Op die voormalige Interliner (lijn 420), dus volgens mij lijn 50? is inderdaad je OV geldig. Op veolia lijn 44 (of was dat in Hermes tijd en heet ie nu anders?) tussen Heerlen en Aachen was je OV slechts tot de grens geldig.quote:Op vrijdag 27 november 2009 06:08 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.
Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov.
Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee.
Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten:
Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst
Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich
Lijn 3 Enschede-Gronau
Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland.
Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem !
Voor dat de interliner kwam, was het ook lijn 50, maar mijn trein ging destijds sneller naar Heerlen zonder overstap dan met overstap en boemel naar Maastricht. Dus belandde ik vaak in Heerlen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Op die voormalige Interliner (lijn 420), dus volgens mij lijn 50? is inderdaad je OV geldig. Op veolia lijn 44 (of was dat in Hermes tijd en heet ie nu anders?) tussen Heerlen en Aachen was je OV slechts tot de grens geldig.
Ach normen zijn er om overschreden te worden. Het is gewoon niet te verkroppen dat er in diverse 2e (en 3e?) wereld landen goede comfortabele bussen rijden en wij het hier met de VDL-meuk moeten doen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:45 schreef Cerbie het volgende:
In Millingen is vanavond een bus van Hermes uitgebrand, waarschijnlijk een Alliance.
Zo kom je ook af van alle oude bussen die niet aan de normen voldoen
Ben eigenlijk wel benieuwd waar alle Alliances en Jonckheeren van Novio naartoe verdwijnen, of die ook geexporteerd worden.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ach normen zijn er om overschreden te worden. Het is gewoon niet te verkroppen dat er in diverse 2e (en 3e?) wereld landen goede comfortabele bussen rijden en wij het hier met de VDL-meuk moeten doen.
'ex-Utrecht' als in ex-GVU of ex-Connexxion?quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:49 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd waar alle Alliances en Jonckheeren van Novio naartoe verdwijnen, of die ook geexporteerd worden.
Over een paar weken moeten de nieuwe bussen er zijn, Ambas uti alle windstreken, een zooi gelede Citaros (ex-Utrecht) en 75 nieuwe Citaros op aardgas.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:19 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
'ex-Utrecht' als in ex-GVU of ex-Connexxion?
d e uitvoeringen van Arriva zijn overal om te jankenquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:20 schreef Cerbie het volgende:
[..]
![]()
ex-Connexxion voor de groene die half naar Novio omgestickerd waren, die in grijze XX bestickering weet ik niet zeker.
edit; hier staat een lijstje.
Er staan veel plannen klaar voor de KAN/SAN regio, ik hoop eigenlijk dat Rivierenland ook door Connexxion wordt gewonnen, de uitvoering door Arriva is om te janken. Eind januari wordt bekend wie de concessie krijgt (Syntus/Arriva/Connexxion/Veolia)
Mijn 8451, wat doe jequote:8450-8456: VDL Ambassador (Arnhem - blauw)
Er staat me vaag bij dat ik de 1849 al eens bij het GVU heb gespot.. Zou het kunnen dat ze dus ook een paar bij het GVU vandaan trekken?quote:1831-1835, 1845, 1847-1849: VDL Ambassador (Nijmegen - roze)
Van die reeks rijdt er nog altijd een redelijk aantal in Frieslân rond. Hopelijk duurt dat ook nog evenquote:8835-8855: MAN A78 (Nijmegen - roze)
Ik heb al in een stel bussen uit die reeks gezeten de afgelopen week. Zitten best lekkerquote:Op zondag 29 november 2009 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
Van die reeks rijdt er nog altijd een redelijk aantal in Frieslân rond. Hopelijk duurt dat ook nog even
Hangt er vanaf of het dezelfde (oudere) types Citaro zijn als de 91xx-en, zoals we die in Leeuwarden hebben (in Almere hebben ze daar ook wat van geloof ik) en zo ja, of die versnellingen net zo beroerd staan afgesteld als bij de 9167quote:Op zondag 29 november 2009 01:26 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik heb al in een stel bussen uit die reeks gezeten de afgelopen week. Zitten best lekker![]()
Ga wel de Van Hools missen (4100 serie, newA330), vraag me af of de Citaro's het daarbij gaan redden.
Maar niet 8835 en hoger zoals hier boven gemeld is. De 6 in Alkmaar zijn nummertjes 8829-8834.quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
De 8800-MAN's rijden idd deels in en rond Alkmaar.
Eerst zien, dan geloven.quote:Heb ze er laatst wel gezien, maar lang zal het naar verwachting niet meer duren, omdat ze zoals eerder hier al gemeld naar KAN gaan.
Vraag me zowiezo af waarom dat ding zonodig de hele (zon)dag moet rijden.quote:Op zondag 29 november 2009 23:36 schreef NoBody122 het volgende:
Vandaag hadden ze de 9165 weer eens op de verkeerde omloop van lijn 350 zitten
Ik kwam laatst de 8852 nabij Heerhugowaard tegen op een van de streeklijnen aldaarquote:Op woensdag 2 december 2009 17:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Maar niet 8835 en hoger zoals hier boven gemeld is. De 6 in Alkmaar zijn nummertjes 8829-8834.
quote:Op woensdag 2 december 2009 20:42 schreef busfoto.nl het volgende:
- Mercedes-Benz Citaro O530 CNG BRENG Nijmegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |