abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73915122

Deel hier je hardloopervaringen, schema's, tips en stel je vragen! Of je nou mét of zonder MP3 speler loopt.

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18

http://www.runinfo.nl (schema's, voeding, blessures, kledingtips enz.)
http://www.gmap-pedometer.com (afstand meten)
http://www.prorun.nl/

Abbadon Start To Run Serie 1 - Les 18 Doel: tja...eerst maar eens die 30 minuten achter elkaar lopen
Augustus_Thijs Start To Run Serie 1 - Les 19
BaggerUser Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Beginnen met hardlopen en het ook echt doen
BlaatschaaP Start To Run Serie 1 - Les 20 Doel: Marikenloop 5km
blessed19 Start To Run Serie 1 - Les 2 Doel: 5 km
Blik Start To Run Serie 2 - Les 26 Doel: 10 km Fortis Singelloop Utrecht onder het u
borisz Start To Run Serie 1 - Les 14
Brandwacht Start To Run Serie 1 - Les 19 Doel: Conditie verbeteren en uiteindelijk 10 km lopen
Californium Start To Run Serie 1 - Les 3 Doel: Net zo kunnen rennen als eer-ik en frits
coelho Start To Run Serie 1 - Klaar Doel: Betere conditie, afvallen en Start To Run Serie 2 lopen
Computergirl
Dyna18 Start To Run Serie 1 - Les 8 Doel: Lekker sporten en afvallen.
eer-ik Start To Run Serie 1 - Les 23 Doel: eerst maar eens die 5km.
FJD Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Rotterdam Marathon 2011
glimworm Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Rotterdam Ladiesrun 14-06-09, 5km
Houniet
ImHungryLetsGetATaco
jakkop Start To Run Serie 1 - Les 9 Doel: 5 km hardlopen, dan 10.
Jojogirl Doel: De 5k is bereikt dus nu op weg naar de 4EM en de 10k.
jojomen4
Klooney Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: Vooral mijn conditie verbeteren
Ludootje Start To Run Serie 1 - Les 3 Doel: Eerst de 5km, en binnen 6 maanden de 10 km
Marurk Start To Run Serie 2 - Les 1 Doel: Op naar de 10 km.
MissHobje Start To run Serie 1 - Les 1 Doel: Fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.
mjan Start To Run Serie 1 - Les 11
Motorbloempje/Faithy Start To Run Serie 2 - les 9 Doel: Zeven Heuvelen Loop op 17 November
Poezebeest Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: 5 km rennen
Principessa.Farfallus Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: 31 december 5 km in 30 minuten rennen!
Psychonikeo Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: 5 km lopen onder de 38 minuten, mijn vorige tijd.
Sassa Start To Run Serie 1 - Les 22 Doel: Eerst maar eens dat half uurtje rennen!
Skv Start to Run Serie 1 - les 20 Doel: 10 km in 45 minuten / halve marathon Enschede in April.
Sport_Life - Doel: 10 km in 40 minuten, 21,1km in 1,5 uur.
Together-Alone Start To Run Serie 1 - Les 23 Doel: Nu eerst 5 km non-stop kunnen, daarna 10 km.
vrolijke-frits Start To Run Serie 2 Doel: Volgend jaar de 20 van Alphen.
Woodpecker kan inmiddels 30 minuten achter elkaar lopen maar wil méér!
Ymke Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: Hardlopen zonder te hobbelen
Yozd Start to Run Serie 1 - Les 21 Doel: 30 min aan 1 stuk hardlopen!
zesje Start To Run Serie 1 - Les 14 Doel: een half uur achter elkaar kunnen hardlopen

Om te kijken hoe je Start To Run (serie 1) les er uit ziet, kun je hier kijken.

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skv op 21-10-2009 15:20:05 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_73915193
Ik wilde net les 21 gaan doen, maar mijn rechterknie en linkerenkel vonden het na 100 meter wel genoeg geweest. UIt het verleden heb ik geleerd niet stug door te zetten, nog maar even een paar dagen extra rust dus..
pi_73915351
Ik kan mijzelf er echt niet toe zetten om te beginnen. Iemand tips om deze luie flikker van de bank te krijgen?
pi_73915382
Tot nu toe doe ik overigens nooit een cooling-down; wie heeft wat goede oefeningen hiervoor?
pi_73915412
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:08 schreef Tafelbier het volgende:
Ik kan mijzelf er echt niet toe zetten om te beginnen. Iemand tips om deze luie flikker van de bank te krijgen?
Koop goed materiaal. Dat is een stimulans omdat het zoveel kost én je hebt direct (als het goed is) een prima uitrusting waardoor je weinig kans hebt op blessures.
pi_73915605
Count me in! Ik ga weer mee doen!

Heb de eerste serie een jaar of twee geleden gedaan. Mijn conditie is nu weer dramatisch, dus ik begin gewoon weer bij les 1.
pi_73915713
De link naar het schema werkt trouwens niet (meer).

Hier een andere link:
http://www.vita-atom.be/main/index.php?option=com_content&view=article&id=75:loopschema-start-to-run-0-5km&catid=47:loop-en-trainingsschemas&Itemid=41
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:22:43 #8
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73920249
Hier was ik naar opzoek!

Een half jaar geleden begonnen met Start 2 Run, de eerste serie vol trots afgerond. De tweede serie vond ik qua muziek echt teleurstellend en ben verder gegaan met mijn eigen muziek. Nu is het alweer een maand geleden dat ik ben gaan lopen.. (Stalen discipline )

Doe nog wel regelmatig een rondje trimbaan, maar m'n conditie is volgens mij wel echt hard achteruit gegaan..

Kortom: ik moet hier gewoon even gepost hebben, zodat ik steeds weer geconfronteerd (en herinnerd) word aan dit topic..

Wat is overigens het verschil tussen dit en het Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 35 - topic?

Loop ze allemaal!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_73927180
Daar wordt meer gesproken over wedstrijden en evenementen. Hier gaat het meer over beginnende lopers, Evy en andere opbouw schema's.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 20:57:08 #10
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73927485
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:49 schreef dyna18 het volgende:
Daar wordt meer gesproken over wedstrijden en evenementen. Hier gaat het meer over beginnende lopers, Evy en andere opbouw schema's.
Oké, dan zit ik hier goed..
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_73927705
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 13:17 schreef caspervc het volgende:
Netjes dat je weer 5km hebt gelopen, dat rondje van jou kan ik ook wel een keer doen Al vind ik het wel jammer dat je heen en weer langs de singel liep, ik probeer altijd heen en terug over dezelfde route te vermijden, anders is dat zo.. tja, geeft het je gevoel van heen en weer lopen.

Wel is het gaaf dat jij de helling van de brug over de A12 mee pakt, mooie hoogte oefening. Als je vanaf daar helemaal tot aan het spoor bij het Houtensepad gaat, heb je toch een aardig mooi rondje, van ca 5 km waarvan je het meeste wel in het groen kan lopen. Ga ik ook eens proberen!
Ah ja, dat is inderdaad ook wel een mooi rondje. Ik loop niet zo vaak meer door het Beatrixpark. Daar heb ik vooral de eerste 10 lessen alleen maar gelopen en heb dat wel een beetje gezien nu . De laatste paar lessen loop ik vooral richting stad en dan langs ledig erf pak ik de singel. Een erg leuk stuk om te lopen en ook een goede ondergrond om op te lopen (niet allemaal zo hard als steen en asfalt).

Om heen en terug dezelfde route te pakken vind ik niet zo erg. Dat maakt het voor mij makkelijk om zonder vooraf te meten een route te kiezen. Ik loop gewoon tot ik op de helft ben en dan draai ik om De laatste keer dat ik een rondje wilde maken, kwam ik helemaal verkeerd uit en liep ik kilometers extra (zie groene route hieronder).

Hier nog een grappig plaatje van waar ik in Utrecht allemaal al langs ben gekomen:

Mijn doel is om in ieder geval nog een keer het centrum rond te lopen langs de singel. Zeg maar een verkorte versie van de Fortis Singelloop
pi_73929099
tvp!
pi_73930279
tvp voor motivatie.
pi_73933189
TVP! Ik moet echt weer eens aan de slag met die **** versnellingslessen van serie 2 Ik loop nu gemiddeld 1x per week 6, 1x 10 km. Maar ik ga niet sneller
  donderdag 22 oktober 2009 @ 00:49:15 #15
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73936273
Ik heb Evy achter me gelaten en loop nu op eigen initiatief verder. Mag ik dus nu niet meer in dit topic komen?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 09:10:14 #16
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73940014
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 20:49 schreef dyna18 het volgende:
Dan had ik me hier moeten melden ipv daar.
Ben een week geleden voor het eerst in jaaaaaaaren weer gaan hardlopen.
Was het al een tijdje van plan maar omdat ik opeens een mooie applicatie tegenkwam voor mijn telefoon waarmee ik de route, afstand en snelheid e.d. kon bijhouden kreeg ik een extra stukje motivatie. Afgelopen week een aantal keer gelopen en ondanks wat onwillige spieren voel ik me er nu al beter bij
Life is what you make it.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 10:57:15 #17
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_73942507
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:08 schreef Tafelbier het volgende:
Realistische doelen stellen en naar buiten gaan om te lopen. Zoek een route waar je niet zoveel last hebt van auto's. Dat loopt een stuk beter.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:05:53 #18
97868 Krullehoofd
pi_73942741
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:08 schreef Skv het volgende:
Tot nu toe doe ik overigens nooit een cooling-down; wie heeft wat goede oefeningen hiervoor?
Het startpunt van mijn looproute is wat verder dan de deur van mijn huis. Het stuk wat ik moet afleggen naar het startpunt gebruik ik dan als warming up en cooling down. Overigens cooling down is voor mij niks anders dan in een rustig tempo terug lopen of wandelen en wat stretch oefeningen om de spieren weer wat op te rekken na de inspanning.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:34:13 #19
97868 Krullehoofd
pi_73943565
Ik ben nu 3 weken bezig met mijn loop schema en op dit moment loop ik 3x per week. Hiervan doe ik 2x een 60 minuten loop en 1x een 90 minuten loop op zaterdag. Ik loop nog steeds in mijn 75%-80% hartslagzone en merk dat het iedere week wel iets gemakkelijker gaat. De afstanden die ik afleg worden groter en ik hoef niet meer te wandelen om mijn hartslag omlaag te krijgen.

Ten opzichte van vorige week loop ik nu 1 km verder op de 60 minuten. Uiteraard word ik nog steeds ingehaald door hijgende mede-hardlopers, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Het belangrijkste voor mij is op dit moment om een bepaalde tijd (60 of 90 minuten) in de 75%-80% zone te lopen, hierbij is het tempo niet van belang.
pi_73952245
Nog meer mensen met Start to Run?
Je kan nu Street teams maken, en op die manier op een bepaalde manier tegen elkaar lopen.
Mensen die die van mij willen joinen? Kan via hier
pi_73960063
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:08 schreef Skv het volgende:
Een coolingdown is niet moeilijk om te doen. Gewoon de laatste 2 minuten van je training wandelen. Daar moet als het goed is je hartslag genoeg van zakken.
Daarna nog goed je spieren rekken, vooral je been- en kuitspieren.
pi_73960646
Iemand die hier advies over kan geven.
Afgelopen dinsdag had ik erg veel last van mijn enkels tijdens het hardlopen. Daar had ik een soort drukkend gevoel op van bovenaf. Het zat niet echt diep in de enkel. Dit had ik al vrij snel vanaf het begin van mijn training. Nu 2 dagen later heb ik hier nog steeds last van (net groepsles fitness gedaan). Zijn dat overbelaste pezen? of wat kan het anders zijn?
  donderdag 22 oktober 2009 @ 22:39:36 #23
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73966838
@Skv, Ik wil je streetrun team wel joinen maar moet je daarvoor RunKeeper gebruiken? Ik heb nml geen iPhone. Ik teken mijn routes gewoon in afstandmeten.nl in, nadat ik heb gelopen (het is nog overzichtelijk). Ter zijner tijd als ik verder loop en ook lange afstanden ga lopen wil ik wel een GPS horloge van Garmin.
Trouwens, kan je ook de OP vervangen met die van de wiki?
Ik heb vanavond mezelf toegevoegd en 2 linkjes naar schema's van het Evy schema.

Overigens vandaag les 8 van Evy voor de tweede keer gelopen. Vorige keer een beetje last van mijn schenen, nu op het einde weer (ik ben relatief aan de zware kant, wel afgevallen de laatste periode, maar zit nog steeds met 82 kg op 1.83). Hardloopschoenen zijn goed, zouden voldoende ondersteuning aan de binnenkant van mijn voet geven, dus hopen dat het met goed rekken en strekken na de training en goed opwarmen voor de training beter zal gaan.
De les opzich ging goed, alleen vond ik het wel vrij lastig, telkens 2 minuten lopen en 1 min wandelen. Wel had ik lekker het tempo erin zitten. Toch 4,2 km afgelegd in de 25 minuten van de les.

Overigens Dyna, vind ik het Beatrixpark lekker om te lopen. Rond de singel lijkt me ook een fijne route, al zit daar meer hoogteverschil in (de binnenroute). Echter heb ik het niet zo met hardlopen en verkeer. Het lekkere van mijn rondje is dat ik eigenlijk alleen door verkeer word opgehouden bij de rotonde bij 't Goyplein. Geeft veel rust vind ik.

Volgende keer les 9. Grotere pauzes tussen het lopen, maar ook grotere stukken 4 en 5 minuten. Ben benieuwd wat dat me gaat brengen.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_73967799
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:39 schreef caspervc het volgende:
@Skv, Ik wil je streetrun team wel joinen maar moet je daarvoor RunKeeper gebruiken? Ik heb nml geen iPhone. Ik teken mijn routes gewoon in afstandmeten.nl in, nadat ik heb gelopen (het is nog overzichtelijk). Ter zijner tijd als ik verder loop en ook lange afstanden ga lopen wil ik wel een GPS horloge van Garmin.
Trouwens, kan je ook de OP vervangen met die van de wiki?
Ik heb vanavond mezelf toegevoegd en 2 linkjes naar schema's van het Evy schema.

Overigens vandaag les 8 van Evy voor de tweede keer gelopen. Vorige keer een beetje last van mijn schenen, nu op het einde weer (ik ben relatief aan de zware kant, wel afgevallen de laatste periode, maar zit nog steeds met 82 kg op 1.83). Hardloopschoenen zijn goed, zouden voldoende ondersteuning aan de binnenkant van mijn voet geven, dus hopen dat het met goed rekken en strekken na de training en goed opwarmen voor de training beter zal gaan.
De les opzich ging goed, alleen vond ik het wel vrij lastig, telkens 2 minuten lopen en 1 min wandelen. Wel had ik lekker het tempo erin zitten. Toch 4,2 km afgelegd in de 25 minuten van de les.

Overigens Dyna, vind ik het Beatrixpark lekker om te lopen. Rond de singel lijkt me ook een fijne route, al zit daar meer hoogteverschil in (de binnenroute). Echter heb ik het niet zo met hardlopen en verkeer. Het lekkere van mijn rondje is dat ik eigenlijk alleen door verkeer word opgehouden bij de rotonde bij 't Goyplein. Geeft veel rust vind ik.

Volgende keer les 9. Grotere pauzes tussen het lopen, maar ook grotere stukken 4 en 5 minuten. Ben benieuwd wat dat me gaat brengen.
Ik zit met 93 op 1,83 meter.
pi_73968830
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 22:39 schreef caspervc het volgende:
Op de singel heb je geen verkeer en ook om er te komen valt wel mee. Alleen het oversteken bij Ledig Erf is even lastig, maar verder is er niets aan de hand. We kunnen anders wel eens een keertje kijken of we samen kunnen lopen?
pi_73976255
Heb een verkoudheid gehad en die heb ik nu ongeveer achter me gelaten.. zal vanavond of anders morgen dus maar eens beginnen met Evy..
Vanwege die verkoudheid begin ik bij les 1, maar aangezien ik al een redelijke basisconditie heb zal ik er wat sneller door heen gaan.. dus beginnen met les 1, training 2: les 3, training 3: les 5 enzovoorts..
en dan vanaf het moment dat ik het een keer zwaar heb dan ga ik les voor les doen..

Heb in ieder geval sowieso al serie 1 en 2 volledig op mijn pc staan..
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:51:36 #27
97868 Krullehoofd
pi_73976600
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:04 schreef dyna18 het volgende:
Iemand die hier advies over kan geven.
Afgelopen dinsdag had ik erg veel last van mijn enkels tijdens het hardlopen. Daar had ik een soort drukkend gevoel op van bovenaf. Het zat niet echt diep in de enkel. Dit had ik al vrij snel vanaf het begin van mijn training. Nu 2 dagen later heb ik hier nog steeds last van (net groepsles fitness gedaan). Zijn dat overbelaste pezen? of wat kan het anders zijn?
Waarschijnlijk wel. Je spieren en hart passen zich vrij snel aan, omdat die rijkelijk doorbloed zijn. Dit in tegenstelling tot banden en pezen waar heel weinig bloed doorheen stroomt en dus langer nodig hebben om sterker te worden. Conditioneel kun je vaak vrij snel een hoger niveau aan, maar je pezen en banden kunnen dat niet bijhouden.

Als je rust train je ook, namelijk het sterker laten worden van je lichaam. Eigenlijk moet je het zo zien, je begint op een nulpunt en als je gaat lopen sloop je je lichaam waardoor je onder dit nulpunt komt. Als je gaat rusten herstelt je lichaam zich boven dit nulpunt zodat de vorige inspanning zonder problemen uitgevoerd kan worden. Als je dan gaat trainen wanneer je nog niet hersteld bent, dus nog onder het start nulpunt zit, dan sloop je je lichaam nog verder waardoor je nog verder onder het start nulpunt komt. Als je dit dus continue doet, zul je nooit progressie boeken en eerder verslechteren, c.q. overtraind en blessures oplopen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:57:19 #28
97868 Krullehoofd
pi_73976768
Ik loop op van die binnenweggetjes tussen de weilanden en vind het al irritant als er af en toe een auto voorbij komt. Ik denk dat ik stapelgek zou worden als ik in de stad zou moeten lopen tussen al die smerige uitlaatgassen.

Respect voor degene die dat hier doen !
pi_73984440
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:57 schreef Krullehoofd het volgende:
Ik loop op van die binnenweggetjes tussen de weilanden en vind het al irritant als er af en toe een auto voorbij komt. Ik denk dat ik stapelgek zou worden als ik in de stad zou moeten lopen tussen al die smerige uitlaatgassen.

Respect voor degene die dat hier doen !
Wel een goed idee om een keer in een rustige omgeving te gaan lopen, normaal loop ik altijd door de stad..
pi_73985355
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Koop goed materiaal. Dat is een stimulans omdat het zoveel kost én je hebt direct (als het goed is) een prima uitrusting waardoor je weinig kans hebt op blessures.
Hey dat is een goede tip, waar moet ik dan allemaal aan denken? Hardloopschoenen uiteraard maar vast ook dingen waar ik niet aan gedacht heb.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:08:41 #31
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73985449
Zorg ook dat je in de wintermaanden goed gekleed gaat (goede warmte vasthoudende, maar toch ademende kleding) en zichtbaarheid als je in het donker loopt! Denk bijvoorbeeld aan een armband met LED lampjes of een reflecterend hesje
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:11:17 #32
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73985531
oei, de kweekvijver voor het amateur hardloperstopic

zet em op allemaal
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73988066
Tafelbier,

Begin met goede schoenen. Ga naar een speciaalzaak waar je op een loopband gaat lopen, aan de hand van de beeldresultaten zullen je bepaalde schoenen worden aangeraden.
Mocht je het prettig vinden, kan je bij de podoloog nog speciale zooltjes laten maken (heb ik wle gedaan, maar is niet voor iedereen nodig).

Dan de kleding:
Het is in de wintermaanden prettig om een lange strakke hardloopbroek te hebben, een hardloopshirt dat je warm houdt en eventueel nog een jack.

Daarnaast kan je nog denken aan programma's voor op je telefoon om middels GPS bij te houden waar je hebt gelopen en je snelheid bij te houden. Hierbij kan je denken aan Runkeeper voor de iPhone, of een Nike+-set. Deze laatste werkt volgens mij alleen niet met snelheid, niet met GPS.

Tot slot heb je nog een trainingsschema nodig, voor beginners is dat Start To Run1 : een 27-delige MP3-cursus. Aan het einde hiervan kan je 5 km aan één stuk door hardlopen.

Daarna eens meedoen met wedstrijden, persoonlijke tijden bijhouden en verbeteren, etc.

Je kan eventueel ook nog genoeg geld kwijt in andere dingen, zoals speciale hardloopsokken, thermisch ondergoed, een reflecterend hesje voor 's avonds, hardloopmuts/haarband, een riem om drinken onderweg mee te nemen etc etc.

Je kan het zo gek maken als je wilt, maar als je er serieus aan wilt beginnen moet je in ieder geval goede schoenen hebben. Gaat het hier al mis, dan loop je niet lekker, krijg je blessures waardoor je lang moet wachten voor je weer kan en gaat de lol er heel snel af. Na die investering gewoon kijken of je het leuk vindt of niet en dan uitbouwen!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:27:38 #34
97868 Krullehoofd
pi_73988577
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:08 schreef caspervc het volgende:
Zorg ook dat je in de wintermaanden goed gekleed gaat (goede warmte vasthoudende, maar toch ademende kleding) en zichtbaarheid als je in het donker loopt! Denk bijvoorbeeld aan een armband met LED lampjes of een reflecterend hesje
Wat mij betreft is een reflecterend hesje verplichte uitrusting en optioneel zo'n armband met LED lampjes. Bij loop-verenigingen is een reflecterend hesje ook verplicht. Maar hoe meer zichtbaar je bent hoe beter het is.
pi_73992994
* dyna18 zwaait naar beertenderrr
Je komt ook even kijken?
pi_73993430
Qua uitrusting is naar mijn mening het volgende aan te raden (van boven naar beneden waar boven het meest belangrijk is).
1) goede hardloopschoenen (die bij je passen)
2) hardloopshirt (maakt echt een wereld van verschil ten opzichte van standaard katoen)
3) verlichting / reflectie (voor als je in het donker loopt)
4) mp3 speler (met muziek loop je lekkerder en het houdt het lopen interessanter)
5) hardloop of sportsokken (je voeten zijn belangrijk, goede sokken helpen je om die te beschermen)
6) overige sportkleding zoals hardloopbroek, wind-/regenjack
7) hartslagmeter (helpt je voorkomen dat je te hard van stapel loopt, je kunt achteraf analyseren hoe het ging en je verbetering in de tijd zien) en / of GPS meter zoals bijv Nike+
8) handschoenen / muts voor hardlopen (als het echt koud wordt)

1, 2 en 3 zijn naar mijn mening voor alle lopers verplicht
4 en 5 zijn aan te raden
6, 7 en 8 zijn persoonlijk en optioneel

Hou in ieder geval aanbiedingen in de gaten. Ik heb veel kleding bij acties van winkels / supermarkten aangeschaft. Bijv handschoenen en muts voor 1,99 elk bij de Aldi.

Met betrekking tot de winter heb ik gelezen dat men vooral laagjes aanraadt. Oftewel trek 3 dingen overelkaar aan ipv 1 dikke laag. Waar die laagjes uit moeten bestaan is mij echter nog niet duidelijk. Misschien dat iemand hier iets over lopen in de winter kan schrijven wat je dan voor je bovenlichaam aantrekt. Op dit moment trek ik 2 hardloopshirts met lange mouwen aan (zomershirts van dunne stof) en een katoenen t-shirt er tussen (niet echt ideaal maar ik heb niets anders om mij warmer te kleden).
pi_73993689
Hardloopsokken zijn toch wel erg handig hoor, als je wat langer loopt. Of iig dunne sokken met een superplatte teennaad. Shirt hangt er een beetje vanaf hoeveel je zweet, maar ik vind het niet essentieel, in de zomer ren ik ook prima in een katoenen hemdje.

Enne: de tight van de Aldi die ik ooit in een opwelling heb gekocht suuuuuucks Echt een kutding, zonde van het geld. Superslappe stof, het lijkt alsof je in een te grote panty rent

In de winter: een of twee shirtjes en een hoodie of loopjack, doe ik.
pi_74000638
Hee, een beginnerstopic over hardlopen, nooit gezien!

Ik ben sinds kort bezig met hardlopen, vanuit stilstand dus (pun intended).
Het schema in de OP volg ik niet. Ik heb bij begin een ander, maar gelijkwaardig, schema aangehouden, dus ik doe lekker koppig, en blijf die gewoon volgen.
Ik loop naar, in en rond het Amstelpark in A'dam, en binnenkort maar eens naar het Amsterdamse Bos, want ik kom in de buurt van de 5K
Dat is dus m'n allereerste doel, daarna zien we het wel.

'k Heb me daarnet aangemeld voor m'n eerste hardloopwedstrijd begin december: Olympisch Stadionloop
Spannend!

Anyway, ik lees dus ff mee
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:45:21 #39
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74001400
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:55 schreef dyna18 het volgende:
* dyna18 zwaait naar beertenderrr
Je komt ook even kijken?
ja, had dit topic nog niet eerder gezien

maar ik denk dat als ik als doel op een halve marathon met 1:35 niet goed zit he vind sowieso elk topic over hardlopen de moeite waard om te volgen en hopelijk kan ik zo nu en dan wat bijdragen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:46:40 #40
3185 Adelante
To let it go now
pi_74001444
Ik ga ook weer eens beginnen met Evy volgende week.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:31:06 #41
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74019059
Net Evy les 9 gelopen, een stuk leuker dan les 8 waar je 2-1-2-1-2-1 doet.
Les 9 had tenminste lekkere stukken van 4 á 5 minuten rennen. Dat vind ik veel fijner. Heb ook iets minder hard gelopen en gelijk een stuk minder last van mijn schenen. Ik heb erg veel op loophouding gelet, dus goed afrollen en niet stampend proberen te landen. Ben er positief over.
In totaal vandaag 4,1 km afgelegd dus de 5 km komt steeds dichterbij!

@Dyna, een keer samen lopen lijkt me leuk. al ben jij wel een stuk verder met Evy. Ik hoop dat ik het dan vol ga houden.
pi_74021577
Bedankt voor al het serieuze advies, i'll keep you guys posted.
pi_74021611
motvpivatie gezocht
Ik ben van pindavlees
pi_74022667
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:53 schreef Flappekz het volgende:
motvpivatie gezocht

alstu

[ Bericht 11% gewijzigd door beertenderrr op 24-10-2009 19:31:50 ]
pi_74023745
quote:
In de roos
Ik ben van pindavlees
pi_74026753
@beertenderrr lol
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:31 schreef caspervc het volgende: [..]
In totaal vandaag 4,1 km afgelegd dus de 5 km komt steeds dichterbij!

@Dyna, een keer samen lopen lijkt me leuk. al ben jij wel een stuk verder met Evy. Ik hoop dat ik het dan vol ga houden.
Goed bezig. Het was best wel prut weer vandaag. Dus netjes om toch te gaan trainen. Volgens mij loop jij een stuk harder dan mij (ik loop ongeveer 7,5 km/h) dus misschien is het voor mij juist wel zwaarder

Ik doe op dit moment even rustig aan, want tijdens de training van dinsdag kreeg ik last van mijn enkels. En dat voelde ik 3 dagen later nog. Morgen even voorzichtig een rustige loop proberen.

Ow jah, ik ben de stad in geweest vandaag om wat nieuwe kleding te scoren. Een thermoshirtje voor de koude dagen en een goed loopjack.

[ Bericht 5% gewijzigd door dyna18 op 24-10-2009 22:01:36 ]
pi_74028868
Hee ik ben alweer 4 weken bezig met Evy! Ik ga maandag door met les 13, wordt nu duidelijk wat zwaarder! Ik vind heuvels echt het zwaarst, hoe lekker je ook bezig bent. En ik kan hier (Stockholm) geen enkele weg vinden ZONDER heuvels... Misschien wordt het dan als ik weer in Nederland ben opeens veel lichter? Zou wel lekker zijn.

Ik moet in december ongeveer 5 km in 30 min kunnen lopen, maar ik denk wel dat ik het red!
pi_74037740
Ik zou eigenlijk deze week de 3e week hebben moeten lopen, maar aangezien ik op vakantie was en het daar echt te heet was om te lopen, heb ik deze week niets gedaan. Doe morgen week 2 nog maar een keer over, zodat ik niet op mezelf vooruit ga lopen.
pi_74041796
Net Evy 24 gelopen. 10min en 20min met slechts 1 min rust ertussen. Het ging erg lekker. Die 30min aan een stuk lopen kan ik echt nu bijna proeven. Mijn doel halen gaat dus binnenkort lukken.
caspervc heeft mij trouwens geinspireerd voor een nieuwe route om te lopen.
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=319865
pi_74042145
Vraagje: de standaard Ipod oordopjes vallen altijd uit m'n oren. Daarom loop ik nu meestal zonder muziek, maar zou toch wel graag weer met muziek lopen.
Heeft iemand tips voor betaalbare oplossingen hiervoor? Ik heb er geen 50 euro voor over, zeg maar.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 25 oktober 2009 @ 13:55:00 #51
3185 Adelante
To let it go now
pi_74042330
Kijk of je ergens wat goedkope "in ear" oordopjes kunt vinden, blijven prima zitten en blokkeert omgevingsgeluid.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74042609
je zou eens kunnen kijken naar zoiets:

van een goed merk zullen ze wel duur zijn maar voor een onbekender merk zal je 10 tot 15 euro betalen..
pi_74043782
Thanks
Ik zal binnenkort eens wat rond gaan neuzen.
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:30:58 #54
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74058163
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:37 schreef dyna18 het volgende:
Net Evy 24 gelopen. 10min en 20min met slechts 1 min rust ertussen. Het ging erg lekker. Die 30min aan een stuk lopen kan ik echt nu bijna proeven. Mijn doel halen gaat dus binnenkort lukken.
caspervc heeft mij trouwens geinspireerd voor een nieuwe route om te lopen.
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=319865
Mooi en lekker rondje Dyna, ik vind het netjes, zo'n eind. 5km is sjiek en ik ben vooral trots op je 10 en 20 min rennen! Wou al dat ik zo ver was! Lekker he, dat heuveltje halverwege, bij de brug omhoog over de A12, voel je lekker in je kuiten. Ik ga morgen voor Evy les 10 denk ik zo!
pi_74061568
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:30 schreef caspervc het volgende:

[..]

Mooi en lekker rondje Dyna, ik vind het netjes, zo'n eind. 5km is sjiek en ik ben vooral trots op je 10 en 20 min rennen! Wou al dat ik zo ver was! Lekker he, dat heuveltje halverwege, bij de brug omhoog over de A12, voel je lekker in je kuiten. Ik ga morgen voor Evy les 10 denk ik zo!
Het stuk de heuvel af is lekker, heuvel op vind ik een verschrikking Laat mij maar lekker op vlakke parcours lopen. En die 20min lopen gaat jou ook wel lukken, gewoon door Evy te volgen vergroot je je conditie enorm. Toen ik begon kon ik nog geen 3 minuten hardlopen en nu gaat het gewoon erg lekker. Trouwens je loopt toch een stuk harder dan mij? Dan zit jij straks wel in de 6 a 7 km zelfs.
pi_74072178
Shit zeg, ben ik gisteren in de laatste les van serie 1 Start to Run les (nr. 30) toch nog geblesseerd geraakt. Lopen ging opzich lekker en ik voelde wel een pijntje aan m'n rechtervoet maar nu kan ik er amper meer op staan en ga door de grond bij het lopen. De pijn zit zo'n beetje precies midden in m'n voet, ben wel benieuwd wat het kan zijn want ik heb volgens mij niets geforceerd of me verstapt of iets dergelijks. Hopelijk duurt het niet te lang, want ik wil beginnen met serie 2!
pi_74075646
Jeuj, mijn ChampionChip is binnen. Maar weer eens een wedstrijd uit gaan zoeken!
Gisteren maar eens 25 km gefietst en een boswandeling van iets van 8 km gemaakt. Viel me toch tegen qua vermoeiendheid, maar ik liep dan ook op allstars. Niet zo handig.

Zojuist ook les 21 gedaan:

10,10,12. Viel me allemaal best mee. Wel wat last van mijn rechtervoet nog, maar nu weer 2 rustdagen.

[ Bericht 76% gewijzigd door Skv op 26-10-2009 14:24:55 ]
pi_74083440
Ik wilde daarnet voor de tweede keer maar week 2 gaan lopen (les 4 dus), bleek dat die podcast ineens niet meer op mijn ipod stond. En er zijn random nog een aantal andere lessen weg, ik heb er nog maar 24 opstaan terwijl het er 28 zouden moeten zijn. Heeft iemand meer dit gehad? Snap er helemaal niets van namelijk.
pi_74083944
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:20 schreef Smart_ass het volgende:
Ik wilde daarnet voor de tweede keer maar week 2 gaan lopen (les 4 dus), bleek dat die podcast ineens niet meer op mijn ipod stond. En er zijn random nog een aantal andere lessen weg, ik heb er nog maar 24 opstaan terwijl het er 28 zouden moeten zijn. Heeft iemand meer dit gehad? Snap er helemaal niets van namelijk.
Heb je ze niet nog op je pc staan?..
In eens verdwenen bestanden nooit last van gehad.. ik heb wel een album waarvan 6 nummers wel en 5 nummers niet herkend worden door mijn ipod..

deze week misschien nog niet hardlopen.. heb niets als reflectie materiaal
pi_74084064
Ik heb net weer gekeken. Ik klikte op afleveringen tonen in mijn itunes, en toen stond er dat er zich een probleem had voorgedaan bij het downloaden. Beetje raar, want ik heb ze inderdaad wel gewoon als mp3-bestanden op m'n pc staan.
pi_74085289
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:20 schreef Smart_ass het volgende:
Heb datzelfde ook een hele tijd gehad. Komt omdat iTunes ze als Podcast ziet, en wel op een hele vreemde manier. Sinds ik iTunes heb geïnstalleerd op mijn desktop ipv mijn laptop en met mijn desktop sync heb ik er geen probleem meer mee!
Oplossing voor dat probleem: voor je wil hardlopen al je STR-podcasts weggooien uit iTunes, dan syncen. Vervolgens alle STR-lessen weer toevoegen aan iTunes en opnieuw syncen. Dan staan ze er weer op. Echter, sync je hierna nog een keer (ook al verander je niks), dan staan ze niet meer op je iPhone/Pod.

Wat je ook kan doen is even iTunes herinstalleren of updaten ofzo, ik heb geen flauw idee waar het exact door komt. Op mijn desktop heb ik totaal geen probleem.
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:24:21 #62
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_74085515
TVP!

Zit al weken te kwakkelen met blessures. Dan weer mijn knieën, dan mijn enkel en soms ook nog even de schenen voor de afwisseling . Twee weken volledig rust gehouden, maar vandaag ben ik weer begonnen. Zonder Evy, gewoon wat uptempo mp3'tjes en lopen maar. Het was een klein rondje; ongeveer 6 km gelopen in een half uur. Nu hopen dat ik de komende week doorkom zonder pijntjes...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:25:55 #63
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_74085568
maar weer eens inhaken: ik loop nu af en toe hard, mag weer wat vaker en wat meer getrain.

Ik loop nu met de radio op, maar loop vaak een te hoog tempo. Voordeel is wel dat je sneller langer achter elkaar kunt lopen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_74085923
Evy 5km is af 30 min houden we al vol! Nu de volgende hindernis: test halen bij de politie! Bestaat er ook iets van mp3 achtig materiaal voor coopertesten ofzo? Meer korte sprintjes dat soort werk?
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:42:02 #65
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74086067
Ik heb net les 10 van Evy achter de rug.
3,9km gelopen in totaal, gemiddeld net iets onder de 6min/km. Best netjes, aangezien het een les was waarbij ik 50% rende en 50% wandelde. Route

@yozd, ik vind dat je een net rondje hebt gedaan, maar al die lange rechte stukken, motiveert dat?
pi_74088480
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb datzelfde ook een hele tijd gehad. Komt omdat iTunes ze als Podcast ziet, en wel op een hele vreemde manier. Sinds ik iTunes heb geïnstalleerd op mijn desktop ipv mijn laptop en met mijn desktop sync heb ik er geen probleem meer mee!
Oplossing voor dat probleem: voor je wil hardlopen al je STR-podcasts weggooien uit iTunes, dan syncen. Vervolgens alle STR-lessen weer toevoegen aan iTunes en opnieuw syncen. Dan staan ze er weer op. Echter, sync je hierna nog een keer (ook al verander je niks), dan staan ze niet meer op je iPhone/Pod.

Wat je ook kan doen is even iTunes herinstalleren of updaten ofzo, ik heb geen flauw idee waar het exact door komt. Op mijn desktop heb ik totaal geen probleem.
Ah, oke. Ik heb net weer gekeken en gesynchroniseerd, en nu doen ze het weer. Wel een vreemd iets ja. Ik keek namelijk net weer, en nu heb ik er ineens 26, omdat ze 2 afleveringen als halve zien ofzo. Nou goed, hij doet het nu weer, voor zolang het is. Anders zal ik je tips even teruglezen.
pi_74088558
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:24 schreef yozd het volgende:
TVP!

Zit al weken te kwakkelen met blessures. Dan weer mijn knieën, dan mijn enkel en soms ook nog even de schenen voor de afwisseling . Twee weken volledig rust gehouden, maar vandaag ben ik weer begonnen. Zonder Evy, gewoon wat uptempo mp3'tjes en lopen maar. Het was een klein rondje; ongeveer 6 km gelopen in een half uur. Nu hopen dat ik de komende week doorkom zonder pijntjes...
Hee, daar woon ik vlakbij. Vind je het fijn om te lopen daar? Loop je gewoon op de weg dan? Lijkt me in het donker best gevaarlijk daar, ze rijden best hard.
pi_74088594
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:46 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ah, oke. Ik heb net weer gekeken en gesynchroniseerd, en nu doen ze het weer. Wel een vreemd iets ja. Ik keek namelijk net weer, en nu heb ik er ineens 26, omdat ze 2 afleveringen als halve zien ofzo. Nou goed, hij doet het nu weer, voor zolang het is. Anders zal ik je tips even teruglezen.
iTunes houdt wel met die blauwe bolletjes bij of je ze al hebt geluisterd of niet. Half-blauw wil zeggen dat je er aan bent begonnen met luisteren, geen bolletje dat je 'm helemaal hebt geluisterd. Kan zijn dat je er twee aan hebt gehad en hij ze daarom niet meer weergeeft.
pi_74088969
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:49 schreef Skv het volgende:

[..]

iTunes houdt wel met die blauwe bolletjes bij of je ze al hebt geluisterd of niet. Half-blauw wil zeggen dat je er aan bent begonnen met luisteren, geen bolletje dat je 'm helemaal hebt geluisterd. Kan zijn dat je er twee aan hebt gehad en hij ze daarom niet meer weergeeft.
Ah, dat zal het zijn dan. Ik dacht dat ze die maar voor de helft meetelden ofzo, want er staat ook dat ik er 26 heb terwijl het er mee zijn. Beetje vaag allemaal, maar ik durf er nu niet meer op te klikken.

Overigens stonden die blauwe bolletjes voor alle afleveringen terwijl ik maar tot 6 ben gekomen. Maargoed, we zien het wel.
pi_74094259
Ow dat thermoshirtje dat ik op pagina 1 noemde heb ik weer terug gebracht. Hij zat niet lekker bij de schouders en armen. Daar zat hij vooral mijn beweging te belemmeren. Ik heb nu online de variatie zonder mouwen besteld. Hopelijk zit die beter. Ik kon helaas geen winkel vinden die hem had om te passen.

[ Bericht 25% gewijzigd door dyna18 op 26-10-2009 23:01:29 ]
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:45:50 #71
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_74095308
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:42 schreef caspervc het volgende:

@yozd, ik vind dat je een net rondje hebt gedaan, maar al die lange rechte stukken, motiveert dat?
Mwoah, het maakt mij op zich niet zoveel uit waar ik loop. De ene keer loop ik door het bos, dan weer door de wijk en soms door de weilanden. Tijdens het lopen let ik eigenlijk niet zo op de omgeving, van het lopen an sich (in combinatie met de muziek) kom ik lekker tot rust en de motivatie haal ik uit het mezelf doelen stellen.

Zo was mijn eerste doel 30 min lopen. Toen ik begon kon ik amper 5 minuten aan 1 stuk hardlopen, nu hou ik het veel langer vol (voor mijn blessure heb ik 45 minuten aan 1 stuk gelopen en ik stopte alleen omdat Evy's les toen ophield ).

Een andere keer probeer ik mijn gemiddelde snelheid omhoog te gooien. Die doelen motiveren me wel voldoende.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:48 schreef Smart_ass het volgende:

Hee, daar woon ik vlakbij. Vind je het fijn om te lopen daar? Loop je gewoon op de weg dan? Lijkt me in het donker best gevaarlijk daar, ze rijden best hard.
Het is niet alleen gevaarlijk in het donker... een paar weken terug heb ik nog een autospiegel aangetikt met m'n elleboog . Maar goed, als je gewoon goed oplet is het wel te doen. Ik loop aan de linkerkant van de weg en anticipeer op het andere verkeer. Overigens stikt het er echt van de lopers. Een paar maanden terug, toen het wat warmer was, zag ik elke keer als ik liep groepjes (hard)lopers of nordic walkers. Waar loop jij dan als ik vragen mag?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_74096287
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:45 schreef yozd het volgende:

Het is niet alleen gevaarlijk in het donker... een paar weken terug heb ik nog een autospiegel aangetikt met m'n elleboog . Maar goed, als je gewoon goed oplet is het wel te doen. Ik loop aan de linkerkant van de weg en anticipeer op het andere verkeer. Overigens stikt het er echt van de lopers. Een paar maanden terug, toen het wat warmer was, zag ik elke keer als ik liep groepjes (hard)lopers of nordic walkers. Waar loop jij dan als ik vragen mag?
Ja, die wegen daar zijn best smal he? Ik loop eigenlijk over het algemeen overdag. Ik heb daarnet wel in het donker gelopen, maar ik loop vaak op een soort bospaadje langs de rijn, dus daar zie je echt geen steek, en ik heb nog niet van die reflecterende bandjes. Dus dit was echt eenmalig. Ik loop zeg maar hier:

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&source=hp&q=cuneralaan%2C%20rhenen&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Weet alleen niet of je Rhenen kent.
pi_74123546
Nou ik heb vandaag mijn schoenen gehaald, echte asics fortitude. Ze lopen echt fijn dat mag dan ook wel voor die prijs. Nu nog even evy downloaden en ik kan beginnen wil vanavond nog even een rondje maken.
pi_74134840
Niet te vaak en te hard gaan trainen, blessures zijn erg naar!
pi_74143061
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:03 schreef MMUFC het volgende:
je zou eens kunnen kijken naar zoiets:
[ afbeelding ]

van een goed merk zullen ze wel duur zijn maar voor een onbekender merk zal je 10 tot 15 euro betalen..
Mijn In ears (van Sennheiser) zijn volgens mij in het vliegtuig kapot gegaan ofzo. Mijn rechter oordopje doet het nog gewoon, maar uit de linkse komt vrijwel geen geluid. Alleen heul zacht. Redelijk irritant wel om alles van 1 kant te horen. Denk dat ik van de week maar nieuwe koop.

Heb deze overigens ook helemaal niet zo heel lang, vanaf augustus. Heb het bonnetje ook nog wel (heb 'm samen gekocht met m'n ipod bij de MediaMarkt) maar ik denk niet dat ik ze nog kan ruilen, wel? Of zou dat onder garantie vallen?
pi_74144771
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:24 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Mijn In ears (van Sennheiser) zijn volgens mij in het vliegtuig kapot gegaan ofzo. Mijn rechter oordopje doet het nog gewoon, maar uit de linkse komt vrijwel geen geluid. Alleen heul zacht. Redelijk irritant wel om alles van 1 kant te horen. Denk dat ik van de week maar nieuwe koop.

Heb deze overigens ook helemaal niet zo heel lang, vanaf augustus. Heb het bonnetje ook nog wel (heb 'm samen gekocht met m'n ipod bij de MediaMarkt) maar ik denk niet dat ik ze nog kan ruilen, wel? Of zou dat onder garantie vallen?
Chinese Webshops-topic #29 - Dollar en Pond zijn cheap-ass
pi_74150492
Net les 13 gelopen. Ik vind heuvels nog steeds tegenvallen, terwijl rechte stukken onwijs goed gaan (voor mijn gevoel dan).

Hebben jullie dat ook? Eerste 2/3 minuten zijn zwaar en dan kan het niet snel genoeg gaan, maar bij 5 min is het niet zwaar meer?
pi_74151785
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:45 schreef SolnaStockholm het volgende:
Net les 13 gelopen. Ik vind heuvels nog steeds tegenvallen, terwijl rechte stukken onwijs goed gaan (voor mijn gevoel dan).

Hebben jullie dat ook? Eerste 2/3 minuten zijn zwaar en dan kan het niet snel genoeg gaan, maar bij 5 min is het niet zwaar meer?
Ik heb dat met die heuvels ook hoor. Ik woon in een nogal heuvelachtige plaats en ik merk echt een enorm verschil of ik een recht stuk loop of een heuvelachtig stuk. Dus dat lijkt me niet meer dan normaal.

Ik heb trouwens juist dat het begin allemaal heel makkelijk gaat, en dat het daarna juist wat zwaarder wordt. Maar ik ben pas bij les 6.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 15:29:40 #79
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74152146
Tja, heuvels Die heb ik hier niet (hooguit de oprit van de brug over de snelweg ) Ik probeer hem altijd mee te pakken, maar ik heb ook dat de eerste paar minuten zwaar gaan, en op het einde gaat het meestal wel lekker, als ik geen rare pijntjes krijg ofzo.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:18:26 #80
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74157866
Net start to run les 11 gelopen. Beetje last van de schenen weer, maar gelukkig trekt het altijd dezelfde avond nog weg. Kwestie van wennen, goed rekken en strekken na afloop en de volgende dag merk ik niets meer. 25 minuten gingen vrij snel voorbij, toch weer 4,2 km afgelegd. Het rondje wordt steeds groter.
Aan de lopers die wat verder zijn, hoe hebben jullie de overstap naar les 13 ervaren? Ineens 32 minuten ipv 24 / 25 lopen? Ik zie er een beetje tegenop...
Klik naar de route
  woensdag 28 oktober 2009 @ 18:21:15 #81
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_74157981
Ik heb geen motivatie meer nu het zo guur en koud is
Hoe daar mee om te gaan?
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_74160213
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:18 schreef caspervc het volgende:
Net start to run les 11 gelopen. Beetje last van de schenen weer, maar gelukkig trekt het altijd dezelfde avond nog weg. Kwestie van wennen, goed rekken en strekken na afloop en de volgende dag merk ik niets meer. 25 minuten gingen vrij snel voorbij, toch weer 4,2 km afgelegd. Het rondje wordt steeds groter.
Aan de lopers die wat verder zijn, hoe hebben jullie de overstap naar les 13 ervaren? Ineens 32 minuten ipv 24 / 25 lopen? Ik zie er een beetje tegenop...
Klik naar de route
Ik heb tussen les 12 en les 13 iets van zes dagen rust gehad (spierpijn, wedstrijden, te veel sport om te gaan hardlopen). Vandaag mezelf de deur uit geschopt om les 13 te gaan lopen. Ik vind het best meevallen. Les 12 is 1 2 4 4 5, les 13 is 2 3 5 5 5. Het valt best mee met hoe zwaarder het is! Ik vond het niet zwaarder dan andere lessen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:33:00 #83
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_74163224
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 23:10 schreef Smart_ass het volgende:

Ja, die wegen daar zijn best smal he? Ik loop eigenlijk over het algemeen overdag. Ik heb daarnet wel in het donker gelopen, maar ik loop vaak op een soort bospaadje langs de rijn, dus daar zie je echt geen steek, en ik heb nog niet van die reflecterende bandjes. Dus dit was echt eenmalig. Ik loop zeg maar hier:

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&source=hp&q=cuneralaan%2C%20rhenen&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Weet alleen niet of je Rhenen kent.
Ken Rhenen op zich wel, maar heb er nog nooit gelopen. Ik ga morgen ook maar eens wat lampjes halen ofzo, want vandaag was het me toch iets te gevaarlijk (er waren zelfs auto's aan het seinen en ik vond mezelf redelijk debiel dat ik toch ging lopen zonder goed zichtbaar te zijn...). Vandaag drie kwartier gelopen. Ging weer goed naar omstandigheden (al voel ik wel wat stijfheid in mijn scheen, enkel en kuit).
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:45 schreef SolnaStockholm het volgende:

Ik heb precies hetzelfde. Na die 3 minuten is het vervelende gevoel over en raak ik in een soort trance waarin het lijkt alsof ik wel eeuwig door zou kunnen lopen. Lekker gevoel is dat altijd!
pi_74163889
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:21 schreef KeizerKuzco het volgende:
Ik heb geen motivatie meer nu het zo guur en koud is
Hoe daar mee om te gaan?
Dat vind ik juist heerlijk, dan ben je niet zo snel aan het zweten. Door omstandigheden kon ik gister niet lopen maar ik heb net les 1 afgerond. Het ging erg goed het is dan ook nog wel makkelijk, alleen voelde ik gelijk een zijsteek dat kwam waarschijnlijk omdat er te weinig tijd tussen het eten en rennen zat. Wat is de minimum interval voor jullie die moet zitten tussen eten en rennen?
pi_74163927
Dubbelpost
  woensdag 28 oktober 2009 @ 20:51:32 #86
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74163996
1,5 uur volgens mij Tafelbier. Ik probeer zelf altijd juist voor het eten te lopen. Heerlijk, om daarna te kunnen eten
pi_74164220
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Tafelbier het volgende:

[..]

Dat vind ik juist heerlijk, dan ben je niet zo snel aan het zweten. Door omstandigheden kon ik gister niet lopen maar ik heb net les 1 afgerond. Het ging erg goed het is dan ook nog wel makkelijk, alleen voelde ik gelijk een zijsteek dat kwam waarschijnlijk omdat er te weinig tijd tussen het eten en rennen zat. Wat is de minimum interval voor jullie die moet zitten tussen eten en rennen?
Ik doe altijd minimaal 2 uur. Ik loop eigenlijk ook liever voor het eten dan erna..
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:07:59 #88
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_74167369
Nu op ned3, een consumentenprogramma over hardlopen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:14:53 #89
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_74167693
Tvp en direct een vraag.

Ik ben sinds mei bezig met hardlopen, ben begonnen met een hardloopgroep van de sportschool onder leiding van twee instructeurs. Die moest ik wegens omstandigheden halverwege afbreken maar ik heb het ongeveer twee maand geleden weer opgepakt. Ik ben begonnen met drie minuten lopen, twee minuten wandelen, nu zit ik op 10 minuten hardlopen, 1 of 2 minuten wandelen.

Sinds een week of drie heb ik echter ontzettende last van mijn bovenbenen. Niet tijdens het hardlopen, maar erna, vanaf zo'n twee uur erna lijkt het wel alsof er zenuwen in mijn bovenbenen klem zitten. Het doet een beetje denken aan de groeipijnen die ik vroeger had. Soms is het zo erg dat ik echt op moet staan om het eruit te lopen.
Betekent dat dat ik een blessure heb, of moet mijn lichaam gewoon wennen aan de inspanning? Kan ik doorgaan met het hardlopen of moet ik het juist afbouwen of ermee stoppen? Het gekke is dat ik verder nergens last van heb, ik ben niet echt buiten adem, verder heb ik nergens pijn en zolang ik maar blijf rennen is er niks aan de hand.
Tips en trucs?

Ik vind het hardlopen op zich erg leuk en ik wil er ook zeker mee doorgaan, het is een uitdaging om telkens iets verder te gaan en het is de ideale manier om mijn hoofd leeg te maken.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_74167705
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:07 schreef yozd het volgende:
Nu op ned3, een consumentenprogramma over hardlopen.
Ah even kijken.
pi_74167791
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 18:18 schreef caspervc het volgende:
Klik naar de route
Sommige overgangen van Evy zijn inderdaad best wel heftig. Maar onderschat jezelf ook niet, je gaat zelf ook best hard vooruit als je de trainingen volgt. Als het echt te zwaar was, kun je altijd trainingen herhalen voordat je verder gaat.
pi_74179460
Linkje naar de uitzending van Koopkracht van gisterenavond: http://player.omroep.nl/?aflID=10249973
pi_74180893
Ik ga over een paar minuutjes les 14 doen, volgens mij is dat 2 3 6 6 6, ik denk dat ik dood ga zometeen. Ben benieuwd
pi_74181491
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 20:56 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik doe altijd minimaal 2 uur. Ik loop eigenlijk ook liever voor het eten dan erna..
Ik loop eigenlijk zelf ook altijd voor het eten. Toch heb ik soms wel last van zo'n steek in m'n zij/milt, wat het ook is. Maar dat kan niet komen door het eten. Een vriendin van mij zei dat dat ook kon komen doordat je te weinig gedronken hebt. Heeft iemand dat weleens vaker gehoord? Ik dacht dat het puur door het eten kwam, en dat vind ik in mijn omstandigheid dan wel raar.
pi_74182986
Net les 14 gelopen, precies 5 km. Ik dacht dat die 3x6 min heel zwaar zou worden, maar qua conditie ging het heel makkelijk. Doordat ik gister heb gelopen, protesteerden mn benen een beetje, dus ik ga morgen niet, zaterdag weer, les 15.

Ik wacht trouwens ook altijd minstens 2 uur voor ik ga rennen, en drink van te voren zat water (ook niet te kort van te voren).
pi_74184723
Twee uur tevoren niks eten, vanaf half uur tevoren niks drinken hou ik altijd aan.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:52:58 #97
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_74185666
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:28 schreef Skv het volgende:
Twee uur tevoren niks eten, vanaf half uur tevoren niks drinken hou ik altijd aan.
Dat probeer ik ook, maar heb altijd zo'n droge keel als ik ga beginnen. Dus ik drink altijd vlak ervoor nog een glas water, dat verklaart misschien waarom ik vaak zij-steken heb.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_74185869
Nou dan wacht ik wel twee uur, voor het eten is namelijk geen optie. Dan zit ik namelijk nog op school.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:41:00 #99
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_74231821
Een week niet rennen (druk, druk, druk) is eigenlijk best goed voor een lichaam, want vandaag haalde ik opeens de vijf kilometer onder de 30 minuten!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:54:47 #100
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74232208
Netjes hoor Woodpecker! Gefeliciteerd!
Ik heb vandaag les 12 gelopen. 26 minuutjes waarvan 16 minuten rennen.
T ging best lekker, stukken van 4 minuten op het einde, en als laatste één stuk van 5. Het was wel goed uit te houden, al merkte ik wel dat mijn tempo op het einde omlaag ging.
Maandag wordt een echte uitdaging: les 13. Flink wat minuutjes erbij, en ineens de stap naar 32 minuten onderweg zijn. Ik ben benieuwd.
Route vandaag was 4,16 km. Ik mag dus niet klagen vind ik zelf. Wel iets onder mijn streven van 6 min / km, maar dat mag de pret niet drukken!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:09:37 #101
274303 Tafelbier
Lage gisting
pi_74232616
Heb je goed gedaan, vanavond maar even les twee doen. Eerst nog even leren voor mijn toetsweek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')