abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73764489
en een gepimpte citaro...

  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:12:11 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73764662
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ken wel een theorie voor deze CapaCity: een Chinese dochteronderneming van Scania zou het ontwerp van Mercedes-Benz gejat kunnen hebben.
Vanwaar de hele vergelijking met een CapaCity? Dit is gewoon een gelede 18meterbus als alle anderen. Een CapaCity heeft op z'n minst een tandemas achter en een FATSOENLIJKE aanhanger. Daar kan hier geen sprake van zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73764684
gelede trolley dubbeldekker ? Maar niet echt natuurlijk

  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:13:07 #104
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73764700
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:07 schreef marcel.nl het volgende:
en een gepimpte citaro...

[ afbeelding ]
Aangedreven op aardgas.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:16:29 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73764832
Gesloten wielkasten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73764940
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vanwaar de hele vergelijking met een CapaCity? Dit is gewoon een gelede 18meterbus als alle anderen. Een CapaCity heeft op z'n minst een tandemas achter en een FATSOENLIJKE aanhanger. Daar kan hier geen sprake van zijn.
Je hebt gelijk qua lengte en assen, maar de neus met die punt tot op logo is nageaapt van de capacity

  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:31:29 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73765446
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:19 schreef marcel.nl het volgende:
Je hebt gelijk qua lengte en assen, maar de neus met die punt tot op logo is nageaapt van de capacity
Mja. "Het is een Porsche 911, maar de plaatsing van de tankdop is toch ECHT gejat van een Opel Corsa"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73765521
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja. "Het is een Porsche 911, maar de plaatsing van de tankdop is toch ECHT gejat van een Opel Corsa"
Zo iets ja.

Deze kwam ik net tegen, die had ik ook nog nooit gezien: MAN Lion's City GXL van 20 meter



  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:34:40 #109
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73765569
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen naar Kortrijk
Ja!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:37:19 #110
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73765695
Over gelede bussen gesproken, op Busworld stonden ook bus-aanhangers.. Oftewel, aanhangers waar mensen in vervoerd worden! Geen zin om nu de foto's te zoeken.. Ze stonden in ieder geval in de hal voor Temsa
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Spellchecker zaterdag 17 oktober 2009 @ 04:22:35 #111
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_73771882
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Er moeten in Nederland ook dubbeldeksbussen komen vind ik
Ik denk niet dat de Nederlandse infrastructuur daar klaar voor is, qua viaducten e.d..

Overigens ben ik het met Ofyles2 eens; gelede bussen zijn de bom
Tevens -purist.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:36:00 #112
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_73773336
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:33 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Zo iets ja.

Deze kwam ik net tegen, die had ik ook nog nooit gezien: MAN Lion's City GXL van 20 meter

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
quote:
First MAN Lion’s City GXL destined for Switzerland
Shortly after the UITP congress in Helsinki the NEOMAN Bus Group is able to announce the first customer for the new articulated bus MAN Lion’s City GXL. An overall batch of 33 low-floor city buses for the transport authority of St. Gallen (VBSG) includes three buses of the new, roughly 20.5-metre, model which are to be delivered in spring 2008. Beside the three GXL there are ten two-axle MAN Lion’s City buses (12 m) and 20 MAN Lion’s City GL with a length of 18.75 m in the delivery. All of the articulated buses will be equipped with the horizontal MAN D20 Common Rail engine in accordance with the EEV standard with MAN PUREdiesel technology, the 12m vehicle with the vertical MAN D08 Common Rail engine and super-wide tyres (280 hp in the two-axle vehicle, 360 hp in the articulated buses). In April this year the four-axle articulated bus prototype of the Lion’s City GXL underwent a practical test of several days in St. Gallen, which was completed very successfully.

Ernö Bartha, the member of the Management Team of the NEOMAN Bus Group responsiblefor engineering commented: “I’m delighted that we have been able to sell three vehicles of the new model to the customer in one fell swoop. We have been the market leader for extra length vehicles for some years, a fact which we are underlining yet again with the GXL. With a capacity of up to 200 passengers and a CO2 value of down to less than ten grammes for a passenger kilometre this vehicle sets new standards. I think that this vehicle clearly heralds the way to the future of local public transport.“

Dr Ralf Eigenmann, the manager of VBSG, gave the following reason for purchasing from MAN: “When the tenders were examined the offer of MAN Nutzfahrzeuge (Schweiz) AG proved to be the most cost-effective. The crucial areas of the examination were matters relating to passengers, the economy, engineering, the driver’s cockpit, handling and after-sales service.“

All of the Swiss vehicles have an air conditioner, double glazing and the new NEOMAN driver’s cockpit. In addition the articulated buses are fitted with the translucent concertina section first presented in the prototypes of the GXL and can thus be considered to be of a particular high quality. The articulated buses will be serving a busy route from St. Gallen to Abtwil and on to Gallusmarkt.

St. Gallen is the first customer in Europe to opt for the new MAN Lion’s City GXL and further cities have already shown great interest. The lengthened forebody is taken over from the already mentioned Lion’s City GL with a length of 18.75 m, the two-axle afterbody comes, in turn, from the 14.7-metre Lion’s City LL model with electro-hydraulically actively steered trailing axle. The permissible gross weight of the new articulated train is thus a proud 32.5 t. A high-capacity concept of this kind is of particular interest in view of the current discussion about the carbon dioxide emissions of the different means of transport. With a calculated average consumption of the MAN D20 Common-Rail diesel engine (here only with 350 or 360 hp) of approximately 60 litres of diesel for 100 kilometres the resultant per capita consumption of under 0.3 litres for 100 kilometres or less than ten grammes of CO2 emission for a passenger kilometre (with full utilisation and a diesel consumption of 60 l/100 km) is unbeatable.

The combination of the two vehicle modules results in 20.45 metres of high-tech bus on four axles with a capacity of 200 people, about 50 of whom are seated. The drive and body are essentially identical to the existing low-floor buses. The vehicle fulfils all of the legal requirements and EU directives regarding the clearance circle and can largely be used on routes similar to those of a normal articulated train. Complicated and technically demanding additional steering or similar systems are not required to achieve this. However, unlike the double articulated trains to be found in particular in Central and Southern America, these trains can be fully manoeuvred even when reversing – an invaluable advantage for the driver.
nog een pic van de gxl:
pi_73773911
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:37 schreef qu63 het volgende:
Over gelede bussen gesproken, op Busworld stonden ook bus-aanhangers.. Oftewel, aanhangers waar mensen in vervoerd worden! Geen zin om nu de foto's te zoeken.. Ze stonden in ieder geval in de hal voor Temsa
Göppel inderdaad, heb er tig foto's van. Was een leuke beurs! Heb je niet gezien?
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:50:51 #114
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73774770
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 11:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Göppel inderdaad, heb er tig foto's van. Was een leuke beurs! Heb je niet gezien?
Ja, die ja

Ik zag eigenlijk alleen maar mannen in pak rondlopen Heb jou dus ook niet gezien
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_73775130
Tsssk, ik liep er ook netjes bij hoor! Maar goed, grote beurs, je loopt elkaar makkelijk mis ja

Ben druk de fotos aan het geschikt maken voor online publicatie, geef zo wel ff een linkje
pi_73791251
Man man man, langer met de fotso bezig geweest dan ik op de berus was... maar goed...

Foto's Busworld Kortrijk 2009 staan online
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:25:17 #117
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73792479
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Man man man, langer met de fotso bezig geweest dan ik op de berus was... maar goed...

Foto's Busworld Kortrijk 2009 staan online
De echte blikvanger bij VDL buiten was die Jonkheere die er stond.. Ik ben daar in geweest en trof onder andere een kingsize bed, rondzit met minimaal 42" tv, playstation en nog meer verborgen dingen, nog een apart zitgedeelte en een glazen deur die de chauffeur van de passagiers scheidt..

En in de Travego Safety Coach hebben wij een ritje door/rond Kortrijk gemaakt (deze dus) Grappig dat die bij de eerdere foto's van die hoek er niet stond! Enig idee hoe laat die gemaakt zijn? Misschien dat wij toen net een rondje rijden waren!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_73794136
eind van de ochtend
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:04:25 #119
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73794774
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
eind van de ochtend
Hmz, dan waren dat de mensen die voor ons wegwaren denk ik.. Ik geloof dat wij pas tegen 2en reden..

Had jij een zwart petje op trouwens? Misschien heb ik je dan toch nog gezien bij de Ventura-stand rond 6/half 7 toen we op weg waren naar buiten
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:06:50 #120
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73794823
Die Castrosua

Verder vind ik het wel jammer dat de MIVB alles inzet op Van Hool. Rijden er straks 316 A330's en 55 Citaro G's rond in Brussel, net zo een eenheidsworst als in Amsterdam (167 Jonckheee, 55 gelede Jonckheers en 50 Citaro G's).
pi_73794896
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:04 schreef qu63 het volgende:

[..]

Hmz, dan waren dat de mensen die voor ons wegwaren denk ik.. Ik geloof dat wij pas tegen 2en reden..

Had jij een zwart petje op trouwens? Misschien heb ik je dan toch nog gezien bij de Ventura-stand rond 6/half 7 toen we op weg waren naar buiten
Dat was ik inderdaad
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:14:33 #122
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73794969
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:10 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat was ik inderdaad
Ah, dan zwaai ik bij deze nog even!

Zag je vluchtig op je rug
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_73795190
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:14 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ah, dan zwaai ik bij deze nog even!

Zag je vluchtig op je rug
Geen bal tegen je hoofd gekregen? Of werd er toen nog niet gevoetbald?
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:42:20 #124
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73795497
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:25 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Geen bal tegen je hoofd gekregen? Of werd er toen nog niet gevoetbald?
Ik heb niets naar mn hoofd gekregen Volgens mij stonden jullie toen aan het bier
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_73795561
De Ventura koelkast is goed gevuld
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:51:01 #126
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73795655
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:45 schreef Alexxxxx het volgende:
De Ventura koelkast is goed gevuld
Dan weet ik dat voor als ik komende week misschien nog een keer ga Is jouw naam zeggen voldoende?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_73795668
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:45 schreef Alexxxxx het volgende:
De Ventura koelkast is goed gevuld

Bewijsmateriaal.
pi_73795729
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:51 schreef qu63 het volgende:

[..]

Dan weet ik dat voor als ik komende week misschien nog een keer ga Is jouw naam zeggen voldoende?
Hangt er van af wie je tegenover je hebt.
  zondag 18 oktober 2009 @ 01:58:34 #129
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_73795814
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Hangt er van af wie je tegenover je hebt.
Ach, en als ik het daar niet krijg ga ik wel bij Mercedes-Benz of Volvo langs
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 18 oktober 2009 @ 12:52:04 #130
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_73801824
Waar was de NewAGG330
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_73903454
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:52 schreef zwahiel het volgende:
Waar was de NewAGG330
waar is de rest
pi_73920257
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 06:18 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

waar is de rest
Klaag je nu dat ik te weinig foto's heb gemaakt? Alles wat er fotografeerbaar stond, heb ik op de foto...
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:52 schreef zwahiel het volgende:
Waar was de NewAGG330
De enige dubbelgeledes die ik heb gezien waren een model bij Hess en een tekening bij Göppel
pi_73925051
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Klaag je nu dat ik te weinig foto's heb gemaakt? Alles wat er fotografeerbaar stond, heb ik op de foto...
Daar heb jij weer gelijk in.



Vooral deze was een verrijking van mijn kennis

Ik denk dat er een stuk of 15 van deze in een dubbelgelede passen.

Ik was niet in Kortrijk, maar was er geen grote stand van Mercedes met capacity enzo ?
pi_73928393


Een volledig identiek, maar nog iets ouder broertje van bovenstaande gelede oldtimer (op foto van Mario Blaak) is de ex-533 van het GVU, die daar al een aantal jaren geleden werd gepensioneerd. Hij is via-via opgekocht door “Diamond Executive Travel Services” (hoe durf je met zulke bussen zo'n naam te kiezen!) uit Veghel. Hij is van 9 juni 1989 en is inmiddels dus ruim 20 jaar oud.

Het bijzondere is dat hij nog dagelijks aktief is in het reguliere OV en in strijd met alle concessievoorwaarden de rit voor Arriva Brabant op lijn 156 Den Bosch - Eindhoven (vertrek 7.03) rijdt.

Wat ik me afvraag: zou dit inmiddels de oudste bus zijn die nog regulier in het OV in Nederland wordt ingezet of weet iemand nog oudere beestjes die op dit moment dagelijks aktief zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door petertje2 op 21-10-2009 21:35:22 ]
pi_73929456
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 19:55 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Daar heb jij weer gelijk in.

[ afbeelding ]

Vooral deze was een verrijking van mijn kennis

Ik denk dat er een stuk of 15 van deze in een dubbelgelede passen.

Ik was niet in Kortrijk, maar was er geen grote stand van Mercedes met capacity enzo ?
Geweldig, iedereen valt over die Daihatsu

Op de Evobus stand was geen fatsoenlijke foto te maken helaas
  woensdag 21 oktober 2009 @ 21:55:15 #136
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_73929691

Online veiling van groot en divers assortiment autobussen en touringcars te Valkenswaard, i.o.v. AM Buses, Scania Bus & Coach Benelux en VDL CBC, o.a.: ca. 50 autobussen en touringcars w.o.: ‘DAF-Scania-BOVA-Setra-VanHool’.
http://bva-auctions.com/auction/index/1472
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 oktober 2009 @ 22:06:03 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73930107
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:55 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Online veiling van groot en divers assortiment autobussen en touringcars te Valkenswaard, i.o.v. AM Buses, Scania Bus & Coach Benelux en VDL CBC, o.a.: ca. 50 autobussen en touringcars w.o.: ‘DAF-Scania-BOVA-Setra-VanHool’.
http://bva-auctions.com/auction/index/1472
Staat ook een Frysker tussen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73931276
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef petertje2 het volgende:
Wat ik me afvraag: zou dit inmiddels de oudste bus zijn die nog regulier in het OV in Nederland wordt ingezet of weet iemand nog oudere beestjes die op dit moment dagelijks aktief zijn?
Zijn die den Oudsten Volvo trolley bussen niet net zo oud ongeveer ?
pi_73931510
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:55 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]

Die witte amba was eerst van bba connex, toen connexxion en nu dus met witte bumper en witte bovenrand gespoten als geheel witte amba te koop

  Spellchecker donderdag 22 oktober 2009 @ 02:08:35 #140
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_73937655
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:34 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Die witte amba was eerst van bba connex, toen connexxion en nu dus met witte bumper en witte bovenrand gespoten als geheel witte amba te koop

[ afbeelding ]
Is dat niet heel toevallig 1 van die 2 witte Amba's, die een poos in Frieslân hebben rondgereden?

Dat waren ook 315x'en volgens mij
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 oktober 2009 @ 09:51:47 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73940868
Klopt. Naast de 3157 reed de 3156 ook in Fryslân. Daarnaast waren er toen de demobussen 3158 en 3159/4061. Deze laatste twee rijden nu voor Arriva in Groningen samen met de 3154.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73957765
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Staat ook een Frysker tussen
Dat is nog steeds de 3717 die bij VDL CBC te koop stond/staat.

Die was onderdeel van 4 busjes die nog een poosje in Delft hebben gereden en waarvan deze ook nog net voordat ie te koop werd gezet in Utrecht werd gesignaleerd. Eigenlijk wel benieuwd waarom enkel deze te koop staat en nog wel bij VDL zelf.
Beef R. Wijker
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:54:36 #143
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73958561
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:30 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Zijn die den Oudsten Volvo trolley bussen niet net zo oud ongeveer ?
Net iets ouder. 19 jaar al.
pi_73966681
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 21:22 schreef petertje2 het volgende:
[ afbeelding ]

Een volledig identiek, maar nog iets ouder broertje van bovenstaande gelede oldtimer (op foto van Mario Blaak) is de ex-533 van het GVU,
Dat is die van de foto dus.
quote:
die daar al een aantal jaren geleden werd gepensioneerd. Hij is via-via opgekocht door “Diamond Executive Travel Services” (hoe durf je met zulke bussen zo'n naam te kiezen!) uit Veghel. Hij is van 9 juni 1989 en is inmiddels dus ruim 20 jaar oud.

Het bijzondere is dat hij nog dagelijks aktief is in het reguliere OV en in strijd met alle concessievoorwaarden de rit voor Arriva Brabant op lijn 156 Den Bosch - Eindhoven (vertrek 7.03) rijdt.
Op 155, volgens foto.
quote:
Wat ik me afvraag: zou dit inmiddels de oudste bus zijn die nog regulier in het OV in Nederland wordt ingezet of weet iemand nog oudere beestjes die op dit moment dagelijks aktief zijn?
Die ik al heb kunnen vinden (via voertuig-zoeker.nl) zijn toevallig allemaal dit voorjaar naar Holland Bus in Sprang-Capelle afgevoerd. Wat wel opviel is dat het allemaal bussen met midden motor betrof (Volvo B10M en DAF MB230).
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 18:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[.Den Oudsten B88 trolleys.]

Net iets ouder.
quote:
19 jaar al.
Jonger dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 22-10-2009 22:48:48 ]
Beef R. Wijker
pi_73972208
De 533 is van oktober 1990 en dus iets minder oud dan geschreven is.

Ik weet niet wat de maximum leeftijdseis is voor spitsbussen in het concessiegebied, dat zou ik moeten opzoeken.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:16:15 #146
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73992115
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 02:32 schreef busfoto.nl het volgende:
De 533 is van oktober 1990 en dus iets minder oud dan geschreven is.

Ik weet niet wat de maximum leeftijdseis is voor spitsbussen in het concessiegebied, dat zou ik moeten opzoeken.
Dat kan per concessie verschillen. Sommige regio's hanteren 15 jaar als maximumleeftijd, anderen zelfs 12.
pi_74004227
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend rond 6:30 is de GVU 4916 gestrand op de Uithof met een serieuze motorbrand. Ik heb wat plaatjes genomen
Geinig..

Ik woon ook op de UIthof, helemaal niks van meegekregen hiervan
@ Dr Flash welk complex?
url
pi_74008562
Lui, ik zoek een ontwerptekening (je weet wel, zijaanzicht + bovenaanzicht + vooraanzicht) van een Citaro-G. Ik kan ze bij God niet vinden, zelfs niet op de Mercedes Benz-sites. Iemand hier misschien?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_74010714
ff mailen met EvoBus Nijkerk?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:24:44 #150
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74012930
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:43 schreef Alexxxxx het volgende:
ff mailen met EvoBus Nijkerk?
Overigens wel knullig.

Ik heb wel bouwtekeningen van VDL Bus, Neoplan, Irisbus en MAN kunnen vinden, maar daar blijft het bij.
pi_74014589
Nou, ik moet 't even nuanceren - ik zoek niet de officiële bouwetekeningen, maar gewoon een afbeelding als zoiets:



Maar dan van een Citaro-G.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:12:39 #152
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74015421
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:33 schreef Karrs het volgende:
Nou, ik moet 't even nuanceren - ik zoek niet de officiële bouwetekeningen, maar gewoon een afbeelding als zoiets:

[ afbeelding ]

Maar dan van een Citaro-G.
Die staan toch gewoon in de brochures? Of zijn die niet online te vinden? Als je het 2 weken eerder had gevraagd had ik ze nog voor je in kunnen scannen, nu heb ik ze niet meer..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_74015470
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:12 schreef qu63 het volgende:

[..]

Die staan toch gewoon in de brochures? Of zijn die niet online te vinden?
Die moet je aanvragen, ik heb ze idd online niet kunnen vinden.
quote:
Als je het 2 weken eerder had gevraagd had ik ze nog voor je in kunnen scannen, nu heb ik ze niet meer..


Thanks anyway
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_74020855



Twee Ambassadors en een (tot een week geleden) TSN (maar nu ConneXXion) Daily bij de busstalling in Bolsward.
  Spellchecker zondag 25 oktober 2009 @ 01:25:47 #155
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74032817
Vanavond had ik Amba 8451 weer eens mee, op respectievelijk lijnen 71, 60 en 51. Een goeie maand terug had ik die bus ook al eens mee, echter toen was het chipknip-systeem kaduuk. Bij navraag werd me toen verteld dat dat niet meer hersteld ging worden, omdat de 8451 weg zou gaan. Vandaag werkte het chipknip-systeem echter goed, wat zou kunnen betekenen dat hij toch nog even in de roulering blijft

Er stond vanavond, tot een uur of 22:00, een 25 jaar ouwe "Waterliner" MB200 van Pieter Dekker op het busstation in Leeuwarden. Deze:


Bron: Dekker Rondvaarten

Rond 22:00 zou hij weer terug rijden naar Winschoten. De chauffeur runt zijn bedrijf, samen met nog iemand, voor de hobby en ze hebben 5 van die ouwe DAF's staan momenteel (zie ook de link onder de foto voor een paar van de anderen)

Verder stond er, zo rond 22:00, nog een Mercedes bus bij de Harmonie, vrijwel geheel in het wit. De bus lijkt wel wat op een O408, maar het front had qua koplampen weer meer van een Citaro. Aangezien ik echter langs die paaltjes moest, waar die bus naast stond geparkeerd, heb ik de voorkant niet helemaal goed kunnen zien. Wellicht heeft iemand hier een idee welk type bus het kan zijn?

Eigenaar is Freeburg/Freeman (iets in die trant, niet goed onthouden helaas).
Tevens -purist.
pi_74035498
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:25 schreef NoBody122 het volgende:

Er stond vanavond, tot een uur of 22:00, een 25 jaar ouwe "Waterliner" MB200 van Pieter Dekker op het busstation in Leeuwarden. Deze:

[img=http://www.dekkerrondvaarten.nl/index.php/fotos?func=viewcategory&catid=7]Dekker Rondvaarten[/img]

Rond 22:00 zou hij weer terug rijden naar Winschoten. De chauffeur runt zijn bedrijf, samen met nog iemand, voor de hobby en ze hebben 5 van die ouwe DAF's staan momenteel (zie ook de link onder de foto voor een paar van de anderen)
Ik zag er eentje van Piet Dekker rond 19.30uur rijden van de A7 naar Scheemda (waarschijnlijk richting Winschoten). Klik op deze link voor locatie.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2009 @ 15:02:11 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74044155
Leeuwarden heeft weer een Citaro minder. De 2839 is namelijk opgedoken in Emmen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74045155
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden heeft weer een Citaro minder. De 2839 is namelijk opgedoken in Emmen
och

* Ou-Tannu komt ex-stadsdienst barrels van arriva ook nog overal tegen !

met de originele bestikkering er dus ook nog op !
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:45:52 #159
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74045187
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden heeft weer een Citaro minder. De 2839 is namelijk opgedoken in Emmen
Hopelijk maken de Emmenaren niet de fout de 2839 op streeklijnen in te zetten.
pi_74053680
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:35 schreef BeefRWijker het volgende:

Op 155, volgens foto.
Nee, de bus waar het om gaat rijdt op 156. Zijn identieke broertje (op de foto) reed op 155, maar is uit de APK gelopen en toen is er een nieuw wrak aangeschaft (de aanschafprijs is waarschijnlijk lager dan de kosten van een APK-keuring).

[ Bericht 15% gewijzigd door petertje2 op 25-10-2009 20:33:34 ]
  Spellchecker maandag 26 oktober 2009 @ 00:51:32 #161
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74066333
quote:
Grappig

Zal hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde zijn geweest, want het was rond 20:00 dat ik een praatje ben wezen maken met de beste man
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:02 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden heeft weer een Citaro minder. De 2839 is namelijk opgedoken in Emmen
Ik was er al bang voor. Heb zowel de 2839 als de 2841 alweer een tijdje niet gezien, had nog de hoop dat ze bij de garage zouden staan en wellicht geldt dat voor de 2841 ook nog wel, maar hoogstwaarschijnlijk zijn ze dan allebei naar een andere locatie verhuisd
Tevens -purist.
pi_74085766
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:11 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Nee, de bus waar het om gaat rijdt op 156.
En is dus kennelijk niet de ex-GVU 533 (laatst op naan: 2 jaar, 5 maanden, 18 dagen geleden)

maar de ex GVU516, deze dus:

quote:
Zijn identieke broertje (op de foto) reed op 155, maar is uit de APK gelopen
nee hoor, pas over 7 maanden.
quote:
en toen is er een nieuw wrak aangeschaft
die ex gvu 516 dus blijkbaar, maar ik denk 't niet: (laatst op naam : 3 jaar, 4 maanden, 24 dagen geleden)

en die is nu inderdaad 3 maanden en 17 dagen uit de APK
quote:
(de aanschafprijs is waarschijnlijk lager dan de kosten van een APK-keuring).
Dat maakt weinig zin want dan zou elke handelaar zo'n bus met verlies moeten verkopen.
Beef R. Wijker
  Spellchecker maandag 26 oktober 2009 @ 22:29:16 #163
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74094750
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 00:51 schreef NoBody122 het volgende:
*knip*

[..]

Ik was er al bang voor. Heb zowel de 2839 als de 2841 alweer een tijdje niet gezien, had nog de hoop dat ze bij de garage zouden staan en wellicht geldt dat voor de 2841 ook nog wel, maar hoogstwaarschijnlijk zijn ze dan allebei naar een andere locatie verhuisd
En het krijgt weer een staartje; vanmiddag stond ineens Citaro 2838 op onze stalling in de Maxx-rij.. Niet veel later zag ik hem vertrekken van het busstation op een buitenlijn, later stond hij weer bij de Maxx-bussen in de rij op de stalling.. Hadden ze beter die meteen naar Emmen kunnen verschepen

Verder vandaag Ambassador 1815 gespot, die zat op de stadsdienst en heeft, in tegenstelling tot de 1851, groene letters op de filmkast.. Zou de 1815 bij het GVU vandaan zijn gekomen?
Tevens -purist.
pi_74203302
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 01:37 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik denk dat een paar dubbelgeledes straks in Leeuwarden wel van pas komt, als ze in Leeuwarden klaar zijn met die nieuwe campus aan de Rengerslaan
Neuh, 8x/uur 18-meter, daarboven op versterking. Mooi plannetje, zelf bedacht
  donderdag 29 oktober 2009 @ 21:56:12 #165
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74204132
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:38 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Neuh, 8x/uur 18-meter, daarboven op versterking. Mooi plannetje, zelf bedacht
Waar komen de geledes dan vandaan?
pi_74204559
Die zijn er al.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 22:17:30 #167
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74205135
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Die zijn er al.
Oh ja, klopt.
  Spellchecker donderdag 29 oktober 2009 @ 22:35:28 #168
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74206093
We gaan het zien. 12 december gaat de NHL de boel verhuizen naar de nieuwe locatie

Overigens; 8x p/u een 18m.. Gaat dat gewoon gereden worden met het huidige wagenpark qua geledes, of staat er ergens nog een paar klaar om erbij te komen? Die zullen ze dan wel ergens anders moeten stallen denk ik, aangezien er nu al amper ruimte over is op de stalling
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 oktober 2009 @ 22:38:46 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74206254
Er staat toch ook nog wel eens wat aan de overzijde van de weg op het Arrivaterrein?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 oktober 2009 @ 22:51:40 #170
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_74206845
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
Er staat toch ook nog wel eens wat aan de overzijde van de weg op het Arrivaterrein?
alleen voor het discovervoer.
pi_74228689
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:33 schreef Karrs het volgende:
Nou, ik moet 't even nuanceren - ik zoek niet de officiële bouwetekeningen, maar gewoon een afbeelding als zoiets:

[ afbeelding ]

Maar dan van een Citaro-G.
Voor je het weet wordt je bus nagemaakt aan de hand van die tekeningen



En van deze lijkt het net of er later een stukkie aangeplakt is of gephotosjopt

  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:47:37 #172
176916 Karrs
2007-2017
pi_74228881
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:40 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Voor je het weet wordt je bus nagemaakt aan de hand van die tekeningen

[ afbeelding ]

En van deze lijkt het net of er later een stukkie aangeplakt is of gephotosjopt

[ afbeelding ]
Nee, ik heb 'm nodig om aan te tonen dat een tram niet bepaald de afmetingen van een trein heeft - raad eens in welke discussie?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_74251404

Merk en type: VDL Berkhof Ambassador
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Hoogkerk
Datum: 27 november 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fototrip met een Lada deeltje 1; busnummer 8014; lijn 33 naar Groningen CS
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:45:05 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74254928
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:40 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Voor je het weet wordt je bus nagemaakt aan de hand van die tekeningen

[ afbeelding ]

En van deze lijkt het net of er later een stukkie aangeplakt is of gephotosjopt

[ afbeelding ]
Die laatste bus is geen photoshop.
  Spellchecker zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:31:26 #175
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74264218
De heer Maxx Leeuwarden heeft nu ook Ambassador 1813 geconvisceerd. Fijne bus
Tevens -purist.
pi_74264241

Merk en type: Den Oudsten
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Hoogkerk
Datum: 27 november 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fototrip met een Lada deeltje 1; busnummer 2203; lijn 88 naar Marum
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:42:15 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74264495
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:31 schreef NoBody122 het volgende:
De heer Maxx Leeuwarden heeft nu ook Ambassador 1813 geconvisceerd. Fijne bus
Gister was het nog de 1851 die op lijn 3 reed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74264617





Merk en type: Dennis
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Hoogkerk
Datum: 27 november 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fototrip met een Lada deeltje 1; busnummer 5881; Lijn 33 naar Grootegast
  Spellchecker zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:00:23 #179
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74264927
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gister was het nog de 1851 die op lijn 3 reed
Vandaag ook

Als ik het goed heb, hebben we nu dus 3 18xx-Amba's; 1813, 1815 (niet gezien vandaag, btw) en de aloude 1851.
Tevens -purist.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:08:57 #180
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_74361508
vanmiddag 2x de qbuzz 3600 gespot, lijnen 14 en 10
pi_74384612
vandaag wederom op lijn 10
pi_74397508
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk en type: Dennis
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Hoogkerk
Datum: 27 november 2008
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij Fototrip met een Lada deeltje 1; busnummer 5881; Lijn 33 naar Grootegast
Je hebt daar ook al een tijdje gestaan. Voordat 33 een complete slag gemaakt heeft ben je ook wel een uurtje verder.
pi_74397716
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:13 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Je hebt daar ook al een tijdje gestaan. Voordat 33 een complete slag gemaakt heeft ben je ook wel een uurtje verder.
Ja, klopt En koud dat het was !
  Spellchecker woensdag 4 november 2009 @ 23:25:53 #184
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74405864
Je moet het ervoor over hebben hé
Tevens -purist.
pi_74406028
We stonden er voor de bietentrucks uiteraard, maar als er een bus voorbij komt laat ik die zeker niet schieten

Misschien later deze maand nog eens, dit zijn fotos van vorig jaar
  zaterdag 7 november 2009 @ 23:31:03 #186
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74495866
Gisteren eindelijk een ritje in de VDL Citea gescoord. Heerlijk rustig ritje ook nog, VDL weet eindelijk de weg omhoog te vinden.
  zondag 8 november 2009 @ 00:30:45 #187
164283 Luco
Buongiorno!
pi_74497621
Alleen jammer dat die Citea vanaf December niet meer in Groningen rond zal rijden
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 8 november 2009 @ 00:42:11 #188
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74497862
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:30 schreef Luco het volgende:
Alleen jammer dat die Citea vanaf December niet meer in Groningen rond zal rijden
Wie weet.
  Spellchecker zondag 8 november 2009 @ 02:04:08 #189
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74498829
Vandaag, en de rest van de zaterdagen van dit jaar (behalve 26 december, want 2e kerstdag), is het OV in Leeuwarden (alleen op de Maxx-lijnen) gratis

Tevens rijdt men praktisch met alleen 12m-bussen op die zaterdagen, uitgezonderd de omlopen waar lijn 31 in zit.
Tevens -purist.
  Spellchecker zondag 8 november 2009 @ 04:04:52 #190
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74499515

Bron: OViB (Evert Masselink)

De 2839 in zijn nieuwe habitat (Emmen dus, zoals Peterselieman al meldde).
Tevens -purist.
pi_74500087
quote:
Op zondag 8 november 2009 04:04 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: OViB (Evert Masselink)

De 2839 in zijn nieuwe habitat (Emmen dus, zoals Peterselieman al meldde).
Deze is ook al gespot in Stadskanaal op de streekdienst 77 (Emmen-Stadskanaal vv).

Van de week was de ex-connexxion 2567 trouwens in Appingedam op bezoek. Stond daar bij de arriva-stalling bij busstation. Ook zag ik hem al eens rijden door Appingedam. Ik denk dat deze hier dus gestald is. (voor zolang het duurt).

Die citea gaat neem ik aan wel naar een ander concessie-gebied, waterland of hoeksche waard ofzo. Het zou mooi zijn wanneer de groningse geledes ook richting hoekschewaard gaan. Of is het busvervoer daar inmiddels zover afgekalfd dat ze daar al niet meer nodig zijn ?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 november 2009 @ 13:45:02 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74505079
Bij Arriva veranderen de plannen per dag, maar het laatste wat ik hoorde is dat er een aantal streekgeledes van Groningen naar Waterland gaan. Ook gaan er een zwikkie Amba's die kant op. Verder gaan er niet 21, maar slechts 10 12-meter Citaro's van Groningen Stad naar Dordrecht. Wat er met de rest van de bussen gaat gebeuren (behalve dat er een aantal voor de eilanden zijn) weet ik niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74510014
oudjaarsvuur!
pi_74518155
Net CXX 2800 op lijn 3 Leeuwarden NS - Camminghaburen
pi_74524412
Op de site van Qbuzz staan de eerste gelede citaros voor Groningen al.... .
pi_74524923

Merk en type: Den Oudsten
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Bolsward
Datum: 6 november 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
  zondag 8 november 2009 @ 22:13:43 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74525107
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Bolsward
Datum: 6 november 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Enkele van die bussen rijden bij touringcarbedrijf Meering te Duivendrecht, voornamelijk scholierenvervoer.

Vorig jaar had ik ook ex-XX 7795 (O405G aangeschaft door ZuidWestNederland) gesignaleerd.
  zondag 8 november 2009 @ 22:17:24 #198
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74525259
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:56 schreef marcel.nl het volgende:
Op de site van Qbuzz staan de eerste gelede citaros voor Groningen al.... .
Gezien. Hopelijk hebben die gelede Citaro's een ZF 6-bak.
  Spellchecker maandag 9 november 2009 @ 03:31:26 #199
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74531098
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Net CXX 2800 op lijn 3 Leeuwarden NS - Camminghaburen
Jup, collega heeft die meegenomen op zijn stadsdienst vanmiddag, al snap ik niet waarom; op de stadsdienst zijn kinderwagens, rolstoelen, etc. meer regel dan uitzondering. Vragen om moeilijkheden dus
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:56 schreef marcel.nl het volgende:
Op de site van Qbuzz staan de eerste gelede citaros voor Groningen al.... .
Linkje?
Tevens -purist.
pi_74531260


Meer op de speciale GD site: http://www.qbuzz-gd.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')