En dat zijn er weer 2..quote:Storingen
Opties
Alkmaar-Haarlem
Dinsdag 20 Oktober 13:43Oorzaak De beperkingen tussen Santpoort Noord en Haarlem als gevolg van een aanrijding met een persoon zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies
Geldermalsen-Dordrecht
Dinsdag 20 Oktober 12:47Oorzaak Tussen Gorinchem en Leerdam rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Het zijn er nog 12 volgens mij, maar dan gaan ze verder met het ICM IVquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:19 schreef KapiteinT het volgende:
Ik las net op de site van Dennis dat er nog maar 13 ongereviseerde (is dat een woord?) Koplopers rond rijden. Wat gaan ze eigenlijk doen zodra ze alle Koplopers gehad hebben? Meteen verder met de 4-delige Koplopers, of gaat dat nog even duren? En wanneer zijn de DDM's aan de beurt?
Duwen? Is de trekkende loc niet krachtig genoeg gebleken?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:00 schreef Duvel het volgende:
Zojuist duwen in Utrecht twee DBS 189'ers een kalktrein over de fly-over naar Amsterdam. De betreffende kalktrein stond er al een kwartier of drie...
Waarschijnlijk stond ie inderdaad vast. De twee 189'ers kwamen daarnet weer terug, nu zonder kalktrein, dus het duwtje zal wel gewerkt hebben.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:17 schreef Fixers het volgende:
[..]
Duwen? Is de trekkende loc niet krachtig genoeg gebleken?
Die staat nog steeds op de Zaanstraat neem ik aan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:26 schreef knars het volgende:
Het mooie van alternatieve routes, je ziet nog eens wat op het spoor. heb gister en vanochtend de 1315 langs het spoor te zien staan. Is toch ook best een fraaie loc.
Ja, naast een old school bruine NS goederenwagon en een fraaie Diesellocquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die staat nog steeds op de Zaanstraat neem ik aan?
De leegte, alles verloren...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:36 schreef knars het volgende:
Vorige week donderdag een omzwerving gemaakt via Den Bosch om in Arnhem te belanden. Kwam een treintje tegen met deze inspirerende tekst die mij richting gaf in onzeker tijden:
[
Ach, de media heeft na Barendrecht weer even aandacht voor STS-passages. Zal met een maandje wel weer over zijn...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Machinist van trein gehaald na negeren rood signaal (Syntus)
zijn er meer mensen hier die niks met oude loc's enzo hebben? Want ik heb er helemaal niks meequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:59 schreef dennistd het volgende:
Op het NMLD-forum zijn foto's verschenen van de schade na de brand bij de STAR:
Klikken op eigen risico
http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?p=57208#57208
Nee, ik heb er ook niks mee, maar toch word ik niet erg vrolijk van die foto's...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
zijn er meer mensen hier die niks met oude loc's enzo hebben? Want ik heb er helemaal niks mee
De stoptrein Enschede - Almelo is ook extra lang, de intercity weer niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Aangezien Deventer op de schop ligt, rijden er extra lange treinen tussen Hengelo -> Zutphen en Almelo -> Zwolle![]()
Klopt, omdat die door rijd naar Zwollequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:42 schreef Light het volgende:
[..]
De stoptrein Enschede - Almelo is ook extra lang, de intercity weer niet.
Maximum toegestane snelheid voor goederentreinen op de Betuweroute is toch 140?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:38 schreef James1988 het volgende:
Een goederentrein op de Betuweroute bijhouden met de auto is wel leuk (reed op de A15 achter een vrachtwagen). Snelheid was 90 km/h.
120quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:35 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Maximum toegestane snelheid voor goederentreinen op de Betuweroute is toch 140?
Fraaie plaat is datquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:10 schreef trainfreak het volgende:
Verdorie..
Moet ik nu weer een plaatje zoeken![]()
De 5166 van het historisch patrimonium ergens in Limburg (België):
[ afbeelding ]
Dat weet ikquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Klopt, omdat die door rijd naar Zwolle![]()
Ligt ook aan de wagens in de trein, de meeste goederenwagens mogen maar 100.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:37 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Toch wel een vaartje voor een goederentrein
Klopt, maar in Almelo kan je geen stel kwijt. Kan wel maar met wat rangeerwerk :quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:37 schreef Light het volgende:
[..]
Dat weet ikMaar ze hadden ook kunnen kiezen om er op weg naar Zwolle in Almelo een deel bij te zetten en dat op de terugweg weer af te koppelen.
Daarom, kan prima. Bij Almelo de Riet of in Borne is dat wat lastigerquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Klopt, maar in Almelo kan je geen stel kwijt. Kan wel maar met wat rangeerwerk :
Syntusquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:25 schreef SpeedyRich het volgende:
Hengelo - Zupthen doet NS R dat of NS Regio ?
Nee, NS rijdt gewoon met eigen personeel dacht ikquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
NS leent nu wat treinen uit aan syntus. (gok ik)
wow, dat gaat inderdaad wel hardquote:
Poging Zwei:quote:
Trein naar Noorderkempen op de Belgische hogesnelheidslijn L4 wordt ingehaald door Thalys PBKA 4341quote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:50 schreef knars het volgende:
[..]
Poging Zwei:
Vorige week donderdag een omzwerving gemaakt via Den Bosch om in Arnhem te belanden. Kwam een treintje tegen met deze inspirerende tekst die mij richting gaf in onzeker tijden:
[ afbeelding ]
Oh, dan heb ik mazzel gehad net. Maar het lijkt er idd wel op.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:10 schreef knars het volgende:
Er bekruipt mij een vreemd voorgevoel dat als ik iets upload op Twitpic, Twitpic het niet fijn vindt als ik het hotlink. Crap.
Staat hij er nog steeds?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:48 schreef knars het volgende:
mja, zo dan maar: http://twitpic.com/lni9s
Ik heb er juist wel veel liefde voorquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
zijn er meer mensen hier die niks met oude loc's enzo hebben? Want ik heb er helemaal niks mee
Present. Daarom ga ik ook niet naar de VSM bijvoorbeeld, maar wil ik wel naar InnoTransquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
zijn er meer mensen hier die niks met oude loc's enzo hebben? Want ik heb er helemaal niks mee
Hmm, is ff googelenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Present. Daarom ga ik ook niet naar de VSM bijvoorbeeld, maar wil ik wel naar InnoTrans
Gaat weer lekker bij de NS..quote:Breda
Dinsdag 20 Oktober 23:33Oorzaak Rond Breda rijden minder treinen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting 21 oktober rond 1:00 uur verholpen. Later volgt meer informatie.
Reisadvies
Roermond-Eindhoven
Dinsdag 20 Oktober 23:04Oorzaak Tussen Heeze en Weert rijden geen treinen.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Reisadvies
quote:Roermond-Eindhoven
Dinsdag 20 Oktober 23:44Oorzaak Tussen Heeze en Weert langere reistijd door een aanrijding.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 21 oktober rond 1:00 uur verholpen.
Reisadvies
Misschien is er net iets gebeurd? Dan is de informatie voorziening naar de klant 1e prio?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:45 schreef greavy het volgende:
Storingen pagina van de NS heeft vandaag amper aangegeven dat er geen storingen waren, zoals er nu weer 2 onduidelijke storingen zijn.. Je weet dat er geen of minder treinen rijden, maar meer info ook niet..
[..]
Gaat weer lekker bij de NS..
Gewoon later op reis gaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:10 schreef greavy het volgende:
Zit even me dienstregeling voor morgen te plannen, en kom op een idiotum resultatum..
Heenweg: 1x overstappen
Terugweg: 2x overstappen
Waarom niet beide 1x overstappen![]()
Zwijndrecht - Apeldoorn en later terug.
Editje: Zie net dat er geen directe treinen uit Apeldoorn naar Rotterdam gaan, maar andersom wel
De eerste keer zit je in de schipholtrein en omdat het buiten de spits is rijden het deel voor Rotterdam en het deel voor Den Haag gekoppeld.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:10 schreef greavy het volgende:
Zit even me dienstregeling voor morgen te plannen, en kom op een idiotum resultatum..
Heenweg: 1x overstappen
Terugweg: 2x overstappen
Waarom niet beide 1x overstappen![]()
Zwijndrecht - Apeldoorn en later terug.
Editje: Zie net dat er geen directe treinen uit Apeldoorn naar Rotterdam gaan, maar andersom wel
Ook niet als je de heenreis na 11:00 plant?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom later op reis gaan?
Dat geeft echt niet betere resultaten.
Is het overstappen nu zo erg? Zelfs als het crossplatform is?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:54 schreef Light het volgende:
[..]
Ook niet als je de heenreis na 11:00 plant?
Goh. Wat een verrassing...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:10 schreef greavy het volgende:
Fyra van 11:00 rijd niet
Nee, wat mij betreft niet. Hoewel het op zich wel weer prettig is als je zo min mogelijk hoeft over te stappen, zolang je dan niet veel langer onderweg bent.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is het overstappen nu zo erg? Zelfs als het crossplatform is?
Binnenkort werk aan het spoor in Enschede. Zijn daar al meer details over bekend?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:45 schreef dennistd het volgende:
Prorail stuurt brieven uit de toekomst: http://www.mobypicture.com/user/ruudgreven/view/5595100
fixedquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:10 schreef greavy het volgende:
Fyra van 11:00 rijd niet ivm defecte trein 0% bezetting
Ja he? En dat ondanks dat de concessie voor het busvervoer (2010 en later) in Groningen/Friesland/Drenthe naar QBuzz ging. Arriva houdt alleen nog de Qliners. Arriva zei toen zich te beraden over de investeringen in het treinvervoer, maar blijkbaar is dat nog niet doorgevoerd. Ook wel verstandig overigens, als ze die concessie nog wel willen houden (loopt pas ergens in 2020-25 af ofzo geloof ik).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is lekker bezig met haar dienstregeling voor 2010. Het belangrijkste:
(...)
De concessie kan ook best inhouden dat er met nieuwe bussen moet worden gereden. Dan is het dus geen optie om de 'oude' bussen van Arriva over te nemen. En wanneer moet QBuzz beginnen met rijden? Een bestelling van 400 bussen bij de fabriek is ook niet morgen of overmorgen klaar. Best kans dat die dingen dus gewoon geleased worden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:13 schreef davidov2009 het volgende:
Btw, wat zou Arriva in vredesnaam gaan doen met die honderden bussen die ze over hebben?QBuzz heeft namelijk 400 nieuwe stuks besteld bij Merdcedez. Blijkbaar heeft Arriva nog niet gehoord van leasen/verkopen; 'nieuw stickertje' met QBuzz en je spaart het milieu
Deels gaan ze naar Waterland, Dordrecht, Ameland en Terschelling. De rest zal wel naar Arriva in het buitenland gaan of verkocht worden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:13 schreef davidov2009 het volgende:
Btw, wat zou Arriva in vredesnaam gaan doen met die honderden bussen die ze over hebben?QBuzz heeft namelijk 400 nieuwe stuks besteld bij Merdcedez. Blijkbaar heeft Arriva nog niet gehoord van leasen/verkopen; 'nieuw stickertje' met QBuzz en je spaart het milieu
Qbuzz begint op 13 december. Als het goed is zal alles op tijd gereed zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:54 schreef Light het volgende:
[..]
De concessie kan ook best inhouden dat er met nieuwe bussen moet worden gereden. Dan is het dus geen optie om de 'oude' bussen van Arriva over te nemen. En wanneer moet QBuzz beginnen met rijden? Een bestelling van 400 bussen bij de fabriek is ook niet morgen of overmorgen klaar. Best kans dat die dingen dus gewoon geleased worden.
Gaat weer lekker. Die schiphol vice versa is er al langer, maar nu ook een sein en overweg storing tussen amersfoort en zwollequote:Zwolle-Amersfoort
Woensdag 21 Oktober 20:03Oorzaak Tussen Amersfoort en Zwolle langere reistijd door een sein- en overwegstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:30 uur verholpen.
Reisadvies
Schiphol-Hilversum/Lelystad Centrum/Utrecht Centraal
Woensdag 21 Oktober 19:42Oorzaak Tussen Schiphol en Utrecht Centraal rijden minder treinen door een defect aan het spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Intercity´s Schiphol - Apeldoorn reden over de ´oude route´ en stopten daarbij NIET te Amsterdam Centraal.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Grappig om te zien wat een storingkje bij Schiphol allemaal kan doenMensen stonden tot in Nijmegen voor lul. Utrecht Centraal was een puinzooi. Amsterdam Centraal zal wel niet veel beter geweest zijn
De informatie op de NS-site klopt niet helemaalquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:21 schreef Socios het volgende:
Apeldoorn heeft een vestiging van restauratie ´Het Station´. Verder zijn er geloof ik aan de rand van het stationsplein nog wat ´tentjes´.
Iedereen heeft het over Hengelo-Zutphen, maar dit traject loopt toch echt door tot Oldenzaalquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:25 schreef SpeedyRich het volgende:
Hengelo - Zupthen doet NS R dat of NS Regio ?
Daar kwam ik ook achterquote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:25 schreef -Sprinter- het volgende:
[..]
De informatie op de NS-site klopt niet helemaal
'Het Station' zat er voor de verbouwing. Daarna kwam La Place, maar die is helaas inmiddels weer gesloten. Nu heeft Apeldoorn geen restauratie meer, maar wel o.a. Smullers, AH to Go, Swirl's...
NS rijdt ook gewoon tot Oldenzaal neem ik aan hoor, alleen op zondag moet er wel overgestapt worden in Hengelo (dan rijdt Syntus hun eigen uursdienst Zutphen-Oldenzaal en Hengelo-Oldenzaal, NS rijdt dan maar tot Hengelo om zo Zutphen-Hengelo ook een halfuursdienst te geven).quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:27 schreef thats-me het volgende:
Ja maar NS rijd nu extra op Zutphen - Hengelo, syntus rijdt nog gewoon zijn treinen Zutpen - Oldenzaal.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 07:50 schreef Ireyon het volgende:
"Wegens materiaalproblemen is er bij de internationale trein geen 1ste klas aanwezig".. Ben benieuwd wat er dan straks aan komt rijden..
En daar is weer iemand voor de treinquote:Eindhoven-Tilburg
Donderdag 22 Oktober 10:49Oorzaak Tussen Tilburg en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Eindhoven en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Eindhoven en Tilburg kunnen omreizen via s-Hertogenbosch.
Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Een nieuw type SLT welke op het laatste perron staat. Gekoppeld met een ouder type SLT.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens jammer van weinig bordjes op Loenen en ImmenbergerwegStaat daar sowieso wel wat? Enfin, een ritje stoomtrein is altijd leuk natuurlijk
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarischquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Dat klopt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij de immenbergweg zit net zo'n bordje dacht ik, maar die hangt aan de steunwand van het viaduct.
De SLT is de nieuwe sprinter.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:48 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuk verslag, maar wat is het verschil tussen een nieuwe en een oude SLT?
In de tijd van ICR reden de laatste Intercity´s van Limburg naar de Randstad met een V´tje.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:52 schreef James1988 het volgende:
Eén enkel V'tje van Den Haag naar Venlo? Hilarisch
Niet zeuren, vorige week had ik DD-AR naar Vlissingenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Joepie, vanmorgen een Plan V op de 1900
Actie tegen de zwartrijders?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
BELANGRIJKE INFO:
15 november is geen treinverkeer mogelijk tussen Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum vanwege werkzaamheden aan de Hanzelijn.
De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:24 schreef greavy het volgende:
FOTOREPORTAGE VSM-RIT 21-10-2009
Vertrek vanaf Zwijndrecht Richting Apeldoorn (NS-traject) om daar de VSM Stoomtrein naar Eerbeek te nemen, en weer terug te gaan.
[ afbeelding ]
Een DD-AR waarvan ik het treinstel nummer niet heb kunnen lezen. Deze had echter een zeer schone loc 1702 aan de andere kant van de trein.
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmakerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Actie tegen de zwartrijders?
De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:01 schreef weps het volgende:
[..]
De door jouw gefotografeerde stuurstand is een DDM1 Stuurstand (De walvis, zie de sticker bij de 2e deur). Deze kan onmogelijk gekoppeld zijn aan een 1700-loc gezien deze niet compatibel met elkaar zijn. Daarbij komt dat DDM1 rode banken heeft (Op stuurstand Panda na) en dus geen DD-AR is...
Verder een prima reportage.
Da's heul geen puntquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat klopt.
Heb inderdaad geen foto's van de bordjes gemaakt. Niet bij stil gestaan, toen ik de mogelijkheid had...
Dan zou er ook niets rijden tussen Weesp en Oostvaarders, de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Actie tegen de zwartrijders?
Ja maar, een 1700 kan naar mijn weten niet met een DDM-1 stuurstand praten. Dus ik snap het niet...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:21 schreef greavy het volgende:
[..]
De E-loc 1702 zat er wel degelijk aan vast, omdat ik deze met eigen ogen heb zien staan.
Niet zo luid, er lezen Almeerders mee.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:18 schreef Ofyles2 het volgende:
de Flevolijn is de tuiglijn bij uitstek, vooral 's avonds en in het weekeinde.
Luidruchtig? Vandalistische neigingen?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalWat een tokkies
Duitsche tokkies inclusief leren jekkies, matjes in de nek en vlasachtige snorretjes?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan me van kortgeleden nog een ritje Euskirchen - Köln herinneren, dat was ook NIET normaalWat een tokkies
Hmm, vreemd dan..quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar, een 1700 kan naar mijn weten niet met een DDM-1 stuurstand praten. Dus ik snap het niet...
Bron: De Stentorquote:VSM doet in herfstvakantie goede zaken
donderdag 22 oktober 2009 | 08:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 22 oktober 2009 | 08:14
Tekstgrootte
foto Cees Baars
APELDOORN - De Herfstritten van de Veluwse Stoomtrein Maatschappij (VSM) slaan goed aan bij het publiek.
Gistermiddag stapten ongeveer tweehonderd mensen in vanaf het perron aan de Laan van de Mensenrechten. De tocht ging naar station Beekbergen in Lieren, waar de reizigers drie kwartier de tijd hadden om te genieten van het depot. Vervolgens ging het door het bos naar Loenen en Eerbeek, voor de terugreis werd ingezet. Ook vandaag vertrekt de trein om 13.25 uur vanaf station Apeldoorn om dezelfde rit te maken. Dat gebeurt volgende week ook, op dinsdag, woensdag en donderdag. Dat het dan in deze regio geen herfstvakantie meer is, maakt voor de VSM niet zoveel uit. De liefhebbers komen uit het hele land en met de trein zijn mensen vanuit bijvoorbeeld Rotterdam in iets meer dan een uur in Apeldoorn.
Daar kan je zeker van uit gaan maar de loc staat niet op jouw foto. Ik zien alleen een foto van een DDM1-stuurstand en die rijden altijd in combinatie met een 1800. Als er echt een 1700 achterop zat was er dus iets heel vreemds aan de hand. Weet je wel zeker dat die 1702 bij dezelfde trein hoorde als die foto?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm, vreemd dan..
Ik ga er vanuit dat de nummering op de loc toch wel degelijk klopt?
Ik weet niet hoe de A2 er aan toe is dit weekend...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 07:57 schreef ReisT het volgende:
Den Helder-Eindhoven in 4:39... wel raar dat er dit weekend geen snelbus Utrecht-Den Bosch rijdt, die is toch een uur sneller dan die omgeleide trein.
Beide. Medereizigers lastigvallen, roken in de trein, dat soort werk. Geen personeel te zien uiteraardquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Luidruchtig? Vandalistische neigingen?
Ik zie er niet veel nieuws in. Als je niet gecontroleerd wordt kan je vergelijkbare trucjes uithalen met papieren kaartjes. Het zou zo moeten zijn dat bij een controle door een conducteur de GPS-locatie/tijd/trein/eerst volgende uitstapstation zou moeten geworden geregistreerd. Alleen maar controleren of iemand wel is ingechecked is hetzelfde als een conducteur die vraagt of iedereen een kaartje heeft en dan gewoon doorloopt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geeft niks, die scoren hier alweer de gelijkmaker
Mja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in denk ik. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken met die flutkaart. Ik heb er nog altijd geen greintje fiducie in, om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:14 schreef Fixers het volgende:
Alleen maar controleren of iemand wel is ingechecked is hetzelfde als een conducteur die vraagt of iedereen een kaartje heeft en dan gewoon doorloopt.
Je kunt nu toch al nationwide met dat ding met NS reizen? Persoonlijk gebruik ik 'm al een tijd in de metro in Rotterdam (moest wel), en het moet nu ook in Amsterdam. Eigenlijk nog geen problemen gehad daar. De tram is een ander verhaal: daar wel eens gehad dat inchecken wel ging, en halverwege alle apparaten er mee kapten. Nu was het reizen op abonnement dus het kostte me geen geld, maar andere reizigers zijn dan wel de lul.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in denk ik. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat uitpakken met die flutkaart. Ik heb er nog altijd geen greintje fiducie in, om eerlijk te zijn![]()
Wanneer gaan we nationwide over eigenlijk? @ Fahrplanwechsel half december?
Gisteren hing er in de Protos nog een blaadje dat men er voorlopig niet met de OV-Chipkaart kon reizen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bedoel dat Veo en Syn en CXX en ARR er ook klaar voor zijn, ook qua treinen![]()
Ik flikker mijn geld liever in de kroeg over balk eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik bedoel dat Veo en Syn en CXX en ARR er ook klaar voor zijn, ook qua treinen![]()
Ik wil weleens gewoon een kris-kras-klodder-hobbyrondje gaan maken met de OVC tegen die tijd en kijken wat er allemaal mis gaat en hoeveel overbodige handelingen ik moet verrichten. En hoeveel geld het me meer kost dan een kruidvatkaartje en wat strippen.
Ja okeequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik flikker mijn geld liever in de kroeg over balk eigenlijk.
Ik heb hierzo een persoonlijke OV-Chipkaart, welke ik in de Metro van Rotterdam gebruik..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okeeMaar ik wil gewoon met first-hand experience die kutkaart kunnen affakkelen. Mijn onderbuikgevoelens over dat stuk verdriet zijn wel bekend inmiddels
[zeur] zanik [/zeur]quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb hierzo een persoonlijke OV-Chipkaart, welke ik in de Metro van Rotterdam gebruik..
Me too.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar misschien ben ik wel de knorrepot, welke zich maar niet zo moet aanstellen.
TGV-Atlantique ook goed?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
Kan er niet gewoon iemand even een plaatje posten van een mooie Velaro ofzo?
Welkom in Zwitserland. Parkeert u vooral uw TGV in onze vrachtwagen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
TGV-Atlantique ook goed?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
Kan er niet gewoon iemand even een plaatje posten van een mooie Velaro ofzo?
Huh, Dynamo Open Air gaat toch al jarenlang niet meer doorquote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Duitsche tokkies inclusief leren jekkies, matjes in de nek en vlasachtige snorretjes?
Waarom moest HSA nou zonodig die V250, dit ziet er veel beter uit!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
380? Mag dat wel? Als ik het goed heb is er weer zo'n kut EU-regel die het treinen verbied om in dienst harder dan 360 te rijden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
Bombardier richt zich niet alleen op de EU, China heeft minder achterlijke regelsquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:58 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
380? Mag dat wel? Als ik het goed heb is er weer zo'n kut EU-regel die het treinen verbied om in dienst harder dan 360 te rijden.
Wanneer komt Bombardier met HSL-rijtuigen? (Geen HSL-stellen, groot verschil.)quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
Ook in Zuid-Holland is de NS leuk bezig. De sneltrein uit Breda en Dordrecht kwam via het middenspoor spoor 6 van HS binnen. Weliswaar zonder vertraging, maar daarvoor zag ik een losse TRAXX Delft passeren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdekanker. Heeft onze nationale schandvlek deze herfstvakantie een zootje taakstraffers op de treindienstleiding in Utrecht neergezet of wat?ALLES vanuit het zuiden loopt in de middagspits standaard tegen een kwartiertje wisselstraat op, en de spoorbezetting is ook finaal op de schop. Het zal wel een experimentje in de sfeer van de maatschappelijke betrokkenheid zijn.
Blijft lastig al die namen onthouden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ik bedoelde trouwens onze vingerververs-in-opleiding, niet de NS.
Volgens dit recente artikel kan de OV-chipkaart bij Syntus vanaf 1 februari 2010 gebruikt worden. Hoe het bij de andere regionale vervoerders zit, is me nog niet bekend. Overigens kan ook nog niet iedereen hun OV-chipkaart gebruiken voor reizen met NS; sinds 1 oktober kunnen anonieme kaarten worden gebruikt, vanaf 1 december ook Voordeelurenkaarten en vanaf maart 2010 kan ik ook met mijn OV-studentenkaart in- en uitchecken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Wanneer gaan we nationwide over eigenlijk? @ Fahrplanwechsel half december?
Jammer dat er geen prijs bij staat.. moet nog iets bedenken voor kerstmis..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bombardier richt zich niet alleen op de EU, China heeft minder achterlijke regels
Hoe dan ook, hij's wel mooi, en heeft een eigen website: www.zefiro.bombardier.com
Ja, zo een wil ik ook wel onder mijn kerstboom vinden ja. Alleen past 10 bakken Zefiro zo lastig onder één lullig dennenboompje...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jammer dat er geen prijs bij staat.. moet nog iets bedenken voor kerstmis..
Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUOquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:08 schreef Tochjo het volgende:vanaf maart 2010 kan ik ook met mijn OV-studentenkaart in- en uitchecken.
Prutsers.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
Overloper.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, zo een wil ik ook wel onder mijn kerstboom vinden ja. Alleen past 10 bakken Zefiro zo lastig onder één lullig dennenboompje...
Niks mis met Railjets hoor... Zefiro vind ik gewoon ook erg mooi. Het liefst zou ik het allemaal hebben... Zefiro, Railjet, Velaro, én Venturioquote:
Het positieve eraan is dat je eindelijk verlost bent van dat grote onding wat niet in je portemonee past. Ook geen blik meer van de conducteur dat het ding zo toegetakelt is dat je er zo een andere pasfoto kan inschuiven. Zowiezo bestaat er volgens mij een levende handel in nagemaakte ov-kaarten, als je kijkt hoe slecht dat papier beveiligd is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
quote:Een gemiddelde van 75 man per rit in de spits noem ik geen succes...
Ervanuitgaande dat iedereen steeds losse kaartjes koopt (enkele rit is ¤ 20,70), levert dat in het meest gunstige geval ¤ 1552,50 per trein per richting op. Tijdens de spits zou men dus ¤ 3105,- aan inkomsten van Fyra hebben.
Zeg dat er 4 spitsuren zijn (7.00, 7.45, 8.00, 8.45) en (16.45, 17.00, 17.45, 18.00) dan verdient men in de spits dus zo'n ¤ 12.420,-. Daarbuiten rijden er nog eens 14 treinen per richting per werkdag. Die zullen een heel stuk minder bezet zijn, of niet rijden.
Zeg een gemiddelde bezetting van 10 reizigers per niet-spitstrein, ieder met een kaartje enkele reis vol tarief. Daaruit haalt men dan ¤ 5.382,- per dag. De dagelijkse inkomsten zouden dan in het meest gunstige geval zijn:
Inkomsten spits: ¤ 12.420,-
Inkomsten niet-spits: ¤ 5.382,-
Totaal inkomsten ideale omstandigheden: per dag ¤ 17.802,-
Realistischere inkomsten per dag: ¤ 8.000,-
Dit zijn de meest ideale omstandigheden, in werkelijkheid zal dit anders liggen: veel mensen met abonnementen of trajectkaarten, mensen met toeslagmaandkaarten, of mensen die niet eens een toeslagkaart hebben en niet gecontroleerd worden.
Ik denk dat als NS Hispeed per dag ¤ 8.000,- aan inkomsten heeft, het veel is. Dat zijn dan alleen inkomsten, en geen uitgaven aan personeel (machinisten, railcatering, schoonmakers, trainmanagers) en materieel (één zo'n Traxx-loc zou ¤ 30.000,- per maand kosten heb ik mij laten vertellen).
¤ 8.000 aan inkomsten per dag, betekent ¤ 40.000 inkomsten per week, is grofweg ¤ 176.000,- aan inkomsten per maand. Hiervan gaat ¤ 30.000,- af per Traxx. Men heeft 4 locs gereserveerd voor Fyra, wat inhoudt dat men ¤ 120.000,- per maand aan locs betaalt
Inkomsten per maand: ¤ 176.000,-
Kosten locs: ¤ 120.000,-
Restant per maand: ¤ 56.000,-
Men heeft dus per maand nog ¤ 56.000,- over om het spoor en de stops te betalen (ProRail), om personeel te betalen, om onderhoud van de rijtuigen (6 rijtuigen per trein * 4 treinen = 24 rijtuigen) van te betalen, ga zo maar door. De kans dat Fyra op dit moment winstgevend is, is afgaande op de cijfers, erg klein te noemen.
zie het dan als dat lelijke gelamineerde vodje in plastic creditcard formaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
er is niets positief aan de OVchipkaart carboni. Niets.
HSL, benelux, DDM/DD-AR zijn ook getrokkenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Herfst
Het trek-duw materieel ICRm is een van het laatste overgebleven "getrokken mat" op het Nederlandse Reizigersspoor.
Ik bewonder de moeite die je erin steekt, maar ook zonder cijfertjes had ik je wel kunnen vertellen dat het laten rijden van praktisch lege treinen niet winstgevend isquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Net op Tweakers even een berekening gemaakt n.a.v. iemand die schreef dat in de spits 70 tot 80 man per richting per Fyra-trein reist:
[..]
Belasting, premies volksverzekeringen....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:24 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat een machinist wel meer dan ¤ 6,15 per uur betaald krijgt, dus aan de personeelskosten alleen al maken ze verlies. Daar zit dan nog geen meter spoorgebruik bijgerekend...
Toch kies ik dan voor een enigszins onderbouwd verhaal.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik bewonder de moeite die je erin steekt, maar ook zonder cijfertjes had ik je wel kunnen vertellen dat het laten rijden van praktisch lege treinen niet winstgevend is
idd, over heen gelezenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
Nee, die heb ik wel. ¤ 30.000,- per maand per loc meen ik.
Nog niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:56 schreef Cothen het volgende:
En dan vergeet je nog de leasekosten voor de TRAXX-en.
De HSL tussen Rotterdam en Amsterdam is niet commercieel uit te buiten. Dat wist men bij de aanleg al. De snellere verbinding tussen Rotterdam en Amsterdam is een mooie bijkomstigheid, maar geen commercieel doel op zich.
Doet me denken aan Linx, een luxe HSL-verbinding tussen Stockholm en Oslo die de strijd tegen auto en vliegtuig glansrijk verloor.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
en het is nog maar de vraag of tegen dit soort praktisch dubbele tarieven het reizigersvolume Amsterdam - Parijs ooit het reizigersvolume Sauwerd - Venray zal overstijgen.
Klantenservice/klachtencommissie ofzo misschien?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik heb net het volgende meegemaakt. Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss. Door het gebrek van een nachttrein is dit ook de allerlaatste trein. Om half 1 waren we op het station en constateerde we dat deze trein niet op de vertrekborden stond. We attendeerde hierop een conducteur en een bijbehorende man die ook keken op hun railpocket. Hierop was ook een trein van 00:41 te zien.
Ik had omstreeks 20:15 nog op mijn mobiel gekeken op de mobiele NS.nl om zeker van te zijn dat deze trein ging. Hierdoor waren we verplicht een taxi te pakken met een kostenplaatje van totaal 91 euro. Ik voel me gedupeerd door de NS omdat ze mij verkeerde informatie hebben verstrekt betreffende de vertrektijd van de laatste trein. We zijn met de betreffende conducteur naar de taxiplaats geleid en hebben daar ook de taxibus gepakt.
Nu heb ik een bonnetje van de taxi bewaard en ben ik benieuwd naar het telefoonnummer/adres/e-mail adres waar ik mijn bedrag terug kan declareren. Het merendeel van ons had een OV-kaart, maar we voelen ons toch gedupeerd. Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.
Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Joepie, alweer een seinstoring..quote:Tiel-Arnhem
Zaterdag 24 Oktober 09:29Oorzaak Tussen Kesteren en Tiel rijden geen treinen door geplande werkzaamheden.
Er rijden snelbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Delfzijl-Groningen
Zaterdag 24 Oktober 08:58Oorzaak Tussen Groningen en Delfzijl rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Volgens de dienstregeling is dit de eerste trein van de dag op vrijdag ochtend om 0.41 uur.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik heb net het volgende meegemaakt. Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss. Door het gebrek van een nachttrein is dit ook de allerlaatste trein. Om half 1 waren we op het station en constateerde we dat deze trein niet op de vertrekborden stond. We attendeerde hierop een conducteur en een bijbehorende man die ook keken op hun railpocket. Hierop was ook een trein van 00:41 te zien.
Ik had omstreeks 20:15 nog op mijn mobiel gekeken op de mobiele NS.nl om zeker van te zijn dat deze trein ging. Hierdoor waren we verplicht een taxi te pakken met een kostenplaatje van totaal 91 euro. Ik voel me gedupeerd door de NS omdat ze mij verkeerde informatie hebben verstrekt betreffende de vertrektijd van de laatste trein. We zijn met de betreffende conducteur naar de taxiplaats geleid en hebben daar ook de taxibus gepakt.
Nu heb ik een bonnetje van de taxi bewaard en ben ik benieuwd naar het telefoonnummer/adres/e-mail adres waar ik mijn bedrag terug kan declareren. Het merendeel van ons had een OV-kaart, maar we voelen ons toch gedupeerd. Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.
Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 08:43 schreef Duvel het volgende:
Die trein van 0.41 op vrijdag, die rijdt natuurlijk op VRIJDAG.
Da's de enige smoes die 't misschien nog kan redden, maar de reisplanner is natuurlijk geen vertrekstaat.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")
Niet zo gek dat dat verwarring geeft.
Ja maar goed, dan zou die trein bij donderdag staan. Dan zie je hem dus niet als je voor vrijdagavond vervoer zoekt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 09:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")
Niet zo gek dat dat verwarring geeft.
Ik denk niemand, zowel de vertrekstaat als de planner geven duidelijk aan dat de laatste trein richting Oss in het weekend om 00:24 gaat.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Bron: Telegraafquote:Trein rijdt weg met kinderen, moeder blijft radeloos achter
Krabbendijke - Een moeder had deze week op station Krabbendijke problemen bij het instappen met een buggy op de trein. De paniek was groot toen de deuren plotseling dichtgingen en de trein wegreed richting Goes. De twee kinderen van 9 maanden en twee jaar oud zaten in de trein terwijl de radeloze moeder achterbleef op het perron.
Enkele passagiers hebben zich ontfermd over de kinderen, die flink overstuur waren. Agenten kregen een melding dat de hulpvaardige passagiers met de buggy zouden uitstappen op station Kruiningen.
Agenten vingen de kinderen daar op. De ingeseinde vader arriveerde na een aantal minuten. Hij heeft de jongen en het meisje die bij de kinderen waren gebleven, beloond met vijftig euro.
Lees deze voetnoot zorgvuldig door:quote:
De laatste trein naar 's-Hertogenbosch vertrekt op vrijdag t/m zondag (zaterdag t/m maandag, red.) om 0:24.quote:Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.
Gelul, in de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekt de laatste trein om 00.24u.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss.
Laat maar eens zien die screenshots!quote:Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.
Hoi spuit 11. OK, Kevin heeft zich kennelijk vergist, dat is 'm nu denk ik wel duidelijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Gelul, in de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekt de laatste trein om 00.24u.
Yes. Maar 50 euro kwijt aan een decoder van 40 euro en een roco IC'tje van 10 euroquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:38 schreef IntercityAPT het volgende:
Iemand al naar eurospoor geweest?'t was voor mij wel een gevaarlijke plek: ben 40 euro kwijtgeraakt aan tweedehands wagons(2 SNCF, 1 NS, 1 Ovomaltine
)
De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:18 schreef Eix het volgende:
NS/Prorail en werkzaamheden.![]()
Ik moest vandaag van Groningen naar Limburg. Werkzaamheden in Deventer -> Noord-Zuid route via Maaslijn/Arnhem/Zwolle is dus niet te doen.
Via Utrecht dan? Werkzaamheden Utrecht - 's-Hertogenbosch. Keuze 1) reis vanuit Utrecht via Nijmegen, of 2) via Rotterdam. Uiteindelijk dus 5,5 uur onderweg geweest via Rotterdam. Ik heb in elk geval wel waar voor mijn geld gehad met mn 1e klas ticket.
Klopt. Maar Utrecht - Den Bosch lag er ook uit ivm werkzaamheden. Dus moest je dan van Utrecht naar Nijmegen om dan naar Roermond te gaan...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:20 schreef Light het volgende:
[..]
De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
Ja, er wordt druk aan het spoor gewerkt. Als het goed is, zijn ze morgen wel klaar bij Deventer en kan alles maandag weer normaal rijden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt. Maar Utrecht - Den Bosch lag er ook uit ivm werkzaamheden. Dus moest je dan van Utrecht naar Nijmegen om dan naar Roermond te gaan...
Reistijd: 5u 20, 3x overstappen.
De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoorquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:29 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, er wordt druk aan het spoor gewerkt. Als het goed is, zijn ze morgen wel klaar bij Deventer en kan alles maandag weer normaal rijden.
Nouja, ik zou het wel handig vinden als de stoptrein Enschede - Apeldoorn weer rijdt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
Ach, t wentquote:Op zondag 25 oktober 2009 00:18 schreef Light het volgende:
[..]
Nouja, ik zou het wel handig vinden als de stoptrein Enschede - Apeldoorn weer rijdt.
En verder weet ik dat ze er wel een zooitje van kunnen maken bij Prorail... ik kan me nog herinneren dat het tijdelijke spoor bij Almelo niet helemaal goed beveiligd was.... dat duurde weken om het op te lossen.
Ik heb begrepen dat ze de beveiliging van het tijdelijke spoor europees moesten aanbesteden, en de winnende partij was niet degene die normaal dat soort dingen doet. De winnende partij dacht dat testen vooraf niet nodig was. Prorail controleert de beveiliging wel voordat een blok in gebruik genomen wordt. En als het dan niet werkt, is er een probleem.quote:Op zondag 25 oktober 2009 00:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ach, t went![]()
Op het emplacement van Almelo liggen slechts 7 sporen ofzo, en dan is het niet mogelijk om het spoor normaal aan te sluiten? Ik snap het niet.
Ja, dat was ook wel even spannend.quote:Verbaasde me ook dat het goed ging toen Almelo Verdiept in gebruik ging
In zo'n aanbesteding wordt de kwaliteit toch ook wel meegenomen?quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:15 schreef Light het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ze de beveiliging van het tijdelijke spoor europees moesten aanbesteden, en de winnende partij was niet degene die normaal dat soort dingen doet. De winnende partij dacht dat testen vooraf niet nodig was. Prorail controleert de beveiliging wel voordat een blok in gebruik genomen wordt. En als het dan niet werkt, is er een probleem.
[..]
Nee, de goedkoopste optie maakt meer kans.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:33 schreef Peter het volgende:
[..]
In zo'n aanbesteding wordt de kwaliteit toch ook wel meegenomen?
Ah niet weer, wat is dat toch in deze periode...quote:Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Schiphol Zondag 25 Oktober 08:06
Oorzaak Tussen Weesp en Almere Muziekwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reisadvies
Wel langer ook. Er is geloof ik nog maar één weekend in het jaar dat het hele net te berijden is, en dat is rond kerst.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
quote:Lege stoelen in HSL
24 oktober, 2009 - 14:13
Internationaal | Openbaar vervoer
Gewone treinen tussen Amsterdam en Rotterdam zijn tijdens de spits stampvol, maar de nieuwe Fyra hogesnelheidslijn heeft slechts een stuk of 115 reizigers, terwijl er meer dan 500 zitplaatsen zijn, aldus NRC Handelsblad. Reizigers worden afgeschrikt door de toeslag van 7,40 euro per enkele reis, tenzij de baas betaalt.
De trein doet er 43 minuten over om Rotterdam te bereiken, waar gewone treinen minstens 59 minuten over doen. De Fyra gebruikt het hogesnelheidsspoor, maar de locomotief is nog een gewone die niet harder gaat dan 160 km per uur.
Een conducteur zei tegen NRC Handelsblad (abonnement) dat er niet aan valt te ontkomen om de prijs te verlagen, maar een woordvoerder van de NS zei dat dit niet aan de orde is. “We worden hier niet zenuwachtig van.” De NS verwacht dat meer mensen de trein zullen gaan gebruiken als ze in de toekomst frequenter gaan rijden.
Ondertussen verheugt de Man in Seat Sixty-One - beheerder van een uitstekende website over internationale treinreizen - zich op 13 december, wanneer de Thalys op hogesnelheidsspoor gaat rijden. “Londen-Amsterdam duurt dan nog maar 4 uur en 16 minuten, van centrum tot centrum met een comfortabele check-in van 30 minuten en één eenvoudige overstap in Brussel… En er is nog een voordeel: 90-95% van de Eurostars en andere hogesnelheidstreinen komen op tijd aan, terwijl sommige korteafstandsvluchten met moeite 65-70% halen.”
Klopt, via Utrecht is inderdaad de standaard route en ook het fijnste. Maar via Deventer duurt even lang en is dus normaal het alternatief bij werkzaamheden. Als beide niet bereisbaar zijn krijg je erg creatieve routes die goed zijn voor de kilometers. Nja, ik heb de hindernisbaan weer overleefd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:20 schreef Light het volgende:
[..]
De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
oke...quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:52 schreef dennistd het volgende:
de 13e gaat de nieuwe dienstregeling in, en ns hispeed zal zie er nog wel niet in hebben staan
misschien kan het wel via thalys zelf
De betreffende woordvoerder:quote:Een conducteur zei tegen NRC Handelsblad (abonnement) dat er niet aan valt te ontkomen om de prijs te verlagen, maar een woordvoerder van de NS zei dat dit niet aan de orde is. “We worden hier niet zenuwachtig van.” De NS verwacht dat meer mensen de trein zullen gaan gebruiken als ze in de toekomst frequenter gaan rijden.
Ja. Dan gaat toch het toch via de route van de Sneltrein Breda - Amsterdam?quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
En dat is, samen met het afschaffen van de Beneluxtrein, mensen gewoon dwingen om van hun veel te dure kutservice gebruik te makenquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
Helaas is het toch zo. Elk kwartier komt er een trein Amsterdam - Haarlem - Rotterdam - Dordrecht, 2 keer per uur gaat die door naar Vlissingen (Roosendaal - Vlissingen als stoptrein) en 1 keer (spits 2 keer) door als stoptrein naar Breda.quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Dan gaat toch het toch via de route van de Sneltrein Breda - Amsterdam?
Wat zijn de stopplaatsen dan? Want het lijkt mij onlogisch dat ze de stopplaatsen van de Sneltrein gebruiken?
En de sneltrein komt toch te vervallen?
Skitrein? Zwitserse spoorwegen? Lijkt mij sterk.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:36 schreef pagadder het volgende:
Iemand die soms weet waarom de Beneluxtrein de laatste tijd soms bestaat uit andere wagons? Ik zat eens in een wagon die vroeger diende als skitrein en ik zou zweren dat ik vrijdag in Brussel Noord een Beneluxtrein bestaande uit wagons van de Zwitserse/Oostenrijkse spoorwegen zag passeren.
Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.quote:Op zondag 25 oktober 2009 14:51 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Skitrein? Zwitserse spoorwegen? Lijkt mij sterk.
Heb je niet deze trein gezien? Deze i10 rijtuigen van de NMBS doen tijdelijk dienst in de Beneluxtrein, doordat er een aantal Prio rijtuigen (de bekende zuurstok rijtuigen) naar de Fyra zijn gegaan.
Weet je zeker dat het wel de Benelux trein was? En niet een nachttrein?quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:07 schreef pagadder het volgende:
[..]
Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.
SBB (CFF FFS) zijn de Zwitserse spoorwegen, misschien heb je een skitrein gezien. Treski bijvoorbeeld?quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:07 schreef pagadder het volgende:
[..]
Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.
In ieder geval heeft Haarlem vier keer per uur een verbinding met Rotterdam, maar dit is inderdaad een klapsigaar uit eigen doos.quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:07 schreef James1988 het volgende:
115 reizigers in de spits is iets meer dan waar ik vanuit was gegaan in mijn berekeningen... evenzogoed is het nog steeds bedroevend weinigHet gedrag van die woordvoerder en NS Hispeed is niet echt begrijpbaar... mensen komen echt niet zomaar terug.
Door geintjes als de IC Asd - Rsd via Haarlem te laten lopen, pest je reizigers alleen maar de auto in volgens mij: een langere reis hebben ze dan toch, maar als de auto dan goedkoper is, is het duidelijk wie er gaat winnen. En dat is níet de Fyra.
Waarschijnlijk wel. Vanaf Den Haag CS zou je denk ik wel via Schiphol kunnen. Moet je vanaf de luchthaven even de stopper naar CS pakken of via Duivendrecht reizen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:12 schreef Peter het volgende:
En vanuit Den Haag naar Amsterdam? Moet ik dan ook over haarlem ipv over schiphol?
quote:De doorgaande verbinding tussen Schiphol, Den Haag HS en Rotterdam via de Oude Lijn vervalt. Voortaan rijdt er vier keer per uur een Intercity tussen Amsterdam, Haarlem, Den Haag HS en Rotterdam, en vier keer per uur een Intercity tussen Schiphol en Den Haag Centraal:
'k Ben benieuwd in hoeverre ze de overstaptijden nog gaan aanpassen, want zoals het er nu uit ziet, zijn reizigers vanuit Vlissingen naar Schiphol straks 20 minuten langer onderwegquote:Op zondag 25 oktober 2009 16:23 schreef greavy het volgende:
Klik hier voor een overzicht van specifieke veranderingen in Dienstregeling 2010 op Wikipedia
Kijk voor de verandering door de HSL bij de Oude Lijn
Als ik dat verhaal mag geloven, rijden er inderdaad geen Intercity treinen tussen Den Haag en Amsterdam CS via Schiphol.
Tevens ook niet uit de richtingen van Vlissingen richting Amsterdam via Schiphol.
Echter zie ik dan wel staan dat er een IC vanaf Den Haag CS tot Schiphol rijd.
Een quote van Wikipedia:
[..]
Nog steeds: de IC Den Haag-Amsterdam en de IC Hoofddorp-Amsterdam(-Lelystad).quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:07 schreef Duvel het volgende:
Er rijden straks dus geen intercity's meer tussen Amsterdam Centraal en Schiphol?
Je was mij voor. De IC Hoofddorp-Amsterdam-Lelystad wordt echter geknipt in Amsterdam. Er komen dan een stoptrein Den Haag Centraal - Amsterdam en een intercity Amsterdam - Lelystad. Ik denk echter wel dat deze op elkaar aansluiten in Amsterdam.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nog steeds: de IC Den Haag-Amsterdam en de IC Hoofddorp-Amsterdam(-Lelystad).
Wat heet aansluiten?quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:34 schreef KapiteinT het volgende:
De intercity Den Haag Centraal - Amsterdam blijft gewoon hoor, deze gaat wel een extra stop maken op Hoofddorp en stopt dus vanaf Hoofddorp op alle stations. Ook gaat de Noord-Oost vanuit Den Haag via Schiphol rijden. Als het goed is sluiten beide treinen aan in Leiden op de intercity's naar Rotterdam en verder.
De IC Amsterdam-Lelystad wordt waarschijnlijk aan de sneltrein Den Haag-Amsterdam geplakt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je was mij voor. De IC Hoofddorp-Amsterdam-Lelystad wordt echter geknipt in Amsterdam. Er komen dan een stoptrein Den Haag Centraal - Amsterdam en een intercity Amsterdam - Lelystad.
Qua materiaal wel zo logisch. Allebei gewoon VIRM.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
De IC Amsterdam-Lelystad wordt waarschijnlijk aan de sneltrein Den Haag-Amsterdam geplakt.
Wat is dat nou voor onzin dan? Wanneer gaat FOK!rail daar rijden?quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Vanaf Den Haag CS zou je denk ik wel via Schiphol kunnen. Moet je vanaf de luchthaven even de stopper naar CS pakken of via Duivendrecht reizen.
Is het ook zo dat beide treinen omlooptechnisch in elkaar overgaan? Dat kan ook in inzetkosten schelen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je was mij voor. De IC Hoofddorp-Amsterdam-Lelystad wordt echter geknipt in Amsterdam. Er komen dan een stoptrein Den Haag Centraal - Amsterdam en een intercity Amsterdam - Lelystad. Ik denk echter wel dat deze op elkaar aansluiten in Amsterdam.
Volgens ReisT gaat de IC Den Haag - Amsterdam over op de IC Amsterdam Lelystad, en ik lees net op Wikipedia dat de stoptrein Den Haag - Amsterdam over gaat op de stoptrein Amsterdam - Almere Oostvaarders.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is het ook zo dat beide treinen omlooptechnisch in elkaar overgaan? Dat kan ook in inzetkosten schelen.
Ik begrijp deze logica even niet.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Vanaf Den Haag CS zou je denk ik wel via Schiphol kunnen. Moet je vanaf de luchthaven even de stopper naar CS pakken of via Duivendrecht reizen.
Het is gewoon niet zo, want er is een IC Den Haag - Amsterdam via Schiphol. Niks overstappen dus.quote:
Ik wist niet dat er dan nog een doorgaande trein van Den Haag via Schiphol naar Amsterdam CS zou zijn. Ik dacht dat alle treinen van het CS naar Schiphol door zouden rijden naar Groningen/Enschedequote:
Straks dus een stoptrein tussen schiphol en A'dam centraal toch?quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:50 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Het is gewoon niet zo, want er is een IC Den Haag - Amsterdam via Schiphol. Niks overstappen dus.
Ja, uiteindelijk zullen tussen Amsterdam en Schiphol de volgende treinen rijden:quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Straks dus een stoptrein tussen schiphol en A'dam centraal toch?
Amsterdam - Den Haag HS duurt nu met de intercity 46 minuten en met de sneltrein 51 minuten. De toekomstige intercity zal ongeveer even snel zijn als de huidige sneltrein, dus zal het 5 minuten langer duren.quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:16 schreef Peter het volgende:
Dus Den Haag C/HS- Amsterdam C wordt sowieso langer qua tijd?
Leve de vooruitgang..
De treinen van Den Haag naar Groningen/Enschede/Berlijn komen juist naast de bestaande treinen, zodat er 4x/uur een trein van Den Haag CS naar Schiphol gaat. En dat is nog maar het begin, want later moet er nog Den Haag-Schiphol-Duivendrecht-Lelystad bijkomen voor 'elke-tien-minuten-een-trein'.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er dan nog een doorgaande trein van Den Haag via Schiphol naar Amsterdam CS zou zijn. Ik dacht dat alle treinen van het CS naar Schiphol door zouden rijden naar Groningen/Enschede
De pimpel wordt toch al december dit jaar doorgetrokken naar Den Haag?quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:17 schreef knars het volgende:
Ach, als Den Haag verstoken blijft van een IC verbinding met Schiphol omdat het HSL tracé echt gebruikt gaat worden, is de weg vrij voor het verlengen van de Pimpel naar Den Haag CSDenk dat ik dan iets vaker na gedane arbeid via Schiphol en Den Haag naar huis ga
ik heb nagevraagd bij loket NS:quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:02 schreef dennistd het volgende:
je kunt ook via bahn.de bestellen dacht ik, maar op buitenland-gebied weet ik niet zo heel veel, maar er zal zich vast nog wel een ander melden vandaag in het topic
Het is een tongquote:Op zondag 25 oktober 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet niet welke propagandaflikker ze bij Veolia in dienst hebben, maar het tamelijk zouteloze veolioslogo kon er een druppel van krijgen.
[ afbeelding ]
"Laat je hier aflebberen door Veolia"quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
de stopper zwolle-enschede kan vertraging op hebben gelopen, en gezien de 5 minuten kering in enschede haalt ie er maar weinig vanaf. En als de IC in enschede gewoon achter de stopper gezet wordt krijgt die dus ook +10quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Waarom zijn er dikke vertragingen hier in het oosten? (Deventer-Enschede)
Vanmorgen had de stopper Zwolle - Enschede al 15 min vertraging, en terugweg had dezelfde stopper maar dan naar Zwolle ook 10 minuten vertraging. Hetzelfde gold voor de IC's.
Ergens iets gebeurd ofzo?
Kan me er zo niks van herinneren. Die stopper wordt trouwens door de provincie Friesland betaald, dat is de reden waarom ie niet tot Meppel of Zwolle rijdt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:16 schreef brandsrus het volgende:
Was er in de Dienstregeling 2010 niet de bedoeling dat de spitsslag Leeuwarden - Wolvega doorgetrokken zou worden naar Zwolle waardoor dezelfde situatie ontstaat als Groningen - Zwolle?
Dat is helemaal in Limburg, mij te ver.quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:45 schreef Duvel het volgende:
Mensen uit het zuiden gaan maar lekker naar de ZLSM ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |