Die wagens staan er toch hé, beter dat diegene met kapotte readers stil staan en degene met goede readers rijden dan andersom.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
reserve bussen kosten ook niks wou je zeggen?
Als er niks staat, staat er niks en kan je dus gewoon niets wisselen, dus dan maar rijden met wat je wél hebt. De bedoeling is in ieder geval om ten alle tijde zoveel mogelijk met werkende readers rond te rijdenquote:goed nou zal XX er hier wel ZAT hebben buiten de spits.. maar in de spits zijn er maar weinig reserve wagens denk ik ?
tijd voor mobiele readers ? ;-)quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die wagens staan er toch hé, beter dat diegene met kapotte readers stil staan en degene met goede readers rijden dan andersom.
[..]
Als er niks staat, staat er niks en kan je dus gewoon niets wisselen, dus dan maar rijden met wat je wél hebt. De bedoeling is in ieder geval om ten alle tijde zoveel mogelijk met werkende readers rond te rijden
Oh, de gifbeker was nog niet leeg. Vanmiddag hing er weer dit:quote:Op donderdag 10 december 2009 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in![]()
Veolia informeert de reizigers vast op geheel Veoliaanse wijze
[ afbeelding ]
Geen folders in de bus, geen posters in de bus, niks op het busstation, doe het maar hier mee![]()
Oh ja, en er staat ook iets op de website. HEEL erg goed verstopt gelukkig, en bovendien incompleet.
quote:In een aantal gebieden gaat op zondag 13 december een nieuwe dienstregeling in. Door een technische storing worden de nieuwe tijden pas op 13 december geladen.
http://www.gelderlander.n(...)n-zich-gepiepeld.ecequote:Chauffeurs Connexxion en Hermes voelen zich gepiepeld
ARNHEM - Ruim zeshonderd chauffeurs van Connexxion en Hermes voelen zich zwaar benadeeld door hun werkgever, het moederbedrijf Connexxion. De chauffeurs willen in dienst treden bij Novio. Dat zou ook zo moeten volgens de wet personenvervoer, want Novio heeft de concessie voor het Streekvervoer in de de regio Arnhem-Nijmegen gewonnen.
en dan vinden ze t gek dat er weer een veolia sjoof verbouwd is?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, de gifbeker was nog niet leeg. Vanmiddag hing er weer dit:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het is vrij simpel, namelijk wat bever zegt; als jij als passagier met een OV-chipkaart komt, dan heb -jij- aan je verplichtingen voldaan, beschik je gewoon over een geldig vervoersbewijs en als de apparatuur in de bus dan niet werkt en jij geen geld bij je hebt, zou je dus, volledig buiten eigen schuld om, moeten blijven staan
De instructie is dan ook om die mensen gewoon gratis mee te laten reizen.
Omdat ook niemand dat weet of kan weten tenzij ie goeie maatjes is met een sjoof die ook nog eens goed oplet wat er zo al aan dienstmededelingen voorbij komt want sommige sjoofs weten van niks of doen alsof of denken dat ze dat uiteindelijk persoonlijk uit eigen zak moeten betalen en dus toch aandringen op andere vorm van betaling. Het is dan ook slim om deze regeling zwart op wit te laten bevestigen door Connexxion.quote:Daarover heb ook ik overigens nog nooit andere passagiers gehoord, die in zo'n geval wél met een strippenkaart kwamen of een dalkaartje kochten.
Over de dag gezien zal dat kloppen maar je bus omwisselen gaat al gauw betekenen dat je rit uitval krijgtquote:Dat je die bussen moet omwisselen, is dan ook niet omdat je die passagiers anders niet meenemen mag, maar omdat Connexxion anders inkomsten misloopt, terwijl de kosten wel gelijk blijven (brandstof, chauffeur, slijtage, etc)...
Hadden ze daar Amba's?quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
we zwaaien Arriva bijna officieel uit
Nou, in elk geval citaro's genoeg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Na de busjusti is er een nieuwe soort opgestaan... De Qbuzz-josti![]()
!
wel minder dan bij Arriva..quote:Op maandag 14 december 2009 20:30 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, in elk geval citaro's genoeg.
Het zijn er veel meer hoor, want Kubus heeft vele varianten van de Citaro rondrijden. Het totaal aantal geledes is alleen iets minder dan dat Arriva rond had rijden. Die hadden 23 stadsgeledes, 23 streekgeledes en 10 citybusgeledes. Kubus heeft 27 stadsgeledes, 18 streekgeledes en 6 citygeledes.quote:
je moet de rest ook lezenquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn er veel meer hoor, want Kubus heeft vele varianten van de Citaro rondrijden. Het totaal aantal geledes is alleen iets minder dan dat Arriva rond had rijden. Die hadden 23 stadsgeledes, 23 streekgeledes en 10 citybusgeledes. Kubus heeft 27 stadsgeledes, 18 streekgeledes en 6 citygeledes.
Ik kan er niets anders van maken hoorquote:
PSM heeft echt gelijk,ik kan er ook niks anders van maken.EnArriva had allerlei rotzooi,Qbuzz heeft alleen Integro's en Citaro'squote:
Dat is het orignele kenteken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:29 schreef Alexxxxx het volgende:
hey, foto van Marcel?
en bij de tovervla is het originele kenteken niet zichtbaar?
nee dat is een sticker. de GAIK platen zijn niet zichtbaarquote:
De breng foto is door marcel1970 gemaakt dacht ikquote:
Enkellucht achter in plaats van dubbellucht.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Zoekplaatje: wat mankeert hier aan?
Oh, op die manierquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De breng foto is door marcel1970 gemaakt dacht ik
Dit lijkt me toch geen bus die de openbare weg op kan met zo'n sticker. De achterlichten, knipperlichten en de kentekenplaat zijn niet goed / juist zichtbaar.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Zoekplaatje: wat mankeert hier aan?
Douce points a Deux Chevaux.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
Enkellucht achter in plaats van dubbellucht.
Die waren er afgelopen week alquote:Op woensdag 16 december 2009 08:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
De lagevloer stadswagens zijn kennelijk ook gearriveerd in Groningen.
Geen idee, maar het aantal 8100/8200 amba's in Fryslân is enorm hoogquote:Op woensdag 16 december 2009 08:06 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
8836 is er in ieder geval wel. Da's al 2 van de 18.
Had overigens begrepen (van een sjoof van Harlingen) dat ze in week 48 al uit Fryslân weg hadden moeten zijn.
Zijn de beoogde vervangers van die MANnekes nu eigenlijk wel aangekomen of zijn die ook gelijk gecancelled?
quote:Op woensdag 16 december 2009 07:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Hee Ou, je gasbrommers zijn gearriveerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad ja, en dan is het een stadswagen, ze zijn ook elders beschikbaar. Ik zag deze eergisteren in Appingedam rijden en hij kwam vanuit de stad Groningen.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die waren er afgelopen week al
Qbuzz rijdt op de P+R alleen met gelede Citaro's. Die gelede MAN's zijn eigendom van Arriva en niet van het ovbureau of welke overheidsinstantie dan ook. Vier stuks gaan naar Ameland en de rest zal verkocht worden en naar Scandinavië gaan.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:09 schreef marcel.nl het volgende:
Kan iemand mij zeggen; zijn alle P+R citybussen van Groningen stad nu ook vervangen door die gelede citaro's ? Ik had eens gelezen dat de gelede man, aardgasbussen door het ovbureau waren gekocht in plaats van Arriva, waardoor ze dus konden blijven. Iemand die nagenoeg nieuwe (eind sept 2008) bussen nog gezien de afgelopen dagen ?
Eigenlijk moet je nu je geld terugvragen in plaats van hier te mekkeren.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:31 schreef brandsrus het volgende:
Liever dat dan een half uur in de kou staan en geen service verlenen om een extra bus te sturen ofzo.
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:22 schreef brandsrus het volgende:
Qbuzz maakt een chaos van het OV in Groningen. Lijnen 11,15 veel te druk en rijden niet op tijd. Zonder routedisplay's en onduidelijk wie wat rijdt.
Stonden we mooi vanmiddag in Zuidhorn, lijn 11 reed gewoon niet eens terwijl hij behoort te rijden. Kwam er een bus binnen met op de display lijn 15 en reed leeg terug :S Kon ons makkelijk meenemen, nee dus. Klantenservice gebeld maar die zijn ook zo brak als maar kan. Dan maar weer de trein genomen naar Groningen.
Jammer dat Arriva niet gewoon de gunning heeft over dat OV gebied, die reed tenminste keurig op tijd en was alles helder en duidelijk.
en die hadden geheid NOG meer bezuinigd..quote:Op woensdag 16 december 2009 19:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar Arriva had daarvoor wel een rijdend kerkhof voor nodig.
Vast weer Amba's? Misschien gingen ze ook nog schuiven met andere regio's om kosten uit te sparen.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
[..]
en die hadden geheid NOG meer bezuinigd..
en dan had je mischien wel nog nieuwe wagens gehad ( concessie eis? ) dus kijk je maar niet scheel op Arriva
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
in ZOF is het nu juist minder geworden dan het was. De lijnen 11/15 zijn in Groningen best lastig te doen, omdat het veel veevervoer is. Andere lijnen kampen weer met eigen problemen.
En heus bij Arriva ging het ook niet altijd goed, want ik heb regelmatig gezien dat de ene lijn elf de voorliggende bus inhaalde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |