nou van mij mag XX ze ook wel weer overnemen ( 3de hands zijn ze toch weer GOEDKOPERquote:Op woensdag 2 december 2009 21:26 schreef busfoto.nl het volgende:
Uiteindelijk wel, zal wel nog niet af zijn al die nieuwe Citaro's. Denk trouwens wel eens na hoeveel goedkoper de concessie gekund had als een deel van de bussen wat ouder zou zijn. De gemiddelde reiziger merkt het verschil tussen een nieuwe en oude Citaro toch niet, ze vinden het allebei niks.
Hoeveel mijloenen zou het gescheeld hebben? Nu gaan de BBA Citaro's over een paar maanden naar Duitsland, Roemenie of zo'n land.
Ik vind het toch wel raar als hier in Groningen weer afgedankte oude meuk uit Brabant moet gaan rijdenquote:Op woensdag 2 december 2009 21:26 schreef busfoto.nl het volgende:
Uiteindelijk wel, zal wel nog niet af zijn al die nieuwe Citaro's. Denk trouwens wel eens na hoeveel goedkoper de concessie gekund had als een deel van de bussen wat ouder zou zijn. De gemiddelde reiziger merkt het verschil tussen een nieuwe en oude Citaro toch niet, ze vinden het allebei niks.
Hoeveel mijloenen zou het gescheeld hebben? Nu gaan de BBA Citaro's over een paar maanden naar Duitsland, Roemenie of zo'n land.
"t Zal een vreemdeling zijn, die verdwaald is zeker.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik kwam laatst de 8852 nabij Heerhugowaard tegen op een van de streeklijnen aldaar
"k Dacht al dat dat vlekje in de hoek van de voorruit inderdaad een garagesticker was.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
int groot dan ook maar
quote:Roep om provinciaal busbedrijf
* LC | Gepubliceerd op 02 december 2009, 22:45
* Laatst bijgewerkt op 03 december 2009, 07:17
LEEUWARDEN -
Friesland verspilt kapitaal en menskracht door in de provincie meerdere busbedrijven te laten rijden. Het is beter om het door één speler te laten doen. Dat mag een bedrijf zijn dat – op afstand – door de provincie wordt gerund.
Vakbondsbestuur Ed van Eibergen (FNV) zei dit woensdagavond in provinciale staten. Hij kreeg steun van de SP en GroenLinks, die wel een overheidsbedrijf willen. Het CDA is voor onderzoek naar de kansen van Friesland als één concessiegebied, met wellicht een aparte positie van Leeuwarden.
Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.quote:BREDA - Er bestaat een kans dat busmaatschappij Veolia enkele van zijn vervoersconcessies - bijvoorbeeld die in West- en Midden-Brabant - moet afstaan.
Dat kan een gevolg zijn van de fusie, waaraan het Franse moederconcern van Veolia en Transdev, de eveneens Franse moeder van concurrent Connexxion werken.
De fusie, zegt een woordvoerder van Veolia Transport Nederland in Breda, is waarschijnlijk binnen een paar weken beklonken. De consequentie zal in Nederland zijn dat Veolia en Connexxion worden samengevoegd.
Die combinatie zou enorm dominant op de openbaar vervoersmarkt worden. Connexion heeft een marktaandeel van ongeveer de helft, Veolia zit op rond twaalf procent; samen komen ze dus op meer dan zestig procent. In het wereldje van het streekvervoer wordt enorm gespeculeerd wat dat gaat betekenen.
ze mogen XX ook wel ergens weg trappen :pquote:Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef BeefRWijker het volgende:
Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen
[..]
Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.
quote:Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het kan best zijn dat ze op den duur de merknaam xx in de ban doen. Laat Arriva ook maar vertrekken. Syntus en Kubus mogen wel wat groter worden.
ach hell wat zal mij t ook boeien welke merknaam er op de bus staat.. als dat ding maar OP TIJD RIJD!quote:Op donderdag 3 december 2009 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon bull-shit Ou-Tannu, maar dat ben ik hier ondertussen van een aantal figuren wel gewend, sinds ik bij Cxx werk.
Herstel: lijn 3 is jaren geleden ingekort tot Glanerbrug.quote:Op vrijdag 27 november 2009 06:08 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.
Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov.
Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee.
Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten:
Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst
Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich
Lijn 3 Enschede-Gronau
Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland.
Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem !
Foute grap overigens...quote:Op donderdag 3 december 2009 15:28 schreef zwahiel het volgende:
Doe de merknaam Veolia maar SNEL weg!
Brengt nog steeds verkeerde ideeën bij veel mensen naar boven. Het is een vervoerder, geen transporteur. Dat deden ze in een bepaalde oorlog, transporteren...
Eigenlijk is Veolia te oppermachtig in heel Europa.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:21 schreef BeefRWijker het volgende:
Busvervoer Brabant mogelijk in andere handen
[..]
Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel.
Waarschijnlijk eerder vroeger dan later met een 50/50 deelneming van beide bedrijven.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, het kan best zijn dat ze op den duur de merknaam xx in de ban doen.
quote:Laat Arriva ook maar vertrekken.
En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.quote:Syntus en Kubus mogen wel wat groter worden.
Er rijden er inderdaad een paar Ambassadors tussen waar niet alle onderdelen meer aanzitten.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach hell wat zal mij t ook boeien welke merknaam er op de bus staat.. als dat ding maar OP TIJD RIJD!
er nog enigsinds verzorgt uitziet.
en t in de bus niet klinkt of als er overal losseboutjes zitten die de panelen etc op hun plek motten houden..
Klopt, maar Syntus staat over het algemeen beter bekend dan die anderenquote:Op donderdag 3 december 2009 20:21 schreef BeefRWijker het volgende:
En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.
oude meuk kan prima.. als je t maar PROPER onderhoud.. en dat scheelt er doorgaans bij de grotere heren ( en met name ARRIVA ) nog al aanquote:Op donderdag 3 december 2009 20:21 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk eerder vroeger dan later met een 50/50 deelneming van beide bedrijven.
Misschien kan de oude naam Connex wel weer terug.
[..]
[..]
En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt.
[..]
Er rijden er inderdaad een paar Ambassadors tussen waar niet alle onderdelen meer aanzitten.
(zoals bvb missende kachel roosters, leuk als je met je snuffert in zo'n chipssnijder valt)
Bussen zonder InfoXX? Die ben ik al in geen tijden meer tegengekomen. Ook het nog rondrijdende oudere materiaal, zoals de Duvedecs en Alliance bus 2800, is gewoon voorzien van InfoXXquote:Op donderdag 3 december 2009 19:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
merknaam XX is opzich niks mis mee..
maar consessie gebieden gebruiken als afvoerputje voor ouder materiaal is gewoon NOT done :/
( gezien er nog ZAT bussen hier karren zonder Infoxx.. falende OV-flopkaart meuk, en een gebarstenvoorruit.. das meer regel dan uitzondering)
bij niet.. tel ik dus ook welke gewoon al TIJDEN stuk zijn..quote:Op donderdag 3 december 2009 23:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bussen zonder InfoXX? Die ben ik al in geen tijden meer tegengekomen. Ook het nog rondrijdende oudere materiaal, zoals de Duvedecs en Alliance bus 2800, is gewoon voorzien van InfoXX
Heel misschien dat er ergens 1 of 2 bussen rondzwerven die het niet hebben en die ik nog nooit heb gezien, maar zeker niet 'ZAT'...
Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'quote:Op donderdag 3 december 2009 23:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij niet.. tel ik dus ook welke gewoon al TIJDEN stuk zijn..
Oei, Ou!quote:Op donderdag 3 december 2009 19:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon bull-shit Ou-Tannu, maar dat ben ik hier ondertussen van een aantal figuren wel gewend, sinds ik bij Cxx werk.
D'r mag dan een zwart kastje inzitten met de naam INFOXX er op, "INFO" zoals beloofd is er zeker niet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'
niet zo happen hequote:Op vrijdag 4 december 2009 00:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet je DAT typen, niet 'zonder'
weet jij dan toevallig.. waar die metalen stang met haak ( oid? ) en fietspomphandvat voor dient die als het goed is in elke procity behoort te liggen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Oh ik ben ook niet boos, ik wijs jou alleen even terecht.
Geen dank!
hulpmiddel voor het openklappen van de plank (voor minder validen).quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
weet jij dan toevallig.. waar die metalen stang met haak ( oid? ) en fietspomphandvat voor dient die als het goed is in elke procity behoort te liggen?
Dat inderdaad.quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:39 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
hulpmiddel voor het openklappen van de plank (voor minder validen).
Oh, ik zal het even melden, dan kan er volgende week gewoon een Frysker op worden gezet.quote:Op zondag 6 december 2009 17:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Och, 95% van de reizigers vind het best, die wil gewoon met de bus ri Alkmaar. Boejuh of dat nu een Integro of een Amba is. Problem solved.
Mijn GVU-bussen, wat doe jequote:
quote:
Morgen maar even afscheid nemen van mijn aansluiting op de sneldienstquote:Op donderdag 10 december 2009 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in![]()
ik vraag me dan af..quote:Op donderdag 10 december 2009 16:32 schreef RubenK het volgende:
Iemand zin om 31 december mee te doen aan gebruiksproblemen met de ov chipkaart vast te leggen op video voor een shockumentary?
als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen.quote:wat als jij een OV-chipper hebt met voldoende saldo..
en dat ding in de bus is in STORING?
en je hebt nou net even geen geld bij om een ander kaartje te kopen ?
mag je dan niet mee?
Zelfs GVB doet dit beter.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in![]()
Veolia informeert de reizigers vast op geheel Veoliaanse wijze
[ afbeelding ]
Geen folders in de bus, geen posters in de bus, niks op het busstation, doe het maar hier mee![]()
Oh ja, en er staat ook iets op de website. HEEL erg goed verstopt gelukkig, en bovendien incompleet.
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen.
een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkochtquote:Op donderdag 10 december 2009 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mensen mogen ook gratis met de Qliner mee als er weer eens een verdwaalde amba op rijd( bij gebrek aan een wayfarer..)
officieel: ov-chip defect = bus omruilen.quote:maar goed als je dus een defecte Chiplezer hebt kan je dus mensen gewoon maar laten staan omdat ze eigenlijk geen geldig vervoersbewijs hebben? ( buiten hun fout )
Daar hebben we 't al eens over gehad.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik vraag me dan af..
wat als jij een OV-chipper hebt met voldoende saldo..
en dat ding in de bus is in STORING?
't Is toch niet jouw schuld dat dat ding stuk is?quote:en je hebt nou net even geen geld bij om een ander kaartje te kopen ?
Sjoofs in Alkmaar zouden een instructie hebben gehad dat wie een chipkaart heeft en daarquote:mag je dan niet mee?
Wat een kut smoes (hadden ze ook maar een chipper moeten nemen). Is op Qliner nog nooit een sjoof voor afgemaakt.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen.
Een goed idee maar daar moet dan wel even flink over nagedacht worden ivm met maximum (Qliner)quote:Op donderdag 10 december 2009 21:48 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkocht![]()
En zo heeft iedere regio weer z'n eigen 'officiële' regels.quote:[..]
officieel: ov-chip defect = bus omruilen.
Botterik. Een zekere collega van jou (vermoedelijk Harlingen of Joure) zou hebben gezegd dat je niet geschikt bent voor je vak. Dat zei ie ook een keer van een (Qliner) sjoof die door zijn eigen dikke schuld mij te laat afzette in Bolsward zodat ik m'n aansluiting miste en vervolgens weigerde om zijn eigen fout te herstellen door mij even bij Nijland af te zetten (een kwestie van minder dan een halve minuut) onder 't mom dat iedereen daar dan wel misbruik van kon maken. Over inlevings vermogen gesproken, volledig afwezig.quote:realiteit: heb zelf 1x een vrouw laten staan op het station (lijn 54) laten staan,
Dat is 't probleem bij Connexxion, ze luisteren nergens naar, of 't nou de reiziger is of 't eigen personeel.quote:lijn 60 zou toch 10 minuten later komen. ze zou nog een klacht indienen, maar heb er nog niks van gehoord![]()
Het is vrij simpel, namelijk wat bever zegt; als jij als passagier met een OV-chipkaart komt, dan heb -jij- aan je verplichtingen voldaan, beschik je gewoon over een geldig vervoersbewijs en als de apparatuur in de bus dan niet werkt en jij geen geld bij je hebt, zou je dus, volledig buiten eigen schuld om, moeten blijven staanquote:Op donderdag 10 december 2009 21:48 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkocht![]()
[..]
officieel: ov-chip defect = bus omruilen.
realiteit: heb zelf 1x een vrouw laten staan op het station (lijn 54) laten staan, lijn 60 zou toch 10 minuten later komen. ze zou nog een klacht indienen, maar heb er nog niks van gehoord![]()
reserve bussen kosten ook niks wou je zeggen?quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat je die bussen moet omwisselen, is dan ook niet omdat je die passagiers anders niet meenemen mag, maar omdat Connexxion anders inkomsten misloopt, terwijl de kosten wel gelijk blijven (brandstof, chauffeur, slijtage, etc)...
weinig, en soms zelfs nietsquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
reserve bussen kosten ook niks wou je zeggen?
goed nou zal XX er hier wel ZAT hebben buiten de spits.. maar in de spits zijn er maar weinig reserve wagens denk ik ?
Krijg je weer gezeik met chaufs die niet opgenomen willen worden op film etc.quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:00 schreef RubenK het volgende:
Officieel heb ik begrepen dat je dan gratis mee MOET, maar dit soort gezeik ga ik allemaal vastleggen op videoMisschien dat er dan een belletje gaat rinkelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |