quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:04 schreef Ou-Tannu het volgende:[..]
ik vraag me dan af..
wat als jij een OV-chipper hebt met voldoende saldo..
en dat ding in de bus is in STORING?
Daar hebben we 't al eens over gehad.
quote:
en je hebt nou net even geen geld bij om een ander kaartje te kopen ?
't Is toch niet jouw schuld dat dat ding stuk is?
quote:
mag je dan niet mee?
Sjoofs in Alkmaar zouden een instructie hebben gehad dat wie een chipkaart heeft en daar
geen gebruik van kan maken - omdat de apparatuur niet werkt - geaccepteerd moet worden.
Lijkt me ook uitermate logisch aangezien je de hele rit kan schrappen omdat dan niemand meer mee kan
aangezien je ten allen tijde per wagenrit afrekent en je ook niet kunt zien of iemand toevallig op abonnement reist en al betaald heeft. Dan breekt in de spits de pleuris uit. Dat je in een test periode ook nog met strippen- of ritkaarten kan reizen doet niet ter zake want dan kan je ook wel meteen overgaan.
Het is in een testperiode juist de bedoeling om de zwakke punten te vinden, niet om ze te verdoezelen. Maar dan moeten het aantal passagiers die vrij mee mogen natuurlijk wel geregistreerd worden.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef Gnittoo het volgende:[..]
als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen.
Wat een kut smoes (hadden ze ook maar een chipper moeten nemen). Is op Qliner nog nooit een sjoof voor afgemaakt.
Al heb ik wel eens moordneigingen gehad op een sjoof die mijn nog maagdelijke strippenkaart afstempelde
terwijl de rest zonder strippenkaarten voor niks mee mochten. Alleen omdat ik toevallig als eerste in de rij stond en niet meteen door had dat er geen Wayfarer aanwezig was. En maar niet snappen waarom ik zo kwaad was. Sommige sjoofs zijn totaal gespeend van ook maar enig inlevings vermogen. Ze zouden zelf eens wat vaker met de bus moeten gaan. Ken overigens een alkmaarse sjoof met schoonfamilie in Fryslân die ondanks dat ie vrij reizen heeft 't verdomd om met de bus te gaan. Kent z'n eigen produkt iets te goed.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:48 schreef Gnittoo het volgende:[..]
een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkocht
Een goed idee maar daar moet dan wel even flink over nagedacht worden ivm met maximum (Qliner)
tarief en bijvoorbeeld een retour of dagkaart. Grijs tarief is bovendien veel duurder dan Qliner tarief.
Er zitten dus teveel haken en ogen aan.
quote:
[..]
officieel: ov-chip defect = bus omruilen.
En zo heeft iedere regio weer z'n eigen 'officiële' regels.
quote:
realiteit: heb zelf 1x een vrouw laten staan op het station (lijn 54) laten staan,
Botterik. Een zekere collega van jou (vermoedelijk Harlingen of Joure) zou hebben gezegd dat je niet geschikt bent voor je vak. Dat zei ie ook een keer van een (Qliner) sjoof die door zijn eigen dikke schuld mij te laat afzette in Bolsward zodat ik m'n aansluiting miste en vervolgens weigerde om zijn eigen fout te herstellen door mij even bij Nijland af te zetten (een kwestie van minder dan een halve minuut) onder 't mom dat iedereen daar dan wel misbruik van kon maken. Over inlevings vermogen gesproken, volledig afwezig.
quote:
lijn 60 zou toch 10 minuten later komen. ze zou nog een klacht indienen, maar heb er nog niks van gehoord
Dat is 't probleem bij Connexxion, ze luisteren nergens naar, of 't nou de reiziger is of 't eigen personeel.
En dat weet 't personeel, (en de reiziger tegenwoordig ook) en dan heb je zoiets van: de kool en de geit.
[ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 11-12-2009 00:55:51 ]
Beef R. Wijker