Idd. Dingen zijn nergens goed voorquote:Op woensdag 25 november 2009 20:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als die paus mobieltjes dan ook optieften :d
kan jij integro deurtjes maken?quote:Op woensdag 25 november 2009 20:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Goedzo, foto van de deurkant, zo hoort het.
Ik kan überhaupt geen deuren maken, dat laat ik aan mijn collegas over.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kan jij integro deurtjes maken?
:/ hebben we nou aan jouquote:Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan überhaupt geen deuren maken, dat laat ik aan mijn collegas over.
Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kan ze opsturen? En de reserve en reperatie onderdelen verzorgen?
Zucht...quote:Op woensdag 25 november 2009 20:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Goedzo, foto van de deurkant, zo hoort het.
In dit geval: Direcdeur.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.
Daar zijn ze dan:quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:36 schreef BeefRWijker het volgende:
Mogelijke reden aanwezigheid van de MAN Lion's City bussen in regio Arnhem-Nijmegen
[..]
Geen ambitie die kant opquote:Op donderdag 26 november 2009 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.
Btw, pas je de topic titel even aan, directeur?
Dat is ook een manier om een open vraag te beantwoordenquote:Op donderdag 26 november 2009 06:31 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Daar zijn ze dan:
[ afbeelding ]
Hoezo, heb je d'r eentje ingetrapt dan? Hooligan.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kan jij integro deurtjes maken?
Ik rijd op de buurtbus en wij krijgen straks ook een nieuwe bus. We hebben nou de Arriva 6119 en die flikkert van ellende bijna uit elkaar. Ook logisch, een Sprinter met meer dan 7 ton op de teller.quote:Op donderdag 26 november 2009 06:26 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
In dit geval: Direcdeur.
Ik zag trouwens nieuwe taxibusjes rondrijden in de nieuwe Qbuzz kleurstelling. Ze zijn van taxibedrijf de Grooth uit Winschoten die veelal de rustigere lijnen rijdt voor Arriva, en binnenkort dus voor Qbuzz.
Nieuw materiaal is wel wenselijk. Het spul waarmee zij rijden is vaak in allerlei kleuren behalve arriva en is afgerost, oud en gammel. Van de zomer nog in zo'n busje gezeten, de stoelen zaten los. Dus toen de chauffeur met zo'n 90 per uur door een bochtige 60km weg reed, vloog ik van links naar rechts. Chauffeur was er trouwens ook niet eentje van de representatieve qua uiterlijk, maar daar ga ik het verder maar niet over hebben.
Ik zie dus uit naar veel nieuwe kleine bussies en als het meezit worden de bestuurders ook in een nieuw pakkie gehezen en scheren en verzorgen zij zich, zodat ze een ware gastheer worden op de bus.
Wist ik ook niet. Voorzover mij bekend was dit alleen 't geval bij overstap van bus naar trein en andersom.quote:PvdA laakt dubbel opstaptarief OV-chipkaart
(Novum) - Reizigers in het openbaar vervoer moeten als zij overstappen van het ene vervoersbedrijf naar het andere twee keer opstaptarief betalen. De PvdA wil dat staatssecretaris van Vervoer Tineke Huizinga (ChristenUnie) ingrijpt om hier een einde aan te maken. Woensdag debatteert de Kamer over de OV-chipkaart.
PvdA-Kamerlid Lia Roefs wil dat het Rijk de tarieven gaat bepalen. Nu doen lagere overheden dit nog. Tegenover Radio 1 verklaarde Roefs dat 'de reiziger niet de dupe mag worden' van verschillende vervoersmaatschappijen die in een bepaald gebied opereren.
Het CDA noemt de dubbele opstaptarieven 'een vreemd fenomeen' maar vindt het nog te vroeg om de wet aan te passen. De partij wil het systeem van de OV-chipkaart 'de tijd geven', maar sluit niet uit dat op een gegeven moment wordt ingegrepen.
die 7 ton doet t um niet hoorquote:Op donderdag 26 november 2009 16:16 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik rijd op de buurtbus en wij krijgen straks ook een nieuwe bus. We hebben nou de Arriva 6119 en die flikkert van ellende bijna uit elkaar. Ook logisch, een Sprinter met meer dan 7 ton op de teller.
Ja klopt, het onderhoud is soms om te huilen.Hopelijk is dat bij de nieuwe concessiehouder beter geregeld.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die 7 ton doet t um niet hoor
het centeknijpen van arriva wel
en ze hebben nog niet bedacht om dat paaltje er uit te rammen?quote:Op donderdag 26 november 2009 17:17 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja klopt, het onderhoud is soms om te huilen.Hopelijk is dat bij de nieuwe concessiehouder beter geregeld.
We krijgen in ieder geval een nieuwe Sprinter. Helaas wel met korte wielbasis want het merendeel van mijn buurtbuscollega's is bejaard of vrouw of een combinatie van beide en die vouwen hem steeds om een paaltje bij Eexterveenschekanaal.
Als het goed is wel ja.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:17 schreef racingweirdo het volgende:
Mag ik mijn ov kaart gebruiken op de buslijn van heerlen naar aken van ASEAG/veolia zolang ik in nederland blijf?
En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:17 schreef racingweirdo het volgende:
Mag ik mijn ov kaart gebruiken op de buslijn van heerlen naar aken van ASEAG/veolia zolang ik in nederland blijf?
Laat ze de bocht maar ruimer nemen,dat kan prima.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en ze hebben nog niet bedacht om dat paaltje er uit te rammen?
Op die voormalige Interliner (lijn 420), dus volgens mij lijn 50? is inderdaad je OV geldig. Op veolia lijn 44 (of was dat in Hermes tijd en heet ie nu anders?) tussen Heerlen en Aachen was je OV slechts tot de grens geldig.quote:Op vrijdag 27 november 2009 06:08 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.
Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov.
Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee.
Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten:
Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst
Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich
Lijn 3 Enschede-Gronau
Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland.
Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem !
Voor dat de interliner kwam, was het ook lijn 50, maar mijn trein ging destijds sneller naar Heerlen zonder overstap dan met overstap en boemel naar Maastricht. Dus belandde ik vaak in Heerlen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Op die voormalige Interliner (lijn 420), dus volgens mij lijn 50? is inderdaad je OV geldig. Op veolia lijn 44 (of was dat in Hermes tijd en heet ie nu anders?) tussen Heerlen en Aachen was je OV slechts tot de grens geldig.
Ach normen zijn er om overschreden te worden. Het is gewoon niet te verkroppen dat er in diverse 2e (en 3e?) wereld landen goede comfortabele bussen rijden en wij het hier met de VDL-meuk moeten doen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:45 schreef Cerbie het volgende:
In Millingen is vanavond een bus van Hermes uitgebrand, waarschijnlijk een Alliance.
Zo kom je ook af van alle oude bussen die niet aan de normen voldoen
Ben eigenlijk wel benieuwd waar alle Alliances en Jonckheeren van Novio naartoe verdwijnen, of die ook geexporteerd worden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ach normen zijn er om overschreden te worden. Het is gewoon niet te verkroppen dat er in diverse 2e (en 3e?) wereld landen goede comfortabele bussen rijden en wij het hier met de VDL-meuk moeten doen.
'ex-Utrecht' als in ex-GVU of ex-Connexxion?quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:49 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd waar alle Alliances en Jonckheeren van Novio naartoe verdwijnen, of die ook geexporteerd worden.
Over een paar weken moeten de nieuwe bussen er zijn, Ambas uti alle windstreken, een zooi gelede Citaros (ex-Utrecht) en 75 nieuwe Citaros op aardgas.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
'ex-Utrecht' als in ex-GVU of ex-Connexxion?
d e uitvoeringen van Arriva zijn overal om te jankenquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:20 schreef Cerbie het volgende:
[..]
![]()
ex-Connexxion voor de groene die half naar Novio omgestickerd waren, die in grijze XX bestickering weet ik niet zeker.
edit; hier staat een lijstje.
Er staan veel plannen klaar voor de KAN/SAN regio, ik hoop eigenlijk dat Rivierenland ook door Connexxion wordt gewonnen, de uitvoering door Arriva is om te janken. Eind januari wordt bekend wie de concessie krijgt (Syntus/Arriva/Connexxion/Veolia)
Mijn 8451, wat doe jequote:8450-8456: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
Er staat me vaag bij dat ik de 1849 al eens bij het GVU heb gespot.. Zou het kunnen dat ze dus ook een paar bij het GVU vandaan trekken?quote:1831-1835, 1845, 1847-1849: VDL Ambassador (Nijmegen - roze)
Van die reeks rijdt er nog altijd een redelijk aantal in Frieslân rond. Hopelijk duurt dat ook nog evenquote:8835-8855: MAN A78 (Nijmegen - roze)
Ik heb al in een stel bussen uit die reeks gezeten de afgelopen week. Zitten best lekkerquote:Op zondag 29 november 2009 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Van die reeks rijdt er nog altijd een redelijk aantal in Frieslân rond. Hopelijk duurt dat ook nog even
Hangt er vanaf of het dezelfde (oudere) types Citaro zijn als de 91xx-en, zoals we die in Leeuwarden hebben (in Almere hebben ze daar ook wat van geloof ik) en zo ja, of die versnellingen net zo beroerd staan afgesteld als bij de 9167quote:Op zondag 29 november 2009 01:26 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik heb al in een stel bussen uit die reeks gezeten de afgelopen week. Zitten best lekker![]()
Ga wel de Van Hools missen (4100 serie, newA330), vraag me af of de Citaro's het daarbij gaan redden.
Maar niet 8835 en hoger zoals hier boven gemeld is. De 6 in Alkmaar zijn nummertjes 8829-8834.quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
De 8800-MAN's rijden idd deels in en rond Alkmaar.
Eerst zien, dan geloven.quote:Heb ze er laatst wel gezien, maar lang zal het naar verwachting niet meer duren, omdat ze zoals eerder hier al gemeld naar KAN gaan.
Vraag me zowiezo af waarom dat ding zonodig de hele (zon)dag moet rijden.quote:Op zondag 29 november 2009 23:36 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag hadden ze de 9165 weer eens op de verkeerde omloop van lijn 350 zitten
Ik kwam laatst de 8852 nabij Heerhugowaard tegen op een van de streeklijnen aldaarquote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Maar niet 8835 en hoger zoals hier boven gemeld is. De 6 in Alkmaar zijn nummertjes 8829-8834.
quote:Op woensdag 2 december 2009 20:42 schreef busfoto.nl het volgende:
- Mercedes-Benz Citaro O530 CNG BRENG Nijmegen
nou van mij mag XX ze ook wel weer overnemen ( 3de hands zijn ze toch weer GOEDKOPERquote:Op woensdag 2 december 2009 21:26 schreef busfoto.nl het volgende:
Uiteindelijk wel, zal wel nog niet af zijn al die nieuwe Citaro's. Denk trouwens wel eens na hoeveel goedkoper de concessie gekund had als een deel van de bussen wat ouder zou zijn. De gemiddelde reiziger merkt het verschil tussen een nieuwe en oude Citaro toch niet, ze vinden het allebei niks.
Hoeveel mijloenen zou het gescheeld hebben? Nu gaan de BBA Citaro's over een paar maanden naar Duitsland, Roemenie of zo'n land.
Ik vind het toch wel raar als hier in Groningen weer afgedankte oude meuk uit Brabant moet gaan rijdenquote:Op woensdag 2 december 2009 21:26 schreef busfoto.nl het volgende:
Uiteindelijk wel, zal wel nog niet af zijn al die nieuwe Citaro's. Denk trouwens wel eens na hoeveel goedkoper de concessie gekund had als een deel van de bussen wat ouder zou zijn. De gemiddelde reiziger merkt het verschil tussen een nieuwe en oude Citaro toch niet, ze vinden het allebei niks.
Hoeveel mijloenen zou het gescheeld hebben? Nu gaan de BBA Citaro's over een paar maanden naar Duitsland, Roemenie of zo'n land.
"t Zal een vreemdeling zijn, die verdwaald is zeker.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kwam laatst de 8852 nabij Heerhugowaard tegen op een van de streeklijnen aldaar
"k Dacht al dat dat vlekje in de hoek van de voorruit inderdaad een garagesticker was.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
int groot dan ook maar
quote:Roep om provinciaal busbedrijf
* LC | Gepubliceerd op 02 december 2009, 22:45
* Laatst bijgewerkt op 03 december 2009, 07:17
LEEUWARDEN -
Friesland verspilt kapitaal en menskracht door in de provincie meerdere busbedrijven te laten rijden. Het is beter om het door één speler te laten doen. Dat mag een bedrijf zijn dat – op afstand – door de provincie wordt gerund.
Vakbondsbestuur Ed van Eibergen (FNV) zei dit woensdagavond in provinciale staten. Hij kreeg steun van de SP en GroenLinks, die wel een overheidsbedrijf willen. Het CDA is voor onderzoek naar de kansen van Friesland als één concessiegebied, met wellicht een aparte positie van Leeuwarden.
Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.quote:BREDA - Er bestaat een kans dat busmaatschappij Veolia enkele van zijn vervoersconcessies - bijvoorbeeld die in West- en Midden-Brabant - moet afstaan.
Dat kan een gevolg zijn van de fusie, waaraan het Franse moederconcern van Veolia en Transdev, de eveneens Franse moeder van concurrent Connexxion werken.
De fusie, zegt een woordvoerder van Veolia Transport Nederland in Breda, is waarschijnlijk binnen een paar weken beklonken. De consequentie zal in Nederland zijn dat Veolia en Connexxion worden samengevoegd.
Die combinatie zou enorm dominant op de openbaar vervoersmarkt worden. Connexion heeft een marktaandeel van ongeveer de helft, Veolia zit op rond twaalf procent; samen komen ze dus op meer dan zestig procent. In het wereldje van het streekvervoer wordt enorm gespeculeerd wat dat gaat betekenen.
ze mogen XX ook wel ergens weg trappen :pquote:Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef BeefRWijker het volgende:
Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen
[..]
Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.
quote:Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het kan best zijn dat ze op den duur de merknaam xx in de ban doen. Laat Arriva ook maar vertrekken. Syntus en Kubus mogen wel wat groter worden.
ach hell wat zal mij t ook boeien welke merknaam er op de bus staat.. als dat ding maar OP TIJD RIJD!quote:Op donderdag 3 december 2009 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon bull-shit Ou-Tannu, maar dat ben ik hier ondertussen van een aantal figuren wel gewend, sinds ik bij Cxx werk.
Herstel: lijn 3 is jaren geleden ingekort tot Glanerbrug.quote:Op vrijdag 27 november 2009 06:08 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.
Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov.
Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee.
Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten:
Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst
Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich
Lijn 3 Enschede-Gronau
Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland.
Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem !
Foute grap overigens...quote:Op donderdag 3 december 2009 15:28 schreef zwahiel het volgende:
Doe de merknaam Veolia maar SNEL weg!
Brengt nog steeds verkeerde ideeën bij veel mensen naar boven. Het is een vervoerder, geen transporteur. Dat deden ze in een bepaalde oorlog, transporteren...
Eigenlijk is Veolia te oppermachtig in heel Europa.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef BeefRWijker het volgende:
Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen
[..]
Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.
Waarschijnlijk eerder vroeger dan later met een 50/50 deelneming van beide bedrijven.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het kan best zijn dat ze op den duur de merknaam xx in de ban doen.
quote:Laat Arriva ook maar vertrekken.
En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.quote:Syntus en Kubus mogen wel wat groter worden.
Er rijden er inderdaad een paar Ambassadors tussen waar niet alle onderdelen meer aanzitten.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach hell wat zal mij t ook boeien welke merknaam er op de bus staat.. als dat ding maar OP TIJD RIJD!
er nog enigsinds verzorgt uitziet.
en t in de bus niet klinkt of als er overal losseboutjes zitten die de panelen etc op hun plek motten houden..
Klopt, maar Syntus staat over het algemeen beter bekend dan die anderenquote:Op donderdag 3 december 2009 20:21 schreef BeefRWijker het volgende:
En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.
oude meuk kan prima.. als je t maar PROPER onderhoud.. en dat scheelt er doorgaans bij de grotere heren ( en met name ARRIVA ) nog al aanquote:Op donderdag 3 december 2009 20:21 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk eerder vroeger dan later met een 50/50 deelneming van beide bedrijven.
Misschien kan de oude naam Connex wel weer terug.
[..]
[..]
En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.
[..]
Er rijden er inderdaad een paar Ambassadors tussen waar niet alle onderdelen meer aanzitten.
(zoals bvb missende kachel roosters, leuk als je met je snuffert in zo'n chipssnijder valt)
Bussen zonder InfoXX? Die ben ik al in geen tijden meer tegengekomen. Ook het nog rondrijdende oudere materiaal, zoals de Duvedecs en Alliance bus 2800, is gewoon voorzien van InfoXXquote:Op donderdag 3 december 2009 19:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
merknaam XX is opzich niks mis mee..
maar consessie gebieden gebruiken als afvoerputje voor ouder materiaal is gewoon NOT done :/
( gezien er nog ZAT bussen hier karren zonder Infoxx.. falende OV-flopkaart meuk, en een gebarstenvoorruit.. das meer regel dan uitzondering)
bij niet.. tel ik dus ook welke gewoon al TIJDEN stuk zijn..quote:Op donderdag 3 december 2009 23:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bussen zonder InfoXX? Die ben ik al in geen tijden meer tegengekomen. Ook het nog rondrijdende oudere materiaal, zoals de Duvedecs en Alliance bus 2800, is gewoon voorzien van InfoXX
Heel misschien dat er ergens 1 of 2 bussen rondzwerven die het niet hebben en die ik nog nooit heb gezien, maar zeker niet 'ZAT'...
Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'quote:Op donderdag 3 december 2009 23:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij niet.. tel ik dus ook welke gewoon al TIJDEN stuk zijn..
Oei, Ou!quote:Op donderdag 3 december 2009 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon bull-shit Ou-Tannu, maar dat ben ik hier ondertussen van een aantal figuren wel gewend, sinds ik bij Cxx werk.
D'r mag dan een zwart kastje inzitten met de naam INFOXX er op, "INFO" zoals beloofd is er zeker niet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'
niet zo happen hequote:Op vrijdag 4 december 2009 00:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'
weet jij dan toevallig.. waar die metalen stang met haak ( oid? ) en fietspomphandvat voor dient die als het goed is in elke procity behoort te liggen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Oh ik ben ook niet boos, ik wijs jou alleen even terecht.
Geen dank!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |