abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74999355
vorig deel: Bussentopic #28, plain and simple.

plaatje:

bron: busfoto.nl

continu here!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 november 2009 @ 20:30:15 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74999410
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als die paus mobieltjes dan ook optieften :d
Idd. Dingen zijn nergens goed voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75000179
Goedzo, foto van de deurkant, zo hoort het.
pi_75002274
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:47 schreef Alexxxxx het volgende:
kan jij integro deurtjes maken?
pi_75002349
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Ik kan überhaupt geen deuren maken, dat laat ik aan mijn collegas over.
pi_75002406
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik kan überhaupt geen deuren maken, dat laat ik aan mijn collegas over.
:/ hebben we nou aan jou
pi_75002449
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Ik kan ze opsturen? En de reserve en reperatie onderdelen verzorgen?
pi_75003909
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Aan mij heb je in elk geval niets, tvp
pi_75007951
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik kan ze opsturen? En de reserve en reperatie onderdelen verzorgen?
Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.

Btw, pas je de topic titel even aan, directeur?
Beef R. Wijker
  Spellchecker donderdag 26 november 2009 @ 01:06:16 #10
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75009027
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Zucht...
Tevens -purist.
pi_75010065
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur.
In dit geval: Direcdeur.

Ik zag trouwens nieuwe taxibusjes rondrijden in de nieuwe Qbuzz kleurstelling. Ze zijn van taxibedrijf de Grooth uit Winschoten die veelal de rustigere lijnen rijdt voor Arriva, en binnenkort dus voor Qbuzz.
Nieuw materiaal is wel wenselijk. Het spul waarmee zij rijden is vaak in allerlei kleuren behalve arriva en is afgerost, oud en gammel. Van de zomer nog in zo'n busje gezeten, de stoelen zaten los. Dus toen de chauffeur met zo'n 90 per uur door een bochtige 60km weg reed, vloog ik van links naar rechts. Chauffeur was er trouwens ook niet eentje van de representatieve qua uiterlijk, maar daar ga ik het verder maar niet over hebben.
Ik zie dus uit naar veel nieuwe kleine bussies en als het meezit worden de bestuurders ook in een nieuw pakkie gehezen en scheren en verzorgen zij zich, zodat ze een ware gastheer worden op de bus.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 10:46:15 #13
Maffe Fries
pi_75013189
Ik zag de foto ook op OViB staan ja
pi_75017809
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Btw, pas je de topic titel even aan, directeur?
Geen ambitie die kant op TT aangepast
pi_75023238
quote:
Op donderdag 26 november 2009 06:31 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Daar zijn ze dan:

[ afbeelding ]
Dat is ook een manier om een open vraag te beantwoorden
Jammer dat de maatschappij er niet op staat, zoals in Brabant.

Ziet er niet uit, overigens. Vonden ze zelf waarschijnlijk ook dus hebben ze 't MAN logo d'r maar afgelaten.
Oh, en als ze daar nog meer van die rotdingen nodig hebben, wij hebben er hier nog (steeds?) zes.
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Hoezo, heb je d'r eentje ingetrapt dan? Hooligan.

[ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 26-11-2009 16:05:48 ]
Beef R. Wijker
pi_75023764
quote:
Op donderdag 26 november 2009 06:26 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

In dit geval: Direcdeur.

Ik zag trouwens nieuwe taxibusjes rondrijden in de nieuwe Qbuzz kleurstelling. Ze zijn van taxibedrijf de Grooth uit Winschoten die veelal de rustigere lijnen rijdt voor Arriva, en binnenkort dus voor Qbuzz.
Nieuw materiaal is wel wenselijk. Het spul waarmee zij rijden is vaak in allerlei kleuren behalve arriva en is afgerost, oud en gammel. Van de zomer nog in zo'n busje gezeten, de stoelen zaten los. Dus toen de chauffeur met zo'n 90 per uur door een bochtige 60km weg reed, vloog ik van links naar rechts. Chauffeur was er trouwens ook niet eentje van de representatieve qua uiterlijk, maar daar ga ik het verder maar niet over hebben.
Ik zie dus uit naar veel nieuwe kleine bussies en als het meezit worden de bestuurders ook in een nieuw pakkie gehezen en scheren en verzorgen zij zich, zodat ze een ware gastheer worden op de bus.
Ik rijd op de buurtbus en wij krijgen straks ook een nieuwe bus. We hebben nou de Arriva 6119 en die flikkert van ellende bijna uit elkaar. Ook logisch, een Sprinter met meer dan 7 ton op de teller.
pi_75024149
quote:
PvdA laakt dubbel opstaptarief OV-chipkaart

(Novum) - Reizigers in het openbaar vervoer moeten als zij overstappen van het ene vervoersbedrijf naar het andere twee keer opstaptarief betalen. De PvdA wil dat staatssecretaris van Vervoer Tineke Huizinga (ChristenUnie) ingrijpt om hier een einde aan te maken. Woensdag debatteert de Kamer over de OV-chipkaart.

PvdA-Kamerlid Lia Roefs wil dat het Rijk de tarieven gaat bepalen. Nu doen lagere overheden dit nog. Tegenover Radio 1 verklaarde Roefs dat 'de reiziger niet de dupe mag worden' van verschillende vervoersmaatschappijen die in een bepaald gebied opereren.

Het CDA noemt de dubbele opstaptarieven 'een vreemd fenomeen' maar vindt het nog te vroeg om de wet aan te passen. De partij wil het systeem van de OV-chipkaart 'de tijd geven', maar sluit niet uit dat op een gegeven moment wordt ingegrepen.
Wist ik ook niet. Voorzover mij bekend was dit alleen 't geval bij overstap van bus naar trein en andersom.
Het aantal schandalen rond de OVchipkaart hoopt zich per dag op lijkt 't wel.

Overigens moet ook een enkel opstap tarief er gewoon af.
Dat slaat nergens op als je pretendeerd dat er per gereden afstand betaald moet worden uit oogpunt van eerlijkheid.
Beef R. Wijker
pi_75024668
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:16 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik rijd op de buurtbus en wij krijgen straks ook een nieuwe bus. We hebben nou de Arriva 6119 en die flikkert van ellende bijna uit elkaar. Ook logisch, een Sprinter met meer dan 7 ton op de teller.
die 7 ton doet t um niet hoor

het centeknijpen van arriva wel
pi_75025929
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die 7 ton doet t um niet hoor

het centeknijpen van arriva wel
Ja klopt, het onderhoud is soms om te huilen.Hopelijk is dat bij de nieuwe concessiehouder beter geregeld.

We krijgen in ieder geval een nieuwe Sprinter. Helaas wel met korte wielbasis want het merendeel van mijn buurtbuscollega's is bejaard of vrouw of een combinatie van beide en die vouwen hem steeds om een paaltje bij Eexterveenschekanaal.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2009 @ 17:42:38 #20
Maffe Fries
pi_75026729
Dat kun je bij Arriva nog wel hebben, maar bij Qbuzz niet.
pi_75030088
quote:
Op donderdag 26 november 2009 17:17 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja klopt, het onderhoud is soms om te huilen.Hopelijk is dat bij de nieuwe concessiehouder beter geregeld.

We krijgen in ieder geval een nieuwe Sprinter. Helaas wel met korte wielbasis want het merendeel van mijn buurtbuscollega's is bejaard of vrouw of een combinatie van beide en die vouwen hem steeds om een paaltje bij Eexterveenschekanaal.
en ze hebben nog niet bedacht om dat paaltje er uit te rammen?
pi_75039573
Mag ik mijn ov kaart gebruiken op de buslijn van heerlen naar aken van ASEAG/veolia zolang ik in nederland blijf?
  Spellchecker vrijdag 27 november 2009 @ 01:10:11 #23
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_75042777
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:17 schreef racingweirdo het volgende:
Mag ik mijn ov kaart gebruiken op de buslijn van heerlen naar aken van ASEAG/veolia zolang ik in nederland blijf?
Als het goed is wel ja.
Tevens -purist.
pi_75043663
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:17 schreef racingweirdo het volgende:
En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken.
Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov.
Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee.

Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten:
Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst
Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich
Lijn 3 Enschede-Gronau
Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland.

Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem !
pi_75045716
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:30 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en ze hebben nog niet bedacht om dat paaltje er uit te rammen?
Laat ze de bocht maar ruimer nemen,dat kan prima.
En ik weet niet waar vandaan wel maar als Qbuzz nieuwe chauffeurs gaat regelen dan niet via Randstad. Kutzooi,ik ben er bijna een jaar mee bezig en nou dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')