Kan ik toch nog een keer trots op Nederland zijn !!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Goed zo, onvoorwaardelijke steun voor Israël.
Hoe kun je dat nou zeggen? Mag het recht niet zegevieren, zoals je behoort te rederen als beschaafd Nederlander? Enig idee hoeveel Palestijnse kinderen er zijn omgekomen in dat totaal inhumane en nietsontziende conflict? Het staat bol van de oorlogsmisdaden! Moet dat dan maar onbestraft blijven omdat het toevallig een (pseudo) bondgenoot betreft?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat inderdaad, kijk maar eens naar de landen die "voor" stemden, daar wil je als Nederland toch niet tussen staan? Alle zichzelf respecterende landen van het westen stemden ofwel tegen, blanco of niet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Kan ik toch nog een keer trots op Nederland zijn !!
Geenszins cynisch, ik ben vóór de staat Israël en haar aanpak van domestic terrorism. Zolang de Palestijnen menen dat ze "recht" hebben op stukken Israël en zich met gebruik van geweld daarmee profileren keur ik de acties van Israël goed, en als ik kijk dan is dat de strekking van de meeste westerse landen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen? Mag het recht niet zegevieren, zoals je behoort te rederen als beschaafd Nederlander? Enig idee hoeveel Palestijnse kinderen er zijn omgekomen in dat totaal inhumane en nietsontziende conflict? Het staat bol van de oorlogsmisdaden! Moet dat dan maar onbestraft blijven omdat het toevallig een (pseudo) bondgenoot betreft?
Of is dit een cynische reactie?
quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Schuldgevoel? De Holocaust kan me omtrent Israël geen reet schelen, het gaat me om de huidige situatie.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ja, laten we vanwege een schuldgevoel voor iets dat 60 jaar geleden is gebeurt, en niet onze schuld was alles wat de Israeli's doen maar goedkeuren.![]()
![]()
Terwijl die ook Hamas veroordeelt?quote:Israël, dat niet wilde meewerken aan het onderzoek van Goldstone, vindt het VN-rapport ook eenzijdig. De Israëlische regering zegt dat terreurorganisaties zich gesteund kunnen voelen door het standpunt van de Mensenrechtenraad.
Als je je niet verdiept in het feit hoe deze is ontstaan dan sla je de plank finaal mis.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Schuldgevoel? De Holocaust kan me omtrent Israël geen reet schelen, het gaat me om de huidige situatie.
Daar wilde ik aanvankelijk geen gebruik van maken, maar de officiele berichtgeving hieromtrent is zeer mager bedeeld.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
Anja Meulenbelt!Het toppunt van onpartijdigheid en wel afgewogen commentaren.
!!!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:39 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Terwijl die ook Hamas veroordeelt?
Het recht zegevieren?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen? Mag het recht niet zegevieren, zoals je behoort te rederen als beschaafd Nederlander? Enig idee hoeveel Palestijnse kinderen er zijn omgekomen in dat totaal inhumane en nietsontziende conflict? Het staat bol van de oorlogsmisdaden! Moet dat dan maar onbestraft blijven omdat het toevallig een (pseudo) bondgenoot betreft?
Of is dit een cynische reactie?
Waarvan jij een uitstekend voorbeeld bent.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als je je niet verdiept in het feit hoe deze is ontstaan dan sla je de plank finaal mis.
Ga een ander met die stok slaan, ik heb al pagina's lange discussies gehad met Chooselife over dit onderwerp, en ik weet donders goed wat Israël is en hoe het ontstaan is, alsmede de huidige situatie van de Palestijnen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als je je niet verdiept in het feit hoe deze is ontstaan dan sla je de plank finaal mis.
Dat is niet waar. De oorlogsmisdaden van Hamas staan er ook in omschreven en daar is dus tevens onderzoek naar verricht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:43 schreef PhysicsRules het volgende:
Het meest kwalijke aan de zaak is nog altijd de opdracht zelf. De commissie heeft als opdracht gekregen de misdaden van Israël te onderzoeken, niet om te onderzoeken of er misdaden hebben plaatsgevonden. Alleen dat al diskwalificeert het onderzoek den hele VN-mensenrechtencommissie in het algemeen.
Dat ontkracht mijn opmerking niet. Lees het nog eens.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:45 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De oorlogsmisdaden van Hamas staan er ook in omschreven en daar is dus tevens onderzoek naar verricht.
Onvoorwaardelijk achter Israel staan en blind zijn voor wat dat land zelf doet, is ook zwakte. Ik vind de hele situatie daar trouwens weerzinwekkend, zowel wat de Hamas als de Israëlische staat daar uitvreet. Het zijn twee kwaden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ga een ander met die stok slaan, ik heb al pagina's lange discussies gehad met Chooselife over dit onderwerp, en ik weet donders goed wat Israël is en hoe het ontstaan is, alsmede de huidige situatie van de Palestijnen.
Gooi een andere mening niet altijd op stupiditeit, het geeft alleen je eigen zwakte weer.
Er staat ook niet dat Hamas gevrijwaard wordt, maar dat de focus te veel op Israël ligt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:45 schreef Chooselife het volgende:
Dat is niet waar. De oorlogsmisdaden van Hamas staan er ook in omschreven en daar is dus tevens onderzoek naar verricht.
Tjah, zo kan je het zien. Ik vind een volk ergens dumpen vanwege een schuldgevoel niet echt een goede basis voor een stabiele samenwerking met de volkeren die er omheen leven.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:42 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarvan jij een uitstekend voorbeeld bent.
Uiteraard is de situatie weerzinwekkend, echter je kan in een dergelijke situatie wel een kant kiezen, en ik kies daarin de kant van Israël, en niet die van de Palestijnen. Ik kan het volgens mij niet nog meer straight forward typen als dit.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:51 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijk achter Israel staan en blind zijn voor wat dat land zelf doet, is ook zwakte. Ik vind de hele situatie daar trouwens weerzinwekkend, zowel wat de Hamas als de Israëlische staat daar uitvreet. Het zijn twee kwaden.
En dit is niet bevooroordeeld? Je klinkt als een repeteerwekker van Anja Meulenbelt, niet serieus te nemen dus met dit soort bewoordingen.quote:Alleen omdat Israël ook kritisch wordt bekeken ondertekent de Jodenknuffelaar van een Verhagen dit onderzoek niet.
Klopt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Precies.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
Anja Meulenbelt!Het toppunt van onpartijdigheid en wel afgewogen commentaren.
Ik vind het terecht dat er tegen is gestemd in de huidige vorm. Het is ook geen stem om misdaden in de doofpot te stoppen... Het is een stem tegen de eenzijdige verantwoordelijkheid die wordt toebedeelt.
Ik heb een hekel aan de SP, dus aub niet zulke vergelijkingen trekken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En dit is niet bevooroordeeld? Je klinkt als een repeteerwekker van Anja Meulenbelt, niet serieus te nemen dus met dit soort bewoordingen.
Ah dat kan, subtiel meningsverschil over "kanten" dan, verder een pluspunt omdat je een hekel hebt aan de SP.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:09 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan de SP, dus aub niet zulke vergelijkingen trekken.
Daarbij kies ik geen kant in dit conflict, misschien de kant van de burgers, dus de slachtoffers, welke afkomst ze ook hebben - ze hebben recht op een vreedzaam leven.
Ik ook niet, maar dat heeft niets met het huidige conflict te maken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:52 schreef JeMoeder het volgende:
Ik vind een volk ergens dumpen vanwege een schuldgevoel niet echt een goede basis voor een stabiele samenwerking met de volkeren die er omheen leven.
Dat ontkracht zijn opmerking ook niet, namelijk dat zowel Israel en Hamas veroordeeld worden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat ontkracht mijn opmerking niet. Lees het nog eens.
De mensenrechtencommissie laat in zijn opdracht zien vooringenomen te zijn jegens Israël. De commissie gaat er a priori vanuit dat Israël misdaden heeft begaan. Israël is dus schuldig totdat haar onschuld bewezen is, en dat is kwalijk.
De focus ligt volgens hen ALTIJD teveel op Israël.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Er staat ook niet dat Hamas gevrijwaard wordt, maar dat de focus te veel op Israël ligt.
En terecht, je zal maar van die Anja Meulenbelt mensen hebben in Europa in hun huisje die even zichzelf botvieren op het toetsenbordje over hoe erg de Palestijnen het wel niet hebben, terwijl je zelf in sommige gebieden om de paar dagen een bom hoort afgaan in je stad in Israël.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:20 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
De focus ligt volgens hen ALTIJD teveel op Israël.En ze komen daar ook altijd mee weg, gewoon elke resolutie of voorstel als "anti-Israëlisch" bestempelen en voila.
Dus? Hij reageert op mijn post met een totaal irrelevant statement.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:18 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat ontkracht zijn opmerking ook niet, namelijk dat zowel Israel en Hamas veroordeeld worden.
Goh, dat argument kan je uitstekend omdraaien. Maak van Anja Meulenbelt, Whiskey_Tango en van Israel, Gaza.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En terecht, je zal maar van die Anja Meulenbelt mensen hebben in Europa in hun huisje die even zichzelf botvieren op het toetsenbordje over hoe erg de Palestijnen het wel niet hebben, terwijl je zelf in sommige gebieden om de paar dagen een bom hoort afgaan in je stad in Israël.
Anti-Israël mensen.
Anja Meulenbelt is volstrekt irrelevant. Ik heb alleen haar bron gebruikt, meer niet.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En terecht, je zal maar van die Anja Meulenbelt mensen hebben in Europa in hun huisje die even zichzelf botvieren op het toetsenbordje over hoe erg de Palestijnen het wel niet hebben, terwijl je zelf in sommige gebieden om de paar dagen een bom hoort afgaan in je stad in Israël.
Anti-Israël mensen.
In het kader van deze specifieke rapportage, waar dit topic over gaat, is het behoorlijk relevant als je het mij vraagt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:22 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dus? Hij reageert op mijn post met een totaal irrelevant statement.
Evengoed is zij en bijv. Gretta Duisenberg wel een uithangbord voor blinde Palestina liefde, idioterie van jewelste. Desalniettemin zet ik je verhaal niet weg om haar hoor, maar dat wist je al.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Anja Meulenbelt is volstrekt irrelevant. Ik heb alleen haar bron gebruikt, meer niet.
Waar zeg ik dat de Palestijnen het niet moeilijk hebben dan?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:25 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Goh, dat argument kan je uitstekend omdraaien. Maak van Anja Meulenbelt, Whiskey_Tango en van Israel, Gaza.
Waar zegt Anja Meulenbelt dat er geen Israëliërs zijn die het moeilijk hebben?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat de Palestijnen het niet moeilijk hebben dan?
Ijzersterk betoog.quote:
Je kent haar niet?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:30 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Waar zegt Anja Meulenbelt dat er geen Israëliërs zijn die het moeilijk hebben?
Geef nou gewoon aan waar Anja Meulenbelt dat heeft gezegd. Ik ben geen fan van haar, evenmin ben ik een fan van mensen die blind Israël vertrouwen en alles goedkeuren wat zij doen.quote:
Ik neem maar aan dat je geen kennis hebt over Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en hier maar even goedkoop denkt te scoren met een oneliner. Maar om het je even duidelijk te maken, Anja en Gretta zijn van die mensen die slapen op een Arafat kussen met een Palestijnse vlag aan het balkon, en elke Israëliër die ze tegenkomen verwezenlijkt het kwaad tenzij ze het eens zijn met hun.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:32 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Geef nou gewoon aan waar Anja Meulenbelt dat heeft gezegd. Ik ben geen fan van haar, evenmin ben ik een fan van mensen die blind Israël vertrouwen en alles goedkeuren wat zij doen.
Nee, jij komt met een ijzersterk betoog. Het feit dat GB na de 2e wereld oorlog een stuk grond afstond en met sponsoring van de gehele westerse wereld een staat uit schuldgevoel werd opgezet heeft alles te maken met de huidige middenoostensituatie.quote:
Misschien moet je je zelf eens inlezen over hoe Israel is ontstaan. Dat er een Joodse staat ging komen stond ook voor de tweede wereldoorlog al vast. Zionisme is begonnen rond 1880, de Balfour verklaring is van 1917.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je komt hier met een uitspraak over Anja Meulenbelt, vervolgens zeg je dat ik geen kennis heb over Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg (dat noemen wij een falende poging om iemand om een normale wijze te overtuigen). Ondertussen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Waar hebben zij hetgeen gezegd wat jij eerder schreef (dus dat er geen Israeliers zouden zijn die het moeilijk hebben)?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik neem maar aan dat je geen kennis hebt over Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en hier maar even goedkoop denkt te scoren met een oneliner. Maar om het je even duidelijk te maken, Anja en Gretta zijn van die mensen die slapen op een Arafat kussen met een Palestijnse vlag aan het balkon, en elke Israëliër die ze tegenkomen verwezenlijkt het kwaad tenzij ze het eens zijn met hun.
Als je zegt dat je geen fan van haar bent dan mag ik op z'n minst verwachten dat je toch enige achtergrond kennis hebt van de personen Anja en Gretta.
Ik heb al een antwoord gegeven, het hoeft niet geschreven te staan om hun insteek te begrijpen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:37 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Je komt hier met een uitspraak over Anja Meulenbelt, vervolgens zeg je dat ik geen kennis heb over Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg (dat noemen wij een falende poging om iemand om een normale wijze te overtuigen). Ondertussen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Waar hebben zij hetgeen gezegd wat jij eerder schreef (dus dat er geen Israeliers zouden zijn die het moeilijk hebben)?
Ik heb het niet geschreven, ik ben daar niet over begonnen, dat was jij.
Kennis van wat er in 1917 besloten werd is je vreemd, geloof ik. En dat schuldgevoel moest kennelijk met bommen worden gekocht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:35 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, jij komt met een ijzersterk betoog. Het feit dat GB na de 2e wereld oorlog een stuk grond afstond en met sponsoring van de gehele westerse wereld een staat uit schuldgevoel werd opgezet heeft alles te maken met de huidige middenoostensituatie.
Oh, nu is het hun "insteek". Sorry, maar dat is niet erg overtuigend. Je mag best zeggen dat je het niet met hen eens bent omdat ze er andere denkbeelden op na houden (vrijwel gespiegeld aan die van jouw), maar doe dat dan zonder insinuaties. Sowieso acht ik de persoon irrelevant, het gaat mij om de inhoud, maar kennelijk is voor jou de persoon belangrijker dan de boodschap.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb al een antwoord gegeven, het hoeft niet geschreven te staan om hun insteek te begrijpen.
Ach, uiteindelijk komt het er op neer dat de Arabieren keihard in hun reet genaaid werden door de Engelsen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Kennis van wat er in 1917 besloten werd is je vreemd, geloof ik. En dat schuldgevoel moest kennelijk met bommen worden gekocht.
Ten eerste, geef nou eens aan van wie je een kloon bent, het irriteert me nu wel degelijk.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:43 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Oh, nu is het hun "insteek". Sorry, maar dat is niet erg overtuigend. Je mag best zeggen dat je het niet met hen eens bent omdat ze er andere denkbeelden op na houden (vrijwel gespiegeld aan die van jouw), maar doe dat dan zonder insinuaties. Sowieso acht ik de persoon irrelevant, het gaat mij om de inhoud, maar kennelijk is voor jou de persoon belangrijker dan de boodschap.
Het irriteert je dat je nu niet op de persoon kan spelen, omdat je niet weet wie ik ben? Of bedoel je dit anders?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ten eerste, geef nou eens aan van wie je een kloon bent, het irriteert me nu wel degelijk.
Je bent al vanaf het begin bezig met het praten over de persoon Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg.quote:Ten tweede, ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat de persoon me weinig uitmaakte in deze kwestie, je zit er dus zoals gewoonlijk weer eens faliekant naast. Maar als je me nog meer woorden in de mond wil leggen dan ga je gang, je komt er toch niet ver mee.
Dat tweede inderdaad, ik hou niet van mensen die schuilgaan achter een andere naam en eerdere identiteiten geheim houden, het staat achterbaks.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:47 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het irriteert je dat je nu niet op de persoon kan spelen, omdat je niet weet wie ik ben? Of bedoel je dit anders?
[..]
Een regelrechte leugen.quote:Je bent al vanaf het begin bezig met het praten over de persoon Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg.
Daar ben ik het mee eens, gelukkig ben ik geen kloon, dus het is vrij nutteloos om daar weer over verder te gaan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat tweede inderdaad, ik hou niet van mensen die schuilgaan achter een andere naam en eerdere identiteiten geheim houden, het staat achterbaks.
In ieder geval sinds ik in de discussie zit.quote:Een regelrechte leugen.
Balfour. Dat schuldgevoel hielp dermate dat er ineens wel actie werd ondernomen en de staat Israël daadwerkelijk gesticht werd. Iets op papier zetten is iets anders dan datgene uitvoeren.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Kennis van wat er in 1917 besloten werd is je vreemd, geloof ik. En dat schuldgevoel moest kennelijk met bommen worden gekocht.
De staat Israel is vooral uitgeroepen, niet gesticht. De vijanden van Israel hadden veel Brits materieel en werden in bepaalde gevallen geleid door Britse officieren.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Balfour. Dat schuldgevoel hielp dermate dat er ineens wel actie werd ondernomen en de staat Israël daadwerkelijk gesticht werd. Iets op papier zetten is iets anders dan datgene uitvoeren.
Ja, maar dat was een veel beperkter plan.quote:Aan Balfour lag onder andere ook het volgende ten grondslag.
bronquote:The UN Human Rights Council and its recent Goldstone Report are either biased or mistaken respectively in some of their fundamental accusations against Israel, according to the director of one of Israel's main rights groups.
Even so, "Israel has only itself to blame" for its failure to investigate the accusations of abuses during January's Operation Cast Lead that led to the report, according to B'Tselem executive director Jessica Montell.
"There's no question that the HRC, which mandated the Goldstone [fact-finding mission into the Gaza fighting], has an inappropriate, disproportionate fixation with Israel," she said, adding that the Council was "a political body made up of diplomats, not human rights experts, which means that the powerful states are never going to come under scrutiny the way the powerless will. So China, Russia and the US will never have commission of inquiry, regardless of how their crimes rank relative to Israeli crimes."
Furthermore, the Goldstone Report itself, which was presented in its final version to the Human Rights Council on Tuesday, is "disagreeable" and mistaken in some of its gravest accusations against Israel, she believes. These include the claim that Israel intentionally targeted the civilian population rather than Hamas, and the "weak, hesitant way that the report mentions Hamas's strategy of using civilians [in combat]."
But, she added, Israel could have avoided such a report had it conducted "a thorough investigation" of Cast Lead itself, something which B'Tselem continues to urge on Israel's leaders.
The report, she says, bears "the message of the new international legal system: Justice has to be done at home, or else. Israel has only itself to blame that it took the Human Rights Council to tell [Israel] what it should have done eight months ago."
"Before 2000, you had a Military Police investigation every time a Palestinian was killed," Montell related. "You could argue that the Palestinian's word may not have carried the same weight as the soldier's, but the fact that there was an investigation placed limits on [behavior] at roadblocks, etc."
With the outbreak of the Second Intifada, however, IDF and government lawyers "said the situation is now an armed conflict, and you don't have to open [so many] criminal investigations in an armed conflict. They'll [still] open an investigation on theft complaints or beatings at a checkpoint - things that have no operational connection. But when it comes to gunfire, there are no automatic investigations."
This is a mistake, Montell believes, since "the laws of war are laws. We are asking the IDF to investigate Cast Lead according to the laws of war."
Montell's call for an Israeli investigation is aimed at an Israeli audience, but reflects deep unease both in Israel and abroad over the report's conclusions.
Even the international magazine The Economist, which has stridently criticized Israeli actions in the West Bank and Gaza in the past, said the report's conclusions were unfairly critical of Israel.
"The report takes the very thing it is investigating as its central organising premise," the magazine opined just days after the mid-September publication of the report. "Israeli policy in Gaza, it argues, was deliberately and systematically to inflict suffering on civilians, rather than Hamas fighters. Israel's assertions that, in the difficult circumstances of densely populated Gaza, it planned its military operations carefully and with constant legal advice are taken by the report as evidence not of a concern to uphold international law but of a culpable determination to flout it."
Meanwhile, political commentators such as Tom Gross have blasted the Human Rights Council itself in the wake of the Goldstone report, saying the Council shows little concern for human rights abuses "unless they can blame them on Israel."
Duh, een Joodse organisatie.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:03 schreef Mylene het volgende:
Notabene de mensenrechtenorganisatie B'Tselem veegt de vloer aan met het Goldstone raport.
[..]
bron
Een Joodse organisatie die het IDF op de voet volgt en waar nodig misstanden aan het licht brengt. Critici van Israël schermen dan ook met B'Tselem raporten als deze worden gepubliceerd.quote:
Eensquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
De enige actie die de Britten na de oorlog hebben ondernomen is het terugsturen van Joden die in Palestina aankwamen naar de concentratiekampen in Duitsland. Toen de oorlog tussen Joden en Arabieren echt uit de hand liep zijn ze ervandoor gegaan onder het motto "zoek het zelf maar uit".quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Balfour. Dat schuldgevoel hielp dermate dat er ineens wel actie werd ondernomen en de staat Israël daadwerkelijk gesticht werd. Iets op papier zetten is iets anders dan datgene uitvoeren.
Aan Balfour lag onder andere ook het volgende ten grondslag.
Maar hoe kan dat oorlogsmisdaden rechtvaardigen? Of is dat begrip voor jou ook van geen waarde?quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Geenszins cynisch, ik ben vóór de staat Israël en haar aanpak van domestic terrorism. Zolang de Palestijnen menen dat ze "recht" hebben op stukken Israël en zich met gebruik van geweld daarmee profileren keur ik de acties van Israël goed, en als ik kijk dan is dat de strekking van de meeste westerse landen.
Gezien de landen die vóór dit rapport stemden kan ik er al bijna klakkeloos van uitgaan dat het een gekleurde conclusie is geweest. Dermate gekleurd dat geen enkel zichzelf respecterend land er in mee is gegaan. Dit verteld me dat er dus helemaal geen sprake waren van grove oorlogsmisdaden, enkel wat incidenten.quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Maar hoe kan dat oorlogsmisdaden rechtvaardigen? Of is dat begrip voor jou ook van geen waarde?
Ook Goldstone zelf is het niet eens met de VN-resolutie, die hij te eenzijdig vindt. Overigens, om ergens mee de vloer aan te vegen, moet je overtuigend duidelijk maken dat er flink wat mis mee is. Zeggen dat je het ermee oneens ben is niet 'de vloer aanvegen met'.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:03 schreef Mylene het volgende:
Notabene de mensenrechtenorganisatie B'Tselem veegt de vloer aan met het Goldstone raport.
[..]
bron
Je hebt eerder gezegd dat je het rapport gelezen hebt. Dus je lezing hangt af van wie er voor stemt?quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Gezien de landen die vóór dit rapport stemden kan ik er al bijna klakkeloos van uitgaan dat het een gekleurde conclusie is geweest. Dermate gekleurd dat geen enkel zichzelf respecterend land er in mee is gegaan. Dit verteld me dat er dus helemaal geen sprake waren van grove oorlogsmisdaden, enkel wat incidenten.
Hangt af van?quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:04 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je hebt eerder gezegd dat je het rapport gelezen hebt. Dus je lezing hangt af van wie er voor stemt?
Omdat Goldstone vindt dat Hamas ook een veeg uit de pan had moeten krijgen in de Mensenrechtenraad. Verder lijkt het me niet zo relevant omdat het rapport en de aanbevelingen in zijn geheel doorverwezen zijn naar de Veiligheidsraad. Die kan er een afgewogen zelfstandig oordeel over vellen en dan vervolgens geblokkeerd worden door het Amerikaanse veto: einde oefening als altijd.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ook Goldstone zelf is het niet eens met de VN-resolutie, die hij te eenzijdig vindt. Overigens, om ergens mee de vloer aan te vegen, moet je overtuigend duidelijk maken dat er flink wat mis mee is. Zeggen dat je het ermee oneens ben is niet 'de vloer aanvegen met'.
On-topic: Lijkt me goed van Nederland. Volgende stap lijkt mij nu het indienen van een redelijk resolutie tegen Israël en Hamas, en het meewerken aan vervolging van oorlogsmisdadigers.
=quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nee, en je legt weer woorden in m'n mond.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Je bedoelt voor genocides.
Schandelijk dat Nederland zich hiermee intrekt maar blijkbaar hebben zij niks van geleerd aangezien de geschiedenis van Nederland ook kolonilistisch was en Sebrenica..
De ware terroristen zijn de leiders van de westerse wereld. o.a. Verhagen etc. die vlekkeloos achterlopen bij Israel
Hoe wil jij de bezetting en de duizenden doden noemen dan ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, en je legt weer woorden in m'n mond.
De bezetting zionisme, en de duizenden doden noem ik vergelding.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe wil jij de bezetting en de duizenden doden noemen dan ?
Israel bestaat merendeels uit zionisme en de overheid daar zijn allemaal zionistenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De bezetting zionisme, en de duizenden doden noem ik vergelding.
Ik ga niet naar een ver verleden kijken, ik leef niet in het verleden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel bestaat merendeels uit zionisme en de overheid daar zijn allemaal zionisten
Hoe kan je duizenden doden vergelding noemen en geen genocides
Welke Duitse aanvallen? Ik woon langs de Duitse grens en ik heb echt geen aanvallen gezien hoorquote:Zijn de Duitse aanvallen in Nederland ook een vergelding omdat Nederland naast Duitsland ligt ?
Blijkbaar leef je niet in een wereld waarin je kunt accepteren dat anderen anders denken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel bestaat merendeels uit zionisme en de overheid daar zijn allemaal zionisten
Zijn de Duitse aanvallen in Nederland ook een vergelding omdat Nederland naast Duitsland ligt ?
Je moet naar het verleden kijken om een oordeel te geven aan een land die zich bezig houdt met misstanden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik ga niet naar een ver verleden kijken, ik leef niet in het verleden.
[..]
Welke Duitse aanvallen? Ik woon langs de Duitse grens en ik heb echt geen aanvallen gezien hoor
=quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:17 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Blijkbaar leef je niet in een wereld waarin je kunt accepteren dat anderen anders denken.
De islam is -edit-zich heeft opgedrongen aan de nietwillende Christenen en Joden in het Heilig Land.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Zijn de Duitse aanvallen in Nederland ook een vergelding omdat Nederland naast Duitsland ligt ?
quote:
En terecht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Terecht als Israel maar niet wordt veroordeeld.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En terecht.
Laat Goldstone zich trouwens maar eens richten op de behandeling van de garnalen in Zuid-Afrika, die discrimineren ze ook bij het leven daar.
Nu typ je opeens wel zinnen die coherent lijken te zijn als je geconfronteerd wordt met gelijke munt?quote:
Jij staat dus aan de kant van de prawns, weten wij dat ook weer.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Terecht als Israel maar niet wordt veroordeeld.
Ik sta aan de kant van de vredequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Jij staat dus aan de kant van de prawns, weten wij dat ook weer.
Wat weten de prawns nou van vrede?quote:
Tja, zo gaat hetzelfde gevecht op tegen de Palestijnen. Die gooien zonder redenen de ene raket na de ander op Isreal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Blijkbaar lees jij in een wereld waar genocides toegestaan zijn en kwaad en haat.
het gaat niet om andersdenkenden het gaat om duizenden doden/
Ik zie meer dan genoeg.Jij weigert voor vrede te gaan uit angst omdat je Israel moet veroordelen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:11 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tja, zo gaat hetzelfde gevecht op tegen de Palestijnen. Die gooien zonder redenen de ene raket na de ander op Isreal.
Daarom zeg ik: jij wilt maar 1 kant van het verhaal horen en verwacht van anderen dat ze net als jou denken. Anders trakteer je ze op ellenlange discussies met een hoop getroll.
Catfood mania!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wat weten de prawns nou van vrede?
Die laten zich doodleuk uitbuiten door de Nigeriaanse straatbendes.
Wat een taalgebruik, vooral uit jouw mond. In een conflict met de Israëliërs moet je nodig het op concentratiekampen gaan gooien inderdaad, word vast op prijs gesteld.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zie meer dan genoeg.Jij weigert voor vrede te gaan uit angst omdat je Israel moet veroordelen.
Die raket is niet zomaar gekomen dat komt omdat zij leven in een massa- concentratiekamp.
Wat je ook zegt, andersom geldt het ook. Het blijft een wellis-nietus spelletje.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zie meer dan genoeg.Jij weigert voor vrede te gaan uit angst omdat je Israel moet veroordelen.
Die raket is niet zomaar gekomen dat komt omdat zij leven in een massa- concentratiekamp.
Het is een openlucht massa concentratiekampquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat een taalgebruik, vooral uit jouw mond. In een conflict met de Israëliërs moet je nodig het op concentratiekampen gaan gooien inderdaad, word vast op prijs gesteld.
Je bedoeld dat dat niet komt omdat die Palestijnen geen fuck uitvoeren om hun bestaan te verbeteren, de god ganse dag zich bezig houden met die vete en elke geldpot die ze ontvangen uit het buitenland in wapens omzetten?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is een openlucht massa concentratiekamp
zonder elektriciteit zonder water zonder medicijnen.
dat jij dat niet inziet, maar de werkelijkheid is het wel
Ziehier, een concentratiekamp voor moslims:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is een openlucht massa concentratiekamp
zonder elektriciteit zonder water zonder medicijnen.
dat jij dat niet inziet, maar de werkelijkheid is het wel
Bron : Israel ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:21 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je bedoeld dat dat niet komt omdat die Palestijnen geen fuck uitvoeren om hun bestaan te verbeteren, de god ganse dag zich bezig houden met die vete en elke geldpot die ze ontvangen uit het buitenland in wapens omzetten?
quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Je beoordeelt iets op z'n merites, niet door dergelijke drogredenaties.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat inderdaad, kijk maar eens naar de landen die "voor" stemden, daar wil je als Nederland toch niet tussen staan? Alle zichzelf respecterende landen van het westen stemden ofwel tegen, blanco of niet.
En de redenen dat de landen tegen stemden of blanco is blijkbaar niet relevant? Ik kan uit die statement al genoeg informatie halen hoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:25 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je beoordeelt iets op z'n merites, niet door dergelijke drogredenaties.
Onvoorwaardelijk zomaar voor iets zijn is iets achterlijks, iets van corrupte bananenrepublieken. Niet iets welvarende, eerlijke, rechtsstaten.
Die hebben Jihad-Mickey, ook iets on-Islamitisch wat toevallig wel in Islamitische context gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nee, de hele wereld... behalve de hamas zenders.
Je leest m'n post niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En de redenen dat de landen tegen stemden of blanco is blijkbaar niet relevant? Ik kan uit die statement al genoeg informatie halen hoor.
Ja wel degelijk, daarom bestaat er ook zoiets als recensies.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:29 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je leest m'n post niet.
Daarnaast, als je naar een restaurant gaat, beïnvloedt de menukeuze van anderen jouw keuze?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ziehier, een concentratiekamp voor moslims:
[ afbeelding ]
Zo slecht dat ze het hebben, we moeten echt medelijden hebben hoor.
Ik heb het over het gezelschap aan je tafel waarbij iedereen voor-, na- en hoofdgerecht bestelt. Enfin, het voorbeeld begrijp je niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja wel degelijk, daarom bestaat er ook zoiets als recensies.
Israel komt steeds verder in de nauw staanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nee, de hele wereld... behalve de hamas zenders.
Hmmm... er woont dus toch wel volk zo te zien om die rommel een op te ruimen en te herbouwen. Waarom doen ze dat niet? Anders zijn ze niet zielugh genoeg? Of zijn ze te lui?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:32 schreef Meki het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wishfull thinking.... fail.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:33 schreef Meki het volgende:
Israel komt steeds verder in de nauw staan
Iedereen keert zich tegen de oorlogsstaat israel
Ook dan beïnvloed het wel degelijk mijn keuze, omdat ze wellicht een goede reden hebben om het te kiezen, dan ga ik er meestal in mee. Daarom vragen de meesten ook altijd "wat neem jij?" of ken je dat fenomeen niet? Overigens neem ik andere meningen altijd serieus en neem ik die mee in mijn overweging.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:33 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik heb het over het gezelschap aan je tafel waarbij iedereen voor-, na- en hoofdgerecht bestelt. Enfin, het voorbeeld begrijp je niet.
Maar lees nog eens m'n eerste post, want je reactie betrof namelijk niet bepaald de inhoud.
Stiekem mogen ze geen cement e.d. invoeren..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:34 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hmmm... er woont dus toch wel volk zo te zien om die rommel een op te ruimen en te herbouwen. Waarom doen ze dat niet? Anders zijn ze niet zielugh genoeg? Of zijn ze te lui?
Wanneer er een atoombom valt op Tel Aviv zijn die mensen ook lui om hun puinhoop op te ruimen ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:34 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hmmm... er woont dus toch wel volk zo te zien om die rommel een op te ruimen en te herbouwen. Waarom doen ze dat niet? Anders zijn ze niet zielugh genoeg? Of zijn ze te lui?
Och ik heb in Egypte dat soort ellende ook wel gezien, het is heus niet inherent aan de Gaza strook dat moslims in puinzooi wonen en er geen reet van bakken.quote:
Dan bouw je toch zonder cement. Konden ze 3000 jaar geleden ook.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Stiekem mogen ze geen cement e.d. invoeren..
De dooien wel. Die slapen dan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Wanneer er een atoombom valt op Tel Aviv zijn die mensen ook lui om hun puinhoop op te ruimen ?
Nee, dat ken ik niet. Daar heb ik maling aan, aangezien ik genoeg smaak (lees: kennis) heb betreft gastronomie. Nederland zou dat in dit geval ook moeten hebben om onbevooroordeeld een keus te maken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ook dan beïnvloed het wel degelijk mijn keuze, omdat ze wellicht een goede reden hebben om het te kiezen, dan ga ik er meestal in mee. Daarom vragen de meesten ook altijd "wat neem jij?" of ken je dat fenomeen niet? Overigens neem ik andere meningen altijd serieus en neem ik die mee in mijn overweging.
Jij bent hier die hier grapjes over maakt over de 1500 Palestijnse doden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:41 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat zeggen Palestijn-knuffelaars toch ook wel snel hoor. Niks nieuws.
Next.
Sjezus wat kort door de bocht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat ken ik niet. Daar heb ik maling aan, aangezien ik genoeg smaak (lees: kennis) heb betreft gastronomie. Nederland zou dat in dit geval ook moeten hebben om onbevooroordeeld een keus te maken.
Onvoorwaardelijk voor iets zijn zonder enige reflectie, overwegingen, afwegen van feiten, beoordelen op merites, is iets voor holbewoners. Dat tijdperk zijn we hier toch wel voorbij, mag ik hopen.
Wellicht, maar Israël moet het wel heel bont maken willen ze mijn steun nog verliezen, ik blijf ze steunen door dik en dun. Het is misschien een zwakte van mijn kant, maar ik weet dat ik sta voor Israëlisch gerechtigheid en niet voor een Jihad-Mickey die oproept tot de dood van de "Yahude".quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat ken ik niet. Daar heb ik maling aan, aangezien ik genoeg smaak (lees: kennis) heb betreft gastronomie. Nederland zou dat in dit geval ook moeten hebben om onbevooroordeeld een keus te maken.
Onvoorwaardelijk voor iets zijn zonder enige reflectie, overwegingen, afwegen van feiten, beoordelen op merites, is iets voor holbewoners. Dat tijdperk zijn we hier toch wel voorbij, mag ik hopen.
quote:
De daden die je doet is wat je/een regering definieert. Kritisch en objectief zijn is altijd goed, hoe graag je ook iets mag. Het gaat om recht. Vrouwe Justitia is niet voor niets geblinddoekt. Niet bevooroordeeld zijn, ondanks dat je meer naar een bepaalde kant (in eerste instantie) zou neigen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wellicht, maar Israël moet het wel heel bont maken willen ze mijn steun nog verliezen, ik blijf ze steunen door dik en dun. Het is misschien een zwakte van mijn kant, maar ik weet dat ik sta voor Israëlisch gerechtigheid en niet voor een Jihad-Mickey die oproept tot de dood van de "Yahude".
Uiteraard, maar ik heb het idee dat de "mensenlevens" waar altijd maar over gepraat wordt puur en alleen de Palestijnen zijn. Ik hoor werkelijk op dit forum NOOIT maar dan ook echt NOOIT over de bussen met kinderen en huisvrouwen die in Israël op de straten worden opgeblazen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
De daden die je doet is wat je/een regering definieert. Kritisch en objectief zijn is altijd goed, hoe graag je ook iets mag. Het gaat om recht. Vrouwe Justitia is niet voor niets geblinddoekt.
Het gaat hier niet om een potje voetbal, het gaat om mensenlevens.
Ik begrijp wat je bedoelt, en er wordt daar inderdaad niet veel over gesproken hier, omdat dat gelukkig niet vaak (meer) gebeurt (opgeblazen bussen). Van tijd tot tijd wordt een raket/raketten richting Israël geschoten die 9 van de 10 keer het doel mist en af en toe iemand verwondt of doodt. Vervolgens is er een vergeldingsactie van Israël waardoor vaak wél gewonden/doden vallen. Als Israël toeslaat is het aantal gewonden/doden nou eenmaal hoger over het algemeen. Zo ook tijdens de aanval in Gaza eind 2008/begin 2009.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 01:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik heb het idee dat de "mensenlevens" waar altijd maar over gepraat wordt puur en alleen de Palestijnen zijn. Ik hoor werkelijk op dit forum NOOIT maar dan ook echt NOOIT over de bussen met kinderen en huisvrouwen die in Israël op de straten worden opgeblazen.
Nee, je hoort de zoveelste Israëlische granaat inslaan in Gaza, maar hoor je ooit de Israëlische doden hier op dit forum? Nee, gewoon walgelijk gewoon dat er altijd maar van één kant bekeken word en mensen die dan pro-Israël zijn die zijn ineens nazistische varkens (Meki's words).
Ik wil hem wel eens zien als hij een foto ziet van dode Israëlische kindjes, is hij dan nog zo zielig met z'n Palestijnen?
Dit moet er uit, maar wat een kankerredenatie in dit forum af en toe, alsof Palestijnen de enige mensen zijn in dat gebied. Zum kotsen gewoon.
Een dode is er altijd één te veel. Betreurenswaardig.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
See for yourself
Een paar mensen inderdaad, ag wat doen die er ook toe hé?
Nogal logisch aangezien Gaza zelfgemaakte flutraketjes gebruikt en Israël militair apparatuur heeft waar je U tegen zegt. En wat moeten ze dan, bommen gooien op gebouwen met maar maximaal eenzelfde aantal mensen als er in Israël omgekomen zijn? Eerlijk oorlogje spelen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:08 schreef OldJeller het volgende:
Een dode is er altijd één te veel. Betreurenswaardig.
Hoeveel Israëliërs zijn er gedood in 2009? Hoeveel Palestijnen? Als er weer doden/gewonden aan een bepaalde kant zijn dan wordt dat op dat moment belicht,.
13 doden waarvan 10 soldaten die de dood zochten en hebben die gevondenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja elk Israëlisch kind of slachtoffer is een soldaat.![]()
Flikker toch een eind op.
Hamas schijnt dit op de koop toe te nemen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:10 schreef Meki het volgende:
[..]
13 doden waarvan 10 soldaten die de dood zochten en hebben die gevonden
1500 PALESTIJNSE burgers die niks te maken hadden en zij werdern door Israel vermoordt.
Je zegt het zelf al, het is geen eerlijke strijd. Aan de ene kant zijn er feitelijk gezien gewoon meer slachtoffers, ook burgerslachtoffers.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nogal logisch aangezien Gaza zelfgemaakte flutraketjes gebruikt en Israël militair apparatuur heeft waar je U tegen zegt. En wat moeten ze dan, bommen gooien op gebouwen met maar maximaal eenzelfde aantal mensen als er in Israël omgekomen zijn? Eerlijk oorlogje spelen?
Wanhoop maakt je blind voor verhoudingen en verliezen. Gaza is letterlijk in de hoek gedreven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 02:12 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Hamas schijnt dit op de koop toe te nemen.
Terwijl die zogenaamd opkomen voor het palestijnse volk.
Leg me dat eens uit meki?
door eigen toedoen .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:26 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Wanhoop maakt je blind voor verhoudingen en verliezen. Gaza is letterlijk in de hoek gedreven.
Wat zat er in die fabrieken dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:08 schreef Disana het volgende:
Vergeet ook niet het doelbewust platgooien van infrastructuur waaronder projecten die met ons ontwikkelingsgeld zijn aangelegd. Er zijn veel beelden te zien geweest voor wie het wilde zien van verwoeste fabrieken etcetera.
melkpoederquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat zat er in die fabrieken dan?
Wat een domme reactie. Bloemen, meubels, staal. Gewone bedrijfjes waarvan vele gezinnen moesten leven.quote:
Nee maar even zonder gein, weet je zeker dat dat in die fabrieken zat, en dat in de tijd van de bombardementen er geen Hamas in zaten, of neem je dat voor het gemak aan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een domme reactie. Bloemen, meubels, staal. Gewone bedrijfjes waarvan vele gezinnen moesten leven.
ben ik niet vergeten .er zijn ook veel beelden voor wie ze wilden zien dat er uit die fabrieken werd geschoten met reketten en mortieren .nu is er een nieuwe wet aangenomen door de knesseth in israel ,quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:08 schreef Disana het volgende:
Vergeet ook niet het doelbewust platgooien van infrastructuur waaronder projecten die met ons ontwikkelingsgeld zijn aangelegd. Er zijn veel beelden te zien geweest voor wie het wilde zien van verwoeste fabrieken etcetera.
Je bent niet goed geïnformeerd. Zeer zeker worden ook Nederlandse projecten gebombardeerd bij elke gelegenheid, met name havenprojecten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:17 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ben ik niet vergeten .er zijn ook veel beelden voor wie ze wilden zien dat er uit die fabrieken werd geschoten met reketten en mortieren .nu is er een nieuwe wet aangenomen door de knesseth in israel ,
ze gaan eerst nakijken wat ze willen bombaderen .
als het van ontwikkelings geld is betaald ...dan bommen ze het niet , zeker als het gaat om het geld dat uit nederland kom .
wat gemakshalve werd gebruikt door de hamas om zo dicht bij de grens met israel te zitten om zo lekker te kunnen schieten .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een domme reactie. Bloemen, meubels, staal. Gewone bedrijfjes waarvan vele gezinnen moesten leven.
ja dat is het !ik ben niet goed geinformeerd .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bent niet goed geïnformeerd. Zeer zeker worden ook Nederlandse projecten gebombardeerd bij elke gelegenheid, met name havenprojecten.
De bedrijfjes zijn gewoon bedrijfjes, zoals de bestookte VN school ook niet meer dan een school was.
De havens zitten niet 'zo dicht bij de grens van Israël' en dat zat de VN school ook niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:22 schreef telavivnick het volgende:
[..]
wat gemakshalve werd gebruikt door de hamas om zo dicht bij de grens met israel te zitten om zo lekker te kunnen schieten .
en die gezinnen het slachtoffer zijn van de bruuten hamas die geen oog heb voor de medemensen.
en zo de burger in de vuurlijn zetten . ja dan kom ik ook aan 100000000 burger doden .
daarom is het goldstone raport ook erg eenzijdig , en de UN deze praktijken niet eens verbaliseerd .
Dan laat je veel buiten beschouwing van Israëls zijde. Bijvoorbeeld dat ze bij de Westbank gebied hebben geannexeerd met een muur tegen de internationaal vastgestelde grenzen. Op het geannexeerde terrein bevinden zich waterbronnen die de Palestijnen hard nodig hadden. Ze kunnen op de Westbank nu nauwelijks nog hun dieren van water voorzien.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Goede zaak dat Nederland tegen gestemd heeft.
Enige wat Israel doet is zichzelf verdedigen tegen die Hamas en Hezbollah.
Vergeet ook niet dat Hamas broedermoord pleegt. Zichzelf schuilhouden onder de burgers bv.
Als er 1 partij is die de hoofdschuldige is dan is het wel Hamas en Hezbollah. Al Fatah laat ik erbuiten, die zijn wel bereid om de dialoog aan te gaan. (al was dat in het verleden ook anders).
Kortom, Israel staan in het recht terug te slaan indien dit nodig is. IDF staat niet voor niets voor Israeli Defence Forces.
Israel, de enige echte democratie in een verrot stukje aarde, moet voor altijd blijven voortbestaan.
hoe dicht bij denk ja zelf ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:26 schreef Disana het volgende:
[..]
De havens zitten niet 'zo dicht bij de grens van Israël' en dat zat de VN school ook niet.
Je zult moeten accepteren dat je geliefde land niet onschuldig is. Het heeft geen belang bij een welvarend volk van Palestijnen en daarom gaat steeds opnieuw de infrastructuur plat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:30 schreef telavivnick het volgende:
[..]
hoe dicht bij denk ja zelf ?
eenig idee !
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan laat je veel buiten beschouwing van Israëls zijde. Bijvoorbeeld dat ze bij de Westbank gebied hebben geannexeerd met een muur tegen de internationaal vastgestelde grenzen. Op het geannexeerde terrein bevinden zich waterbronnen die de Palestijnen hard nodig hadden. Ze kunnen op de Westbank nu nauwelijks nog hun dieren van water voorzien.
Je kunt wel steeds doen of Hamas en Hezbollah gewoon voor de lol ageren, maar dat is dus niet zo. Palestijnen hebben het recht te vechten aangezien ze in het nauw worden gedreven.
Onzin! Quatsch!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan laat je veel buiten beschouwing van Israëls zijde. Bijvoorbeeld dat ze bij de Westbank gebied hebben geannexeerd met een muur tegen de internationaal vastgestelde grenzen. Op het geannexeerde terrein bevinden zich waterbronnen die de Palestijnen hard nodig hadden. Ze kunnen op de Westbank nu nauwelijks nog hun dieren van water voorzien.
Je kunt wel steeds doen of Hamas en Hezbollah gewoon voor de lol ageren, maar dat is dus niet zo. Palestijnen hebben het recht te vechten aangezien ze in het nauw worden gedreven.
Dan de vraag aan jou: Hoe zal dat toch komen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zult moeten accepteren dat je geliefde land niet onschuldig is. Het heeft geen belang bij een welvarend volk van Palestijnen en daarom gaat steeds opnieuw de infrastructuur plat.
Waarom reageer je steeds zo dommig? Dat je pro-Israël bent en blind voor de misdaden van het land begrijp ik. Maar kom dan gewoon rechtstreeks daarmee i.p.v. andere visies met domheid te bejegenen. Je verandert de realiteit van het onrecht dat daar geschiedt er echt niet mee.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:33 schreef telavivnick het volgende:
[..]
![]()
![]()
je weet niet echt wat je zeg lees ik wel .
Wow, twee reacties op hetzelfde postje. Het zit je kennelijk wel dwars dat niet langer meer klakkeloos wordt aangenomen dat Israël zijn handen in onschuld wast. Het tij begint te keren ten faveure van de onderdrukte Palestijnen en dat is een goede zaak.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan de vraag aan jou: Hoe zal dat toch komen?
kan je mij vraag beantwoorden ??quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Je zult moeten accepteren dat je geliefde land niet onschuldig is. Het heeft geen belang bij een welvarend volk van Palestijnen en daarom gaat steeds opnieuw de infrastructuur plat.
Je hebt er zelf ook anders wel een handje van om de misdaden van de Palestijnen te ontkennen en negeren, zo blijkt ook de reactie waar ErwinRommel op reageerde.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom reageer je steeds zo dommig? Dat je pro-Israël bent en blind voor de misdaden van het land begrijp ik. Maar kom dan gewoon rechtstreeks daarmee i.p.v. andere visies met domheid te bejegenen. Je verandert de realiteit van het onrecht dat daar geschiedt er echt niet mee.
Vrede met een volk waarvan je de huizen en infrastructuur annexeert of platgooit? Een volk dat je van het eigen land blijft afgooien en van water verstoken laat zijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:37 schreef telavivnick het volgende:
[..]
kan je mij vraag beantwoorden ??
we hebben wel zeker een belang bij een welvarend palie volk .vrede goed voor mij en goed voor hun .
maar het willen van uit de palie kant daar gaat het om .
denk na wat zullen de palies zijn... zonder zielig te zijn .?
nu hebben ze op z'n minst een eigen eggo.anders hebben ze wat ze hadden .niets
Dommig? Juist niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom reageer je steeds zo dommig? Dat je pro-Israël bent en blind voor de misdaden van het land begrijp ik. Maar kom dan gewoon rechtstreeks daarmee i.p.v. andere visies met domheid te bejegenen. Je verandert de realiteit van het onrecht dat daar geschiedt er echt niet mee.
Nog een voorbeeld. In Jeruzalem worden elke dag Palestijnen hun huis uit gezet. Daar is geen enkele geldige reden voor, het zijn gewoon burgers met een gezin en een baan. Die mensen komen op straat te staan, als ze naar Gaza gaan zijn ze hun pas kwijt en daarmee hun baan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dommig? Juist niet.
Israel verdedigd zich, niks meer niks minder!
En ja ik ben ook pro-Israel, en ik heb geen begrip voor misdaden. Israel heeft geen misdaden begaan, de Hamas en Hezbollah begaan ze door zichzelf in druk verstedelijkt gebied onder de burgers zichzelf op te houden en raketten af te vuren op Israel. DAT Disana, dat is een grove misdaad en schending van elk oorlogs recht.
het punt is jij ook praat alsof je er woon . maar weet buiten wikipedia niets ..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:43 schreef telavivnick het volgende:
[..]
het punt is jij ook praat alsof je er woon . maar weet buiten wikipedia niets ..
en dat is te lezen aan je stukjes .omdat je niets van het plaatsje afweet buiten de TV en wiki.
en dat is nu het groten punt .
ik ben pro israel omdat ik er zelf gelukkig woon.
en ik trots ben op de IDF die hun leven geven voor wij burgers die rustig kunnen rond lopen zoals jij .
maar jij die ook vind dat je 1000 den kassam raketten op je dak kan krijgen en dan dankjewel moet zeggen .
en daar ben ik het niet mee eens . israel mag zich tegen deze liefdadigheids praktijken van de hamas weren denk ik.
weet je wat een welvarend stukje land was voor israel daar weg ging ??
by the way het is z'n 3 km van de grens .bij guskative is het het korts dacht ik mij te herinderen .
Opmerkelijk dat je al mijn voorbeelden 'over het hoofd ziet'. Jullie worden als volk bang gemaakt voor de Palestijnen. Van buitenaf zien we gelukkig wel dat het ook gewone mensen zijn met eerste levensbehoeften; behoeften die Israël stelselmatig en voortschrijdend blokkeert.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:43 schreef telavivnick het volgende:
[..]
het punt is jij ook praat alsof je er woon . maar weet buiten wikipedia niets ..
en dat is te lezen aan je stukjes .omdat je niets van het plaatsje afweet buiten de TV en wiki.
en dat is nu het groten punt .
ik ben pro israel omdat ik er zelf gelukkig woon.
en ik trots ben op de IDF die hun leven geven voor wij burgers die rustig kunnen rond lopen zoals jij .
maar jij die ook vind dat je 1000 den kassam raketten op je dak kan krijgen en dan dankjewel moet zeggen .
en daar ben ik het niet mee eens . israel mag zich tegen deze liefdadigheids praktijken van de hamas weren denk ik.
weet je wat een welvarend stukje land was voor israel daar weg ging ??
by the way het is z'n 3 km van de grens .bij guskative is het het korts dacht ik mij te herinderen .
Spreek voor jezelf, ikzelf en anderen met mij (als ErwinRommel) zien van buitenaf toch wel aardig wat anders als jou. Gooi het dus maar niet op propaganda voor de inwoners van de staat Israël. Er zijn genoeg mensen die de misdaden van Hamas zien, en gelukkig is Maxime Verhagen daar een van.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je al mijn voorbeelden 'over het hoofd ziet'. Jullie worden als volk bang gemaakt voor de Palestijnen. Van buitenaf zien we gelukkig wel dat het ook gewone mensen zijn met eerste levensbehoeften; behoeften die Israël stelselmatig en voortschrijdend blokkeert.
ik zou jou bronnen wel eens willen zien ?/ wand waar jij dingen vandaan haal mag joost weten ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld. In Jeruzalem worden elke dag Palestijnen hun huis uit gezet. Daar is geen enkele geldige reden voor, het zijn gewoon burgers met een gezin en een baan. Die mensen komen op straat te staan, als ze naar Gaza gaan zijn ze hun pas kwijt en daarmee hun baan.
Vind je het gek dat er gevochten wordt met de weinige middelen die zo'n onderdrukt volk nog heeft?
Ook van jou is het opmerkelijk dat je mijn voorbeelden van onderdrukking en verdrijving 'over het hoofd ziet'.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Er is an sich helemaal geen probleem met het Palestijnse volk, Wie wilt niet in vrede leven?
De meeste Palestijnen willen dat ook en DOEN dat ook IN Israel. Probleem is dat Hamas en Hezbollah mensen brainwashen, en het gezegde hebben van "wie niet voor ons is is tegen ons", daarmee de eigen Palestijnen voorliegen. Het bespelen van het eigen volk dus, zoals Hitler deed decenia geleden.
Dat is wat de Hamas doet, en idem Hezbollah. Haat kweken!
Als je Israël als Palestijn verlaat voor Palestijns gebied, ben je je pas kwijt. Informeer je eens i.p.v. de bangmakerij en propaganda van je regering blindelings te slikken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:47 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ik zou jou bronnen wel eens willen zien ?/ wand waar jij dingen vandaan haal mag joost weten ?
als ze naar gaza gaan 'zijn ze dood vermoord door de hamas .en worden aangezien als spionnen van de fatah,, ja idd dan ook hun baan die zijn ze kwijt .
je lees dit verkeerd , die israel stelselmatig produseerd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat je al mijn voorbeelden 'over het hoofd ziet'. Jullie worden als volk bang gemaakt voor de Palestijnen. Van buitenaf zien we gelukkig wel dat het ook gewone mensen zijn met eerste levensbehoeften; behoeften die Israël stelselmatig en voortschrijdend blokkeert.
Zie post boven mij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook van jou is het opmerkelijk dat je mijn voorbeelden van onderdrukking en verdrijving 'over het hoofd ziet'.
Voor water betalen de Palestijnen op de Westbank vier keer zoveel als toen ze zelf de bronnen nog in hun beheer hadden. Israël heeft op het onrechtmatig (want tegen internationale afspraken) zelfs een waterbedrijf gezet dat tegen deze hoge kosten mondjesmaat water aan de Westbank levert. Veel Palestijnen kunnen dat helemaal niet betalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:52 schreef telavivnick het volgende:
[..]
je lees dit verkeerd , die israel stelselmatig produseerd.
de graan kom vanuit israel iederendag ,word van het land geoogst naast de gaza strook (onder beschietingen van de hamas)
diesel kom met 1000 den liters het plaatsje in .water nonstop..
om presies te zijn naar mijn telling 14 dubbel trailers vol iederendag .
blokkades ?? de hamas is een meester in uitvinden van dingen om wapens van te maken en ja daar word even opgelet . is niet echt een blokkade .
nee hoor er komen veel israelishe palies in de westbank en kunnen ook in de gazza strookquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Als je Israël als Palestijn verlaat voor Palestijns gebied, ben je je pas kwijt. Informeer je eens i.p.v. de bangmakerij en propaganda van je regering blindelings te slikken.
Het gaat juist om Palestijnen die er al generaties lang woonden. Die worden verjaagd in groten getale.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zie post boven mij.
Daarnaast, volgens mij is het ook in Israel zo dat je niet zomaar een huis mag bouwen op welke plek je ook maar wilt. Daar heeft men OOK in Israel vergunningen voor nodig. Zie die Joodse Nederzettingen, die worden ook ontruimt door de Israelische overheid als dat niet mag.
Die kiezen er zelf voor weg te gaan, er wonen genoeg Palestijnen binnen de Israëlische grenzen hoor, het is niet alsof Israël een 100% "Nür Juden" staat is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat juist om Palestijnen die er al generaties lang woonden. Die worden verjaagd in groten getale.
Daar begint het anders wel heel erg veel op te lijkenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Die kiezen er zelf voor weg te gaan, er wonen genoeg Palestijnen binnen de Israëlische grenzen hoor, het is niet alsof Israël een 100% "Nür Juden" staat is.
Quatsch, dat zijn van die visies die je krijgt voorgeschoteld van Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en consorten, de werkelijke percentages liggen heel anders. Volgens mij is zelfs 16% Arabisch.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:58 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Daar begint het anders wel heel erg veel op te lijken
Ilegaal gebouwd is illegaal gebouwd. En in grote getalen??? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dit is nieuw voor mij. Tja, sympathisanten van Hamas oid's logisch dat die verderven worden, dat is een kwestie van staatsveiligheid.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gaat juist om Palestijnen die er al generaties lang woonden. Die worden verjaagd in groten getale.
bronquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Voor water betalen de Palestijnen op de Westbank vier keer zoveel als toen ze zelf de bronnen nog in hun beheer hadden. Israël heeft op het onrechtmatig (want tegen internationale afspraken) zelfs een waterbedrijf gezet dat tegen deze hoge kosten mondjesmaat water aan de Westbank levert. Veel Palestijnen kunnen dat helemaal niet betalen.
En het staat een beetje vreemd te pochen met producten die van het land komen dat voor een deel is ingepikt. De Palestijnen zijn zelf door de annexatie, kolonisatie en onderdrukking tot minder in staat.
Ohhh jij bent wel eens in Israel geweest??? Of niet verder gekomen dan indymedia te lezen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:58 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Nee, het gaat óók niet om illegaal gebouwde woningen. Het gaat om legaal bestaande woningen in wijken die massaal opgekocht worden door o.a. buitenlandse projectontwikkelaars.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ilegaal gebouwd is illegaal gebouwd. En in grote getalen??? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dit is nieuw voor mij. Tja, sympathisanten van Hamas oid's logisch dat die verderven worden, dat is een kwestie van staatsveiligheid.
Als ik in Duitsland ga wonen ben ik dan ook een zionist?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, het gaat óók niet om illegaal gebouwde woningen. Het gaat om legaal bestaande woningen in wijken die massaal opgekocht worden door o.a. buitenlandse projectontwikkelaars.
Ik neem niet zo maar iets aan, maar zeker met deze zaak is het duidelijk dat de Palestijnen als tweederangsburgers worden behandelt. Racisme speelt in deze zaak ook een zeer belangrijke rol, hoewel dat ook niet raar is na 61 jaar slechte verstandhoudingen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Quatsch, dat zijn van die visies die je krijgt voorgeschoteld van Anja Meulenbelt en Gretta Duisenberg en consorten, de werkelijke percentages liggen heel anders. Volgens mij is zelfs 16% Arabisch.
Hier moet ik wel om lachen. Je verwerpt alles dat Israël in een kwaad daglicht zet met beweringen die gemakkelijk te weerleggen zijn. Propaganda eigenlijk die je van je eigen regering voorgeschoteld krijgt. Ik denk dat het voor jou niet uitmaakt hoeveel bronnen je aangeleverd krijgt (internationale en Nederlandse media, Goldstone rapport), je blijft toch geloven in wat je is verteld.quote:
dat is het probleem velen weten niet wat er speel hier..buiten de linkse media en wiki te bekijken en zo een oordeel hebben ,quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh jij bent wel eens in Israel geweest??? Of niet verder gekomen dan indymedia te lezen?
Wat een goedkoop schot, maar voor jou informatie heb ik wel contacten met Palestijnen binnen Europa alsook Joodse organisaties die fel gekant zijn tegen Israël's apartheidspolitiek.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh jij bent wel eens in Israel geweest??? Of niet verder gekomen dan indymedia te lezen?
Right back at ya.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Hier moet ik wel om lachen. Je verwerpt alles dat Israël Palestijnen in een kwaad daglicht zet met beweringen die gemakkelijk te weerleggen zijn. Propaganda eigenlijk die je van je eigen regering voorgeschoteld krijgt. Ik denk dat het voor jou niet uitmaakt hoeveel bronnen je aangeleverd krijgt (internationale en Nederlandse media, Goldstone rapport), je blijft toch geloven in wat je is verteld.
Vergeet ook angst niet die het beeld dat de Israëlische bevolking van Palestijnen kleurt. Er is geen betere propaganda dan een sterk vijandbeeld.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:04 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ik neem niet zo maar iets aan, maar zeker met deze zaak is het duidelijk dat de Palestijnen als tweederangsburgers worden behandelt. Racisme speelt in deze zaak ook een zeer belangrijke rol, hoewel dat ook niet raar is na 61 jaar slechte verstandhoudingen.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu misbruik ik de Wiki ook even tegen die anti's alhier.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Israel
nee hoor een goede bron is erg intresant .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Hier moet ik wel om lachen. Je verwerpt alles dat Israël in een kwaad daglicht zet met beweringen die gemakkelijk te weerleggen zijn. Propaganda eigenlijk die je van je eigen regering voorgeschoteld krijgt. Ik denk dat het voor jou niet uitmaakt hoeveel bronnen je aangeleverd krijgt (internationale en Nederlandse media, Goldstone rapport), je blijft toch geloven in wat je is verteld.
Goldstone is juist niet eenzijdig. Het is een onafhankelijk rapport dat de daden van beide zijden aan de kaak stelt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:08 schreef telavivnick het volgende:
[..]
nee hoor een goede bron is erg intresant .
goldstone wat minder erg eenzijdig .
hoe bedoel je de angst ?? dat de palies vrij in israel kunnen komen rondlopen ..zonder afgeslacht te worden ? en de israelish niet vrij kunnen rondlopen .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Vergeet ook angst niet die het beeld dat de Israëlische bevolking van Palestijnen kleurt. Er is geen betere propaganda dan een sterk vijandbeeld.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Goldstone is juist niet eenzijdig. Het is een onafhankelijk rapport dat de daden van beide zijden aan de kaak stelt.
sorry hoor maar dit is totale quatsch!!!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:06 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Wat een goedkoop schot, maar voor jou informatie heb ik wel contacten met Palestijnen binnen Europa alsook Joodse organisaties die fel gekant zijn tegen Israël's apartheidspolitiek.
Een zaakwaarneemster voor een organisatie waarvan ik de naam en het doel even kwijt ben vertelde over een watertransport door Israëli's naar de Westbank. Ze stuitten daar op bange grenswachten en andere soldaten die hen waarschuwden voor de agressieve Palestijnen; hen werd afgeraden de Westbank in te rijden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:10 schreef telavivnick het volgende:
[..]
hoe bedoel je de angst ?? dat de palies vrij in israel kunnen komen rondlopen ..zonder afgeslacht te worden ? en de israelish niet vrij kunnen rondlopen .
Er valt met betrekking tot onafhankelijkheid wel het een en het ander af te dingen aan dat rapport. Het begint al bij wie het aanvroeg, dat beruchte clubje mensenrechten schenners die er een hobby van hebben gemaakt in geval Israël op elke slak zout te leggen en het nooit over zichzelf te hebben.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Goldstone is juist niet eenzijdig. Het is een onafhankelijk rapport dat de daden van beide zijden aan de kaak stelt.
Dus een waarschuwing van het leger dat er agressieve Palestijnen zijn die ze willen vermoorden, is de schuld van Israël? WHAT THE FUCK is jouw kromme redenatie dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Een zaakwaarneemster voor een organisatie waarvan ik de naam en het doel even kwijt ben vertelde over een watertransport door Israëli's naar de Westbank. Ze stuitten daar op bange grenswachten en andere soldaten die hen waarschuwden voor de agressieve Palestijnen; hen werd afgeraden de Westbank in te rijden.
Het watertransport is een particulier initiatief van Israëliërs die het niet eens zijn met het afknijpen van de Westbank. De regering keurt het af maar de tanks worden nog net niet tegengehouden.
Er staat dus geen muur in Jeruzalem? Ik wed dat de situatie in Gaza trouwens niet veel beter is dan in de gemiddelde freetown. De inwoners van Israël hebben stemrecht ja, maar dat betekent nog niet dat we met een land te maken hebt dat zich een rechtstaat mag noemen (Iran heeft overigens ook stemrecht) gezien de totale lak aan verantwoordelijkheid richting de minderheden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
sorry hoor maar dit is totale quatsch!!!
De israelische Pali's, arabs hebben daar gewoon STEMRECHT!!!!!!!! Jij beticht de Israelische overheid dus van apartheid????? Pali's en Arab's wonen ook in zgn freetowns??? Kom op zeg zoek een beter argument dan deze lulkoek.
heel erg belangerijk deze bron . kan je nagaan wie waar en hoe . ik heb er namelijk nooit iets van gehoord .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Een zaakwaarneemster voor een organisatie waarvan ik de naam en het doel even kwijt ben vertelde over een watertransport door Israëli's naar de Westbank. Ze stuitten daar op bange grenswachten en andere soldaten die hen waarschuwden voor de agressieve Palestijnen; hen werd afgeraden de Westbank in te rijden.
Het watertransport is een particulier initiatief van Israëliërs die het niet eens zijn met het afknijpen van de Westbank. De regering keurt het af maar de tanks worden nog net niet tegengehouden.
En ik heb er wél van gehoord, op Radio 1.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:18 schreef telavivnick het volgende:
[..]
heel erg belangerijk deze bron . kan je nagaan wie waar en hoe . ik heb er namelijk nooit iets van gehoord .
en als dat waar is dan moet ik er namelijk iets vangehoord hebben .
Dat klopt:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:18 schreef Reuzelbek het volgende:
Overigens is het een leugen dat alleen linkse mensen zich zouden bekommeren om de hachelijke situatie van de Palestijnen.
reageer evenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dus een waarschuwing van het leger dat er agressieve Palestijnen zijn die ze willen vermoorden, is de schuld van Israël? WHAT THE FUCK is jouw kromme redenatie dan?
Waarom staat die muur daar? Of is je geheugen zo slecht?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:16 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Er staat dus geen muur in Jeruzalem? Ik wed dat de situatie in Gaza trouwens niet veel beter is dan in de gemiddelde freetown. De inwoners van Israël hebben stemrecht ja, maar dat betekent nog niet dat we met een land te maken hebt dat zich een rechtstaat mag noemen (Iran heeft overigens ook stemrecht) gezien de totale lak aan verantwoordelijkheid richting de minderheden.
In feite levert Israël een dienst aan alle radicale moslimorganisaties, zij kunnen groeien dankzij de genadeloze houding van de Israëlische regering. Mocht het ooit zover komen dat de VS geen steun meer kan of zal verlenen dat krijgt Israël het nog heel moeilijk.
Je trekt nogal vreemde conclusies vind ik. Ze komen inderdaad nogal bangige soldaten tegen en dat moeten we ineens zien als een bij voorbaat gefaalde poging om water leveranties tegen te houden? Maar mij lijkt dat als Israël het echt tegen wilde houden dat goed gelukt was?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:19 schreef Disana het volgende:
[..]
En ik heb er wél van gehoord, op Radio 1.
De zaakwaarneemster is met verschillende transporten meegereisd en kwam steeds bange soldaatjes tegen onderweg naar volkomen vreedzame Palestijnen die hun dieren nauwelijks nog van water kunnen voorzien.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:22 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat klopt:
Bij vele demonstraties werken ze samen met buitenlandse partijen zoals de NPD uit Duitsland. Op 11 november 2006 demonstreerde de NVU in Zoetermeer. Tijdens de tocht, werden teksten gescandeerd als ‘vrij, sociaal en nationaal’, ‘George Bush terrorist’ en ‘Juden müssen raus, aus Palestina’. Ook werd lof gezwaaid over zestien neo-nazi’s die de week daarvoor in Frankfurt a/d Oder vernielingen hadden aangericht op een gedenkplek voor de Kristallnacht.
Bij bijeenkomsten prijkt de vlag 'Allah is groot' aan de wand en dikwijls worden pro-islamitische demonstraties bijgewoond. De RVF wordt ingezet als bewakings- en ordedienst bij bijeenkomsten van de NVU. De RVF is een vervanger geworden voor Homan's ANS, die op 1 juli 2006 tijdens een NVU demonstratie met een Osama bin Laden t-shirt ten tonele verscheen
Wie kwam er eerst, de kip of het ei? Los van het feit waarom het allemaal begonnen is zal er op deze manier doorgevochten worden tot het einde der tijden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waarom staat die muur daar? Of is je geheugen zo slecht?
In Israel heeft een ieder stemrecht. En daar zijn dus wel democratische verkiezingen.
Over die genadeloze houding, hoe komt dat ook alweer? Toevallig niet omdat Hamas en Hezbollah de echte dreiging zijn?
Nee, de bange soldaten staan los van de watertransporten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je trekt nogal vreemde conclusies vind ik. Ze komen inderdaad nogal bangige soldaten tegen en dat moeten we ineens zien als een bij voorbaat gefaalde poging om water leveranties tegen te houden? Maar mij lijkt dat als Israël het echt tegen wilde houden dat goed gelukt was?
OF de Palies gaan inzien dat Hamas en Hezbollah hen verder weinig toekomst biedt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:26 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Wie kwam er eerst, de kip of het ei? Los van het feit waarom het allemaal begonnen is zal er op deze manier doorgevochten worden tot het einde der tijden.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, de bange soldaten staan los van de watertransporten.
De soldaten zien hun eigen volk het gebied niet graag ingaan omdat ze oprecht bang zijn voor de Palestijnen op de Westbank. Wat verwacht je ook van jonge knullen die nooit anders dan staatspropaganda hebben gehoord; ik neem ze hun angst niet kwalijk.
Dat Israël de transporten niet tegenhoudt vind ik niet zo raar. Het staat niet mooi je eigen burgers te arresteren. Dat telavivnick er nooit van heeft gehoord verbaast me in dit kader dus ook niet.
Daar gaat het dus niet alleen om, want dan vergeet je voor de gelegenheid de steeds verder oprukkende nederzettingen, de vernederingen die Palestijnen moeten ondergaan bij de checkpoints, de discriminatie, etc.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
OF de Palies gaan inzien dat Hamas en Hezbollah hen verder weinig toekomst biedt.
Want daar ligt het kwaad. Niet bij Israel die zichzelf enkel verdedigd tegen dit soort organisaties.
Het was twee dagen geleden op Wereldnet op Radio 1 in Nederland. Misschien ken je het programma, ze spreken met Nederlanders die in het buitenland wonen. Misschien kun je het op Radio 1 navragen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:38 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ik wil wel die link en de naam van deze org.
erg intresant om eens met hun mee te rijden .ik kan er namelijk een mooien reportage van maken .
zo als jij die door kan geven .
ik krijg namelijk niet eenig info van deze org en ik krijg ze allemaal geloof mij . maar de water naar westbank org die ken ik niet sorry .
zo als je mij kan informeren hierover zou ik wel leuk vinden .
maar ik denk het is zoals velen verhaaltjes ..![]()
![]()
leuk verhaal .
ok eh het is waarschijnelijk er worden veel verhaaltjes verzonnen .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was twee dagen geleden op Wereldnet op Radio 1 in Nederland. Misschien ken je het programma, ze spreken met Nederlanders die in het buitenland wonen. Misschien kun je het op Radio 1 navragen.
Op mij kwam het niet over als 'een verhaaltje'. Waarom zou iemand zoiets voor de publieke radio verzinnen, lijkt me niet zo waarschijnlijk.
Slechts interessant om een reportage te maken? Over het annexeren van het stuk Westbank door Israël tegen de afspraken in hoor ik je niet, laat staan over het innemen van de waterbronnen en het bouwen van een waterbedrijf dat 4x de prijs aan de Palestijnen op de Westbank vraagt. Dat was namelijk al langer bekend hoor, dat heb ik niet van de radio.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:04 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ok eh het is waarschijnelijk er worden veel verhaaltjes verzonnen .
maar buiten dat ,ik zal het eens na gaan ..kan namelijk vrij intresant zijn . bedankt .
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Slechts interessant om een reportage te maken?
Geen waarheidsvinding dus, je knipt de rest weg alsof het nergens over gaat. Erg oppervlakkig van je.quote:
nee hoor .er word in mijn oogen niet veel bezet. niet meer dan de palies doen .ik zal het bij mijn vriend ratna eens na vragen . of zij er wat van afweet .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Geen waarheidsvinding dus, je knipt de rest weg alsof het nergens over gaat. Erg oppervlakkig van je.
Fijn dat je hier post Telavivnick. Dat is tenminste informatie van iemand die daadwerkelijk in Israël woont, de dagelijkse realiteit ondervindt. Dat is toch anders dan het theoretiseren wat we hier doen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:21 schreef telavivnick het volgende:
[..]
nee hoor .er word in mijn oogen niet veel bezet. niet meer dan de palies doen .ik zal het bij mijn vriend ratna eens na vragen . of zij er wat van afweet .
Het jammere vind ik dat iemand anders serieus aandacht aan je vragen besteedt en je van informatie voorziet, maar dat jij in een nauw oppervlakkig straatje blijft reageren omdat je helemaal niet geïnformeerd wilt worden over zaken die niet in dat straatje passen. Doe niet net of je vragen stelt als je toch in de propaganda blijft steken want dan verspil je tijd van anderen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:21 schreef telavivnick het volgende:
[..]
nee hoor .er word in mijn oogen niet veel bezet. niet meer dan de palies doen .ik zal het bij mijn vriend ratna eens na vragen . of zij er wat van afweet .
en jij ben niet echt oppervlakkig .![]()
bedankt in iedergeval ,next.![]()
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Fijn dat je hier post Telavivnick. Dat is tenminste informatie van iemand die daadwerkelijk in Israël woont, de dagelijkse realiteit ondervindt. Dat is toch anders dan het theoretiseren wat we hier doen.
Nieuws uit de eerste hand
ik ben blij met jou vragen en waardeer ze ook . maar er zit veel links politiek tussen.en wat NIET op waarheden is gebaseerd ,maar op ideen en verdenkingen .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Het jammere vind ik dat iemand anders serieus aandacht aan je vragen besteedt en je van informatie voorziet, maar dat jij in een nauw oppervlakkig straatje blijft reageren omdat je helemaal niet geïnformeerd wilt worden over zaken die niet in dat straatje passen. Doe niet net of je vragen stelt als je toch in de propaganda blijft steken want dan verspil je tijd van anderen.
Ik zie dat theoretiseren niet? Er worden feiten gepost die je ook uit de media en rapporten kunt halen. Wat is je mening daarover dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Fijn dat je hier post Telavivnick. Dat is tenminste informatie van iemand die daadwerkelijk in Israël woont, de dagelijkse realiteit ondervindt. Dat is toch anders dan het theoretiseren wat we hier doen.
Nieuws uit de eerste hand
Je diskwalificeert het als links. Dat is net zoiets als Godwin's Law, er blijft dan weinig mogelijkheid tot gedachtenwisseling meer over. Sukses met het vinden van de watertransporten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:52 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ik ben blij met jou vragen en waardeer ze ook . maar er zit veel links politiek tussen.en wat NIET op waarheden is gebaseerd ,maar op ideen en verdenkingen .
heb je het helen beeld dan reageer ook jij anders ,
er waren eens twee mensen van groen links ratna-pele en een medewerker hier bij mij op visiten .schatten van mensen .
ze hebben mij nog een dinner aangeboden in jerusalem . na hun dag tour.
ik heb hun rond geleid in de westbank . voor haar forum .het was de eersten keer dat zij daar waren.
ik heb nog een mooien foto van hun gemaakt , bij de jordan-valey
[ afbeelding ]
en zag groten verschillen van wat ze denken en horen . dan van het zien .op de plaats van waar het overgaat .en daar lig het verschil.
Heel leuk, die dingen van horen zeggen, maar lees het te vaak. Zou je toch eens met die bron van die onbekende bekende vrouw willen komen? Ik kan er werkelijk niets over vindenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Natuurlijk theoretiseren we hier. Over de dingen die we via de media en rapporten te horen te lezen en te zien krijgen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie dat theoretiseren niet? Er worden feiten gepost die je ook uit de media en rapporten kunt halen. Wat is je mening daarover dan?
Die bron heb ik verderop al gegeven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Heel leuk, die dingen van horen zeggen, maar lees het te vaak. Zou je toch eens met die bron van die onbekende bekende vrouw willen komen? Ik kan er werkelijk niets over vinden
Zo lijkt het mij wat propaganda.
Zie dus uit naar je bron
Ik vind het vreemd als feiten als theorie afgedaan worden. Er staan genoeg feiten in dit topic die nagetrokken kunnen worden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk theoretiseren we hier. Over de dingen die we via de media en rapporten te horen te lezen en te zien krijgen.
Dus ik vind het fijn dat Televivnick hier post. Nieuws uit de eerste hand plus een kijkje in het leven van iemand die in Israël woont.
En on topic: Ik vind het terecht dat Nederland tegengestemd heeft. Het is een stem tegen de eenzijdige verantwoordelijkheid die bij Israël wordt neergelegd.
Heb jij 'm ook op de plank liggen? De documentaire Machssomim van Yoav Shamir?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:52 schreef telavivnick het volgende:
[..]
ik ben blij met jou vragen en waardeer ze ook . maar er zit veel links politiek tussen.en wat NIET op waarheden is gebaseerd ,maar op ideen en verdenkingen .
heb je het helen beeld dan reageer ook jij anders ,
er waren eens twee mensen van groen links ratna-pele en een medewerker hier bij mij op visiten .schatten van mensen .
ze hebben mij nog een dinner aangeboden in jerusalem . na hun dag tour.
ik heb hun rond geleid in de westbank . voor haar forum .het was de eersten keer dat zij daar waren.
ik heb nog een mooien foto van hun gemaakt , bij de jordan-valey
[ afbeelding ]
en zag groten verschillen van wat ze denken en horen . dan van het zien .op de plaats van waar het overgaat .en daar lig het verschil.
Volkomen onzin! Het rapport belicht ook de oorlogsmisdaden van Hamas. Deze staan alleen niet in verhouding ten aanzien van de gruweldaden van de Israëli.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En on topic: Ik vind het terecht dat Nederland tegengestemd heeft. Het is een stem tegen de eenzijdige verantwoordelijkheid die bij Israël wordt neergelegd.
Er is best wel veel kritiek op het Goldstone raport, mensenrechtenorganisatie B'Tselem bijvoorbeeld die ik eerder aanhaalde.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd als feiten als theorie afgedaan worden. Er staan genoeg feiten in dit topic die nagetrokken kunnen worden.
Het Goldstone rapport is nogmaals niet eenzijdig. De schuld wordt bij beide partijen gelegd.
bronquote:The UN Human Rights Council and its recent Goldstone Report are either biased or mistaken respectively in some of their fundamental accusations against Israel, according to the director of one of Israel's main rights groups.
Even so, "Israel has only itself to blame" for its failure to investigate the accusations of abuses during January's Operation Cast Lead that led to the report, according to B'Tselem executive director Jessica Montell.
"There's no question that the HRC, which mandated the Goldstone [fact-finding mission into the Gaza fighting], has an inappropriate, disproportionate fixation with Israel," she said, adding that the Council was "a political body made up of diplomats, not human rights experts, which means that the powerful states are never going to come under scrutiny the way the powerless will. So China, Russia and the US will never have commission of inquiry, regardless of how their crimes rank relative to Israeli crimes."
Furthermore, the Goldstone Report itself, which was presented in its final version to the Human Rights Council on Tuesday, is "disagreeable" and mistaken in some of its gravest accusations against Israel, she believes. These include the claim that Israel intentionally targeted the civilian population rather than Hamas, and the "weak, hesitant way that the report mentions Hamas's strategy of using civilians [in combat]."
But, she added, Israel could have avoided such a report had it conducted "a thorough investigation" of Cast Lead itself, something which B'Tselem continues to urge on Israel's leaders.
The report, she says, bears "the message of the new international legal system: Justice has to be done at home, or else. Israel has only itself to blame that it took the Human Rights Council to tell [Israel] what it should have done eight months ago."
"Before 2000, you had a Military Police investigation every time a Palestinian was killed," Montell related. "You could argue that the Palestinian's word may not have carried the same weight as the soldier's, but the fact that there was an investigation placed limits on [behavior] at roadblocks, etc."
With the outbreak of the Second Intifada, however, IDF and government lawyers "said the situation is now an armed conflict, and you don't have to open [so many] criminal investigations in an armed conflict. They'll [still] open an investigation on theft complaints or beatings at a checkpoint - things that have no operational connection. But when it comes to gunfire, there are no automatic investigations."
This is a mistake, Montell believes, since "the laws of war are laws. We are asking the IDF to investigate Cast Lead according to the laws of war."
Montell's call for an Israeli investigation is aimed at an Israeli audience, but reflects deep unease both in Israel and abroad over the report's conclusions.
Even the international magazine The Economist, which has stridently criticized Israeli actions in the West Bank and Gaza in the past, said the report's conclusions were unfairly critical of Israel.
"The report takes the very thing it is investigating as its central organising premise," the magazine opined just days after the mid-September publication of the report. "Israeli policy in Gaza, it argues, was deliberately and systematically to inflict suffering on civilians, rather than Hamas fighters. Israel's assertions that, in the difficult circumstances of densely populated Gaza, it planned its military operations carefully and with constant legal advice are taken by the report as evidence not of a concern to uphold international law but of a culpable determination to flout it."
Meanwhile, political commentators such as Tom Gross have blasted the Human Rights Council itself in the wake of the Goldstone report, saying the Council shows little concern for human rights abuses "unless they can blame them on Israel."
Als jij onder "het enige" onder andere verstaat kolonisatie, onderdrukking en repressie van miljoenen Arabieren: eens.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Goede zaak dat Nederland tegen gestemd heeft.
Enige wat Israel doet is zichzelf verdedigen tegen die Hamas en Hezbollah.
Dit is een zeer goed argument. Israël staat in z'n recht; de IDF heet niet voor niets Israeli Defence Force. Dat is dan ook de reden dat het gebruikt wordt om kolonisten te beschermen, ter verdediging van Israël. Het feit dat de Arabieren bloeddorstige terroristen zijn, blijkt wel uit het feit dat nog geen enkele groepering zich Islamitische Verzetsbeweging heeft genoemd, want dan zou het alleen maar om verzet, verdediging, draaien en zouden ze eigenlijk gewoon in hun recht staan.quote:Kortom, Israel staan in het recht terug te slaan indien dit nodig is. IDF staat immers niet voor niets voor Israeli Defence Forces.
is niet zo zeldzaan hoor we kunnen hem hier al .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:15 schreef Chooselife het volgende:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=1E2CCFF17EB6D84E&search_query=checkpoint+yoav+shamir
Geeft een goed beeld van wat zich dagelijks afspeelt op de Westbank en Gazastrook.
Ik heb de docu op dvd. Vrij zeldzaam.![]()
Nee, al die raketten en zelfmoordaanslagen zijn natuurlijk minder erg.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:21 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Volkomen onzin! Het rapport belicht ook de oorlogsmisdaden van Hamas. Deze staan alleen niet in verhouding ten aanzien van de gruweldaden van de Israëli.
bronquote:In the Gaza Strip people are returning home -- or to the rubble that was once their home. Many are blaming Hamas for the destruction because the militants hid among civilians and attracted Israeli fire. Yet no one dares to speak out openly.
What is left over when a person is hit by a tank shell. Blood, tissue, bone splinters, splatters on the wall.
And anger.
Mohammed Sadala's rage is aimed at the man, whose remains he found in his bedroom: a Hamas fighter. He and a comrade broke into the home which had long stood empty after the Sadala family fled. The Hamas men shot at the approaching Israelis from the balcony. The soldiers fired back, killing the militants and destroying the house of the 10-strong family in the process.
When Sadala came back to survey the scene he found his property in ruins: the younger children's bedroom was burnt out, while the living room and hallway were strewn with bullet holes and blackened by soot from the fire. In the bedroom lay the corpses: one had bled to death, the other was hit by a tank shell.
Beside the bodies lay the assault rifle which they had used to try to stop the tanks.
"I used to support Hamas because they fought for our country, for Palestine," says Sadala. Hamas stood for a new start, for an end of corruption, which had spread like cancer under the moderate Fatah. In the 2006 elections Hamas won the majority with their message of change, said Sadala, who earned a living in the building business. Gesticulating wildly, the 52-year-old surveyed the ruins of the bedroom: "That is the change that they brought about. We were blasted back 2,000 years."
Through the hole in the wall of his house, Sadala sees a landscape in gray and brown. This is where a neighbourhood had stood, his neighbourhood. Now there is a snake of sand around the bomb crater. It is impossible to tell where the streets once stood. Family houses have turned into piles of debris. People have built refuges using cloth and rubble. They stand alongside dead donkeys and sheep, whose stomachs swell up. No one here has time to remove rotting corpses.
The people from Beit Lahia are starting from zero again: children load wood from broken trees onto their back. Their mothers bend over fires and bake bread. Young women carry water in petrol canisters. Only the men stand around looking numb, smoking, staring blankly. Many people here, like Sandala, had placed their hopes in Hamas -- now they are gazing into nothing, ideologically as well as materially.
Everything Is Lost Now
And it is not just buildings that lie in rubble in the Gaza strip, it is the livelihoods of many thousands of people. In Arabic societies a home is usually everything a family possesses. Often several brothers build a house for the entire family. Living at close quarters has its advantages: when the costs of building the house are paid off, there is more money left over to feed the dozens of family members.
Everything is lost now.
"When Hamas came to power, they came to our aid with packages of groceries," says Abu Abed. The 60-year-old's sons, all of whom are trained hospital nurses, have been without work for years. That is true of many in the Gaza Strip. Now Abu Abed stands before the rumble of the house where he lived with four generations of his family. All that remains are the ground floor pillars. The Israeli navy had its eye on the building from the very beginning of the war. After all, its clear view of Gaza City and the sea would have provided a good base for Hamas.
"I've changed my mind about Hamas," Abu Abed says. "I can't support any party that wages a war that destroys our lives." He is particularly pained by the fact that Hamas is still selling the cease-fire as a victory.
"Who has won here?" he asks and points to the debris that was once his home.
One of his neighbors weighs in: "Many people are now against Hamas but that won't change anything," he says. "Because anyone who stands up to them is killed." Since they took power Hamas has used brutal force against any dissenters in the Gaza Strip. There were news agency reports that during the war they allegedly executed suspected collaborators with Israel. The reign of terror will go on for some time, says the neighbor who doesn't want to give his name. "There will never be a rebellion against Hamas. It would be suicide."
Others swallow their anger. Hail's house is just a few streets away and only suffered light damage. There are a few bullet holes in the living room walls and all of the window panes are broken. Hail also found out after the cease-fire that the militants had used his house as a base for their operations. The door to his house stood open and there were electric cables lying in the hallway. When Hail followed them they led to his neighbor's house which it seems Hamas had mined.
As Hail, in his mid-30s, sat on his porch and thought about what to do a man came by: He was from Hamas and had left something in Hail's home. He let him in and the man then emerged with a bullet proof vest, a rocket launcher and an ammunitions belt. An hour later a fighter with Islamic Jihad called to the door, then disappeared onto the roof and reappeared with a box of ammunition. "The abused civilians' homes for their own purposes. That is not right," Hail says with disgust while trying to remain polite.
In contrast to many of their neighbors the Sadala family is doing comparatively well. They have all survived and the house could theoretically still be repaired. Mohammed Sadala is of another opinion: "There is no way," he says. What happened in his bedroom cannot be covered up just by cleaning. The worst is that he now knows who died in the room. It was Bilal Haj Ali. Sadala knows this because the young mans brothers came to visit a few days ago. They wanted to see the place where Bilal became a martyr. "I did let them in but I hardly spoke a word with them," he says.
The young men took photos of the remains of their brother with their mobile phones. "But they didn't want to clean it up," Sadala says. "I told them not to show their faces here ever again."
In Nederland is hij overigens vrij zeldzaam.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:26 schreef telavivnick het volgende:
[..]
is niet zo zeldzaan hoor we kunnen hem hier al .
denk je wel eens waarom ze dit te danken hebben ?
jenin de grootste terrorist hol . ja he he daar is de bewaking niet zo als in de albertheijn in schiedam .
kijk je kan komen met 1000000000000000 vergelijkingen het is hier en dat snappen jullie niet .
het is geen nederland .waar je geen grensen heb en als je niet oppas je dood ben als je deze controlles niet uitvoert
heb er veel van ook heel veel eigenwerk idd .de westbank en de gazzastrook is mijn werk plaats.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:20 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Heb jij 'm ook op de plank liggen? De documentaire Machssomim van Yoav Shamir?
ja thanks ben erg benieuwd .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Sukses met het vinden van de watertransporten.
Die staan gewoon in het rapport benoemd hoor. Dus je stelling gaat totaal niet op.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, al die raketten en zelfmoordaanslagen zijn natuurlijk minder erg.
Maar laat maar. Jij hebt jouw mening en ik de mijne.
niet al de palastijnen de lieven (regeering) die geen enkelen waarden hegt aan de levens wijzen woorop deze mensen leven . niets creeren voor ze werk etc etc .quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:32 schreef Chooselife het volgende:
[..]
In Nederland is hij overigens vrij zeldzaam.
Waarom -ze- dit te danken hebben? Welke -ze-, alle Palestijnen?
Als ik zo behandeld zou worden hè, als een varken op weg naar de Italiaanse stad Parma, als een mens zonder rechten, dan zou ik begrip krijgen voor de uitzonderingen die het recht in eigen hand gaan nemen.
Dit is mens onterend gedrag. Honds, barbaars en crimineel. Anders kan het niet omschreven worden.
Ach ja, dan vervallen we maar weer in populistische aantijgingen. Ik neem ze maar niet al te serieus. Zegt genoeg over jouw objectiviteit en je waarde als discussiepartner.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:36 schreef telavivnick het volgende:
[..]
niet al de palastijnen de lieven (regeering) die geen enkelen waarden hegt aan de levens wijzen woorop deze mensen leven . niets creeren voor ze werk etc etc .
geld in eigenzakken stoppen .op ruien voor terror.noem maar op
en in tussen de vredes partner uithangen
Andersom gebeurd exact hetzelfde. Palestijnen die samenwerken met de Israeliërs worden door Hamas zonder pardon omgelegd. Idem door de Hezbollah.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Die staan gewoon in het rapport benoemd hoor. Dus je stelling gaat totaal niet op.
Ga Machssomim maar kijken. Kijk maar hoe die mensen behandeld worden.
Ik geloof best dat er etterbakken rondlopen, die het de Palestijnen moeilijk maken hoor, maar geloof ook net zo hard dat dit andersom ook zo is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Die kiezen er zelf voor weg te gaan, er wonen genoeg Palestijnen binnen de Israëlische grenzen hoor, het is niet alsof Israël een 100% "Nür Juden" staat is.
Heb je daar bronnen van?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:58 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ik hoop het niet zeg, nog ergerquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:09 schreef Reuzelbek het volgende:
Laat ik gelijk maar even zeggen dat ik persoonlijk niet achter Hamas sta, voordat ik die beschuldiging aan mijn voeten geworpen krijg. Maar het is geen verrassing dat er een groot deel van de Palestijnen radicaliseert als gevolgen van Israëls politiek. Er dreigen zelfs nog radicalere bewegingen op te staan dan Hamas.
Het is gewoon terecht dat eenzijdige resoluties een veto krijgen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:45 schreef Kentoet het volgende:
Bij geen enkele stemming over Israel zijn er verrassende uitslagen, de Israel-lobby doet zijn werk goed en weet dat de machtige landen hen niet in de weg zullen zitten of aanspreken.
bronquote:Annan kapittelt Mensenrechtenraad
(Novum/AP) - VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.
Dinsdag weigerde de raad, waar 47 landen zitting in hebben, de regering van Sudan verantwoordelijk te stellen voor wreedheden die worden begaan in de westelijke regio Darfur, waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.
Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen.
"Er zijn beslist andere situaties, naast die in het Midden-Oosten, die het verdienen op een speciale zitting van deze raad te worden besproken", zei Annan in een verklaring die werd voorgelezen door de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Louise Arbour. "Ik zou denken dat Darfur een flagrant voorbeeld is."
De stemming in de Mensenrechtenraad, die in juni in de plaats is gekomen van de in diskrediet geraakte Mensenrechtencommissie, volgde na maanden gesteggel tussen de westerse landen en de door Algerije aangevoerde 'Afrikaanse' groep over een stellingname met betrekking tot Darfur. In de Afrikaanse resolutie blijft de regering van president Omar al-Bashir, die de zogenaamde Janjaweed-milities op Darfur heeft afgestuurd, buiten schot. De Janjaweed hebben volgens ooggetuigen honderden dorpen met de grond gelijk gemaakt, de inwoners vermoord en hun vee gestolen.
De Sudanese afgevaardigde naar de raad, Ibrahim Mirghani, zei dat de situatie in Darfur is verbeterd. En de ambassadeur van Jordanië, Mousa Burayzat, zei dat de internationale nieuwsmedia de werkelijkheid vertekenen. Maar Arbour zei dat de wreedheden in Darfur onverminderd doorgaan en dat de Sudanese regering en de met haar verbonden en deels actief door haar gesteunde milities verantwoordelijk blijven voor de ernstigste schendingen.
Ook de coördinator humanitaire zaken van de VN, Jan Egeland, oefende kritiek op 'Darfur-ontkenners'. "Het is heel vreemd dat de leden van de raad zo lang over Darfur hebben gezwegen", zei hij. ,,Het is duidelijk dat zij de verkrachte vrouwen en mishandelde burgers niet hebben ontmoet, dat zij het werkelijke beeld niet onder ogen hebben gehad."
Voor de Amerikaanse VN-ambassadeur John Bolton was de uitslag van de stemming typerend voor het slechte functioneren van de mensenrechtenraad en een 'zware last' voor degenen die ervoor hebben gepleit het met de raad te proberen.
Meer dan een derde van de landen in de raad behoren tot de 57 landen tellende Organisatie van de Islamitische Conferentie. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij het beleid bepalen.
Wil de raad zich een plaats verwerven als een van de toporganen van de VN, waarschuwde Annan in zijn verklaring, dan zullen de leden coalities moeten vormen op basis van principes en de wil om overal in de wereld de mensenrechten hoog te houden, en zich niet laten opdelen langs de lijn noord-zuid of ontwikkeld-onontwikkeld. "Alleen door zulke moed en standvastigheid te tonen kunt u vermijden de vele mensen teleur te stellen die in hun strijd voor de mensenrechten naar de VN kijken."
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het is gewoon terecht dat eenzijdige resoluties een veto krijgen.
Nederland en VS, eenzame strijders tegen de eenzijdige resoluties
Het is wel mooi verdeeld in de VN, Israël met veto macht de VS achter zich en de Arabische landen met veto machten Rusland en China aan hun zijde.
En zo worden er dus nooit knopen doorgehakt, veto vs veto.
Het zou helpen als er door de Arabische landen resoluties worden ingediend die gewoon evenwichtig zijn waarin het geweld van beide poartijen worden veroordeeld,quote:
bronquote:"This draft resolution saddens me as it includes only allegations against Israel . . . There is not a single phrase condemning Hamas as we have done in the report. I hope that the council can modify the text."
En dan deze lezenquote:VN-secretaris-generaal Kofi Annan heeft de VN-Mensenrechtenraad woensdag opgeroepen een onpartijdige houding aan te nemen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen en gezegd dat het hoog tijd wordt aandacht te besteden aan 'ernstiger' conflicten zoals Darfur.
quote:waar sinds 2003 meer dan 200 duizend mensen zijn omgekomen en 2,5 miljoen op de vlucht gedreven.
Met 22 tegen 20 stemmen verwierp de raad, die in de zes maanden van zijn bestaan alleen Israël verschillende malen op de vingers heeft getikt, een door de Europese Unie en Canada ingediende resolutie waarin de Sudanese regering werd opgeroepen de personen te vervolgen die verantwoordelijk zijn voor de moorden, martelingen en verkrachtingen in Darfur. In plaats daarvan werd met steun van de moslimlanden een Afrikaans voorstel aangenomen waarin alle partijen in het conflict worden opgeroepen zich te onthouden van mensenrechtenschendingen..
Ik weet niet of elke afgewezen Israel-resolutie uit de Arabische koker komt. Ik weet wel dat de VS en Nederland categorisch alles afwijzen mbt Israel, dat valt gewoon op.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:04 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het zou helpen als er door de Arabische landen resoluties worden ingediend die gewoon evenwichtig zijn waarin het geweld van beide poartijen worden veroordeeld,
Na aanleiding van het Goldstone raport wordt er weer een VN resolutie ingediend.
Goldstone zelf zegt er dit over:
[..]
bron
Kansloos.
Aanvullend op de woorden van Anan, moet je deze ook maar eens luisteren, spijker op de kop.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:08 schreef paddy het volgende:
[..]
En dan deze lezen
[..]
Dit is gewoon opnieuw Rwanda![]()
Ben het met Anan eens trouwens. En ja, uiteindelijk mogen zowel Hamas als Israél op de vingers getikt worden, maar dat zal met zo'n VN dus nooit neutraal gaan gebeuren. Hebben ze nu dus wel weer eens bewezen met deze tweede Rwanda.
Zijn partijgenoot Van Agt heeft me echter aangenaam verrast met zijn omslag.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:28 schreef IHVK het volgende:
Maxime Verhagen keurt alles wat Israël doet per definitie goed. Niets nieuws onder de zon.
Waarom moeten er andere ernstige conflicten bijgehaald worden? Dat doet toch niks af aan de gruweldaden van de Israëlis?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:17 schreef Mylene het volgende:
[..]
Aanvullend op de woorden van Anan, moet je deze ook maar eens luisteren, spijker op de kop.
Hypocriete Christenhond. Vriendje van de VS.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:28 schreef IHVK het volgende:
Maxime Verhagen keurt alles wat Israël doet per definitie goed. Niets nieuws onder de zon.
Wijsheid komt met de jaren......quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Zijn partijgenoot Van Agt heeft me echter aangenaam verrast met zijn omslag.
Waarom? Zoals Kofi Annan al eerder zei, omdat die ernstige conflicten ook aandacht verdienen. De balans is een beetje zoek als de focus vrijwel alleen maar op Israël ligt. Ik vind het ook wijze woorden van Annan. Het is ronduit schandalig hoe makkelijk Israël op de vingers wordt getikt en Darfur niet. Wat Israël uitspookt doet er ook niets aan af.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:29 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom moeten er andere ernstige conflicten bijgehaald worden? Dat doet toch niks af aan de gruweldaden van de Israëlis?
Het gaat hier toch om Israël? Het gaat hier om schendingen in een individueel conflict, namelijk de Israël - Hamas oorlog.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Waarom? Zoals Kofi Annan al eerder zei, omdat die ernstige conflicten ook aandacht verdienen. De balans is een beetje zoek als de focus vrijwel alleen maar op Israël ligt. Ik vind het ook wijze woorden van Annan. Het is ronduit schandalig hoe makkelijk Israël op de vingers wordt getikt en Darfur niet. Wat Israël doet er ook niets af.
Niet echt het topic om het nu over andere conflicten te hebben, het gaat om Israel. Waar ik het op zich wel mee eens ben is dat de wereld de handen af moet halen van Israel en zijn/haar conflicten en ze het allemaal lekker zelf moet laten uitzoeken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Waarom? Zoals Kofi Annan al eerder zei, omdat die ernstige conflicten ook aandacht verdienen. De balans is een beetje zoek als de focus vrijwel alleen maar op Israël ligt.
Dat de mensenrechtenraad van de VN een antisemitisch bolwerk is, en dat de mensenrechten misbruikt worden.quote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:45 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat de mensenrechtenraad van de VN een antisemitisch bolwerk is, en dat de mensenrechten misbruikt worden.
Ow, maar ik ben er helemaal voor dat ook dit benoemt gaat worden. Geeft wat meer inzicht in het neutraal zijn van die VN-top ....toch?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:29 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom moeten er andere ernstige conflicten bijgehaald worden? Dat doet toch niks af aan de gruweldaden van de Israëlis?
Ook de handen af halen van de Palestijnen. dan maarquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:56 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Niet echt het topic om het nu over andere conflicten te hebben, het gaat om Israel. Waar ik het op zich wel mee eens ben is dat de wereld de handen af moet halen van Israel en zijn/haar conflicten en ze het allemaal lekker zelf moet laten uitzoeken.
Het kost ons alleen maar veel geld en moeite.
Het is altijd zogenaamd eenzijdig als er ook maar een briesje kritiek over Israël te bekennen valt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het is gewoon terecht dat eenzijdige resoluties een veto krijgen.
Zolang de mensenrechtenraad zich louter en alleen bezighoudt met de splinter in het oog van Israel, valt niet te verwachten dat deze raad enig nut heeft. Het enige positeve aan deze raad is de dat de walgelijke hypocrisie en afkeer van de mensenrechten die mn in de Arabische wereld leeft mooi aan het licht komt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:49 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Hét argument bij uitstek. Hey geef alsjeblieft geen commentaar op het wanbeleid van Mugabe dat is namelijk racistisch
Feitelijk niks minder dan een schuldbekentenis.quote:Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, who promised a lengthy battle to "delegitimise" the findings by a U.N. commission, also instructed government officials to draft proposals for changing international laws of war. [bron]
jij vind het voorbeeld niet éénzijdig dan van die kopstukken? Ik vind het zelf heel vreemd. Discriminatie binnen de VN top dus.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het is altijd zogenaamd eenzijdig als er ook maar een briesje kritiek over Israël te bekennen valt.
Het zal hen gewoon een hoop gezeik en ontkenning voorkomen als ze legaal al die witte fosforbommetjes, radioactieve wapens (oa Libanon oorlog) en ander dubieus, wreed wapentuig mogen gebruiken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:47 schreef NorthernStar het volgende:
Of Netanyahu die nu de regels van het oorlogsrecht wil veranderen.
[..]
Feitelijk niks minder dan een schuldbekentenis.
Heb je het over iets uit de openingspost, of over een bepaalde post in dit topic, of anders?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:57 schreef paddy het volgende:
[..]
jij vind het voorbeeld niet éénzijdig dan van die kopstukken? Ik vind het zelf heel vreemd. Discriminatie binnen de VN top dus.
quote:Israël wil oorlogsrecht veranderen
Gepubliceerd: 21 oktober 2009 12:34 | Gewijzigd: 21 oktober 2009 12:47
Door onze correspondent
Tel Aviv, 21 okt. De Israëlische premier Netanyahu wil dat zijn kabinet via internationale diplomatie probeert het internationaal oorlogsrecht te veranderen. Dat meldden Israëlische media gisteren na geheim kabinetsberaad.Document - De Geneefse Conventies, met korte uitleg per verdrag
Aanleiding is het rapport van de commissie-Goldstone waarin Israël wordt beschuldigd van oorlogsmisdrijven tijdens de Gaza-oorlog tegen Hamas. Netanyahu wil de Geneefse conventies zodanig laten veranderen dat landen die tegen terreurorganisaties vechten, niet beschuldigd kunnen worden van oorlogsmisdaden. Volgens de leider van de rechtse Likud-partij maakt het oorlogsrecht nu geen onderscheid tussen „verschillende typen oorlogvoering”, aldus de krant Yedioth Ahronoth.
De oproep van Netanyahu is een nieuwe stap in een campagne tegen het rapport van de Zuid-Afrikaanse onderzoeksrechter Richard Goldstone, dat de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties vorige week doorstuurde naar de VN-Veiligheidsraad. Goldstone onderzocht het Israëlische offensief in de Gazastrook van december/januari. Daarbij werden circa 1.400 Palestijnen gedood, van wie honderden burgers.
Volgens Goldstone pleegde zowel Israël als Hamas oorlogsmisdaden. Hamas schoot raketten af op Israëlisch grondgebied, en Israël gebruikte verboden wapens, zoals wittefosforgranaten, en strafte de bevolking collectief.
Israël ontkent dat het oorlogsmisdaden heeft gepleegd, onder andere met het argument dat het vocht tegen een terreurorganisatie. Volgens Netanyahu houden de Geneefse conventies, die legers verplichten tot uiterste terughoudendheid bij aanvallen in en boven dichtbevolkte gebieden, daar onvoldoende rekening mee.
Nu het rapport naar de Veiligheidsraad gaat, bestaat de (theoretische) mogelijkheid dat Israëlische militairen en politici zich moeten gaan verantwoorden voor het Internationaal Strafhof in Den Haag, als Hamas en Israël geen geloofwaardig zelfonderzoek verrichten. Jeruzalem gaat proberen de Verenigde Staten ertoe te bewegen hun vetorecht te gebruiken in de Veiligheidsraad om een gang naar het Strafhof te blokkeren.
Minister Barak (Arbeidspartij) van Defensie verwierp pogingen van enkele ministers om een onderzoek naar het gedrag van het leger te beginnen. Minister zonder portefeuille Dan Meridor (Likud) dringt vandaag in de krant Ha’aretz aan op een onderzoek.
Is het schaamteloos? Ze hebben een punt dat de Geneefse Conventie opgezet is met oorlog tussen landen in het achterhoofd en niet met asymmetrische oorlogsvoering.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:44 schreef Chooselife het volgende:
Ze durven wel, met dat voorstel. Schaamteloos!
eensquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:54 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Is het schaamteloos? Ze hebben een punt dat de Geneefse Conventie opgezet is met oorlog tussen landen in het achterhoofd en niet met asymmetrische oorlogsvoering.
Los daarvan laat het zien dat Israël het dus weldegelijk belangrijk vind om zich te conformeren aan de internationale spelregels, anders zouden ze deze stap gewoon na kunnen laten.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
De Geneefse conventie aanpassen? Succes als dat hem lukt, waarschijnlijk een Israëlische natte droom die niet werkelijkheid wordt. Het zou wel helpen overigens, zonder die conventie kan je heel de Gaza strook platgooien.
Precies.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:54 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Is het schaamteloos? Ze hebben een punt dat de Geneefse Conventie opgezet is met oorlog tussen landen in het achterhoofd en niet met asymmetrische oorlogsvoering.
Los daarvan laat het zien dat Israël het dus weldegelijk belangrijk vind om zich te conformeren aan de internationale spelregels, anders zouden ze deze stap gewoon na kunnen laten.
Ach dat zeg ik niet, de aanpassing van de Geneefse conventie is echter wel iets dat Israël toestaat wat minder "doelgericht" te zijn om het zo te noemen, nu kan Hamas zich te pas en te onpas begeven in gebouwen waar je volgens het oorlogsrecht niks aan mag doen, denk aan scholen en dergelijke.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:37 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Dat zou je een goed idee vinden? Duizenden mensen in een keer uitroeien?
Dacht dat we het ook over de VN hadden? Of wil je het alleen over de wandaden van Israël hebben? Of de besluiten van de VN? Ik had het dus over de VN en hoe het in feite een racistisch zooitje is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:42 schreef OldJeller het volgende:
Heb je het over iets uit de openingspost, of over een bepaalde post in dit topic, of anders?
Nou daar letten ze nu anders ook niet op, gezien aan het hoge aantal burgerslachtoffers en het vernietigen van niet-militaire doelen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach dat zeg ik niet, de aanpassing van de Geneefse conventie is echter wel iets dat Israël toestaat wat minder "doelgericht" te zijn om het zo te noemen, nu kan Hamas zich te pas en te onpas begeven in gebouwen waar je volgens het oorlogsrecht niks aan mag doen, denk aan scholen en dergelijke.
Terwijl vanuit die locaties wel raketten worden afgevuurd om Israëliërs mee te doden, wat doe je dan in een dergelijke situatie, hou je je aan het recht of bescherm je je burgers?
Israël wil hier wat duidelijkheid in hebben, en opzich is dat geen slecht idee.
quote:PvdA–vragen over stemming Gaza–resolutie
DEN HAAG (ANP) – De PvdA wil van minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) weten waarom Nederland in de VN–mensenrechtenraad tegen een resolutie heeft gestemd waarin het optreden van Israël tijdens de oorlog in Gaza werd veroordeeld. Kamerlid Van Dam heeft hier woensdag schriftelijke vragen over gesteld.
Hij vraagt waarom Nederland zich niet net als Engeland, Frankrijk en België heeft onthouden van stemming. „Waarom acht u een verdeelde opstelling van de Europese Unie wenselijker dan een gezamenlijke opstelling waarbij noch voor noch tegen zou worden gestemd?"
Nederland stemde net als de Verenigde Staten en vier andere landen tegen. Het argument was dat de tekst alleen het optreden van Israël veroordeelt en voorbij gaat aan het recht van Israël om zich te verdedigen. Een meerderheid van 25 van de 47 leden van de raad stemde voor. De overige zestien landen hielden hun mening voor zich.
Het rapport Goldstone waarin het optreden van Hamas en van Israël in Gaza van eind vorig en begin dit jaar wordt veroordeeld werd aangenomen. De jurist Richard Goldstone sprak zich eerder ook tegen de resolutie uit.
Kolerequote:
Dat vind ik ook te makkelijk gedacht ..gewoon aanpakken dus maar, wat er wel degelijk ook veranderd mag worden, dat deze tereurverdachten net zo goed aangepakt en veroordeeld kunnen worden op dezelfde wijze als ook gewoon regeringen dit kunnen. Volgens mij kan dit nu nog niet.quote:Aanleiding is het rapport van de commissie-Goldstone waarin Israël wordt beschuldigd van oorlogsmisdrijven tijdens de Gaza-oorlog tegen Hamas. Netanyahu wil de Geneefse conventies zodanig laten veranderen dat landen die tegen terreurorganisaties vechten, niet beschuldigd kunnen worden van oorlogsmisdaden. Volgens de leider van de rechtse Likud-partij maakt het oorlogsrecht nu geen onderscheid tussen „verschillende typen oorlogvoering”, aldus de krant Yedioth Ahronoth
Ja, maar het is niet legaal en dan krijg je problemen met de VN, zoals het rapport als waar dit topic over gaat. Zonder die regels zou het wat makkelijker zijn voor ze.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:50 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Nou daar letten ze nu anders ook niet op, gezien aan het hoge aantal burgerslachtoffers en het vernietigen van niet-militaire doelen.
Wat voor nut zou de VN dan nog hebben (niet dat ze nu zoveel weet te bereiken, maar goed)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet legaal en dan krijg je problemen met de VN, zoals het rapport als waar dit topic over gaat. Zonder die regels zou het wat makkelijker zijn voor ze.
Wat voor nut heeft het als de VN telkens verdeeld blijft en dezelfde landen iedere keer de rapporten Veto'en? Ja het maakt mij weinig uit hoor, en Israël ook niet. Ze trachten gewoon een oplossing te presenteren, daar heb ik wel respect voor.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:18 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Wat voor nut zou de VN dan nog hebben (niet dat ze nu zoveel weet te bereiken, maar goed)
Je bedoelt dat erkende regeringen andere rechten hebben dan terroristen? Dat klopt, namelijk meer. Regeringen worden nauwelijks aangepakt, terroristen, en "terroristische organisaties" zijn vogelvrij.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:51 schreef paddy het volgende:
[..]
Kolere
[..]
Dat vind ik ook te makkelijk gedacht ..gewoon aanpakken dus maar, wat er wel degelijk ook veranderd mag worden, dat deze tereurverdachten net zo goed aangepakt en veroordeeld kunnen worden op dezelfde wijze als ook gewoon regeringen dit kunnen. Volgens mij kan dit nu nog niet.
Daarbij moet dan wel weer gezegd worden dat een aantal landen dat voor dit rapport heeft gestemd, zich op dat vlak in het verleden bepaaldelijk niet onbetuigd heeft gelaten. Staatsrepressie en -terrorisme zouden zonder meer moeten worden uitgebannen, maar de Verenigde Staten en Israël zijn slechts voor een fractie van dergelijk gedrag verantwoordelijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je bedoelt dat erkende regeringen andere rechten hebben dan terroristen? Dat klopt, namelijk meer. Regeringen worden nauwelijks aangepakt, terroristen, en "terroristische organisaties" zijn vogelvrij.
Maar dat moet inderdaad aangepakt worden. Terreurbombardementen en collectieve straffen, zoals begaan door Israel en Amerika, zouden ook aangepakt moeten worden. Dit rapport is een stap in de goede richting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |