quote:
Op maandag 2 november 2009 15:56 schreef tony_clifton- het volgende:Klopt deels Drive-r,
Zelf ben ik ook van die mening. Alleen kunnen de investeringen niet wegvallen over verschillende jaren heen. Ik wil gewoon nu posities hebben die ik nog kan uitbreiden. Wachten met groene energie is gewoon hoe langer hoe moeilijker voor overheden (denk aan CO2-rechten enz).
Ik probeer er gewoon met gezond verstand naar te kijken. Tuurlijk zijn er op dit moment probelemen met financiering, maar als je die bepaalde sector aandelen bekijkt ten tijde van 2003 - 2007 was het allemaal hosanna. En op het moment dat men er achter kwam dat ze niet zo slim bezig waren in Amerika, trokken een groot aantal MF/PF hun posities uit deze sector. Als je puur kijkt naar de cijfers van de bedrijven in de sector zijn ze echt zo slecht nog niet dat ze grote verliezen tonen. Het is alleen de vraag of ze het geld gaan krijgen wat ze nodig hebben voor de grote projecten, ik denk dat dat vanzelf op lange termijn wel weer komt. En het is natuurlijk niet dat ik 100% van mn kapitaal in deze aandelen ga steken. Maar uitgaande van groei in komende jaren, lijkt het mij interessant om een percentage in dit soort aandelen te hebben omdat ze nu dan relatief laag staan. Blijf er bij dat alternatieve energie een zeer interessante sector is voor komende jaren als de markt weer gaat aantrekken.
De biotechnologie lijkt me ook wel nog interessant als sector, maar ik ga dan wel voor zo weinig mogelijk affectie met Biodiesel. Die markt lijkt me totaal niet rendabel, heb daar zelf ook nog onderzoek over gedaan (PWS) en heb zelfs nog Biodiesel mogen maken op de universiteit van Delft en onderzocht t.o.v andere fossiele brandstoffen. Erg tof.
Ook al zijn sommige het niet met me eens wat betreft de groei mogelijkheden. Zie hier een overzicht van de biodiesel facilities over de wereld. Zoals je ziet staat Asia zo goed als leeg, en ik zie daar een grotere percentuele groei mogelijkheid van semi-fossiele brandstoffen dan in Amerika, alleen denk ik dat Asia die stap gewoon gaat overslaan.
Plaatje zegt voldoende.
![]()
quote:
SE, als je naar water kijkt -> Velcan Energy is er nog eentje dat ik ooit gevolgd heb (maar mij niet aan waag, for that matter). Deze bouwen getijdecentrales, dus laag vermogen. Dit is dus niet voor overal en toepassing op grote schaal, maar ze zijn in deze niche wel zo goed als alleenheerser.
Maartoch, niets voor mij

.
Alstom is (denk ik) te groot om een gerichte keuze te maken qua investering. My 2 cents

.
Velcan is typisch zo'n bedrijf waar ik niet in zou investeren. In contrast met zijn concurrenten doet het bedrijf het gewoon slecht. En als je kijkt naar de boek cijfers is het ook niet best. Om nog maar te spreken over de grootste shareholders van dat bedrijf, meer dan de helft is in bezit van Financiere St Merrit en voor de rest zitten er maar kleine MF/PFs in. Voor mij bijvoorbaat al niet interessant om dat dat soort investeringmaatschappijen een fonds omhoog kunnen werken en uiteraard kijken naar de actuele cijfers. Dat houdt het hele feestje iig. wel zo rationeel mogelijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.