dat de consessie verleners dat nog niet door hebben ;/
pi_75100779
De invoering van de OV chipkaart ook door Arriva Je kan hem gebruiken, maar nog niet als je een abonnement hebt ( ). Jammer voor de studentenchips en het leger aan taxibusjes waaraan de lijnen uitbesteed zijn.

Had vrijdag wel een mooie ouwe Volvo trouwens (B10BLE) Inclusief in het Zweeds een waarschuwing dat de deuren automatisch opengaan.
daar komen ze ook vandaan volgens busfoto
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker zondag 29 november 2009 @ 01:11:01 #36
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75101369
quote:
8450-8456: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
Mijn 8451, wat doe je
quote:
1831-1835, 1845, 1847-1849: VDL Ambassador (Nijmegen - roze)
Er staat me vaag bij dat ik de 1849 al eens bij het GVU heb gespot.. Zou het kunnen dat ze dus ook een paar bij het GVU vandaan trekken?
quote:
8835-8855: MAN A78 (Nijmegen - roze)
Van die reeks rijdt er nog altijd een redelijk aantal in Frieslân rond. Hopelijk duurt dat ook nog even
Tevens -purist.
  Spellchecker zondag 29 november 2009 @ 01:14:45 #37
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75101454
Vandaag met 2 verschillende geledes op Maxx-lijn 3 (Camminghaburen, Leeuwarden) gereden. Vanochtend eerst met Duvedec 7825, nadat bleek dat de 9165 (de blauwe Citaro G die praktisch iedere zondag op QLiner 350 te vinden is) niet wilde starten. Aan het eind van de middag op de 9167.

Wat een genot, die gelede bussen. Zowel de Duvedec als de Citaro G hebben hun charmes
Tevens -purist.
pi_75101632
quote:
Op zondag 29 november 2009 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Van die reeks rijdt er nog altijd een redelijk aantal in Frieslân rond. Hopelijk duurt dat ook nog even
Ik heb al in een stel bussen uit die reeks gezeten de afgelopen week. Zitten best lekker

Ga wel de Van Hools missen (4100 serie, newA330), vraag me af of de Citaro's het daarbij gaan redden.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75101894
...


*komt er net achter dat Arriva/Hermes de interliner Tiel-Nijmegen hebben opgeheven.

Mijn aansluiting wat doen ze! Nu gaat de 42 tot 18:00 verder als 85, reistijd +20 minuten.

[ Bericht 18% gewijzigd door Cerbie op 29-11-2009 02:11:06 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker zondag 29 november 2009 @ 23:36:35 #40
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75130354
Vandaag hadden ze de 9165 weer eens op de verkeerde omloop van lijn 350 zitten

Leuk voor de wagenwassers ook; nu komt hij pas om 0:30 terug, als de complete stalling alweer vol staat gepropt
quote:
Op zondag 29 november 2009 01:26 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Ik heb al in een stel bussen uit die reeks gezeten de afgelopen week. Zitten best lekker

Ga wel de Van Hools missen (4100 serie, newA330), vraag me af of de Citaro's het daarbij gaan redden.
Hangt er vanaf of het dezelfde (oudere) types Citaro zijn als de 91xx-en, zoals we die in Leeuwarden hebben (in Almere hebben ze daar ook wat van geloof ik) en zo ja, of die versnellingen net zo beroerd staan afgesteld als bij de 9167

Mijn ervaring (als passagier) met de 91xx-Citaro's van het GVU zijn, qua trekkracht, goed
Tevens -purist.
pi_75174682
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2009 @ 10:59:39 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75175074
De 8800-MAN's rijden idd deels in en rond Alkmaar. Heb ze er laatst wel gezien, maar lang zal het naar verwachting niet meer duren, omdat ze zoals eerder hier al gemeld naar KAN gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75218919
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
De 8800-MAN's rijden idd deels in en rond Alkmaar.
Maar niet 8835 en hoger zoals hier boven gemeld is. De 6 in Alkmaar zijn nummertjes 8829-8834.
Die 2 MAN's op de foto hadden overigens ook net zo goed 2 3800's kunnen zijn, die achterste is dat denk ik zelfs ook.
quote:
Heb ze er laatst wel gezien, maar lang zal het naar verwachting niet meer duren, omdat ze zoals eerder hier al gemeld naar KAN gaan.
Eerst zien, dan geloven.
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:36 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag hadden ze de 9165 weer eens op de verkeerde omloop van lijn 350 zitten
Vraag me zowiezo af waarom dat ding zonodig de hele (zon)dag moet rijden.

We kwamen 'm op weg naar Amsterdam om plm half twee tegen op de afsluitdijk ri Surch en op de
terugweg naar Fryslân kwamen we 'm om plm kwart over zes bij Den Oever weer achterop tegen.

Aan de andere kant, gezien de enorme hoeveelheid mensen die zich tussen Hoorn en Amsterdam over de snelweg verplaatste - in beide richtingen - zou je eigenlijk alle ritten moeten kunnen doen met een gelede.

[ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 02-12-2009 22:13:34 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 december 2009 @ 18:09:51 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75219404
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Maar niet 8835 en hoger zoals hier boven gemeld is. De 6 in Alkmaar zijn nummertjes 8829-8834.
Ik kwam laatst de 8852 nabij Heerhugowaard tegen op een van de streeklijnen aldaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75219913


int groot dan ook maar
pi_75225793
quote:
De nieuwe BRENG meisjes op aardgas. Die moeten binnenkort wel een keer overkomen om op tijd te zijn voor de nieuwe dienstregeling. Hebben deze wel een BRENG interieur?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75226853
Het was weer wat aparts, volgens mij niet roze ofzo. Meestal vinden ze het niet zo prettig als je binnen foto's maakt, dus dat deed ik maar niet. Bovendien was Vialis bezig met 2e hands OV-chipkaartapparatuur te plaatsen, die afkomstig is van de opgelegde Alliances.
pi_75226964
ik dacht dat Kubus met compleet NIEUW materiaal op GD consessie ging rijden?
pi_75227332
Uiteindelijk wel, zal wel nog niet af zijn al die nieuwe Citaro's. Denk trouwens wel eens na hoeveel goedkoper de concessie gekund had als een deel van de bussen wat ouder zou zijn. De gemiddelde reiziger merkt het verschil tussen een nieuwe en oude Citaro toch niet, ze vinden het allebei niks.

Hoeveel mijloenen zou het gescheeld hebben? Nu gaan de BBA Citaro's over een paar maanden naar Duitsland, Roemenie of zo'n land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')