Zeker niet, had het vandaag heerlijk druk, paar spoedordertjes tussendoor, die zijn het leukst!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Joh, en nou heb jij de hele ochtend duimen zitten draaien?
meer blauw op straat?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:13 schreef Hr-Flip het volgende:
Zag laatst op een nieuwsitem van RTV-Oost. Dat Syntus mee gaat doen aan de consessie van Salland, (Deventer - Raalte ) En dat ze dit willen gaan doen met blauwe bussen.
Iemand hier al een foto van gezien.
filmpje - http://media.rtvoost.nl/media/154388.asf
t gas was op?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:29 schreef BeefRWijker het volgende:
Wat er vandaag toch met de gasbussen aan de hand is?
Kom ik langs 't station hier in Beverwijk, staan er maar even 3 (drie!) Alliances én een Diesel Lion's City op IJmond (7x) lijntjes opgesteld en dan tel ik Alkmaar (Lion's City D) en Zaandam (Ambassador) dus niet mee.
Op die reactie kon je natuurlijk wachtenquote:
Dat hebben ze allemaal zowat.. Bij een beetje harde rijwind gebeurt het niet zelden dat ze een stukje open gaan tijdens het rijden. In de zomer kan dat prettig zijn als het warm is, echter laat het nou juist in de koude seizoenen veel waaienquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
deurenfappert!
oh Fryskerbarreltje 37xy heeft een lamme deur
Waardeloze deuren, toen ik eens met kinderwagen en al wou uitstappen, zij de chauffeur doodleukquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kam er gister bij toeval achter dat de Frysker deuren zijn geleverd door onze Spaanse concurrent. reservedelen worden wel bij ons gekocht.... Zegt genoeg, me dunkt.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Op die reactie kon je natuurlijk wachten
En ja, 4 deuren zoals op die foto is sterk overdreven. 2, hooguit 3 deuren (zoals in die ouwe Van Hool 300's in Utrecht), is voldoende
quote:voor 12m.
Zitplaatsen zijn juist verspilling in een stadsbus.quote:Meer is pure zitplaatsverspilling![]()
Da's mooi, 3 deuren will do the trick.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Uhm, ik schat 'm op een metertje of 14.
Beetje extra luxe kan geen kwaad, het grootste gedeelte van de busritten zitten de bussen niet stampvolquote:[..]
Zitplaatsen zijn juist verspilling in een stadsbus.
Valt nog wel een beetje mee, maar ze mogen wel van geluk spreken dat er geen Integro stondquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
in de catagorie.. dat past makkelijk ( als sardientjes in een blikje.. )
[ link | afbeelding ]
ja een beetje duwen.. past makkelijk!!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
nah vol issie wel
je had lijn 66 rond 15.00 moeten zien, zal na het station al vol.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
in de catagorie.. dat past makkelijk ( als sardientjes in een blikje.. )
[ link | afbeelding ]
ja een beetje duwen.. past makkelijk!!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
nah vol issie wel
ik dacht dat op de 315 officieel geen staanplaatsen waren?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Valt nog wel een beetje mee, maar ze mogen wel van geluk spreken dat er geen Integro stond
Was er ergens een activiteit in de richting van Lelystad, of is het elke vrijdagmiddag zo'n feest op lijn 315?
correct, evenals de 350.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik dacht dat op de 315 officieel geen staanplaatsen waren?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:45 schreef Gnittoo het volgende:
[.geen staanplaatsen op 315.]
correct,
Dat is niet helemaal waar. Op de Integro's 2922/23/24 en 2945/47 mag 't wel.quote:evenals de 350.
Nog steeds even veel als op die andere foto, denk je ook niet?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Da's mooi, 3 deuren will do the trick.
Kan op die foto overigens niet goed zien hoeveel deuren er in die bus zitten.
Je bouwt ze ook zo makkelijk even om hè, zo halverwege de ritquote:[..]
Beetje extra luxe kan geen kwaad, het grootste gedeelte van de busritten zitten de bussen niet stampvol
Die NL Citea's (nu nog enkel CLF) willen ook maar niet echt vermeerderen, hè. Misschien dat 't met de CLE's beter wordt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:24 schreef Alexxxxx het volgende:
over Arriva gesproken, zag vandaag een Arriva Citea in Groningen! Weer eens wat anders dan al die Dubai Citea's, die worden bijna gewoontjes
laat op ik nou net een overvolle Lions Regio geplaat hebbenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:56 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet helemaal waar. Op de Integro's 2922/23/24 en 2945/47 mag 't wel.
Bovendien is ook 351 een 100km/u lijn.
Daar kon je op wachten natuurlijk...quote:Mensen die een boete hebben gekregen voor het parkeren bij een Veolia-bushalte, krijgen wellicht hun geld terug. De boetes zijn namelijk ten onrechte uitgeschreven.
De haltepalen van Veolia voldoen niet aan de wettelijke norm, waardoor de bushaltes niet als zodanig erkend zijn. Volgens de wet is het daarom toegestaan bij een dergelijke halteplaats te parkeren.
Het Openbaar Ministerie zoekt uit hoe beboete mensen hun geld terug kunnen krijgen. Dit meldt minister Hirsch Ballin van Justitie naar aanleiding van vragen van Tweede Kamerlid Emile Roemer (SP).
Bron: Geld terug voor 'foutparkeerders' bushalte
Volgens mij de chauffeur zelf, aangezien die uiteindelijk bepaalt wanneer er mensen bij de halte moeten blijven staanquote:Op zondag 11 oktober 2009 00:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
laat op ik nou net een overvolle Lions Regio geplaat hebben
maar wie is er nou de sjaak als de bus staande gehouden wordt?
Dit is gewoon 12 meter.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:37 schreef marcel.nl het volgende:
Tot in de jaren 70 reden er in Nederland, en tot zeer recent in Engeland, bussen met 1 in/uitstapdeur voorin. Dat is niet zo praktisch, kost veel tijd met in- en uitstappen. Al snel kwamen er dus bussen met een achteruit-stapdeur. En gelede bussen met nog een tussendeur of zelfs twee deuren achterin.
Maar op Ovib zie ik nu deze, is dit nou niet wat overdreven ?
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook al vaker gehoord. De Arriva chauffeur die mij deze zomer tussen Lauwersoog en Ulrum eruit liet voor een mooie wandeling, dat mocht ook niet zo midden langs de provinciale weg. Maar het was wel een mooie wandeling !quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heb zelfs ooit eens vernomen, dat als je er mensen in of uit laat op de openbare weg, waar geen bushalte is, je ook een flinke bekeuring kunt krijgen, die ook voor de chauffeur is...
Dat is binnen de bebouwde kom.quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:02 schreef NoBody122 het volgende:
Heb zelfs ooit eens vernomen, dat als je er mensen in of uit laat op de openbare weg, waar geen bushalte is, je ook een flinke bekeuring kunt krijgen, die ook voor de chauffeur is...
Mooie kwaliteitquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:01 schreef busfoto.nl het volgende:
Paar dagen geleden nieuwe foto/videocamera (Canon EOS 500D)uitgeprobeerd:
Voor wie interesse heeft in de oude camera+lens:
http://link.marktplaats.nl/286758569
Bestemming van die eerste zie je niet zoveel. Normaal filmen ze altijd Hoornsemeerquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Mercedes-Benz Citaro
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Groningen
Datum: 10 oktober 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
hm hm :pquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bestemming van die eerste zie je niet zoveel. Normaal filmen ze altijd Hoornsemeer
tot april 2010 is het een proef.. en als t bevalt wordt het ook elders ingezet!quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
Is een voorproefje op de nieuwe concessie
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/wijnandkeesmaat/quote:Op het Connexxion-stallingsterrein in Velsen-Zuid had ik onlangs in het voorbij rijden al veel D.O. bussen zien staan. Nu er dus maar eens echt op af.
Op 10-10-2009 waren op het stallingsterrein in Velsen-Zuid aan bijzondere wagens aanwezig:
2325,2420,2442,2445,2545 (lichte frontschade),2644 en de MAN's 8846 en 8849.
Laatstgenoemde 2 wagens zijn afkomstig uit Friesland. De 8846 heb ik al een aantal keer op de lijndienst zien rijden rondom Haarlem. Ik vermoed dat het stuk 8846 - 8855 weleens in z'n geheel naar deze regio zou kunnen komen.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tot april 2010 is het een proef.. en als t bevalt wordt het ook elders ingezet!
nou.. ik weet nu al.. dat het bevalt.. ( als t werkt xD! )
Zelfs als 't wel in gebruik is werkt 't nog niet.quote:en niet zo als bij CXX regelmatig: display buiten gebruik
idd CXX moet wel eens vaker de bussies wassen..quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:54 schreef NoBody122 het volgende:
Ik heb gisteren nog op de 8839 gereden, die in Dokkum stond (en daar gisteravond laat ook weer geëindigd is)
Kennelijk is die dus zeer recent uit Apeldoorn gekomen...
Oh, en even door de wasstraat halen was er ook nog niet bij blijkbaar, want de achterruit was gisteren nog net zo smerig als op die foto.
in bolsward is in ieder geval een wasstraat, in harlingen en dokkum dacht ik ook.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:43 schreef NoBody122 het volgende:
Het valt mij in Leeuwarden juist op, dat de bussen over het algemeen vrij schoon zijn aan de buitenkant
In Dokkum, Bolsward en Harlingen hebben ze alleen geen wasstraat dacht ik, dus dan gaat het wat lastig.
'tis alweer een tijdje terug dat ik op andere stallingen ben geweest, vandaar de twijfel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:31 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
in bolsward is in ieder geval een wasstraat, in harlingen en dokkum dacht ik ook.
uit het archief:
[ afbeelding ]
Poten af van onze bussen hiero! Lekker nieuwe bestellen, maar waag 't niet om onze NewAGG's te jatten om ze in Groningen in te zetten. Ophoeren! Bestel maar nieuwe voor hier mogen ze die ouwe daar hebbenquote:Op maandag 12 oktober 2009 01:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mooie kwaliteit
Heeft Connexxion trouwens zelf dubbelgelede bussen, op eigen naam?
Ik denk dat een paar dubbelgeledes straks in Leeuwarden wel van pas komt, als ze in Leeuwarden klaar zijn met die nieuwe campus aan de Rengerslaan
Is niet erg toch? Kun je tenminste zien dat ze gebruikt worden. En je ziet het in de oogsttijd natuurlijk altijd extra goedquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd CXX moet wel eens vaker de bussies wassen..
en niet alleen periodiek volgens een wasschema.. sommige bussen zijn net vuil magneten!
Groningen heeftt ook geen CXX bussen :pquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:12 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Poten af van onze bussen hiero! Lekker nieuwe bestellen, maar waag 't niet om onze NewAGG's te jatten om ze in Groningen in te zetten. Ophoeren! Bestel maar nieuwe voor hier mogen ze die ouwe daar hebben
Ze zitten vol genoeg hier! En 't zijn heerlijke bussen.
Groningen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:12 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Poten af van onze bussen hiero! Lekker nieuwe bestellen, maar waag 't niet om onze NewAGG's te jatten om ze in Groningen in te zetten. Ophoeren! Bestel maar nieuwe voor hier mogen ze die ouwe daar hebben
Ze zitten vol genoeg hier! En 't zijn heerlijke bussen.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 01:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Heeft Connexxion trouwens zelf dubbelgelede bussen, op eigen naam?
Ik denk dat een paar dubbelgeledes straks in Leeuwarden wel van pas komt, als ze in Leeuwarden klaar zijn met die nieuwe campus aan de Rengerslaan
Leeuwarden is NIET de hoofdstad van Groningen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:12 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Poten af van onze bussen hiero! Lekker nieuwe bestellen, maar waag 't niet om onze NewAGG's te jatten om ze in Groningen in te zetten. Ophoeren! Bestel maar nieuwe voor hier mogen ze die ouwe daar hebben
Ze zitten vol genoeg hier! En 't zijn heerlijke bussen.
Klopt, maar om nou iedere bus die zo vies is als die toenmalige witte interliner, in de hens te steken om em vervolgens met een hoogwerker schoon te laten spuiten, gaat me wat ver.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
met een hoogwerker kan je ook bussen wassen![]()
!
hadden ze vanmorgen maar bij mn school langs moeten rijden..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:12 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Klopt, maar om nou iedere bus die zo vies is als die toenmalige witte interliner, in de hens te steken om em vervolgens met een hoogwerker schoon te laten spuiten, gaat me wat ver.![]()
Over schoonspuiten gesproken; buswassers Groningen staken voor de 3e maal.
http://www.cnvtaxi.nl/sec(...)oeren-opnieuw-actie/
quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[.busstalling Velsen Zuid.]
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/wijnandkeesmaat/
Minimaal drie van die Alliances en één van de Friese wagens waren vorige week donderdag dus even ingezet. Vrijdag nog een Alliance gespot op 74 in Heemskerk.
Maar dat was dus zaterdag.quote:Zaterdag leek alles overigens verder weer normaal.
quote:
Ik woon daarquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:28 schreef busfoto.nl het volgende:
Trouwens wat moet je zo vreselijk vroeg op De Uithof? Ik kwam om 8:50 aankakken en dat is voor mij al idioot vroeg. Colleges beginnen toch nooit voor negenen?
Precies. Er wonen inmiddels ruim 3000 mensen op de Uithof.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:01 schreef NoBody122 het volgende:
of er zit daar ergens een grote hoeveelheid studentenwoningen?
Een busmaatschappij uit Bosnie die gehoord heeft dat er hier bussen tekort zijn?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
van wie is deze EX-BBA bus?
[ afbeelding ]
in zn bba tijd
reed in opdracht van CXX vanmorgen
Het was dan ook gistermorgenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:38 schreef zwahiel het volgende:
Heb vanmorgen niets van het spectakel meegekregen maar wel zonde voor zo'n mooie bus!
Geef mij maar gelede bussen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Er moeten in Nederland ook dubbeldeksbussen komen vind ik
Kom hier in Utrecht maar rukken op de dubbelgeledes dan. Al is er wel net eentje uitgefiktquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geef mij maar gelede bussen.
Londenaren fappen op Routemasters, ik fap op gelede bussen.
Ja, met tandemassen, skibak en fietskar naar de sneeuw zekerquote:
Neoplan zou wel expertise hebben in zulke bussen, maar ze zijn al een tijdje gestopt met de Jumboliner, een gelede dubbeldekker.quote:
Ontwerp jij hem, leg jij het voor aan studentenreisbureaus en win er een prijs mee zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, met tandemassen, skibak en fietskar naar de sneeuw zeker
Kan GVU geen AGG300 uit Hamburg of Luxemburg overnemen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom hier in Utrecht maar rukken op de dubbelgeledes dan. Al is er wel net eentje uitgefikt
Zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Deurtjes zijn wel klein zeg. Een normale Nederlander zou zijn kop stompen tegen het dak.
Volgens mij net zo hoog als bij een metrostation.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe hoog zijn de perrons bij de bushaltes dan?![]()
Is gewoon een totaal KUTding.
Ik ken wel een theorie voor deze CapaCity: een Chinese dochteronderneming van Scania zou het ontwerp van Mercedes-Benz gejat kunnen hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:02 schreef marcel.nl het volgende:
Een capacity, maar dan anders.... .
[ afbeelding ]
Vanwaar de hele vergelijking met een CapaCity?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ken wel een theorie voor deze CapaCity: een Chinese dochteronderneming van Scania zou het ontwerp van Mercedes-Benz gejat kunnen hebben.
Aangedreven op aardgas.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:07 schreef marcel.nl het volgende:
en een gepimpte citaro...
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk qua lengte en assen, maar de neus met die punt tot op logo is nageaapt van de capacityquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanwaar de hele vergelijking met een CapaCity?Dit is gewoon een gelede 18meterbus als alle anderen. Een CapaCity heeft op z'n minst een tandemas achter en een FATSOENLIJKE aanhanger. Daar kan hier geen sprake van zijn.
Mja. "Het is een Porsche 911, maar de plaatsing van de tankdop is toch ECHT gejat van een Opel Corsa"quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:19 schreef marcel.nl het volgende:
Je hebt gelijk qua lengte en assen, maar de neus met die punt tot op logo is nageaapt van de capacity
Zo iets ja.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja. "Het is een Porsche 911, maar de plaatsing van de tankdop is toch ECHT gejat van een Opel Corsa"
Ik denk niet dat de Nederlandse infrastructuur daar klaar voor is, qua viaducten e.d..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Er moeten in Nederland ook dubbeldeksbussen komen vind ik
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:33 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Zo iets ja.
Deze kwam ik net tegen, die had ik ook nog nooit gezien: MAN Lion's City GXL van 20 meter
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nog een pic van de gxl:quote:First MAN Lion’s City GXL destined for Switzerland
Shortly after the UITP congress in Helsinki the NEOMAN Bus Group is able to announce the first customer for the new articulated bus MAN Lion’s City GXL. An overall batch of 33 low-floor city buses for the transport authority of St. Gallen (VBSG) includes three buses of the new, roughly 20.5-metre, model which are to be delivered in spring 2008. Beside the three GXL there are ten two-axle MAN Lion’s City buses (12 m) and 20 MAN Lion’s City GL with a length of 18.75 m in the delivery. All of the articulated buses will be equipped with the horizontal MAN D20 Common Rail engine in accordance with the EEV standard with MAN PUREdiesel technology, the 12m vehicle with the vertical MAN D08 Common Rail engine and super-wide tyres (280 hp in the two-axle vehicle, 360 hp in the articulated buses). In April this year the four-axle articulated bus prototype of the Lion’s City GXL underwent a practical test of several days in St. Gallen, which was completed very successfully.
Ernö Bartha, the member of the Management Team of the NEOMAN Bus Group responsiblefor engineering commented: “I’m delighted that we have been able to sell three vehicles of the new model to the customer in one fell swoop. We have been the market leader for extra length vehicles for some years, a fact which we are underlining yet again with the GXL. With a capacity of up to 200 passengers and a CO2 value of down to less than ten grammes for a passenger kilometre this vehicle sets new standards. I think that this vehicle clearly heralds the way to the future of local public transport.“
Dr Ralf Eigenmann, the manager of VBSG, gave the following reason for purchasing from MAN: “When the tenders were examined the offer of MAN Nutzfahrzeuge (Schweiz) AG proved to be the most cost-effective. The crucial areas of the examination were matters relating to passengers, the economy, engineering, the driver’s cockpit, handling and after-sales service.“
All of the Swiss vehicles have an air conditioner, double glazing and the new NEOMAN driver’s cockpit. In addition the articulated buses are fitted with the translucent concertina section first presented in the prototypes of the GXL and can thus be considered to be of a particular high quality. The articulated buses will be serving a busy route from St. Gallen to Abtwil and on to Gallusmarkt.
St. Gallen is the first customer in Europe to opt for the new MAN Lion’s City GXL and further cities have already shown great interest. The lengthened forebody is taken over from the already mentioned Lion’s City GL with a length of 18.75 m, the two-axle afterbody comes, in turn, from the 14.7-metre Lion’s City LL model with electro-hydraulically actively steered trailing axle. The permissible gross weight of the new articulated train is thus a proud 32.5 t. A high-capacity concept of this kind is of particular interest in view of the current discussion about the carbon dioxide emissions of the different means of transport. With a calculated average consumption of the MAN D20 Common-Rail diesel engine (here only with 350 or 360 hp) of approximately 60 litres of diesel for 100 kilometres the resultant per capita consumption of under 0.3 litres for 100 kilometres or less than ten grammes of CO2 emission for a passenger kilometre (with full utilisation and a diesel consumption of 60 l/100 km) is unbeatable.
The combination of the two vehicle modules results in 20.45 metres of high-tech bus on four axles with a capacity of 200 people, about 50 of whom are seated. The drive and body are essentially identical to the existing low-floor buses. The vehicle fulfils all of the legal requirements and EU directives regarding the clearance circle and can largely be used on routes similar to those of a normal articulated train. Complicated and technically demanding additional steering or similar systems are not required to achieve this. However, unlike the double articulated trains to be found in particular in Central and Southern America, these trains can be fully manoeuvred even when reversing – an invaluable advantage for the driver.
Göppel inderdaad, heb er tig foto's van.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:37 schreef qu63 het volgende:
Over gelede bussen gesproken, op Busworld stonden ook bus-aanhangers.. Oftewel, aanhangers waar mensen in vervoerd worden! Geen zin om nu de foto's te zoeken.. Ze stonden in ieder geval in de hal voor Temsa
Ja, die jaquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Göppel inderdaad, heb er tig foto's van.Was een leuke beurs! Heb je niet gezien?
De echte blikvanger bij VDL buiten was die Jonkheere die er stond.. Ik ben daar in geweest en trof onder andere een kingsize bed, rondzit met minimaal 42" tv, playstation en nog meer verborgen dingen, nog een apart zitgedeelte en een glazen deur die de chauffeur van de passagiers scheidt..quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Man man man, langer met de fotso bezig geweest dan ik op de berus was... maar goed...
Foto's Busworld Kortrijk 2009 staan online
Hmz, dan waren dat de mensen die voor ons wegwaren denk ik.. Ik geloof dat wij pas tegen 2en reden..quote:
Dat was ik inderdaadquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hmz, dan waren dat de mensen die voor ons wegwaren denk ik.. Ik geloof dat wij pas tegen 2en reden..
Had jij een zwart petje op trouwens? Misschien heb ik je dan toch nog gezien bij de Ventura-stand rond 6/half 7 toen we op weg waren naar buiten
Ah, dan zwaai ik bij deze nog even!quote:
Geen bal tegen je hoofd gekregen? Of werd er toen nog niet gevoetbald?quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:14 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, dan zwaai ik bij deze nog even!![]()
Zag je vluchtig op je rug
Ik heb niets naar mn hoofd gekregenquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Geen bal tegen je hoofd gekregen? Of werd er toen nog niet gevoetbald?
Dan weet ik dat voor als ik komende week misschien nog een keer gaquote:
Hangt er van af wie je tegenover je hebt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:51 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan weet ik dat voor als ik komende week misschien nog een keer gaIs jouw naam zeggen voldoende?
Ach, en als ik het daar niet krijg ga ik wel bij Mercedes-Benz of Volvo langsquote:Op zondag 18 oktober 2009 01:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hangt er van af wie je tegenover je hebt.
Klaag je nu dat ik te weinig foto's heb gemaakt?quote:
De enige dubbelgeledes die ik heb gezien waren een model bij Hess en een tekening bij Göppelquote:
Daar heb jij weer gelijk in.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Klaag je nu dat ik te weinig foto's heb gemaakt?Alles wat er fotografeerbaar stond, heb ik op de foto...
Geweldig, iedereen valt over die Daihatsuquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:55 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Daar heb jij weer gelijk in.
[ afbeelding ]
Vooral deze was een verrijking van mijn kennis
Ik denk dat er een stuk of 15 van deze in een dubbelgelede passen.
Ik was niet in Kortrijk, maar was er geen grote stand van Mercedes met capacity enzo ?
Staat ook een Frysker tussenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:55 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Online veiling van groot en divers assortiment autobussen en touringcars te Valkenswaard, i.o.v. AM Buses, Scania Bus & Coach Benelux en VDL CBC, o.a.: ca. 50 autobussen en touringcars w.o.: ‘DAF-Scania-BOVA-Setra-VanHool’.
http://bva-auctions.com/auction/index/1472
Zijn die den Oudsten Volvo trolley bussen niet net zo oud ongeveer ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef petertje2 het volgende:
Wat ik me afvraag: zou dit inmiddels de oudste bus zijn die nog regulier in het OV in Nederland wordt ingezet of weet iemand nog oudere beestjes die op dit moment dagelijks aktief zijn?
Die witte amba was eerst van bba connex, toen connexxion en nu dus met witte bumper en witte bovenrand gespoten als geheel witte amba te koopquote:
Is dat niet heel toevallig 1 van die 2 witte Amba's, die een poos in Frieslân hebben rondgereden?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:34 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Die witte amba was eerst van bba connex, toen connexxion en nu dus met witte bumper en witte bovenrand gespoten als geheel witte amba te koop
[ afbeelding ]
Dat is nog steeds de 3717 die bij VDL CBC te koop stond/staat.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Staat ook een Frysker tussen
Net iets ouder. 19 jaar al.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:30 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Zijn die den Oudsten Volvo trolley bussen niet net zo oud ongeveer ?
Dat is die van de foto dus.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef petertje2 het volgende:
[ afbeelding ]
Een volledig identiek, maar nog iets ouder broertje van bovenstaande gelede oldtimer (op foto van Mario Blaak) is de ex-533 van het GVU,
Op 155, volgens foto.quote:die daar al een aantal jaren geleden werd gepensioneerd. Hij is via-via opgekocht door “Diamond Executive Travel Services” (hoe durf je met zulke bussen zo'n naam te kiezen!) uit Veghel. Hij is van 9 juni 1989 en is inmiddels dus ruim 20 jaar oud.
Het bijzondere is dat hij nog dagelijks aktief is in het reguliere OV en in strijd met alle concessievoorwaarden de rit voor Arriva Brabant op lijn 156 Den Bosch - Eindhoven (vertrek 7.03) rijdt.
Die ik al heb kunnen vinden (via voertuig-zoeker.nl) zijn toevallig allemaal dit voorjaar naar Holland Bus in Sprang-Capelle afgevoerd. Wat wel opviel is dat het allemaal bussen met midden motor betrof (Volvo B10M en DAF MB230).quote:Wat ik me afvraag: zou dit inmiddels de oudste bus zijn die nog regulier in het OV in Nederland wordt ingezet of weet iemand nog oudere beestjes die op dit moment dagelijks aktief zijn?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[.Den Oudsten B88 trolleys.]
Net iets ouder.
Jonger dus.quote:19 jaar al.
Dat kan per concessie verschillen. Sommige regio's hanteren 15 jaar als maximumleeftijd, anderen zelfs 12.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 02:32 schreef busfoto.nl het volgende:
De 533 is van oktober 1990 en dus iets minder oud dan geschreven is.
Ik weet niet wat de maximum leeftijdseis is voor spitsbussen in het concessiegebied, dat zou ik moeten opzoeken.
Geinig..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend rond 6:30 is de GVU 4916 gestrand op de Uithof met een serieuze motorbrand. Ik heb wat plaatjes genomen![]()
Overigens wel knullig.quote:
Die staan toch gewoon in de brochures? Of zijn die niet online te vinden? Als je het 2 weken eerder had gevraagd had ik ze nog voor je in kunnen scannen, nu heb ik ze niet meer..quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:33 schreef Karrs het volgende:
Nou, ik moet 't even nuanceren - ik zoek niet de officiële bouwetekeningen, maar gewoon een afbeelding als zoiets:
[ afbeelding ]
Maar dan van een Citaro-G.
Die moet je aanvragen, ik heb ze idd online niet kunnen vinden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Die staan toch gewoon in de brochures? Of zijn die niet online te vinden?
quote:Als je het 2 weken eerder had gevraagd had ik ze nog voor je in kunnen scannen, nu heb ik ze niet meer..
Ik zag er eentje van Piet Dekker rond 19.30uur rijden van de A7 naar Scheemda (waarschijnlijk richting Winschoten). Klik op deze link voor locatie.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:25 schreef NoBody122 het volgende:
Er stond vanavond, tot een uur of 22:00, een 25 jaar ouwe "Waterliner" MB200 van Pieter Dekker op het busstation in Leeuwarden. Deze:
[img=http://www.dekkerrondvaarten.nl/index.php/fotos?func=viewcategory&catid=7]Dekker Rondvaarten[/img]
Rond 22:00 zou hij weer terug rijden naar Winschoten. De chauffeur runt zijn bedrijf, samen met nog iemand, voor de hobby en ze hebben 5 van die ouwe DAF's staan momenteel (zie ook de link onder de foto voor een paar van de anderen)![]()
ochquote:Op zondag 25 oktober 2009 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden heeft weer een Citaro minder. De 2839 is namelijk opgedoken in Emmen
Hopelijk maken de Emmenaren niet de fout de 2839 op streeklijnen in te zetten.quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden heeft weer een Citaro minder. De 2839 is namelijk opgedoken in Emmen
Nee, de bus waar het om gaat rijdt op 156. Zijn identieke broertje (op de foto) reed op 155, maar is uit de APK gelopen en toen is er een nieuw wrak aangeschaft (de aanschafprijs is waarschijnlijk lager dan de kosten van een APK-keuring).quote:
Grappigquote:
Ik was er al bang voor. Heb zowel de 2839 als de 2841 alweer een tijdje niet gezien, had nog de hoop dat ze bij de garage zouden staan en wellicht geldt dat voor de 2841 ook nog wel, maar hoogstwaarschijnlijk zijn ze dan allebei naar een andere locatie verhuisdquote:Op zondag 25 oktober 2009 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden heeft weer een Citaro minder. De 2839 is namelijk opgedoken in Emmen
En is dus kennelijk niet de ex-GVU 533 (laatst op naan: 2 jaar, 5 maanden, 18 dagen geleden)quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:11 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Nee, de bus waar het om gaat rijdt op 156.
nee hoor, pas over 7 maanden.quote:Zijn identieke broertje (op de foto) reed op 155, maar is uit de APK gelopen
die ex gvu 516 dus blijkbaar, maar ik denk 't niet: (laatst op naam : 3 jaar, 4 maanden, 24 dagen geleden)quote:en toen is er een nieuw wrak aangeschaft
Dat maakt weinig zin want dan zou elke handelaar zo'n bus met verlies moeten verkopen.quote:(de aanschafprijs is waarschijnlijk lager dan de kosten van een APK-keuring).
En het krijgt weer een staartje; vanmiddag stond ineens Citaro 2838 op onze stalling in de Maxx-rij.. Niet veel later zag ik hem vertrekken van het busstation op een buitenlijn, later stond hij weer bij de Maxx-bussen in de rij op de stalling.. Hadden ze beter die meteen naar Emmen kunnen verschepenquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:51 schreef NoBody122 het volgende:
*knip*
[..]
Ik was er al bang voor. Heb zowel de 2839 als de 2841 alweer een tijdje niet gezien, had nog de hoop dat ze bij de garage zouden staan en wellicht geldt dat voor de 2841 ook nog wel, maar hoogstwaarschijnlijk zijn ze dan allebei naar een andere locatie verhuisd
Neuh, 8x/uur 18-meter, daarboven op versterking. Mooi plannetje, zelf bedachtquote:Op maandag 12 oktober 2009 01:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik denk dat een paar dubbelgeledes straks in Leeuwarden wel van pas komt, als ze in Leeuwarden klaar zijn met die nieuwe campus aan de Rengerslaan
Waar komen de geledes dan vandaan?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Neuh, 8x/uur 18-meter, daarboven op versterking. Mooi plannetje, zelf bedacht
alleen voor het discovervoer.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
Er staat toch ook nog wel eens wat aan de overzijde van de weg op het Arrivaterrein?
Voor je het weet wordt je bus nagemaakt aan de hand van die tekeningenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:33 schreef Karrs het volgende:
Nou, ik moet 't even nuanceren - ik zoek niet de officiële bouwetekeningen, maar gewoon een afbeelding als zoiets:
[ afbeelding ]
Maar dan van een Citaro-G.
Nee, ik heb 'm nodig om aan te tonen dat een tram niet bepaald de afmetingen van een trein heeft - raad eens in welke discussie?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:40 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Voor je het weet wordt je bus nagemaakt aan de hand van die tekeningen![]()
[ afbeelding ]
En van deze lijkt het net of er later een stukkie aangeplakt is of gephotosjopt
[ afbeelding ]
Die laatste bus is geen photoshop.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:40 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Voor je het weet wordt je bus nagemaakt aan de hand van die tekeningen![]()
[ afbeelding ]
En van deze lijkt het net of er later een stukkie aangeplakt is of gephotosjopt
[ afbeelding ]
Gister was het nog de 1851 die op lijn 3 reedquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:31 schreef NoBody122 het volgende:
De heer Maxx Leeuwarden heeft nu ook Ambassador 1813 geconvisceerd. Fijne bus
Vandaag ookquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gister was het nog de 1851 die op lijn 3 reed
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: Dennis
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Hoogkerk
Datum: 27 november 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fototrip met een Lada deeltje 1; busnummer 5881; Lijn 33 naar Grootegast
Ja, kloptquote:Op woensdag 4 november 2009 20:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]Je hebt daar ook al een tijdje gestaan. Voordat 33 een complete slag gemaakt heeft ben je ook wel een uurtje verder.
Wie weet.quote:Op zondag 8 november 2009 00:30 schreef Luco het volgende:
Alleen jammer dat die Citea vanaf December niet meer in Groningen rond zal rijden
Deze is ook al gespot in Stadskanaal op de streekdienst 77 (Emmen-Stadskanaal vv).quote:Op zondag 8 november 2009 04:04 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: OViB (Evert Masselink)
De 2839 in zijn nieuwe habitat (Emmen dus, zoals Peterselieman al meldde).
Enkele van die bussen rijden bij touringcarbedrijf Meering te Duivendrecht, voornamelijk scholierenvervoer.quote:Op zondag 8 november 2009 22:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Bolsward
Datum: 6 november 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Gezien. Hopelijk hebben die gelede Citaro's een ZF 6-bak.quote:Op zondag 8 november 2009 21:56 schreef marcel.nl het volgende:
Op de site van Qbuzz staan de eerste gelede citaros voor Groningen al.... .
Jup, collega heeft die meegenomen op zijn stadsdienst vanmiddag, al snap ik niet waarom; op de stadsdienst zijn kinderwagens, rolstoelen, etc. meer regel dan uitzondering. Vragen om moeilijkheden dusquote:Op zondag 8 november 2009 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Net CXX 2800 op lijn 3 Leeuwarden NS - Camminghaburen
Linkje?quote:Op zondag 8 november 2009 21:56 schreef marcel.nl het volgende:
Op de site van Qbuzz staan de eerste gelede citaros voor Groningen al.... .
Dat zal meevallen. Arriva huurde het pand en heeft de huur gewoon opgezegdquote:Op woensdag 11 november 2009 17:35 schreef marcel.nl het volgende:
Ik lees net dat Qbuzz Winschoten op zelfde adres komt als huidige Arriva Winschoten. Dat zal een drukke boel worden daar met nieuwe / afgevoerde bussen
Okay, maar dan gaan zaterdag alle bussen Arriva erheen en rijden zondag de bussen Qbuzz eruit. Zouden ze dan 's avonds en 's nachts al gaan verplaatsen enzo ? Ik ben erg benieuwdquote:Op woensdag 11 november 2009 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zal meevallen. Arriva huurde het pand en heeft de huur gewoon opgezegd
Bussen op pontons lassen en een trekschuitje er voor.. of gewoon de as omleggen :=Dquote:Op donderdag 12 november 2009 06:15 schreef marcel.nl het volgende:
Arriva heeft eindelijk weer een concessie gewonnen !
Alleen jammer dat alle overbodige bussen dan niet bruikbaar zijn, want het is vervoer over water (Rotterdam-Dordrecht en drechtsteden)
vast proefrittenquote:Op donderdag 12 november 2009 16:15 schreef NoBody122 het volgende:
Eergisteren om ~16:10 een 12m Citaro van Qbuzz, in de GGD-kleurstelling (dus zoals op de foto op de vorige topicpagina), gespot op het Oostergoplein in Leeuwarden, die vanuit richting Hurdegaryp/Drachten kwam en voorgesorteerd stond om rechtsaf te gaan, richting busstation
Nee, gewoon in dienst hoorquote:
kubus gaat toch pas ergens medio 2010 actief ovsjippen?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, gewoon in dienst hoor
In ZOF zijn vanwege de inbouw van chipkaartapparatuur iets te weinig bussies en dan zetten ze deze maar in
onderhoud kost geld eh?quote:Op donderdag 12 november 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
http://www.112groningen.n(...)60-bij-ten-boer.html
Niet de eerste keer dat het bij een citaro van Arriva gebeurt. Het wiel is zo het Damsterdiep in gerold
Zeg maar een gelede bus die eigenlijk standaardbus had willen zijn..quote:Op donderdag 12 november 2009 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het overkwam dezelfde bus al eerder trouwens: http://ovnieuwsuitgroning(...)arrivabus_verli.html
Daar is een aanstormende trein voor nodigquote:Op donderdag 12 november 2009 21:01 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Zeg maar een gelede bus die eigenlijk standaardbus had willen zijn..
En dus heft Arriva de middelvinger en heeft die iets te oude lagevloer bussen vervangen door iets minder oude hogevloer bussen in Connexxion kleurstelling, heheh.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ze worden door mij niet gemist hoor. Ze mogen niet meer in Groningen rijden omdat ze te oud zijn.
Technisch gezien is dat dan 2 kapotte voordeuren.quote:Frysker 3775 had vandaag een kapotte voordeur, dus iedereen moest achter instappen
Waar blijven die overgebleven Integro's uit regio Haaglanden toch.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:11 schreef Peterselieman het volgende:
Heb dinsdag geen Volvo op 350 gezien. Wel twee Integro's die in Leeuwarden stil stonden. Op 351 zat Amba 8211 en waarschijnlijk ook eentje op 350.
Ook niet gezien. Wél is sinds afgelopen week de grijze 2945 weer in dienst van stalling Leeuwarden. Waarschijnlijk na een defect, aangezien ik hem de week ervoor al bij de TSN zag staan in Leeuwarden.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
A propos, afgelopen maandag een 15-min-een-half meter Volvo gesignaleerd op Alkmaar stalling.
Iemand die al/nog gezien, op 350?
[..]
Met die achterdeur was ook iets aan de hand, afgaand op de verschillende namen die in het glas geëtst waren van de ruiten in en naast de deur. Weet alleen niet meer in welk raam nou 'Jonckheere' geëtst was.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Hadden ze ook maar goede deuren moeten kopen voor die Fryskers!
Er was me op de video van RTL Transportwereld al opgevallen dat er inderdaad zo'n geel chipkaart logo dinges op dat apparaat gemonteerd zat.quote:Op vrijdag 13 november 2009 20:51 schreef Ofyles2 het volgende:
@BeefRWijker: Ik heb voor je nagevraagd bij Veolia. Die kastjes dienen wel degelijk voor de verkoop van dagchipkaarten.
Wettelijke eis is wel dat je 21 moet zijn voordat je praktijk mag doen, en aangezien de theorie certificaten maar 1 of 2 jaar geldig zijn, heb je er niet veel aanquote:Op zaterdag 14 november 2009 02:03 schreef NoBody122 het volgende:
Voor het halen van je D-rijbewijs hoef je niet minstens 1 jaar je B te hebben ofzo. Sterker nog, je mag de theorie voor categorie D al doen op je 17e..
Het is echter wel, zoals al gemeld, een eis die door de meeste vervoersmaatschappijen wordt gesteld dus daar moet je rekening mee houden. Ik moest voor Connexxion geloof ik 3 jaar m'n rijbewijs hebben, maar dat was voor mij geen probleem
Weet ik.quote:Op zaterdag 14 november 2009 02:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
Wettelijke eis is wel dat je 21 moet zijn voordat je praktijk mag doen, en aangezien de theorie certificaten maar 1 of 2 jaar geldig zijn, heb je er niet veel aan(alhoewel het nu wat anders is door de vernieuwde opzet.. Op deze manier heb ik het in 2006 iig gehaald)
Volgens mij kan(/kon) verkeer trouwens ook pas vanaf 21 gehaald worden..quote:
Jammer dat je niet nog even bij Hadema langs bent gegaan na je pics bij Scania, tegenover de Savannah Cornerquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
gister wat foto's in en om Utrecht gemaakt, veel bussen ook.
Ja, dat typte je al op dat forumquote:Op zondag 15 november 2009 01:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Na Scania ben ik naar huis gegaan, werd te donker
quote:Op zaterdag 14 november 2009 02:03 schreef NoBody122 het volgende:
Voor het halen van je D-rijbewijs hoef je niet minstens 1 jaar je B te hebben ofzo. Sterker nog, je mag de theorie voor categorie D al doen op je 17e..
Het is echter wel, zoals al gemeld, een eis die door de meeste vervoersmaatschappijen wordt gesteld dus daar moet je rekening mee houden. Ik moest voor Connexxion geloof ik 3 jaar m'n rijbewijs hebben, maar dat was voor mij geen probleem
Zou kunnen.. Misschien hebben ze landelijk wel zoveel chauffeurs nodig, dat zelfs dat regeltje al niet meer reëel wasquote:Op maandag 16 november 2009 01:17 schreef Eraklion het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat op de site van connexxion een tijd (jaar) terug ofzo ook iets dergelijks stond, dat je tenminste 1 jaar je B-rijbewijs moest hebben.
Maar kan er nu dus nergens meer iets over vinden, er staat wel dat je je B-rijbewijs moet hebben en 21 jaar moet zijn maar dus niet hoe lang je al op de weg moet hebben gezeten...
Misschien is het regeltje aangepast of helemaal de deur uit gedaan?
alleen maar goed toch?quote:Op dinsdag 17 november 2009 05:15 schreef NoBody122 het volgende:
Trouwens; vanmiddag stond Qbuzz 3100 (12m Citaro in de GGD-kleurstelling) op de buffer, met lijn 310 op de filmkast
Daarnaast ben ik Amba 8314 vandaag een paar keer tegengekomen. De 83xx-serie Amba's heeft dus ook al zijn intrede gedaan in Frieslân, waarmee Frieslân's Amba-serie collectie nog verder uitgebreid is
8314 behoort nog niet tot de nieuwere generatie Ramba's. Pas ergens in de 8400-serie zijn de nieuwere gekomen bij xx. Die meer op een bus lijken, een sterkere motor hebben en nog beter schakelen ook.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alleen maar goed toch?
of zijn de 83xxen nou weer van die trage slakkies?
Dat kun je wel stellen ja. Streekwrights op de stadsdienst, bussen waarvan de deuren half open willen en dat soort zaken,quote:en tis maar goed dat kubus hun materiaal beter op orde heeft... arriva maakt er atm een POTJE van in de ggd consessie....
Die museumbus word enkel en alleen gebruikt voor schoolvervoer.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:11 schreef Alexxxxx het volgende:
gister wat foto's in en om Utrecht gemaakt, veel bussen ook.
bussen die uit elkaar pleurenquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
8314 behoort nog niet tot de nieuwere generatie Ramba's. Pas ergens in de 8400-serie zijn de nieuwere gekomen bij xx. Die meer op een bus lijken, een sterkere motor hebben en nog beter schakelen ook.
[..]
Dat kun je wel stellen ja. Streekwrights op de stadsdienst, bussen waarvan de deuren half open willen en dat soort zaken,
Een HTM amba ? Hoe ziet die er uit dan, nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:26 schreef RubenK het volgende:
Ik zag vandaag een HTM amba in amsterdam, bij het belastingskantoor langsrijdenop de display stond 'amstelveel, schiphol airport'
stuk makenquote:Op woensdag 18 november 2009 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk een Diplomat denk ik. Dat zou kunnen kloppen, want de HTM rijdt een deel van het vervoer op Schiphol.
Ja, dat was hemquote:Op woensdag 18 november 2009 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
Waarschijnlijk een Diplomat denk ik. Dat zou kunnen kloppen, want de HTM rijdt een deel van het vervoer op Schiphol.
Ongeveer net zo als een HTM citaro maar dan anders.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:45 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Een HTM amba ? Hoe ziet die er uit dan,
quote:nog nooit gezien.
Jij hebt geen idee waar "Amstelveel" ligt maar Knilles z'n "Frieslân" weet je daarentegen feilloos te vinden?quote:En Amstelveel, waar ligt dat dan ?
PM alexxxxxx en die regelt het.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
och.. kunnen ze de deur van wagentje 1763 ook eens maken ;D
Frieslân ken ik wel, net als De Haag, Delluft, Rotterrrdam, Aamsterdam, Leiderwdorwp, Maastrig, Venloôë, Grunnen, Utreg, Hard'nberg. Maar Amstelveel heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jij hebt geen idee waar "Amstelveel" ligt maar Knilles z'n "Frieslân" (Fryslân) weet je daarentegen feilloos te vinden?
Geeft een geheel nieuwe invulling aan het spreekwoord "je kan er over de daken lopen".quote:Op woensdag 18 november 2009 19:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Laatst kwam ik toevallig (bij het zoeken op urban foto sites) de volgende link tegen van een bus kerkhof ergens in noord brabant ?
http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Laatst kwam ik toevallig (bij het zoeken op urban foto sites) de volgende link tegen van een bus kerkhof ergens in noord brabant ?
http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 november 2009 19:57 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Geeft een geheel nieuwe invulling aan het spreekwoord "je kan er over de daken lopen".
Hess-lich:
[ afbeelding ]
OViB/mauricevandenham
quote:Op donderdag 19 november 2009 12:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oei, het ding is net nieuw ook, aan het kenteken te zien.
Niet alleen steil, ook best krap.quote:Op donderdag 19 november 2009 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is nog eens een busroute: http://autobussen.blogspo(...)lp-die-steilste.html
Met een Frysker red je dat denk ik niet (enorme draaicirkel)quote:Op donderdag 19 november 2009 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dit is nog eens een busroute: http://autobussen.blogspo(...)lp-die-steilste.html
Rijden die bussen daar op sla-olie ofzo, moet je zien wat een rookwolken :-)quote:
Ik geloof best dat een Frysker die steile bocht kan nemen. Ik stel voor om er een berg mee te nemen naar die bocht om dan te kijken of het lukt. En zo niet, dan kunnen we de Frysker als verloren beschouwen. Hoewel, verloren ?quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Met een Frysker red je dat denk ik niet (enorme draaicirkel)
Slijtage hè? De meeste bussen die daar rijden hebben hier al meer dan een miljoen kilometer gereden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 06:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Rijden die bussen daar op sla-olie ofzo, moet je zien wat een rookwolken :-)
[..]
En toch stug door blijven blazen héquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Slijtage hè? De meeste bussen die daar rijden hebben hier al meer dan een miljoen kilometer gereden.
Kan ik alleen maar beamen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:46 schreef BeefRWijker het volgende:
Bussentekort bij Kneksion volgend jaar definitief opgelost:
Connexxion verliest aanbesteding Midden-Overijssel
Verkapte "kijk-mij-eens-in-de-states-in-een-Greyhound-zitten"-postquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:00 schreef mvt het volgende:
Nu ik hier in de states vanuit een Greyhound zit te internetten (gratis WIFI) moet ik toch even een tvp achterlaten
quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En toch stug door blijven blazen hé
crap :/quote:Op maandag 23 november 2009 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mocht iemand de MAN's in Fryslân missen, er rijden wat bussen van rond in Nijmegen en omstreken. Onder meer de 8836 is er al gesignaleerd.
Dat zat er aan te komen, zie Bussentopic #28, plain and simple. begin oktober.quote:Op maandag 23 november 2009 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mocht iemand de MAN's in Fryslân missen, er rijden wat bussen van rond in Nijmegen en omstreken. Onder meer de 8836 is er al gesignaleerd.
quote:Vieze bussen schoner in A'hem/N'gen
NIJMEGEN - De stadsregio Arnhem Nijmegen en vervoerder Novio gaan alle 143 dieselbussen in de stadsregio ombouwen om te kunnen voldoen aan de zogeheten EEV-norm voor de laagste uitstoot van schadelijke stoffen.
Samen met de 75 nieuwe aardgasbussen, de 42 Arnhemse trolleybussen en vier waterstofbussen waarmee wordt geëxperimenteerd moet het stadsvervoer in de stadsregio tot de schoonste van Nederland gaan horen.
Novio gaat per 13 december het busvervoer in de regio uitvoeren. De schone diesels moeten dan gereed zijn.
Het komt toch wel redelijk regelmatig voor, althans op de stadslijnen in Leeuwarden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:56 schreef Cerbie het volgende:
Die Mannetjes zijn een hele verbetering ten opzichte van de amba's. Die stoelen
Die stoeltjes van de Hermes-amba's zitten voor geen meter. Letterlijk een kunstof plank met een reepje stof.
Ik snap het ombouwen van de Nijmeegse bussen zodat ze twee rolstoelplaatsen hebben ook niet helemaal (er worden twee rijen stoelen aan de linkerkant verwijderd)
In 4 jaar tijd nog nooit een rolstoel in de bus gezien hier.
Dat laatste is nieuw voor me.quote:Hetzelfde ministerie van verkeer dat zo het aantal bus- en treinreizigers tijdens die spits sterk wil laten groeien, is ook verantwoordelijk voor de invoering van de ov-chipkaart. En in het kader daarvan moet er juist van alles aan gedaan worden om in de spits minder reizigers is het openbaar vervoer te krijgen.
De spits is voor het openbaar vervoer een uiterst kostbaar fenomeen. In de ochtend- en avondspits zijn veel extra treinen en bussen nodig om alle passagiers te vervoeren, materieel dat de rest van de dag leeg rondrijdt of zelfs stilstaat en zijn geld dus niet opbrengt.
Een van de oplossingen voor dit probleem is de ov-chipkaart. Daarmee kan straks heel precies per traject en per moment van de dag een prijs op een rit worden geplakt. Door de spitstarieven extra te verhogen, zo luidt de verwachting, zullen meer mensen ná de spits gaan reizen.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:56 schreef Cerbie het volgende:
Die Mannetjes zijn een hele verbetering ten opzichte van de amba's. Die stoelen
Die stoeltjes van de Hermes-amba's zitten voor geen meter.
Niet ongewoon in stadsbussen, stoffen bekleding is eigenlijk al een luxe.quote:Letterlijk een kunstof plank met een reepje stof.
Jouw of mijn linkerkant?quote:Ik snap het ombouwen van de Nijmeegse bussen zodat ze twee rolstoelplaatsen hebben ook niet helemaal (er worden twee rijen stoelen aan de linkerkant verwijderd)![]()
Ik denk dat kinderwagens ook mogen.quote:In 4 jaar tijd nog nooit een rolstoel in de bus gezien hier.
Zijn die 12m stadswagens nou al eens gesignaleerd of gaan ze met die Low Entries soms ook in de stad rijden?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:25 schreef NoBody122 het volgende:
Er rijden nu meerdere Citaro's van Qbuzz in Frieslân rond (allen in de GGD-kleurstelling). Heb onder andere de 3154 gespot vanmiddag.
Met het verschil dat Hermes ze op streeklijnen inzetquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Niet ongewoon in stadsbussen, stoffen bekleding is eigenlijk al een luxe.
In sommige grote steden is dat nog steeds taboe.
Overigens zijn die MANs ook stadsbussen maar qua stoelen verschillen ze niet van de streekversie.
Links als je naar de voorruit kijktquote:[..]
Jouw of mijn linkerkant?
Die moeten bijna altijd ingeklapt worden. Ingeklapt zoeven ze nog wel eens onder de rijen stoelen door. Die allochtoonse verhuizing is wel herkenbaarquote:[..]
Ik denk dat kinderwagens ook mogen.
Ik denk dat die als laatste komen Kubus had er geloof ik maar 17 besteld.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Zijn die 12m stadswagens nou al eens gesignaleerd of gaan ze met die Low Entries soms ook in de stad rijden?
Zeker ééntje teveel aan Connexxion door verkocht.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat die als laatste komen Kubus had er geloof ik maar 17 besteld.
Opvallend is dat Kubus 2005 niet in ZOF rijdt, maar in de regio rond Rotterdam
en de Citaro's voor de GGD staan toch maar te niksen andersquote:Op woensdag 25 november 2009 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
hoeft niet. Het kan ook zijn dat er wat wagens uit Rotterdam weg zijn voor onderhoud of schade hebben dat ze daarom tijdelijk een bus uit Fryslân inzetten.
De Citaro's en Integro die je nu in ZOF ziet rijden zullen na de concessiewisseling in GD vanuit Drachten blijven rijden. Ze zijn dus al in hun definitieve stalling.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en de Citaro's voor de GGD staan toch maar te niksen anders
nu worden ze vast lekker ingereden
geeft nie :dquote:Op woensdag 25 november 2009 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Citaro's en Integro die je nu in ZOF ziet rijden zullen na de concessiewisseling in GD vanuit Drachten blijven rijden. Ze zijn dus al in hun definitieve stalling.
toch wel.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:15 schreef Peterselieman het volgende:
hoeft niet.
Zie je wel, geen reserves! Die hebben ze aan Connexxion doorverkocht en nou moeten ze bussen van de andere kant van dit land inrijden om de tekorten op te vullen. Vervolgens worden de tekorten bij ZOF weer aangevuld met bussen uit GD. 't Lijkt verdorie wel een openbaar vervoers bedrijf.quote:Het kan ook zijn dat er wat wagens uit Rotterdam weg zijn voor onderhoud of schade hebben dat ze daarom tijdelijk een bus uit Fryslân inzetten.
is het ook..quote:Op woensdag 25 november 2009 16:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
toch wel.
[..]
Zie je wel, geen reserves! Die hebben ze aan Connexxion doorverkocht en nou moeten ze bussen van de andere kant van dit land inrijden om de tekorten op te vullen. Vervolgens worden de tekorten bij ZOF weer aangevuld met bussen uit GD. 't Lijkt verdorie wel een openbaar vervoers bedrijf.
Je kunt ook zeggen dat de reserve te krap is.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
toch wel.
[..]
Zie je wel, geen reserves! Die hebben ze aan Connexxion doorverkocht en nou moeten ze bussen van de andere kant van dit land inrijden om de tekorten op te vullen. Vervolgens worden de tekorten bij ZOF weer aangevuld met bussen uit GD. 't Lijkt verdorie wel een openbaar vervoers bedrijf.
als die paus mobieltjes dan ook optieften :dquote:Op woensdag 25 november 2009 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
eindelijk weer eens een kwaliteitsvervoerder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |