abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:36:57 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73978036
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja okee Maar ik wil gewoon met first-hand experience die kutkaart kunnen affakkelen. Mijn onderbuikgevoelens over dat stuk verdriet zijn wel bekend inmiddels
Ik heb hierzo een persoonlijke OV-Chipkaart, welke ik in de Metro van Rotterdam gebruik..
En wanneer ik er kom, wil het inchecken wel, maar het uitchecken geeft ie steeds weer dat het misluke
Heb al een klacht bij de RET ingediend, want het is gewoon een klote kaart. Geef mij de strippenkaart maar weer terug, waarmee je tenminste nogal eens kon spijbelen met strippen
Alhoewel een poortje doorlopen bij de RET ook erg makkelijk is, met een klein stootje zijn ze open
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:47:17 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73978388
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:36 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik heb hierzo een persoonlijke OV-Chipkaart, welke ik in de Metro van Rotterdam gebruik..
[zeur] zanik [/zeur]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:27:55 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73979694
Ik denk dat het gebruik van woorden, welke door sommigen gebezigd worden, wijst op een overschot aan chromosomen, welke uiteindelijk dit verschijnsel veroorzaken. Uiteindelijk beïnvloedt dit ook de mening over deze mensen, welke misschien best een interessant verhaal te melden hebben, maar welke zo irritant schrijven, dat je er toch over struikelt. Maar misschien ben ik wel de knorrepot, welke zich maar niet zo moet aanstellen. Dat kan natuurlijk ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:32:13 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73979850
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar misschien ben ik wel de knorrepot, welke zich maar niet zo moet aanstellen.
Me too.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:34:46 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73979941
Ik verdomme pas 31, ik wil niet weten wat voor een zeikerd ik ben als ik met pensioen mag (op m'n 70e waarschijnlijk).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:42:56 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73980195
En hier dan een plaatje, welke illustratief is voor het ontsporen van het topic, en welke ons meteen weer terug ontopic zal brengen. Welke toch gehoopt mag worden in ieder geval

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73982088
Doet me denken aan deze legendarische foto die ik al zo'n 15 jaar op m'n kamer heb hangen

pi_73982130
Kan er niet gewoon iemand even een plaatje posten van een mooie Velaro ofzo?
pi_73982188
ik dacht meer hieraan
So we just called him Fred too
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:02:14 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73982999
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
Kan er niet gewoon iemand even een plaatje posten van een mooie Velaro ofzo?
TGV-Atlantique ook goed?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:18:33 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73983609
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

TGV-Atlantique ook goed?

[ afbeelding ]
Welkom in Zwitserland. Parkeert u vooral uw TGV in onze vrachtwagen.

Dat was 'm, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:18:37 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73983613
Ik dacht meer hieraan..



Of zoiets:


Om weer ontopic door te kunnen:


[ Bericht 20% gewijzigd door greavy op 23-10-2009 14:23:46 ]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:44:55 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73984551
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:39 schreef Stefanovic83 het volgende:
Kan er niet gewoon iemand even een plaatje posten van een mooie Velaro ofzo?


Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:00:15 #165
136283 knars
Teethgrinder
pi_73985134
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 23:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Duitsche tokkies inclusief leren jekkies, matjes in de nek en vlasachtige snorretjes?
Huh, Dynamo Open Air gaat toch al jarenlang niet meer door

vanochtend samen met junior naar Ernst, Bobbie en de Rest gekeken die op een lorry achter een VSM trein aan gingen. Briljant
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:25:16 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73988484
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
Waarom moest HSA nou zonodig die V250, dit ziet er veel beter uit!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73991672
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
380? Mag dat wel? Als ik het goed heb is er weer zo'n kut EU-regel die het treinen verbied om in dienst harder dan 360 te rijden.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:34:44 #168
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_73992508
Nou ja 't kan geen kwaad om nog wat over te houden boven de dienstregelingssnelheid. Een trein die theoretisch 360 kan maar dat alleen met de grootste moeite haalt is niet handig.

Het is dan ook vrij normaal dat een HST sneller kán rijden dan in normale dienst gebruikelijk (de V250 heeft een werkelijke topsnelheid van rond de 280, om maar een voorbeeld te noemen).
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:59:38 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73993122
Godverdekanker. Heeft onze nationale schandvlek deze herfstvakantie een zootje taakstraffers op de treindienstleiding in Utrecht neergezet of wat? ALLES vanuit het zuiden loopt in de middagspits standaard tegen een kwartiertje wisselstraat op, en de spoorbezetting is ook finaal op de schop. Het zal wel een experimentje in de sfeer van de maatschappelijke betrokkenheid zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:13:41 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73993578
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:58 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

380? Mag dat wel? Als ik het goed heb is er weer zo'n kut EU-regel die het treinen verbied om in dienst harder dan 360 te rijden.
Bombardier richt zich niet alleen op de EU, China heeft minder achterlijke regels

Hoe dan ook, hij's wel mooi, en heeft een eigen website: www.zefiro.bombardier.com
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:20:13 #171
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73993781
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mag deze ook? Dit is de Zefiro, Bombardier's concurrent voor de Velaro welke die tot 380 km/h zou moeten kunnen halen. Maar hij is er ook in 250 en 300-uitvoeringen.
Wanneer komt Bombardier met HSL-rijtuigen? (Geen HSL-stellen, groot verschil.)
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:22:37 #172
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73993854
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdekanker. Heeft onze nationale schandvlek deze herfstvakantie een zootje taakstraffers op de treindienstleiding in Utrecht neergezet of wat? ALLES vanuit het zuiden loopt in de middagspits standaard tegen een kwartiertje wisselstraat op, en de spoorbezetting is ook finaal op de schop. Het zal wel een experimentje in de sfeer van de maatschappelijke betrokkenheid zijn.
Ook in Zuid-Holland is de NS leuk bezig. De sneltrein uit Breda en Dordrecht kwam via het middenspoor spoor 6 van HS binnen. Weliswaar zonder vertraging, maar daarvoor zag ik een losse TRAXX Delft passeren.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:49:05 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73994649
ik bedoelde trouwens onze vingerververs-in-opleiding, niet de NS.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:49:55 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73994673
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ik bedoelde trouwens onze vingerververs-in-opleiding, niet de NS.
Blijft lastig al die namen onthouden.

Ik heb niets verdachts gedronken vandaag.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:55:02 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73994842
Het is je vergeven Je was waarschijnlijk op het verkeerde been gezet door mijn woordkeus, welke ( ) als afkorting NS heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73997466
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

Wanneer gaan we nationwide over eigenlijk? @ Fahrplanwechsel half december?
Volgens dit recente artikel kan de OV-chipkaart bij Syntus vanaf 1 februari 2010 gebruikt worden. Hoe het bij de andere regionale vervoerders zit, is me nog niet bekend. Overigens kan ook nog niet iedereen hun OV-chipkaart gebruiken voor reizen met NS; sinds 1 oktober kunnen anonieme kaarten worden gebruikt, vanaf 1 december ook Voordeelurenkaarten en vanaf maart 2010 kan ik ook met mijn OV-studentenkaart in- en uitchecken.
pi_73998919
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bombardier richt zich niet alleen op de EU, China heeft minder achterlijke regels

Hoe dan ook, hij's wel mooi, en heeft een eigen website: www.zefiro.bombardier.com
Jammer dat er geen prijs bij staat.. moet nog iets bedenken voor kerstmis..
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:47:51 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73999074
Beetje laat misschien, maar ik word net getipt over dit:

http://www2.solingen.de/C12572F80037DB19/html/3AD281B19E84A4EBC1257654003BA3CD?opendocument&nid1=55525_12624

Ik ga zondag

Doe er uw voordeel mee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:15:13 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74000217
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Jammer dat er geen prijs bij staat.. moet nog iets bedenken voor kerstmis..
Ja, zo een wil ik ook wel onder mijn kerstboom vinden ja. Alleen past 10 bakken Zefiro zo lastig onder één lullig dennenboompje...
pi_74000503
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:08 schreef Tochjo het volgende:vanaf maart 2010 kan ik ook met mijn OV-studentenkaart in- en uitchecken.
Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO ) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
  Redactie Sport vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:29:19 #181
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74000787
Mja, dan moeten ze er dus maar vanuit gaan dat je er recht op hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74000941
Herfst


Het trek-duw materieel ICRm is een van het laatste overgebleven "getrokken mat" op het Nederlandse Reizigersspoor. NSR 1756 is met 7 bakken ICRm als IC 3651 (Zutphen-Roosendaal) zojuist uit een prachtig herfstbos gereden en passeert hier in het laatste zonlicht te Tilburg Reeshof, alvorens de zon achter de flats in aanbouw zakt.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:37:15 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74001109
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Wimpeh het volgende:

[..]

Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO ) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
Prutsers.

Eens kijken hoeveel studenten klagen dat hun kaart geblokkeerd is buiten hun schuld om.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:38:04 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74001148
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, zo een wil ik ook wel onder mijn kerstboom vinden ja. Alleen past 10 bakken Zefiro zo lastig onder één lullig dennenboompje...
Overloper.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:45:18 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74001396
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Overloper.
Niks mis met Railjets hoor... Zefiro vind ik gewoon ook erg mooi. Het liefst zou ik het allemaal hebben... Zefiro, Railjet, Velaro, én Venturio
pi_74001737
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:21 schreef Wimpeh het volgende:

[..]

Vreemd gezien het schrijven van de IBG (het toekomstige DUO ) waarin ze aangeven dat je geen OV meer krijgt en vanaf 1 januari het maar moet redden met de OV chip.
Het positieve eraan is dat je eindelijk verlost bent van dat grote onding wat niet in je portemonee past. Ook geen blik meer van de conducteur dat het ding zo toegetakelt is dat je er zo een andere pasfoto kan inschuiven. Zowiezo bestaat er volgens mij een levende handel in nagemaakte ov-kaarten, als je kijkt hoe slecht dat papier beveiligd is.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:01:57 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74001998
er is niets positief aan de OVchipkaart carboni. Niets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:02:09 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74002002
Net op Tweakers even een berekening gemaakt n.a.v. iemand die schreef dat in de spits 70 tot 80 man per richting per Fyra-trein reist:
quote:
Een gemiddelde van 75 man per rit in de spits noem ik geen succes...

Ervanuitgaande dat iedereen steeds losse kaartjes koopt (enkele rit is ¤ 20,70), levert dat in het meest gunstige geval ¤ 1552,50 per trein per richting op. Tijdens de spits zou men dus ¤ 3105,- aan inkomsten van Fyra hebben.

Zeg dat er 4 spitsuren zijn (7.00, 7.45, 8.00, 8.45) en (16.45, 17.00, 17.45, 18.00) dan verdient men in de spits dus zo'n ¤ 12.420,-. Daarbuiten rijden er nog eens 14 treinen per richting per werkdag. Die zullen een heel stuk minder bezet zijn, of niet rijden.

Zeg een gemiddelde bezetting van 10 reizigers per niet-spitstrein, ieder met een kaartje enkele reis vol tarief. Daaruit haalt men dan ¤ 5.382,- per dag. De dagelijkse inkomsten zouden dan in het meest gunstige geval zijn:

Inkomsten spits: ¤ 12.420,-
Inkomsten niet-spits: ¤ 5.382,-
Totaal inkomsten ideale omstandigheden: per dag ¤ 17.802,-
Realistischere inkomsten per dag: ¤ 8.000,-


Dit zijn de meest ideale omstandigheden, in werkelijkheid zal dit anders liggen: veel mensen met abonnementen of trajectkaarten, mensen met toeslagmaandkaarten, of mensen die niet eens een toeslagkaart hebben en niet gecontroleerd worden.

Ik denk dat als NS Hispeed per dag ¤ 8.000,- aan inkomsten heeft, het veel is. Dat zijn dan alleen inkomsten, en geen uitgaven aan personeel (machinisten, railcatering, schoonmakers, trainmanagers) en materieel (één zo'n Traxx-loc zou ¤ 30.000,- per maand kosten heb ik mij laten vertellen).

¤ 8.000 aan inkomsten per dag, betekent ¤ 40.000 inkomsten per week, is grofweg ¤ 176.000,- aan inkomsten per maand. Hiervan gaat ¤ 30.000,- af per Traxx. Men heeft 4 locs gereserveerd voor Fyra, wat inhoudt dat men ¤ 120.000,- per maand aan locs betaalt

Inkomsten per maand: ¤ 176.000,-
Kosten locs: ¤ 120.000,-
Restant per maand: ¤ 56.000,-

Men heeft dus per maand nog ¤ 56.000,- over om het spoor en de stops te betalen (ProRail), om personeel te betalen, om onderhoud van de rijtuigen (6 rijtuigen per trein * 4 treinen = 24 rijtuigen) van te betalen, ga zo maar door. De kans dat Fyra op dit moment winstgevend is, is afgaande op de cijfers, erg klein te noemen.


[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 23-10-2009 23:33:37 ]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:10:24 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74002251
het hangt wel een beetj van nat-vingerwerk aan elkaar natuurlijk, al heb ik ook geen reden om het veel rooskleuriger in te zien. Hoe dit ivoren-toren-masturbatieproject ooit commercieel winstgevend moet worden is ook mij een raadsel. Maar waarschijnlijk komen ze er gewoon mee weg omdat de OVchipkaart nog veel harder faalt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74002586
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
er is niets positief aan de OVchipkaart carboni. Niets.
zie het dan als dat lelijke gelamineerde vodje in plastic creditcard formaat.
pi_74002697
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Herfst
Het trek-duw materieel ICRm is een van het laatste overgebleven "getrokken mat" op het Nederlandse Reizigersspoor.
HSL, benelux, DDM/DD-AR zijn ook getrokken
So we just called him Fred too
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:24:33 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74002732
Het is heel erg nattevingerwerk, maar ik denk wel dat ik redelijk in de buurt zit. Al zie ik net dat ik per dag zelfs een trein teveel reken. Er rijden er 17 per richting, niet 18. Evenzogoed hou ik mijn gemiddelde van ¤ 8.000 per dag aan

Als mijn berekeningen enigszins kloppen, heeft NS Hispeed ¤ 56.000 beschikbaar om 3 of 4 man personeel per trein te betalen, dus 6 tot 8 man per uur. Men rijdt 17 ritten per richting per dag, 5 dagen per week, wat neerkomt op 170 ritten per week. Tijdens die 170 ritten wordt er 510 tot 680 uur door personeel gewerkt, wat neerkomt op 2244 tot 2992 manuren per maand aan rijdend personeel.

Het gemiddelde hiervan is ongeveer 2600 manuur per maand aan rijdend personeel. Als ik die ¤ 56.000,- deel door het aantal manuren kom ik uit op ¤ 21,50 per uur. Dit moet dan nog gedeeld worden door het aantal personeelsleden: een gemiddeld uurloon van ¤ 6,15 zou daaruit volgen.

Ik denk dat een machinist wel meer dan ¤ 6,15 per uur betaald krijgt, dus aan de personeelskosten alleen al maken ze verlies. Daar zit dan nog geen meter spoorgebruik bijgerekend...
pi_74002767
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:02 schreef James1988 het volgende:
Net op Tweakers even een berekening gemaakt n.a.v. iemand die schreef dat in de spits 70 tot 80 man per richting per Fyra-trein reist:
[..]


Ik bewonder de moeite die je erin steekt, maar ook zonder cijfertjes had ik je wel kunnen vertellen dat het laten rijden van praktisch lege treinen niet winstgevend is
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:27:16 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74002815
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:24 schreef James1988 het volgende:

Ik denk dat een machinist wel meer dan ¤ 6,15 per uur betaald krijgt, dus aan de personeelskosten alleen al maken ze verlies. Daar zit dan nog geen meter spoorgebruik bijgerekend...
Belasting, premies volksverzekeringen....

Naja het brengt op wat het kost: Sloten belastinggeld erheen dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:27:48 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74002828
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik bewonder de moeite die je erin steekt, maar ook zonder cijfertjes had ik je wel kunnen vertellen dat het laten rijden van praktisch lege treinen niet winstgevend is
Toch kies ik dan voor een enigszins onderbouwd verhaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:50:35 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74003646
En dan te bedenken dat dit nog niet alles is he... ik heb onderhoudskosten niet meegerekend, de kosten voor het gebruik van het spoor, de bovenleiding, de kosten van de schoonmakers, onderhoud van rijtuigen. Het is echt maar een schot in de lucht maar ik vrees wel dat ik in de buurt zit.

Maar zo ziet men in de tweede kamer ook eens in hoe de 'vrije markt' werkt, want dat wilde men daar zo graag: alles privatiseren en laten concurreren. Jammer dat echte concurrentie op de HSL niet kan vanwege de concessie.
pi_74003846
En dan vergeet je nog de leasekosten voor de TRAXX-en.

De HSL tussen Rotterdam en Amsterdam is niet commercieel uit te buiten. Dat wist men bij de aanleg al. De snellere verbinding tussen Rotterdam en Amsterdam is een mooie bijkomstigheid, maar geen commercieel doel op zich.
So we just called him Fred too
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:57:27 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74003888
Nee, die heb ik wel. ¤ 30.000,- per maand per loc meen ik.
pi_74004029
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:57 schreef James1988 het volgende:
Nee, die heb ik wel. ¤ 30.000,- per maand per loc meen ik.
idd, over heen gelezen
So we just called him Fred too
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:09:52 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74004293
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 23:56 schreef Cothen het volgende:
En dan vergeet je nog de leasekosten voor de TRAXX-en.

De HSL tussen Rotterdam en Amsterdam is niet commercieel uit te buiten. Dat wist men bij de aanleg al. De snellere verbinding tussen Rotterdam en Amsterdam is een mooie bijkomstigheid, maar geen commercieel doel op zich.
Nog niet.
pi_74004711
en het is nog maar de vraag of tegen dit soort praktisch dubbele tarieven het reizigersvolume Amsterdam - Parijs ooit het reizigersvolume Sauwerd - Venray zal overstijgen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 00:29:30 #202
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74004978
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
en het is nog maar de vraag of tegen dit soort praktisch dubbele tarieven het reizigersvolume Amsterdam - Parijs ooit het reizigersvolume Sauwerd - Venray zal overstijgen.
Doet me denken aan Linx, een luxe HSL-verbinding tussen Stockholm en Oslo die de strijd tegen auto en vliegtuig glansrijk verloor.
pi_74007025
Ik heb net het volgende meegemaakt. Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss. Door het gebrek van een nachttrein is dit ook de allerlaatste trein. Om half 1 waren we op het station en constateerde we dat deze trein niet op de vertrekborden stond. We attendeerde hierop een conducteur en een bijbehorende man die ook keken op hun railpocket. Hierop was ook een trein van 00:41 te zien.

Ik had omstreeks 20:15 nog op mijn mobiel gekeken op de mobiele NS.nl om zeker van te zijn dat deze trein ging. Hierdoor waren we verplicht een taxi te pakken met een kostenplaatje van totaal 91 euro. Ik voel me gedupeerd door de NS omdat ze mij verkeerde informatie hebben verstrekt betreffende de vertrektijd van de laatste trein. We zijn met de betreffende conducteur naar de taxiplaats geleid en hebben daar ook de taxibus gepakt.

Nu heb ik een bonnetje van de taxi bewaard en ben ik benieuwd naar het telefoonnummer/adres/e-mail adres waar ik mijn bedrag terug kan declareren. Het merendeel van ons had een OV-kaart, maar we voelen ons toch gedupeerd. Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.

Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
pi_74007127
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik heb net het volgende meegemaakt. Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss. Door het gebrek van een nachttrein is dit ook de allerlaatste trein. Om half 1 waren we op het station en constateerde we dat deze trein niet op de vertrekborden stond. We attendeerde hierop een conducteur en een bijbehorende man die ook keken op hun railpocket. Hierop was ook een trein van 00:41 te zien.

Ik had omstreeks 20:15 nog op mijn mobiel gekeken op de mobiele NS.nl om zeker van te zijn dat deze trein ging. Hierdoor waren we verplicht een taxi te pakken met een kostenplaatje van totaal 91 euro. Ik voel me gedupeerd door de NS omdat ze mij verkeerde informatie hebben verstrekt betreffende de vertrektijd van de laatste trein. We zijn met de betreffende conducteur naar de taxiplaats geleid en hebben daar ook de taxibus gepakt.

Nu heb ik een bonnetje van de taxi bewaard en ben ik benieuwd naar het telefoonnummer/adres/e-mail adres waar ik mijn bedrag terug kan declareren. Het merendeel van ons had een OV-kaart, maar we voelen ons toch gedupeerd. Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.

Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Klantenservice/klachtencommissie ofzo misschien?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 08:43:43 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74008282
Die trein van 0.41 op vrijdag, die rijdt natuurlijk op VRIJDAG. Het is nu zaterdag.

Helaas, 91 euro weg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:41:13 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74008730
quote:
Tiel-Arnhem
Zaterdag 24 Oktober 09:29Oorzaak Tussen Kesteren en Tiel rijden geen treinen door geplande werkzaamheden.
Er rijden snelbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies

Delfzijl-Groningen
Zaterdag 24 Oktober 08:58Oorzaak Tussen Groningen en Delfzijl rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Joepie, alweer een seinstoring..
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:43:38 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74008760
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik heb net het volgende meegemaakt. Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss. Door het gebrek van een nachttrein is dit ook de allerlaatste trein. Om half 1 waren we op het station en constateerde we dat deze trein niet op de vertrekborden stond. We attendeerde hierop een conducteur en een bijbehorende man die ook keken op hun railpocket. Hierop was ook een trein van 00:41 te zien.

Ik had omstreeks 20:15 nog op mijn mobiel gekeken op de mobiele NS.nl om zeker van te zijn dat deze trein ging. Hierdoor waren we verplicht een taxi te pakken met een kostenplaatje van totaal 91 euro. Ik voel me gedupeerd door de NS omdat ze mij verkeerde informatie hebben verstrekt betreffende de vertrektijd van de laatste trein. We zijn met de betreffende conducteur naar de taxiplaats geleid en hebben daar ook de taxibus gepakt.

Nu heb ik een bonnetje van de taxi bewaard en ben ik benieuwd naar het telefoonnummer/adres/e-mail adres waar ik mijn bedrag terug kan declareren. Het merendeel van ons had een OV-kaart, maar we voelen ons toch gedupeerd. Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.

Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Volgens de dienstregeling is dit de eerste trein van de dag op vrijdag ochtend om 0.41 uur.
Dus je moet niet doortellen, het is niet in de nacht van vrijdag op zaterdag, maar in de nacht van donderdag op vrijdag.
Je zal hoogstwaarschijnlijk je geld kwijt zijn, want de NS reisplanner kent deze trein niet in de nacht van vrijdag op zaterdag.


Even verder gekeken, en zie dat er wel een stoptrein van Nijmegen naar Oss rijd.
Deze vertrekt echter 24 oktober om 00.24 en niet om 00.41.
Deze trein had je dus moeten hebben, alleen was deze trein al weg toen je aan kwam om half 1
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 09:57:21 #208
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_74008938
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 08:43 schreef Duvel het volgende:
Die trein van 0.41 op vrijdag, die rijdt natuurlijk op VRIJDAG.
Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")
Niet zo gek dat dat verwarring geeft.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:31:51 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74009424
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 09:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")
Niet zo gek dat dat verwarring geeft.
Da's de enige smoes die 't misschien nog kan redden, maar de reisplanner is natuurlijk geen vertrekstaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_74011023
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 09:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Volgens de reisplanner dan he, volgens de vertrekstaat is dezelfde trein die van 0.41 op donderdag ("Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.")
Niet zo gek dat dat verwarring geeft.
Ja maar goed, dan zou die trein bij donderdag staan. Dan zie je hem dus niet als je voor vrijdagavond vervoer zoekt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74011900
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wie o wie kan ons helpen bij deze klacht, ik vind het zeer onterecht dat we voor deze fout van de NS moeten opdraaien.
Ik denk niemand, zowel de vertrekstaat als de planner geven duidelijk aan dat de laatste trein richting Oss in het weekend om 00:24 gaat.
So we just called him Fred too
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:57:03 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74012313
quote:
Trein rijdt weg met kinderen, moeder blijft radeloos achter
Krabbendijke - Een moeder had deze week op station Krabbendijke problemen bij het instappen met een buggy op de trein. De paniek was groot toen de deuren plotseling dichtgingen en de trein wegreed richting Goes. De twee kinderen van 9 maanden en twee jaar oud zaten in de trein terwijl de radeloze moeder achterbleef op het perron.



Enkele passagiers hebben zich ontfermd over de kinderen, die flink overstuur waren. Agenten kregen een melding dat de hulpvaardige passagiers met de buggy zouden uitstappen op station Kruiningen.

Agenten vingen de kinderen daar op. De ingeseinde vader arriveerde na een aantal minuten. Hij heeft de jongen en het meisje die bij de kinderen waren gebleven, beloond met vijftig euro.
Bron: Telegraaf

pi_74012651
lekker staaltje werk van de HC.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:23:00 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74012887
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
-verkeerd gelezen-
Lees deze voetnoot zorgvuldig door:
quote:
Treinen welke rijden tussen 0 00 uur en 4 00 uur, rijden in de nacht volgend op de genoemde dag.
De laatste trein naar 's-Hertogenbosch vertrekt op vrijdag t/m zondag (zaterdag t/m maandag, red.) om 0:24.
pi_74020894
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 02:04 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Volgens de reisplanner gaat ieder vrijdag om 00:41 een stoptrein richting Nijmegen naar Oss.
Gelul, in de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekt de laatste trein om 00.24u.
quote:
Voor volgende week staat net zo'n 'spooktrein' gepland om 00:41 en ik heb hier ook screenshots ter bewijs van gemaakt.
Laat maar eens zien die screenshots!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 18:34:31 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74020919
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 18:33 schreef Socios het volgende:

[..]

Gelul, in de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekt de laatste trein om 00.24u.
Hoi spuit 11. OK, Kevin heeft zich kennelijk vergist, dat is 'm nu denk ik wel duidelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:18:47 #217
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_74026335
NS/Prorail en werkzaamheden.

Ik moest vandaag van Groningen naar Limburg. Werkzaamheden in Deventer -> Noord-Zuid route via Maaslijn/Arnhem/Zwolle is dus niet te doen.

Via Utrecht dan? Werkzaamheden Utrecht - 's-Hertogenbosch. Keuze 1) reis vanuit Utrecht via Nijmegen, of 2) via Rotterdam. Uiteindelijk dus 5,5 uur onderweg geweest via Rotterdam. Ik heb in elk geval wel waar voor mijn geld gehad met mn 1e klas ticket.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_74026871
Iemand al naar eurospoor geweest? 't was voor mij wel een gevaarlijke plek: ben 40 euro kwijtgeraakt aan tweedehands wagons(2 SNCF, 1 NS, 1 Ovomaltine )
pi_74028085
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:38 schreef IntercityAPT het volgende:
Iemand al naar eurospoor geweest? 't was voor mij wel een gevaarlijke plek: ben 40 euro kwijtgeraakt aan tweedehands wagons(2 SNCF, 1 NS, 1 Ovomaltine )
Yes. Maar 50 euro kwijt aan een decoder van 40 euro en een roco IC'tje van 10 euro
hula
pi_74028553
Ik was van plan om vandaag te gaan.
Maar de hoge ingangprijs en de kleine 4u rijden hebben me tot een ander inzien doen brengen...
pi_74029832
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:18 schreef Eix het volgende:
NS/Prorail en werkzaamheden.

Ik moest vandaag van Groningen naar Limburg. Werkzaamheden in Deventer -> Noord-Zuid route via Maaslijn/Arnhem/Zwolle is dus niet te doen.

Via Utrecht dan? Werkzaamheden Utrecht - 's-Hertogenbosch. Keuze 1) reis vanuit Utrecht via Nijmegen, of 2) via Rotterdam. Uiteindelijk dus 5,5 uur onderweg geweest via Rotterdam. Ik heb in elk geval wel waar voor mijn geld gehad met mn 1e klas ticket.
De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:23:26 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74029938
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:20 schreef Light het volgende:

[..]

De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
Klopt. Maar Utrecht - Den Bosch lag er ook uit ivm werkzaamheden. Dus moest je dan van Utrecht naar Nijmegen om dan naar Roermond te gaan...

Reistijd: 5u 20, 3x overstappen.
pi_74030017
zal blij zijn alsdie wekelijkse hindernisbaan eens afgelopen is. Waarom komt NS niet met weekend-dagkaarten? voor 2/3 van de prijs van een normale dagkaart, aangezien je maar een zeer beperkt deel van het net kunt gebruiken in het weekend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74030093
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt. Maar Utrecht - Den Bosch lag er ook uit ivm werkzaamheden. Dus moest je dan van Utrecht naar Nijmegen om dan naar Roermond te gaan...

Reistijd: 5u 20, 3x overstappen.
Ja, er wordt druk aan het spoor gewerkt. Als het goed is, zijn ze morgen wel klaar bij Deventer en kan alles maandag weer normaal rijden.
pi_74030343
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:29 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, er wordt druk aan het spoor gewerkt. Als het goed is, zijn ze morgen wel klaar bij Deventer en kan alles maandag weer normaal rijden.
De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74031399
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
Nouja, ik zou het wel handig vinden als de stoptrein Enschede - Apeldoorn weer rijdt.

En verder weet ik dat ze er wel een zooitje van kunnen maken bij Prorail... ik kan me nog herinneren dat het tijdelijke spoor bij Almelo niet helemaal goed beveiligd was.... dat duurde weken om het op te lossen.
pi_74031468
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:18 schreef Light het volgende:

[..]

Nouja, ik zou het wel handig vinden als de stoptrein Enschede - Apeldoorn weer rijdt.

En verder weet ik dat ze er wel een zooitje van kunnen maken bij Prorail... ik kan me nog herinneren dat het tijdelijke spoor bij Almelo niet helemaal goed beveiligd was.... dat duurde weken om het op te lossen.
Ach, t went

Op het emplacement van Almelo liggen slechts 7 sporen ofzo, en dan is het niet mogelijk om het spoor normaal aan te sluiten? Ik snap het niet.

Verbaasde me ook dat het goed ging toen Almelo Verdiept in gebruik ging

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2009 00:23:28 ]
pi_74032217
Groningen - Limburg kan ook prima via Leer en Köln Hbf en/ of Aachen Hbf naargelang de bestemming in Limburg.
pi_74032628
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 00:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ach, t went

Op het emplacement van Almelo liggen slechts 7 sporen ofzo, en dan is het niet mogelijk om het spoor normaal aan te sluiten? Ik snap het niet.
Ik heb begrepen dat ze de beveiliging van het tijdelijke spoor europees moesten aanbesteden, en de winnende partij was niet degene die normaal dat soort dingen doet. De winnende partij dacht dat testen vooraf niet nodig was. Prorail controleert de beveiliging wel voordat een blok in gebruik genomen wordt. En als het dan niet werkt, is er een probleem.
quote:
Verbaasde me ook dat het goed ging toen Almelo Verdiept in gebruik ging
Ja, dat was ook wel even spannend.
pi_74032972
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:15 schreef Light het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat ze de beveiliging van het tijdelijke spoor europees moesten aanbesteden, en de winnende partij was niet degene die normaal dat soort dingen doet. De winnende partij dacht dat testen vooraf niet nodig was. Prorail controleert de beveiliging wel voordat een blok in gebruik genomen wordt. En als het dan niet werkt, is er een probleem.
[..]
In zo'n aanbesteding wordt de kwaliteit toch ook wel meegenomen?
dag
  zondag 25 oktober 2009 @ 01:35:18 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74033007
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:33 schreef Peter het volgende:

[..]

In zo'n aanbesteding wordt de kwaliteit toch ook wel meegenomen?
Nee, de goedkoopste optie maakt meer kans.
pi_74033297
Goedkoop -- duurkoop
dag
pi_74035624
quote:
Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Schiphol Zondag 25 Oktober 08:06
Oorzaak Tussen Weesp en Almere Muziekwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 9:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ah niet weer, wat is dat toch in deze periode...
  zondag 25 oktober 2009 @ 08:43:36 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74035768
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De geoefende kijker weet wel beter. Het is al 4 jaar lang elk weekend een grote hindernisbaan. Het is echt niet alsof het na dit weekend ineens allemaal goed gaat hoor
Wel langer ook. Er is geloof ik nog maar één weekend in het jaar dat het hele net te berijden is, en dat is rond kerst.

Dat idee van weekend-dagkaarten vind ik trouwens niet eens zo gek, sterker nog: het zou geheel terecht zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:52:55 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74039026
Zojuist dit bericht gelezen op Nieuwsuitamsterdam.nl::
quote:
Lege stoelen in HSL
24 oktober, 2009 - 14:13
Internationaal | Openbaar vervoer



Gewone treinen tussen Amsterdam en Rotterdam zijn tijdens de spits stampvol, maar de nieuwe Fyra hogesnelheidslijn heeft slechts een stuk of 115 reizigers, terwijl er meer dan 500 zitplaatsen zijn, aldus NRC Handelsblad. Reizigers worden afgeschrikt door de toeslag van 7,40 euro per enkele reis, tenzij de baas betaalt.

De trein doet er 43 minuten over om Rotterdam te bereiken, waar gewone treinen minstens 59 minuten over doen. De Fyra gebruikt het hogesnelheidsspoor, maar de locomotief is nog een gewone die niet harder gaat dan 160 km per uur.

Een conducteur zei tegen NRC Handelsblad (abonnement) dat er niet aan valt te ontkomen om de prijs te verlagen, maar een woordvoerder van de NS zei dat dit niet aan de orde is. “We worden hier niet zenuwachtig van.” De NS verwacht dat meer mensen de trein zullen gaan gebruiken als ze in de toekomst frequenter gaan rijden.

Ondertussen verheugt de Man in Seat Sixty-One - beheerder van een uitstekende website over internationale treinreizen - zich op 13 december, wanneer de Thalys op hogesnelheidsspoor gaat rijden. “Londen-Amsterdam duurt dan nog maar 4 uur en 16 minuten, van centrum tot centrum met een comfortabele check-in van 30 minuten en één eenvoudige overstap in Brussel… En er is nog een voordeel: 90-95% van de Eurostars en andere hogesnelheidstreinen komen op tijd aan, terwijl sommige korteafstandsvluchten met moeite 65-70% halen.”
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:24:41 #236
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_74039806
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 23:20 schreef Light het volgende:

[..]

De NS reisplanner stuurt je standaard via Utrecht als je Groningen - Maastricht invoert. Dus de werkzaamheden bij Deventer heb je geen last van.
Klopt, via Utrecht is inderdaad de standaard route en ook het fijnste. Maar via Deventer duurt even lang en is dus normaal het alternatief bij werkzaamheden. Als beide niet bereisbaar zijn krijg je erg creatieve routes die goed zijn voor de kilometers. Nja, ik heb de hindernisbaan weer overleefd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_74039989
geen idee of ik hier helemaal goed zit, maar het leek mij een mooie plek om te beginnen..

ik wil van 11-12-09 t/m 14-12-09 naar disney toe
en probeer dit te reserveren via nshispeed.nl
echter krijg ik steeds foutmeldingen dat het tarief en/of traject niet beschikbaar is..
na wat proberen kan ik WEL de heenreis op 11-12 boeken maar de terugreis op 14-12 valt niet te boeken...
iemand een idee waarom?
  Redactie Sport zondag 25 oktober 2009 @ 12:52:55 #238
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74040669
de 13e gaat de nieuwe dienstregeling in, en ns hispeed zal zie er nog wel niet in hebben staan
misschien kan het wel via thalys zelf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74040754
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:52 schreef dennistd het volgende:
de 13e gaat de nieuwe dienstregeling in, en ns hispeed zal zie er nog wel niet in hebben staan
misschien kan het wel via thalys zelf
oke...
thalys mijdt ik zoveel mogelijk (wordt duurder)
m'n huidige keuze is met NS + TGV
de prijs van een retourtje is dan ¤107,60
  Redactie Sport zondag 25 oktober 2009 @ 13:02:31 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74040903
je kunt ook via bahn.de bestellen dacht ik, maar op buitenland-gebied weet ik niet zo heel veel, maar er zal zich vast nog wel een ander melden vandaag in het topic
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74041471
Dat kan bij mijn weten niet op Bahn.de. Het kan wel op thalys.com. Daar kun je ticketless tickets kopen en waarvoor je een ontvangstbevestiging in de trein moet laten zien...
pi_74041594
quote:
Een conducteur zei tegen NRC Handelsblad (abonnement) dat er niet aan valt te ontkomen om de prijs te verlagen, maar een woordvoerder van de NS zei dat dit niet aan de orde is. “We worden hier niet zenuwachtig van.” De NS verwacht dat meer mensen de trein zullen gaan gebruiken als ze in de toekomst frequenter gaan rijden.
De betreffende woordvoerder:
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2009 @ 13:31:31 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74041648
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 oktober 2009 @ 13:44:52 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74042002
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
Ja. Dan gaat toch het toch via de route van de Sneltrein Breda - Amsterdam?
Wat zijn de stopplaatsen dan? Want het lijkt mij onlogisch dat ze de stopplaatsen van de Sneltrein gebruiken?
En de sneltrein komt toch te vervallen?
pi_74042233
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt voor de mensen pas interessant als de normale IC's van Amsterdam naar Rotterdam niet meer via Schiphol, maar via Haarlem gaan rijden.
En dat is, samen met het afschaffen van de Beneluxtrein, mensen gewoon dwingen om van hun veel te dure kutservice gebruik te maken .
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2009 @ 13:51:55 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74042234
Ik weet niet hoe ze dat precies willen gaan doen, maar het lijkt me niet hendig allemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74042798
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja. Dan gaat toch het toch via de route van de Sneltrein Breda - Amsterdam?
Wat zijn de stopplaatsen dan? Want het lijkt mij onlogisch dat ze de stopplaatsen van de Sneltrein gebruiken?
En de sneltrein komt toch te vervallen?
Helaas is het toch zo. Elk kwartier komt er een trein Amsterdam - Haarlem - Rotterdam - Dordrecht, 2 keer per uur gaat die door naar Vlissingen (Roosendaal - Vlissingen als stoptrein) en 1 keer (spits 2 keer) door als stoptrein naar Breda.

Tussen Amsterdam en Dordrecht zal deze op dezelfde stations stoppen als de sneltrein, behalve Rotterdam Lombardijen. Meeste stops zijn wel logisch, ik snap alleen de stop in Heemstede-Aerdenhout niet...

De sneltrein Amsterdam - Breda en IC Amsterdam - Dordrecht/Vlissingen komen dan dus te vervallen.
pi_74043513
Iemand die soms weet waarom de Beneluxtrein de laatste tijd soms bestaat uit andere wagons? Ik zat eens in een wagon die vroeger diende als skitrein en ik zou zweren dat ik vrijdag in Brussel Noord een Beneluxtrein bestaande uit wagons van de Zwitserse/Oostenrijkse spoorwegen zag passeren.
pi_74043868
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:36 schreef pagadder het volgende:
Iemand die soms weet waarom de Beneluxtrein de laatste tijd soms bestaat uit andere wagons? Ik zat eens in een wagon die vroeger diende als skitrein en ik zou zweren dat ik vrijdag in Brussel Noord een Beneluxtrein bestaande uit wagons van de Zwitserse/Oostenrijkse spoorwegen zag passeren.
Skitrein? Zwitserse spoorwegen? Lijkt mij sterk.

Heb je niet deze trein gezien? Deze i10 rijtuigen van de NMBS doen tijdelijk dienst in de Beneluxtrein, doordat er een aantal Prio rijtuigen (de bekende zuurstok rijtuigen) naar de Fyra zijn gegaan.
pi_74044278
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 14:51 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Skitrein? Zwitserse spoorwegen? Lijkt mij sterk.

Heb je niet deze trein gezien? Deze i10 rijtuigen van de NMBS doen tijdelijk dienst in de Beneluxtrein, doordat er een aantal Prio rijtuigen (de bekende zuurstok rijtuigen) naar de Fyra zijn gegaan.
Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:07:57 #251
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74044299
115 reizigers in de spits is iets meer dan waar ik vanuit was gegaan in mijn berekeningen... evenzogoed is het nog steeds bedroevend weinig Het gedrag van die woordvoerder en NS Hispeed is niet echt begrijpbaar... mensen komen echt niet zomaar terug.

Door geintjes als de IC Asd - Rsd via Haarlem te laten lopen, pest je reizigers alleen maar de auto in volgens mij: een langere reis hebben ze dan toch, maar als de auto dan goedkoper is, is het duidelijk wie er gaat winnen. En dat is níet de Fyra.
pi_74044332
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:07 schreef pagadder het volgende:

[..]

Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.
Weet je zeker dat het wel de Benelux trein was? En niet een nachttrein?
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:14:28 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74044473
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:07 schreef pagadder het volgende:

[..]

Die soort zie ik soms passeren in Antwerpen Centraal/Mechelen. Eén keer heb ik erin gezeten. Het was nog een andere soort trein hoor. Zoals die wagonnen, maar dan donkerblauw/donkerpaars en er stond dacht ik SB op.
SBB (CFF FFS) zijn de Zwitserse spoorwegen, misschien heb je een skitrein gezien. Treski bijvoorbeeld?
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:39:51 #254
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74045010
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:07 schreef James1988 het volgende:
115 reizigers in de spits is iets meer dan waar ik vanuit was gegaan in mijn berekeningen... evenzogoed is het nog steeds bedroevend weinig Het gedrag van die woordvoerder en NS Hispeed is niet echt begrijpbaar... mensen komen echt niet zomaar terug.

Door geintjes als de IC Asd - Rsd via Haarlem te laten lopen, pest je reizigers alleen maar de auto in volgens mij: een langere reis hebben ze dan toch, maar als de auto dan goedkoper is, is het duidelijk wie er gaat winnen. En dat is níet de Fyra.
In ieder geval heeft Haarlem vier keer per uur een verbinding met Rotterdam, maar dit is inderdaad een klapsigaar uit eigen doos.
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:07:51 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74045851
Er rijden straks dus geen intercity's meer tussen Amsterdam Centraal en Schiphol?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_74045970
En vanuit Den Haag naar Amsterdam? Moet ik dan ook over haarlem ipv over schiphol?
dag
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2009 @ 16:18:22 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74046158
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:12 schreef Peter het volgende:
En vanuit Den Haag naar Amsterdam? Moet ik dan ook over haarlem ipv over schiphol?
Waarschijnlijk wel. Vanaf Den Haag CS zou je denk ik wel via Schiphol kunnen. Moet je vanaf de luchthaven even de stopper naar CS pakken of via Duivendrecht reizen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:23:57 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74046363
Klik hier voor een overzicht van specifieke veranderingen in Dienstregeling 2010 op Wikipedia
Kijk voor de verandering door de HSL bij de Oude Lijn

Als ik dat verhaal mag geloven, rijden er inderdaad geen Intercity treinen tussen Den Haag en Amsterdam CS via Schiphol.
Tevens ook niet uit de richtingen van Vlissingen richting Amsterdam via Schiphol.
Echter zie ik dan wel staan dat er een IC vanaf Den Haag CS tot Schiphol rijd.

Een quote van Wikipedia:
quote:
De doorgaande verbinding tussen Schiphol, Den Haag HS en Rotterdam via de Oude Lijn vervalt. Voortaan rijdt er vier keer per uur een Intercity tussen Amsterdam, Haarlem, Den Haag HS en Rotterdam, en vier keer per uur een Intercity tussen Schiphol en Den Haag Centraal:


[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 25-10-2009 16:29:17 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2009 @ 16:29:31 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74046541
Welke knurft heeft dat op wikipedia getikt?

De oude lijn gaat niet via Schiphol, maar via Haarlem. Dat tracé gaan ze dus weer rijden ipv via Schiphol
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74046624
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:23 schreef greavy het volgende:
Klik hier voor een overzicht van specifieke veranderingen in Dienstregeling 2010 op Wikipedia
Kijk voor de verandering door de HSL bij de Oude Lijn

Als ik dat verhaal mag geloven, rijden er inderdaad geen Intercity treinen tussen Den Haag en Amsterdam CS via Schiphol.
Tevens ook niet uit de richtingen van Vlissingen richting Amsterdam via Schiphol.
Echter zie ik dan wel staan dat er een IC vanaf Den Haag CS tot Schiphol rijd.

Een quote van Wikipedia:
[..]


'k Ben benieuwd in hoeverre ze de overstaptijden nog gaan aanpassen, want zoals het er nu uit ziet, zijn reizigers vanuit Vlissingen naar Schiphol straks 20 minuten langer onderweg
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:32:17 #261
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74046632
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:07 schreef Duvel het volgende:
Er rijden straks dus geen intercity's meer tussen Amsterdam Centraal en Schiphol?
Nog steeds: de IC Den Haag-Amsterdam en de IC Hoofddorp-Amsterdam(-Lelystad).
pi_74046710
De intercity Den Haag Centraal - Amsterdam blijft gewoon hoor, deze gaat wel een extra stop maken op Hoofddorp en stopt dus vanaf Hoofddorp op alle stations. Ook gaat de Noord-Oost vanuit Den Haag via Schiphol rijden. Als het goed is sluiten beide treinen aan in Leiden op de intercity's naar Rotterdam en verder.
pi_74046770
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:32 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nog steeds: de IC Den Haag-Amsterdam en de IC Hoofddorp-Amsterdam(-Lelystad).
Je was mij voor. De IC Hoofddorp-Amsterdam-Lelystad wordt echter geknipt in Amsterdam. Er komen dan een stoptrein Den Haag Centraal - Amsterdam en een intercity Amsterdam - Lelystad. Ik denk echter wel dat deze op elkaar aansluiten in Amsterdam.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2009 @ 16:38:11 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74046818
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:34 schreef KapiteinT het volgende:
De intercity Den Haag Centraal - Amsterdam blijft gewoon hoor, deze gaat wel een extra stop maken op Hoofddorp en stopt dus vanaf Hoofddorp op alle stations. Ook gaat de Noord-Oost vanuit Den Haag via Schiphol rijden. Als het goed is sluiten beide treinen aan in Leiden op de intercity's naar Rotterdam en verder.
Wat heet aansluiten?

Het wordt een overstap van 7 tot 8 minuten
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:40:15 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_74046875
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:36 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Je was mij voor. De IC Hoofddorp-Amsterdam-Lelystad wordt echter geknipt in Amsterdam. Er komen dan een stoptrein Den Haag Centraal - Amsterdam en een intercity Amsterdam - Lelystad.
De IC Amsterdam-Lelystad wordt waarschijnlijk aan de sneltrein Den Haag-Amsterdam geplakt.
pi_74046911
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:40 schreef ReisT het volgende:

[..]

De IC Amsterdam-Lelystad wordt waarschijnlijk aan de sneltrein Den Haag-Amsterdam geplakt.
Qua materiaal wel zo logisch. Allebei gewoon VIRM.
pi_74046993
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Vanaf Den Haag CS zou je denk ik wel via Schiphol kunnen. Moet je vanaf de luchthaven even de stopper naar CS pakken of via Duivendrecht reizen.
Wat is dat nou voor onzin dan? Wanneer gaat FOK!rail daar rijden?
dag
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:45:15 #268
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74047002
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:36 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Je was mij voor. De IC Hoofddorp-Amsterdam-Lelystad wordt echter geknipt in Amsterdam. Er komen dan een stoptrein Den Haag Centraal - Amsterdam en een intercity Amsterdam - Lelystad. Ik denk echter wel dat deze op elkaar aansluiten in Amsterdam.
Is het ook zo dat beide treinen omlooptechnisch in elkaar overgaan? Dat kan ook in inzetkosten schelen.
pi_74047056
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Is het ook zo dat beide treinen omlooptechnisch in elkaar overgaan? Dat kan ook in inzetkosten schelen.
Volgens ReisT gaat de IC Den Haag - Amsterdam over op de IC Amsterdam Lelystad, en ik lees net op Wikipedia dat de stoptrein Den Haag - Amsterdam over gaat op de stoptrein Amsterdam - Almere Oostvaarders.
  zondag 25 oktober 2009 @ 16:48:05 #270
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74047084
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Vanaf Den Haag CS zou je denk ik wel via Schiphol kunnen. Moet je vanaf de luchthaven even de stopper naar CS pakken of via Duivendrecht reizen.
Ik begrijp deze logica even niet.
pi_74047153
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik begrijp deze logica even niet.
Het is gewoon niet zo, want er is een IC Den Haag - Amsterdam via Schiphol. Niks overstappen dus.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2009 @ 16:57:12 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74047381
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik begrijp deze logica even niet.
Ik wist niet dat er dan nog een doorgaande trein van Den Haag via Schiphol naar Amsterdam CS zou zijn. Ik dacht dat alle treinen van het CS naar Schiphol door zouden rijden naar Groningen/Enschede
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74047394
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:50 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Het is gewoon niet zo, want er is een IC Den Haag - Amsterdam via Schiphol. Niks overstappen dus.
Straks dus een stoptrein tussen schiphol en A'dam centraal toch?
dag
pi_74047628
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Straks dus een stoptrein tussen schiphol en A'dam centraal toch?
Ja, uiteindelijk zullen tussen Amsterdam en Schiphol de volgende treinen rijden:

Stoptrein Amsterdam - Den Haag
Intercity Amsterdam - Den Haag (stopt tot Hoofddorp overal)
En een zooitje Fyra's
pi_74047982
Dus Den Haag C/HS- Amsterdam C wordt sowieso langer qua tijd?

Leve de vooruitgang..
dag
pi_74048168
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:16 schreef Peter het volgende:
Dus Den Haag C/HS- Amsterdam C wordt sowieso langer qua tijd?

Leve de vooruitgang..
Amsterdam - Den Haag HS duurt nu met de intercity 46 minuten en met de sneltrein 51 minuten. De toekomstige intercity zal ongeveer even snel zijn als de huidige sneltrein, dus zal het 5 minuten langer duren.

Amsterdam - Den Haag Centraal duurt nu met de 52 met de sneltrein, deze zal in de toekomst een extra stopt maken op Hoofddorp, dat zal ongeveer 2 minuten duren, dus zal dat 54 minuten worden.
  zondag 25 oktober 2009 @ 18:39:40 #277
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_74050223
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er dan nog een doorgaande trein van Den Haag via Schiphol naar Amsterdam CS zou zijn. Ik dacht dat alle treinen van het CS naar Schiphol door zouden rijden naar Groningen/Enschede
De treinen van Den Haag naar Groningen/Enschede/Berlijn komen juist naast de bestaande treinen, zodat er 4x/uur een trein van Den Haag CS naar Schiphol gaat. En dat is nog maar het begin, want later moet er nog Den Haag-Schiphol-Duivendrecht-Lelystad bijkomen voor 'elke-tien-minuten-een-trein'.
  zondag 25 oktober 2009 @ 19:06:45 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74051087
Ofwel: het wordt vooral reizigers pesten tussen Amsterdam en Rotterdam, want die gaan sowieso langer onderweg zijn omdat ze of via Haarlem gaan reizen, of overstappen in Den Haag.
pi_74051264
Nietus, zij kunnen met de Fyra.
  zondag 25 oktober 2009 @ 19:46:43 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74052554
Moeten ze wel eerst normaal gaan doen
pi_74053510
Ik mag hopen dat ze in 2011 de Fyra's toch wel normaal kunnen laten rijden.

Tenzij NS Hispeed dan natuurlijk failliet is.
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:17:32 #282
136283 knars
Teethgrinder
pi_74053964
Ach, als Den Haag verstoken blijft van een IC verbinding met Schiphol omdat het HSL tracé echt gebruikt gaat worden, is de weg vrij voor het verlengen van de Pimpel naar Den Haag CS Denk dat ik dan iets vaker na gedane arbeid via Schiphol en Den Haag naar huis ga
pi_74054371
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 20:17 schreef knars het volgende:
Ach, als Den Haag verstoken blijft van een IC verbinding met Schiphol omdat het HSL tracé echt gebruikt gaat worden, is de weg vrij voor het verlengen van de Pimpel naar Den Haag CS Denk dat ik dan iets vaker na gedane arbeid via Schiphol en Den Haag naar huis ga
De pimpel wordt toch al december dit jaar doorgetrokken naar Den Haag?

Edit: Oh, lees net dat dat nog niet zeker is inderdaad.
pi_74055292
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:02 schreef dennistd het volgende:
je kunt ook via bahn.de bestellen dacht ik, maar op buitenland-gebied weet ik niet zo heel veel, maar er zal zich vast nog wel een ander melden vandaag in het topic
ik heb nagevraagd bij loket NS:
advies: ticket a 149,60 + 10 euro boekingskosten = gegarandeerd plaats (de goedkope tarieven die ik had zijn hoogstwaarschijnlijk niet beschikbaar in die periode)

ik heb nog maals via NS hispeed gekeken en kwam de optie "jongere" tegen... indien ik op die manier kan bestellen scheelt het me 40 euro.. en zit ik weer bijna op de oude prijs.

overigens hadden ze bij het loket ook niet op de reguliere manier de dienstregeling van 14-12, hij is dus kennelijk nog niet ingevoerd.. (via omweg hadden ze er wel 1 te pakken gekregen.. )
  zondag 25 oktober 2009 @ 21:24:53 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74057812
Ik weet niet welke propagandaflikker ze bij Veolia in dienst hebben, maar het tamelijk zouteloze veolioslogo kon er een druppel van krijgen.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 26 oktober 2009 @ 06:51:11 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_74067616
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet niet welke propagandaflikker ze bij Veolia in dienst hebben, maar het tamelijk zouteloze veolioslogo kon er een druppel van krijgen.

[ afbeelding ]
Het is een tong
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:19:12 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74068134
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 06:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is een tong
"Laat je hier aflebberen door Veolia"

Nee, dank je.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:21:41 #288
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74068154
Ik heb inmiddels serieue plannen om rond de kerst een aantal dagen een "rondje parijs/ Ille de France" te doen en daarbij dus alle RER/Metrolijnen te gaan afwerken, lijn 14 heb ik al helemaal en RER lijn A ook.

Hoeveel dagen zou zoiets kosten?
  maandag 26 oktober 2009 @ 08:57:37 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74068604
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 06:51 schreef Guppyfriend het volgende:

Het is een tong
een kwakdruppel van een statenlid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2009 @ 09:49:46 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74069571
Ook altijd leuk: de treintjes in de Efteling:

[TK] Efteling-kaartjes (2 stuks)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:55:45 #291
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_74069701
Alweer een stoomtrein op Maliebaan Utrecht vanmorgen? Ik hoorde alweer een stoomtreinfluit, het zal toch niet iets psychosomatisch zijn? Op Somda stond in ieder geval niks. Überhaupt is dat qua bijzondere ritten niks meer, weet iemand waar ik wel goede info kan vinden m.b.t. bijzondere ritten? Het lijkt me een beetje overbodig dat ik in dit select gezelschap het wiel zelf opnieuw ga uitvinden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2009 @ 09:57:55 #292
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74069752
Is het niet gewoon De Arend die opgestookt is ofzo?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:29:26 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74072222
Moet daarbij gefloten worden dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2009 @ 11:36:01 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74072467
Nouja, bezoekers vinden dat vast wel leuk (het zuiden heeft vakantie nu)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:45:46 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74074471
Mensen uit het zuiden gaan maar lekker naar de ZLSM ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_74075072
Waarom zijn er dikke vertragingen hier in het oosten? (Deventer-Enschede)

Vanmorgen had de stopper Zwolle - Enschede al 15 min vertraging, en terugweg had dezelfde stopper maar dan naar Zwolle ook 10 minuten vertraging. Hetzelfde gold voor de IC's.

Ergens iets gebeurd ofzo?
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2009 @ 13:53:37 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74076442
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Waarom zijn er dikke vertragingen hier in het oosten? (Deventer-Enschede)

Vanmorgen had de stopper Zwolle - Enschede al 15 min vertraging, en terugweg had dezelfde stopper maar dan naar Zwolle ook 10 minuten vertraging. Hetzelfde gold voor de IC's.

Ergens iets gebeurd ofzo?
de stopper zwolle-enschede kan vertraging op hebben gelopen, en gezien de 5 minuten kering in enschede haalt ie er maar weinig vanaf. En als de IC in enschede gewoon achter de stopper gezet wordt krijgt die dus ook +10
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74077128
Was er in de Dienstregeling 2010 niet de bedoeling dat de spitsslag Leeuwarden - Wolvega doorgetrokken zou worden naar Zwolle waardoor dezelfde situatie ontstaat als Groningen - Zwolle?
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2009 @ 14:23:03 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74077368
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:16 schreef brandsrus het volgende:
Was er in de Dienstregeling 2010 niet de bedoeling dat de spitsslag Leeuwarden - Wolvega doorgetrokken zou worden naar Zwolle waardoor dezelfde situatie ontstaat als Groningen - Zwolle?
Kan me er zo niks van herinneren. Die stopper wordt trouwens door de provincie Friesland betaald, dat is de reden waarom ie niet tot Meppel of Zwolle rijdt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:31:03 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74079540
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:45 schreef Duvel het volgende:
Mensen uit het zuiden gaan maar lekker naar de ZLSM ja.
Dat is helemaal in Limburg, mij te ver.
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:31:25 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74079550
En topic vol :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')