TBO2 ? Graagquote:Op woensdag 25 november 2009 00:13 schreef sunny16947 het volgende:
Ik zit niet te wachten op TBO2. Dus nee.
Die 20K is om TBO2 te starten. Daarna zou er nog geld gegenereerd moeten worden uit credits-verkoop.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Voor 20K kun je niet op een professionele manier een rls maken. Dus nee, laat maar.
Dan moeten ze gewoon voor een goed plan van aanpak zorgen. Zorgen dat er iets klaarligt waaruit blijkt dat het niet hetzelfde debacle wordt als TBO1.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:34 schreef Gert het volgende:
[..]
Die 20K is om de boel in gang te zetten. Daarna zou er nog geld gegenereerd moeten worden uit credits-verkoop.
Maar voor 20K zouden producent en fascilitator (respectievelijk Enjoy Media en Johan Vlemmix) het aandurven om een deel 2 te beginnen.
Óf heel goed kunnen teasen en daarmee een nieuw publiek weten te bereiken.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan moeten ze gewoon voor een goed plan van aanpak zorgen. Zorgen dat er iets klaarligt waaruit blijkt dat het niet hetzelfde debacle wordt als TBO1.
OK, dus met een plan van aanpak waaruit blijkt dat er geleerd is van fouten uit het verleden, zou je wel een tientje willen storten?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan moeten ze gewoon voor een goed plan van aanpak zorgen. Zorgen dat er iets klaarligt waaruit blijkt dat het niet hetzelfde debacle wordt als TBO1.
Die heisa was toch juist heerlijk?quote:Op woensdag 25 november 2009 00:39 schreef MeraViglioSa het volgende:
Want hier op FOK! denk ik niet dat er veel mensen bereid gaan zijn om te betalen, na alle heisa met TBO1.
Precies, en ik denk dat dat ook andere sponsoren aantrekt.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:40 schreef Gert het volgende:
[..]
OK, dus met een plan van aanpak waaruit blijkt dat er geleerd is van fouten uit het verleden, zou je wel een tientje willen storten?
Geeft dat al niet aan dat ze zelf niet overtuigd zijn van het eigen product? Als je ondernemer bent, je heilig overtuigd bent van wat je maakt, dan ga je er toch voor en loop je dat ondernemersrisico? Alles met in je achterhoofd dat je er in ieder geval het meeste geld er weer uit haalt en met de doelstelling dat je er aan gaat verdienen!quote:Op woensdag 25 november 2009 00:34 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar voor 20K zouden producent en fascilitator (respectievelijk Enjoy Media en Johan Vlemmix) het aandurven om een deel 2 te beginnen.
Ik krijg eerder het idee dat Johan en Bram die 20K zien als verzekering dat zij hun inkomsten hebben en dat de medewerkers maar moeten afwachten of er ook voor hun iets overblijft uit verdere inkomsten.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Geeft dat al niet aan dat ze zelf niet overtuigd zijn van het eigen product? Als je ondernemer bent, je heilig overtuigd bent van wat je maakt, dan ga je er toch voor en loop je dat ondernemersrisico? Alles met in je achterhoofd dat je er in ieder geval het meeste geld er weer uit haalt en met de doelstelling dat je er aan gaat verdienen!
Ik weet niets, geef alleen mijn mening.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:51 schreef Maanvis het volgende:
Kijk, Mera weet dingen, Die komt dat huurhuisje vast nog wel eens uit.
Voor zover ik begrepen heb gaat het hier puur om kostendekking om de boel op te starten. Dus er zal voor beide heren ook weinig/niets overblijven uit die 20Kquote:Op woensdag 25 november 2009 00:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik krijg eerder het idee dat Johan en Bram die 20K zien als verzekering dat zij hun inkomsten hebben en dat de medewerkers maar moeten afwachten of er ook voor hun iets overblijft uit verdere inkomsten.
Maar het is toch een rare constructie als je ondernemer bent? Je vraagt je klant om een tientje zodat je hen een product kunt verkopen dat diezelfde klant liefst nog een keer moeten betalen (lees echt kostendekkend moet maken) door de aanschaf van credits.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:54 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb gaat het hier puur om kostendekking om de boel op te starten. Dus er zal voor beide heren ook weinig/niets overblijven uit die 20K
Ik denk niet dat het uitgangspunt is om diezelfde klant nog een keer te laten betalen.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maar het is toch een rare constructie als je ondernemer bent? Je vraagt je klant om een tientje zodat je hen een product kunt verkopen dat diezelfde klant liefst nog een keer moeten betalen (lees echt kostendekkend moeten maken) door de aanschaf van credits.![]()
Daarnaast hopen ze er dan zelf iets aan te verdienen. Zo kan ik ook ondernemen
Wees genereus, betaal ook voor Maanvis en mijquote:Op woensdag 25 november 2009 01:03 schreef Peter6000 het volgende:
Sterker nog: bij deze stel ik me garant voor 20 euro.
Nee, hij betaalt alleen voor Snetje, Mera en Peter Nuninga.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:06 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Wees genereus, betaal ook voor Maanvis en mij![]()
Gewoon, zonder ingewikkeld te doen
Ja, maar je gaat voorbij aan de harde cijfers van TBO I. Daar waren 1.800 streamers. En nu hebben ze dus van 1.800 streamers dat tientje nodig. Ik denk dat er niet veel meer streamers komen dan bij TBO I. Want ook toen was er hier een goede COS en best wel een aardige website.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:05 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het uitgangspunt is om diezelfde klant nog een keer te laten betalen.
Want als er eenmaal genoeg schaapjes over de dam zijn, volgen er meer.En die gaan dan voor een deel weer credits kopen.
Zelfde trucje als bijvoorbeeld twee statafels neerzetten voor het raam van je café. Daar gaan altijd mensen bij staan, dus lijkt het of je café gezellig druk is, dus komen er meer mensen op af.![]()
Zo zal bijvoorbeeld een COS en een goede website met commentaren van streamers ook meer kijkers trekken, die dan hopelijk zo enthousiast worden dat ze credits kopen.
Soms twijfel ik of je wel meent wat je zegt, na al die (overigens heerlijk) ironische commentaren bij de capsquote:Op woensdag 25 november 2009 01:03 schreef Peter6000 het volgende:
Ja hoor, ik behoor niet meer tot de ingewikkelde users die allerlei eisen en voorwaarden gaan stellen voordat ze een tientje geven.![]()
Ik omring me tegenwoordig liever met users als Snetje, Mera en Peter Nuninga.
Daar kan je tenminste gezellig lol mee maken, zonder belangrijkdoenerij.
Maar dat tientje krijgen ze dus wel van me.
Kom op zeg, wat is nou een tientje om 25 dagen te kunnen streamen.
Sterker nog: bij deze stel ik me garant voor 20 euro.
Ik snap je punt.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Maar het is toch een rare constructie als je ondernemer bent? Je vraagt je klant om een tientje zodat je hen een product kunt verkopen dat diezelfde klant liefst nog een keer moeten betalen (lees echt kostendekkend moet maken) door de aanschaf van credits.![]()
Daarnaast hopen ze er dan zelf iets aan te verdienen. Zo kan ik ook ondernemen
quote:Op woensdag 25 november 2009 01:09 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat voorbij aan de harde cijfers van TBO I. Daar waren 1.800 streamers. En nu hebben ze dus van 1.800 streamers dat tientje nodig. Ik denk dat er niet veel meer streamers komen dan bij TBO I. Want ook toen was er hier een goede COS en best wel een aardige website.
Het waren 1800 betálende streamers. Het werkelijk aantal kijkers, cq unieke IP-adressen, lag een veelvoud hoger. Nu zullen daar veel mensen tussen zitten die sowieso niet bereid zijn om te betalen, maar vast óók wel mensen die een tientje weinig geld vinden om weer een maand te kunnen bakkeleien.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:09 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat voorbij aan de harde cijfers van TBO I. Daar waren 1.800 streamers. En nu hebben ze dus van 1.800 streamers dat tientje nodig. Ik denk dat er niet veel meer streamers komen dan bij TBO I. Want ook toen was er hier een goede COS en best wel een aardige website.
Maar ván die 1800 (of zelfs van die veelvoud die toch al niet wilden betalen) denk ik dat er maar een klein deel is dat nogmaals wil gaan betalen. En een nog kleiner deel dat ruim twee maal zoveel wil betalen.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:14 schreef Gert het volgende:
[..]
Het waren 1800 betálende streamers. Het werkelijk aantal kijkers, cq unieke IP-adressen, lag een veelvoud hoger. Nu zullen daar veel mensen tussen zitten die sowieso niet bereid zijn om te betalen, maar vast óók wel mensen die een tientje weinig geld vinden om weer een maand te kunnen bakkeleien.
In mijn visie moet je er echt wat geld tegenaan smijten en goed marketing personeel inhuren. Daarnaast zorgen voor goede kwaliteit streams en een goed doortimmerd spel.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn twijfels over donaties van kijkers van TBO1 en betoog over het bereiken van nieuwe mensen. Moet je serieus in investeren wil je TBO1 toppen wat dat betreft, qua media partner (FOK!) en website. Bij genoeg publiciteit bereik je altijd nieuwe mensen, en wel meer van 1800 ook. Is maar net hoeveel je dus investeert en bij wie, en wat je er bij voorbaat al voor terug biedt.
Eens.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:20 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
In mijn visie moet je er echt wat geld tegenaan smijten en goed marketing personeel inhuren. Daarnaast zorgen voor goede kwaliteit streams en een goed doortimmerd spel.
Als dat er goed uit zou zien, dan zou ik persoonlijk zo een paar honderd euro willen betalen voor een paar aandelen. Ook met de gok dat ik er een paar tientjes aan kan verdienen of 100 euro mee kan verliezen. En dat moet volgens mij wel kunnen. Je houdt zelf 51 procent van de aandelen en je zoekt ongeveer duizend mensen die wat aandelen willen kopen. Ze houden er dan zelf misschien nog minder aan over, maar je hebt wel meer uitstraling en daarmee genereer je meer kijkers en inkomsten als je een slimme marketeer hebt.
Bij deel III kun je het dan nog verder uitbouwen en uiteindelijk kom je als maker ook wel aan je trekken.
Rekeningnummer enzo weet ik niet, ik heb alleen van Bram gehoord dat hij met Johan heeft overlegd en dat ze dit beiden als een reëele mogelijkheid zien. Nadere info volgtquote:Op woensdag 25 november 2009 01:17 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Maar ván die 1800 (of zelfs van die veelvoud die toch al niet wilden betalen) denk ik dat er maar een klein deel is dat nogmaals wil gaan betalen. En een nog kleiner deel dat ruim twee maal zoveel wil betalen.![]()
Dus: je hebt nieuwe kijkers nodig.
Maargoed, we zullen zien. Wat is het rekeningnummer?![]()
Het kan ook nog én én bedenk ik mij.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:26 schreef Gert het volgende:
Ik stel me ook garant voor 20 euro. En dan hebben we Peter en Ruudje. Dat is dus al 50 euro, in nauwelijks twee uur tijd.
Wat bevalt je niet aan het concept?quote:Op woensdag 25 november 2009 01:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het kan ook nog én én bedenk ik mij.
Peter heeft wel gelijk, een tientje is niets, maar het concept bevalt mij niet. Ik wil eventueel wel aandeelhouder worden voor x euro
Dat heb ik net verwoord, een paar postings terug.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:34 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Wat bevalt je niet aan het concept?Gewoon nieuwsgierig hoor
Oh, je bedoelt de manier van ondernemen?quote:Op woensdag 25 november 2009 01:36 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat heb ik net verwoord, een paar postings terug.
quote:Op woensdag 25 november 2009 01:38 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt de manier van ondernemen?
Ik dacht dat je het concept van het programma zelf bedoelde.
De stream wordt sowieso gratis.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik kijk wel weer naar een gekraakte stream.
Kun je aub zeggen waar die 20000E in gaan zitten?quote:Op woensdag 25 november 2009 02:17 schreef Gert het volgende:
[..]
De stream wordt sowieso gratis.
Alleen: dan moet TBO2 er wel eerst komen. En daar is startkapitaal voor nodig.
Je moet alleen de credits betalen.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik kijk wel weer naar een gekraakte stream.
Ik ook niet. Dat tientje mogen ze hebben.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:03 schreef Peter6000 het volgende:
Ja hoor, ik behoor niet meer tot de ingewikkelde users die allerlei eisen en voorwaarden gaan stellen voordat ze een tientje geven.![]()
quote:Op woensdag 25 november 2009 07:29 schreef Toverheks het volgende:
Ze kunnen ook het streamgeld verhogen met b.v. 2 euro,
en iets verzinnen dat er gewoonweg niet gratis kan gekeken worden.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |