abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75708545
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:29 schreef JeePee83 het volgende:
Vanmorgen ging 11/15 vlekkeloos. Dat was geen probleem. Zelfs complimenten gehoord, dat het sneller ging met de afvoer dan vroeger. Vanmiddag door verkeerschaos in de stad inderdaad een zooi op 11/15... 2 Extra omlopen waren nog niet genoeg om enigszins een dienstregeling te kunnen rijden. Raar eigenlijk, gisteren ging dat beter en toen was het 's morgens pittiger.
groningen stad is toch een drama

morgen wordt feest pas helemaal compleet :-)
pi_75708646
Het is de laatste dagen een drama. Ten eerste al die faalhazen die het nieuwe Julianaplein niet begrijpen. Daarnaast is het koud, dus is fietsen bij de helft van de Groningers kennelijk geen optie meer...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 december 2009 @ 22:45:18 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75709034
sneeuw maakt ook veel verschil. Het is voor 11/15 jammer dat de A-brug nog niet open is voor verkeer. Is dat wel het geval dan scheelt het je in dit soort omstandigheden enorm veel tijd. Op drukke dagen staat het vanaf de Eendrachtskade tot het station vast. Als het busverkeer weer over de A-brug kan dan kun je binnendoor.

Munnekeholm is dan een mooie straat, evenals de smalle brugstraat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75710266
En vervolgens is de lijn 11 twee omlopen lang niet op komen dagen in Zuidhorn. (13.16 en 13.46 reden niet vanaf Zuidhorn) terwijl ze een motto hebben, aansluiting met de treinen . Raar...
pi_75715613
\o/ en toen reed er geen bus

ow correctie..

volgens omrop fryslan rijd er een Barrel van Arriva tussen Drachten en Groningen

[ Bericht 46% gewijzigd door Ou-Tannu op 17-12-2009 07:43:43 ]
  donderdag 17 december 2009 @ 10:16:53 #156
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_75719562
quote:
Connexxion enige inschrijver concessie Zaanstreek!

Connexxion heeft als enige ingeschreven op de concessie Zaanstreek. Dit betreft het OV in Zaandam en Oostzaan. Onze offerte wordt nu door de concessieverlener getoetst aan het bestek.

Op korte termijn horen we of onze offerte voldoet aan de eisen die gesteld zijn in het bestek. Indien dit het geval is, zal de opdrachtgever overgaan tot gunning van de concessie.

De nieuwe concessie loopt vanaf december 2010 en heeft een looptijd van 8 jaar, met een mogelijke verlenging van 2 jaar.

In februari worden er personeelsbijeenkomsten gehouden om de nadere details bekend te maken
pi_75729727
eis maar euro 5 blokken! blijven de 8800 wagens tenminst hier
pi_75741424
Dat sneeuw de dienstregeling in de war schopt a la, in Nijmegen werd op alle borden al gemeld dat er aangepaste dienstregeling was (lees; spring in de eerste de beste bus richting je bestemming en hoop dat je het haalt). Ben zelf ook van 4 tot half 8 onderweg geweest

Maar die sjoof op mijn eerste rit mag morgen toch een stel valse bontkraagjes tegenkomen, wat een lul.

Middenin de route stopt hij bij een halte. Half uur staan wachten op de wissel die niet kwam. Reed vervolgens zonder melding naar de stalling, gooit de deuren open en roept naar achter:
als het goed is komt mijn collega zo en anders zoeken jullie het zelf maar uit!
Om vervolgens in zijn auto te stappen en weg te rijden

Daar zit je dan met 30 mensen in een ronkende Alliance een dikke kilometer van de dichtstbijzijnde halte af. Morgen even een creatieve klacht bij Connexxion indienen, dat hart voor de klant is in de KAN Regio al jaren geleden verdwenen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 december 2009 @ 14:40:06 #159
Maffe Fries
pi_75769455
Opvallende spot in Leeuwarden: xx MAN 8269 is opgedoken op de stadsdienst
pi_75774531
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallende spot in Leeuwarden: xx MAN 8269 is opgedoken op de stadsdienst
Is 't deze VIAbus van Caetano dit keer wel gelukt om zonder spontaan vlam te vatten de Afsluitdijk over te steken.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 18-12-2009 16:58:30 ]
Beef R. Wijker
pi_75786155

De nieuwste versie van de Lion's City A78 (LE) is nu ook in Nederland.
Lijken wel heel erg veel op de A21 tegenwoordig.
Beef R. Wijker
pi_75788776
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]

De nieuwste versie van de Lion's City A78 (LE) is nu ook in Nederland.
Lijken wel heel erg veel op de A21 tegenwoordig.
das wel een leuke bak!
  zaterdag 19 december 2009 @ 00:36:37 #163
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75792797
* Ofyles2 ook inziet dat de eerste week van Qbuzz in Groningen catastrofaal was...
pi_75797039
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 00:36 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 ook inziet dat de eerste week van Qbuzz in Groningen catastrofaal was...
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Dat er door de sneeuw niet gereden werd, was logisch. En dat er organisatorisch en qua materieel wat mis gaat, bezetting qua lijnen enzo, ook logisch. En mede door het weer kan het wel eens zijn dat meer mensen dan normaal met de bus gaan. Mijn mening: voldoende gepresteerd in een week waarin de situatie (sneeuw, ijzel, op laatste moment niet beschikken over goede stalruimte, kantines etc )onvoldoende was.
pi_75802627
Ook MAN 8266 is op de stadsdienst Lw opgedoken, foto volgt.
pi_75805586
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 08:23 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Dat er door de sneeuw niet gereden werd, was logisch. En dat er organisatorisch en qua materieel wat mis gaat, bezetting qua lijnen enzo, ook logisch. En mede door het weer kan het wel eens zijn dat meer mensen dan normaal met de bus gaan. Mijn mening: voldoende gepresteerd in een week waarin de situatie (sneeuw, ijzel, op laatste moment niet beschikken over goede stalruimte, kantines etc )onvoldoende was.
Dat niet alleen, je moet ook kijken naar hoe kort de voorbereidingstijd was. Ze zouden de gunningsprocedure moeten vervroegen en wel zodanig dat een jaar van te voren definitief bekend is wie de nioeuwe concessiehouder wordt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 december 2009 @ 16:49:32 #167
Maffe Fries
pi_75807329
Juist. Ik vind niet dat Kubus het in de eerste week in GD slecht heeft gedaan. Het kan beter, maar dat is ook logisch. Gezien de gunningstijd van de concessie heeft het bedrijf een zeer goede prestatie geleverd. Dat het in ZOF nu een stuk minder loopt is dan ook erg jammer.
pi_75807484
Mwah, zo hemels als men denkt te zijn bij Qbuzz, blijkt gewoon erg mee te vallen. Het blijven gewoon mensen en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Over een paar jaar is Qbuzz net zo'n "nazi"-vervoerbedrijf als alle andere vervoersbedrijven.
pi_75812945
quote:

[..]

Ik ben het er niet helemaal mee eens.
quote:
Dat er door de sneeuw niet gereden werd, was logisch.
Dat vind ik allerminst logisch. Zolang wegen niet zijn afgezet moet er gewoon gereden worden, klaar.
Je kan zeggen wat je wil van Arriva maar ze bleven tot 't eind toe rijden ook als andere maatschappijen de handdoek al in de ring hadden gegooid.
quote:
En dat er organisatorisch en qua materieel wat mis gaat, bezetting qua lijnen enzo, ook logisch.
Dan heb je zo onderhand ook wel alles gehad hè. Is er iets geweest wat wél goed is gegaan?
En de juiste bussen in de juiste volgorde zetten is niks nieuws en heeft niks met 't weer te maken.
quote:
En mede door het weer kan het wel eens zijn dat meer mensen dan normaal met de bus gaan.
Daar heb ik anders niks over gehoord.
quote:
Mijn mening: voldoende gepresteerd in een week waarin de situatie (sneeuw, ijzel, op laatste moment niet beschikken over goede stalruimte, kantines etc )onvoldoende was.
Beef R. Wijker
pi_75814305
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 19:46 schreef BeefRWijker het volgende:

Je kan zeggen wat je wil van Arriva maar ze bleven tot 't eind toe rijden ook als andere maatschappijen de handdoek al in de ring hadden gegooid.
Behalve de treinen dan, daar faalden ze gigantisch hard door na 20:00, toen het eindelijk droog was, te stoppen met rijden. En ook dit weekend gewoon maar 1x per uur een trein, hoezo doorrijden tot het eind...
pi_75815959
Ok ff ontopic zoals beloofd:

De chauff van CXX's 8266 heeft z'n bus tijdelijk bij de halte van lijn 9 geparkeerd, om een tussenstop in de kantine te maken, ongetwijfeld voor een bakkie pleur en een praatje met zijn/haar collega's. Een klein kwartiertje later vervolgt de bus zijn omloop als lijn 6 naar Bilgaard. Leeuwarden, 19 december 2009.
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:34:31 #172
111382 Ofyles2
pi_75816704
quote:

[..]

Misschien kom ik maandag terug voor een hernieuwde kennismakingsronde.
pi_75817924

Wat is dit nou weer: wel Kubus, niet Kubus?
Blauwe Kubussen in Rotterdam en grijze Kubussen in GD.
Lekker goed georganiseerd dat bedrijf.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 december 2009 @ 22:12:55 #174
Maffe Fries
pi_75817956
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 22:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]

Drenthe Tours is dit. Die hebben twee van die grijze bussen van MAN gekocht.
  zaterdag 19 december 2009 @ 22:22:20 #175
111382 Ofyles2
pi_75818293
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 22:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]

Eén van hun goede daden vond ik lijn 174 tussen Lansingerland en Delft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')