Kan of zal?quote:Op maandag 2 november 2009 09:16 schreef Vandergeld het volgende:
Beurs kan een beweging opzetten richting de 310-315, daar ga ik in de puts stappen.
Er is een afgeronde 5 wave te zien op de US indices, die kunnen dus wat gaan herstellen. Daarna verwacht ik een scherpe move neerwaarts die ons naar 260-270 kan brengen.quote:
In welk tijdframe zie je dat?quote:Op maandag 2 november 2009 09:16 schreef Vandergeld het volgende:
Beurs kan een beweging opzetten richting de 310-315, daar ga ik in de puts stappen.
Deze week, daarna in een paar weken naar 260-270(stuk lager ook mogelijk)quote:Op maandag 2 november 2009 09:31 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
In welk tijdframe zie je dat?
En weer rood, en weer groen, en weer rood, en weer groen...quote:Op maandag 2 november 2009 09:52 schreef capricia het volgende:
En we zijn weer rood in A'dam.
Edit: En weer groen...![]()
Ik moest lachenquote:Op maandag 2 november 2009 10:38 schreef Demophon het volgende:
[..]
En weer rood, en weer groen, en weer rood, en weer groen...
Omhoog, omlaag, wat een suf topic
Ja...kun je je voorstellen dat sommige mensen hier gewoon van kunnen leven?quote:
Koersen van vrijwel alle banken doen komende jaren -95 a -100%.quote:Op maandag 2 november 2009 11:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Men is hier niet blij overigens over het feit dat RBS zo door de strontmolen wordt gehaald, bij velen in de portefeuille, en op dit moment -6.5%.
De britse overheid will Lloyds en RBS opsplitsen!Als dat gebeurt gaan beide koersen nog ver naar beneden.
Spanje is inderdaad erg bepakt met windmolensquote:Op maandag 2 november 2009 11:25 schreef tony_clifton- het volgende:
Europa en de US staan als je 't zo bekijkt aardig volgebouwd, maar Spanje is geloof ik de wereldleider met slechts 16% van de energievraag gedekt door wind... Ik denk dat er nog aardig wat potentieel is...
Net de turbo's op Vestas aan't overwegen trouwens, wegens te weinig liquiditeiten om direct in de aandelen te investeren...
Heb daar trouwens al een leuke rit mee kunnen maken, van 251 naar 365, eigenlijk had ik ze niet mogen verkopen.
Neen.quote:Op maandag 2 november 2009 11:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Koersen van vrijwel alle banken doen komende jaren -95 a -100%.
Natuurlijk, de meeste hier hadden alle engelse banken in de portefeuille gegooid sinds maart omdat die toch echt wel laag stonden, en ze de Amerikaanse markten maar niks vonden.quote:
omzet of winstgroei?quote:Op maandag 2 november 2009 11:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh, ze hadden hier net een discussie over de gemiddelde verwachtte groei van de volgende kwartalen voor de bedrijven op de S&P500 .. afgaande van de resultaten tot dusver. Men kwam op ongeveer 21% uit
Solar kijk ik op dit moment ook naar. Suntech en Solarworld. Vooral Suntech vind ik wel interessant, ook al heeft de CEO 35% van de aandelen, maar hij is wel China's 7e rijkste kerel van het land.quote:Op maandag 2 november 2009 11:39 schreef tony_clifton- het volgende:
Qua solar moet je trouwens kijken naar bedrijven die in dunnefilm doen (veel hoger rendement dan siliciumgebaseerde technologie).
Of naar de chinese fabrikanten; ik geloof dat Q-Cells (grootste westerse) vast zat aan dure siliciumcontracten, waardoor ze 3x zoveel betaalden per watt dan de concurrentie in azie.
Winstgroeiquote:
Vestas is inderdaad best volatiel, ik gebruik daar voor altijd de volumes t.o.v gemiddelde volumes over een aantal jaar.quote:Op maandag 2 november 2009 12:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Heb je met Bloomberg misschien een idee wat een goed punt is in te stappen? Ik dacht rond de 350 (uitgestapt aan 365, en 340 is ms niet meer haalbaar)?
Ik kan het niet uitdrukken in cijfers (beta ofzo?) maar Vestas is naar mijn ervaring best volatiel, vaak dagen van + en - 4%. Het heeft wel lange tijd rond de 385 gehangen, en het huidige niveau is ongeveer 360 naar wat ik schat...
Een hoger rendement als we naar watt per betaalde euro kijken. Het energetische rendementen van dunne film cellen zijn stukken slechter dan de silicium cellen.quote:Op maandag 2 november 2009 11:39 schreef tony_clifton- het volgende:
Qua solar moet je trouwens kijken naar bedrijven die in dunnefilm doen (veel hoger rendement dan siliciumgebaseerde technologie).
Ik verwacht in de komende correctie een mogelijkheid tot kopen rond de 330 - 350.quote:Op maandag 2 november 2009 12:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Heb je met Bloomberg misschien een idee wat een goed punt is in te stappen? Ik dacht rond de 350 (uitgestapt aan 365, en 340 is ms niet meer haalbaar)?
Ik kan het niet uitdrukken in cijfers (beta ofzo?) maar Vestas is naar mijn ervaring best volatiel, vaak dagen van + en - 4%. Het heeft wel lange tijd rond de 385 gehangen, en het huidige niveau is ongeveer 360 naar wat ik schat...
Je had vorig jaar toch 400% gemaakt. Dit is al aardig bovengemiddeldquote:Op maandag 2 november 2009 13:00 schreef Vandergeld het volgende:
Een potje van 5000 apart gezet en kijken of ik daar in 1 jaar 1 miljoen van kan maken. Onmogelijk? in ieder geval het proberen waard![]()
http://van5000naar1miljoen.blogspot.com/
52 x 5 min een dag of 7/8 gok ik, dus dag of 250-255 denkquote:Op maandag 2 november 2009 13:31 schreef Fenech het volgende:
Hoeveel beursdagen heeft een jaar eigenlijk, kan het niet zo direct vinden.
Ik heb net wat onderzoek gedaan naar First Solar.quote:Op maandag 2 november 2009 12:49 schreef tony_clifton- het volgende:
In ieder geval, nog een naam die je kan onderzoeken indien je wenst; First Solar. Wereldleider in dunnefilm en dat is naar mijn inzicht de groeimarkt in zonne-energie. Moest ik één zonneaandeel hebben zou 't dat zijn.
Suntech en solarworld zijn trouwens sowieso goeie keuzes m.i.
Ik geloof dat mijn pa beide in portefeuille heeft en zijn groenestroomaandelen doen 't bijna allemaal goed op dit moment.
Enkel Q-Cells niet, daar heb ik mij aan verbrand.
Opzich is het wel mogelijk, ik ken zelf een voorbeeld die het ook gelukt is. Die is gewoon vanaf een bepaald moment elke dag vol ingeknald met zijn portefeuille op de meest risky opties en andere risky derivaten.quote:Op maandag 2 november 2009 13:30 schreef Fenech het volgende:
[..]
Je had vorig jaar toch 400% gemaakt. Dit is al aardig bovengemiddeld, van 5000 naar 1 miljoen is 20.000%. Lijkt mij redelijk onmogelijk, maar in ieder geval succes ermee.
Waarom Alstom? Zitten die dan substantieel in de alternatieve energie?quote:Op maandag 2 november 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb net wat onderzoek gedaan naar First Solar.
Als ik kijk naar de grootste shareholders zie ik daar een John T Walton, met weinig goede achterliggende redenen.
Als ik kijk naar waar ze vooral hun winst uithalen is dat Duitsland. 74%. Die markt is ietwat te overcrowded en ze zullen daar alleen maar potentieel verliezen. De vraag zal zijn of ze het recht kunnen zetten in de groeiende markten met meer potentieel zoals Azie. Ik heb daar twijfeling in. Al zijn ze al wel goed bezig in Malaysia.
Ook als ik kijk naar de price / book ratio en price / sales ratio zitten ze hoger dan het gemiddelde van hun sector, wat ook niet echt een indicatie van groei is.
Ik hou het eerst bij Alstom/Vestas/Suntech/Solarworld/Nalco en koersdoelen stellen voor de aanschaf van deze aandelen voor de lange termijn 2- 4 jaar.
met 5000 euro lijkt me dat wel te gaan, maar met bijvoorbeeld 100.000 euro denk ik dat je toch wel een paar keer gaat nadenken voordat je alles op zwart inzetquote:Op maandag 2 november 2009 13:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Opzich is het wel mogelijk, ik ken zelf een voorbeeld die het ook gelukt is. Die is gewoon vanaf een bepaald moment elke dag vol ingeknald met zijn portefeuille op de meest risky opties en andere risky derivaten.
ik denk cash for clunkers, en mij valt bovendien op dat ze qua forecast (herstel) wel iets over 2011 zeggen, maar niets over 2010? Opvallend.quote:Op maandag 2 november 2009 13:01 schreef sitting_elfling het volgende:
OI DAMN! Ford goede cijfers ... 8% up in pre market!
Omdat Alstom over de hele wereld zit, ze investeren in betere energie processen. Ze halen 60% van hun winst uit deze machinery voor Power Source wat relatief hoog is. Ze leveren immers aan de power generation market, en ik zie die! markt groeien.quote:Op maandag 2 november 2009 14:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waarom Alstom? Zitten die dan substantieel in de alternatieve energie?
Ik probeer er gewoon met gezond verstand naar te kijken. Tuurlijk zijn er op dit moment probelemen met financiering, maar als je die bepaalde sector aandelen bekijkt ten tijde van 2003 - 2007 was het allemaal hosanna. En op het moment dat men er achter kwam dat ze niet zo slim bezig waren in Amerika, trokken een groot aantal MF/PF hun posities uit deze sector. Als je puur kijkt naar de cijfers van de bedrijven in de sector zijn ze echt zo slecht nog niet dat ze grote verliezen tonen. Het is alleen de vraag of ze het geld gaan krijgen wat ze nodig hebben voor de grote projecten, ik denk dat dat vanzelf op lange termijn wel weer komt. En het is natuurlijk niet dat ik 100% van mn kapitaal in deze aandelen ga steken. Maar uitgaande van groei in komende jaren, lijkt het mij interessant om een percentage in dit soort aandelen te hebben omdat ze nu dan relatief laag staan. Blijf er bij dat alternatieve energie een zeer interessante sector is voor komende jaren als de markt weer gaat aantrekken.quote:Op maandag 2 november 2009 15:56 schreef tony_clifton- het volgende:
Klopt deels Drive-r,
Zelf ben ik ook van die mening. Alleen kunnen de investeringen niet wegvallen over verschillende jaren heen. Ik wil gewoon nu posities hebben die ik nog kan uitbreiden. Wachten met groene energie is gewoon hoe langer hoe moeilijker voor overheden (denk aan CO2-rechten enz).
Velcan is typisch zo'n bedrijf waar ik niet in zou investeren. In contrast met zijn concurrenten doet het bedrijf het gewoon slecht. En als je kijkt naar de boek cijfers is het ook niet best. Om nog maar te spreken over de grootste shareholders van dat bedrijf, meer dan de helft is in bezit van Financiere St Merrit en voor de rest zitten er maar kleine MF/PFs in. Voor mij bijvoorbaat al niet interessant om dat dat soort investeringmaatschappijen een fonds omhoog kunnen werken en uiteraard kijken naar de actuele cijfers. Dat houdt het hele feestje iig. wel zo rationeel mogelijk.quote:SE, als je naar water kijkt -> Velcan Energy is er nog eentje dat ik ooit gevolgd heb (maar mij niet aan waag, for that matter). Deze bouwen getijdecentrales, dus laag vermogen. Dit is dus niet voor overal en toepassing op grote schaal, maar ze zijn in deze niche wel zo goed als alleenheerser.
Maartoch, niets voor mij.
Alstom is (denk ik) te groot om een gerichte keuze te maken qua investering. My 2 cents.
Zo booming doet de alternatieve energie sector het op dit moment anders niet. Als je kijkt naar de waardering t.o.v andere sectoren staat dat echt nog niet zo ontzettend aan de top. Alleen de aandelen van de alternatieve energie op de exotische markten staan op een hoog YTD ratio, van de grote markten op Amerika en Europa staan er allemaal miezerige beurswinsten YTD.quote:Op maandag 2 november 2009 16:16 schreef SeLang het volgende:
Ik ga mee met Drive-r, ik zie weinig in die bubble sectoren. Alternatieve energie is toch een beetje een luxeproduct. De enige zekerheid die je hebt is dat je NU een hoge waardering voor die aandelen betaalt (gemiddeld) maar je weet helemaal niet hoe winstgevend ze zullen zijn over een aantal jaren.
Zit een hoop lucht in die fondsen idd.quote:Op maandag 2 november 2009 16:54 schreef LXIV het volgende:
Beleg nooit in hypes. Alternatieve energie is een hype. En erger nog, het is een overheidsgesubsidieerde hype. Niet doen dus.
Ik volg je wel, maar ik zie geen alternatief? Om het voorbeeld van Graham aan te halen; was luchtvaart een hype zoveel jaar terug? Het was simpelweg booming...quote:Op maandag 2 november 2009 16:54 schreef LXIV het volgende:
Beleg nooit in hypes. Alternatieve energie is een hype. En erger nog, het is een overheidsgesubsidieerde hype. Niet doen dus.
Ook een manier om de dekkingsgraad op te houden...quote:Super de Boer leen tien miljoen euro uit aan de stichting Pensioenfonds SdB om zo wee de dekkingsgraad op peil te krijgen. De twee partijen zijn dat overeengekomen.
Renteloos
Het gaat om een renteloze lening met een looptijd van twaalf jaar. Hierdoor komt de dekkingsgraad van het pensioenfond weer op de vereiste vijf procent. Door de lening is het niet nodig om te korten op de pensioenen. Zowel Super de Boer als het pensioenfonds geven aan blij te zijn met de oplossing.
Inderdaadquote:Op maandag 2 november 2009 16:54 schreef M.Melandri het volgende:
eind van de week short op 310+ en dan 30a40 punten eraf.
First Solar is het afgelopen jaar gehyped door Jim Cramer (Mad Money). Dat zit ook in de koers verwerkt.quote:Op maandag 2 november 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb net wat onderzoek gedaan naar First Solar.
toont maar aan hoe gekunsteld dat is. Een lening moet natuurlijk gewoon terugbetaald worden, hoe dat het reeele risico van underfunding vermindert mag Joost weten. Wedden dat Super de Boer de lening bovendien nominaal op z'n balans opneemt......quote:Op maandag 2 november 2009 16:59 schreef RvLaak het volgende:
Super de Boer leent tien miljoen aan eigen pensioenfonds
[..]
Ook een manier om de dekkingsgraad op te houden...
wat zie jij dan als energiebron, zodra de olie op / te duur is?quote:Op maandag 2 november 2009 16:54 schreef LXIV het volgende:
De olie raakt voorlopig niet op. En tegen de tijd dat het wel zo is, rijden we allemaal elektrisch.quote:Op maandag 2 november 2009 17:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
wat zie jij dan als energiebron, zodra de olie op / te duur is?
En hoe wordt electriciteit voornamelijk opgewekt? Precies, door fossiele brandstoffen.quote:Op maandag 2 november 2009 17:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De olie raakt voorlopig niet op. En tegen de tijd dat het wel zo is, rijden we allemaal elektrisch.
Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 2 november 2009 17:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En hoe wordt electriciteit voornamelijk opgewekt? Precies, door fossiele brandstoffen.
Die elektriciteit, hoe zie jij die opgewekt worden? (niet sarcastisch bedoeld)quote:Op maandag 2 november 2009 17:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De olie raakt voorlopig niet op. En tegen de tijd dat het wel zo is, rijden we allemaal elektrisch.
Gas. Is het schoonst en daar zit nog voldoende van in de grond. Ze vinden steeds meer gas, denk aan de bel die voor de kust van Israel is gevonden. Zie ook dit: Energy crisis is postponed as new gas rescues the worldquote:Op maandag 2 november 2009 17:20 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Die elektriciteit, hoe zie jij die opgewekt worden? (niet sarcastisch bedoeld)
Ik bedoel, in industriële energiecentrales opgewekt door verbranding van steenkool, gas, olie,... of eerder ook via wind/zon/biomassa/...?
Dit is wel erg kort door de bocht. De achterliggende gedachte met het niet investeren in een hype ben ik met je eens en er zijn genoeg voorbeelden waar dit uitkwam zoals de IT sector ten tijde van de internet boom. Maar ja, de hype van de auto, vliegtuig en als je het brengt naar de laatste tijd met de mp3 spelers, iMac etc. is daar wel degelijk een groei markt voor. En het levert wel degelijk winst op!quote:Op maandag 2 november 2009 16:54 schreef LXIV het volgende:
Ik zou hier toch graag wat harde bewijzen voor zien eigenlijkquote:Op maandag 2 november 2009 17:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wind is een lachertje; zon zit wel wat in, maar kost op dit moment te veel ruimte. Pas met coating/verf die als zonnecellen kunnen dienen, en daar wordt aan gewerkt, wordt het rendabel.
waar denk jij dat de Shells van deze wereld gaan bezuinigen, nadat ze hun hoofdkantoor hebben leeggeruimd? Leveren Transocean en Fugro zulke unieke kennis dat Shell, BP en consorten onmogelijk naar een concurrent kan stappen? Zo ja, geef ik je gelijk.quote:Op maandag 2 november 2009 17:20 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Die elektriciteit, hoe zie jij die opgewekt worden? (niet sarcastisch bedoeld)
Ik bedoel, in industriële energiecentrales opgewekt door verbranding van steenkool, gas, olie,... of eerder ook via wind/zon/biomassa/...?
Ben persoonlijk ook nog van mening dat een oliedienstenbedrijf een goede investering is. Denk Transocean, Fugro,... (oil-rigs respectievelijk bodemonderzoek).
Ben benieuwd.quote:Op maandag 2 november 2009 13:00 schreef Vandergeld het volgende:
Een potje van 5000 apart gezet en kijken of ik daar in 1 jaar 1 miljoen van kan maken. Onmogelijk? in ieder geval het proberen waard![]()
http://van5000naar1miljoen.blogspot.com/
Zou kunnen, maar denk zelf dat we die morgen in de loop van de dag gaan zetten. Trouwens deze correctie word sowieso niet er een die ons richting de 320 gaat brengen denk, Dow Jones staat op slechts een paar procent van de top dus die kan weinig corrigeren.quote:Op maandag 2 november 2009 17:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is A al gezet op 304,6 denk je?
500 miljoen per dag is neem ik aan een typo? Anders koop ik meteen het hele bedrijfquote:Op maandag 2 november 2009 17:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Mnee, ik bedoelde gewoon dat dat soort bedrijven ook nog een tijdje goede zaken gaan doen. Transocean is de grootste met meerjarige contracten die 500 miljoen dollar per dag per rig opbrengen, dus daar valt wel mee te werken (en schuldafbouw en die dingen). Seadrill bijvoorbeeld is ook goed bezig als concurrent, maar heeft minder capaciteit. In ieder geval, Transocean is gezien zijn omvang een redelijk veilige belegging. Minder risicovol.
Fugro is vanzelfsprekend veel kleiner maar zat geloof ik qua financiën en contracten ook wel goed (volg 't niet).
Ook genoeg concurrentie, maar als de concurrentie stijgt zal Fugro volgens mij wel meestijgen.
uit het feit dat Voser het dividend van RDS verhoogt, leid ik af dat hij niet zozeer naar de lange termijn kijkt. Als die niet gaat snijden in de capex, zal ie aardig wat schuld moeten maken...quote:En ja, oliemajors moeten hierin blijven investeren. De olie die zomaar op te schuppen viel is al lang ontgonnen...
Ze hebben dan wel weer een leuke deal om in china een heel groot veld te gaan opzetten. En dat nog boven de chinese leveranciers zelf.quote:Op maandag 2 november 2009 17:04 schreef Lyrebird het volgende:
First Solar is het afgelopen jaar gehyped door Jim Cramer (Mad Money). Dat zit ook in de koers verwerkt.
erger nog, de storage capaciteit in de USA zit bijna 100% vol. En er zijn geen alternatieven voor storage van natural gas anders dan de bron sluiten of affakkelen.....quote:Op maandag 2 november 2009 17:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Hier een overzicht van de LNG terminals / Natural Marketing hubs, Offshore platforms voor gas / de gas Powerplants (dat is inderdaad het gele) / storage van gas boven de grond / storage van gas onder de grond.
[ afbeelding ]
Als je kijkt naar de grootste gas storage zit bijna alles in Amerika. Of dat zo positief moet zijn voor de toekomst .. ? En ik keek net even naar de gas sector wat betreft aandelen. Die zijn zelfs nog minder gestegen dan de alternatieve energie markt. Zij hebben slechts een gemiddelde stijging van 26% YTD! Lager dan zo'n beetje elke sector die ik heb gevonden. De gas aandelen die wel echt behoorlijk profitable zijn zitten either in Honk Kong of anders in de States.
Klopt. Had ik ook reeds gezien. China houdt een mix tussen eigen en vreemde technologie.quote:Op maandag 2 november 2009 17:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze hebben dan wel weer een leuke deal om in china een heel groot veld te gaan opzetten. En dat nog boven de chinese leveranciers zelf.
http://www.marketwatch.co(...)hina-deal-2009-09-08
dat vind ik dan nogal on-Chineesquote:Op maandag 2 november 2009 17:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze hebben dan wel weer een leuke deal om in china een heel groot veld te gaan opzetten. En dat nog boven de chinese leveranciers zelf.
http://www.marketwatch.co(...)hina-deal-2009-09-08
ik ben een paar jaar geleden in Tamil Nadu geweest, en daar lagen echt hectares vol met gigantische pijlers voor windmolens. Was dat Suzlon dan?quote:Op maandag 2 november 2009 17:54 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Klopt. Had ik ook reeds gezien. China houdt een mix tussen eigen en vreemde technologie.
Zo is reeds 80% van de bestaande windmolens van chinese makelijk, de overige 20% wordt verdeeld onder Vestas, Gamesa en een paar plaatsen verder naar beneden Suzlon (India).
Van Suzlon verwacht ik eigenlijk ook nog wel wat, alhoewel ik er niet in investeer. Indiaase knowhow (ben er zeker van dat ze daar een heel pak briljante ingenieurs hebben zitten), en kunnen aan lage kostprijs produceren.
Hebben een paar jaar geleden het vlaamse Hanssen Transmissions (tandwielkasten voor zo'n dingen) overgenomen en ondertussen weer in de verkoop gezet. Denk dat Vestas eropgesprongen is/was.quote:Suzlon is the world’s 3rd largest wind power supplier*, with a market share of 9%. Suzlon has been the market leader in India with more than 4400 MW of installed wind energy projects in 8 states. Suzlon has maintained the top position with the highest year-on-year market share since 10 consecutive years. In FY 2008-09, Suzlon had a market share of more than 50% in the Indian market.
Als het gekloot met Windows aan blijft houden, dan zie ik Apple, die niet alleen in software maar ook in hardware (laptops!) zit, een flinke klapper maken.quote:Op maandag 2 november 2009 17:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Apple gaat nog een keer keihard op de bek want er is geen enkele mogelijkheid dat ze de huidige groei kunnen vasthouden, maar daar hoor je de aandeelhouders die er al vanaf 50 of 100 dollar inzitten niet over klagen.
Als je elektriciteit hebt kan je water ontbinden in waterstofgas en zuurstof. Twee H2O moleculen splitsen dan in 2 molecules H2 en een molecule O2. Het waterstofgas kan dan gebruikt worden als brandstof: als je het laat ontbranden (= oxideren) vormt er zich terug water, plus x kJ energie per mol.quote:Op maandag 2 november 2009 17:55 schreef Fenech het volgende:
Grote nadeel van duurzame energie is natuurlijk dat je nooit precies kunt opwekken wat je nodig hebt, je zult toch op de een of andere manier energie op moeten slaan. Ik heb hier eigenlijk ook nog nooit echt concrete oplossingen voor gezien.
Het zal best wel gebruikt gaan worden. Maar dat neemt niet weg dat het een hype is, net zoals bijvoorbeeld internetaandelen in het jaar 2000. Overwaardering dus.quote:Op maandag 2 november 2009 17:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
wat zie jij dan als energiebron, zodra de olie op / te duur is?
De vraag is alleen of dat wel zo'n interessante belegging wordt als iedereen nu denkt. Dat gaat uiteindelijk gewoon weer om wie het goedkoopst produceert per m2. Moordende concurrentie dus en marges van rond de nul. Dat wordt dan weer net zoiets als LCD panels, wat ook een explosieve groeimarkt is/was maar waar uiteindelijk niemand iets aan verdient vanwege de zeer hoge investeringen en de flinterdunne marges.quote:Op maandag 2 november 2009 17:55 schreef Fenech het volgende:
Ik denk persoonlijk dat je het moet zoeken in de zonne-energie, die technologie wordt steeds efficiënter en goedkoper.
Mag hopen dat het toch wat op gaat veren komende dagen, anders kan ik mijn shortplan wel in de ijskast zetten.quote:
mogelijk, omdaarna richting de 260-280 te gaanquote:Op maandag 2 november 2009 19:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
aex 298 dus.... 296-298 steunzone dan naar 310.
Dat is ook mijn visie....quote:Op maandag 2 november 2009 19:07 schreef edwinh het volgende:
[..]
mogelijk, omdaarna richting de 260-280 te gaan
Begin van de ochtend in amerika op de S&P500 stonden de financials op 2.5% in de winst. Nu staan ze plots op -1.5% verlies. Als we zo door gaan zal ING en Aegon morgen ochtend weer rood openen.quote:Op maandag 2 november 2009 18:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
knipper ik even met m'n ogen, staat we opeens rood in God's own country?
futs stonden dik in het groen vandaag....quote:Op maandag 2 november 2009 20:11 schreef LXIV het volgende:
Helaas hoeft dit niks te zeggen. Afgelopen vrijdag is WS ook diep in het rood gesloten terwijl de beurzen hier toch redelijk vlak openden.
Misschien morgenvroeg ook wel weer!quote:Op maandag 2 november 2009 20:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
futs stonden dik in het groen vandaag....
Dat kan,maar verschil met slot aex (half6) is wel erg groot. Afgelopen vrijdag stond WS om half 6 ook al flink in het rood.quote:
Hoe is jouw portfolio eigenlijk gegaan vandaag??quote:Op maandag 2 november 2009 20:14 schreef Dave7 het volgende:
YRCW gaat ook lekker!![]()
YRC Worldwide Inc., a Fortune 500 company and one of the largest transportation service providers in the world
Je kunt ze toch verkopen wanneer je wil?quote:Op maandag 2 november 2009 20:24 schreef Vandergeld het volgende:
Jammer dat er geen puts zijn die over 3 a 4 weken aflopen zijn, had aan eind van deze week graag wat opties opgepakt die rond dat tijdstip zouden aflopen, november word nu beetje kort dag maar december is voor mij te ver weg..
Gaat erom dat ik graag opties had gehad die dan aflopen omdat ik een rit verwacht van ongeveer 3-4 weken, en heb dan graag opties die ook nog zolang lopen, omdat je dan volledig kan profiteren van een daling waarbij je dan de optimale opties hebt.quote:Op maandag 2 november 2009 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt ze toch verkopen wanneer je wil?
Ja......... redden wat er te redden viel, had mazzel met de groene opening, maar neemt niet weg dat het wel flink pijn heeft gedaan! Vooral AIB!quote:Op maandag 2 november 2009 20:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe is jouw portfolio eigenlijk gegaan vandaag??
En morgen Automobile sales uit Amerika!
quote:Op maandag 2 november 2009 20:32 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja......... redden wat er te redden viel, had mazzel met de groene opening, maar neemt niet weg dat het wel flink pijn heeft gedaan! Vooral AIB!
Maar blijven zitten en afwachten leek me helemaal onverantwoord.......
Nou hoop ik wel dat dit doorzet, want heb echt alles eruit gegooit. Een grote les geleerd, altijd stops gebruiken.
Ja ik was met beide benen in die val van afgelopen donderdag gestapt, en op zich had ik tegen goede prijzen gekocht. Maar vind het te risicovol om te blijven zitten nu.quote:Op maandag 2 november 2009 20:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt alles direct verkocht? Donders, zul je net zien dat het allemaal weer de andere kant op gaat
![]()
Al snap ik de frustratie wel. De reden waarom ik continu wacht met aanschaf van aandelen is omdat je vrees voelt dat je op een top koopt, en naarmate het stijgt je spijt krijgt.
Behalve het verlies wat hij afgelopen vrijdag leed, gezien ik dacht te herinneren hij op de groene donderdag kocht en vrijdag kakte alles inquote:
De kritieken over Windows 7 waren lovend op zo'n beetje alle fronten. Ook van de anti-windows mensen (incluis ikzelf). MS heeft met Win7 weer een redelijk product neergezet (het blijft windows...).quote:Op maandag 2 november 2009 18:04 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als het gekloot met Windows aan blijft houden, dan zie ik Apple, die niet alleen in software maar ook in hardware (laptops!) zit, een flinke klapper maken.
Ik moet er niet aan denken om op een Apple te werkenquote:Op maandag 2 november 2009 21:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De kritieken over Windows 7 waren lovend op zo'n beetje alle fronten. Ook van de anti-windows mensen (incluis ikzelf). MS heeft met Win7 weer een redelijk product neergezet (het blijft windows...).
quote:Op maandag 2 november 2009 21:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om op een Apple te werken![]()
Je hebt hier in dit topic van alles wat zitten. Ik beleg zo'n beetje in alles soorten producten.quote:Op maandag 2 november 2009 21:23 schreef piere het volgende:
Welke opties doen jullie vooral zoal? Ik doe meestal de AEX opties met een looptijd van een maand max. de laatste tijd heb ik echter niet zoveel tijd om achter de knoppen te zitten dus ik wil meer rust. Dat betekent voor mij wat meer constructie werk of langere termijnopties (en dan neig ik weer naar aandelen).
Ik ben benieuwd of hier nu vooral daytraders zitten of ook mensen die zoals ik (willen) handelen.
Dit dus. Wat de buitenstaander niet ziet, is dat er verschillende vormen van zonne-energie zijn, net als bij windenergie. Dat drijft ook de volatiliteit van sommige van de individuele bedrijven die hierin bezig zijn. Vroeger waren zonnepanelen hot en wilde iedereen dubbel betalen voor die bedrijven, nu zijn het opeens de toeleveranciers van de relatief ouderwetse thermische zonne-energie (spiegels, etc) die de hoge waarderingen krijgen.quote:Op maandag 2 november 2009 18:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
De vraag is alleen of dat wel zo'n interessante belegging wordt als iedereen nu denkt. Dat gaat uiteindelijk gewoon weer om wie het goedkoopst produceert per m2. Moordende concurrentie dus en marges van rond de nul. Dat wordt dan weer net zoiets als LCD panels, wat ook een explosieve groeimarkt is/was maar waar uiteindelijk niemand iets aan verdient vanwege de zeer hoge investeringen en de flinterdunne marges.
De winnaars kunnen diegenen zijn die unieke technologie hebben die goed en controleerbaar door patenten is beschermd. Maar van tevoren is vaak moeilijk te voorspellen welke specifieke technologie wint en wie daar baat bij heeft en op het moment dat dat uiteindelijk wel duidelijk is dan zit dat meestal al in het aandeel ingeprijsd (en vaak overdreven). Er zijn altijd insiders en professionals/ specialisten die zoiets veel beter kunnen inschatten dan de gemiddelde particuliere belegger die wat rondleest op internet. Als je op deze manier probeert stockpicking te doen dan voeg je je naar mijn mening automatisch bij het zwakkere deel van de beleggersmeute omdat je gewoon een kennisachterstand hebt die groter is dan je zou hebben als je je op meer volwassen markten richt.
Hoe wordt dat geproduceerd?quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:11 schreef Lyrebird het volgende:
Misschien is het toch beter om te investeren in ethanol, gebaseerd op mais:
Lokale fondsen, Delta Lloyd doet nu -3%quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:20 schreef RvLaak het volgende:
Waar is Delta Loyd eigenlijk genoteerd? DFT heeft m niet staan...
Die biobrandstoffen zijn naar mijn mening een grote grap. Ten eerste drijft het de voedselprijzen enorm op, omdat de landbouwgrond die eerder voor voedsel werd gebruikt, nu voor biobrandstoffen worden gebruikt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:11 schreef Lyrebird het volgende:
Misschien is het toch beter om te investeren in ethanol, gebaseerd op mais:
Heb je het filmpje bekeken?quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:51 schreef Fenech het volgende:
[..]
Die biobrandstoffen zijn naar mijn mening een grote grap.
Zit daar überhaupt voldoende volume in?quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:49 schreef tony_clifton- het volgende:
Bleh, de turbo long van mittal gekocht bij wijze van experiment, maar valt een beetje tegen.
Nu moet ik wel zeggen dat 21.3 mij iets te laag lijkt om écht gevaarlijk te zijn, met de afgelopen weken in 't achterhoofd...
quote:ARCADIS: Advies naar Houden na sterke resultaten en gunstige nieuwsstroom 05/03/2008
Arcadis presenteerde resultaten over 2007 die boven onze en de gemiddelde marktverwachting lagen. We verhogen ons advies voor Arcadis vanwege een gunstige nieuwsstroom en omdat het koersdoel gepasseerd is. Wij houden aan dit koersdoel van EUR 46 vast.
Goed he, in een ruim jaar tijd koersdoel van 46 naar 16, zonder blikken of blozen.quote:ARCADIS: Advies naar Kopen op vroege herstelsignalen 11/06/2009
Op basis van onze taxaties wordt Arcadis verhandeld tegen een korting ten opzichte van de DCF-waarde van EUR 16,14. Op basis van deze korting, een sneller dan voorzien herstel van Arcadis’ winstgevendheid en een verwachte positievere nieuwsstroom (vooral uit de VS) verhogen wij het advies naar Kopen
Mnee, maar ik dacht aan een rendement van rond de 40% ofzo, dan hoeft MT een 6-7% te stijgen. Niet onmogelijk bij een rebound dacht ik. Zonder koersdoel maakt het volume niet zoveel uit denk ik. Spread is idd wel vrij groot.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zit daar überhaupt voldoende volume in?
Ik vraag me altijd af in hoeverre dit nou te "voorspellen" is...quote:MARKET COMMENT: AEX verkeert in proces van lagere top op 315
03-11-2009 11:15:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX heeft technisch ruimte om te dalen tot 296,50 punten, alwaar een horizontale steun ligt, waarna de index zal opveren en zich op zal kunnen maken voor een lagere top op 315 punten, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. De 315 punten is de vorige horizontale weerstand. "De onverwachte daling onder 315 punten betekende dat het beeld voor de korte termijn verzwakte en daarmee is de AEX in een trading range verzeild geraakt, die aan de onderkant wordt begrensd door 296,50, een punt waarop de AEX na de felle daling van begin oktober ook al op stuitte", aldus Van den Akker. De daling van de AEX sinds het hoogtepunt op 328,51 punten is gepaard gegaan met gemiddeld genomen hogere omzetten dan waar tijdens de stijging sprake van was en dat impliceert de relatieve zwakte van de markt. De AEX gaat dinsdag om circa 11.10 uur met 1,7% omlaag naar 297,77 punten. (ANS)
Hij is aardig in de buurt geweestquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:31 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af in hoeverre dit nou te "voorspellen" is...
alweer 3 punten onder het niveau van gisteren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:45 schreef piere het volgende:
[..]
Hij is aardig in de buurt geweest
Fonds Laag
AEX 296,98
Als Wall Street flink omlaag gaat, gaat AEX net zo hard me en schiet dan net zo makkelijk door 296.50 heen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:02 schreef Lemans24 het volgende:
alweer 3 punten onder het niveau van gisteren.
Toch wordt 296,50 niet doorbroken, volgens analysten. Ben benieuwd.
Ik kom hier nog even op terug. Dit lijkt ietwat te veel op een implicatie dat er tussen hoge winstmarges van een bepaalde sector (of aandeel) in relatie tot beurskoersen er een duidelijk verband is. En om daardoor bepaalde sectoren volledig links te laten liggen is juist een gemiste kans.quote:Op maandag 2 november 2009 18:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
De vraag is alleen of dat wel zo'n interessante belegging wordt als iedereen nu denkt. Dat gaat uiteindelijk gewoon weer om wie het goedkoopst produceert per m2. Moordende concurrentie dus en marges van rond de nul.
quote:Futures for the Dow Jones Industrial Average were losing ground quickly, recently down 85 points to 9,650, while those for the S&P 500 were down 9.5 points to 1,029.60.
Futures for the Nasdaq 100 were down 13.5 points to 1,655.50.
Bedankt, nu heb ik het ook...quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zit mij trouwens ff dik te ergeren, ik betrap mijzelf echt elke dag dat ik de S&P500 in mijn hoofd altijd de Salt & Pepper noem. Geen idee waarom.
Erg tof dat je dit allemaal met ons deelt, er zal wel wat werk inzitten. Waar haal je je data eigenlijk vanaf? Ik neem tenminste niet aan dat je van alle 500 bedrijven apart de bedrijfswinsten per jaar hebt opgezocht of welquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:39 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot hoever zouden we volgens jouw theorie ongeveer moeten zakken op de AEX?quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:21 schreef Vandergeld het volgende:
Verwacht verloop van mij voor vandaag en morgen van S&P 500 index, rond 1055/1060 ga ik november puts opnemen.
[ afbeelding ]
Huidige beweging is zo goed als afgerond, ik verwacht dat we nog maximaal 1% wegzakken voordat we een paar dagen van correctie kunnen gaan zien.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot hoever zouden we volgens jouw theorie ongeveer moeten zakken op de AEX?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zit mij trouwens ff dik te ergeren, ik betrap mijzelf echt elke dag dat ik de S&P500 in mijn hoofd altijd de Salt & Pepper noem. Geen idee waarom.
Als bedrijf zou ik dat tickersymbol best wel willen hebben. Het trekt toch investeerders aan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik ken wel de SOX (Phily Semiconductor Index), maar welke index is de SEX?
Er is geen tickersymbol met die afkorting, hoor.....
De oude data komt van prof Shiller himself. De nieuwere data werk ik zelf bij met earnings data van de S&P website, CPI data van het BLS (het Amerikaanse CBS) en interest rate/ yield data van de FED.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:37 schreef Fenech het volgende:
[..]
Erg tof dat je dit allemaal met ons deelt, er zal wel wat werk inzitten. Waar haal je je data eigenlijk vanaf? Ik neem tenminste niet aan dat je van alle 500 bedrijven apart de bedrijfswinsten per jaar hebt opgezocht of wel.
In het preutse Amerika zal dat wel niet mogen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als bedrijf zou ik dat tickersymbol best wel willen hebben. Het trekt toch investeerders aan.
Op de pink sheets noteert iets met ticker SEXI, Systems of Excellence, Inc.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
In het preutse Amerika zal dat wel niet mogen.
Niet...quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:31 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af in hoeverre dit nou te "voorspellen" is...
Altijd die pivot pointsquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:03 schreef Gtrader het volgende:
Hij heeft een hele schare aan ex-klanten die hem niet zo speciaal meer vinden. Gebruikt volgens hen Pivot points (simpel berekenbare punten) voor hele hoge commisie (50 dollar).
Berkshire Hathaway to acquire Burlington Northernquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:33 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Vanwaar deze kleine opleving?
Damn, waar zie jij dat toch allemaal zo snel?quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Berkshire Hathaway to acquire Burlington Northern
Marketwatch.com en dan bij newsviewer.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Damn, waar zie jij dat toch allemaal zo snel?
Oeh minder......... die maakt deel uit van de transportsquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Berkshire Hathaway to acquire Burlington Northern
Pre-market: 97.70 +21.63 (28.43%)quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:38 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Oeh minder......... die maakt deel uit van de transports
quote:November 03, 2009 07:30 AM Eastern Time
Berkshire Hathaway Inc. to Acquire Burlington Northern Santa Fe Corporation (BNSF) for $100 Per Share in Cash and Stock
BNSF will continue to operate from its Fort Worth, TX headquarters and will become a wholly owned subsidiary of Berkshire Hathaway
FORT WORTH, Texas & OMAHA, Neb.--(BUSINESS WIRE)--The boards of directors of Berkshire Hathaway Inc. (NYSE: BRK.A; BRK.B) and Burlington Northern Santa Fe Corporation (BNSF; NYSE: BNI) today announced a definitive agreement for Berkshire Hathaway to acquire for $100 per share in cash and stock the remaining 77.4 percent of outstanding BNI shares not currently owned to increase its holdings to 100 percent. Based on the number of outstanding BNI shares (including shares currently owned by Berkshire) on Nov. 2, 2009, the transaction is valued at approximately $44 billion, including $10 billion of outstanding BNSF debt, making it the largest acquisition in Berkshire Hathaway history.
“Our country’s future prosperity depends on its having an efficient and well-maintained rail system,” said Warren E. Buffett, Berkshire Hathaway chairman and chief executive officer. “Conversely, America must grow and prosper for railroads to do well. Berkshire’s $34 billion investment in BNSF is a huge bet on that company, CEO Matt Rose and his team, and the railroad industry.
“Most important of all, however, it’s an all-in wager on the economic future of the United States,” said Mr. Buffett. “I love these bets.”...
Zou best een strategische zet kunnen zijn om de markt te redden, zonder dit was de transports vandaag door het putje gegaan..................quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:54 schreef tony_clifton- het volgende:
Je zal maar aandeelhouder zijn van Berkshire.... 34 miljoen dollar in 't kader van 'I love these bets.'...
Dit is wel heel simplistisch gedacht Davequote:Op dinsdag 3 november 2009 13:59 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Zou best een strategische zet kunnen zijn om de markt te redden, zonder dit was de transports vandaag door het putje gegaan..................
Ja?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:01 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dit is wel heel simplistisch gedacht Dave
Gaan ze de Russel2000 ook nog redden?quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:59 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Zou best een strategische zet kunnen zijn om de markt te redden, zonder dit was de transports vandaag door het putje gegaan..................
Transport and semisoxx zijn meestal voorlopers op andere beurzen, deze overname is m.i. niet erg van invloed op de markten. Daarnaast gebeurd deze overname op de top van de beurzen, dus geen slim momentquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:04 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja?![]()
Ik dacht transports is de leader, en zie daar nu wel veel in de plus staan premarket!
![]()
Intrede delta loyd is ook mooi getimedquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:09 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Transport and semisoxx zijn meestal voorlopers op andere beurzen, deze overname is m.i. niet erg van invloed op de markten. Daarnaast gebeurd deze overname op de top van de beurzen, dus geen slim moment
Dat gaat een van de grotere beursdrama's worden, vraag me af of de koers ooit boven de uitgiftekoers gaat komen. Denk zelf dat Delta Lloyd komend jaar al naar euro of 5 kan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:10 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Intrede delta loyd is ook mooi getimed
Hmm, eentje om het goed te maken dan........ LOL, misschien heb jij die wel ingestuurd?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:09 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Transport and semisoxx zijn meestal voorlopers op andere beurzen, deze overname is m.i. niet erg van invloed op de markten. Daarnaast gebeurd deze overname op de top van de beurzen, dus geen slim moment
en is daar ook een reden voor?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:13 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat gaat een van de grotere beursdrama's worden, vraag me af of de koers ooit boven de uitgiftekoers gaat komen. Denk zelf dat Delta Lloyd komend jaar al naar euro of 5 kan.
Nee, niet ingestuurd, hij heeft het wel bij het juiste eindquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:16 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Hmm, eentje om het goed te maken dan........ LOL, misschien heb jij die wel ingestuurd? Technical Analyst: The World Is About To End
Ja, ze zijn vooral actief als verzekeraar. Meer is niet nodig om naar die prijs te gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en is daar ook een reden voor?
Je suis tres benieuwd!quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:21 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nee, niet ingestuurd, hij heeft het wel bij het juiste eind. Alleen de wedge die hij laat zien is een TA wedge, en volgens EW regels is de beweging vanaf de Maart bodems er geen een. Heeft te maken met interne golvenstructuur daarvan, zo zou een EW wedge er namelijk uit moeten zien http://www.elliottwave.net/educational/basictenets/basics2.htm (figuur 10).
weet jij wat ze aan beleggingen in de boeken hebben staan, en hoe ze hun technische reserves berekenen, en welk peanutsbedrag aan inmateriele activa ze op de balans hebben staan. Waarom zou zo'n toko dan op 25% van het hun boekwaarde gaan noteren? Dan stoppen ze er morgen toch gewoon mee, en keren ze de reserves uitquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:27 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja, ze zijn vooral actief als verzekeraar. Meer is niet nodig om naar die prijs te gaan.
Nee Nee en Nee, dat weet ik allemaal niet Dinosaur, maar toch geloof ik dat ze naar de 5 euro gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
weet jij wat ze aan beleggingen in de boeken hebben staan, en hoe ze hun technische reserves berekenen, en welk peanutsbedrag aan inmateriele activa ze op de balans hebben staan. Waarom zou zo'n toko dan op 25% van het hun boekwaarde gaan noteren? Dan stoppen ze er morgen toch gewoon mee, en keren ze de reserves uit
Zijn ze harder gaan incasseren of wordt er opeens meer afgelost op de (rente van de) cc's?quote:MasterCard swings to profit
(8:18 AM ET) NEW YORK (MarketWatch) -- MasterCard Inc. /quotes/comstock/13*!ma/quotes/nls/ma (MA 224.83, +2.18, +0.98%) reported Tuesday a third-quarter profit of $452 million, or $3.45 a share, compared to a loss of $194 million, or $1.48 a share, in the year-ago period. Net revenues rose 2%, to $1.36 billion. Excluding special items, profit was $3.48 a share. Analysts surveyed by FactSet Research had expected, on average, profit of $2.94 a share on revenue of $1.35 billion. Credit card company MasterCard said it saw a 7.6% year-on-year increase in the number of transactions processed, to 5.8 billion.
En als zorgverzekeraar en vastgoedeigenaar woningenquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:27 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja, ze zijn vooral actief als verzekeraar. Meer is niet nodig om naar die prijs te gaan.
Hoe laat worden die cijfers verwacht?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Als de Automobile sales in de states vandaag tegenvallen kan het nog wel een leuke bloederige dag worden. De verwachtingen zijn immers hoger dan de voormalige periode. T'zou goed zijn voor de shorters als het slechter is dan verwacht.
Forexfactory zegt "All Day", schijtirritant.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:46 schreef Fenech het volgende:
[..]
Hoe laat worden die cijfers verwacht?
maar vooral als houder van een inmense berg obligaties met relatief beperkte looptijden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef henkway het volgende:
[..]
En als zorgverzekeraar en vastgoedeigenaar woningen
De tarieven zijn sterk verhoogd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:41 schreef capricia het volgende:
Zijn ze harder gaan incasseren of wordt er opeens meer afgelost op de (rente van de) cc's?
Maar mensen moeten dat wel ophoesten...toch?quote:
Is dat deze keer zonder de Cash for Clunkers? Dan zal het allicht lager zijn, maar analysten zullen daar vast ook wel rekening mee gehouden hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Als de Automobile sales in de states vandaag tegenvallen kan het nog wel een leuke bloederige dag worden. De verwachtingen zijn immers hoger dan de voormalige periode. T'zou goed zijn voor de shorters als het slechter is dan verwacht.
Vandaar dus, de AEX gaat het vandaag in ieder geval niet meer meemaken.quote:Listed as an 'All Day' event because the 'Actual' is comprised of data from major auto manufacturers which report their sales figures throughout the afternoon. While this is monthly data, it's reported in an annualized format
Ik ben ook nieuwsgierig!quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en is daar ook een reden voor?
Cash for Clunkers liep eind augustus al af volgens mij, of is deze een keer verlengd ofzo?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is dat deze keer zonder de Cash for Clunkers? Dan zal het allicht lager zijn, maar analysten zullen daar vast ook wel rekening mee gehouden hebben.
Heet MT niet zo rond de 12 gestaan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:25 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat is de reden dat jij short gegaan bent? Aan 24 euro of meer kan ik je volgen, maar ondertussen is er toch al een dikke 10% af?
Voorlopig zijn de berichten rond de staalmarkt/groei van China/Brazilië toch positief?
Dow Jones Transportation... .DJT 3,761.36 +161.52 (4.49%)quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:31 schreef Dave7 het volgende:
Dow Jones Transportation... .DJT 3,645.69 +45.85 (1.27%)
Dow 9,714.70 -74.74 (-0.76%)quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:31 schreef Dave7 het volgende:
Dow Jones Transportation... .DJT 3,645.69 +45.85 (1.27%)
Ik durf er niet op te hopen...quote:
Wat verwacht jij zelf?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat denk je, gaan we nog groen worden vandaag?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:57 schreef Arcee het volgende:
Ome Wall Street helpt de AEX weer een handje.
Boven de 300 voelt al een beetje als groen, maar geen idee, niemand die het weet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:58 schreef capricia het volgende:
Wat denk je, gaan we nog groen worden vandaag?
Des te meer mensen die het denken te weten. Maar ongeacht hoe we vandaag eindigen, die 300 zit alleen maar in ons hoofd hoor. Zo belangrijk is die niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Boven de 300 voelt al een beetje als groen, maar geen idee, niemand die het weet.
Mijn ongefundeerde mening zegt dat banken sowieso al lang huilen met de pet op zijn... Oké motor van de economie, maar als er meer geproduceerd enz wordt zal 't toch al bij al wel iets goeds zijn...quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:19 schreef Lyrebird het volgende:
De goede Amerikaanse cijfers worden overschaduwd door het slechte nieuws van de banken. Dat maakt beleggers kopschuw.
Ik zie nog steeds niet in waarom de banken de motor van de economie zouden moeten zijn. Als iemand werkt en zijn loon krijgt, kan hij dit uitgeven in de winkel. Heeft een bank weinig mee te maken en de economie wordt toch draaiende gehouden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:28 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Mijn ongefundeerde mening zegt dat banken sowieso al lang huilen met de pet op zijn... Oké motor van de economie, maar als er meer geproduceerd enz wordt zal 't toch al bij al wel iets goeds zijn...
Bedoel je tijdelijk naar 600 dollar, bij bijvoorbeeld een nieuwe crash. Of een langdurige lagere goudprijs dan nu? Als het laatste het geval is dan spreekt dat je geloof in een nieuwe (grotere) depressie tegen omdat als die komt vast en zeker gepaard zal gaan met enorm groot (nog groterquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:54 schreef Vandergeld het volgende:
Goud kan komende dagen top gaan zetten, zit nu op nieuwe ATH. imho kan goud komende jaren richting de 600 dollar.
Goud krijgt een correctie te verwerken op de enorme stijging van de afgelopen jaren, op lange termijn ben ik wel positief over goud, maar niet voor komende 2/3 jaar.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:03 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Bedoel je tijdelijk naar 600 dollar, bij bijvoorbeeld een nieuwe crash. Of een langdurige lagere goudprijs dan nu? Als het laatste het geval is dan spreekt dat je geloof in een nieuwe (grotere) depressie tegen omdat als die komt vast en zeker gepaard zal gaan met enorm groot (nog groter) wantrouwen in het huidige systeem en zijn devaluerende valuta eerder regel dan uitzondering. Dit allemaal heeft natuurlijk een positief effect op de prijs in goud.
De reden hiervoor is omdat ik denk dat het gehele sentiment op de beurs om gaat slaan, en MT is hier naar mijn idee erg gevoelig voor (hiermee bedoel ik dat als de algemene richting omlaag is, MT extra hard omlaag gaat. Omgekeerd geldt dit natuurlijk ook.)quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:25 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat is de reden dat jij short gegaan bent? Aan 24 euro of meer kan ik je volgen, maar ondertussen is er toch al een dikke 10% af?
Voorlopig zijn de berichten rond de staalmarkt/groei van China/Brazilië toch positief?
Dat zou ik ook wel eens willen wetenquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:27 schreef overflow- het volgende:
Gaat Tiscali nog iets brengen? Is nog geen 18 cent waard.
Ik heb het hetzelfde, over langere termijn ben ik zeer positief over goud(mijntjes) en de reden daarvoor is dat de monetaire autoriteiten zich links en rechts door zulke bochten moeten wringen wil er niks mis gaan met de gigantische gecreerde geldmassa dat er ongetwijfeld iets mis gaat en terug te zien zal zijn in bepaalde valuta en wie weet ook in CPI. Dit is echter iets dat eerder over 5 jaar dan over 1 jaar zal gebeuren. Voor de kortere termijn(1-2 jaar) zie ik deflatie en een dollar van 1.00-1.10 (pas als de dollar-carry-trade bubble ten einde komt).quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Goud krijgt een correctie te verwerken op de enorme stijging van de afgelopen jaren, op lange termijn ben ik wel positief over goud, maar niet voor komende 2/3 jaar.
Kan je net zo goed naar het casino gaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:24 schreef Dave7 het volgende:
YRC Worldwide Inc. 1.12 -15.09%
Stel dat ze het overleven!$$$$$$$$$$$$$$$
![]()
Ik heb me niet ingelezen, maar volgens mij is BK op korte termijn niet aan de orde. De grap is dus om hele strakke stops te zetten en er zo in te komen, alleen is timing dan wel heel belangrijk! Dan is het geen casino imo!quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:25 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kan je net zo goed naar het casino gaan.
Geen spel voor kleine particulieren vind ik.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:30 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik heb me niet ingelezen, maar volgens mij is BK op korte termijn niet aan de orde. De grap is dus om hele strakke stops te zetten en er zo in te komen, alleen is timing dan wel heel belangrijk! Dan is het geen casino imo!
ach, definieer laag....quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:32 schreef AQuila360 het volgende:
Gaat iemand hier Tomtom kopen nu die zo laag staat?
Ja, dat probeer ik ook te definieren voor Aegon...quote:
in het geval van Aegon is laag 0.01 centquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat probeer ik ook te definieren voor Aegon...
TomTom heeft weinig toekomst imo. Ik vind 6 euro wel redelijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:32 schreef AQuila360 het volgende:
Bijna de hele dag vanaf het moment dat het nieuws uitkwam was het op BB .. buffet .. buffet .. Berkshire hathaway etc. De uitleg die er bij werd gegeven was de aankoop prijs van 100 dollar per share nog relatief goedkoop was. Hij hield er een accountant methode op wat uitkwam op een 180 dollar per aandeel, en dan kom je met je 100 dollar nog relatief goedkoop uit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Is Warren Buffett stervende trouwens? Over de acquisitie van Burlington door Berkshire: "it's a bet on the country, basicly", en nog wat meer 'team USA' gebrul. Was het 'm nog niet opgevallen dat USA co-owned is door China, Saudi Arabie en Rusland, of probeert hij idd gewoon nog even een standbeeld te regelen?
vind ik allemaal cool. Maar waarom al die nationalistische taal erbij?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bijna de hele dag vanaf het moment dat het nieuws uitkwam was het op BB .. buffet .. buffet .. Berkshire hathaway etc. De uitleg die er bij werd gegeven was de aankoop prijs van 100 dollar per share nog relatief goedkoop was. Hij hield er een accountant methode op wat uitkwam op een 180 dollar per aandeel, en dan kom je met je 100 dollar nog relatief goedkoop uit.
aandeel prijs van burlington
[ afbeelding ]
Ik heb wat TT @6,89 gekocht, maar dat was meer voor de technische rebound dan voor de LT.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:32 schreef AQuila360 het volgende:
Nee. TomTom gaat platgewalst worden door Google. Tiscali lijkt me nog riscanter. Die aandelen waren bijna naar de 0 gegaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:32 schreef AQuila360 het volgende:
TomTom is echt wel goed wat ze doen. Google wil alles tegelijk. Waarom TomTom platgewalst zal worden door Google weet ik niet. Ik vond de reactie op de beurs in ieder geval overdreven.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:15 schreef overflow- het volgende:
[..]
Nee. TomTom gaat platgewalst worden door Google. Tiscali lijkt me nog riscanter. Die aandelen waren bijna naar de 0 gegaan.
[ afbeelding ]
gebaseerd op het koersniveau waar ze vandaan kwamen, neem ik aan.....quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
TomTom is echt wel goed wat ze doen. Google wil alles tegelijk. Waarom TomTom platgewalst zal worden door Google weet ik niet. Ik vond de reactie op de beurs in ieder geval overdreven.
Google geeft zelfs Microsoft dreunen. Alsof ze zich wat aantrekken van zo'n miezerig bedrijfje als TomTom. Gaat Tiscali nog iets opbrengen? Knalde vorige week 43% omlaag maar heeft zich al 2 keer hersteld van enorme verliezen. Nu staan ze lager dan ooit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
TomTom is echt wel goed wat ze doen. Google wil alles tegelijk. Waarom TomTom platgewalst zal worden door Google weet ik niet. Ik vond de reactie op de beurs in ieder geval overdreven.
Er zitten nog wel wat nadelen aan Google Navigation, het werkt alleen op Android (Wie heeft er al zo'n telefoon? me ouders zijn blij als ze alleen ermee kunnen bellen zonder andere opties) en tevens moet je de kaarten downloaden/streamen tijdens het rijden, in NL met onbeperkt internet is dat nog wel te doen, maar in het buitenland is dit een zeer duur geintje. En de dekking voor mobiel internet is ook niet overal optimaal.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:38 schreef overflow- het volgende:
[..]
Google geeft zelfs Microsoft dreunen. Alsof ze zich wat aantrekken van zo'n miezerig bedrijfje als TomTom. Gaat Tiscali nog iets opbrengen? Knalde vorige week 43% omlaag maar heeft zich al 2 keer hersteld van ernorme verliezen. Nu staan ze lager dan ooit.
Tiscali staat natuurlijk niet voor niets lager dan ooit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:38 schreef overflow- het volgende:
[..]
Google geeft zelfs Microsoft dreunen. Alsof ze zich wat aantrekken van zo'n miezerig bedrijfje als TomTom. Gaat Tiscali nog iets opbrengen? Knalde vorige week 43% omlaag maar heeft zich al 2 keer hersteld van enorme verliezen. Nu staan ze lager dan ooit.
Dat klopt. Ik verwachtte een technische rebound, maar die was slechts kortstondig. Maar nu ik ze toch heb houd ik ze maar even vast.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
gebaseerd op het koersniveau waar ze vandaan kwamen, neem ik aan.....
Ben ook ingestapt vanwege de overdreven reactie op Google en de RSI die erg laag staat. Morgen cijfers Garmin.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik verwachtte een technische rebound, maar die was slechts kortstondig. Maar nu ik ze toch heb houd ik ze maar even vast.
Tja. Een cameraatje in een mobieltje is ook geen concurrentie voor Canon. En precies zo denk ik over Google en navigatiesystemen. Google is heel goed in zoekmachines en internet, maar niet automatisch ook in het maken van routeplanners.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:45 schreef Westlander het volgende:
[..]
Er zitten nog wel wat nadelen aan Google Navigation, het werkt alleen op Android (Wie heeft er al zo'n telefoon? me ouders zijn blij als ze alleen ermee kunnen bellen zonder andere opties) en tevens moet je de kaarten downloaden/streamen tijdens het rijden, in NL met onbeperkt internet is dat nog wel te doen, maar in het buitenland is dit een zeer duur geintje. En de dekking voor mobiel internet is ook niet overal optimaal.
Failliet dus. 'Laatste' nieuws:quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:47 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Tiscali staat natuurlijk niet voor niets lager dan ooit.
terwijl ik luister naar Hallo Venray's vertolking van Van Oekels 'menne nasibal':quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Een cameraatje in een mobieltje is ook geen concurrentie voor Canon. En precies zo denk ik over Google en navigatiesystemen. Google is heel goed in zoekmachines en internet, maar niet automatisch ook in het maken van routeplanners.
Verder hoef ik TT ook niet op de langere termijn, maar dat is eerder omdat er met de verkoop van kastjes niks te verdienen valt en dat TT veel overhead kosten heeft.
Het is geen investeren maar speculeren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
terwijl ik luister naar Hallo Venray's vertolking van Van Oekels 'menne nasibal':
menne nasibal, menne nasibal
menne nasibal is heet
ja, pak 'm dan ook niet beet
want menne nasibal is heet
Waarom speculeer je in bedrijven waar je in essentie geen flinstertje geloof in hebt?
Hallo Venrayquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
terwijl ik luister naar Hallo Venray's vertolking van Van Oekels 'menne nasibal':
menne nasibal, menne nasibal
menne nasibal is heet
ja, pak 'm dan ook niet beet
want menne nasibal is heet
Waarom speculeer je in bedrijven waar je in essentie geen flinstertje geloof in hebt?
met alle respect, ik hoor wishfull thinking....quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is geen investeren maar speculeren.
Verder is geen flintertje geloof overdreven. TT is gewoon winstgevend, het is geen UPC oid waar de doodsklok al maandenlang voor luidt.
Zie eruit als golf 2 idd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:08 schreef Vandergeld het volgende:
US indices kiezen voor de weg naar boven, ik verwacht tot donderdag/vrijdag hogere koersen.
Dat wil toch niet zeggen dat je op korte termijn wel degelijk een rebound kan geven omdat het terecht harder dan anderen is afgestraft en dus een goede rebound mogelijkheid biedt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
met alle respect, ik hoor wishfull thinking....
ik heb er vandaag aan gedacht om een positie T2 in te nemen, maar ik dacht ook: waarom in hadesnaam? Ik vind het een baggerbedrijf met een dood product, een bedrijf wat bovendien tussen de molenstenen van echte bedrijven terecht gaat komen, waarom zou ik?
Voor die golf 3 ga ik flink inslaan voor mijn porto die me naar de miljoen moet brengenquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
lol
Volgende week mag je een golf 3 kopen
Ik wil ze in ieder geval niet te lang aanhouden (ongeacht de prijs). Als iedereen weer "gewend" is aan een koers tussen de 6 en de 7 euro komt die rebound niet meer. Denk tot eind deze week, hangt er van af. Maar als er 2 euro afging enkel omdat Google hintte ook iets met navigatie te willen gaan doen, dan vond ik dat overdreven. Dat was mijn motivatie in ieder geval.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
met alle respect, ik hoor wishfull thinking....
ik heb er vandaag aan gedacht om een positie T2 in te nemen, maar ik dacht ook: waarom in hadesnaam? Ik vind het een baggerbedrijf met een dood product, een bedrijf wat bovendien tussen de molenstenen van echte bedrijven terecht gaat komen, waarom zou ik?
ik denk eerder een surfboard voor de lijnendiscipelenquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
lol
Volgende week mag je een golf 3 kopen
'k weet niet. Ik heb als principe aangeleerd om niet te beleggen of te speculeren in aandelen die ik bagger vind, ongeacht de koers.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wil ze in ieder geval niet te lang aanhouden (ongeacht de prijs). Als iedereen weer "gewend" is aan een koers tussen de 6 en de 7 euro komt die rebound niet meer. Denk tot eind deze week, hangt er van af. Maar als er 2 euro afging enkel omdat Google hintte ook iets met navigatie te willen gaan doen, dan vond ik dat overdreven. Dat was mijn motivatie in ieder geval.
Een goede contra-indicator is dat advieslijstje op IEX.nl Daar staat TomTom meestal bovenaan, wat aangeeft dat veel particulieren die erin zitten hopen dat het stijgt. Dat vind ik dan altijd weer weinig veelbelovend, ik heb liever een aandeel waar zij nooit van gehoord hebben. We zullen in ieder geval wel zien.
Ja, in principe heb je daar ook wel gelijk in. Lukt het op KT niet, dan heb je nog altijd een aandeel waar je fundamenteel in gelooft. Maar een beetje gokken is af en toe ook wel leuk. Tot nu toe is er nog niks aan de hand hoor!quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
'k weet niet. Ik heb als principe aangeleerd om niet te beleggen of te speculeren in aandelen die ik bagger vind, ongeacht de koers.
Liberty Global zou ik trouwens ongezien kopen, goede solide business die cable tv
ik heb er geen last van hoor. Maar als je dit met serieuze bedragen doet, en bovendien niet virtueel op internet voor meerdere eer en glorie van je user-id (wat bij LXIV niet het geval is overigens), denk je er wel zes keer over naquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, in principe heb je daar ook wel gelijk in. Lukt het op KT niet, dan heb je nog altijd een aandeel waar je fundamenteel in gelooft. Maar een beetje gokken is af en toe ook wel leuk. Tot nu toe is er nog niks aan de hand hoor!
quote:11/02/2009- 2:43pm S&P MAINTAINS HOLD OPINION ON SHARES OF YRC WORLDWIDE (YRCW) :
Shares in YRCW trade down sharply today following publication of details regarding a proposed debt-for-equity exchange, through which holders of certain notes would receive common shares and convertible preferred shares that upon conversion would represent 95% of the equity. While current shareholders will experience a much greater dilution than we had anticipated, we believe this more aggressive move helps YRCW avoid bankruptcy. We reduce our target price by $2.00 to $4.00, based on a peer-discount price-to-sales ratio and our revised estimate of shares outstanding. /KKirkeby-CFA
Google is goed in algoritmes en het bedenken van toepassingen daarvoor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:50 schreef LXIV het volgende:
Google is heel goed in zoekmachines en internet, maar niet automatisch ook in het maken van routeplanners.
Only time can tell of TT nog een interessant verdienmodel kan bedenken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:29 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Google is goed in algoritmes en het bedenken van toepassingen daarvoor.
En daar horen routeplanners weer wel bij...
Ik schat de kansen hoger in dat T2 wordt overgenomen door een grotere jongen want op lange termijn zijn ze net zo gedoemd te mislukken als Garmin (die ik overigens beter vind dan t2)quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Only time can tell of TT nog een interessant verdienmodel kan bedenken.
Hoeveel CFC zit daar nog in? Met het aanvullen van de voorraden enzo? Ik kan me niet voorstellen dat er een maand na dit programma daadwerkelijke groei is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Toch nog plusjes op de borden in Amerika op de Donnie Jones na. En GM had eindelijk weer eens een positief resultaat voor de verkoop van autootjes! (waar we 2 jaar op hebben moeten wachten)
Om even een vergelijking te geven van de auto sales oktober, USA vs Azie
Ford 3% groei
GM 4% groei
Hyundai 49% groei
Subaru 41% groei
En hoe lager de koers, hoe goedkoper de overname.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik schat de kansen hoger in dat T2 wordt overgenomen door een grotere jongen want op lange termijn zijn ze net zo gedoemd te mislukken als Garmin (die ik overigens beter vind dan t2)
De cijfers geven geloof ik het verschil aan met oktober 2008, en deze maand was geloof ik een van de slechtste maanden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoeveel CFC zit daar nog in? Met het aanvullen van de voorraden enzo? Ik kan me niet voorstellen dat er een maand na dit programma daadwerkelijke groei is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |