abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 24 november 2009 @ 23:57:24 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_74978721

Stel dat TBO2 * doorgang zou kunnen vinden als er van tevoren genoeg startkapitaal vrijkomt van kijkers.
En stel dat het in de volgende vorm zou worden gegoten: als een bepaald bedrag wordt gehaald dat nodig is om quitte te spelen, gaat TBO2 van start, wordt dat bedrag binnen een bepaalde periode niét gehaald dan krijg je je geld terug.

• Zou je hiervoor voelen?
  • Is het reëel c.q haalbaar?
  • Of zie jij betere manieren om fondsen te werven?

Wat betreft dat haalbare: er waren 1800 abonnees op de TBO-streams. Als die (minimaal) een tientje storten, kan TBO2 doorgang vinden.

* Voor verdwaalde FOK!-users: TBO staat voor The Bunker Online, een "internet only" reality-soap die in april van dit jaar middels een livestream werd uitgezonden. http://www.thebunkeronline.tv/

-edit- poll van MeraVigliosa:

Poll: Zou jij TBO2 met een tientje willen sponsoren?
  • ja
  • nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 12% gewijzigd door Gert op 25-11-2009 20:57:28 ]
  • "Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 00:09:30 #2
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74979213
    Nou dat loopt storm hier, die 20K komen wel bij elkaar.
    "Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
      woensdag 25 november 2009 @ 00:13:16 #3
    173736 sunny16947
    het kan altijd erger
    pi_74979338
    Ik zit niet te wachten op TBO2. Dus nee.
    host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
    Snooker is top!!!
      woensdag 25 november 2009 @ 00:15:04 #4
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74979396
    Zou je hiervoor voelen?
    Momenteel niet. Ik heb het idee dat er te weinig is gedaan met de kritieken die her en der zijn gegeven door users. Er was wel vanalles met danny en iteejer besproken maar daar is niet voldoende van naar buiten gekomen. Er ligt ook geen duidelijk plan van aanpak klaar over TBO2. Tenminste, dat plan van aanpak is mij niet bekend. TBO was niet alleen vervelend in het opzicht van dat er niet voldoende naar ons werd geluisterd, het was ook niet leuk genoeg om naar te kijken.

Is het reëel c.q haalbaar?
    Ik kan niet in de hoofden van andere sponsors etc kijken, maar ik denk dat die ook een fatsoenlijk document willen wat het vertrouwen wekt.

Of zie jij betere manieren om fondsen te werven?
    Zorg eerst dat er iets fatsoenlijks klaar ligt waaruit blijkt dat TBO2 de moeite waard is.
    Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
    Een gedicht over Maanvis
    Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
    pi_74979404
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:13 schreef sunny16947 het volgende:
    Ik zit niet te wachten op TBO2. Dus nee.
    TBO2 ? Graag
    Dienst Justitiële Inrichtingen ?
    pi_74979424
    Nee, maar waar ik wel voor zou voelen is aandeelhouder worden voor bijvoorbeeld één of meer aandelen van ¤ 100,- per stuk.

Maar dan nog, er zou een goed ondernemingsplan onder moeten liggen en er zouden professionele medewerkers moeten zijn. Dat is nu geenszins het geval. Misschien dat op onderdelen medewerkers kwaliteiten bezitten, maar voor bijvoorbeeld marketing zie ik daar niemand die het geheel op sleeptouw kan nemen en kan vermarkten.
    pi_74979577
    Voor 20K kun je niet op een professionele manier een rls maken. Dus nee, laat maar.
    pi_74979674
    Ik zou er zelf wel voor voelen, maar ik ben bevooroordeeld.
    Denk dat de gemiddelde streamer daar echt geen zin in heeft.
    Dus nee, denk niet dat het reëel is. En ook niet haalbaar omdat je niet genoeg mensen kunt bereiken om een tientje te vragen, zonder te investeren in publiciteit daarover. En gezien deze actie denk ik niet dat daar budget voor is.

En ik zou mijn kritiek op het idee nu moeten onderbouwen met een goed ander idee, maar ik weet het ook niet.

Ik denk dat je eerst moet investeren in publiciteit, doen alsof het héél wat is. Als je dan aan kunt tonen dat er een grote doelgroep is gegenereerd, kun je bij sponsors aankomen met een goed verhaal en is het plaatje rond. Maar zonder investering geld genereren? Als ik wist hoe dat moest woonde ik niet in een huurhuisje.

Als het geen geld is dat je kunt investeren, kom je misschien met heel erg veel lobbyen ook een eind. Maar dat kost tijd, en ik denk niet dat je de streamers zo lang warm kunt houden. Als het vijfde groepje enthousiast is gemaakt, haakt het eerste groepje alweer af door te lang wachten.

Ik hoop voor Bram dat er hier ergens een genius zit die met het verlossende plan komt.
    Want ik wil wel heul graag weer TBO kijken!

[ Bericht 4% gewijzigd door MeraViglioSa op 25-11-2009 00:28:41 ]
    Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 00:34:42 #9
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74979815
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:19 schreef Scrutinizer het volgende:
    Voor 20K kun je niet op een professionele manier een rls maken. Dus nee, laat maar.
    Die 20K is om TBO2 te starten. Daarna zou er nog geld gegenereerd moeten worden uit credits-verkoop.
    Maar voor 20K zouden producent en fascilitator (respectievelijk Enjoy Media en Johan Vlemmix) het aandurven om een deel 2 te beginnen.
    "Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
      woensdag 25 november 2009 @ 00:35:54 #10
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74979845
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:34 schreef Gert het volgende:

[..]

Die 20K is om de boel in gang te zetten. Daarna zou er nog geld gegenereerd moeten worden uit credits-verkoop.
    Maar voor 20K zouden producent en fascilitator (respectievelijk Enjoy Media en Johan Vlemmix) het aandurven om een deel 2 te beginnen.
    Dan moeten ze gewoon voor een goed plan van aanpak zorgen. Zorgen dat er iets klaarligt waaruit blijkt dat het niet hetzelfde debacle wordt als TBO1.
    Een gedicht over Maanvis
    Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
    pi_74979955
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan moeten ze gewoon voor een goed plan van aanpak zorgen. Zorgen dat er iets klaarligt waaruit blijkt dat het niet hetzelfde debacle wordt als TBO1.
    Óf heel goed kunnen teasen en daarmee een nieuw publiek weten te bereiken.
    Want je gaat zelf toch ook met plezier naar de bios als je een teaser hebt gezien die je bevalt, zonder de precieze verhaallijn eerst te weten?
    Als je een heel nieuwe groep potentiële kijkers kunt bereiken die niets of weinig weten over TBO1 moet het lukken.
    Maar dan komt het verhaal investeren in publiciteit weer kijken. Want hier op FOK! denk ik niet dat er veel mensen bereid gaan zijn om te betalen, na alle heisa met TBO1.

Trouwens, nieuwe gebruikers zullen waarschijnlijk ook niet zo happig zijn op betalen voor een internet stream. In tegenstelling tot een bioscoopfilm (groot scherm, avondje uit) en een DVD (relaxed op de bank, al dan niet met gezelligheid om je heen), waar mensen wél voor betalen, denk ik dat je met een internet show weinig donaties krijgt, omdat er op internet reeds tálloze films, shows, enzovoort enzovoort gratis te bekijken zijn.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 00:40:07 #12
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74979958
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

OK, dus met een plan van aanpak waaruit blijkt dat er geleerd is van fouten uit het verleden, zou je wel een tientje willen storten?

Persoonlijk zou ik ook wel een tientje willen betalen voor een TBO2 dat nauwelijks beter is dan TBO1. Alles beter dan de kabelgootjes van nu.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 00:41:01 #13
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74979976
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:39 schreef MeraViglioSa het volgende:
    Want hier op FOK! denk ik niet dat er veel mensen bereid gaan zijn om te betalen, na alle heisa met TBO1.
    Die heisa was toch juist heerlijk?
      woensdag 25 november 2009 @ 00:44:01 #14
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74980050
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:40 schreef Gert het volgende:

[..]

OK, dus met een plan van aanpak waaruit blijkt dat er geleerd is van fouten uit het verleden, zou je wel een tientje willen storten?
    Precies, en ik denk dat dat ook andere sponsoren aantrekt.
    Een gedicht over Maanvis
    pi_74980056
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:34 schreef Gert het volgende:

[..]
    Geeft dat al niet aan dat ze zelf niet overtuigd zijn van het eigen product? Als je ondernemer bent, je heilig overtuigd bent van wat je maakt, dan ga je er toch voor en loop je dat ondernemersrisico? Alles met in je achterhoofd dat je er in ieder geval het meeste geld er weer uit haalt en met de doelstelling dat je er aan gaat verdienen!
    pi_74980218
    Duidelijk plan van aanpak zou zeker donaties stimuleren, zeker uit de hoek van oud-TBO1-kijkers.
    MITS eerst bewezen is dat men zich aan dat plan houdt. Door bijvoorbeeld een heel nieuwe website online te zetten, platform, een goeie teaser, duidelijke uitleg over spel elementen etc.
    Maargoed, daar gaan we weer met investering voor een goede website.
      woensdag 25 november 2009 @ 00:51:39 #17
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74980254
    Kijk, Mera weet dingen, Die komt dat huurhuisje vast nog wel eens uit .
    Een gedicht over Maanvis
    pi_74980256
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:44 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Geeft dat al niet aan dat ze zelf niet overtuigd zijn van het eigen product? Als je ondernemer bent, je heilig overtuigd bent van wat je maakt, dan ga je er toch voor en loop je dat ondernemersrisico? Alles met in je achterhoofd dat je er in ieder geval het meeste geld er weer uit haalt en met de doelstelling dat je er aan gaat verdienen!
    Ik krijg eerder het idee dat Johan en Bram die 20K zien als verzekering dat zij hun inkomsten hebben en dat de medewerkers maar moeten afwachten of er ook voor hun iets overblijft uit verdere inkomsten.
    pi_74980281
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:51 schreef Maanvis het volgende:
    Kijk, Mera weet dingen, Die komt dat huurhuisje vast nog wel eens uit .
    Ik weet niets, geef alleen mijn mening.
    pi_74980327
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:51 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik krijg eerder het idee dat Johan en Bram die 20K zien als verzekering dat zij hun inkomsten hebben en dat de medewerkers maar moeten afwachten of er ook voor hun iets overblijft uit verdere inkomsten.
    Voor zover ik begrepen heb gaat het hier puur om kostendekking om de boel op te starten. Dus er zal voor beide heren ook weinig/niets overblijven uit die 20K
    pi_74980408
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:54 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Voor zover ik begrepen heb gaat het hier puur om kostendekking om de boel op te starten. Dus er zal voor beide heren ook weinig/niets overblijven uit die 20K
    Maar het is toch een rare constructie als je ondernemer bent? Je vraagt je klant om een tientje zodat je hen een product kunt verkopen dat diezelfde klant liefst nog een keer moeten betalen (lees echt kostendekkend moet maken) door de aanschaf van credits.

Daarnaast hopen ze er dan zelf iets aan te verdienen. Zo kan ik ook ondernemen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2009 01:00:51 ]
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 01:03:17 #22
    128220 Peter6000
    pi_74980538
    Ja hoor, ik behoor niet meer tot de ingewikkelde users die allerlei eisen en voorwaarden gaan stellen voordat ze een tientje geven.

Ik omring me tegenwoordig liever met users als Snetje, Mera en Peter Nuninga.
    Daar kan je tenminste gezellig lol mee maken, zonder belangrijkdoenerij.

Maar dat tientje krijgen ze dus wel van me.
    Kom op zeg, wat is nou een tientje om 25 dagen te kunnen streamen.

Sterker nog: bij deze stel ik me garant voor 20 euro.
    pi_74980591
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:57 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Maar het is toch een rare constructie als je ondernemer bent? Je vraagt je klant om een tientje zodat je hen een product kunt verkopen dat diezelfde klant liefst nog een keer moeten betalen (lees echt kostendekkend moeten maken) door de aanschaf van credits.

Ik denk niet dat het uitgangspunt is om diezelfde klant nog een keer te laten betalen.
    Want als er eenmaal genoeg schaapjes over de dam zijn, volgen er meer. En die gaan dan voor een deel weer credits kopen.
    Zelfde trucje als bijvoorbeeld twee statafels neerzetten voor het raam van je café. Daar gaan altijd mensen bij staan, dus lijkt het of je café gezellig druk is, dus komen er meer mensen op af.
    Zo zal bijvoorbeeld een COS en een goede website met commentaren van streamers ook meer kijkers trekken, die dan hopelijk zo enthousiast worden dat ze credits kopen.
    pi_74980611
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:03 schreef Peter6000 het volgende:

Wees genereus, betaal ook voor Maanvis en mij
    Gewoon, zonder ingewikkeld te doen
    pi_74980645
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:06 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Wees genereus, betaal ook voor Maanvis en mij
    Gewoon, zonder ingewikkeld te doen
    Nee, hij betaalt alleen voor Snetje, Mera en Peter Nuninga.
    pi_74980670
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:05 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het uitgangspunt is om diezelfde klant nog een keer te laten betalen.
    Want als er eenmaal genoeg schaapjes over de dam zijn, volgen er meer. En die gaan dan voor een deel weer credits kopen.
    Zelfde trucje als bijvoorbeeld twee statafels neerzetten voor het raam van je café. Daar gaan altijd mensen bij staan, dus lijkt het of je café gezellig druk is, dus komen er meer mensen op af.
    Zo zal bijvoorbeeld een COS en een goede website met commentaren van streamers ook meer kijkers trekken, die dan hopelijk zo enthousiast worden dat ze credits kopen.
    Ja, maar je gaat voorbij aan de harde cijfers van TBO I. Daar waren 1.800 streamers. En nu hebben ze dus van 1.800 streamers dat tientje nodig. Ik denk dat er niet veel meer streamers komen dan bij TBO I. Want ook toen was er hier een goede COS en best wel een aardige website.
    pi_74980676
    quote:
    Ja hoor, ik behoor niet meer tot de ingewikkelde users die allerlei eisen en voorwaarden gaan stellen voordat ze een tientje geven.

Ik omring me tegenwoordig liever met users als Snetje, Mera en Peter Nuninga.
    Daar kan je tenminste gezellig lol mee maken, zonder belangrijkdoenerij.

Maar dat tientje krijgen ze dus wel van me.
    Kom op zeg, wat is nou een tientje om 25 dagen te kunnen streamen.

Soms twijfel ik of je wel meent wat je zegt, na al die (overigens heerlijk) ironische commentaren bij de caps
    Maakt ook niet uit, je bent sowieso al de meest ideale streamer of all time.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 01:11:33 #28
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74980711
    quote:

[..]

Maar het is toch een rare constructie als je ondernemer bent? Je vraagt je klant om een tientje zodat je hen een product kunt verkopen dat diezelfde klant liefst nog een keer moeten betalen (lees echt kostendekkend moet maken) door de aanschaf van credits.

Ik snap je punt.
    Maar zie het zo: zonder startkapitaal gaat het niet gebeuren. Als er genoeg liefhebbers zijn die een relatief klein bedrag neer willen leggen voor een RLS die een maand duurt, durven zij het aan. Persoonlijk zou ik iets soortgelijks als TBO1 al wel een tientje waard vinden, voor een maand.

Het ondernemersschap bestaat er dus mede uit, dat ze hopen dat er een niche markt is die zóveel geeft om een RLS, dat er genoeg geld uit te genereren valt om de boel op te starten.

Op zich is de constructie dat je betaalt voor iets dat je wilt zien niet zo bijzonder. Alleen is het nu zo, dat ze eerst de financiële risico's (deels) willen afdekken, en niet bij vóórbaat al zeggen: we gaan het doen.

Ik ben niet op de hoogte van alle details hoor, maar ik weet wél dat er binnenkort een uitleg komt over hoe het preices in elkaar gaat steken, en ook wat de aanloopkosten zijn die gedekt moeten worden.

Het lijkt me overigens wel duidelijk dat het hier wel vooral om "liefde voor het metier" gaat. Hoe dan ook zullen Bram en Johan heus niet rijk worden van een TBO2.
    pi_74980722
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:09 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Ja, maar je gaat voorbij aan de harde cijfers van TBO I. Daar waren 1.800 streamers. En nu hebben ze dus van 1.800 streamers dat tientje nodig. Ik denk dat er niet veel meer streamers komen dan bij TBO I. Want ook toen was er hier een goede COS en best wel een aardige website.
    Vandaar ook mijn twijfels over donaties van kijkers van TBO1 en betoog over het bereiken van nieuwe mensen. Moet je serieus in investeren wil je TBO1 toppen wat dat betreft, qua media partner (FOK!) en website. Bij genoeg publiciteit bereik je altijd nieuwe mensen, en wel meer dan 1800 ook. Is maar net hoeveel je dus investeert en bij wie, en wat je er bij voorbaat al voor terug biedt.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 01:14:41 #30
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74980781
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:09 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Het waren 1800 betálende streamers. Het werkelijk aantal kijkers, cq unieke IP-adressen, lag een veelvoud hoger. Nu zullen daar veel mensen tussen zitten die sowieso niet bereid zijn om te betalen, maar vast óók wel mensen die een tientje weinig geld vinden om weer een maand te kunnen bakkeleien.
    pi_74980834
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:14 schreef Gert het volgende:

[..]

Het waren 1800 betálende streamers. Het werkelijk aantal kijkers, cq unieke IP-adressen, lag een veelvoud hoger. Nu zullen daar veel mensen tussen zitten die sowieso niet bereid zijn om te betalen, maar vast óók wel mensen die een tientje weinig geld vinden om weer een maand te kunnen bakkeleien.
    Maar ván die 1800 (of zelfs van die veelvoud die toch al niet wilden betalen) denk ik dat er maar een klein deel is dat nogmaals wil gaan betalen. En een nog kleiner deel dat ruim twee maal zoveel wil betalen.

Dus: je hebt nieuwe kijkers nodig.

Maargoed, we zullen zien. Wat is het rekeningnummer?
    pi_74980896
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:12 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn twijfels over donaties van kijkers van TBO1 en betoog over het bereiken van nieuwe mensen. Moet je serieus in investeren wil je TBO1 toppen wat dat betreft, qua media partner (FOK!) en website. Bij genoeg publiciteit bereik je altijd nieuwe mensen, en wel meer van 1800 ook. Is maar net hoeveel je dus investeert en bij wie, en wat je er bij voorbaat al voor terug biedt.
    In mijn visie moet je er echt wat geld tegenaan smijten en goed marketing personeel inhuren. Daarnaast zorgen voor goede kwaliteit streams en een goed doortimmerd spel.

Als dat er goed uit zou zien, dan zou ik persoonlijk zo een paar honderd euro willen betalen voor een paar aandelen. Ook met de gok dat ik er een paar tientjes aan kan verdienen of 100 euro mee kan verliezen. En dat moet volgens mij wel kunnen. Je houdt zelf 51 procent van de aandelen en je zoekt ongeveer duizend mensen die wat aandelen willen kopen. Ze houden er dan zelf misschien nog minder aan over, maar je hebt wel meer uitstraling en daarmee genereer je meer kijkers en inkomsten als je een slimme marketeer hebt.

Bij deel III kun je het dan nog verder uitbouwen en uiteindelijk kom je als maker ook wel aan je trekken.
    pi_74980985
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:20 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

In mijn visie moet je er echt wat geld tegenaan smijten en goed marketing personeel inhuren. Daarnaast zorgen voor goede kwaliteit streams en een goed doortimmerd spel.

Als dat er goed uit zou zien, dan zou ik persoonlijk zo een paar honderd euro willen betalen voor een paar aandelen. Ook met de gok dat ik er een paar tientjes aan kan verdienen of 100 euro mee kan verliezen. En dat moet volgens mij wel kunnen. Je houdt zelf 51 procent van de aandelen en je zoekt ongeveer duizend mensen die wat aandelen willen kopen. Ze houden er dan zelf misschien nog minder aan over, maar je hebt wel meer uitstraling en daarmee genereer je meer kijkers en inkomsten als je een slimme marketeer hebt.

Bij deel III kun je het dan nog verder uitbouwen en uiteindelijk kom je als maker ook wel aan je trekken.
    Eens.
    Maar dat is in deze situatie vooralsnog onhaalbaar denk ik, want met het geld dat ze ophalen wordt niet geïnvesteerd in marketing, maar in uitvoering. Zo kom je wel je streamers direct tegemoet, want als je die 20K in marketing gaat investeren ben je nog altijd niet zeker van een goede uitvoering. Bij directe uitvoering ook niet, maar dan is er in elk geval direct uitvoering, en hou je je streamers voorlopig tevreden.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 01:26:24 #34
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74981003
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:17 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Maar ván die 1800 (of zelfs van die veelvoud die toch al niet wilden betalen) denk ik dat er maar een klein deel is dat nogmaals wil gaan betalen. En een nog kleiner deel dat ruim twee maal zoveel wil betalen.

Dus: je hebt nieuwe kijkers nodig.

Maargoed, we zullen zien. Wat is het rekeningnummer?
    Rekeningnummer enzo weet ik niet, ik heb alleen van Bram gehoord dat hij met Johan heeft overlegd en dat ze dit beiden als een reëele mogelijkheid zien. Nadere info volgt
    En er komt een site met Ideal-mogelijkheid, en een terugbetalingsregeling indien het niet lukt om het benodigde startkapitaal te vergaren.

En wat betreft de mensen die nogmaals willen gaan betalen: ik denk dat de betalende streamers heel graag weer een nieuwe RLS willen. Ook van de TBO1-makers die een verbeterde versie beloven.

Weet je, het punt is: RLS is een kleine markt geworden. Omroepen wagen zich er niet meer aan. Dus hoe kun je het dán financieren, zeker als kleine productiemaatschappij? Dan vind ik de optie om liefhebbers te vragen een startkapitaal bijeen te brengen zo gek nog niet. Of het lukt is een tweede natuurlijk.

Ik stel me ook garant voor 20 euro. En dan hebben we Peter en Ruudje. Dat is dus al 50 euro, in nauwelijks twee uur tijd.
    pi_74981113
    De vorige versie was al niet kostendekkend, waarom zou je dat nog eens willen proberen?
    pi_74981151
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:26 schreef Gert het volgende:

Ik stel me ook garant voor 20 euro. En dan hebben we Peter en Ruudje. Dat is dus al 50 euro, in nauwelijks twee uur tijd.
    Het kan ook nog én én bedenk ik mij.

Peter heeft wel gelijk, een tientje is niets, maar het concept bevalt mij niet. Ik wil eventueel wel aandeelhouder worden voor x euro
    pi_74981168
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:33 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Het kan ook nog én én bedenk ik mij.

Peter heeft wel gelijk, een tientje is niets, maar het concept bevalt mij niet. Ik wil eventueel wel aandeelhouder worden voor x euro
    Wat bevalt je niet aan het concept? Gewoon nieuwsgierig hoor
    pi_74981211
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:34 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Wat bevalt je niet aan het concept? Gewoon nieuwsgierig hoor
    Dat heb ik net verwoord, een paar postings terug.
    pi_74981247
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:36 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Dat heb ik net verwoord, een paar postings terug.
    Oh, je bedoelt de manier van ondernemen?
    Ik dacht dat je het concept van het programma zelf bedoelde.
    pi_74981265
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:38 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt de manier van ondernemen?
    Ik dacht dat je het concept van het programma zelf bedoelde.
    pi_74981416
    voor ik het vergeet, schrijf mij ook maar op voor 20.
    pi_74981486
    Ik kijk wel weer naar een gekraakte stream.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 02:17:43 #43
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74981838
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:51 schreef Scrutinizer het volgende:
    De stream wordt sowieso gratis.
    Alleen: dan moet TBO2 er wel eerst komen. En daar is startkapitaal voor nodig.
      woensdag 25 november 2009 @ 02:22:22 #44
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74981903
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 02:17 schreef Gert het volgende:

[..]

Alleen: dan moet TBO2 er wel eerst komen. En daar is startkapitaal voor nodig.
    Kun je aub zeggen waar die 20000E in gaan zitten?
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 02:23:39 #45
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74981915
    C
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 01:51 schreef Scrutinizer het volgende:
    Je moet alleen de credits betalen.
    Echter, voor sommige mensen zijn zelfs die zaken geen probleem
    Een gedicht over Maanvis
      One tough cookie woensdag 25 november 2009 @ 07:11:23 #46
    169210 liesje1979
    pi_74982901
    heb er wel 20 voor over. en waarom, ik gun ze een 2e kans om nu eens wat leuks neer te zetten, en hoop natuurlijk dat ze van hun fouten in TBO1 geleerd hebben.
    Ze kunnen ook het streamgeld verhogen met b.v. 2 euro, ik denk dat er dan wel gemopper komt van goh lekker duur enzo, maar wil je de streams echt volgen dan betaal je er toch wel voor.
    en iets verzinnen dat er gewoonweg niet gratis kan gekeken worden.
    Nee, ik doe mee en hoop voor iedereen (de makers etc) dat het lukt.

[ Bericht 91% gewijzigd door Toverheks op 25-11-2009 07:35:33 ]
    OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
      woensdag 25 november 2009 @ 08:16:21 #48
    127966 Marrije
    ja, met dubbel r
    pi_74983260
    Ondanks dat ik wel een hoop heb aan te merken op het idee (en als ik er even voor ga zitten ook wel wat suggesties wil doen, maar die heb ik ook al eerder gegeven), zou ik best dat tientje willen storten.
    pi_74983722
    quote:
    Ik ook niet. Dat tientje mogen ze hebben.
    Go hard or go home
      woensdag 25 november 2009 @ 09:02:19 #50
    162917 tuinfluiter
    Ene FOK!ker is de andere niet.
    pi_74983838
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 07:29 schreef Toverheks het volgende:

Ze kunnen ook het streamgeld verhogen met b.v. 2 euro,

en iets verzinnen dat er gewoonweg niet gratis kan gekeken worden.
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 02:17 schreef Gert het volgende:

pi_74983917
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
    Maar dan nog, er zou een goed ondernemingsplan onder moeten liggen en er zouden professionele medewerkers moeten zijn. Dat is nu geenszins het geval. Misschien dat op onderdelen medewerkers kwaliteiten bezitten, maar voor bijvoorbeeld marketing zie ik daar niemand die het geheel op sleeptouw kan nemen en kan vermarkten.
    Ja, mee eens.
    pi_74983979
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
    Ik zou er zelf wel voor voelen, maar ik ben bevooroordeeld.
    Denk dat de gemiddelde streamer daar echt geen zin in heeft.
    Waarom denk je dat?
    quote:
    Dus nee, denk niet dat het reëel is. En ook niet haalbaar omdat je niet genoeg mensen kunt bereiken om een tientje te vragen, zonder te investeren in publiciteit daarover. En gezien deze actie denk ik niet dat daar budget voor is.
    Geenstijl is het ook gelukt met een paar stickers en videofilmpjes.
    quote:
    Ik denk dat je eerst moet investeren in publiciteit, doen alsof het héél wat is.
    Kortom potentiele streamers voor de gek houden.
    quote:
    Als je dan aan kunt tonen dat er een grote doelgroep is gegenereerd, kun je bij sponsors aankomen met een goed verhaal en is het plaatje rond. Maar zonder investering geld genereren? Als ik wist hoe dat moest woonde ik niet in een huurhuisje.
    Grote bedrijven branden hun handen niet aan zoiets en de kleinere bedrijven steken die 20k in hun eigen voortbestaan.
    quote:
    Ik hoop voor Bram dat er hier ergens een genius zit die met het verlossende plan komt.
    Ja, wie weet en ik hoop het ook.
    pi_74984045
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:39 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Óf heel goed kunnen teasen en daarmee een nieuw publiek weten te bereiken.
    Want je gaat zelf toch ook met plezier naar de bios als je een teaser hebt gezien die je bevalt, zonder de precieze verhaallijn eerst te weten?
    [quote]
    Dat verschilt per individu, ik wacht de trailer af en kijk op imdb en rottentomatoes naar reviews en de score.
    [quote]
    Als je een heel nieuwe groep potentiële kijkers kunt bereiken die niets of weinig weten over TBO1 moet het lukken.
    Zolang men die naam gebruikt weten ook nieuwe kijkers oud materiaal (video en forumposts) te vinden.
    quote:
    Maar dan komt het verhaal investeren in publiciteit weer kijken. Want hier op FOK! denk ik niet dat er veel mensen bereid gaan zijn om te betalen, na alle heisa met TBO1.
    Waarom denk je dat?
    quote:
    Trouwens, nieuwe gebruikers zullen waarschijnlijk ook niet zo happig zijn op betalen voor een internet stream.
    Kom op, hoeveel denk je dat er binnen is gekomen bij bijvoorbeeld DGK?
    quote:
    In tegenstelling tot een bioscoopfilm (groot scherm, avondje uit) en een DVD (relaxed op de bank, al dan niet met gezelligheid om je heen), waar mensen wél voor betalen, denk ik dat je met een internet show weinig donaties krijgt, omdat er op internet reeds tálloze films, shows, enzovoort enzovoort gratis te bekijken zijn.
    Als men die redenatie zou volgen kan men beter stoppen met produceren van nieuwe content er is immers toch al genoeg en gratis te bekijken.
    pi_74984073
    quote:

[..]

Sterker nog ze vragen de klant om geld om het product te kunnen produceren en vervolgens te verkopen.
    pi_74984086
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 02:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kun je aub zeggen waar die 20000E in gaan zitten?
    Dat lijkt me ook wel handig om op de site te zetten in de vorm van een pdfje.
    pi_74984121
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 00:50 schreef MeraViglioSa het volgende:
    Duidelijk plan van aanpak zou zeker donaties stimuleren, zeker uit de hoek van oud-TBO1-kijkers.
    MITS eerst bewezen is dat men zich aan dat plan houdt. Door bijvoorbeeld een heel nieuwe website online te zetten, platform, een goeie teaser, duidelijke uitleg over spel elementen etc.
    Maargoed, daar gaan we weer met investering voor een goede website.
    Een hele nieuwe website.
    Weet je wel waar je het over hebt?
    De Bunker website en het cms er achter is prima voor wat het moet doen.
    Alleen de layout is wel voor verbetering vatbaar.
    pi_74984165
    quote:

[..]

OK, dus met een plan van aanpak waaruit blijkt dat er geleerd is van fouten uit het verleden, zou je wel x bedrag willen storten?
    Ja, als men dan ook daadwerkelijk communiceert wat de streamer kan verwachten.
    Wie wat gaat doen en vooral hoe en in welke tijdspanne.
    pi_74984259
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:19 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ja, als men dan ook daadwerkelijk communiceert wat de streamer kan verwachten.
    Wie wat gaat doen en vooral hoe en in welke tijdspanne.
    Wat ze kunnen verwachten van het programma bedoel je?
    Voor een streamer is het toch ook helemaal niet belangrijk wie wat gaat doen, als het maar gebeurt. Als er maar iets te zien is, dat behoort een beetje streamer te doen. Die vinger in de pap willen hebben maakt het er alleen maar minder op vind ik.
    Go hard or go home
    pi_74984327
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Wat ze kunnen verwachten van het programma bedoel je?
    Voor een streamer is het toch ook helemaal niet belangrijk wie wat gaat doen, als het maar gebeurt. Als er maar iets te zien is, dat behoort een beetje streamer te doen. Die vinger in de pap willen hebben maakt het er alleen maar minder op vind ik.
    Normaal gesproken betaal je voor een stream waarbij je zo ongeveer weet wat je kunt verwachten, in ieder geval in welke setting.
    Ik ga geen geld overmaken voor iets waarvan ik totaal geen idee heb wat het gaat worden.
    Waarom zou iemand die nog nooit naar TBO heeft gekeken maar wel naar BB/DGK opeens 10 euro of meer overmaken om vervolgens te moeten wachten tot de 20k is bereikt?

Je zou het kunnen vergelijken met een preorder, maar ook dan weet een klant wat hij of zij kan verwachten op basis van informatie.
    pi_74984379
    Maar als we even al het gedoe weglaten komt het neer op "heb je zin in een RLS ja/nee indien ja doneer 10 euro of meer."
      woensdag 25 november 2009 @ 09:30:39 #61
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74984399
    Ik geloof niet zo in zo'n constructie. Als ik bedenk hoeveel heisa zowat elke beslissing tijdens TBO1 met zich meebracht vanuit streamers, denk ik dat het feit dat men 'meebetaalt' voor velen reden is om nog meer eisen te gaan stellen, waardoor het product nog stroever tot stand komt, met nog meer onnodige ruis her en der.

Beste is imo volledige onafhankelijkheid van de streamer, ook als die afhankelijkheid slechts een tientje de man beslaat. Betekent dat dat TBO2 geen kans van slagen heeft, so be it.

Maar omdat ik Bram een warm hart toedraag, wil ik er best een tientje of twee tegenaan smijten. Beschouw ik het gewoon als De Grote Clubactie.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
    pi_74984416
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:30 schreef Copycat het volgende:
    Ik geloof niet zo in zo'n constructie. Als ik bedenk hoeveel heisa zowat elke beslissing tijdens TBO1 met zich meebracht vanuit streamers, denk ik dat het feit dat men 'meebetaalt' voor velen reden is om nog meer eisen te gaan stellen, waardoor het product nog stroever tot stand komt, met nog meer onnodige ruis her en der.

Beste is imo volledige onafhankelijkheid van de streamer, ook als die afhankelijkheid slechts een tientje de man beslaat. Betekent dat dat TBO2 geen kans van slagen heeft, so be it.

Maar omdat ik Bram een warm hart toedraag, wil ik er best een tientje of twee tegenaan smijten. Beschouw ik het gewoon als De Grote Clubactie.
    Een soort van glazen huis.
    En natuurlijk gaat dit voor gedoe zorgen tenzij men duidelijk stelt dat je geld doneert en het verder maar moet afwachten.
      woensdag 25 november 2009 @ 09:31:56 #63
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74984427
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:25 schreef Noek het volgende:
    Die vinger in de pap willen hebben maakt het er alleen maar minder op vind ik.
    Helemaal mee eens en ik denk dat je die vinger in je eigen pap duwt als je mensen op deze manier laat 'participeren'.
    pi_74984455
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Helemaal mee eens en ik denk dat je die vinger in je eigen pap duwt als je mensen op deze manier laat 'participeren'.
    We wachten gewoon even af hoe duidelijk ze het gaan stellen op de website.
    Natuurlijk verwacht men niet van iedere streamer precies 10 euro maar hoopt men op een paar klappers.
    pi_74984491
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:27 schreef Dementor het volgende:

Waarom zou iemand die nog nooit naar TBO heeft gekeken maar wel naar DGK opeens 10 euro of meer overmaken om vervolgens te moeten wachten tot de 20k is bereikt?
    Om de doodsimpele reden dat men streams wil kijken. Men heeft DGK gekeken en is dus een streamer.
    Het is geen cam hè want je gaf aan dat er zoveel gratis streams zijn. Op dit gebied is er niks in Nederland.
    Kijken naar een uil is toch anders dan een groep mensen observeren die het maar met elkaar moeten doen, in welke setting dan ook. Dat is wat mij betreft inwisselbaar, die setting. Ik denk dus eigenlijk dat men best wil betalen als men al een keer heeft gestreamd en weet hoe leuk het eigenlijk is met een forum erbij.

Maar goed, het is ook wel de omgekeerde wereld een beetje maar ja, soit.
    Go hard or go home
    pi_74984524
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:35 schreef Noek het volgende:

[..]

Om de doodsimpele reden dat men streams wil kijken. Men heeft DGK gekeken en is dus een streamer.
    Het is geen cam hè want je gaf aan dat er zoveel gratis streams zijn. Op dit gebied is er niks in Nederland.
    Kijken naar een uil is toch anders dan een groep mensen observeren die het maar met elkaar moeten doen, in welke setting dan ook. Dat is wat mij betreft inwisselbaar, die setting. Ik denk dus eigenlijk dat men best wil betalen als men al een keer heeft gestreamd en weet hoe leuk het eigenlijk is met een forum erbij.

Maar goed, het is ook wel de omgekeerde wereld een beetje maar ja, soit.
    Ik denk juist dat de setting het verschil maakt.
    Maar we zullen zien hoe hard het gaat lopen.
      woensdag 25 november 2009 @ 09:38:00 #67
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74984548
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:33 schreef Dementor het volgende:
    We wachten gewoon even af hoe duidelijk ze het gaan stellen op de website.
    Laten we dat maar doen, dan .
    quote:
    Natuurlijk verwacht men niet van iedere streamer precies 10 euro maar hoopt men op een paar klappers.
    En die grote klappers hebben dadelijk hun eigen favorieten die ze de hemel in stemmen en de rest trappen ze de grond in, want 'Ik heb het toch gekocht!'
    pi_74984581
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:30 schreef Copycat het volgende:

QFT, als er straks een beslissing wordt genomen gaat 't gezeur epische vormen aannemen "want ik heb er geld in gestoken en nu zal 't volgens mij regels gebeuren boefuckinhoe".

Wat is een tientje op een mensenleven, ik doe wel mee. Omdat 't kan .
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    pi_74984586
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:37 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ik denk juist dat de setting het verschil maakt.
    Maar we zullen zien hoe hard het gaat lopen.
    Ach welnee, al prop je ze in een bezemkast. Het is de groepsdynamica die zo amusant is om naar te kijken. Het ergeren, houden van, etc. Wat mij betreft ook zo min mogelijk bemoeienissen van buitenaf. Hok maar lekker en ik kijk wel. Dat is dan weer wat ik leuk vind en denk.
    Go hard or go home
    pi_74984649
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Ach welnee, al prop je ze in een bezemkast. Het is de groepsdynamica die zo amusant is om naar te kijken. Het ergeren, houden van, etc. Wat mij betreft ook zo min mogelijk bemoeienissen van buitenaf. Hok maar lekker en ik kijk wel. Dat is dan weer wat ik leuk vind en denk.
    Die dynamiek hangt helemaal van de deelnemers af en dat mag ik nu gerust zeggen.
    Maareh zullen we dan samen in een kast gaan zitten?
    pi_74984686
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die kans zit erin als je gaat zwalken als maker. Als je als maker vooraf duidelijk het spelconcept op papier hebt, je je daar aan houdt, dan is er in principe geen reden voor kijkers om aanvallend te reageren.

TBO I is geëindigd op een heel andere manier dan ze aangevangen is. Daarnaast werden keer op keer foutjes gemaakt die een aanleiding voor de streamers waren om "los te gaan". Ik vermoed dat TBO II aan hetzelfde euvel gaat lijden, omdat het net té goedkoop geproduceerd moet worden en er weer sprake zal zijn van veel vrijwilligers werk.

Bram zou dat helemaal niet moeten willen, want nog zo'n serie en hij kan de komende tien jaar inpakken. Het afbrand risico is redelijk groot geworden.

Maar goed, ik ben wel iemand van halflege glazen, 't kan zijn dat ik het te somber zie.
    pi_74984719
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:42 schreef Dementor het volgende:

[..]

Die dynamiek hangt helemaal van de deelnemers af en dat mag ik nu gerust zeggen.
    Maareh zullen we dan samen in een kast gaan zitten?
    Ja hoor. Wedden dat er mensen gaan kijken!
    Go hard or go home
    pi_74984747
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:44 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Die kans zit erin als je gaat zwalken als maker. Als je als maker vooraf duidelijk het spelconcept op papier hebt, je je daar aan houdt, dan is er in principe geen reden voor kijkers om aanvallend te reageren.

TBO I is geëindigd op een heel andere manier dan ze aangevangen is. Daarnaast werden keer op keer foutjes gemaakt die een aanleiding voor de streamers waren om "los te gaan". Ik vermoed dat TBO II aan hetzelfde euvel gaat lijden, omdat het net té goedkoop geproduceerd moet worden en er weer sprake zal zijn van veel vrijwilligers werk.
    Die foutjes werden vooral gemaakt omdat er geen spelconcept op papier stond.
    Daar kon dus niemand wat mee, ik kwam binnen en moest roeien met de riemen die er vooral niet waren.
    Het is achteraf allemaal veel te snel gegaan daar.

Dus ik wacht op informatie voordat ik geld overmaak.
      woensdag 25 november 2009 @ 09:48:51 #74
    217224 Juud79
    Ik zie rond in de wereld
    pi_74984796
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. Wat mij betreft maken ze een RLS geheel op hun eigen manier, zonder inbreng vd kijker. Dat gezeik, gezeur over wel of niet luisteren naar de streamers hing me de vorige keer zo de keel uit. Het gaat ten koste van wat er te zien is, naar mij idee.

Ik wil gewoon een paarweken kijken naar een leuke groep mensen, en wat mij betreft hoeft het ook allemaal niet zo streng als bij TBO1. Ik zou een Big Brother achtig iets veel leuker vinden om naar te kijken, daar ben ik wel weer eens aan toe....
      woensdag 25 november 2009 @ 09:49:44 #75
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74984816
    Ik wil 1 euro per dag betalen als het naar mijn zin is, dus kut streams, geen geld !!
    Eens kijken of er dan geluisterd word.
    Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
    Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
    pi_74984857
    quote:

[..]

Persoonlijk zou ik ook wel een tientje willen betalen voor een TBO2 dat nauwelijks beter is dan TBO1. Alles beter dan de kabelgootjes van nu.
    Ja hoor, ik stort graag een tientje, kom maar op met die bunker 2.
    pi_74984883
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:39 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

QFT, als er straks een beslissing wordt genomen gaat 't gezeur epische vormen aannemen "want ik heb er geld in gestoken en nu zal 't volgens mij regels gebeuren boefuckinhoe".

Wat is een tientje op een mensenleven, ik doe wel mee. Omdat 't kan .
    Natuurlijk komt er massief episch gezeik, ook al zetten ze er duidelijk bij dat het gaat om sponsoring zonder verdere zeggenschap.
    En dan nog hoe lang moet men wachten op de nieuwe show zodra het geld binnen is?
    Straks maak je geld over en na 1,5 maand begint het dan eindelijk, de kans is groot dat je het dan al lang bent vergeten.
    pi_74984906
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:52 schreef Dementor het volgende:
    Natuurlijk komt er massief episch gezeik, ook al zetten ze er duidelijk bij dat het gaat om sponsoring zonder verdere zeggenschap.
    Dat komt er trouwens ook zonder sponsoring, of uberhaupt geld. FOK!
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
      woensdag 25 november 2009 @ 12:23:22 #79
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74985000
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:49 schreef HiDiHo het volgende:
    Ik wil 1 euro per dag betalen als het naar mijn zin is, dus kut streams, geen geld !!
    Eens kijken of er dan geluisterd word.
    I case my rest ...
      woensdag 25 november 2009 @ 12:39:42 #80
    127966 Marrije
    ja, met dubbel r
    pi_74985376
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:48 schreef Juud79 het volgende:

Ik zou een Big Brother DGK-achtig iets veel leuker vinden om naar te kijken, daar ben ik wel weer eens aan toe....
    ik ook
    pi_74985419
    Ben het dik met je eens, Cc. Gebeurt niet vaak.

Anywho, er is maar één manier om erachter te komen of het lukt.

Dus, Bram, knal een duidelijk plan in elkaar, zet het online en al het goede wordt u toegeworpen!
      woensdag 25 november 2009 @ 12:51:15 #82
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74985657
    quote:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. Wat mij betreft maken ze een RLS geheel op hun eigen manier, zonder inbreng vd kijker. Dat gezeik, gezeur over wel of niet luisteren naar de streamers hing me de vorige keer zo de keel uit. Het gaat ten koste van wat er te zien is, naar mij idee.

Ik wil gewoon een paarweken kijken naar een leuke groep mensen, en wat mij betreft hoeft het ook allemaal niet zo streng als bij TBO1. Ik zou een Big Brother achtig iets veel leuker vinden om naar te kijken, daar ben ik wel weer eens aan toe....
    quote:

[..]

Als dit het wordt dan kijk ik niet (en dan betaal ik dus ook niet). De interactie met de kijker (tot in het extreme betrokken zijn) was juist waardoor ik kwam kijken en credits spendeerde.
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 12:53:51 #83
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74985732
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 12:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

Als dit het wordt dan kijk ik niet (en dan betaal ik dus ook niet). De interactie met de kijker (tot in het extreme betrokken zijn) was juist waardoor ik kwam kijken en credits spendeerde.
    Ik wel
    Maar wat jij zegt, daarom dacht ik ook dat de bunker leuk zou worden
      woensdag 25 november 2009 @ 12:55:06 #84
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74985772
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 12:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
    Ben het dik met je eens, Cc. Gebeurt niet vaak.
    Doe's niet zo eng!
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 13:00:25 #85
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74985921
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:52 schreef Dementor het volgende:

[..]

En dan nog hoe lang moet men wachten op de nieuwe show zodra het geld binnen is?
    Straks maak je geld over en na 1,5 maand begint het dan eindelijk, de kans is groot dat je het dan al lang bent vergeten.

Op dergelijke vragen komt nog wel antwoord.
    Lijkt me vrij simpel: voor een bepaalde datum moet er een bedrag binnen zijn, zo niet dan wordt het afgeblazen en het geld teruggestort.

De vraag is nu: ben je in principe bereid om een tientje te steken in een maand lang iets soortgelijks als TBO1.

En let op die formulering hè. De mensen die roepen dat er "nu maar eens bakken geld tegenaan gesmeten moeten worden" , en die vnden dat de beste professionals op hun vakgebied per direct uit de hele wereld overgevlogen dienen te worden naar Airport Eindhoven, die gaan weer teleurgesteld raken.
    Het zal weer een klein opgezette RLS worden, geproduceerd door een kleine productiemaatschappij. Maar wél: een maand lang streams van een club mensen die het met elkaar moeten zien te redden.

Wat overigens wél redelijk is om te verwachten, is dat er iets met de evaluatie van TBO1 wordt gedaan.

Ik durf de gok van een tientje wel aan. En in het allerergste geval is het een truc van Bram om zijn honeymoon naar Las Vegas met Eline Recourt-2B te kunnen bekostigen. En ben ik het tientje kwijt. Bummer.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 13:04:51 #86
    184769 crew  Deisyy
    pi_74986072
    Ik zou een RLS weer heel leuk vinden, maar dan mogen de makers het deze keer gewoon weer zelf invullen, want als ze het volgens de inbreng van de streamers doen doen ze het toch nooit naar ieders zin en krijgen we weer van die huilie-drama's dat er niet naar de streamers geluisterd wordt.

En daar wil ik gerust een tientje of 2 in investeren.
    Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
      woensdag 25 november 2009 @ 13:04:54 #87
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74986074
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 12:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Doe's niet zo eng!
    Nog even en het mondt uit in ontluikende bedscènes op SV!
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 13:09:27 #88
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74986178
    Is het geen idee om het véél extremer te maken dan het nu is? Maar dan ook véél korter? (bijv. een week)
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 13:10:20 #89
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74986197
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:09 schreef Maanvis het volgende:
    Is het geen idee om het véél extremer te maken dan het nu is? Maar dan ook véél korter? (bijv. een week)
    Heb je hem weer .
    pi_74986203
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:00 schreef Gert het volgende:

[..]

Op dergelijke vragen komt nog wel antwoord.
    Lijkt me vrij simpel: voor een bepaalde datum moet er een bedrag binnen zijn, zo niet dan wordt het afgeblazen en het geld teruggestort.

De vraag is nu: ben je in principe bereid om een tientje te steken in een maand lang iets soortgelijks als TBO1.
    Ja, ik ben bereid om te betalen voor een product of dienst.
    quote:
    Wat overigens wél redelijk is om te verwachten, is dat er iets met de evaluatie van TBO1 wordt gedaan.
    Dat kunnen ze wel beloven maar achteraf moet blijken of dit daadwerkelijk effect heeft gehad.
    Als er 'nieuwe' mensen gaan werken of mensen die zich de vorige keer niet met bijvoorbeeld redactioneel werk hebben bezig gehouden kun je dezelfde fouten verwachten tenzij men zich inleest en dan nog is de kans redelijk groot.
    Of ik zin heb om daar naar te kijken is weer een heel ander verhaal, ik verwacht in ieder geval iets beters.
    quote:
    Ik durf de gok van een tientje wel aan. En in het allerergste geval is het een truc van Bram om zijn honeymoon naar Las Vegas met Eline Recourt-2B te kunnen bekostigen. En ben ik het tientje kwijt. Bummer.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:11:19 #91
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74986230
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb je hem weer .
    Kamervragen willen we!
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 13:12:14 #92
    127966 Marrije
    ja, met dubbel r
    pi_74986260
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:09 schreef Maanvis het volgende:
    nou nee, liever een maand dan een week streams en als ik dan moet kiezen tussen wat saaier en een maand of extreem en een week dan dat eerste maar
      woensdag 25 november 2009 @ 13:13:45 #93
    127966 Marrije
    ja, met dubbel r
    pi_74986300
    aan dat tientje moet je als betaler maar 1 voorwaarde hangen (dat je het terug krijgt als het niet doorgaat) verder draaien voorwaarden alleen maar uit op gehakketak en teleurstelling
    pi_74986371
    Als ze mij een tientje sponsoren beloof ik te gaan kijken (op z'n minst een half uur)
    When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:17:47 #95
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74986423
    Dus jullie kijken liever een maand naar puzzelende mensen dan dat jullie bij wijze van Brian en Amanda zien knokken?
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 13:22:15 #96
    127966 Marrije
    ja, met dubbel r
    pi_74986576
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:17 schreef Maanvis het volgende:
    Dus jullie kijken liever een maand naar puzzelende mensen dan dat jullie bij wijze van Brian en Amanda zien knokken?
    nou jullie, ik. Want tijdens dat puzzelen kun je nog eens een leuk gesprek horen. Tijdens het knokken niet.
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 13:22:52 #97
    128220 Peter6000
    pi_74986599
    Als ik dit zo lees denk ik dat we via FOK! zeker zo`n 500 euro kunnen gaan binnenhalen.

Moeten ze alleen de overige ¤ 17500 nog ff ergens anders vandaan halen, en we kunnen beginnen.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:23:37 #98
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74986625
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:17 schreef Maanvis het volgende:
    In een week tijd lopen emoties nooit zo hoog op dat er geknokt wordt. Of je moet mensen er echt op gaan uitzoeken of het dusdanig sturen. En dat vind ik niet interessant. Dom gemep en geschreeuw om niks.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:24:25 #99
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74986647
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:22 schreef Peter6000 het volgende:
    Als ik dit zo lees denk ik dat we via FOK! zeker zo`n 500 euro kunnen gaan binnenhalen.

Moeten ze alleen de overige ¤ 17500 nog ff ergens anders vandaan halen, en we kunnen beginnen.
    Ik denk dat we volgende week van start kunnen. Mits alle draden zijn weggewerkt, uiteraard.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 13:29:39 #100
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74986845
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:22 schreef Peter6000 het volgende:

Onderschat NowLive niet!

Maar toch hè: 1800 betalende kijkers naar TBO1.. ik vind dat nog best veel, gezien de zeer spaarzame landelijke aandacht in de media die er voor was.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:30:51 #101
    173736 sunny16947
    het kan altijd erger
    pi_74986892
    Ik heb me bij TBO1 doodgeërgerd aan het "streamertjes deelnemers pesten". En daarvoor maar credits spenderen.

Laat het pesten/ergeren maar over aan de deelnemers onderling. Ik zie dan ook een heel ander concept.

Alleen basisbehoefte qua eten en verzorging. En dat blijft.

Geen gegarandeerde prijzenpot. Maar je prijs verdienen d.m.v. onderlinge spellen.competties individueel of teams. Dus geen straffen, maar belonen. En het moet leuk zijn om naar te kijken.

Maak een poule voor ieder spel, waarop je met credits de winnaar kunt kiezen en eventueel met de uitslag. De winnaar krijgt 10% van de credits in zijn/haar prijzenpot + dat de winnaar van de poule dat ook krijgt (bij meerdere goed wordt er geloot).

Blijft er 80% over voor de makers.

Mensen willen graag meedoen als ze er zelf ook iets mee kunnen winnen. Zijn dan ook eerder bereid om voor de streams te betalen.
    Snooker is top!!!
      woensdag 25 november 2009 @ 13:31:01 #102
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74986898
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:15 schreef PC eend het volgende:
    Als ze mij een tientje sponsoren beloof ik te gaan kijken (op z'n minst een half uur)
      woensdag 25 november 2009 @ 13:31:20 #103
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74986912
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

In een week tijd lopen emoties nooit zo hoog op dat er geknokt wordt. Of je moet mensen er echt op gaan uitzoeken of het dusdanig sturen. En dat vind ik niet interessant. Dom gemep en geschreeuw om niks.
    Maar bijv. Huub en Claire bij elkaar zetten, in de bunker. Een battle om de voogdij te krijgen, die 1 week duurt.
    Met her en der gasten uit DGK. Zoals Brian, Lieke, Jaap, Papa Recourt etc.
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 13:33:09 #104
    173736 sunny16947
    het kan altijd erger
    pi_74986984
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:29 schreef Gert het volgende:

[..]

Onderschat NowLive niet!

Maar toch hè: 1800 betalende kijkers naar TBO1.. ik vind dat nog best veel, gezien de zeer spaarzame landelijke aandacht in de media die er voor was.
    Volgens Bram waren het er 18000 toch?
    Snooker is top!!!
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 13:33:15 #105
    137949 Disana
    pi_74986988
    Ja hoor. Maar niet meer dan een tientje, tenslotte duurt het maar kort en was DGK goedkoper.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:34:05 #106
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74987023
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:31 schreef Maanvis het volgende:

Maar bijv. Huub en Claire bij elkaar zetten, in de bunker. Een battle om de voogdij te krijgen, die 1 week duurt.
    Met her en der gasten uit DGK. Zoals Brian, Lieke, Jaap, Papa Recourt etc.
    En nu weer een beetje realiteit ...
      woensdag 25 november 2009 @ 13:35:21 #107
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74987065
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

En nu weer een beetje realiteit ...
    Euh.
    Danny en Bart?
    Dottey en Dementor?
    Copycat en Tabitha, op een oppervlakkige back to basic manier?
    Een gedicht over Maanvis
    pi_74987096
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:33 schreef Disana het volgende:
    Ja hoor. Maar niet meer dan een tientje, tenslotte duurt het maar kort en was DGK goedkoper.
    Ik zou er ook nog wel 25 euro voor willen betalen, maar laat nu eindelijk die streams eens komen.
    En Alsido moet gestopt worden , het wordt steeds erger daar in die kelder
    pi_74987108
    [quote]Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef Copycat het volgende:
    ....ik denk dat je die vinger in je eigen pap duwt ....

genomineerd voor briljante opmerking van de maand
    Alles wat jij vindt is een realiteit
      woensdag 25 november 2009 @ 13:37:39 #110
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74987146
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:36 schreef BobdeStreamer het volgende:
    [quote]Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef Copycat het volgende:
    ....ik denk dat je die vinger in je eigen pap duwt ....

Geloof jij er nog in, Bobby?
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 13:37:41 #111
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74987151
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:33 schreef Disana het volgende:
    De hele vergelijking met BB of DGK is al idioot
    pi_74987160
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Euh.
    Danny en Bart?
    Dottey en Dementor?
    Copycat en Tabitha, op een oppervlakkige back to basic manier?
    Mehn wat verwacht je dan te zien?
      woensdag 25 november 2009 @ 13:39:35 #113
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74987220
    Wat moet ik daar met Tabitha? Sowieso svp geen incrowdgedoe voor de schermen.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:39:50 #114
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74987228
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:37 schreef Dementor het volgende:

[..]

Groepsex
      woensdag 25 november 2009 @ 13:39:53 #115
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74987234
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:36 schreef BobdeStreamer het volgende:

woensdag 25 november 2009 @ 13:40:14 #116
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74987246
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:37 schreef Dementor het volgende:

[..]

Pittige gesprekken danwel acties.
    Beter dan puzzelen/eiffeltorens bouwen.
    Een gedicht over Maanvis
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 13:40:24 #117
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74987252
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:33 schreef sunny16947 het volgende:

[..]

Volgens Bram waren het er 18000 toch?
    18000 unieke IP-adressen.
    Of dat de hoogste score was van mensen die tegelijkertijd keken, of dat dit het totáál aantal unieke bezoekers was, dat weet ik eigenlijk niet.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:41:30 #118
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74987295
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:40 schreef Gert het volgende:

[..]

18000 unieke IP-adressen.
    Of dat de hoogste score was van mensen die tegelijkertijd keken, of dat dit het totáál aantal unieke bezoekers was, dat weet ik eigenlijk niet.
    Totaal, zeker weten
    pi_74987322
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Pittige gesprekken danwel acties.
    Beter dan puzzelen/eiffeltorens bouwen.
    Wat valt er dan te winnen?
    pi_74987338
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:37 schreef Maanvis het volgende:

Geloof jij er nog in, Bob?
    Ik geloof absoluut in een succesvolle internetreality.
    Op dit moment vind ik een liveverslag van de trouwerij in Las Vegas het beste idee.
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 13:43:31 #121
    137949 Disana
    pi_74987372
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zou er ook nog wel 25 euro voor willen betalen, maar laat nu eindelijk die streams eens komen.
    En Alsido moet gestopt worden , het wordt steeds erger daar in die kelder
    Is ie nou nog bezig? Arme ziel, het zal daar ook wel niet zo warm zijn.

Nee, zoveel heb ik er niet voor over. En wat Cc zegt: in godsnaam geen incrowd gedoe maar gewoon cleane streams van bewoners die van buitenaf komen.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 13:44:59 #122
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74987417
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Is ie nou nog bezig? Arme ziel, het zal daar ook wel niet zo warm zijn.

Nee, zoveel heb ik er niet voor over. En wat Cc zegt: in godsnaam geen incrowd gedoe maar gewoon cleane streams van bewoners die van buitenaf komen.
    Ik vind gewoon wéér zo'n Van Kuijk-zusje wel leuk eigenlijk.
    pi_74987443
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:44 schreef Gert het volgende:

[..]

Hebben we ze dan echt allemaal gehad?
      woensdag 25 november 2009 @ 13:47:14 #124
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74987498
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:42 schreef BobdeStreamer het volgende:

[..]

Ik geloof absoluut in een succesvolle internetreality.
    Op dit moment vind ik een liveverslag van de trouwerij in Las Vegas het beste idee.
    Bram en Eline zijn niet zó interessant of spraakmakend dat we daar op zitten te wachten. Maw ik denk dat dat veel meer kost dan het oplevert.
    Ik zie veel meer in OF iets echt spraakmakends (botsende karakters, extreme omstandigheden)
    OF iets compleet nutteloos wat toch wel veel mensen interesseert (bijv. een realityshow met babies/kleine kinderen. koetsjie koetsjie etc)
    Een gedicht over Maanvis
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 13:47:34 #125
    137949 Disana
    pi_74987508
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:44 schreef Gert het volgende:

[..]

Nederland telt vele leuke zusjes hoor. Nee echt, onbekende bewoners graag.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:48:04 #126
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74987527
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:42 schreef Dementor het volgende:

[..]

Wat valt er dan te winnen?
    De voogdij over Sophie natuurlijk!
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 13:48:27 #127
    173736 sunny16947
    het kan altijd erger
    pi_74987539
    TBO2 zou volgens mij geïntegreerd worden in SV. In mijn optiek is dat, dat je niet 24/7 TBO volgt. Waar blijven dan de 24/7 uitzendingen/programma's van SV? Dus alleen bepaalde dagdelen waarin de spellen te volgen zijn. Te beginnen met stenen stapelen (zoals in ER) koppels door loting tegen elkaar. Winnaars weer tegen elkaar, daar is wel een uur mee te vullen.
    Snooker is top!!!
    pi_74987542
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De voogdij over Sophie natuurlijk!
    Dat is niet grappig.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:48:56 #129
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74987559
    Zet een gefrustreerde sinterklaas erin omdat ie niet naar de kindertjes kan
      woensdag 25 november 2009 @ 13:51:43 #130
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74987681
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:48 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat is niet grappig.
    Wie een succesvolle RLS wil produceren moet zijn geweten achterlaten.
    Een gedicht over Maanvis
    pi_74987812
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou, nee.
      woensdag 25 november 2009 @ 13:57:22 #132
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74987876
    quote:

[..]

Misschien als er alleen gewetensloze mensen kijken
      woensdag 25 november 2009 @ 13:57:46 #133
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74987893
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, nee.
    Laat ze dan vooral puzzelen en verkleedpartijtjes houden, dan ben je binnen no-time je kijkers kwijt.
    Een gedicht over Maanvis
    pi_74987921
    quote:

[..]

Tijd voor een carrière switch?
    pi_74987954
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Laat ze dan vooral puzzelen en verkleedpartijtjes houden, dan ben je binnen no-time je kijkers kwijt.
    Er is ook nog een tussenweg toch?
      woensdag 25 november 2009 @ 13:59:27 #136
    162917 tuinfluiter
    pi_74987958
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:29 schreef Gert het volgende:

Maar toch hè: 1800 betalende kijkers naar TBO1..
    Las eerder dat er 18.000 kijkers per dag waren.
    De stream is 350.000 keer aangeklikt.
    150.000 bezoekers per maand
    pi_74987974
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is/was aan de producent...
      woensdag 25 november 2009 @ 14:00:18 #138
    241662 Jian
    Well, well, well
    pi_74987988
    Ik vind dat jullie gewoon allemaal mee moeten doen en ¤ 10,00 of meer moeten overmaken
    pi_74988001
    Maanvis doet gewoon mee aan TBO2.
    Dan komen de vurig gewenste kamervragen en daarmee de betalende streamers vanzelf
      woensdag 25 november 2009 @ 14:01:09 #140
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74988022
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:48 schreef sunny16947 het volgende:
    TBO2 zou volgens mij geïntegreerd worden in SV. In mijn optiek is dat, dat je niet 24/7 TBO volgt. Waar blijven dan de 24/7 uitzendingen/programma's van SV? Dus alleen bepaalde dagdelen waarin de spellen te volgen zijn. Te beginnen met stenen stapelen (zoals in ER) koppels door loting tegen elkaar. Winnaars weer tegen elkaar, daar is wel een uur mee te vullen.
    Een RLS die geen 24/7 te volgen is, is bij voorbaat al mislukt. Dat 24 uur een vlieg op de muur zijn is juist de belangrijkste USP van een RLS.
    Ik kan me niet voorstellen dat die integratie er komt. Net zoals ik me niet kan voorstellen dat SV ooit meer gaat voorstellen dan wat het nu (niet ) is. Okay, misschien nog een Sing & Shower itempje, met Peter N, Johan V en Alsido in de douche ...
      woensdag 25 november 2009 @ 14:01:58 #141
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74988053
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:59 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat is/was aan de producent...
    De producent wil ons geld hebben. Dan moet ie wel een beetje in ons straatje lullen.
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 14:12:49 #142
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74988122
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:59 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
    pi_74988158
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 09:02 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

[..]

weet je dat zeker, ook dan vreemd, want dan komt er minder geld binnen denk ik, waarom niet gewoon betaalde streams???
    pi_74988224
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:15 schreef Toverheks het volgende:

[..]

weet je dat zeker, ook dan vreemd, want dan komt er minder geld binnen denk ik, waarom niet gewoon betaalde streams???
    Omdat de meeste mensen niet willen betalen waarschijnlijk?
    pi_74988257
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:17 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

die zullen dan ook niet vooraf al zomaar willen betalen lijkt me
    pi_74988310
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:19 schreef gomi het volgende:

[..]

die zullen dan ook niet vooraf al zomaar willen betalen lijkt me
    Nee, dat was mijn punt ook.
    pi_74988315
    Ik wil er btw niet voor betalen. t zijn ondernemers die hun prdoduct in de markt willen brengen. En dan zou ik hen vooraf moeten betalen om ze die kans te geven. Als t product eenmaal op de markt is zou ik ook nog moeten betalen zodat ze winst maken.

ik merk t wel wannneer t beschikbaar is en zie dan wel of ik er evt geld in wil stoppen. dmv credits ofzo..
      woensdag 25 november 2009 @ 14:21:29 #148
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74988316
    quote:

[..]

Niet als het gratis ook kan, lijkt me
    pi_74988343
    quote:

[..]

Hangt van de doelgroep af, als je gaat voor de onderkant van de maatschappij is die kans inderdaad groot.
    Oh wacht dat is een eng woord, doelgroep!
    pi_74988365
    quote:

Wie een oorlog wil produceren moet zijn geweten achterlaten.

Wie een succesvolle RLS wil produceren moet integere intenties hebben.
      woensdag 25 november 2009 @ 14:23:29 #151
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74988370
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:00 schreef MeraViglioSa het volgende:
    Maanvis doet gewoon mee aan TBO2.
    Dan komen de vurig gewenste kamervragen en daarmee de betalende streamers vanzelf
    Zet mij maar eens met Huub in die bunker .
    Een gedicht over Maanvis
    pi_74988470
    nou, ik ben van mening, dat als je graag streams wilt er ook iets voor wilt betalen, daarom vind ik het onzin om ze gratis op het net te gooien, er moeten toch ergens inkomsten vandaan komen en ben best bereid voor de streams 2 euro extra (ik doe een gooi) neer te tellen, dat gratis is helemaal niks, want omdat TBO1 niet echt van de grond kwam zullen er veel mensen denken ach is gratis ik kijk af en toe.
    Doe je het als betalende stream, en maak je er goed reklame over en zet er een leuke groep mensen in die *prettig* zijn om te volgen dan gaat het van mond tot mond en dan betalen de meeste ook wel om toch mee te kunnen *genieten*
      woensdag 25 november 2009 @ 14:29:53 #153
    162917 tuinfluiter
    pi_74988550
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 13:59 schreef tuinfluiter het volgende:

quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:12 schreef HiDiHo het volgende:

Wat denk je zelf?
    Snap je vraag niet.
      woensdag 25 november 2009 @ 14:31:44 #154
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74988629
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:27 schreef Toverheks het volgende:
    nou, ik ben van mening, dat als je graag streams wilt er ook iets voor wilt betalen, daarom vind ik het onzin om ze gratis op het net te gooien, er moeten toch ergens inkomsten vandaan komen en ben best bereid voor de streams 2 euro extra (ik doe een gooi) neer te tellen, dat gratis is helemaal niks, want omdat TBO1 niet echt van de grond kwam zullen er veel mensen denken ach is gratis ik kijk af en toe.
    Doe je het als betalende stream, en maak je er goed reklame over en zet er een leuke groep mensen in die *prettig* zijn om te volgen dan gaat het van mond tot mond en dan betalen de meeste ook wel om toch mee te kunnen *genieten*
    Dat beveiligen van de streams is juist verschrikkelijk duur, dan zal er echt het dubbele op tafel moeten komen.
      woensdag 25 november 2009 @ 14:32:23 #155
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74988654
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:29 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

[..]

Snap je vraag niet?
    Zoveel waren het er echt niet
      woensdag 25 november 2009 @ 14:33:36 #156
    162917 tuinfluiter
    pi_74988696
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:32 schreef HiDiHo het volgende:

Zoveel waren het er echt niet
    Hoe weet je dat zo zeker?
      woensdag 25 november 2009 @ 14:34:05 #157
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74988719
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:33 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
    Gezond verstand
    En een klein beetje ervaring met aantallen gebruikers.
    pi_74988871
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:31 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Dat beveiligen van de streams is juist verschrikkelijk duur, dan zal er echt het dubbele op tafel moeten komen.
    oke, zonde want dan had er ook geld in het laadje gekomen, ik betaal gewoon en ga niet gratis kijken, vind heb ook genoten van TBO1 al was het meer bagger enzo maar toch, gun ze een nieuwe start.
    pi_74988953
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:27 schreef Toverheks het volgende:
    Wat HiDiHo zegt, een betaalde stream goed beveiligen is reteduur (sterker nog, een goede stream an sich kost al ontzettend veel). En reclame maken kost ook bakken geld als je het goed wilt doen.
    Dat, en dan komt er nog bij dat het schijnbaar erg moeilijk is om kandidaten te vinden.
    Zou wel eens willen weten hoe het daarmee staat eigenlijk.
      woensdag 25 november 2009 @ 14:40:54 #160
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74988977
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:37 schreef Toverheks het volgende:

[..]

oke, zonde want dan had er ook geld in het laadje gekomen, ik betaal gewoon en ga niet gratis kijken, vind heb ook genoten van TBO1 al was het meer bagger enzo maar toch, gun ze een nieuwe start.
    Ik heb voor 1 ook betaald, maar of ik het weer zou doen???
    Ik had er meer van verwacht laat ik het zo zeggen.
      woensdag 25 november 2009 @ 14:43:10 #161
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74989051
    Ik vraag me wel af wat Danny hiervan vindt. Eerst heeft ie keiveel gesponsord en zelfs nog zaken kwijtgescholden, en nu is alles op en komen Vlem en Bram hier weer schooien.
    Een gedicht over Maanvis
    pi_74989238
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:43 schreef Maanvis het volgende:
    Ik vraag me wel af wat Danny hiervan vindt. Eerst heeft ie keiveel gesponsord en zelfs nog zaken kwijtgescholden, en nu is alles op en komen Vlem en Bram hier weer schooien.
    TBO is Bràm z'n ding he. Trouwens wordt er imo nog niet geschooid, dit is een opiniepeiling. Toch?
      woensdag 25 november 2009 @ 14:49:00 #163
    162917 tuinfluiter
    pi_74989246
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:34 schreef HiDiHo het volgende:

Gezond verstand
    En een klein beetje ervaring met aantallen gebruikers.
    Nou ja, misschien was het dan een schatting, weet het verder ook niet.

• De stats
    Cijfers: 18.000 kijkers per dag. De stream is 350.000 keer aangeklikt. 48.000 bezoekers
    per week. 150.000 per maand. Minuten op de site: 740, aantal pagina’s gemiddeld 6,5.
    27 vrijwilligers.
      woensdag 25 november 2009 @ 14:49:21 #164
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74989254
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:48 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

TBO is Bràm z'n ding he.
    Gertje sprak over Bram én Vlem.
    Een gedicht over Maanvis
    pi_74989292
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is Bram z'n ding. Vlem biedt alleen de locatie. In die zin zijn ze een team ja
    Maar wil niet zeggen dat ze met z'n tweeën komen schooien hier

Mijns inziens wil Bram weten of er bij de streamers enthousiasme genoeg is om een tientje te sponsoren.
    En geen betere plek om dat te vragen dan hier, geef hem groot gelijk. Maar misschien wil hij het alleen maar weten, voor het geval dàt. Dat weten we niet
      woensdag 25 november 2009 @ 14:52:01 #166
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74989349
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:49 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

Nou ja, misschien was het dan een schatting, weet het verder ook niet.

• De stats
    Cijfers: 18.000 kijkers per dag. De stream is 350.000 keer aangeklikt. 48.000 bezoekers
    per week. 150.000 per maand. Minuten op de site: 740, aantal pagina’s gemiddeld 6,5.
    27 vrijwilligers.

Ik denk dat dat allemaal maximalen zijn, er zal vast weleens 18000 bezoekers op een dag geweest zijn.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 14:52:02 #167
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74989350
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het is Bram z'n ding en Johan faciliteert. Eventueel. Als er genoeg poet op tafel komt.
      woensdag 25 november 2009 @ 14:52:12 #168
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74989359
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:50 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Het is Bram z'n ding. Vlem biedt alleen de locatie.
    En dan nog wat: Die Pa, heb ik nog gesproken, is toch megarijk? Waarom investeert die niet wat!?
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 14:53:23 #169
    130385 HiDiHo
    hdhmedia.online
    pi_74989398
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En dan nog wat: Die Pa, heb ik nog gesproken, is toch megarijk? Waarom investeert die niet wat!?
    Misschien omdat ie er dan wat mee wilt verdienen
      woensdag 25 november 2009 @ 14:55:09 #170
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74989454
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:53 schreef HiDiHo het volgende:

[..]

Misschien omdat ie er dan wat mee wilt verdienen
    Niets mis mee, toch? Pa het geld. Brammetje en Vlemmetje de eer?
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 14:55:26 #171
    162917 tuinfluiter
    pi_74989466
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:50 schreef MeraViglioSa het volgende:

Het is Bram z'n ding. Vlem biedt alleen de locatie.
    Johan vertelde in de SBS-youtube dat hij ook bunkerbouwer is .
    pi_74989499
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:52 schreef Gert het volgende:

[..]

Het is Bram z'n ding en Johan faciliteert. Eventueel. Als er genoeg poet op tafel komt.
    Hij gaat errr met de póet vandoooorrrrj!
    pi_74989607
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:55 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

Zag in de SBS-youtube dat Johan ook bunkerbouwer is .
    Ja, maar de Bunker onder PS2 is geen echte bunker hoor
      woensdag 25 november 2009 @ 15:03:35 #174
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74989727
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:59 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ja, maar de Bunker onder PS2 is geen echte bunker hoor
    jij ook altijd met je grote mond!!!
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 15:39:28 #175
    173736 sunny16947
    het kan altijd erger
    pi_74990955
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 14:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Misschien is hij het zat om bij zijn kinderen in al die mislukkende projectjes te investeren en weer geld kwijt te raken. Dan blijf je niet rijk.
    Snooker is top!!!
    pi_74994409
    op NowLive:
    quote:
    Vraag: Zou jij een vrijwillige bijdrage over hebben voor TBO2 ?
    ja 11 (13.3%)
    nee 72 (86.7%)

Totaal aantal stemmen: 83
      woensdag 25 november 2009 @ 17:30:46 #177
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74994496
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 17:27 schreef MeraViglioSa het volgende:
    op NowLive:
    [..]
    Ten dode opgescrheven dus.
    Een gedicht over Maanvis
    pi_74995013
    Heb het ook ff op VOL gegooid, vind je vast niet erg toch Gertje

-edit, en op GP.
      woensdag 25 november 2009 @ 17:52:41 #179
    127966 Marrije
    ja, met dubbel r
    pi_74995044
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 17:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ten dode opgescrheven dus.
    dat hangt er vanaf hoe hoog de bijdrage is van die 13 procent ja stemmers
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 17:54:56 #180
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74995090
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 17:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat hangt er vanaf hoe hoog de bijdrage is van die 13 procent ja stemmers
    Bovendien is zo'n stemming denk ik nogal negatief beïnvloed door het feit dat de vorige TBO een vette connectie had met FOK! Die connectie is er met deze beoogde opzet beslist niet.
    pi_74995131
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 17:54 schreef Gert het volgende:

[..]

Bovendien is zo'n stemming denk ik nogal negatief beïnvloed door het feit dat de vorige TBO een vette connectie had met FOK! Die connectie is er met deze beoogde opzet beslist niet.
    Sly had in het topic al duidelijk vermeld dat TBO2 niet exclusief met FOK! ging samenwerken.
    pi_74995160
    Misschien een goed idee Gert om ook een poll te plaatsen, is wat makkelijker stemmen voor mensen en geeft direct overzicht.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 18:14:31 #183
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74995651
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 17:57 schreef MeraViglioSa het volgende:
    Misschien een goed idee Gert om ook een poll te plaatsen, is wat makkelijker stemmen voor mensen en geeft direct overzicht.
    Wat let je.
      woensdag 25 november 2009 @ 18:15:20 #184
    241662 Jian
    Well, well, well
    pi_74995679
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 17:57 schreef MeraViglioSa het volgende:
    Mera, bij Vol kan je onderaan de topic invoer pagina (je kan je tekst nu nog wel wijzigen) een poll aanmaken.
    Als je dat nog effe doet zal ik even een melding maken in de topics vanwaar uit je stemmen kan verwachten
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 18:15:35 #185
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74995691
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 17:56 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Sly had in het topic al duidelijk vermeld dat TBO2 niet exclusief met FOK! ging samenwerken.
    Jaaa ja. En als je dan betaald hebt is het ineens weer FOK! voor en FOK! na!
    pi_74995811
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 18:15 schreef Jian het volgende:

[..]

Mera, bij Vol kan je onderaan de topic invoer pagina (je kan je tekst nu nog wel wijzigen) een poll aanmaken.
    Als je dat nog effe doet zal ik even een melding maken in de topics vanwaar uit je stemmen kan verwachten
    Oh, had ik niet gezien, thanks.
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 18:15 schreef Gert het volgende:

[..]

Jaaa ja. En als je dan betaald hebt is het ineens weer FOK! voor en FOK! na!
    Hij quotte wat Bram tegen hem had gezegd vanmorgen aan de telefoon.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 18:22:00 #187
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_74995892
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 18:19 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Oh, had ik niet gezien, thanks.
    [..]

Hij quotte wat Bram tegen hem had gezegd vanmorgen aan de telefoon.
    Uh... ja dat kan prima.
    pi_74995938
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 18:15 schreef Jian het volgende:

[..]

Hij pakte hem niet (error - moet titel opgeven maar dat veld is niet bewerkbaar ) dus heb het topic ff opnieuw geplaatst met poll.
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 18:14 schreef Gert het volgende:

[..]

Wat let je.
    Wil je hem ff in de OP zetten dan?

Poll: Zou jij TBO2 met een tientje willen sponsoren?
  • ja
  • nee
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
      woensdag 25 november 2009 @ 18:53:13 #189
    241662 Jian
    Well, well, well
    pi_74996423
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 18:23 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Hij pakte hem niet (error - moet titel opgeven maar dat veld is niet bewerkbaar ) dus heb het topic ff opnieuw geplaatst met poll.
    Ik zag het, ik heb de mededeling dat ie er staat hier en daar gedropt. Maar reken maar op een uitslag ala Nowlive
    pi_74996499
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 18:53 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik zag het, ik heb de mededeling dat ie er staat hier en daar gedropt. Maar reken maar op een uitslag ala Nowlive
    Denk het ook ja.
      woensdag 25 november 2009 @ 18:59:45 #191
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74996678
    Aangezien er geen goed plan de campagne is heb ik nu NEE gestemd.
    Een gedicht over Maanvis
      One tough cookie woensdag 25 november 2009 @ 19:02:08 #192
    169210 liesje1979
    pi_74996765
    Ik mis de optie: "Ik weet het nog niet", in de poll.
      woensdag 25 november 2009 @ 19:05:42 #193
    241662 Jian
    Well, well, well
    pi_74996906
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:02 schreef liesje1979 het volgende:
    Dat is in de regel gewoon een optie voor subtiele nee-stemmers ...
      woensdag 25 november 2009 @ 19:07:43 #194
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74996968
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:02 schreef liesje1979 het volgende:
    Jullie Hoogezanders ook altijd met jullie 'ik weet het niet '
    Een gedicht over Maanvis
      woensdag 25 november 2009 @ 19:08:24 #195
    127966 Marrije
    ja, met dubbel r
    pi_74996994
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:05 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat is in de regel gewoon een optie voor subtiele nee-stemmers ...
    of de niet-stemmer
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 19:09:02 #196
    128220 Peter6000
    pi_74997010
    Bij de vorige editie hebben 1800 mensen betaald, waarvan er maar een klein deel actief waren op fora.
    Dus eigenlijk zegt zo`n POLL niks.

Ik zie het meer als iets ondersteunends voor mensen die TBO niks vinden, en er graag een negatieve sfeer over willen creëren (soms vanuit persoonlijke rancune).
    pi_74997145
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:09 schreef Peter6000 het volgende:
    Bij de vorige editie hebben 1800 mensen betaald, waarvan er maar een klein deel actief waren op fora.
    Dus eigenlijk zegt zo`n POLL niks.

Ik zie het meer als iets ondersteunends voor mensen die TBO niks vinden, en er graag een negatieve sfeer over willen creëren (soms vanuit persoonlijke rancune).
    Tja, moet toch een manier zien te vinden om de opinie te peilen, en dan is dit de gemakkelijkste denk ik.

Misschien dat Bram beter een poll op zijn website kan plaatsen dan trouwens. Eentje waar je geen credits voor hoeft te betalen dus
      One tough cookie woensdag 25 november 2009 @ 19:14:37 #198
    169210 liesje1979
    pi_74997211
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jullie Hoogezanders ook altijd met jullie 'ik weet het niet '
    Is dat Hoogezands?
    Wat fijn, ik dacht altijd dat het aan mij lag dat ik niet zo goed ben in keuzes maken

Ik weet het echt nog niet Jian, ik denk nu nee, maar als ik het idee krijg dat het leuk wordt, dan kan dat maar zo een ja worden. Niet alleen slecht in keuzes, maar ook wispelturig dus
      woensdag 25 november 2009 @ 19:16:30 #199
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_74997272
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:12 schreef MeraViglioSa het volgende:

Misschien dat Bram beter een poll op zijn website kan plaatsen dan trouwens.
    Zouden daar nog veel mensen op kijken?

Ik heb er niet veel vertrouwen in dat deze evt. financiële injectie zoden aan de dijk gaat zetten. Sympathiek ergens, maar ook twijfelachtig qua professionaliteit en dus geloofwaardigheid.
    Denk ik.
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 19:17:19 #200
    128220 Peter6000
    pi_74997295
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:12 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Tja, moet toch een manier zien te vinden om de opinie te peilen, en dan is dit de gemakkelijkste denk ik.

Zolang we maar niet vergeten dat het de opinie van circa 10 procent van de kijkers is.
    Dat hoeft absoluut niet representatief te zijn voor de hele populatie.

Het is natuurlijk een schatting, maar 1800 mensen die betaalden, en 180 actief op fora, lijkt me wel ongeveeer kloppen.
    pi_74997314
    oh.
    pi_74997464
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:17 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Zolang we maar niet vergeten dat het de opinie van circa 10 procent van de kijkers is.
    Dat hoeft absoluut niet representatief te zijn voor de hele populatie.
    Nou, je kunt de hele populatie ook niet bereiken om een tientje te vragen denk ik. Want daar mag je volgens mij de registratiegegevens van de betalers van TBO1 niet voor misbruiken.
    Dus, je bent afhankelijk van wat de mensen op de fora vernemen. En dan heb je met de polls op fora dus wel degelijk voor een groot deel de groep potentiële donateurs te pakken.

In mijn logica dan he.
    pi_74997481
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:22 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Nou, je kunt de hele populatie ook niet bereiken om een tientje te vragen denk ik. Want daar mag je volgens mij de registratiegegevens van de betalers van TBO1 niet voor misbruiken.
    Dus, je bent afhankelijk van wat de mensen op de fora vernemen. En dan heb je met de polls op fora dus wel degelijk voor een groot deel de groep potentiële donateurs te pakken.

In mijn logica dan he.
    Zo je weet wel heel erg goed te vertellen wat Bram vooral niet mag doen.
    pi_74997494
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:18 schreef Dementor het volgende:
    oh.
    verkeerde topic?
    pi_74997513
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:23 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

verkeerde topic?
    Ja, maar het is niet erg want hartjes zijn tof.
    pi_74997529
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:23 schreef Dementor het volgende:

[..]

Zo je weet wel heel erg goed te vertellen wat Bram vooral niet mag doen.
    Ik zet er niet voor niets volgens mij bij. Ik denk dat de privacywet zo werkt namelijk. Tenzij we met z'n allen de kleine lettertjes niet gelezen hebben en derhalve onwetend toestemming hebben gegeven hiervoor.
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 19:25:14 #207
    128220 Peter6000
    pi_74997536
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:22 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

In mijn logica dan he.
    In mijn logica dus niet.

Ik denk dat de totale populatie een heel andere is, dan degene die op fora actief zijn.

Maar goed, ik val in herhaling, en ik kan het verder toch niet bewijzen.
    pi_74997539
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:24 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik zet er niet voor niets volgens mij bij. Ik denk dat de privacywet zo werkt namelijk. Tenzij we met z'n allen de kleine lettertjes niet gelezen hebben en derhalve onwetend toestemming hebben gegeven hiervoor.
    Zou goed kunnen.
    pi_74997562
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:25 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

In mijn logica dus niet.

Ik denk dat de totale populatie een heel andere is, dan degene die op fora actief zijn.

Mwah het aantal betalende kijkers lag hoger dan het aantal leden dat in RLS fora post.
    Dus je hebt wat mij betreft gelijk als je zegt dat polls niet representatief zijn.
    pi_74997588
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:25 schreef Dementor het volgende:

[..]

Zou goed kunnen.
    Ik verwacht inderdaad vandaag of morgen een mail in m'n box met het verzoek.
    pi_74997632
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:26 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik verwacht inderdaad vandaag of morgen een mail in m'n box met het verzoek.
    Dat zou SV natuurlijk nooit doen.
    pi_74997637
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:25 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

In mijn logica dus niet.

quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:26 schreef Dementor het volgende:

[..]

Mwah het aantal betalende kijkers lag hoger dan het aantal leden dat in RLS fora post.
    Dus je hebt wat mij betreft gelijk als je zegt dat polls niet representatief zijn.
    Okee, maar hoe wil je de rest bereiken dan? Met de vraag of ze het zouden doen, danwel het daadwerkelijke verzoek?
    pi_74997660
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:27 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat zou SV natuurlijk nooit doen.
    Het gaat hier niet om SV toch?
    pi_74997707
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:28 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

[..]

Okee, maar hoe wil je de rest bereiken dan? Met de vraag of ze het zouden doen, danwel het daadwerkelijke verzoek?
    Eerst maar eens de website aanpassen zodat deze wat vriendelijker oogt, youtube compilaties van TBO erop zetten zodat men kan zien wat men zou kunnen krijgen, varianten op de bunker presenteren en dan toeslaan door op nieuwssites het verhaal in het kort te posten.
    Kortom interesse wekken en dat hoeft echt geen honderden euro's te kosten.

Ik krijg nog regelmatig te horen van mensen dat ze TBO wel kennen ondanks dat de traditionele media er heel weinig aandacht aan heeft besteed.
    pi_74997722
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:28 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om SV toch?
    SV profiteert mee indien EM weer een TBO gaat maken.
    pi_74997828
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:31 schreef Dementor het volgende:

[..]

SV profiteert mee indien EM weer een TBO gaat maken.
    Feit, maar SV gaat geen mailtjes rondsturen met het verzoek tot donatie.
    Trouwens, denk niet eens dat SV de gegevens in handen krijgt van de registraties van TBO1, hebben ze heul geen recht op. Volgens mij.
    pi_74997878
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:34 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Feit, maar SV gaat geen mailtjes rondsturen met het verzoek tot donatie.
    Trouwens, denk niet eens dat SV de gegevens in handen krijgt van de registraties van TBO1, hebben ze heul geen recht op. Volgens mij.
    Nee ik bedoel SV zou nooit om donaties vragen.
    Wel dus, als ze het zouden kunnen.
    pi_74997907
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:30 schreef Dementor het volgende:

[..]

Eerst maar eens de website aanpassen zodat deze wat vriendelijker oogt, youtube compilaties van TBO erop zetten zodat men kan zien wat men zou kunnen krijgen, varianten op de bunker presenteren en dan toeslaan door op nieuwssites het verhaal in het kort te posten.
    Kortom interesse wekken en dat hoeft echt geen honderden euro's te kosten.

Ik krijg nog regelmatig te horen van mensen dat ze TBO wel kennen ondanks dat de traditionele media er heel weinig aandacht aan heeft besteed.
    Puik plan. Waarom gebeurt dat niet dan? Je spreekt Bram toch regelmatig?
    pi_74997921
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:36 schreef Dementor het volgende:

[..]

Nee ik bedoel SV zou nooit om donaties vragen.
    Wel dus, als ze het zouden kunnen.
    Ik denk niet dat Johan dat ooit zou doen.
    Dan zou ik me vreselijk in hem vergist hebben, want dat ligt niet in zijn manier van zaken doen.
    pi_74997927
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:36 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Puik plan. Waarom gebeurt dat niet dan? Je spreekt Bram toch regelmatig?
    Ik weet niet waarom hij het niet op deze manier aanpakt, ik zou het op die manier doen.
    pi_74997939
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:37 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Nee, nooit.
    Oh dus ook niet op zoek naar sponsors?
    pi_74998023
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:37 schreef Dementor het volgende:

[..]

Oh dus ook niet op zoek naar sponsors?
    Dat is wat anders. SV zou nooit de streamers om donaties vragen, is wat ik probeer te zeggen.
    pi_74998061
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:40 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Dat is wat anders. SV zou nooit de streamers om donaties vragen, is wat ik probeer te zeggen.
    Hoeft ook niet als je zelf niets van plan bent.
    pi_74998122
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:41 schreef Dementor het volgende:

[..]

Hoeft ook niet als je zelf niets van plan bent.
    Hahahaaaa. Touché.
    pi_74998469
    Tussenstand van de volstrekt onbetrouwbare polls.

Op FOK!:
    ja 5 (50%)
    nee 5 (50%)
    Totaal aantal stemmen: 10

NowLive steekt de 10 euro massaal liever in NowLive radio.
    ja 12 (12.1%)
    nee 87 (87.9%)
    Totaal aantal stemmen: 99

Op GP zijn ze nog niet wakker.
    ja 100% [ 2 ]
    nee 0% [ 0 ]
    Totaal aantal stemmen : 2

En op VOL weten ze het nog niet.
    nee 75% [ 12 ]
    ja 25% [ 4 ]
    Totaal aantal stemmen: 16
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 19:53:16 #226
    137949 Disana
    pi_74998516
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:51 schreef MeraViglioSa het volgende:
    Tussenstand van de volstrekt onbetrouwbare polls.

NowLive steekt de 10 euro massaal liever in NowLive radio.
    ja 12 (12.1%)
    nee 87 (87.9%)
    Totaal aantal stemmen: 99

Op GP zijn ze nog niet wakker.
    ja 100% [ 2 ]
    nee 0% [ 0 ]
    Totaal aantal stemmen : 2

En op VOL weten ze het nog niet.
    nee 75% [ 12 ]
    ja 25% [ 4 ]
    Totaal aantal stemmen: 16
    Nowlive hoopt gewoon weer op gratis (gejatte) streams

Heb je hier al geteld hoeveel mensen aangeven te willen betalen? Volgens mij toch al een handjevol.
      woensdag 25 november 2009 @ 19:56:38 #227
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74998634
    Ik vind het erg zonde dat Gert en Mera nu zo'n actie opzetten zonder dat duidelijk te coördineren met Bram zelf. Bram had met een plan des aanpaks en meer concrete info kunnen komen zodat er nu iig meer animo was om er centen in te stoppen.
    Een gedicht over Maanvis
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 19:58:19 #228
    137949 Disana
    pi_74998681
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:56 schreef Maanvis het volgende:
    Ik vind het erg zonde dat Gert en Mera nu zo'n actie opzetten zonder dat duidelijk te coördineren met Bram zelf. Bram had met een plan des aanpaks en meer concrete info kunnen komen zodat er nu iig meer animo was om er centen in te stoppen.
    Die animo zal er op dit subforum heus wel zijn.
    pi_74998794
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Die animo zal er op dit subforum heus wel zijn.
    maar ook 1800 man?
    pi_74998876
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 19:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Nowlive hoopt gewoon weer op gratis (gejatte) streams
    Er zeggen er zelfs een paar dat ze het bedrag dat voor de streams betaald diende te worden naar NL stortten.
    quote:
    Heb je hier al geteld hoeveel mensen aangeven te willen betalen? Volgens mij toch al een handjevol.
    Ik tel in de posts 14 voor en 7 tegen.
    Maar we weten niet wie daarvan gestemd heeft op de poll natuurlijk, dus dat kunnen we niet bij de pollresultaten optellen.
    pi_74999155
    verdomme, heel antwoord getikt, Fok weer off
    quote:
    Hé, ho, ik zet helemaal niets op. Ik zet alleen wat polls neer om de meningen een beetje handig samen te vatten. Ik ga ervan uit dat de hele 'actie' (die er helemaal nog niet is, het is een opiniepeiling for god's sake) uit Bram's hoofd komt en hij Gert gevraagd heeft dat te peilen hier op FOK!.
    Zoals hij dat Sly ook gevraagd heeft om te peilen op NowLive.
      woensdag 25 november 2009 @ 20:24:50 #232
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_74999220
    Sorry, ik dacht dat het zonder bram's weten om was gebeurd aangezien er geen plan des aanpaks stond (wat je wel verwacht bij een bedelpoging)
    Een gedicht over Maanvis
    pi_74999298
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:24 schreef Maanvis het volgende:
    Sorry, ik dacht dat het zonder bram's weten om was gebeurd aangezien er geen plan des aanpaks stond (wat je wel verwacht bij een bedelpoging)
    Dat komt vast wel als hij de collecte daadwerkelijk doorzet.
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 20:27:52 #234
    128220 Peter6000
    pi_74999325
    Ik dacht ook dat het zonder Bram`s weten was, omdat Bram slim genoeg is om te weten dat er op FOK! zo`n 30-50 users ja zullen zeggen, en ook een aantal nee.
    En dat die nee-zeggers erg negatief over TBO zullen gaan schrijven.

Dus echt nuttig lijkt me zo`n enquette (vanuit hem gezien) niet.
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 20:29:11 #235
    137949 Disana
    pi_74999369
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:04 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Er zeggen er zelfs een paar dat ze het bedrag dat voor de streams betaald diende te worden naar NL stortten.
    [..]

Ik tel in de posts 14 voor en 7 tegen.
    Maar we weten niet wie daarvan gestemd heeft op de poll natuurlijk, dus dat kunnen we niet bij de pollresultaten optellen.
    Ik kan wel enorm met mijn neus kijken, maar staat er hier ook ergens een poll hierover dan? Verder maak ik me niet zoveel zorgen, ik denk dat er best veel mensen voor zullen willen betalen (maar of dat genoeg is?).

Rare Nowlivers
    pi_74999393
    Reken maar dat Sly meeleest.
    pi_74999423
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik kan wel enorm met mijn neus kijken, maar staat er hier ook ergens een poll hierover dan? Verder maak ik me niet zoveel zorgen, ik denk dat er best veel mensen voor zullen willen betalen (maar of dat genoeg is?).

Rare Nowlivers
    tbh denk ik dat je blij mag zijn als je op fok 150 man vindt die wil betalen imo.
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 20:31:26 #238
    137949 Disana
    pi_74999460
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:30 schreef gomi het volgende:

[..]

tbh denk ik dat je blij mag zijn als je op fok 150 man vindt die wil betalen imo.
    Dat lijkt me al een groot aantal, maar 30 tot 50 moet te doen zijn.
    pi_74999547
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:31 schreef Disana het volgende:

[..]

oh dat moet wel lukken idd, maar dat zijn er dan nog 1750 te kort.

tbh hadden ze met een goed uitgewerkt plan naar buiten moeten komen voor ze begonnen te polsen.
    nu is allemaal te vaag en abstract.
    pi_74999559
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:29 schreef Dementor het volgende:
    Gelijk heeft ie.
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik kan wel enorm met mijn neus kijken, maar staat er hier ook ergens een poll hierover dan?
    [RLS CRAVING] Zou jij TBO2 met een tientje willen sponsoren?
      † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 20:43:23 #241
    137949 Disana
    pi_74999984
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:33 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Gelijk heeft ie.
    [..]

Helemaal over het hoofd gezien dus, dankjewel. Ja gestemd.
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 20:49:25 #242
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_75000245
    quote:
      woensdag 25 november 2009 @ 20:50:49 #243
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_75000301
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:29 schreef Dementor het volgende:
    Sly, die had toch een IP-ban op FOK?
    Een gedicht over Maanvis
      Moderator woensdag 25 november 2009 @ 20:58:10 #244
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_75000590
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:33 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Gelijk heeft ie.
    [..]

Staat ook in de OP nu.
    pi_75000849
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:58 schreef Gert het volgende:

[..]

Staat ook in de OP nu.
    thanks dushi.
    pi_75005474
    Ik doe mee.

Geen tijd om te kijken.
    Geen tijd om aktief mee te tikken en te hakketakken..

Maar ik vind altijd wel ergens een gaatje om de streamlol en hakketaklol op een forum te lezen.
    Geld dubbel en dwars waard.
    pi_75005750
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 20:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook.
      Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 12:43:51 #248
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_75051891
    Toch alweer 190 euro bij elkaar. Laat stáán als we dit aan de grote klok gaan hangen.
    pi_75052070
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 12:43 schreef Gert het volgende:
    Toch alweer 190 euro bij elkaar. Laat stáán als we dit aan de grote klok gaan hangen.
    Precies, het begin is er
      vrijdag 27 november 2009 @ 16:33:09 #250
    241662 Jian
    Well, well, well
    pi_75060459
    Vol tot op heden;

minder vrijgevig als Fok, waar 50% bereid is te dokken.

maar bij elkaar toch al zo'n 330 euries, we gaan het halen
      vrijdag 27 november 2009 @ 16:37:58 #251
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_75060631
    Ik had inmiddels wel het plan van aanpak verwacht . Hoe staat het daarmee, Gert?
    Een gedicht over Maanvis
      † In Memoriam † vrijdag 27 november 2009 @ 17:11:33 #252
    128220 Peter6000
    pi_75061652
    Ik denk dat ze besloten hebben het zonder jouw tientje te doen, Maanvis.
    En dat je pas mee mag praten over een plan van aanpak als je minimaal 5000 euro stort.
    pi_75061765
    Vijfduizend maar? Daar koopt Eline echt alleen nog maar een nieuwe ski-outfit voor.
      vrijdag 27 november 2009 @ 17:29:36 #254
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_75062131
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 17:11 schreef Peter6000 het volgende:
    Ik denk dat ze besloten hebben het zonder jouw tientje te doen, Maanvis.
    En dat je pas mee mag praten over een plan van aanpak als je minimaal 5000 euro stort.
    Als dat zo is dan kunnen we TBO naar het graf dragen. Dan komt het nooit!
    Een gedicht over Maanvis
      Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 20:13:06 #255
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_75067104
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 16:37 schreef Maanvis het volgende:
    Ik had inmiddels wel het plan van aanpak verwacht . Hoe staat het daarmee, Gert?
    Flikker op man.
    pi_75067162
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 20:13 schreef Gert het volgende:

[..]

Flikker op man.
    Flikker op man, we willen alleen je geld.
      Moderator vrijdag 27 november 2009 @ 20:51:03 #257
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_75068011
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 20:14 schreef Dementor het volgende:

[..]

Flikker op man, we willen alleen je geld.
    Zo is dat, inleveren en muil houden.
    Ja laat de PR maar aan mij over.
      vrijdag 27 november 2009 @ 20:55:13 #258
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_75068140
    Ik moet de druk op de ketel houden, maar blijkbaar staat die al op ontploffen.
    Stilstand is achteruitgang, en volgens mij gaan we met rasse schreden achteruit!
    Een gedicht over Maanvis
    pi_75071888
    woensdag 25 november 2009 19:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb er niet veel vertrouwen in dat deze evt. financiële injectie zoden aan de dijk gaat zetten. Sympathiek ergens, maar ook twijfelachtig qua professionaliteit en dus geloofwaardigheid.
    Denk ik.

Denk ik hetzelfde over , zou alleen het sympathiek door naief vervangen misschien .
    Denk ik dus .
      vrijdag 27 november 2009 @ 23:01:04 #260
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_75072951
    Ik wilde toen wel kijken, maar miste de eerste 6 dagen ofzo door de vakantie, toen vond ik het de moeite niet meer waard

Ik heb het toen heel erg gevolgd, tot het punt dat het uitgezonden werd. Nu heb ik het gevoel dat ik nergens wat van snap
      vrijdag 27 november 2009 @ 23:09:55 #261
    160398 akveor
    Ja, ik ben het...
    pi_75073307
    De vorige TBO heb ik er zo'n 150 euro tegenaan geknalt dus een tientje op voorhand kunnen ze wat mij betreft zo krijgen. Dat is me een maand heerlijk ergeren meer dan waard.
    Maar ik vraag me wel of B en B wel een TBO II willen. Kan nu niet bepaalt zeggen dat het enthousiasme van hun kan overweldigend op mij overkomt.
    Wat ik me ook afvraag hoe kom je op die ¤20.000,- en wat kunnen B en B daar dan wel voor leveren? Dat bedrag lijkt me zo laag dat dit nooit de drempel kan zijn van wel of geen TBO II. Als die dat bedrag niet door Enjoy media zelf binnen gehengeld kan worden dan vraag ik me ernstig af wat voor creatieve breinen daar aan het roer staan.
    Er zijn plannen te over maar als B en B geen enthousiasme tonen op Fok voor enig voorstel van wie dan ook dan heb ik er zelf geen trek in m'n ideeën hier verder te ventileren.
      vrijdag 27 november 2009 @ 23:30:21 #262
    162917 tuinfluiter
    pi_75074086
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 23:09 schreef akveor het volgende:

De vorige TBO heb ik er zo'n 150 euro tegenaan geknalt dus een tientje op voorhand kunnen ze wat mij betreft zo krijgen. Dat is me een maand heerlijk ergeren meer dan waard.
    Maar ik vraag me wel of B en B wel een TBO II willen. Kan nu niet bepaalt zeggen dat het enthousiasme van hun kan overweldigend op mij overkomt.
    Wat ik me ook afvraag hoe kom je op die ¤20.000,- en wat kunnen B en B daar dan wel voor leveren? Dat bedrag lijkt me zo laag dat dit nooit de drempel kan zijn van wel of geen TBO II. Als die dat bedrag niet door Enjoy media zelf binnen gehengeld kan worden dan vraag ik me ernstig af wat voor creatieve breinen daar aan het roer staan.
    Er zijn plannen te over maar als B en B geen enthousiasme tonen op Fok voor enig voorstel van wie dan ook dan heb ik er zelf geen trek in m'n ideeën hier verder te ventileren.
    Je hebt het drie keer over B en B, wanneer ik het goed heb begrepen zijn B en B geen bedrijf.
    Is Enjoy Media het bedrijf van Bram en The Bunker Online zijn ding.
    Bart doet nu andere dingen in het onderwijs enzo.
      zaterdag 28 november 2009 @ 00:47:57 #263
    160398 akveor
    Ja, ik ben het...
    pi_75076173
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 23:30 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

Je hebt het drie keer over B en B, wanneer ik het goed heb begrepen zijn B en B geen bedrijf.
    Is Enjoy Media het bedrijf van Bram en The Bunker Online zijn ding.
    Bart doet nu andere dingen in het onderwijs enzo.
    Ah okay... heb ik altijd gedacht dat TBO beider kindje was.
    Blijft staan dat ik vanaf die kant weinig enthousiasme bemerk.
      zaterdag 28 november 2009 @ 00:49:58 #264
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_75076198
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 00:47 schreef akveor het volgende:

[..]

Ah okay... heb ik altijd gedacht dat TBO beider kindje was.
    Blijft staan dat ik vanaf die kant weinig enthousiasme bemerk.
    Zelfs geen plan van aanpak. Of Gert houdt het achter.
    Een gedicht over Maanvis
    pi_75076267
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 23:09 schreef akveor het volgende:
    De kosten voor een goede stream en het verbruik (electriciteit, voedsel, water etc) liggen nu eenmaal zo hoog.
    Als dat gedekt is kunnen ze online.
      zaterdag 28 november 2009 @ 00:58:13 #266
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_75076365
    20000E daar kun je veel water en electriciteit van kopen, en het voedsel zelf kan niet meer dan 500E gekost hebben in die maand .
    Volgens mij zitten we gewoon de sigaretten te betalen denk ik.
    Een gedicht over Maanvis
      Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 00:59:31 #267
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_75076391
    Wat Tuifluiter zegt klopt.

En Akveor: in de loop van de volgende week stuurt Bram een brief naar diverse fora die interesse hebben in RLS. Daarin zal worden verteld hoe die kijkers-sponsoring eruit moet gaan zien, welk bedrag er nodig is en waar dat aan besteed gaat worden.

Die 20K is een startkapitaal waarmee Enjoy Media, en dan ook Johan, het aandurven om een TBO2 te beginnen. Voor alle duidelijkheid: ik weet verder nauwelijks details, ben niet bij de voorbereidingen betrokken, I'm just the messenger. Ik bel af en toe met Bram, that's it.

TBO1 was heel kleinschalig, TBO2 zal dat ook worden. De middelen zijn beperkt, omroepen hebben vooralsnog geen interesse meer in dergelijke formats. Voor zover ik begrepen heb, zijn er wel wát sponsors geïnteresseerd in een nieuwe internet only-RLS, maar dan heb je het over duizenden en geen tienduizenden euro's.

Misschien liggen er bakken met geld te wachten ergens en zou een acquisiteur van topformaat die binnen weten te slepen, kan best. Maar in de huidige situatie, waarin RLS'en simpelweg niet meer 'hot' zijn, ziet Bram met zijn bedrijf maar één mogelijkheid om dit van de grond te krijgen, en dat is: startkapitaal door RLS-liefhebbers laten doneren. Met een "gaat het niet door geld terug"-garantie.

Als je puur kijkt naar de fora, met pak 'm beet een paarhonderd intensieve volgers, dan is 20K een hoop geld.
    Maar ik heb het nog expliciet gevraagd, en er waren echt 1800 betalende TBO1-kijkers, en een veelvoud daarvan keek gratis mee.
    Dus misschien... als het weer gaat leven... publiciteit voor de komende aktie krijgen is dan een must natuurlijk.
    Dit topic is niet "de" publiciteit. Dat moet groter. En daar moet goed over nagedacht worden, want van een paarhonderd diehard forummers moet je het niet hebben als je 20K in de wacht wil slepen.

Maar als je daar ideëen voor hebt: gooi ze op tafel! Wie weet zit er dan binnenkort weer een maandje kapot ergeren in.
    pi_75076689
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 00:58 schreef Maanvis het volgende:
    20000E daar kun je veel water en electriciteit van kopen,
    Als je die kelder een paar keer 40 cm onder water zet gaat dat wel in de papieren lopen hoor.
      zaterdag 28 november 2009 @ 01:24:56 #269
    160398 akveor
    Ja, ik ben het...
    pi_75076756
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 00:59 schreef Gert het volgende:
    Wat Tuifluiter zegt klopt.

En Akveor: in de loop van de volgende week stuurt Bram een brief naar diverse fora die interesse hebben in RLS. Daarin zal worden verteld hoe die kijkers-sponsoring eruit moet gaan zien, welk bedrag er nodig is en waar dat aan besteed gaat worden.

KNIP.

Maar als je daar ideëen voor hebt: gooi ze op tafel! Wie weet zit er dan binnenkort weer een maandje kapot ergeren in.
    Ik heb ideeën genoeg. Ook om genoeg kleine en grote sponsors binnen te halen. Heb het op papier gezet. Maar ik voel me niet meer geroepen dit allemaal op een forum te spuwen zonder enige vorm van feedback. Het is mijn gevoel dat me zegt dat het beter is mijn ideeën hier niet te plaatsen zodat Enjoy Media die ideeën zomaar kan 'jatten' en dat dan hun concept gaan noemen. Fok lijkt me niet de gratis denktank voor Bram. Dan nog zou ik liever een plan uitwerken met een paar mensen en dat concept zelf aanbieden aan Vlemmix.

Ben overigens wel benieuwd naar zijn brief. Maar blijf het jammer vinden dat ie voor het (iets te) kleinschalige gaat terwijl hij, in mijn ogen, er een geweldig concept van kan maken zelfs met een minimale investering van zijn kant.
      Moderator zaterdag 28 november 2009 @ 02:00:42 #270
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_75077191
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 01:24 schreef akveor het volgende:

[..]

Ik heb ideeën genoeg. Ook om genoeg kleine en grote sponsors binnen te halen. Heb het op papier gezet. Maar ik voel me niet meer geroepen dit allemaal op een forum te spuwen zonder enige vorm van feedback. Het is mijn gevoel dat me zegt dat het beter is mijn ideeën hier niet te plaatsen zodat Enjoy Media die ideeën zomaar kan 'jatten' en dat dan hun concept gaan noemen. Fok lijkt me niet de gratis denktank voor Bram. Dan nog zou ik liever een plan uitwerken met een paar mensen en dat concept zelf aanbieden aan Vlemmix.

Ben overigens wel benieuwd naar zijn brief. Maar blijf het jammer vinden dat ie voor het (iets te) kleinschalige gaat terwijl hij, in mijn ogen, er een geweldig concept van kan maken zelfs met een minimale investering van zijn kant.
    Als je concrete mogelijkheden ziet om er iets groots/groters van te maken, mail Bram dan eens.
    Er zijn vast wel constructies denkbaar waarbij je ideéen niet slechts 'gejat' worden, maar waarbij je loon naar werken krijgt.
      zaterdag 28 november 2009 @ 02:51:43 #271
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_75077640
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 02:00 schreef Gert het volgende:

[..]

Als je concrete mogelijkheden ziet om er iets groots/groters van te maken, mail Bram dan eens.
    Er zijn vast wel constructies denkbaar waarbij je ideéen niet slechts 'gejat' worden, maar waarbij je loon naar werken krijgt.
    Ik zie niet in waarom akveor Bram nodig heeft.
    Een gedicht over Maanvis
      zondag 29 november 2009 @ 17:06:13 #272
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75114002
    Zijn ze wel goed bij hun hoofd? We zijn bij TBO1 al vele keren genaaid met de polls waaraan je geld uitgaf en waar geen reet mee is gedaan. En daarna is Marielin ook nog eens genaaid met het prijzengeld die alle stemmen moesten opleveren, ze kreeg hiervan slechts 1000 euro. Dus nee. Ik ga niet eens meer kredits kopen mocht er een TBO2 komen.
    Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
    Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
      zondag 29 november 2009 @ 17:10:47 #273
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75114141
    Overigens, Johan V heeft voor SV al laten weten niks te zien in fora en FOK! en nu moeten wij ineens gaan meehelpen voor iets dat ze zelf niet eens rond kunnen krijgen financieel. Laat die droom varen.

Bovendien lagen alle scripts en programma's voor SV toch al klaar?
      zondag 29 november 2009 @ 17:14:01 #274
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75114253
    quote:
    Op zaterdag 28 november 2009 00:59 schreef Gert het volgende:

Maar ik heb het nog expliciet gevraagd, en er waren echt 1800 betalende TBO1-kijkers, en een veelvoud daarvan keek gratis mee.
    1800 betalende kijkers? Plus nog eens een veelvoud die gratis (volgens Bart criminele kijkers) meekeken, Dus TBO1 had een bereik van nog geen 5000 belangstellenden?
      Moderator zondag 29 november 2009 @ 17:32:47 #275
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_75114847
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 17:10 schreef Stefan het volgende:
    Overigens, Johan V heeft voor SV al laten weten niks te zien in fora en FOK! en nu moeten wij ineens gaan meehelpen voor iets dat ze zelf niet eens rond kunnen krijgen financieel. Laat die droom varen.

Bovendien lagen alle scripts en programma's voor SV toch al klaar?
    Eerder in dit topic werd al vermeld dat TBO van Bram / Enjoy Media is en dat Johan slechts faciliteert.
      Moderator zondag 29 november 2009 @ 17:34:51 #276
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_75114909
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 17:14 schreef Stefan het volgende:

[..]

1800 betalende kijkers? Plus nog eens een veelvoud die gratis (volgens Bart criminele kijkers) meekeken, Dus TBO1 had een bereik van nog geen 5000 belangstellenden?
    Eerder in dit topic werd al vermeld dat er 18.000 unieke IP-adressen zijn geregistreerd van streamkijkers.

Mensen die het echt vólgden.. ik denk dat je dan met 5000 aardig in de buurt komt.
      zondag 29 november 2009 @ 20:25:58 #277
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75120578
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 17:32 schreef Gert het volgende:

[..]

Eerder in dit topic werd al vermeld dat TBO van Bram / Enjoy Media is en dat Johan slechts faciliteert.
    Ja. Het idee is van Bram. Maar de bunker, de camera's, de streams, de inboedel, afschrijving en de techniek is van Johan. Dus waar wij aan mee (kunnen) gaan betalen is de rekening aan Johan die dit keer er geen geld meer in gaat stoppen. En een harde eis van Johan is dat er GRATIS streams komen voor iedereen.

Maar als die 20k er is voor Johan moet er nog een crew en een prijzenpot komen. En dingen als catering enzo.
      zondag 29 november 2009 @ 20:29:12 #278
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75120714
    Maar zou Bram niet eerst eens moeten kijken of er uberhaubt behoefte is aan TBO2. Johan vertelde dat op TBO1 zwaar verlies is geleden (vooral door hem) en kan me niet indenken dat het nu ineens zwaar winstgevend gaat worden.
    pi_75120729
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:25 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ja. Het idee is van Bram. Maar de bunker, de camera's, de streams, de inboedel, afschrijving en de techniek is van Johan.
    Haha, hoe weet je dat zo zeker?
    quote:
    Dus waar wij aan mee (kunnen) gaan betalen is de rekening aan Johan die dit keer er geen geld meer in gaat stoppen. En een harde eis van Johan is dat er GRATIS streams komen voor iedereen.

Maar als die 20k er is voor Johan moet er nog een crew en een prijzenpot komen. En dingen als catering enzo.
    Klopt, 20k is een begin.
    Dan mogen ze alsnog met vrijwilligers gaan draaien of deze mensen betalen en niets overhouden voor andere essentiële zaken kortom er moet veel meer bij.
      zondag 29 november 2009 @ 20:31:04 #280
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75120813
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:29 schreef Dementor het volgende:

[..]

Haha, hoe weet je dat zo zeker?
    Welk gedeelte, het intelectuele eigendom of de rest?
    pi_75120829
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Stefan het volgende:

[..]

Welk gedeelte, het intelectuele eigendom of de rest?
    De inboedel, dus alles wat daar staat aan apparatuur.
      zondag 29 november 2009 @ 20:33:32 #282
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75120970
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Dementor het volgende:

[..]

De inboedel, dus alles wat daar staat aan apparatuur.

Dat heeft Johan mij deze zomer een aantal keer verteld. Alles wat er is is van Johan en Johan heeft flink verlies geleden op TBO1 en een harde eis was: financieel plaatje rond + gratis streams.

Maar die eisen kunnen inmiddels anders zijn natuurlijk, bij Johan kan het per dag veranderen.
    pi_75121060
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dat heeft Johan mij deze zomer een aantal keer verteld. Alles wat er is is van Johan en Johan heeft flink verlies geleden op TBO1 en een harde eis was: financieel plaatje rond + gratis streams.

Maar die eisen kunnen inmiddels anders zijn natuurlijk, bij Johan kan het per dag veranderen.
    Nou ik hoor hele andere verhalen, wat daar staat is niet allemaal van hem.
    Dat gaat dus nog leuk worden!
    En natuurlijk is dat een redelijke eis met als gevolg dat er nu nog steeds niets is te zien (hij krijgt het zelf ook niet voor elkaar).
      zondag 29 november 2009 @ 20:36:32 #284
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75121148
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:34 schreef Dementor het volgende:

[..]

Nou ik hoor hele andere verhalen, wat daar staat is niet allemaal van hem.
    Het is wat Johan mij heeft verteld, tijdens 2 gelegenheden. Of hij de waarheid sprak weet ik uiteraard niet, een klein maandje geleden loog hij ook tegen me immers.
    pi_75121207
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:36 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het is wat Johan mij heeft verteld, tijdens 2 gelegenheden. Of hij de waarheid sprak weet ik uiteraard niet, een klein maandje geleden loog hij ook tegen me immers.
    Ik vind het grappig om te horen.
      zondag 29 november 2009 @ 20:41:37 #286
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75121422
    Welke verhalen ken jij dan? Niet via Johan neem ik aan dan.
    pi_75121452
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef Stefan het volgende:
    Welke verhalen ken jij dan? Niet via Johan neem ik aan dan.
    Dat er ook spullen van Bram staan.
      zondag 29 november 2009 @ 20:44:35 #288
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75121582
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:42 schreef Dementor het volgende:

[..]

Dat er ook spullen van Bram staan.
    De bedden en de houten kist wellicht, die bij de overstroming volgens Johan onherstelbaar waren beschadigd? Johan vertelde dat hij de camera's had gekocht en dat hij alles heeft betaald voor TBO1.
    pi_75121608
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:44 schreef Stefan het volgende:

[..]

De bedden en de houten kist wellicht, die bij de overstroming volgens Johan onherstelbaar waren beschadigd? Johan vertelde dat hij de camera's had gekocht en dat hij alles heeft betaald voor TBO1.
    Vreemd, we zullen wel zien hoe het loopt.
      zondag 29 november 2009 @ 20:47:51 #290
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75121763
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:45 schreef Dementor het volgende:

[..]

Vreemd, we zullen wel zien hoe het loopt.
    Het boeit mij verder geen zak van wie die spullen zijn. Alleen is het te debiel voor woorden dat er al 8 maanden geen reet gebeurd met de faciliteiten die er zijn. Snap niet dat Johan het hele bunkerinterieur heeft afgebroken en ergens opgeslagen en dan een studio had gebouwd voor diverse gelegenheden, zoals maken van clips, kleine programma's en bedrijfspresentaties. Dit is gewoon kapitaalvernietiging.
    pi_75121834
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:47 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het boeit mij verder geen zak van wie die spullen zijn. Alleen is het te debiel voor woorden dat er al 8 maanden geen reet gebeurd met de faciliteiten die er zijn. Snap niet dat Johan het hele bunkerinterieur heeft afgebroken en ergens opgeslagen en dan een studio had gebouwd voor diverse gelegenheden, zoals maken van clips, kleine programma's en bedrijfspresentaties. Dit is gewoon kapitaalvernietiging.
    Ja, mee eens.
    Riep ik al maanden geleden.
    Maar goed je moet wel durven...

Het blijft gewoon doodzonde.
      zondag 29 november 2009 @ 20:52:48 #292
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75122075
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:48 schreef Dementor het volgende:

[..]

Ja, mee eens.
    Riep ik al maanden geleden.
    Maar goed je moet wel durven...

Ik zei van de zomer: je hebt hier geweldige spullen staan, en de ruimte, maak er een multifunctionele studio van en verhuur het aan bedrijven. En organiseer leuke kleine weekendjes die leuk zijn voor streams.
    pi_75122135
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:52 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik zei van de zomer: je hebt hier geweldige spullen staan, en de ruimte, maak er een multifunctionele studio van en verhuur het aan bedrijven. En organiseer leuke kleine weekendjes die leuk zijn voor streams.
    Ach man dat is al zo vaak geroepen, nu maar afwachten of men er iets mee doet.
      zondag 29 november 2009 @ 20:55:29 #294
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_75122248
    Overigens denk ik dat Bram en Johan een redelijk probleem hebben omdat alle medewerkers van TBO1 ook nu weer geacht worden gratis te werken. Ik heb het idee dat ze iets te slordig zijn omgegaan met de vrijwilligers, aangezien de die-hards zoals jij, CC en Bob al hebben aangegeven te zullen afhaken. Goed personeel moet je belonen, hoe dan ook.
    pi_75122410
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Stefan het volgende:
    Overigens denk ik dat Bram en Johan een redelijk probleem hebben omdat alle medewerkers van TBO1 ook nu weer geacht worden gratis te werken. Ik heb het idee dat ze iets te slordig zijn omgegaan met de vrijwilligers, aangezien de die-hards zoals jij, CC en Bob al hebben aangegeven te zullen afhaken. Goed personeel moet je belonen, hoe dan ook.
    Ik zou er niet eens tijd voor hebben (gelukkig werk gevonden).
    Maar er waren en zijn veel meer mensen nodig dan die drie die jij noemt...in ieder geval voor zoiets als een TBO II.
      Moderator zondag 29 november 2009 @ 21:00:53 #296
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_75122580
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Stefan het volgende:
    Overigens denk ik dat Bram en Johan een redelijk probleem hebben omdat alle medewerkers van TBO1 ook nu weer geacht worden gratis te werken.
    Helemaal gratis? Van wie heb je die info?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')