abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75227892
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:26 schreef busfoto.nl het volgende:
Uiteindelijk wel, zal wel nog niet af zijn al die nieuwe Citaro's. Denk trouwens wel eens na hoeveel goedkoper de concessie gekund had als een deel van de bussen wat ouder zou zijn. De gemiddelde reiziger merkt het verschil tussen een nieuwe en oude Citaro toch niet, ze vinden het allebei niks.

Hoeveel mijloenen zou het gescheeld hebben? Nu gaan de BBA Citaro's over een paar maanden naar Duitsland, Roemenie of zo'n land.
nou van mij mag XX ze ook wel weer overnemen ( 3de hands zijn ze toch weer GOEDKOPER )

kunnen ze mooi nog rondjes rijden in fryslan
pi_75230504
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:26 schreef busfoto.nl het volgende:
Uiteindelijk wel, zal wel nog niet af zijn al die nieuwe Citaro's. Denk trouwens wel eens na hoeveel goedkoper de concessie gekund had als een deel van de bussen wat ouder zou zijn. De gemiddelde reiziger merkt het verschil tussen een nieuwe en oude Citaro toch niet, ze vinden het allebei niks.

Hoeveel mijloenen zou het gescheeld hebben? Nu gaan de BBA Citaro's over een paar maanden naar Duitsland, Roemenie of zo'n land.
Ik vind het toch wel raar als hier in Groningen weer afgedankte oude meuk uit Brabant moet gaan rijden
pi_75231656
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik kwam laatst de 8852 nabij Heerhugowaard tegen op een van de streeklijnen aldaar
"t Zal een vreemdeling zijn, die verdwaald is zeker.
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]

int groot dan ook maar
"k Dacht al dat dat vlekje in de hoek van de voorruit inderdaad een garagesticker was.
Overigens zou ook het hoge(re) en gekromde zij-schot een clue zijn geweest.

Ps. Weet iemand toevallig ook waarom er zomaar ineens 11 bussen van garage Uithoorn naar Alkmaar konden verhuizen? En dat terwijl er een tekort is aan aardgas bussen op het ogenblik in de IJmond.
Beef R. Wijker
pi_75232631
Hmm, deze chauffeur was zeker even vergeten dat hij nog een extra "bobbel" bovenop zijn bus had zitten?

Meer: [url=http://denhaagfm.com/index.php?id=41&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=94406&tx_ttnews[backPid]=17]http://denhaagfm.com/index.php?id=41&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=94406&tx_ttnews[backPid]=17[/url]
Tok.
  donderdag 3 december 2009 @ 09:27:31 #55
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_75237854
quote:
Roep om provinciaal busbedrijf

* LC | Gepubliceerd op 02 december 2009, 22:45
* Laatst bijgewerkt op 03 december 2009, 07:17

LEEUWARDEN -

Friesland verspilt kapitaal en menskracht door in de provincie meerdere busbedrijven te laten rijden. Het is beter om het door één speler te laten doen. Dat mag een bedrijf zijn dat – op afstand – door de provincie wordt gerund.

Vakbondsbestuur Ed van Eibergen (FNV) zei dit woensdagavond in provinciale staten. Hij kreeg steun van de SP en GroenLinks, die wel een overheidsbedrijf willen. Het CDA is voor onderzoek naar de kansen van Friesland als één concessiegebied, met wellicht een aparte positie van Leeuwarden.
pi_75246537
Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen
quote:
BREDA - Er bestaat een kans dat busmaatschappij Veolia enkele van zijn vervoersconcessies - bijvoorbeeld die in West- en Midden-Brabant - moet afstaan.

Dat kan een gevolg zijn van de fusie, waaraan het Franse moederconcern van Veolia en Transdev, de eveneens Franse moeder van concurrent Connexxion werken.

De fusie, zegt een woordvoerder van Veolia Transport Nederland in Breda, is waarschijnlijk binnen een paar weken beklonken. De consequentie zal in Nederland zijn dat Veolia en Connexxion worden samengevoegd.

Die combinatie zou enorm dominant op de openbaar vervoersmarkt worden. Connexion heeft een marktaandeel van ongeveer de helft, Veolia zit op rond twaalf procent; samen komen ze dus op meer dan zestig procent. In het wereldje van het streekvervoer wordt enorm gespeculeerd wat dat gaat betekenen.
Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.
Beef R. Wijker
pi_75247367
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef BeefRWijker het volgende:
Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

[..]

Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.
ze mogen XX ook wel ergens weg trappen :p


voorkeursgebied: Friesland

voorkeurs vervanger: kubus
  donderdag 3 december 2009 @ 15:28:43 #58
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_75248887
Doe de merknaam Veolia maar SNEL weg!

Brengt nog steeds verkeerde ideeën bij veel mensen naar boven. Het is een vervoerder, geen transporteur. Dat deden ze in een bepaalde oorlog, transporteren...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2009 @ 19:25:37 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75256852
Mja, het kan best zijn dat ze op den duur de merknaam xx in de ban doen. Laat Arriva ook maar vertrekken. Syntus en Kubus mogen wel wat groter worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75256992
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het kan best zijn dat ze op den duur de merknaam xx in de ban doen. Laat Arriva ook maar vertrekken. Syntus en Kubus mogen wel wat groter worden.

merknaam XX is opzich niks mis mee..

maar consessie gebieden gebruiken als afvoerputje voor ouder materiaal is gewoon NOT done :/

( gezien er nog ZAT bussen hier karren zonder Infoxx.. falende OV-flopkaart meuk, en een gebarstenvoorruit.. das meer regel dan uitzondering)
pi_75257046
Gewoon bull-shit Ou-Tannu, maar dat ben ik hier ondertussen van een aantal figuren wel gewend, sinds ik bij Cxx werk.
pi_75257210
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon bull-shit Ou-Tannu, maar dat ben ik hier ondertussen van een aantal figuren wel gewend, sinds ik bij Cxx werk.
ach hell wat zal mij t ook boeien welke merknaam er op de bus staat.. als dat ding maar OP TIJD RIJD!

er nog enigsinds verzorgt uitziet.
en t in de bus niet klinkt of als er overal losseboutjes zitten die de panelen etc op hun plek motten houden..
  donderdag 3 december 2009 @ 19:38:56 #63
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75257311
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 06:08 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.
Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov.
Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee.

Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten:
Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst
Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich
Lijn 3 Enschede-Gronau
Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland.

Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem !
Herstel: lijn 3 is jaren geleden ingekort tot Glanerbrug.
  donderdag 3 december 2009 @ 19:49:27 #64
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75257647
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:28 schreef zwahiel het volgende:
Doe de merknaam Veolia maar SNEL weg!

Brengt nog steeds verkeerde ideeën bij veel mensen naar boven. Het is een vervoerder, geen transporteur. Dat deden ze in een bepaalde oorlog, transporteren...
Foute grap overigens...
  donderdag 3 december 2009 @ 19:51:32 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75257731
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef BeefRWijker het volgende:
Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen

[..]

Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.
Eigenlijk is Veolia te oppermachtig in heel Europa.
pi_75258832
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het kan best zijn dat ze op den duur de merknaam xx in de ban doen.
Waarschijnlijk eerder vroeger dan later met een 50/50 deelneming van beide bedrijven.
Misschien kan de oude naam Connex wel weer terug.
quote:
Laat Arriva ook maar vertrekken.
quote:
Syntus en Kubus mogen wel wat groter worden.
En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ach hell wat zal mij t ook boeien welke merknaam er op de bus staat.. als dat ding maar OP TIJD RIJD!

er nog enigsinds verzorgt uitziet.
en t in de bus niet klinkt of als er overal losseboutjes zitten die de panelen etc op hun plek motten houden..
Er rijden er inderdaad een paar Ambassadors tussen waar niet alle onderdelen meer aanzitten.
(zoals bvb missende kachel roosters, leuk als je met je snuffert in zo'n chipssnijder valt)
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2009 @ 21:20:25 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75261171
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:21 schreef BeefRWijker het volgende:

En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.
Klopt, maar Syntus staat over het algemeen beter bekend dan die anderen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75263177
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:21 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Waarschijnlijk eerder vroeger dan later met een 50/50 deelneming van beide bedrijven.
Misschien kan de oude naam Connex wel weer terug.
[..]


[..]

En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.
[..]

Er rijden er inderdaad een paar Ambassadors tussen waar niet alle onderdelen meer aanzitten.
(zoals bvb missende kachel roosters, leuk als je met je snuffert in zo'n chipssnijder valt)
oude meuk kan prima.. als je t maar PROPER onderhoud.. en dat scheelt er doorgaans bij de grotere heren ( en met name ARRIVA ) nog al aan
  Spellchecker donderdag 3 december 2009 @ 23:27:43 #69
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75266987
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

merknaam XX is opzich niks mis mee..

maar consessie gebieden gebruiken als afvoerputje voor ouder materiaal is gewoon NOT done :/

( gezien er nog ZAT bussen hier karren zonder Infoxx.. falende OV-flopkaart meuk, en een gebarstenvoorruit.. das meer regel dan uitzondering)
Bussen zonder InfoXX? Die ben ik al in geen tijden meer tegengekomen. Ook het nog rondrijdende oudere materiaal, zoals de Duvedecs en Alliance bus 2800, is gewoon voorzien van InfoXX

Heel misschien dat er ergens 1 of 2 bussen rondzwerven die het niet hebben en die ik nog nooit heb gezien, maar zeker niet 'ZAT'...
Tevens -purist.
pi_75267798
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:27 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Bussen zonder InfoXX? Die ben ik al in geen tijden meer tegengekomen. Ook het nog rondrijdende oudere materiaal, zoals de Duvedecs en Alliance bus 2800, is gewoon voorzien van InfoXX

Heel misschien dat er ergens 1 of 2 bussen rondzwerven die het niet hebben en die ik nog nooit heb gezien, maar zeker niet 'ZAT'...
bij niet.. tel ik dus ook welke gewoon al TIJDEN stuk zijn..
  Spellchecker vrijdag 4 december 2009 @ 00:19:09 #71
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75268653
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

bij niet.. tel ik dus ook welke gewoon al TIJDEN stuk zijn..
Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'
Tevens -purist.
pi_75270093
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon bull-shit Ou-Tannu, maar dat ben ik hier ondertussen van een aantal figuren wel gewend, sinds ik bij Cxx werk.
Oei, Ou!
Ou heeft Zugchef's gevoelige plekje geraakt.
Moet ie ook maar beter uitkijken waar ie gaat werken.
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:19 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'
D'r mag dan een zwart kastje inzitten met de naam INFOXX er op, "INFO" zoals beloofd is er zeker niet.
Er rijden er zat rond die het informatie paneel voor de reiziger helemaal niet hebben, of het kastje nou
stuk is of niet. En op sommige lijnen heb je er niks aan omdat ie daar niet goed werkt, zoals op 350.
Beef R. Wijker
pi_75273491
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:19 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'
niet zo happen he
  Spellchecker vrijdag 4 december 2009 @ 17:15:58 #74
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75289196
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:49 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

niet zo happen he
Oh ik ben ook niet boos, ik wijs jou alleen even terecht.

Geen dank!
Tevens -purist.
pi_75295756
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:15 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Oh ik ben ook niet boos, ik wijs jou alleen even terecht.

Geen dank!
weet jij dan toevallig.. waar die metalen stang met haak ( oid? ) en fietspomphandvat voor dient die als het goed is in elke procity behoort te liggen?
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:39:28 #76
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_75308526
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

weet jij dan toevallig.. waar die metalen stang met haak ( oid? ) en fietspomphandvat voor dient die als het goed is in elke procity behoort te liggen?
hulpmiddel voor het openklappen van de plank (voor minder validen).
  Spellchecker zondag 6 december 2009 @ 17:45:56 #77
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75342452
Volgens mij wilde de blauwe Citaro G 9165 vanochtend wéér niet starten; er ging om 10:00 een 17xx-Amba op lijn 350 richting Alkmaar
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:39 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

hulpmiddel voor het openklappen van de plank (voor minder validen).
Dat inderdaad.
Tevens -purist.
pi_75342704
Och, 95% van de reizigers vind het best, die wil gewoon met de bus ri Alkmaar. Boejuh of dat nu een Integro of een Amba is. Problem solved.
  Spellchecker zondag 6 december 2009 @ 18:45:46 #79
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75344106
quote:
Op zondag 6 december 2009 17:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Och, 95% van de reizigers vind het best, die wil gewoon met de bus ri Alkmaar. Boejuh of dat nu een Integro of een Amba is. Problem solved.
Oh, ik zal het even melden, dan kan er volgende week gewoon een Frysker op worden gezet.
Tevens -purist.
pi_75363000
vanmorgen de Kubus 3152 gespot
  Spellchecker maandag 7 december 2009 @ 16:12:00 #82
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75375781
quote:
Mijn GVU-bussen, wat doe je
Tevens -purist.
pi_75375979
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:12 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Mijn GVU-bussen, wat doe je
psst hier achter staan er nog tekoop
pi_75381423
quote:

Humor, begrijp alleen niet waarom deze bus ineens wagennummer 630 heeft ipv 5XX

Alle gelede Volvo's waren in de 500 serie.

Ze reden echt super, alleen had het GVU bespaart op de standaard airco en er later één in laten zetten.
Deze stelde helaas niks voor.
Als het buiten 30 graden was, was het in deze bussen minimaal 10 graden warmer dan buiten.

Ook een nadeel waren de kleine ramen die open konden bij de bestuurder en de kleine noodluiken in het dak.
Ondanks deze minpunten was het jammer dat ze niet de weg meer opmochten ivm het milieu.
pi_75427599
Nog een weekje tot de nieuwe bussen in de KAN regio Moet ik toch een keer een camera meenemen.

Opvallend veel Alliances gehad de afgelopen paar dagen, en nog wat oude Duvedecs (?); zeker om een tekort op te vangen terwijl de nieuwe bussen klaargemaakt worden.

Hoorde vandaag ook dat de MAN'netjes die nu in Nijmegen gaan rijden maar heel kort blijven en door Volvo's vervangen worden omdat ze niet aan de EEV norm zouden voldoen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75473618
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in

Veolia informeert de reizigers vast op geheel Veoliaanse wijze



Geen folders in de bus, geen posters in de bus, niks op het busstation, doe het maar hier mee

Oh ja, en er staat ook iets op de website. HEEL erg goed verstopt gelukkig, en bovendien incompleet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75486710
Iemand zin om 31 december mee te doen aan gebruiksproblemen met de ov chipkaart vast te leggen op video voor een shockumentary?
pi_75487093
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in
Morgen maar even afscheid nemen van mijn aansluiting op de sneldienst
Elk jaar denk ik dat het niet slechter kan, en elk jaar presteren ze het om een nóg slechtere dienstregeling te maken.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75496383
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:32 schreef RubenK het volgende:
Iemand zin om 31 december mee te doen aan gebruiksproblemen met de ov chipkaart vast te leggen op video voor een shockumentary?
ik vraag me dan af..

wat als jij een OV-chipper hebt met voldoende saldo..

en dat ding in de bus is in STORING?

en je hebt nou net even geen geld bij om een ander kaartje te kopen ?


mag je dan niet mee?
  donderdag 10 december 2009 @ 21:24:32 #90
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_75497113
quote:
wat als jij een OV-chipper hebt met voldoende saldo..

en dat ding in de bus is in STORING?

en je hebt nou net even geen geld bij om een ander kaartje te kopen ?


mag je dan niet mee?
als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen.
  donderdag 10 december 2009 @ 21:29:14 #91
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75497315
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in

Veolia informeert de reizigers vast op geheel Veoliaanse wijze

[ afbeelding ]

Geen folders in de bus, geen posters in de bus, niks op het busstation, doe het maar hier mee

Oh ja, en er staat ook iets op de website. HEEL erg goed verstopt gelukkig, en bovendien incompleet.
Zelfs GVB doet dit beter.
pi_75497330
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen.

mensen mogen ook gratis met de Qliner mee als er weer eens een verdwaalde amba op rijd ( bij gebrek aan een wayfarer..)

maar goed als je dus een defecte Chiplezer hebt kan je dus mensen gewoon maar laten staan omdat ze eigenlijk geen geldig vervoersbewijs hebben? ( buiten hun fout )
  donderdag 10 december 2009 @ 21:48:41 #93
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_75498060
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mensen mogen ook gratis met de Qliner mee als er weer eens een verdwaalde amba op rijd ( bij gebrek aan een wayfarer..)
een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkocht
quote:
maar goed als je dus een defecte Chiplezer hebt kan je dus mensen gewoon maar laten staan omdat ze eigenlijk geen geldig vervoersbewijs hebben? ( buiten hun fout )
officieel: ov-chip defect = bus omruilen.
realiteit: heb zelf 1x een vrouw laten staan op het station (lijn 54) laten staan, lijn 60 zou toch 10 minuten later komen. ze zou nog een klacht indienen, maar heb er nog niks van gehoord

[ Bericht 12% gewijzigd door Gnittoo op 10-12-2009 21:54:58 ]
pi_75503395
Officieel heb ik begrepen dat je dan gratis mee MOET, maar dit soort gezeik ga ik allemaal vastleggen op video Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen...
pi_75503643
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik vraag me dan af..

wat als jij een OV-chipper hebt met voldoende saldo..

en dat ding in de bus is in STORING?
Daar hebben we 't al eens over gehad.
quote:
en je hebt nou net even geen geld bij om een ander kaartje te kopen ?
't Is toch niet jouw schuld dat dat ding stuk is?
quote:
mag je dan niet mee?
Sjoofs in Alkmaar zouden een instructie hebben gehad dat wie een chipkaart heeft en daar
geen gebruik van kan maken - omdat de apparatuur niet werkt - geaccepteerd moet worden.

Lijkt me ook uitermate logisch aangezien je de hele rit kan schrappen omdat dan niemand meer mee kan
aangezien je ten allen tijde per wagenrit afrekent en je ook niet kunt zien of iemand toevallig op abonnement reist en al betaald heeft. Dan breekt in de spits de pleuris uit. Dat je in een test periode ook nog met strippen- of ritkaarten kan reizen doet niet ter zake want dan kan je ook wel meteen overgaan.
Het is in een testperiode juist de bedoeling om de zwakke punten te vinden, niet om ze te verdoezelen. Maar dan moeten het aantal passagiers die vrij mee mogen natuurlijk wel geregistreerd worden.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen.
Wat een kut smoes (hadden ze ook maar een chipper moeten nemen). Is op Qliner nog nooit een sjoof voor afgemaakt.

Al heb ik wel eens moordneigingen gehad op een sjoof die mijn nog maagdelijke strippenkaart afstempelde
terwijl de rest zonder strippenkaarten voor niks mee mochten. Alleen omdat ik toevallig als eerste in de rij stond en niet meteen door had dat er geen Wayfarer aanwezig was. En maar niet snappen waarom ik zo kwaad was. Sommige sjoofs zijn totaal gespeend van ook maar enig inlevings vermogen. Ze zouden zelf eens wat vaker met de bus moeten gaan. Ken overigens een alkmaarse sjoof met schoonfamilie in Fryslân die ondanks dat ie vrij reizen heeft 't verdomd om met de bus te gaan. Kent z'n eigen produkt iets te goed.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:48 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkocht
Een goed idee maar daar moet dan wel even flink over nagedacht worden ivm met maximum (Qliner)
tarief en bijvoorbeeld een retour of dagkaart. Grijs tarief is bovendien veel duurder dan Qliner tarief.
Er zitten dus teveel haken en ogen aan.
quote:
[..]

officieel: ov-chip defect = bus omruilen.
En zo heeft iedere regio weer z'n eigen 'officiële' regels.
quote:
realiteit: heb zelf 1x een vrouw laten staan op het station (lijn 54) laten staan,
Botterik. Een zekere collega van jou (vermoedelijk Harlingen of Joure) zou hebben gezegd dat je niet geschikt bent voor je vak. Dat zei ie ook een keer van een (Qliner) sjoof die door zijn eigen dikke schuld mij te laat afzette in Bolsward zodat ik m'n aansluiting miste en vervolgens weigerde om zijn eigen fout te herstellen door mij even bij Nijland af te zetten (een kwestie van minder dan een halve minuut) onder 't mom dat iedereen daar dan wel misbruik van kon maken. Over inlevings vermogen gesproken, volledig afwezig.
quote:
lijn 60 zou toch 10 minuten later komen. ze zou nog een klacht indienen, maar heb er nog niks van gehoord
Dat is 't probleem bij Connexxion, ze luisteren nergens naar, of 't nou de reiziger is of 't eigen personeel.
En dat weet 't personeel, (en de reiziger tegenwoordig ook) en dan heb je zoiets van: de kool en de geit.

[ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 11-12-2009 00:55:51 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker vrijdag 11 december 2009 @ 01:35:30 #96
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75505587
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:48 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkocht
[..]

officieel: ov-chip defect = bus omruilen.
realiteit: heb zelf 1x een vrouw laten staan op het station (lijn 54) laten staan, lijn 60 zou toch 10 minuten later komen. ze zou nog een klacht indienen, maar heb er nog niks van gehoord
Het is vrij simpel, namelijk wat bever zegt; als jij als passagier met een OV-chipkaart komt, dan heb -jij- aan je verplichtingen voldaan, beschik je gewoon over een geldig vervoersbewijs en als de apparatuur in de bus dan niet werkt en jij geen geld bij je hebt, zou je dus, volledig buiten eigen schuld om, moeten blijven staan

De instructie is dan ook om die mensen gewoon gratis mee te laten reizen. Daarover heb ook ik overigens nog nooit andere passagiers gehoord, die in zo'n geval wél met een strippenkaart kwamen of een dalkaartje kochten.

Dat je die bussen moet omwisselen, is dan ook niet omdat je die passagiers anders niet meenemen mag, maar omdat Connexxion anders inkomsten misloopt, terwijl de kosten wel gelijk blijven (brandstof, chauffeur, slijtage, etc)...
Tevens -purist.
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:49:19 #97
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_75508314
quote:
Botterik.
achteraf gezien vond ik dit idd niet de fatsoenlijkste oplossing.
pi_75511834
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 01:35 schreef NoBody122 het volgende:

[..]


Dat je die bussen moet omwisselen, is dan ook niet omdat je die passagiers anders niet meenemen mag, maar omdat Connexxion anders inkomsten misloopt, terwijl de kosten wel gelijk blijven (brandstof, chauffeur, slijtage, etc)...
reserve bussen kosten ook niks wou je zeggen?

goed nou zal XX er hier wel ZAT hebben buiten de spits.. maar in de spits zijn er maar weinig reserve wagens denk ik ?
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:59:00 #99
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_75512320
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

reserve bussen kosten ook niks wou je zeggen?

goed nou zal XX er hier wel ZAT hebben buiten de spits.. maar in de spits zijn er maar weinig reserve wagens denk ik ?
weinig, en soms zelfs niets
pi_75516374
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:00 schreef RubenK het volgende:
Officieel heb ik begrepen dat je dan gratis mee MOET, maar dit soort gezeik ga ik allemaal vastleggen op video Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen...
Krijg je weer gezeik met chaufs die niet opgenomen willen worden op film etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')