TBO2 ? Graagquote:Op woensdag 25 november 2009 00:13 schreef sunny16947 het volgende:
Ik zit niet te wachten op TBO2. Dus nee.
Die 20K is om TBO2 te starten. Daarna zou er nog geld gegenereerd moeten worden uit credits-verkoop.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Voor 20K kun je niet op een professionele manier een rls maken. Dus nee, laat maar.
Dan moeten ze gewoon voor een goed plan van aanpak zorgen. Zorgen dat er iets klaarligt waaruit blijkt dat het niet hetzelfde debacle wordt als TBO1.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:34 schreef Gert het volgende:
[..]
Die 20K is om de boel in gang te zetten. Daarna zou er nog geld gegenereerd moeten worden uit credits-verkoop.
Maar voor 20K zouden producent en fascilitator (respectievelijk Enjoy Media en Johan Vlemmix) het aandurven om een deel 2 te beginnen.
Óf heel goed kunnen teasen en daarmee een nieuw publiek weten te bereiken.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan moeten ze gewoon voor een goed plan van aanpak zorgen. Zorgen dat er iets klaarligt waaruit blijkt dat het niet hetzelfde debacle wordt als TBO1.
OK, dus met een plan van aanpak waaruit blijkt dat er geleerd is van fouten uit het verleden, zou je wel een tientje willen storten?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan moeten ze gewoon voor een goed plan van aanpak zorgen. Zorgen dat er iets klaarligt waaruit blijkt dat het niet hetzelfde debacle wordt als TBO1.
Die heisa was toch juist heerlijk?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:39 schreef MeraViglioSa het volgende:
Want hier op FOK! denk ik niet dat er veel mensen bereid gaan zijn om te betalen, na alle heisa met TBO1.
Precies, en ik denk dat dat ook andere sponsoren aantrekt.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:40 schreef Gert het volgende:
[..]
OK, dus met een plan van aanpak waaruit blijkt dat er geleerd is van fouten uit het verleden, zou je wel een tientje willen storten?
Geeft dat al niet aan dat ze zelf niet overtuigd zijn van het eigen product? Als je ondernemer bent, je heilig overtuigd bent van wat je maakt, dan ga je er toch voor en loop je dat ondernemersrisico? Alles met in je achterhoofd dat je er in ieder geval het meeste geld er weer uit haalt en met de doelstelling dat je er aan gaat verdienen!quote:Op woensdag 25 november 2009 00:34 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar voor 20K zouden producent en fascilitator (respectievelijk Enjoy Media en Johan Vlemmix) het aandurven om een deel 2 te beginnen.
Ik krijg eerder het idee dat Johan en Bram die 20K zien als verzekering dat zij hun inkomsten hebben en dat de medewerkers maar moeten afwachten of er ook voor hun iets overblijft uit verdere inkomsten.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Geeft dat al niet aan dat ze zelf niet overtuigd zijn van het eigen product? Als je ondernemer bent, je heilig overtuigd bent van wat je maakt, dan ga je er toch voor en loop je dat ondernemersrisico? Alles met in je achterhoofd dat je er in ieder geval het meeste geld er weer uit haalt en met de doelstelling dat je er aan gaat verdienen!
Ik weet niets, geef alleen mijn mening.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:51 schreef Maanvis het volgende:
Kijk, Mera weet dingen, Die komt dat huurhuisje vast nog wel eens uit.
Voor zover ik begrepen heb gaat het hier puur om kostendekking om de boel op te starten. Dus er zal voor beide heren ook weinig/niets overblijven uit die 20Kquote:Op woensdag 25 november 2009 00:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik krijg eerder het idee dat Johan en Bram die 20K zien als verzekering dat zij hun inkomsten hebben en dat de medewerkers maar moeten afwachten of er ook voor hun iets overblijft uit verdere inkomsten.
Maar het is toch een rare constructie als je ondernemer bent? Je vraagt je klant om een tientje zodat je hen een product kunt verkopen dat diezelfde klant liefst nog een keer moeten betalen (lees echt kostendekkend moet maken) door de aanschaf van credits.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:54 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb gaat het hier puur om kostendekking om de boel op te starten. Dus er zal voor beide heren ook weinig/niets overblijven uit die 20K
Ik denk niet dat het uitgangspunt is om diezelfde klant nog een keer te laten betalen.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maar het is toch een rare constructie als je ondernemer bent? Je vraagt je klant om een tientje zodat je hen een product kunt verkopen dat diezelfde klant liefst nog een keer moeten betalen (lees echt kostendekkend moeten maken) door de aanschaf van credits.![]()
Daarnaast hopen ze er dan zelf iets aan te verdienen. Zo kan ik ook ondernemen
Wees genereus, betaal ook voor Maanvis en mijquote:Op woensdag 25 november 2009 01:03 schreef Peter6000 het volgende:
Sterker nog: bij deze stel ik me garant voor 20 euro.
Nee, hij betaalt alleen voor Snetje, Mera en Peter Nuninga.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:06 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Wees genereus, betaal ook voor Maanvis en mij![]()
Gewoon, zonder ingewikkeld te doen
Ja, maar je gaat voorbij aan de harde cijfers van TBO I. Daar waren 1.800 streamers. En nu hebben ze dus van 1.800 streamers dat tientje nodig. Ik denk dat er niet veel meer streamers komen dan bij TBO I. Want ook toen was er hier een goede COS en best wel een aardige website.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:05 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het uitgangspunt is om diezelfde klant nog een keer te laten betalen.
Want als er eenmaal genoeg schaapjes over de dam zijn, volgen er meer.En die gaan dan voor een deel weer credits kopen.
Zelfde trucje als bijvoorbeeld twee statafels neerzetten voor het raam van je café. Daar gaan altijd mensen bij staan, dus lijkt het of je café gezellig druk is, dus komen er meer mensen op af.![]()
Zo zal bijvoorbeeld een COS en een goede website met commentaren van streamers ook meer kijkers trekken, die dan hopelijk zo enthousiast worden dat ze credits kopen.
Soms twijfel ik of je wel meent wat je zegt, na al die (overigens heerlijk) ironische commentaren bij de capsquote:Op woensdag 25 november 2009 01:03 schreef Peter6000 het volgende:
Ja hoor, ik behoor niet meer tot de ingewikkelde users die allerlei eisen en voorwaarden gaan stellen voordat ze een tientje geven.![]()
Ik omring me tegenwoordig liever met users als Snetje, Mera en Peter Nuninga.
Daar kan je tenminste gezellig lol mee maken, zonder belangrijkdoenerij.
Maar dat tientje krijgen ze dus wel van me.
Kom op zeg, wat is nou een tientje om 25 dagen te kunnen streamen.
Sterker nog: bij deze stel ik me garant voor 20 euro.
Ik snap je punt.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maar het is toch een rare constructie als je ondernemer bent? Je vraagt je klant om een tientje zodat je hen een product kunt verkopen dat diezelfde klant liefst nog een keer moeten betalen (lees echt kostendekkend moet maken) door de aanschaf van credits.![]()
quote:Op woensdag 25 november 2009 01:09 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat voorbij aan de harde cijfers van TBO I. Daar waren 1.800 streamers. En nu hebben ze dus van 1.800 streamers dat tientje nodig. Ik denk dat er niet veel meer streamers komen dan bij TBO I. Want ook toen was er hier een goede COS en best wel een aardige website.
Het waren 1800 betálende streamers. Het werkelijk aantal kijkers, cq unieke IP-adressen, lag een veelvoud hoger. Nu zullen daar veel mensen tussen zitten die sowieso niet bereid zijn om te betalen, maar vast óók wel mensen die een tientje weinig geld vinden om weer een maand te kunnen bakkeleien.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:09 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat voorbij aan de harde cijfers van TBO I. Daar waren 1.800 streamers. En nu hebben ze dus van 1.800 streamers dat tientje nodig. Ik denk dat er niet veel meer streamers komen dan bij TBO I. Want ook toen was er hier een goede COS en best wel een aardige website.
Maar ván die 1800 (of zelfs van die veelvoud die toch al niet wilden betalen) denk ik dat er maar een klein deel is dat nogmaals wil gaan betalen. En een nog kleiner deel dat ruim twee maal zoveel wil betalen.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:14 schreef Gert het volgende:
[..]
Het waren 1800 betálende streamers. Het werkelijk aantal kijkers, cq unieke IP-adressen, lag een veelvoud hoger. Nu zullen daar veel mensen tussen zitten die sowieso niet bereid zijn om te betalen, maar vast óók wel mensen die een tientje weinig geld vinden om weer een maand te kunnen bakkeleien.
In mijn visie moet je er echt wat geld tegenaan smijten en goed marketing personeel inhuren. Daarnaast zorgen voor goede kwaliteit streams en een goed doortimmerd spel.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn twijfels over donaties van kijkers van TBO1 en betoog over het bereiken van nieuwe mensen. Moet je serieus in investeren wil je TBO1 toppen wat dat betreft, qua media partner (FOK!) en website. Bij genoeg publiciteit bereik je altijd nieuwe mensen, en wel meer van 1800 ook. Is maar net hoeveel je dus investeert en bij wie, en wat je er bij voorbaat al voor terug biedt.
Eens.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:20 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
In mijn visie moet je er echt wat geld tegenaan smijten en goed marketing personeel inhuren. Daarnaast zorgen voor goede kwaliteit streams en een goed doortimmerd spel.
Als dat er goed uit zou zien, dan zou ik persoonlijk zo een paar honderd euro willen betalen voor een paar aandelen. Ook met de gok dat ik er een paar tientjes aan kan verdienen of 100 euro mee kan verliezen. En dat moet volgens mij wel kunnen. Je houdt zelf 51 procent van de aandelen en je zoekt ongeveer duizend mensen die wat aandelen willen kopen. Ze houden er dan zelf misschien nog minder aan over, maar je hebt wel meer uitstraling en daarmee genereer je meer kijkers en inkomsten als je een slimme marketeer hebt.
Bij deel III kun je het dan nog verder uitbouwen en uiteindelijk kom je als maker ook wel aan je trekken.
Rekeningnummer enzo weet ik niet, ik heb alleen van Bram gehoord dat hij met Johan heeft overlegd en dat ze dit beiden als een reëele mogelijkheid zien. Nadere info volgtquote:Op woensdag 25 november 2009 01:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Maar ván die 1800 (of zelfs van die veelvoud die toch al niet wilden betalen) denk ik dat er maar een klein deel is dat nogmaals wil gaan betalen. En een nog kleiner deel dat ruim twee maal zoveel wil betalen.![]()
Dus: je hebt nieuwe kijkers nodig.
Maargoed, we zullen zien. Wat is het rekeningnummer?![]()
Het kan ook nog én én bedenk ik mij.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:26 schreef Gert het volgende:
Ik stel me ook garant voor 20 euro. En dan hebben we Peter en Ruudje. Dat is dus al 50 euro, in nauwelijks twee uur tijd.
Wat bevalt je niet aan het concept?quote:Op woensdag 25 november 2009 01:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het kan ook nog én én bedenk ik mij.
Peter heeft wel gelijk, een tientje is niets, maar het concept bevalt mij niet. Ik wil eventueel wel aandeelhouder worden voor x euro
Dat heb ik net verwoord, een paar postings terug.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Wat bevalt je niet aan het concept?Gewoon nieuwsgierig hoor
Oh, je bedoelt de manier van ondernemen?quote:Op woensdag 25 november 2009 01:36 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat heb ik net verwoord, een paar postings terug.
quote:Op woensdag 25 november 2009 01:38 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt de manier van ondernemen?
Ik dacht dat je het concept van het programma zelf bedoelde.
De stream wordt sowieso gratis.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik kijk wel weer naar een gekraakte stream.
Kun je aub zeggen waar die 20000E in gaan zitten?quote:Op woensdag 25 november 2009 02:17 schreef Gert het volgende:
[..]
De stream wordt sowieso gratis.
Alleen: dan moet TBO2 er wel eerst komen. En daar is startkapitaal voor nodig.
Je moet alleen de credits betalen.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik kijk wel weer naar een gekraakte stream.
Ik ook niet. Dat tientje mogen ze hebben.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:03 schreef Peter6000 het volgende:
Ja hoor, ik behoor niet meer tot de ingewikkelde users die allerlei eisen en voorwaarden gaan stellen voordat ze een tientje geven.![]()
quote:Op woensdag 25 november 2009 07:29 schreef Toverheks het volgende:
Ze kunnen ook het streamgeld verhogen met b.v. 2 euro,
en iets verzinnen dat er gewoonweg niet gratis kan gekeken worden.
quote:
Ja, mee eens.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
Maar dan nog, er zou een goed ondernemingsplan onder moeten liggen en er zouden professionele medewerkers moeten zijn. Dat is nu geenszins het geval. Misschien dat op onderdelen medewerkers kwaliteiten bezitten, maar voor bijvoorbeeld marketing zie ik daar niemand die het geheel op sleeptouw kan nemen en kan vermarkten.
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik zou er zelf wel voor voelen, maar ik ben bevooroordeeld.
Denk dat de gemiddelde streamer daar echt geen zin in heeft.
Geenstijl is het ook gelukt met een paar stickers en videofilmpjes.quote:Dus nee, denk niet dat het reëel is. En ook niet haalbaar omdat je niet genoeg mensen kunt bereiken om een tientje te vragen, zonder te investeren in publiciteit daarover. En gezien deze actie denk ik niet dat daar budget voor is.
Kortom potentiele streamers voor de gek houden.quote:Ik denk dat je eerst moet investeren in publiciteit, doen alsof het héél wat is.
Grote bedrijven branden hun handen niet aan zoiets en de kleinere bedrijven steken die 20k in hun eigen voortbestaan.quote:Als je dan aan kunt tonen dat er een grote doelgroep is gegenereerd, kun je bij sponsors aankomen met een goed verhaal en is het plaatje rond. Maar zonder investering geld genereren? Als ik wist hoe dat moest woonde ik niet in een huurhuisje.![]()
Ja, wie weet en ik hoop het ook.quote:Ik hoop voor Bram dat er hier ergens een genius zit die met het verlossende plan komt.
Zolang men die naam gebruikt weten ook nieuwe kijkers oud materiaal (video en forumposts) te vinden.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:39 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Óf heel goed kunnen teasen en daarmee een nieuw publiek weten te bereiken.
Want je gaat zelf toch ook met plezier naar de bios als je een teaser hebt gezien die je bevalt, zonder de precieze verhaallijn eerst te weten?![]()
[quote]
Dat verschilt per individu, ik wacht de trailer af en kijk op imdb en rottentomatoes naar reviews en de score.
[quote]
Als je een heel nieuwe groep potentiële kijkers kunt bereiken die niets of weinig weten over TBO1 moet het lukken.
Waarom denk je dat?quote:Maar dan komt het verhaal investeren in publiciteit weer kijken. Want hier op FOK! denk ik niet dat er veel mensen bereid gaan zijn om te betalen, na alle heisa met TBO1.
Kom op, hoeveel denk je dat er binnen is gekomen bij bijvoorbeeld DGK?quote:Trouwens, nieuwe gebruikers zullen waarschijnlijk ook niet zo happig zijn op betalen voor een internet stream.
Als men die redenatie zou volgen kan men beter stoppen met produceren van nieuwe content er is immers toch al genoeg en gratis te bekijken.quote:In tegenstelling tot een bioscoopfilm (groot scherm, avondje uit) en een DVD (relaxed op de bank, al dan niet met gezelligheid om je heen), waar mensen wél voor betalen, denk ik dat je met een internet show weinig donaties krijgt, omdat er op internet reeds tálloze films, shows, enzovoort enzovoort gratis te bekijken zijn.
Sterker nog ze vragen de klant om geld om het product te kunnen produceren en vervolgens te verkopen.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maar het is toch een rare constructie als je ondernemer bent? Je vraagt je klant om een tientje zodat je hen een product kunt verkopen dat diezelfde klant liefst nog een keer moeten betalen (lees echt kostendekkend moet maken) door de aanschaf van credits.![]()
Dat lijkt me ook wel handig om op de site te zetten in de vorm van een pdfje.quote:Op woensdag 25 november 2009 02:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kun je aub zeggen waar die 20000E in gaan zitten?
Een hele nieuwe website.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:50 schreef MeraViglioSa het volgende:
Duidelijk plan van aanpak zou zeker donaties stimuleren, zeker uit de hoek van oud-TBO1-kijkers.
MITS eerst bewezen is dat men zich aan dat plan houdt. Door bijvoorbeeld een heel nieuwe website online te zetten, platform, een goeie teaser, duidelijke uitleg over spel elementen etc.
Maargoed, daar gaan we weer met investering voor een goede website.
Ja, als men dan ook daadwerkelijk communiceert wat de streamer kan verwachten.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:40 schreef Gert het volgende:
[..]
OK, dus met een plan van aanpak waaruit blijkt dat er geleerd is van fouten uit het verleden, zou je wel x bedrag willen storten?
Wat ze kunnen verwachten van het programma bedoel je?quote:Op woensdag 25 november 2009 09:19 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja, als men dan ook daadwerkelijk communiceert wat de streamer kan verwachten.
Wie wat gaat doen en vooral hoe en in welke tijdspanne.
Normaal gesproken betaal je voor een stream waarbij je zo ongeveer weet wat je kunt verwachten, in ieder geval in welke setting.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat ze kunnen verwachten van het programma bedoel je?
Voor een streamer is het toch ook helemaal niet belangrijk wie wat gaat doen, als het maar gebeurt. Als er maar iets te zien is, dat behoort een beetje streamer te doen. Die vinger in de pap willen hebben maakt het er alleen maar minder op vind ik.
Een soort van glazen huis.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:30 schreef Copycat het volgende:
Ik geloof niet zo in zo'n constructie. Als ik bedenk hoeveel heisa zowat elke beslissing tijdens TBO1 met zich meebracht vanuit streamers, denk ik dat het feit dat men 'meebetaalt' voor velen reden is om nog meer eisen te gaan stellen, waardoor het product nog stroever tot stand komt, met nog meer onnodige ruis her en der.
Beste is imo volledige onafhankelijkheid van de streamer, ook als die afhankelijkheid slechts een tientje de man beslaat. Betekent dat dat TBO2 geen kans van slagen heeft, so be it.
Maar omdat ik Bram een warm hart toedraag, wil ik er best een tientje of twee tegenaan smijten. Beschouw ik het gewoon als De Grote Clubactie.
Helemaal mee eens en ik denk dat je die vinger in je eigen pap duwt als je mensen op deze manier laat 'participeren'.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:25 schreef Noek het volgende:
Die vinger in de pap willen hebben maakt het er alleen maar minder op vind ik.
We wachten gewoon even af hoe duidelijk ze het gaan stellen op de website.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en ik denk dat je die vinger in je eigen pap duwt als je mensen op deze manier laat 'participeren'.
Om de doodsimpele reden dat men streams wil kijken. Men heeft DGK gekeken en is dus een streamer.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:27 schreef Dementor het volgende:
Waarom zou iemand die nog nooit naar TBO heeft gekeken maar wel naar DGK opeens 10 euro of meer overmaken om vervolgens te moeten wachten tot de 20k is bereikt?
Ik denk juist dat de setting het verschil maakt.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Om de doodsimpele reden dat men streams wil kijken. Men heeft DGK gekeken en is dus een streamer.
Het is geen cam hè want je gaf aan dat er zoveel gratis streams zijn. Op dit gebied is er niks in Nederland.
Kijken naar een uil is toch anders dan een groep mensen observeren die het maar met elkaar moeten doen, in welke setting dan ook. Dat is wat mij betreft inwisselbaar, die setting. Ik denk dus eigenlijk dat men best wil betalen als men al een keer heeft gestreamd en weet hoe leuk het eigenlijk is met een forum erbij.
Maar goed, het is ook wel de omgekeerde wereld een beetje maar ja, soit.
Laten we dat maar doen, danquote:Op woensdag 25 november 2009 09:33 schreef Dementor het volgende:
We wachten gewoon even af hoe duidelijk ze het gaan stellen op de website.
En die grote klappers hebben dadelijk hun eigen favorieten die ze de hemel in stemmen en de rest trappen ze de grond in, want 'Ik heb het toch gekocht!'quote:Natuurlijk verwacht men niet van iedere streamer precies 10 euro maar hoopt men op een paar klappers.
QFT, als er straks een beslissing wordt genomen gaat 't gezeur epische vormen aannemen "want ik heb er geld in gestoken en nu zal 't volgens mij regels gebeuren boefuckinhoe".quote:Op woensdag 25 november 2009 09:30 schreef Copycat het volgende:
Ik geloof niet zo in zo'n constructie. Als ik bedenk hoeveel heisa zowat elke beslissing tijdens TBO1 met zich meebracht vanuit streamers, denk ik dat het feit dat men 'meebetaalt' voor velen reden is om nog meer eisen te gaan stellen, waardoor het product nog stroever tot stand komt, met nog meer onnodige ruis her en der.
Beste is imo volledige onafhankelijkheid van de streamer, ook als die afhankelijkheid slechts een tientje de man beslaat. Betekent dat dat TBO2 geen kans van slagen heeft, so be it.
Maar omdat ik Bram een warm hart toedraag, wil ik er best een tientje of twee tegenaan smijten. Beschouw ik het gewoon als De Grote Clubactie.
Ach welnee, al prop je ze in een bezemkast. Het is de groepsdynamica die zo amusant is om naar te kijken. Het ergeren, houden van, etc. Wat mij betreft ook zo min mogelijk bemoeienissen van buitenaf. Hok maar lekker en ik kijk wel. Dat is dan weer wat ik leuk vind en denk.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:37 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de setting het verschil maakt.
Maar we zullen zien hoe hard het gaat lopen.
Die dynamiek hangt helemaal van de deelnemers af en dat mag ik nu gerust zeggen.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Ach welnee, al prop je ze in een bezemkast. Het is de groepsdynamica die zo amusant is om naar te kijken. Het ergeren, houden van, etc. Wat mij betreft ook zo min mogelijk bemoeienissen van buitenaf. Hok maar lekker en ik kijk wel. Dat is dan weer wat ik leuk vind en denk.
Die kans zit erin als je gaat zwalken als maker. Als je als maker vooraf duidelijk het spelconcept op papier hebt, je je daar aan houdt, dan is er in principe geen reden voor kijkers om aanvallend te reageren.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Helemaal mee eens en ik denk dat je die vinger in je eigen pap duwt als je mensen op deze manier laat 'participeren'.
Ja hoor. Wedden dat er mensen gaan kijken!quote:Op woensdag 25 november 2009 09:42 schreef Dementor het volgende:
[..]
Die dynamiek hangt helemaal van de deelnemers af en dat mag ik nu gerust zeggen.
Maareh zullen we dan samen in een kast gaan zitten?
Die foutjes werden vooral gemaakt omdat er geen spelconcept op papier stond.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Die kans zit erin als je gaat zwalken als maker. Als je als maker vooraf duidelijk het spelconcept op papier hebt, je je daar aan houdt, dan is er in principe geen reden voor kijkers om aanvallend te reageren.
TBO I is geëindigd op een heel andere manier dan ze aangevangen is. Daarnaast werden keer op keer foutjes gemaakt die een aanleiding voor de streamers waren om "los te gaan". Ik vermoed dat TBO II aan hetzelfde euvel gaat lijden, omdat het net té goedkoop geproduceerd moet worden en er weer sprake zal zijn van veel vrijwilligers werk.
Ik ben het helemaal met je eens. Wat mij betreft maken ze een RLS geheel op hun eigen manier, zonder inbreng vd kijker. Dat gezeik, gezeur over wel of niet luisteren naar de streamers hing me de vorige keer zo de keel uit. Het gaat ten koste van wat er te zien is, naar mij idee.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Ach welnee, al prop je ze in een bezemkast. Het is de groepsdynamica die zo amusant is om naar te kijken. Het ergeren, houden van, etc. Wat mij betreft ook zo min mogelijk bemoeienissen van buitenaf. Hok maar lekker en ik kijk wel. Dat is dan weer wat ik leuk vind en denk.
Ja hoor, ik stort graag een tientje, kom maar op met die bunker 2.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:40 schreef Gert het volgende:
[..]
OK, dus met een plan van aanpak waaruit blijkt dat er geleerd is van fouten uit het verleden, zou je wel een tientje willen storten?
Persoonlijk zou ik ook wel een tientje willen betalen voor een TBO2 dat nauwelijks beter is dan TBO1. Alles beter dan de kabelgootjes van nu.
Natuurlijk komt er massief episch gezeik, ook al zetten ze er duidelijk bij dat het gaat om sponsoring zonder verdere zeggenschap.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
QFT, als er straks een beslissing wordt genomen gaat 't gezeur epische vormen aannemen "want ik heb er geld in gestoken en nu zal 't volgens mij regels gebeuren boefuckinhoe".
Wat is een tientje op een mensenleven, ik doe wel mee. Omdat 't kan.
Dat komt er trouwens ook zonder sponsoring, of uberhaupt geld. FOK!quote:Op woensdag 25 november 2009 09:52 schreef Dementor het volgende:
Natuurlijk komt er massief episch gezeik, ook al zetten ze er duidelijk bij dat het gaat om sponsoring zonder verdere zeggenschap.
I case my rest ...quote:Op woensdag 25 november 2009 09:49 schreef HiDiHo het volgende:
Ik wil 1 euro per dag betalen als het naar mijn zin is, dus kut streams, geen geld !!
Eens kijken of er dan geluisterd word.
quote:Op woensdag 25 november 2009 09:48 schreef Juud79 het volgende:
Ik zou een Big Brother DGK-achtig iets veel leuker vinden om naar te kijken, daar ben ik wel weer eens aan toe....
quote:Op woensdag 25 november 2009 09:48 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Wat mij betreft maken ze een RLS geheel op hun eigen manier, zonder inbreng vd kijker. Dat gezeik, gezeur over wel of niet luisteren naar de streamers hing me de vorige keer zo de keel uit. Het gaat ten koste van wat er te zien is, naar mij idee.
Ik wil gewoon een paarweken kijken naar een leuke groep mensen, en wat mij betreft hoeft het ook allemaal niet zo streng als bij TBO1. Ik zou een Big Brother achtig iets veel leuker vinden om naar te kijken, daar ben ik wel weer eens aan toe....
Als dit het wordt dan kijk ik niet (en dan betaal ik dus ook niet). De interactie met de kijker (tot in het extreme betrokken zijn) was juist waardoor ik kwam kijken en credits spendeerde.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:48 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Wat mij betreft maken ze een RLS geheel op hun eigen manier, zonder inbreng vd kijker. Dat gezeik, gezeur over wel of niet luisteren naar de streamers hing me de vorige keer zo de keel uit. Het gaat ten koste van wat er te zien is, naar mij idee.
Ik wil gewoon een paarweken kijken naar een leuke groep mensen, en wat mij betreft hoeft het ook allemaal niet zo streng als bij TBO1. Ik zou een Big Brother achtig iets veel leuker vinden om naar te kijken, daar ben ik wel weer eens aan toe....
Ik welquote:Op woensdag 25 november 2009 12:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[..]
Als dit het wordt dan kijk ik niet (en dan betaal ik dus ook niet). De interactie met de kijker (tot in het extreme betrokken zijn) was juist waardoor ik kwam kijken en credits spendeerde.
Doe's niet zo eng!quote:Op woensdag 25 november 2009 12:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ben het dik met je eens, Cc. Gebeurt niet vaak.![]()
Op dergelijke vragen komt nog wel antwoord.quote:Op woensdag 25 november 2009 09:52 schreef Dementor het volgende:
[..]
Natuurlijk komt er massief episch gezeik, ook al zetten ze er duidelijk bij dat het gaat om sponsoring zonder verdere zeggenschap.
En dan nog hoe lang moet men wachten op de nieuwe show zodra het geld binnen is?
Straks maak je geld over en na 1,5 maand begint het dan eindelijk, de kans is groot dat je het dan al lang bent vergeten.
Nog even en het mondt uit in ontluikende bedscènes op SV!quote:
Heb je hem weerquote:Op woensdag 25 november 2009 13:09 schreef Maanvis het volgende:
Is het geen idee om het véél extremer te maken dan het nu is? Maar dan ook véél korter? (bijv. een week)
Ja, ik ben bereid om te betalen voor een product of dienst.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:00 schreef Gert het volgende:
[..]
Op dergelijke vragen komt nog wel antwoord.
Lijkt me vrij simpel: voor een bepaalde datum moet er een bedrag binnen zijn, zo niet dan wordt het afgeblazen en het geld teruggestort.
De vraag is nu: ben je in principe bereid om een tientje te steken in een maand lang iets soortgelijks als TBO1.
Dat kunnen ze wel beloven maar achteraf moet blijken of dit daadwerkelijk effect heeft gehad.quote:Wat overigens wél redelijk is om te verwachten, is dat er iets met de evaluatie van TBO1 wordt gedaan.
quote:Ik durf de gok van een tientje wel aan. En in het allerergste geval is het een truc van Bram om zijn honeymoon naar Las Vegas met Eline Recourt-2B te kunnen bekostigen. En ben ik het tientje kwijt. Bummer.
Kamervragen willen we!quote:
nou nee, liever een maand dan een week streams en als ik dan moet kiezen tussen wat saaier en een maand of extreem en een week dan dat eerste maarquote:Op woensdag 25 november 2009 13:09 schreef Maanvis het volgende:
Is het geen idee om het véél extremer te maken dan het nu is? Maar dan ook véél korter? (bijv. een week)
nou jullie, ik. Want tijdens dat puzzelen kun je nog eens een leuk gesprek horen. Tijdens het knokken niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:17 schreef Maanvis het volgende:
Dus jullie kijken liever een maand naar puzzelende mensen dan dat jullie bij wijze van Brian en Amanda zien knokken?
In een week tijd lopen emoties nooit zo hoog op dat er geknokt wordt. Of je moet mensen er echt op gaan uitzoeken of het dusdanig sturen. En dat vind ik niet interessant. Dom gemep en geschreeuw om niks.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:17 schreef Maanvis het volgende:
Dus jullie kijken liever een maand naar puzzelende mensen dan dat jullie bij wijze van Brian en Amanda zien knokken?
Ik denk dat we volgende week van start kunnen. Mits alle draden zijn weggewerkt, uiteraard.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:22 schreef Peter6000 het volgende:
Als ik dit zo lees denk ik dat we via FOK! zeker zo`n 500 euro kunnen gaan binnenhalen.
Moeten ze alleen de overige ¤ 17500 nog ff ergens anders vandaan halen, en we kunnen beginnen.
Onderschat NowLive niet!quote:Op woensdag 25 november 2009 13:22 schreef Peter6000 het volgende:
Als ik dit zo lees denk ik dat we via FOK! zeker zo`n 500 euro kunnen gaan binnenhalen.
Moeten ze alleen de overige ¤ 17500 nog ff ergens anders vandaan halen, en we kunnen beginnen.
quote:Op woensdag 25 november 2009 13:15 schreef PC eend het volgende:
Als ze mij een tientje sponsoren beloof ik te gaan kijken (op z'n minst een half uur)
Maar bijv. Huub en Claire bij elkaar zetten, in de bunker. Een battle om de voogdij te krijgen, die 1 week duurt.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
In een week tijd lopen emoties nooit zo hoog op dat er geknokt wordt. Of je moet mensen er echt op gaan uitzoeken of het dusdanig sturen. En dat vind ik niet interessant. Dom gemep en geschreeuw om niks.
Volgens Bram waren het er 18000 toch?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Onderschat NowLive niet!
Maar toch hè: 1800 betalende kijkers naar TBO1.. ik vind dat nog best veel, gezien de zeer spaarzame landelijke aandacht in de media die er voor was.
En nu weer een beetje realiteit ...quote:Op woensdag 25 november 2009 13:31 schreef Maanvis het volgende:
Maar bijv. Huub en Claire bij elkaar zetten, in de bunker. Een battle om de voogdij te krijgen, die 1 week duurt.
Met her en der gasten uit DGK. Zoals Brian, Lieke, Jaap, Papa Recourt etc.
Euh.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
En nu weer een beetje realiteit ...
Ik zou er ook nog wel 25 euro voor willen betalen, maar laat nu eindelijk die streams eens komen.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:33 schreef Disana het volgende:
Ja hoor. Maar niet meer dan een tientje, tenslotte duurt het maar kort en was DGK goedkoper.
Geloof jij er nog in, Bobby?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:36 schreef BobdeStreamer het volgende:
[quote]Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef Copycat het volgende:
....ik denk dat je die vinger in je eigen pap duwt ....genomineerd voor briljante opmerking van de maand
De hele vergelijking met BB of DGK is al idiootquote:Op woensdag 25 november 2009 13:33 schreef Disana het volgende:
Ja hoor. Maar niet meer dan een tientje, tenslotte duurt het maar kort en was DGK goedkoper.
Mehn wat verwacht je dan te zien?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh.
Danny en Bart?
Dottey en Dementor?
Copycat en Tabitha, op een oppervlakkige back to basic manier?
Groepsexquote:Op woensdag 25 november 2009 13:37 schreef Dementor het volgende:
[..]
Mehn wat verwacht je dan te zien?
quote:Op woensdag 25 november 2009 13:36 schreef BobdeStreamer het volgende:
genomineerd voor briljante opmerking van de maand
Pittige gesprekken danwel acties.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:37 schreef Dementor het volgende:
[..]
Mehn wat verwacht je dan te zien?
18000 unieke IP-adressen.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:33 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Volgens Bram waren het er 18000 toch?
Totaal, zeker wetenquote:Op woensdag 25 november 2009 13:40 schreef Gert het volgende:
[..]
18000 unieke IP-adressen.
Of dat de hoogste score was van mensen die tegelijkertijd keken, of dat dit het totáál aantal unieke bezoekers was, dat weet ik eigenlijk niet.
Wat valt er dan te winnen?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Pittige gesprekken danwel acties.
Beter dan puzzelen/eiffeltorens bouwen.
Ik geloof absoluut in een succesvolle internetreality.quote:
Is ie nou nog bezig? Arme ziel, het zal daar ook wel niet zo warm zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zou er ook nog wel 25 euro voor willen betalen, maar laat nu eindelijk die streams eens komen.
En Alsido moet gestopt worden , het wordt steeds erger daar in die kelder
Ik vind gewoon wéér zo'n Van Kuijk-zusje wel leuk eigenlijk.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Is ie nou nog bezig? Arme ziel, het zal daar ook wel niet zo warm zijn.
Nee, zoveel heb ik er niet voor over. En wat Cc zegt: in godsnaam geen incrowd gedoe maar gewoon cleane streams van bewoners die van buitenaf komen.
Hebben we ze dan echt allemaal gehad?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:44 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind gewoon wéér zo'n Van Kuijk-zusje wel leuk eigenlijk.
Bram en Eline zijn niet zó interessant of spraakmakend dat we daar op zitten te wachten. Maw ik denk dat dat veel meer kost dan het oplevert.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:42 schreef BobdeStreamer het volgende:
[..]
Ik geloof absoluut in een succesvolle internetreality.
Op dit moment vind ik een liveverslag van de trouwerij in Las Vegas het beste idee.
Nederland telt vele leuke zusjes hoor. Nee echt, onbekende bewoners graag.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:44 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik vind gewoon wéér zo'n Van Kuijk-zusje wel leuk eigenlijk.
De voogdij over Sophie natuurlijk!quote:
Dat is niet grappig.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De voogdij over Sophie natuurlijk!
Wie een succesvolle RLS wil produceren moet zijn geweten achterlaten.quote:
Nou, nee.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wie een succesvolle RLS wil produceren moet zijn geweten achterlaten.
Misschien als er alleen gewetensloze mensen kijkenquote:Op woensdag 25 november 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laat ze dan vooral puzzelen en verkleedpartijtjes houden, dan ben je binnen no-time je kijkers kwijt.quote:
Tijd voor een carrière switch?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er is ook nog een tussenweg toch?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laat ze dan vooral puzzelen en verkleedpartijtjes houden, dan ben je binnen no-time je kijkers kwijt.
Las eerder dat er 18.000 kijkers per dag waren.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:29 schreef Gert het volgende:
Maar toch hè: 1800 betalende kijkers naar TBO1..
Dat is/was aan de producent...quote:Op woensdag 25 november 2009 13:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laat ze dan vooral puzzelen en verkleedpartijtjes houden, dan ben je binnen no-time je kijkers kwijt.
Een RLS die geen 24/7 te volgen is, is bij voorbaat al mislukt. Dat 24 uur een vlieg op de muur zijn is juist de belangrijkste USP van een RLS.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:48 schreef sunny16947 het volgende:
TBO2 zou volgens mij geïntegreerd worden in SV. In mijn optiek is dat, dat je niet 24/7 TBO volgt. Waar blijven dan de 24/7 uitzendingen/programma's van SV? Dus alleen bepaalde dagdelen waarin de spellen te volgen zijn. Te beginnen met stenen stapelen (zoals in ER) koppels door loting tegen elkaar. Winnaars weer tegen elkaar, daar is wel een uur mee te vullen.
De producent wil ons geld hebben. Dan moet ie wel een beetje in ons straatje lullen.quote:
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 25 november 2009 13:59 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Las eerder dat er 18.000 kijkers per dag waren.
De stream is 350.000 keer aangeklikt.
150.000 bezoekers per maand
weet je dat zeker, ook dan vreemd, want dan komt er minder geld binnen denk ik, waarom niet gewoon betaalde streams???quote:
Omdat de meeste mensen niet willen betalen waarschijnlijk?quote:Op woensdag 25 november 2009 14:15 schreef Toverheks het volgende:
[..]
weet je dat zeker, ook dan vreemd, want dan komt er minder geld binnen denk ik, waarom niet gewoon betaalde streams???
die zullen dan ook niet vooraf al zomaar willen betalen lijkt mequote:Op woensdag 25 november 2009 14:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen niet willen betalen waarschijnlijk?
Nee, dat was mijn punt ook.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:19 schreef gomi het volgende:
[..]
die zullen dan ook niet vooraf al zomaar willen betalen lijkt me
Niet als het gratis ook kan, lijkt mequote:Op woensdag 25 november 2009 14:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Hangt van de doelgroep af, als je gaat voor de onderkant van de maatschappij is die kans inderdaad groot.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Wie een oorlog wil produceren moet zijn geweten achterlaten.quote:Op woensdag 25 november 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:
Zet mij maar eens met Huub in die bunkerquote:Op woensdag 25 november 2009 14:00 schreef MeraViglioSa het volgende:
Maanvis doet gewoon mee aan TBO2.![]()
Dan komen de vurig gewenste kamervragen en daarmee de betalende streamers vanzelf
quote:Op woensdag 25 november 2009 13:59 schreef tuinfluiter het volgende:
Las eerder dat er 18.000 kijkers per dag waren.
De stream is 350.000 keer aangeklikt.
150.000 bezoekers per maand
Snap je vraag niet.quote:
Dat beveiligen van de streams is juist verschrikkelijk duur, dan zal er echt het dubbele op tafel moeten komen.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:27 schreef Toverheks het volgende:
nou, ik ben van mening, dat als je graag streams wilt er ook iets voor wilt betalen, daarom vind ik het onzin om ze gratis op het net te gooien, er moeten toch ergens inkomsten vandaan komen en ben best bereid voor de streams 2 euro extra (ik doe een gooi) neer te tellen, dat gratis is helemaal niks, want omdat TBO1 niet echt van de grond kwam zullen er veel mensen denken ach is gratis ik kijk af en toe.
Doe je het als betalende stream, en maak je er goed reklame over en zet er een leuke groep mensen in die *prettig* zijn om te volgen dan gaat het van mond tot mond en dan betalen de meeste ook wel om toch mee te kunnen *genieten*
Zoveel waren het er echt nietquote:
Gezond verstandquote:
oke, zonde want dan had er ook geld in het laadje gekomen, ik betaal gewoon en ga niet gratis kijken, vind heb ook genoten van TBO1 al was het meer bagger enzo maar toch, gun ze een nieuwe start.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:31 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Dat beveiligen van de streams is juist verschrikkelijk duur, dan zal er echt het dubbele op tafel moeten komen.
Wat HiDiHo zegt, een betaalde stream goed beveiligen is reteduur (sterker nog, een goede stream an sich kost al ontzettend veel). En reclame maken kost ook bakken geld als je het goed wilt doen.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:27 schreef Toverheks het volgende:
nou, ik ben van mening, dat als je graag streams wilt er ook iets voor wilt betalen, daarom vind ik het onzin om ze gratis op het net te gooien, er moeten toch ergens inkomsten vandaan komen en ben best bereid voor de streams 2 euro extra (ik doe een gooi) neer te tellen, dat gratis is helemaal niks, want omdat TBO1 niet echt van de grond kwam zullen er veel mensen denken ach is gratis ik kijk af en toe.
Doe je het als betalende stream, en maak je er goed reklame over en zet er een leuke groep mensen in die *prettig* zijn om te volgen dan gaat het van mond tot mond en dan betalen de meeste ook wel om toch mee te kunnen *genieten*
Ik heb voor 1 ook betaald, maar of ik het weer zou doen???quote:Op woensdag 25 november 2009 14:37 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oke, zonde want dan had er ook geld in het laadje gekomen, ik betaal gewoon en ga niet gratis kijken, vind heb ook genoten van TBO1 al was het meer bagger enzo maar toch, gun ze een nieuwe start.
TBO is Bràm z'n ding he.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:43 schreef Maanvis het volgende:
Ik vraag me wel af wat Danny hiervan vindt. Eerst heeft ie keiveel gesponsord en zelfs nog zaken kwijtgescholden, en nu is alles op en komen Vlem en Bram hier weer schooien.
Nou ja, misschien was het dan een schatting, weet het verder ook niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:34 schreef HiDiHo het volgende:
Gezond verstand
En een klein beetje ervaring met aantallen gebruikers.
Gertje sprak over Bram én Vlem.quote:
Het is Bram z'n ding. Vlem biedt alleen de locatie. In die zin zijn ze een team jaquote:
Ik denk dat dat allemaal maximalen zijn, er zal vast weleens 18000 bezoekers op een dag geweest zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:49 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Nou ja, misschien was het dan een schatting, weet het verder ook niet.
• De stats
Cijfers: 18.000 kijkers per dag. De stream is 350.000 keer aangeklikt. 48.000 bezoekers
per week. 150.000 per maand. Minuten op de site: 740, aantal pagina’s gemiddeld 6,5.
27 vrijwilligers.
Het is Bram z'n ding en Johan faciliteert. Eventueel. Als er genoeg poet op tafel komt.quote:
En dan nog wat: Die Pa, heb ik nog gesproken, is toch megarijk? Waarom investeert die niet wat!?quote:Op woensdag 25 november 2009 14:50 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Het is Bram z'n ding. Vlem biedt alleen de locatie.
Misschien omdat ie er dan wat mee wilt verdienenquote:Op woensdag 25 november 2009 14:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En dan nog wat: Die Pa, heb ik nog gesproken, is toch megarijk? Waarom investeert die niet wat!?
Niets mis mee, toch? Pa het geld. Brammetje en Vlemmetje de eer?quote:Op woensdag 25 november 2009 14:53 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Misschien omdat ie er dan wat mee wilt verdienen
Johan vertelde in de SBS-youtube dat hij ook bunkerbouwer is .quote:Op woensdag 25 november 2009 14:50 schreef MeraViglioSa het volgende:
Het is Bram z'n ding. Vlem biedt alleen de locatie.
Hij gaat errr met de póet vandoooorrrrj!quote:Op woensdag 25 november 2009 14:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is Bram z'n ding en Johan faciliteert. Eventueel. Als er genoeg poet op tafel komt.
Ja, maar de Bunker onder PS2 is geen echte bunker hoorquote:Op woensdag 25 november 2009 14:55 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Zag in de SBS-youtube dat Johan ook bunkerbouwer is .
jij ook altijd met je grote mond!!!quote:Op woensdag 25 november 2009 14:59 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ja, maar de Bunker onder PS2 is geen echte bunker hoor
Misschien is hij het zat om bij zijn kinderen in al die mislukkende projectjes te investeren en weer geld kwijt te raken. Dan blijf je niet rijk.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En dan nog wat: Die Pa, heb ik nog gesproken, is toch megarijk? Waarom investeert die niet wat!?
quote:Vraag: Zou jij een vrijwillige bijdrage over hebben voor TBO2 ?
ja 11 (13.3%)
nee 72 (86.7%)
Totaal aantal stemmen: 83
Ten dode opgescrheven dus.quote:
Bovendien is zo'n stemming denk ik nogal negatief beïnvloed door het feit dat de vorige TBO een vette connectie had met FOK! Die connectie is er met deze beoogde opzet beslist niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat hangt er vanaf hoe hoog de bijdrage is van die 13 procent ja stemmers
Sly had in het topic al duidelijk vermeld dat TBO2 niet exclusief met FOK! ging samenwerken.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Bovendien is zo'n stemming denk ik nogal negatief beïnvloed door het feit dat de vorige TBO een vette connectie had met FOK! Die connectie is er met deze beoogde opzet beslist niet.
Wat let je.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:57 schreef MeraViglioSa het volgende:
Misschien een goed idee Gert om ook een poll te plaatsen, is wat makkelijker stemmen voor mensen en geeft direct overzicht.
Mera, bij Vol kan je onderaan de topic invoer pagina (je kan je tekst nu nog wel wijzigen) een poll aanmaken.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:57 schreef MeraViglioSa het volgende:
Misschien een goed idee Gert om ook een poll te plaatsen, is wat makkelijker stemmen voor mensen en geeft direct overzicht.
Jaaa ja. En als je dan betaald hebt is het ineens weer FOK! voor en FOK! na!quote:Op woensdag 25 november 2009 17:56 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Sly had in het topic al duidelijk vermeld dat TBO2 niet exclusief met FOK! ging samenwerken.
Oh, had ik niet gezien, thanks.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Mera, bij Vol kan je onderaan de topic invoer pagina (je kan je tekst nu nog wel wijzigen) een poll aanmaken.
Als je dat nog effe doet zal ik even een melding maken in de topics vanwaar uit je stemmen kan verwachten
Hij quotte wat Bram tegen hem had gezegd vanmorgen aan de telefoon.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:15 schreef Gert het volgende:
[..]
Jaaa ja. En als je dan betaald hebt is het ineens weer FOK! voor en FOK! na!
Uh... ja dat kan prima.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Oh, had ik niet gezien, thanks.![]()
[..]
Hij quotte wat Bram tegen hem had gezegd vanmorgen aan de telefoon.
Hij pakte hem niet (error - moet titel opgeven maar dat veld is niet bewerkbaarquote:Op woensdag 25 november 2009 18:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Mera, bij Vol kan je onderaan de topic invoer pagina (je kan je tekst nu nog wel wijzigen) een poll aanmaken.
Als je dat nog effe doet zal ik even een melding maken in de topics vanwaar uit je stemmen kan verwachten
Wil je hem ff in de OP zetten dan?quote:
Ik zag het, ik heb de mededeling dat ie er staat hier en daar gedropt. Maar reken maar op een uitslag ala Nowlivequote:Op woensdag 25 november 2009 18:23 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Hij pakte hem niet (error - moet titel opgeven maar dat veld is niet bewerkbaar) dus heb het topic ff opnieuw geplaatst met poll.
Denk het ook ja.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zag het, ik heb de mededeling dat ie er staat hier en daar gedropt. Maar reken maar op een uitslag ala Nowlive
Dat is in de regel gewoon een optie voor subtiele nee-stemmers ...quote:Op woensdag 25 november 2009 19:02 schreef liesje1979 het volgende:
Ik mis de optie: "Ik weet het nog niet", in de poll.
Jullie Hoogezanders ook altijd met jullie 'ik weet het nietquote:Op woensdag 25 november 2009 19:02 schreef liesje1979 het volgende:
Ik mis de optie: "Ik weet het nog niet", in de poll.
of de niet-stemmerquote:Op woensdag 25 november 2009 19:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is in de regel gewoon een optie voor subtiele nee-stemmers ...
Tja, moet toch een manier zien te vinden om de opinie te peilen, en dan is dit de gemakkelijkste denk ik.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:09 schreef Peter6000 het volgende:
Bij de vorige editie hebben 1800 mensen betaald, waarvan er maar een klein deel actief waren op fora.
Dus eigenlijk zegt zo`n POLL niks.
Ik zie het meer als iets ondersteunends voor mensen die TBO niks vinden, en er graag een negatieve sfeer over willen creëren (soms vanuit persoonlijke rancune).
Is dat Hoogezands?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jullie Hoogezanders ook altijd met jullie 'ik weet het niet'
Zouden daar nog veel mensen op kijken?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
Misschien dat Bram beter een poll op zijn website kan plaatsen dan trouwens.
Zolang we maar niet vergeten dat het de opinie van circa 10 procent van de kijkers is.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Tja, moet toch een manier zien te vinden om de opinie te peilen, en dan is dit de gemakkelijkste denk ik.![]()
Nou, je kunt de hele populatie ook niet bereiken om een tientje te vragen denk ik. Want daar mag je volgens mij de registratiegegevens van de betalers van TBO1 niet voor misbruiken.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:17 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Zolang we maar niet vergeten dat het de opinie van circa 10 procent van de kijkers is.
Dat hoeft absoluut niet representatief te zijn voor de hele populatie.
Zo je weet wel heel erg goed te vertellen wat Bram vooral niet mag doen.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nou, je kunt de hele populatie ook niet bereiken om een tientje te vragen denk ik. Want daar mag je volgens mij de registratiegegevens van de betalers van TBO1 niet voor misbruiken.
Dus, je bent afhankelijk van wat de mensen op de fora vernemen. En dan heb je met de polls op fora dus wel degelijk voor een groot deel de groep potentiële donateurs te pakken.![]()
In mijn logica dan he.![]()
Ik zet er niet voor niets volgens mij bij. Ik denk dat de privacywet zo werkt namelijk. Tenzij we met z'n allen de kleine lettertjes niet gelezen hebben en derhalve onwetend toestemming hebben gegeven hiervoor.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:23 schreef Dementor het volgende:
[..]
Zo je weet wel heel erg goed te vertellen wat Bram vooral niet mag doen.
In mijn logica dus niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nou, je kunt de hele populatie ook niet bereiken om een tientje te vragen denk ik. Want daar mag je volgens mij de registratiegegevens van de betalers van TBO1 niet voor misbruiken.
Dus, je bent afhankelijk van wat de mensen op de fora vernemen. En dan heb je met de polls op fora dus wel degelijk voor een groot deel de groep potentiële donateurs te pakken.![]()
In mijn logica dan he.![]()
Zou goed kunnen.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:24 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik zet er niet voor niets volgens mij bij. Ik denk dat de privacywet zo werkt namelijk. Tenzij we met z'n allen de kleine lettertjes niet gelezen hebben en derhalve onwetend toestemming hebben gegeven hiervoor.
Mwah het aantal betalende kijkers lag hoger dan het aantal leden dat in RLS fora post.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:25 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
In mijn logica dus niet.
Ik denk dat de totale populatie een heel andere is, dan degene die op fora actief zijn.
Maar goed, ik val in herhaling, en ik kan het verder toch niet bewijzen.
Ik verwacht inderdaad vandaag of morgen een mail in m'n box met het verzoek.quote:
Dat zou SV natuurlijk nooit doen.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:26 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik verwacht inderdaad vandaag of morgen een mail in m'n box met het verzoek.
quote:Op woensdag 25 november 2009 19:25 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
In mijn logica dus niet.
Ik denk dat de totale populatie een heel andere is, dan degene die op fora actief zijn.
Maar goed, ik val in herhaling, en ik kan het verder toch niet bewijzen.
Okee, maar hoe wil je de rest bereiken dan? Met de vraag of ze het zouden doen, danwel het daadwerkelijke verzoek?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:26 schreef Dementor het volgende:
[..]
Mwah het aantal betalende kijkers lag hoger dan het aantal leden dat in RLS fora post.
Dus je hebt wat mij betreft gelijk als je zegt dat polls niet representatief zijn.
Het gaat hier niet om SV toch?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:27 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat zou SV natuurlijk nooit doen.
Eerst maar eens de website aanpassen zodat deze wat vriendelijker oogt, youtube compilaties van TBO erop zetten zodat men kan zien wat men zou kunnen krijgen, varianten op de bunker presenteren en dan toeslaan door op nieuwssites het verhaal in het kort te posten.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:28 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
[..]
Okee, maar hoe wil je de rest bereiken dan? Met de vraag of ze het zouden doen, danwel het daadwerkelijke verzoek?
SV profiteert mee indien EM weer een TBO gaat maken.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:28 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om SV toch?
Feit, maar SV gaat geen mailtjes rondsturen met het verzoek tot donatie.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:31 schreef Dementor het volgende:
[..]
SV profiteert mee indien EM weer een TBO gaat maken.
Nee ik bedoel SV zou nooit om donaties vragen.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Feit, maar SV gaat geen mailtjes rondsturen met het verzoek tot donatie.
Trouwens, denk niet eens dat SV de gegevens in handen krijgt van de registraties van TBO1, hebben ze heul geen recht op. Volgens mij.![]()
Puik plan. Waarom gebeurt dat niet dan? Je spreekt Bram toch regelmatig?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:30 schreef Dementor het volgende:
[..]
Eerst maar eens de website aanpassen zodat deze wat vriendelijker oogt, youtube compilaties van TBO erop zetten zodat men kan zien wat men zou kunnen krijgen, varianten op de bunker presenteren en dan toeslaan door op nieuwssites het verhaal in het kort te posten.
Kortom interesse wekken en dat hoeft echt geen honderden euro's te kosten.
Ik krijg nog regelmatig te horen van mensen dat ze TBO wel kennen ondanks dat de traditionele media er heel weinig aandacht aan heeft besteed.
Ik denk niet dat Johan dat ooit zou doen.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:36 schreef Dementor het volgende:
[..]
Nee ik bedoel SV zou nooit om donaties vragen.
Wel dus, als ze het zouden kunnen.
Ik weet niet waarom hij het niet op deze manier aanpakt, ik zou het op die manier doen.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:36 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Puik plan. Waarom gebeurt dat niet dan? Je spreekt Bram toch regelmatig?
Dat is wat anders. SV zou nooit de streamers om donaties vragen, is wat ik probeer te zeggen.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:37 schreef Dementor het volgende:
[..]
Oh dus ook niet op zoek naar sponsors?
Hoeft ook niet als je zelf niets van plan bent.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:40 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat is wat anders. SV zou nooit de streamers om donaties vragen, is wat ik probeer te zeggen.
Hahahaaaa. Touché.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:41 schreef Dementor het volgende:
[..]
Hoeft ook niet als je zelf niets van plan bent.
Nowlive hoopt gewoon weer op gratis (gejatte) streamsquote:Op woensdag 25 november 2009 19:51 schreef MeraViglioSa het volgende:
Tussenstand van de volstrekt onbetrouwbare polls.
NowLive steekt de 10 euro massaal liever in NowLive radio.
ja 12 (12.1%)
nee 87 (87.9%)
Totaal aantal stemmen: 99
Op GP zijn ze nog niet wakker.
ja 100% [ 2 ]
nee 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 2
En op VOL weten ze het nog niet.
nee 75% [ 12 ]
ja 25% [ 4 ]
Totaal aantal stemmen: 16
Die animo zal er op dit subforum heus wel zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:56 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind het erg zonde dat Gert en Mera nu zo'n actie opzetten zonder dat duidelijk te coördineren met Bram zelf. Bram had met een plan des aanpaks en meer concrete info kunnen komen zodat er nu iig meer animo was om er centen in te stoppen.
maar ook 1800 man?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Die animo zal er op dit subforum heus wel zijn.
Er zeggen er zelfs een paar dat ze het bedrag dat voor de streams betaald diende te worden naar NL stortten.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Nowlive hoopt gewoon weer op gratis (gejatte) streams
Ik tel in de posts 14 voor en 7 tegen.quote:Heb je hier al geteld hoeveel mensen aangeven te willen betalen? Volgens mij toch al een handjevol.
Hé, ho, ik zet helemaal niets op. Ik zet alleen wat polls neer om de meningen een beetje handig samen te vatten. Ik ga ervan uit dat de hele 'actie' (die er helemaal nog niet is, het is een opiniepeiling for god's sake) uit Bram's hoofd komt en hij Gert gevraagd heeft dat te peilen hier op FOK!.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:56 schreef Maanvis het volgende:
Ik vind het erg zonde dat Gert en Mera nu zo'n actie opzetten zonder dat duidelijk te coördineren met Bram zelf. Bram had met een plan des aanpaks en meer concrete info kunnen komen zodat er nu iig meer animo was om er centen in te stoppen.
Dat komt vast wel als hij de collecte daadwerkelijk doorzet.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:24 schreef Maanvis het volgende:
Sorry, ik dacht dat het zonder bram's weten om was gebeurd aangezien er geen plan des aanpaks stond (wat je wel verwacht bij een bedelpoging)
Ik kan wel enorm met mijn neus kijken, maar staat er hier ook ergens een poll hierover dan? Verder maak ik me niet zoveel zorgen, ik denk dat er best veel mensen voor zullen willen betalen (maar of dat genoeg is?).quote:Op woensdag 25 november 2009 20:04 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Er zeggen er zelfs een paar dat ze het bedrag dat voor de streams betaald diende te worden naar NL stortten.![]()
[..]
Ik tel in de posts 14 voor en 7 tegen.
Maar we weten niet wie daarvan gestemd heeft op de poll natuurlijk, dus dat kunnen we niet bij de pollresultaten optellen.
tbh denk ik dat je blij mag zijn als je op fok 150 man vindt die wil betalen imo.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan wel enorm met mijn neus kijken, maar staat er hier ook ergens een poll hierover dan? Verder maak ik me niet zoveel zorgen, ik denk dat er best veel mensen voor zullen willen betalen (maar of dat genoeg is?).
Rare Nowlivers
Dat lijkt me al een groot aantal, maar 30 tot 50 moet te doen zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:30 schreef gomi het volgende:
[..]
tbh denk ik dat je blij mag zijn als je op fok 150 man vindt die wil betalen imo.
oh dat moet wel lukken idd, maar dat zijn er dan nog 1750 te kort.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lijkt me al een groot aantal, maar 30 tot 50 moet te doen zijn.
Gelijk heeft ie.quote:
quote:Op woensdag 25 november 2009 20:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan wel enorm met mijn neus kijken, maar staat er hier ook ergens een poll hierover dan?
Helemaal over het hoofd gezien dus, dankjewel. Ja gestemd.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Gelijk heeft ie.![]()
[..]
[RLS CRAVING] Zou jij TBO2 met een tientje willen sponsoren?
quote:Op woensdag 25 november 2009 19:56 schreef Maanvis het volgende:
Sly, die had toch een IP-ban op FOK?quote:
Staat ook in de OP nu.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Gelijk heeft ie.![]()
[..]
[RLS CRAVING] Zou jij TBO2 met een tientje willen sponsoren?
Dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lijkt me al een groot aantal, maar 30 tot 50 moet te doen zijn.
Precies, het begin is erquote:Op vrijdag 27 november 2009 12:43 schreef Gert het volgende:
Toch alweer 190 euro bij elkaar. Laat stáán als we dit aan de grote klok gaan hangen.![]()
Als dat zo is dan kunnen we TBO naar het graf dragen. Dan komt het nooit!quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:11 schreef Peter6000 het volgende:
Ik denk dat ze besloten hebben het zonder jouw tientje te doen, Maanvis.
En dat je pas mee mag praten over een plan van aanpak als je minimaal 5000 euro stort.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:37 schreef Maanvis het volgende:
Ik had inmiddels wel het plan van aanpak verwacht. Hoe staat het daarmee, Gert?
Zo is dat, inleveren en muil houden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:14 schreef Dementor het volgende:
[..]
Flikker op man, we willen alleen je geld.
Je hebt het drie keer over B en B, wanneer ik het goed heb begrepen zijn B en B geen bedrijf.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:09 schreef akveor het volgende:
De vorige TBO heb ik er zo'n 150 euro tegenaan geknalt dus een tientje op voorhand kunnen ze wat mij betreft zo krijgen. Dat is me een maand heerlijk ergeren meer dan waard.
Maar ik vraag me wel of B en B wel een TBO II willen. Kan nu niet bepaalt zeggen dat het enthousiasme van hun kan overweldigend op mij overkomt.
Wat ik me ook afvraag hoe kom je op die ¤20.000,- en wat kunnen B en B daar dan wel voor leveren? Dat bedrag lijkt me zo laag dat dit nooit de drempel kan zijn van wel of geen TBO II. Als die dat bedrag niet door Enjoy media zelf binnen gehengeld kan worden dan vraag ik me ernstig af wat voor creatieve breinen daar aan het roer staan.
Er zijn plannen te over maar als B en B geen enthousiasme tonen op Fok voor enig voorstel van wie dan ook dan heb ik er zelf geen trek in m'n ideeën hier verder te ventileren.
Ah okay... heb ik altijd gedacht dat TBO beider kindje was.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:30 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Je hebt het drie keer over B en B, wanneer ik het goed heb begrepen zijn B en B geen bedrijf.
Is Enjoy Media het bedrijf van Bram en The Bunker Online zijn ding.
Bart doet nu andere dingen in het onderwijs enzo.
Zelfs geen plan van aanpak. Of Gert houdt het achter.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:47 schreef akveor het volgende:
[..]
Ah okay... heb ik altijd gedacht dat TBO beider kindje was.
Blijft staan dat ik vanaf die kant weinig enthousiasme bemerk.
De kosten voor een goede stream en het verbruik (electriciteit, voedsel, water etc) liggen nu eenmaal zo hoog.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:09 schreef akveor het volgende:
De vorige TBO heb ik er zo'n 150 euro tegenaan geknalt dus een tientje op voorhand kunnen ze wat mij betreft zo krijgen. Dat is me een maand heerlijk ergeren meer dan waard.
Maar ik vraag me wel of B en B wel een TBO II willen. Kan nu niet bepaalt zeggen dat het enthousiasme van hun kan overweldigend op mij overkomt.
Wat ik me ook afvraag hoe kom je op die ¤20.000,- en wat kunnen B en B daar dan wel voor leveren? Dat bedrag lijkt me zo laag dat dit nooit de drempel kan zijn van wel of geen TBO II. Als die dat bedrag niet door Enjoy media zelf binnen gehengeld kan worden dan vraag ik me ernstig af wat voor creatieve breinen daar aan het roer staan.
Er zijn plannen te over maar als B en B geen enthousiasme tonen op Fok voor enig voorstel van wie dan ook dan heb ik er zelf geen trek in m'n ideeën hier verder te ventileren.
Als je die kelder een paar keer 40 cm onder water zet gaat dat wel in de papieren lopen hoor.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:58 schreef Maanvis het volgende:
20000E daar kun je veel water en electriciteit van kopen,
Ik heb ideeën genoeg. Ook om genoeg kleine en grote sponsors binnen te halen. Heb het op papier gezet. Maar ik voel me niet meer geroepen dit allemaal op een forum te spuwen zonder enige vorm van feedback. Het is mijn gevoel dat me zegt dat het beter is mijn ideeën hier niet te plaatsen zodat Enjoy Media die ideeën zomaar kan 'jatten' en dat dan hun concept gaan noemen. Fok lijkt me niet de gratis denktank voor Bram. Dan nog zou ik liever een plan uitwerken met een paar mensen en dat concept zelf aanbieden aan Vlemmix.quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:59 schreef Gert het volgende:
Wat Tuifluiter zegt klopt.
En Akveor: in de loop van de volgende week stuurt Bram een brief naar diverse fora die interesse hebben in RLS. Daarin zal worden verteld hoe die kijkers-sponsoring eruit moet gaan zien, welk bedrag er nodig is en waar dat aan besteed gaat worden.
KNIP.
Maar als je daar ideëen voor hebt: gooi ze op tafel! Wie weet zit er dan binnenkort weer een maandje kapot ergeren in.
Als je concrete mogelijkheden ziet om er iets groots/groters van te maken, mail Bram dan eens.quote:Op zaterdag 28 november 2009 01:24 schreef akveor het volgende:
[..]
Ik heb ideeën genoeg. Ook om genoeg kleine en grote sponsors binnen te halen. Heb het op papier gezet. Maar ik voel me niet meer geroepen dit allemaal op een forum te spuwen zonder enige vorm van feedback. Het is mijn gevoel dat me zegt dat het beter is mijn ideeën hier niet te plaatsen zodat Enjoy Media die ideeën zomaar kan 'jatten' en dat dan hun concept gaan noemen. Fok lijkt me niet de gratis denktank voor Bram. Dan nog zou ik liever een plan uitwerken met een paar mensen en dat concept zelf aanbieden aan Vlemmix.
Ben overigens wel benieuwd naar zijn brief. Maar blijf het jammer vinden dat ie voor het (iets te) kleinschalige gaat terwijl hij, in mijn ogen, er een geweldig concept van kan maken zelfs met een minimale investering van zijn kant.
Ik zie niet in waarom akveor Bram nodig heeft.quote:Op zaterdag 28 november 2009 02:00 schreef Gert het volgende:
[..]
Als je concrete mogelijkheden ziet om er iets groots/groters van te maken, mail Bram dan eens.
Er zijn vast wel constructies denkbaar waarbij je ideéen niet slechts 'gejat' worden, maar waarbij je loon naar werken krijgt.
1800 betalende kijkers? Plus nog eens een veelvoud die gratis (volgens Bart criminele kijkers) meekeken, Dus TBO1 had een bereik van nog geen 5000 belangstellenden?quote:Op zaterdag 28 november 2009 00:59 schreef Gert het volgende:
Maar ik heb het nog expliciet gevraagd, en er waren echt 1800 betalende TBO1-kijkers, en een veelvoud daarvan keek gratis mee.
Eerder in dit topic werd al vermeld dat TBO van Bram / Enjoy Media is en dat Johan slechts faciliteert.quote:Op zondag 29 november 2009 17:10 schreef Stefan het volgende:
Overigens, Johan V heeft voor SV al laten weten niks te zien in fora en FOK! en nu moeten wij ineens gaan meehelpen voor iets dat ze zelf niet eens rond kunnen krijgen financieel. Laat die droom varen.
Bovendien lagen alle scripts en programma's voor SV toch al klaar?
Eerder in dit topic werd al vermeld dat er 18.000 unieke IP-adressen zijn geregistreerd van streamkijkers.quote:Op zondag 29 november 2009 17:14 schreef Stefan het volgende:
[..]
1800 betalende kijkers? Plus nog eens een veelvoud die gratis (volgens Bart criminele kijkers) meekeken, Dus TBO1 had een bereik van nog geen 5000 belangstellenden?
Ja. Het idee is van Bram. Maar de bunker, de camera's, de streams, de inboedel, afschrijving en de techniek is van Johan. Dus waar wij aan mee (kunnen) gaan betalen is de rekening aan Johan die dit keer er geen geld meer in gaat stoppen. En een harde eis van Johan is dat er GRATIS streams komen voor iedereen.quote:Op zondag 29 november 2009 17:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Eerder in dit topic werd al vermeld dat TBO van Bram / Enjoy Media is en dat Johan slechts faciliteert.
Haha, hoe weet je dat zo zeker?quote:Op zondag 29 november 2009 20:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja. Het idee is van Bram. Maar de bunker, de camera's, de streams, de inboedel, afschrijving en de techniek is van Johan.
Klopt, 20k is een begin.quote:Dus waar wij aan mee (kunnen) gaan betalen is de rekening aan Johan die dit keer er geen geld meer in gaat stoppen. En een harde eis van Johan is dat er GRATIS streams komen voor iedereen.
Maar als die 20k er is voor Johan moet er nog een crew en een prijzenpot komen. En dingen als catering enzo.
Welk gedeelte, het intelectuele eigendom of de rest?quote:
De inboedel, dus alles wat daar staat aan apparatuur.quote:Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Welk gedeelte, het intelectuele eigendom of de rest?
Dat heeft Johan mij deze zomer een aantal keer verteld. Alles wat er is is van Johan en Johan heeft flink verlies geleden op TBO1 en een harde eis was: financieel plaatje rond + gratis streams.quote:Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Dementor het volgende:
[..]
De inboedel, dus alles wat daar staat aan apparatuur.
Nou ik hoor hele andere verhalen, wat daar staat is niet allemaal van hem.quote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat heeft Johan mij deze zomer een aantal keer verteld. Alles wat er is is van Johan en Johan heeft flink verlies geleden op TBO1 en een harde eis was: financieel plaatje rond + gratis streams.
Maar die eisen kunnen inmiddels anders zijn natuurlijk, bij Johan kan het per dag veranderen.
Het is wat Johan mij heeft verteld, tijdens 2 gelegenheden. Of hij de waarheid sprak weet ik uiteraard niet, een klein maandje geleden loog hij ook tegen me immers.quote:Op zondag 29 november 2009 20:34 schreef Dementor het volgende:
[..]
Nou ik hoor hele andere verhalen, wat daar staat is niet allemaal van hem.
Ik vind het grappig om te horen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is wat Johan mij heeft verteld, tijdens 2 gelegenheden. Of hij de waarheid sprak weet ik uiteraard niet, een klein maandje geleden loog hij ook tegen me immers.
Dat er ook spullen van Bram staan.quote:Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef Stefan het volgende:
Welke verhalen ken jij dan? Niet via Johan neem ik aan dan.
De bedden en de houten kist wellicht, die bij de overstroming volgens Johan onherstelbaar waren beschadigd? Johan vertelde dat hij de camera's had gekocht en dat hij alles heeft betaald voor TBO1.quote:Op zondag 29 november 2009 20:42 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat er ook spullen van Bram staan.
Vreemd, we zullen wel zien hoe het loopt.quote:Op zondag 29 november 2009 20:44 schreef Stefan het volgende:
[..]
De bedden en de houten kist wellicht, die bij de overstroming volgens Johan onherstelbaar waren beschadigd? Johan vertelde dat hij de camera's had gekocht en dat hij alles heeft betaald voor TBO1.
Het boeit mij verder geen zak van wie die spullen zijn. Alleen is het te debiel voor woorden dat er al 8 maanden geen reet gebeurd met de faciliteiten die er zijn. Snap niet dat Johan het hele bunkerinterieur heeft afgebroken en ergens opgeslagen en dan een studio had gebouwd voor diverse gelegenheden, zoals maken van clips, kleine programma's en bedrijfspresentaties. Dit is gewoon kapitaalvernietiging.quote:Op zondag 29 november 2009 20:45 schreef Dementor het volgende:
[..]
Vreemd, we zullen wel zien hoe het loopt.
Ja, mee eens.quote:Op zondag 29 november 2009 20:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het boeit mij verder geen zak van wie die spullen zijn. Alleen is het te debiel voor woorden dat er al 8 maanden geen reet gebeurd met de faciliteiten die er zijn. Snap niet dat Johan het hele bunkerinterieur heeft afgebroken en ergens opgeslagen en dan een studio had gebouwd voor diverse gelegenheden, zoals maken van clips, kleine programma's en bedrijfspresentaties. Dit is gewoon kapitaalvernietiging.
Ik zei van de zomer: je hebt hier geweldige spullen staan, en de ruimte, maak er een multifunctionele studio van en verhuur het aan bedrijven. En organiseer leuke kleine weekendjes die leuk zijn voor streams.quote:Op zondag 29 november 2009 20:48 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja, mee eens.
Riep ik al maanden geleden.
Maar goed je moet wel durven...
Ach man dat is al zo vaak geroepen, nu maar afwachten of men er iets mee doet.quote:Op zondag 29 november 2009 20:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik zei van de zomer: je hebt hier geweldige spullen staan, en de ruimte, maak er een multifunctionele studio van en verhuur het aan bedrijven. En organiseer leuke kleine weekendjes die leuk zijn voor streams.
Ik zou er niet eens tijd voor hebben (gelukkig werk gevonden).quote:Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Stefan het volgende:
Overigens denk ik dat Bram en Johan een redelijk probleem hebben omdat alle medewerkers van TBO1 ook nu weer geacht worden gratis te werken. Ik heb het idee dat ze iets te slordig zijn omgegaan met de vrijwilligers, aangezien de die-hards zoals jij, CC en Bob al hebben aangegeven te zullen afhaken. Goed personeel moet je belonen, hoe dan ook.
Helemaal gratis? Van wie heb je die info?quote:Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Stefan het volgende:
Overigens denk ik dat Bram en Johan een redelijk probleem hebben omdat alle medewerkers van TBO1 ook nu weer geacht worden gratis te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |