quote:ARCADIS: Advies naar Houden na sterke resultaten en gunstige nieuwsstroom 05/03/2008
Arcadis presenteerde resultaten over 2007 die boven onze en de gemiddelde marktverwachting lagen. We verhogen ons advies voor Arcadis vanwege een gunstige nieuwsstroom en omdat het koersdoel gepasseerd is. Wij houden aan dit koersdoel van EUR 46 vast.
Goed he, in een ruim jaar tijd koersdoel van 46 naar 16, zonder blikken of blozen.quote:ARCADIS: Advies naar Kopen op vroege herstelsignalen 11/06/2009
Op basis van onze taxaties wordt Arcadis verhandeld tegen een korting ten opzichte van de DCF-waarde van EUR 16,14. Op basis van deze korting, een sneller dan voorzien herstel van Arcadis’ winstgevendheid en een verwachte positievere nieuwsstroom (vooral uit de VS) verhogen wij het advies naar Kopen
Mnee, maar ik dacht aan een rendement van rond de 40% ofzo, dan hoeft MT een 6-7% te stijgen. Niet onmogelijk bij een rebound dacht ik. Zonder koersdoel maakt het volume niet zoveel uit denk ik. Spread is idd wel vrij groot.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zit daar überhaupt voldoende volume in?
Ik vraag me altijd af in hoeverre dit nou te "voorspellen" is...quote:MARKET COMMENT: AEX verkeert in proces van lagere top op 315
03-11-2009 11:15:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX heeft technisch ruimte om te dalen tot 296,50 punten, alwaar een horizontale steun ligt, waarna de index zal opveren en zich op zal kunnen maken voor een lagere top op 315 punten, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. De 315 punten is de vorige horizontale weerstand. "De onverwachte daling onder 315 punten betekende dat het beeld voor de korte termijn verzwakte en daarmee is de AEX in een trading range verzeild geraakt, die aan de onderkant wordt begrensd door 296,50, een punt waarop de AEX na de felle daling van begin oktober ook al op stuitte", aldus Van den Akker. De daling van de AEX sinds het hoogtepunt op 328,51 punten is gepaard gegaan met gemiddeld genomen hogere omzetten dan waar tijdens de stijging sprake van was en dat impliceert de relatieve zwakte van de markt. De AEX gaat dinsdag om circa 11.10 uur met 1,7% omlaag naar 297,77 punten. (ANS)
Hij is aardig in de buurt geweestquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:31 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af in hoeverre dit nou te "voorspellen" is...
alweer 3 punten onder het niveau van gisteren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:45 schreef piere het volgende:
[..]
Hij is aardig in de buurt geweest
Fonds Laag
AEX 296,98
Als Wall Street flink omlaag gaat, gaat AEX net zo hard me en schiet dan net zo makkelijk door 296.50 heen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:02 schreef Lemans24 het volgende:
alweer 3 punten onder het niveau van gisteren.
Toch wordt 296,50 niet doorbroken, volgens analysten. Ben benieuwd.
Ik kom hier nog even op terug. Dit lijkt ietwat te veel op een implicatie dat er tussen hoge winstmarges van een bepaalde sector (of aandeel) in relatie tot beurskoersen er een duidelijk verband is. En om daardoor bepaalde sectoren volledig links te laten liggen is juist een gemiste kans.quote:Op maandag 2 november 2009 18:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
De vraag is alleen of dat wel zo'n interessante belegging wordt als iedereen nu denkt. Dat gaat uiteindelijk gewoon weer om wie het goedkoopst produceert per m2. Moordende concurrentie dus en marges van rond de nul.
quote:Futures for the Dow Jones Industrial Average were losing ground quickly, recently down 85 points to 9,650, while those for the S&P 500 were down 9.5 points to 1,029.60.
Futures for the Nasdaq 100 were down 13.5 points to 1,655.50.
Bedankt, nu heb ik het ook...quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zit mij trouwens ff dik te ergeren, ik betrap mijzelf echt elke dag dat ik de S&P500 in mijn hoofd altijd de Salt & Pepper noem. Geen idee waarom.
Erg tof dat je dit allemaal met ons deelt, er zal wel wat werk inzitten. Waar haal je je data eigenlijk vanaf? Ik neem tenminste niet aan dat je van alle 500 bedrijven apart de bedrijfswinsten per jaar hebt opgezocht of welquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:39 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot hoever zouden we volgens jouw theorie ongeveer moeten zakken op de AEX?quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:21 schreef Vandergeld het volgende:
Verwacht verloop van mij voor vandaag en morgen van S&P 500 index, rond 1055/1060 ga ik november puts opnemen.
[ afbeelding ]
Huidige beweging is zo goed als afgerond, ik verwacht dat we nog maximaal 1% wegzakken voordat we een paar dagen van correctie kunnen gaan zien.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot hoever zouden we volgens jouw theorie ongeveer moeten zakken op de AEX?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik zit mij trouwens ff dik te ergeren, ik betrap mijzelf echt elke dag dat ik de S&P500 in mijn hoofd altijd de Salt & Pepper noem. Geen idee waarom.
Als bedrijf zou ik dat tickersymbol best wel willen hebben. Het trekt toch investeerders aan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik ken wel de SOX (Phily Semiconductor Index), maar welke index is de SEX?
Er is geen tickersymbol met die afkorting, hoor.....
De oude data komt van prof Shiller himself. De nieuwere data werk ik zelf bij met earnings data van de S&P website, CPI data van het BLS (het Amerikaanse CBS) en interest rate/ yield data van de FED.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:37 schreef Fenech het volgende:
[..]
Erg tof dat je dit allemaal met ons deelt, er zal wel wat werk inzitten. Waar haal je je data eigenlijk vanaf? Ik neem tenminste niet aan dat je van alle 500 bedrijven apart de bedrijfswinsten per jaar hebt opgezocht of wel.
In het preutse Amerika zal dat wel niet mogen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als bedrijf zou ik dat tickersymbol best wel willen hebben. Het trekt toch investeerders aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |