abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74310223
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:34 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Koersen van vrijwel alle banken doen komende jaren -95 a -100%.
Neen.
pi_74310291
Wat betreft wind, die klimaattop ging door in Denemarken, mijn pa gelooft dat dit een extra katalysator kan zijn voor dat aandeel. Zelf betwijfel ik dat. In ieder geval, ik geloof wel dat er een pro-forma 'we moeten investeren in groen'-conclusie zal komen, hetgeen toch ff voor boost kan zorgen voor men realiseert dat het budget kleiner is dan gedacht .

En zoals ik reeds zei, op 10 jaar tijd zal volgens mij blijken dat de nieuwe economie toch voor een stuk gebaseerd is op goedkope en onafhankelijke energie. Dus op termijn kan het niet zoveel kwaad denk ik.

Qua solar moet je trouwens kijken naar bedrijven die in dunnefilm doen (veel hoger rendement dan siliciumgebaseerde technologie).

Of naar de chinese fabrikanten; ik geloof dat Q-Cells (grootste westerse) vast zat aan dure siliciumcontracten, waardoor ze 3x zoveel betaalden per watt dan de concurrentie in azie.
pi_74310517
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:32 schreef tony_clifton- het volgende:
Banken in portefeuille ?
Natuurlijk, de meeste hier hadden alle engelse banken in de portefeuille gegooid sinds maart omdat die toch echt wel laag stonden, en ze de Amerikaanse markten maar niks vonden.

Ik zit op dit moment ook te denken over Vestas, ook als je kijkt naar de revenue uit de continenten en de continenten waar ze dus nog niet zitten.

Oh, ze hadden hier net een discussie over de gemiddelde verwachtte groei van de volgende kwartalen voor de bedrijven op de S&P500 .. afgaande van de resultaten tot dusver. Men kwam op ongeveer 21% uit
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74311169
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oh, ze hadden hier net een discussie over de gemiddelde verwachtte groei van de volgende kwartalen voor de bedrijven op de S&P500 .. afgaande van de resultaten tot dusver. Men kwam op ongeveer 21% uit
omzet of winstgroei?
pi_74311216
Heb je met Bloomberg misschien een idee wat een goed punt is in te stappen? Ik dacht rond de 350 (uitgestapt aan 365, en 340 is ms niet meer haalbaar)?

Ik kan het niet uitdrukken in cijfers (beta ofzo?) maar Vestas is naar mijn ervaring best volatiel, vaak dagen van + en - 4%. Het heeft wel lange tijd rond de 385 gehangen, en het huidige niveau is ongeveer 360 naar wat ik schat...
pi_74311619
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:39 schreef tony_clifton- het volgende:
Qua solar moet je trouwens kijken naar bedrijven die in dunnefilm doen (veel hoger rendement dan siliciumgebaseerde technologie).

Of naar de chinese fabrikanten; ik geloof dat Q-Cells (grootste westerse) vast zat aan dure siliciumcontracten, waardoor ze 3x zoveel betaalden per watt dan de concurrentie in azie.
Solar kijk ik op dit moment ook naar. Suntech en Solarworld. Vooral Suntech vind ik wel interessant, ook al heeft de CEO 35% van de aandelen, maar hij is wel China's 7e rijkste kerel van het land.

Ook als ik kijk naar de mogelijkheden voor groei in solar energy. Dus ook fabrieken die draaien op solar energie, en dat zijn er nog niet zo heel veel. Daar zie ik zelf ook nog wel een mogelijkheid in. De Solar en Wind aandelen worden op dit moment behoorlijk geslashed terwijl de revenue growth van deze potentiele diamantjes gewoon goed zijn! Ze laten groei en winst zien, en worden geslashed, die ga ik dus zeker aanschaffen over een kleine periode. Ik ga er van uit dat markten nog wat naar beneden gaan.

Zie hier ook een mapje met solar energie op onze wereld En zoals je ziet slechts een enkeling dat daadwerkelijk draait op zon energie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_74311796
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

omzet of winstgroei?
Winstgroei
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Heb je met Bloomberg misschien een idee wat een goed punt is in te stappen? Ik dacht rond de 350 (uitgestapt aan 365, en 340 is ms niet meer haalbaar)?

Ik kan het niet uitdrukken in cijfers (beta ofzo?) maar Vestas is naar mijn ervaring best volatiel, vaak dagen van + en - 4%. Het heeft wel lange tijd rond de 385 gehangen, en het huidige niveau is ongeveer 360 naar wat ik schat...
Vestas is inderdaad best volatiel, ik gebruik daar voor altijd de volumes t.o.v gemiddelde volumes over een aantal jaar.

Ook als ik kijk naar de laatste grote aankopen zie ik mutual funds die behoorlijk inkopen op het aandeel, terwijl er weinig echt grote jongens het aandeel de deur uitgooien.
pi_74312257
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:39 schreef tony_clifton- het volgende:

Een hoger rendement als we naar watt per betaalde euro kijken. Het energetische rendementen van dunne film cellen zijn stukken slechter dan de silicium cellen.
pi_74312465
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:04 schreef tony_clifton- het volgende:

Ik verwacht in de komende correctie een mogelijkheid tot kopen rond de 330 - 350.

Vestas/Alstom/Suntech/Solarworld staan iig op het koop lijstje, het is alleen nog even de vraag of ze de koersdoelen halen die ik in gedachte heb waar ze koopwaardig zijn

Het nadeel van vestas is dat de Current Price to Book ratio en Current Price to Sales ratio best wel hoog staan t.o.v zijn directe concurrenten wat een indicatie kan zijn dat ze wat duurder zijn dan hun concurrenten. Terwijl Suntech t.o.v zijn concurrenten een goede P/B en P/S ratio hebben.

Ik kijk op dit moment ook naar Water energie kandidaten. Ook daar is nog groei in te vinden,

Je kunt de map ook als pure statistiek bekijken, en daar is ook nog groei in te vinden. Zoals je ziet staat china nog 'relatief' leeg terwijl daar men wel met behoorlijke dam buiilding bezig is. Maar de meeste zijn van de overheid zelf waar dus niet echt in te investeren valt. Een aandeel die ik bijv. dus op het oog heb is Casella, Nalco of Kemira
pi_74312489
Thx SE, handig! Ga 't straks nog eens goed lezen, heb nu een trein te halen

In ieder geval, nog een naam die je kan onderzoeken indien je wenst; First Solar. Wereldleider in dunnefilm en dat is naar mijn inzicht de groeimarkt in zonne-energie. Moest ik één zonneaandeel hebben zou 't dat zijn.

Maargoed, off to the bib, paper schrijft zichzelf niet helaas .

Suntech en solarworld zijn trouwens sowieso goeie keuzes m.i.
Ik geloof dat mijn pa beide in portefeuille heeft en zijn groenestroomaandelen doen 't bijna allemaal goed op dit moment.
Enkel Q-Cells niet, daar heb ik mij aan verbrand.

[ Bericht 15% gewijzigd door tony_clifton- op 02-11-2009 12:54:59 ]
pi_74312830
Ford cijfers zijn net uit!
pi_74312836
Een potje van 5000 apart gezet en kijken of ik daar in 1 jaar 1 miljoen van kan maken. Onmogelijk? in ieder geval het proberen waard
http://van5000naar1miljoen.blogspot.com/
pi_74312864
OI DAMN! Ford goede cijfers ... 8% up in pre market!
  maandag 2 november 2009 @ 13:30:20 #39
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74313690
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:00 schreef Vandergeld het volgende:
Een potje van 5000 apart gezet en kijken of ik daar in 1 jaar 1 miljoen van kan maken. Onmogelijk? in ieder geval het proberen waard
http://van5000naar1miljoen.blogspot.com/
Je had vorig jaar toch 400% gemaakt. Dit is al aardig bovengemiddeld , van 5000 naar 1 miljoen is 20.000%. Lijkt mij redelijk onmogelijk, maar in ieder geval succes ermee.
  maandag 2 november 2009 @ 13:31:29 #40
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74313730
Hoeveel beursdagen heeft een jaar eigenlijk, kan het niet zo direct vinden.
pi_74313874
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:31 schreef Fenech het volgende:
Hoeveel beursdagen heeft een jaar eigenlijk, kan het niet zo direct vinden.
52 x 5 min een dag of 7/8 gok ik, dus dag of 250-255 denk
  maandag 2 november 2009 @ 13:38:15 #42
27929 piere
doe mij maar bier
pi_74313954
Je bent een held als het je lukt Vandergeld
fok you ja!
  maandag 2 november 2009 @ 13:41:23 #43
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74314056
Oww, dat is maar 2,15% per dag dan
  maandag 2 november 2009 @ 13:43:05 #44
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_74314107
tvp
Bedankt Hans.
pi_74314363
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:49 schreef tony_clifton- het volgende:
In ieder geval, nog een naam die je kan onderzoeken indien je wenst; First Solar. Wereldleider in dunnefilm en dat is naar mijn inzicht de groeimarkt in zonne-energie. Moest ik één zonneaandeel hebben zou 't dat zijn.

Suntech en solarworld zijn trouwens sowieso goeie keuzes m.i.
Ik geloof dat mijn pa beide in portefeuille heeft en zijn groenestroomaandelen doen 't bijna allemaal goed op dit moment.
Enkel Q-Cells niet, daar heb ik mij aan verbrand.
Ik heb net wat onderzoek gedaan naar First Solar.

Als ik kijk naar de grootste shareholders zie ik daar een John T Walton, met weinig goede achterliggende redenen.

Als ik kijk naar waar ze vooral hun winst uithalen is dat Duitsland. 74%. Die markt is ietwat te overcrowded en ze zullen daar alleen maar potentieel verliezen. De vraag zal zijn of ze het recht kunnen zetten in de groeiende markten met meer potentieel zoals Azie. Ik heb daar twijfeling in. Al zijn ze al wel goed bezig in Malaysia.

Ook als ik kijk naar de price / book ratio en price / sales ratio zitten ze hoger dan het gemiddelde van hun sector, wat ook niet echt een indicatie van groei is.

Ik hou het eerst bij Alstom/Vestas/Suntech/Solarworld/Nalco en koersdoelen stellen voor de aanschaf van deze aandelen voor de lange termijn 2- 4 jaar.
pi_74314436
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:30 schreef Fenech het volgende:

[..]

Je had vorig jaar toch 400% gemaakt. Dit is al aardig bovengemiddeld , van 5000 naar 1 miljoen is 20.000%. Lijkt mij redelijk onmogelijk, maar in ieder geval succes ermee.
Opzich is het wel mogelijk, ik ken zelf een voorbeeld die het ook gelukt is. Die is gewoon vanaf een bepaald moment elke dag vol ingeknald met zijn portefeuille op de meest risky opties en andere risky derivaten.
pi_74314846
no worries, zelfs als de economie in een depressie schiet, heeft dat geen invloed op de aandelenmarkten: http://www.cnbc.com/id/33582896

Zijn er ook beursgenoteerde bedrijven die LSD produceren? Want ik kan me niet anders voorstellen dat de analysten en goeroe-gemeenschap dat in grote hoeveelheden moeten gebruiken.....
pi_74314865
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb net wat onderzoek gedaan naar First Solar.

Als ik kijk naar de grootste shareholders zie ik daar een John T Walton, met weinig goede achterliggende redenen.

Als ik kijk naar waar ze vooral hun winst uithalen is dat Duitsland. 74%. Die markt is ietwat te overcrowded en ze zullen daar alleen maar potentieel verliezen. De vraag zal zijn of ze het recht kunnen zetten in de groeiende markten met meer potentieel zoals Azie. Ik heb daar twijfeling in. Al zijn ze al wel goed bezig in Malaysia.

Ook als ik kijk naar de price / book ratio en price / sales ratio zitten ze hoger dan het gemiddelde van hun sector, wat ook niet echt een indicatie van groei is.

Ik hou het eerst bij Alstom/Vestas/Suntech/Solarworld/Nalco en koersdoelen stellen voor de aanschaf van deze aandelen voor de lange termijn 2- 4 jaar.
Waarom Alstom? Zitten die dan substantieel in de alternatieve energie?
pi_74314917
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Opzich is het wel mogelijk, ik ken zelf een voorbeeld die het ook gelukt is. Die is gewoon vanaf een bepaald moment elke dag vol ingeknald met zijn portefeuille op de meest risky opties en andere risky derivaten.
met 5000 euro lijkt me dat wel te gaan, maar met bijvoorbeeld 100.000 euro denk ik dat je toch wel een paar keer gaat nadenken voordat je alles op zwart inzet
pi_74315022
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:01 schreef sitting_elfling het volgende:
OI DAMN! Ford goede cijfers ... 8% up in pre market!
ik denk cash for clunkers, en mij valt bovendien op dat ze qua forecast (herstel) wel iets over 2011 zeggen, maar niets over 2010? Opvallend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')